Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meiden aangerand door 'Frans sprekende man met donker getinte huidskleur'. Politie doet niets

'Geen agent beschikbaar'

Een 'oudere man' met 'donker getinte huidskleur' van '1.60m tot 1.65m lang' met 'opvallend donkerbruine ogen' en 'smal postuur' en 'grijze baard tot net onder de kin' en 'brede schouders' en 'bierbuikje' doet in Den Helder uitermate vervelend tegen twee meiden van een jaar of vijftien. POLITIE DOET NIETS

"'Hij liep naar mij toe, pakte mij bij mijn heupen vast en greep me daarna bij mijn kont. Ik pakte snel mijn vriendin vast en liep naar achter en botste hard tegen hem aan. Daar schrok hij van'. Daarna belde ze direct 112, het alarmnummer van de politie. 'Om 21.12 uur kreeg ik een vrouw aan de lijn. Zij vertelde dat we bij de McDonald’s moesten wachten omdat daar in ieder geval mensen waren en er een agent langs zou komen. Dat hebben we gedaan maar ruim een half uur later was er nog steeds geen politie. Toen heb ik om 21.49 uur opnieuw gebeld en moest ik de hele situatie weer een keer uitleggen. De agent zou onderweg zijn'. Om vijf over tien werd het meisje teruggebeld door een medewerkster van de politie. 'Ze vertelde dat ik samen met mijn vriendin naar mijn huis moest fietsen en dat de politie daar zou komen, omdat er geen beschikbare agent in de buurt was'. Uiteindelijk kwam de politie om 22.40 uur bij het ouderlijk huis van het meisje waar ook familie van haar vriendin naar toe was gekomen."

Moeders houd uw dochters binnen want aan de politie hebt u ook niks

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Apeklote | 17-01-23 | 20:00
-weggejorist-
The Green*Machine | 17-01-23 | 19:46

Triest bericht, waar liggen de prioriteiten nog in dit land?

Veepert | 17-01-23 | 19:31
-weggejorist-
Proditor | 17-01-23 | 19:21
-weggejorist-
J.Dokstijl | 17-01-23 | 18:58

De politie, een grotere pro multiculti dienst vind je bijna niet.

ikeethetbeter | 17-01-23 | 18:48

Het is duidelijk waar dalende misdaadcijfers vandaan komen. Deze gaan niet over de echte wereld, maar die van de administratie bij de politie. Een misdaad is een misdaad als die genoteerd staat. Niet genoteerd? Dan komt het niet terug in de statistieken.

Nuuk | 17-01-23 | 18:44

Diesel generator kopen en zelf stroom opwekken als je zonen panelen niet leveren. Lekker goedkoop en je bent onafhankelijk van de energie boeren...

Blonde Nel | 17-01-23 | 17:13 | 2

Ok Nel, dank voor je bijdrage

Proditor | 17-01-23 | 19:22

En als je nou geen zonen hebt die panelen zouden kunnen leveren?

Verbandmeester | 17-01-23 | 22:34

Het zal ongetwijfeld op een of andere manier onze schuld als Nederland zijn . Deze meneer wil zijn slavernij herstelbetalingen graag in natura hebben en neemt hiervan alvast een voorschot .

Castor12 | 17-01-23 | 16:48 | 1

Waar ik dat figuur dat voorschot gun zal ik ivm een ban maar niet vermelden.

Reagiertank | 17-01-23 | 17:14

De oplossing is natuurlijk om alle jonge meiden om te bouwen tot jongens. No problem!

warrig | 17-01-23 | 15:55 | 1

Jongens kunnen ook lastig gevallen worden!

Kattie | 17-01-23 | 16:42

Zolang het D66 niet schaadt is er toch niets aan de hand?

Gerf | 17-01-23 | 15:39

15 jaar. Waarom hebben die meisjes tot half 11 in de cafetaria gewacht? Was het niet logischer geweest om je ouders te bellen met de vraag je op te halen?
Ik snap hier oprecht niets van.

Oud wijf | 17-01-23 | 15:02 | 2

Ze belden de politie en die vertelde ze te wachten. Zo duidelijk genoeg? Of betekent oprecht ik wil niet.

bijna_raak | 17-01-23 | 16:04

@bijna_raak | 17-01-23 | 16:04: Je belt de politie, je ouders, je broers, neef, tante, vrienden, kindertelefoon.... Wie dan ook. Als je meent de politie te moeten bellen dan is het helemaal niet raar als mensen ook denken dat je nog meer mensen belt of appt.

Bootvisser | 17-01-23 | 19:08

Was het een blanke man geweest dan was de politie massaal inclusief helicopter uitgerukt..

meneer Q | 17-01-23 | 14:50

De natiestaat heeft als samenleving een deal gesloten (kort door de bocht gezegd, en volgens Rousseau). De overheid krijgt het monopolie op geweld en op belastingen, en in ruil daarvoor worden individuele burgers beschermd. Nou, hier zien we dat de overheid faalt in haar deel van de deal.

anja | 17-01-23 | 14:40 | 2

Het doet het altijd goed om filosofen te citeren, maar het is beter om de juiste aan te halen, in dit geval Hobbes.

bijna_raak | 17-01-23 | 16:07

@bijna_raak | 17-01-23 | 16:07: Zo, wat goed, oprechte dank en excuses daarvoor. Stom van mij - Hobbes heb ik nog nooit gelezen, staat wel al op het lijstje maar zal nu prioriteit krijgen. Ff boek bestellen. Had ik veel eerder moeten doen. Jammer, want (ja ik moet 'm toch proberen te maken) bijna raak..

anja | 17-01-23 | 16:34

Dan zal die politie aldaar vast en zeker met meer bedreigende of urgente situaties bezig zijn geweest dan die heupgreep en klap voor de kont? Dat denk ik tenminste!

Jan, Leiden | 17-01-23 | 14:17 | 1

Ja, maar het vervelende is dat zo'n man met behoeften misschien de volgende vrouw iets meer aanrandt. Of erger... Er had dus wel iemand naar de melding moeten komen.
Het was een oudere man, dus geen sprake van een grapje of grolletje.

letopuwzaak | 17-01-23 | 14:47

Zucht........

ademende aarde | 17-01-23 | 14:10

Ici paris xl kunnen veel tieners wel blindelings opzeggen.

steekmug | 17-01-23 | 13:59

Indrukwekkende jongedames! Vindt vandaag de dag nog maar eens een tiener die de Franse taal kan onderscheiden van een andere taal ...

bisbisbis | 17-01-23 | 13:37

Gelukkig gaat Mirjam Bikker hier wat aan doen:
Uit naastenliefde nog meer van deze gasten binnenhalen.
En eenmaal binnen, nooit meer laten vertrekken, want beschaafd en christelijk zijn enzo.

LucaBrasi | 17-01-23 | 13:34 | 2

Gristelijke deug-drollen.

meneer Q | 17-01-23 | 14:52

Ja die Mirjam gaat het hélemaal maken.

Rdock | 17-01-23 | 15:05

Politie had geen tijd?! Misschien dan even doorverbinden met de Marine op Willemsoord. Altijd wel wat mariniers of matrozen op zoek naar een stukje uitdaging!

Tollebol | 17-01-23 | 13:26 | 2

Eeeehhhh.... wanneer was u voor het laatst in Den Helder?

bisbisbis | 17-01-23 | 13:37

Willemsoord is tegenwoordig een uitgaanscentrum ofzo.

Asteroid-B612 | 17-01-23 | 14:20

Kunnen we hier een buurtwacht -whatsapp voor openen?

Voor dat soort viezerikken heb ik wel tijd.

frickY | 17-01-23 | 13:24

Ze had moeten zeggen dat ze een moslima is en de dader een blanke

Davy Kroket | 17-01-23 | 13:09 | 2

scherp!!

reagierder | 17-01-23 | 13:40

''Ik ben aangerand door GeenStijl.''

VBO_B_Niveau | 17-01-23 | 14:26

Al een reactie van kakelkip of haar ministerie? Normaal is juggelzus niet weg te slaan uit de media, maar nu.. .

dathoujetoch | 17-01-23 | 13:03 | 1

Ach dan krijg je de standaard riedel. Die hebben we al zo vaak gehoord.

Rdock | 17-01-23 | 15:08
-weggejorist-
patrick023 | 17-01-23 | 12:59

Leidinggevende ISer

Kwastenbederver | 17-01-23 | 12:56

Hahahaha algemeen bekend in Den Helder en omgeving;
Het gecombineerd optreden van Marechaussee en Politie ( 1 Marechaussee en 1 Politieman / vrouw ) als handhavingscombinatie in auto of te voet resulteert in heel veel brutaal en onbeschoft optreden richting burgers ( men voelt zich “stoer” ) , alleen als het te moeilijk wordt / te heet onder de voeten zie je ze nergens meer...

stikstofhelp | 17-01-23 | 12:53 | 2

Belachelijke reactie... borrelpraat en kroegtaal. Ens als u de politie nodig heeft en ze staan niet gelijk voor u klaar, alleen maar lopen klagen. De werkdruk is inmiddels zo hoofg dat ze niet voor elk wissewasje meer komen en dus ook geen tijd meer hebben voor al die kansloze asielzoekers die door de regering naar Nederland worden gehaald en onze vrouwen lastig valt. Wordt tijd dat de burger z'n eigen problemen een een keer oplost ipv steeds maar de politie te bellen, die inmiddels is wegbezuinigd.

johnyl | 17-01-23 | 13:23

@johnyl | 17-01-23 | 13:23: je eigen problemen oplossen? Zal je net zien dat ze dan wel tijd hebben en je als zelfredzame burger langer vastzit dan de dader.

Kruijffje | 17-01-23 | 13:31

Vroeger,(jaren 80) waren er naar mijn idee veel vaker verkrachtingen door mannen in bosjes en tunneltjes. Veel meisjes mochten echt niet over straat na achten toen. Dus, ik weet niet hoe dat nu procentueel zit.

Hadena | 17-01-23 | 12:41 | 2

Verkrachting of aanranding? Allebei niet best, maar wel een groot verschil.

Scepticus | 17-01-23 | 12:45

Dat waren(veelal) potloodventers en kinderlokkers waar de ouders van toen wel opvoeding en voorbereiding in konden geven aan hun kinderen.
Ik heb mij goed vermaakt toen ik 9 was en een man zijn jas open deed, heel hard lachen en wijzen. Vent was zo weg.
Niet te vergeten de jongen van 22(?) die aan mij vroeg of ik puppy's wilde komen kijken bij hem thuis toen ik 7(?) was.

Sjeintje | 17-01-23 | 12:53

General Pardon.

Beste_Landgenoten | 17-01-23 | 12:40 | 3

Spreken ze in sommige Afrikaanse landen frans?,vraag het me zomaar eens af.

Coolcalmcollected | 17-01-23 | 12:47

Dit was de generaal denk ik

Dewijzekat | 17-01-23 | 12:52

Rijstijl aanpassen, heb je binnen 2 minuten persoonlijk kontakt

P. Breidel | 17-01-23 | 12:38

To protect and serve!

darmflora | 17-01-23 | 12:34 | 1

Waakzaam en dienstbaar!

zuurtjeregen | 17-01-23 | 12:39

Een paar mafklappers met gele parapluutjes die alleen maar hoeven zeggen ergens koffie te willen gaan drinken en het blauwe licht komt vanuit alle richtingen aangesneld.

zuurtjeregen | 17-01-23 | 12:29

"'Hij liep naar mij toe, pakte mij bij mijn heupen vast en greep me daarna bij mijn kont. Ik pakte snel mijn vriendin vast en liep naar achter en botste hard tegen hem aan. Daar schrok hij van'."

Nee lieve meisjes, ouders en gezinnen; het enige dat helpt is uw kinderen op een vechtsport plaatsen, zodat ze in bovenstaande situaties om kunnen leren gaan met grijpgrage viezerikken die in thuisland ook niet vies zijn van een stevige pot verkrachting met gebruik van geweld.

Nederland, Kutland.

Vanderlindemedia | 17-01-23 | 12:27 | 2

Inderdaad. Omstanders mogen ook wel eens ingrijpen in plaats van kijken en filmen. Niemand die een hand uitsteekt. We laten elkaar gewoon aan ons lot over.

Tommi | 17-01-23 | 14:13

In het kader van de anti-discriminatiemaatregelen mogen ze op meldingen over getinte personen pas reageren als er een navenant quota aan meldingen over witmensen is afgehandeld. Zodat ze schriftelijk kunnen aantonen niet alleen op die eerste categorie te focussen. Anders krijg je weer kamervragen van Sylvana.
Overigens, moet die laatste haar overduidelijk van een witmens verkregen naam niet eens aanpassen, bv. in Afuwa Appiagyei?

ib000193@xs4all.nl | 17-01-23 | 12:26

Misschien zochten ze eerst een politieagent die Frans sprak.

laurentius | 17-01-23 | 12:15

Den Helder!

Een collega die daar woont zegt dat daar nooit een mens komt. Tenzij ze verdwaald zijn. Of op weg naar Texel.

Papa Jones | 17-01-23 | 12:12 | 1

Of doorgewaaid zijn in The Windy City.
Want het waait daar altijd...

Nodeloos Kwetsend | 17-01-23 | 12:29

De McDonalds en de AH in het centrum van Den Helder zijn al veel langer de plek van aanrandingen, overlast en geweld. Veel zwervers enzo. Kennis van me werkte er tien jaar geleden en heeft er een hoop gekkigheid meegemaakt. Sindsdien weinig veranderd...

Alcmaria | 17-01-23 | 12:11 | 4

Tokkie gehalte in Nederland ligt vrij hoog.

Tommi | 17-01-23 | 15:00

@Tommi | 17-01-23 | 15:00: Dat geloof ik graag, maar ik heb nog nooit zoveel zwaar getatoueerde vrouwen van middelbare/oudere leeftijd al shag rokend in zo'n mobiel karretje zien rondsjezen als in Den Helder.

Asteroid-B612 | 17-01-23 | 15:03
▼ 1 antwoord verborgen

Politie zal wel gedacht hebben dat die meiden d'r om vroegen.

jochum1980 | 17-01-23 | 12:11

Volgens mij betaal ik alleen nog maar belasting voor de asielopvang.

boonmoi | 17-01-23 | 12:08 | 1

Grappig, die indruk heb ik ook al jaren, plus de rest van de linkse hobby's die ik al jaren loop te financieren.......

pibasso | 17-01-23 | 12:12

Ze hadden moeten zeggen dat ze zelf getint waren en dat er een blanke man stond te klieren.
Dan komen ze meteen.

tis_wat | 17-01-23 | 12:07

Wil je sneller een agent als dat nodig is?
Ga dan even rap meer belasting betalen en over 4 jaar is dat probleem dan opgelost.

Schadenfreude | 17-01-23 | 12:06 | 1

De politie kost nu ca. 5 miljard per jaar. Van mij mag dat 10 miljard worden. Ik weet ook nog wel een paar posten waar ze op kunnen bezuinigen.

HoniSoit | 17-01-23 | 12:15

Vaders houdt uw dochters thuis. En als dat niet lukt geef ze een busje smurfenspray.

"Pepperspray is dus illegaal, maar de vriendelijker 'smurfenspray' is wel toegestaan. In de Nederland is die te koop onder de naam X-Marker."

Dat maakt het werk van politieagenten ook wat makkelijker als ze op zoek moeten naar een donkergetinte man met een blauwe snoet.

KingOfTheLoonyBin | 17-01-23 | 12:06 | 5

En daarna een rood mutsje opzetten, is ie nog makkelijker te vinden.

Sinterbikske | 17-01-23 | 12:19

Gewoon mini deo in je tas
Werkt net zo goed

Therrie | 17-01-23 | 13:24

d'r is zoveel illegaal, gewoon pepperspray nemen. Liever gezeik daarom dan een leven lang ongelukkig.

sufkut | 17-01-23 | 16:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is het nieuwe normaal. Kijk maar naar de voice. Of we het accepteren is een andere vraag.

HaaiBaai | 17-01-23 | 12:04

Tegenwoordig heb je drones die mensen automatisch volgen en filmen. Er gaat nog een tijd komen dat iedere vrouw die zich 's avonds op straat begeeft voor de zekerheid zo'n drone laat meevliegen.

lekgoot | 17-01-23 | 12:02 | 3

Joh, gat in de markt! Das slim. Het liefst een drone uitgerust met ...?

Sjeintje | 17-01-23 | 12:06

De islam-oplossing: geen vrouw naar buiten zonder begeleiding van een man werkt ook goed.

Schadenfreude | 17-01-23 | 12:08

@Schadenfreude | 17-01-23 | 12:08: Of uberhaupt vrouwen niet meer 's avonds buiten laten lopen. Wat doen die meiden om 21:00 buiten!

Ik heb begrepen dat er een zeker land is waar dat erg goed werkt....

Als_je_me_nou | 17-01-23 | 12:40

Papa fume!

eerstneukendanpraten | 17-01-23 | 12:02 | 1

1.60 Zwarte smurf.

bqbq | 17-01-23 | 12:30
-weggejorist-
Zymon | 17-01-23 | 12:00 | 2

Je zou wel gek zijn als politieman of vrouw. Er staat direct een roedel jakhalzen klaar om elke beweging van de Hermandad te filmen en te verspreiden op social media. Bij zo'n oproep zou ik ook direct bezig zijn met een aangespoelde zeehond o.i.d.
en me onbeschikbaar melden

strawdog | 17-01-23 | 11:59 | 2

Hebben we niet zo veel last van in DH van die roedels. Gebrek aan wouten dan weer wel.

clockandhammergame | 17-01-23 | 12:05

Dat is een kwestie van waarneming. Voor iemand uit het hoge noorden is DH angstaanjagend. Wij hebben alleen 1 Chinees en 1 pizza restaurant .

strawdog | 17-01-23 | 12:11

bij de tweede keer bellen moet je zeggen dat je de verdachte hebt gevonden en dat die neergestoken is door een woedende menigte. Dan staat de politie binnen een paar minuten voor je neus.

small_town_dude | 17-01-23 | 11:59

Donker getint, daar heb je het al, dan kan de politie niks doen want anders gaan Sylvana en Gerald weer klagen aan de talkshow tafels.

Pirlo | 17-01-23 | 11:58
-weggejorist-
Piet Karbiet | 17-01-23 | 11:58

Er is een groot tekort aan politiemensen. Daar wordt al jaren voor gewaarschuwd. Maar iedereen blijft altijd maar datzelfde rode hokje inkleuren of gaat schouderophalend verder met leven (want toch geen last van). Tot er 112 gebeld wordt, omdat de politie nodig is. Dan is het opeens de schuld van de politie en niet van de politiek. Vreemd.

GSven | 17-01-23 | 11:57

Ze moesten koffie drinken op het bureau, dat gaat voor. 20 jaar geleden had officier Josephus Jitta het al over de "koffiecuktuur" bij de politie. Daar moet ik altijd aan denken als ik dit soort berichten lees.

Ruud5 | 17-01-23 | 11:57 | 1

Dat is niet helemaal waar hoor. Ook in Den Helder : 2 snuiters van een jaar of 18 of 20 kwamen aanbellen bij mijn toenmalige vriendinnetje aldaar, kapuchons helemaal diep over hun ogen getrokken enz. en naar de grond kijken enz. Die kwamen met 1 of ander lulverhaal "mijn oma woont in deze flat, mogen we hier even wachten" of "mevrouw kunt u de deur voor ons opendoen" ofzoiets. Meteen voetje tussen de deur zetten, een beetje duwen enzo. Ik dacht "Dit is geen zuivere koffie, op die leeftijd ga je niet samen met een vriend op bezoek 'bij je oma'. Bullshit. Oprotten". Boendien woonden er helemaal geen oma'tjes in die flat dus wat zijn dat voor smoesjes ? Toen is wel de politie gebeld. Voor alle zekerheid. Die agent kwam meteen opdagen en was heel vriendelijk. Nam de zaak ook echt serieus. Toen is het signalement doorgegeven aan de centrale en zijn die twee pipo's een uurtje later gearresteerd of in elk geval aangehouden door andere politiemensen. En ja hoor, ze probeerden in andere flats ook binnen te komen met een smoesje. Toen zijn er fotos van ze gemaakt en kwam die agent weer langs met de fotos. "zijn het deze 2 ?". En ja hoor. Toen is hen door de politie duidelijk gemaakt "we weten wie jullie zijn en we houden jullie in de gaten".

Asteroid-B612 | 17-01-23 | 19:48

Het verdient geen schoonheidsprijs maar dit is natuurlijk wel een gevalletje triage in de meldkamer. Die mensen moeten ook maar zo goed als kwaad dat het gaat inschatten wat prioriteit heeft. "Er zit een man in mijn huis en hij heeft een wapen" heeft wel hogere prioriteit dan "een smeerlap heeft aan mijn kont gezeten maar hij is nu weer weg".

KingOfTheLoonyBin | 17-01-23 | 11:56 | 5

@Briver | 17-01-23 | 12:03:
Oei, een heel gevaarlijke stellingname, je komt nu aan het geweldsmonopolie van de overheid. Dat is het moment dat er ineens wel een reactie komt in de vorm van een overmaat aan politieaandacht, gericht tegen burgers die het recht in eigen handen namen.

me163komet | 17-01-23 | 12:13

@me163komet | 17-01-23 | 12:13:

Je mag jezelf gewoon verdedigen in Nederland. Het wordt wat lastiger als je illegale wapens gebruikt maar zelfs dat wordt vaak gezien als force majeur. Het wordt anders als jij voor rechter en beul gaat spelen. En dat is meer dan terecht.

KingOfTheLoonyBin | 17-01-23 | 12:21
▼ 2 antwoorden verborgen

logisch, het beschikbare geld voor blauw op straat is al uitgegeven aan "blauw" in de Staat. Aan witgoed, steengoed en nooit goed.

strawdog | 17-01-23 | 11:55

Ze probeerden beiden in de wind een sigaretje op te steken. Buiten de nare daad van de man... stop met roken!

Pinocchio | 17-01-23 | 11:53

In Nederland zijn daders slachtoffers en slachtoffers daders. Als dat meisje pepperspray gebruikt had zou er -rara politiepet- namelijk wel acuut politie zijn verschenen. Om haar in de boeien te slaan wegens verboden wapenbezit. Zo gaat dat hier.

Proud Infidel | 17-01-23 | 11:52 | 3

En de pest is dat er overal camera's hangen om de daders te beschermen.

NLgaatnaardeklote | 17-01-23 | 11:55

Haarspray schijnt ook wel redelijk te werken, of lijmspray.

lekgoot | 17-01-23 | 12:04

@lekgoot | 17-01-23 | 12:04:
Moet je de bus in de gauwigheid wel zo pakken dat je je eigen ogen niet volspuit. Misschien handiger om te vragen "wilt U even wachten tot ik mijn haarspray uit mijn tas heb gehaald zodat ik uw ogen vol kan spuiten met haarlak"

me163komet | 17-01-23 | 12:10

De agenten hadden net een 2daagse workshop 'diversiteit: hoe spreek je transgenders aan'

small_town_dude | 17-01-23 | 11:52

Misschien had ze moeten zeggen dat de man in kwestie een fakkel bij zich had. Dan rukt de volledige politiemacht uit, wordt de man direct opgepakt en opgesloten en met snelrecht tot 6 maanden veroordeeld.
Of geldt deze behandeling slechts voor de boven ons gestelden?

spanarchist | 17-01-23 | 11:50

Nee, ondertussen was er 10 man bezig met het verplaatsen van de nieuwe innovatieve flexibele flitspaal. Die staat er om uw en mijn veiligheid. De teller staat op 60 euro deze maand, op een weg waar de maximale snelheid niet overeenkomt met de logische snelheid.

Balzakius | 17-01-23 | 11:48

We leiden iedereen op tot psycholoog of marketing consultant, met dito verwachtingen over het loon, houden alle mensen met belangrijk werk klein in CAO's in een 1-2-tje tussen vakbonden en werkgevers, en klagen vervolgens steen en been als er geen agenten / verpleegsters / leraren te krijgen zijn. Hier is een idee: markt-krachten loslaten en het 'loongebouw' opblazen. Wil je een verpleegster, maar dan alleen in schaal 2? Da's jammer joh. Die zijn niet te krijgen.

konjodebonjo | 17-01-23 | 11:47 | 1

Het probleem is dat agent, brandweerman, verpleger geen produktieberoep is wat geld oplevert omdat een gemaakt produkt met winst wordt verkocht, maar valt onder de 'ze zijn nou eenmaal nodig' beroepen. Daarom zal je in dat soort beroepen nooit krijgen wat je echt -wel degelijk- waard bent, en zal men altijd beknibbelen - via privatisering- op de kosten.
Psycholoog en marketing consultant zijn dan weer gecreerde beroepen van handige lieden die zichzelf een vet salaris toekennen voor een dienst waar eigenlijk niemand op zit te wachten, maar die heel slim 'gecreërd' is en als onmisbaar verkocht wordt.

me163komet | 17-01-23 | 12:00

Gewoon als vader zeggen dat je een buurtwacht gaat opzetten. Zal je zien hoeveel blauw er ineens is om dat te controleren.

Kaal-dik-en-lelijk | 17-01-23 | 11:45 | 1

Exact, om de rechten van de verdachte te waarborgen.

me163komet | 17-01-23 | 12:01

Ook naar hier gekomen voor 'alles gratis'?
En dacht-ie dat dat incl.de vrouwen was?

Ik krijg last van mijn maag maar ik zou zijn straf wel weten: geen lont meer noch handjes om aan een ander te zitten.
Mijn utopie-vergrlding mag niet, maar dromen erover mag wel.

MK27 | 17-01-23 | 11:42

Stukje herstelbetaling.
Weet de politie, weet de politiek en zou u ook moeten weten.

johndeer | 17-01-23 | 11:41

Polarisatie! Complotdenkers! Extreemrechts! Ik ben op vakantie! Gaaf land!

VBO_B_Niveau | 17-01-23 | 11:39

Kwetsbaar.

bisbisbis | 17-01-23 | 11:38 | 1

Weerbaar.

Duwbak_Linda | 17-01-23 | 11:43

Klinkt als een kloon van een kloon van een klown.

SIogra | 17-01-23 | 11:36

Mocht ik ooit een dochter krijgen dan wordt ze standaard uitgerust met een pepperspray en/of taser, pappa neemt de boete of straf wel op zich als de politie deze wapens ontdekt. Verder zal pappa er voor zorgen dat ze goed in zelfverdediging is en een tactisch knietje kan geven.

ODF | 17-01-23 | 11:35 | 7

@miko | 17-01-23 | 11:55: Maar als je signalen leert kennen, dan wordt je vaak voor je het weet voor racist uitgemaakt.

Peerkeoud | 17-01-23 | 12:03

@miko | 17-01-23 | 11:55:
Jij kijkt te veel actiefilms waarin de "helden" na een trap in het kruis even pfff zeggen en doorvechten alsof er niets is gebeurd. Maar een "gewoon" persoon gaat gewoon neer bij een trap, klap of knietje in het kruis, hoe groot ze ook zijn, mits ze niet volkomen stijf staan van de coke of speed.

me163komet | 17-01-23 | 12:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Politie is failliet in dit land, de bovenste laag (absurd hoge loonschalen) bestaat uit een soort eeuwige vergadermensen(veel vrouwen) die met hun havo/vwo denken slimmer te zijn dan de straatdienders. Die straatdienders mogen niets meer en moeten alles administratief verantwoorden, waar ze 's middags al om 14.00 uur mee beginnen.

hagelkruis | 17-01-23 | 11:35 | 1

Mensen die jij beschrijft hebben een wel erg prominent aanwezige zuil gevormd in de afgelopen jaren.

SIogra | 17-01-23 | 11:41

Onacceptabel! riep minister Dinges van justitie en veiligheid. Onacceptabel! riep staatssecretaris Van der Burg. En u? Wat roept u? Juist! PVV.

Tiscali-2 | 17-01-23 | 11:34 | 2

Wat minder roepen en wat meer actie zou wel fijn zijn.

Het brein erachter | 17-01-23 | 11:54

@Het brein erachter | 17-01-23 | 11:54:
Juist! Daarom PVV. Wij roepen en zij halen de bezem er doorheen!

Tiscali-2 | 17-01-23 | 12:31

In de nacht trein van BCN naar Parijs was k met een Amerikaanse vrouw uit Cali.
Komt er een geschifte Arabier / Berber in trainingspak langs. Of hij "haar even mocht "lenen". Heb m een stomp verkocht en toen duizeldwandelde hij weg naar zn plek.
Gozer was volgens mij knettter kneiter apestoned. Later de Franse conducteur nog.geinfofmeerd. en later niks meer van klootviool trainingspak vernomen. De Berberse loel.

chicago river | 17-01-23 | 11:34 | 3

Jij hebt geluk dat het niet de PVV stemmende Ferry T. was.

Cobarde | 17-01-23 | 11:42

Amerikaanse vrouw uit Cali....
Hmmm.
Kartel!

Beste_Landgenoten | 17-01-23 | 11:43

@chicago river 11:34
Doe hetzelfde in Nederland en de conducteur had de politie gewaarschuwd waarna jij in de handboeien was afgevoerd wegens mishandeling

me163komet | 17-01-23 | 12:16
-weggejorist-
Arnold Layne | 17-01-23 | 11:34 | 1

Dat dit een keer mis loopt daar heb ik eerlijk gezegd vrede mee. Systeem is niet perfect. Waar ik geen vrede mee heb is dat vervolgens vaak wordt ontmoedigd aangifte te doen. Of dat er simpelweg geen tijd is om iets met de aangifte te doen terwijl een verdachte duidelijk in beeld is.

Quattro Stagioni | 17-01-23 | 11:33 | 2

Joh, politie heeft wel wat beters te doen; snelheidsbekeuringen uitschrijven wat geld in het laatje is voor de staat.

DRUCKIE1 | 17-01-23 | 11:43

De aangifte moet de burger thuis zelf doen. De tijd dat de popo met twee vingers een aangifte zat in te tikken is lang voorbij. Hier was sprake van een heterdaad aanranding en feitelijk is dat ernstig genoeg om sofort op te dagen.

AntiZanicz | 17-01-23 | 12:06

Lang geleden als ooggetuige ook al meegemaakt, ernstige botsing in een park tussen twee brommerts. Zonder mobieltjes-tijd. Ergens heeft iemand toch de diensten weten te verwittigen. De ambu kwam dan toch en hebben een van de botsers medegevoerd. De popo is nooit gekomen. Toen ik weer thuis was heb ik zelf nog maar eens gebeld. Ze hadden een lekke band gekregen en de popo-mobiel kon niet komen. Niemand geleufde dat. Botsing met ernstig letsel en schade en de popo heeft een lekke band.

AntiZanicz | 17-01-23 | 11:33

Politicus: "Schandalig, ik eis uitleg."
Politie Den Helder: 'We hadden wel een wijkagent, maar voor de beeldvorming hebben we besloten daar geen gebruik van te maken.'
Politicus: "Okay dan, schaakmat."

Kouwe Kees | 17-01-23 | 11:33

1m60?! Die schop je eerst in het kruis en vervolgens de Benny Hill behandeling. Geen politie voor nodig, dames!

masahide | 17-01-23 | 11:32 | 1

Blauw heeft wel capaciteit om eigenrichting figuren te pakken.

HankHill | 17-01-23 | 13:36

Had er gestaan 'blanke man' dan had nu het hele politieapparaat een klopjacht gehouden. Dertig jaar woke beleid heeft goed gewerkt.

me163komet | 17-01-23 | 11:32 | 3

*proest*
Welk woke beleid? Je bedoelt dat het kapotbezuinigde publieke apparaat door 30 jaar rechts sloopbeleid niets meer voor elkaar krijgt? Zolang de multinationals die vrijwel geen belasting betalen, maar blij zijn, toch?

* Il Principe * | 17-01-23 | 12:25

@* Il Principe * | 17-01-23 | 12:25: 'Kapot bezuiningd' XD

Enig idee hoeveel diversity ambtenaren & bullshit managers & communicatie specialisten de overheid in dienst heeft?

Je zegt kapot bezuinigd, maar het overheidsbudget van Nederland is ongeveer de helft van dat van Japan, een land met 120 miljoen mensen dat 20x zo groot is. Er is niks bezuinigd, t wordt gewoon anders besteed, en veel overhead zit m in bullshit, woke of anderzijds.

ReyNemaattori | 17-01-23 | 13:05

@ReyNemaattori | 17-01-23 | 13:05: Met name woke. Voor de individuele diender heb ik nog wel respect, maar alles dat bij de politie hoog in de boom, zijn de grootste misselijke kontenkruipers die je maar kunt bedenken. Zolang de politie aan Iftars doet, kan ik ze niet anders kwalificeren dan als regelrechte vijanden van het Nederlandse volk. Zuur voor de individuele dienders, maar het wordt tijd dat ze intern eens aan de bel trekken. Anders blijft de GL/D66 leiding de politie met corrupte Wokewaanzin vergiftigen.

Grachus | 17-01-23 | 14:08

Had ze een Twitter berichtje moeten sturen met een verwijzing naar het signalement. Hadden ze zo politie aan de deur gehad, weliswaar om de verkeerde reden maar als het werkt werkt het.

_pacman_ | 17-01-23 | 11:32

Dan bel je toch je vader. In ieder geval geen 112.

Zack Hooi | 17-01-23 | 11:31

Ik heb een blonde dochter van 15. Ze wilde met vriendinnen naar Parijs maar de ouders en ik hebben nee gezegd. Haar schoolreizen zijn ook al ingeperkt want vliegen is slecht volgens de docenten. Dus geen studiebezoek meer aan Rome of Athene. Wat is ons Avondland toch enorm afgegleden.

Piet Karbiet | 17-01-23 | 11:31 | 3

Wat is er minder aan Parijs tov Rome of Athene? Parijs was zonder school?
Vervelende mannen heb je met duizenden. Vooral als je met een knappe blonde vrouw loopt merk je als begeleidende man ook wel hoe asociaal velen zijn. Zelfs als er mannelijke bescherming mee loopt. Geen wonder dat men in landen van aankomst de vrouwen wat verborgen houdt en voor je uit moet laten lopen. Je kan eigenlijk niet zonder stroomstootstok. Dat vinden ze dan weer niet leuk.

AntiZanicz | 17-01-23 | 11:37

@Piet Karbiet | 17-01-23 | 11:46: Toch wel, veel van wat hier nu gewoon is bij de overheid en in de wetenschap is met de Franse bezetting hier geintroduceerd.

AntiZanicz | 17-01-23 | 12:04

Koop een taser meisjes. 30 seconden schijnt genoeg te zijn!

baarbar64 | 17-01-23 | 11:30 | 6

baarbar64 11:30
Koop een taser.... en krijg een Proces verbaal en een strafblad wegens overtreden van de wapenwet (WWM). En daarna een hoop gezeik als je voor bepaalde beroepen een bewijs van geen bezwaar bij het gemeentehuis moet halen.

me163komet | 17-01-23 | 12:19

@me163komet | 17-01-23 | 12:19: Als ze die taser ooit vinden, want laten we eerlijk wezen, preventief fouilleren doen we niet in dit land.

ReyNemaattori | 17-01-23 | 13:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Als een "witte" man twee vrouwen met kopvod lastig viel was de politie met 5 minuten ter plaatse.

Linke Soep | 17-01-23 | 11:29 | 1

Dan hadden we het op NPO avonden lang over rechts-extremisme, islamofobie en koloniale onderdrukking gehad. Oh wacht, dat is nu ook al.

_pacman_ | 17-01-23 | 11:47

Waarschijnlijk droegen de meiden ook geen hoofddoek.

Reebensteeltje | 17-01-23 | 11:29

"Er waren geen agenten beschikbaar, deze waren op dat moment elders bezig in de binnenstad:, aldus de woordvoerder. Met andere woorden: De enigste 2 dienstdoende agenten, van een stad met 60.000 inwoners, waren bezig met een fietslicht controle in de binnenstad van Den Helder en konden daarbij niet gestoord worden. Met dank aan Rutte1, Rutte2, Rutte3.......

enkelereisretour | 17-01-23 | 11:29

Je moet ze bellen met de mededeling dat ze niet meer hoeven te komen omdat je hem zelf al hebt omgelegd.
Binnen vijf minuten staan ze met tig auto’s bij je voor de deur!

aardv@rk | 17-01-23 | 11:28 | 2

Melden dat er mogelijk sprake is van een vuurwapen werkt soms ook.

De_fluitlokker | 17-01-23 | 11:37

Zoiets als; Roep niet om hulp maar schreeuw brand?

Sjeintje | 17-01-23 | 11:52

Nou, dochters van Nederland. Een tip, mocht zoiets je overkomen en ze vragen een signalement zeg dan dat er een witte man met blond opgeschoren haar en en bomber jack bij was en binnen 1 minuut is er politie

BASinnic | 17-01-23 | 11:28

Een getinte tetjesknijper en de politie die niks doet.
Het is 2023, dit is toch geen nieuws meer?

Eduardo- | 17-01-23 | 11:27

Politie had het te druk met extreem rechts.Bedank de regeringspartijen.

van stampij | 17-01-23 | 11:27 | 1

En fascisten en racisten, daar zit het hier namelijk vol mee.

Het brein erachter | 17-01-23 | 12:08

Wat een Kutland is het geworden.
De veiligheid van burgers is wel het laatste wat ze belangrijk vinden.
Hoor je bij de elite en roept iemand wat op de SM dam krijg je 24/7 bescherming maar gewoon volk?

pejoar | 17-01-23 | 11:26

@Duwbak_Linda | 17-01-23 | 11:53: Eens, maar niet elke (jonge) vrouw heeft de fysieke en mentale kracht om zo te reageren.
Zij komen vaak uit een beschermd mileu en hebben nog nooit zo'n situatie überhaupt gezien. Laat staan dat de ouders hierin opvoedkundig bezig zijn geweest.
Waarom ook, Nederland was altijd redelijk veilig.
De mannen die op hun afkomen zien vrouwen als ondergeschikt en 'vrij spel'.
Het verschil is dermate groot dat kopjes thee en fopstrafjes niet helpen. Daat lachen ze om.

Sjeintje | 17-01-23 | 12:04

@Sjeintje | 17-01-23 | 12:04:
Klopt hoor. En met een beetje pech wordt je aangerand door iemand met zwarte band kopschoppen. Of een hele roedel. Begin je niets tegen.

Toch denk ik dat het goed zou zijn als we wat weerbaarder zouden worden met ons allen. Want dat veilige Nederland van 40 jaar geleden komt nooit weer terug. Overal is de rek er ook wel een beetje uit, alles is te duur dan wel ""erg complex"". Dus reken niet te vast op de overheid.

Duwbak_Linda | 17-01-23 | 12:11

@Duwbak_Linda | 17-01-23 | 12:11: Meer weerbaarheid opbouwen door schade en schande, check!
Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben geen kinderen te hebben(ook al had ik graag een groot gezin gewild).
20 jaar geleden had ik al twijfels of het wel goed zou gaan met dit land en of ik eventuele kinderen hieraan bloot wilde stellen.
Puur mijn mening en hoe mijn kijk op het leven is, dit is geen aanval naar ouders in de panelen hier.

Sjeintje | 17-01-23 | 12:19
▼ 2 antwoorden verborgen

"Frans sprekende man met donker getinte huidskleur'.''

Tsja, dat is ook een verrijking. Daar moet je geen politie op af sturen, die moet je koesteren.

Dr_Johnson | 17-01-23 | 11:26

Als ex-blauwe baret blies ik damals dit soort tuinkabouters moeiteloos omver.

eerstneukendanpraten | 17-01-23 | 11:25

Heb ook eens 2 uur op de politie moeten wachten. We hadden die gozer al lang in onze handen en bekende, de politie liet hem gaan. Waarom dat twee uur wachten, ze waren op een bruiloft van een agent.

gato | 17-01-23 | 11:25

Mr. Miyagi

Rattus | 17-01-23 | 11:24

De plaatselijke marinierskroeg bellen en vragen om 'hulp'.

vladimirows | 17-01-23 | 11:23 | 1

Ik heb ook goede ervaring met motorclubs.

Sjeintje | 17-01-23 | 11:48

Zelf dol op McDonalds

RickTheDick | 17-01-23 | 11:22

Een man van 1.60 tot 1.65 kun je amper een man noemen. Was het een dwerg?

Croissant | 17-01-23 | 11:21 | 2
-weggejorist en opgerot-
Sb1997 | 17-01-23 | 11:24

Doe eens normaal?

Adriel | 17-01-23 | 11:56

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl