Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. NOS biedt excuses aan voor Laurens Buijs

Heerlijk kijkje onder de motorkap van Het Nieuwsch dit

Jongens dit is toch geweldig. Gisteren zat er in het Acht Uur Journaal een item over debiele voetbalsupporters die een jongerenbijeenkomst van het COC hebben belaagd. Maar waar demense op detwitters pas echt boos op waren, was dat de expert die in het item iets mocht zeggen over anti-homogeweld niemand minder was dan dr. Laurens Buijs, bekend van de hele dag Laurens Buijs uithangen op twitter. Laurens Buijs zei in het item (wij hebben maar even gekeken) letterlijk: "Al langere tijd zien we dat het verhardt in de samenleving, dat de posities verharden. Dat de weerstand tegen LHBTI toeneemt, hè, dus er is hier echt sprake van radicalisatie, van polarisering, we moeten echt waakzaam zijn." Nergens lezen wij inhoudelijk commentaar op zijn bijdrage, aangezien deze uitspraak keurig binnen de kaders van de Juiste Mening valt. Maar ja, Laurens Buijs die heeft nog meer meningen en daarom mag hij niet op televisie en bood adjunct-hoofdredacteur Wilma Haan vandaag HAAR EXCUSES aan. 

Terwijl. Het probleem is niet Laurens Buijs. Het probleem is dat het optreden van Laurens Buijs precies laat zien hoe optredens van 'experts' bij nieuwsprogramma's werken. Die zijn er niet om echt dingen uit te leggen, die zijn er om de kijker van een in alle haast door iemand met de algemene ontwikkeling van een amoebe in elkaar geflanst filmpje de indruk te geven dat ze geïnformeerd worden door een expert Die Echt Weet Hoe Het Zit. Het liefst moet de persoon Die Echt Weet Hoe Het Zit (bij voorkeur eentje met een een gek kleurtje, zodat de amoebe genomineerd kan worden voor de DiviBokaal) ook nog precies zeggen wat de amoebe van tevoren met zijn hersendode chef heeft besproken en dat is 'het item' af. De expert is decor, geen informatiebron. Experts die op tv komen kunnen er de gekste ideeën op na houden, zolang ze daar maar niet berucht mee worden op twitter en zich beperken tot de krochten van weinig zichtbare academische discussies. Die discussies kunnen de journalisten verder gestolen worden, als zij maar een quoteje hebben van iemand waar een expert-stempeltje op zit. Er verschijnen iedere avond talloze Laurensen Buijsen in allerlei nieuwsprogramma's, en geen Wilma Haan die er naar kraait. Maar hee. U heeft de afstandsbediening.

Genieten hoor

Social

Reaguursels

Inloggen

Het is zeker per ongeluk dat GeenStijl vergeet te vermelden dat meneer Buijs de LHBTI vergelijkt met fascisten? Hij plaatst zelfs hakenkruizen gevormd met regenboogvlaggen.

Niet zo raar dat er dan commentaar komt als deze koekwaus vervolgens een verhaaltje mag ophangen over LHBTI geweld.

kw_nl2 | 11-04-23 | 20:36

Leo Lucassen is een wetenschapper

thanseeuwen | 11-04-23 | 16:20 | 1

KNAW lid zelf, met name omdat hij zo leuk twittert, als ie zijn lippen op zou spuiten heb je een echte eendenbek en dat terwijl hij geen gynaecoloog is.

bijna_raak | 11-04-23 | 16:56

Een astroloog duidt bij de NOS voor u wat G.B.J. Hiltermann nog vergat te zeggen over de toestand...

F. von Zeikhoven | 11-04-23 | 16:13

De NOS is rijp voor de sloop, net als de rest van de NPO. Ook geen reparatiepoging meer waard, journalistiek total-loss, einde maatschappelijke waarde is bereikt. Tandpasta reclames hadden vroeger ook veel "experts", die deden dan een witte jas aan en een spiegeltje op hun kop en vertelden dat je tanden gingen uitvallen tenzij je met Colgate poetste of 4 Jordans per jaar kocht. Misschien zijn er onderdelen van de NOS te recyclen voor tandpasta reclames?

Blauwpetje | 11-04-23 | 15:31

Waarom gaat de helft van al het nieuws in Nederland altijd over televisie ?

Asteroid-B612 | 11-04-23 | 15:01 | 6

Omdat de journalistiek al heel lang in paniek is over het feit dat ze hun monopolie op nieuwsgaring kwijt zijn sinds Twitter c.s. En nu weet niemand meer het onderscheid te maken tussen nieuws en kabaal op de socials. Journalisten zijn hun belangrijkste taak vergeten - verslaggeving en duiding - en huilen alleen nog maar mee met de wolven in het bos. Resultaat: desinformatie a gogo! Nerveus wordt de wetenschap vervolgens naar voren geschoven als bron van waarheid, terwijl de wetenschap helemaal niet aan waarheden doet, maar aan assumpties. Maar dat snappen de magere mannetjes van D66 niet, die naar hartelust cherry-picken in de literatuur om iedereen en z'n moeder uit te maken voor 'ontkenners' als daar doorheen wordt geprikt. We zitten midden in wat later zeer waarschijnlijk het Dunning-Kruger tijdperk zal gaan heten.

Dampende_aardappel | 11-04-23 | 16:37

@Capt. Iglo | 11-04-23 | 15:14: Bijna iedere krant heeft een aparte rubriek "wat was er op TV" of "huppeldepup keek tv, en vond er dit van".
OK, maar laat het dan daar bij ! Maarrr de helft van wat er verder in al die kut kranten staat gaat OOK over tv. "BN-ers", en andere idioten, die meedoen in infantiele, stupide zing/dans programmas, schrijvers en andere wannabe intellectuelen die praatprogrammas "aanschuiven". Dan wordt tot in den treure uitgeplozen wie wat heeft gezegd, en welke andere "BN-er" daar dan weer wat van vond, en dan krijgen we OPHEF wat die voetbal snorremans zegt, daarna gaat 1 of andere televisietroela weer public over "grensoverschrijdend gedrag" door 1 of andere pipo waarvan ze 35 jaar geleden slachtoffer was, enz. Dan denk ik "je WEET toch hoe het er in dit soort kringen aan toe gaat ? NO BLOWJOB ? NO BACKSTAGE PASS, BABY. That's how this works. Maar goed ik kijk dus geen televisie (gelukkig) en wens verschoond te blijven van "nieuws" over wereldvreemde imbecielen die ergens iets van vinden.

Asteroid-B612 | 11-04-23 | 16:46

En waarom kost dat nieuws ons onschuldige belastingbetalers een miljard per jaar?

MAD1950 | 11-04-23 | 19:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Oh jee, de NOS had iemand uitgenodigd
met een *afwijkende*, niet-gut-linkse mening.
Dat is natuurlijk een doodzonde voor onze Staatsomroep...

hotmint | 11-04-23 | 14:51 | 3

Volgende keer als staatsomroep maar weer Rian van Rijbroek als deskundige uitnodigen.

Sieg Hein | 11-04-23 | 14:58

deze meneer schijnt dus zelf ook graag het vuurtje op te stoken, en is dan ook meer ervaringsdeskundige dan een deskundige met afstand tot het onderwerp polarisatie.

adhd-je | 11-04-23 | 15:05

@adhd-je | 11-04-23 | 15:05: Dit is niet waar. Laurens stookt niets op, maar komt voor zijn mening uit. Het zijn de linkse deugers en jij dus blijkbaar ook die de narratief in stand houden dat hij de boel zelf opstookt.

Zijn standpunt is dat non-binariteit een niet bestaand concept is en dat het de oorspronkelijke homo-beweging ondergraaft. Ook kwam hij “in opspraak” omdat hij wilde onderzoeken of er een link was tussen homogeweld en Islam.

Misschien moet je iets minder NOS kijken en iets meer gaan lezen.

Wordwatjebent | 11-04-23 | 17:18

Zeg spoort die Buijs eigenlijk wel?

"12k is astrologisch belangrijk getal." Que!?!? Wappert.

"12k jaar geleden was grote omslag op aarde: begin ... patriarchaat. Er wacht nu weer grote omslag op ons: matriarchale Nieuwe Wereld." Dat hangt van de cultuur af... er waren en zijn ook matriarchale culturen (Minoïsche op Kreta, op Lesbos (bekend van...), en er zijn nog steeds een aantal - een minderheid, dat wel).

Louter Leuter | 11-04-23 | 14:47 | 5

Of naar 12-jarige jongetjes. Dan is de cirkel weer rond

nee_toch? | 11-04-23 | 16:27

@bijna_raak | 11-04-23 | 17:00: Daarom is een wereldbol ook verdeeld in 360 graden, want 360 kan je bijna door alles delen. Is over nagedacht !

Asteroid-B612 | 11-04-23 | 19:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Al dat geneuzel over een marginaal kleine groep die er volgens mij ook niet al te blij mee is dat ze iedere keer weer in de schijnwerpers gezet worden door mediageile types die geen echte onderwerpen meer hebben of geen goedkope toegang tot de echte nieuwsmakers meer hebben vanwege globalisering en dan maar weer krampachtig naar het LGBT+ verhaal teruggrijpen. We hoeven niet alle discussies van de VS over te nemen, die lopen een paar decennia achter op het vrije west europa en zijn heel krampachtig dit onderwerp aan het uitmelken omdat zwarte mensen als zondebok neer te zetten voor alle problemen niet meer van deze tijd is en zelfs de rechterflank beseft dat dit een verloren strijd is.

ian | 11-04-23 | 14:16

Sommige mensen moet je hun telefoon afpakken zodat ze niet de hele dag losgaan op Twitter. Zoals Buijs. Want hij kan ook hele zinnige bijdragen leveren over extremisme. Maar ja, als je geen zelfbeheersing hebt op de socials, dan wordt je onderdeel van je eigen onderzoeksgebied (extremisme).

adhd-je | 11-04-23 | 14:16 | 2

Maar dat hadden ze bij de NOS dus juist niet gedaan, ze hadden hem zelfs uitgenodigd in het journaal. Daarom boden ze ook hun excuses aan.

grietmetgroenefiets | 11-04-23 | 15:23

Opnieuw noem je geen voorbeeld? Waarom moet iemand beoordeeld worden op hoe hij zijn mening online geeft?

Juist Laurens Buijs is expert op het gebied van homo geweld. Dat zijn visie niet overeen komt met extreem links is blijkbaar een reden om hem te cancelen. Opnieuw bewijs van hoe een klein groepje extremisten bovensporig veel invloed op Nederland en de publieke opinie heeft.

Wordwatjebent | 11-04-23 | 17:33

Buijs opvoeren als deskundige van wat dan ook tast de geloofwaardigheid aan van de NPO. Dus ik snap de keuze wel. Klazien uut Zalk zei ook wel eens iets dat toevallig medisch hout sneed maar werd niet als deskundige op gebied van kanker geciteerd. Wie het zegt is van belang. En liefst iemand met een kleurtje, dat dan weer wel.

Beste_Landgenoten | 11-04-23 | 14:12 | 6

@BL.
Ik vind datzij maar een eng bleek kleurtje heeft. Maar, dat is mijn mening.

Bull-Sunnyboy | 11-04-23 | 15:19

Buijs is toevallig net wel deskundige op het gebied van lbthq, dus het was helemaal geen rare keuze. Hij neemt alleen afstand van het doorgeschoten wokisme aan de UvA.

grietmetgroenefiets | 11-04-23 | 15:28

@grietmetgroenefiets | 11-04-23 | 15:28: Hij onderzocht ook een link tussen Anti-homo geweld en Islam. Daarmee begon het verschil van inzicht tussen hem en de UVA. Daarna kwam de ruzie over non-binariteit.

Een verschijnsel waarvan Laurens zegt dat het niet bestaat, wat haaks staat op de huidige woke-doctrine.

Wordwatjebent | 11-04-23 | 17:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Buijs is gecanceld door de NOS. Mooi praktijkvoorbeeld.

De_fluitlokker | 11-04-23 | 14:00 | 2

Nee, eigenlijk gecanceld door UvA en NOS neemt het over.

De_fluitlokker | 11-04-23 | 14:01

Nou ben ik op zoek gegaan naar vids op twitter die het "belagen" door "20 voetbalsupporters" van "LHBTI+ jongeren", maar ik kan alleen maar tweets vinden die zeggen dat het COC melding doet van "homohaat tegen kinderen".

Het incident moet zich hebben afgespeeld een uur voor begin wedstrijd. Omdat het "jongeren" betreft bij het COC die - gelijk die hele generatie - met een mobiele telefoon vergroeid zijn, moeten er enkele dozijnen van vids gemaakt zijn. Kan best dat twitter als platform heeft afgedaan, maar ik zou toch iets van substantiering van de stelling willen zien.

Het kan best zijn dat iemand de vlaggenstok van de gevel heeft getrokken. En het kan best dat dat een roedel voetbalsupporters is geweest op weg naar het PSV stadion. En het kan ook heel best zo zijn dat het COC iets meer heeft gemaakt dan het werkelijk was.

Glasgow Argus | 11-04-23 | 13:54

Vroegah... toen hing ik nog om met homo's, lesbo's, transen en andere ghlbtighxsnd'ers+ en die maakten zich niet druk om genderneutrale toiletten. Die zeikten gewoon op de bar als het moest en scheten waar ze het maar wilden ook al was het in iemands bek. Maar goed, tijden zijn veranderd.

sjaakdeslinksesul | 11-04-23 | 13:54 | 2

Daarom staat er een badkuip achter in de zaak. Patricia Paaij heeft het wel salonfähig gemaakt, overigens.

Analia von Solmsch | 11-04-23 | 13:59

@Analia von Solmsch | 11-04-23 | 13:59: en hooligans pijpten ze af in darkrooms. Heel veel van dat petjesdragend volk is stiekem wel geinteresseerd in de herenliefde. Min 10% van Oost, maar ook van vak 410 en fjk zijn latent homosexueel.

sjaakdeslinksesul | 11-04-23 | 14:14

Hahahaha genieten inderdaad

Omtzigtig | 11-04-23 | 13:54

De ene dag ben je expert. En de volgende dag niet meer want de verkeerde mening over iets waar het niet over ging. Maar de NOS is niet gekleurd in het politieke debat hoor.

Sqbar | 11-04-23 | 13:54 | 2

Nou niet verkeerd maar gewoon een flappie.

Beste_Landgenoten | 11-04-23 | 14:13
-weggejorist-
Wordwatjebent | 11-04-23 | 17:40

Eng.
Het is al bizar dat die man "onderdeel van een discussie" is.
Maar waar je anders als verdachte nog niet veroordeeld bent, geldt dit in casu niet.

Dus als meneer een expert is op een bepaald gebied, mag hij daar niets meer over zeggen.

Heel eng.

Roos | 11-04-23 | 13:53 | 1

Dat is inderdaad heel eng en belachelijk, maar niet uniek. Zo werkt het helaas op bepaalde thema's als gender, racisme, klimaat, covid en meer. Wordt je verdacht van een verkeerd standpunt op die thema's, dan ben je ook verdacht op jouw vakgebied.

Zoelense Hobbyboer | 11-04-23 | 14:28

Op z'n rotterdams: pleurt toch op met dat hele lhb-plus-geneuzel.

Schadenfreude | 11-04-23 | 13:52 | 1

Welk geneuzel?

Papa Jones | 11-04-23 | 14:20

damnatio memoriae, het komt steeds sneller.

small_town_dad | 11-04-23 | 13:49

Er zullen van hier uit de panelen toch ook wel vaak personen benaderd worden om ergens hun expertise te over uit te spreken?

D-Fens_1963 | 11-04-23 | 13:48 | 2

Ja, maar als ze weten dat ik op GS reaguur dan wordt ik misschien niet meer worden gevraagd, Don't ask, don't tell.

small_town_dad | 11-04-23 | 13:51

Nee hoor, dat doe ik gewoon ongevraagd.

Papa Jones | 11-04-23 | 13:52

Alle homo's die ik ken wensen geen deel uit te maken van de LBTHDQwhatever- community. Zij zijn gewoon mensen, die normaal doen.

small_town_dad | 11-04-23 | 13:46 | 7

@D-Fens_1963 | 11-04-23 | 13:49: Volgens de norm dus en dat zijn nogal wat normen.
Zo is er een norm dat in de natuur mannetjes het doen met vrouwtjes, iets met voortplanting. Als je dat zegt staat er altijd wel iemand op die roept dat heaumeau ook in de natuur voorkomt, maar die heeft
voortplantingsdrift verkeerd begrepen.
Maar ook binnen de heaumeaubeweging is er een norm dat je, net als andere mensen, niet te koop loopt met je seksuele geaardheid. Niet omdat je je schaamt of niet uit de kast wil komen, maar omdat je niet gedefinieerd wenst te worden door je geaardheid. Een mens is heel wat meer dan seks.

bergsbeklimmer | 11-04-23 | 14:11

Dus dat. De gays in mijn vriendenkring 1) storen zich er enorm aan dat zij ongevraagd door de woke beweging zijn "geadopteerd" als LHBGQWERTY's, en willen er niets mee te maken hebben.
2) Vinden het - terecht - kompleet geschift dat peuters op de kleuterschool, en andere kinderen onder het mom van "representation !" opeens zonodig moeten worden geconfronteerd met de wereld van drag queens. Die kinderen zitten gewoon een beetje lekker te dreutelen met hun zandvormpjes en balletjes en simpele speeltjes, en dan komt er opeens een half naakte volwassen kerel, een travestiet in stripper boots met hakken van 20 cm hoog, die allerlei table dances en acrobatische toeren gaat uitvoeren om die kinderen met het verschijnsel drag queens bekend te maken. Totale waanzin, maar dat doen ze in de VS dus, nu. Grappig genoeg hebben die gays kennissen van me een ONTZETTENDE hekel aan drag queens want "dat zijn geen echte mannen en ze geven ons alleen maar een slechte naam, door hun denken mensen dat wij homos allemaal dat soort pussies en watjes zijn."
3) Zij hebben geen enkele intentie hebben om slachtoffer te worden van "aggressie tegen LHBGQWERTY's" door een stelletje opgeschoten knapen.
"We shoot back" ! Ze zijn bewapend en lid van de "Pink Pistols" schietclub. Maar ja, dat MAG DUS NIET in Nederland.

Asteroid-B612 | 11-04-23 | 15:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Effe gegoogeld op COC en stelling tegen homofoob geweld door allochtonen. Niets over te vinden,

Parool: "Een serie van aan homohaat gerelateerde incidenten afgelopen week maakt COC Nederland woedend en bedroefd. Ook is het de belangenorganisatie niet ontgaan dat er regelmatig een link is met de voetbalwereld. ‘Antihomospreekkoren worden getolereerd, alsof het heel normaal is. Maar ook dan zou je wedstrijden stil moeten leggen.’
www.parool.nl/nederland/coc-na-week-v...

Cornelis12 | 11-04-23 | 13:45 | 11

@Asteroid-B612 | 11-04-23 | 15:30:
Goed gezien. Een derdewereldland cultuur is: pakken wat je pakken kan want morgen is het er misschien niet meer. Vriendelijkheid betekent zwakte dus uitbuiten die handel. Liegen heeft succes.
Nederlanders zijn in het algemeen zo naïef.

J.Cash | 11-04-23 | 15:50

@Schout-bij-Nacht-J | 11-04-23 | 13:51:

Op straat half doodgetrapt worden of uitgescholden worden voor “homo”.

Het is allebei niet goed, maar zegt u nu dat het één niet erger is dan het ander?

Wie zijn die mensen toch?

Wordwatjebent | 11-04-23 | 17:42

@J.Cash | 11-04-23 | 15:50: Correct ! In Europa hebben we in de loop der eeuwen concepten ontwikkeld als de Verlichting, de Rede, Humanisme enz. En ook het individualisme. Daarin wordt uitgegaan van de filosofie dat als wij een meningsverschil hebben, we zouden kunnen proberen om nader tot elkaar te komen. Als we allebei bereid zijn om water in de wijn te doen, en een compromis willen bereiken, dan hoeven we elkaar de hersens niet in te slaan. Dat beter voor jou en beter voor mij, dus OK let's talk about it and let's see if we can meet in the middle.
Dit kultureel bepaald, dit zit in ons DNA ingebakken.
Maar : denkwijze is VOLSTREKT afwezig bij mannen die afkomstig zijn uit clan-kulturen. Het zit NIET in hun DNA ingebakken. Binnen een clan-kultuur mag je als man NOOIT gezichtsverlies lijden. En om dat gezichtsverlies te voorkomen, is het toepassen van geweld volstrekt acceptabel. Sterker nog, dat wordt binnen de eigen kringen verwacht. Anders is het dubbel gezichtsverlies. Je moet zorgen dat je net even wat sneller bent, net even wat sterker en er je voordeel mee doen. Want als de ander de kans geeft, doet hij dat ook bij jou. Door geweld wordt gezichtsverlies voorkomen. Maar een gewone Nederlander die geconfronteerd wordt met de KRANKZINNIGE mate van aggressie die die Mocro boys aan de dag leggen om iets onbeduidends, klapt helemaal dicht. Die over the top aggressie zijn West Europeanen niet gewend.

Asteroid-B612 | 11-04-23 | 18:01
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik adviseer mefrau de Rode Haan het rustige interview met de oud NOS-directeur Bauke Geersing bij Blckbox (YT) even terug te kijken. Over de journalistieke kritische plichten, de onevenwichtige berichtgeving en eenzijdigheid, het framen bij klimaat, gender en corona en de politieke keuzes voor het (niet) uitnodigen van gasten bij de huidige NPO. Zijn brieven aan de NOS worden nooit beantwoord.
(Ok, het is een gepensioneerde boomer uit Frankrijk maar toch).

Piet Karbiet | 11-04-23 | 13:45

Dus als je onderdeel bent van de discussie moet je je bek houden ?
Welkom Dr. Clavan, in onze slachtbank. Wij zullen uw mening wel smoren.

LD69 | 11-04-23 | 13:45

Kijk!!! Dit vind een oud directeur van de NOS.
youtu.be/iAC3hnW1TV8

halve chick | 11-04-23 | 13:44

LOL. Yesss. Mooi was dat en zijn tijd ver vooruit blijkt wel weer.

Of: het sluimerde toen al, deze ongein, en komt er na decennia axivoeren uit. Juist als dat gewenst is als afleider van veel erger zaken.

Zomaarwat | 11-04-23 | 13:43

100% accuraat! Satire loopt altijd wat voor op de werkelijkheid, zie ook Koot en Bie, Jiskefet etc.

small_town_dad | 11-04-23 | 13:44

In 1979 schreven reaguurders ook nog gewoon jesus fucking christ op GS.

John McClane | 11-04-23 | 13:46

Zo meteen laptop dicht en op weg naar Amsterdam voor een avond geweldige progrock muziek van de bovenste plank! Geen gezeur over LHBTIMAUWZAKKEN+ enzovoorts. Gewoon gaan genieten van de mooie dingens des levens!

At_Dawn_They_Sleep | 11-04-23 | 13:34 | 6

@dathoujetoch | 11-04-23 | 13:45: Ik ga ook niet voor mijn plezier naar dat provinciestadje van je maar tsja, voor een van de beste progrockbands moet ik toch een uitzondering maken. Gelukkig zie ik ze morgen ook hier in Brabant dus het is maar van korte duur. Sterkte!

At_Dawn_They_Sleep | 11-04-23 | 14:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Let's do the time warp again!

UnderTheDevil | 11-04-23 | 13:39

Inderdaad lijkt deze man geen nut te hebben als bindmiddel van policor links. Daarvoor is hij te ingewikkeld qua imago. Doet dus afbreuk aan het frame.

Maar wat mij ook opvalt is wat deze man allemaal kakelt. Welke voorkeuren hij ventileert (hup damesmaatschappij) en het kinderlijke gevaarlijke inhoudsloze enthousiasme dat daarmee gepaard gaat. Eenvoudige vragen, maar hele wetenschappen houden zich bezig met eenvoudige vragen, als 'waarom?' en 'hoezo?' lijken de revue nimmer te passeren. Bewering, stelling en geen bewijs.

Eigenlijk kennen we zo onze alfawetenschappers wel weer ten voeten.

Zomaarwat | 11-04-23 | 13:31 | 1

Laurens is ook een enorme dwaas. Maar deze clown wilde het narrenschip wel laten varen.

miko | 11-04-23 | 13:46

Een klein groepje biblebelters en een iets grotere groep Mohammedanen ageren tegen LHB-etc.

De rest van NL maakt het geen fuck uit wat iemands voorkeur is. Maar houd eindelijk eens op met een karikatuur maken van deze mensen met die opzichtige trans-verkleedcircussen, reetveterhomo’s op TV.

_pacman_ | 11-04-23 | 13:29 | 3

Ik ben blijkbaar fout want ik stoor me enorm aan het aanstellerige, die dragqueenshit en de gordonneske homo.

Verder boeit het me niet en stoor ik me total niet aan de Evert Santegoeds, Boszhards en anderen. Sterker: die mag ik zeer. Genieten en de typische vileine houding kon wel eens met het homo-zijn gecorreleerd zijn en dan is het een zegen, ook voor de kijker/luisteraar. Maar dat übernichterige, verkleden en gillen. Gadver.

Maar ja, over smaak viel niet te twisten, toch?!

Zomaarwat | 11-04-23 | 13:52

Ik stoor me niet aan de old school homo’s, een Van Duin, Hoes, maar dat opdringerige, de verplichte hand in hand loperij.
De nieuwere alternatieven, de omgebouwden zeg maar, zakt mijn broek van af.

J.Cash | 11-04-23 | 14:08

@J.Cash | 11-04-23 | 14:08: Dus dat ! Herinner me als kind, nu heb ik het over eind 60-er jaren, begin 70-er jaren, hadden we wel eens huisfeestjes bij mijn ouders, dan was er een flink gezelschap, waaronder meerdere stellen van heren die samenwoonden, een paar echte klassieke nichten going solo, enkele dames die samenwoonden. En iedereen in het gezelschap wist dat gewoon : die mensen zijn homoseksueel. En het was OK . Het maakte NIEMAND IETS UIT. Nobody cared. Het is NOOIT een issue geweest. NOOIT. Wij als kind hadden wel een klein beetje iets in de gaten, maar we snapten het ook niet helemaal ofzo. Interesseerde ons ook niet. Fastforward half a century : het is voor mij nog steeds kompleet irrelevant of iemand gay is of niet. Het heeft geen enkele invloed op mijn leven. Wat je in je slaapkamer uitspookt moet je zelf weten. I'm OK with it, as long as you zip it up when I'm around. Schei toch uit met je "homofobie" gelul.

Asteroid-B612 | 11-04-23 | 18:20

En dan zijn er hier nog reaguurders die oprecht het NOS journaal als een objectief en kwalitatief zeer hoogstaand journaal beschouwen.

At_Dawn_They_Sleep | 11-04-23 | 13:28 | 5

Omdat de linkse dogma's daar zo mooi worden weergegeven, je gaat er bijna in geloven als je zo een feelgood gedreven stakker bent; het morele kompasje in de knuistjes en maar wijzen naar de enige juiste weg.

28 | 11-04-23 | 13:31

De NOS-kijkers zijn al bijna verdwenen. Die kastjes die de kijkcijfers meten staan in verpleeghuizen waar mensen verblijven die tekenfilms kijken.NOS doet alsof ze nog relevant zijn maar de berichten op social media van de mensen met een mobieltje gaan sneller dan dat de NOS hun eigen berichten kunnen framen.

Miss_Pinky | 11-04-23 | 13:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Vréselijk.
Een vlaggenmasthouder is van de muur gerukt.
En de NOS laat ons ook nog schrikken door daar op in te zoomen.

Help, waar kan ik mijn kijk- en luistergeld terugeisen?

pan.met.de.jet | 11-04-23 | 13:27 | 2

Wat een ernstige misdaad zeg. Schokkend.

ChalinaRosa | 11-04-23 | 13:36

Was ooit een studenten bezigheid, vlaggen snaaien van gemeentehuizen etc. Je moest ergens je studentenkamer mee opleuken.

miko | 11-04-23 | 13:45

Witte heteroman slecht, gekleurde lesbo vrouw goed.
Dat is het wel zo'n beetje samengevat.

Nuchternederland | 11-04-23 | 13:25 | 3

En toevallig in elk land in het Westen op ongeveer hetzelfde moment. Vraag me echt af wie of wat zoiets pusht

jeweettochniet | 11-04-23 | 13:27

Down the rabbit hole met Laurens Buys.

oldandwise | 11-04-23 | 13:25

Ha ha. Als Buijs alleen als UvA-er en stemmer op BIJ1 was neergezet was er geen probleem geweest. Ook goed dat hij de uitnodiging van ON had geaccepteerd. En andere 'linkse' anders denkenden ook. En Van Vollenbroek. Je hoort de NPO nu niet meer over 'te weinig hoor en wederhoor.' ON blijft soms wat te veel school tv maar hé, er komen wel gasten langs die je verder nooit hoort of ziet op tv. Ik vorm zelf wel mijn mening.
Dat begon al vele jaren geleden met de deskundigen bij de NPO, prof Maarten van Rossem ("Amerika-deskundige") en arabist Hans Janssen ("Islam-criticus"). Zoek de verschillen. En natuurlijk M.O.-deskundige Petra Stienen (D66) en haar duiding op de Arabische Lente. Proest !!

Piet Karbiet | 11-04-23 | 13:25 | 2

OMG die laatste....¨griezel, griezel¨ met terugwerkende kracht.

ChalinaRosa | 11-04-23 | 13:38

En die tafeldanser, die heeft zich later ook laten ombouwen.

miko | 11-04-23 | 13:43

En dan maar zaniken over ON.
Want die laten verkeerde meningen horen zonder weerwoord.
Ze zijn geen haartje beter bij de NPO.
Hypocriet volk !

pejoar | 11-04-23 | 13:23

Heb door deze post weer wat vertrouwen in GeenStijl

jeweettochniet | 11-04-23 | 13:23

... "Dat de weerstand tegen LHBTI toeneemt" ... Maakt nogal uit of het weerstand tegen de LHBTI+ beweging is of tegen individuen. De LHBTI+ beweging legt nogal wat kosten bij de samenleving neer. Denk aan het verbouwen van mensen, gekleurde zebrapaden, genderneutrale toiletten, aanvoerderarmbandjes. Newton zei het al actie is reactie. Hoe meer en harder je roept dat iedereen maar rekening moet houden met de belangen en emoties van de LHBTI+'ers, hoe meer weerstand je tegen de beweging zal oproepen.

Gebakschep | 11-04-23 | 13:22 | 1

Je zult maar een normale lesbo of homo zijn. Daar wil je toch niet bij horen? Bij die beweging bedoel ik.

knutsel_ | 11-04-23 | 13:26

Neemt de weerstand tegen LHBTI toe, of zijn mensen het gedram een beetje moe aan het worden.

Als mensen moeite hadden met homo, dan zou Pim Fortuyn nooit zoveel aanhang hebben gehad.

If you're nice to me, I'll be nice to you.
Meer is het niet.

Wat je tussen je oren hebt, tussen je benen en er tussen lakens mee doet,
zoek je maar lekker zelf uit, zolang je maar geen ellende veroorzaakt ergens.

Zogenaamde 'echte mannen' , maar helaas psychopaten e.d. die oorlogen beginnen zijn een veel groter probleem.

AdvocatusDiaboli | 11-04-23 | 13:18 | 1

Ik denk dat mensen het gedram meer dan zat zijn, heeft niets met de betreffende lhbqrs´ers te maken.

ChalinaRosa | 11-04-23 | 13:28

Ik ben voor #team Buijs op de buis.
En ik zou Haan nooit doen.

Kwakjeszalver | 11-04-23 | 13:18 | 1

Ik wel,maar zij mij niet.

oldandwise | 11-04-23 | 13:27

Je ziet inderdaad dat de grootste clowns hun mening mogen geven bij de publieke omroep. Gloria Wekker bijvoorbeeld. Terwijl die allerlei discutabele pseudowetenschappelijke prietpraat uitslaat. Maar daar gaat het niet om bij de NOS. Met 'onderwerp van discussie' wordt bedoeld wordt: niet populair in linkse en wokistische kringen.

Hommel | 11-04-23 | 13:17

Ik zou wel eens willen weten hoe veel geweld er tegen lhbti volk eigenlijk is.

Als je tegenwoordig niet meegaat in iemand anders zijn waanbeelden wordt dat al gezien als agressie.

Bochel | 11-04-23 | 13:16 | 6

Meten is weten. Loop eens een dag hand in hand met een andere - openlijk homofiele - man hand in hand door een grote stad en turf het aantal incidenten.
Ik zou het niet weten, ik identificeer me als smurf en wie raakt er nou niet vertederd door die kleine blauwe rakkes.

Graaisnaaiert | 11-04-23 | 13:19

Als we dominee Gremdaat mogen geloven, nog wel wat.
Je bedoelt waanbeelden van bepaalde gelovigen?

AdvocatusDiaboli | 11-04-23 | 13:20

Nou ga eens hand in hand lopen met een andere man in een grote stad. En dan heb je nog maar één letter uit de bak.

Duwbak_Linda | 11-04-23 | 13:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Er moet wat in het Nederlands water zitten, dat land is compleet gestoord geworden.

J.Cash | 11-04-23 | 13:14 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Wilma Haan heeft kennelijk het monopoly op wat 'journalistiek gezien' (wat IS dat??) wenselijk is.
En wáár lees je dat van die excuses?

bisbisbis | 11-04-23 | 13:13

Binnenkort mag Laurens Buijs ook niet meer op bankjes in parken zitten. Nog weer iets later mag hij niet meer werken voor de universiteit en niet meer publiceren. Daarna moet Laurens Buijs misschien wel gedwongen verhuizen naar het Ongewenschte Meningen Kwartier. En we weten allemaal wat daarna gaat gebeuren. Nou!!1!? Méh.

Duwbak_Linda | 11-04-23 | 13:12 | 6

Laurens Buijs is een van de kinderen van de revolutie. Ze zijn begonnen met hem op te peuzelen.

miko | 11-04-23 | 13:40

@Beste_Landgenoten | 11-04-23 | 14:25: Geef nou maar toe, d66 is de schuld van werkelijk alles wat net niet past, net te laat is en dingen die maar niet willen lukken. Daar doe je verder niets aan.

Duwbak_Linda | 11-04-23 | 15:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Goed uitgelegd door Ronaldo.
Helaas wordt er nog steeds kijk en luistergeld in rekening gebracht.
Onlosmakelijke constructie volgens prijsverhogende kabelinternetmonopolist
en de door anderen boven ons gestemden die de nutsconcessies uitdelen.

Spuuw de piepeltjes in den bek
en presenteer ze de waterrekening.

hallevvezool | 11-04-23 | 13:12

Ja verdomd, haatsite Joop.nl bracht ook dit nieuws. Nóóit hebben ze het over geweld tegen homo's. Ik dacht dus: hè ??!!

Maar de daders waren 'voetbalsupporters' in dit geval.
Laffe zwijnen.

Papa Jones | 11-04-23 | 13:11 | 1

De hoedanigheid van Toevallige Betonschaardrager is ook al niet meer wat het ooit geweest is...

bisbisbis | 11-04-23 | 13:14

Als het niet zo triest was zou ik moeten lachen.Echt, wat loot iedereen op eieren in dat medialandschap.

miko | 11-04-23 | 13:10 | 1

Samengeknepen billetjes... God verhoede dat je de afwijkende meningfiguur aan het woord laat...

bisbisbis | 11-04-23 | 13:16

Het blijft staatsmedia.Alleen hun juiste mening is waar.

van stampij | 11-04-23 | 13:10

De reacties zijn geweldig! "Als trans persoon voel ik me nu echt niet meer veilig bij de nos". Wat?? Wat betekent dat in vredesnaam???

John McClane | 11-04-23 | 13:10 | 5

"Veilig" in deze betekent dat je mensen de hele dag aan de kop kunt zeuren over je kleur/geslacht/geaardheid/overig niet ter zake doend geneuzel en dat ze je gewoon laten uitpraten, begripvol knikken en je helemaal gelijk geven.
Van jouw probleem/identiteitscrisis/frustraties dus ieders probleem/identiteitscrisis/frustratie maken, even simpel gezegd.

Graaisnaaiert | 11-04-23 | 13:23

Is trans een bijvoeglijk naamwoord geworden?
Wat heb ik gemist?
Is dit de verwachte revolutie naar het heilige matriarchaiaat of zo iets?

Nuchternederland | 11-04-23 | 13:28

Louter uitdelen en nooit hoeven incasseren. Meningen in dit geval.

LD69 | 11-04-23 | 13:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook al zoiets: Al sinds jaar en dag heeft hooligantuig vrij spel op straat (Ja, dat is gechargeerd, maar niet zo heel erg gechargeerd) maar o wee als ze de innig geliefde regenboogmens of een anti-ZP-demo aanvallen.

omanders | 11-04-23 | 13:05

Schade is aangericht. Bedankt onpartijdige NOS. Bedacht op het Partei Bureau, vraag ik me af?

dathoujetoch | 11-04-23 | 13:05

Het journaal dus vanaf nu a-Buijs, als ik het goed begrijp?

Kapitein Sjaak Mus | 11-04-23 | 13:04 | 1

lol

LD69 | 11-04-23 | 13:38

En daarom kijk ik er niet naar. Zouden meer mensen moeten doen.

Colin.Fart | 11-04-23 | 13:03 | 2

Ik ook al jaren niet meer. Voor een nieuwskanaal met meer diepgang kun je net zo goed oude afleveringen van de Fabeltjeskrant bekijken.

At_Dawn_They_Sleep | 11-04-23 | 13:26

2.5 jaar corona heeft op TV ook genoeg Buijsjes opgeleverd maar... ach laat maar zitten.

hagelkruis | 11-04-23 | 13:02

Laat mij met rust met dat LHBTI gemekker, ik laat hun toch ook met rust.

ikdenkwat | 11-04-23 | 13:02 | 3

Hee Köckcü !!

Papa Jones | 11-04-23 | 13:12

Hen

YoMoms | 11-04-23 | 18:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl