Tja nou welke invalshoek zullen Nederlandse media nu eens kiezen voor het Suikerfeest
Hmmm goh tja nou poeh poeh
Wat dacht Smouter van de invalshoek waarbij 'we' een keertje NIET met z'n allen op de barricaden klimmen voor een collectieve dweepsessie met dagenlang applaus voor het eindbal van een agressieve, regressieve, expansieve, conservatieve, patriarchale, vrouwonvriendelijke en chronisch ongestelde ideologie vol egoïsme, egocentrisme, benepenheid, doodenge predikers en Middeleeuwse opvattingen over vrouwen, homo's, transgenders en rolverdelingen, en O WEE als je er iets van zegt of tegen doet want dan intimidatie, spugen, gekrijs over islamofobie, racisme of erger nog: ledematen die door de vertrekhal vliegen, concertgangers die aan stukken worden geblazen of terrasgangers die een mes in hun nek krijgen. Maar wat kan die kapper leuk knippen he Kar0l?
Reaguursels
InloggenHet obesitas-diabetes-feest.
Die kapper kent ook maar een model, het Willie Wortel vogelnestjes model. Zeg maar de bloempot die onze grootouders allemaal droegen.
Toch wel zoiets van kritiek op de 'invalshoek' is zoiets als kritiek op de 'toon van het debat'. Spijkers op laag water. Laat die gasten lekker een feestje vieren. Islam is kloten genoeg as it is.
Alle religie is kudt. Deze ook. Ik snap dat gedweep van liberale vrijgevochten progressieve mensen niet. Wees blij dat moslims vrij zijn om hun feestjes te vieren voor hun onzichtbare vriend, maar laat het daarbij. Er is niets maar dan ook niets progressief, liberaal of democratisch aan een monotheïstische religie.
Zoals de Dead Kennedy's al zongen: " all religions suck."
They all claim they know the answers,
They don't even know the questions.
Anders gaan we lekker met elkaar de ramadan in de zeik nemen. Wat vinden jullie van een ramadan- eetpauze in de erredivisie en vast ook elders. Gisteravond ook niet?
Ik zeg: Dikke prima!
Hoezo prima? Hou je geloof bij jezelf en val er anderen niet mee lastig lijkt mij beter. Iedereen laten wachten omdat jij pauze houdt om te eten, drinken omdat dat bij jouw geloof hoort past niet in dat plaatje en duidt op het opleggen van jouw denkbeelden aan anderen. Dat jij dat een dikke prima vindt geeft wat mij betreft de naïviteit weer die er in sommige kringen is. Niet mijn kringen voor wat betreft dat nig niet duidelijk was.
Komt een moslim bij de kapper...
"En, hoe wilt u geknipt worden?" Nou, links de haren over mijn oor laten en rechts ongeveer een centimeter boven het oor wegscheren. Verder moeten er bovenop willekeurig flinke happen worden weggeknipt. Alleen rechts uitdunnen, achter scheef wegknippen en als laatste een stukje uit mijn oor knippen. "Maar meneer, dat is toch geen porem en in het oor knippen doet pijn." "Weet ik, maar zo heb je mij de vorige keer ook geknipt."
Dat kan korter en bondiger.
"Nek even afhakken?"
@Graaisnaaiert | 21-04-23 | 23:59:
... of de wat intiemere variant:
"keeltje doorsnijden?"
Wordt de benzineprijs voor booslims ook verhoogd, of krijgen ze hier een subsidie voor? En wat ziet die pers toch in die maangod?
Mijn buren zijn Marokkanen en dat zijn hele lieve mensen. Ze hebben zojuist hun feest gevierd en het enige dat we hoorden waren gesprekken en af en toe lachen. Mannen zowel als vrouwen.
Nu is het weer stil. Het is wel iets anders dan een Hollands feest waar geschreeuwd, gelald en herrie wordt gemaakt. Ik wil geen andere buren.
Denk ook niet dat daar een probleem ligt. Meer aan de nare kanten van die religie, de drempel die het opwerpt richting integratie, de hekel die radicale elementen aan onze samenleving hebben en de cultuur van verschillende islamitische bevolkingsgroepen die niet compatibel blijkt te zijn met de onze. Overheid en door partijen gedomineerde media blijven op volle kracht toch deze mensen, hun religie en hun cultuur bij de Nederlandse gemeenschap naar binnen trappen met de opdracht deze maar te slikken en te stikken, ongeacht de consequenties, ons gevoel daarbij en eisen van de meerderheid aanpassing ipv andersom. Dat is alle rust vieren van het suikerfeest is echt niet het probleem.
Tuurlijk goos, lekker algemeniseren. Jouw geweldig toffe buren zijn exemplarisch voor alle moslims en Nederlanders zijn zonder uitzondering barbaren. Zo, zijn we daar ook weer van af, niks van waar al die mocro gerelateerde problemen. Ik hoorde trouwens wel dat je geïntegreerde buren niet zo happy zijn met jullie feestjes, dus of je ff kan dimmen in het vervolg.
Geen zorgen ook de buren aan de andere kant en boven en onder u zij binnenkort moslimisch.
RTL journaal: Op de laatste dag wordt geld voor een goed doel ingezameld, in dit geval een voedselbank "waar 450 Islamitische gezinnen gebruik van maken".
Waarom géén enkel Nederlands gezin?
Exemplarisch voor de mislukte integratie.
Als je kijkt naar groepjes jongeren kun je eenzelfde beeld constateren: er is nauwelijks een mix.
De meesten zijn niet geïnteresseerd om te mengen, maar de racismekaart wordt uitgedeeld aan de inheemse bewoner.
Ik snap niet waarom de laatste 20 jaar zoveel over de ramadan wordt geschreven. Waarom dan? Ze zijn maar ong. 8% van deze gasten die in die tijd naar Nederland is gekomen. Meer dan de helft van de Nederlander zijn ongelovig. Ik denk dat dit iets met de media te maken heeft.
Invalshoek.. hmmm... moeilijk... euh... "pleurt op met je suikerfeest" misschien?? Het gros van de samenleving heeft niet gevraagd om 1 miljoen moslims in ons land, zou ze er ook per ommegaande weer uitkieperen (referendum, i double dare you), en zelfs die linkse mafklappers zouden er tegen moeten zijn want 1 miljoen meer stikstofuitstotiërs en milieubelasterts. Daarnaast gaat links (van origine althans, communisme. red) niet zo lekker op religie...
Dat gaat niet meer. Volgens de PVV stemmer kon 1 persoon hier nog wat aan doen en dat was Poetin. Wilders heeft nog zijn vriendschapsspeld. Niemand durft de waarheid te zeggen en jij ook niet. Want de enige persoon die had kunnen voorkomen dat er moslims naar Nederland gebracht zouden worden heeft zelfmoord gepleegd in 1945. Moslims halen is de core business van Nederland. Hoe denk je dat de islam voet heeft gekregen in Zuid-Amerika? Dankzij de Hollanders! Accepteer nou gewoon dat de geallieerden (globalisten) in 1945 gewonnen hebben ansers rot je maar op!
Laten we kerk, staat en maatschappij toch maar even apart houden als het om drammende fanatici gaat.
Wat een jubelstemming over een feest dat door veel aanhangers van deze religie gescheiden wordt gevierd, mannen en vrouwen. Zeker bij veel moskeeën is dat zo.
Dan wil ik best nog zeggen dat niet alle moslims dat doen, en dat is prima. Je feestjes vieren is prima. Is het een apartheidsfeestje, dan is er geen reden om daar dan te filmen en interesse te veinzen.
Het zou onze media en politie , en politici sieren wanneer ze gescheiden feestjes keihard links laten liggen en juist de meer gematigde moslims eens een duwtje in de rug geven.
Tja, we veranderen langzaam en de Geert Wildersen onder onder ons hadden gewoon gelijk. 10 jaar geleden. En de BLers onder ons zeiden toen ' nee hoor, er komen echt nooit zoveel moslims. Dat is allemaal stemmingmakerij'. En later veranderde die toon in 'veranderingen zijn van alle tijden. Leer ermee leven. Jullie stellen je aan'. Maar niet voor de nieuwkomer he! Niet voor de moslim. In die cultuur veranderd helemaal niets! Die komt en wij veranderen en moeten dat laten gebeuren. Maar zij, zij hoeven dat niet, want geloof. Inclusie is eenrichtingsverkeer en maakt ons kapot. Nederland is geworden tot een lege huls, kosteloos over te nemen. Of misschien ben ik erg negatief..? Nee, denk het niet. Realistisch.
Grootste probleem is dat de verwachte secularisatie is uitgebleven. Pure zelfprojectie van progressief Nederland. Na een aantal generaties is het tegendeel waar.
@SIogra | 21-04-23 | 23:03: Moslims in NL worden al jaren steeds religieuzer. Is ook geen wonder als de sponsoring vanuit oliestaatjes niet wordt gestopt, integratie niet wordt afgedwongen, en er ook nog eens extra geloofsgenootjes binnen komen dobberen.
Vandaag in het 6-uur journaal. Een camerateam ging met een moslim naar het huis van zijn schoonfamilie. En dan het commentaar via de voice-over. Met je ogen dicht denk je dat het om Meercat Manor gaat, zo beschrijvend werd "de populatie" door de betuttelracist "geduid".
Ga kijken, echt, je komt niet meer bij. En dat is dan hetzelfde volk dat als je niet klapt voor elk windje wat een moslim, regenboogje of wokey laat je met alles wat voor handen is afjaagt tot de hele wereld weet dat je een gore racist/ fascist/ transfoob/ islamofoob of PVVert bent.
Ik ga uit van jouw beeldende verslag, waarvoor dank!
@letopuwzaak | 21-04-23 | 22:14:
Het is wel echt hilarisch om te zien, zelfs de hartelijke omhelzing van de schoonmoeder werd omschreven als "gedrag". Echt bizar.
dag van de proliferatie van Diabetes lijkt me wel een aardig naam.
Hou een sop met dat jaarlijkse gezeur over het suikerfeest. Laat die mensen lekker feest vieren. Wats het probleem nou precies? Veel moslims zijn nog hartstikke gul en gastvrij tijdens dit feest. Laat die mensen met rust.
Ramadan is een achterlijk gebruik, zoals bij ons bijv. de Paasvuren zijn(fikkie stoken voor grote mannen). Niet eten en vooral niet drinken gedurende de daglichtperiode is heel slecht. Ons werd jaren geleden voorgehouden dat je minstens 1,5 tot 2 liter water of iets anders moet drinken, geldt dat niet voor moslims, Bana Boy? Laat jouw onmetelijk licht hier eens over schijnen. Of vindt jij ook dat elke kritische noot ten aanzien van de islam xenofobie en islamofobie zijn. Komop Boy!
@Ruud5 | 21-04-23 | 22:52: Alle religie is achterlijk, maar zolang ik er niet mee lastig gevallen wordt, moet iedereen maar doen wat ze goed dunkt. En ik heb totaal geen last van dat feest van ze.
Precies. Laat die mensen hun feest vieren en val er verder niemand meer lastig. Zeker niet die overige 16 miljoen mensen in NL. Al dat onnodige gedoe in de media ineens. Alsof iedereen ineens moslim is geworden. Wie interesse dat nou verder? Echt overmatig, al die aandacht. Stop daarmee. Hup, opzouten!
#TeamBigiBanaBoy
Want het zijn allemaal schatten van mensen en de islam is vrede.
Angélica de Santé had hier een laatst een heel goede tegel over. Kan 'm niet terugvinden. Over de essentie van de Ramadan en waarom het naïef is dit te reduceren tot wel of niet baklava eten.
Iedere 'zielige minderheid' verdient een D66 + media knuffels.
Zo krijgen de Aziaten op het Chinese nieuwjaar te februari nooit knuffels.
Reden: Aziaten zijn niet zielig !!
(Houden hun eigen broek op en niet of nauwelijks aanwezig in iedere negatieve statistiek wat een vereiste is)
Behalve die Panda, de baas van China, kun je Aziaten goed hebben.
@Ray Skak | 21-04-23 | 21:49:
De sexual harassment panda?
D66 en groen links is al bezig om er een nationale feestdag van te maken. Pinksteren of Pasen schaffen we dan wel af
Mijn vrouw en ik zijn over plusminus 25 jaar historie. Geen kinderen. Altijd voor Geert gekozen. Wie dat niet heeft gedaan was dom. Geniet ervan in de toekomst.
“Maar pappa, was u toen blind?”
“Waarschijnlijk wel kind, ik was meer bezig met bier en bbq, keek altijd NPO en ging naar Turkije en Marokko op vakantie. Dat was toen lekker goedkoop.”
Nou, tis vrijdag, doekje op je hoofd en bukken.”
"agressieve, regressieve, expansieve, conservatieve, patriarchale, vrouwonvriendelijke en chronisch ongestelde ideologie vol egoïsme, egocentrisme, benepenheid, doodenge predikers en Middeleeuwse opvattingen over vrouwen, homo's, transgenders en rolverdelingen"
Hoe beschrijf ik christendom in het kort door Mosterd. Oh, en het gaat natuurlijk ook op voor islam. Beetje jammer dat men juist van die paar aspecten van die wel goed zijn altijd uit de plaat gaat en gaat janken. Offerfeest en Ramadan zijn nu juist niet aspecten van islam die je moet verfoeien. Beetje zoals kerst bij ons, of lent.
Het christendom uit het jaar tang, de islam anno nu.
Begrijp je het zo wat beter?
Als dát de rest van het jaar dan werd uitgelicht.. Overigens worden er nu nog meer dieren halal geslacht dan normaal; wat u maar gezellig vindt.
Inderdaad alle religies zijn, in tekst, qua onderdrukking van vrouwen niet te onderscheiden.
Maar in het westen is het wel geëvolueerd en dat kan je van die achterlijken uit het Midden-Oosten niet zeggen.
@Ichneumonidae | 21-04-23 | 21:22:
Als ik zo een beetje meelees kan je christendom en islam ook uitwisselen voor "anti-woke". En als jij denkt dat christendom anno nu anders is dan conservatieve islam dan moet je eens onder die steen vandaan kruipen. Open your eyes. Ze zijn geen haar beter. Niet de poldertaliban niet de evangelisten in Amerika en ook de katholieken zijn geen haar beter in hun opvattingen.
@entredeuxverres | 21-04-23 | 21:25:
De conservatieve "anti-wokies" willen hetzelfde. Een einde aan de normalisering en tolerantie van en vooral rechten voor. Je hebt geen flauw idee hoe fucking hypocriet de gebruikelijke "islamcritici" hier zijn.
De ruime meerderheid zal zich meer man voelen onder het bewind van de taliban.
@entredeuxverres | 21-04-23 | 21:25: niemand kan volhouden dat de npo niet aan maatschappelijke sturing doet,ombudsman !!!!.
@DeEnigeWaarheid | 21-04-23 | 21:26: Waarom vergelijk jij Christenen met de Taliban? Gaat het wel goed met je?
Offerfeest en Ramadan juist niet de aspecten van de islam die je moet verfoeien? Foei, lees je in. De Ramadan is de maand van de Jihad. Niet de maand voor bezinning, maar voor de strijd tegen ongelovigen. Vandaar alle terreuraanslagen tijdens de Ramadan. Mekka werd veroverd tijdens de Ramadan. www.knack.be/nieuws/wereld/waarom-is-....
@DeEnigeWaarheid | 21-04-23 | 21:29:
Je hebt last van wanen en dat bedoel ik niet positief.
Misschien omdat de Nederlandse traditionele religieuse feesten worden omgekat tot winterfeest en lentefeest. Dus aangepast vanwege, wat eigenlijk? En omdat gelijk die eerste connotatie van die hele lange omschrijving het wel zo’n beetje samenvat. Ook tijdens het Suikerfeest, jij ooit wel eens Kerstrellen gekend?
@DeEnigeWaarheid | 21-04-23 | 21:26: de meeste christenen daarentegen rijden niet met vrachtwagens op willekeurig volk in ,en lopen ook niet met bomgordels ergens naar binnen ,mikken geen heameau van een hoog dak ,onthoofden niemand, steken geen mensen neer naar aanleiding van een tekeningetje,schieten niet willekeurige mensen in een concertzaal overhoop,enz enz enz ... dus ja het christendom is wel degelijk anders dan de(conservatieve) islam .dus ik vermoed dat je de laatste jaren zelf ergens in een grot hebt geleefd(is ook steen).. en ja daglicht doet dan ineens rare dingen met sommige.... en dat is de enige waarheid.
@DeEnigeWaarheid | 21-04-23 | 21:43:
Doe jij eens een introspectie in je broekje. Jawel hoor, besneden!
@DeEnigeWaarheid | 21-04-23 | 21:40: haha, duurde ff maar daar istie: de racist beschuldiging. Ik las je tegels en dacht al , wanneer komt ie. En dan anderen nog dom noemen ook. Maar we zitten op GeenStijl, waar “ongefundeerd” gewoon mag.
@DeEnigeWaarheid | 21-04-23 | 21:26: dat is discutabel wat u nu zegt. Inhoudelijk heeft u mischien enigzins een punt maar t.a.v. persoonlijke opvattingen moet ik zeggen dat ik de gemiddelde nederlandse christen in staat acht tot enige zelfkritiek aangaande zijn religieuze opvattingen, iets wat bij de gemiddelde nederlandse moslim niet het geval is. N.B. recente bekeerlingen tellen bij geen van beide groepen mee in deze bewering.
Ahhhh, net zoiets als benadrukken dat Volkswagens en autosnelwegen nou net de positieve kanten van het nationaal socialisme vormen, dus niet alles van Nazi's was slecht hoor.
Mijn labrador en ik zijn gekwetst. Wij zijn niet voor een iftar uitgenodigd.
Mijn Lab zou daar wel op z'n plaats zijn met al die heerlijke mierzoete rotzooi..
Suikerfeest is net als kerst maar dan zonder suikerfeestfilms op TV.
Wat te denken mijnheer Smouter over de gezellige toestanden in bioscopen en uitgaansleven tijdens Suikerfeest?
Wat nou 1 keer per jaar suikerfeest. Ik eet iedere dag suikerbrood.
Leuk dat ze een deadline hebben die in een suikerfeest eindigt, maar wil je mij daar a.u.b. niet mee lastig vallen? Ik eet al jaren geen suiker en heb er ook geen trek in. Als andere mensen dat wel willen; prima.
Van suikertaks naar suikerfeest. Van minder vlees naar offerfeest. De deughoek waait met alle mee met alle winden en daar mag je niks van vinden.
'Ach ja'
Het zijn nu eenmaal de nieuwe Nederlanders van anno straks over een tijdje..
Gun ze de illusie dat ze er toe doen en speciaal zijn
Ook hullie komen er nog wel achter..
Als het achterkleinkind van Heksie straks vliegtaks op Perzische tapijtjes gaat heffen enzo..
Integratie testje voor de Hollandse moslim bij de kapper.
Kapper Knap die knappe kapper knipt en kapt heel knap maar de knecht van kapper Knap knipt en kapt nog knapper dan kapper Knap zelf knipt en kapt.
Muburak mijn broek vol suikergoed!
Ik heb een hollands meisje van marokkaanse afkomst als kapper, die knipt knap en is knapper dan knap. Op mijn verzoek binnen knap drie minuten klaar, heb namelijk een gruwelijke hekel aan knappe kappers gewriemel aan mijnhoofd;)
lol..
U verleert het nooit hè.. *proest
@Smoelensmid | 21-04-23 | 21:13: Wat heeft dat met je nieren te maken?
@entredeuxverres | 21-04-23 | 21:21: Nieren? heb er maar een van mezelf, de rest ligt op de vuilnisbelt.
Van suikerbeest naar suikerfeest.
Links journaille coomt maar wat graag op bedekte wijven en barbaars geslachte schapen. Inshalloooom!
Geen journalist die zou durven pleiten voor een totaalverbod, vanwege de gezondheids-impact.
En dat terwijl Turken en Marokkanen vaker een genetische predispositie voor diabetes hebben.
@Joris Beltsin | 21-04-23 | 21:09:
Klopt, meer mensen uit bepaalde landen hebben die predispositie. Dat in een keer een hele hoop vreten is een grote belasting mbt de insuline aanmaak; als je er gevoelig voor bent kun je diabetes type 2 triggeren.
Maar ik zou niet inzetten op gezondheidsredenen. Dat vind ik persoonlijk een flauw argument, zoveel mensen leven soms ongezond. Zwakte en concentratie vind ik veel betere argumenten.
@Joris Beltsin | 21-04-23 | 21:09: Genetisch ? welk gen is dan verantwoordelijk of heeft het te maken met hun cultuur en levensstijl.. www.henw.org/artikelen/hoge-prevalent... www.cyberpoli.nl/diabetes/interviews/...
@Smoelensmid | 21-04-23 | 21:20:
Bij Surinamers en diabetes en hart/vaatziekten spelen vooral culturele eetgewoonten een rol.
Ik meen gelezen te hebben dat bepaalde volken in het Midden Oosten een genetische predispositie hebben. Dus echt met een gen inderdaad. Ga ik even opzoeken.
@Smoelensmid | 21-04-23 | 21:20:
www.ntvg.nl/artikelen/genetische-acht...
Er spelen genetische factoren mee. Ik moet nog even zoeken mbt 'volkeren'. Overigens heb ik zelf een zeldzaam en onschuldig auto immuun probleem dat vooral voorkomt bij mensen met een Afrikaanse en Midden Oosten achtergrond. Dit is ook inderdaad deels mijn achtergrond.
De internist vertelde mij dit, omdat ik ook een 'westerse' auto-immuun ziekte heb. Hij vertelde het als een leuke wetenswaardigheid.
Ik weet dus van het bestaan van genetische predispositie af.
@letopuwzaak | 21-04-23 | 21:33: Ja net als gen predispositie op een hoog Hb, dat ferritine gen is bij mij ook eens gestest.. maar van diabetes 1 en of 2 had ik nog nooit iets gehoord.. vandaar de vraag welk gen. Bij heamochromatose is het genetisch onderzoek gericht op de C282Y en de H63D mutatie.
@Smoelensmid | 21-04-23 | 21:47:
Ja, hemochromatose kan verschillende oorzaken hebben, waaronder een genetische afwijking. Bleek je het niet te hebben, had je wel een te hoog ferritine? Nu ben ik wel benieuwd. Of kwam dat indirect door je andere ziekten? (Als je het wil uitleggen).
@Smoelensmid | 21-04-23 | 21:47:
Had je wel klachten van ijzerstapeling? Kun je erg ziek van voelen, toch?
@letopuwzaak | 21-04-23 | 21:33: Dank voor dat artikel NTVG duidelijk een vervolg en aanvulling op het door aangehaalde onderzoek in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (juli 2004)
@Smoelensmid | 21-04-23 | 21:54:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
Dit gaat wel over de prevalentie in het Midden Oosten, maar geeft nog geen antwoord op het genetische. Al heb ik nu geen tijd om het te interpreteren.
Ik zag wel een link met genen en Asians (google). Bovendien zijn voor de ontwikkeling voor een auto immuunziekte meerdere genetische afwijkingen nodig. Of het nu 'uitgelokt' wordt zoals wellicht type 2 in het Midden Oosten door slechte eetgewoonten of type 1 bij andere volken.
@letopuwzaak | 21-04-23 | 21:52: Ja maar is spontaan verdwenen, was geen gendefect, de nefroloog kijkt als internist, ik was recent bij de kaakchirurg geweest voor een ingreep met een heel groot botdefect maar die wilde niks weten van verhoogde osteogenese osteoblasten en osteocyten als oorzaak en verwees me terug voor vragen over de erythropoëse naar de Nefroloog, waarop zij verzuchte maar U bent toch de tandarts dus u moet het dan zeker weten , Ze zei heel mooi ik denk dat uw hypothese inderdaad klopt hahahaha
@letopuwzaak | 21-04-23 | 21:59: Nou dat wordt lang lullen bij de BBQ de buitenhaard en de appeltaart, als we ieder onderwerp zo uitmelken komt de avond zeker om hahahahhaha
@letopuwzaak | 21-04-23 | 21:14:
"... en concentratie vind ik veel betere argumenten."
.
Interessant dat je dat zeg. Totaal niet - of misschien toch wel -, vandaag 3x een bijna ongeluk op de weg. 3x was de bestuurder iemand waarvan je denkt, ja, die zou inderdaad aan de Ramadan mee kunnen doen, afkomsttechnisch gesproken. En 3x ging het om zonder te kijken van rijstrook te wisselen, eentje zelfs in de bocht waardoor ik bijna in de binnenberm zat. En zo autistisch als de pip he, het kijkt vooruit en gaat gewoon, geen pijl, niks, en ik heb geen poppenwagen die je eventjes over het hoofd ziet ( Espace III ) dus ja. Het reageert pas op getoeter en ook dan nog door weer terug te sturen, kijkt niet, reageert niet en dan denk ik, hoe krijgt zo iemand een NL-rijbewijs en dan weet ik, oh, ja, die meneer van X66, hoe heet die nog maar...
@Smoelensmid | 21-04-23 | 22:00:
Oke, iets tijdelijks? Gelukkig. Die andere medische termen zeggen mij wel iets, maar niet alles. Als ik het goed begrijp heeft dat ook met je nierfunctie te maken of juist niet? En gaat het dan nu weer goed? Proost op je gezondheid!
@Graaisnaaiert | 21-04-23 | 22:17:
Nou Graai, mensen worden echt slap en wazig als ze een paar uur niet eten, laat staan drinken. Reactie vermogen wordt anders. En dan de onderbroken slaap erbij. Het is ongehoord en onverantwoordelijk, gelijk aan medicatie en slaaptekort, dat mensen gaan auto rijden. Dat meen ik echt, word er eigenlijk boos van.
@letopuwzaak | 21-04-23 | 22:19: Bijnier.. alles kits en bloedwaarden optimaal perfect , Wunschlos Glücklich;)
Smouter maakt een grapje en Mosterd gaat nou juist daarop in, why?
Ik heb het al zo vaak gezegd en ik blijf het zeggen. Sommige Nederlanders verwarren tolerantie met angst. Ze zijn zo enorm laf, bang en afgestompt dat ze niet meer durven opkomen voor hun familie, vrienden, medemens, leefomgeving en land. Ach, vroeger hadden we de NSB'ers, die heulden met de Nazi's. Tegenwoordig hebben we bruikbare idioten die het woordje 'nee' niet in de mond durven te nemen. Bang als ze zijn om iemand te 'kwetsen.'
J. Paternotte?
Tsja, alle verhalen over kerst in december zijn ook zoetsappig. Nooit iets over de kruistochten, kerstening, incest en andere gezellige dingen waar het gristendom zo goed in is. Waarom verwacht je dat dan wel voor het suikerfeest?
Topic nog maar eens lezen.
Hoef je niet zo'n onnozele vraag te stellen.
Die kerstening kwam als geroepen anders waren wij nog heidenen of afgodendienaars geweest of waren er nog heksen onder ons.... eh... ogenblikje..
@dathoujetoch | 21-04-23 | 21:14: Sigrid?
migratie, religie en tolerantie naar intolerantie . Gaat de goede kant op sinds Kenau en Maagdenhuisbestorming
Mijn zoon had geen school vandaag. Dat was best gezellig.
Voor de school?
Dat kan heel erg gezellig zijn, onze zoon was na twee keer een klas overslaan nog steeds onhandelbaar op de middelbare school en heeft thuis zelfstandig geleerd voor zijn staatsexamen.. dat was kei gezellig, we gaven hem les in Frans en Engelse taal tijdens de andere vakken.. eindelijk werd hij uitgedaagd en was hij doodmoe als hij naar bed ging.. kwestie van bezig houden dat brein.. nu heeft ie gelukkig een vrouw die als regel heeft alles is een wedstrijd.. heel er goed voor zijn education permanente en ook heel gezellig.
@Ichneumonidae | 21-04-23 | 21:13: Lol!
Je kan hem wegdragen als je zoiets zegt.
@Smoelensmid | 21-04-23 | 21:25: Goeiedag zeg... die is goed terechtgekomen.
@Smoelensmid | 21-04-23 | 21:25: oh wat is uw familie toch intelligent. Uzelf ook al klassen overgeslagen. Maar nooit een diploma behaald op de school des levens.
@dathoujetoch | 21-04-23 | 21:49: Vanwaar deze lelijke snauw? Heb je gezopen? Ongesteld?
@dathoujetoch | 21-04-23 | 21:49: Ook geen zwemdiploma en veterstrik diploma, maar daar zijn de instappers voor uitgevonden;)
@dathoujetoch | 21-04-23 | 21:49:
Dan heb je zijn tegels nooit goed gelezen, in elke tegel -hoe pocherig ook- staat de dankbaarheid over zijn leven. Vanwege die school des levens. Je kunt aanstoot nemen aan de vorm, maar ik vind je opmerking vreemd.
@letopuwzaak | 21-04-23 | 22:28: Ach de een ziet het als het pocherig de ander kijkt er direct doorheen;) Zoals deze onlangs nog.. Jij bent echt wel de glimlach van het stamcafé! Dank voor alle positieve reaguursels Smoelensmid. keestelpro | 19-04-23 | 02:59
Het is vermoeiend om te moeten lezen en vast ook om te moeten opschrijven.
Invalshoek van Geenstijl is echter wel nodig versus de opgedrongen monocultuur derde iteratie vijfde colonne van leger romeinen van een valse pEUp.
Gezellig onweertje erbij, minder leuk voor de kleinveebewakers.
Precies. Het is ook belangrijk te weten dat kippen er inderdaad als de kippen bij zijn als er wat te halen valt onder kleinvee.
De Koekoeksbloem bloeit als de Koekoek in het land is.
Was die 'Lewis' vroeger niet een vrij bekende reaguurder op GS?
Yep, hij reaguurt af en toe nog.
Andere Lewis van vroeger:
twitter.com/lewinskylou2/status/16494...
@Patje | 21-04-23 | 21:04: Dank voor je info.
Hoezo een invalshoek? Het is gewoon -GEEN- nieuws. Het is absurd en laakbaar dat serieuze media elk jaar weer met dit totale non-nieuws komen. Er is elke jaar suikerfeest, er zijn op de wereld tenminste een miljard mensen die daar aan doen waarvan er bijna een miljoen in Nederland wonen dus het is verre van bijzonder. Laat staan nieuwswaardig. En tenzij je als journalistiek medium ook elke dag nieuws maakt van het feit dat het regent of dat het droog is en elk jaar nieuws maakt van Pasen, het loofhuttenfeest of elk ander religieus ritueel, past het gewoon niet, NIET, in het journalistieke repetoire en voldoet het aan geen enkel kenmerk wat feiten tot 'nieuws' of zelfs maar 'actualiteit' bestempelt.
Tenzij je als journalistiek medium een agenda hebt en de islamitische tradities zo welgezind bent dat je deze islamitische tradities en de islam wilt propageren en daarom verpakt in 'nieuws' en 'journalistiek'.
Maar dat zal toch niet? De immer onafhankelijke en objectieve Nederlandse, traditioneel typisch progressieve journalistiek zal zich toch niet zomaar laten lenen voor de propaganda van nota bene een haaks op de zo duur bevochten seculiere samenleving staande ultra-conservatieve religie als de islam?
Toch?
TOCH?
Waar.
Nu je het er toch over hebt... op dit moment donder en bliksem boven 020.
Ik zeg, boeiuh!
Deep throat op TV?
Het is nogal gedweep, gisteren moesten we lezen hoe de moslims 'in spanning' zaten of het nou gister of vandaag was. Bijna lachwekkend. Allemaal leuk en aardig als het niet zo ontzettend slijmerig en selectief zou zijn.
Bij sommige feesten is het nu eenmaal groot nieuws als er voor de verandering bijna geen rellen en andere rottigheid zijn geweest.
Dat twee maten systeem valt inmiddels niet meer te verbergen, laats weer aangedikt met die boetes voor foutparkeerders die niet gegeven werden bij de moskee. Als je dat bij je plaatselijke Kerk doet wordt je weggesleept.
Je kunt heel goed, en terecht, kritiek hebben op de Islam, maar het suikerfeest is dan wel een beetje een stupide reden. Wat eten, wat feesten, nou nou, wat een onderdrukkende, middeleeuwse religie is dat zeg!
Choose your battles.
En onder een roes van godsdienstwaanzinngheid agressief op straat en bij de geringste aanleiding grof geweld. Dat is wat we de afgelopen jaren vaak genoeg hebben meegemaakt, en de politie is vooral druk met afraden om aangifte te doen.
Zeker nooit gewerkt met mossels in de ramadan? En nee, ambtenaar zijn telt niet als "werken".
Mss moet je het topic nog eens lezen. De essentie is je kennelijk ontgaan.
www.knack.be/nieuws/wereld/waarom-is-....
Leesvoer voor naieveling Konjodebonjo.
Hier heb je een andere invalshoek, nota bene in The Guardian:
www.theguardian.com/business/economic...
"There is mounting evidence to show that fasting in the month of Ramadan has a negative effect on health which, in turn, can have an adverse impact on productivity and economic output."
"An article in Arab News in July 2013 suggested that productivity declines by as much as 35% to 50% as a result of shorter working hours and the change in lifestyle during the month so that decisions and vital meetings are postponed until it is over."
Tja, heel de dag niet eten en drinken, wat lam rond hangen en dan iedere avond, gedurende 40 dagen een schransfestijn, er valt werkelijks niet positiefs over te bedenken.
Een tegengeluid is wel goed. Toch vind ik zeggen dat het ongezond is -wat ik ook vind- ook een zwaktebod. Er leven immers zoveel mensen ongezond.
Ik maak me wel zorgen om mensen die moe en misselijk of zwak van het hongergevoel deelnemen aan het verkeer. En om eenzijdige berichtgeving en een parallelle cultuur. Schreef de media daar maar eens wat vaker over, dan zou ik dat suikerfeest ook wat meer kunnen omarmen.
@letopuwzaak | 21-04-23 | 20:59:
"Er leven immers zoveel mensen ongezond." En dat wordt die mensen dag in dag uit ingepeperd, via allerlei kanalen, waaronder dure campagnes, televisieavonden, noem maar op. De druk op de samenleving in zijn geheel om gezonder te leven wordt met de dag groter. Dus ik zou niet weten waarom ongezond vasten niet op z'n minst op gelijke wijze behandeld zou worden.
Maar in het artikel in the Guardian gaat het met name om de kosten voor de samenleving. Ook dat mag aandacht krijgen.
Maar nee, enkel maar gedweep, tot aan bewondering toe.
@letopuwzaak | 21-04-23 | 20:59:
Sterker nog: ik zag laatst een flutartikeltje waarin 'wetenschappers' de gezondheidsvoordelen van de ramadan op een rijtje hadden gezet. Word zo moe van die drammerige propaganda.
@zwellevertje | 21-04-23 | 20:56: 40 dagen is het vasten tussen carnaval en Pasen. Ramadan is 'maar' 29 tot 30 dagen.
@Schoorsteenveger | 21-04-23 | 21:04:
Ja, in dat licht is dat inderdaad wel een terecht artikel. Het mag benoemd worden net als alle andere ongezonde dingen. En gezien de weinige kritiek in zijn algemeenheid is het ook best vooruitstrevend om het erover te hebben.
@Joris Beltsin | 21-04-23 | 21:04:
Echt?:-( dat is inderdaad drammerige propaganda. Ik weet zeker dat andere wetenschappers dat zo kunnen weerleggen. Het moet ook niet gaan over gezond- ongezond. Het gaat ze toch om solidariteit? Saamhorigheid? Ze halen er dan vast bij dat weinig eten an sich gezonder is dan je volproppen, het is al lang bekend dat het goed is als de maag een paar uur achter elkaar leeg is.
Wat ramadan inhoudt is toch iets anders dan dat. Niet drinken is sowieso ontzettend slecht voor de werking van je organen en de stofwisseling.
@letopuwzaak | 21-04-23 | 21:22: Haha zuipen kreng! ;)
Als ik zo kijk naar de bevolkingsontwikkeling in onze wijk is 'minder minder' bepaald niet aan de orde. Integendeel zelfs. Vandaag werd dat eens te meer duidelijk. De feestjurken (m/v) waren talrijk.
Met Pasen en Kerst komen er aanzienlijk minder berichten voorbij op LinkedIn dan dit jaar voor Ramadan.
De obligate grappen over "nee tijdens het vasten mogen we ook geen water hehehe" heb ik wel 20 keer langs zien komen.
Dagelijks foto's over de maaltijd en hoe gezellig het was en kijk, ook de schooljuf die uit solidariteit mee deed, mocht mee eten bij zo een gastvrije familie.
En nu vliegen de felicitaties en zegeningen je om de oren.
Enfin, we zijn er weer een jaartje vanaf.
Het is alleen nog wachten wanneer het een officiële feestdag wordt, ten koste van Tweede Pinksterdag.
Hoeveel jaar zal dat nog duren?
Als Pasen en Pinksteren op een dag vallen, zou ik willen voorstellen.
@Joris Beltsin | 21-04-23 | 20:51: Goed voorstel waar ik me volledig in kan vinden.
Roos, hoe was het op je werk? Bij mij nagenoeg geen aandacht ervoor.
Behalve af en toe wat rekening houden, wat ik niet vervelend vind als het verder niet wordt opgedrongen. Zoals afgelopen jaren.
@letopuwzaak | 21-04-23 | 21:24: op het werk is er bovenmatig aandacht aan besteed. Dat zorgt voor ergernis. Een Hindoestaanse collega klaagde nog wel dat er geen aandacht was voor hun feest. ;-)
@Roos | 21-04-23 | 22:24:
Begrijp dat dat ergerlijk is. Het is allemaal zo eenzijdig, en die arme Hindoestaanse collega;-) daar moet iets voor geregeld worden. Ja, het is een hoop gedweep.
Als dat niet zo was, zou ik best solidair willen zijn maar het wordt steeds vervelender. Nou ja, dit jaar bij mij op de werkvloer niet.
De Hollanders die altijd zo over enthousiast meedoen werken niet meer op die afdeling, ik had het genot te werken met mensen die wel beleefde interesse tonen en meer niet. Niet meedoen, niet teveel aanpassen, en vooral geen verheerlijking. Je krijgt die interesse ook nooit terug, want wij zijn maar stomme Nederlanders die niet weten wat warme familiebanden zijn. (Proest).
Het is niet echt nieuws.
Het het interesseert me ook geen reet. Wie wel?
Stel dat de zon nooit meer ondergaat, wat dan?
Hahaha! Nu vraag ik mij af hoeveel moslims er in Noord-Noorwegen wonen.
In de toekomst wellicht het laatste bolwerk voor niet moslims hahaha
Dan heb je nog steeds een maansnikkel waar ze op wachten.
Zoveel positieve reacties ook uit de moslimgemeenschap.
Hoe fantastisch ze het wel niet vinden dat Nederlandje zo meeleeft met hún religie.
Hartverwarmend gewoon.
Suikersubsidie; als zoethoudertje. En omdat de subsidie 'goed' , door de juiste mensen, is verleend is het resultaat goed en zal er goed over bericht worden.
Is de vrijspraak voor Meneer de Mos niet extra reden tot groot feestgedruis? Die Vastenmaand is vrijwillig gekozen en aangegaan, Meneer de Mos heeft niet vrijwiilkig gekozen voor dit proces. Alsdan zou ik het suikerfeest toch minder reden vinden voor plezier en oret dan de overwinning van Meneer de Mos.
Proost.
Ik zou zeggen Haagse hopjes voor iedereen!
Ah, de tondeuse kappers.
www.youtube.com/watch?v=TexMYBx4ATw
Wat dit laat zien is dat je naar een gemeente moet verhuizen waar men er geen interesse in heeft en zo hou je die interesse ook buiten de poort.
Geografische politiek en segregatie is de oplossing, zal nog wat jaren duren maar dan is iedereen blij, dat hele verplichte gezellig samen mengen is een utopie met uw welzijn in een live proefboerderij.
Suikerfeest? En ik maar denken dat je dat niet meer mocht zeggen, want die mossels gingen erover klagen.
Nee mag niet meer.
En Kerstmis wordt Winterfeest.
Daarom noem ik het al jaren aspartaamfeest.
Suikerfeest heet het over de hele wereld maar de muzelmannen in Nederland maken er een probleem van.
Obesitas is ook niet fijn natuurlijk.
Wat is een suikerfeest?
Het is maar een naam die wij hebben verzonnen, net als wittebroodsweken, dan eet je ook geen wittebrood.
Is ook iets Nederlands, in Amerika hebben ze geen whitebreadweeks.
Dan gaan de tuinstoelen in de kamer en dan gaat iedereen gezellig bij elkaar zitten, beetje praten over islam en Werthers Originals eten.
@Mr_Natural | 21-04-23 | 20:41: Nee, in het Engels heb je je honeymoon weeks, alsof je wekenlang aan het trouwen bent. Elke dag weer die toespraak van Oom Henk en je beste maat Arthur. No thanks.
@Met_baard | 21-04-23 | 21:02:
En je vreet de hele dag honing bij maanlicht, toch?
Wel gaaf, zo'n Rasierschnitt. Heb ik zelf ook, vandaar misschien.
In het NOS journaal een item over het suikerfeest met een Turkse patisserie in Den Haag gevestig als sinds 1988 (!) ... met eigenaar en zijn vrouw achter de toonbank. Beiden werden geintervieuwd spraken geen woord Nederlands.
Toevallig zag ik het item ook.
Lekker divers klantenbestand ook.
Bah! Suiker!
Weer het opgelegde narratief: "De Islam hoort nu ook bij de Nederlandse cultuur en iedereen die daar tegen is is een racist of wat dan ook"
Door de strot geduwde gewoonte. Laat de deugmedia even een verslagje doen vanuit de bioscopen vanuit 010-020-030-enz.
Niet naar de Munt gaan.....
Als inbreker heb je vandaag goede kansen, de meeste politieagenten zijn het Suikerfeest aan het vieren met hun "klanten".
Bij de kapper? Gaat het dan niet over een poedersuikerfeest?
Haar in je soep.
Suikerspin.
Haha, zijn er echt nog mensen die denken dat Nederland niet binnen 20 jaar een shariastaat is? Gaat gewoon gebeuren. Ik drink nog een pilsje zolang het nog kan.
ben al begonnen met een whisky oorraadjw aan te leggen onder de planken van mijn woonkamer. Voor later...
Wat ik in mijn omgeving steeds meer begin op te merken is dat het juist een averechts effect heeft. (En ja, ik begrijp dat het een indruk is, geen onderzoek)
Men begint in te zien in welke mate bepaalde onderwerpen wel of geen aandacht krijgen.
Dat stemt me enigzins hoopvol ter vergelijking met pak 'm beet vijf jaar geleden.
Ik vier het met op appelhout gerookte spareribs. Is dat goed?
Alleen als u er een alcoholische versnapering bij nuttigt.
Runder spareribs?
Bij NU hadden ze er ook al een uitgebreide deug-verklaring voor - waarom ze 'Eid' zeggen en niet 'Id' , en vooral: waarom ze het woord 'Suikerfeest' vermijden.
"De id is het primitieve en instinctieve deel van de geest dat seksuele en agressieve drijfveren en verborgen herinneringen bevat."
- S. Freud
Ja, dat zou ik ook niet aan de grote klok hangen.
Vandaag al best veel mosselmannen in jurken op straat zien rondhangen.
Zeg, ken jij de mosselman?
@Kapitein Sjaak Mus | 21-04-23 | 20:29: In het Engels bekend als Muffin Man.
Rum.
De echte wordt gemaakt van suikerriet.
Proost.
Mogen we weer "Prettige Kerstdagen" zeggen?
Ben je nou helemaal belazerd!, lichtjesfeest ja, jij verdomde dissident.
D66 = islam. GroenLinks ook trouwens..
D66, partij voor islamisten?
Ik heb geen tijd
Ik moet werken
Iedereen die ik ken ook
U bent kelner en moet versnaperingen tijdens het Suikerfeest rondbrengen?
Ik zet de klok een uur terug en stel zonsondergang een uurtje uit. Iedereen in de war.
REAGEER OOK