Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gerda Simons gaat aangifte doen tegen Joost Eerdmans, niemand snapt waarom

Schuld van Chris Klomp.

Zeg het ze Gerda!

GERDA! DOET EENS POPCORN HALEN! Want er gaat weer iemand stappen ondernemen wegens onwelgevallige cuntent op Hatemachine Internet. Deze keer is het BIJ1-Tweedekamerlid Gerda Simons (daar heeft u vast wel eens van gehoord) die AANGIFTE gaat doen tegen JA21-Tweedekamerlid Joost Eerdmans (ook in te huren als DJ Jopie, voor al uw feesten, partijen en braderieën). Waarom Gerda tegen Joost Eerdmans aangifte gaat doen en wat exact de misdaad is waartegen aangifte wordt gedaan is een beetje...eh...vaag...to put it mildly. Volgens de Erdogan-bode komt het allemaal door dit artikel van ene Chris Klomp (nooit van gehoord, misschien man van Gerda?) waarin staat dat op internet verkeerde dingen staan en Gerda's daarmee aan de haal gaan. JOH! En dat is om verder volstrekt zwarte duistere redenen van kleur de schuld van DJ Jopie, want die manipuleert beelden van Gerda Simons op dusdanige FvD/DENKiaanse wijze waardoor het lijkt alsof BIJ1 alle blanken helemaal kapot wil discrimineren. Aldus Gerda. Wat dan weer de schuld is van JA21 want die willen óók alle blanken discrimineren, ofzoiets. Wij zetten al het bewijs en de hele chain of custody hieronder neer in de juiste volgorde en dan mag u als rechter, jury, advocaat beslissen of het OM deze aangifte in behandeling moet nemen. Okee Gerda? OK! En vergeet geen stappen te ondernemen. Naar de ijskast. Voor een koude *plop*. *Plop*

Met deze video begon het (maar is het gemanipuleerd? Nee hè?)

Schuld van Joost Eerdmans!

GERDA?

Gerda! Ga eens popcorn halen! En cola!

DJ JOPIE hartje GERDA

Schuld van Chris Klomp!

Gerda gaat popcorn halen. Goed zo Gerda!

Social

Reaguursels

Inloggen

Een tweepartijenstelsel is zo gek nog niet.

PaulusdeBosrouter | 08-01-23 | 04:46

Wat me iedere keer weer opvalt, nu ook weer in dat debat tussen Simons en de minister van justitie, is dat iedereen het verzieken van een kinderfeestje volkomen in orde vindt. Als de boot van Sinterklaas zinkt, vindt men dat vreselijk, want tere kinderzieltjes, maar als enge mensen bij de intocht van Sinterklaas staan te brullen: "Zwarte Piet is zwart verdriet", moeten kinderen daar blijkbaar maar tegen kunnen. Nee, als dan de brullers gehinderd worden, dát is erg.

MAD1950 | 08-01-23 | 02:25

Ben ik blij dat ik kleurloos ben.

Met_baard | 08-01-23 | 01:28 | 1

Behoorlijk ja

zokanhetookja | 08-01-23 | 06:54

Ach meisje, ik weet nog hoe je danseresje was, o.a in de IT.
Als je al 18 was, was het geen dag teveel gelogen.
Ik zou aangifte doen tegen al die ¨witte¨ mannen die toen verlekkerd naar je keken.

Jan Lange3373 | 08-01-23 | 00:28

Gerda is een beetje de zwarte vrouwelijke variant van Wilders, maar dan minder welbespraakt en politiek streetwise en meer het eeuwige slachtoffer en 10 keer zo irritant.

Maar hey, er is een markt voor blijkbaar, ze trekt wel genoeg stemmen om voorlopig in de kamer te zitten met haar gezuig.

Wattman | 08-01-23 | 00:21

Geenstijl maakt hier toch echt een foutje.
Dat is Gerda niet.
Het gaat hier om Sylvana Havertong.

Piet-Kietelaar | 08-01-23 | 00:16

Als we voortaan alleen naar elkaars anus kijken zal je zien dat iedereen gelijk is. Maarja zeg dat naar een tegen iemand van uh, dinges.

Tjemig | 08-01-23 | 00:04 | 3

=“maar eens”

Tjemig | 08-01-23 | 00:05

Er bestaan ook gebleekte anussen.

Verbandmeester | 08-01-23 | 00:28

Vanavond naar de Mol gekeken 1 deelnemer van kleur, was 1 e aflevering en de deelnemer van kleur moest er uit. Discriminatie riep ik hard op en verdomt een volgende opname, mevrouw kreeg een telefoontje krijgt een herkansing.

Uw Verzekeringsadvis | 08-01-23 | 00:02

Nederland is eigenlijk verloren als dit soort bosmongooltjes in de kamer komen. Een dansmarieke van kleur die ZELF zegt dat donkere mannen onbetrouwbaar zijn en de ene na de andere racistische stelling neer gooit. Een totale non-valeur.

Randall3.0 | 07-01-23 | 23:54

Iedereen moet tegenwoordig maar bij iedere zucht en scheet aangifte doen. Ik ben benieuwd naar de belasting daarvan op ons rechtssysteem en de kosten die daarbij horen. Al dat kleinzerig gejank en wij maar betalen terwijl politie/justitie nog amper tijd over houdt voor de echte zaken.

High speed duck | 07-01-23 | 23:36

Alleen hele labiele mensen veranderen om de dag van uiterlijk.

Zenzeo | 07-01-23 | 23:33

Een mooier voorbeeld van onbewust onbekwaam is er niet in Nederland. Ze is zo ongelooflijk dom en zelf ook racistisch dat ze het zelf niet door heeft. Ik heb wel medelijden of ben eigenlijk verward dat er überhaupt nog mensen zijn die haar oké vinden

Spongebob77 | 07-01-23 | 23:17 | 1

Ja, die zijn er volop. Het ontwrichtende deel van de natie, die een orkaan van narigheid met zich meebrengen.

cor123 | 07-01-23 | 23:27

Waren dr ADHD pillen weer eens op?
(Veel gejank, geen ratio / substantie)

hotmint | 07-01-23 | 23:09 | 1

PS En ze is uber racistisch, uiteraard, zoals gewoonlijk...
Een makkelijkke test daarvoor is om het woord \
"wit" met "zwart" te verwisselen.
Het land zou te klein zijn....

hotmint | 07-01-23 | 23:15

Sylvana. Een vlees geworden racist maar te dom om dat te beseffen.

appeltjesgroeneweide | 07-01-23 | 23:05

Sorry Silvana, maar ik kies toch liever voor het beleid van een witte man, dan van een zwarte vrouw.

mono-culti | 07-01-23 | 22:56
-weggejorist en opgerot-
Johan1377 | 07-01-23 | 22:48

Dat wijf is gewoon bitter om het feit dat ze plaats moest maken voor een lekker blanke stoot bij TMF. Dat zit haar zo hoog dat ze alles wat blank is als evil beschouwd.

Geertje W | 07-01-23 | 22:36

Zoveel kansen gehad in de media en rijke blanke partners waren altijd welkom. Maar toen zij was uitgekotst door alles en iedereen, heeft zij racisme als verdienmodel verzonnen. Helaas wordt zij door NPO plubliek en linkse gekkies op handen gedragen. Niet gek dat er een WLF ontstaat.

NotWoke | 07-01-23 | 22:35

De dagbesteding van Simons bestaat volgens mij uit naar de kapper, naar een kledingwinkel, naar de opticien, naar de juwelier en als er dan nog tijd over is een kribbig stukje schrijven om voor te lezen in de kamer of in een commissie.
Als ze zich nu eens realiseren zou dat ze alle weelde waar ze zo graag mee pronkt te danken heeft aan dat verschrikkelijke Nederland dat volgens haar alleen maar bestaat uit witte racistische mannen en dat daarbij op zijn minst toch wel enige waardering voor dit land tegenover zou mogen staan.

De finale eindbaas | 07-01-23 | 22:20 | 1

Dacht je dat ze haar teksten zelf schrijft?

Rico Tampeloerus | 07-01-23 | 23:22

Witte mannen?

Iedere keer als ik die foute benaming lees leg ik mijn hand op een vel papier en snap niet wie deze kleurnonsens verzonnen heeft.

pan.met.de.jet | 07-01-23 | 22:09 | 2

Snap dat witte mannen gedoe niet zo : ik ben blanc en vind de term BLM helemaal niet verkeerd.

EvertsNL | 07-01-23 | 22:58

Slecht vertaald Engels. door mensen die de Nederlandse taal niet beheersen. Alleen treurig dat een instelling als Onze Taal dit als standaard overneemt "omdat zo veel mensen dit doen". Hetzelfde geldt voor het belachelijke "mensen van kleur", een typisch voorbeeld van onontwikkelde lieden die klakkeloos een Engelse uitdrukking letterlijk vertalen. Houten leeuwen, leeuwen van goud en leeuwen van kleur.

Argyronauta | 08-01-23 | 00:03

Debat 28 juni 2021
Inburgering en integratie

Daar komt het fragment vandaan.

Oordeel zelf.
debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/i...
Scroll naar beneden voor de sprekerslijst.
Het duurt 44 minuten.

gaffelbaard | 07-01-23 | 21:58 | 2

Integratie vergelijken met invoegen op de snelweg: “de auto’s op de snelweg moeten ruimte bieden”. Ja, maar alleen voor auto’s die dezelfde snelheid hebben en houden, kut!

Petskast | 07-01-23 | 23:25

@Petskast | 07-01-23 | 23:25:
Heb je het fragment van Simons of van Eerdmans bekeken?
Belangrijker vond ik hoe de woorden van Eerdmans totaal uit verband getrokken werden.

gaffelbaard | 08-01-23 | 03:03

Even kijken, Sylvana is boos op een rechtsideologische dakloze. Ga ik daar een paar minuten van mijn leven aan verspillen of...
"Wat zeg je, Sylvana? Omdat jij zwart bent wil ik niet naar je luisteren?
Ok, deracismekaart, jij je zin".
*fragmentjes aanzwengelt en er met met opkomende hoofdpijn naar gaat zitten kijken*

Graaisnaaiert | 07-01-23 | 21:47

Na het kijken de afgelopen 10 jaar van het programma Opsporing Verzocht, is mijn ervaring ….

Ach, laat ook maar..

Gizmo579 | 07-01-23 | 21:34

Sylvana Simons. De hele DSM5 kun je er tegenaan houden. Maar uiteindelijk zal een verhoging van de antipsychotica haar genezen.

BoerKoekoek | 07-01-23 | 21:25 | 3

Hiep hiep haldol!

Veepert | 07-01-23 | 21:33

Die vrouw heeft een niche gevonden en kennelijk zijn er genoeg verongelijkte stemgerechtigden die haar boodschap belangrijk genoeg vinden om haar een zetel te bezorgen. Het 1 op 1 overnemen van Amerikaanse "race relations" en "race dynamics" en die toepassen op NL is natuurlijk volslagen belachelijk, maar ze speelt haar (race, hehe) kaarten vrij redelijk uit.

Asteroid-B612 | 07-01-23 | 21:34

Toen Simons een muziekprogramma op de radio had met zwarte muziek was het gek genoeg eigenlijk heel erg kleurloos.
Steeds maar weer dezelfde hitjes van Ottis Redding, Prince en Marvin Gaye.

bitterpete | 07-01-23 | 21:22 | 5

Toen Sylvana Simons de witte was deed voor Robijn was het niet gek genoeg ook kleurloos.

Rhenium | 07-01-23 | 22:24

@Graaisnaaiert | 07-01-23 | 21:54: Een andere punkband met donkere leden heette HOMO PICNIC, uit Philadelphia. Dat waren grappige ventjes. Ik was met mijn eigen band op toer in de VS toen we ze ontmoetten, flink mee lopen feesten, en 1 van hen KON GEWOON NEDERLANDS ! Bleek een Antilliaan te zijn.

Asteroid-B612 | 08-01-23 | 00:41
▼ 2 antwoorden verborgen

‘Het is mijn ervaring, onder andere in misdaad, dat veel dingen misgaan onder leiding van mannen van _ _ _ _ r,.
En nou dacht ik, eventueel per motie, dat het een goed idee is om deze mannen uit die rollen te haken en te vervangen voor b_____ mannen

Braco.me | 07-01-23 | 21:21

"Het is mijn ervaring, onder andere in de politiek, dat veel van wat er misgaat, gaat mis onder leiding van witte mannen.
En nou was mijn vraag: hoe vreemd zou het zijn als ik zou voorstellen, per motie wellicht, om alle witte mannen op basis van de geleefde ervaringen hier in de Kamer maar ook in het land te vervangen door mensen waar we die ervaring niet mee hebben."

Ja dat is vreemd.
En of dat racisme is.
Volgens Sylvana is de huidskleur en gender verantwoordelijk voor wat er mis gaat, niet de opvattingen.

AdvocatusDiaboli | 07-01-23 | 21:09 | 4

@Schoorsteenveger | 07-01-23 | 21:13:
Het zou hetzelfde zijn te beweren dat er disproportionele aantallen Antillianen met een strafblad zijn, met als oorzaak hun huidskleur in plaats van de logistieke voordelen of zoiets.
Maar dat zal Sylvana niet sowieso niet willen horen.

En trouwens, er studeren nu meer vrouwen af aan universiteiten dan mannen. Dus er komen vanzelf meer vrouwen in de 2e kamer.
Nu nog wat meer mensen met bèta-studies, maar die hebben er niet veel zin an.

AdvocatusDiaboli | 07-01-23 | 21:23

In Zuid-Afrika hebben ze de witte mannen door mannen van kleur vervangen. Dat gaat niet beter.

Trekhaas | 07-01-23 | 22:39
▼ 1 antwoord verborgen

De naam Bij1 is het diepe verlangen van Sylvana om haar persoonlijkheden op 1 lijn te houden.

wie zal het zeggen | 07-01-23 | 21:04

Silly Syl. Een narcistisch wijf met borderline. Brrrr

upgent | 07-01-23 | 20:56 | 2

Stemmingswisselingen, woedeuitbarstingen, overslaande stem. Wordt steeds gekker met dat mens

Willy | 07-01-23 | 21:18

S.S. was niks, is niks en wordt ook niks...

Willy | 07-01-23 | 20:50 | 2

Ze is een racist. Dus toch nog iets.

upgent | 07-01-23 | 21:31

En daar 120 K per jaar mee verdienen is niet niks...

Willy | 07-01-23 | 22:09

Hierlijk UIT1 is al een keer gescheurd onder wilde beschuldigingen van racisme over en weer, Quincy is eruit geflikkerd kan niet wachten op de volgende rel.

bijna_raak | 07-01-23 | 20:41
-weggejorist-
Peter Emile | 07-01-23 | 20:34 | 3

Tja de woorden van de alhier geprezen Sylvana zijn een scherp antwoord op Joost en moet als zodanig begrepen worden. Niet om er direct een zaak van te maken, maar de gehele aanleiding van Joost erbij zetten in dat filmpje en de lucht is geklaard. Sylvana heeft een punt maar maakt zoals gebruikelijk van een mug een olifant.

thanseeuwen | 07-01-23 | 20:30

Is het nou toeval dat Gerda één van de weinige zwarte 2de kamerleden is en altijd weinig zinnigs zegt? Minder is meer zeggen ze wel eens. In dit geval is meer dan een hoop onzin. Het ergste vind ik dat ik ook nog aan haar salaris mee moet betalen. Dat was het.

habemuspapam | 07-01-23 | 20:27

Simons neemt iedereen de maat, trekt alles uit context en verzint 'feiten' (hoe Gloria Wekkeriaans) bij het leven. Maar als er ook maar een klein woord van kritiek klinkt: schánde! Discriminatie! Witte mannen enzo!

Hommel | 07-01-23 | 20:18

Het is eigenlijk wel heel grappig wat hier gebeurt. Simons zet een in eerste aanzet juiste redenering op door te beweren dat het gek zou zijn om op basis van anekdotische ervaringen te generaliseren, maar verslikt zich erin. En Eerdmans is te dom om te snappen hoe ze de weg kwijt is in haar eigen ideologische jungle en probeert haar te betichten van iets wat ze echt niet zegt. Babylonische spraakverwarring ten top.
"Het is mijn ervaring, onder andere in de politiek, dat veel van wat er misgaat, gaat mis onder leiding van witte mannen. En nou was mijn vraag: hoe vreemd zou het zijn als ik zou voorstellen, per motie wellicht, om alle witte mannen op basis van de geleefde ervaringen hier in de Kamer maar ook in het land te vervangen door mensen waar we die ervaring niet mee hebben."
Het is nou juist het uitgangspunt van Critical Theory om de geleefde ervaring als leidend te zien en daar een grotere waarheidswaarde aan toe te kennen dan aan andere wijzen van waarnemen, zoals bijvoorbeeld de wetenschappelijke. Dus in feite zaagt Simons de poten onder haar eigen standpunten weg. Het lijkt erop dat ze gaandeweg de redenering dit ook zelf beseft, want aan het einde komt er een vreemde draai. Eigenlijk had ze moeten zeggen "om alle witte mannen (..) te vervangen door mensen van kleur", maar dat is precies wat ze voorstaat, of komt er verdomd dichtbij, dat heet dan diversiteit en inclusie, positieve discriminatie, dat is gewoon witte mannen buiten flikkeren en er gekleurde voor in de plaats zetten. Oeps, moet ze gedacht hebben in een flits, en dus maakte ze ervan ""om alle witte mannen (..) te vervangen door mensen waar we die ervaring niet mee hebben." Maar die afgezwakte versie haalt de hele redenering die ze op wilde zetten weer onderuit. Want het zoden andere witte mannen kunnen zijn die als vervangers worden aangedragen.
In zekere zin zegt Simos hier " ik besef terdege dat Criticalk Theory grote onzin is en dat ik enkel een grote mond kan hebben als ik me in allerlei rare bochten wring, zo raar dat zelfs witte mannen als Eerdmans in verwarring raken".

Schoorsteenveger | 07-01-23 | 20:17 | 6

Eerdmans moet beter leren luisteren.

De_fluitlokker | 07-01-23 | 20:30

@De_fluitlokker | 07-01-23 | 20:30:
Chris Klomp heeft denk ik gelijk dat Simons probeerde om Eerdmans in de val te lokken. En inderdaad, Eerdmans was te dom om dat te beseffen. Maar wat ik interessanter vind is dat Simons daarbij aan de poten van haar eigen ideologie aan het zagen ging door de "lived experience", de heilige graal van Woke, als verdacht te presenteren.

Schoorsteenveger | 07-01-23 | 20:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze is wel zo African Amerikaans

RickTheDick | 07-01-23 | 20:17 | 1

Erg voor haar ja.

Veepert | 07-01-23 | 21:42

Toch héérlijk om je
KAPOT
aan te ergeren.

Verderkijkert | 07-01-23 | 20:13 | 1

Nog geprobeerd op de fappen.
Dat lukte pas toen Eerdmans in beeld verscheen.

Petskast | 07-01-23 | 23:31

Als Gerda Simons nu eens werk zou maken van de wachtlijsten in ons rechtssysteem, dan kan haar zaak ergens in 2025 behandeld worden.

W_F | 07-01-23 | 20:12

Even voor de duidelijkheid. Mevrouw Simons leest u even mee?
Is de term 'witte man' alleen een referentie naar het uiterlijk van de persoon? Of gewoon de afkomst? En hoe concludeert u als iemands afkomst niet kent?

Er zijn immers ook behoorlijk witte mannen die een afrikaanse etniciteit hebben. Die zien er gewoon wit uit. En wat als je een mixed bent? Dus je hebt bijvoorbeeld een moeder die half Ghanees en half Fins is, en een donkere vader uit Tanzania, maar op een of andere manier heb je heel veel trekjes van je Finse opa.... Hoe lossen we dit op?

Overigens ben ik zelf Indo. Bij mijn vader was dit heel duidelijk, maar mijn broer is blond en ik zag er vroeger wel als een Indisch jochie uit, maar het grootste deel van leven leek ik eerder op het meer Grieks Mediterraanse type. Echter de laatste jaren denk ik dat ik steeds meer Chinees Aziatische uiterlijke trekjes krijg.

Lafayette | 07-01-23 | 20:12 | 2

“maar het grootste deel van leven leek ik eerder op het meer Grieks Mediterraanse type. Echter de laatste jaren denk ik dat ik steeds meer Chinees Aziatische uiterlijke trekjes krijg.”
Jij bent gewoon aan het shapeshiften dukun;)

J.Cash | 07-01-23 | 20:36

Dat is het leuke aan het overnemen van Amerikaanse discours. Daar is al een zeer lange tijd het alomvattende 'white' de groeperingsterm, maar je stel terecht de vraag wat dat nu wel niet inhoudt. In de VS valt een Spanjaard uit Madrid niet onder white maar onder Hispanic. Een Soedanees bijvoorbeeld is dan wel weer white.

Zoutig | 07-01-23 | 21:22

Mijn God.
De drama queen meent weer iets belangrijks te vertellen hebben.
Het zou tijd worden dat ze een IQ test moeten afleggen voordat ze in de tweede kamer toegelaten worden.

jufrouw theelepeltje | 07-01-23 | 20:02 | 2

Ze heeft ooit meegedaan aan de nationale IQ-test en scoorde niet bepaald hoopgevend.

Roos | 07-01-23 | 20:18

Net even alles doorgelezen/gekeken. Maar in dit geval moet ik eigenlijk (helaas) wel concluderen dat Simons hier gelijk heeft. Zij maakt de statement over het uitsluiten van witte mannen nav het goedpraten van het uitsluiten van een andere groep door Eerdmans. Alleen blijkt dat Eerdmans zelf niet in de gaten heeft wat Simons daar doet met de vergelijking maken, dus reageert hij alsof het een losse opmerking is. Ik vind haar super irritant maar als je objectief er naar kijkt, zie je wel een uit z'n verband gerukt verhaal ja.

Joost Maghetweten | 07-01-23 | 19:59 | 6

@blikjegrolsch | 07-01-23 | 20:04: Nou de rechtzaak gaat ze ook niet winnen natuurlijk (tenzij ze bewijs heeft dat hij het express heeft gedaan) maar een soort van publieke rectificatie wint ze er wel mee door alle aandacht. Blijkt uit dit topic bijvoorbeeld.

Joost Maghetweten | 07-01-23 | 20:48

Joost Eerdmans heeft begrip voor werkgevers die dankzij vervelende persoonlijke ervaringen met werknemers uit bepaalde groepen die groepen dan maar als geheel uitsluiten. Zo raar is dat toch niet? Ik was zzp'er, maar stel nu dat de zaken zo goed waren gegaan dat ik personeel nodig had gehad. Er zijn een paar bedrijven waarmee ik hele slechte ervaringen heb opgedaan. Als een werknemer van een van die bedrijven bij mij had gesolliciteerd, had hij geen schijn van kans gemaakt. Dan had ik hem uitgesloten.

MAD1950 | 08-01-23 | 02:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Is dat Gerda van Gerda Havertong of zo?

Tiscali-2 | 07-01-23 | 19:57 | 1

Dat vond ik nou altijd zo'n opwindende naam met fantastische associaties...

grapjasz | 07-01-23 | 20:00

Iedere toetsaanslag aan S.S. besteed is er één teveel. Ik verontschuldig me hierbij voor mijn eerste 32 toetsaanslagen. Wat een k#twijf. Kunnen we niet -verzoek ook richting redactie GS- , alsjeblieft, afspreken S.S. (niet te verwarren met SS) te negeren? Mijn belofte persoonlijk alzo hier te doen gaat hierbij.

PPuk | 07-01-23 | 19:54

Wat een figuren in de Kamer... Waar is het mis gegaan? Staat mij niet bij dat er 10, 20, 30 jaar geleden dit soort mensen het volk vertegenwoordigden... Komt dit ook al mede door de teloorgang van goede geestelijke gezondheidszorg in dit land?

Paalders | 07-01-23 | 19:53 | 1

Veertig jaar geleden was TK-lid een Eerwaardige Functie. Nu een carrièrestap voor personen met de juiste partijkaart. Als voorbeeld: nl.m.wikipedia.org/wiki/Maarten_van_P...

theo-is-dood | 07-01-23 | 20:03

Simons is de weg kwijt. Gekke deur.

Vanderlindemedia | 07-01-23 | 19:53

Gebruikt ze nou gewoon een licht getint duimpje? Racist!!

Nohara | 07-01-23 | 19:53

Tsja. Als je achterlijke vergelijkingen gaat maken, moet je daar ook de consequenties van dragen. Mevrouwtje Simons!

Papa Jones | 07-01-23 | 19:51

Iedere keer op keer en weer en weer als deze dame in beeld komt, is het bij mij altijd zo dat ook gelijk Hans Teeuwen in De Balie in gedachten langskomt

Hai D. | 07-01-23 | 19:51 | 2

Maar toch ook: Het is zeker een aantrekkelijke dame met een goede kledingsmaak die ook toch wel wat kleur geeft aan de Kamer

Hai D. | 07-01-23 | 19:53

@Hai D. | 07-01-23 | 19:53: Op zicht prima, maar dat kan ook door plaats te nemen op de publieke tribune. Als 2e kamer lid ben je volksvertegenwoordiger en bestaat je taak niet alleen uit het kleur geven aan de 2e kamer. (Voor de duidelijkheid: kleur van de kleding, niet huidskleur)

W_F | 07-01-23 | 20:17

Ze heeft wel een relatie met een witte man.
Ik nu niet meer begrijp.

De Profundus | 07-01-23 | 19:51 | 4

Ze heeft geen probleem met witte mannen, ze heeft problemen met witte mannen die wat te vertellen hebben! Nuf said

Joost Maghetweten | 07-01-23 | 20:00

Als ze maar geld hebben.
Het bekende verschijnsel bij de negermeisjes.

J.Cash | 07-01-23 | 20:38

Ze weet als geen ander dat zwarte niet blijven.

Veepert | 07-01-23 | 21:48
▼ 1 antwoord verborgen

Aan die Eerdmans zit naar mijn idee wel een groezelig, grauw randje. Sommige mensen hebben werkelijk zelf niet meer in de gaten wat voor een nare bagger ze allemaal uitkramen. Ik kan goed begrijpen dat Sylvana Simons daar eens genoeg van heeft.

Red shirt | 07-01-23 | 19:51 | 5

Redelijke denkbeelden heeft hij. Hij is ook geen fan van Putin bijvoorbeeld.

Après toi | 07-01-23 | 19:54

Sylvana Simons die genoeg heeft van ándermans bagger?

Bootsjunge | 07-01-23 | 20:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zijn mensen. En tegenwoordig zijn er blijkbaar ook mensen van kleur die zichzelf andere mensen vinden dan de mensen die dat schuld zouden moeten zijn? Wat racistisch eigenlijk, vooral van die mensen van kleur.

Veepert | 07-01-23 | 19:50

Je hebt alleen maar last van die wijven...............

grapjasz | 07-01-23 | 19:49 | 2

Het gaat alle kanten op hier, homo's die naar hetero's veranderen omdat ze niet op Rob Jetten willen lijken en hetero's die naar homo's veranderen omdat ze helemaal klaar zijn met wijven.

HankHill | 07-01-23 | 19:51

“ Parlementaire immuniteit

Leden van de Staten-Generaal, ministers, staatssecretarissen en andere personen die deelnemen aan parlementaire debatten kunnen niet strafrechtelijk worden vervolgd of aangesproken voor hetgeen zij daar zeggen of voor wat ze aan het parlement schrijven. Dit heet parlementaire immuniteit of onschendbaarheid.”

Kennelijk moet Gerda Simons een lesje staatsrecht volgen. Je KUNT géén aangifte doen tegen een politicus aangaande woorden die in ‘s Lands Vergaderzaal zijn uitgesproken.

www.parlement.com/id/vj1ucdr072ee/par...

theo-is-dood | 07-01-23 | 19:49 | 2

Je kunt wel aangifte doen, maar vervolging is een kwestie van de Staten Generaal. Kansloos, kanslozer dan via het OM met eventueel een artikel 12 procedure.

Zo blijft het overigens wel een raadsel waarom Wilders - niettegenstaande de procedure voor de vervolging van politieke ambtsdragers- door de rechters is veroordeeld in de minder minder minder zaak.

Glasgow Argus | 07-01-23 | 19:53

Dat was geen 'parlementair debat'. Deze onschendbaarheid geldt uitsluitend bij het uitoefenen van functie in de daartoe aangewezen plekken.

blikjegrolsch | 07-01-23 | 20:02

Sylvana vult iets teveel zelf in en slaat er vervolgens mee op hol.

AdvocatusDiaboli | 07-01-23 | 19:49
-weggejorist-
Willy | 07-01-23 | 19:48

Sylvana mag blanke mensen discrimineren want ze heeft een blanke vriend

Drs. D. | 07-01-23 | 19:46

Sylvana: “alle witte mannen moeten gestiriliseerd worden.” Ach ja, als alleenstaande moeder en oma is het natuurlijk allemaal de schuld van de witman. Hey syl, wie hebben ervoor gezorgd dat jij van tmfmuts ‘carriere’ kon maken? Of uBerhaupt bij tmf terecht kwam? En zelfs tóen hadden de meesten al een godsgruwelijke hekel aan je. Maar ja, kan het je eigenlijk ook niet kwalijk nemen dat je zo denkt. De vader van je kind zelfmoord gepleegd, je viel altijd op verkeerde (geweldadige) mannen. Dan is het makkelijk om in deze slachtofferrol te blijven zitten. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat je hier ooitnog boven kunt staan, gezien je beperkte intelligentie.

Justin_Case | 07-01-23 | 19:45 | 3

Heeft ze dit echt gezegd: “alle witte mannen moeten gesteriliseerd worden”??

Als dat echt zo is, waarom is hier niet meer aandacht aan besteed? Dit kan niet waar zijn!
Dat klinkt heel erg naar bepaalde praktijken.

Roos | 07-01-23 | 19:51

@Roos | 07-01-23 | 19:51: yep: lifestylenova.nl/sylvana-simons-verwi...

En wanneer je dacht dat het daar ophield: lifestylenova.nl/sylvana-simons-manne...

Maar hey, goede RAL kleur, dus dan mag dit blijkbaar. Stel je nu eens voor dat het andersom was geweest, josst: alle zwartjes maken er een puinzooi van, afrika is een lost continent, we kunnen ze beter allemaal steriliseren.’ Hoe snel denk je dat dit veroordeeld zou worden? (Terecht overigens, er zijn ook goede. Die van mij is nu bezig m’n schoenen te poetsen). <- GRAPJE HÈ JORIS!!!

Justin_Case | 07-01-23 | 19:58

@Justin_Case | 07-01-23 | 19:58: zuiver racisme. Deze uitspraken zouden zomaar door ene dokter M. uit een zekere tijd kunnen zijn gedaan.
OM zag hier geen zaak in? Ik kan me herinneren dat dit bij de "minder minder"- uitspraak wel voldoende was.

Roos | 07-01-23 | 20:04

Hup Joost, doet eens snel excuses en herstelbetalingen aan Gerda.

Zapata10 | 07-01-23 | 19:43

Niet vergeten dat Sylvana ook een presentatrice is (TMF) en alles is ingestudeerd wat ze doet voor de show. Een drama-queen op de cue van de camera.
Ook niet vergeten dat haar hoogst genoten opleiding de kappersacademie is die ze niet heeft afgemaakt, dus verwacht van haar geen intellectuele hoogstandjes.
Als je haar zou moeten geloven leven wij allemaal onder de Jim Crow wetten in het racistische Amerika van de jaren Zestig van de vorige eeuw.

Osdorpertje | 07-01-23 | 19:43 | 3

Knap, want de laatste uitzending van TMF was op 1 sep 2011.

HankHill | 07-01-23 | 19:45

Met haar 'geleefde ervaringen', rechtstreekse vertaling van het 'lived experiences' uit het wokerati lexicon - subjectiviteit die ineens moet prevaleren boven de objectieve realiteit.

nowomowa | 07-01-23 | 20:00

Die Sylvana. Toen ik haar voor het eerst zag was ze aan het dansen in een gouden kooi. Het lijkt erop dat ze daarna de weg een beetje is kwijtgeraakt.

Glasgow Argus | 07-01-23 | 19:42

Sylvana Simons is zo'n beetje het meest domme arrogante ideologische achterlijke wicht wat er in dit landje rond loopt. Ieder woord aan haar besteed is zonde van de gebruikte lucht en speeksel. Het mens is het niet waard. Ze is helemaal niets waard. Niets meer dan een voetveeg met een grote bek en hier en daar een wakker moment. In mijn taal gewoon een kutwijf met een grote smoel en een lege hersenpan.

Zwezerik | 07-01-23 | 19:42 | 2

Mild gesteld, maar helemaal waar.

Nuuk | 07-01-23 | 19:49

Net zoals bij Baudet maak ik me best wel zorgen over haar geestelijk welzijn.

brutus68 | 07-01-23 | 19:41 | 2
-weggejorist-
De Profundus | 07-01-23 | 19:44

Nou, ik zie geestelijk welzijn als een gegeven.
Wat zorgelijk is, is dat ze in de tweede kamer zit en wij dat gebral moeten aanhoren.

Papa Jones | 07-01-23 | 19:53

Ik snap dit niet. Als je het filmpje kijkt zegt ze duidelijk 'Hoe vreemd zou het zijn als', dus hoe je hier uit kunt halen dat Simons zegt dat alle blanke mannen uit de kamer moeten begrijp ik niet.

Tashtego | 07-01-23 | 19:41 | 2

@Justin_Case | 07-01-23 | 19:48: Nee, ik heb het artikel van Klomp gelezen, maar ik ging er vanuit dat mensen wel het filmpje zouden kijken ipv alleen op een kop af te gaan. Misschien ten onrechte.

Tashtego | 07-01-23 | 20:03

*Zucht*
In Nederland moet echt een kiesdrempel komen, hebben dit soort nonsens partijtjes minder kans hun vuil te spuien.

ODF | 07-01-23 | 19:40

Waaruit maar weer eens blijkt dat, ondanks de naam, borderline zich niets aantrekt van huidskleur.

bisbisbis | 07-01-23 | 19:40 | 2

Leg eens uit wat border en/of line met huidskleur te maken heeft?

HankHill | 07-01-23 | 19:44

Klaar met Woke, klaar met klimaatpaniek, klaar met Gerda. Hoog tijd voor de enige echte koning.

www.youtube.com/watch?v=cdcjcFBKwd4

Groetjes, de boze blanke man.

keistad | 07-01-23 | 19:40

ik snap het niet helemaal, ik als Hollander van de heelveelste generatie, lijkt niet op een sneeuwman/vrouw, toch zeggen dagblad Trouw en sylli Syl dat ik wit ben.
ik heb eenmaal lang geleden in een ander land (USA) een wit persoon ontmoet, en zij was een albino.
dus als Syll alle witte mannen uit de kamer wil gooien is ze snel klaar, denk ik dan.

Kruimel | 07-01-23 | 19:39

Rijp voor de psychiater maar waarschijnlijk loopt ze daar al of bij een alternatief aftreksel

batvoca2 | 07-01-23 | 19:39

Blanken?? Laat Trouw het maar niet horen.

Colin.Fart | 07-01-23 | 19:38

Vergeet mevrouw Simons voor het gemak even een simpele redenatie toe te passen?
Politici zijn degenen die fouten maken, niet exclusief "witte mannen".
Het loon van politici wordt betaald uit de pot "algemene middelen".
De pot algemene middelen wordt voornamelijk gevuld uit de opbrengsten van het werk van inwoners van Nederland.
De grootste groep belastingbetalende nederlanders zijn dus die "witte mannen".
Witte mannen worden bij deze door mevrouw Simons zwaar beledigd en er is zelfs sprake van rascisme, aangezien zij deze beledigende term gebruikt richting de mensen die er voor zorgen dat zij een inkomen heeft.
Ik wil mevrouw Simons verzoeken om iets kalmer aan te doen en wat beter na te denken over haar uitspraken.

Dezenaamhier | 07-01-23 | 19:36 | 1

Die uitspraken waren een kinderachtige poging om een boze reactie van Eerdmans uit te lokken, om daarna te pareren met "Dus jij vindt een hele groep afrekenen op het gedrag van een paar individuen niet kunnen?" Eerdmans zette blijkbaar later het filmpje online, met alleen het gedeelte met Simons' uitlokking, en niet het vervolg waaruit bleek dat het cynisch bedoeld was.

Een kleuterklas. En van Eerdmans valt het me tegen.

Muxje | 07-01-23 | 19:43

Ieder land krijgt de politici die het verdient. Wij zullen nog met weemoed terugdenken aan Mw. Simons als over een paar jaar de Tweede Kamer fractie van Hezbollah het aan de stok krijgt met de Tweede Kamer fractie van Hamas Nederland, met AKParti Nederland die zich afzijdig houdt in afwachting van de uitkomst van ruggespraak met Ankara.

bisbisbis | 07-01-23 | 19:34 | 3

Het echte verhaal m.b.t. de moord op Pim Fortuyn is nog steeds in duisternis gehuld.

HankHill | 07-01-23 | 19:43

Maar dan kunnen we naar afloop van het debat wel kiezen of we Libanees of Turks uit eten gaan. Dat is toch ook wel wat waard, vind je niet?

Otto Normal | 07-01-23 | 19:53

Waarom gebruikt Sylvana Simons een lichtgekleurd duimpje in haar Twitterbericht?

Bootsjunge | 07-01-23 | 19:32 | 2

Dat wil je niet weten..

Sinterbikske | 07-01-23 | 19:36

Micheal Jackson wilde ook wit zijn.

De Profundus | 07-01-23 | 19:41

Toen Gerda nog leuk was, voordat ze flessen azijn dronk.

ratelaar | 07-01-23 | 19:33

Gerda Simons, hij is leuk!

ratelaar | 07-01-23 | 19:28

Een en ander toont weer eens aan hoe irrelevant de woordenspelletjes in de Tweede Slaapkamer zijn. Waarom ga je als door ons betaald politicus met Sylvana in discussie? Heb je dan werkelijk niks beters te doen?

theo-is-dood | 07-01-23 | 19:28 | 1

Ze moeten wat verzinnen met al die soevereiniteit die Brussel toegestopt is.

HogeNood | 07-01-23 | 19:48

Omegod, wat is Syl toch lekker. En dan juist als ze zo bozig doet. Maak me gek, ik ben even naar de rukbunker.

Mr Dixit | 07-01-23 | 19:27 | 3

Nounou.. bij mij is het slappe hap hoorrr..

grapjasz | 07-01-23 | 19:36

Met dat gezicht dat ze trok op de foto kreeg ik eerder een indruk hoe ze er uit zou zien als ze 75 is.

HogeNood | 07-01-23 | 19:50

* gillend de rukbunkert uitloopt *

Geil Kippetje | 07-01-23 | 20:03

Als er geen cluster B bestond in de DSM dan had Sylvana Simons die uitgevonden.

Nuuk | 07-01-23 | 19:26 | 2

Lol. Ik denk dat ze met kwartetten een heel eind komt.

Roos | 07-01-23 | 19:31

High Functional Borderline

adhd-je | 07-01-23 | 19:40

Het feit dat Simons het heeft geschopt tot de Tweede Kamer illustreert het failliet van de Nederlandse politiek.

MickeyGouda | 07-01-23 | 19:26 | 11

@MickeyGouda | 07-01-23 | 19:55:
Nou zou ik voorzichtig zijn als het gaat om vileine woorden van een ex, dus ook bij Simons, maar ik vrees dat het wel waar is met die hysterische buien.

Die zetels zijn overigens echt op de persoon. Partijen zijn ooit eens bedacht. Omtzigt heeft daar nog wel eens een mooie lezing over gehouden. Partijen zorgen uiteindelijk voor partijdiscipline en waar dat toe kan leiden, zien we nu. Ik snap dan ook wel dat het makkelijk is om gelijkgestemden te laten verenigen in een partij, maar zou goed zijn dat er bij het stemmen verschillen mogen zijn binnen een partij.
Laat dat eerst maar eens normaal worden, daarna kun je nog eens kijken naar die zogenaamde zetelrovers.
Zijn vaak ook dissidenten die de mond gesnoerd worden binnen een partij. Wilders, Omtzigt, Van Kooten Arissen snap ik wel, eigenlijk die DENK jongens ook wel, al ben ik niet zo van DENK, als volksvertegenwoordiger vind ik hen wel heel goed.

Nuuk | 07-01-23 | 20:13

@MickeyGouda | 07-01-23 | 20:10:
"Mijn ex was een vrouw die alleen maar nám."
Juist. En zij vertegenwoordigt het volk. Geinige paradox.

Roos | 07-01-23 | 20:16

@Nuuk | 07-01-23 | 20:13:
Ik ga deze nuancering mee nemen voor toekomstige referentie, Nuuk, maar de afkeer is te sterk, vrees ik, en de vrouwelijke intuïtie laat zich niet stillen.

MickeyGouda | 07-01-23 | 20:25
▼ 8 antwoorden verborgen

Waaruit blijkt nu daadwerkelijk dat ze aangifte doet? Kan het zo even niet uit de tekst en linkjes halen eigenlijk.

Sinterbikske | 07-01-23 | 19:24

In Afrikaanse landen gaat trouwens heel veel mis onder leiding van zwarte mannen. Wat moeten we daar dan mee?

Zeurders | 07-01-23 | 19:22 | 7

"Gaat trouwens heel veel mis onder leiding van zwarte mannen" roep ik uit tot understatement van de eeuw.

Mr Dixit | 07-01-23 | 19:29

@Mr Dixit | 07-01-23 | 19:29:

nl.m.wikipedia.org/wiki/Jean-Bédel_Bo...
“ Het regime van keizer Bokassa I werd steeds grimmiger. In mei 1979 beschuldigde Amnesty International Bokassa van kannibalisme. Hij zou volgens Amnesty International het vlees van politieke tegenstanders hebben genuttigd. Niet alleen politieke tegenstanders zou hij hebben genuttigd, maar ook schoolkinderen die geprotesteerd hadden tegen het verplicht dragen van een schooluniform. Bokassa ontkende dat hij als gelovig christen aan kannibalisme zou doen en dat hij kinderen ooit kwaad zou hebben gedaan. Zijn toenmalige kok verklaarde echter, tijdens zijn proces in 1987, dat Bokassa wel degelijk schuldig was aan kannibalisme.“

theo-is-dood | 07-01-23 | 19:44

@Mr Dixit | 07-01-23 | 19:29:-
-" ... understatement ..."
>>
undugsteetmunt
??

HogeNood | 07-01-23 | 19:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Tijd dat het stopt. Deze racistische partij Bij1. Puur op basis van huidskleur even paar miljoen mannen over dezelfde kam scheren. Hebben niets verkeerd gedaan behalve dan te wit geboren. Het is nu wel een keer klaar lijkt me.

Die partij is tegen racisme met als enige beleidsvoorstel: meer racisme en dan het liefst bij wet. Te gek voor woorden.

de Voorzittert | 07-01-23 | 19:22 | 1

15 maart, ga stemmen!

Sinterbikske | 07-01-23 | 19:26

Het OM gaat dus kijken of DJ Jopie racistisch is? Hij draait toch naast carnavalskrakers ook Public Enemy? En Trafassi? Gaat geen stand houden.

TanteJuut | 07-01-23 | 19:20 | 2

Favoriete vloervuller is natuurlijk Clawfinger
youtu.be/_ng1ovEr46c

Arnold Layne | 07-01-23 | 19:27

@Arnold Layne | 07-01-23 | 19:27: Best lekker plaatje, maar DJ Jopie moet dan die 'fatsoenlijk rechts'-trofee weer inleveren waarschijnlijk.

TanteJuut | 07-01-23 | 19:36

ze is een prima volksvertegenwoordiger voor de mensen voor wie gelijkheid en discriminatie the gospel zijn.
Ze heeft haar inbreng in debatten. Soms heeft ze te veel emoties. Kan gebeuren. Zal er nooit op stemmen, daar gaat het niet om. Maar ze maakt er voor haar achterban wel iets van.

adhd-je | 07-01-23 | 19:20 | 6

@Muxje | 07-01-23 | 19:25:
Dat is niet haar achterban. De gemiddelde Surinamer,antilliaan en meeste andere gekleurde mensen zijn redelijk conservatief en moeten niks hebben van die inclusiviteitsagenda. Waarom denk je dat er zoveel weerstand was op dat homohuwelijk op de voormalige Antillen?

miko | 07-01-23 | 19:55

Ik zou me voor haar kapotschamen, als pigmentrijke succesvolle medelander.

Papa Jones | 07-01-23 | 19:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Witte miljonairs zijn dan weer geen probleem voor haar..

redthehaghue | 07-01-23 | 19:19 | 1

Sinds modale negers hun mahonie slang er niet meer in willen duwen slaat ze door.

miko | 07-01-23 | 19:52

*kluts zoeken gaat*

Normpje | 07-01-23 | 19:18 | 1

* Zwart garen aanreikt*

SNAFU | 07-01-23 | 19:30

Laat Silly Syl nou. Smile and wave, smile and wave.

Sr Semtex | 07-01-23 | 19:17

Eerder Karen Simons.

Cunts-en-kitsch | 07-01-23 | 19:16

Bij een valse bingo moet je een liedje zingen. Hoe zit dat bij een valse aangifte?

Keutels | 07-01-23 | 19:13 | 1

Het doen van een valse aangifte is een misdrijf en wordt zwaar bestraft. Als de politie erachter komt dat je gelogen hebt bij het doen van een aangifte loop je risico op een gevangenisstraf.

See you in court

KlaagGraag | 07-01-23 | 19:23

Alleen die titel van het baksel van Chris Klomp zou eigenlijk al verboden moeten worden, wat een diep-racistische hater.

Zeurders | 07-01-23 | 19:12

Ik zie uit naar het animatiefilmpje van @OM. Benieuwd wat zie hiervan breien.

Duwbak_Linda | 07-01-23 | 19:10

Mooi stuk Bert!

toetssteen | 07-01-23 | 19:10

Video - Sylvana Simons (BIJ1) krijgt weer eens een woedeaanval en loopt Tweede Kamer uit

Der Schnitzeljäger | 07-01-23 | 19:10

Die vrouw is krankzinnig geworden.
Een tikkende tijdbom.

Ruimedenker | 07-01-23 | 19:09 | 2

Fysiek ja lijkt wel een junk..

niv01 | 07-01-23 | 19:13

Ach mevrouw heeft wat weg van een moslim man , die blazen zich ook altijd zo op.

miko | 07-01-23 | 19:51

Verheffende politiek, weer.

Muxje | 07-01-23 | 19:08

Maar gaat dit nu over Gerda, Sylvana, of Joost?

WasHetMaarMakkelijk | 07-01-23 | 19:08 | 3

Joost mag het weten.
Of Sylvana.
Of Gerda.

Mr_Natural | 07-01-23 | 19:15

Hij is goed

MondKapper | 07-01-23 | 23:00

Eng mens die Simons. Al heeft ze wel veel mensen aan een huis geholpen in haar tijd bij TV makelaar.

Hupkeneuke | 07-01-23 | 19:08 | 1

Ze heeft ook aan kapsels gewerkt toen ze nog kapster was.

Petskast | 07-01-23 | 23:41

Kiesdrempel?

theo-is-dood | 07-01-23 | 19:05 | 1

gelukkig zijn dan alle kleine rechtse partijen weg .

kannietwaarzijn | 07-01-23 | 19:12

‘White Lives Matter’ is niet Racistische!

Crematorium-de-Asbak | 07-01-23 | 19:04 | 1

Volgens linkse mafklappers wel hoor...... My, my, wat laat dat stel zich kennen!

toetssteen | 07-01-23 | 19:09

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl