Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM eist 22 maanden cel tegen Richard de Mos

Wat krijgen we nou

Richard de Mos arriveerde in een limousine, maar als het aan het Openbaar Ministerie ligt vertrekt hij in een arrestantenbus. Het OM eist tegen de sympathieke (of: sympathiek ogende) Haagse politicus bijna twee jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf voor 'omkoping, corruptie en samenspanning met partijsponsoren'. "Ook pleit het OM voor een bestuurlijk beroepsverbod van vier jaar voor De Mos en zijn partijgenoot Rachid Guernaoui." De politicus van het volk is volgens de officier van justitie geen politicus van het volk, maar een crimineel die doet aan strafbare vriendjespolitiek: "Als politici het vertrouwen zo beschamen, schaadt dat de democratie. De ombudspolitiek van De Mos klinkt sympathiek, maar blijkt pijnlijk ondemocratisch, het is pure vriendjespolitiek. De Mos omzeilde de regels die ervoor zorgen dat alle burgers gelijk behandeld kunnen worden." De capo di tutti capi van Napels aan de Noordzee zelf noemt het een 'politiek proces'. Maandag De Mos-dag, vonnis medio maart.

Social

Reaguursels

Inloggen

Deze eis van het OM zal geen goed doen aan het vertrouwen van het Haagse volk in de politiek. Waarom wel de Mos en niet Neelie Kroes? De Mos is door heel veel Hagenezen gekozen en nu wordt hun dorpspoliticus zwart gemaakt door het OM.
Waarom duizenden strafzaken seponeren wegens te weinig tijd en personeel en wel tijd hebben om de Mos te vervolgen?
Ik geloof ook niet dat de Mos zichzelf heeft verrijkt, maar dat zal nog wel blijken uit het proces. Hij is enthousiast en wil hard werken voor de stad en de bevolking en dat doet hij op een niet erg conventionele manier. Hij heeft als snel opkomende partij ook niet een partijkader achter zich om zijn inzet voor de stad te kaderen binnen de grenzen van wat bestuurlijk legitiem wordt beschouwd. Dit was misschien niet gebeurd als hij een soort van politieke coach zou hebben gehad die hem tegen zichzelf in bescherming had kunnen nemen. Maar om zijn politieke groep nu een criminele organisatie te noemen, terwijl de ambtenaren van de toeslagenaffaire vrijuit gaan, lijkt mij wat kort door de bocht. Brandschoon zal de Mos wel niet zijn, maar deze eis is gestoord.

ches | 01-02-23 | 23:29

Nou ja.. als'ie de bak indraaid gaan we allemaal .. geborduurde kussens, bloemen, taarten, etc.sturen.. en kan hij ook mooi zijn boek schrijven... een soort j'accuse of mijn strijd tegen etc... om er gelouterd uit te komen... want onschuldig is 'ie natuurlijk... vooral vergeleken met al het rapalje wat gewoon 'los" loopt.

grapjasz | 01-02-23 | 19:52

En er is maar 1 persoon in NL met het patent “daar heb ik geen actieve herinnering aan”.
Oh en Hugo heeft het andere patent “ik was er niet bij betrokken, maar heb wel betrokkenheid gehad”.

Gaat het niet dan? | 01-02-23 | 19:45

Ach ja, even 2 miljard aan dividendbelasting afschaffen voor je vriendjes mag wel zonder enige straf/aanklacht dus wat is dan een paar vergunningen in verhouding?

Sinclair | 01-02-23 | 18:59 | 4

@spanarchist | 01-02-23 | 19:08: ;-). Appartement. Je moet ook weer niet te groot maken, hoewel het qua locatie natuurlijk niet slecht was. Prima om te Airbnb'en!

Otto Normal | 01-02-23 | 20:08

@Otto Normal | 01-02-23 | 20:08: En om D66-stagiaires en medewerksters beter te leren kennen.

spanarchist | 01-02-23 | 20:15

@Otto Normal | 01-02-23 | 20:08:
Ik ken veel mensen zonder appartement, maar wel met 14+ jaar op een wachtlijst.

peterdh | 01-02-23 | 21:40
▼ 1 antwoord verborgen

Niet alleen de politiek is ongeloofwaardig geworden, ook de rechtsspraak wordt steeds minder betrouwbaar. Een levensgevaarlijke ontwikkeling.
De willekeur, de dubbele maat, de ideologische gekleurdheid, de politieke beinvloeding, de extreme aandacht voor dit soort zaken en het wegkijken voor heel veel andere zaken, het maakt het allemaal niet beter.
Vrouwe Justitie heeft haar blinddoek allang afgedaan en bekijkt tegenwoordig alles met haar linkeroog.

spanarchist | 01-02-23 | 18:54 | 2

Mooi verwoord.

Hetisnietaanteraden | 01-02-23 | 19:57

@spanarchist | 01-02-23 | 18:54 |
Mee eens. Sinds COVID is me opgevallen dat de maatschappij en haar instituten (zelfs onafhankelijke wetenschap) op bepaalde vlakken totalitaire trekjes vertonen. Waarmee ik wil zeggen dat voorheen onafhankelijke en objectieve processen/ instituten dat soms niet langer schijnen te zijn.

De Mos zal heus wat op zijn kerfstok hebben, maar als hij voor dit soort dingen zo moet boeten, zijn er anderen die ook voor de bijl zouden moeten gaan.

Osiris | 01-02-23 | 20:09

En Polen die met een dronken kop mensen doodrijden komen weg met een taakstraf. Schiet mij maar lek.

RGV42 | 01-02-23 | 18:49 | 1

Oh kwestie van tijd voor dat dat gebeurd. Dat tegenstanders van de zittende macht lek worden geschoten. Oh wacht. Er is er al een door zijn hoofd geknald. Op een mediapark. Die kwam ook iets te dicht bij de zittende macht in de buurt met ideeeen die niet strookten met die van de zittende macht.

peterdh | 01-02-23 | 21:42

Is een sjacheraar zoals De Mos is, en toegeeft te zijn, ook corrupt als hij zelf niet beter is geworden van zijn handelswijze, dat is de vraag hier.

De Mos heeft ongetwijfeld een paar vlekjes waar juridisch mogelijk iets van te vinden is maar bij de naam Liesbeth van Tongeren moet ik spontaan braken en schiet mijn bloeddruk de lucht in van ergernis. Wat een afschuwelijk mens is dat.

_pacman_ | 01-02-23 | 18:45 | 3

Beter worden van iets hoeft niet financieel gewin te zijn.

Quantum Suicide | 01-02-23 | 19:31

@Quantum Suicide | 01-02-23 | 19:31: Meh, Dat wordt dan wel heel lastig hard te maken, klinkt als iets heel subjectiefs.

Otto Normal | 01-02-23 | 20:09

Tja we hebben een minister president die "de wet terzijde schuift als hem dat politiek goed uit komt" (zijn eigen woorden), en ook gewoon gedocumenteerd en bewezen de wet overtreden heeft door documenten te wissen die niet gewist mochten worden. Wat hij ook wist, die komt weg met ik had een nokia slaplulverhaal. Geen haan die er naar kraait. Terwijl het gewoon een wetsovertreding is.

peterdh | 01-02-23 | 21:45

Corruptie is de pest voor je land.
Kijk maar in landen waar het uit hand is gelopen.
En geld maakt macht, en macht maakt geld,
macht corrumpeert,
er gebeuren dingen die niet kloppen te kosten van Henk en Ingrid,
en uiteindelijk begint iemand een oorlog met de buren, gewoon omdat het kan.

De Mos kan daar beter uit de buurt blijven.

AdvocatusDiaboli | 01-02-23 | 18:37 | 1

En dat niet eens op landelijk niveau. Kijk eens in Brussel om de hoek, daar druipt de corruptie ook overal tussen de kieren vandaan.

Hendrik_Ijzerbroot | 01-02-23 | 19:07

Mis nogal miljarden van Hugo. En anderen.

Hetiswathetis | 01-02-23 | 18:35 | 1

Die ton van de Mos is echt veel belangrijker. 5,1 miljard verdwenen onder de Jonge, ach, kan gebeuren. Sywert staat op een lange lijst van profiteurs waar Hugo zich niet mee bemoeit heeft maar wel bemoeienis mee heeft gehad.
Ondertussen heeft Jetten ook al 400 miljoen "klimaatgeld" verloren. Maar ach, voor de goede zaak dus geen probleem.

spanarchist | 01-02-23 | 18:38
-weggejorist-
Colin.Fart | 01-02-23 | 18:28

Er zijn plenty vormen van corruptie in Nederland maar die doen het effe handiger dan de Mos. Ik ga af op wat ik gelezen heb over de Mos

Cornelis12 | 01-02-23 | 18:23 | 5

@Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 18:32:
Na een staatsredding miljoenen extra bonus naar binnen harken.
Het maakt die lui ook helemaal niets uit, een groot bord voor de kop en graaien maar.

AdvocatusDiaboli | 01-02-23 | 18:38

Pfff dat penthouse. Is griebusbuurt in Scheveningen. Flatje misschien hoogste verdieping. Gekregen wellicht, maar niks voor teruggedaan en dat is toch wel een voorwaarde voor corruptie.

Weethetallemaalniet | 01-02-23 | 18:53

@Weethetallemaalniet | 01-02-23 | 18:53:
Transparantie en integriteit tellen niet meer? Daarnaast is Pechtold ook goed weggekomen met dat akkefietje in Leiden. Deugde ook van geen kant. Zonder onderzoek is het natuurlijk makkelijk roepen dat er niets aan de hand was.

amateurrr | 01-02-23 | 19:00
▼ 2 antwoorden verborgen

What's new.

Bij de LPF was het vastgoedgehalte nogal hoog.
Jaren geleden was er Haagse multimiljonair Chris Thünnessen, vastgoedhandelaar, eigenaar van Metterwoon, sponsor van Feyenoord en het programma Business Class.
En financier van de LPF.
Wat is huizen ‘uitponden’:
Je koopt sociale huurwoningen met ouderen (met dank aan de verhuurderheffing van de VVD),
je laat ze verslonzen tot voorbij het onaanvaardbare,
zet de bewoners onder druk om op te donderen,
dan knap je het snel op en maakt maximale winst bij verkoop.
Zo verkoop je appartementje voor appartementje, of rijtjeshuis voor rijtjeshuis.
Agressief kopen en verkopen, zonder maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Carrouselverkoop:
Kadaster, 10648, 13 augustus 1993:
'Koninklijke Haagse Woningvereniging van 1854 tot verbetering van woningen' verkoopt 241 sociale huurwoningen aan VHS Vastgoed BV van Ed Maas.
Hij betaalt 7 miljoen gulden (30k per woning).
Binnen een half uur, verkoopt Maas ze door aan Tekla Holding BV voor 9,95 miljoen gulden.
3 weken later verkoopt Tekla de sociale huurwoningen aan Thünnessen, voor 10,5 miljoen gulden,
Thünnessen verhoogt de huren maximaal.
De Haagse Woningvereniging heeft hier achteraf spijt van.

"Je moest hem steeds terugduwen wilde hij zich fatsoenlijk gedragen."
Deze vastgoedsjacheraars omarmen ‘de nieuwe politiek’, en doneerden aan de LPF.
Waarom zou je dat doen?
Heeft de LPF de invloed van o.a. Thünnessen van het lijf weten te houden?
Of er is sprake geweest van foute politiek?

AdvocatusDiaboli | 01-02-23 | 18:16 | 2

Daar zaten inderdaad (ook) een hoop foute mannetjes bij die hun kans roken.

Hommel | 01-02-23 | 18:21

Correctie: de verhuurdersheffing bestaat sinds 2013.
"In 2013 was de algemene teneur in de politiek namelijk dat de woningcorporaties wel met wat minder geld toekonden. Dat had te maken met schandalen over speculaties op de woningmarkt en te hoge salarissen voor directieleden. En hoewel experts waarschuwden voor de negatieve gevolgen van de heffing, dacht het Centraal Planbureau dat de verhuurderheffing in combinatie met hogere huurstijgingen meer woningbouw zou opleveren. Inmiddels is duidelijk dat de belasting dat effect niet had."

AdvocatusDiaboli | 01-02-23 | 18:25

De Mos negeert gemakshalve allerlei appjes e.d. die de verdachten elkaar en andere betrokkenen stuurden. Die duiden op z’n minst op een heel dubieuze handelswijze. Makkelijk om je politieke tegenstanders de schul te geven - en misschien nog terecht ook - maar is is ook een berg ander belastend materiaal.

Hommel | 01-02-23 | 18:16 | 1

Als je bij de juiste partij zit mag je straffeloos alles vergeten of wissen van je telefoon. No questions asked.

Andersdenkend | 01-02-23 | 18:20

Herinner mij nog de tijden dat politici geen uitspraak deden over zaken die nog onder de rechter waren. De trias. Verheug me nu al op die vrome smoelen bij de talkshows die dat ook vanavond gaat stellen ... ""MAAR"" ... De demoCratie IN geVaaR, Rook DuS VuUR ! PopuLIsMe !!!! CoRRuPtIe !!! PoOlen. Nazi. IEs Anders !!1!

Piet Karbiet | 01-02-23 | 18:09 | 3

Dat is dan de onder idioten zo geroemde Nieuwe Politiek.

Hommel | 01-02-23 | 18:19

Alleen als het zo uitkomt. Over de Mos mag dat, want die is fout.

spanarchist | 01-02-23 | 18:25

@Redactie
Is het, gelet op de privacy, een idee dat jullie een balkje plaatsen over de ogen van Richard de M.?

wapster | 01-02-23 | 18:05

En dan nu een rechtzaak tegen Rutte wegens stelsematige valse beloften ,
Documentatie achterhouden betreffende kindertoeslagaffaire en het stelselmatige liegen naar bevolking toe.
En dit alles voor eigen gewin.
Premier willen blijven ten koste van veel mensenleed.

Mispel | 01-02-23 | 18:02 | 1

Maar Rutte een lul is doet toch niets af aan deze tenlastelegging?

Hommel | 01-02-23 | 19:42

Een IT-miljonair geeft D66 een miljoen, maar daar komt geen enkel onderzoek naar want aan dit soort schenkingen zit geen luchtje, zeker niet bij een voorbeeldige partij als D66. En dat appartement van Pechtold, dat was een kado van een buitenlands vriendje, toevallig een voormalig diplomaat, dus dat hoefde ook niet onderzocht te worden. Dat D66 daarna de grootste voorstander van het CETA-verdrag werd, was puur toeval.
Bij de Mos gaat het over iets van een ton, en daarom laten ze die man inmiddels al 3,5 jaar bungelen. Dat er een luchtje zit aan zijn handelswijze zal best wel mogelijk zijn, maar deze enorme willekeur stuit zo tegen de borst.

spanarchist | 01-02-23 | 18:02 | 11

@Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 18:28: Hou toch op. De willekeur bij het OM is misselijkmakend, je zou er een boek over kunnen schrijven. Alles aan dat appartement van Pechtold was fout, maar toch wist het OM direct te melden dat er niets mis was met de schenking. Behalve de belastingopgave dan, zelfs daar liep Pechtold mee te rotzooien. Het is een vicieuze cirkel: de passiviteit van het OM bij eigenlijk alle schandalen rondom Pechtold wordt gebruikt door D66-trollen zoals jij om te zeggen dat er niets aan de hand is, "anders had het OM het wel onderzocht".
En dat Wilders jarenlang in de rechtbank heeft gezeten voor een uitspraak ga je wijselijk niet op in.

spanarchist | 01-02-23 | 18:35
-weggejorist-
Rico Tampeloerus | 01-02-23 | 18:56
▼ 8 antwoorden verborgen

Dan zou ik de man met de schoenen ook donkere dagen tegemoet moeten zien. Maar mijn altijd correcte onderbuik vertelt me iets anders.

Andersdenkend | 01-02-23 | 18:00

"Wie denkt dat je betalende achterban mag voortrekken, diskwalificeert zichzelf als politicus." Aldus het OM. Zullen we die techmiljardair die D66 een miljoen kado gaf ook even van zijn bed lichten, evenals heel D66? Want daar zullen ook ongetwijfeld wat dealtjes tegenover staan.

Ome_BW | 01-02-23 | 17:58 | 3

"Want daar zullen ook ongetwijfeld wat dealtjes tegenover staan."
Dat moet je dan wel eerst aantonen. Volgens mij is het veel modderiger dan dat, deze miljonair steunt een partij die goed is voor een politiek klimaat waarin hij zijn zaken beter doet. Een rechtstreeks voordeel zit er vast niet achter.

Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 18:00

‘Ongetwijfeld’. En dat is het hem. Zijn er concrete aanwijzingen, dan onderzoeken. Anders is het gewoon legaal. Neemt niet weg dat Nederland nog wat stappen kan zetten op het gebied van transparantie van partijfinanciering. Die ene meneer uit Venlo is erg tegen. Stemde zelfs tegen een motie om geldstromen uit Rusland richting NL politieke partijen te onderzoeken.

BobDobalina | 01-02-23 | 18:02

@Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 18:00: Het is anders opvallend stil vanuit D66 (of de ministers ervan) met betrekking tot windmolenparken voor datacenters etc. Sowieso is het opvallend stil rondom datacenters want kennelijk kan en mag alles daar wel voor ondanks dat het enorme stroomslurpers zijn. Maar ach: de techmiljardair sponsort je, dus geen lastige vragen erover stellen....

Ome_BW | 01-02-23 | 21:45

Ergens vind ik het sneu voor de man. Heb die docu over hem gezien, Napels aan de Noordzee, maar vind hem best oprecht bevlogen overkomen, hij ziet er niet uit als een zelfverrijker en heeft daadwerkelijk hart voor de politiek en de Haagse ondernemers. Maar hij lijkt ook graag gevleid te zijn en daarom misschien iets te gretig met vrienden die een voordeeltje van hem willen via de politiek. Mijn indruk is dat hij zich heeft laten meeslepen en over het randje is gegaan van wat er mag op dit vlak. Dat wist hij natuurlijk best maar zal gedacht hebben dat het allemaal zo erg niet was en dat in Den Haag wel meer geritseld wordt op een sluwere manier.

Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 17:51 | 5

Die Maar ..... Daar moet je echt wat aan doen.

Piet Karbiet | 01-02-23 | 18:00

Zo gaat het in de amateursport en overig verenigingsleven, lokale ondernemers die het beleid voor de club bedenken en met elkaar een ton bij elkaar leggen. Het is voor de community goed en iedereen is welkom en de drempel naar het bestuur is laag.

adhd-je | 01-02-23 | 18:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Lees je eens in in toenmalig verkeersminister Schulz Haegen en de ongeveer levenslange gunning van het contract voor de chauffeurskaarten aan het KIWA waar manlief aandeelhouder was die daarna flink cashte op die aandelen. Als dit geen politiek proces mag heten, hoe noem je het eervol wegkomen daarmee dan?

HD50 | 01-02-23 | 17:43 | 5

Urgenda is echt een voorbeeld van een normale burger ja.

HD50 | 01-02-23 | 19:05

Ik heb (gelukkig) nog wat te verliezen dus ga echt niet in mijn hemdje voor het hekje staan om aangifte te doen tegen foute mensen die duidelijk beschermd werden door de zittende macht.

HD50 | 01-02-23 | 19:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien kan die Commissie voo de Rechten van de Mens ook eens even uitzoeken of politici van bepaalde politieke partijen "onevenredig hard worden aangepakt" in Nederland.
Als je niet bij de Regentenpartij (VVD, D66, CDA, PvdA, GL en CU) hoort, maak je zo te zien toch wel duidelijk meer kans op vervolging. Zie bijv. de vervolging van Wilders inzake de Marokkanen, waarover Spekman en de vieze dokter de nodige minder complimenteuze dingen zeiden, zonder dat het ook maar enig gevolg had.
En zo zijn er nog wel wat akkefietjes van een dubbele moraal te vinden.

KeesBruin | 01-02-23 | 17:40 | 1

Zie het voorbeeld van Otto Normal: Hooijmaijers. En Van Rey was ook van een zittende partij (vvd). Dus ja, iedereen komt aan de beurt.

BobDobalina | 01-02-23 | 17:45

Kijk naar de zaak Hooijmaijers. Ritselaar en regelaar bij de provincie Noord Holland. 28 maanden voor corruptie. Stak wel een ruim kwart miljoen ekkies in eigen zak als beloning voor de inzet voor de altijd frisse vastgoed sector.

Otto Normal | 01-02-23 | 17:40 | 2

Mooi voorbeeld. VVD-er, maar werd keihard aangepakt. En het mooiste, niemand die het ging goedpraten. Hoe anders is dat bij De Mos.

BobDobalina | 01-02-23 | 17:43

@Bob Wat valt er goed te praten?

Zomaarwat | 01-02-23 | 18:53

Volgens mij moeten ze nog iets harder schudden aan de boom, want je wil natuurlijk wel alle rotte appels zien vallen, want dan kunnen we daarna de vruchten eindelijk eens plukken..

VBO_B_Niveau | 01-02-23 | 17:36 | 1

En snel de bevriende appeltjes terughangen natuurlijk, voordat het uitlekt.

funda | 01-02-23 | 17:38
-weggejorist-
Snellejapie | 01-02-23 | 17:36 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Mark zal nu wel peentjes zweten.

Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 17:34 | 4

Winterpenen, hoop ik.

VBO_B_Niveau | 01-02-23 | 17:37

Maar welke vrienden dan?

Ruimedenker | 01-02-23 | 17:37
▼ 1 antwoord verborgen

ChatGPT: Schrijf een gedicht van Gerrit Komrij over proces Richard de Mos met titel de Zittende Politicus 2023....

Piet Karbiet | 01-02-23 | 17:34

Ik vind het prima dat De Mos wordt aangepakt, als-ie het e.e.a. op zijn kerfstok heeft. Maar het zou nog beter zijn, als een aantal andere politici, van de meer gangbare partijen, ook eens achter hun vodden werd gezeten. Pechtold bijv. is bepaald niet van onbesproken gedrag, en zo zijn er nog wel een paar.

KeesBruin | 01-02-23 | 17:32 | 8

@Zapata10 | 01-02-23 | 17:40:
Reken je maar niet rijk met de peilings van De Hond want die rekent steevast in het voordeel van rechts, dat bij elke verkiezing bedrogen uitkomt.

Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 17:46

@Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 17:46: Ik reken me al niet rijk sinds 1980. Maar het is zeer genoeglijk als ik D66/PvdA en GL zie decimeren.
Ben rechtlijnig en met hypocrisie heb ik niets.

Zapata10 | 01-02-23 | 17:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Grappig. NPO en Rutte komen overal mee weg. Het systeemkartel probeert uiteraard wel ON en De Mos kapot te maken. Want er is recht op van alles, zolang dat in het straatje van datzelfde kartel past. Schieten met scherp op protesterende boeren is prima. Oppakken en afvoeren van snelweg-bezettende XR terroristen is puur fascisme uiteraard.
De rechtsstaat en eerlijke behandeling is allang een illusie, en met steeds meer EU gaat het snel nog verder bergafwaarts. Arm NL.

BoerKoekoek | 01-02-23 | 17:31 | 4

Eh, die agent is volgens mij nog steeds verdachte in een strafzaak dus hoe kom je erbij dat het ‘prima’ wordt gevonden?

BobDobalina | 01-02-23 | 17:40
-weggejorist-
Snellejapie | 01-02-23 | 17:40

@Ridde Rogter | 01-02-23 | 17:34: Bevalt het in Deugistan, waar Denk en de jeaup uw enige referentiekader vormen?

BoerKoekoek | 01-02-23 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is geen politiek proces, al probeert De Mos het er wel van te maken.
Blijkbaar heeft ie geen beter verweer.

RandyBiel | 01-02-23 | 17:31 | 4

Ik dacht dat men eerst bewijs nodig had, maar ik ben geen jurist natuurlijk.

funda | 01-02-23 | 17:36

@Gladiator Fap | 01-02-23 | 17:33: Als de donatie aan de partij plus het feit dat de partij er hard voor gewerkt heeft om een belang van de donateur te realiseren dan zijn er wel meer hondjes die fikkie heten denk ik. Het OM komt met 'niet betaald voor een etentje' als bewijs van omkoping. Ik vind dat toch minder sterk. In zo'n gezelschap (jongens die makkelijk 6 tot 10k netto per maand beuren) hoef je als loonslaaf echt niet mee te betalen aan de rekening. Als het tenminste een beetje jofele lui zijn en geen schraalhansen.

Otto Normal | 01-02-23 | 17:49

Rand.. enz

Hetiswathetis | 01-02-23 | 19:16
▼ 1 antwoord verborgen

Dat zal wel weer een hoop extra stemmen voor zijn partij gaan opleveren bij de volgende verkiezingen. Want dat is toch hartstikke zielig wat hem allemaal aangedaan wordt.

Momfert | 01-02-23 | 17:28 | 3

De vorige keer werd hij met een ongekend aantal geronselde volmachtstemmen gekozen (iets waar hij ook voor terecht staat). Ik denk niet dat hij dat trucje nog eens durft uit te halen.

BobDobalina | 01-02-23 | 17:30

Dat zou best eens kunnen, en niet onterecht.

funda | 01-02-23 | 17:33
-weggejorist-
entredeuxverres | 01-02-23 | 17:49

Top. Ik begrijp dat hier een afschrikkende werking vanuit zal gaan. Ik bedoel, dat de komende 80 jaar het open waterfront van het CS in de gemeente Amsterdam geen open bouwput meer zal zijn? Of de achterkant? Of beide tegelijkertijd? En het Rokin. Voor verherbouwproject № 81. Mooi. Yab Yum is toch al jaren dicht.

Piet Karbiet | 01-02-23 | 17:24

Veel advocaten van De Mos in de panelen. Alleen jammer dat ze geen rechtenstudie hebben gedaan of het dossier kennen. Veel figuren die D66 overal de schuld van geven (van inflatie tot asielinstroom -D66 is het nieuwe pvda geworden voor guurrechts). Zit er een van hun kamp in het verdachtenbankje met een serieuze verdenking mbt corruptie (en kiesfraude overigens) doen ze eigenlijk precies waar ze de anderen van beschuldigen: uitvluchten zoeken voor zeer schadelijk gedrag. Corruptie is dan opeens servicegerichtheid. Innige relatie met horecapenoze is dan hands on mentaliteit. En alles is een complot. Aan dit volk kun je het land dus ook niet toevertrouwen.

BobDobalina | 01-02-23 | 17:23 | 9

He bob

Hetiswathetis | 01-02-23 | 19:15
▼ 6 antwoorden verborgen

De Mos had dat penthouse niet aan moeten nemen, eigen schuld.

Mr_Natural | 01-02-23 | 17:23 | 1

Die Limosien we voorlopig niet terug.

Ruimedenker | 01-02-23 | 17:24

“Het OM acht bewezen dat De Mos heeft deelgenomen aan een criminele organisatie”…..
Als het OM consequent is, krijgen de rechtbanken het wel héél erg druk de komende jaren.
Als het gaat om vriendjespolitiek en het doorspelen van info in ruil voor dingetjes, is er werk aan de winkel.
Als eea bewezen is, mag de Mos brommen, maar niet alleen de Mos.
Ben benieuwd.

Ruimedenker | 01-02-23 | 17:18 | 2

Dit ja… kan echt niet door de beugel, maar er zijn er genoeg die dit op grotere schaal doen en buiten schot blijven.

Trekhaas | 01-02-23 | 17:30

De overige ritselaars en rommelaars hebben connecties met politieke partijen en bestuurders die de macht in handen hebben. Dat scheelt héél erg veel......

KeesBruin | 01-02-23 | 17:34

We zijn trouwens gezakt op de lijst van Transparency International, maar dit terzijde. We doen het nog steeds goed hoor.

Bigi Bana Boy | 01-02-23 | 17:17 | 2

dankzij Cora

Hai D. | 01-02-23 | 17:26

Jullie niet we.

entredeuxverres | 01-02-23 | 17:37

Wacht effe.... vriendjespolitiek en corruptie is strafbaar? Laat Rutte het maar niet horen... als De Mos een crimineel is, dan is Rutte de grootste maffioso aller tijden.

Gladiator Fap | 01-02-23 | 17:17 | 3

Want?

John McClane | 01-02-23 | 17:23

@John McClane | 01-02-23 | 17:23: Dat weet je best.

Gladiator Fap | 01-02-23 | 17:34

@Gladiator Fap | 01-02-23 | 17:34: Is Rutte ook al omgekocht door de horecavriendjes van de Mos ? ... heeft u zich al als kroongetuige gemeld bij de rijksrecherche ?

johnyl | 01-02-23 | 17:42

Benieuwd hoeveel jaar M. Rutte dan wel niet krijgt krijgt als eindverantwoordelijke van de toeslagen affaire. Of H. De Jonge voor zijn aandeel in de mondkapjesdeal. Oh, wacht...

zegmaarwij | 01-02-23 | 17:16

Een wethouder hier in de straat heeft eens de vuilcontainer van zijn buurvrouw bij de weg gezet. Hij heeft twee weken later een stukje zelfgebakken appeltaart van haar gekregen. Ik hoop maar voor zijn vrouw en kinderen dat hij hiervoor een voorwaardelijke straf krijgt, mocht dit ooit bekend worden.

goedverstaander | 01-02-23 | 17:15 | 1

Ik heb de vuilcontainer van mijn buurvrouw al tig keer bij de weg gezet en weer teruggehaald, en het enige dat ik krijg is harde muziek tot drie uur 's nachts. Niks taart. De tering.

VBO_B_Niveau | 01-02-23 | 17:26

Heeft Kafka al gereageerd?

Mr_Natural | 01-02-23 | 17:14

Politiek proces zegt hij dan. Nee meneer de Mos, het cliëntelisme, precies zoals Jos van Rey dat in Limburg deed en veel vooral Turkse gemeenteraadsleden helaas vaak werken. Het is een stevige eis maar laten we nou niet doen alsof De Mos niets gedaan heeft.

Bigi Bana Boy | 01-02-23 | 17:13 | 4
-weggejorist-
Gaat het niet dan? | 01-02-23 | 17:19

Als eea bewezen is, met de Mos brommen, maar niet alleen de Mos.
Als het OM consequent is, krijgen de rechtbanken het wel héél erg druk de komende jaren en raakt menige cel gevuld met politici.
Bedenk dat van Rey wegkwam met een taakstraf van 240 uur dn inmiddels gewoon met zijn achterste op het gemeente pluche zit.

MK27 | 01-02-23 | 17:23
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, dat belooft wat voor de echt grote vissen die nog aangepakt moeten worden…

… oh, wacht…

Rico Tampeloerus | 01-02-23 | 17:10

Als je iemand verkracht of total loss slaat krijg je van het OM veel lagere eisen.
Dit lijkt wel op die onzin tegen Wilders met die rare strafeis.
En bizar is nog steeds dat de keiharde moord op Fortyn niet werd beoordeeld als zijnde politieke moord.
2 maten justitie duidelijker kan het niet.

pejoar | 01-02-23 | 17:02 | 9

@AdvocatusDiaboli | 01-02-23 | 17:12: "Het was een moord door iemand die ze niet allemaal op een rijtje heeft."..... voegt toe: .... die zich gelegitimeerd voelde tot die actie over te gaan door het bewust geschapen politiek klimaat, waarin Fortuyn, net als Janmaat, Wilders, Baudet en binnenkort van der Plas (als ze te groot wordt), als de "nieuwe Hitler" gedemoniseerd wordt. Gekken heb je overal, maar zo geef je ze aanleiding om tot actie over te gaan. En dat is niet geheel onbewust zo gebeurd, anders zou dit land er nu héél anders hebben uitgezien.

Gladiator Fap | 01-02-23 | 17:22

@AdvocatusDiaboli | 01-02-23 | 17:12:
Zijn sluipmoordenaar volgde Fortuyn, aspirant mp, gewapend op het Mediapark, schoot hem van achteren door het hoofd, en het was geen politieke moord? Tjonge, je weet er blijkbaar meer van.

funda | 01-02-23 | 17:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Aha, dus de uitspraak is vlak voor de verkiezingen in maart?

Piet Karbiet | 01-02-23 | 17:00 | 6

Sms'je van Rutte; Ja!

entredeuxverres | 01-02-23 | 17:32

@Piet Karbiet | 01-02-23 | 17:29:
Ongetwijfeld, ik weet iets van quantummechanica, maar wie gelooft dat De Mos daar nu terecht zit zou zijn hoofd eens moeten laten nakijken.

funda | 01-02-23 | 17:32

Ja, als het kwaakt als politiek gemotiveerd, eruit ziet als politiek gemotiveerd dan is maar één conclusie mogelijk.

seasicksteve | 01-02-23 | 17:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Het OM laat zich weer eens kennen als loopjongens van de zittende macht.
Ongegeneerd wordt juridische terreur uitgeoefend op politieke tegenstanders, op basis van relatief sullige zaken. Sulligheden die doorgaans door de vingers worden gezien als dit wordt gedaan door inteeltfiguren in de baantjescaroussel.

Zeurders | 01-02-23 | 16:58 | 2

Zoals tegen Extention Rebellion, maar dat bedoel je vast niet.

Bigi Bana Boy | 01-02-23 | 17:14

@Bigi Bana Boy | 01-02-23 | 17:14: Tegen ExTINCtion Rebellion werd één keer "opgetreden... Het grotendeel van die "vlegels" loopt vast alweer vrij rond en plant gewoon weer de volgende illegale kleefactie, terwijl De Mos lange tijd in de bak gaat als hij verliest. Het is dus inderdaad niet te vergelijken.

Gladiator Fap | 01-02-23 | 17:26

Poeh, zeer zware eis, advocaat mag flink aan de slag. Maar of dit nog in twijfel kan worden getrokken? Denkelijk niet?

Jan, Leiden | 01-02-23 | 16:57

Bij de corruptie hoofdman van de VVD Jos van Rey was de eis 24 maanden onvoorwaardelijk.
Het werd 12 maanden voorwaardelijk en 2 jaar geen bestuurlijk ambt uitvoeren. Ondertussen is hij alweer wethouder.
De aanklacht tegen hem was wel iets ernstiger.
Aannemen van giften, corruptie, stembusfraude, lekken van vertrouwelijke informatie en witwassen.
Mooi vergelijkingsmateriaal.

entredeuxverres | 01-02-23 | 16:55 | 6

Een strafeis is nog geen straf hè?

Bigi Bana Boy | 01-02-23 | 17:15

@johnyl | 01-02-23 | 17:00:
Dat ze elkaar kennen is niet relevant. Rutte kent beide ook.
Wel dat de aanklacht tegen, spin in het web, van Rey veel ernstiger en uitgebreider was.
Naast de dagelijkse politieke corruptie is bij hem ook sprake van crimineel gedrag.
Dus de straf die volgt is zeker wel interessant.

entredeuxverres | 01-02-23 | 17:19

@Bigi Bana Boy | 01-02-23 | 17:15:
Nee dat zeg ik ook niet. Lezen is voor sommige mensen wel een straf.

entredeuxverres | 01-02-23 | 17:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja, het laatste restje sympathie voor de hr de Mos is verdwenen door zijn tweet "politiek proces". Beter luisteren naar je vriendin als die zegt dat je als wethouder geen "gratis" betaalde vloer moet aannemen.

nietonredelijkeman | 01-02-23 | 16:54

Gesnaaid worden wegens machtsmisbruik, dan ben je idd geen goeie politicus.

Dr. Blechtrummel | 01-02-23 | 16:52

Wat grappig! De meesten hier zijn in hun commentaren ineens "kabinet Rutte" gezind, en dat klopt wel met hun kortetermijn geheugen. Daarom blijft Rutte verlopig de zonnekoning in dit land. Ga maar alvast potjes vaseline hamsteren! Man man man....

Man-Bijt-Hond | 01-02-23 | 16:50 | 3

Nou ja, als de beschuldigingen kloppen moet hij gestraft worden vind ik, dat maakt nog geen fan van Rutte.

Tashtego | 01-02-23 | 16:58

Er zijn genoeg zaken die wat mij betreft aangepakt kunnen worden en dat word niet gedaan neemt niet weg dat Richard heilig is.

miko | 01-02-23 | 17:12

Dat je tegen het één bent, betekent niet automatisch dat je dan vóór het ander moet zijn. Zo zwart-wit denken linkse mafketels, ik schacht de gemiddelde GS reaguurder wat hoger in dan dat.,

Gladiator Fap | 01-02-23 | 17:28

Politiek proces aan mijn kont. Hij dacht boven de wet te staan en volgens zijn eigen regels te kunnen werken. Ik geloof nog wel dat De Mos niet met opzet de boel heeft willen tillen maar dat zijn handelen is voortgekomen uit domheid. Wat ook wat zegt over de mensen in zijn omgeving die hem adviseerde. Wellicht houdt de rechter daar nog rekening mee in zijn vonnis. Maar de wet overtreden is de wet overtreden. En daar staat in zijn geval gevangenisstraf op. We zullen het meemaken.

Red shirt | 01-02-23 | 16:50 | 1

Inderdaad, zit geen kwaad bij die man, en daarom is het ook een beetje zielig voor hem allemaal. Eigenlijk is ie gewoon gebruikt.

wilmeister00 | 01-02-23 | 16:54

wat een bananenrepubliek zijn we.

Ir. Wilhelmus | 01-02-23 | 16:49 | 1

verbijsterd, wat een land.

gato | 01-02-23 | 16:59

Het gaat hard. Eerst 's nachts de hardliners van de SA... euh, de XR van hun bed lichten en nu dit. Is dat Europese leger er al?

Piet Karbiet | 01-02-23 | 16:49

Als je een keer zijn natte bovenlip ziet, kun je het niet meer niet-zien.

druif | 01-02-23 | 16:48

Een miljoen voor D66 van een IT ondernemer die hele leuke opdrachten krijgt van Binnenlandse Zaken met Ollongren als minister is dan weer geen enkel punt.

bijna_raak | 01-02-23 | 16:48 | 2

Inderdaad compleet in tegenspraak met wat het OM nu zegt:
"Wie denkt dat je betalende achterban mag voortrekken, diskwalificeert zichzelf als politicus.”
Als je dit doortrekt bedient elke politieke partij, die betalende leden heeft, zich van clientelisme.

entredeuxverres | 01-02-23 | 17:04

Of een gratis appartement zonder enig onderzoek naar de achtergrond ervan.

Berend_Breedreet | 01-02-23 | 17:15

Dan mag “daar heb ik geen actieve herinnering aan” wel levenslang krijgen.

MargauxGrandCru | 01-02-23 | 16:48

Dronken een gezin doodrijden wordt minder zwaar bestraft.

Piggelmee | 01-02-23 | 16:47
-weggejorist-
Prieelvogel | 01-02-23 | 16:46 | 2

Mos had het boek moeten lezen: liegen alsof het gedrukt staat met Mark R.

Uranus1767 | 01-02-23 | 16:45

Afblijven van onze Ries

tjongerschans | 01-02-23 | 16:45

Corruptie is een van de grootste problemen wereldwijd, en een belangrijke factor bij niet-functionerende landen (armoede). Dit moet je streng aanpakken.

Thomtidom | 01-02-23 | 16:44 | 4

In een provincie in India (Karnataka meen ik) hield de plaatselijke bobo elk jaar een “dag van de ambtenarij”. Met als feestelijk hoogtepunt de publieke executie van ambtenaren die zich schuldig aan corruptie gemaakt hadden. Dan leer je het wel af, ja.

Muxje | 01-02-23 | 16:56

@Muxje | 01-02-23 | 16:56: Uiteraard ga je dan wel denken of de bobo in kwestie zelf niet zijn ambtenaren afperst, en degenen op het schavot juist de mensen zijn die niet wilden afdragen...

Zeurders | 01-02-23 | 17:02
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Prieelvogel | 01-02-23 | 16:43 | 2

Als ik zou de reacties overzie wordt GS nu voor de helft gevuld door kabinet gezinde trollen. Alles kalt willen stellen wat niet in D66 pas loopt.

bijna_raak | 01-02-23 | 16:43 | 5

Dus als je corruptie toejuicht (en dus totaal geen dossierkennis hebt, omdat je het dossier niet kent) dan ben je bij u aan het goed adres. Misschien moet u zich eens afvragen of u hier niet een wel heel erge domme opmerking maakt.

johnyl | 01-02-23 | 16:52

@johnyl | 01-02-23 | 16:52: 'en dus totaal geen dossierkennis hebt, omdat je het dossier niet kent'.

Tegen die logica is weinig in te brengen. U gaat met sprongen vooruit.

goedverstaander | 01-02-23 | 16:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Mocht hij worden veroordeeld, dan is de moraal van het verhaal: word je wethouder zorg er dan voor dat je GEEN vrienden hebt en en zelfs NIEMAND kent in je gemeente. Want dat heb je als politicus van een niet-kartelpartij justitie achter je broek aan. Kaltstellen avant la lettre.

goedverstaander | 01-02-23 | 16:43

Ook hier zie je weer een exponent van crimineel gedrag goedpraten, namelijk wijzen naar anderen in plaats van zelfreflectie. Goed dat dit soort corruptie hard wordt aangepakt. Het kan niet zo zijn dat als je veel geld hebt je politici als de Mos kan omkopen om iets gedaan te krijgen wat een ander niet lukt. Een eis van 22 maanden is behoorlijk maar wel terecht.

johnyl | 01-02-23 | 16:41 | 12

@johnyl | 01-02-23 | 17:09: Volgens mij was er bij van rey best veel bewezen, dus in die zin denk ik dat de Mos zijn straf wel mee zal vallen. te hopen dat hij een limburgse rechter krijgt,.. die tillen niet zo zwaar aan dit soort fondsen werving.

miko | 01-02-23 | 17:29

@miko | 01-02-23 | 17:29:
Van Rey was nota bene ook nog eens makelaar en vastgoedondernemer dus dat zat allemaal in dezelfde schuit.

Basil Fawlty | 01-02-23 | 17:58
▼ 9 antwoorden verborgen

Maar gelukkig kun je beter geld ophalen voor de rode Khmer van Pol Pot want dan deug je echt!

eerstneukendanpraten | 01-02-23 | 16:41 | 1

Ja maar die deden tenminste wat aan de overbevolking en voor de milieu.

Piet Karbiet | 01-02-23 | 16:53

22 maanden onvoorwaardelijk? Wat een flutstrafje voor deze corrupte bal gehakt.

Schout-bij-Nacht-J | 01-02-23 | 16:41
-weggejorist-
Prieelvogel | 01-02-23 | 16:41 | 1

22 maanden, je krijgt voor moord zowat nog minder.

clockandhammergame | 01-02-23 | 16:41 | 1

Jos van Rey eiste ze 24 maanden werden een paar maanden schoffelen.

miko | 01-02-23 | 17:03

Oh, het OM tilt het proces over de 4 komende verkiezingen. Knap heur. Maar De Mos zit toch al 3 jaar in een soort voorarrest?

Piet Karbiet | 01-02-23 | 16:41 | 3

Nee hoor heeft 3 jaar vrij rond kunnen lopen met zijn vriendjes die hem geld toe stopten.

johnyl | 01-02-23 | 16:43

We weten nu ook aan welke jurist(en) dat geheimzinnige D66-geld is overgemaakt.

goedverstaander | 01-02-23 | 16:37

Krijgt hij nu wachtgeld?

Plukkieplukkie | 01-02-23 | 16:37

Vraag voor het OM. Wat gaan jullie voor die Siewert (en zijn club) dan wel niet proberen op te leggen 22 jaar?

vanDeudekom | 01-02-23 | 16:36 | 2

Denk dat het feit dat De Mos wethouder was, ietsiepietsie strafverzwarend werkt.

Komjehiervaker | 01-02-23 | 16:37

Je kunt op twitter volgen via @ljongbloed van de T. Er is daar niks op tafel gekomen waarvan je zwart-wit kunt weten: hier wordt de belastingbetaler geld afhandig gemaakt en verdwijnt het in de zakken van De Mos en zijn partij.Die ondernemers komen met plannen die voor alle nacht-ondernemers goed zijn. Of een bouwplan waar alle bouwondernemers aan bouwen en mensen in kunnen wonen. Het kwam totaal niet crimineel over, wat die mannen daar deden. Wel stond het los van de dingen waar het stdshuis mee bezig was. De Mos kwam de plannetjes van de ondernemers er even lang brengen of het maaruitgevoerd kon worden. Dat wel.

adhd-je | 01-02-23 | 16:36 | 5

@johnyl | 01-02-23 | 16:45: dat bedoel ik met er is hier niks zwart-wit, want die forse omkoopbedragen ontbreken. Er zijn ondernemers die plannen maken die voor iedereen goed zijn, maar ook voor hen zelf. En ze doneren. Maar als je die feed terugleest kom je nergens iets tegen dat schokt. Geen hoge donaties of zo. Niks dat alleen ten goede komt aan die ondernemers. Een politieke partij zou toch wel een ton per jaar mogen ophalen voor de partijkosten. Lijkt me geen raar, gek bizar bedrag, dat ben je echt zo kwijt aan kosten. Je kunt er niemand voor aannemen en voor je laten werken. De VVD haalt miljoenen op via hun ondernemers, de Zadelhof-route.

adhd-je | 01-02-23 | 17:13

@johnyl | 01-02-23 | 16:45: Het maakt niet uit waar het geld vandaan komt maar het maakt wel uit of je betaald of je betaalT schrijft;)

Smoelensmid | 01-02-23 | 17:38
▼ 2 antwoorden verborgen

22 maanden, maar het zijn dan ook behoorlijk serieuze verdenkingen. Als het bewezen wordt geacht door de rechter neem ik aan dat hier een feestje uitbreekt omdat er een corrupte wethouder achter de tralies verdwijnt.

Komjehiervaker | 01-02-23 | 16:34

Het wordt hooguit voorwaardelijk. Maar toch... de Mos heeft binnenkort een strafblad.

Willibald von Klúúúk | 01-02-23 | 16:34 | 1

Maar Rutte dus ook, maar komt wel VS binnen.

gato | 01-02-23 | 17:29

Het ligt altijd aan anderen, aldus Ries met het vochtige lipje. Jammer genoeg gelooft niemand hem meer.

oldandwise | 01-02-23 | 16:34 | 1

Inderdaad: geef mij Mark R. maar.

Verderkijkert | 01-02-23 | 16:37

DE D66-judge moet nog oordeløn.

Verderkijkert | 01-02-23 | 16:32 | 1

Die wacht eerst het oordeel van hun miljoenen sponsor af.

4HoogAantWater | 01-02-23 | 16:48

De rechtbank krijgt het druk. Iedere politicus is corrupt en omkoopbaar. Daarom zitten ze politicus te zijn. Niet omdat ze het zo goed voor hebben met het volk etc. Ze zitten daar om er zelf van beter te worden. Een politicus is altijd corrupt.

EmilioEsteves | 01-02-23 | 16:31 | 4

@johnyl | 01-02-23 | 16:48: Ik *wist* wel dat u uiteindelijk het licht zou zien! Welkom bij de club!

2Little2Late | 01-02-23 | 17:07

@johnyl | 01-02-23 | 16:48: ik had al een bepaald beeld van u, naar aanleiding van uw plempsels. Mooi om hier een bevestiging van te zien. Doe Terry de groetjes en smeer u komende zomer vooral niet in met zonnebrandcreme. Fokking wappie

pibasso | 01-02-23 | 17:53
▼ 1 antwoord verborgen

"Als politici het vertrouwen zo beschamen, schaadt dat de democratie."

Mooi, dan kan vrijwel de hele huidige coalitie voor 22 maanden achter slot en grendel. Wanneer kunnen we de rechtszaak tegemoet zien?

2Little2Late | 01-02-23 | 16:29 | 1

Jamais, als je de macht hebt kun je met een hoop wegkomen. Dat is het voordeel van een democratie, die garandeert een geweldloze machtswissel.
Maw, de Mos zat en zit niet in de positie dat hij weg kan komen met corruptie. Op het binnenhof niveau noemt men dat lobbyen. Retorisch zou de Mos echter een uitstekende premier kunnen zijn.

ratelaar | 01-02-23 | 16:36

En waarom denk ik nu toch dat Hugo de Jonge vannacht rustig zal slapen?

bisbisbis | 01-02-23 | 16:29 | 1

Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen. Welkom in klopjachtland Nederland. Ook Wilders zal ook tot zijn dood door politici geïnstrueerde Officieren van Justitie worden opgejaagd.

goedverstaander | 01-02-23 | 16:34

De Mos hoort bij de "verkeerde" club en wordt daarom nu hard aangepakt. Zo rolt Nederland Bananenland namelijk. Hoe zat het ook alweer met corruptie in de politiek? Hoger dan ooit enzo? Waar blijven de andere rechtszaken?

Do-na-zi | 01-02-23 | 16:29 | 4

verkeerd is vooral corrupt en vriendjespolitiek bedrijver.

AntiZanicz | 01-02-23 | 17:32
-weggejorist-
langelat | 01-02-23 | 17:57
-weggejorist-
Hetiswathetis | 01-02-23 | 18:51
▼ 1 antwoord verborgen

Zo gek is dat niet gezien de ten laste legging. Iedereen zit wel lollig te doen maar de de man hoort achter tralies. We nmogen toch hopen dat de profijtontvangers ook aangepakt worden. Zo kan Nederland wellicht minder laag op de corruptielijst belanden.

En laten ze die stemmenronselaars niet vergeten. Is er niemand die het personeel van het stembureau even ter zijde neemt. Het is toch absurd dat je met 150 machtigingen naar een stembureau kan gaan en dan mag stemmen. In Rotterdam werden mensen al van hulp onthouden wanneer ze niet lopen konden of wanneer er een dreumes aan pa zijn been hing tijdens het stemmen. NB alleen bij allochtonen, in Hillegersberg waren er geen problemen en mochten kinderen gewoon mee.

AntiZanicz | 01-02-23 | 16:28 | 2

Stemmen via volmacht, compleet verbieden. degene die niet op eigen kracht kunnen komen kosten alleen maar geld dus daar is niet veel aan verloren die stem.

miko | 01-02-23 | 16:30

@miko | 01-02-23 | 16:30: dat is wel zo'n beetje de aanbeveling van de VN verkiezingen-monitor. Andere landen worden om minder gegrild.

AntiZanicz | 01-02-23 | 17:32

Word steeds gekker hier

Reageerdur | 01-02-23 | 16:28

als de Mos als een zonnekoning te keer gaat en denkt dat hij cadeautjes uit kan delen aan vrindjes dan mag hij boeten. dat andere misschien de dans ontspringen doet daar niets aan af.

miko | 01-02-23 | 16:27

Politieke concurrentie uitschakelen kunnen ze wel.

je suis bier | 01-02-23 | 16:27

Kanonne das veel !! How about regering en Brussel en ambtenaren ?

2CVOcean | 01-02-23 | 16:27
-weggejorist-
theo-is-dood | 01-02-23 | 16:27 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Gaan we corruptie nu keihard aanpakken? Cool. Maar dan graag doorpakken, OM! Dit is maar een klein visje in Den Haag.

Hans Kwalzan | 01-02-23 | 16:25 | 8

@Hans Kwalzan | 01-02-23 | 16:35: die zijn helemaal geen onderwerp van onderzoek.

AntiZanicz | 01-02-23 | 16:45

Hugo?

Hetiswathetis | 01-02-23 | 18:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Meer dan een jaar cel want dan mag je geen bestuurlijke functies meer hebben of volksvertegenwoordiger meer zijn?
-edit- zoiets dus:
www.kiesraad.nl/actueel/nieuws/2012/0...

Professor Superhirn | 01-02-23 | 16:25 | 8

@Piet Karbiet | 01-02-23 | 16:44:
In Den Haag zitten ze toch allemaal in die koffiehuisjes of hoe neomen ze die gammele keten waar ze slechte koffie en smerige broodjes verkopen en die altijd naar vis en tabak ruiken?

miko | 01-02-23 | 16:55

@miko | 01-02-23 | 16:55: simonis.?nee, een misplaatst grapje. Wel gezellig in het koffiehuis

Hetiswathetis | 01-02-23 | 18:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Die hebben ze goed met zijn reed tussen de deur beet geklemp.
Sterkte, Richard.

funda | 01-02-23 | 16:24

Met- of zonder dwangverpleging?

PieterPassant | 01-02-23 | 16:24

Opent dit een precedent voor Hugo de J.?

NaughtiusMaximus | 01-02-23 | 16:24 | 5

Er zijn, met de juiste politieke bril op, enorme verschillen tussen corruptie en corruptie, begrijpt u wel?

funda | 01-02-23 | 17:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze kunnen het wel eisen, maar of de rechter het ook oplegt…

Denk het niet.

Wijze uit het Oosten | 01-02-23 | 16:24 | 10

Anti is er klaar voor. 24.7

Hetiswathetis | 01-02-23 | 18:43
▼ 7 antwoorden verborgen

Dat is vierdimensionale politieke poker.

konjodebonjo | 01-02-23 | 16:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl