Zullen we Ongehoord Nederland even helpen?
Met een soort ouderwetse kaartenactie

Zo er iets is dat ons verenigt met Ongehoord Nederland, is het wel onze diepe afkeer van de NPO, die terstond dient te worden opgeheven. Of wacht. ON! *is* NPO. Ja dan mag het dus weg. MAAR! Als zij moeten gaan, dan moet alles eraan. Te beginnen bij Elpee Hoest van Orgeldraai. Omdat het luxe cruiseschip der staatsomroep (1 miljard euro fossielensubsidie per jaar) echt aan alle kanten water maakt, maar de vele kapiteins alleen de kajuit van Karskens proberen te hozen alsof er verder geen golven van nepnieuws over de boeg spoelen. Dus laten we Opa Arnold en zijn Desk van Dwaze Duiders eens een helpende hand reiken. Hierboven de instructies, plaatje klikken (of hier) voor meer info of meteen hierrr de pdf bezwaarbrief ophalen. Uitprinten, invullen, tekenen, frankeren en op de post gooien - meer lineair kunnen we een pollfuck niet maken. Hoepla!
Reaguursels
InloggenON weigert zich aan een paar simpele regels te houden en dan moeten wij ze 'helpen'? Laat ze lekker kapot gaan. Met vrijheid van meningsuiting heeft het niks te maken, Karskens kan gerust een commerciele omroep beginnen. Mensen die regels niet kunnen volgen moet je sowieso nooit helpen.
Maar houden andere omroepen zich wel aan die regels?
Nee je ziet het verkeerd: Karskens wordt beknot door het kartel.
@blikjegrolsch,
Kun je concreet aangeven om welke regels het gaat?
En belangrijker; is er bij jouw weten één andere omroep die zich wel aan die regels houdt?
Issue is niet de regels of overtredingen er van, maar het niet gelijkwaardig toepassen / afdwingen van die regels op alle omroepen.
ON helpen? Nee, bedankt. Teveel raar gehalte daar over de vloer, uitzonderingen daargelaten. Het was een goede kans op ander geluid, maar dit wordt niet meer wat vrees ik.
Bij de gevestigde omroepen komen regelmatig veroordeelde criminelen, geweldsplegers en terroristen van oa hezbollah, antifa, hamas en kozp over de vloer. Denk aan kinderpooier Kempi, Jahjah, Laura H, Akwasi, etc. Bij de VPRO werden tijdens de blm-hype de Molukse treinkapingen en de aanslagen op Janmaat en Fortuyn bejubeld.
ON is zover nooit gegaan, anders hadden we dat allang gehoord.
Journalistiek gezien zit ON mogelijk wel op NPO- niveau, en dat is kwalijk. Maar dat kan geen reden zijn ON te verbieden zolang die andere omroepen wèl mogen blijven aanmodderen.
Laat ze ON maar lekker verbieden. Ik doe vervolgens wel mee aan acties van massaal klachten inzenden om andere omroepen ook op dezelfde gronden te laten verbieden.
Maar dat gaat nooit gebeuren. Voor andere omroepen gelden andere standaarden. Hoe ongemakkelijk ON soms ook is, deze steun ga ik ze wel geven. Elke start is lastig. Pim wist ook niet hoe hij degelijk moest beginnen en dat implodeerde, maar hoe zonde is dat als je het achteraf bekijkt. Had hij toen meer steun had gehad, hadden we niet 25 jaar hoeven wachten..... Post. Die. Brief.
Ongehoord nieuws:
Ruim drie op de vijf Nederlanders vond dat het de verkeerde kant op ging met het land. "Een hoog onbehagen" noemde het Sociaal Cultureel Planbureau dat in een net gepresenteerd rapport. Die onvrede "kan nadelige gevolgen hebben voor de samenleving en onze democratie", waarschuwt het adviesorgaan.
(Bron: Wel.nl)
Hoogachtend èn met vriendelijke groet? Nee, bedankt.
Uitprinten, invullen, tekenen, frankeren en op de post gooien. Bestaat dat nog dan?
hoe is het met Uitprinten, invullen, tekenen, inscannen en per email opsturen?
Nee, dat zou te makkelijk zijn. Nu verwachten ze minder bezwaar.
Op dezelfde bezwaren zal eenvoudigweg een dito standaard voorgedrukte afwijzing volgen (vgl. belastingdienst, CJIB).
Het wordt pas leuk als je aangeeft gehoord te willen worden.
Karskens zie ik ook nog wel een Bobby Fischertje doen.
Ik verwacht meer effect van een donatie van 100 euro dan van een protestbrief. Dus doe ik dat maar weer eens!
Ik help geen fascisten.
De fascisten van de toekomst zijn de antifascisten van nu.
@SaintNick | 24-05-23 | 02:37:
Ja, je hebt gelijk.
Ik denk dan aan de ontwikkeling van de Dictatuur66.
Bezwaar vanmiddag al gemaakt. ON moet zeker blijven, al was het maar om een ander geluid te laten horen, ook al is die niet de mijne. Met wat minder Tjerrie Boudet en andere zweverige koekwausen hoop ik dat het nivo beter wordt.
En meezingen! Staat thans in de top 10 hier. Zomernummer.
Annalisa - Mon Amour (2023)
www.youtube.com/watch?v=aSyb8pcN8tU
Beste iedereen.
Jij hebt een mening. Ik heb een mening Wij hebben een mening Zij hebben een mening. Waarom opeens dit gedoe?
Wat ik zie in de uitzendingen is gewoon een nieuws-show. Zoals er zoveel zijn.
Ik heb ook echt gekeken. Niks bijzonders aan de hand.
Ruikt toch echt naar censuur.
Onterecht naar mijn bescheiden mening
Ophitsing en onwaarheden zijn geen mening, maar goed.
@ikdenkwat | 24-05-23 | 07:06: serieus? Je kijkt ook weleens andere NPO programma's toch?
ON! is verfrissend, boeiend en recht-door-zee....
Zo, laat nu de deug-reacties maar komen.
U maakt meer kans op de Jeaup
Nee, op een één of andere manier nog kutter dan powned...
Rutger en de Nationalisten is 1000x beter en nog steeds slakkenslijm (ff je lul er in poken rut! Oh KUT, te laat, het is al gemaakt... met je plug-in haar :p )
Bezwaar van de omroep is genoeg, daarna in beroep een rechter ziet wel dat de klager geen been heeft om op te staan. Geen praat of opinie programma vraagt door of het is voorgekookt opdat de riedel nogmaals kan worden afgedraaid
Sympathieke actie van Bart! N.B. Ben hier al een tijdje niet meer geweest, maar wat een hoop linkse concern trollen in de reacties. Niet normaal!
Waarom zou je een omroep die bestaat uit wappies en leugenaars willen helpen?
Waarom niet?
Lekker warm in het bad zeggen de kikkers.
Zeg jij daar mag niet uit de emmer hoor, knippen de boze krabben tegen klimkrab.
Valse wappie desformatie programisten, gonst het op de dummy dum-dum farm.
Een pluriforme pers is ook al iets waar flink aan wordt afgebroken.
Episch filmbeeld met een taxi en de waarde van zo'n gouwen kallef.
Heb je al de rechter gedaagd wegens inbreuk op je privacy omdat die jou via een rechtelijke vonnis onder bewind heeft gesteld en waar je nu spijt van hebt gekregen?
Mmm mijn printer is stuk wat nu ? Is er geen internetgedoemetinvullen voor deze.
Vroeger was de NCRV nog confessioneel en de EO behoorlijk conservatief. Kom daar nou eens om.
We hebben helemaal geen diepe afkeer van de NPO, integendeel.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 22:33: VPRO: volgens jou heel links. Maar wel programma's als Koot en Bie, Jiskefet, Sjef van Oekel et cetera. Volgens mij toch redelijk baanbrekend.
Baanbrekend en geweldige humor Ron Flon Flon met Jacques Plafond helaas heeft mooi Nederland nooit meer zoveel humor de ether in geslingerd.
Dat was Ikke, en niet Basil.
Rembo en rembo. Waskracht. Barend Servet.
Overigens doet de vpro nog steeds mooie dingen: de regels van floor. Fantastisch kinderprogramma. Soms wat flauw maar heel leuk gedaan.
Das war einmal, de docu over DDR66 deed de deur dicht, ze hebben wat goed te maken..... te NPO gezind nu.
Dat waren inderdaad mooie programma's.. evenals de kinderprogramma's van de VPRO goed waren. Maar tegenwoordig is het niks anders meer dan zendtijd voor D66.
Voorgedrukte formulieren. Dat kunnen ze wel waarderen bij de NPO.
LOL!
On moet weg. Npo ook. Ik wil Geenstijl 1 en 2 waar nu NPO 1 en 2 zitten. Niet dat het gaat gebeuren maar lachen als het ineens werkelijkheid is.
Ik verheug mij dan op de vrijdagmiddag uitzending.
95% van de Nederlandse bevolking heeft geen idee dat dit speelt. Dus ze kunnen hun goddelijke d66 gang gaan. Geen haan die daar naar kraait. Maar eens en hopelijk gauw zal de onnoemelijke chaos die D66 en gelieerden hebben veroorzaakt die 95% keihard raken en zal het onvermijdelijke gebeuren.
Dat zal gebeuren als er een sterke en aansprekende leider opstaat. Zoals b.v. in El Salvador.
Bezwaarmaken kan ook door Rechtmaat (info@rechtmaat.nl) proceskostenvergoeding door npo te betalen komt dan 50% ten goede aan Ongehoord
Ik heb niks met ON.
Al kan je wel ergens stellen dat ze in een gat sprongen dat Powned niet heeft weten op te vullen.
@ Basil Fawlty | 23-05-23 | 21:59
Ja, tegenin gegaan. Expres verkeerd framen. Onwaarheden verkondigen. Suggesties brengen als feiten. En taalgebruik dat absoluut niet door de beugel kon. In de zin van discriminerend. (racisme durf ik niet te schrijven, kijk ook nooit). Je ziet wel eens fragmenten op tv. En leest wel eens wat. Over de groot-NPO-geld graaier Arnold Karskens, moet je jezelf maar ff op het www storten.
Zal me trouwens niet verbazen als ze zeer binnenkort alweer met de nogal polariserende 'vaten olie op een bosbrand mikkende - Zwarte Pieten-discussie' beginnen. Jarenlange kop tegen kop-discussies over een kinderfeest waar de jonkies sowieso al vroeg niet meer in geloven. Maar ook de als nog dommer dan SBS-presentatrices overkomende blonde spreekpoppen die dan af en toe 'poep' zeggen worden regelmatig met de NPO-afspraken om de oren geslagen (Ondoorgrondelijk) Onfatsoenlijk Nederland, wil dan natuurlijk ook weer graag onfatsoenlijk zijn want anders is dat wel of niet woke...
Begrijp jij t allemaal nog. Ik ook niet.
Overigens de verzuiling of allemaal die omroepjes is toch typisch Nederlands. Ik had er al een hekel aan toen ik jong was, jaren '70 en '80, waarom moest iedere stroming een omroep hebben? PVDA was VARA, Katho's waren KRO, Protestanten was NCRV, VVD was AVRO en TROS. VPRO was vrijzinnig (ultra) links. En dan had je een humanistische omroep en natuurlijk de koepel NOS. Wederom polder gezeik. Te veel stemmen en niemand is gelukkig. Polarisatie was er toen al in analoge tijd alleen had niemand het door, was te idioot om het te zien en men accepteerde het.
Het leverde vaak wel aardige tv op.
@Après toi | 23-05-23 | 22:19: ha, Angela
In die tijd had het merendeel van de kijkers iets van gading te vinden, overeenkomend met eigen levensvisie.
Polariserend, jawel.
Mijn vader bv. vervloekte (onder bezwaar van termen van moeders) de VARA. Ze voelden zich meer thuis bij de KRO.
Nu is er het unisono geluid van de omroepen, allen generaliserend met lichte variatie ter linker zijde, met ON als enige dissident. Een zwart-wit polarisatie ipv diversiteit van meningen.
@Après toi | 23-05-23 | 22:19:
Aardige tv. Inderdaad. Is weer zo'n slappe polder opmerking. En niet persoonlijk richting jou maar aardig is vlees noch vis.
En dan kun je je afvragen wat je verwacht van tv? Het was/is vermaak. Tijdverdrijf en voor veel mensen dat ze niet met hun man/vrouw hoeven/hoefden te praten 's avonds en als zombies naar de tv keken/kijken. En daar is niks mis mee zolang je weet dat je aan zombie tv kijken bent. Ik had het eerder vandaag nog over kijken naar Harry Mens tv. Prima zolang je weet waar je mee bezig bent en jezelf vooral niet te serieus neemt.
@Milton_Styx | 23-05-23 | 22:24:
Radio Programma " In de rode Haan" van de VARA en dan de radio uit. Socialistisch dom gelul zijn mijn pa dan. Ik betaal en jullie lullen en geven uit. Lol! Hij had natuurlijk gelijk.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 22:33: VPRO: volgens jou heel links. Maar wel programma's als Koot en Bie, Jiskefet, Sjef van Oekel et cetera. Volgens mij toch redelijk baanbrekend.
Ik kijk tegenwoordig nauwelijks meer tv, maar toen ik jong was heb ik me prima vermaakt. Jij niet?
Vervolg op Basil Fawlty | 23-05-23 | 21:59 | 7 | reageer
Nee klopt. Maar er zijn wel enkele nieuwtjes.
Uw site, de Stijllozen, zitten ook in het bestel. Daar zijn o.a. Dominique Weesie en Rutgher Castricum vast niet erg rouwig om. Al schijnt ie tegenwoordig bij de rechtse volksomroep (je weet wel, van glij em er eens in en zonnebank-Sjek de aansteller) te horen, die al samen was met de rechtse kakkers van de AVRO
ON en Omroep Zwart zijn de laatsten.
Ook zijn er logische samenvoegingen.
De EO wou perse alleen blijven
De Katholieken en de (jaja) Protestanten van de NCRV werden KRO/NCRV
We zijn zelf een tijdje lid geweest van Veronica, met dito gids. Die zijn een tijdje geleden commercieel gegaan.
En we waren lid van de VARA, met uitstekende gids (veel, eigenlijk altijd aansprekende columns en leuke interviews en mini-reportages)
Zij zijn getransformeerd tot BNN-VARA. Die gelijk de grootsten zijn, geloof iets van 8K leden. Moet mijn directrice eigenlijk ook maar weer eens overtuigen, of natuurlijk gewoon wekelijks een gids meenemen. Boodschappen kosten toch haast nixxx meer tegenwoordig.
De Vrijzinnig Protestantse Radio Omroep was dacht ik ook altijd alleen. Ze kunnen echter ook samen gegaan zijn met de Humanisten van de zender Human.
Gelukkig heeft de Vrijzinnig Protestantse Radio Omroep al snel besloten ook niet te fuseren.
* Dus nogal overzichtelijk, gekapt met het hokjesdenken en gepolariseer
We hebben omroep MAX voor de oudjes gekregen. Heel soms best grappig om een melancholische NL-serie voorbij te zien komen, in een heerlijk onthaastend tempo. Met humor.
Ze hebben ook een uitstekende politiek-duider.
* @ 22:16 aan zelfde afzender klopt dus grotendeels.
Heb hier de NOS niet genoemd en de rol van de ... van hun eigen site .... zie niet zo snel hoeveel medewerkers ze hebben om dit allemaal te doen van onze belastingcentjes:
Wij maken toegankelijke en relevante programma’s voor alle doelgroepen. Van Het Klokhuis tot Andere Tijden, van Het Uur van de Wolf tot Nieuwsuur. We zijn een publieke omroep met wettelijke taken, zonder leden en onafhankelijk. De NTR is ontstaan uit een fusie van NPS, Teleac en RVU.
Wij streven ernaar om inspirerende programma’s te maken, die een bijdrage leveren aan persoonlijke groei én onderlinge verbinding. Dit doen wij vooral op het gebied van (achtergrond)informatie, cultuur en educatie. We hebben een divers programma-aanbod, met oog voor thema’s en doelgroepen die onderbelicht dreigen te blijven. Dat maakt de NTR 'speciaal voor iedereen'.
Wij zijn breed verankerd in de samenleving, o.a. via nauwe samenwerking met tal van maatschappelijke en culturele organisaties. Van het Holland Festival tot het Rijksmuseum, van HandicapNL tot de Nationale Opera. De waarden en taken van de NTR sluiten aan op de prioriteiten van de NPO (journalistiek, drama, documentaires, jeugd, kennis en cultuur). Daarmee staat de NTR in het hart van het publieke bestel.
De VPRO was ultra progressief en vrijzinnig, maar zeker niet links. In mijn VPRO gezin en kennissen bubble was er gewoon een afkeer van VARA en de PVDA. Die werden niet gezien als het grote broertje o.i.d. en zeker werd er niet gezamenlijke opgetrokken, zoals we tegenwoordig GL en de PvdA veelvuldig zien doen met lijstverbindingen etc. Echt onafhankelijk.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 22:37:
Ha, absoluut.
Niet dat op die tijd, was 't niet oo de zaterdagmiddag, de radio vaak aanstond.
Klussen of buitenspelen was zinvoller.
Wel leuk, de quiz van Kees Schilperoort, Raden maar. Dagelijks vermaak.
Ook aardig: Arbeidsvitaminen.
@Grachus | 23-05-23 | 22:44: Die indruk had ik ook.
@Grachus | 23-05-23 | 22:44:
Grachus mijn beste kom op. VPRO was zeker links. Waren dol op Cuba, Pro DDR mafkezen kregen in hun nieuwsprogramma's op de radio alle ruimte om onzin te vertellen.
@Milton_Styx | 23-05-23 | 22:48: Raden maar was leuk, een alternatief was Prijs Bewust van Tony Berk op Radio Noordzee of Will Wil Wel op Veronica.
Op zaterdagmiddag natuurlijk de onvolprezen Dikvoormekaaarshow.
@dickwvf | 23-05-23 | 22:43:
Mijn site? Is niet mijn site. En leg uit waar die in het bestel zitten. GS heeft niks te maken met Weesie gedoe. Stel voor dat je je eerst verdiept. Voor de rest poldergeleuter van je.
Overigens als ik de centen zou hebben zou ik wellicht GS kopen en volledig vrij laten. Doen wat ze nu doen en als ik er verlies op zou lijden? Who cares? Free speech is zo belangrijk zodat ook jij je onzin kan spuien. Denk daar maar eens over na.
@Arnold Layne | 23-05-23 | 23:09:
Die laatste ook zeker een favoriet.
De andere programma's slechts vagelijk bekend. De piratenzenders stonden rond etenstijd (weekend rond het middaguur diner) niet op. Draagbare radio pas in bezit (daarmee vaker afgestemd op de piraten), toen ik al bijna het huis uitging. (17 jr)
@Après toi | 23-05-23 | 22:42:
Oh zeker. Maar radio was totaal anders dan tv. En ik geef ruiterlijk toe dat tv programma's die jij aangeeft echt goed waren maar dat was het schizofrene bij de VPRO. Politiek zeer links maar wel ruimte voor die programma's.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 23:14: ik zeg doen. Dan drink je maar een flesje minder bij de lunch. Kun je mij gelijk een permaban geven en heb ik weer tijd voor leuke hobbies.
@BobDobalina | 23-05-23 | 23:27:
Hahaha! We drinken die fles samen. En ik ga niet over permabans, maar ik ontmoet dan wel eindelijk Joris. Lol!
Ik beken! Ben schuldig geweest aan het kijken naar "Little house on the prairie" bij de EO. Is deze hatecrime inmiddels verjaard?
@At_Dawn_They_Sleep | 23-05-23 | 23:56:
Ik had toen een kiddy love op dat blonde meisje en toen werd ze blind oid en nog steeds verliefd op haar! Hahaha! Overigens serie werd zwaar betaald door conservatieve christelijke Amerikaanse groeperingen. Ook niet zo vreemd als je het nu terugziet.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 23:19: Ik luisterde nooit VPRO-radio, dus daar kan ik niet over oordelen.
@Grachus | 23-05-23 | 22:44: Ik teken voor de verzuiling! Heerlijke rechtse actualiteitenrubrieken als Tros Aktua, Avro's Televizier en Veronica Nieuwslijn. In het midden Kro Brandpunt, NCRV's Hier en Nu en ter linkerzijde Vara's Achter het Nieuws en de hele VPRO. En een NOS-journaal dat feitelijk nieuws bracht en zich niet aan duiding mocht wagen (dat was voorbehouden aan de omroepen.) Waanzinnig goed systeem!
In de Sovjet Unie werd het nieuws van Westerse media altijd bestempeld als fascistisch. Zonder enige duiding of argumenten waren het leugens of desinformatie. Ik hoop dat we hier niet diezelfde kant op gaan, vrije nieuwsgaring is een mooi goed in een democratie, ook al staat een afwijkende mening je niet aan.
We zijn al hard op weg....
Nou en , bezwaar schrift sturen en dan? NPO ontvangt 81.000 bezwaarschriften en zegt er 112 ontvangen te hebben. Is er geen beter adres als de jokkebrokken van een NPO?
Maakt allemaal geen ene reet uit als ze allemaal dezelfde motivering hebben.
ON is ook NPO. Schaakmat, liberaal.
Licht mij even voor GS amigos. Ik woon in het buitenland en heb nooit iets gezien van ON. Waar heeft ON de boel verneukt? En dan bedoel ik iets waar ze tegen de geldende (media) wetten in Nederland zijn ingegaan? En dan bedoel ik niet de "toon" van het debat of tegendraads maar waar hebben zij de wet overtreden?
Ze zijn te rechts, ze hebben eens filmpjes laten zien van blijkbaar racistische aanvallen op blanken en dat mag dan niet. Kan je wat van vinden, maar is in feite niets anders dan dat hele Floyd gedoe. Misschien moet je beide niet zo doen, het roept vooral giftige reacties op.
Ik zie ze heel soms en moet zeggen dat het dan best mee viel. Laatst gewoon een uitgebreid programma met verschillende invalshoeken over de rol die cryptogeld zou kunnen spelen. Zelfs Kaag was met een kort stukje even in beeld.
Ze hebben wel vaak Baudet daar zitten, dat hoeft dan ook weer niet, maar ja zet dat af tegen een oververtegenwoordigd gl, pvda, 66 en vvd publiek bij tal van NPO programma’s.
Er was voor dat verschrikkelijke programma van Khalid en Sophie daar eerst een goed programma met Fidan Ekiz en Renze Klamer. Die lieten nog wel eens een ander, niet gewenst geluid horen, en zijn op staande voet er uit gezet.
Dat is het niveau in de Nederlandse media.
Dit niveau:
twitter.com/ongehoordnedtv/status/149...
De linksdraaiende mallemolen heeft ON! beticht van 'nepnieuws'. Want ze brengen artikelen die niet in lijn zijn met het D666 narratief. En dat moeten we niet willen met zijn allen.
ON! is echt wel een kneuzenclubje en de programma's zijn niet om aan te gluren, maar de actie van de NPO is pure censuur en rancune.
Je bent bekend met de modus operandi van de NPO-zendlaven, met hun selectieve newspick, éénzuilige duiding etc.
Zie ON als het spiegelbeeld ter rechterzijde, waar waarschijnlijk om reden van de beperkte zendtijd en het gekozen newsformat, ook slechts beperkt tegengestelde kampen in een uitzending tegenover elkaar zitten.
@Nuuk | 23-05-23 | 22:06: dat lag toch een beetje anders. Het waren een paar van internet geplukte filmpjes zonder context waarin een donker persoon een blank persoon aanviel. Van een racistisch motief is niet gebleken en werd er gewoon bij verzonnen.
@BobDobalina | 23-05-23 | 22:08: omgekeerd gebeurt dat altijd, de racismekaart trekken wanneer er iets van blank naar zwart gebeurt.
@BobDobalina | 23-05-23 | 22:08: Want mensen met veel pigment zijn ook nooit racistisch. Dat kan gewoon niet, nietwaar?
@salonsocialist | 23-05-23 | 22:12: nee, zeker niet.
@BobDobalina | 23-05-23 | 22:08: racistische motieven verzinnen gebeurt wel vaker tegenwoordig, met als gevolg vernielingen en plunderingen. Wist u dat landen met een achterlijke regering deze aantijgingen zelfs af proberen te kopen met zogenaamde herstelbetalingen?
@BobDobalina | 23-05-23 | 22:08:
Zoals met Floyd, het was meteen racisme terwijl dat dus niet het geval bleek te zijn.
@Nuuk | 23-05-23 | 22:37: maar wat is het punt. Dat we dan ON maar een vrijbrief moeten geven nog dommere onzin te verspreiden over omgekeerd racisme door random filmpjes te vertonen. Is de gedachte dan dat alles weer in evenwicht is? Men vond dat met Floyd destijds terecht schandalig, maar waarom zien we het dan door de vingers bij dit nog dommere voorbeeld? Ik hoop echt dat dat niet met een wij tegen hen gevoel te maken heeft.
Ik stelde de vraag en van de tegenstanders nog geen wettelijk iets gehoord wat ze niet mogen zeggen. Veel onderbuik maar niks wettelijk. Dus blijft mijn neutrale vraag staan.
Let je op Bobdalina! Nergens een wettelijke grond om ze te verbieden. Daarom is Uslu ook terughoudend. Wellicht is haar D66 departement dol om die omroep te verbieden maar dan komt er een rechtszaak. Weet zij ook. En Uslu is geen idioot. Komt uit de bedrijfswereld en weet wat er dan gaat gebeuren. Haar kennende zal ze persoonlijk die omroep niet willen verbieden.
@BobDobalina | 23-05-23 | 22:44: Het gaat er niet om of het dom is of niet. Wat vooral steekt is dat deze kruistocht van het NPO bestuur al voor aanvraag werd gestart. Dit is niets minder dan een politieke inquisitie. Zeker als je het vergelijkt met de talloze walgelijke uitzendingen van bijv. de VARA (de Leeuw vrolijk want Wilders is dood, Martijn Koning, die trut die de democratie wou afschaffen etc.) waar nooit of amper tegen wordt opgetreden. De geur van Rijxman hangt er nog en die geur is iedereen uit te sluiten die niet het Kartel-geluid laat horen. De NPO volledig afschaffen is het enige juist in deze tijd waarin je elke media wereldwijd a al minute kunt raadplegen.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 22:48: Juridisch zijn ze nog nergens voor veroordeeld. Dat klopt. Dat zou je eigenlijk moeten afwachten.
ON haalt wel een bedenkelijk niveau, maar of je ze daarom van de buis moet halen....
@Après toi | 23-05-23 | 22:54:
Exact. Je kunt er van denken wat je wil maar als ze netjes binnen de wet blijven. C'est la vie. Maw leef er mee, je hoeft niet te kijken.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 22:57: Die laatste zin klopt helemaal.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 22:48: ik heb dat ook nergens gesteld. Ik gaf slechts voorbeelden van het niveau. De juridische strijd gaat mij boven de pet en gaat om, en let je op Basil, een tamelijk vaag artikel uit de mediawet in combinatie met de journalistieke code van de NPO waar ik de ballen van begrijp. Ik heb niet de illusie dat er hier in de panelen iemand rondloopt die daar een haarscherpe analyse van kan geven, maar ik laat me graag verrassen.
@BobDobalina | 23-05-23 | 23:08: Het gaat onder andere om journalistieke principes-zoals hoor en wederhoor- waar actualiteitenprogramma's zich aan moeten houden. Die regels overtreedt ON. Net zoals de andere omroepen.
@BobDobalina | 23-05-23 | 23:08:
Bobske toch. Je stelt iets wat je niet kunt onderbouwen. Remember wat ik eerder vandaag zei? Boven de pet opmerking is lief maar zeg niet iets wat je niet kunt waarmaken. Maw is geen "cover your ass" Hmmm, you know? Met "De juridische strijd gaat mij boven de pet" lig je al op je rug en de pootjes omhoog. Maw maak nou geen opmerkingen die je niet waar kunt maken. Exact wat ik tegen je zei. Cover your ass en dat doe je dus niet met die opmerking. Serieus ik probeer je te helpen hier. Wil je met mij in discussie gaan zorg dat je een gedegen verhaal hebt en dat je dat kunt onderbouwen. Nu zijn wij hier gratis aan het aankloten maar ik mag hopen dat je in het echte leven qua werk de zaken beter op orde hebt.
En nogmaals ik kom uit de financiële trading wereld en bij veel deals had ik de juristen meteen naast mij staan. Maw ik ken de wereld en neem van mij echt aan dat je echt solide moet zijn tot en met de komma. Capisci?
@Après toi | 23-05-23 | 23:28: ja maar de combi met de mediawet is wat complexer. Het gaat om het begrip samenwerking. Zijn nogal open normen en het kan daarom alle kanten opgaan. Inhoudelijk zijn er genoeg opmerkingen op hun programma’s, begrijp me niet verkeerd.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 23:36: ik weet dat je mij heel hoog hebt zitten net als alle reaguurders hier, maar ik vrees dat er ook zaken zijn waar ik minder verstand van heb. Zonder gekheid, die mediawet is een gedrocht (niet geschreven door een jurist) dus het wordt een bumpy ride.
@BobDobalina | 23-05-23 | 23:51:
Sorry to bump in amigos maar Bob en Apres toi, er is geen combi met mediawet. Het is voor de rechter de mediawet als op het op een rechtszaak aankomt. Einde verhaal. Hoe de rechter die wet interpreteert is weer een ander iets.
Moet jij toch weten.
@BobDobalina | 23-05-23 | 23:53:
Ha en Lol! Bob zie mijn 23:58 opmerking in deze draad.
Wat ik je probeer mee te geven is dat rechters, als ze goed zijn, aan de wet toetsen en die kennen dan weinig genade met onderbuik, gevoelens etc. en dat is voor rechters vaak moeilijk want advocaten trekken een "smoke screen" op in de hoop dat ze rechters kunnen beïnvloeden. Dat is het spel.
@bowlfabriek | 24-05-23 | 00:04: oh me godje ik zei nief.. ipv niet... arrrhhh
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 23:58: Wat ik bedoel te zeggen: ook andere omroepen overtreden die journalistieke regels.
@BobDobalina | 23-05-23 | 22:06:
www.ad.nl/politiek/d66-kamerlid-maakt...
Bekijk deze ook even.
Hebben geen hulp nodig naar de rand van de afgrond. Of Arnold moet zelf de loopgraven weer (als je em mag geloven) induiken. Onfatsoenlijk NL doet maar, ze zitten mij niet in de weg. Net als Zwart. Kan allemaal bij de NPO. Net als Rutgher die Nationalisten voor het voetlicht brengt. Mooi man, ook uw NL (niet cynisch)
Ik kijk al heel lang geen TV meer, zit veel op HBO en Netflix. Soms in de auto heb ik NPO 1 aan staan. En dat zap ik dan weg zodra ze weer over klimaat gaan lopen dwepen. Nou dat dus en ik ben een beetje misselijk. En waarom ik dat meld weet ik ook niet.
*volK. Blijkbaar kun je via de app niet verbeteren.
Ik denk niet dat staats-televisie moet worden afgeschaft, maar wel zwaar worden beperkt. Tot: 1 kanaal met staats-mededelingen (maar dus niet een journaal, maar wel uniforme registratie van landelijke persconferenties, stemuitslagen, grote bouwplannen, manieren voor Groningers om geld te claimen, etc), registraties van evenementen die met subsidie tot stand zijn gekomen (dus ook Youp als 'ie weer eens centen heeft lopen vangen), en verder eventueel kunst voor zover 'open source'. En vooruit: iets wat lijkt op Van Gewest Tot Gewest.
Dat klinkt wel goed moet ik zeggen. Heel veel wat nu op 3 netten NPO is, hoeft niet daar te zijn en kan prima bij commerciëlen. Er is niks mis met amusement maar laat de NPO inderdaad nieuws doen, achtergronden (en dan uit verschillende hoeken), wat cultuur dat anders slecht in beeld komt, wat sport, en wat goede docu’s.
Precies, helder, duidelijk en mild, zodat 'het volk' bedeesd en beheersbaar blijft. Beetje zoals dit:
www.youtube.com/watch?v=gmY_bniRT2U
Ministry of Truth
Vast wel weer nieuwe vacatures voor onze "communicatiedeskundigen", recht uit de wetenschappelijke opleidingen van communicatie-wetenschappen, meteen een mooie baan, goed modeleerbaar.
De waterstanden? De uitslagen kantklossen uit Waddinxveen? De uitslagen van de zaterdagamateurs?
@Red shirt | 23-05-23 | 22:13: Vooral die niet vergeten. Nederland op zijn best.
Het vol is reddeloos, radeloos, redeloos. Sans ironie - dit is waar we ( mensen van goede wil) ons in bevinden.
ON is vreselijk, voor zover ik weet, want ik zag het nooit. Maar de NPO als geheel is nog veel erger!
Teken die pdf. Ja, het is wel even kutwerk, maar soit.
Wij kijken nooit naar ON. Ooit een keer oprecht nieuwsgierig geprobeerd, maar dat was na een halve uitzending bekeken. Dus wat ons betreft doet die omroep er al niet meer toe. Net als de aan deze omroep gelieerde partijen. Het kanaliseert, dat is misschien een reden om ze te gedogen.
Leuke actie van GS. Tig keer exact hetzelfde bezwaarschrift indienen zet niet veel doden aan de zeik. Het is niet, hoe meer handtekeningen hoe beter. Maar misschien moeten ze straks wel 23 briefjes sturen.
Werkte bij Wilders toch ook, voorgedrukt zelfs. Vraag maar aan Hubert Bruls.
Halveer het budget, en daarvoor kun je een nieuwsorganisatie houden en wat informatieve programma's en documentaires uitzenden, wat sport als het moet. Twee netten lijkt mij genoeg. Flikker al die omroepzuilen eruit. En Paul de Leeuw ook.
Ik kan nieuws, docu’s en sport van over de hele wereld bekijken op mijn telefoontje.
De NPO is een faxmachine.
@Vrek | 23-05-23 | 21:53:
Dat is ook zo, maar de functie zal dan zijn dat ik door iets verrast kan worden, zonder dat ik ernaar gezocht hebt. Omzeil het algoritme zeg maar.
@SterF... | 23-05-23 | 21:55: ik vermoed een generatiekloof.
@Vrek | 23-05-23 | 21:58:
Dat kan.
Maar dat afschaffen gaat gewoon niet gebeuren, dan is hervormen misschien iets meer haalbaar.
En onderschat je bubbel niet.
Eens!
Samenvatting NPO en MSM tijdens de ceaureauna plandemie.
Rutte: we gooien alles op slot
NPO & MSM: is deze aanpak niet te soft?
Geen zorgen: de wet is er door. Niet bewezen aanpak kan nu ingezet worden, de willekeur wordt bepaald door expertcommissies, gelovigen van eigen driften en angsten, gespeend van exacte wetenschap: mondluierzzzzzzzzzzzzz.... op! Hup!
Vandaag op ON van die asieleisers,
1e pers. Wil alleen maar huis en auto.
2e pers. Wil alleen maar huis en auto's.
3e vr. pers. Wil alleen maar een klein huisje en autotje.
4e pers. Wil huis, werk en studie voor zijn kinderen.
Kunnen de 1e 3 personen ff optiefen.
Ja maar het toch goed voor de Nederlandse autofabrieken? oh wacht...
Ja maar......
Bij de NOS doen ze ook aan nepnieuws: Geselecteerde berichtgeving. Hoor en geen wederhoor....
De NPO hoeft niet te verdwijnen. De NPO moet een échte publieke omroep worden en geen politieke omroep.
Dus waar staatssecretaris Gunay Uslu verzoekt ON van de buis te halen moet juist die zender als enigste blijven en moeten er nieuwe omroepen komen die geen politieke agenda hebben en die gericht zijn op burgerzaken en politiek kritische journalistiek.
Hahaha. En ON heeft geen politieke agenda? Dit vind ik echt een bijzonder pleidooi.
Het platform voor FvD en PVV.
@BobDobalina | 23-05-23 | 21:49: Natuurlijk wel. Maar is het heel erg als ze de balans een klein beetje uit de linkerhoek willen trekken?
@Red shirt | 23-05-23 | 21:50: En wie waren dat ook weer voor d66
Zelfs de politiek moet er niet louter voor de politiek zijn maar voor de burger.
Dat zie je inderdaad enkel bij FvD en PVV.
Ook de Nederlandse politiek mag wat dat betreft op de schop.
Blijkbaar is het nodig. Ze moeten wat. Hoe toepasselijk dat ik
net Louis van Gaal in het Engels op de radio hoorde: "It is die det of die kladiolen."
De NPO is een valse en smerige organisatie.
Waarom zouden we de cashcow en het zelfverheerlijkingsvehikel van staatsmongool Karkens met publiek geld overeind moeten houden? Laat die randdebiel lekker oplazeren naar de krochten van het internet met zijn wappiegelul.
Je klinkt als een boze man.
Mensen zoals u trekken me altijd weer over de streep.
*bezwaarschrift envelop dichtlikken doet*
Dan stuur jij dat bezwaar toch lekker niet op, ken je lekker naar die andere shit blijve kijke.
De NPO laat Rutte al 13 jaar wegkomen met alles. Het is een soort kantoorlaaf.
De rechter heeft net bepaald dat de ene gedupeerde ouder niet mag voordringen op de andere ouder, en ze daarom nog DERTIEN MAANDEN mogen wachten op een eerste besluit. www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-con...
Deze ouders willen
- hun kinderen
- hun dossier
- hun geld
Rutte zit ondertussen als een biggetje te gillen en te lachen in VI, die vindt het allemaal best. Deze NPO is echt een open riool onder deze rechtsstaat, die elke dag met de waan van de dag mee vaart, alle proefballontjes kritiekloos in meegaat en in documantaires over kartelpolitie miniteus laat bespelen, maar bij Thierry Baudet wel drie dagen voor de verkiezingen met een hitpiece kan komen.
Deze lineaire visuele diarree mag vandaag nog van de TeeVee.
VI wordt niet uitgezonden op de publieke omroep, Feynstof.
Hun geld is niet hun geld maar belastinggeld en hun kinderen zijn ze kwijt omdat het slechte ouders zijn. Zembla etc hebben genoeg kritische reportages.
Mooi, en waar helaas
@BobDobalina | 23-05-23 | 21:48: Ja echt, dit zoveelste debat wordt vandaag gevoerd omdat het allemaal oplichters zijn!! Lol! Bobske toch..
@Sinterbikske | 23-05-23 | 21:53: dat zeg ik dan weer nergens.
@BobDobalina | 23-05-23 | 21:48:
Daar weet jij niks van. Kinderen worden ook niet bij ouders weggehaald vanwege slechte ouders, soms wel trouwens, maar meestal omdat er een situatie is die belemmerend is voor de ontwikkeling. Schulden is een mogelijkheid. Wanneer kinderen worden weggehaald vanwege schulden door crimineel gedrag van de overheid, dan zit het probleem dus wel bij de overheid.
@Nuuk | 23-05-23 | 22:02: kinderen worden niet weggehaald bij schulden anders zouden veel ouders een probleem hebben.
@Nuuk | 23-05-23 | 22:02: Kortom, de kinderen worden bij ouders weggehaald die niet kunnen opvoeden. Prima toch.
@Après toi | 23-05-23 | 22:11: u bent ook uitgeplaatst. Of had beter...
@Après toi | 23-05-23 | 22:11: als dat een criterium is kunnen wij de helft van alle kinderen wel weghalen bij hun ouders.
@Diepstrotje | 23-05-23 | 22:25: Dat denk ik niet.
Weg met die debielenclub.
Zitten ze je in de weg?
Wie, de NPO, ON of uw kaartclubje?
@JJMS | 23-05-23 | 21:42:
Ze vreten uit de staatsruif, dus ja.
@de IJsman | 23-05-23 | 21:46: Als dat het criterium is dan wordt het een bloedbad.
@de IJsman | 23-05-23 | 21:46: Ja, alle clubjes die uit de staatsruif vreten, moeten oprotten. Goed plan.
Nu ben ik niet gauw jaloers, maar eerder vandaag zag ik een prachtige foto. Ik meen bij Shell maar een actievoerster die door een prachtige neger in zijn armen werd weggedragen.
Ik was er helemaal doorheen geglibberd, door dat soort beveiliging.
Lekker analoog.
Frankeren, ik heb dat woord heel lang niet meer gezien.
Ze hebben het gelukkig nog niet veranderd in eureren. :)
de postzegel zelfst.naamw. (m.)
Uitspraak: [ˈpɔ(st)sexəl]
- Een QR code met het gezicht van W.A. van Buren of directe familie erop.
Een racist of een populist met een mening is ook een mening.
En in Nederland heeft iedereen de vrijheid van meningsuiting.
Je hoeft geen gelijk te hebben om je mening te mogen uiten.
Dus print een hele stapel bezwaarschriften uit en vul de namen van al je allochtone en/of analfabete buren in, doe ze in aparte enveloppen en plak er een Albert Heijn zegeltje op en doe ze op de post.
Ik ben juist uit Osdorp verhuist om juist te ontkomen van dat soort buren, dus helaas.
@Diepstrotje | 23-05-23 | 22:19: van = aan.
Dus ja ik stuur nu zelf wel dat bezwaarschrift, maar dan wel met een Shell zegeltje, dat is net wat slechter voor het milieu.
Mag die kaart ook in het Duits worden ingevuld?
De taal van de Verlichting, altijd.
Beetje suggestief en volmaakt out of order. Wat bedoelt u? Engels, Chinees, vul maar in joh.
Je kan helegaar geen duits joh.
Je moet wel dezelfde verhaallijn houden, Russisch dus. Immers Poetin vriendjes toch?
Terecht, ON is het laatste bastion in de strijd tegen de corrupte staatsmedia.
Hahaha
Zalig zijn de onnozelen van geest.
Terecht. Vanaf begin al steunend lid van deze omroep die op tv het kritische geluid van vele mlljoenen mensen verwoordt. Reden waarom ik Geen Stijl ook een warm hart toedraag. De aversie tegen ON vind ik daarom onbegrijpelijk.
Dus gewoon even lid worden. Kost je een tientje per jaar en kleine moeite.
@langelat | 23-05-23 | 22:34: Al jaren lid.
@de IJsman | 23-05-23 | 21:49: Aldus de ervaringsdeskundige.
Moeten we niet even wachten voor we dat doen zodat er eerst wat echte bezwaarschriften binnenkomen? We weten allemaal hoe het in Rotterdam gelopen is met de inbreng van GS.
Alleen mensen die het menen zullen dit doen, want: moeite
@Timide_Aso | 23-05-23 | 21:35: Tijdje geleden dat ik een handgeschreven envelop dichtlikte, maar hij ligt klaar. Nou nog een postzegel.
@marcoplarco | 23-05-23 | 21:50: Ken je zelluf tekenen voor een euro op post.nl, opa
REAGEER OOK