Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie beukte er weer op los

Geweld in ieder geval NIET niet wegbezuinigd

Weet u waarom politiemensen hele dagen op kantoor zitten om formulieren in te vullen? Omdat ze, als ze uit de kooi mogen, meteen weer mensen op hun muil timmeren! In 2022 gebruikte de politie weer vaker geweld dan in de jaren ervoor. "In 2022 gebeurde dat 33.584 keer tijdens 20.667 incidenten. Volgens de politie speelt de polarisatie een rol: 'Burger en overheid zijn steeds meer tegenover elkaar komen te staan'." Aha okee. In veel gevallen is het gebruik van geweld door de politie prima hoor maar als JIJ dus meer mensen neerhoekt met je wapenstok is dat de schuld van 'polarisatie'. Wie pas zorgt voor polarisatie, is de politie zélf. Een deel vindt de politie een corrupte boevenbende vol WEF-legionairs die met schuim op de bek op pad zijn om oude omaatjes neer te sabelen, de andere helft van het land vindt de politie mietjes die wel wat harder mogen ingrijpen tegen die demowappies en relhooligans overal. Dus, als we de politie gewoon helemaal opheffen, is die polarisatie in ieder geval weg! En u bent..?

POPOPOLL

Kletsen of erop kletsen?


Poll is Verlopen.

POPOPOLL

Kletsen of erop kletsen?

Reaguursels

Inloggen

NPO gilt het hardst over polarisatie, maar draagt daar zelf het meest aan bij.
Ipv ‘politie gebruikt meer geweld’ kun je ook zeggen ‘politie wordt door al die gestoorden tegenwoordig gedwongen meer geweld te gebruiken’

Siegfrieds | 03-05-23 | 18:16

Met de politie-man of vrouw in het blauw is in de regel niets mis... de baasjes erboven daarentegen...

BL!ZZ | 03-05-23 | 16:09

De maatschappij vraagt er zelf om dat de politie wat vaker mept. Steeds meer idioten menen geweld tegen de politie te moeten hanteren (voetbalhooligans, protesterende covid ontkenners en ga zo nog maar een half uur door. Terecht dus dat er van de kant van de politie meer gemept wordt. En wat mij betreft mag ook nog wel wat harder worden gemept.

Ikblijfnietstil | 03-05-23 | 15:19

Autonoom Centrum Alternatieve Bewoning

deathchant | 03-05-23 | 13:04

Het lijkt wel alsof decennia lang een knuffelbeleid voeren heeft gezorgd voor hele generaties die het gezag totaal niet serieus nemen. Zo vreemd hoe dat gaat.

Do-na-zi | 03-05-23 | 12:26

Tja, hier op dorp is nooit politie te bekennen en als er een keer wel wat is dan valt het met dat geweld ook wel mee. Maar goed, hier wordt dan ook met name BBB gestemd, dat zijn over het algemeen gematigde mensen waar mee te praten valt.

geerdt | 03-05-23 | 11:55

De overheid:
"Het probleem is de toenemende polarisatie"
Diezelfde overheid:
"wij verkondigen het gospel, wie het niet met ons eens is, is een nazi"

(Ok, vooruit, de meeste politieke partijen gebruiken wappie. Iedereen een nazi noemen is vooral het terrein van '66 en GL)

TheEgg | 03-05-23 | 11:24

Het zou de dames en heren dienders sieren als ze eenzelfde voortvarendheid in acht zouden nemen bij het staande houden van boefjes uit veilige landen als dat ze doen bij het laseren langs zeer rustige wegen dan wel het staande houden van een dame zonder een lichtje op haar fiets in de schemer.

Kloof2012 | 03-05-23 | 11:16 | 6

@TheEgg | 03-05-23 | 11:37: Dat de politie totaal niet serieus wordt genomen blijkt uit het enorme aantal fietsers dat zonder licht rijdt, en automobilisten die massaal te hard rijden op de snelweg. De aso-marokkanen zijn echt ver in de minderheid.

Papa Jones | 03-05-23 | 11:44

@johnyl | 03-05-23 | 11:27: Waar zeg ik dat? Ik pleit slechts voor gelijke monikken/gelijke kappen. Niet de andere kant op kijken als het om een groepje licht getinte veilige landers gaat om vooral maar niet escalerend op te treden.

Kloof2012 | 03-05-23 | 16:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Ten behoeve van efficiëntie en effectiviteit zouden ze ook wat meer mogen etnisch profileren.

Sieg Hein | 03-05-23 | 11:09

Prima. En wie het erg vindt, een weekje laten meelopen met een agent in een agentenpak.

vladimirows | 03-05-23 | 11:06

De juiste titel was geweest: "De politie heeft helaas weer meer geweld moeten gebruiken tegen losgeslagen tuig wat zich niet aan de spelregels houdt"......

