Single op de huizenmarkt? Dit zijn uw opties
Stel (het werkwoord)
Stel je hebt twee gebakjes en maar 1 mond en u zoekt een koophuis. Dan zijn er eigenlijk maar zes smaken: Pekela, Veendam, Heerlen, Kerkrade, Terneuze of u tot een nieuwe geaardheid bekeren en het in die vijver nog eens proberen. "De alleenstaande starter kan maar 3 op de 100 woningen betalen, blijkt uit onderzoek van taxatie- en databureau Calcasa. Met een partner erbij zijn dat er liefst 40 op de 100. (...) Volgens het CBS was in 2021 het gemiddeld inkomen van tweeverdieners - waarbij de hoofdkostwinner tussen de 25 en 35 jaar is – €72.000. Calcasa heeft dat geïndexeerd naar €76.000 in 2023. Dan is op basis van de huidige leennormen een maximale hypotheek van €360.000 mogelijk."
Er is eigenlijk maar een oplossing. Uw aanstaande AI-vriendin die gewoon een keurige baan heeft als copywriter voor ChatGPT moet als staatsburger en rechtspersoon erkend worden en haar inkomen mag bij uw modaaltje opgeteld worden. Óf Nederland gewoon als economisch vluchteling verlaten en ergens voor 500 euro incl. per maand op houtvuur hopen ooit genoeg eigen inleg op te sparen voor een terugkeer.
"They say that the world was built for two"
Verder: alles wat Fatima zegt
Social
Reaguursels
InloggenEn Stef Blok zag dat het goed was....
( u weet wel, die meneer die op ieder departement waar hij verantwoordelijk voor was, een puinhoop achterliet.)
Ik wacht met smart op een Spartacus take on: accelerationisme.
Revolutie van de Franse slag, cyberpunk-(x)-topia, kreeften hiërarchie met JdP adepts die de voeten kussen van chads, of wat anders?
Of wat anders... zou ik zeggen dan hè, want van de rest van de letters kan ik geen chocola maken.
@WasHetMaarMakkelijk | 16-02-23 | 19:45:
Daar ligt ook mijn hoop, Spartacus een take dicteren is niet mogelijk.
Zolang er veel mensen zijn die blijven denken dat die paar asielzoekers de oorzaak van het woningtekort zijn zal er weinig veranderen, denk ik zo. Een probleem kan alleen worden opgelost door eerlijk en objectief naar de oorzaak te kijken. Het feit is dat er te weinig gebouwd wordt omdat we een stikstofprobleem hebben, met de intensieve veeteelt als hoofdzakelijke veroorzaker. We moeten dus haast maken met het saneren van de deze industrie. Het absurd om als klein landje de halve wereld van vlees te willen voorzien. Een kleine groep verdient goud geld terwijl wij als samenleving met de problemen worden opgezadeld. Zolang de intensieve veeteelt niet wordt teruggebracht zal de stikstofuitstoot te hoog blijven om de huizen te kunnen bouwen die nodig zijn. Zo simpel is het.
Heb je hem ook weer. Grofweg 25% van de Nederlandse bevolking heeft een migratieachtergrond. Het gaat dus ook niet om een paar asielzoekers maar om een jarenlang immigratiebeleid waar niet alleen geselecteerd is op mensen die iets toevoegen aan de maatschappij. Hoe dan ook hebben al deze mensen een woning nodig. Ik stel dat er een overschot aan mensen in Nederland wonen die gewoon te weinig toevoegen om het allemaal rondgebreid te krijgen.
Immigratie (ja dus inclusief asielzoekers) draagt wel degelijk bij aan de druk op de woningmarkt. Niet alleen het niet bijbouwen. Het is je hier nu zo'n duizend maal uitgelegd. Dus ik laat het hier maar even bij.....
@Lorejas | 16-02-23 | 19:36: U kunt het duizendmaal herhalen maar apekool blijft apekool. Maar ik begrijp het. Het is makkelijker een weerloze groep arme sloebers de schuld te geven.
Vervang 'stikstof' door 'asiel' en we hebben het probleem ook opgelost: Intensieve asielopvang die absoluut gesaneerd moet worden, absurd dat we de halve wereld hier willen opvangen, een kleine groep subsidieslurpers verdient goud geld aan de asielopvang en zolang de asielinstroom zo hoog blijft, kunnen we nooit genoeg bijbouwen.
@Red shirt | 16-02-23 | 19:44: Vorig jaar alleen al 20 duizend Syriërs erbij. Iets zegt me dat die niet in de vrije sector huren. Verder 80 duizend Oekraïners-ben ik voor- maar die moeten ook ergens wonen. Er valt niet tegen op te bouwen.
@Red shirt: noem jij het lekker apekool. Immigratie is een probleem. Inclusief de arme sloebers zoals jij ze wenst te benoemen. Einde discussie.
@Après toi | 16-02-23 | 19:56: Dat is niks op een bevolking van 17 miljoen. Ik hoef ze niet allemaal gelijk op de koffie maar om verantwoordelijk te zijn voor het gebrek aan woningen is deze groep veel te klein.
@Lorejas | 16-02-23 | 20:04: U wilt er klaarblijkelijk een probleem van maken zoals sommigen overal een probleem van maken. Veel mensen vinden dat fijn, lekker mopperen op anderen. Ik hou mij meer bij de werkelijkheid en ik kan u bevestigen: dat gaat ons goed af.
@Red shirt: je kunt of je wilt niet lezen he?
@Red shirt | 16-02-23 | 20:09: Immigratie is niet dé veroorzaker van het woningtekort, maar, en dat is waar lorejas terecht op wijst, het draagt er wel aan bij. Immigranten, of het nu expats, studenten of statushouders zijn moeten immers ook ergens wonen. Dat negeren of ontkennen is niet "het bij de werkelijkheid houden", tenzij uw werkelijkheid een alternatieve werkelijkheid is, zoals de wappies die ook hebben. Is verder prima hoor, maar ik en vele anderen houden het wel liever bij de realiteit en kijken wel naar het totaalplaatje (en dat is bij dit onderwerp breder dan immigratie en stikstof).
Redshirt, elk jaar weer immigreren er zo'n honderd- tot tweehonderdduizend mensen naar Nederland. Elk jaar weer.
Je kan je ogen ervoor sluiten, je kan het hebben over een handjevol sloebers, je kan de feiten ontkennen.
De enige reden dat de bevolking in Nederland de laatste decennia snel groeit is door de immigratie.
En dan net doen of dat niet een van de hoofdoorzaken van het huizentekort is, is of stompzinnig of kwaadaardig.
@countus | 16-02-23 | 20:29: Vanavond op het NOS journaal: alleen in Den Haag alleen zijn 150.000 woningzoekenden. De expats die ik ken wonen in een vrije sector woning en studenten komen en gaan. Ik ontken niet de problemen die ontstaan met asielzoekers. Er wordt naar mijn mening onvoldoende erkend dat veel vluchtelingen psychische problemen hebben, ptss. Ik kan beargumenteren waarom ik de inburgering slecht vind. Dat nieuwkomers het slachtoffer kunnen worden van zeer slechte arbeidsomstandigheden en daardoor NLers aan de onderkant van de arbeidsmarkt kunnen verdringen. En zo kan ik wel meer noemen. Ik kan ook voorstellen dat NLers moeite hebben met asielzoekers die een huis toegewezen krijgen terwijl hun kinderen al lange tijd op een wachtlijst staan. Maar asielzoekers zijn niet de schuld van de huidige woningschaarste. Het helpt niet mee, integendeel, dat geef ik grif toe maar zelfs zonder asielzoekers zijn de problemen op de woningmarkt groot.
@staat het bier koud? | 16-02-23 | 20:42: Wat een nonsens. In 2022 kwamen er in totaal 46 460 asielzoekers en nareizigers, geen 100 tot 200 duizend zoals u beweert.
@Lorejas | 16-02-23 | 20:11: Mijn vrouw is een immigrant en in Rusland ben ik als NLer een immigrant. We wonen ook deels in Frankrijk, daar zijn we allebei immigrant. We zijn dus allebei meer immigrant dan autochtoon maar ik kan het niet een probleem noemen. Wij redden ons best.
Man man man. Je leest niet he? Je blijft stug steken op je asielzoekers. Er wordt nu al tig maal het totaal immigratie genoemd. Dus inclusief. En of jij je redt als immigrant is totaal niet relevant in de discussie woning tekort vs immigratie.
@Red shirt | 16-02-23 | 20:54: U focust nu alleen op asielzoekers, maar er is een reden dat ik het in mijn reactie over immigranten in de brede zin had en het daarbij ook had over studenten en expats. Tuurlijk, deze mensen wonen niet in sociale huurwoningen, maar toch: ook zij hebben woonruimte in gebruik. Aangezien het tekort aan woonruimte een tekort over de gehele linie (niet alleen sociale huur) is, dragen ook deze groepen bij (maar, nogmaals, zij zijn niet dé veroorzaker) aan de problematiek op de woningmarkt. Dat is ook iets waar je, wil je het probleem oplossen, rekening mee moet houden in die zin dat je toch moet kijken wat op dit vlak aan maatregelen nodig, wenselijk en haalbaar is.
De bouw draagt 0,6% bij aan de stikstof.
Het is waanzin om dat op de rem te zetten.
Maar blijkbaar is relevantie geen argument bij die alfa-studies in de 2e kamer en bij GL.
@ShylockLeCoy | 16-02-23 | 23:41:
Inderdaad, wat ook nog eens feitelijk vaak niet correct is. De 'arme sloebers' kunnen alleen maar dromen van de reis hiernaartoe -hoe risicovol ook soms.
360k lenen. Daar kun je prima wat voor kopen. Alleenstaand? Meer gaan verdienen. Of huren. Nergens staat dat mensen het recht op een koopwoning hebben. You will own nothing and be happy, snowflake.
Ach ja, het ivoren torentje he?
Meer gaan verdienen... als alle alleenstaanden dat gaan doen dan ... gaat de prijs nog verder omhoog. En dan ben je weer bij af.
Immigratie van +200k naar -20k en de druk gaat net zo hard van de ketel als die er op kwam;
A) Geen nieuwe instroom asielzoekers in de sociale huur terwijl uitstroom ouderen groter is dan natuurlijke aanwas.
B) Geen nieuwe "30%" gevallen meer die met hetzelfde inkomen de eigen bevolking overbieden op koopwoningen.
Als we het Verdonk migratiesaldo hadden doorgezet tm nu hadden we ca. 1,5 miljoen mensen minder in Nederland gehad. Dan kunnen we het weer gaan hebben over het vervangen van tochtige en schimmelende jaren '50 "woningen" in plaats van dat er snel, snel, snel laagwaardige woningen bijgebouwd worden die ongeacht kwaliteit per loting verkocht worden voor de hoofdprijs.
Dhaka aan de Noordzee.
Zelf op de markt voor tiny houses proberen de mensen elkaar te overbieden.
Een tiny house dat voor €150 werd aangeboden staat nu al op €1.000 dankzij de overbieders.
www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamp...
Haha en dat zonder foto's van de binnenkant, dat wordt in maanpak met desinfectiemiddelen naar binnen. Mag je zo'n ding zomaar ergens langs de weg zetten? Vast niet.
@Joffri | 16-02-23 | 19:24:
Dat is het hele probleem met die tiny house beweging, dat het in NeeDDRland nergens is toegestaan om ook maar ergens te wonen zonder toestemming. Dus ook niet in een vieze oude caravan langs de weg.
Een lichtgewicht huisdingetje van hout en plastic dat over 10 jaar kan worden gesloopt. Dan ben je toch gek.
Lana del Rey is ook nog single.
DDR'66 promoot het idee dat U voor de prijs van een derdehands Kip caravan Uw eigen tiny house kunt bezitten en er dus helemaal geen huizencrisis bestaat maar dat U gewoon te beroerd bent om in een derdehands Kip caravan op een parkeerplaats op het industrieterrein te gaan wonen.
Hobo, mét gemeenschappelijke “moestuin”!
Let me axe you a question.
Het is zo simpel: er is in Nederland véél te weinig beschikbare ruimte voor het aantal inwoners, de bevolkingsdruk is tórenhoog. En in plaats dat men als de sodemieter aan bevolkingspolitiek gaat doen, laat men de massa-immigratie gewoon op zijn beloop, waardoor de reeds uitzichtloze situatie nóg verder verslechtert. Ja want D66 is nu eenmaal mordicus tegen immigratiebeperking. Waardoor deze partij de facto uit is op de ondergang van Nederland. Want dat is natuurlijk waar dit uiteindelijk op zal uitdraaien: chaos, wetteloosheid, het recht van de sterkste en ineenstorting van de infra-structuur.
Misschien toch eens voorleggen aan de leiders van D66, waarom zij dit toch persé willen?
Ook vvd en co zijn voor meer bevolkingsgroei, in welke vorm dan ook, zij zien hen juist als consumenten. Die consumeren er op los wat goed is voor bedrijven.
Nederlanders doen al bevolkingspolitiek met 1,2 kind krimpt de bevolking. Het is een beetje mal dat we per jaar 100.000+ mensen importeren die nergens aan bijdragen.
Bevolkingsdruk even relativeren; op twee procent van de huidige landbouwgrond kun je al driehonderdduizend huizen bouwen.
Maar inderdaad, linksom of rechtsom zijn we het dichtstbevolkte land van Europa
Vervang 'het recht van de sterkste' door het recht van de psychotische gewelddadige zwakke, die iedere verantwoordelijkheid jegens de medemens ontbeert. Verder ben ik het helemaal met je eens.
@theo-is-dood | 16-02-23 | 18:55: Dat is Malta toch?
@theo-is-dood | 16-02-23 | 18:55: Ja maar dan heb je alleen nog maar de huizen. Daar komt dan nog eens de hele infrastructuur bij om die huizen aan te sluiten op de rest van Nederland. En die infrastructuur (wegen, spoorwegen, recreatie) is nú al zwaar overbelast.
Te weinig ruimte? Komt u wel eens buiten de randstad?
@Vunzigheid | 16-02-23 | 19:32: dat is een jij-bak. U weet drommels goed dat we die ruimte broodnodig hebben om Nederland leefbaar te houden. Of wilt u van Nederland een tweede Tokyo maken?
13% van Nederland is bebouwd(incl infra). Als je dat zou verdubbelen kunnen we dus 34 miljoen mensen kwijt. Dat zou de boeren 1/5 van de grond kosten
Kijk ik wil dat niet, maar het kan prima.
Het tekort aan huizen is maar een van de problemen die door immigratie worden verergerd. Neem bijvoorbeeld het lerarentekort. Als er tienduizenden kinderen naar dit land verhuizen en bijna geen enkele leraar, dan moet je niet raar opkijken dat er niet genoeg leraren zijn. Misschien krijgen over 10 jaar de kinderen les van een hologram, want een leraar is dan niet meer te vinden. Iets soortgelijks kan ik ook bedenken over de zorg, de politie en andere beroepen waar tekorten zijn.
En als ik Spartacus met die bijl zie, denk ik..,,
Here's johnny!
www.google.nl/search?q=here%27s+johnn...
Nou.. als ik op mannen zou vallen zou ik hem best wel doen denk ik.
Altijd maar weer praten over betaalbare huizen.
Ze worden niet gebouwd.
Gemeenten vragen de hoofdprijs voor bouwgrond, waardoor ontwikkelaars en bouwers er te weinig aan verdienen.
De grondprijzen moeten zakken, dan kan de hele sector betaalbaar bouwen en er nog wat aan verdienen ook.
Grond is schaars, mede doordat heel veel gebieden “stikstof” gebieden zijn geworden.
Banken zijn strenger geworden en de rente gaat weer iets omhoog.
Gunstig voor de prijs van een huis, ongunstig om een lening af te sluiten.
Ondertussen krijgen veel te veel mensen voorrang op de woningmarkt, waardoor de doorstroom vastloopt.
In Pekela zou ik niet gaan wonen.
Da’s een vies ontuchtdorp, waar geile clowns wonen (of was het toch niet waar?)
*fiets begraven doet*
Bassie kwam toch uit Vlaardingen?
@Alfred E. Neuman | 16-02-23 | 17:45: Uit Nigeria. Balt voet bij Ajax.
@Alfred E. Neuman | 16-02-23 | 17:45: Ja, daar bij die Bolderkar.
@Ruimedenker
Staat mij iets bij met de Bolderkar.
De verhalen waren sterk. Maar het zou in de kelder gebeurd zijn en die is er echt echt niet daar. Dat maakt t verhaal toch beetje moelijk
Je kan toch ook eens beginnen met een garagebox, caravan of Taainiehauws. Lees net dat Hugo de locaties en bouwplannen naar zich toe gaat trekken. Volkshuisvesting.
Oh, Hugo gaat het regelen! Nu komt het goed.
Ik blijf voorlopig lekker in mijn huurhutje zitten. Voor mij alleen is het groot genoeg, voor 2 personen ook nog wel, alleen geen tuin maar een klein kut balkon. Het is te betalen en de locatie is top. Hier in het dorp zie ik inmiddels rijtjeshuizen voorbij komen van 400K, dat gaat toch werkelijk nergens meer over.
"Dan is op basis van de huidige leennormen een maximale hypotheek van €360.000 mogelijk.""
Daaarvoor koopt U hier een leuk huisje met 4000 meter grond.
www.immowelt.de/expose/284bv5l
En dan uw buurman worden zeker.
Meh, peerden in de wei vlakbij is stank, strontvliegen en dazen.
@Duwbak_Linda | 16-02-23 | 17:36: U bent geen natuurmens?
Een vrijstaande bungalow zonder paarden gaat voor 130.000 Euro.
@Duwbak_Linda | 16-02-23 | 17:36: Heb ooit een keer een dag op een manege gewerkt en de fout gemaakt de deur van mijn bus open te laten staan. Maanden later kwamen er nog steeds van die gore vliegen achter het dashboard vandaan.
Contactadvertentie
'Gezocht, een whatever partner met modaal inkomen om samen mee te kunnen wonen. De hele wereld is toch al fluïde, dus wie geeft er een zaadvlek in een zakdoekje om. Bezoek en logeren van daadwerkelijke seksuele partner is bespreekbaar.'
Gezocht: gefortuneerde jongedame (90+) met gezonde sexdrive en plenty kussens in bed. Alzheimer geen bezwaar. Doel: huwelijk in gemeenschap van goederen. Belooft gemeenschap.
@goedverstaander | 16-02-23 | 17:35: Jammergenoeg is Raquel Welch net heengegaan..
@Sinterbikske | 16-02-23 | 17:43 | Die had vast ook wel een leuk bedrag op het boekje staan.
@goedverstaander | 16-02-23 | 17:35:
Hahaha, staar geen bezwaar
"They say the world was built for two".
That's correct! For me and Lana only.
Heb je haar ooit 'live' horen zingen?, dat kan ze dus echt niet. Ik hoop dan maar van harte dat het echte liefde is tussen jullie tweetjes....
Wie zegt dat het zingen mij interesseert?
In Nederland wonen kost nou eenmaal wat meer. Maar dan heb je ook wat. Je bent alvast wel in de buurt van goede zorg voor de laatste jaren van je leven. Vooraf daaraan rek je de tijd achter een beeldscherm. Kijkend naar andere mensen die niet achter een beeldscherm zitten en wel iets leuks hebben te doen of vertellen. Op een grijze Zaterdag langs de supermarkt. Is het allemaal deprimierend? Nou, dan kan je bij een vereniging. Of gewoon alleen focusen op je werk. Ook zijn er terrasjes en kledingwinkels. Het is een leven lang arbeid waard. Steek de buit van je 35 productieve jaren in een uitgeleefd rijtjeshuis. Je bent echt niet de enige die het doet. hoor. Het is goed te doen. Gewoon als middelmatige boven het gemiddelde verdienen en dat dan afdragen.
Of je wordt sekswerker en je stopt dan weer met sekswerken, dan krijg je een hoerhuis www.telegraaf.nl/nieuws/1158317927/de...
Met hoersoepsidie.
Ik denk dat de overheden de handen ineen moeten slaan en de aannemers moeten dwingen gratis huizen te bouwen, die verhuurders dan weer gratis aan moeten bieden aan onze nieuwe landgenoten.
Ja dat Hugo de sekswerkers voorrang geeft was te verwachten, hij heeft daar veel kennissen onder.
Mijn ouders starten bij mijn demente overgrootmoeder op zolder, ik in een stacaravan, daarna particuliere huur. Zes jaar geleden op mijn 39ste kochten wij ons eerste huis. En dan kom ik hier bij een buurtbijeenkomst, staat zo'n kerel daar te klagen dat er gebouwd moet worden want z'n zoon is al 24 en kan nog steeds geen eigen huis kopen. Daar zakt mijn broek van af, verwende generatie.
Precies dat.
Wij zijn vergelijkbaar gestart.
Weinig eisen, hard werken en flink sparen.
En als we nu bij zo'n buurtbijeenkomst komen horen we "ja maar jullie hebben geen kinderen maar wel een groot hoekhuis"?!?!?!
I.d.d.: Daar zakken onze broeken van af, de verwende generatie en hun ouders.
Er moet ook gebouwd worden, want er zijn genoeg zoons en dochters die de dertig al gepasseerd zijn. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat onze overheid aan één van haar kerntaken voldoet, namelijk het huisvesten van de Nederlandse bevolking. Ik begrijp dat jij het ook niet makkelijk hebt gehad, en ik heb zelf ook een afkeer van dat soort egotrippers die zich alleen maar druk maken over hun eigen kroost, maar dat neemt niet weg dat het niet teveel gevraagd is om een betaalbare woning te kunnen betrekken zodra je volwassen bent en gewoon een baan hebt.
Is dat verwend? Ik heb een soortgelijk verhaal hoor, maar jij vergeet dat die zoon vast niet in aanmerking komt voor huren. Ja, exorbitante prijzen in de vrije sector.
@VBO_B_Niveau | 16-02-23 | 17:31:
Dat vind ik ook, vbo. Goed betoog.
Startten met dubbel T hoop ik toch anders zin ze wel erg laat gestart;)
@Smoelensmid | 16-02-23 | 17:47:
Je hebt er weer zijn in.
Geweldig, opscheppen over je armoedige achtergrond youtu.be/ue7wM0QC5LE
Zo'n 40 jaar geleden kon je met je postbodesalaris je niet-werkende vrouw en 3 kinderen onderhouden. Een hypotheek behoorde ook tot de mogelijkheden.
Weliswaar voor een rijtjeshuis met een niet te grote tuin, maar toch.
Sinds die tijd, zo probeert men mij te vertellen, is de welvaart gestegen en zijn we er allemaal op vooruit gegaan.
Dat zou dan betekenen dat die pakjesbezorgers van nu allemaal in grote villa's wonen en 3x per jaar met hun kroost op vakantie gaan.
Het is ze gegund
Mijn vader kocht als meewerkend voorman in een drukkerij een vrijstaand huis in de Alblasserwaard. Met 1 inkomen (wel ploegentoeslag). Nu moet je met z'n 2-en werken om een huis te kopen. Vrijstaand huis is luxe nu, , voor de "boven ons gestelden". Vraag me af of de vrouwenemancipatie alleen maar bedoeld was om ons neer belastinggeld af te troggelen. Van economische zelfstandigheid is immers geen sprake meer. Daarvoor moet je net z'n 2-en zijn.
De beëdigde! Postbodes van toen allemaal weggesaneerd. Neven Mo en Salim brengen nu de pakjes weg als onder-subcontractors voor hun oom Haddan die weer subcontractor voor voormalig staatsbedrijf TPG post is. Ze rijden op stukloon, zonder sociale zekerheid, de busjes worden geleasd waarvoor de opdrachtgever garant staat. Zij zijn niet kredietwaardig en worden dat ook nooit. Om de paar jaar trekt men de stekker eruit vlak voor de achterstallige belastingclaim echt betaald moet worden. Dan begint het circus opnieuw maar dan wordt een andere oom de nieuwe hoofd-subcontractor.
@MeppieRocks | 16-02-23 | 19:35:
Klopt. Hier alle Nederlandse vrouwen geëmancipeerd en allemaal werken.
... zodat iedere vrouw die vanuit het buitenland Nederland binnen komt een huis, uitkering, zorg en alle (kind) toeslagen geboden kan worden opdat zij een volledig (financieel) zelfstandig bestaan kan leiden - óók heel geëmancipeerd dus eigenlijk.
Post is nou bij uitstek een beroep waar je niet door lage landen weggeconcurreert kan worden. De voorwaarden bepalen we nationaal. De race to the bottom was in deze sector nergens voor nodig
Starters worden afgezet.
Zolang er nog geen verbod op zit:
Kom hef je glas met mij
Nog una mas met mij
Want deze mooie tijd
Gaat veel te snel voorbij
Dus zet de avond voor
Heel even stil met mij
Laten we proosten op dat wat we hebben
Nu dat we er zijn
Stel (het werkwoord). Het duurde een paar seconden voordat de glimlach op mijn lippen verscheen. Dat zijn de betere grappen! Daarom ben ik op de roze blog!
Ja, ik vond 'm ook briljant!
<3<3<3
Mooi.
Wie is de prachtige vrouw van dat k**erduur k**kerhuis?
*Zwijmelen doet*
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is dat Fa ''kankerduurkankerhuis'' tima.
Ik zit me af te vragen of het goed en moreel is om geen huur meer te betalen aan mijn huurbaas, die nog nooit een dag in zijn leven gewerkt heeft maar tóch slapend rijk wordt terwijl ik 80% van mijn inkomen kwijt ben? O, en mevrouw de wijkagent: Ik zit nu even Lana Del Rey te luisteren, met noise-cancelling hoofdtelefoon op, op maximaal volume, want ik wil graag doof worden, dus u zult de deur toch écht in moeten trappen als u mij wilt aanspreken op mijn gekke gedachte.
*zucht*
Was vanmorgen ook op de radio. Een gozer die kon wel ergens in Arnhem gaan kopen, maar dan zou hij zijn sociale leven in Utrecht gaan missen. Ja, daar gaat het dus mis he. Een sociaal leven.
Mooi eerbetoon van de Joop aan Spartacus: (reprise)
www.bnnvara.nl/joop/artikelen/geensti...
Server rookt nu al.
Tja, met dat armetierige dozijntje goedgekeurde reacties daar snap ik wel dat ze het over een 'reaguurdershorde' hebben en in paniekmodus gaan namens de 66.
Goede mensen onder elkaar.
Han is als kind in een ketel met azijn gevallen.
''Ze hopen dat ze op die manier hun reaguurdershorde uit hun holen kunnen lokken.''
Aha. Ik leef in een hol. Ik ben zeg maar een soort van onderontwikkelde Neanderthaler.
Geachte Jopies, het is écht geen pretje om jullie vriendjes de hele tijd in hun onderbroekjes voorbij te zien vliegen, dus misschien moeten jullie vriendjes gewoon eens even niet filmpjes of foto's zichzelf in hun onderbroekjes het internet op slingeren, omdat privacy niet echt bestaat op het internet? Ik weet niet hoor!
In Helmond zijn de huizen gratis en krijg je er een vrouw bij.
Plus campingjoggingpak...
En muziek van The Cure.
Moet je wel in Limburg willen wonen, Brabant zou ik nog overwegen
Maar ze meppen er katten en ik houd niet van vlaaien
Even terug in de tijd.......
Eind jaren 80 werkte ik bij een bank. Kocht je een woning van 300k (vrije verkoopwaarde) dan was de executiewaarde daar 85-90% van. 255-270k dus max. Daarvan wilde de bank slechts 75% van financieren 200k dus. Soms tot 90% maar die laatste 15% moest wel binnen 5 jaar terug betaald zijn.
Met andere woorden je moest destijds ook al eerst gespaard hebben voordat je een huis kon kopen.
Maar ja, toen waren er geen Starbucks die koffie met havermelk serveerden, andere kekke coole tentjes en had je niet ieder jaar een nieuwe telefoon nodig of ging je 3x per jaar op stedentrip.
Men wil tegenwoordig alles direct. Nu meteen en het liefst gisteren.
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen...
inderdaad, ken die verhalen van mijn vader. Je had zwarte schoenen en bruine schoenen, daar deed je dan 7 jaar mee. Vakantie was op de solex naar Duitsland of vissen in Tienhoven
Gekke bank. Ik kon in de jaren negentig (tot tweemaal toe) gewoon tot 125% van de aankoopwaarde verhypotheken.
@small_town_dude | 16-02-23 | 17:10: En met bruine schoenen stond je voor lul volgens deze grootmeester:
www.youtube.com/watch?v=AOzkkRJirKk
@ViaNova
Bij banken had je toen toch de personeelshypotheken tegen gunstige voorwaarden?
@goedverstaander | 16-02-23 | 17:13: Dan was u vast van een "goede" familie.
@Basil Fawlty | 16-02-23 | 17:14: Zekers 25% korting op de hyptheekrente. I.p.v. 8% betaalde je 6%.
@Basil Fawlty | 16-02-23 | 17:14:
Je kreeg een beetje korting op de hypotheekrente. Maar dat voordeeltje werd door de fiscus afgeroomd.
Keiharde discriminatie. Een automonteur mag in de garage waar hij werkt gratis z’n auto onderhouden. De juffrouw bij de bakker krijgt op zaterdag het gebak mee dat over is. En de bouwvakker die ooit voor een onderdeeltje naar de bouwmarkt moet, die moet nog geboren worden
@ViaNova | 16-02-23 | 17:19:
Dat is 'm en dat kwam dan zeer goed uit. Mocht volgens mij niet meer op een gegeven moment van de belastingdienst (via politiek besluit).
@theo-is-dood | 16-02-23 | 17:23:
Dank!
@theo-is-dood | 16-02-23 | 17:23: Ja, soms ging je wel eens naar gamma, maar inderdaad, hij die appelen vaart hij die .... ik had iedere week wel wat pakken draad over.. en op een schakelaartje keken we ook niet, en mijn schoonvader werkte op een steenfabriek.. ieder jaar een nieuwe gevel, en binnenmuren..
@ViaNova, ik weet niet bij welke bank je werkte maar in die tijd was maximaal 110% executiewaarde de standaard.
When you are born with a dick, you'll never be a chick.
Om een huis te kopen moet je binnen zijn. Afzender; Marco.
Vandaag is rood de kleur van mijn saldo
Er wordt altijd net gedaan alsof het in de jaren '80 '90 '00' wel makkelijk was om als alleenstaande starter een koophuis te vinden. Is niet waar.
Mijn vader betaalde 13% hypotheek destijds na eerst jaren op zolder bij zijn ouders te hebben gewoond. Mijn oom begon in een premie-A woning in Huizen na 10 jaar in een flatje, met moeite kon hij nog gordijnen betalen.
Toen kwamen er geen 50.000 economische vluchtelingen per jaar binnen
12 procent destijds, mijn eerste krottige kuthuissie, in Geertruidenberg.. voor de verbouwing nog een persoonlijke lening, van 36 maanden terug te betalen met girokaarten, iedere maand 1 bij de bank binnengooien.. geweldige tijden.. nooit spijt van gehad.. na ruim 10 jaar verkocht.
Eindelijk klaar want die plaknegert John W bestond toen nog niet, en nog een leuke subsidie geincasseerd, want isolatie ( toen al ) nieuwe gevels, badkamer, keuken, cv ketel, en eindelijk wc binnen, inplaats van zo,n hokkie buiten..
Ja, toen werd er nog gewerkt.. in plaats van toktik en andere luiwammes shit.
TerneuzeN.
Heeft u ze geteld?
@Sinterbikske | 16-02-23 | 17:09:
Moeilijk. Gaan alle richtingen uit.
Ik wil sneeuw! Heb al een huis.
Terneuzen heeft een skihal. De coffeeshop moest iets met al dat geld.
@Shoarmamasutra | 16-02-23 | 20:22:
Ha. Een kenner. Lol.
Die 900.000 huizen van Hugo en de totale migratie stop van Mark gecombineerd met het fantastische financiële inzicht van Sigrid gaat dit allemaal oplossen.
Die Timon Dias zou voor Geenstijl moeten gaan bloggen. Aanwinst.
De best geklede houthakker ter wereld en omstreken.
Hei-ho, hei-ho ... *fluitje deunt*
He's a lumberjack and he's okay.
@Mr_Natural | 16-02-23 | 17:05:
He sleeps all night and he works all day.
@Mr_Natural | 16-02-23 | 17:05:
Dju wilde ik net neerpennen.... Spartacus is a lumberjack...
Learn to code.
Working on it!
Om over 5 jaar vervangen te worden door AI? Copilot kan nu al beter coden dan een gemiddelde VBO_B_Niveau programmeur. Ik zou boer worden.
@JWZ_JMK | 16-02-23 | 18:23: Ja, ik ga echt naar jou luisteren en meteen stoppen met mijn studie. Joe.
Kom op jongens, een beetje creatief zijn. In 020 koop je met je partner maar liefst een 36 m2 voor € 360.000.
16 km verder is de prijs per m2 € 3000
En 16km is prima te doen op uw scootah met de milde winters...
REAGEER OOK