Feest! Duitsers redden de brandstofmotor
Verlossen ons van een volledig elektrische dystopie
Social
Ja, dat TimmerFrans-verbod op de verkoop van brandstofauto's vanaf 2035 gaat nog steeds door, waardoor u uiteindelijk gedwongen wordt om mee te marcheren in de collectieve eenheidsmars van de groene brigade. Helemaal prima voor de burger die zijn vierwieler enkel gebruikt om aan te sluiten in het groeiend aantal files of om de kinderen mee naar opa en oma te transporteren, maar een nachtmerrie voor de petrolheads die van hun geliefde voertuig meer karakter verwachten dan van een wasmachine. Want hoewel de batterijbolides domineren in het genereren van bergen pk's en ultrasnelle sprinttijden, zorgen het gebrek aan geluid, het onnodig meeslepen van accugewicht en de eentonige, lineaire opbouw van het vermogen voor een vaak klinische rij-ervaring die na de eerste indrukwekkende sprintjes weinig diepgang bieden. Gelukkig wierp de recente Duitse blokkade van dit Europese plan zijn vruchten af, waardoor de EU nu de toezegging doet voor een aparte categorie waarin knallende brandstof, pompende cilinders en brullende uitlaten gewoon hun plaats in de showroom behouden. Die moeten dan wel verplicht draaien op e-fuels, maar dat verschil tussen vloeibare dinosaurus en een laboratoriumsausje merkt u nauwelijks. Dat betekent dat u ook in de toekomst kunt genieten van de klimmende toerentallen, brullende V8'en en gillende V12's. Waar de massa aan de laadpaal wordt gehangen, blijft bij de dealer ruimte voor dat kleine segment auto's speciaal voor ritten die om meer gaan dan het verplaatsen van a naar b. Een stukje vrijheid vrijgespeeld in de door Europa gecreëerde klimaatdictatuur. Duitsland bedankt!
Reaguursels
InloggenOmdat er voor de luchtvaart (en misschien weg transport etc) geen alternatief is zal efuel nog wel eens groot kunnen worden. En als er zoveel efuel beschikbaar is, waarom niet voor de gewone auto ? Nu is het maken van efuel nog niet erg energie efficienct, maar als er grote economische belangen mee gemoeid zijn en er een paar jaar research overheen gaat zou dat wel eens anders kunnen zijn. Plus, who cares about efficient als er kern(fusie) centrales voor de energie zorgen ?
Efficiëntie heeft niet alleen met schaal te maken maar je loopt ook tegen natuurkundige grenzen aan. We danken onze beschaving voor een belangrijk deel aan het feit dat fossiele energie ons zoveel 'gratis' energie heeft gegeven. Je krijgt er al makkelijk 50x zoveel energie uit dan je er in stopt. Dat is dus met e-fuels andersom, je stopt er 3x zoveel in als je terugkrijgt. De energiehefboom die onze ontwikkeling heeft aangedreven slaat dus om in een situatie waarin we continu energie aan het vernietigen zijn. Daar kan de huidige generatie technologie kernenergie niet tegenop en kernfusie is vooralsnog wensdenken.
Trek in weer een nieuw dieseltje nu…
Kan niet wachten tot 2025 dan moeten de elektrische autos de volle wegenbelasting betalen. Dan stappen meer over...
Enkele jonge 2de handjes kopen in 2034 en die bewaren. Kunnen veel geld opbrengen in de jaren daarna.
Vecht geen zinloze achterhoede gevechten. Fossiel is over.
Elektrische auto's rijden op bruinkool. Grootste fossiele brandstof verbruik ooit juist door Elektrische auto's. Dombo.
@van_Zelfsprekend | 25-03-23 | 22:02: Jaja elektrische autos gaan 5 x zo efficient met hun energie om, bij een verbrandingsmoter gaat 80% van de energie verloren in restwarmte , bij elektrisch wordt 100% in voortstuwing omgezet en bovendien bij uitrijden nog eens gerecupereerd.. Warmte en uitlaatgas die de uitlaat uit zijn is verloren.. Oplaadpunten zijn gecertificeerd groen en voor het maken van een liter brandstof is meer nergie nodig dan een EV op had kunnen rijden.. elektrisch is zoveel efficienter, zeker als je die thuis via je eigen zonnepanelen oplaad. www.allego.eu/nl-nl/blog/2021/march/g... www.energie-nederland.nl/app/uploads/... greentransportation.info/energy-trans...
Efuel is juist niet fossiel
Dit is nou duidelijk het verschil tussen Duitsland en Nederland. Duitsland beschermt haar belangrijke industrie; Rutte zou zeggen "vragen om aanpassing heeft geen zin want één Europa, wetgeving en regels" enz.
Wacht maar tot Caroline de EU-verkiezingen wint, dan blijft er van TimmerFrenske niks meer over behalve in een museum met zijn vreetzucht.
Mensen met een Volvo kunnen ook even met de bijl het bos inrijden.
youtu.be/NdCfZQsZEHQ
Joh dat gaat er echt allemaal uit binnen, pak 'm beet, 20 jaar. En natuurlijk zijn er dan nog races met de verbrandingsmotor. Er zijn ook nog paardenraces! Maar dat is dan wel een beetje zielig, zeg maar de Paralympics van het racen. Want elektrisch gaat nu al, en dan zéker, veeeel sneller.
Mensen die de Formule 1 al saai vinden, raad ik af om naar de Formule E te kijken. Zet in elk geval het geluid uit want bij een Formule E auto klinkt dat als een tandartsboor.