Blonde Nel | 03-05-23 | 11:04

Bij voetbal rellen was het optreden veel te soft

speed48 | 03-05-23 | 11:03

Ga boeven vangen

small_town_dad | 03-05-23 | 10:50 | 1

Ze doen niet anders... en ja af en toe burgers klappen geven die niet willen luisteren, omdat hun ouders vroeger hebben verzaakt de grenzen aan te geven.

johnyl | 03-05-23 | 11:00

Op het dak van buro Linnaeusstraat in Amsterdam Marrakech wappert een grote pride vlag. Ik vind daar wat van.

Piet Karbiet | 03-05-23 | 10:45 | 3

Mag je die agenten dan ook homo noemen? Ze zijn er toch trots op?

small_town_dad | 03-05-23 | 10:49

Homo is toch geen scheldwoord?

Nuchternederland | 03-05-23 | 11:24

Vast een vlag die aangifte komt doen.

Papa Jones | 03-05-23 | 11:27

Nu Willem E. kaltgestellt ist, mogen ze weer wat dimmen wat mij betreft.

Bohse Koempelz | 03-05-23 | 10:40

Ik ben ooit als "artistiekeling" vanuit een zijspan met een knuppel uit mijn schoenen(Beatle laarzen) geslogen, Liesveld Vlaardingen.

uisge baugh | 03-05-23 | 10:37 | 2

En dat was dan ook geheel terecht, dan had u uw The Rolling Stones gympen maar moeten dragen!

BadPatNL | 03-05-23 | 10:44

@BadPatNL | 03-05-23 | 10:44: Het was sowieso terecht, kunnen bij nader inzien ook camelkleurige desertboots geweest zijn, had wel zo'n donkergrijze heupbroek met lichte streepjes net als Jagger.

uisge baugh | 03-05-23 | 10:48

GGZ geen capacitieit... politie moet met veel geweld verwarde personen aanhouden.... KNVB en stadions kunnen hun supporters niet in toom houden.... politie in hun vrije weekend met veel gweld optreden..... kabinet jaagt iedereen over de rooie (oa boeren) .. politie moet met geweld optreden.... Kroegeigenaren verdienen veel geld sluiten de tent, dronken publiek op straat... politie wordt belaagd ook hier weer met geweld optreden...
Politie ruimt de zooi op die een ander laat liggen en fungeert dan ook nog eens als de kop van jut

johnyl | 03-05-23 | 10:33 | 2

True

Dewijzekat | 03-05-23 | 11:04

Voeg daaraan toe dat rechters nogal mild zijn met gevangenisstraffen opleggen, met als gevolg dat sujetten sneller onderdeel weer zijn van de maatschappij.

zhirek | 03-05-23 | 12:30

Agent Beunhaas: "U komt aangifte doen van diefstal? Dat is juridisch kansloos want er is niemand gedeerd."

*Pakt wapenstok*

"Linker of rechter knie?"

GeheidEenGeit | 03-05-23 | 10:32

Correcte titel: maatschappij in verval en politie moet ingrijpen

Kartelmaster2000 | 03-05-23 | 10:32

De politie is nog nooit iemands beste vriend geweest, behalve bij de paarse broeken industrie.

Schadenfreude | 03-05-23 | 10:31 | 5

@Bohse Koempelz | 03-05-23 | 10:40: Alleen incorrecte interpunctie alsmede spelling, dat mij doet vermoeden een cynische Tokkemans op het spoort te zijn.

Balzakius | 03-05-23 | 10:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Beelden van agenten op iftars doen idd pijn aan mijn ogen.

Piet Karbiet | 03-05-23 | 10:30 | 6

@Zomaarwat | 03-05-23 | 10:52:
Nah, ben het er als vrouwtjes mens wel mee eens.
(Zal 't ook zelf maar gelijk even tegelen voor de feministes(n) onder ons;" Voor vrouwen die andere vrouwen niet helpen etc." )
Dat weet ik nu wel.
Ik wordt een beetje moe van dat "mannen en vrouwen zijn gelijk" gelul.
Nee, we zijn niet gelijk, we zijn gelijkwaardig.
Een appel is een appel en een peer is een peer, maar 't is beide fruit.
Geen eisen naar beneden bijstellen. Ook al zo'n contradictie trouwens n.m.m.
Dit zijn de eisen voor deze baan, eraan voldoen, anders opzouten.

LoesjeP | 03-05-23 | 11:27

@KeihardCoherent | 03-05-23 | 11:44:
Dank voor 't aanzoek en een kusje erbij. Maar Meneer Loesje vraagt waarschijnlijk iets meer dan 2 lastdieren voor me.

LoesjeP | 03-05-23 | 15:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat de samenleving verhardt kan iedereen zonder oogkleppen heel makkelijk registreren. Één van de redenen waarom de samenleving verhardt is echter dat mensen het gevoel krijgen dat te veel toegelaten wordt, teveel onder het tapijt geveegd wordt, stelselmatig weggekeken wordt, etc. De woede en onmacht kroppen langzaam op. Als gevolg wordt de sfeer grimmiger en, ja, merkt de politie dat ook en antwoordt daarop. Maar hier worden oorzaak en gevolg meerdere malen verwisseld: als mensen zich veilige zouden voelen doordat de politie optreedt, hoeft de politie in veel gevallen juist geen geweld aan te wenden. Het respect wordt dan ook afgewongen. Een respect dat vandaag de dag vrijwel niet meer bestaat door het softe optreden, nalatigheid en bezuinigingen. Dat is mijn these.

Gladiator Fap | 03-05-23 | 10:28 | 4

De samenleving was altijd al hard, maar het was niet zo wijd verspreid. Lees eens verhalen over de jordaan 150 jaar geleden, of de bierkaai 300 jaar geleden. Of lees 'Ik Jan Cremer' over de jeugd 75 jaar geleden. Het was toen een steden/buurten kwestie - wij hadden in de buurt een Molukse wijk, dat was ook niet mis. Nu lijkt het in alle provinciestadjes en vinexwijken er zo aan toe te gaan.

small_town_dad | 03-05-23 | 10:46

Eens!

LoesjeP | 03-05-23 | 11:29

daar kan je nog aan toevoegen dat de samenstelling vd korpsen ook is veranderd. voorheen hadden agenten nog een roeping, dat is de afgelopen 20 jaar steeds meer verdwenen. het verloop is dan ook heel groot en de recrutering een groot zorgbarend probleem.

oblix | 03-05-23 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Deze poll is lastig, omdat e.e.a. volledig afhangt van de situatie. In coronatijd zijn vreedzame demonstranten onheus behandeld, ook van rechtswege (eerstehands getuigenverslagen). Dat lijkt mij niet de bedoeling in een rechtsstaat. Maar treedt wel keihard op tegen het destructieve en gezagsondermijnenende gedrag van voetbalhooligans en Marokkaanse reljongeren.

MickeyGouda | 03-05-23 | 10:27 | 9

@LoesjeP | 03-05-23 | 11:34: Ach. Die filmpjes met een hoog: "hejohhejohhejoh; doe ff normaal joh" karakter. Linkje?

vladimirows | 03-05-23 | 12:01

@LoesjeP | 03-05-23 | 11:34:
Dit, Loesje. Het heeft mijn vertrouwen in de rechtsstaat een knauw gegeven.

MickeyGouda | 03-05-23 | 12:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Gelukkig heb ik handboeien boven mijn bed hangen.

Plukkieplukkie | 03-05-23 | 10:26

AD:
“Agenten gebruikten meer geweld tegen burgers”…..
Wat een vieze kop.
Alsof “burgers” willekeurig klappen krijgen vd popo.
Nee, het zijn overtreders, klootzakken, criminelen etc.

Ruimedenker | 03-05-23 | 10:26 | 1

Niet mijn burgers vriend

Kartelmaster2000 | 03-05-23 | 10:33

Woas damma? Ramma damma!

Louter Leuter | 03-05-23 | 10:25

Het is de politie van de vrede

RickTheDick | 03-05-23 | 10:21

We hebben hier 1 veldwachter en die heb ik al maanden niet gezien. Wel is er een keer ingebroken bij de pastoor, toen kwamen ze na 20 minuten.

small_town_dad | 03-05-23 | 10:20 | 5

1 inbraak in maanden dus. U woont in een rustig gebied.

vladimirows | 03-05-23 | 11:09

Dat is snel

Ruud5 | 03-05-23 | 16:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou kan ik hier wel om daderprofielen gaan vragen, maar de resultaten zullen toch gekleurd zijn. Bij bepaalde groepen wordt namelijk alleen ‘de-escalerend’ opgetreden (lees ‘niet’) en dus is zo’n analyse niets waard.
Anderszijds, hoe vaak lees je niet over ‘agent in gezicht gemept door onverlaat’. Ik wil hier niet pleiten voor iedere cop een Dirty Harry, maar als ik wout was liet ik me dat toch niet gebeuren. De vraag is dan natuurlijk hoe lang m’n carrière zou duren.

Repliek_in_stijl | 03-05-23 | 10:18 | 1

Dat zegt mijn onderbuik ook ; door het toegenomen aantal andere culturen-belevers in de NL samenleving waarvan er velen zijn uit landen waar je per definitie argwanend moet zijn voor de politie , want onderbetaald en dus veelal corrupt. Maar ook leden uit die culturen die voortkomen uit macho culturen en dus niet gewend zijn om uberhaupt met tegenspraak of correctie om te gaan!. Ik zie regelmatig de programma's voorbij komen met live politie optredens en bijna altijd ontstaat het geweld na enorme discussies waarbij de enige oplossing een arrestatie is en dat gaat bijna altijd met verzet! Als je gewoon meegaat naar het bureau en je kunt je onschuld gewoon met een gesprek of na terugkijken van eventuele camerabeelden , je onschuld bewijzen is er gewoon niets aan de hand en word je echt niet door de politie zomaar in elkaar gemept. Denk maar aan de hele aanleiding van de BLM opstand na de arrestatie van George Floyd die zich ook hevig verzette. Of de Arubaan Mitch Henriquez, ook heftig verzet bij aanhouding. Voor de rest verwijs ik naar mijn tegel hieronder ; dat gaat dan voornamelijk over de autochtone Nederlander die opstandig wordt als ie helemaal strak van de coke staat en daarmee dus ook onhandelbaar.

Cunucu | 03-05-23 | 10:37

En onze lieve regering keek en zag dat het goed was. Behalve als er 16 jarige scooterrijdertjes aangepakt moeten worden op Kanaleneiland

Johan1235 | 03-05-23 | 10:17 | 2

Of in Lombok......

LoesjeP | 03-05-23 | 10:28

De lange lat eroverheen!

SterF... | 03-05-23 | 10:49

Ik mis een nog een tweede vraag bij de popopoll ; gebruikt u regelmatig zelf cocaine of amfetaminen?

Cunucu | 03-05-23 | 10:14 | 2

Of meth, is ook prettig als je als een debiel wilt losgaan op je omgeving. Duurt wel even voordat je wat voelt.

Zomaarwat | 03-05-23 | 10:48

Geef mij de carabinieri it maar qua uitstraling en uniform maar.
Dat dwingt respect af niet die trainingspakjes zoals hier en die gekke petjes.
Neemt niet weg dat onze jongens goed hun best doen.
Ze zijn echter met handen en voeten gebonden aan het dwaze beleid alhier.

aardv@rk | 03-05-23 | 10:14 | 1

Klopt al is de Carabinieri, net als de Guardia civil militaire politie, net als bij ons de Marechaussee.

LD69 | 03-05-23 | 10:19

De gemiddelde reaguurder is voor zero tolerance in alles, tot het dichtbij komt, dan is dat vermaledijde overheidsapparaat verwoestend en de burger een zielig slachtoffer.

Ik, de koning van de nuance, ben voor meer training, salaris en doorselectie in de politie. Ik denk niet dat ze een uitgebreidere geweldsinstructie aankunnen, op het moment.

Van de oproerpolitie heb ik een lage dunk. Beroepsmatig een tijd lang veel protesten bijgewoond (als toeschouwer) en ik zie een verband tussen lage weerbaarheid en ingrijpbereidheid. Een scholierenstaking wordt afgeknuppeld en de Grijze Wolven mogen het Plein afbreken. Daarbij vind ik de ME vaak opgefokt, al vanaf het begin. Spanning is menselijk en niet onbegrijpelijk maar je mag van de politie meer verwachten.

Sjors W. | 03-05-23 | 10:12 | 16

@oblix | 03-05-23 | 11:47: En wat is er mis met wat dienstijver? Als iedereen zich zo braaf aan de ethische codes en fatsoensnormen hield als de politie, was er een stuk minder hard politieoptreden. En de hele stelling vernauwen tot een paar superirritante beroepsdemonstranten, die eens een tikkie hebben gekregen, is wel erg sneu. U weet hopelijk wel, dat deze cijfers vooral te maken hebben met geweld, toegepast door agenten, waartegen geweld wordt gebruikt, of naar wie niet wordt geluisterd. En was ik agent, dan meldde ik me elk weekend voor ME- dienst. En maar hopen, dat er ergens iemand zich vastplakt aan een weg.

vladimirows | 03-05-23 | 12:06

@johnyl | 03-05-23 | 11:22:
Veel verder dan wat semantiek kom je eigenlijk zelden, niet? Oproerpolitie wordt voldoende gebruikt, in mijn geval hier ook met een beetje dedain. Ik refereer zelf later ook aan de ME. Waar de ME uit bestaat is me bekend: moet dat in iedere GS tegel worden beschreven? Het worden lange tegels als iedere reaguurder een disclaimer en definitiewoordenboek moet toevoegen.

Vind het ook niet relevant om te melden. Het interesseert me niet of Bromsnor Kees op dinsdag een leuke wijkagent is. Als Bromsnor Kees op een andere dag die oproerpolitiehelm opzet, vergeet hij dat zelf blijkbaar ook.

Tipje: begin je eigen tegels zonder tikfouten als je dat anderen wil aanwrijven.

Sjors W. | 03-05-23 | 12:14
▼ 13 antwoorden verborgen

Politie mag dimmen, maar dat betekent niet dat ze minder moeten ingrijpen. Ze moeten juist MEER ingrijpen, maar met minder geweld dan ze nu doen.

Op het moment laten ze XR en dergelijke gewoon de vrije loop terwijl ze met scherp op zestienjarige boerenjongens schieten.

Leyrann | 03-05-23 | 10:11 | 4

@Warhead | 03-05-23 | 10:15: In die situaties en bij fysiek orde handhaven van mij ook. Geldt ook indien ze bedreigd worden, mogen ze van mij veel eerder gericht schieten.

Zomaarwat | 03-05-23 | 10:46

@Zomaarwat | 03-05-23 | 10:46: dit is heel glad ijs... je weet werkelijk niet hoeveel situaties verschillende aanpak vereisen, is zeer lastig... reken maar dat hier continue aandacht aan wordt besteed

oblix | 03-05-23 | 11:50

@Zomaarwat | 03-05-23 | 10:46: Wat mij betreft ook gericht schieten als de bedreiging uitgaat van een "verward persoon". Daar ben ik ook helemaal klaar mee. Psychoses worden vaak veroorzaakt door drugsgebruik (soms in het verleden, maar dat doet niet terzake).
Ik doe er nog een schepje bovenop: ook gericht schieten bij vernielingen door een verward persoon (een gek die vanaf een dak dakpannen naar beneden keilt).
Weet je wat, ik doe er nog een schepje bovenop: ook gericht schieten (liefst met de karabijn) bij een auto-achtervolging of vlucht per auto.

langelat | 03-05-23 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

Onmogelijke poll. Bij harde criminelen worden de zijden handschoentjes aangetrokken maar een onwelgevallig twitterende of tekenende burger kan wel hard opgetreden worden. Ik zou het liever andersom zien.

Dr. Pown3rt | 03-05-23 | 10:11 | 2

Pool is veel te eenzijdig idd. Maar dat hoort natuurlijk bij het idee van ‘polarisatie’.

LD69 | 03-05-23 | 10:14

Eens!

Warhead | 03-05-23 | 10:15

Heb genoeg filmpjes gezien om te weten dat geweld van de politie bijna altijd door de arrestant wordt veroorzaakt. Die hebben natuurlijk geen zin om aan hun eigen arrestatie mee te werken en doen alles om weg te komen. Ja, dan geef je de politie ook geen andere keus.
Daarom zouden ze eigenlijk altijd een bodycam moeten dragen en alles filmen zodat het meteen duidelijk wordt dat de schuld toch echt bij de arrestant zelf ligt.

Osdorpertje | 03-05-23 | 10:11 | 1

Juist ja.
En daarbij moet de politie ook veel beter gesteund worden door de politiek.
Nu zou zo'n bodycam film op het bordje van D66 judge belanden en weet het dan nog zo te draaien dat ondanks dat de arrestant niet luisterde, niet meewerkte, bleef schelden etc etc, het vonnis nog in het voordeel van dat opgepakte heethoofdje komt te liggen en de agent een aantekening krijgt.
En als die beste meneer agent, vanwege zijn wijk, te veel heethoofdjes oppakt, heeft hij het straks nog gedaan ook. Zo zal ie gaan....

Ram_Ram | 03-05-23 | 10:22

En geweld, wat valt er tegenwoordig onder geweld? Kan me voorstellen dat bij zo'n uitgemergelde extreemlinkse activist een goed uitgevoerde opbrenggreep wat pijnlijk kan uitvallen maar dat had hij/zij/het/wtf maar van te voren moeten bedenken voor ze op vol op de zeepkist gingen.

Conan de Rabarber | 03-05-23 | 10:07

Van mij mag de politie veel vaker de knuppel hanteren op de boze hordes der ongeschorenen en ongewassenen. Pok pok pok, pak aan, klabam. Lui-ste-ren!

Duwbak_Linda | 03-05-23 | 10:06 | 1

Ohhh peg o' my heart, gij!!

Conan de Rabarber | 03-05-23 | 10:19

Politie mag wel eens dimmen met hun frustratie te botvieren op diegene die er ook niks aan kunnen doen dat ze zelf graag harder willen optreden tegen het gajes waar ze dat niet tegen mogen.

General Dripple | 03-05-23 | 10:05 | 1

Correct alsook juist.

RtotheB | 03-05-23 | 16:38

Ongeveer 1.5 x geweld gebruiken (gemiddeld) per incident, wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat je eerst kapot gebeukt wordt door diender 1 en dat daarna zijn vrouwelijke collega ook even mag ofzo?

geen_kwijl | 03-05-23 | 10:01

Geloof me, geen enkele diender gaat 's ochtends naar het bureau met het idee om eens lekker iemand af te rossen. Deels omdat het voornamelijk redelijke professionals zijn, getraind in geweldtoepassing, en deels omdat ieder geweld uitgebreid moet worden verantwoord en je zo maar in het verdachtenbankje terecht kan komen. Er zijn zoals altijd en overal negatieve uitschieters zoals die 'Joukeschutter', hoewel die zich achteraf ook wel achter de oren zal krabben.

Buurman | 03-05-23 | 10:00 | 2

Ah. 'Redelijke' professionals. Vandaar dat de opleidingsduur aan de politieopleidingen van vier jaar naar een redelijke drie jaar is gegaan en de instroomnormen aanzienlijk zijn verlaagd en de dienders die er al zitten worden doodgegooid met 'mentale-krachttrainingen' en/of 'weerbaarheiddstrainingen' en 'privilegetrainingen' en ze nog geen olifant op tien meter afstand kunnen raken. (hooguit een trekker, dat dan weer wel...)

bisbisbis | 03-05-23 | 10:21

@bisbisbis | 03-053 | 10:21: hallo Bis, zo te zien lees je het woord 'redelijke' verkeerd. Bedoeld wordt redelijke in de zin van een redelijk denkend mens, humaan, fair, billijk enz.enz. Voor het overige met je eensch.

Buurman | 03-05-23 | 21:24

GS pakt weleens een onderwerp om de reacties te peilen. Ik zal eens vragen wat AI daarvan vindt.

HoniSoit | 03-05-23 | 09:58 | 2

AI zal wijzelijk eerst alle zwitsals er uit filteren.

Whmm | 03-05-23 | 10:10

Daarom verberg ik mijn zaaihaat altijd achter een masker van ironie en sarcasme. Mij krijgen ze niet.

Duwbak_Linda | 03-05-23 | 10:12

Als het gaat om al die doorgesnoven coke-koppen van tegenwoordig, mag er wat mij betreft wel een tandje bij, dan niet te benepen zijn bij het uitoefenen van de 'zwaardmacht'.

Zenzeo | 03-05-23 | 09:57 | 1

Ook mijn idee.

LD69 | 03-05-23 | 10:09

Dat omverrijden van die Applestore gijzelnemer was toch wel een huzarenstukje qua gecontroleerd geweld toepassen.

laurentius | 03-05-23 | 09:57 | 2

Dat mag i.d.d. ook wel eens gezegd worden. Het ingrijpen viel wel in de smaak; hij werd zelfs geëerd door Halsema.

Buurman | 03-05-23 | 10:07

Rond 1:30. Waar een BMW al niet goed voor is...
youtu.be/JqnLjJme-GI

Ichneumonidae | 03-05-23 | 10:25

Poeslief voor terroriserende boeren, snoeihard voor Extinction Rebellion. De Nederlandse politie is de gewapende tak van JA21/pvv/BBB.

* Il Principe * | 03-05-23 | 09:56 | 11

Ha ha ha. Het ‘narratief’ van de Joop. Zeg er dan nog even bij dat de politie alleen eigendommen beschermt en geen mensen.

LD69 | 03-05-23 | 10:11

Op gronde van poeslief tegen Bij1/GL/PvdA/BLM op de dam en snoeihard geweld tegen FvD/Ja21/BBB/PVV-wappies op het museumplein: ontkracht.

ReyNemaattori | 03-05-23 | 10:40

Ja, en daar is een belangrijk deel van de bevolking het mee eens. Er is denk ik geen land in de wereld waar je politie zo mag bedreigen als hier: zo van 'ik weet waar je vrouw werkt' en dat soort dingen. Moet je in Frankrijk doen, of in Marokko, want die grote bekken van de Marokkaantjes in Nederland bestaan daar niet hoor. Daar wordt echt gemept en in mijn opinie terecht bij dat soort dingen. Ik denk dat de politie qua grote bekken nergens in de wereld zoveel te verstouwen krijgt als hier, daarom, eruit slaan, is het snel over.

Ruud5 | 03-05-23 | 16:49
▼ 8 antwoorden verborgen

Tsja, ik heb alleen goede ervaringen met de politie. Natuurlijk weleens een prent gehad voor 3 km te hard en dat vind ik ook onterecht, vooral als aangiften van soms ernstige zaken blijven liggen. Maar verder ben ik blij met de politiemensen. De politiek zou ook eens wat respect moeten tonen voor dit vak. Het personeelsbestand verdubbelen zou een goed idee zijn. Alle aangiften worden dan behandeld. Politiemensen voelen zich veiliger. Wellicht worden er dan ook wat bommenleggers opgepakt.

HoniSoit | 03-05-23 | 09:56 | 1

Alle moet zijn meer. Behandeld moet zijn opgenomen. Stop de tijd.

RtotheB | 03-05-23 | 16:35

Ik ben nog nooit neergesabeld door onze schutterij.

Duwbak_Linda | 03-05-23 | 09:56 | 1

Maar dat is logisch, de sabel maakt geen deel meer uit van de uitrusting van een diender.

Verbandmeester | 03-05-23 | 11:00

Van deze kutmaatschappij.... euh 'gaaf land'.... wordt je ook doodziek, ook als agent. Keiharde zero-tolerance hebben wij nodig!

Robske007 | 03-05-23 | 09:54

En hoe zit het met geweld door handhaving / BOA 's ?

Cornelis12 | 03-05-23 | 09:52 | 3

Die gebruiken alleen maar zinvol geweld.

Bartje01 | 03-05-23 | 09:55

Nee, BOA’s zijn verminderd toerekeningsvatbaar. Er is dan ook een zeer goede reden waarom ze veel minder geweldsmiddelen tot hun beschikking hebben. BOA’s zijn niets meer dan een onverstandige bezuinigingsmaatregel bij de Politie.

_pacman_ | 03-05-23 | 09:56

Vroeger toen alles beter was behalve de toekomst had de gemiddelde jonge burger waaronder ik zelf achting of noem het angst voor de politie. En terecht. Toen hadden mijn daden nog consequenties. Heb er niets aan over gehouden trouwens. Heb nooit de drang gehad havermelk te gaan drinken b.v.

forecastle | 03-05-23 | 09:52

Als bepaalde groepen figuren, om te beginnen, de popo en andere dienstverleners hun werk nou eens ongestoord laten doen, denk ik dat er al veel opgelost is.

Bull-Sunnyboy | 03-05-23 | 09:51 | 1

Eensch!

LoesjeP | 03-05-23 | 10:02

Groot respect voor deze mensen en het werk dat zij doen. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, het zijn tenslotte ook mensen, maar al met al vind ik dat ze ontzettend goed werk leveren en meer respect daarvoor verdienen dan ze nu krijgen.

Ardberg | 03-05-23 | 09:47

Het maakt wel mooie televisie als zo'n niet luisteren dan maar voelen persoon een pak slaag krijgt. Geen medelijden mee.

KingOfTheLoonyBin | 03-05-23 | 09:46

Ik heb nog nooit een politieagent van dichtbij gezien. Zal wel door mijn goede opvoeding komen.

JJMS | 03-05-23 | 09:46

Beetje rare interpretatie van het nieuws. Nederland heeft een zeer beheerste politiemacht die doorgaans pas geweld gebruikt als het moet. Het probleem is dat er naast de gebruikelijke groepjes relschoppers er een hele nieuwe ploeg van duizenden anti-overheidsidioten bij is gekomen die politiek militant zijn. Er is een reden waarom staatsgevaarlijke wappies net onder islamitische militanten scoren als grootste gevaren voor politiek/religieus geweld/terreur.

KingOfTheLoonyBin | 03-05-23 | 09:44 | 2

Klimaathysterische idioten vallen bij mij ook in de categorie staatsgevaarlijk.

oh no | 03-05-23 | 09:50

Wat is er mis met anti-overheid? Mensen te veel macht geven maakt ze gevaarlijk. Voorbeelden te over. Elke groepsdenkend wappie wil maar al te graag via de overheid hun dogma’s aan anderen opleggen. Er is een reden dat we een grondwet hebben. Namelijk het individu tegen de overheid beschermen. Te groot = te veel macht = machtsmisbruik. Of is dat juist uw dingetje?

RtotheB | 03-05-23 | 16:31

proportioneel geweld. teveel niet proportioneel geweld en te vaak niet proportioneel geweld.

Iron67 | 03-05-23 | 09:44 | 3

Que?

Keutels | 03-05-23 | 09:46

@Keutels | 03-05-23 | 09:46: tractor schutter niet proportioneel. en sommige criminelen zouden uit de heli moeten vallen.

Iron67 | 03-05-23 | 09:52

@Iron67 | 03-05-23 | 09:52: Je zit niet op twitter, je hoeft hier niet in telegram stijl te typen.

Conan de Rabarber | 03-05-23 | 10:04

Gezien de wetteloosheid die de linkse rakkers nastreven is harder, meedogenloos optreden gewoon een must. Tenzij je als politiemacht gewoon voor lul wilt staan en iedere loslopende gek of groepjes agiterende hitsers zoals bijvoorbeeld ikstinkzodebilion hun gang wilt laten gaan omdat ze blijkbaar de steun van GroenLinks en D66 hebben. Dus Bromsnor, niks gedogen, gewoon erop naaien, ze hebben jullie die pendrek niet voor niks aan jullie koppelriem gehangen.

Conan de Rabarber | 03-05-23 | 09:41 | 2

Wetteloosheid.... en als deze links rakkers eens stevig op hun muil getimmerd worden staan ze als eerste in de rij om aangifte te doen..

Bierum | 03-05-23 | 09:52

@Bierum | 03-05-23 | 09:52: Yep, dan slaan ze om als een blad aan een boom en opeens moet alles volgens het boekje.

Conan de Rabarber | 03-05-23 | 09:56

Geen goede vraag Mosterd!
Het gaat om de juiste maat op het juiste moment. En dat kan vaak beter.

masahide | 03-05-23 | 09:39

Als er een zooitje hooligans aan het relschoppen zijn dan begint onze politie meestal met de onschuldige omstanders in elkaar te meppen.

ZonderNaam | 03-05-23 | 09:38

Dat de-escaleren de hele tijd word je natuurlijk ook een keertje zat, zeker als je rammen en beuken gewoon leuker vindt.
Ik begrijp die politiemensen wel.

Ichneumonidae | 03-05-23 | 09:35 | 3

Precies! Enkel jammer dat de keuze tussen de-escaleren en drammen meestal (eigenlijk altijd) juist tegenovergesteld is aan waar het moment om vraagt.

indernaad_datisjuist | 03-05-23 | 09:54

De politie waarschuwt je altijd meerdere malen en als de eoa idioot dan te achterlijk is om te stoppen met wat voornoemde idioot dan ook deed dan kunnen een paar flinke opdoffers het logische gevolg zijn. We moeten terug naar de tijd dat je met onze jongens niet ging lachen en dat je wel goed uitkeek voor je een gevatte opmerking eruit flapte. Zeker als je kijkt wat onze politie nu al te verduren heeft zijn ze veel te soft voor figuren die denken dat ze zich maar van alles kunnen permitteren. Maar goed, dat is ook de schuld van de overheid die onze politie zowat volledig heeft ontmanteld in hun perverse drang naar bezuinigingen.

Conan de Rabarber | 03-05-23 | 09:56

Ik ook wel. Ze zouden het alleen wat vaker moeten doen tegen onze getinte Nederlanders . Als ik zo af en toe op TV zie wat die allemaal uitkramen tegen de politie .

Hetiswathetis | 03-05-23 | 10:08

Een enkele waarschuwing om gevolg te geven aan de instructie van de politie, luister je niet direct dan mag de politie wat mij betreft direct vol op het orgel. Zeker bij lastigvallen van hulpdiensten, voetbalwedstrijden, demonstraties en festivals.

_pacman_ | 03-05-23 | 09:34 | 2

@Pacman, en als je dan niet luistert of de politie bedreigt zijn de consequenties voor de arrestant, alle consequenties.

Dwaalgast | 03-05-23 | 09:52

@Dwaalgast | 03-05-23 | 09:52: En dat was dan ook precies een reden (er waren er meer) dat een ''zeer-dichtbij'' familielid van mij het na 10 jaar wel bekeken had bij de politie en ander werk is gaan doen... hij had een politiechef die zo politiek-correct was als de nete (dit mocht niet en dat ook niet), hij had over kunnen stappen naar een andere regio.. maar waar hij werkte was 15 minuten rijden op de fiets en in een andere regio (waar ze hem konden gebruiken) was een uur autorijden.

Keyboardspeler | 03-05-23 | 11:21

Dat is gewoon het nieuwe elan bij de de hermandad.

Niet drammen, lekker rammen.

Vernieuwend sociaal hard rechtvaardig rammen.

SolidRock | 03-05-23 | 09:34

Tendentieuze krantenkoppen natuurlijk "Politie gebruikte vorig jaar opnieuw meer geweld"
Er had natuurlijk moeten staan: "Politie genoodzaakt vorig jaar meer geweld te gebruiken"

johnyl | 03-05-23 | 09:32 | 1

Prima tegel!

LoesjeP | 03-05-23 | 10:05

Als je kijkt naar het aantal bomaanslagen (explosies genoemd), kan je deze lichamelijke oefening beter zien als een stukje moderne dans.

Feynman | 03-05-23 | 09:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl