Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijk. Een GRATIS kamervraag in Het StamCafé

Nederlander = 8 euro. Asielzoeker = 52 euro
WIE DOET DE WISKUNDE?

Hallo volksvertegenwoordigertjes. We weten dat jullie het druk druk hebben in die rauwe Haagse burn-out fabriek waar iedereen om de haverklap ziek, zwak en misselijk afhaakt wegens torenhoge werkdruk. En dan loopt die hork van een Wiersma ook nog eens iedereen verrot te schelden. We weten het, het is allemaal geen pretje, om in het wachtgeldparadijs te geraken. Daarom van ons, voor u. Een gratis kamervraag. Niks moeilijks, er komt geen beleidsmedewerker aan te pas. Zo gepiept en gedaan. Fluitje van een cent. Met 2 extrahandige foto's om uit te printen en in de vergaderzaal mee te zwaaien. Schrijf in de agenda: dinsdag 16 mei, 14:00, plenaire zaal. Aan: de minster van Algemene Zaken, de minister van Financiën, de minister van Justitie en Veiligheid...

HOE DAN?

Social

Nederlander

Ericvanderburger in AZC Barendrecht

Reaguursels

Inloggen

Alle restjes worden geschonken aan de voedselbank, dat is wel weer mooi.

Mr_Natural | 15-05-23 | 08:59

52 euro is wel aan de prijs. Als ze het maar lekker vinden dan.

flinkescheet | 15-05-23 | 08:57

Goh je zou bijna gaan denken dat er een verdienmodel achter zit , foute bv's van bevriende d66 lobbyisten of zo ?

Hetisnietaanteraden | 15-05-23 | 08:56

Ondertussen in Haarlem, zoveelste nacht op rij met autobrand (en). De politie spreekt niet van een trend of pyromaan.
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2023051...

NB: al zo'n vijftien jaar met tussenposes aan de gang. Nog nooit iemand voor gepakt.

Cornelis12 | 15-05-23 | 08:54

Handel is handel.

GeheidEenGeit | 15-05-23 | 08:50

Het lijkt veel, maar 52 euro zit je al snel aan.
Brood 3,-
Melk 2,-
Koffie 5 euro
Beleg 3 euro
Jus d'orange 2 euro
Pakje sigaretten 10 euro
Zakje wiet 25 euro

Mr_Natural | 15-05-23 | 08:48 | 1

Nah, een mens kan prima zonder brood en melk.

Ichneumonidae | 15-05-23 | 08:51

@Red shirt | 15-05-23 | 08:36:
Als de regering steeds maar geld blijft weggooien
worden de autochtone Nederlanders de allerarmsten.

CLoVis | 15-05-23 | 08:44

Vind eerlijk gezegd ontwikkelingshulp helemaal geen staatstaak. De staat verdient niks en geeft dus het geld van de werkenden uit.
Laat die werkenden het zelf uitmaken.
Bovendien, waaraan heeft dat ontwikkelingsgeld ooit bijgedragen? Als je al iets wilt privatiseren, doe dat dan met ontwikkelingsgeld.

Ichneumonidae | 15-05-23 | 08:50

@Red shirt | 15-05-23 | 08:36: Goeie grap, 60K op jaarbasis per gelukzoekende klant een aalmoes noemen.

HD50 | 15-05-23 | 08:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Best wel belangrijk.

"Rond 07.30 uur Nederlandse tijd was zo'n 98 procent van de stemmen geteld. De huidige president Erdogan gaat met 49,35 procent aan de leiding. Oppositieleider Kilicdaroglu stevent af op 45 procent van de stemmen. Dat zou betekenen dat er een tweede ronde moet komen."
nos.nl/collectie/13930/artikel/247517...

Al had KiliCDAroglu verwacht al in de eerste ronde te winnen.

Duwbak_Linda | 15-05-23 | 08:21 | 4

Al is het natuurlijk afwachten wat Kilicdaroglu gaat kunnen klaarspelen met zijn allegaartje aan verenigde oppositie zodra Erdogan wegvalt. Turkse politici zijn wat dat betreft net zo emotioneel als de Z-side.

Duwbak_Linda | 15-05-23 | 08:31

@letopuwzaak | 15-05-23 | 08:30:
Zou kunnen. Bureaucratische regeltjes kun je mee treiteren en traineren. Ome Erdo heeft de bureaucratie en de media in zijn zak (klinkt bekend, niet?).

Duwbak_Linda | 15-05-23 | 08:35
▼ 1 antwoord verborgen

Uit een artikel in De Standaard "Help, ik ben een misantroop":
Ongeveer 80 procent van wat wij denken, is negatief. Als je al die gedachten serieus neemt, heb je geen fijn ­leven. Beter maak je er een grapje van: “Jaaaaah, we gaan allemaal doo-ood.” Zo wordt het draaglijker.’
Wat schiet je ermee op door in een hoekje te zitten huilen?
We kunnen ons ook inzetten voor het omgekeerde: ecosystemen beschermen en biodiversiteit ver­hogen.
Aan ons om te tonen dat de misantropen ongelijk hebben.’

cugel | 15-05-23 | 08:15 | 9

@cugel | 15-05-23 | 08:32:

Niemand zegt toch dat we zoveel mogelijk moeten vervuilen?
NL is de afgelopen +/- 50 jaar enorm schoner geworden, ondanks een bevolkingsgroei van pakweg 5 miljoen mensen. Zowel lucht, water als grond zijn enorm opgeknapt.

Maar in plaats van daar rustig mee door te gaan zegt de milieubeweging nu dat we alle vervuiling naar het buitenland moeten verplaatsen. Een operatie die duizenden miljarden gaat kosten.
Maar ik vrees dat dat veel minder "groen" is dan het nu lijkt.

Dandruff | 15-05-23 | 08:47

@Ichneumonidae | 15-05-23 | 08:38:
Dat is waar: ik denk ook vaak dat ik mijn ochtenden beter kan besteden dan aan het voltypen van de laatste minuten van het stamcafé.

cugel | 15-05-23 | 08:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Een hele industrie inmiddels, dat asielzoekgebeuren. Veel mannetjes en vrouwtjes met belangen om het allemaal voort te laten duren.

priks | 15-05-23 | 08:14

666 reacties, alsof dat toeval is

Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 08:14 | 1

*Black metal opzet*

Dandruff | 15-05-23 | 08:24
-weggejorist-
Deurdonderer | 15-05-23 | 08:13 | 1

Goedemorgen nachtploeg!

Als u € 52,-pp op tafel legt kook ik wel..

Holy fuck, reken dat eens door…

*Koffie zetten doet…*

Wijze uit het Oosten | 15-05-23 | 08:04

Ergens verdienen hier een stel vvd-ers heel veel geld aan asielzoekers.

* Il Principe * | 15-05-23 | 08:04 | 5

Ongetwijfeld, de VVD is tegenwoordig ook kneiterlinks.
Maar belangrijker dan de vraag wie hier geld aan verdienen is de vraag; wie eisen dat NL zo snel mogelijk naar 30 miljoen inwoners groeit? Voorlopig?
Wie maken elke vorm van kritiek op dat beleid al 50 jaar onmogelijk; op straffe van lastercampagnes, bereoepsverboden, schijnprocessen, brandbommen en nekschoten?
Juist ja, de partijen links van de VVD.

Dandruff | 15-05-23 | 08:16

@Dandruff | 15-05-23 | 08:16:
Ach, hou toch op. Vvd is een rechtse conservatieve graaipartij. Als ze al "linkse" standpunten hebben, is dat om de zakken van hun achterban te vullen.

* Il Principe * | 15-05-23 | 08:43

@* Il Principe * | 15-05-23 | 08:43:

De verschillen tussen economisch links en economisch rechts had ik hier al een miljard keer uitgelegd.

Maar stel dat jij gelijk hebt dat het "rechts" is om economisch links beleid te voeren.
Dan nog neemt dat niet weg dat het de linkse partijen zijn die kritiek op ongecontroleerde massaimmigratie al 50 jaar onmogelijk maken. De lastercampagnes, de brandbommen en de nekschoten komen van links.

Dandruff | 15-05-23 | 08:56
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
johnyl | 15-05-23 | 07:59 | 2

Simon says: "Gangster rap gave science an excuse but I did it anyway."

StolzerErgebenheit | 15-05-23 | 07:52

Paar jaar geleden kostte een asieleiser 60.000 euro per jaar, all-inn. Met wat inflatie erbij zit je nu dus op ong 70.000 euro, ofwel een kleine 200 euro per dag, per asielzoeker. Niet alleen de nieuwe import maar alle asieleisers.

_pacman_ | 15-05-23 | 07:51

Ook een paar quotes uit het artikel "Eindelijk dringt de redelijkheid door in het stikstofdebat" in VN:
"Nog niet heel lang geleden waren er politici – vooral aan de linkerzijde van het spectrum – die geloofden dat de cultuuroorlogen van de jaren van Pim Fortuyn, Rita Verdonk en Geert Wilders op den duur wel weer plaats zouden maken voor het gezonde besef dat het in de Nederlandse politiek uiteindelijk vooral draait om eerlijke verdeling van de welvaart.
De afgelopen tijd dringen er steeds meer verhalen door van boeren die niet meedoen aan snelwegblokkades, die hun vlaggen niet meer omgekeerd ophangen en zich niet meer wentelen in een slachtofferrol, maar laten zien dat ze wel degelijk bereid zijn de bakens te verzetten. Zoals het collectief van boeren in de Gelderse polder Oosterwolde bij Elburg, die de handen ineen hebben geslagen om gezamenlijk een leegstaande boerderij te kopen van de provincie. Daardoor kan een piekbelaster bij een natuurgebied worden verplaatst en de bijbehorende landbouwgrond zo worden verdeeld dat de boeren meer kunnen doen aan agrarisch natuurbeheer in het kader van het Aanvalsplan Grutto en er in het gebied een stikstofreductie van twintig procent kan worden bereikt ook.
Zo lijkt er dan toch een kleine doorbraak aan te komen. Als het maatschappelijke en politieke debat de afgelopen tijd ergens door gegijzeld wordt, is het wel de onwil om te begrijpen wat de ander bedoelt. Zo worden het kabinet en de milieuorganisaties al jaren weggezet als een kongsi die uit zou zijn op de vernietiging van de boerenstand, terwijl de protesterende boeren worden gediskwalificeerd als klaagzieke conservatievelingen. De waarheid ligt uiteraard in het midden, en dat besef lijkt nu eindelijk door te dringen.

cugel | 15-05-23 | 07:49 | 9

@cugel | 15-05-23 | 08:23: Dat klinkt als het D66-mantra: iedereen moet bioboer worden. Zelfs dat woordje "bio" is al misleidend. Werken op industriële schaal en werken met respect voor mens en dier sluiten elkaar niet uit. En als je kijkt naar uitstoot per kilo geproduceerd voedsel, dan doen die "industriële" boeren het vaak helemaal niet zo slecht, integendeel.

Muxje | 15-05-23 | 08:34

@Muxje | 15-05-23 | 08:34:

Sterker nog, wij voeden deze overbevolkte wereld dankzij industriële landbouw. Met alleen bio-landbouw lukt dat niet, zie Sri Lanka.

Dandruff | 15-05-23 | 08:36

@Dandruff | 15-05-23 | 08:32:
Als jij dan eerst de tegel van @Red shirt | 15-05-23 | 08:17 zo eens behandelt? Maar beide komen we daarmee niet verder, zolang GS dit onderwerp over een paar minuten op slot gooit, waarna we ons weer druk mogen maken over Feyenoord of Gordon.
@Muxje | 15-05-23 | 08:34:
We importeren veevoer, exporteren vlees en blijven met de mest achter. Als we die nu konden exporteren, dat zou wel mooi zijn.

cugel | 15-05-23 | 08:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Geef hem een nieuw huis èn een nieuwe auto!

Dandruff | 15-05-23 | 07:46

Wat? een dakloze met een auto? Moet dan wel een cabriolet zijn.. toe maar !

Sneerpoets | 15-05-23 | 08:02

Joh hij kreeg een huurhuis in Zeeland aangeboden , dan zou jij ook gekke dingen gaan doen !

Hetisnietaanteraden | 15-05-23 | 08:59
-weggejorist-
Raskut | 15-05-23 | 07:44 | 2

Wat is nou 52 Euro, dat tikt mijn chauffeur af voor een bakje druiven die ik vervolgens biets..

Sneerpoets | 15-05-23 | 07:35

Niet alleen het zijne.

Papa Jones | 15-05-23 | 07:48

Knack:
JOURNALISTEN PESTEN MET ELON MUSK
Een paar quotes:
Het gaat over invloedrijke profielen, van samenzweringstheoretici tot neonazi’s, die na hun verrijzenis op Twitter weer een publiek van honderdduizenden konden bereiken.
Sinds november 2022 mag je op Twitter zonder probleem beweren dat ‘corona niet bestaat’ of dat ‘coronavaccins dodelijk gif zijn’.
E-mails naar press@twitter.com bleven maandenlang onbeantwoord. Sinds maart 2023 krijg je bij elke persvraag zelfs automatisch een ‘lachend kakje’emoji als antwoord opgestuurd.
Op 20 april verdwenen daadwerkelijk álle oude blauwe vinkjes. Dat heeft geleid tot een situatie waarin pakweg VRT NWS, De Standaard en De Tijd nu geen ‘verificatievinkje’ meer hebben op Twitter, en media zoals Reactnieuws, PAL NWS, de Vlaams Belang-nieuwssite V-Nieuws of zelfs de satirische schandaalsite ‘tscheldt wél.
Het nieuwe vinkjesbeleid maakt het alleen maar moeilijker om te achterhalen wie of wat echt is op Twitter.
Enkele weken geleden begon Twitter ook openbare omroepen uit westerse landen als ‘aan de staat gelieerde media’ of ‘door de overheid gefinancierde media’ te bestempelen.
Twee weken geleden schrapte Twitter vervolgens alle labels opnieuw – ook die voor Russische, Iraanse of Chinese staatszenders. ‘Alle nieuws is tot op zekere hoogte propaganda. Laat de mensen zelf beslissen’
Toen bleek dat de radiozender NPR niet meer wilde tweeten, stuurde Musk vorige week hoogstpersoonlijk een mailtje naar een NPR-journaliste, met de lichte dreiging dat hij het Twitterprofiel @NPR (met 9 miljoen volgers) zou ‘toewijzen aan een ander bedrijf’ wanneer er geen nieuwe tweets op verschenen.

cugel | 15-05-23 | 07:32 | 6

@CLoVis | 15-05-23 | 08:07:
Dat maakt niet uit: er is een kwalitatief verschil tussen kwaliteitsmedia en uitingen van dictaturen.

cugel | 15-05-23 | 08:17

@goedverstaander | 15-05-23 | 07:38: Niet wat ik "orde" zou noemen. Musk heeft op zich goede ideeën met Twitter, het probleem is dat hij niet in staat is (of de tijd niet nam) om dat te vertalen naar een strategie en naar beleid, om vervolgens op de strategie te sturen. Het is allemaal hap-snapbeleid. Hij bemoeit zich zelfs met individuele gevallen. Hopelijk dat die nieuwe CEO hem wat meer op afstand zet.

Heeft GS eigenlijk een blauw vinkje? Zitten ze überhaupt op Twitter?

Muxje | 15-05-23 | 08:31
▼ 3 antwoorden verborgen

“Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook, is niet toegestaan”

Dus, direct de budgetten van het COA aanpassen!

Voor het geval men mij gelijk stelt aan Wilders: de feiten staan hier:

www.nibud.nl/onderwerpen/uitgaven/hui...

Eenieder die het niet met mij eens is: onderbouw maar, omkleed met feiten.

DankeSchon | 15-05-23 | 07:22 | 3

Ja het voor laten gaan bij huisvesting is pure discriminatie.

J.Cash | 15-05-23 | 07:23

Eensch.

vlotterik | 15-05-23 | 07:35

Behandeld worden is iets anders dan recht hebben op, een toerist heeft geen recht op AOW dunkt me.

Sneerpoets | 15-05-23 | 08:15

Ow, ik snap het al. We hebben immers veel te lang veel te weinig voor ons voedsel betaald, dat kan best flink duurder allemaal.
www.ad.nl/politiek/minister-eten-is-t...

Asteroid-B612 | 15-05-23 | 07:12

3 maaltijden per dag en waarschijnlijk moet de btw er ook nog vanaf. En je moet zorgen dat de bewoners niet gaan klagen anders heb je een ontevreden COA. En je wil toch een mooie winste maken voor het ondankbare geploeter? Asielzoekers onderhouden is nou eenmaal duur. Het wordt tijd dat we de kraan dichtdraaien net zoals de Duitsers het nu willen gaan doen omdat ze eindelijk het licht hebben gezien.

De_fluitlokker | 15-05-23 | 07:09

Vermoedelijk als je alle kosten doorkijkt van die centra schrik je wel meer. Bv schoonmaak kosten en beveiligingskosten om er maar twee te noemen .
Het is allemaal echt mega duur en er vind vaak een forse opslag plaats t.o.v. de marktprijs ook nog eens.

Alexander | 15-05-23 | 07:01 | 4

Die beveiliging, die slaat eigenlijk nergens meer op. Wat beveiligen die eigenlijk? Zorgen die er voor dat die arme vluchteling aangevallen wordt? Of dat de omgeving verschoond blijft van ellende? Of dat er in de opvang niets fout gaat?
Totaal bezopen als u het mij vraagt.

EEnzame SchizofrEEN | 15-05-23 | 07:11

@J.Cash | 15-05-23 | 07:06: Waarom ? Dat schoonmaken laat je die asielzoekers toch zelf doen ? Of mag dat weer niet van de rechter ?

Asteroid-B612 | 15-05-23 | 07:13

@Asteroid-B612 | 15-05-23 | 07:13:
Nee ze mogen niet werken.
Kun je je die dixie’s nog herinneren toen ze vrijwillig buiten sliepen?
Ze lagen te relaxen tussen hun eigen vuil.

Sommigen hebben het hier over sociale huurwoningen voor hun kinderen, nou ik zou er niet blij mee zijn.
Ik heb mijn dochter geld geleend voor een appartementje hier, ver weg van sociale woningbouw, die in België trouwens net zo erg aan het worden is.

J.Cash | 15-05-23 | 07:20
▼ 1 antwoord verborgen

Dat is niet alleen in dit geval heb al eerder gehoord van mega dure catering contracten bij bv een centrum in Hilversum.

Alexander | 15-05-23 | 06:58

Zou meteen maar alle contracten onder de loep nemen die door afdeling Inkoop zijn geregeld. Hoop dat een Tweede Kamerlid mijn comment leest.

de Voorzittert | 15-05-23 | 06:57 | 4

@J.Cash | 15-05-23 | 07:05: Gooien ze het op :'gevallen van dwingende spoed'.
Anders hadden die arme mensen maandenlang niets te eten gekregen....

EEnzame SchizofrEEN | 15-05-23 | 07:14

@EEnzame SchizofrEEN | 15-05-23 | 07:14:
Inderdaad, de magische clausule. Smerig.

J.Cash | 15-05-23 | 07:21
▼ 1 antwoord verborgen

52 x 30 dagen = €1560,- per maand. Dat zijn een hoop boodschappen die je daarvan kan doen.

Moet jan modaal maar voormekaar krijgen, dit aan eten uit te kunnen geven.

Waarschijnlijk weer zo'n dubieus bedrijfje van een vriend van de wethouder ofzo....

mazel_tov | 15-05-23 | 06:48 | 2

Het voedsel is waarschijnlijk zo duur omdat ze het ophalen uit hun gevluchte land,ze moeten natuurlijk wel lokaal eten.

Coolcalmcollected | 15-05-23 | 06:54

@Coolcalmcollected | 15-05-23 | 06:54: Kijk, zo lezen we het graag!
Die arme sloebers uit oorlogsgebieden, of uit landen waar ze hun leven niet zeker zijn, moeten toch op zijn minst Fiji-water krijgen.
En hun lokaal geproduceerde eten, dat moet dan wel onbespoten, milieubewust geteeld zijn. Daar heeft u wel gelijk in.

EEnzame SchizofrEEN | 15-05-23 | 06:59

@J.Cash | 15-05-23 | 06:52: Het is pas echt te gek op het moment dat de woorden de zieken kunnen zalven desondanks dat ze worden uitgesproken door het onrecht dat ze in eerste instantie heeft besmet. Snappie?

StolzerErgebenheit | 15-05-23 | 07:15

Vergunning dader intrekken en weer terugsturen. En dat zou altijd moeten gebeuren na een misdrijf, in de proceduretijd en nog jaren er na.

vlotterik | 15-05-23 | 07:29

Misschien was de verdachte een Klisjeemannetje? Die spuit in één keer een volwassen vent van ze brommer.
youtu.be/yCt_8o7vv8E

Sneerpoets | 15-05-23 | 08:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is een business. En ook nog eens een hele cynische business boven alles. 52 euro per dag! Dat is dus 364 euro per week, maal 4 is 1456 euro per maand! Dat is dus meer dan een minimum maandsalaris per asielmondje.
Nou, geef mijn portie maar aan Umfufu zeg.
Er wordt gewoon enorm veel legaal en illegaal geld verdient aan deze business.

Kabouteraap | 15-05-23 | 06:43 | 6

@J.Cash | 15-05-23 | 06:59: Ah, op die fiets.
Klopt. Ik denk echter wel, dat het één het ander versterkt.
Een sober opvangbeleid werkt minder aanzuigend dan wat Nederland momenteel laat zien; het bevestigt de verkoopverhaaltjes van de mensensmokkelaars alleen maar.

EEnzame SchizofrEEN | 15-05-23 | 07:06

@EEnzame SchizofrEEN | 15-05-23 | 07:06:
Inderdaad. Ze mogen niet eens terug naar België worden gestuurd omdat het daar slechter is.
Dan rest er maar één ding hoe wreed ook.

Niets meer organiseren qua nog meer huisvesting.
Geen WiFi in de kampen, want dat is geen noodzaak.
Temperatuur 18 graden, warm genoeg.
Voedsel, versoberen.
Enz enz.

Denk je nu echt dat die mannen die op die cruiseschepen zitten er van af willen?
Nee natuurlijk niet. Ik denk zelfs dat ze flatjes gaan weigeren want ze zijn derdewereld smart en begrijpen dat ze dan zelf moeten koken en wassen.

J.Cash | 15-05-23 | 07:13

Aan alles wordt geld verdiend, asielzoekers, het mileu, oppervlakte water, asbest, klimaatverandering ... alleen niet door gewone werkende burgers, die betalen dat.

vlotterik | 15-05-23 | 07:33
▼ 3 antwoorden verborgen

oud Nieuws.

* Vorig jaar 12 procent minder mensen met pensioen dan in 2021.
* Turkse presidentsverkiezingen onbeslist; nieuwe ronde, nieuwe kans?
* Doden en ravage door cycloon in Myanmar en Bangladesh.
* Politie arresteert ongeveer 100 man na winst Feyenoord.
* 'Forse stijging aantal kinderen met steekwonden in ziekenhuis'.
* Lichaam gevonden in zoektocht naar vermiste opvarende op IJsselmeer.
* Twee mannen (43 en 18) aangehouden in Veenendaal voor mishandeling meisje (10)
* Long covid kwam nooit écht op de agenda: Nederland was te druk met andere zaken.
* Vast energiecontract opzeggen wordt duurder.
* Tunnel onder A10 richting Science Park is definitief van de baan: ‘Kosten zijn te hoog’.
* Moeder van 55 jaar oud dolgelukkig.
* Milieudefensie: 'Shell houdt zich niet aan vonnis in klimaatzaak'.

Weer: bewolkt, 10 graden.

Koffie: neem er twee! Alles er op en aan!

EEnzame SchizofrEEN | 15-05-23 | 06:36 | 9

@EEnzame SchizofrEEN | 15-05-23 | 07:07: van de paus wel, maar de imaam niet..

Kartelmaster2000 | 15-05-23 | 08:06
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
zokanhetookja | 15-05-23 | 06:23 | 1

Als je een asielzoeker pp dus een modaal salaris GEEFT bespaart dus ca 40%.

HetIsWatAllemaal | 15-05-23 | 06:09
-weggejorist-
Asteroid-B612 | 15-05-23 | 06:07 | 2

het is ook een verdienmodel niets nieuws aan

niemand specifiek | 15-05-23 | 06:04 | 5

@EEnzame SchizofrEEN | 15-05-23 | 06:19:
De cateraar heeft geen invloed op de toestroom. Als je denkt van wel hoor ik graag de argumenten.

J.Cash | 15-05-23 | 06:20

@J.Cash | 15-05-23 | 06:20:
Is misschien de neef van Kaag die haar een procent of 10 van zijn verdiensten geeft.

NLgaatnaardeklote | 15-05-23 | 07:14
▼ 2 antwoorden verborgen

We hadden het kort over Vetsin en de chemisch variant E621 of wel MSG.
Grote inname van E621 kan leiden tot verhoogde bloeddruk en toename van insuline dat kan leiden tot Diabetes2.
Aangezien het in veel producten zit, hier een artikeltje er over dat interessant kan zijn.

Waar zit E621 in?
Omdat MSG hartige smaken intensiveert, vind je de stof vooral in hartige producten:

Soep uit blik en pak
Bouillonpoeder en -blokjes
Kant-en-klare sausjes
Kant-en-klaarmaaltijden
Diepvries pizza
Chinees eten
Kruidenmengsels
Specerijen
Frisdrank
Brood
Koek en gebak
Vegetarisch broodbeleg en andere vegaproducten
Bewerkte vis, zoals vissticks
Bewerkt vlees, zoals vleeswaren en worst
Chips met een smaakje
Zoutjes
Zoutvervangers
Voedingssupplementen
Zuivelproducten

E621 heeft een heleboel synoniemen. Daardoor vind je de stof niet altijd gemakkelijk terug op de verpakking van een product. Dit zijn de vele namen waaronder E621 kan schuilgaan:

Ve-tsin
Ajinomoto
Smaakversterker
Natriumglutamaat
L-glutamaat
Glutamaat
Glutamaatzuur
Mononatriumglutamaat
Monohydraat glutamic acid
Natuurlijke smaakstoffen
MSG
Gehydrolyseerd eiwit

www.leefpuurnatuur.nl/artikelen/e621/...

J.Cash | 15-05-23 | 05:59 | 4

@Arnold Layne | 15-05-23 | 06:19:
Inderdaad. Dank je.

J.Cash | 15-05-23 | 06:20

Valt mee dat je nog niet een 'meer informatie op e621 [punt] net hebt gepost.

Neutral_Smith | 15-05-23 | 06:25
▼ 1 antwoord verborgen

Krijg ze maar eens weg. In de buurt van de Kalverstraat heeft dit tuig ook gelijk gekregen van de rechter.

J.Cash | 15-05-23 | 05:42

@J.Cash | 15-05-23 | 05:42:

Vooral het non binaire viel me op..

Beetje kraken kijkt niemand meer naar op....

neonreclame | 15-05-23 | 05:55

Vraagje.
Wie betaalt de toevoeging van de pro deo advocaten in het vreemdelingenrecht waar de asielzoekers onder vallen?
Dit zijn de bedragen:

Het zijn geen schokkende bedragen maar het moet wel betaald worden. Hebben zij Euro’s bij zich of een CC?

Alleenstaanden:

Verzamelinkomen Eigen bijdrage Personen- en familierecht
€ 0 t/m € 21.300 € 159 € 321
€ 21.301 t/m € 22.000 € 343 € 401
€ 22.001 t/m € 23.300 € 515 € 573
€ 2.301 t/m € 25.300 € 688 € 745
€ 25.301 t/m € 30.000 € 859 € 890
meer dan € 30.000 geen toevoeging geen toevoeging

J.Cash | 15-05-23 | 05:38

Rudie Kol,
Vriendje, buurjongetje, klasgenootje, had doofstomme ouders.
Straatschoffie. Met stom spelletje met een blik benzine in de fik gevlogen.
Hij was 11 jaar oud.
Vergeet ik nooit, 55 jaar geleden.

TheOne48 | 15-05-23 | 05:05

Om de zaak hier wat op te vrolijken.

De dag eindigen of beginnen met Extreme Ways van Moby

Extreme ways are back again
Extreme places I didn't know
I broke every thing new again
Everything I'd owned

www.youtube.com/watch?v=4QWW4_pGIiI

aflaatverkoper | 15-05-23 | 04:35
-weggejorist-
K1100 | 15-05-23 | 03:48 | 1

Ik ga richting bed. Was weer mooi amigos!
Ik begreep via via dat er op Nederlandse tv een mooie documentaire was over Ennio Morricone en daar ook een nummer aangehaald werd van mijn geliefde achterbuurvrouw Mina geschreven door hem.
Bij deze dan:
Mina - Se telefonando (1966). Inclusief toen al gelikte Italiaanse vage clip. Lol!
www.youtube.com/watch?v=sPTPCKoP9mQ
en cover:
Nek - Se telefonando (2015)
www.youtube.com/watch?v=hqGiKdy8xjs
Nummer van Nek geeft ook mooi aan hoe men nog steeds van haar houdt in Italië. Iedereen kent dat nummer daar.
En zoals altijd: Stay safe friends, stay safe!

Basil Fawlty | 15-05-23 | 02:12 | 1

Welterusten Basil, bedankt voor je mooie en altijd opgewekte verhalen!

Unsinkable-Sam | 15-05-23 | 02:28

Inefficiëntie en onvermogen van uw overheid. Onwil van goedpraters.

donkieshot | 15-05-23 | 02:01

Een hele mooie, dromerige dit keer, ter dagafsluiting.
www.youtube.com/watch?v=ZB6fCuxGvAw
( Wishbone Ash - Leaf and Stream )
Truzzies en morgen / straks gezond weer op.

Graaisnaaiert | 15-05-23 | 01:42 | 3

Graaisnaaiert | 15-05-23 | 01:42 |

Lekker nummertje man en ik ga ook slapen morgen weer vroeg op.

Oja, Anja ik lees al je reacties maar kan meestal niet reageren omdat het topic dan alweer gesloten is als ik tijd heb om te reageren. Topper ben je. Mvgrt

pegaje | 15-05-23 | 01:53

Slaap ze Graai!

Basil Fawlty | 15-05-23 | 02:22

@pegaje | 15-05-23 | 01:53: Hey, was toevallig kort wakker en las GS, kom ik dit tegen.. dank je! Ah, mijn beste, jullie zitten inmiddels zo diep in mijn hart dat ik me weleens de rare tante op een familiefeestje voel, die constant alle familieleden wil zoenen en knuffelen omdat zij het zo verschrikkelijk leuk vindt op het feestje (en die uiteindelijk te veel drinkt en buiten met het personeel stiekem jointjes rookt, en weet jij nog die ene keer toen zij helemaal lam de microfoon pakte en oom Barry tot huwelijk vroeg..? - maar dat is weer een ander verhaal). Nou, iig voelt het zo voor mij. Het is altijd een plezier en genoegen om jullie te lezen. Fijne dag, gewaardeerde medereaguurder, moge het een mooie week worden voor jou en de hele GS familie!

anja | 15-05-23 | 07:52

Ik bedoel te zeggen. Dat je klein moet beginnen. Met je buurman of buurvrouw. Met je zus of broer. Met je tante of oom. Met die man of vrouw die je niet kent. Het is nu maanden geleden maar de kindertjes in mijn buurt weten het. Ze kwamen me vandaag tekeningen aanbieden met koekjes die ze gemaakt hadden. Voor iemand die er niet meer is maar symbolisch was het wel wat. En dat is hoe we toch voortgang moeten maken. Want als we dat niet doen verliezen we het meest belangrijke en dat is onze menselijkheid.

GrandMechantLoup | 15-05-23 | 01:32 | 1

Mooi!

MickeyGouda | 15-05-23 | 06:22

@pegaje | 15-05-23 | 01:34:
Ik ook niet, had iets met honger van doen geloof ik. Maar er zit niet echt een grap in dit keer.

Graaisnaaiert | 15-05-23 | 01:35

@Graaisnaaiert | 15-05-23 | 01:35:

Kopstootje voor je kerel ik neem er ook eentje en vergeet niet morgen om tien uur klaverjassen hier.

grt

pegaje | 15-05-23 | 01:38
▼ 1 antwoord verborgen

Als dit klopt, is dat niet te verkroppen. Koop het duurste voedsel dat je kunt vinden en koop voor 52 euri in. Je krijgt het niet op. Echt. Ik hou het op fraude, waar de asieleiser niks mee te maken heeft.

vladimirows | 15-05-23 | 01:27 | 2

En toch zou ik niet willen ruilen. Ook bij dure catering - wat zij overigens zelf niet betalen maar een keuze van COA/gemeente is - moet je maar vreten wat de pot schaft. Vergelijk het met vliegtuigmaaltijden, dat is over het algemeen ook niet best.

Graaisnaaiert | 15-05-23 | 01:33

Het COA valt onder het ministerie van justitie en heeft een ongelimiteerd budget.
Als een instantie een blanco cheque budget heeft, dan begrijp je toch wel dat daar allerlei snelle jongens op af komen om dat geld naar hun eigen zakken over te hevelen ? Het blijft natuurlijk een grof schandaal. Maar ja, dit is Nederland, een open inrichting aan de Noordzee.

Asteroid-B612 | 15-05-23 | 05:24

Loop ik vanmiddag de hond uit te laten aan het fietspad bij ons in de buurt stop er een man op de fiets naast mij.
Ik denk a die komt de weg vragen dat is wel vaker voorgekomen, maar nee hij stapt af en gaat ongeveer twee meter van mij af staan en zegt mag ik voor u bidden want ik zie dat u wel wat geestelijke hulp kan gebruiken.

Nou ben ik eenmaal niet de beroerdste man om meteen nee te roepen dus ik zeg ja hoor ga je gang maar. Hij zegt niks en doet zijn hoofd naar beneden en
begint heel zacht te bidden ik verstond er niks van. Na een half minuutje was
hij al weer klaar hij stapt weer op zijn fiets en zegt graag gedaan ik zij nog bedankt hoor man, Ik loop verder en ik dacht wat was dat nou maar het voelde gewoon goed. Toch een aparte ervaring.

pegaje | 15-05-23 | 01:27 | 1

Zo gaat het elke dag een stapje verder, totdat die Poolse dame ineens aan je vraagt of ze je melk mag karnen.

Verbandmeester | 15-05-23 | 03:49

Misschien heeft hij nog iets à la 2016 achter de hand..

LD69 | 15-05-23 | 01:29

Nog geen absolute meerderheid, dus 2e ronde... Dus nog een kans voor Erdolf om een list te verzinnen.

Graaisnaaiert | 15-05-23 | 01:30

Hij had weer een couppoging in scène moeten zetten.

W_F | 15-05-23 | 07:46
-weggejorist en opgerot-
TheRealToverTrol | 15-05-23 | 01:22 | 1

Ook zoiets. Nederland kan niet het Deense model volgen want opt-out.
Kamervraag: Stuur Eric van der Burg naar Brussel voor het Deense model. Als hij nee te horen krijgt moet hij daar net zo lang dreigen met Nexit tot hij z’n zin krijgt. Van der Burg mag niet terugkomen zonder een ja. Anders wordt Eric uitgekocht en mag hij nooit meer in de politiek. Ook niet elders in de EU.
Oh ja, gehoord de beraadslaging enz.

HoniSoit | 15-05-23 | 01:17 | 4

Ach gut. Maak je straat schoon, dat is de oplossing. Dank helder licht, wellicht kun je ook naar je deurknop kijken.
Ter info ik ben voornamelijk links en je lult maar wat.

donkieshot | 15-05-23 | 01:34

@grand
Gelukkig ben jij de enige met verstand van zaken. Alleen geef dan eens zelf een oplossing die juridisch volledig dicht getimmerd is. .Linkse mensen hebben een patent op roepen dat er niks kan. Vervolgens houden ze hun mondje dicht. Lekker makkelijk maar zo is die domme linkschmensh.

HoniSoit | 15-05-23 | 07:21
▼ 1 antwoord verborgen

Al discussiërende zou ik bijna vergeten om mijn moesje - en al die anderen, met name de moeders wiens kinderen in het schootsveld staan - in het zonnetje te zetten.
Spice Girls - Mama
youtu.be/VsNbhwSXDB8

MickeyGouda | 15-05-23 | 01:12 | 1

Tiziano Ferro - Addio Mio Amore (2023)
www.youtube.com/watch?v=JA4zsHWT6_0
Toen hij net begon begon vond ik hem best wel glad type maar is dus zeer aardige vent als je hem in de media leest en na 20 jaar still going strong en wordt zelfs beter qua muziek.

Basil Fawlty | 15-05-23 | 01:00

Bitterballen voor @pegaje!

(Voordat ze niet meer warm zijn...)

Roos | 15-05-23 | 00:55 | 1

Dank je Roos Ha ha.

pegaje | 15-05-23 | 01:36

@wilderst | 15-05-23 | 01:09: Eventueel wat chili droog of nat als je van heet houdt. En een scheutje water, wordt ook steeds duurder ;-)

wilderst | 15-05-23 | 01:12

@Lorejas | 15-05-23 | 01:12: Ik doe het voor 4 voor 2 personen, in de horeca zou dat dan 12 zijn met tafellinnen en bediening en de afwas en voor je klaargemaakt en de huur en de verwarming en de precario-rechten. En wat brood, aardappels of rijst en groenten erbij

wilderst | 15-05-23 | 01:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik verwijt een iedere Erikvanderburger zich schuldig te maken aan het aanwakkeren van de huidige kaas inflatie

StolzerErgebenheit | 15-05-23 | 00:52


Bij zo'n catering komt heel veel kijken:
•natuurlijk inkoop voeding, maar ook oliën en vetten, specerijen
•transportkosten
•schoonmaakkosten/wegwerpmateriaal
•personeel natuurlijk
•overschotten/over de datum etc.
•energiekosten
•bedrijfspand/auto's
•kantoor en overhead, zoals verzekeringen etc.

Het duurste zal het personeel zijn, dan de inkoop en daarna energie/vervoer.
Denk ik.
Alleen al een bedrijfspand en twee bestelbusjes in de lucht houden kost al makkelijk
3500 Euro per maand of nog veel meer.
Maar goed.
Blijkbaar vind Den Haag het leuk om totale vreemdelingen levenslang van een natje en een droogje te voorzien, hoewel wij helemaal niks aan hen verplicht zijn.

King of the Oneliner | 15-05-23 | 00:50 | 2

Er zijn cateraars die toch maaltijden kunnen leveren voor minder. Het probleem is dat de overheid nooit op de centen hoeft te letten wat dat mag de belastingbetaler wel doen. Die lapt alles wel weer. Steeds maar weer.

Deflatiemonster | 15-05-23 | 01:01

78.000 euro per maand ex btw om 50 personen alleen maar te laten eten.... Ik vind het veel.

Lorejas | 15-05-23 | 01:26

Zonder maximum…

Ik zal morgen even een vraag stellen aan de belastingdienst.

Oei, wacht…. Blank.

Wijze uit het Oosten | 15-05-23 | 00:42

Een deel van het antwoord op de gratis kamervraag is te vinden in dit uitgebreide artikel (NRC, 31-3-2023):
12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.nrc...

Een citaat:
"Geld is geen probleem. Het gebrek aan bereidheid van gemeenten om vluchtelingen op te vangen des te meer. Om gemeenten te overtuigen toch zo’n opvang te openen, mogen alle kosten bij het COA gedeclareerd worden, van catering tot beveiliging – zonder maximum."

Zonder maximum... dat zegt al genoeg.

LD69 | 15-05-23 | 00:34 | 13

GML, wat je zegt emo manipulatie waarna pluggen en anderen voor dom of whatever uitmaken. Weet niet of je denkt dat mensen daar in meegaan, mogelijk wat zwakke geesten dus je winst op gedane moeite lijkt mij vrij beperkt hier. Mogelijk kun je het op school proberen?

Unsinkable-Sam | 15-05-23 | 01:52

@GrandMechantLoup | 15-05-23 | 01:35:
Nu begrijp ik je reacties wat beter omtrent zijn biologische vader. De Wiki van Jobs is de afgelopen 20 jaar enorm vaak en compleet aangepast. Dat van dat criminele verleden van zijn bio-vader neem ik dus terug.
Blijft natuurlijk over dat Steve Jobs absoluut geen Syrische vluchteling was. En derhalve door Banksy misbruikt werd om dat 'narratief' te verspreiden.

LD69 | 15-05-23 | 02:15

@GrandMechantLoup | 15-05-23 | 00:47: In die wereld bestond er ook een doodstraf. En waren er guildes. Nauwelijks steden. En ZEKER geen woning voor statushouders want dat concept bestond ook nog niet, net zo min als de bijstand. Maar ik wil niemand vervelen met feiten.

anja | 15-05-23 | 08:00
▼ 10 antwoorden verborgen

Overigens wel een mooi verhaal in Parool afgelopen zaterdag. En dat zijn ook de verhalen die je in een lokale suffige krant wil lezen.
"Lange Appie uit De Pijp was 2 meter 42 en had schoenmaat 65: ‘Waar ik mij ook vestig, overal zal de nieuwsgierigheid ontbranden’"
12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.par...

Basil Fawlty | 15-05-23 | 00:31 | 10

@Lorejas | 15-05-23 | 01:22:
Ook mooi, hij is afgestudeerd econometrie op bierbrouwerijen in Maastricht in de 18e eeuw. Bleek dus dat daar in een toen in onze ogen nu kleine stad 100 bierbrouwers waren. Bier was toen niet zoals wij dat kennen. Bier had toen een alcohol percentage van ronde de 1.5 a 2 procent en zonder bubbels en dronk men dus zoals wij nu water drinken want water drinken deed men niet want dat werkte niet echt en was letterlijk levensgevaarlijk.
Maar ook weer mooie verhalen over het hoe en waarom.

Basil Fawlty | 15-05-23 | 01:33

@LD69 | 15-05-23 | 01:26:
Inderdaad. De dagelijkse beslommeringen hadden zij ook. Wij zijn dan digitaal maar de terug naar kern emoties die zij hadden hebben wij nog steeds. In de kern is er dus niet veel veranderd.

Basil Fawlty | 15-05-23 | 01:37

Vroegah, als iemand "Appie" heette was zijn naam "Albert". Tegenwoordig zijn de meeste Appies eigenlijk Abdullahs enzo.

Asteroid-B612 | 15-05-23 | 05:35
▼ 7 antwoorden verborgen

We vergeten vaak in onze vooroordelen hoe ontzettend belangrijk de Turkse volkeren waren in onze eigen geschiedenis. Het waren onze bondgenoten. We werkten met ze samen op heel veel fronten. En dat was maar goed ook. Dat heeft ons vrijgemaakt van Rome en veel meer andere ellende. We vergeten vaak dat de claustrofobische dwang van de kerk ons enkel ellende heeft gebracht. We waren niet voor niets liever Turks dan Paaps en we waren zeker geduchte piraten tezamen met de Ottomanen.
www.youtube.com/watch?v=fd69dSVr8Is&a...

Wel hoop ik dat Turkije vandaag verstandig kiest. Er is geen mooier volk wat kiest om vrij te zijn. Zij het Turken, Kozakken, Germanen, Enzovoorts. Alle dictators moeten vallen dus ook Erdogan.

GrandMechantLoup | 15-05-23 | 00:26 | 9

@LD69 | 15-05-23 | 00:46:

Zitten geen Mongolen tussen. Dat de Turkse volkeren zowel naar oost als west zijn opgerukt staat buiten kijf, maar Turken komen niet uit Mongolië.

Met de verovering van de Mongolen op de steppenvolkeren, Turken dus, zijn er wel heel veel samen met de Mongolen tot zover als Moskou opgetrokken als de Goude Horde ook wel bekend als Tataren wat inderdaad wel Turkse volkeren zijn. En ja Turkse volkeren gebruiken Mongoolse namen en nomenclatuur. Maar het zijn geen Mongolen. Dat is als zeggen dat Koreanen en Chinezen Mongolen zijn. Dat is gewoon niet zo. Er is wel invloed geweest maar er is geen directe link.

GrandMechantLoup | 15-05-23 | 00:55
-weggejorist-
Asteroid-B612 | 15-05-23 | 05:28
▼ 6 antwoorden verborgen

Iemand verstand van tv's ?

Heb dus een Samsung tv van 4 jaar oud die steeds aan en uit gaat. Alle hdmi kabels er uit en dan na een tijdje blijft hij weer aan. Van de week ook al fel rode kleuren die de volgende dag weer (tijdelijk) verdwenen waren. Moederbord naar z'n ouwe moer ?

Cornelis12 | 15-05-23 | 00:23 | 6

Vroeger was het altijd de kanalenkiezer of hoe dat ook heette toch? Ging je beeld rollen.

Lorejas | 15-05-23 | 00:40

Geen idee. Heb het nog over die oude beeldbuizen van vroeger. Met zes drukknoppen ;-)

Lorejas | 15-05-23 | 01:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou er ook nog een budget zijn voor wat snackies tussendoor? Snickertje hier, zakkie chips daar.

Lorejas | 15-05-23 | 00:20 | 2

Rondje chips en wat bier van mij.

pegaje | 15-05-23 | 00:23

Dit was wel een hele lekkere hoor Kees echt genieten voor ons ,dank je wel kerel en de vriendelijk groeten.

7. Joe Bonamassa -Self Inflicted Wounds (2019)

Wat een top nummer is dat toch ik hoop dat veel gebruikers deze top artiest gaan waarderen.

5. Leon Bridges & Khruangbin - Texas Sun ... Echt heerlijk nummer.

16. Pussycat - Mississippi (1975) Doe maar niet meer ;-) Ha ha maar ik snap de code wel.

pegaje | 15-05-23 | 00:20

Wow, 52 euro de getinte neus.
Voor een 4-persoonshuishouden doet de Staat dus op zaterdag voor € 1.456,- boodschappen, en dat is exclusief schijtpapier.

wapster | 15-05-23 | 00:16

Ja. Ik wist het ook niet.
www.youtube.com/watch?v=5CR4lSORZ_Q&a...

Maar het brengt me wel terug naar tijden van jeugdig onwetendheid en meer plezier.

De enige man die zijn naam heeft veranderd van Donnie naar Don. Ik snap dat wel. En ja hij kan best aardig zingen. En een lekker ding ;)

GrandMechantLoup | 15-05-23 | 00:14 | 1

Best wel...

Roos | 15-05-23 | 00:18

Telefoon...?? Ja..?? 04:00/// Hou je weinig tijd over vriend... Hoe laat is het dan..??? Kijk maar...

Fuck..!!!!

Ach, nog twintig jaren.......

neonreclame | 15-05-23 | 00:13

GEKke Henkie is ons landje.

Verderkijkert | 15-05-23 | 00:12

Even cold november rain.... En dan de solo van Slash!

Roos | 15-05-23 | 00:14

Kijk die cateraar moet ook gewoon salaris betalen /inkopen en btw afdragen. Waarom krijgt dat volk geen eten wat voor de penitentiaire inrichtingen en of bejaarden huizen gemaakt wordt. Ambtenaren zijn echt sukkels die met belastinggeld smijten

Swedishchef | 15-05-23 | 00:03 | 1

Bedrag is ex btw...

Lorejas | 15-05-23 | 00:08

Gezellige zondagavond lezersvraag:

Stond vanavond onder de douche en dacht opeens als ik nu dood neerval wordt ik naakt gevonden onder een lopende douche.

Waar bent U bang voor hoe U dood gevonden wordt ?

Cornelis12 | 14-05-23 | 23:50 | 14

Het enige waar ik bang voor de dood ben als deze plotseling komt en ik geen gelegenheid heb gehad mijn vermogen uit Nederland weg te sluizen. Ik geef graag mijn geld aan degene die ik lief of sympathie voor heb. Daar hoort de Nederlandse overheid en 90% wie van haar vreet niet bij.

Grachus | 15-05-23 | 02:08

@drs.Nee | 15-05-23 | 00:24: Eerst dacht ik dat ik de film niet verder wilde kijken, omdat het over een NSB-er gaat. Nu zie ik pas die aanwijzing van 46 minuten.
Als je dan hoort dat iemand twee weken onder de douche dood ligt en in volstrekte eenzaamheid is gestorven dan vind ik dat toch indrukwekkend.
Mij lijkt het vooral triest om onverwacht dood te gaan en er is niemand die dat opmerkt.
In het geval van Jacques Phillipa vind ik dat overigens een vorm van gerechtigheid.

Verbandmeester | 15-05-23 | 04:14
▼ 11 antwoorden verborgen

Ohh dat jaar die tijd, die deun.. ik weet het nog als gisteren...;)

Smoelensmid | 14-05-23 | 23:57

OT
Grünen grote verliezer in deelstaatverkiezingen Bremen (eigenlijk een van de drie Duitse STADstaten).
SPD wint en AfD was wegens "administratief" foutje niet toegelaten tot de verkiezing en kon dus niet gekozen worden.

WirMachenMusik | 14-05-23 | 23:40 | 13
-weggejorist-
Dandruff | 15-05-23 | 00:24
-weggejorist-
Kaitseliit | 15-05-23 | 00:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Halalvlees is nu eenmaal een stuk duurder. Dat wordt dus een ossenhaas ipv een varkensribbetje.

Swoop | 14-05-23 | 23:38 | 1

Je hebt tegenwoordig blikken kipknakworsten. Lijkt me goed genoeg.

J.Cash | 14-05-23 | 23:43

OT
Zoals het er nu voorstaat met zo'n 90% geteld heeft Erdogan weliswaar zo'n 5% voorsprong op zijn grootste tegenstander, maar haalt net niet de 50%. Dus vrijwel zeker tweede ronde.

WirMachenMusik | 14-05-23 | 23:30 | 3

Met wederom toestanden en ME in de RAI

Cornelis12 | 14-05-23 | 23:32

@SaintNick | 14-05-23 | 23:34: Heeft hij bij de vorige verkiezingen als ik me goed herinner trouwens ook niet gewonnen.

WirMachenMusik | 14-05-23 | 23:41

Wat een perfect nieuws dit! Wat moet hier nu weer bewezen worden, dat asielzoekers geld kosten? Dat is dan gelukt.

Ja asielzoekers kosten geld, en ja speciale noodopvang is helaas, speciaal en ook nog nood dus dat kost... geld! Geld dat niet naar Henk en Ingrid gaat, geld dat niet naar de voedselbank gaat, geld dat niet naar zielige blanke omaatjes gaat, maar naar inhalige ondankbare en ja het moet maar eens gezegd, vaak ook nog criminele moslims, uit ellendige terreurlanden. En dat is heel erg. Want het is ons geld. Jouw geld! Mijn geld! Doen ze er wat voor terug? Ho maar. Nee ze pakken alleen maar meer, met drie grijpgrage handen van ze en dan ook nog onze blonde dochters!

Je mag in dit land niet eens meer zeggen waar het op staat en dat doe ik dus ook niet, want anders pakken ze je, die elite alleen maar omdat je de waarheid spreekt. Maar als het wel mocht zou dingen over ze zeggen die dus niet meer mogen. Erge dingen, nare dingen, onprettige dingen. Heel onprettige dingen!

Beste_Landgenoten | 14-05-23 | 23:27 | 19

@Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 01:10: Nou kan je wel weer je plaatje afdraaien over die gemene tokkies die die arme asielzoekers die op de vlucht zijn voor geweld en oorlog niets gunnen en boohoo dit en dat, maar vind je hetzelf niet een beetje raar, dat 52 euro - 8 euro verschil in budget ? Ik namelijk wel. Het is een absurd verschil dat nergens door wordt gerechtvaardigd.

Asteroid-B612 | 15-05-23 | 05:48

@Lubitch | 15-05-23 | 02:59:
Oke, voor jou, met die ervaring, begrijp ik je. Maar de rest hier heeft geen verkrachte blonde dochters door asielzoekers. Ik blijf erbij dat dit toch uitzonderingen zijn. Zelfs onder asielzoekers. Maar vooruit, in jouw geval..

Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 07:15

@Asteroid-B612 | 15-05-23 | 05:48:
In een noodopvang heb je soms dat je creatief moet zijn in je tijdelijke oplossing. Als er geen keuken is, als je geen logistiek kunt opzetten, als het niet anders kan is het vast helaas zo dat heel soms deze oplossing tijdelijk gekozen moest worden. Dat zal niet structureel zo zijn, noch overal. Het aanhalen als voorbeeld is bedoeld als boosmaakartikel. Logisch, want zo gaat dat nu eenmaal.

Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 07:18
▼ 16 antwoorden verborgen

Voordat we de draai maken naar maandag nog een stukje relaxed weekend muziek:
Easier said than done - Shakatak (1981)
www.youtube.com/watch?v=MyXaT5y7q_o

Basil Fawlty | 14-05-23 | 23:27

Trump: als ik wordt herkozen als president van de VS beëindig ik de oorlog in Oekraïne binnen 24 uur.

Zelensky: Toen Trump Amerikaans president was er al Russische agressie. De Krim was bezet, een deel van Donbas was bezet. Desondanks loste hij deze kwestie niet op.

Cornelis12 | 14-05-23 | 23:25 | 7

@Red shirt | 14-05-23 | 23:40:
Ow, ze hebben elkaar gevonden hoor.

J.Cash | 14-05-23 | 23:46

@Red shirt | 14-05-23 | 23:40:

Trump is niet het brein achter MAGA. Trump is maar een domme narcist. De echte zetbazen zeggen dit ook eerlijk op de MSM. Weet je waarom? Omdat ze weten dat de Goebbels-tactiek werkt.

Die mensen kijken niet naar de MSM, ze lachen ze uit want ze zijn allemaal perfect gevangen in hun propaganda-bubbel met laten we eerlijk zijn dezelfde mensen die dezelfde idealen hadden.

GrandMechantLoup | 15-05-23 | 00:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja ja ja, het is allemaal heel ellendig dat een handige ondernemer een dikke boterham wil verdienen.

Dit is echter wel meer nieuwswaardig vind ik. "Als het aan president Volodimir Zelenski had gelegen, dan had Oekraïne veel forser gereageerd op de inval van Rusland op 24 februari 2022, blijkt uit gelekte documenten die The Washington Post in handen kreeg."

Waarom de oorlog niet bij de Russen brengen? Waarom niet dood en verderf zaaien zoals zij doen veilig vanachter hun televisie? Ik kan er niet bij. Met alle respect voor Biden en de Europese leiders maar is het moralistische vingertje wapperen niet een beetje van God los? Waarom zouden Oekraïners niet keihard mogen terugslaan? Dresden iemand? Tokio? Ik bedoel als je de Russen wil stoppen dan moet je ze totaal kapot maken. Er is geen andere keuze. Beetje zielig voor die paar Russen die wel menselijkheid kennen en nog niet in het buitenland wonen maar het is niet Poetin, het zijn de Russen.

DeEnigeWaarheid | 14-05-23 | 23:24 | 3

U kunt aanschuiven bij het politieke tafeltje van @MickeyGouda waar de discussie al is gestart...

Ik zal zo worst en kaasblokjes langsbrengen

Roos | 14-05-23 | 23:26

@Roos: geef 'm een stukkie "zuur" erbij. Is ie gek op.

Lorejas | 14-05-23 | 23:46

Omdat er dan wel kernwapens gaan vliegen.

Mean Dean | 15-05-23 | 00:04

@reservebelgië | 15-05-23 | 00:07:
Ik zit thans achter schermen in mijn werkkamer en zij ligt al in bed alles te volgen via social media, en begrijpelijk, maar is beter dat ik het niet live volg want ik heb zo'n hekel aan die domme pauper en dan erger ik mij kapot aan dat AKP proleten gedoe. Beter dat ik hier met jullie babbel, wat muziek luister en ik hoor het straks wel. Ik kan er helaas niks aan veranderen.

Basil Fawlty | 15-05-23 | 00:23

@Basil Fawlty | 15-05-23 | 00:23:
Ik snap u volledig. Of beter eigenlijk ik leef met u mee.
En toch.
Een maandagmorgen van een toestand in TR kan toch een Brussel doen daveren. Het stilzijgen in de MSN is erg sprekend.

reservebelgië | 15-05-23 | 00:33

@reservebelgië | 15-05-23 | 00:33:
De media in Nederland en bij jou weten ook dat Turkse MSM niet te vertrouwen zijn dus wachten ze net zoals jij en ik af wat er gaat gebeuren. Maar als Erdo "wint" dan is het einde seculiere Ataturk Turkse staat, zover het al niet was afgebroken.

Basil Fawlty | 15-05-23 | 00:49
▼ 9 antwoorden verborgen

Wat kost eten in een gevangenis;
Wat kost eten in een ziekenhuis;
Wat kost eten in een verzorgingshuis;
Wat kost eten in een daklozenopvang;
Per persoon per dag?

Indien dit minder kost dan pppd € 52 waarom?
Nou linkse partijen, komt u maar met de antwoorden.

Is dit nog nieuws? | 14-05-23 | 23:16 | 6

Dit is inderdaad de vraag; wat kost het eten van bewoners in andere verblijfshuizen.

letopuwzaak | 14-05-23 | 23:30

@Roos | 14-05-23 | 23:18:
Zo is het. Laat de lokale Turk dagelijks 50 pizza’s leveren a 7 Euro.
‘S-Morgens een paar balen brood van de Aldi met jam en Nutella.
‘S-Avonds couscous, kippenpoten en een paar zakken doperwten.
Ze slapen als rozen.

J.Cash | 14-05-23 | 23:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Het avondeten: varkens medaillon, gebakken aardappeltjes in schil, mini tomaatjes, whisky saus, beetje mayo en olijfolie. Verrukkelijk! Oh ja, de kosten: ca, € 10,- voor twee maaltijden. Ik denk dat als je een beetje creatief bent dat je voor € 10,- pp p/dg. lekker kunt eten. Zeg 310,- p/mnd.

Overigens is de € 52,- voor catering wel uit te splitsen: je kunt er van uitgaan dat de helft winst is, en de andere helft loon en inkoop producten betreft. Tevens komt er ook nog eens Btw overheen. Dus zeg sec. voedsel inkoop € 13,- pp p/dg. De catering factuur lijkt mij normaal.

Wat minder normaal is, is dat onze beleidsmakers iedereen laten vallen, maar wel geld over hebben voor smulpartijen bij het COA. Laat ze dit eens uitleggen dan, niet? Dan staand beleid.

Voorts wens ik onze gasten smakelijk eten: wel Hollandse pot a.u.b.

Unsinkable-Sam | 14-05-23 | 23:06 | 2

50% winstmarge.... Dan was er bij de offerte ronde wel een andere cateraar onder die 52 euro gedoken qua prijs.

Lorejas | 14-05-23 | 23:12

Voorts wens ik onze gasten smakelijk eten: wel Hollandse pot a.u.b.
Water en brood.

Is dit nog nieuws? | 14-05-23 | 23:17

In de categorie 'Vijftig tinten grijs': niets is zwart-wit. Misschien hebben degenen die niet onverdeeld fan zijn van Zelensky - wat niet hetzelfde is als pro-Poetin zijn - een punt.
www.telegraaf.nl/nieuws/1228654620/ge...

MickeyGouda | 14-05-23 | 23:02 | 57

@Unsinkable-Sam | 15-05-23 | 03:16:
Niemand heeft natuurlijk zin in oorlog. Dus het aanhalen van voormalige slachtingen in wereldoorlogen is ook niet heel zinvol. Ook ik ben voor vrede en het liefst door onderhandelingen. Maar niet in elk geval zijn onderhandelingen zinvol of nuttig als dat betekent dat je land uiteindelijk vernietigd gaat worden door een agressor. Militair opgeven of de wapens neerleggen is nu op dit moment totaal geen optie voor Oekraïne. Voor velen hier in het westen zou dat desondanks de beste keuze zijn vinden zij maar ze hebben gemakkelijk oordelen vanuit onze veilige en vreetzame Europese Unie. Voor deze oorlog en zelfs nog aan het begin ervan zijn uiterste pogingen gedaan voor diplomatieke oplossingen en Poetin heeft ze alle naast zich neergelegd. Om de eenvoudige reden dat hij dacht simpel te kunnen gaan winnen maar ook omdat hij verstoken is geweest van objectieve informatie de laatste 2 jaar en is gaan geloven in zijn eigen konijnenhol. Maar als je een oplossing hebt ben ik graag bereid hem hier te lezen en daarover misschien zelfs nog iets te schrijven ook nog

Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 07:57

@Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 07:57:
Denk je echt dat hij verstoken is van objectieve informatie? Ik heb altijd het idee dat hij zelf iedereen verstookt van informatie met zijn propaganda, maar zelf wel weet hoe de vork in de steel zit. Ik geloof ergens niet dat hij wat hij de mensen voorschotelt ook daadwerkelijk gelooft.

letopuwzaak | 15-05-23 | 08:22

@Mickey. Ik ben het inhoudelijk met BL eens, maar ik verbaas me wel over de toon soms naar jou toe. Ik vind jou iemand met een hele mooie ziel. En ook als we het niet eens zouden zijn. Blijf ajb reaguren zoals je doet! Discussie is goed, maar ik hoop wel dat het niet te hard bij je binnenkomt. Je bijdragen worden gewaardeerd.

letopuwzaak | 15-05-23 | 08:26
▼ 54 antwoorden verborgen

Ik dacht dat red ik echt nooit voor 8 euro, typisch Nibud. Even nagerekend en inderdaad, ik zit gemiddeld op €8,67 pppd (wtf doe je ooit met 52 euro per dag, en dan verdien ik meer dan Rutte)

blacktip | 14-05-23 | 22:59 | 1

Wanneer u zaterdagavond een redelijke Latour wilt drinken bij het avondeten, dan is uw budget al niet meer toereikend.

Red shirt | 14-05-23 | 23:28

Waarom wordt er gratis voor die mensen gekookt en schoongemaakt en krijgen ze zakgeld toe, waar ze notabene filtersigaretten van kopen?

Roos | 14-05-23 | 22:56 | 8

Zet ze aan het werk.
Arbeid maakt vrij.

Piggelmee | 14-05-23 | 23:30

Hoef je in geen enkel ander land te proberen dit gedrag. Direct exit.

Zalwelweer | 14-05-23 | 23:38
▼ 5 antwoorden verborgen

thank god it's Friday: www.youtube.com/watch?v=fT42ocqmI9s Dat we het ESF verloren hebben. Precies wat voor soort mietjes in Nederland gaan daar eigenlijk over?

Hetkanverkeren | 14-05-23 | 22:54

In Twente kunnen de studenten in het universiteitsrestaurant eten voor €5,50
www.utwente.nl/en/service-portal/food...
€1,25 extra als ze ook een toetje en een flesje water willen.

Osdorpertje | 14-05-23 | 22:52 | 1

Op zich een betere vergelijking, want het moet ook nog bereid worden. 5,50 maal drie (ontbijt, lunch, diner) is 16,50. Voor dat bedrag wordt er ook nog eens winst gemaakt. Hoe het COA dan tot een prijs van 52 euro komt is dus inderdaad onbegrijpelijk.

Frits de Vriez | 14-05-23 | 23:28

Frenkie is ook kampioen....

neonreclame | 14-05-23 | 22:52 | 1

Die is geboren.

Nuuk | 14-05-23 | 23:03

De Ikea is daar om de hoek, voor een paar euro kun je daar drie keer per dag eten. En drie keer per dag heen en weer lopen gaat ook de verveling tegen, goed voor de bloedsomloop en je hoeft niet heel de dag voor dat azc rond te hangen. Waarom moet dat dan €52,- kosten?

Miss_Pinky | 14-05-23 | 22:49

Plakrijst....

Die rare chinezen hebben plakrijst...

Surinamers hebben droge rijst....

neonreclame | 14-05-23 | 22:49 | 25

Haha, wat neon zegt. Amen.

Lorejas | 15-05-23 | 00:18
▼ 22 antwoorden verborgen

Hoe staat het eigenlijk in Turkeije.
Toch ook niet geheel onbelangrijk vanavond?

reservebelgië | 14-05-23 | 22:45 | 8

@reserve: van beide kanten duurbetaalde tel-profs!

Lorejas | 14-05-23 | 23:05

Zoals het er nu voorstaat met zo'n 90% geteld heeft Erdogan weliswaar zo'n 5% voorsprong op zijn tegenstander, maar haalt net niet de 50%. Dus tweede ronde.

WirMachenMusik | 14-05-23 | 23:27

132% van de stemmen is al geteld. Uitslag houden ze nog even geheim.

Deflatiemonster | 15-05-23 | 00:18
▼ 5 antwoorden verborgen

4 personen, we hebben 150 euro per week aan boodschappen. Absurd hoe die migranten waar vanuit de burgerbevolkjng niet om gevraagd is, zo in de watten worden gelegd.

salonsocialist | 14-05-23 | 22:44 | 1

Er zitten uiteraard nevenkosten bij, maar dit lijkt mij een groot bedrag p.p.p.d. passend bij een industrie die elkaar baantjes toebedeelt.

letopuwzaak | 14-05-23 | 22:47

Exporteer plebs a 8 Euro de neus, importeer apothekers a 52 Euro. Massa is kassa.

Pekketrikker | 14-05-23 | 22:42

Gewoon een beetje achter de feiten aan lopen: www.youtube.com/watch?v=yIkjFhoW2ns Die van J-Lo. Niet bepaald mijn favoriete latina, maar beggars can't be choosers.

Hetkanverkeren | 14-05-23 | 22:41

Als wij op vakantie zijn, gaan we ook iedere avond uit eten. Dat is nou eenmaal duurder.

Andersdenkend | 14-05-23 | 22:37 | 2

Dan bent U waarschijnlijk €52 kwijt voor het hele gezelschap. De helft als U niet zo veel gezopen had.

Osdorpertje | 14-05-23 | 22:45

Daar kun je toch behoorlijk wat couscous van inkopen.

Algodon88 | 14-05-23 | 22:35 | 1

Zo is het. Kokend water er over.
Paar zakken diepvries doperwten er naast.
Kippenpoten in de oven.
Ze gaan nooit meer weg.

J.Cash | 14-05-23 | 23:19

Kritische ondervraging op VVD op zondag van Rick Nieman VVD die Jort Kelder VVD kritisch ondervroeg over zijn Jortcast met Mark Rutte VVD. De omroep NPO houdt deze kritische journalistiek ten voorbeeld aan de eenzijdige berichtgeving van ON.

thanseeuwen | 14-05-23 | 22:33 | 3

Hahaha die bretels-clown met z'n maat een podcast.

dickwvf | 14-05-23 | 22:37

Maar uh, nu ligt het aan de NPO? ...

Als ON iets verkeerd doet ligt het aan ON, niet aan de NPO. Zij faciliteren en houden de reglementaire kaders in de gaten.
Als Omroep Zwart iets verkeerd doet ligt het aan Omroep Zwart, niet aan de NPO. Zij faciliteren en houden de reglementaire kaders in de gaten.
Als BNN/VARA iets verkeerd doet ligt het aan BNN/VARA, niet aan de NPO. Zij faciliteren en houden de reglementaire kaders in de gaten.
Etc. etc

Dus als de omroep van de Krant van Woke NL iets verkeerd doet (in mijn ogen doen ze dat al heel gauw) ligt het aan WNL, niet aan de NPO. Zij faciliteren en houden de reglementaire kaders in de gaten.
Je moet echt bij de TeleTroepToeTerT en hun tv-versie WNL zijn....
Als je op een terras 5 biertjes krijgt terwijl je er 10 betaald hebt, val je toch ook niet op z'n Wiersma's uit tegen een kat die spiedend wat lekkers zoekt?

Maar uh dat hun VVD-gezind zijn is toch geen nieuws?

dickwvf | 14-05-23 | 22:45

De eenzijdigheid wordt ON verweten, maar WNL als VVDspreekbuis met de pedante Rick Nieman is net zo eenzijdig en wordt niets verweten.

thanseeuwen | 15-05-23 | 00:00

Het verschil is dat wij ons eigen prakje moeten koken.. die 8 euro zijn dan alleen de ingredienten.. Die 52 euro is inclusief kok, bediening, schoonmakers, afwassers, huur gebouw/keuken/tafels/stoelen, gas, elektriciteit en natuurlijk het eten zelf..

WellusNietus | 14-05-23 | 22:33 | 9

Bediening?
Het is een buffet hoor.

J.Cash | 14-05-23 | 23:20

@Lorejas | 14-05-23 | 23:08 Ja, inderdaad. En dan zelf mijn mond houden als Dandruff zijn diepe inzichten met ons deelt. Dat ik daar niet eerder opgekomen ben.

Red shirt | 14-05-23 | 23:23

Ik zeg: doen!

Lorejas | 14-05-23 | 23:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Er zijn al zo'n 60 aanhoudingen verricht ivm Feyenoord.
Ik kan me nog herinneren, dat hier niet al te lang geleden in een parallelle samenleving er wekenlang duizenden agenten ingezet moesten worden tegen 'feestvierende' en dansende vrolijke Marokkanen. Op zo'n avond werden er hooguit 15 aanhoudingen verricht.

Men schreef lieflijk;
Bij het Moskeeplein in de Utrechtse wijk Lombok kwamen enkele honderden jongeren bijeen, in het bijzijn van tientallen agenten, en werd vuurwerk afgestoken. Ook daar kwamen supporters dansend en zingend samen om het verlies van Marokko te verwerken. Er werden hapjes uitgedeeld.

Vreemd, dat wantrouwen jegens ons beleid.

letopuwzaak | 14-05-23 | 22:32 | 3

Destijds werd het feestvieren genoemd omdat hun land had gewonnen.
Nu zijn het weer rellen, want Feyenoord.

Roos | 14-05-23 | 22:59

@Roos | 14-05-23 | 22:59:

“Inheemse Rotterdammers vieren culturele festiviteiten middels traditionele Haka”.

Nuuk | 14-05-23 | 23:06

O ja, ik kan bijzonder ruim binnen 50 euris per week goed koken. Laat inderdaad ook maar

Het sop.. Dat je 50 euro over meerdere tijdlijnen kunt spreiden. Er is iets dat mij van al die miljarden van Rutte IV zeer ernstig tegenstaat. Een zekere savoir vivre.

Hetkanverkeren | 14-05-23 | 22:29

DE belangrijkste vraag moet zijn: wat leveren deze asieleise..... asielzoekers Nederland op?

klimgek | 14-05-23 | 22:29 | 2

Verkrachtingen, diefstallen, plofkraken, geweldsdelicten, en natuurlijk ook meer co2, meer stikdtof, meer druk op de huizenmarkt, meer druk op de gezondheidszorg, meer tekorten aan electra, gas, water, meer opwarming.
En dat allemaal zodat de zieligheidsindustrie ook wat te doen heeft.

DanskeRob | 14-05-23 | 22:32

Geef ze leefgeld en dan mogen ze lekker zelf hun boodschappen doen en koken. Of beter, laat ze werken daar voor hun leefgeld. Er is genoeg te doen.

Papa Jones | 14-05-23 | 22:27 | 5

Is al gedaan met AMAs (alleenstaande minderjarige asielzoekers)
Dan ging het geld op aan van alles behalve voedsel en persoonlijke hygiëne.
Je kon dus als je in zo'n huis kwam niet schijten want pot zat vol, und so weiter, er werd niet afgewassen, geen kleding gewassen, kortom dat huis is uitgewoond en enige leuke is dat de zorg instelling die zo nodig wilde deugen in het financieel jaarverslag een paar miljoen als verlies moest nemen.
Denk dat daar wel wat hoge heren zijn gaan nadenken of deugen wel financieel haalbaar is, daarna zijn waarschijnlijk de toelagen weer verhoogd; de asiel industrie zal doorgang vinden.

28 | 14-05-23 | 22:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat vreten die asielzoekers dagelijks, Wagyu steaks met ganzenlever en kaviaar?

Reebensteeltje | 14-05-23 | 22:26 | 1

Een paar lekker glazen Bourgogne er bij en terug op bed.

J.Cash | 14-05-23 | 23:23

Als ik op vakantie ga ben ik zou iets kwijt voor mijn hotelkamer inclusief ontbijt en avondeten.
Ik vermoed dat de uitbesteding van de catering van het COA zo is opgesteld dat er maar een bedrijf in aanmerking kwam. En het zou mij niets verbazen als de eigenaar van het cateringbedrijf goede politieke connecties heeft, onderdeel is van het deugcircuit of van de baantjescarroussel.
Die uitbestedingen worden naar een specifiek bedrijf toegeschreven zodat andere bedrijven geen kans maken.
Ik zou kijken wie het hoofd van die COA is en wie de eigenaar is van het cateringbedrijf en welke relatie er tussen deze personen bestaat.
Voor €52 kun je ze iedere dag in een restaurant laten eten en dan geen Van Der Valk of lokale Chinees maar iets chiques.
Misschien heeft het cateringbedrijf dat ook wel gedacht "Hoeveel zou dit kosten in een restaurant?"

Osdorpertje | 14-05-23 | 22:26 | 6

@letopuwzaak | 14-05-23 | 22:45:

Alles met aanbestedingen kost gewoon erg veel geld, ook bij ons in de zorg. Wij kunnen nu alles zelf regelen en wat spullen kopen we gewoon in de winkel. Scheelt echt!
Bij grote organisaties had je/ heb je facilitaire diensten die dan denk ik centraal inkopen, maar dan duurt alles lang en ook die mensen worden betaald. Ik weet nog van mijn tijd op afdelingen dat simpele zaken erg veel konden kosten. Ik deed een tijdje de spullen bestellen, intern, van bv verbandspullen, maar ook andere zaken. Een waterkoker weet ik nog, duurde 7 weken om te vervangen…….Geef mij 15 euro (die tijd) en ik had dat ding zelf even bij de Blokker gehaald.
Ook eens een wasmachine moeten laten vervangen. Dat duurt dan ook erg, erg, erg làààng…….maar het kost ook honderden euro’s meer. Dit is echt zo gegaan.

Het zal overal zo gaan wanneer de overheid er bij betrokken is. Laat mensen zelf dingen regelen: goedkoper en gezonder.

BTW Louz: nog gefeliciteerd met onze Dag van de Verpleging!
Al weer twee dagen geleden, en vergat het steeds. Eigenlijk wel een dag die mij pas opvalt als het er is.
Heb dan altijd die vluchtende coalitievertegenwoordigers op mijn netvlies toen Wilders en van Kooten in de kamer het voorstel deden tot betere beloning voor verpleging tijdens de corona.

Nuuk | 14-05-23 | 23:16

@Nuuk | 14-05-23 | 23:16:
Ik heb je tegel gelezen, Nuuk! Dank. Dag van verpleging; kwam ik later achter, meestal krijgen we wel een chocolaatje ofzo maar ik denk dat het budget naar lunchuitjes voor managers is gegaan;-)

letopuwzaak | 15-05-23 | 00:50

@Dandruff | 14-05-23 | 23:11: Waar ik me over blijf verbazen is dat grootschalige verkwisting van belastinggeld in Nederland nooit enige consequenties lijkt te hebben voor de verantwoordelijken. Iedereen schijnt het allemaal wel best te vinden, en DUS gaat het gewoon door.

Asteroid-B612 | 15-05-23 | 06:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan er niet bezuinigd worden op asielkosten? Grapje.

thanseeuwen | 14-05-23 | 22:24

We missen een miljoen woningen. We zitten vanwege stikstofregels uit Den Haag die Brussel nog niet heeft opgelegd aan Berlijn volledig op slot, we gaan ook niet bouwen. Daarmee wordt een verblijfsvergunning een document van valse hoop. Het wordt net zoals een vervoersbewijs. Je mag blijven staan, je mag niet zitten.

Mocht u een zondebok zoeken, dan zit die op het pluche.

Feynman | 14-05-23 | 22:24 | 1

De kosten zitten niet in de maaltijden maar in de IND medewerkers die een jaar over een asielaanvraag aan het denken zijn.

W_F | 14-05-23 | 23:30

Iets met E nummers en mijn bemoeienis met voedselveiligheid: www.youtube.com/watch?v=9MO1KyNUOIs Gave vaasjes, het had er iets mee te maken .En vooral de barsten.

Hetkanverkeren | 14-05-23 | 22:23

Iets met een strijkstok. Ben benieuwd hoeveel partijen het zijn en welke partijen er het meest aan verdienen.

Keutels | 14-05-23 | 22:22

Het wordt steeds hallucinanter.

Kowalski11 | 14-05-23 | 22:19

Kijk, het zal wel aan het weer liggen...

Maar van mij hut uit heb je een prachtige zon ondergang.....

Zien jullie niet maar ik wel... Mooi jonge...!!!

neonreclame | 14-05-23 | 22:19

Zit ik hier godver te sparen met 30 euro per week die ik wegleg voor vreten omdat ik als gierige Nederlander spaar voor mocht ik ooit iets achter de hand nodig hebben. Denk dat ik ook maar asielzoeker word.

Shestov | 14-05-23 | 22:18

De plaatselijke politiek is slechts verbijsterd. Pas als ze ook nog geschokt zijn wordt het.. oja, nog niks.

harry19612 | 14-05-23 | 22:14

Ben niet verbaasd. Slechts verwondert.
Een ex van mij krijgt bijstand. 50 euro per week. Nibud rekent minimaal 8 euro per dag aan eten. Waarmee rekent de sociale dienst dan?
Of kan ik mijn ex dan beter in Ter Apel afzetten?

reservebelgië | 14-05-23 | 22:14 | 3

Nee. Uw ex naar Barendrecht brengen.

Zalwelweer | 14-05-23 | 22:17

Gaat mij er meer om dat ik dit soort kosten voor asielzoekers waanzinnig vind. Iemand opperde al, gaarkeuken. Zelf koken. Corvee. Het is niet zo dat ze de hele dag druk zijn met iets behalve klieren. Bespaart een hoop geld en andere dingen.

Zalwelweer | 14-05-23 | 23:11

52 euro per dag? Eten ze bij Van der Valk? Is het voor ontbijt niet goedkoper om 50 man bij IKEA Barendrecht te laten eten? Gratis koffie met je family card.

Kartelmaster2000 | 14-05-23 | 22:14 | 1

De afschrijving op de Siemens oven en koelkast moet je meerekenen natuurlijk

Continuum | 14-05-23 | 22:22

"In het kostenplaatje valt op dat de opvang 60.000 euro per opvangplek per jaar kost. Dit betekent dat de noodopvang met 50 personen 3 miljoen euro per jaar kost. De overheid betaalt dit overigens.''

En waar betaalt de overheid dit dan van? Juist.

Gisteren in de Volkskrant een paginagrote advertentie van VluchtelingenWerk met een oproep om een petitie te ondertekenen, titel: Give Solidarity a Chance. Prachtig, hoor, en het hele GL en D66 electoraat zal wel weer braaf tekenen, en dan gaat VluchtelingenWerk weer jokken dat het 'draagvlak' om in Nederland 'vluchtelingen' op te vangen heel 'breed' is.

VluchtelingenWerk beweert dat vluchtelingen bij de (buiten)grenzen op een ''onmenselijke behandeling'' stuiten, omdat ze tegengehouden worden (''met geweld'') en daarom in een niemandsland belanden.

Gelukkig beschouwen steeds meer mensen deze beweringen van VluchtelingenWerk voor wat het is: bullshit. Die vluchtelingen hebben er zelf voor gezorgd dat ze bij die buitengrenzen geraakten, en als ze dan tegengehouden worden - wat gvd de bedoeling is van grensbewaking - zijn ze opeens in niemandsland beland. Dan maken die klaplopers maar rechtsomkeert en gaan terug naar hun 'eige' land.

We kunnen hier niet de hele derde wereld absorberen, en hekken op de landsbuitengrenzen en pushback beleid op de Middellandse Zee is het enige dat gaat helpen die tsunami's te stoppen.

Dr_Johnson | 14-05-23 | 22:14 | 1

Geef geld voor Soedan. Hongersnood aanstaande....
Laten we de mensen daar maar preventief ophalen. Zonder onderscheid tussen de strijdende partijen... Gezellig hier....

Is dit nog nieuws? | 14-05-23 | 23:21

Een 43-jarige man en een 15-jarige jongen zijn door de politie gearresteerd vanwege verdenking van betrokkenheid bij een zware mishandeling van een 10 jarig meisje. Dat meldt de politie.

De politie verzoekt met klem om beelden van het incident niet te verspreiden. Op sociale media zouden al beelden rondgaan waarop de mishandeling te zien is.

De aanleiding tot het incident is nog niet bekend.
www.telegraaf.nl/nieuws/1553914157/ma...

Cornelis12 | 14-05-23 | 22:06 | 4

Een kind van 10 aftuigen. En dan ben je met zijn tweeën, en fucking 18 en 43 jaar.
Laat ik maar even in het midden laten wat ik ze toewens.

Dandruff | 14-05-23 | 22:28

Zat er deze week nog over na te denken: kindermishandeling is zo ongelofelijk laag en wreed dat ik vind dat er een speciale wetgeving, opsporingsdienst, rechtbank en strafinrichting voor moet komen. Kinderen zijn volwassenen in wording, maar dan met beperkte inzichten en beperkt fysiek. Nogmaals, maak mij niet kwaad.

Unsinkable-Sam | 15-05-23 | 02:03
▼ 1 antwoord verborgen

Buurman van me is onlangs op bezoek geweest bij neef die vertoeft in een staatshotel. In zijn cel aanwezig douche, toilet, koelkast, magnetron, tv, radio, dvd speler, PlayStation, Roken is toegestaan. 4 uur werken per dag rest van de dag met medegevangenen o.a. voetballen, fitness, schaken, tafeltennissen en monopolyen. Gezamenlijk koken. Telefoneren met thuisfront zo vaak als je wilt en voor wie geen bezoek kan krijgen bestaat beeldbellen. Bezoek zonder toezicht voor een potje sex met een al dan niet bekende vrouw / man / tranny behoort ook tot de mogelijkheden. enz. enz.
NB: Buurman was samen met de neef de enige blanke Nederlander tijdens bezoekuur.

Cornelis12 | 14-05-23 | 22:03 | 6

geen hoeren?

skoftig | 14-05-23 | 22:10

@DerkArie-ut-de-Achte | 14-05-23 | 22:09: Water en brood en zware tucht zijn niet bepaald bevorderlijk voor een terugkeer in de maatschappij, en dat is waar we ons (in Nederland) vooral op richten. Maar het regime zoals hier geschetst wordt is ook niet bepaald een goede voorbereiding daarop.

Muxje | 14-05-23 | 23:41
▼ 3 antwoorden verborgen

WTF ik haal via Too Good To Go app een volle boodschappenmand voor 5 euro, eten we met z'n tweeën twee dagen avondeten van. En ondertussen gaat de helft van m'n zuurverdiende geld via de overheid rechtstreeks naar uitvreters die de hele dag niks uitvoeren. Hun eigen keet niet schoonhouden en hun eigen vreten niet willen koken. Kutland zijn we, met een kutkabinet vol kutVVD66'ers. Sorry hoor, ik trek het even niet meer.

Zuurteregelaar | 14-05-23 | 22:03 | 1

Dank voor de tip!

Zwizalletju | 14-05-23 | 23:02

52€ per persoon. Word het vanuit Dubai ingevlogen ofzo?

20 kilo kip bij Ali, 20 euro. Megaverpakking rijst bij de toko 16 euro. 3 kilo linzen, 5 euro. Wortelen en uien bij de boer, doe maar voor 20 euro.

Kost 61 €. Heel de tent kan eten.

Had dit in verkeerde topic getegelt. En dan als aanvulling, ze krijgen ook zakgeld. Daar kopen ze maar een broodje van.

Dit zouden standaard bezuinigingen moeten zijn. Scheelt weer een miljard of wat. Het hoeft niet luxe. Kunnen ze gelijk de lasten dragen zoals een ander.

Dat ze denken, wollah, duur land hier, we gaan maar weer. ...

Zalwelweer | 14-05-23 | 22:00 | 4

Nee Joh die koks daar koken geportioneerd sous vide alles aangeleerd door de Hanos;)

Smoelensmid | 14-05-23 | 22:16

Het zal vast vooral in de andere kosten dan die van het voedsel alleen zitten. Koks die het werk doen, de keukens van het cateringbedrijf , vervoer, de winst van de catering.

Idioot natuurlijk want er is niets op tegen om de mensen in dat AZC zelf verantwoordelijk te laten zijn voor schoonmaak en koken. Heel gezond gedrag en het is stukken goedkoper.

Nuuk | 14-05-23 | 22:18

Ik heb het toch ook niet over reguliere detailhandel?

Zalwelweer | 14-05-23 | 23:07
▼ 1 antwoord verborgen

13 november in Tivoli, Peter Hook and the Light. Ik heb ze eerder gezien en dat was boven verwachting goed. Voor de pauze “doen” ze New Order, er na is het Joy Division. Een aanrader.

Peter Hook and the Light - Transmission
www.youtube.com/watch?v=dQvgV8_ADPc

Nuuk | 14-05-23 | 21:57 | 2

Peter Hook is heel goed inderdaad, inmiddels al 4 of 5 keer gezien. Spelen ook rustig anderhalf tot twee uur.

Dandruff | 14-05-23 | 22:00

Is echt een aanrader. In de Oosterpoort duurde het wel een uur of drie.

knutsel_ | 14-05-23 | 23:37

Is die 52 euro in- of exclusief appeltaart? Ik vraag dit voor Geert.

gestoptmetroken | 14-05-23 | 21:57

Als ze maar goede fooien geven van hun zakgeld!

Lorejas | 14-05-23 | 21:56

"De wettelijke taakstelling om statushouders te huisvesten leidt er in Almere toe dat we in heel 2023 niet één(!) sociale huurwoning aan een gewone Almeerder kunnen geven. Absurd. De asielinstroom is totaal onhoudbaar."
twitter.com/A_masuntha/status/1657551...

chausson61 | 14-05-23 | 21:56 | 4

@28 | 14-05-23 | 22:04: Heb niets met de FvD,maar die gozer klinkt coherent, zou in Den Haag

chausson61 | 14-05-23 | 22:13

@chausson61 | 14-05-23 | 22:13: ja , het is triest, ik vind het erger voor al die stemmers die er met zoveel inzet voor gingen en dan die griezels als die dikke die zo uit de pot konden graaien. Moet voor Baudet verschrikkelijk zijn geweest om dat gore politieke opportunisme van dichtbij mee te moeten maken, misschien dat ie daarom denkt: dat nooit weer.

28 | 14-05-23 | 22:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ook daarom wordt het maar niet opgelost er valt gewoon teveel aan te verdienen aan asielzoekers. Maar dat houdt een keer op natuurlijk.

Jan van Haerlem | 14-05-23 | 21:55

Het mag wat kosten.

WasHetMaarMakkelijk | 14-05-23 | 21:54

Die simpele vraag dus. En ik neem het de breekbare vaasjesgenoten allesbehalve kwalijk.. Het zijn dus de barsten. Simple as fuck: www.youtube.com/watch?v=9UVjjcOUJLE Met je mest en zulks.

The Gladiator in Zijn openingsscene. Wij Germanen zien het blijkbaar niet eens aankomen.

Hetkanverkeren | 14-05-23 | 21:53

Ja maar de asieleisers komen uit verschillende kultoeren dus moet daar rekening mee gehouden worden. Geen of wel varkensvlees, wel of niet vegetarisch. Bepaalde broodsoorten. Het is niet makkelijk. En wat er over blijft geven we aan de oude mensen die hier wegens honger aan de deur komen, die vreten alles.

jan huppeldepup | 14-05-23 | 21:47

Te 030-Gaza is de Durch Cabin Group al enige tijd aan het bouwen. Er staat niet bij voor wie en wat er komt maar na terugzoeken op internet:

' Dutch Cabin Group realiseert een warm welkom. Denk aan studenten, gescheiden gezinnen, dak- en thuislozen, mensen die uit de jeugdzorg of een PI (penitentiaire inrichting) komen en statushouders. Toen in februari 2022 de Oekraïnecrisis startte, raakten de asielzoekerscentra voller en voller. De urgentie om statushouders te laten uitstromen naar woningen nam alleen maar verder toe. Momenteel zitten er ongeveer 16.000 statushouders vast in asielzoekerscentra in Nederland.

Aha ...... woningen voor statushouders dus. Want die hebben in 030-Gaza reen streepje voor.

Door te bouwen op tijdelijke locaties hoopt de overheid versnelling, doorstroming en vernieuwing op gang te brengen.

De woningen zijn een onderdeel van Hugo de Jonge zijn zogenoemde ‘kickstart’. Zijn grote project van in totaal 2.000 flexwoningen, bestemd voor lokale spoedzoekers en statushouders, moet de druk verminderen op de woningmarkt. Mochten er flexwoningen overblijven, dan wil het COA ze kopen voor statushouders.

Het COA heeft diepe zakken $$$ van uw centen.

www.dutchcabingroup.com/nieuws/18-01-...

Ervaringsdeskundige | 14-05-23 | 21:46 | 2

Locatie te 030 - GAZA > Papendorp

Ervaringsdeskundige | 14-05-23 | 21:49

1 miljoen woningen in 10 jaar. 2000 is dus 2 promille. En de helft staat in opslag want geen plek

de visser | 14-05-23 | 22:25

Professoren trekken als bedelaars langs bedrijven voor de derde geldstroom. Niemand maakt zich zorgen om academische onafhankelijk. Onderzoeken vervallen half gefinancierd tot bezigheidstherapie en premature publicaties.

Dakloze studenten zitten aan de pindakaas met rijst. Leerachterstanden mag je zelf repareren of betalen. Ze mogen kiezen tussen schulden en diverse bijbanen. Het halve parlement studeerde te lang en bijna gratis. Na je studie kan je een vaste baan of een huis vergeten.

We bouwen niet voor ons, we bouwen niet voor hun. Liever breken we de boel nog verder af voor stikstof, waterkwaliteit en koolstofdioxide. Boeren, industrie en middenstand, alles mag kapot. Niemand vraagt zich af hoe we alle idealen gaan betalen.

De kenniseconomie maakt plaats voor de asielindustrie.

Feynman | 14-05-23 | 21:46 | 13

@Dandruff | 14-05-23 | 22:44: Red Shirt is een tdrol. Alleen maar uit op aandacht. Jij als wijs man weet dat nu toch wel?

Normpje | 14-05-23 | 22:53

@Normpje | 14-05-23 | 22:53:
Er zijn trollen die bloeddrukverhogend werken.
Dan telt men niet tot 10 en gooit men de realiteit op straat.
Ook al is dat gevaarlijk in deze tijden.

reservebelgië | 14-05-23 | 23:01
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik ken geen mensen die voor 8,- piek pd eten in dit land. Bak koffie bij de pomp is al 4,75

Botte Hork | 14-05-23 | 21:46 | 7

Vliegmaatschappijen weten zeer goedkoop in te slaan, elk duppie telt daar. Maar bij deze maatschappijen wordt winst behaald door te bezuinigen en door de overheid (en vrinden) moet de winst er nog even bij opgeteld worden. U, burger, betaalt wel.

whatsinaname | 14-05-23 | 22:48

@whatsinaname | 14-05-23 | 22:48:
Doet mij altijd denken aan de in de financiële wereld bekende uitspraak: "If you are rich and want to burn money? Buy an airline company."

Basil Fawlty | 14-05-23 | 22:57
▼ 4 antwoorden verborgen

En de kliekjes gaan naar de omwonenden?

Lorejas | 14-05-23 | 21:45

De noodopvang met 50 personen kost 3 miljoen euro per jaar?!
Welja joh. Waarom regelt het COA geen all inclusive met Corendon naar Alanya voor die immigranten die ongevraagd ons land binnenkomen, da's veel goedkoper dan dat Barendrechtse chique azc. Uit hoeveel personen bestaat de groep VVD-stemmers die over de ruggen van de belastingbetalers hun ondernemerszakken vullen met het leveren van bedden, matrassen, Mieles, catering, etc. eigenlijk?

drs.Nee | 14-05-23 | 21:45

Dure mini cupjes broodbeleg.( nutella,echte honing,jam diverse soorten)
Plakjes vleeswaren of kaas die per stuk in folie zitten wegens hygiëne regels.
Bekertjes kefir of turkse yoghurt.
Enz.

steekmug | 14-05-23 | 21:44

Muziek. Ik geef het u te doen.. Ergens diep van binnen is mijn leven een begeleidende soundtrack. Dat is gewoon zo. Maar dan die uitdaging: www.youtube.com/watch?v=oALKAh_bL5g Nu kom ik noch uit Australië noch ben ik een neger, Dat laatste onder voorbehoud.

Maar Australië: onderstebovenland www.youtube.com/watch?v=m_9hfHvQSNo Dat is ook een beetje de moeite die ik heb met al die moderne versies van het ESF. Pure projectie, maar toch.

Hetkanverkeren | 14-05-23 | 21:44

De nieuwe bed, bad, luxe diner regeling.

Kaal-dik-en-lelijk | 14-05-23 | 21:42 | 1

Bed, Bad, All you can eat en Back to Bed.

Lorejas | 14-05-23 | 21:44

Ik heb respect voor mensen die voor minder dan eur 52 per dag kunnen eten. Ik zal mijn kok eens vragen of hij het een dag kan proberen.

BobDobalina | 14-05-23 | 21:42 | 2

Dat is waar, alleen mijn flesje wijn kost al meer.

Zapata10 | 14-05-23 | 21:46

Aardappels, spruitjes en een varkenslapje Bob :)
Maar die spruitjes kan je opleuken zoals de Kapitein en ik je al lieten zien. Vraag je kok eens.

Nuuk | 14-05-23 | 21:46

Tja, personeelskosten en winst voor de COA aandeelhouders moet er nog vanaf he.

Zeurders | 14-05-23 | 21:40

52 euro per dag... Leuke AOW op je 65e.

Ommezwaai | 14-05-23 | 21:40

Ontbijt,lunch & diner.
Vol Pension.

steekmug | 14-05-23 | 21:38

Ik mag toch aannemen dat met deze nieuwe inzichten en ons huidige kabinet de bijstandsuitkering met terugwerkende kracht word verhoogd met €1290,- per maand voor een alleenstaande. Waarom moet een asielzoeker beter eten dan een uitkeringsgerechtigde.
Het is natuurlijk ook een idee om het budget van coa terug te brengen van €51,- naar €8,- en die asielzoekers gewoon hun eigen piepers te laten jassen. Bijkomend voordeel is dat ze dan ook meteen een zinvolle dagindeling krijgen en minder tijd hebben om rotzooi uit te halen.

Der Doktor | 14-05-23 | 21:38 | 2

Om piepers te jassen moet je ze allemaal een groot mes geven.

jan huppeldepup | 14-05-23 | 21:51

@jan huppeldepup | 14-05-23 | 21:51: prima toch.

Rennieflox | 14-05-23 | 22:29

Vergelijk die COA maaltijd kosten eens met de maaltijd kosten in de kazernes van Defensie. En dan de integrale kostprijs graag. Dan kijk je nog raar op Pritt.

Mark Smeeks | 14-05-23 | 21:37 | 5

Die soldaten dragen iets bij. Die asielzoekers/economische gelukszoekers mogen blij zijn dat ze hier zijn. Toch een wezenlijk verschil.

Basil Fawlty | 14-05-23 | 22:00

Die blubber dat in veldwagens wordt opgewarmd en menig militair naar de frituur nabij doet vluchten?

HankHill | 14-05-23 | 22:07

Voorbeeld Mark ? !

Hetiswathetis | 15-05-23 | 08:32
▼ 2 antwoorden verborgen

2,35
En een grote zak gras tegen het vliegtuigleed,
en om iets van lieve vrede te behouden, danwel simuleren.

hallevvezool | 14-05-23 | 21:37
-weggejorist-
Biersmurf | 14-05-23 | 21:35 | 3

Ik google 2 tellen en de eerste met Barendrecht in de naam heeft heel wat prima hapjes leverbaar voor veel minder per persoon. Al.is het vast geen punt als ze vanuut rotterdam komen ofzo. www.deliciousbarendrecht.nl/catering-...

Shoarmamasutra | 14-05-23 | 21:34 | 1

Die staat natuurlijk niet op de vriendenlijst v/h COA.

HankHill | 14-05-23 | 22:14

Pakkie snuif en twee snickers. Ben je ook het mannetje.

Lorejas | 14-05-23 | 21:31

Mensenhandel is handel.

Deflatiemonster | 14-05-23 | 21:29 | 2

En deze regering blijft deze mensenhandel lachend faciliteren. Te dom om te beseffen dat ze er keihard aan meewerken.

Ommezwaai | 14-05-23 | 21:37

En maar domweg op de gevestigde orde blijven stemmen

Flapster | 14-05-23 | 21:29 | 1

50% +1
Opdraven is tirannie toejuichen.
Ik stem op Flapster.

hallevvezool | 14-05-23 | 21:49

AZCs COAs verdienmodel voor catering , beveiliging, verhuurders van tenten , kamers, hotels en cruiseschepen. Overlast wordt afgewenteld op omgeving en openbaar vervoer

HetOorAakel | 14-05-23 | 21:29

Al die wachtgelders moeten toch ook een baantje als beleidsmaker krijgen als het wachtgeld stopt? Dat kan ook bij de catering van de COA. De asielzoekers krijgen gewoon voor 8 Euro vreten.

Guusje Nadorst | 14-05-23 | 21:29

Gewoon een gaarkeuken op elk AZC, en rooster maken wie er aardappelen schilt, de boontjes dopt c.q. de spinazie wast. Zij die niet koken ruimen op en wassen af. Het is allemaal niet zo moeilijk.

Kaal-dik-en-lelijk | 14-05-23 | 21:28 | 5

Precies kapitein. Schoonmaken, ordedienst, de boel opknappen, kapotte lampen vervangen, et. Een azc zou zichzelf moeten kunnen bedruipen en geen vervelios voortbrengen.

Kaal-dik-en-lelijk | 14-05-23 | 21:40

Ho ho, dat was niet wat de mensensmokkelaars verteld hebben.

Ommezwaai | 14-05-23 | 21:41

@Kaal-dik-en-lelijk en de kapitein
Exact. Niet zeiken en meedoen. Heb je daar een probleem mee dan opdonderen.

Basil Fawlty | 14-05-23 | 21:52
▼ 2 antwoorden verborgen

50 euro per dag. Mmm. Er zijn dagen dat ik dat niet op mijn bordje heb liggen.

Graaisnaaiert | 14-05-23 | 21:28 | 2

Zelfs niet opgeteld over 3 maaltijden.

Lorejas | 14-05-23 | 21:30

Eten is 8 euro, de rest is overhead.

Ride_On | 14-05-23 | 21:38

En in plaats van het op te lossen gaan we draagvlak creëren.

Boeloeboe | 14-05-23 | 21:26

En het is echt geen uitzondering of iets nieuws.
Herinnert u zich deze nog?

Trekken filmpjes op ’luxe’ cruiseferry meer asielzoekers? ’Ze vreten een halve appeltaart’
www.telegraaf.nl/nieuws/1859743993/tr...

CLoVis | 14-05-23 | 21:26

52 euro. Dat is zomaar een patatje met en een frikandel speciaal!.

DeEnigeWaarheid | 14-05-23 | 21:25

Wie is directeur van die catering-service?

TonAlias | 14-05-23 | 21:24 | 3

TonElias?

Graaisnaaiert | 14-05-23 | 21:28

Timmerfrans

Zalwelweer | 14-05-23 | 21:42

Graaihannes

jan huppeldepup | 14-05-23 | 21:54

Er wordt dus goud verdiend met de opvang van asielzoekers. Het is gewoon weer een verdienmodel. Geen wonder dat Rutte er niets aan doet. De burger betaalt de kosten wel weer.

Trekhaas | 14-05-23 | 21:21

Als het catering is, is het logisch dat het duurder is. De Nederlander hoeft geen winst te maken met wat hij kookt, de cateraar wel.
Vraag is misschien, waarom accepteren we dit? Laat ze lekker zelf koken.

Santtulainen | 14-05-23 | 21:20 | 3

Dat ligt in hun kajuit te rukken en dan gewoon aanschuiven aan het buffet en klagen over verveling en de kwaliteit van het eten. Ik eet mijn schoen wel op.

JJMS | 14-05-23 | 21:21

Maar als ik catering laat komen dan kan ik zelfs als particulier veel betere prijzen bedingen. Koude schiten rond een tientje, kebab of pannnenkoeken of piizzafoodtrucks voor 10 tot 18 euro, voor 50 euro kan ik die grillgast krijgen die biefstukjes maakt.
Als COA of gemeente moet je toch veel scherper kunnen onderhandelen.
Oke, het is misscjien ook de andere maaltijden maar dat lijkt.me broden bestellen en beleg aanvullen.

Shoarmamasutra | 14-05-23 | 21:28

@Shoarmamasutra | 14-05-23 | 21:28:
Ja, maar het is uw eigen geld dus dan gaat u er toch wat voorzichtiger mee om. Dit is toch publieksgeld dus het doet niemand persoonlijk pijn.

Graaisnaaiert | 14-05-23 | 22:33

Ja hallo, Nederlanders eten gewoon varkensvlees, aardappels en spruitjes. Dat kost geen drol. Gun die asielzoekers ook hun gevulde hertenreet en tournedossen. En lekker wegspoelen met een Petrus. Laat ze de vrijheid vieren!

BobDobalina | 14-05-23 | 21:19 | 10

@Nuuk | 14-05-23 | 21:51:
Doet mij denken aan echte 2 Venlose oud tantes vroeger. Tant An en Tant Bet. 2 oudere dames die lesbisch waren maar mocht niet over worden gesproken toen, katteliek gedoe nml, schatten van vrouwen, je helemaal doodknuffelen en daar moesten mijn broer en ik vroeger (jaren '70 vorige eeuw) dan 1 keer per maand gaan eten, woonden in een typisch jaren 50 appartement waar het sowieso te warm was en de weeïge geur van net iets over de datum appels hing die ze in een koperen schaaltje hadden liggen en die kookten alle groenten zo door dat het een grote brij werd. En dan vooral de wortelen, bloemkool en sperzie bonen. Brrrrrr. Sindsdien let ik altijd op. Hahaha! Mooie herinneringen.

Basil Fawlty | 14-05-23 | 22:24
▼ 7 antwoorden verborgen

Zeer plaatselijke 'geen loon wel prijs' spiraal in Barendrecht?

Mister13 | 14-05-23 | 21:19

Een man is maar een man
Meer maak je er niet van
En door de tijden heen
Een jager of soldaat
De goedheid of het kwaad
Daar doe je toch niks an
Een man is maar een man

UnderTheDevil | 14-05-23 | 21:18

Dank KeesT. Doe je ding.

Hetkanverkeren | 14-05-23 | 21:18

Even beter uitleggen hè, anders snappen de mensen het niet.

Lukiluuk | 14-05-23 | 21:18 | 1

Dit is gewoon niet meer uit te leggen en het blijft maar doorgaan totdat we compleet failliet zijn.

Ommezwaai | 14-05-23 | 21:35

Dit is de asielzoekersindustrie. Politiek correcte verhalen vertellen en tegelijkertijd flink verdienen. Hoe meer asielzoekers hoe beter, de asielzoekersindustrie is gebaat bij een flinke instroom. De werkende belastingbetaler betaalt de rekening.

Muloklant | 14-05-23 | 21:18

Acht euro per dag is te doen maar dan met gehaktbal in plaats van biefstuk. 52 euro is catering a la Frans Timmermans en dan nog klagen sommige asielzoekers over het eten.

thanseeuwen | 14-05-23 | 21:16

Daarom is de overheid ook al jaren overbodig en zeker te duur. De laatste 20 jaar werkt dezelfde overheid u ook nog tegen. Maar, geweldig land he.

Stonecity | 14-05-23 | 21:16

Die 44 euro verschil is waarom de vvd en ddr666 het asielcircus op volle toeren laten draaien. Na sywert van de cda is nu de elite van vvd en ddr666 aan de beurt om hun zakken vol te laden met het leveren aan azcs

ZomaarEen | 14-05-23 | 21:15
-weggejorist-
Zalwelweer | 14-05-23 | 21:14

En dan eten ze ut niet eens op. Want, brood en zo.

Producent | 14-05-23 | 21:14

Ja dankuwel voorzitter, ik wil de heer Pritt Stift danken voor zijn vraag en ik kan u verzekeren dat het onze aandacht heeft. Dat verdient het ook en dat heeft het ook zeker, omdat het onze aandacht verdient, wat het dus ook doet omdat het onze aandacht vraagt en dus ook heeft waardoor het de aandacht krijgt die het verdient en dus ook heeft. Wij delen de zorgen omtrent de signalen die de heer Pritt Stift heeft en wij kunnen hem dan ook verzekeren dat wij die zorgen ook delen en het daardoor ook onze aandacht heeft. Wij zijn nog zoekende beleid vorm te geven en daarvoor hebben wij een commissie opgericht en die komt in 2027 met een rapport dat wij dan zullen moeten bestuderen waardoor wij op zijn vroegst in 2028 met een antwoord zullen komen. Maar wij delen de zorgen van de heer Stift. Dankuwel. Dankuwel. Dankuwel.

JJMS | 14-05-23 | 21:14 | 1

Sterk! Heel herkenbaar. Het erkennen en zeggen dat het je aandacht heeft, maar er vervolgens gewoon niks mee doen.

2Little2Late | 14-05-23 | 21:15

Ik hou niet van AZC's, dus ik betaal er niet aan mee.

prutsclown | 14-05-23 | 21:14 | 1

Ik denk dat ik daar ook maar mee stop, dat betalen dus.

J-van-de-Bontekoe | 14-05-23 | 22:47

Doe niet zo dom Pritt. Het NIBUD rekent geen arbeidsloon voor de koks en geen afschrijving op de keuken en COA overhead.

Mark Smeeks | 14-05-23 | 21:13 | 8

Hoe komt de gemiddelde bedrijfscatering dan rond? Die toucheren ook echt geen €52/neus en die staan daar ook echt niet uit liefdadigheid.

GOEM | 14-05-23 | 21:39

@Mark Smeeks | 14-05-23 | 21:29:
Apart koken? Waarom? Zij willen hier zijn en moeten zich maar aanpassen. Ze mogen blij zijn dat ze hier BBB hebben.
Je hebt blijkbaar nooit in een studentenhuis gewoond, centrale keuken en daar kookte je met z'n allen. In de ijskasten had je je eigen gedeelte voor snacks maar 1 keuken en dat werkte prima. Groente juwelier opmerking laat ik maar voor wat het is want te dom voor woorden.

Basil Fawlty | 14-05-23 | 21:44

@Mark Smeeks | 14-05-23 | 21:29: "Ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom?" Nee allebei niet. Je zit op GeenStijl. Het gaat om de grote lijnen en die 52 versus 8 is wel degelijk een dingetje.

Zwizalletju | 14-05-23 | 22:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Stap 1: Begin een cateringbedrijf in de buurt van een AZC
Stap 2: Profit

Hersenletsel | 14-05-23 | 21:12 | 7

@NiCeY | 14-05-23 | 21:29:
Neu. Keuken heb je een kilometer of 10 of 15 van azc en na koken afleveren. 2e hands busje kopen en dat heb je er zo uit. Win-win.

Basil Fawlty | 14-05-23 | 22:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik las vanochtend in het Rutte topic dat klagen over die 52 euro alleen maar voor schijnt te komen bij mensen met een klotebaan.

Lorejas | 14-05-23 | 21:11 | 3

En bij racisten natuurlijk. Want stel je voor dat je kritisch bent op het asielbeleid. Dat moeten we niet willen met z'n allen!

2Little2Late | 14-05-23 | 21:14

En dat allemaal dankzij populisten!

Lorejas | 14-05-23 | 21:19

Vrij duidelijk lijkt me. Wat kost een brood om te maken en wat vragen ze er in de supermarkt voor. Doe ondertussen graag Boys van Sabrina.

HaaiBaai | 14-05-23 | 21:11 | 2

Alleen met clip te pruimen.

Nee dus! | 14-05-23 | 21:11

Dat is een mooi stukje natuursteen/hardsteen/premium ondergrond, @Priit.

Nee dus! | 14-05-23 | 21:10 | 1

Daar moet Het Volk een week van vreten ja!!

JJMS | 14-05-23 | 21:15

Zieligheids industrie in optima forma, elke "asiel" zoeker is 40 euro per dag in de zak van het COA, "want die mensen moeten ook betaald worden. Ondertussen kon ik de Nederlandse staat voor het gerecht slepen om mijn Amerikaanse vrouw hier te laten blijven.

Corwin02 | 14-05-23 | 21:10 | 1

Het COA betaalt juist 40 euro per asielzoeker per nacht !
Voor Amerikanen is het allemaal een stukje moeilijker om hier te mogen blijven.

Asteroid-B612 | 15-05-23 | 05:50

Overheidscontracten. Dan weet je het wel - ambtenaren kun je ALLES wijsmaken, het is toch maar uw en mijn geld en er moeten natuurliojk allerlei certificeringen (halal) en garanties op van toepassing zijn. En: er moeten heel veel partijen meesnoepen. En persoonlijk moet ik de Nederlander nog tegenkomen die nog een beetje normaal kan kanen voor acht Euro per dag. Dat is zo'n 250,= Euro per maand. Dan moet je de pindakaas (als dat er al in zit) wel heel dun uitsmeren. Dat NIBUD heeft de vinger niet echt aan de pols.

bisbisbis | 14-05-23 | 21:10

Het is een bedrijfstak met tentakels tot diep in het geradicaliseerde politieke midden. Asiel advocaten, azielig-clubjes die zorgen dat er zo veel mogelijk zo lang mogelijk hier kunnen blijven. Verhuurders van locaties, van gebouwen, van bedden, linnengoed, catering dus ook, Miele verkopers en ga maar door. Er wordt heel wat geld aan verdiend. Dat is niet de schuld van die migranten, wel van gewetenloos vvd66vandearbeid en groen Christelijk natuurlijk.

Nuuk | 14-05-23 | 21:10 | 2

Precies. Het woord is asielindustrie. En over de ruggen van mensen die het hier beter hopen te krijgen. Dat lukt dan vaak ook wel (ten kostte van de gewone belastingbetaler), als ze tenminste de overtocht overleven. Maar hee, de asielindustire kijkt niet op een lijk meer of minder. Geld.

TheEgg | 14-05-23 | 23:54

@TheEgg | 14-05-23 | 23:54: "mensen die het hier beter hopen te krijgen".
You can't always get what you want.

Asteroid-B612 | 15-05-23 | 05:51

Er sneuvelen op dit moment weer heel wat sms-jes...

puszuiger | 14-05-23 | 21:09 | 1

Goed voorzien, pus.

zwenkwieltje | 15-05-23 | 01:09

Krantenkop: "Barendrecht koploper inflatiespiraal?"

marcoplarco | 14-05-23 | 21:09

Keet-tering. Sprinkhanenplaag. Bijbelse porties.

Normpje | 14-05-23 | 21:05

Goeie kamervraag. Maar voordat er een duidelijk antwoord komt zal het eerst onderzocht moeten worden en daarna voorgelegt aan een commisisie.
Het antwoord komt waarschijnlijk pas in of omstreeks 2026/27/28/29.

hero_of_heaven | 14-05-23 | 21:05

Binnenkort live in NL. Gaat u ook?

NecroSister | 15-05-23 | 00:51

GeenStijl Café Mega Mix 159 Playlist:

1. De Vopo's - Nuclear War (1983) - @Graaisnaaiert
2. Niil' - Insomnia (2012) - @Milton_Styx
3. Lakeside - Fantastic Voyage (1980) - @Hetkanverkeren
4. The Offspring - Dirty Magic (1992) - @letopuwzaak
5. Dropkick Murphys - Shipping Out To Boston (2005) - @Kapitein Sjaak Mus
6. Toto - Africa (1982) - @Après toi
7. Joe Bonamassa -Self Inflicted Wounds (2019) - @pegaje
8. Fugazi - Blueprint (1990) - @Computer_says_no
9. Amyl and The Sniffers - Guided By Angels (2022) - @bitterpete
10. Green Day - American Idiot (2004) - @Reebensteeltje
11. Amanda Lear - Follow Me (1978) - @J.Cash
12. Die Toten Hosen - Wir Sind Bereit (1982) - @Bohse Koempelz
13. Jesus And The Gospelfuckers - Amsterdam (1982) - @P-Unit
14. Reel Big Fish - Beer (1995) - @BakkerHenk
15. Leon Bridges & Khruangbin - Texas Sun - @Robert Haynes
16. Pussycat - Mississippi (1975) - @Bad - Casey (voor @Milton_Styx & @TheOne48)
17. Nick Straker Band - A Walk In The Park (1979) - @Phantomas
18. Colter Wall - Sleeping on the Blacktop (2015) - @groenepixelporno
19. The War on Drugs - Under the Pressure (2015) - @snapal
20. Shirley Jones - You'll Never Walk Alone (1956) - @Jos Tiebent

Bonustrack: Nick Cave and Warren Ellis - Push the Sky Away (2019) - @chicago river

keestelpro | 14-05-23 | 21:02 | 9

Julie ook bedankt voor de muziekles!
Wat een mooie nummers!

keestelpro | 15-05-23 | 03:06

@TheOne48 | 15-05-23 | 03:15:
Ik zou het liefst iedereen willen vernoemen! ;-)
Fijn dat jullie het allemaal zelf doen rakkers.

keestelpro | 15-05-23 | 03:18
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl