Ónze krijgsmacht wordt dependance Duitsland
Tachtig jaar na WOII toch nog verloren!
Bijna tachtig jaar nadat we de Duitsers eigenhandig (met een piepklein beetje hulp van de Canadezen en de Polen) hebben teruggejaagd naar hun eigen Führerbunker zullen onze jongens nu tóch moeten gaan luisteren naar de feldwebels. "Op 30 november zetten commandant der landstrijdkrachten Martin Wijnen en zijn Duitse collega Alfons Mais in Dresden hun handtekening onder een verklaring waarin wordt uitgesproken dat de grote gevechtseenheden van de Duitse en de Nederlandse landmacht volledig moeten worden samengevoegd", weet NRC. Staat allemaal in het geheime document 'Common Army Vision' en met het onderbrengen van de 13de Lichte Brigade onder Duits bevel zijn álle Nederlandse brigades onderdeel van een Duitse divisie. U kent natuurlijk wel de gevleugelde uitspraak: Nederland is een middelgrote Duitse holding met Mark Rutte als filiaalmanager - en straks is het in het geval van de krijgsmacht ook OFFICIEEL. Dan is Kajsa Ollongren overcompleet, want we hadden al niks, we hebben straks helemáál niks, en het is de eerste stap richting een totaalbevel onder Generalleutnant Timmermans und Generalinspekteur Von der Leyen. Pang Pang! Nein wir schreien Knall Knall! Jawohl Oberst! Knall Knall!
Reaguursels
InloggenDus we voegen een wegens economische redenen uitgewrongen leger bij een door links-ideologische redenen gekrompen Heer, om zo wel te moeten betalen, maar geen vinger in de pap te krijgen?
Is dit een volgende stap om een EU leger te krijgen, dat evt tegen politiek omwelgevalligen kan worden ingezet in de EU?
Goeie ontwikkeling. Samenwerking maakt slagvaardiger.
Dat was ten tijde van de koude oorlog toch ook zo? Ik snap het probleem niet. Hooguit kunnen we meer materiaal en munitie kopen voor een betere prijs. Het is alleen wel een voorbode dat de koude oorlog weer helemaal terug is. Maar wie dat nog niet door had heeft ook liggen te slapen de laatste jaren.
Prima toch? Laten we ons focussen op het heropbouwen van een geloofwaardige marine. Wat hebben we nou aan een landmacht?
Eindelijk krijgen wij nu ook mooie marsliederen.
Geen goede ontwikkeling. Want volgende stap is samenvoegen Du en Fra legeronderdelen en zie daar je Europese strijdmacht die de EU al zo lang wenscht.
Volgens mij vergeten jullie de massale landing van de Marokkanen op Normandische kusten en de heldhaftige luchtlanding bij Arnhem door het Marrokaanse leger....
Zoek ffkes marocchinate op in google, een oogopener van jewelste. Ik doe dat altijd als mensen de loftrompet steken over de, niet gebeurde, verdiensten van de mocro's in de 2e wereldoorlog. Altijd sprakeloos daarna. Mic. drop.
En dan de 11 Luchtmobiele Brigade graag samenvoegen met de belgische paracommando's te Diest of andersom.
11 Luchtmobiele Brigade valt officieel al onder Duits gezag (al ergens sinds 2015)
try again
Ik zou graag een knakworst unie voorstellen met alleen nog maar duitse knakworsten in plaats van die niet knakkers van Unox.
Hoe zit het trouwens met de KMARNS
Vanaf Brexit heb ik er nooit iets over gehoord maar volgens mij vallen ze formeel onder Engels gezag (SBS?)
Dus een NL legeronderdeel onder gezag van een niet EU-mogendheid
Weet iemand hoe dit zit tegenwoordig?
Mariniers trainen en opereren al heel lang samen met de Engelsen in Noord-Noorwegen, VK en Nederland zijn beide lid van de NAVO dus zullen wellicht onder NAVO bevel staan. SBS-Mariniers opereren nogal heimelijk maar zullen waarschijnlijk nog steeds samenwerken met de Britten. Ik heb begrepen dat de Britse SBS momenteel anders georganiseerd is maar weet het fijne er niet van.
Volgens mij waren het toch echt Russen die Germania hadden verslagen in WO2
Dat feit is een taboe, mag niet besproken worden.
Als de Russen hun aandeel niet hadden gedaan, wat dan?
Dan hadden wij nu allemaal Duits gesproken.
Met name de Amerikanen hebben de Duitsers verslagen:
ru.usembassy.gov/world-war-ii-allies-...
@* Il Principe * | 01-02-23 | 15:26:
Ik ben het boek Stalingrad van Antony Beevor aan het lezen en Zhukov zijn favoriete stafauto? Willys Jeep en die gebruikte hij dan ook heel veel. Voor officiele plaatjes moest hij zich echter met Russische meuk laten fotograferen. Lol!
Ik was mijn tijd decennia vooruit. Koester nog steeds mijn in 1978 door de Oberbürgermeister der Stadt Frankfurt afgegeven Arbeits- und Aufenthaltserlaubnis für Einwohner der Europäischen Wirtschaftlichen Gemeinschaft. Gastarbeider avant la lettre.
Nederlandse brigades onder Duits bevel, dat hadden we toch al eerder? En dat is toen slecht bevallen, want die Nederlandse brigades werden daarvoor gestraft.
Ik. Egin le toch oprecht af te vragen waarom nl iedere keer zo de Sjaak is als Brussel weer een oprisping heeft.
Waarom zit nl altijd vooraan bij de nieuwste clusterfuck in wording?
Ondertussen is toch wel duidelijk dat het nagenoeg altijd totaal misloopt.
Dat komt omdat wij een progressief volkje zijn.
Het hele naoorlogse cultuurgoed, De Aanslag,Soldaat van Oranje, de film en musical, etc etc wordt overboord gekieperd
Een troost: we kunnen tzt dus theoretisch ook een leger met de Rus vormen
Tja. Nederland. Ongeveer net zoveel inwoners als NRW. Economisch gezien wat krachtiger. We kunnen ook gewoon ons aanmelden en de belangrijkste Duitse deelstaat worden. Of we gaan samen met Vlaanderen en Luxemburg.
Nee, dan worden Rutte en Kaag werkloos.
Vlaanderen en Luxemburg
Vlaanderen en Luxemburg
Vlaanderen en Luxemburg
Waarom een enclave buiten NL-talig gebied (Lux) achter Frans sprekend gebied (Wallonie) waar ze Frans, Duits en Luxemburgs spreken
Ja logisch joh
Mooie opmaat naar een Europees leger. Even kijken hoe het valt bij de kutburger, eeen doorrr.
Politie er achteraan, krijgt u binnenkort klappen van een diender wiens taal u niet machtig bent
Dat laatste is nu al in het geval op een aantal plaatsen in Nederland.
Waar duizenden voor gevallen zijn, tekent Rutte bij het kruisje.
Ollongren functie elders
We zijn toch ook van Duitsen bloed. Ik zie het probleem niet.
Ik ook niet. Ik wil een complete anschluss.
Ja dat is dus zo’n stukje geschiedvervalsing. Het was Dietsen bloed. En dat slaat niet op de oosterburen. En een Anschluss met mensen die zeggen “wir schaffen das”? Nee dank u.
Krijgen we ook nu Tanzmariechen?
Wtf!
Het 4e rijk is een feit.
Helaas hebben we nu het tegenovergestelde: een zooi watjes die, met moeite, tanks naar Oekraïne sturen en bang zijn voor kernenergie.
uiteindelijke doel is toch 1 wereldeconomie. Gaat niet helemaal lekker. Maar zolang we dat titanium maar veilig stellen in Oekie is de Eu klaar voor de 4e
industriele revolutie.
En het ergste, dan hebben we ook nog zo'n Radencommunist als Scholz die uiteindelijk over de inzet van onze troepen beslist. En hem inschattende is het geen automatisme dat de lopen altijd op het oosten gericht zullen zijn.
Niks mis met samenwerken overigens, maar het eindbevel hoort altijd uit Den Haag te komen, niet uit Brussel, niet uit Washington en al helemaal niet uit Berlijn.
Na “Mag niet van Brussel” krijgen onze politici er weer een potentiële smoes bij.
Canadezen, Polen en die 5 Marokkaanse tankdivisies natuurlijk
Een hele colonne.
Zo krijg je dus met de salami-taktiek een EU-leger: je richt het niet per definitie op, maar begint gewoon met het samenvoegen van legereenheden onder het motto "samenwerking", om dan na een aantal jaren vast te stellen "hee?! we hebben allang een EU-leger".
Het lijkt de rijkspolitie wel
Diep triest.
Ach, welnee.
Ach so. Spitze, maar dan ook 1 minister van Defensie. Auf wiedersehen Kasja. En 1 defensiebegroting. Voordeel is in ieder geval dat er weer meer (ca. 50.000) Nederlanders komen die Duits moeten kunnen spreken, lezen, schrijven en luisteren. Maar wie gaat hen het leren?
Kijk uit dat het niet niet Auf wiedersehen Kasja wordt maar meer Herzlich welkommen Kasja
Volgens mij bedoel je trouwens Kajsa
Nederlands WEF gidslans kan best de gezamenlijke MinDef leveren
Krijgen we dan ook een Duitse bondscoach? Misschien winnen we dan ook nog eens een WK in plaats van tevoren elke keer weer zeggen dat we hem gaan winnen.
Lothar Matthaeus lijkt me oprecht een superkandidaat. Of Jupp Heynckes.
De Belgen gaan na een Spanjaard nu kiezen voor een Duitser als bondscoach.
Ze willen het langzaam spelen, om de betrokkenheid te houden van de Nederlanders, maar ze vergissen zich. De opheffing van Nederland gaat nu zo snel, dat de oorspronkelijke bevolking nu zichzelf niet meer herkend in het land. In feite is het geen land meer, want het heeft geen eigen leger meer.
Exact, de Oek-zaak wordt handig EU-gebruikt en dit verkwanselde land slaapt verder.
geen krijgsmacht waarom dan nog wel een krijgsoverste. (koning). Opperbevelhebber van wat? Burg graven,(burgemeesters), Ook zo een nodeloos potje met geld wat niet meegroeit met de technocratie die de toekomst moet zijn. Machines hebben de toekomst ook over beleid. (en een paar mogen maar begrijpen hoe het echt zit. (maar ook dat zijn mensen). Met een bias). Dus elke machine is bij voorbaat gedoemd te falen of hij moet zijn eigen richtlijnen -lees (kaders) kunnen veranderen. (en dan zitten we op Skynet achtige) gevaarlijke constructies. Wie is de schuldige.. 98% menselijk falen. *machineveiligheid
Want voor de jaren 50 van economische en andere integratie stelde ons Nederlandsche Leeger wel wat voor
Op de VVD website: ‘Wij willen géén Europees leger’. Als het daar staat weet je zeker dat er een Europees leger komt. Wat hier opvalt is dat het normaal heel stiekem via geitenpaadjes geregeld werd. Nu is het gewoon gelekt naar NRC.
Sinds wanneer voert de VVD zijn verkiezingsprogramma uit ? Ze doen maar wat en het referendum bracht niet wat ze hoopten dus dit is zo geregeld en met een inlegvelletje voor de Nederlandse bevolking.
@Nichtsneues | 01-02-23 | 12:55: Die g staat daar verkeerd. Waarschijnlijk gewoon een typo. Eigenlijk moet je hun hele programma omdraaien om het te snappen.
Wanneer het gaat over directe militaire samenwerking is er natuurlijk niet zoveel meer te kiezen. Engeland staat buiten, Scandinavie is te ver, Belgie is te Frans en te klein.
De marine is al samen met Belgie en we zijn marginaal groter.
@Nichtsneues | 01-02-23 | 12:56: Marginaal groter... Exactly my point.
En de gulden is euro geworden terwijl onze MP Mark heet. Een klein maar opvallend kreukeltje in mijn universum?
Over 15 jaar is Euro de meest gegeven genderneutrale babynaam binnen de EU.
En over een tijdje is deze een Frank waard geworden. Eerst een Franse en daarna een Belgische Frank.
Mooi geitenpaadje voor de Duitsers.. wij willen niet maar de Nederlanders wél, dus moeten wij ook maar leveren.. Netjes gespeeld maar wel een beetje doorzichtig!
Zag ze laatst bij Castricum aan Zee alweer bouwen aan de Atlantikwall.
@Bl
Dat is ook wel weer nodig met die Engelsen aan de overkant die niet mee werken aan das grote reich
@Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 10:48: Oh ja die oorlog, die Duitsers die fietsen, die kuilen, die orde, die netheid.
Was al een poosje te zien, dat EU leger gaat er komen met de smoes "we hebben niks, staat in het oostblok moeten delen/samengaan" wat heb ik toch een hekel aan dat hele EU geneuzel.
We hadden toch al niet echt een leger. Kan alleen maar beter worden. Aan de andere kant ben ik wel keihard voor soevereiniteit van Nederland. Beetje tegenstrijdige gevoelens hierover...
Ik ben ook keihard.
In uw achterste genaaid?
Ik vrees dat beide landen dit zullen zien als een kans om te bezuinigen, want beide landen hebben zo op papier meer militaire middelen.
Het begint te lijken op een Franse grap over de Gendarmerie; een donkerblauwe bus langs de weg, 6 man staat te niksen.
Er komt met veel lawaai een snelheidsduivel langs, 6 man springt in de bus, en op het moment dat die zou moeten gaan rijden komen ze er achter dat niemand achter het stuur is gaan zitten ..
Als we nou ook de landbouw samenvoegen zijn we gelijk van die stikstof onzin af.
Verder zou ik overigens ook geen argumenten weten waarom dit oerdomme land nog zelfstandig zou moeten blijven. Het meeste is al verkocht aan het buitenland en wat we nog zelf besturen is een puinhoop, onder de bezielende leiding van een leugenaar. Laten we er mee stoppen, het is mislukt.
Dat is een hele scherpe. Met stikstof en natuur wordt alles binnen de lijntjes van onze grens gehouden, maar een munt, een regering, een leger, dat kan allemaal wel in EU verband.
Dat EU leger zat al zo lang in de pen, dat gaat er gewoon komen. Idem met die belastingen enzovoorts. Paar jaar berichten in de media gooien en dan gewoon doen zonder dat een burger er wat over mag zeggen.
Oorlog tussen Oekraïne en Rusland wordt op gênante wijze verkocht als een oorlog tegen Europa en daar heb je het aloude mechanisme om middels oorlog aan nationbuilding te doen.
Het gekke is dat het driftig smijten met “Europese waarden” en identiteit blijkbaar geen nationalisme is, maar uitgaan van een Nederlandse nationaliteit dat wel is.
@Nuuk | 01-02-23 | 11:13: Top tegel.
@Nuuk | 01-02-23 | 11:13:
Uitstekend verwoord wat er gaande is.
@Nuuk | 01-02-23 | 11:13:
Een EU breed belastingstelsel wat alle nationale stelsels vervangt, zou ik wel oren naar hebben. Dat zou voor ons nooit slechter kunnen worden dan het nu is, althans mits de knoflooklanden wel dezelfde regels gaan krijgen.
@N3uk33nd | 01-02-23 | 12:50: Ja, maar helaas komen er alleen maar belastingen bij en gaat er zelden een af.
Misschien moet u proberen minder koffie te drinken.
Oke dan ook maar een milde reactie op jouw tegel: Rare deugniet!
Daar waren 'wij' eigenlijk ook best trots op.
@Tarak | 01-02-23 | 10:34: LOL... Dan bent u toch ook bekend dat begin jaren 90 van de vorige eeuw deze souvereiniteit is opgegeven door het ondertekenen van een of ander verdragje?
@Tarak | 01-02-23 | 10:34:
Het bijzonder komische is dat als je de biografie van Anton Mussert leest. je eerder denkt aan een andere Nederlandse politicus. De overeenkomsten zijn erg opvallend zelfs, en voor de oorlog was het helemaal niet zo raar als je voor de NSB was. Conservatieve familiewaarden, op de eigen natie en volk gerichte politiek, eerbied voor de vlag, het volkslied en de boeren, het was allemaal onderdeel van het programma van de NSB. Mag jij raden bij welke huidige partij dat het beste past en ik zeg: Niet bij D66 in elk geval.
@Stuffed Human | 01-02-23 | 10:38: U bedoelt het verraad van Maastricht?
@Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 10:41
Mussert was nog loyaal aan Nederland op een bepaalde manier. Rost van Tonningen was de grote NSBer met Nederland als deel van Duitsland. De idealen van Rost van Tonningen zijn de idealen van D66
Iemand met zo'n oerhollandsche naam mag je niet plagen.
@Tarak | 01-02-23 | 10:44:
"De idealen van Rost van Tonningen zijn de idealen van D66"
Vertel. Ik hang aan je lippen Tarak. Je gaat me helemaal uitleggen wat exact de overeenkomsten zijn. Ik ben heel benieuwd.
@Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 10:46: Lees het boek van zijn zoon maar. Rost van Tonningen was een Europeaan pur sang.
@Tarak | 01-02-23 | 10:42: Tja, verdrag of verraad. Wanneer het over souvereiniteit gaat zijn dat natuurlijk 2 kanten van dezelfde medaille. Het probleem is niet dat we opgaan in een grotere entiteit. Het probleem is of wij als inwoners genoeg autonomie kunnen hebben om vrij te leven in deze nieuwe entiteit. Ik denk dat ik daar minder pessimistisch over ben als u. Ik maak me wel wat zorgen over het huidige functioneren van de EU, de propagand die ervoor gemaakt wordt en het gemak waarmee politici in den landen zich erachter verschuilen.
@Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 10:41: Dat schrompelpartijtje van u lijkt inderdaad niets te maken te hebben met familiewaarden, met eigen volk, met mensen, om het zo maar te zeggen..
En dat, terwijl Zweden niet eens lid is van de NAVO.
@Tarak | 01-02-23 | 10:34: Er wordt zo snel een vergelijk gemaakt met WOII, nazi's, fascisten terwijl het destijdse tijdsgewricht niet te vergelijken is met het onze. Mijn Russische schoonmoeder, twee jaar geleden op 97-jarige leeftijd overleden, vocht als pilote bij het Rode Leger tegen de Duitse inval, operatie Barbarossa. Inmiddels heeft haar dochter Nederlands als tweede nationaliteit en is Duitsland voornaamste handelspartner van NL. Tijden veranderen.
Dus mijn oudoom was eigenlijk zijn tijd ver vooruit toen hij zich als vrijwilliger aanmeldde. En de buren maar zeggen dat 'ie fout was.
Herstelbetalingen aan jou, want jij hebt er onder geleden.
Sinds de euro zijn we toch alleen nog maar een Duitse zeehaven, de rij vrachtauto's op de A 67 reed in 1992 nog 200m van elkaar, nu een constante stroom met 20m tussenruimte (en 4x per dag nog minder). Mocht het DuNe-leger kekke fietsen krijgen dan is er hoe dan ook één gratis voor mij... wil de fiets van mijn opa terug.
Is ook ongeveer nog het enige waar NL nog iets aan verdiend. De rest van onze werkomgeving ( Boeren, luchtvaart , visserij ) draait alleen nog op subsidies. En nog zijn er jojo's die dit de nek om willen draaien met een nexit.
@moppersmurf | 01-02-23 | 10:35:
Wat is er mis met subsidies de nek om draaien?
Moeten de (nieuwe) Joden zich nu zorgen maken?
Iedereen is ondertussen De Nieuwe Joden, dus het antwoord is absoluut: ja.
Helemaal vóór. Zeer verstandig dit. De belangen van Duitsland zijn dezelfde als die van NL. Daarnaast meer efficiëntie.
Zo is het ook belangrijk dat ik alles bepaal wat in uw leven gebeurt wegens dezelfde belangen en meer efficiëntie.
@Tarak | 01-02-23 | 10:14: Zeker, dat noemen we huwelijk/relatie. Helaas voor u ben ik niet beschikbaar.
@guldenmiddenweg | 01-02-23 | 10:19: Hahaha, ik hou mijn financiën gescheiden in mijn relatie omdat ik graag zelfstandig wil zijn U als overtuigd aanhanger van het oude fascistische ideaal van de Verenigde Staten van Europa bent daar natuurlijk tegen.
@Tarak | 01-02-23 | 10:28: Das Vierte Reich klinkt helemaal nog niet zo slecht.
Het gescheiden houden van de financiën is juist heel goed. Maar zodra één van beide in de problemen komt, verwacht ik wel de helpende hand van de ander.
@guldenmiddenweg | 01-02-23 | 10:54 opvallend dat ieand die zich 'Gulden Middenweg:" noemt, feitelijk een extremistisch fascistisch sockpop account is dat pleit voor imperialisme.
@Tarak | 01-02-23 | 11:36: D66 noemt zich ook democratisch...
@guldenmiddenweg | 01-02-23 | 10:54:
Heb nieuws voor je, je bent een Rijk te ver.
Dit is nog steeds gewoon de vorming van het Derde Rijk
@huh!? | 01-02-23 | 13:11: Oh oké, dan ben ik gerustgesteld.
Uiteindelijk zijn we allemaal Duits
www.youtube.com/watch?v=uynI0gLxA7w
Luister, je mag me voor alles en nog wat uitmaken, maar dít neem je even héél snel terug hè?
Hehehe
Was sagen sie? Hout!
Was machen Sie?
Ich maché Anna nas
@F. Jacobse | 01-02-23 | 11:08: Ik moest lachen!
Mja, zo kunnen we de hele Benelux wel als bondstaten bij Duitsland voegen.
Laten we het Benedeutschland noemen.
Seit 5:45 Uhr wird jetzt zusammen zurückgeschossen!
Het Duitse derde rijk is compleet: politiek via de EU, militair nu ook. Hoe noemden ze mensen ook al weer die de Duitsers hielpen?
Vroeger landverraders, nu mensen met een vooruitziende blik?
@Barkruk2 | 01-02-23 | 10:02:
Voortschrijdend inzicht, betere politieke radar.
Er wordt dagelijks kei- en keihard gewerkt aan nieuwe, inclusievere uitdrukkingen voor het begrip verraad.
Italianen?
Is ons iets gevraagd?
Ja, meerdere keren zelfs. En toen antwoorden we met nee tegen een Europese grondwet, nee tegen Oekraïne en volgens mij ook nee tegen een Europees leger.
Maar gelukkig worden democratie ondermijnende partijen straks verboten.
Nee, uiteraard niet. Want dat is democratisch. Of zoiets.
Het belangrijkste wapenTuig lenen we al van de Duitsers.
Zegt een Duitser tegen een Amsterdamse barkeeper:
"Wat is het stil vandaag."
"Klopt," zegt de barkeeper. "Het is vandaag 4 mei.
"Ja maar, het is zo stil, vind ik."
"Klopt," zegt de barkeeper weer.
"Ik zei je toch al dat het vandaag 4 mei is."
"Maar waarom is het dan zo stil?"
"Dan herdenken we de honderdduizenden doden van ons die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen."
"Honderdduizenden doden? Man, bij ons zijn miljoenen doden gevallen."
"Klopt," zegt de barkeeper; "maar dat vieren wij morgen."
lol, ik lig krom.
De Euro was bij inbrenging al toevalligerwijs precies de waarde van de Duitse Mark.
Wie nog verbaasd is, is af.
2 op 1
youtu.be/x67rym66tbs
Ah het EU leger, daar is dan de opzet.
Ach, we zijn toch allemaal van Duitschen Bloedt.
Nee dat gaat over Wilhelmus van Nahahasauwe, niet over ons.
Die regel zong mijn vader nooit mee
We kopen toch allemaal ons eten bij de Lidl en Aldi, we worden toch "geduitst".
(en wie heeft nog geen LIDL-Kundenkarte.. dan tel je gewoon toch niet mee?)
@nobodiesunmighty | 01-02-23 | 09:53:
De ‘Umdeutschung’
Dan zijn we allemaal van de verkeerde kant als de oorlog uitbreekt.
Wel lekker inclusief
K haalde voor Duits aLtijd 3'en en 4'en.
Toen k het kon laten vallen'; meteen gedaan.
In Duitsland had dat best goed geweest, een 3
Mijn lage cijfer was vooral te wijten aan die naamvallen, iets dat we in Nederland al wel 1-200 jaar geleden hebben geschrapt...
Als onze troepen op de heenweg maar het mestoverschot van de boeren meenemen en daar uitrijden. De Duister is de grootste importeur van ons voedsel dus dan is dat ook weer opgelost.
En neem op de terugweg wat bruinkool mee.
@small_town_dude | 01-02-23 | 09:50:
En zo'n bruinkool-machine, handig om de weg vrij te maken bij XR demo's.
Wisselwachter wordt dan weer Reichseisenbahnknotenpunkthinundherschieber.
En de films worden dan weer, zoals het hoort, nagesynchroniseerd.
"Gehst du mit, Jim?"
"Yeah boss".
"Hände hoch, und Hände weg von der Kanone!"
"Du wirst mir nicht die Suppe versalzen, du."
"Hände hoch, oder och pumpe dich voll mit Blei".
De nagesynchroniseerde versie van Pulp Fiction is een echte aanrader, mocht je je eens vervelen.
"Hey du, Sheriff, komm raus sonst knallt's".
@Ichneumonidae | 01-02-23 | 10:01:
Oude cowboyfilms, ook leuk.
"I'm Potato Joe and I came to kill you."
"Ich bin Kartoffeln-Johann und ich bin gekommen um dich zu töten."
"Jungs, sattelt die Hühner, wir fahren nach San Fransisco."
Arnold schwartzeneger.
... ich komme wieder...
In het buitenland denken ze toch altijd al dat ik een Duitser ben, voor mij zal er niet zoveel veranderen.
Scheer die bloksnor dan ook af
"Datei speichern"
@funda | 01-02-23 | 09:47:
".. auf die Festplatte des Rechners."
Das worst mein Deutsch beispeicheren?
@VBO_B_Niveau | 01-02-23 | 10:09: De worst is nog te komen.
Feldwebel Niemöller zal onze jongens voorgaan richting Kiev.
"Liever een Duitser in de tuin dan een Rus in de keuken"
Ja maar dan heb je een tuin vol met kuilen. Ziet er ook niet uit.
@Basil Fawlty | 01-02-23 | 09:43:
De loopgraven zijn het ergst.
De Russische cuisine houdt inderdaad niet over.
@funda | 01-02-23 | 09:45: Hoho, de Russische keuken kan heel lekker zijn. Boerenkool is in Rusland veevoer, dan weet u hoe de verhoudingen liggen.
@Red shirt | 01-02-23 | 09:54: Alles wat daar niet precies doet wat het Kremlin wil is veevoer. Dan weet u het ook weer.
@funda | 01-02-23 | 10:00: Ah, u bent een kenner.
Jij kent Svetlana nog niet.
Men is net 17 dagen te vroeg met het aankondigen van deze samenvoeging. de.m.wikipedia.org/wiki/Sportpalastre...
Hoe doen ze dat met de arbeidsvoorwaarden/salaris?
Glimmende goudstaafjes en bonuszilver.
Waarom lukt het een land als Zweden wel om een fatsoenlijk leger op touw te zetten. Wat een afgang dit
Dat vraagt om een wiedergutmachungsschnitzel
Panzer division Nord de natte droom van alle Neo’s
Wie levert de uniformen?
Hugo Boss en Sywert?
Hugo Boss, al 100 jaar trouw toch?
Karl Klagenfurt
Ik heb het oude uniform van mijn vader nog in de kast hangen.
Integreren betekent volgens mij dat beide legeronderdelen zowel gezamenlijk als los van elkaar kunnen opereren.
Vanaf vandaag.... Duitse taal als hoofdvak in alle scholen.
Ab jetzt.
Sofort
Dat zal lachen worden met 'onze' "jongeren".
@funda | 01-02-23 | 09:49: Hallo, die hebben wel mooi NL bevrijd he!
@Ichneumonidae | 01-02-23 | 09:51: Zijn ze nog beschikbaar?
Ja, doei! Ze gaan maar eens fatsoenlijk Nederlands praten, denk?
Doet me werkelijk denken aan een begin van een alomvattend Europees leger straks onder bewind van het Europees parlement? En dat is dan toch wel een heel griezelig idee. Of zijn we nu vooralsnog onderdeel van Duitsland nu? En waarom wordt dit allemaal zo stiekem achter gesloten deuren getekend?
We kunnen de Nederlandse politiek nu net zo goed opzeggen.
Prima goed idee... ook de prijzen uit Duitsland meenemen voor o.a. auto's
Oh en onze brigade gaat straks Panzergrenadier-Brigade Nederland heten? Zou historisch gezien wel toepasselijk zijn. Mag op het vaandel vast “Narva” staan gezien de Russen weer de vijand zijn?
Dat waren toch Belgische SS’ers die daar stand hielden tegen de Russen in Estland?
Kampfgruppe D’Haese was ook belangrijk inderdaad. Maar ook de Brigade Nederland was daar zwaar in de strijd verwikkeld. Het was onderdeel van 3e SS (germanische) Panzerkorps. Derk-Elske Bruins heeft bij de gevechten daar z’n ridderkruis verdient. Ook Caspar Sporck heeft in de naweeën van die slag z’n Ridderkruis verdient.
Ook de Vlaming Remi schrijnen heeft daar zijn ridderkruis verdient.
Het wordt ook wel de slag van de Europese SS genoemd.
@ikworstelengadouchen | 01-02-23 | 11:15: dank voor de aanvulling, ben vanaf morgen weer in Estland, daar smullen ze nog van dat soort slagen. Vreemd hoe inval van geschiedenis valt, moest daar in het begin aan wennen, dat de Duitsers de goeie waren. De vader van mijn vrouw was een fervente (Est onder USSR) nazi jager en die wordt juist vergruisd in Estland.
"De parate divisie waarover de Koninklijke Landmacht nog beschikte, werd in 2005 wegbezuinigd. De Bundeswehr kent nog wél een divisiestructuur, maar vanwege bezuinigingen en chronisch personeelstekort zijn de drie Duitse divisies zwaar onderbezet. "
Kruimels bij elkaar vegen. Dan lijkt het weer heel wat.
Misschien nog wat huurlingen aan toevoegen? Is van alle tijden.
@nobodiesunmighty | 01-02-23 | 09:36: We noemen het 'Beethoven Group'.
@Duwbak_Linda | 01-02-23 | 09:38: Group? Gruppe?
@F. Jacobse | 01-02-23 | 09:45:
Kweenie, deze Anschluss vindt plaats onder de naam 'Common Army Vision'.
Goed plan ! Nu kunnen we samen optrekken tegen de Bolsjewieken. Als je 80 jaar geleden met de Duitsers tegen de Bolsjewieken vocht werd je voor landverraad veroordeeld.
Iedereen verdient een tweede kans.
Hoe wordt dit dan opgelost?
www.youtube.com/watch?v=uWmMxzTKlcw
En hoe gaan we ze Gorinchem uit laten spreken?
@Tube64 | 01-02-23 | 09:36:
Of den Bosch?
Achtentachtig Scheveningse kacheltjes.
@Tube64 | 01-02-23 | 09:36: Met die anti-spat maskers uit de pandemietijd moet dat te regelen zijn.
Het is erg onrustig op de begraafplaatsen, duizenden doden zijn zich aan het omkeren in hun graven.
Vandaar ook dat men de voorkeur gaf aan crematie.
Ik heb nog familie met nummers op de arm.
Wordt gezellig.
@funda | 01-02-23 | 09:39:
Er zijn ook behoorlijk wat wolken as opgevlogen.
Snel wat magneten d'r in steken, is schone energie.
Alhoewel dit bericht, als het waar is, riekt naar landverraad, zou ik willen vragen of hier ook Europese aanbesteding noodzakeljk is. Ik pleit voor aanhechting bij de Zwitserse Garde, veel mooiere uniformen, en voortdurend volle aflaten daar in Vaticaanstad. Em omdat ze amper actief vechten, heeft oorlogshitser Sjoerd Sjoerdsma ook nog een kans.
En Zwitserland betaald voor de opleiding. Win-win.
Eerst dienstplicht afschaffen. Daarna bezuinigen. Daarna nog meer bezuinigen. Dan een oost-europees land tot op het bot provoceren, en wetende dat dat een keer de ventilator gaat raken komt ineens het geschreeuw om de hoek van verhofstadt over hoe belangrijk een europees leger moet zijn.
Toeval allemaal he? De timing ook. Nadat zowat alle nabestaande vanuit die WW2 reedsuit in een kist liggen.
De dienstplicht is alleen nooit afgeschaft, alleen de opkomstplicht is opgeschort. U zou gewoon morgen weer opgeroepen kunnen worden.
Zie ook de voordelen! De kans dat we wereldkampioen voetbal worden is ineens een stuk groter. We maken ineens goede auto's en die miezerige snelheidsbeperking van de vvd wordt op langere trajecten onbeperkt. Wij Duitsers kunnen 250 km/h makkelijk aan.
Voortaan dus uitkijken als men roept dat het leger ingezet moet worden. Opzetje naar het EU leger.
Wat wordt de voertaal?
Frans.
Weet je zeker dat je alles verliest.
@Ichneumonidae | 01-02-23 | 09:34:
Oh? Vertel?
@Basil Fawlty | 01-02-23 | 09:35:
Moest even denken aan de bekende uitspraak van generaal George Patton: "I would rather have a German division in front of me than a French one behind me.”
@Ichneumonidae | 01-02-23 | 09:34:
Nee maar serieus. Als het chaotisch en penibel wordt, hoe gaat de communicatie dan?
Steinkohlendeutsch
@laurentius | 01-02-23 | 09:39:
Ha, daar heb ik nog een leuk boekje van. Zeer vermakelijk.
@Duwbak_Linda | 01-02-23 | 09:39:
Nur auf Deutsch.
@laurentius | 01-02-23 | 09:39:
Braunkohledeutsch?
Nedersaksisch!
Dat gaat de Voerder bepalen.
Lol! m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjE4M...
Het handelt zich hier om een Russische aangrijp. Ik benut ener politie behoorden!
"Wai vonden ons geheel ingeketelt door de Russe maar kregen geen toestemming van onze oberste om uit te breken."
De Duitsers hebben toch wel heel rare dingen gedaan tachtig jaar geleden en dus is het fascinerend om te zien dat niemand daar nu nog “pijn” van heeft
Daarom is het ook zo raar dat de zwarte mensen altijd zo’n pijn hebben wat een paar honderd jaar geleden gebeurt is
Op de een of andere manier kan de zwart mens niet landen in de hedendaagse maatschappij
Ja precies. Het is jammer dat onderzoekers steevast komen met "het komt door racisme en kolonisatie". Ik weiger dat te geloven. Indiërs bijvoorbeeld doen het wereldwijd heel goed. Zulke resultaten lijken me een geval van: "je vindt waarnaar je zoekt".
Het correleren van cultuurdimensies en succes is volgens mij nog steeds taboe en succes is subjectief, dus daar waag ik me maar niet aan.
Slimme zet, serieus! Zo ben je niet volledig afhankelijk van Nederlandse ministers met hun tekortkomingen.
Nou, de Duitse MinDef is net vanwege incompetentie afgetreden.
Mwha, Duitsland is pacifistisch want oorlogsverleden en stelt besluiten over (wapen) inzet ook maar voor zich uit.
van der ley (of zoiets) was ook minister v def in DE... maak je borst maar nat dus
@Piet Karbiet | 01-02-23 | 09:39: Logisch. Zonder snor hadden ze haar nooit mogen plaatsen.
@Piet Karbiet | 01-02-23 | 09:39: Dus daar pakken ze incompetentie wel aan :)
@oblix | 01-02-23 | 09:46: niets mis mee geweest. 7 kinderen gebaard, die weet wel wat afzien is.
Twee legers die in abominabele staat verkeren gaan gezellig samen aanrommelen.
Geef die Duitsers wat tijd en motivatie en je weet wat er gebeurt *alle vertrouwen in*
@funda | 01-02-23 | 09:29:
Motivatie is inderdaad het belangrijkste woord. Lol!
Topspullen, alleen het aantal manscahppen moet drastisch omhoog.
@AntiZanicz | 01-02-23 | 10:32:
Nieuwe Puma is vooralsnog geen succes.
Misschien kunnen ze de Nederlandse voetbal- en hockeyteams ook samenvoegen met de Duitse. Dan worden we nog eens wereldkampioen.
Slechts q klein probleem pbs.twimg.com/media/CkmzR4hWUAEn346.j...
En handbal! Nederland is daar verdomd goed in, maar de sport leeft hier totaal niet. Duitsland is wel een echt handballand.
voor het voetbal zal het de enige weg zijn. Met de Nederlandse klunsmentaliteit wordt het nooit meer wat. Het was een keer leuk om ze Europeesch kampioen te zien worden. Daarna (en daarvoor) alleen maar troostprijzen.
Ik weet wel een mooie naam: West Atlantisches Germanisches und Niederländisches Ehren Regiment
Hehe, goed gevonden!
ik vond deze indeling zo slecht nog niet, behalve dan voor Spanje.
historiek.net/wp-content/uploads-phis...
Prachtig!
Prachtig, dat reclamebord 'Ritmeesters' achter onze Duitse vrienden.
'Rittmeisters' ware misschien toepasselijker geweest, maar ach.
d66.nl/verkiezingsprogramma/een-open-...
Een D66 wens.
Lijkt mij overigens geen slecht plan.
Op de heide groeit een klein bloemetje ….. en het heet …. Erica!
Hierom moet ik altijd grinniken als ik de "Erica" winkels zie
Vind ook dat het lied Erika weer in ere hersteld moet worden....
Auf der heide blüht ein kleines…..
"Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein"
... zwei drei vier...
"Und es heisst"
... zwei drei vier...
"Erika!"
... zwei drei vier...
www.youtube.com/watch?v=D-cZVjSLhSE
"De heuveltjes van Erika" ook goed?
youtu.be/8b4_0eDWtPU
Vond het Horst Wessel lied wat imposanter..
@de bier | 01-02-23 | 10:51:
Lore, Lore, Lore,
Schön sind die Mädchen von siebzehn, achtzehn Jahr’n.
Kan dit zomaar? Misschien heb ik een debat of stemming gemist over nut en noodzaak. Is dit een opmaat voor een EU-leger, of gewoon een bezuinigingskwestie?
Boer, u hebt inderdaad het een en ander gemist. Wij zijn opweg naar het Groots Duitse Reich. Al jaren en onder leiding van Kaiser Timmerfrans 1 und fraulein von der Scwanz. Heil Kaiser Timmerfrans.
@F. Jacobse | 01-02-23 | 09:26: Inclusief ausweis en algemeen rookverbod.
Gelukkig maakt mijn opa het niet meer mee, die zijn kameraden zag sneuvelen in mei 1940. Alles umsonst!
Jha.. als die dit meemaakt gaat tie echt gillen...
Aber darum
Dat is bijna 83 jaar geleden. Ik zou menen, zand erover.
Weet je wie ook rancuneus was nadat hij vele kameraden zag sneuvelen in loopgraven en niemandsland?
@Ichneumonidae | 01-02-23 | 09:25: Sand rüber
Steeds maar weer toeëigenen van niet zelf ondergaan leed. Viva en Libelle zouden het niet beter kunnen verwoorden.
@funda | 01-02-23 | 09:43: Paul Bäumer.
Er zijn slechtere grote broers te bedenken.
Maar in de praktijk komt het neer op meer betalen voor minder zeggenschap, met een absoluut eenzijdig veto op alle besluiten voor de Duitsers en een inlegvelletje voor ons.
Eigenlijk dus zoals we dat al sinds de totstandkoming van de EU gewend zijn.
Links zwo drei vier.
Zelfjoris.
Wel leuk als de Duitse commandant schreeuwt dat je moet 'laufen', en vervolgens begin je te lopen en krijg je op je kop omdat hij rennen bedoeld.
Maar we zitten toch al bij Duitsland via de Navo?
Freddie, hol mal den Wagen!!
Mein name ist Fritz
Wow strak plan. En dan in Rotterdam het hoofdkantoor van de Luftwaffe?
Ja naast het beeld van Zadkine
@laurentius | 01-02-23 | 09:18: In die grafzerk waar vroeger de Robeco zat.
Ach, de Duitse generaal Hans Speidel had al van 1957 tot 1963 het NAVO-bevel over de geallieerde landstrijdkrachten in Midden-Europa. Speidel had veel ervaring, opgedaan in o.a. 2 wereldoorlogen.
Wir schaffen das zusammen, Toll!
Op verkansie daaro hadden vrienden wat medische problemen. Werden geholpen door Herr Doktor Mang... Mung... Meng... Kan de naam nog steeds niet door mijn strot krijgen.
Probleem is dat het oostfront ons nu doet denken shit waar is ons leger?
Mit nach nebst naechst samt bei seit von zu zuwider entgegen ausser
aus
Hör auf Bitte
Ik mis nog 'gemäss und gegenüber'. Kun je je comment nog aanpassen?
www.nubeterduits.nl/website/index.php...
@Schoorsteenveger | 01-02-23 | 09:25: Al blij dat je niet de hele webpagina koppiepeest... dat zou ik echt niet trekken;).
@Ichneumonidae | 01-02-23 | 09:31:
Je daagt me wel uit zo.
Carriere maken, roekoekoe.
Wow, wel behoorlijke verbazing over dit nieuws. Heeft Nederland nog een leger?!
Interessant maar wat als de Amerikanen weer eens een bloedige invasie plegen in het Midden-Oosten en Nederland dat steunt omdat we dan van Washington DC de nieuwe secretaris-generaal van de NAVO mogen leveren, maar Duitsland er geen heil in ziet. Kunnen we dan onze auxilia wel sturen?
Een heel hypothetisch geval. Maar dan kunnen we toch een Versuch eindigen beim hauptkwartier
Wir schicken Amalia.
@Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 09:23: Hauptkwartier? Steenkolenduits.
Duitsland geen heil zien? Das ist mal etwas anderes :P
@Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 09:23: Hehe, het scenario van de vorige Amerikaanse inval in Irak eigenlijk. Jaap de Hoop Scheffer mocht op audientie komen en kwam overtuigd van het bestaan van WMD terug. Leverde een mooie post op. Duitsland was tegen, er waren zelfs grote protesten bij Amerikaanse bases in Duitsland (op zichzelf al een interessant fenomeen) omdat daar vandaan de bloedige invasie deels gepleegd werd.
Ich denke, dass NL auch offiziell eine deutsche Provinz werden könnte. Ich habe nichts gegen Deutsche oder Deutschland.
Was in dem Thema steht, ist bereits ein erster Schritt.
Die Bundesrepublik Deutschland ist ein Staatenbund und hat keine Provinzen wie die Niederlande.
An den Deutschen selbst ist nicht viel falsch, abgesehen von ihrer Tendenz, dem Rest Europas ihren Willen aufzuzwingen und alle paar Generationen einen Krieg auf dem Kontinent zu beginnen. Die niederländische Mentalität passt viel mehr zu Großbritannien als zu Deutschland.
@Glasgow Argus | 01-02-23 | 09:17: Noemen we het 'deelstaat', ook prima. Met Britten heb ik niks, vind het een naar volk. Tijd dat die pipo's de EU verlaten.
@Glasgow Argus | 01-02-23 | 09:17: De meeste oorlogen op Nederlands grondgebied zijn door de Fransen, dan wel de Engelsen begonnen.
@Ichneumonidae | 01-02-23 | 09:19: Je grootouders waren toen best wel blij met de Tommies. Hoewel ik hier twijfels over begin te krijgen.
@Tube64 | 01-02-23 | 09:50: Ja hoor, maar het is allemaal al een 80 jaar geleden. Tijd om daar eens een punt achter te zetten.
@Glasgow Argus | 01-02-23 | 09:17: Aber das Essen! Dann komme ich mit der deutschen Hausmannskost besser klar als mit der englischen Grausamkeit.
Also also..
Dat wordt dus wel betalen maar niets te zeggen hebben.
Dat dacht ik ook, betalen maar niets hebben, zelfs geen stem.
@Rennieflox | 01-02-23 | 09:10
Welkom in de EU.
We (zijnde Duitsland en Nederland) denken toch ietwat anders over hulp aan Oekraine. Dat kan op enig moment toch wat spannend worden, lijkt me.
Welnee. Allemaal show voor de Bühne. "We moeten het beter uitleggen". Oftewel. Ze doen precies waar ze zin in hebben, namenlijk piemelmeten in het EU parlement of op vergaderingen. En voor thuis verzinnen ze het beste bijpassende verhaaltje. "Ja maar wij hebben echt wel tegengestribbeld hoor."
Hoe vaak hebben wij die al niet gehoord?
Weer al onze fietsen weg.
Maar nu zijn ze wellicht voorzien van een GPS tracker, wel zo makkelijk met hem terugvinden.
Een van MOF fiets?
Prima: nu van Nederland de 17e Duitse deelstaat maken. Wordt NS vervangen door DB, Willem Alexander en Mark Rutte gaan de WW in en de economische groei schiet omhoog.
Ich werde niemals die deutsche Sprache sprechen oder schreiben.
@NLgaatnaardeklote | 01-02-23 | 09:12: You just did,..
@The Felchmeister | 01-02-23 | 11:41:
En dat ‘ohne Fehler’.
Dus dan hoeven die fietsen ook niet meer terug?
Altijd dat gezever over fietsen. Had uw familie wel een fiets überhaupt? Of was het gewoon de hondenkar?
Wat stampen we hard he?
Links, drei, pumpf, seks!
De lijst van Duitse ministers van defensie geeft wel vertrouwen?
Past wel bij de afgelopen en huidige Nederlandse ministers van defensie. Toch?
@Basil Fawlty | 01-02-23 | 09:22: Anders de Duitse wel. duitslandinstituut.nl/artikel/38561/o...
Keitel, Jodl?
Slim. Ik neem aan dat niemand denkt dat we militair gezien zelfvoorzienend kunnen zijn.
zo gek is het niet en zo ht materieel in ieder geval beter geregeld.
Niettemin zouden we toch subiet nog twee infanterie brigades doen heroprichten zodat er op korte termijn wat meer mobilisable manschappen zullen zijn. Zo moeilijk is het niet. Dienstplicht instellen en keuren die mannen. De marine zit ook nog om duizend man per jaar te springen.
Er is een verschil tussen samenwerking en ons hele leger onder Duits bevel plaatsen. Ook jij moet dat toch kunnen zien.
Wie ziet zijn opa/oma juichen in het publiek?
Ze bewogen even, maar of het juichen was?
Ollongren en Sjoerdsma zijn uitermate geschikt als kampbeul.
Ollongren misschien als troostmeisje, k.t moet even kotsen.
Verliezen Nederlandse militairen dan ook het Nederlandse staatsburgerschap, wegens indiensttreding bij een vreemde krijgsmacht?
ze blijven gewoon in Nederlandse dienst
Vreemde? Mijn buren zijn geen vreemdelingen omdat mijn voordeur nooit op slot zit.
Het is alleen jammer dat Duitsland een totaal irrelevant land is geworden dat een sterke invloed ondervind van de pacifistische grünen.
Weer wat soevereiniteit tegen wil en dank uit handen gegeven door onze gretige, hier neem alles regering. Deutschland das war einmal.
Het Duitse leger zelf is ook niet al te slagvaardig qua besluitvorming. Benieuwd wat dat gaat doen met de projectjes om onze krijgsmacht te vernieuwen.
De Duitse Groenen zijn niet pacifistisch meer maar willen tot de laatste man vechten voor de regering-Zelensky. Volgens Duitse media noemde Olaf Scholz hen tijdens kabinetsgesprekken over de levering van tanks 'kriegsgeil'.
@drs. Levi Samsonov | 01-02-23 | 09:14: Tot de laatste Oekraïner bedoel je?
@drs. Levi Samsonov | 01-02-23 | 09:14:
Des te verontrustender, als die de smaak van macht met geweld afdwingen te pakken krijgen…. Overtuigd van het morele gelijk.
Ipv de wiking division nl.wikipedia.org/wiki/5._SS-Panzer-Di... der gesamte XR division. Ipv fascisme maatschappij-wetenschappen.nl/wp-cont... c8.alamy.com/compde/jr6t75/vintage-na... anti fascisme realnewsrealpatriots.com/wp-content/u... images.bigcartel.com/account_images/9...
@ratelaar | 01-02-23 | 09:41:
Toen, 40/45, waren er al een 50.000 Nederlanders in Duits uniform.
Zoveel hebben we er nu ook bijna, reservisten inbegrepen.
@Deflatiemonster | 01-02-23 | 09:38: Details! Het gaat de Groenen erom dat Oekraine een bloesemende democratie is, met een vrije pers, goede bescherming van de taal en cultuur van een significante minderheid. Anders zou het een soort burenruzie tussen twee boevenstaten zijn.
De 80-jarige oorlog bijna voorbij.
De volgende stap naar een EU leger. Die dictatuur die komt er.
Laten we hopen, en ervoor zorgen, dat die er nooit komt want dat is inderdaad geen al te best toekomstbeeld met de ongekozen -nogal op expansie beluste- EU leiders.
We zitten al met elkaar in de NAVO en dat is prima want dat staat net een klein stapje verder weg van directe politieke invloed, maar een grote stap verder weg van de directe EU invloed.
Dat EU leger heb ik al lang geleden voorspeld. Met al die vrouwelijke ministers op die post wist je gewoon dat 't stuk moest. En dat is gelukt. Uiteindelijk bepalen Duitsland en Frankrijk de marsroute en heeft Nederland niets meer in te brengen, mogen we alleen aftikken.
Alleen vanuit Brussel in plaats van Berlijn.
@J-van-de-Bontekoe | 01-02-23 | 11:03:
PS:
Het wordt nu dus “Erdnuss, Erdnuss!!”
Precies. Stapje voor stapje en zo klein of tijdens een crisis dat niemand protesteert.
"Ever closer union".
Tja, wat had je verwacht?
Dus die drie Nederlandse soldaten gaan naar Duitsland.? Prima.
REAGEER OOK