In ieder geval het plat trekken van het energienet gaat dan nog veel sneller. Dat is ook dan nog echt niet volledig aangepast om aan de enorme vraag te voldoen. Ik zou dan ook voorstander zijn van laadpalen, ook die bij woningen, die dan door de netbeheerders gewoon afgeschakeld en geblokkeerd kunnen worden als de boel instabiel dreigt te worden. De stekkerbak is niet van het grootste belang, dus uitval moet voorkomen kunnen worden door ze er tijdelijk af te gooien.
Mm mijn volgende auto elektrisch.. even nadenken
Wat is mijn salaris
-ongeveer modaal
-wat kost een e auto? Meer dan 10000 tweedehands laat maar..
-trekt ie een aanhanger van meer dan 1000 kg?
-wat voor kosten heb ik nog meer..
Heb nu een diesel auto van 7000 euro tweedehands en t is me best genoeg..
Betaalbare e auto’s zijn playmobiel wagentjes waar je leuk kleine afstanden woon werk mee kan doen maar meer ook niet.
Elektrisch rijden geen groot succes
www.welingelichtekringen.nl/tech/3974...
Hahaha wat een sneu artikel. Elektrisch rijden is gewoon anders. En dat is wennen. Over 10 jaar zijn batterijen zo goed dat je er makkelijk even ver mee kan als met benzine. No problem.
De infrastructuur kan het ook helemaal niet aan.
@epelfo: sneu om zo te liegen.
@Elpefo | 25-03-23 | 19:23: en hier ga ue de fout in. Batterijen zijn afhankelijk van chemie, en daar kan je niet aan verbetere. Mensen zijn zo gewend aan telefoontjes etc die steeds maar beter worden, dat ze zich niet realiseren dat dit niet voor alles op gaat…
@Elpefo | 25-03-23 | 19:23: De ontwikkeling van de accu's ligt al 10 jaar nagenoeg op zijn gat. De komende 5 jaar compleet stil. De reikwijdte van een elektrische wordt nog steeds bepaald door de grootte van het accupaket, in het geheel niet door betere accu's hoewel de autofabrikanten ons dat willen doen geloven. Een Tesla is hiervan een uitstekend voorbeeld. Dit koekblik, meer is het niet, wordt aangeprezen als een high tech product vanwege zijn bereik. De enige reden hiervan is dat deze creatie van voor tot achter volgepropt is met baterrijen. Bij brand zijn de inzittenden veelal kansloos, dat dan weer wel.
Wat er bij Frans uit zijn bruine cent aan uitstoot komt daar kunnen de biogas bussen van een middelgrote stad een maand op rijden.
Prima toekomstbeeld. De elektrische auto voor de burgermensjes en de v6+ wordt een luxe product.
Okay okay alle verbrandingsmotoren worden afgeschaft. Alle tanks en legervrachtwagens zijn elektrisch. Nu komt er oorlog en een putin 2 gooit alle elektrische centrales plat.......................... en toen?
Einde oorlog
@Tygetje | 25-03-23 | 17:32: mee eens, maar emocons (ofzo) zijn hier verboden, jammer genoeg.
Tegen de tijd dat die transitie compleet is, is Putin al van ouderdom overleden.. al 't niet om andere redenen is.
Europese Commissie is een ongekozen groep topambtenaren die letterlijk niks te willen hebben. 'De uitvoerende arm' van de EU-instituties. Opdat we dat nooit vergeten.
Het enige voordeel dat we hebben met Timmerfrans en Diederik hoog in de EU is dat er geen plek in de EU-top is voor Markie-Markie.
Als je de Akkus van de elektrische auto nu in een aanhanger stopt, wordt de auto lichter en verbruikt hij minder. Waarom komen die ingenieure niet op zo'n simpele oplossing?
Een door de aanhanger mag je maar 80 en derhalve neemt je actieradius toe, kan je een lichter accupakket maken, en dan wordt je aanhanger lichter en dan kan je het accupakket weer kleiner maken en op een bepaald moment heb je geen accu meer nodig.
Illegale oplossing want doordat je een trekhaak plaatst gaat het co2 getal magisch omhoog.
Omdat dat een ramp wordt op zaterdagmiddag op de parkeerplaats met inparkeren.
@Stonecity | 25-03-23 | 17:00: en bij een afneembare trekhaak?
Ja, en dan deze. Laat die accu in de aanhanger een electromoter aandrijven die de auto kan voortduwen. Dan heeft die auto geen motor(en) nodig. Ook gewichtsbesparing.
@Peter-Rissing | 25-03-23 | 17:26: Gewoon een bovenleiding boven alle wegen, net als op het spoor.
Alle verbrandingsmotoren op kerosine laten draaien.
Luchtvaart gebruikt mega miljoen(bijna onbelast)ton,en CO2 vrijstellingen of koopt ze.
Win/Win zou ik voorstellen.
Waar is Drs. G.Flater met zijn 485pk’s?
440 peekaa ! Ik neem aan, dat-ie inmiddels bezweken is aan alle onder-het-buro aandacht van de secretaresse :)
Die had op een gegeven moment zijn hele kolenkachel achter op zijn auto gemonteerd.
De kolenboer maakte bij het vullen ook nog even zijn voorruit schoon.
Ik heb een bmw met 290 pk en een benzinemotor en daar blijf ik nog heel lang in rijden......
en zo hoort het ook .ik heb nog een project in de schuur staan, en als dat af is .... vol gas op de oostenrijks/duitse autobahn.
Droom maar lekker verder. De groene terreurkaboutertjes zullen echt niet rusten voordat er tot op het vlak van de burger 'schoon schip' is gemaakt met verbrandingsmotoren. Wij gaan gewoon verder met het braafste jongetje van de klas zijn, terwijl Spanjaarden en Fransen gewoon door rijden in hun ouwe diesels, onze Oosterburen 130 kunnen rijden in benzinebakken en de rest van Europa zich afvraagt waarom wij het onszelf in Godsnaam zo moeilijk maken, gaan u en ik geconfronteerd worden tot op huiskamerniveau door lokale besturen met milieuzones tot in kleine gemeentes, speciale vergunningenstelsels voor houderschap op lokaal niveau en een verplichte ritregistratie en een maximaal aantal gebruiksdagen. In Nedereland moet en zal het u onmogelijk gemaakt worden om in enig opzicht plezier te beleven aan autorijden. Er ligt een welhaast persoonlijk gerichte 'sadistische' u moet boeten, op-de-man component in de plannen besloten. U gaat beleerd en onderdrukt worden en uw BMW is straks geen stuiver meer waard, daar zorgen ze ook nog wel voor.
290 peekaaas maar , is dat soms een klein BMW instap modelletje? www.caranddriver.com/news/a41392235/2...
@bisbisbis | 25-03-23 | 17:00:
Tegen die tijd rijd ik al lang over de zonovergoten snelwegen in Spanje......
@Smoelensmid | 25-03-23 | 17:37:
Wat een enorm lelijke bak, zelfs voor een bmw. Ze gaan er niet op vooruit. Dan heb ik toch liever mijn coupeetje.
op die 3 B wegen in NL waar dat tegen die tijd nog mag dan....
Kinderlijk land is snel vervuld.
Zum eersten grootvaders draadezel maar eens thuisbezorgen.
Juich maar niet te vroeg. Die e-fuel wordt natuurlijk zo duur dat je alsnog tot elektrisch rijden wordt gedwongen.
Ik wel. Auto en tankpas van de baas voor zakelijk en prive, geen eigen bijdrage, geen bijtelling.
@whitechocolateface | 25-03-23 | 16:27: waarom geen bijtelling?
@whitechocolateface | 25-03-23 | 16:27:
U spreekt zelf al over uw baas. Als e-fuel een prijs krijgt die vergelijkbaar is met champagne dan zal hij zijn titel vast waarmaken en laten weten wie de baas is.
@Boeddha18 | 25-03-23 | 16:33:
Lang verhaal maar alles legaal.
@whitechocolateface | 25-03-23 | 17:48:
Uw tegel had al niet veel meerwaarde, was nogal op uzelf gericht en daar hebben anderen niet zoveel aan. Als er één ding wel interessant was, is hoe u een fiscale bijtelling zou omzeilen. Da's een lang verhaal. Ja ja u lult uit het deel dat uw hoofd met uw romp verbindt.
Ja, ze schatten 4 euro per liter
@Joris Beltsin | 25-03-23 | 18:20: ach wat een afgunst, neem nog een glaasje azijn zou ik zeggen.
@whitechocolateface | 25-03-23 | 22:36:
Mag het ook e-fuel zijn?
Veel succes met je baantje bij je baas en je leaseauto (zo ben ik ook ooit begonnen, geef niet op man).
Klimaatdictator Timmermans verbiedt de fossiele auto. Bijzonder, want niemand heeft op hem kunnen stemmen. Het Europese Parlement zou hem op het matje kunnen roepen, maar dat circus van Qatarese handlangers is veel te druk met dagvergoedingen uitgeven. De EU was geen democratie, is geen democratie en zal het ook nooit worden. Prima, zolang je niets te bepalen hebt, anders dan de vorm van Europese douanepapiertjes. Maar helaas, de meest ingrijpende veranderingen worden bepaald in Brussel. Hier roepen linkse trutjes nu dat de democratie moeten afgeschaft. Ik heb nieuws voor ze: Die is al stilletjes afgeschaft zo rond het verdrag van Maastricht. Kijk maar naar Timmermans.
Als je kijkt naar de EU kom je erachter dat het wel een erg ondemocratisch gebeuren is maar toch luisteren we er naar en zij bepalen wat er gebeurd. Het mooie is er heeft geen bloederige revolutie plaatsgevonden of staatsgreep, om dit te bewerkstelligen.
@EmilioEsteves | 25-03-23 | 16:58: Er zal wel weer veel geld aan verdiend kunnen worden anders was het allang afgelopen met die bende in Brussel.
Vandaar dat net zo belangrijk is dat we geen elastieke knieën en achteroverbuigende kabinetten meer krijgen maar bestuurders met gezond verstand en niet gelieerd aan het wef of welke ngo dan ook.
@EmilioEsteves | 25-03-23 | 16:58: klopt, we verhongeren langzaam in onze koude huizen en denken ook nog dat we deugen.
Over 7 jaar worden pomphouders verplicht uitgekocht...
Ik zie Frans er voor aan.
Zo kennen we Timmerfrans weer.
Een hoop holle woorden die de indruk moeten wekken dat hij er echt mee bezig is.
"we doen ons best" "zo snel mogelijk" "de commissie zal het opvolgen" "de benodigde juridische maatregelen"
Dat kan dus alles betekenen, helemaal niets of juist het tegenovergestelde.
"Ik zal mijn best doen om te zorgen dat deze informatie bij de juiste persoon beland die het dan verder zal afhandelen"
Franske krijgt een eigen uitgave van Jeukwoorden voor Dummies
Holle vaten klinken het hardst
Barstje in het klimaatplan. Dat radicale klimaatplan van Frans en Died zal wel nog meer barstjes gaan vertonen tot het klapt.
Dan zal er een nieuw plan komen eentje die beter past.
Als het er straks op aankomt dan wil ik mezelf wel opofferen en naar een land gaan waar ze geen totaalgekke autohaatregeltjes hebben. Het idee is om vanuit dat land u allen tegen een klein prijsje een nummerbord te verstrekken geregistreerd op mijn adres waardoor u ongelimiteerd lekker mag rijden in uw diesel/benzine auto.
"he / him"
Net zoals Klaver.
Wat een wijven.
Timmerfranske haalt bakzeil. Het motorblok van Europa, de Duitse autoindustrie de nek omdraaien, dat kost stemmen.
E-fuel, net zo Co2 neutraal als mijn palletkachel.
Verder een rapport over de sjoemeldiesels in Europa: 19 miljoen sjoemeldiesels rijden er in Europa rond. Pak al die autofabrikanten aan, de fabrikanten die niet gesjoemeld hebben mogen auto's blijven bouwen.
Vooral dat laatste, waar de burger van alles door strot krijgt geduwd wordt de industrie die de zaak belazerd met rust gelaten. Als Timmerdingus voor zijn zaak zou staan waren die lui aangepakt.
@vrijblij | 25-03-23 | 16:05: burgers en buitenlui die een mooie zuinige schone BlueMotion VervuilWagen kochten, niets meer waard, niet de milieu besparing die werd voorgespiegeld, grote boeven zijn het.
Aarde is een gesloten systeem (op wat gruwelijke astoïde- en komeetinslagen na), dus mjah .. aardolie is dan toch ook gewoon CO2 neutraal zou je zeggen. Tenzij je het weer op je oh zo bijzonder "ik" projecteer.
Ik wil niet klagen hoor.. Pallet kachel, hele europallets in een keer begrip ik ;)
Mooi! Gooi ik dat straks wel in m’n v10 plus.
Het verbod was dan ook je vangnet ene totoslitiate regime (Rusland voor olie en gas) overgeven aan het ander totalitaire regime (China voor accu’s en rare earth mineralen(. Maar ja de EU en Kaag voorop willen dat nu eenmaal ook in de EU invoeren met Nederland als proef project 2 na. Sri-lanka met het verbod op kunstmest. Dat was proefproject 1
Af en toe zijn Duitsers wel oké.
Ik rijd al vanaf mijn zevende electrisch ( weliswaar 2 weken per jaar op de kermis, maar toch)
Achter de botswagentent staat een grote aanhanger met daarin een dikke diesel welke stroom draait voor het hele gebeuren. Dus u rijdt al vanaf uw zevende diesel.
Het geeft ook maar aan dat je gewoon nee kunt zeggen tegen Brussel.
Maar in Den Haag zit een club slappe zakken en muffe mutsen die als een hondje zitten en pootjes geven.
Nee . Die smullen lekker mee uit de pot en van hetzelfde wat betreft zakkenvullen , daar draait het om .
Een heel leven met diplomatiek paspoort de wereld rond reizen, ondertussen met 20 man personeel ter ondersteuning van zijn serene hoogheid Frans Timmermans.
Dus zelf een uitstoot hebben van een Boeing 747 en dan de gewone man zijn auto afpakken.
Dat is dagelijkse kost voor een salonsocialist als Timmerfrans.
Ondertussen worden de demonstranten van XR bij Eindhoven Airport met zwaar vervuilende dieselbussen afgevoerd. Is dit niet dweilen met de kraan open?
Dit zijn de motorgeluiden die ik enorm kan waarderen. Hoogtoerig, metalig.
V8
youtu.be/cyqJxXolico
4 in lijn
youtu.be/Lv1UnjIDI2A
6 in lijn
youtu.be/qw1qD03YbWw
V10
youtu.be/w5pARNZyfTo
V12
youtu.be/8GdJBLKFY1g
Gelukkig blijft het bestaan, maar de vraag is hoeveel planeetpunten je nodig hebt om er 1 te mogen rijden, en hoe de rest van je leven er dan uit ziet.
Zo exotisch is niet eens nodig, straatlegaal kan het ook (Lexus LFA, Porsche GT3 RS e.d.).
Ik rij gewoon op brandstof.. Zit al genoeg achter een computers.. Hoef er geen een bij onder mijn reedt!
Das mooi , heel mooi , kunnen de exclusieven straks synthetisch benzine halen in een jerrycan.. net als ik nu voor mijn Stihl motomix voor de ketting zaag en bosmaaier doe . Even aftikken 31 euro voor een lullige 5 litertjes dat is dus voor een volle 75l tank de somma van ..... 465 euro ! ;))) www.powertools.nl/stihl-motomix
Het zwarte goud?
Waarom gebruik je geen Aspen? Heb een Stihl kettingzaag en dat loopt daar perfect op en is een stuk goedkoper.
Dat is gewoon tweetaktbenzine, verhouding 1 op 50. Je zwaar laten afzetten cq laten naaien is in deze een keuze.
zoiets ja......
@goedverstaander | 25-03-23 | 15:33: Het zijn wel brandstoffen van hogere kwaliteit en omdat gebruik seizoensgebonden is en het apparaat het grootste deel van het jaar stilligt is gewone mengsmering niet aan te raden.
Aspen bevat geen E water, is dus niet te vergelijken met mix.
Dat merk je omdat een aspen zaag na een jaar start alsof ie een uur geleden nog liep.
Ga morgen urenlang zagen en soms starten ze mooier als je een zaag boven de hete lucht van een kampvuur houd. Dat blijkt dan weer zo een Emix gebruiker te zijn. Of wij zijn een hectare verder en de Emix gebruiker staat nog zijn carburateur te pielewousen.
Ik doe gewoon om de zoveel linkse influencer propaganda een rondje met de kettingzaag; zaag de sores van je af.
iets met vraag en aanbod. Verder loopt mijn motorzaag gewoon op tweetakt"benzine" uit de brommerpomp. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de biologische kettingolie, volgens mij doet de mcGulloch van 4,50 per liter het net zo goed als Adamol 1896 voor 13 Euro p.l. % literverpakkingen zijn natuurlijk nog goedkoper, maar zoveel zaag ik niet, het meeste trouwens elektrisch. Mijn buurman gebruikt slaolie, schijnt ook goed te werken, met de tegenwoordige prijzen van zonnebloemolie niet veel goedkoper.
@goedverstaander | 25-03-23 | 15:33: de meningen zijn verdeeld. www.tractorfan.nl/topic/222409/ www.treehugs.nl/forum/viewtopic.php?t...
@bergsbeklimmer | 25-03-23 | 15:51: ghe,ghe slaolie dat flikkerde ik vroeger in het tankje van de brommert... lekker voor degene die achter je rijd ...
@bergsbeklimmer | 25-03-23 | 15:51: Gebruik dan Castorolie, heeft een hogere viscositeit en is beter bestand tegen hogere temperaturen.
@Lubbberrtt | 25-03-23 | 16:55: hij heeft het over ketting olie, die verbrand niet, ik gebruik ook afgewerkte frituurolie als kettingolie werkt prima voor de smering;)
Op het radiojournaal: De EU wil dat. Er zit bij de gasten gewoon geen enkele scrupules meer. Dat de EU bepaalt is gewoon een feit voor die lieden. Maar als je zegt dat de nationale parlementen worden uitgehold en de natiestaat verdwijnt ben je een fascist.
Dat heeft Frenske toch maar weer geregeld hè.
Helemaal niet, hier rijden de boeren allemaal op Diesel en de Spanjaarden gaan nooit over om hun auto weg te doen en eletrisch te rijden, Die hebben daar geen geld voor.
De Europese unie is een heel grote vervuiler door het steeds maar om kassen elke maand naar Straatsburg. Met benzine vrachtwagens
Benzine zelfs. Nou.
@Sinterbikske | 25-03-23 | 15:33: daar zullen tankstations ook bevoorraad moeten worden gok ik?
Nu nog de maximum snelheid op de snelwegen nog omhoog.
Naar 240 km/u op de snelweg en 120 km/u binnen de bebouwde kom, dan komen er weer sneller huizen vrij. We moeten het samen doen.
@funda | 25-03-23 | 15:17: Gezien wat er hier dagelijks over de parkeerplaats racet, doet men al aan die 120 binnen de bebouwde kom.
Hardstikke leuk ook die elektrische auto's als je veel Europees rijdt. Veel mindere autonomie en veel langere oplaadtijd.
Onbegrijpelijk eigenlijk dat Europa zich vrijwillig naar de slachtbank laat rijden en rigoreuse maatregelen accepteert die het leven duurder en onaangenamer maken, in de naam van iets waar de grootste veroorzakers alleen maar om lachen.
Eens.
De huidige politiek heeft een kanteling gemaakt naar kleineren van de gewone man. Afnemen en afbreken.
Lol. Op weg naar de wintersport in Duitsland: ellenlange rijen met Nederlandse Tesla's die uren staan te wachten in het holst van de nacht voordat ze eindelijk opgeladen zijn en weer verder kunnen.
Het zou wel helpenextreme vervuilende en nutteloze activiteiten sofort te stoppen. Dwz autoracen in alle klassen. Motorrijden, hardrijden op snelweg. Terras- en rookhokverwarming uit en thuis. LAT relaties met mensen ver weg.
Iedereen kan het wel bedenken. Stop gewoon met opstoken van de wereld.
Hoeveel kost dat nutteloos getegel hier op GS eigenlijk?
En zuur reauguren, servers draaien ook niet op limonade! Alleen daten in goedgekeurde postcode gebieden, mooie toekomstvisie, warme gedachten heb je
@Joris Beltsin | 25-03-23 | 15:08: fistbump
Alle relaties met mensen ver weg afkappen dus. Ministerie van BuZa opheffen, geen nutteloos geld meer naar het buitenland - ik zie er toch wel wat in.
@Joris Beltsin | 25-03-23 | 15:08: microcenten, afhankelijk van de voorzieningen. De idee dat het veel energie zou kosten wat in de media wordt opgehangen is volkomen bullshit. De grote cloud hosters hebben daarbij altijd groene stroom. Wellicht zit het blog nog op de oude machines van Hyves/Telegrof?
@AntiZanicz | 25-03-23 | 15:15:
Ja ja alles wat in het eigen straatje past, is natuurlijk wel oké'. Zo ken ik ook iemand die haat vakanties en zag het liefst dat anderen ook maar thuis bleven vanwege het klimaat. Hij woont wel in drie huizen in Nederland.
Zinloze tegels plaatsen op een weblog hoort daar imho ook bij.
@AntiZanicz: Waarom?
Wat heb jij tegen nanojort ?
Feit dat er gewoon brandstoffen bestaan die 90% minder uitstoot genereren gaat men aan voorbij en zal men koste wat kost de verbrandingsmotor de nek omdraaien. Net als bij de rest van de klimaat hysterie is een middenweg ondenkbaar.
Tegen de tijd dat ze zich opeens zelf niet meer kunnen verplaatsen slijt de hysterie weer even snel als -ie opkwam #dassenburcht
Timmerfrans wil alles elektrisch hebben. Waarom schaft die man voor zichzelf geen elektrische stoel aan?
ROFLOL!
Hij gaat voor verwarmd pluche met GL/PvdA las ik net in de VK. The horror, the horror
Shame on me. Sinds kort weet ik pas dat er in de Italiaanse stad Modena ook een fabriek staat van het merk Pagani. Voor die monsters is er geen wachtlijst, uw auto is klaar als ie af is. Nu nog even googelen op het merk Abarth.
Kreeg van de week weer een brief van de gemeente Rotterdam dat ik in 2025 in Rotterdam het centrum niet meer in mag met mijn diesel.
Soort van dwangbevel. De razzia komt eraan waarbij de dieselauto’s worden opgepakt en worden vernietigd.
Beangstigend.
Nog even en de paardentram en de stoomlocomotief mogen ook niet meer. Dictatuur!
Wat zal het heerlijk rustig worden in al die grote, astronomisch dure parkeergarages onder het stadscentrum die nu al met bakken gemeenschapsgeld moeten worden ondersteund!
Heerlijk rolschaatsen over de Coolsingel en de Blaak! Zie van alles de zonzij.
Ik snap niet dat je vrijwillig het centrum van grote steden in wilt.
@funda | 25-03-23 | 14:55:
Die parkeergarages kunnen omgebouwd worden tot schuilkelder of azc
@BobDobalina | 25-03-23 | 14:52: Als je kijkt naar de kwaliteit van een nieuwe dieselmotor en je rijdt ermee door Amsterdam, dan komt er schonere lucht uit de uitlaat dan er het luchtfilter in gaat. TNO in Delft heeft dat uitgezocht. Maar dit soort feiten is aan de groene GL/X66-maffia en haar hersenloze volgers/klapvee in de hoofdstad niet besteed.
@Super Grover | 25-03-23 | 15:00:
Is ook niet vrijwillig, ik moet er soms ivm werk zijn.
@laurentius | 25-03-23 | 15:02: Een echte multiculturele bom onder je stad.
@goedverstaander | 25-03-23 | 15:05: het verbod geldt toch voor oude diesels? Heb je een linkje naar dat onderzoek. Ben wel benieuwd. Ben zelf groot fan van de dieselmotor. Rijdt beter dan benzine.
@BobDobalina | 25-03-23 | 15:15: Ik kan dat zo snel niet vinden, maar er staan genoeg artikelen over op het net. Dit is er eentje. Ik weet dat TNO het heeft uitgezocht maar blijf op dit moment het antwoord dus even schuldig:
eenvandaag.avrotros.nl/item/schonere-...
Shoarmazaken hebben dus geen aanvoer van voedsel meer vanaf 2025
@goedverstaander | 25-03-23 | 15:26: alleen blijven ze wel veel stikstof uitstoten, maar denk dat dat relatief is. Maar ook hier wordt aangegeven dat oude diesels wel een probleem zijn. En dat zijn ze ook. Vroeger wilde je met de fiets niet achter een bus rijden. Was niet te doen. Ik was 15 jaar geleden in buenos aires. Dan voel je wel hoe fijn het is om emissienormen te hebben. Om niet te spreken over veel aziatische steden waar buiten lopen een beproeving is.
Dat zal denk ik echt geen succes worden, als die motoren met "efuel" voornamelijk in sportwagens zitten, gaat geen tankstation dat verkopen (als er over 15 jaar nog tanks stations zijn), want veel te weinig klanten om dat op voorraad te houden.
Die brandstof wordt op bestelling aangevlogen door drones.
Mad max kijken jonguh
efuel = elitefuel;)
Ik rij een ml55amg, gaat gewoon goed hoor.
Duitsland moet gewoon die Milieu gek Timmerman negeren want wij komen onder de dictatuur te staan van die milieu gekken in Brussel.
Zaten nou alleen maar in Brussel dan was het nog te overzien. Die klimaatgekken zitten overal vooral dankzij clubs als WEF, Bilderberg.
@4HoogAantWater | 25-03-23 | 14:59: En toch zijn wij met meer.
Misschien moet Timmermans maar ook eens even in gesprek met Toyota. Volgens Toyota zal een volledige elektrisch wagenpark leiden tot onbetaalbare auto's. Dit omdat de grondstoffen voor de productie van batterijen nu eenmaal heel schaars is.
Wanneer gaan de klimaatwappies nu eens de wetenschap serieus nemen?
pbs.twimg.com/media/EoYjxCzWMAAlgh0.j...
De simpele man het ov indrukken door autos veel te duur te maken zal voor hun een fijne bijkomstigheid zijn.
Het gaat er ook niet om dat jij en ik auto kunnen rijden, het gaat er om dat Fransje cum suis kunnen blijven auto rijden.
@Blaffendehond | 25-03-23 | 14:51: Zelfs dat niet. Het openbaar vervoer in Amsterdam en Rotterdam wordt ook nog eens afgeschaald. Bleib zu Hause!
www.treinreiziger.nl/amsterdams-en-ro...
Dat. Schaarste aan lithium, kobalt, nikkel (en daardoor straks onbetaalbaar). En daarnaast. De elektriciteitsnetten kunnen het niet aan. Er zijn te weinig laadpalen. Ze kunnen het allemaal wel willen, maar het moet technisch allemaal ook nog kunnen. En dan loopt Nederlandje nog redelijk voorop. Maar hoe denkt een groot land als Frankrijk dat te gaan doen? De soep gaat niet zo heet gegeten worden. En autolanden hebben bedongen dat er in 2026 een evaluatiemoment is. In dit jaar kan de autowet nog worden aangepast.
@Boeddha18 | 25-03-23 | 16:25: Kobalt is alleen nog maar nodig vor knie en heupimplanataten en voor de katalysatoren van olie raafinage. envoor de superlegeringen van medisch gereedschap instrumentarium en de motoren van alle scheeps en auto diesel motoren als ook voor vliegtuig turbines,, elektrische autos kune zonder die rommel.. thenextweb.com/news/worlds-first-coba... www.electrive.com/2020/06/16/mini-rum... www.researchgate.net/figure/Applicati... www.youtube.com/watch?v=QZdWxWtQBHs
Deutschland uber alles , redder van de klimaatpsychose. En Forschung durch Techniek op termijn schone H2 motoren en koude fusie
Volgens mij las ik ergens dat fossiele brandstoffen geen vloeibare dino's zijn. Maar gewoon planktons. Biomassa. Niet gefossiliseerd.
Heel oude groene energie dus.
Las net ergens dat EV's bij een botsing met geringe impact al hun batterij moeten vervangen. Omdat die heel duur zijn en het uit- en inbouwen ook een hele klus is, worden EV's al heel snel total loss verklaard. Duurdere verzekeringspremies dus maar ook een substantieel kortere levensduur van een gemiddelde stekkerbak. Maar we doen het allemaal voor het klimaat natuurlijk.
Zijn relatief snel total loss las ik.
@sjef-van-iekel | 25-03-23 | 14:42:
Mijn vrouw zou met drie parkeerschades per jaar onbetaalbaar worden.
goedkoper sleutelen mogelijk maken en de accu's niet zo snel afkeuren danwle botsbestendig maken.
Mooi!
Bijzonder dat 0,04% CO2 in de atmosfeer verantwoordelijk is voor de aanstaande klimaatapocalyps.
Gelukkig kan ik zwemmen.
Als lage percentages onschuldig zijn, probeer eens 0,04% arsenicum door je eten te mengen.
@BobDobalina | 25-03-23 | 14:50: Zoals in babyvoeding? www.globalcitizen.org/es/content/baby...
@BobDobalina | 25-03-23 | 14:50:
En dan?
Er zitten wel meer potentieel dodelijke stoffen in ons voedsel.
Kalium bijvoorbeeld.
@RickyLaRue | 25-03-23 | 14:56: alles is potentieel dodelijk. Het gaat om de dosering.
@BobDobalina | 25-03-23 | 14:50:
Arceen geen probleem. Althans niet bij het percentage wat jij noemt.
Arsenicum heeft namelijk een LD50-waarde van ruim 15 mg/kg.
In jouw genoemd percentage zou een man van 90 kilo 30 kilo gearceneerd eten naar binnen moeten werken en dan nog is de kans maar 50% dat-ie overlijd.
@LD69 | 25-03-23 | 15:14: dank voor de berekening. Ik kwam daar net ook achter. Overigens las ik andere waarden: 70-180 mg is al dodelijk. Maar langdurig dit soort percentages eten is ook niet goed voor je.
@LD69 | 25-03-23 | 15:14:
En wat is de LD69?
@Joris Beltsin | 25-03-23 | 15:24:
Een reaguurder die vroeger een andere nick had;)
@BobDobalina | 25-03-23 | 15:17:
Ik kwam dat getal ergens tegen. Meestal kijk ik even op de Wiki maar die verschilt per taalgebied. De Nederlandstalige versie heeft het over 13mg/kilo en de Engelstalige over 763 mg/kg. Een enorm verschil. Of de Engelsen kunnen meer hebben of het ligt misschien aan de giftigheid van de geteste arsenicumverbinding. Of ze hebben weer eens inches met kilometers verwisseld;)
Hoe dan ook het is interessant spul.
@RickyLaRue | 25-03-23 | 14:56:
Probeer het anders eens met H2S. Daar heb je bij 20ppm(0.00002%) al problemen.
@HA BIER!1! | 25-03-23 | 20:24:
Keukenzout is ook verrassend: dodelijker dan alcohol.
Frans did it again! Long live the EU!
Toch een beetje vreemd, meestal zijn Duitsters niet zo gechameerd van Fransen...
@4HoogAantWater | 25-03-23 | 14:56: Duitsers hebben gewoon aan iedereen scheisse, maar ze zijn na de laatste oorlog een stuk beleefder en minder opvliegend geworden.
Als iedereen straks overstapt op autopilot rijden dan zijn er praktisch geen files meer. Op het zelfde moment optrekken en afremmen zou genoeg moeten zijn
Dan heb je weer speciale bruggen en wegen nodig, die daartegen kunnen.
@funda | 25-03-23 | 14:36: waar doel je op
@jeweettochniet | 25-03-23 | 14:37: gelijktijdig
@funda | 25-03-23 | 14:39: een file is nu een file omdat mensen pas optrekken als de auto voor hen is opgetrokken. Als autopilot zover is ontwikkeld dat het auto's synchroon zou kunnen laten optrekken zou je in theorie 100 km/u kunnen rijden met ander halve meter tussen de auto's
Denk maar niet dat u tegen die tijd een auto bezit.
@jeweettochniet | 25-03-23 | 14:41:
Acceleratiekrachten vormen dan misschien wel een probleem.
@jeweettochniet | 25-03-23 | 14:41: Gelijktijdige bewegingen van massa veroorzaken harmonische trillingen en vervormingen.
@impy | 25-03-23 | 14:46:
De traagste in de rij bepaalt dan het tempo. Is nu feitelijk ook zo.
@funda | 25-03-23 | 14:49:
Treinen worden daarom altijd losgekoppeld voordat ze een brug oversteken.
@Joris Beltsin | 25-03-23 | 14:57:
funda Heeft een punt. Soldaten marcheren niet over bruggen.
@LD69 | 25-03-23 | 15:18:
Maar treinen marcheren niet en na enig beraad met mezelf kon ik me niet goed voorstellen hoe een trein harmonische trillingen kan veroorzaken waar losse auto's dat niet doen. Het gelijktijdig acceleren is levert geen harmonische belasting.
Cultuurvernietiging moeten we ook niet willen.
www.youtube.com/watch?v=z0wK6s-6cbo
Waarom niet? In Nederland is het al bijna een godsdienst geworden.
@funda | 25-03-23 | 15:05: Als het onze eigen cultuur betreft wel helaas. Maar als het om geïmporteerde barbaarse culturen gaat, hoeft er schijnbaar geen rem op.
Nou ik zou niet te triomfantelijk zijn want de verbrandingsmotoren moeten draaien op e-fuels. Die e-fuels moeten dus gesynthetiseerd worden en de prijs per liter zal die van Moët Champagne evenaren. Een brullende motor 'met diepgang' gaat u dus heel veel geld kosten.
Autorijden en wonen wordt, net als zorg en onderwijs: gewoon weer voor de rijken.
Ja dus het gaat niet gebeuren. Waterstof an sich heeft maar een beperkte inzetbaarheid (of niet onder druk met veel volume, of koud onder hoge druk en veel gewicht). Dus de Sustainable (Aviation) Fuels, SAF, moeten er gaan komen voor (lange afstand)vrachtverkeer en luchtvaart, en wat er over blijft is dan voor de reguliere autos. Daar heb je al zoveel energie (elektriciteit) voor nodig dat het doel sowieso niet gehaald zal worden voor 2050 (zeker als we ervan uitgaan dat het aantal gehaktmolens eerder af, dan toe zullen nemen).
In principe kunt u gewoon zelf koken. Als de buren in een omtrek van 3 kilometer maar niet gaan klikken.
youtu.be/dF_UUHhhbCU
@funda | 25-03-23 | 14:37: en een warm huis in de winter of een stukje vlees op de BBQ... nee als de EU hun zin krijgt gaan we naar het welvaarstnivo van kazachstan in de jaren 80
@Louter Leuter | 25-03-23 | 14:42:
Waterstof is op de keper beschouwd ook een e-fuel want je moet het spul maken en je stopt er meer energie in dan dat je terugkrijgt. Je vernietigt dus energie en zoveel onzin kun je alleen volhouden als je stelt dat het vanuit de 'overcapaciteit' van gehaktmolens komt. Alleen hebben we voor Nederlandje dan zoveel gehaktmolens nodig dat het niet meer waait en we in een complete dystopie leven. Het kan gewoon niet, zo kan ik het ook zeggen.
@funda | 25-03-23 | 14:37: Als we de gekken hun gang laten gaan wel.
@geen_kwijl | 25-03-23 | 14:46: 19e eeuw?
@Joris Beltsin | 25-03-23 | 14:49:
Ik heb wel eens hier op GS met een paar berekeningen aangetoond dat als je de capaciteit van één windturbine het gehele jaar door wilt hebben, je dan omdat er 1 maar 33% van tijd iets oplevert, je er al drie moet hebben, waarvan de energie van die twee opgeslagen moet worden. Als je dan de energieverliezen incalculeert dan kom je eerst op H2 (een deel gebruik je, de rest moet verder omgezet worden naar SAF), je dan uiteindelijk op 9 windturbines uitkomt. Dus 10 in totaal. De gehele Noordzee gaat er aan, de walvisachtigen worden of doof of zijn weg, en geen trekvogel overleeft nog een overtocht. Grotere windturbines gaan niet helpen omdat ze verder uit elkaar moeten staan (opbrengst per vierkante meter oppervlak, blijft ongeveer hetzelfde).
Uiteraard een Aston Martin als voorbeeld tegen het klimaat gedram. *zwengelt de V12 aan voor een zaterdag ritje*
Kratje bier halen?
@Met_baard | 25-03-23 | 15:27: niet specifiek bier maar een aantal kleine boodschappen, er is altijd wel een reden om m uit de garage te halen, zeker winterse omstandigheden weg zijn.
Van Duitsland komt de redding. Daar helpen vliegtripjes naar Valencia en Brussel niet tegen.
De EU kan roepen wat het wil: de EU, dat is Duitsland. De rest is bagage.
@funda | 25-03-23 | 14:38:
En zo had de man met de bloksnor het ook gewild, wat een ziener!
@eerstneukendanpraten | 25-03-23 | 15:08: Was ook een Duits liedje: de eerste twee maal ging het mis, maar driemaal bleek scheepsrecht.
Als V8 liefhebber is dat het beste nieuws sinds jaren en ga het meteen even vieren op de Autobahn met 250 Km/h.
Kraftwerk op 10. Fahr'n, fahr'n, fahr'n.
Wat is uw tank inhoud? Ik gebruik synthetische benzine nu voor mijn tuinapparatuur de huidige prijs ligt op 30 euro per 5 liter reken eens uit wat een volle tank synthetic fuel U met 250km/h voor een rit gaat kosten dan.. ;) www.powertools.nl/stihl-motomix
@Smoelensmid | 25-03-23 | 15:28:
85 liter.
Ja godver, was dus net overgestapt op electrisch, auto wordt binnenkort geleverd. Wat een onbetrouwbaar zooitje is het toch.
Dus toch een stiekeme deuger
Heb nog even snel een nieuwe auto van de zaak geregeld. Nog zeker 5 jaar benzine slurpen op kosten van de zaak.
@Super Grover | 25-03-23 | 14:56: Je werkt niet voor een bank?
Misschien mag u bij Franz op audiëntie.
Dan legt hij het u nog even uit.
REAGEER OOK