GSTV Extra. Renske Leijten over bijbaan Kaag
Ja hoe zit dit nou
Even een lekker terugkijkmomentje op de zondag. Onze verslaggever Tom Staal sprak tussen al zijn drukke werkzaamheden door deze week ook nog SP-Kamerlid Renske Leijten over de Kamervragen die zij heeft gesteld naar aanleiding van de niet netjes in het register opgenomen bijbaan van Sigrid Kaag. Mevrouw Leijten legt in helder Nederlands, en zonder een komma complotgewauwel, uit waarom dat raar is, en waarom ze daar vragen over heeft gesteld. Wij zijn vooral heel erg benieuwd naar de antwoorden.
Reaguursels
InloggenGa er gemakshalve maar van uit dat deze kamervraag niet door de selectie van de voorzitter komt om gesteld te worden tijdens het vragenuurtje. Kaag is mogelijk al snel in haar agenda aan het kijken welke afspraak elders precies precies kan samenvallen met het vragenuurtje van komende week zodat zij zich kan afmelden voor beschikbaarheid.
Regels gelden niet voor regenten.
Ja maar hoho... Baudet heeft een belang in een bedrijf dat boeken uitgeeft die hij zelf schrijft en de wereld is te klein. En Kaag heeft blijkbaar een functie in een stichting die geld verdient met hoe pandemieen worden aangepakt terwijl er vorige week nog gestemt över verlenging van noodwetgeving waarbij het halve democratische proces èn democratische controle buiten spel wordt gezet bij de aanpak van pandemieen. En dan is de functies niet van belang? De koekkoek ja. Dan is de functie toch gewoon echt wèl van belang hoor.een stuk meer als uitgeverij van door jezelf geschreven boeken.
Dank, goed punt
Het zal me niks verbazen als ze ook een bijbal heeft.
Die hangt naast haar derde tepel.
Telkens als ik Renske Leijten hoor praten ben ik weer blij dat ik op haar gestemd heb, ook al ben ik uiteindelijk geen sp'er.
De SP is een prima clubje.
Oprecht, integer, betrokken.
Als het de heer Wilders betrof had Kaag weer voorop gestaan met haar wapperende deugvingertje.
Hup Renske! Ze heeft gewoon gelijk. Er zijn politici die denken dat de regeltjes niet voor hun gelden en dat ze onaantastbaar zijn. Kaag met name denkt vaak dat ze boven de wet en zeker boven het gepeupel staat.
En dat zij meer recht heeft op het regeringsvliegtuig.
Enleijten het ! mooi gevonden ;)
Die hoorde ik ook zo ja.
Laten we Renske even wegzetten als ultra-links, en dan offer ik me op als ultra-rechts.
Sluit ons samen op voor een goed gesprek en ik weet zeker dat we ergens tot elkander komen.
Maar even serieus: Ik vind haar één van meest ter zake doende politici, naast Pieter Omtzigt.
Trouwens...... weet iemand hoe het inmiddels met Wassila Hachchi ( ex-D66) gaat?
Wassila Hatsjie, geen idee. Ik vond wel dat ze vrij had is aangepakt terwijl ook toen al genoeg mensen zeiden dat het misschien wel gewoon vluchten was voor grensoverschreidende gebeurens was.
Leijten is een oprecht en eerlijk mens. Waren ze allemaal maar zo in de kamer
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 18:28: denk het niet anders zou hij het wel weten.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 18:28: In ieder geval niet met Kaag. Smaken verschillen maar als je echt geen smaak hebt val je voor Kaag.
Je zou denken dat een land besturen dusdanig druk en belangrijk is dat je er geen substantiële nevenactiviteiten bij kunt hebben, maar die Kaag is natuurlijk een supervrouw die dat gewoon kan.
Ze was vroeger alleen niet zo goed in wiskunde hoorde ik haar laatst dom giechelend beweren. Zo eentje die haar intellectuele tekort uitdraagt alsof het iets is om trots om te zijn.
@Joris Beltsin | 22-01-23 | 18:26: en dan BuZa inwisselen voor financien... schoenmaker blijf bij je leest
Als dat de regels zijn moet Kaag het inderdaad netjes melden. Kan me niet voorstellen dat die functie veel voorstelt, want een minister van Financiën heeft het als het goed is al druk genoeg.
Daar is vooralsnog weinig van te merken.
@JJMS | 22-01-23 | 18:39:
Zwakke opmerking. Elke bewindspersoon in Nederland werkt hard.
@JJMS | 22-01-23 | 18:39:
Hahaha, dat is een goeie.
@de IJsman | 22-01-23 | 18:41:
De vraag is in wiens belang.
?????
@de IJsman | 22-01-23 | 18:41: het één sluit het ander niet uit. Je kunt heel hard werken en toch geen bevredigend resultaat behalen.
Niet veel voorstellen past bij mevr. Kaag de mevr. Is goed in veel slap geklets, wel heel netjes Nederlands gesproken doch verder weinig inhoud. Mevr. lijkt verder wel heel lange teentjes te hebben
@de IJsman | 22-01-23 | 18:41: wie ziet dat, wie heeft daarbij voordeel, vragen en nog meer vragen, want de transparantie is mij niet duidelijk bij de bewindspersonen
Ik zeg: go Leijten! Wat mij betreft kan het Sekreet Kaag niet lastig genoeg worden gemaakt. Een Minister van Financiën die geen kaas heeft gegeten van geld (behalve het uitstrooien ervan in verre, corrupte buitenlanden) en die denkt dat ze Minister van Buitenlandse Zaken is.
100% gogogo Renske!
Tegelijkertijd denkt WOBke dat hij minister van defensie is
Met dat Supedry shirt van hem is ie een fantastisch menselijk schild.
Some folks are born silver spoon in hand
Lord, don't they help themselves, Lord?
But when the taxman come to the door
Lord, the house lookin' like a rummage sale.
Mooi nummer, heb ik eigenlijk pas afgelopen jaar echt ontdekt, maar CCR heeft een aantal mooie nummers gemaakt, waaronder deze met stip.
@FrankVeer | 22-01-23 | 18:19: CCR was een hitmachine, met dank aan nagenoeg slechts 1 man.
De enigen die dit interessant vinden zijn wappies, rechtse idioten en andere anti-overheid-flappies die uitsluitend op Kaag wobben in de hoop iets te vangen om haar op te pakken. Wappies gaan helemaal stuk op het verhaal dat Kaag iets deed bij de WHO, wat natuurlijk aanleiding is tot allerlei dom complotgelul, zoals uit die hoek gebruikelijk is.
twitter.com/waukema/status/1611310332...
Je kan het uittekenen.
Als je kijkt wat die GPMB doet dan denk ik: Bijzonder nuttig werk, ook en zeker voor Nederland en sowieso dat een minister van ons daar zitting in heeft. Dus dat lijkt me alleen maar goed.
Maar ja ze had het moeten zeeeeegggggeeeeen.
En zo wordt de politiek vanzelf tot een stupide trucje om elkaar vliegen af te vangen. Ga lekker door jongens, prima werk.
U stemt D66?
Misschien hebben ze bij de Albert Heijn nog wat flappies en wappies voor je.
Heb je nog wat te knuffelen in je studenten kot.
Nevenfuncties moeten opgegeven worden. Nu begrijp ik dat D66ers niet zoveel op hebben met de rechtsstaat en democratie maar dit zijn nu eenmaal de regels.
Leijten doet slechts haar werk als lid van het parlement. Namelijk de regering controleren. En de personen die in die regering zitten.
Meisjes plagen, kusjes vragen?
Ik vind het vooral interessant omdat de regels die gemaakt worden vaak niet gelden voor degenen die die regels maken. Als ze zeggen dat de overheid transparanter moet zijn voor iedereen en dat het net de andere kant ingaat vind ik al erg, maar dat de overheid van alle burgers alles wil weten voor "de veiligheid" of weet ik wat voor dom geneuzel ze aan die regels plakken geld dat net zo goed voor de overheid.
Ik heb er al eens aan gedacht waar we als landje terecht zouden komen als we allemaal zo zouden zijn als politici. Alles en iedereen maar voorliegen, je niet aan regels houden, precies weten hoe je door de mazen van de wet moet glippen en als kers op de taart wegkomen met een sorry, het zal niet meer gebeuren en verder geen consequenties. En vooral dat laatste, ze komen er gewoon mee weg, en dat moet je als burger maar eens proberen, je wordt aan de hoogste boom opgeknoopt. En als het dan (zoals bij de toeslagen) fout gaat en toch blijkt dat je in je gelijk stond, kan het zomaar 25 jaar duren voordat alles en iedereen gecompenseerd is. Ik snap de politiek hier niet meer, en de politiek snapt gelukkig de burger niet meer
Oja dat was ik vergeten.
Een Wob verzoek is tegenwoordig alleen goed als het door de "juiste" persoon wordt gedaan. De rest is wappie.
Als het via NRC naar buiten was gekomen had je het voortreffelijke onderzoeksjournalistiek gevonden.
Het is gewoon verboden om in zo'n club te zitten als je ook minister bent.
Maar meneer Landgenoot is hardleers en blijft maar meten met twee maten.
Nuttig dat een minister van ons daar zitting heeft? Dat horen we wel vaker wanneer een Nederlandse politicus zich ergens op het internationale toneel heeft ingelikt: goed dat we daar iemand hebben. Maar wat kopen we er in de praktijk voor? Hebben Nederlanders op internationale posities ooit het verschil gemaakt voor Nederland, toen het er op aan kwam? En nog belangrijker in dit geval: behartigt Kaag op die post de belangen van Nederland, of geeft ze daar haar eigen soja-linksige maakbaarheidsdraai aan? Juist vanwege dat laatste lijkt het me belangrijk dat zulke baantjes worden opgegeven, in het kader van de controle van de regering door de kamer.
@Muxje | 22-01-23 | 18:05:
Precies. Je weet bij Kaag en Rutte nooit precies welke pet ze op hebben.
Ze wekken steeds vaker de indruk dat de Nederlandse pet ergens in een hoek ligt.
Laat ze zich maar verantwoorden.
Zo'n eerste alinea is toch geen goede start als je de intentie hebt iets verstandigs te zeggen of om mensen tot nadenken aan te zetten. Dan denk ik gelijk, Renske zal wel een punt hebben als er zo angstig gereageerd wordt. Dank voor dat inzicht.
@Zapata10 | 22-01-23 | 17:48:
Wedden dat je De Mos een toffe gast vindt?
@Muxje | 22-01-23 | 18:05:
Nou vertel: Wat ging de kamer dan zogenaamd "controleren" aan de bijbaan van Kaag? Leg het eens haarfijn uit.
@Muxje | 22-01-23 | 18:05: Is toch klein bier. Ik snap die paranoïde houding van boze kleinburgers nooit zo goed.
@brie-de-penis | 22-01-23 | 17:55: het riekt naar Narcisme.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 18:15:
Dat ze een strijdig belang had misschien?
Zoals het feit dat de WHO donaties ontvangt van landen en dat je niet aan beide kanten tegelijkertijd kunt zitten. U weet wel, wat andere politici (terecht) zwaar aangerekend wordt.
@Après toi | 22-01-23 | 18:17:
Lol @ "boze kleinburgers". Dat toont de proleet in u. Want dat bent u uiteindelijk, hoezeer u hier ook de geslaagde jongen probeert uit te hangen.
Hoezo, vinden linkse mensen dan niet dat politici eerlijk en zonder belangenverstrengeling hun werk moeten doen? Of gelden de restricties alleen voor mensen die je eigenlijk tegen de muur wil zetten?
@Après toi | 22-01-23 | 18:17:
Natuurlijk is het klein bier. Het gaat ook nergens over. Puur om Kaag te vangen op een technicality om daarover dan moord en brand te schreeuwen, maar zonder op ook maar op enige manier plausibel te maken dat ze hiermee een voordeeltje, iets onbetamelijks of iets corrupts op het oog had, behalve dan "het regeltje" dat ze overtrad.
Bij De Mos, waar GS gister nog een Calimero verhaal over publiceerde, was dat nou exact WEL het geval: Hij bevoordeelde bevriende ondernemers, die hem geld toespeelden voor zijn partijkas, met aanpassingen op de wetgeving aangaande nachtvergunningen.
Pure corruptie dus, volgens de definitie van corruptie, waar men bij Kaag niet verder komt dan "ja maar ze had het niet gemeeeeeeeeld".
Jesuis rechtseidiootwappie.
En Kaag is een reptiel.
Lekker schelden. Lekker beschaafd.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 18:22:
De rechter heeft nog niet gesproken he, in de zaak De Mos. U bent toch niet tegen onze rechtsstaat?
@JJMS | 22-01-23 | 18:23:
De Mos had het allemaal niet zo bedoeld. "En ach ja, ik heb alleen ff iemand geholpen." Bijzonder komisch hoe zo'n patjepeejer zich eruit kletst. Met zijn slissende bek.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 18:22: Het hebben van die functie is wellicht klein bier, het niet melden ervan is dat niet. Het is bij de meeste werkgevers dan ook de gewoonste zaak van de wereld dat je moet aangeven of je nog ergens anders betaald werk doet, dan wel vrijwilligerswerk waar mogelijk een conflict van belangen zou kunnen ontstaan. Daar is bij deze functie mogelijk sprake van. Mogelijk. Maar waarschijnlijk helemaal niet. Maar om dat te kunnen beoordelen moet de kamer eerst überhaupt weten dat ze die functie heeft. Vandaar die meldplicht.
Sorry zeg, ben je nu echt zo naïef dat je zoveel vertrouwen hebt in die overheid die nooit echte verantwoordelijkheid neemt en de belastingbetaler minacht?
@JJMS | 22-01-23 | 18:23: Het verschil tussen Kaag en de Mos is dat, als ze bij de Mos bewijs van belangenverstrengeling of machtsmisbruik vinden, hij daar niet mee weg komt. Voor kabinetsleden is dat wel even anders.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 18:26:
Nogmaals, laat de rechter even oordelen? Uw persoonlijke voorkeuren en jij-bakken zijn gevoeglijk bekend. U hoeft zich niet zo giftig te tonen, het is een beetje gênant.
@Muxje | 22-01-23 | 18:28:
Klopt, dat had ze ook. En dat is natuurlijk superdom van haar en inderdaad, ook wel een beetje hautain om te denken dat zij dat niet hoefde op te geven. Als ze een beetje inzicht had in de sentimenten die toch al over haar rondzingen had ze alleen al puur uit PR overwegingen zo zuiver mogelijk moeten spelen. Dat ze dat nalaat vind ik ook een vorm van domheid.
Er is een ‘vertrouwenscrisis’, ‘het vertrouwen terug winnen’, ‘foei Mathijs van Nieuwenkerk’.
D66 is er duidelijk over: d66.nl/integriteit/ de overheid ook: www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksov...
Lees blz 14 3.7 even. Eerste zin: “Bestuurders hebben een wettelijke meldplicht als zij het voor- nemen hebben om een nevenfunctie te aanvaarden.” Deze handreiking is dan weliswaar bestemd voor PS, GR en WS leden, het lijkt me sterk dat de regering boven die integriteitsregels is verheven.
Integer, je bent het of je bent het niet.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 18:33:
“Dat ze dat nalaat vind ik ook een vorm van domheid.“ Dat is toch de strekking van de vragen van Leijten? Waarom niet gewoon melden? Maar alsnog trekt u aan de hand van langgerekte jij-bakken en schuimbekken van leer tegen GeenStijl en allerhande reaguurders terwijl u ook gewoon even de reactie van mevrouw Kaag kunt afwachten op de vraag; “waarom hebt u dit niet gemeld?”. Echt, wat een verspilde opwinding van uw kant en dan ook nog durven spreken van spijkers op laag water zoeken. Kijk eens in de spiegel?
@JJMS | 22-01-23 | 18:43:
Da's toch ook de bedoeling? Beetje provocerende stelling poneren, voorspelbare reacties oogsten, nog wat extra dedain spuien, eigendunk oppoetsen en als het te heet onder de voeten wordt, snel weer door naar het volgende topic. Zonder dit soort lui wordt het hier een dode boel.
Je hebt wel eens betere stukjes geschreven. Dit is een beetje flauw.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 18:33:
Applaus!
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 18:22:
Wat is gemeeeeeld?
@JJMS | 22-01-23 | 18:43:
Tuurlijk is het dom van Kaag. Als politicus die zo hoog inzette valt ze enorm tegen, vooral omdat ze geen idee heeft van het politieke spel in dit land. Dat is een spel van elkaar afzeiken, onder de gordel slaan, kloten en klieren om het klieren. Dat is een gegeven waarop je moet anticiperen, dus ja, ze had dit moeten melden alleen al om de oppositie geen middel te geven haar onder de gordel te raken. Kortom, geen politiek gevoel voor de Nederlandse politiek, misschien is ze handig op diplomatie of internationaal, maar nationaal is ze geen hoogvlieger, omdat ze het spel niet spelt zoals het moet: Als een straatvechter. En dat wil ze dus ook duidelijk niet.
@JJMS | 22-01-23 | 18:43:
Je merkt aan de toon altijd wanneer de argumenten op zijn.
Hebben er wel meer last van in de panelen.
Als de regering iedereen aanpakt en vliegen afvangt, zou je toch zelf jezelf brandschoon moeten houden.
Doorgaan totdat de corruptie stopt inderdaad. Mooi ook weer welke partijen er nu in de praatprogramma’s aan tafel mogen zitten, beetje onevenredig die zendtijd die sommige partijen krijgen.
Regels zijn er voor toeslagenouders, toch Beste?
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 18:56:
Schei toch uit. Ze wist van welke partij ze lid was/werd. De partij van Pechtold die het als zijn persoonlijke taak zag Wilders uit te schakelen, zonder scrupules, terwijl hij ook niet bepaald van onbesproken blazoen was, de partij van Sjoerd Sjoerdsma die Remkes voor de bus flikkerde, de partij van Van Drimmelen, wiens wangedrag gevoeglijk bekend was bij mevrouw Kaag. De partij van smeerbeer Smeets. Hou alsjeblieft op haar boven de partijen te plaatsen want ze wist precies waar ze aan begon en ze maakte er vanaf minuut 1 onderdeel van uit. D66 maakt net zo goed deel uit van dit smerige spel. “Hier scheiden onze wegen”, laat me niet lachen.
@Sinterbikske | 22-01-23 | 19:06: behalve voor de fraudeurs. Die lachen zich slap. Krijgen nog 30.000 pp erbij ook .
@Sinterbikske | 22-01-23 | 19:06:
Regels zijn er in elk geval voor gastouderbureaus, maar dat vindt Renske Leijten niet, die stond eentje bij in een rechtszaak. Een bureau dat flink fraudeerde, maar dat was voor haar geen enkel probleem, want er zou "etnisch geprofileerd" zijn en dat gaat volgens Renske boven frauderen met overheidsgeld. Overheidsgeld, dat beter besteed had kunnen worden aan de voedselbank of zielige oudjes in een verzorgingshuis.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 19:17: maar daar was het niet terecht gekomen als het aan Kaag lag. Die doneert liever aan de EU od de derde wereld.
Het begint een Pavlovje te worden: Kritiek op moreel superieur opperreptiel Kaag in deze panelen en BL haalt breed uit en noemt alles, iedereen en z’n moeder dom rechts. Want kritiek. Op Kaag. Leuke skivakantie gehad?
@intrigant | 22-01-23 | 19:21:
Och dat Turkse gastouderbureau toucheerde een hoop geld, dat je zo als hulp aan de derde wereld kan typeren. Met fraude. En ze krijgen nog schadevergoeding ook, weer 30.000 euro, katsjing!
@Zeddegeizot | 22-01-23 | 19:23:
Maar ZG, ik constateer, na een rondje google op dit onderwerp, dat het uitsluitend leeft in de rechtse krochten van het www, wappies op Twitter, debielen met een complotfantasie en andere anti-overheids-gele-hesjes-types. De rest van de wereld interesseert het geen ene reet en ik denk ook: Geheel terecht. En helaas, ik moet bekennen met een licht gevoel van dedain dat ik die constatering maak.
@Roos | 22-01-23 | 19:16: Ja, ook dat nog, maakt de faal nog groter.
Er zijn wel meer functies waarbij het nuttig is dat een Pietje of Marie aan verbonden is. Er zijn ook meer instanties die nuttig werk doen.
Het is tegen de regels, ze wist het, ze meldt het niet. Dus je wappie gereutel lijkt mij een zwak verweer en geen argument. Maar ja, de heilig Kaag is voor D66 net als Jezus, praktisch onfeilbaar.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 19:17: Maar de belastingdienst heeft toch zelf toegegeven dat er etnisch geprofileerd werd?
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 19:24: Van etnisch geprofileerd naar etnisch geprofiteerd. Hatseflats! Verrijking op je bankrekening.
@Sinterbikske | 22-01-23 | 19:29: het probleem is dat het terecht waar, maar omdat het onder etnisch profileren valt, komen de fraudeurs er mee weg
Schandalig en onbegrijpelijk dat Renske Leijten deze mensen steunt .
Mevrouw Kaag kent een scherp onderscheid tussen OSM, ons soort mensen, en DSM dat soort mensen of wie zijn toch die mensen. OSM maakt de regels waar DSM zich aan moet houden. Het komt bij OSM niet in het hoofd dat de regels ook voor OSM gelden, daarvoor zijn ze immers niet gemaakt.
En hoe halen DSM het in hun hoofd om zich uberhaupt met OSM te bemoeien, laat staan kritiek te durven hebben.
Ach, kamervragen.. tsja
Ze zal wel ziek zijn of bedreigd worden en moet zelf aanwezig zijn op zitting,iets in die trant zal het wel worden.
Maar als een ander het zegt is het zeker wel complotgewauwel?
Wel jammer voor Renske dat ze geen partijleider kan worden. Want dan had ze Renske Marijnissen moeten heten.
Als de PVV gaat fuseren met de SP zie ik wel toekomst voor dit soort populisme. De Socialistische Partij Voor de Vrijheid bekt ook lekker. Moet Geert eventjes minderen met de rabiate anti-islam retoriek en leden toelaten en dan geef ik Renske best een goede kans om partijleider te worden. Beide partijen kunnen wel wat nieuw elan gebruiken.
@Schout-bij-Nacht-J | 22-01-23 | 17:33: Klein probleem is dat de traditionele achterban van de SP niet verder af kan staan van de kastnazi’s die zich aangetrokken voelen tot de PVV.
@Schout-bij-Nacht-J | 22-01-23 | 17:33: nee Populisme is niet ; we gaan een andere weg in,hier scheiden onze wegen,we preferen een overheid van openheid en transparantie,we sluiten niemand uit en laten niemand vallen.
@Schout-bij-Nacht-J | 22-01-23 | 17:33: Daarentegen kan de VVD met de PvdA/GL/D66 fuseren. zit geen verschil tussen.
Sigrid Rutte klinkt toch ook leuk?
@Komjehiervaker | 22-01-23 | 17:36: Nee, dat is dezelfde doelgroep.
Of Mark Kuiken, Is visueel ook wel aardig. Mark Klaver. Om het groen te houden.
@Après toi | 22-01-23 | 17:46: Nee joh, dat is echt een misvatting. Wel zijn er overeenkomsten tussen rabiaat links en rabiaat rechts.
@Komjehiervaker | 22-01-23 | 17:56: Er zijn ook heel veel overeenkomsten tussen de kartelpartijen. Zo maakt het helemaal niets uit of u nu VVD, CDA, D66, PvdA, GL, CU stemt. Het is lood om oud ijzer. Allemaal pro EU, allemaal sociaal economisch hetzelfde, allemaal precies hetzelfde denkend over staatsinrichting, koningshuis en democratische vernieuwing. Alleen wat vliegjes afvangen tijdens verkiezingen.
@Komjehiervaker | 22-01-23 | 17:56: SP is in een aantal opzichten rabiaat links. Iedereen een uitkering, tegen de NAVO en tegen de VS, en noem maar op....
@Après toi | 22-01-23 | 18:19: Leuk, laten we van alles een karikatuur maken.
VVD is rabiaat rechts. Voor afschaffing dividend belasting, voor ondersteunen dictatoriale regimes zoals Saudi Arabië, voor koningshuis, anti democratie want tegen referendum. Het zijn welhaast fascisten.
Wellicht doet de SP er verstandig aan om Renske Leijten fractievoorzitter te maken. Ik heb nooit zo goed begrepen waarom opeens de dochter van Jan Marijnissen naar voren is geschoven. Leijten en Omtzigt waren toch de Tweede Kamerleden die er vorig jaar met kop en schouders boven de rest uitstaken.
Dat mag niet van Jan, die feitelijk nog steeds de baas is binnen de SP.
Tiny Cock stak er in ieder geval niet bovenuit.
Zou inderdaad heel goed zijn voor die partij.
@Joris Beltsin | 22-01-23 | 18:34:
Zo kan je niet echt heten!
Een uitstekend kamerlid is niet per se een goede partijleider. Marijnissen is een prima visitekaartje voor de meest consequente en integere partij op links. In de verkiezingsdebatten was Lilian vlijmscherp tegen Sigrid Kaag, die meer leek op een verwarde bejaarde.
@intrigant | 22-01-23 | 19:31: Kaag is t.o.v. Dat debat niet veranderd, en zeer zeker niet verbeterd!!!!!
Dat Renske zich hier voor laat lenen. Kritiek op Kaag komt meestal van gefrustreerde mannetjes en hoeft derhalve niet serieus worden genomen.
U doelt op de sjoerdma’s en riemersma’s en verwante ddr66’ers waarschijnlijk.
Of gefrustreerde misogyne mannetjes die veronderstellen dat een vrouw zich wel moet laten lenen als ze zich kritisch uitspreekt?
U bent nu ook officieel gepromoveerd tot mager mannetje. Gefeliciteerd!
Mager mannetje? Was het maar waar.
@thanseeuwen | 22-01-23 | 17:25: Geestelijk. Dat u wellicht het postuur van Bruls heeft kunnen we hier niet vaststellen.
Lekker makkelijk. Dan kun je iedere man die kritiek op Kaag levert gefrustreerd noemen als je dat uitkomt. Seksistisch wel.
Hoho. En van boze blanke vrouwen!
Het is bij Kaag net als bij Femke Halsema. Witte Neanderthalers kunnen niet verkroppen dat een vrouw hen intellectueel de baas is.
@thanseeuwen | 22-01-23 | 17:37: gij zijt een antilectueel.
Linkse meisjes worden geyl van rechtse praatjes, aldus een groot denker, misschien ligt daar het antwoord op uw vraagstelling in verborgen?
@thanseeuwen | 22-01-23 | 17:37: Grapjas.
Liggen de aangifteformulieren al klaar in de politiebureaus???
Vooringevuld?
@Wijze uit het Oosten | 22-01-23 | 17:22: Tekenen bij het kruisje en weer terug in het hok. Iemand nog trek in een referendum?
Ach, de oppositie kan vragen stellen wat ze willen, de regeling veegt er toch haar reet me af.
Zo is dat. Regels zijn er voor het gepeupel. Niet voor God haarzelf. Alleen haar blik zegt al genoeg. Wie denkt u wel dat u bent dat u mij vragen stelt. Gaat heen
Welke regeling?
Dank GS. Ik twijfelde de laatste tijd nogal, omdat de SP ook dingen doet waar ik het niet mee eens ben. Nu ik mevrouw Leijten bezig zie weet ik dat ik bij mijn clubje moet blijven en als ik de lijn van de partij wil bijsturen moet ik zelf op de ledenvergaderingen van mij laten horen.
SP, omdat er geen betere is!
Allemaal leuk en wel. Mocht Kaag inderdaad fout zijn (de mogelijkheid is dat het gaat om een rol waarbij ze optrad in haar functie als minister, wat het geen nevenfunctie maakt volgens mij.).
Maar dan nog. Stel dat wordt vastgesteld dat ze fout zit en dat ze eigenlijk gestraft moet worden.
Gebeurt dat dan?
Ik denk dat ze gewoon doorgaat en geen AT haar thuis op komt halen.
Dus we moeten accepteren dat kabinetsleden gewoon schijt hebben aan de burger en het als burger maar negeren. Omdat steeds maar actie ondernemen zonder dat het resultaat oplevert gewoon energieverspilling is.
Of we moeten doorpakken en kabinetsleden tot aan de hoogste rechtbank vervolgen om strafoplegging af te dwingen.
Want ergens moet onschendbaarheid ophouden en verantwoorden voor daden beginnen.
Heeft Renske wel duidelijk aangegeven dat het 'haar niet om Kaag gaat'
Net zoals het Kaag niet om FVD gaat als ze poltieke partijen wil verbieden?
Zal wel weer glas plas was worden of ze zal een slachtofferrol spelen, verontwaardiging en transparantie is er alleen voor de oppositie.
Niet zo doen,straks vindt ze ons niet meer leuk en dan wordt ze weer diplomaat,o nee dat kan niet wegens wegtrappen.
@Coolcalmcollected | 22-01-23 | 17:13: de mooiste en beste diplomaat was langgeleden een Opel Diplmat
Sigris Al Qaq zou eens spraaklessen moeten nemen om minder bekakt te klinken.
De hautaine arrogantie straalt er van af zodra ze iets zegt.
Vindt het meer een Arabische tongval.
Ze heeft juist spraaklessen genomen om zo bekakt te praten. Ze komt uit Rijswijk.
Frits Bolkestein was met een aardappel in de keel geboren en van de dictie van Hiddema zegt ook nooit iemand wat. Om van dat ergerlijke wijf van een Neelie-Smit-Kroes niet te spreken, die trut had haar accent expres aangeleerd om deftig te klinken. Maar Kaag, die is "hautain". Tuurlijk jongens.
Liegen over haar man, eigenlijk smaadschrift plegen, wat strafbaar is, en dan dit. Waarom eigenlijk?
@Schout-bij-Nacht-J | 22-01-23 | 17:18: slechte mensen die slechte dingen doen en slechte mensen die goede dingen doen,deze is goed slecht.
@entredeuxverres | 22-01-23 | 17:13: Dat heeft inderdaad alles met die spraaklessen te maken, en niets met het feit dat ze uit Rijswijk komt.
@Coolcalmcollected | 22-01-23 | 17:20:
Jij gelooft die lulkoek dat Anis al Qaq een terrorist was? Hij was een tandarts. Hij was niet eens lid van Fattah of andere groepen/partijen en de reden waarom hij voor de Palestijnse Autoriteit werkte was juist omdat hij geen smetje op zijn blazoen had. Haal zijn curriculum vitae er maar bij.
@Schout-bij-Nacht-J | 22-01-23 | 17:25:
Hij was Palestijn "dus" terrorist, aldus de redeneertrant. In de eendimensionale wereld van de rechtse guurder.
@Mand | 22-01-23 | 17:22:
Oh.
@Schout-bij-Nacht-J | 22-01-23 | 17:25: we hebben al vele tandartsen hier gehad die twijfelachtige reputaties hebben,was Yasser gynaecoloog of ook tandarst,vast wel iets goeds voor de mensheid.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 17:27: niet alle terroristen zijn Palestijn maar alle Palestijen zijn wel …….
@Coolcalmcollected | 22-01-23 | 17:30:
Heb je ooit de moeite genomen om verder te kijken dat wat je op Stormfront las? Had je dat wel gedaan dan wist je dat de man van Kaag een prima kerel is met een vlekkeloze reputatie. Het is smaad en laster van kaalkopjes. En dat is aantoonbaar.
@Schout-bij-Nacht-J | 22-01-23 | 17:36: yep,de wereld is mijn werkterrein.
@Schout-bij-Nacht-J | 22-01-23 | 17:36: u kijkt veel naar de NPO.
Voor de wat oudere kijkbuiskindertjes: Paulus de Boskabouter.
Renske ontdekt dat Eucalypta aka Kaag de mensen in het land in de val liet lopen en helpt de burgers te ontsnappen. De heks zint natuurlijk op wraak en treitert Renske met stinkzwammen en muizen. Als dat allemaal niks uithaalt besluit ze om haar zo licht als een veertje te toveren. De wind zal de rest doen en daarna is ze voor altijd van die lastige Renske verlost. Gelukkig krijgt ze hulp van vrienden Oehoeboeroe (Omtzigt) en Salomo (Wilders), die de heks met haar eigen middelen bestrijden.
Lol!!
Goed verhaal!
Kwaaaaak.' herhaalde Eucalypta, die nu zo van streek was dat ze geen ander geluid meer kon voortbrengen, .-:.;.' 'kwaaaaak, kwaaaaak.' 'Je leert het al aardig,' lachte Oehoeboeroe, 'je hebt zelfs een buitengemeen helendal. nogal wel zo tamelijk welluidende kwaak. Zon kwaak ontwikkelt een gewone kikker pas na een leven van oefenen.
Is toch niet zo moeilijk, Kaag en D66 zijn er om regels op te leggen die ze zelf niet hoeven op te volgen toch?
Mevrouw Leijten is nu een voorbeeld van een kamerlid waar er te weinig van zijn. De regering controleren, dat is waar de kamer voor is. Als meer kamerleden dat zouden doen, dan had dat waarschijnlijk het nodige aan ellende kunnen voorkomen.
Mijn mening is dat de TK verworden is tot een vliegen-afvang-fabriek. Het gaat helemaal nergens meer over, behalve het laten struikelen van bewindslieden op non-issues vooral. Gezochte "schandalen" waar de pers dan weer ophef in ziet (dat scoort) om daarmee weer een nieuw "schandaal" in de wereld te zetten. Lulkoek natuurlijk want die baan van Kaag was een functie als vertegenwoordiger van NL bij de VN. Nou nou jongens.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 17:10:
Het zouden best goeie reaguurders zijn.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 17:10:
Niks lulkoek. Uit de WOB verzoeken blijkt dat haar ambtenaren haar tot twee keer toe hebben gezegd dat het een slecht plan was om de baan te behouden en dat het ook een slecht plan was om het niet te melden.
Ze doet gewoon waar ze zin in heeft.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 17:10:
Ja, dat is 360 graden zo. Of het nou de morele ophef van D66 is over vermeend ‘nepnieuws’ oid. Bovendien met die tactiek, het vliegen afvangen, heeft Pechtold D66 in de kijker gespeeld en niet geheel onverdienstelijk gezien recente verkiezingsuitslagen. Elke keer als Wilders aan het woord was liep die alvast naar de interruptie microfoon omdat hij wist dat dit D66 in de kijker zou spelen.
Bovendien ben ik van mening dat deze regeringscoalitie nogal een belediging is voor de Nederlanders. Het is in mijn ogen nogal een gotspe dat dezelfde bewindspersonen, na een stoelenwissel nog steeds de regering vormen.
In mijn ogen zijn diverse figuren in deze regering sinds januari 2021 over de datum.
Dus ik juich het ten zeerste toe als het de oppositie lukt deze regering te laten struikelen ook al is het om een non-issue.
‘Een nieuw elan’, m’n neus, oude wijn in nieuwe zakken.
Bovendien is het natuurlijk smullen als een D66-lid die ik associeer met een moreel superioriteit gevoel juíst daarop wordt aangesproken.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 17:10: Re: Lulkoek natuurlijk want die baan van Kaag was een functie als vertegenwoordiger van NL bij de VN. Nou nou jongens.
Het lijkt er op dat de feiten anders zijn, al begrijp ik het prima dat je als D66 gelovige dit geen leuk bericht vindt.
Dus Neen: The Global Preparedness Monitoring Board (GPMB) is an independent monitoring and accountability body.
Ze is in overtreding. Voor tante sidonia gelden de zelfde regels als voor ieder ander.
Het is bewindspersonen niet toegestaan om betaalde of onbetaalde nevenfuncties te hebben, volgens de integriteitsregels voor Kamerleden en bewindspersonen. In het geval van Kaag gaat het als bestuurslid bij GPMB ook nog eens om een nevenfunctie met conflicterende belangen.
(x) Ongeschikt, maar dat is al een tijd bekend.
@ratelaar | 22-01-23 | 17:43:
"Het is in mijn ogen nogal een gotspe dat dezelfde bewindspersonen, na een stoelenwissel nog steeds de regering vormen."
Ja daar heb je een valide punt.
"Bovendien is het natuurlijk smullen als een D66-lid die ik associeer met een moreel superioriteit gevoel juíst daarop wordt aangesproken."
Is dat niet 100% het sentiment achter alle stukjes contra Kaag?
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 19:04:
Nee, het is overdreven om dat 100% het sentiment te noemen, het speelt zeker mee. Maar je moet het niet overdrijven.
Bijbaan? De SP laat weer eens zien dat je oude honden geen nieuwe trucjes kan leren. Ze zat daar gewoon in de officiële capaciteit van "Minister for Foreign Trade and Development Cooperation, The Netherlands". Straks gaat men nog beweren dat ze bijbeunt bij de VN. Kom op Renske! Jij kan beter!
Het begint me trouwens wel op te vallen dat de SP een soort van PVV is maar dan zonder de xenofobie. Jammer ergens want vroeger deden ze best wel eens goed werk.
Een ddr66 ‘er in de ontkenning,waar kennen we dat van ?.
Nee.
Ze zat daar met een dubbele pet.
Donor vuur uw en mijn rekening en acceptor namens de WHO.
In het begin van haar carrière had ze ook al een vertrouwenskwestie. Ze was stieken getrouwd met een hoge pief van terreurbeweging Fattah zonder de regering wat te vertellen. Toen kwam de terrorist Yasser Arafat geregeld bij haar op de thee.
Die contacten heeft ze heus niet opgezegd omdat het lobbybedrijf van Van Drimmelen haar terug naar Nederland heeft gehaald.
Getuige de rondleiding die zij aan de eenarmige bommmenbouwer in het Tweede Kamer gebouw heeft gegeven of de steun die ze overhaast overmaakte toen Trump de financiële steun aan Fattah stopte. Geld dat Fattah gebruikt om de nabestaanden van zelfmoordcommando's een maandelijkse uitkering te geven.
Thiery werd geschorst terwijl zijn werkzaamheden gewoon bij de kvk konden worden opgevraagd,el quack en haar prutte vrienden hebben dit willens en wetens binnenskamers gehouden.een woord Schorsen en zo lang mogelijk.
Inzake Kaag pas ik.
Haar hele partij dupeert Nederland en zij zal een waardig leidster zijn van die hypocrieten die openlijk menen dat anderen te weinig democratisch zijn, of zelfs een gevaar voor de democratie, en de rechtsstaat in gevaar brengen..
Ik ben helemaal klaar met de scheten van kartelleden. En met Thierry ook hoor, maar die doet verder geen vlieg kwaad.
Is er al een schorsing als drukmiddel aangekondigd voor hare arrogantie? Vast niet, want bij zoiets heeft ook de Kamervoorzitter een vinger in de pap en we weten allemaal hoe die erover denkt. Trouwens, Tom is ook weleens toe aan een nieuwe plopkap. De huidige is aardig versleten.
We worden er met z'n allen een stukje armer op*. (*Behalve degenen met politieke bijbaantjes uiteraard)
Renske heeft gewoon gelijk. Je zou wensen dat alle kamerleden zo consequent zijn. Sterker nog, je zou mogen verwachten dat dit het geval is. Maar je weet inmiddels dat zij een van de uitzonderingen is op de regel, dat de bestuurscultuur, of die nou als nieuw gepresenteerd wordt of niet, verworden is tot enkel zorg om de beeldvorming: men vindt het al voldoende om de schijn op te houden integer te zijn.
In dit geval ben ik het een keer niet met je eens.
Dat Renske ter ondersteuning van een eigenaar van een tussenbureau met hem naar een rechtszitting is geweest van een journalist die hij had aangeklaagd inzake informatie over de toeslagenaffaire (NB: de journalist had aangetoond dat het bureau kinderopvang declareerde op onbestaande dagen als 32 september), vind ik een behoorlijke faux-pas.
@Roos | 22-01-23 | 16:53:
Je hebt het over Dadim versus Jesse Frederik? Ik ken de details niet van die kwestie en weet niet waarom Leijten bij de rechtszitting de eigenaar van die club vergezelde. Als je een link hebt die terzake verhelderend kan zijn ten aanzien van de beweegredenen van Leijten houd ik me aanbevolen. Zou me van haar tegenvallen als ze er hier blijk van zou geven inconsequent te zijn geweest ten aanzien van het volgen van onderling afgesproken gedragsregels..
@Roos | 22-01-23 | 16:53:
Als dat al klopt, wat heeft dat met dit onderwerp te maken?
@Schoorsteenveger | 22-01-23 | 17:10: hier de link. De journalist heeft er zelf ook nog over geschreven.
www.rvdj.nl/2021/49
@UnderTheDevil | 22-01-23 | 17:17: dat ik het niet eens ben met de lovende woorden over mevrouw Leijten. Een politica hoort zo'n persoon niet te vergezellen.
@UnderTheDevil | 22-01-23 | 17:17:
"wat heeft dat met dit onderwerp te maken?"
Eeeeh, wellicht dat Leijten de persoon is die Kaag aanklaagt?
Een dame met boter op haar hoofd, qua belangenverstrengeling zo te lezen. Wat is dit weer komisch zeg. "What goes around comes around".
Naast deze uitspraak beweerde Renske Leijten dat Frederiks in een complot zat om de POC te beïnvloeden.
Dat terwijl de eigenaar van het Turkse Bureau Dadim voor sommige kinderen 225 uur opvang declareerde.
Daarnaast kwam hij in tv programma opdraven waar hij verkondigde dat dit " vals bewijs" wijs. Verontwaardiging alom.
Echter, het ging erom dat er niet "geprofileerd" had mogen worden. Het bewijs klopte wel.
De media hebben de kant van dit "slachtoffer" gekozen.
Daarom blijf ik dit een gemiste kans van GS vinden, die anders minder moeite met profileren heeft.
Waar rook is, was in dit geval ook vuur.
Helaas is dit door de publieke verontwaardiging geblust en hebben alle ingeschreven bij Bureau Dadim elk €30.000 kunnen incasseren. Bovenop hun fraude dus .
En Renske Leijten stond deze fraudeur bij in zijn aanval op de journalist.
@Roos | 22-01-23 | 19:06:
En dit bureau verdedigde Renske Leijten?
"“Net als gastouderbureau De Appelbloesem bemiddelt Dadim met name bij misbruikgevoelige familieoppas. (...) Als het CAF een overzicht van het aantal opvanguren opvraagt bij Dadim blijkt dat 52 kinderen meer dan 200 uur opvang per maand genieten, en er voor 26 kinderen zelfs voor het wettelijk maximum van 230 uur per maand toeslag wordt aangevraagd. (Dat is ongeveer elf uur opvang per dag, vijf dagen per week, 52 weken per jaar.) Er zit zelfs een kind van negen bij dat voor 230 uur per maand wordt opvangen, terwijl een kind van die leeftijd ook nog naar school moet. "
Dit is aardig voor een topic op zichzelf zou ik zeggen.
Roos wat is dit weer grappig.
Complimenten voor dit verhaal.
Ik vind dit belangenverstrengeling waar Kaag nog een heel grote punt aan kan zuigen.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 19:13: ja, Renske schaart zich in team Fraudeur.
Open en bloot. Dat ze hier zo op het paard wordt gehesen, snap ik niet .
Inmiddels word ik moe om dit punt over de toeslagenaffaire te blijven verwoorden .
Dat de MSM er in trapt snap ik.
Dat GS hierin niet kritisch is, snap ik niet.
Allochtonen die de boel beduvelen en dan een slachtoffer en racismekaart trekken. . Voor minder is er een topic, zou je zeggen.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 19:13: dit is dus afgeketst omdat het "profileren" door de Belastingdienst zou zijn
Maw de bewijslast klopt, maar waarom gingen ze toch dat Turkse Bureau onderzoeken?
Het erge is, dit is een van de redenen dat dit nu niet meer mag.
Fraudeurs lachen zich slap
@Roos | 22-01-23 | 19:25:
Dat is waar. Ik ken iemand die bij de Belastingdienst was ingeschakeld om de boel te helpen opruimen. Volgens haar was er een verbod om nog naar fraudeurs onderzoek te doen en over te gaan op min of meer ongezien schadevergoedingen a 30.000 euro uit te keren wegens de politieke gevoeligheid op dat onderwerp. Nog meer scepsis jegens "slachtoffers" zou de Belastingdienst meer schade berokkenen was het idee. Met als gevolg dat er allerlei lieden met de poet lachend vandoor gingen. Ook een gevolg van deze hele affaire, maar daar hoor je die politieke ophefmakers als Leijten nooit over en toch is het overheidsgeld.
Het plebs heb ik lak an. Aldus Kaag.
We moeten ook niet tè eerlijk worden hoor.
Het is politiek hoor.
Mijn leidinggevende, vrouw, lijkt enorm op Kaag. Zowel qua voorkomen als handelen/ stijl van opereren. Sociopathie is aanwezig, vermoed ik. Dat soort types doen het erg goed voor zichzelf, op managersniveau of hoger. Dat is niet voor niets, ze laten een spoor van ellende, en van vertrokken, goede mensen, na.
En u laat dat gebeuren?
Komop zeg, actie!
@Kapitein Sjaak Mus | 22-01-23 | 16:41:
Hij is al vertrokken.
Helemaal mee eens, bij mijn vorige werkgever hadden we ook zo'n leidinggevende.
Het verloop onder het personeel was torenhoog met als gevolg en uiteindelijk resultaat een compleet gesloopte onderneming.
@leo59 | 22-01-23 | 16:55: 10 % verloop is helemaal niet slecht. Zou je na moeten streven.
@miko | 22-01-23 | 17:21: Welke 10%.. het ging om torenhoog verloop. 10 procent zou idd niet zo erg zijn - maar vwb Leo's verhaal gaat het om meer, denk ik.
Vind een functie bij een VN organisatie die gaat over Covid en de voorbereiding op calamiteiten veel minder erg dan nachtvergunningen ritselen voor je politieke donateurs, waarvoor je dan de lokale wetgeving aangepast. Maar de Mos ("broosje ros") is natuurlijk een goudeerlijke "man van het volk", dus die kan hier vele potjes breken.
Ah, ik was te voorbarig zie ik. Of u heeft geluisterd, dat kan ook. Kleine moeite om even zo'n baantje te melden toch? Of is dat teveel gevraagd want "wie zijn toch die mensen die hier op tegen zijn". Het meest schrijnende is het feit dat madame haar post als minister als een soort bijbaan beschouwt.
Appels met peren, om te beginnen.
Als Mos schuldig is verdient ie straf, simpel is dat.
“Belangrijke” bijbaan of niet, de afspraak is dat je het meldt, simpel is dat.
Fantastische analyse, zullen we de rechtzaak die morgen begint maar gewoon niet door laten gaan. Uw oordeel is blijkbaar al geveld dus waarom al die moeite nog doen?
Je moet ook Kaag beoordelen op wat ze doet. Die VN, ach het zal wel.
De smeriger achterkamerpolitiek onder het mom dat je voor je zelf zo goed bezig ben en bijv op d'r tafel danst. Brrrr, absoluut niet onder doende voor De Mos. Wel anders
Kaag is corrupt, maar dat is minder erg corrupt dan wat de Mos doet?
Corrupt is corrupt, daar zijn geen gradaties in.
@entredeuxverres | 22-01-23 | 16:43:
Nee Kaag is niet corrupt. Dat is de Mos. Zaakjes regelen voor donaties. Dat doet Kaag niet. Maar dat verschil zit jij niet, wat wederom veelzeggend is.
@Ruimedenker | 22-01-23 | 16:40:
Het zijn allemaal spijkers op Kaag water, dat weet iedereen. Er is natuurlijk niets mis met die baan, het levert nergens een conflict mee op en ja ze had het moeten melden. Maar het is uiteraard alleen ophef in de ophef, ook dat weet iedereen.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 16:47:
Er is advies gegeven het wel te melden maar er is ervoor gekozen het niet te melden. En sowieso, aan wie heeft ze als eerste verantwoording af te leggen: aan de Kamer of aan de tandeloze tijger de VN? Kom maar op, wat moest u daar mevrouw de minister van Financiën? Het gezeik van u op Kamerleden die gewoon opheldering vragen is vreemd en irrelevant. U lijkt te vergeten dat leden van de regering verantwoording verschuldigd zijn aan de Kamer en niet andersom. Ga nou eens luisteren naar de (veelal) ontbrekende verklaringen van de regeringsleiders die het betreft.
@entredeuxverres | 22-01-23 | 16:43:
Beter even de rechtszaak afwachten, je bent pas corrupt als het door de rechter als bewezen is geacht.
Tot die heeft iedere verdachte het vermoeden van onschuld.
Zoals meer mensen reageren; het gaat er om dat nevenfuncties gewoon gemeld moeten worden, dat is de afspraak. Al gaat het om een bestuursfunctie van je locale tennisclubje.
Al is het alleen maar omdat het nogal onwaarachtig overkomt als je dan valt over de nevenfuncties van Baudet.
Ofwel iemand is integer anders is die in het gunstigste geval hypocriet.
Bovendien is het juist D66 die vind dat de nationale vergaderzaal ‘het goede voorbeeld’ moet geven als er bijvoorbeeld een FvD lid weer eens vanuit het konijnenhol oreert.
@VW, alles ist vorbei | 22-01-23 | 17:00: Ja natuurlijk maar dit ging over de stelling dat het ene erger zou zijn dan het andere.
Ik moet die Kaag ook niet. Komt niets goeds van.
Zo.
Ik ga even verder bouwen aan mijn Death Star.
Een uitstekende onderbouwing van Renske Leijten. Zo is het, helder uitgelegd. De SP is een heel sympathieke partij, maar vind ze te veel op socialisme zitten en dat weerhoud er op te stemmen.
Jammer dat ze relatief klein blijven en niet profiteren van de erosie op links. Dat zal te maken hebben met linkse partijen die nu belangenclubs zijn geworden van een welvarende groep burgers, die nog wel “iets leuks voor de mense” willen doen (maar wel abstract graag!). Verder met PVV, mogelijk ook nog BBB, JA21?, die lagere inkomens trekken.
De SP zou eens wat kritischer moeten zijn op immigratie en allerlei hobby’s waar pvda, gl, d66 zich mee bezig willen houden. Het lijkt er op dat de SP die band net niet helemaal wil verbreken als zijn genoemde partijen al vele jaren niet gecharmeerd van de SP.
Ze hebben goede mensen en een redelijk geluid op immigratie enzovoorts kan ze een hoop kiezers uit PVV hoek opleveren.
Dat schiet dan ook weer niks op.
Dat kan toch niet?
Altijd van het positieve uitgaan!
Alles kan, als je maar wil!
* lifestyle coach gezicht trekt *
@Kapitein Sjaak Mus | 22-01-23 | 16:33:
Law of attraction mensen!! Werkt echt! Koop mijn online-cursus, slechts 7500 euro!
@JJMS | 22-01-23 | 16:35:
www.volkskrant.nl/kijkverder/2018/hor...
Ja maar die Baudet , ook geen lekkere jongen !
B.L mode uit !
Afschuwelijk mens die Kaag
Ik beaam dat. Heeft wel alle kwaliteiten om dictator te worden, dat moet je toegeven,
@langzullenweleven | 22-01-23 | 16:21:
Een vrouwelijke dictator. Het feminisme werpt zijn vruchten af.
@Keutels | 22-01-23 | 16:26: dictatrice dus??
@langzullenweleven | 22-01-23 | 16:21:
Ze had gedacht premier te worden maar dat mislukte op het nippertje.
Gelukkig maar.
@langzullenweleven | 22-01-23 | 16:32:
Dominatrix lijkt mij correcter.
Je verwacht toch niet oprecht eerlijke ter zake doende antwoorden hierop? Beetje juridisch gewauwel zonder feitelijke uitleg verwacht ik.
Het kabinet is haar bijbaan.
Op zijn best: haar bijzaak.
SP-ers worden vreemd genoeg nooit gevraagd voor bijbaantjes.
Tomaten plukken.
Ken er wel een paar van vroeger, ook in de kamer gezeten, eentje had als bijbaan wiethandel. Niemand die haar lastige vragen stelde want dat stond nergens geregistreerd.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 16:31:
Zeg, ga eens aan het werk en Kaag te vuur en te zwaard verdedigen?
@JJMS | 22-01-23 | 16:34:
Nee hoor, maar het is allemaal weer zo hypocriet gezeur van Leijten. Heeft ze niks beters te doen dan continu onzin dingetjes te zoeken? Ik dacht dat oudjes in hun pis lagen en zo, belangrijke zaken.
@JJMS | 22-01-23 | 16:34: Lijkt wel webcare
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 16:31:
Bedoel je drugs handelaar Kathalijne de Kruif of Carel van Gelder?
Oh nee, dat zijn allebei VVDers.
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 16:48:
Op basis van wat verdenkt u lid Leijten ervan hypocriet te zijn? U bent op de hoogte van niet-gemelde bijbaantjes?
@Beste_Landgenoten | 22-01-23 | 16:31: Of ze staan op een Chinese of Russische loonlijst, maar dat lezen we pas over 30 jaar. Welke partij wil ook al weer de NAVO afschaffen?
Renske doet het goed hoor, maar ze komt over alsof ze eeuwig op d'r pik is getrapt.
Nou nee, ze is oprecht en eerlijk en helder als het om misstanden gaat. Als ze geen SP was stemde ik op haar.
Ligt niet aan haar denk ik maar aan het verval in de politiek.
Er kloppen teveel zaken niet.
Zo jammer dat ik niets met de SP heb.
EN De Mos? Die moet worden vermorseld.
(Je weet tog)
Reptiel Kaag was, is en blijft arrogant. Mensen bang maken met klimaatsprookjes en vervolgens uitknijpen met klimaatbeleid waar zij zelf gelukkig geen last van heeft. Of tegenstanders een bedreiging voor de democratie noemen, terwijl zij zelf op achterbakse wijze de democratie ondermijnt. Moreel hooghartig, behalve als het om haar persoon gaat - kritiek mag 359 graden, behalve op die ene graad waar hare deugzaamheid beweegt.
Wat een naar mens.
Agree...
Je kunt heel veel zeggen over Kaag, maar niet dat ze achterbakse dreiging voor de democratie is. D66 komt er open en eerlijk voor uit dat ze liever niet zien dat Nederlanders democratische beslissingen mogen nemen. Ze maken knip en klaar duidelijk dat wat hen betreft in de Grondwet komt te staan dat Nederlandse burgers geen democratisch stemrecht hebben, maar dat de beslissingsmacht enkel en alleen bij de EU of één van haar tentakels ligt.
Jajaja!
Je doet het voor het volk....
Heeft Kaag dit nog steeds niet beantwoord?
Het is weer wat, op zondagmiddag.
Enleijten us. Heerlijk.
heeft ie lang op gewacht
Renske Leyten.. topwijf !
Renske zit bij de verkeerde partij.
Nee hoor SP zit vaak op dezelfde lijn als PVV. Realisme in de politiek en vechtend tegen het establishment
Alleen wil de SP graag moslims knuffelen. De prioriteiten liggen bij de SP dus grondig verkeerd.
Kaag staat boven het volk en dus boven de wet. Ze zal d’r geen seconde minder om slapen. Ik mag haar niet.
Vooral: Waarom verzweeg Kaag die bijbaan?
Ja, en: Waarom verzweeg Kaag die bijbaan?
Is dat Bijbaan Alfa of Bravo naast de Kaag baan?
Die randzaken zijn ook interessant. Ik wil vooral weten waarom Kaag die bijbaan verzweeg.
Omdat in haar hoofd regels en afspraken alleen gelden voor al die anderen?
Wie zijn die mensen voor wie regels en afspraken gelden?
Ja hé, hallo: Kaag is er om regels op te leggen, niet om ze te volgen. Vieze narcist dat wijf.
Tja meerdere bedrijven hebben dus een speciale Kaag baan.
En dan Thiery de maat nemen en 1 week schorsen Lijkt een beetje Biden met zij geheime documenten. Tijd voor nieuw management en een voorbeeld stellen. Schorsing voor 6 maanden.
REAGEER OOK