Alexander Pechtold: "Ik ben een enorme prutser"
CBR-baas gepiepeld door Omar en Samira
Social
Stijging aantal verkeersdoden. Hele rare ongelukken steeds. Meer meer meer irritaties in het verkeer. Geen hond die nog fatsoenlijk een rotonde kan rijden. Lekker met 162 km/h door de bebouwde kom. Eenrichtingsverkeer ies raciest. Invoegen is voor mietjes, en mag je nog wel N-weg zeggen? Met de hartelijke groetjes van CBR66-directeur Alexander Pechtold, van altijdgeslaagd.nl!
Reaguursels
InloggenAlexander Pechtold bedoeld ik kan nog geen condoom om lul krijgen pleeg daarom maar abortus.
Ik heb al 50 jaar mijn rijbewijs. Maar mijn theorie kennis is nooit meer bijgespijkerd.
Dus denk niet dat ik alle regels nog ken.
Voortaan naakt theorie examen doen lijkt me de beste oplossing.
Een FaradayKooiJammer inzetten lijkt me het handigste
Waar is mijn GSM jammer gebleven? Aanzetten doet.
Nou ja, ook 100 % kaaskoppen wisten in mijn tijd een rijbewijs te scoren, nadat ze tig keer gezakt waren. Zoals mijn zwager zaliger ( God hebbe zijn ziel ): was blind aan één oog en slecht ziend aan het andere. In Australië heeft hij zijn rijbewijs gehaald en het hier overgezet. Moeilijk was dat volgens hem niet. Als je een stuk kon rijden, zonder een kangoeroe te raken, was het al goed…
“Mag je nog wel N-weg zeggen?” Je kunt mij opvegen.
U komt met een schaap op uw bagagedrager naar een gelijkwaardige kruising gefietst, van rechts komt een kameel.
Wie heeft voorrang?
Jij, tenzij iemand met een band de kameel geleidt, dat is juridisch een bestuurder.
Nou is het CBR niet het niveau van de Kampeerraad maar toch is directeurtje van spelen niet echt een hoofdprijs voor bewezen dienst. Tenzij er naast de Balkenende norm nog wat meer in het vat zit zoals een appartementje of zo.
Penthouse-pechtold die praat over andermans fraude…blijft grappig. Net als Gordon die zegt dat iemand anders niet kan zingen.
Mag ik vragen wie de gelukkige ambtenaar in kwestie is?
Het blijft een clown.
Je hebt mensen die begrijpen waarom ze ZELF een theorie-examen moeten afleggen en je hebt de rest van Nederland waarvan de oorsprong deels buiten Nederland ligt.
Maar dat gaat over het behalen van het theorie-examen.
In de praktijk heb je voornamelijk zeer domme, en uiterst oninteressante mensen die hun lege levens moeten vullen met het doelloos scrollen op hun kwijkijzer in de hoop een nieuwtje te lezen, en dat doen ze het liefst op het toilet of in de auto tijdens het rijden.
Dat je het als politiekorps ok vindt dat je bij het betrappen van een bestuurder met de telefoon enkel een boete kunt uitschrijven vind ik onbegrijpelijk.
Aan bovenstaande kan Pechtold ook weinig doen maar het blijft een flapdrol natuurlijk.
.....maar het blijft een flapdrol natuurlijk......he..he
Misschien een idee om het rijbewijs af te schaffen als ID bewijs. Schijnt nogal aanlokkelijk te zijn voor ongewensten.
Buitenlanders houden hiermee een netwerk van illegale smokkel in stand. Nooit stoppen met benoemen anders los je het niet op. Since de Gouden Eeuw al de regel in onze Polder.
@McCain | 06-01-23 | 15:34: Sorry, foutje van mij. Vergat stijlloos te zijn.
De NOS verkondigde dat deze vorm van fraude voornamelijk voorkwam bij mensen met een migratie achtergrond.
Source: nos.nl/artikel/2458673-cbr-actie-nodi...
"Het valt directeur Pechtold op dat de meeste kandidaten die nu gepakt worden voor de fraude nog niet zo lang in Nederland zijn."
@McCain | 06-01-23 | 15:32: imagine my shock
@McCain | 06-01-23 | 15:32: En waar halen die toch dat geld vandaan?
Als je voor je theorie al moet valsspelen, kun je misschien maar beter geen rijbewijs halen.
Het doel is valsspelen. Cultoer!
Mijn vader zei mij: voordat je gaat lessen zorg je dat je je theorie hebt. Ik kreeg slechts een klein boekje met de verkeersregels erin. Ik las die 's avonds in bed om te leren. En toen ging ik oefentoetsen doen. En warempel, ik kende de theorie. Geweldig. Toen toets gedaan bam 1e keer meteen gehaald. En mijn vader betaalde ook nog omdat ik het in 1x haalde. Daarna rustig rijbewijs gehaald, ging makkelijk want ik kende de verkeersregels.
Nou hoop ik dus echt niet om dit soort frauderende stumpers ooit waar dan ook in het verkeer te treffen.
Ik vermoed zomaar dat er ook examinatoren worden bedreigd om de afrijder maar te laten slagen.
Mo gaat bij zijn neefjes langs en hebben de volgende 45 fraude trajecten in de Whatsapp staan om dat examen te hosselen. Je zou maar gespot worden met een theorie boekje in de hand... Cultoer!
Pleurt op, voor 12k heb ik geen zin om de hele dag op een bureaustoel te zitten.
Als iemand zó stom (of zón laag of schommelend suikergehalte heeft) is dat 'ie niet een paar regels, vragen en situaties uit zijn hoofd kan leren, moet je je afvragen of we als samenleving zo iemand uberhaupt de weg op willen hebben in een potentieel moordwapen.
Hier ben ik het dus hardvochtig mee eens. Als je de iqlozen soms ziet op de weg denk ik soms écht dat ik in een dystopische wereld beland ben bezaaid met inteelt producten .
@tobleroneisirritant | 06-01-23 | 15:11: De opgefokte/doorgesnoven/lachgasgebruikende mannetjes even daargelaten natuurlijk.... Zei daar iemand etnisch profileren? Foei!
Inderdaad, laat ze maar een übertje nemen of zo.
Vanaf 1 nov 2019 is deze topper directeur van het CBR. En nog steeds is het een puinhoop. Sterker nog het wordt een steeds grotere........ wie had dat nou gedacht?
Een D666er, dat wist je toch. Bij de NS wordt de puinhoop dadelijk ook veel groter met Koolmees aan het roer, zo is eigenlijk heel Nederland een grote puinhoop aan het worden omdat op de meeste belangrijke posities allemaal D666ers zitten, zelfs het kabinet wordt aangestuurd door een D666 heks.
Resultaat van een carrouselsysteem waarin het totaal onbelangrijk is of je iets kunt behalve met je vriendjes in de carrousel zitten.
@NLgaatnaardeklote | 06-01-23 | 14:52:
Onvergelijkbaar. Koolmees bleek een kundig bestuurder en uitstekend minister. Peggold is een bijdehante omhooggevallen veilingmeester en was een ramp als minister.
@NLgaatnaardeklote | 06-01-23 | 14:52: Heb je eigenlijk een vliegbrevet nodig voor een bezem?
Met het toenemen van de culturele sfeermakers zal m.i. ook de fraude tav dit examen toenemen. Wellicht dat de vragen ook eens meer tot de verbeelding moeten spreken: U staat stil naast de weg met een lekke band, wat moet u doen?
- A) Bel een kech om u op te laten halen
- B) Het is uw auto niet dus u gaat te voet verder tot u een andere auto heeft kunnen stelen
- C) U neemt contact op met de ANWB
- D) U wacht tot iemand stopt om te helpen, slaat diegene in elkaar met de krik en rijdt met hun auto verder
Maar zijn de wachtlijsten van 4 jaar geleden al weg?
Wel knap dat Alexander toch nog te tijd heeft gekregen om het
examineren van het VAMEX vaarbewijs binnen te hengelen.
Waarom zou je iets veranderen als het goed is?
Idd Vamex was top, vaarbewijs 1 en 2 gehaald in Den Bosch. Slanke gespecialiseerde organisatie met gemotiveerde medewerkers. Examen doen en bij slagen direct na afloop met geldig definitief pasje de deur uit. Toen ik hoorde dat de vaarbewijzen hen via de politiek afgetroggeld werden door de burocratische moloch CBR wist ik dat het alleen maar veel slechter kon worden.
Boekje gekocht van CBR week van te voren, eerst rijbewijs A gehaald.
Daarna auto B+E.
Ok dat was jaren 80.
Recent vrachtwagen C1 en vaarbewijs I en II gedaan. Eitje.
Als je te dom bent om de theorie te snappen dan moet je lekker blijven fietsen.
En D? Voor de bus boot in Rotterdam?
Met u kom je zeker weten nog eens ergens terecht! Zit het met bewondering te lezen! Knelpunt is wanneer je in de praktijk niet kan rijden het ook niet moet willen, tenslotte is daar openbaar vervoer en inderdaad de -nog altijd gezinde - fiets voor!
Ik heb een tijdje geleden een taaltest voor mijn UK visum moeten doen. De controle daar is behoorlijk, alle metalen dingen af/uit een metaaldetector en radiodetector. Controle op als in een soort visitatie.
Daar kom je wat moeilijker door dan bij het cbr
Je had ook gewoon een roeiboot in Vlissingen kunnen stelen en naar de overkant kunnen roeien, geen visum nodig. Met wat geluk krijgt je kost en inwoning toe.
Ze hebben daar al meer ervaring met de doelgroep opgedaan, gok ik zo.
Nederlandse naïviteit. Je ziet in bovenstaande repo ook de verbazing van Pechtold "moeten wij een soort Schiphol worden ofzo?". Ja, Pechtold. Dat is tegenwoordig nodig. Jij en je companen hebben de laatste 30 jaar onze 'High Trust' samenleving vermoord en de 'oplichten is een deugd mentaliteit' geïmporteerd. Het gevolg is hogere maatschappelijk kosten o.a. m.b.t. de CBR examens. Vanuit zijn rol als CBR bestuurder doet hij hier overigens niet zoveel fout. Hij signaleert het probleem en werpt de vraag op wat hier aan te doen. Lijkt mij op zich niets verkeerd mee.
Hoe asociaal mensen zelf zijn in het rijden na halen rijbewijs kun je die Pechtold moeilijk gaan toerekenen? Gaat wel heel ver? Zijn die hufters zelf verantwoordelijk voor?
De wet van DeGraafVanHolland:
"Geef een D66-er nooit de verantwoording voor iets"
Dat vind je baas dus, maar wat vind je er zelf als onderknuppelende Viscount van?
Hele rijscholen worden opgezet om te frauderen.
Nou vind ik trouwens wel dat die cbr boekjes echt heel slecht zijn. Gemaakt door intens domme mensen zonder achtergrond in didactiek.
Opsommingen die halverwege ineens over iets anders gaan. Geen structuur in de paragrafen, van de hak op de tak springen, dat soort werk.
Natuurlijk wel in één keer geslaagd, maar heb me echt geërgerd aan het lage niveau van de lesstof.
De testen zelf zijn ook vrij slecht, door de discutabele formuleringen van de vragen en antwoorden is het soms meer een taalpuzzel dan een verkeerstest.
@Zeurders | 06-01-23 | 15:24: Ja klopt! En dan dat nieuwe deel over gevaarherkenning met afbeeldingen die multi-interpretabel zijn. De kandidaat hoeft daarvan maar de helft goed te hebben. Volgens mij omdat het zulke ambigue meuk is. Ik vraag me echt af wat de meerwaarde daarvan is.
Beste Alexander het probleem zit hem niet in de fraude tijdens de theorie. Dit is eenvoudig op te lossen als de rij-instructeur of examinator de kennis test tijdens het rijden zelf. En zie hier wat het probleem is. Dat deze kennis niet meer getest wordt tijdens de praktijk. Ik snap ook wel dat dit natuurlijk niet verwacht mag worden want je hebt toch de theorie gehaald. Hoeveel mag je uiteindelijk verwachten van een instructeur of examinator? Tis ook zo zwaar.
Sterkte!
Pechtold de meest onbetrouwbare en gehate politicus ooit!
De enige examenvraag die ik ooit fout beantwoorde was , heeft de duurste auto altijd voorrang ;)
Waarom vul je dan ook nee in.
Is dit het dagelijkse "Welke D66'er zetten we in het zonnetje" topic? Via de baantjes-carroussel is Pechtold vanuit zijn donatie-flat meteen in een (ander) gespreid bedje gerold, zijn nieuwste kindje is het CBR, meteen al een doodgeboren vruchtje zo te lezen. Of dat opzet is weet je met Alexander nooit. Dus wie is die criminele organisatie, misschien moet hij Lok-kandidaten inzetten?
He dit verwacht je niet... een d66 er die zich kritisch uitlaat over de grote roerganger. Of is dit fake!
Joe! Dat speelt toch al minstens 10 jaar?
Speelt since je een internationaal rijbewijs niet meer mag omzetten(want gekocht in eigen land).
Wie heeft dat nodig dan. Zo moeilijk is het echt niet. Alhoewel ook dit weer aangeeft waarom er in het vaderlandse tegenwoordig in het straatbeeld teveel verkeer aso's rondscheuren .. Met name Volkswagens .. In België en Duitsland, rijdt men veel socialer.
Nee, Alexander zit daar nu 4 jaar. Daarvoor mocht iemand anders dit zeggen (en doen).
Het is cultoer. Snapt u dat niet?
ben ook benieuwd of migratieachtergrond een rol speelt, zoals Asteroid-B612 al zei: import the third world, BECOME the third world
@oblix | 06-01-23 | 14:08: Benieuwd? Doe niet zo naive. Frauderende migranten bij het rijexamen is het probleem.
@oblix | 06-01-23 | 14:08: dat staat er toch gewoon al bij
De Egyptenaren lieten de piramiden na, de Grieken de democratie, de Romeinen het aquaduct. Pechtold laat Jette en Kaag na. Het optimisme van zijn ouders was misplaatst, toen ze hem Alexander noemden.
Zet er eentje van D66 op een stoel en je organisatie (of partij) gaat naar de kloten. Alexander Pechtold CBR, Wouter Koolmees NS, Kaag (partijleidster) van 30 naar 12 zetels
Het is bijna knap om voor het theorie-examen te zakken. Hoe zielig moet je dan zijn om te moeten spieken?
Toen ik in de jaren tachtig in Brabant mijn theorie ging doen wemelde het bij het CBR van de "Sjonnies en Anita's" zoals we dat toen noemden (denk typetjes uit New Kids) die daar allemaal voor de derde, vierde of vijfde keer waren. Ze wilden allemaal wel slagen, maar niet met maar één of twee fouten, want dan was je zo'n "stuut" (studiebol, nerd). Dus allemaal honderden guldens extra uitgeven aan pogingen om met het maximale toegestane aantal fouten te slagen, liever dan in één keer met een paar fouten. Tot op de dag van vandaag snap ik de stupiditeit van dat volk niet.
Oh is mij gelukt! Ik dacht dat examen haal ik op mijn slofjes, ik rijd al zo lang auto... Elf fouten! Tsss. Had ook geen idee meer of een paard en wagen bij het leidsel vastgehouden vanaf een zandweg nu wel of geen voorrang had op een tram.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 13:47: van die lekker realistische situaties die nooit voorkomen ja. Net zoals militaire kolonnes, welk leger of materiaal hebben we nog überhaupt nog om een kolonne te vormen?
@hetgeleteken | 06-01-23 | 13:53:
En bizarre verkeersborden die ik nog nooit had gezien. Wat betekent dit? Echt geen flauw idee. En of je met een aanhanger van zoveel kilo en asdruk twee of drie paarden mag vervoeren zonder zwaailicht.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 13:47: een zandweg die een trambaan kruist? welk jaar was dat? en hoeveel vragen?
Nou, gewoon overal A invullen en dan kom je er wel.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 13:47: Tegenwoordig was je geslaagd! Je mag in het deel gevaarherkenning tot 12 fouten maken...
... van de 25 vragen.
Dus in 48% van de gevaarlijke situaties, mag je verkeerd handelen / inschatten en toch beschouwd worden als 'geschikt om te rijden'.
Maar gelukkig wel een helmpje voor een 25kg snorfietsje. Levensgevaarlijk
Er is geen enkele reden om met snorscooter 25km/h te blijven karren* als je aan exact dezelfde voorwaarden moet voldoen als een bromfiets die 45km/h kan: Rijbewijs AM, helm & WA-verzekerd.
't einde van de snorfiets eigenlijk, je kan ook 25 rijden op een brommer zeg maar.
(*=Niet dat ze dat doen. Ik ben er in de afgelopen 1500km 3-4 tegen gekomen die daadwerkelijk 25km/h rijden, de rest is met een speed pedelec niet bij te houden).
25 km/h, dat lukt op een stadsfiets ook nog wel, hoef je ook niet meer naar je spinningklasje.
Gewoon mondeling examen invoeren !
Snelle vragen, snelle antwoorden....
U bent te slim dus dat doen ze niet
Maar dan krijg je verhalen " ik zei t wel goed" " ik kreeg moeilijkere vragen dan zij" " zij heeftbl gewoon haar uitslag bij elkaar gepijpt".
Een computernagekeken multiple choiceexamen is onbetwistbaar objectief.
Te duur. ÉÉN controleur op -zeg- 25 kandidaten die een half uur theorie-examen doen is goedkoper dan 1 kandidaat gedurende 10 minuten te bevragen over de theorie. En van 'ons' MOEST ALLES toch GOEDKOPERDER worden, toch?
Even afgezien van de mogelijkheid om de examinator die je het mondelinge examen afneemt te bedreigen.
Mooi dat deze absolute nietskunner praat alsof hijzelf het CBR is en heeft opgericht. Nepper van een mens. Mislukt wezen dat het is.
Is niets kunnen niet een verschijnsel van heel veel politici?
Praten kon hij nog wel, het probleem zat meer in het integer handelen.
Het primaire doel is doorgaans een politicus aan een baantje helpen. De rest lijkt bijzaak voor 'Den Haag'.
Het bewijsje dat Pechtold drempelloos kado doet is feitelijk een vergunning om een voertuig te besturen. Het ID gedeelte wordt getoetst aan de hand van een paspoort of verblijfsvergunning. Dus bezit rijbewijs impliceert een vastgestelde identiteit.
Sinds de onvrijwillig geleden hielprik, het afbreken van het onderwijs, en het voorwenden dat de minderjarige tot soldaat gebombardeerde in militaire dienst het rijbewijs zou kunnen halen, heeft de middelbare nu een lange lijst van daders die nog voor alle categorieën afbraak moet betalen.
Wie is "de middelbare" in uw warrig betoog? En waarom "moet voor alle categorieën "afbraak" betaald worden? Reeds iets te vroeg aan de VrijMiBo gegaan? Cheers!
Vals spelen mag natuurlijk niet, maar cbr speelt zelf ook vals.
Gezakt voor je theorie? Jammer joh.
Wat je verkeerd hebt geantwoord zeggen ze niet, zoek het maar uit.
Zo kun je niet leren van je fouten.
Rocket science?
Dat zijn de grondbeginselen van formatieve en summatieve toetsing. Formatief (oefenexamens) zijn om van te leren en de voortgang te toetsen, oftewel, ben je klaar voor het toetsingsmoment. Summatief gaat om slagen of zakken. Als je er nog niet klaar voor bent moet je niet gaan. Dat is dus geen valsspelen. Verder 0.0 respect voor het CBR en nog minder voor hun baasje.
Meppel. Scheveningen.
Gasselterboerveenschemond...
Werkt die Sait dan bij het CBR ?
Ik was in één keer geslaagd.
Dankzij deze gast.
youtu.be/8IuFQMaDX8Y
Wat een eloquente docent is die Cinar, haha.
Deze bord moet je snappen broeders......
2014, gaap
Rijscholen onder curatele: 'Even rijbewijs kopen bij Zabi'
www.ad.nl/binnenland/rijscholen-onder...
Voortaan de examens af nemen op het nudistenstrand.
Dan heeft zo'n examen niks om het lijf. Ook niet goed.
Nou Alexander, zal ik je eens wat vertellen?
Ik sprak laatst iemand die toezicht houdt op examens van een opleidingsinstituut, die noemde dit verschijnsel ook, doch niet met brillen, truien of meer van zulks, die hadden een heel ander kledingstuk en controle omzeilen ze met één simpele kreet.....
Ra ra.
Daar gaat het niet om. Het rijbewijs is hier een geldig legitimatiebewijs. Je kunt dus frauderend de theorie halen, en bij een bevriende neef of oom je praktijk. En voila je Nederlanderschap en ooitkiering.
Dat is niet helemaal hoe het werkt….
Het is geen geldig legitimatiebewijs want het is een diploma.
Dat het geaccepteerd wordt is iets anders.
@hero_of_heaven | 06-01-23 | 12:59: Het CBR zegt het volgende: www.cbr.nl/nl/service/nl/reservering-...
@hero_of_heaven | 06-01-23 | 12:59: U vergist zich. Het is geen alternatief voor een paspoort bij grenspassage.
Een rijbewijs is een vergunning voor het besturen van een motorvoertuig. Het wordt door particulieren geaccepteerd als legitimatiebewijs voor allerlei doeleinden, maar het rijbewijs strekt enkel tot het legitimeren van jou als bestuurder van een motorvoertuig van een categorie waarvan de club van Pechtold gezegd heeft dat jij aan/achter het stuur daarvan mag zitten.
Nederlands vreemdelingendocumenten in de zin van aantonen dat je bent wie je zegt te zijn kan alleen met een paspoort, Nederlandse identiteitskaart, ID-kaart of paspoort uit een EER-land of een Nederlands vreemdelingendocument. Met name tijdens de verkiezingen op het stembureau komen mensen aan wandelen met een rijbewijs, maar als het goed is worden die mensen dan weggezonden.
@Heurtebise | 06-01-23 | 16:21: Foutje, Legitimeren in de zin van aantonen dat je bent.... enz.
Nou nee, daar heb je toch echt een BSN voor nodig en die krijg je niet niet obv een rijbewijs. Idem inschrijving gemeentelijke basisadministratie.
Het achter de wagen <maatschappij> hangen i.p.v. deze te trekken:
' Ieshhhh cultoerrrrrrrrr '
We zijn continu bezig meer, meer , meer van dit soort volk binnen te trekken.
Hoe doen ze dat, die rijscholen die 100% slagingskans garanderen. Zo dus.
De nieuwste techniek is een anaal tril-ei met een simkaart erin.
Zelfs schakers gebruiken het om wereldkampioen te worden.
Door te trillen wordt de zet doorgegeven aan de schaker.
Lijkt mij dat je dit ook kunt gebruiken bij je theorie examen bij het CBR.
Een keer trillen voor A, twee keer trillen voor B, drie keer trillen voor C en vier keer trillen voor D.
Dan hoeft er maar eentje in het examenlokaal te zitten met een camerabril en hebben alle kandidaten een tril-ei in hun arie.
Man je weet niet hoe dat voelt
@RickTheDick | 06-01-23 | 12:47:
Maak mij wijzer. Vertel!
@Osdorpertje | 06-01-23 | 12:53:
Als een banaan in je oor
@RickTheDick | 06-01-23 | 13:01:
In mijn oor voelt zelfs een wattenstaafje groot aan.
Maar goed, ik ben dan oon niet Ernie van Sesamstaat.
Krijgen alle kandidaten dan allemaal gelijktijdig exact dezelfde vragen? Dacht het niet eigenlijk.
'U rijdt op de snelweg na 22:00 uur. Type de maximale snelheid die u hier mag rijden, in'.
Fraudeur met drukkertje in de knuisten begint te zweten, na 5 minuten kirrende vrouwen en krijsende mannen in de examenruimte...
160 door de bebouwde kom en door rood scheuren heeft niets met spieken bij het examen te maken maar gewoon lomp gedrag.
wholla, menier, ik ga hier gewoon hard raiden, jai weet niet wat regels zain voor rijden van auto, eik hebben raibewais gehalen en weten goed hoe hard moeten rijden!
Jai rasies! Jai roepen ik niet hebben raibewais, iek hebben leren goed voor bewais, magen hier gewoon hoendert!
@EEnzame SchizofrEEN | 06-01-23 | 12:45: Flieker jaj.
Zucht, jammer. Jammer, dat is het! Een signaal jammer. Een aantal reaguurders constateert dat het (op EU niveau?!) wettelijk niet is toegestaan.
Voorstel van onze kant: inlegvelletje (daar zijn we inmiddels mee bekend, we hebben een zekere Rutte die daar héél goed in is) met daarop de uitzondering.
In enig overheids-, dan wel landelijk erkend examen laten we toe dat er apparatuur mag worden ingezet om actief (digitale) vormen van fraude te onderdrukken. Uiteraard met een bepaald bereik, binnen grenzen, enzovoorts. Dat laten we aan de experts (niet Pechtold...) over.
En daarnaast bij bijvoorbeeld een theorie-examen frauderen, hard straffen.
U zit nu keihard te lachen, ik hoor het, geef toe.
Ja, hard straffen in Nederland, het moet niet veel gekker worden, maar 't is maar een plan, mensen. In elk geval komen we dan verder dan meneertje Pechtold, die weer eens op de televee komt en vervolgens geen vinger verroert.
Hoeveel autochtonen die het hier niet lukte hebben rijbewijs op de Antillen gehaald.(gekregen want makkie)
De VS.
Dubai.
@Zapata10 | 06-01-23 | 12:53: Dat verbaast me niks.
@Après toi | 06-01-23 | 13:21: Oh ik dacht jij. Vandaar.
Vroeger deed reeds geslaagde iet wat slimme Mo het theorie examen voor domme Mo. Duurde ook even voor ze daar achter kwamen. Je kunt niet op voorhand overal rekening mee houden dus moet fraude wel eerst gesignaleerd worden voor je er wat aan kunt doen.
Slimme zet. Begin bij het begin, door te zorgen dat minder kandidaten slagen voor theorie zodat er niet nog meer vertraging bij praktijk ontstaat.
Haha spieken is van alle tijden en past zich aan de beschikbare technieken. Serieus Pechtold? Een criminele organisatie.
Dit is toch al heel lang zo? Of zijn mensen Sait altijd geslaagd vergeten?
Grote irritatiefactor: automobilisten die geen richting aangeven als ze een rotonde verlaten, waardoor jij voor niks blijft wachten. En het zijn niet alleen de bekende proleten (hoi Audi-rijder!) die dit gedrag vertonen.
Of automobilisten die bij het afslaan pas richting aangeven als ze al aan het afslaan zijn, in plaats van vóór het afslaan. Dan kun je het net zo goed niet doen, sukkels!
Kindje toch, wat vertel je me nu!
Of mensen die voor een rotonde richting naar links aangeven en dan rechtdoor gaan. Ik weet niet waar ze het vandaan halen.
Middenbaanrijders, nog veel erger!
#middenbaanrijders, wordt d3ze goedgekeurd door de jury ?
@Gizmo579 | 06-01-23 | 12:44: jury keurt hem goed! Middenbaanrijders zijn dom en ergernis opwekkend.
@Roos | 06-01-23 | 12:52: Middenbaanrijder, vaak Belgisch kenteken...
Ja, en als je er wat van zegt, zijn ze nog verontwaardigd ook. Ik reed gewoon rechtdoor!, alsof jij van iedere auto onthoudt waar hij vandaan kwam. Vaak staat er midden op de rotonde ook nog een kunstwerk of bloementuin.
Als je valsspeelt voor je theorie loop je toch tijdens je praktijk tegen de lamp aan door onvoldoende op de hoogte te zijn van de verkeersregels? Of denk ik te simpel?
Rechts voor links en altijd je bandendruk checken, dan kom je al een heel eind.
@Cruisecontrol | 06-01-23 | 12:33: en voor de rest op cruisecontrol
Ja, dat klopt. Vooral rijstroken, wegbelijning, bustroken. Voetgangers, erven, snelwegen. . Je gaat voor de bijl.
'Sorry, meneer de examinator, deze auto slaat af onder de 140 kilometer per uur.'
Als je wat vaker Carmageddon o.i.d. gespeeld hebt is zo'n theorie-examen vrij overbodig.
Helium Filled Zombies...
Het is Pechtold, wat had je anders verwacht?
Mooi lullen, geen fatsoenlijk werk afleveren.
Terry is een bosmongool eerste klas, maar hij heeft wel een punt met betrekking tot het kartel en de baantjescaroussel.
*bosmongool voor lijstje nieuwe woorden in 2023 noteert*
@Roos | 06-01-23 | 12:34: Schrap maar; Mongolië staat onder meer bekend om hun bossen...(nutteloze info, maar toch)
www.reisgraag.nl/vakantie-mongolie/mo...
@EEnzame SchizofrEEN | 06-01-23 | 12:49: Ze hebben (bijna) nog meer bomen per inwoner dan Brazilië.
Maak een ding van Faradee
Goed en origineel idee.
CBR: it is your only job! Het testen van de kennis van de regels en rijvaardigheid.
Doe eens f*cking je best!
Je zou zeggen dat ze bij het afleggen van het examen toch wel door de mand zouden vallen.
Kijken hoe snel die site (altijd euh... ) de advocaat inschakelt om dit 'te ontkrachten en bij het niet onmiddellijk verwijderen juridische stappen te ondernemen wegens smaad'.
Ach, we staan er bij en kijken er naar. En dan zijn er nog de mensen die aangeven dat stemmen geen zin meer heeft...
Tijd voor een kooi van Faraday om een examen lokaal.
Hoeveel ongelukken en doden en gewonden hebben we te danken aan pakjeskoeriers die met een gekocht Syrisch rijbewijs door woonwijken razen? Wordt dat wel eens onderzocht?
Ja, dat bleek toch wel mee te vallen.
OpenChatGPT zegt het volgende:
"Ik kan geen specifieke cijfers geven over het aantal ongelukken, doden en gewonden dat wordt veroorzaakt door pakjeskoeriers die rijden met een gekocht Syrisch rijbewijs. Het is belangrijk om te benadrukken dat het gedrag van individuele bestuurders niet representatief is voor de hele groep pakjeskoeriers, en dat de meeste pakjeskoeriers hun werk professioneel uitvoeren met aandacht voor verkeersveiligheid. Het is ook belangrijk om te onthouden dat het gebruik van een gekocht rijbewijs illegaal is en kan leiden tot strafrechtelijke vervolging voor fraude."
@Après toi | 06-01-23 | 12:24: deze uitslag klinkt niet als een officieel onderzoek.
Taalpurist in da house: het is "te wijten aan"..
@Roos | 06-01-23 | 12:36: Is toch een beetje afhankelijk van wat je bedoelt... als je begrijpt wat ik bedoel.
Mannetjes uit een bepaalde regio die te dom en slecht zijn om een theorie-examen te halen maar dan weer wel in staat zijn om €2000 te lappen.Da’s toch zo fijn fietsen joh.
Da's maar 40 packies coke verkopen, is in een dag verdiend.
@usb stok | 06-01-23 | 12:45: 100% winstmarge lijkt me zelfs voor die tak van sport ietwat rooskleurig.
We mogen toch hopen dat rijbewijzen van buiten de EU niet erkend worden. Die fraude figuren zijn natuurlijk een gevaar op de weg voor anderen.
Grootste probleem is dat het rijbewijs vaak als identificatie gebruikt kan worden. Dat zou subiet afgeschaft moeten worden.
Nee, maar uit een handvol landen. Niet eens uit de VS ofzo. www.rdw.nl/particulier/voertuigen/aut...
Is dit alleen een probleem in Nederland of speelt dit in de rest van Europa ook ?
In sommige andere landen is het theorie-examen gemakkelijker.
Veel regels, veel borden hier, nu, maar ook toen ik mijn rijbewijs moest halen, zo'n 25 jaar terug. Ook toen al waren er best wel wat gezakten ( Ik ken mezelf, had wel zo'n ANWB(?)-cursusje van een paar uur gevolgd ) + nog wat oegenexamens gemaakt en de grootbekken die het op die cursus allemaal wel wisten, ja, die moesten helaas terugkomen.
Weet je, wijlen mijn moeder heeft me het beste advies in het verkeer ooit gegeven; "voorrang heb je niet, voorrang krijg je". Dat is nog steeds mijn rijstijl, je kunt nog zoveel voorrang hebben maar om nou in een rolstoel voor de rechter je gelijk te moeten halen is me dat alles niet waard.
@Graaisnaaiert | 06-01-23 | 12:43: Ben jij dat die rijdend op een voorrangsweg bij elke kruising keihard in de remmen gaat?
@Ichneumonidae | 06-01-23 | 12:46: Als iemand die ruim 40 jaar motor heeft gereden kijk je ook op voorrangskruisingen heel erg goed uit. Je moet zeker weten dat de slaapkop met zijn mobieltje je ziet. En dus sinds 1978 nooit schade gehad of veroorzaakt. Wel diverse malen de wereld rond op zo een tweewieler qua kilometers. Liever levend dan op tijd.
@Ichneumonidae | 06-01-23 | 12:46:
Alleen als er Mercsen of BMW's achter me hangen. Daar is nog wel wat aan te verdienen, verzekeringstechnisch.
Doe eens iets aan die wachttijden voor examens, prutser.
Wachttijden? Ik zat eerder aan wachttijden van 5 jaar te denken voor diegenen die op spieken / valsspelen betrapt worden.
Sja, de hufterij op de weg viert hoogtij. Met name het keihard op een oversteekpad/rotonde afrijden en dat op het laatste moment afremmen met de bumper al op het zebrapad. In de wijk ( en naar de stad ) doe ik bijna alles te voet en op de fiets en dan valt het me extra op. Zie ook meer en meer aanrijdingen, ook vanwege de "shared space".
Gisteren nog, op de fiets naar de winkel, man kan amper wachten bij de rotonde, ik sla rechtsaf, hij giert om me heen ook rechtsaf - kan met die snelheid onder die hoek nooit gezien hebben of ik mijn hand uitstak of niet -, voor mij ook rechtsaf, pluert hem 100 meter verder in de parkeerplaats parallel aan de weg en nog voor hij stilstaat flikkert hij de deur alvast open waardoor ik nog even moest uitwijken de weg op ( had ik preventief al rekening mee gehouden, want bij idioten moet je op alles voorbereid zijn ). En dan denk je, sja...
Richting aanwijzen / hand uitsteken? Een zeldzaamheid. Er snel nog even voorknallen op de rotonde / je accufiets want je hebt voorrang. Heel verstandig, om toch even je plassertje te gaan meten met 1250 kilo staal in beweging.
Ach ja, binnenkort is privevervoer toch verboten binnen de bebouwde kom, kunnen wel elkaar lekker het leven onmogelijk maken op de fiets en dat laatste restje agressie er nog even uitpersen op de snelwegen en de provinciale wegen.
Gaaf landje man.
dat zal iets uit uew buurt zijn. hier heb je dat niet en vooral buiten de randstad zijn de mensen behoorlijk beschaafd.
/Met name het keihard op een oversteekpad/rotonde afrijden en dat op het laatste moment afremmen met de bumper al op het zebrapad. /
Is je dat ook opgevallen?
En als je dan wilt oversteken even gas geven en weer remmen.
Schijnt leuk te zijn.
Ik was voor kort geleden als prepensioener postbode want dat zou goed voor mijn conditie zijn. Dat wel maar heel slecht voor je hart.
Godallemachtig, jij maakt wat mee in je leven!
@AntiZanicz | 06-01-23 | 12:21:
Ik woon in een provinciestad in de provincie. Probleem is juist die randstadmentaliteit icm de "grootste auto heeft voorrang" cultuur.
@Ichneumonidae | 06-01-23 | 12:22: Nou dat valt wel mee hoor tegenwoordig maar jij heel weinig als je dit al spannend vindt.
@Zapata10 | 06-01-23 | 12:22:
Yep. Als jongere Graai was ik er dan op afgestapt voor een goed gesprek of een dialoog in gebarentaal maar tegenwoordig heb ik zo iets van, laat maar. De moeite niet waard.
@Ichneumonidae | 06-01-23 | 12:22:
Klopt. Jammer genoeg voor jou accepteer ik geen volgers meer op de socials, de druk wordt me teveel ;) .
Ik herken dit allemaal.
Toch mis ik iets: de (bak)fietsers op de stoep.
Ze zijn net zo onbeschoft als menig automobilist.
@Zapata10 | 06-01-23 | 12:24: /sarc
@MK27 | 06-01-23 | 12:26:
Die heb je hier dan weer minder, gelukkig. Wel veel figuren die netjes hun auto stilzetten om te gaan mobielen, alleen wel jammer dat het half op de weg, half op het fietspad is en als het even kan ook nog bij een straathoek of een wegversmalling / verdrijvingsvlak.
Ach ja, wat doe je eraan he, anders dan er zelf maar vanuit gaan dat de rest van de weggebruikers zowel knettergek als suicidaal is.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
En
Die kan het wel schudden.
Een 'ondernemert' die op een bankstel in zijn magazijn zit...
Right...
10k budget per taalcursus, bizar!
Ja deze generatie rijbewijzen zullen niet zo snel gevraagd worden om een ambassadeur rond te rijden naar feestjes waar hij beter niet de dienstauto voor kan gebruiken. Die zullen gewoon moeten werken voor een appartementje. Die kunnen niet gaan betalen met zwijggeld.
Te dom om zonder valsspelen je theorie te halen...
Is wel zo, dat theorie examen is echt niet zo ingewikkeld. Plaatjes kijken en ja of nee zeggen.
@Zapata10 | 06-01-23 | 12:18: Ja.
In sommige culturen is de boel belazeren meer regel dan uitzondering.
@Après toi | 06-01-23 | 12:19: LOL!
Het is gewoon een prutser.
een enórme prutser zelfs.
@Glasgow Argus | 06-01-23 | 12:17: Een ongelofelijke prutser zelfs…
En als hij het abusievelijk een keer goed doet komt dat omdat hij het prutsen heeft verprutst.
Alexander Pechtold: "Ik ben een enorme prutser"
Dat is de eerste keer dat die D66ert de waarheid spreekt.
We schreven en reageerden gelijk, sorry.
En daar komt-ie na 57 jaar pas achter.....
Goh, wat naïef weer. Weer een aan de overheid gelieerde organisatie die de boel niet op orde heeft. Diezelfde overheid legt het bedrijfsleven wel allerlei regelgeving en MVO-shit op. Zojuist de directeur van Boskalis op de radio, die overwegen serieus om op termijn Nederland te verlaten vanwege voldoen aan allerlei regelgeving, die nergens over gaat als je ook in Nigeria en Indonesië opereert met je baggerwerkzaamheden. Hoe moet je maatschappelijk verantwoord ondernemen in Nigeria en Indonesië?
Eerst zelf de boel op orde en dan pas met het vingertje wijzen, lijkt mij hier zeker op zijn plaats.
Is lastig inderdaad.
Begin eens met preventief "sorry, mijn excuses" te zeggen daar. Dan heb je al een hoop gewonnen.
@Graaisnaaiert | 06-01-23 | 12:21: Juist, doe ik ook als ik een fout heb gemaakt, het is ook een stukje fatsoen. Maar door de juridificering van deze wereld kan je als overheid geen sorry zeggen, want dat betekent juridisch zoiets dat je aangeeft in gebreke te zijn gebleven en dat er claims zullen komen. Daarmee is alles lastiger geworden en blijft een simpel sorry voortaan achterwege. Uiteraard niet als het om slavernij gaat, want woke-shit heeft altijd voorrang.
@pibasso | 06-01-23 | 13:02:
Het was sarcastisch bedoeld. Zoiets zoals ten tijde van Trump, dat Amerikanen op vakantie zeiden: "I'm from the US, yeah, I know, I'm sorry".
Poeh poeh.. breedband stoorzender, of je maakt van het lokaal een kooi van Faraday en klaar.
Zo moeilijk is het allemaal niet.. en eenmaal gedaan is het een stuk goedkoper dan je handscanners (wtf?) en bewakers.
dat mag helemaal niet
@AntiZanicz | 06-01-23 | 12:20: Is zeker een wet?
En die wet is zeker in steen gebeiteld? Of zouden we, en ik weet dat ik nu iets héél geks schrijf, een aantal deskundigen (echte, dus Pechtold valt direct af) zo'n wet eens tegen het licht laten houden en, kom, ik noem maar wat.... veranderen?!
Bijvoorbeeld, en ik ben geen expert, dat er wettelijk bepaald is dat in het geval van examens op landelijk niveau (pakken we de scholen gelijk even mee, dank u vriendelijk zeer beleefd) enig apparaat om fraude in enige vorm ook te plegen, met een bepaald bereik te storen, wel degelijk is toegestaan?
@AntiZanicz | 06-01-23 | 12:20: van wie mag dat niet????
@DatInternetDingetje | 06-01-23 | 12:39: Daar is een wet voor. Zoek maar even bij Agentschap Telecom.
Maar het is simpeler: verbied alle elektronica en scan vervolgens het lokaal op het gebruik van elektronica. Al deze apparatuur zendt voortdurend signalen uit wat prima is te detecteren met een paar ontvangers in de ruimte. Zodra iets wordt gedetecteerd, wordt het examen beëindigd en krijgen de kandidaten hun geld niet terug. Moet jij eens opletten hoe snel ze ophouden.
@Bakkeleures | 06-01-23 | 12:46: dan wordt het moeilijk examen doen want dat gebeurt tegenwoordig op beeldschermen (elektronica) via kleine computers (elektronica), al dan niet via een lokale wifi (elektronica).
Netwerk via kabel en je bent vertrokken. De continue signalen van processoren kun je eenvoudig eruit filteren en wat overblijft zijn signalen in de 4g en 5g band, wifi en Bluetooth in 2.4GHz of 5 GHz en wellicht nog wat PMR of LPD. Kortom: prima te doen.
Fraude door middel van cameraatjes en oortjes?
De oplossing is simpel, maak van het examenhok een kooi van Faraday of zet er een signal jammer neer.
Simpel, inderdaad. Duur ook. 21 examen lokaties ombouwen, het mag wat kosten.
@Glasgow Argus | 06-01-23 | 12:15: Jammers zijn toegestaan en een overheidsbedrijf zal er niet aan beginnen.
De mensen worden nu onderzocht met detectie-apparatuur en gewoon heengezonden.
@Glasgow Argus | 06-01-23 | 12:15: gewoon een zaaltje huren in een gebouw van gewapend beton.
@AntiZanicz | 06-01-23 | 12:19: U bedoelt waarschijnlijk "jammers zijn NIET toegestaan". En als u dat niet bedoelde, dan verwijs ik u naar de Europese Richtlijn 2014/53/EU
@ParadiseLost | 06-01-23 | 12:19: de wapening is met ettelijke cm maasbreedte niet voldoende om GHz signalen buiten te houden. Je moet dan dus bouwen op de demping van het signaal door de dikte van het beton.
@ParadiseLost | 06-01-23 | 12:29: inderdaad, bij het typen vallen voorzetsels of negaties wel eens weg en bij het proeflezen valt het oog er dan ook niet op. Bedankt!
@intrigant | 06-01-23 | 12:31: Metaalfolie voor de ramen en wanden of in de kelder gaan zitten.
@intrigant | 06-01-23 | 12:31: Mijn ervaring leert, dat het bereik van GSM in gebouwen met gewapend beton, zeker met dubbel HR glas zeer onbetrouwbaar is. Focus je niet te veel op de kooi van Farraday; beton zelf heeft al een demping van 15-20 dB. En de wapening, zelfs met dat soort grote mazen is toch al gauw zo'n -10 dB.
Erik en Annemarie krijgen morgen de examensleutel. Omar en Samira niet.
"Ik ben een enorme prutser" Één van de weinige keren dat Pechold de waarheid spreekt!
Heeft hij eindelijk een plek gevonden waar hij zich lekker voelt. Of je er verstand van hebt maakt niet uit
Mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis voelen zich overal lekker.
Ja, hoe zou je nou communicatie kunnen verstoren. Heel lastig vraagstuk dit.
De Jumbo krijgt het voor elkaar, zelfs in de kleinste winkels ligt data eruit en kan je alleen op hun eigen wifi terecht. Dus dat het CBR dit niet voor elkaar kan krijgen is bull.
Het is vrij simpel:
Bordje bij de ingang: Geen telefoon en andere electronische apparatuur toegestaan.
Volgende bordje: Je gaat zometeen door een EMP-kamer, als je apparatuur op je hebt gaat dat kapot, dus écht niet meenemen.
Klaar.
De cultuur in een organisatie (en in een land) wordt bepaald door het gedrag aan de top, zie curriculum eerste jaar bedrijfskunde.
Groetjes terug.
wellicht, maar als de zaak al goed bedorven is zal een nieuwe leider het niet kunnen herstellen. Pechtold zit er bovenop en het is goed dat ze er achteraan zitten.
@AntiZanicz | 06-01-23 | 12:18: Pechtold zit er helemaal niet bovenop. Sinds zijn aantreden is er niets verbeterd, in tegendeel.
Het enige waar Pechtold bovenop zit zijn gehuwde vrouwen.
Ik ben ook voor een fietsrijbewijs. die hufters fietsen in het donker en zonder licht op een rotonde zelfs linksom en zijn dan ook nog pissed als ze omver worden gereden.
Het is me wat.
Fietsers moeten niet meer onschendbaar zijn. Vanaf een bepaalde leeftijd, pak 'm beet 16 jaar, verantwoordelijk maken voor hun eigen gedrag. Als ik zie hoeveel fietsers de verkeersregels aan hun laars lappen, geen voorrang geven, op hun telefoon zitten te loeren maar niet op de weg letten dan ben ik aansprakelijk zodra zo'n fietser onder mijn auto komt. Die onschendbaarheid is killing en levert alleen maar meer verkeersdoden op.
En een rijbewijs geeft licht?
REAGEER OOK