+227.000. Hoogste bevolkingsgroei sinds 1946
Migratiesaldo +228.000
Duidelijk plaatje dat aan duidelijkheid niks te wensen over laat: het afgelopen jaar was de Nederlandse bevolkingsgroei in absolute aantallen het hoogst sinds boomerjaar 1946. Sterker nog, sinds de cijfers een beetje worden bijgehouden zijn er alleen in 1946 meer mensen bijgekomen in Nederland dan vorig jaar. Die 227.000 mensen (zeg maar de gemeente Tilburg) moeten allemaal gaan wonen in de luchtkastelen van Hugo de Jonge, dus dat wordt nog gezellig. In tegenstelling tot in 1946 is de bevolkingsgroei nu volledig toe te schrijven aan het migratiesaldo. Sterker nog, dankzij de oversterfte was de 'natuurlijke aanwas' het afgelopen jaar negatief. Top-5 herkomstlanden van uw nieuwe buren zijn Oekraïne (uiteraard), Syrië, Turkije, India en Polen. Weten hoe vol druk het in uw gemeente is/wordt kan op via de BEVOLKINGSGROEIKAART.
Meer meer mensen
Reaguursels
InloggenVrees dat wanneer dit zo doorgaat er wel gigantisch veel programma's op t.v. bijkomen zoals "Ik vertrek" en "Het roer om". De natte droom voor elke oorspronkelijke Nederlander. Want alles wat nu in de dikke was zit en de neergang van Nederland vermoed zal graag naar buitengebieden in Europa willen gaan voor een fraaie Bed en Breakfast. Vraag is dan wel op den duur: wie zijn dan nog hun gasten?
Elkaar. Je gaat dan op bezoek bij elkaar.
Beter weer , een betaalbaar huis, veel lagere lasten. Mensen met geld verkopen hun huis en vertrekken. Bekijk het maar met je teringzooi Kaagh en Prutte. Doei !
Het zal wel weer druk worden op de emigratie beurs in Houten dit voorjaar......
@FrankOngerust | 04-01-23 | 18:24:
Denk het ook.
@SterF... | 04-01-23 | 18:08:
Grappig, maar waar waarschijnlijk!
Ik betwijfel of omvolking de juiste term is (want het is niet één enkel volk dat 'ons' vervangt), maar het is duidelijk wel een ding.
Meer dan de helft van de nieuwkomers is Oostblokkiër, waarvan het grootste deel Oekraïners.
Nou dan zal het personeelstekort wel opgelost zijn. O nee wacht, die arabieren komen hier helemaal niet om te werken. Die komen voor een gratis huis + Miele + uitkering. Silly me.
Zet alle bijstandstrekkers die fysiek kunnen maar 5 dagen per week verplicht aan het werk bij de gemeentes. Papierprikken, straten vegen, bossen schoonmaken. Wil je niet ? Prima, dan wordt je bijstand stopgezet. Punt.
maar 90.000 daarvan gaan allemaal terug zodra Putin dood is toch? en de rest zijn studenten en hoog opgeleiden zeiden ze op radio 1 dus dan is het waar
Dat wel, maar de extra noodopvang blijft open voor de zandbakkiers.
Geen huizen is verder nog nooit een probleem geweest.
Zolang we maar de klachten op www blijven plempen en verder koest blijven is er ook geen vuiltje aan de lucht.
Gaaf land.
Zeg maar Nee, dan krijg je er twee (honderdduizend)…
Kan iemand mij de cijfers van EU land Denemarken eens geven?
Tja, in Zwitserland houden ze er gewoon een referendum over.
Beetje democratie inzake demografie in deze drukke tijden.
www.reuters.com/article/uk-swiss-eu-i...
Maar helaas.
Wij hebben '66.
hoogste assielinstroom ooit zullen ze bedoelen.
Nee, 2015 was met 58.000 nog net iets hoger. Maar ik denk dat we het record volgend jaar aanzienlijk scherper gaan stellen.
Kinshasa aan de Noordzee.
www.youtube.com/watch?v=Y2Ge0QrwoH4
Sinds 1900 gingen er niet meer mensen deadt dan er geboren werden volgens het CBS. Nu wel. Het komt door alles behalve… vul in:
Alles behalve de geboorte van Nederlanse baby's, zeg maar.
@bqbq | 04-01-23 | 13:28: Volg het narratief! Hier, let op. Het komt door alles behalve: de vaccins!
Huh? Turkije? Zijn er dan mensen die daar weg willen? Het land van onze voorbeeldige democraat en betrouwbare bondgenoot Erdogan?
Tja, moet je nagaan wat een gatenkaas het hier is. Beetje huilie aan de poort en je bent binnen. Zeikende klaagerts heb je kennelijk overal, ook in Turkije.
@tobleroneisirritant | 04-01-23 | 13:12: of onze min van just Yesilgoz importeert haar Koerdische Marxistisch Leninistische (terreur) vrindjes, die graag een gelijknamige heilstaat oprichten overal waar ze komen.
Het wordt wel lastig om ondertussen nog een beetje een ruime parkeerplaats te vinden ja.
*visite, visiste, een land vol visite,*neuriet
Dan doe je de auto toch weg :-)
Dan bouwen we toch gewoon 2 miljoen huizen. Iedereen is welkom. Gezellig.
Er zijn echt mensen die zo denken. Veel.
Appartementen.... Gewoon Rotterdam verder volbouwen met wolkenkrabbers. Vinden ze leuk, want Manhattan aan de Maas.
Zie hieronder de immigratie naar migratieachtergrond van 2021.
Die van 2022 kon ik helaas (nog) niet vinden.
De vluchtelingen zijn ook hier niet de grootste groep. Bij discussies over migratie wordt vrijwel alleen over asielzoekers gepraat, maar eigenlijk zou ook eens de vraag gesteld moeten worden of een constante economische groei nog wel wenselijk is.
Economische groei = meer mensen.
www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-asie...
”In 2021 kwamen de meeste immigranten van wie hun migratieachtergrond in Polen ligt naar Nederland: 25 269 personen."
Loopt lekker deze zin.
@Bootvisser | 04-01-23 | 12:33: Eerst zijn deze miserables naar Polen afgereisd en toen doorrr naar Luilekkerland? Ik zeg maar wat hoor. Niets verbaast me meer tegenwoordig.
Of migranten komen in Italië, Portugal, Frankrijk of Spanje aan, schrijven zich daar in en komen in Nederland en Duitsland aan als echt Europeaan.
@Wiebenick | 04-01-23 | 12:54:
Nope, gesorteerd naar geboorteland.
De boomers zorgen nu voor vergrijzing. Maar zij hebben in hun leven nog belasting betaald ipv het alleen maar ontvangen.
Precies. Wat er nu binnen komt, komt alleen halen.
Deze YouTube video geeft een beter inzicht waarom andere culturen soms moeilijk mixen met onze cultuur.
De Islamitische wereld heeft een endogenous family clan: nichtjes en neefjes worden in de familieclan opgenomen, waardoor er een hechte, traditionele clan ontstaat tegenover de buitenwereld.
Duitsland valt on sterke authorian samenleving, maar Nederland en Engeland valt onder een geatomiseerde nucleair family: iedereen zoekt zijn eigen weg, geloof en vrouwen zoeken zelf seksuele/huwelijkspartner, daarom ons individualisme, en in feite moet je het zelf maken, zonder veel hulp van familie.
Al met al zeer leerzaam, deze video:
www.youtube.com/watch?v=-RFFwhbVqeU&a...
Een vluchtelingenverdrag uit de jaren 50 voldoet niet meer. Hopelijk kan er met mensen als Meloni een nieuwe afspraak worden gemaakt.
Ja .. Aangezien het niet zo is dat men naar een ander islamitisch land vertrekt .. Men moet / wil, per sé hier naar toe (En komt hier vervolgens eigenwijs doen.. "Ik jou vertel doen moetj". Alhoewel dit deels ook weer wordt veroorzaakt door deugnieten). De eigen landen opbouwen of welvarend maken is er weer niet bij, en door de bijkomende globalisatie is het (O.a.) makkelijker geworden hierheen te ... Vliegen - Wat ook nog schijnt voor te komen.
Heel Flevoland lijkt wel een vuilnisbak volgens het plaatje.
Ex politici, werkt 24/7 en er gaat niks goed.
Schiphol, cbr en Ns bedrijfsvoering door ex politici en bij al die bedrijven is de bedrijfsvoering gewoon K*T.
Neem nooit een politici in je bedrijf, wat dan ga je zeker naar de klote.
@loekdeleeuw | 04-01-23 | 11:19: een politici bestaat niet, dat is immers meervoud, een politicus dan weer wel. Daarnaast, niet alle politici zijn D66 adepten.
"Blanke/witte" steden zoals Wassenaar worden ontzien ...
Pas maar op met het gebruik van het woord ''blank''; dat schijnt tegenwoordig al strafbaar te zijn. Ik las vanmorgen in de Volkskrant dat het OM die rechts-extremisten die met oudjaar leuzen op de Erasmusbrug hebben geprojecteerd, gaat vervolgen:
"Het Openbaar Ministerie meldde dinsdag dat de teksten strafbaar zijn, en dat de politie een strafrechtelijk onderzoek is begonnen. 'Vrolijk blank 2023' was een van de leuzen die tijdens de jaarwisseling in blauwe letters over de pyloon van de Erasmusbrug gleed.''
"Ook de Engelstalige zin 'We must secure the existence of our people and a future for white children', kwam voorbij.''
Hou me ten goede, ik heb helemaal niks met deze lieden, en ik weet niet in hoeverre het projecteren van teksten überhaupt verboden is zonder toestemming van de gemeente (als dat zo is, dan prima, dan verdienen ze straf of een boete, weet ik veel), maar dat de teksten op zich strafbaar zijn (ook al vind ik ze inderdaad onkies), dat verbaast me dan wel, en raakt m.i. al snel aan de VvMU.
Je kunt het totaal oneens zijn met die actie, hij was wel geweldloos, zonder enige vernieling of vandalisme, en beperkte niemand in zijn/haar bewegingsvrijheid.
Het is bovendien een marginaal groepje van 4 of 5 mensen (''De Nederlandse WLM-groep die de leuzen op de Rotterdamse brug projecteerde, bestaat uit een klein aantal actieve leden, zegt Jaap van Beek, woordvoerder van Kafka dat onderzoek doet naar extreem-rechts in Nederland. 'Als ze zich met een spandoek manifesteren op demonstraties, lopen er maar vier of vijf mensen mee.''), maar verderop in de krant krijgt de eeuwige Leo Lucassen wel weer een hele pagina om te waarschuwen tegen dit grote gevaar van rechts.
@Dr_Johnson | 04-01-23 | 11:39: Bovenstaande gelezen te hebben en vrijwel met de hele tekst eensch:
Hoe zit dat met andere (on)gure teksten/tekens/symbolen/handtekeningen op bruggen viaducten, lantaarnpalen en al het andere straatmeubilair wat er is? (graffiti)
@Dr_Johnson | 04-01-23 | 11:39: het zieke, corrupte en woke OM heeft niks anders te doen. Hoeveel verkrachtingszaken liggen er op de plank
hufters ? Teringlijers zijn het .... Vuilnisman .....
Onder de natuurlijke aanwas zit ook de hier geproduceerde kinderschare van de nieuwkomers. Autochtone bevolking krimpt al jaren.
Exact en wie omvolking zegt, met enig historisch besef en overzicht, staat in de rij van de wappies, dit land heft zich op.
Maar als je dat omvolking noemt heb je een probleem. Gek eigenlijk. Hoe je het ook noemt we gaan naar een andere samenstelling van de bevolking waarin de aboriginals een kleine, aan de drank rakende groep vormt met weemoed denkende aan de jaren vijftig van de vorige eeuw. Het voelt alsof je langzaam maar zeker je huis wordt uitgezet door vreemden. Eerst halen ze al je spullen weg die niet in orde zijn zoals je kerstmisdozen en zwarte pietenpak daarna je naaktposters in de garage, dan je boeken zoals Kuifje in Afrika en andere stripverhalen, je drankkast een bier worden weggegooid want niet haram en ten slotte word je zelf op straat gezet.
@Tiscali-2 | 04-01-23 | 11:23: 'halal' naar boven gooien doet.
@Tiscali-2 | 04-01-23 | 11:23: voor je het weet woon je in een reservaat als de laatste der Nederlicanen.
@Tiscali-2 | 04-01-23 | 11:23: en vuurwerk is traumatisch geworden
@Tiscali-2 | 04-01-23 | 11:23: Mooi omschreven... het is om te huilen...
Je zou toch zeggen dat de werkgevers nu wel personeel genoeg hebben...
Het schiet dus niet op zo.
We moeten naar een miljoen per jaar.
Zonder dollen: Dit is niet vol te houden.
Wel goed voor een feestje
Roept Wilders al 10 jaar, maar schijnt allemaal niet waar te zijn.
Wat vindt het college van de rechten van de mens hiervan?
Probleem is dat bijna niet meer nuchter over deze problemen gepraat kan worden. Je bent ofwel een vuile racist of een deugende deuger. Links waagt zich niet aan asielmaatregelen uit angst voor de repercussies en de overtrokken reacties op iedere beperkende maatregel, rechts is nauwelijks bereid om de paniek over moslim asielzoekers te beteugelen en trekt de discussie geregeld in het belachelijke.
Nuchter geconstateerd is er een probleem, en dat is heel simpel: We hebben verdragen over de rechten van vluchtelingen, maar tegelijk wordt daarvan misbruik gemaakt EN we kunnen niet alle vluchtelingen in de wereld opvangen, tenzij we onze economie er geheel aan opofferen. Ergens daartussen zit een pragmatische oplossing die uiteraard verliezers gaat kennen, onvermijdelijk.
Nu nog 1 stapje verder.
Wat zou die pragmatische oplossing zijn?
En, bent u een deuger of een racist?
Het deel over links en rechts eruit en je hebt een uitstekende tegel zonder waarde-oordelen.
Voor mij zit daar de winst. Links-rechts... Je komt het hier vaak tegen, maar het verlegt het punt van discussie. Jammer, want als je het punt zoals jij beschrijft in de 2e alinea bekijkt, kan niemand het er mee oneens zijn. Na het benoemen en het er met elkaar over eens zijn, volgen mogelijke oplossingen.
Tjee BL wordt eindelijk ook nerveus. Heeft even geduurd maar dan heb je nog niks.
Als je bedenkt dat de wereldbevolking, wereldproblemen en daarmee het aantal vluchtelingen alleen maar zullen toenemen, dan is er maar 1 conclusie: Het huidige beleid zal Nederland kapot maken. Daarom alleen opvang voor onveilige buurlanden van NL/EU waarvan de bewoners de Europese waarden onderschrijven. De rest heeft helaas pech en dat zal gewapend gehandhaafd moeten worden. Opzeggen van verdragen die dit onmogelijk maken.
@kortebroek | 04-01-23 | 11:13:
Ook als u een lange broek draagt heeft u gelijk.
Linkse mensen kennen geen angst, daar zijn ze te zelfingenomen voor. Het is kokervisie in het kwadraat, volledig geïntegreerd in de persoonlijkheid. Helaas hardnekkig omdat het (logischerwijze) aan "ziekte" inzicht ontbreekt.
@Moriarty | 04-01-23 | 10:57:
Pragmatische oplossing: Maak elke asielstatus tijdelijk. Leg wettelijk vast dat de asielstatus altijd kan worden ingevorderd zodra het thuisland veilig is. Dat kan over een jaar zijn, over 5 jaar of 10, maar ooit moet men terug. Dat zou de aanzuigende werking van meewaaiers en "gelukszoekers" verminderen, omdat er nooit aanspraak gemaakt kan worden op de eeuwige honingpotten.
Tegelijk houd je draagvlak voor echte asielzoekers, die ondanks de versobering van hun status toch zullen komen omdat zelfs een beperkte status verkiesbaar is boven levensgevaar.
Is dat humaan? Ja, je redt er levens mee. Anderen zullen zeggen ja maar zo krijg je ontwortelde mensen, en hun kinderen kunnen nergens aarden. Ja, klopt, maar dat is de keerzijde van het draagvlak houden. Wat is erger: Ontwortelde kinderen of de dood in eigen land? Netto kan je op deze manier meer echte vluchtelingen helpen en de meelopers zullen de kosten-baten analyse op een andere manier maken.
@Beste_Landgenoten | 04-01-23 | 11:28: Die ontworteling is een separaat probleem, dat moet je idd niet tegenover een leven opbouwen zetten, maar tegenover hetzelfde: ontworteling is te prefereren boven levensgevaar.
@Beste_Landgenoten | 04-01-23 | 11:28: Het migratieprobleem is niet alleen een vluchtelingenprobleem; de asielzoekers zijn niet de grootste groep migranten. Het gros van de nieuwkomers bestond tot voor kort uit mensen uit Polen en India. En vlak ook de studenten niet uit.
De bevolkingssamenstelling verandert in rap tempo en dat is slecht voor de saamhorigheid.
www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...
@Beste_Landgenoten | 04-01-23 | 11:28:
De eerste alinea is een goed begin, wellicht met een terugwerkende kracht voor iedereen die nog geen permanente status heeft.
Maar dit zal het probleem niet oplossen.
De stroom 'echte' asielzoekers en hun invliegende familie is zo gigantisch groot en onophoudelijk, dat bovenstaande een druppel op de gloeiende plaat is en helemaal niks doet voor het draagvlak. Dit wordt in zijn geheel steeds kleiner en aan de randen steeds extremer.
Schaken is vooruit denken.
Ik vrees dat het helaas nog een tikje inhumaner moet.
En dan loop je dus steeds weer tegen de muur op die de EU heet.
Er is geen "paniek over moslim asielzoekers". Er bestaat een, gezien onze ervaringen, volkomen terechte ongerustheid over het sterk groeiende aantal moslims in ons land. Jouw invulling hoort in de categorie is "Sla jij je vrouw nog steeds?"...
Clowns on the Left, jokers on the Right.
Extinction Rebellion gaat demonstreren wegens klimaat.
Overbevolking kun je zien als een van de oorzaken van de klimaatverandering.
Nemen ze dit punt even mee?
Het zijn allemaal klimaatvluchtelingen, vraag maar aan timmerfrans
Ze zijn doorgaans zelf het nutteloze deel van de overbevolking.
En hoe gaat het met de omvang van de wereldbevolking. Alle extinsion rebellen bij elkaar moeten toch wel gebrijpen dat groei van de bevolking automatisch tot meer vervuiling, tekorten aan gewassen, drukte en uitputting van grondstoffen (het echte probleem) moet leiden. Bevolkingsgroei in Nederland: de combinatie van het goed doen en iedereen binnen laten gaat slecht samen en gaat leiden tot steeds meer conflicten en tegenstellingen.
We hadden dezelfde gedachte over ER. ;-)
De bevolkingsgroei is volledig toe te schrijven aan de Immigratie.
Als je dat buiten beschouwing laat krimpt de 'bevolking'.
Om met Autodrop te spreken: ‘t zou verboden moeten worden!'
Stel je voor dat er geen immigratie zou zijn. Dan steeds ieder minder mensen, minder nieuwe woningen nodig. Wordt in Nederland iets rustiger. Minder uitkeringen. Minder beroep op de gezondheidszorg, minder druk op de weg, enz enz. Je moet er toch niet aan denken! Of misschien toch wel een beetje.
Niet best! Dit zou op elke politieke agenda op 1 moeten staan. Stop die waanzin.
En wordt tijd dat de olifant in de kamer wordt benoemd en inzetten op mondiale geboortebeperking aub
Nee want dan valt de groei belangrijk voor elke ondernemer weg, ik zie beide punten maar er moet een tussenweg worden gevonden? of als er een model te vinden is waarbij beperking succesvol is dan zu dat het beste zijn
Zit een spelfout in, het is 'omvolkingsgroei'.
Triest maar waar.
Hoeveel gaat Nederland groeien in 2023 ?
Mijn 'educated guess'? Met tenminste 150.000, waarvan 50.000+ asielzoekers (dat heeft Erik vd Burg twee maanden geleden al voorspeld), en alles wat boven die 150.000 uitkomt, zullen Oekraïners zijn, afhankelijk uiteraard van hoe die oorlog zich daar ontwikkelt.
@Dr_Johnson | 04-01-23 | 10:31: én nareizigers van de statushouders i.h.k.v. gezinshereniging.
We hebben óveral regeltjes en regulering voor.
Behalve voor immigratie. Dat laten we gewoon over ons heenkomen.
Waanzin.
Het Brusselse dictaat dat braaf door de Nederlandse overheid wordt uitgevoerd. Het wordt ten stelligste ontkend, maar iedereen weet het, voor- en tegenstanders.
Leonard Cohen schreef er al lang geleden een song over: Everybody knows.
Regels voor immigratie zijn er wel degelijk. Sterker nog, die zijn behoorlijk strikt en streng. Maar ik heb de indruk dat deze alleen lijken te gelden voor van buiten de EU afkomstige Westerlingen die wel op legale wijze naar NL willen emigreren, die zich wel aan de regels wensen te houden, geen rotzooi trappen, en wel iets willen bijdragen. In dat geval word je toch behoorlijk door de mangel gehaald. Je moet je allereerst door een woud van aanvragen en formulieren worstelen (die formulieren zijn uiteraard niet gratis, je moet er flink voor in de buidel tasten). Je moet een arbeidscontract kunnen overleggen, een bepaald bufferbedrag op je bankrekening hebben staan, verzekerd zijn, je moet zelf je eigen woning zoeken, en daar staan ingeschreven. Drie keer raden wat er letterlijk de volgende dag bij je op de deurmat ploft : groene enveloppen van de Gemeentebelasting. Betalen ! VERSCHULDIGD ! Het is ronduit bizar dat de strenge criteria voor legale Westerse migranten niet van toepassing is op niet-Westerse "asielzoekers" en "vluchtelingen".
@Asteroid-B612 | 04-01-23 | 11:05: Ja, er zijn wel regels wat betreft immigratie, maar niet wat betreft aantallen. Zo heb je er toch totaal geen controle over en laat je het maar over je heenkomen.
@Papa Jones | 04-01-23 | 11:08: Verbazingwekkend (of juist niet) is dat NL percentueel veel meer aanvragen toekent dan andere landen doen. Ongeveer twee maal zoveel ofzo dacht ik. Je mag er wel vanuit gaan dat dit zich zal rondspreken in landen van herkomst. Dat heeft dus een aanzuigende werking. Nederland, DAAR moet je zijn ! Dus reken op grotere aantallen aanvragen. Als er is dan geen enkel plafond wat betreft het aantal asielaanvragen en vluchtelingen heb je zelf niet de regie over e.e.a. en zal je altijd achter de feiten aan blijven hobbelen.
@Asteroid-B612 | 04-01-23 | 11:30: Heb hier al eens eerder geschreven: vanwege personeelsproblemen bij IND worden daar uitzendkrachten ingehuurd die rechtstreeks van de Uni af komen en nog geen werkervaring (laat staan levenservaring) hebben. Die -vooral- dames zitten met tranen in de ogen die aanvragen goed te keuren en als er al eens wat afgekeurd wordt, dan kunnen ze door Vluchtelingenwerk en asieladvocaten ter verantwoording geroepen worden.
Toch maar eens kijken waar die migratie dan uit is samengesteld. Het kleinste aandeel ervan zijn dan statushouders. Terwijl daar de grootste paniek over ontstaat. Want arme moslims met kansloze boosheid jegens de blanke top der duinen.
Als het gaat om Chinese hoest, of klimaatverandering is dat relativeringsvermogen er niet
Ja, terecht die paniek over statushouders.
Zij krijgen voorrang bij sociale huurwoningen. Waarvan er al veel te weinig zijn.
Arbeidsparticipatie is ook bedroevend laag onder statushouders, zelfs na 5 jaar hier gewoond te hebben.
Nou, een kleine 40.000 (Afrika, Syrië en India, (Turkije niet meegerekend)) is volgens mij niet het kleinste aandeel. Nu zullen er uit India ook veel kenniswerkers komen, dus geen statushouders, maar in de Azië-groep worden bijv. de Afghanen, de Iraniërs en de Irakezen weer niet apart genoemd en dat zijn, een uitzondering daargelaten, natuurlijk wel allemaal statushouders.
Niet zo raar dat de grootste overlastgevers als grootste probleem worden gezien, ook al lijken ze met minder.
Mwt de nadruk op *lijken*, want relatief veel Europese arbeidsmigranten gaan na een aantal jaar terug. De statushouders daarentegen laten hele families overkomen en stichten kinderrijke gezinnen. Vandaar dat de wrnstig vergrijsde en krimpende Nederlandse bevolking nog steeds groeit.
Ander puntje is dat als de boel straks uit de klauwen loopt niet alleen koningshuis, kabinet en corrupte elite ervandoor gaan. Menig Nederlander vertrekt nu al en die Polen hebben ook geen zin om in een door jihad en honger getroffen derde wereldland te wonen.
Die omslag kan veel sneller gaan dan de "ach, NL is pas over 200 jaar islamitisch" deugslogans suggereren.
Uw ironie is geheel misplaatst, gelukkig hebben we Rotterdam als 50+ % dorp, gaat daar geweldig hè.
Het valt op dat er de laaste jaren geen natuurlijke aanwas meer is. Ik snap het wel. Waarom zou je nog foekie-foekie doen voor kindertjes als het grootbrengen ervan onbetaalbaar is geworden en ze later nooit aan een huis zullen komen..
Adopteer een lief Isis kindje.
Tja als man loop je ook nog het risico om 18 jaartjes lang je ex af te tikken.
Dit si geen Nederlands fenomeen maar je ziet het in alle Westerse 'rijke' landen. Het verschil tussen ons en -bijvoorbeeld- Japan is dat wij alle hekken open zetten en dus +228.000 mensen hebben. In Japan geven ze 150 man per jaar asiel, de rest kan blijven zolang ze werk hebben, daarna weer wegwezen
Tis ook wel lastig een gezin te stichten als je allebei nog op je slaapkamer bij je ouders woont in verschillende steden, omdat er geen woningen zijn ivm die honderdduizenden ruifvreters.
Tegeltje tegeltje aan de wand
Is Denk de grootste partij straks in dit land ??
Hou maar op met krenen dames en heren
Het feit is onvoldongen, over 24 jaar zijn er meer moslamiërs in NL dan NL'ers
Geluklkig ga ik dat niet meer aan hoeven zien, maar ik wens mijn kinderen het allerbeste
Voor het regeringsbeleid zal het weinig uitmaken. Denk denkbeelden zijn al beleid.
Hoog tijd om de 'instroom' compleet aan banden te leggen met maatregelen van 'Deltaplan-achtige' allure. Maar goed, dat was het toch al jaren, en of het nou 5 voor 12 is, of zoals nu, allang 5 over 12, er gebeurt vanuit Den Haag hoegenaamd niks, want: de verdragen, en EU regelgeving, en niet te vergeten, onze morele plicht.
Kijk uiterst kritisch naar wie we eventueel van buiten nodig hebben om bepaalde arbeidsplaatsen op te vullen, en zorg ervoor dat die lieden bij ontslag weer retour 'eige' land gaan.
Maar begin nou echt eens met dat hele uit de klauw gelopen, absurde asielcircus op te doeken. Aan die mensen heb je helemaal niks, ze zorgen ervoor dat onze verzorgingsstaat uit zijn voegen barst, en om uit de bommen en kogelregens te zijn, hoeven ze echt niet helemaal naar Nederland te reizen.
Gutmenschen zie ik dan regelmatig beweren: ach, die asielzoekers vormen slechts 12% van alles wat hier Nederland binnenkomt. Dat klopt: van de ca 400.000 immigranten deden er afgelopen jaar 50.000 een beroep op onze asielwetgeving. Maar als je daar even die ca 100.000 Oekraïners vanaf haalt (hopelijk een eenmalig grote instroom door die oorlog; maar ja, ook dat weet je niet), maken de asielzoekers opeens 17% uit van de instroom.
Ook dan zullen de Gutmenschen zeggen: ach, dat is no lang geen vijfde van de instroom; waar maak je je druk om. Dat zullen ze namelijk altijd zeggen, ook als er volgend jaar wellicht 70.000 binnen wandelen.
Maar een overbevolkt, klein kutlandje als Nederland kan dat soort aantallen niet tot in het oneindige blijven absorberen. Maak er dus een einde aan, een finaal einde.
volgend jaar = natuurlijk dit jaar.
Ik zie ook steeds meer Bulgaarse Mercedessen voorbijschieten, met vriendelijk kijkende inzittenden.
Grenscontroles gaan goed
Hoezo grenscontroles.. die mogen hier gewoon naar toe.
Even kijken of de kippetjes er nog goed bij staan achter het glas!
Vergeet ook niet dat er een heel circuit van illegale immigranten is dat onder de radar vliegt. Die stappen b.v. in Thailand op het vliegtuig naar NL voor "vakantie", alleen nemen ze vlucht terug nooit. Ze betalen dan aan een organisatie die hier ' alles' voor ze regelt. Als ze b.v. naar de dokter moeten. Of al ze opgepakt worden dan is er een groep asieladvocaten die uitzetting aanvecht.
Valt allemaal wel mee toch?
Moet je dat rustgevend blauw eens zien.
Ha, 't is maar goed dat er geen klimaatkaart-kleurenpalet gebruikt is.
De Noordoostpolder groeit nu het hardst, lijkt het, met 37,2 personen op de duizend.
Eigenlijk wel bedrieglijk, om het zo te stellen. Als er in de hele Noordoostpolder duizend mensen wonen zijn er 37 bij gekomen. Als er in Amsterdam 20 per duizend bijkomen, uitgaande van een miljoen inwoners, zitten we daar op 20.000 extra mensen.
Gefeliciteerd. U begrijpt relatieve groei.
@Spaanders | 04-01-23 | 10:08: Dank u wel. Wat ik maar wilde zeggen, het is inderdaad een fijn staaltje relativering: het valt allemaal wel mee..
Even checken of ik dit op GeenStijl nog mag benoemen voor wat het is, namelijk omvolking.
Een aardige graadmeter in mijn -voormalige- dorpje is altijd een tochtje door het winkelcentrum. Dan zie je wel goed hoe de vlag ervoor staat. Gelet op alle Slavische, Arabische en Afrikaanse talen die ik om mij heen hoor duurt het niet lang meer voordat we een minderheid in eigen land zijn (in mijn dorp in ieder geval al wel". "Omvolking" impliceert een proces dat langzaam maar gestaag voortgaat, maar volgens mij zijn wij met een instant-vervanging-tsunami bezig.
Zo een propaganda item over een Liander die een vluchteling als elektriciën heeft aangenomen, minuten,ang en de man sprak redelijk netjes Nederlands en ‘wilde een voorbeeld voor zijn kinderen’ zijn.
Zum kotzen die opzichtige propaganda van het migratiedebacle.
Niets mis met een NL sprekende elektricien die hier als vluchteling is gekomen. Heel veel mis met de 90% niet NL sprekende en niet werkende landgenoten van meneer de elektricien die hier van alles opeisen, afdwingen en toegeworpen krijgen.
@_pacman_ | 04-01-23 | 10:05: Over een maand kijken of betreffende meneer nog aan het werk is.
Is het geen acteur, zoals in al die supermarktreclames vol gelukkige negers met blanke vrouwen??
De laatste tijd zie ik steeds vaker bij nieuwbouwprojecten dat ze de huizen aan de straatstenen niet kwijtraken.
De stijgende prijzen (550k voor een hoekwoning) en stijgende hypotheekrente helpen daarbij totaal niet.
Geen flauw idee waar deze mensen dan wel gaan wonen.
Nou, dan gaan ze toch in een kasteel wonen.
@aflaatverkoper | 04-01-23 | 10:03: In het Torentje!
al die niksnutten hebben zorg, huis, en alles nodig. vandaar dat we een tekort aan mensen hebben die dat allemaal voor ze moeten doen.
Oudere vaklui gaan inmiddels met pensioen.
Bij de berichtgeving wordt( bewust) de nadruk op Oekraïners gelet, die maar een derde vormen. De woorden ‘asielzoekers’en ‘statushouders’ en ‘nareizigers’ worden grotendeels vermeden.
En dan is men bij de nos verbaasd over de bewering “nos=fake news”
Helemaal juist!! De berichtgeving is zo gigantisch gekleurd en ze denken werkelijk dat wij het gepeupel, dat niet doorhebben. Het lijkt verdorie Rusland wel.
De eeuwige expansiedrift van VVD66. Als de bevolking zó snel groeit, er nog steeds arbeidstekorten zijn én geen woningen: Zou dat geen teken moeten zijn dat het gewoon vol geraakt? Het piept en het kraakt in de BV Nederland
Arbeidstekorten betekenen dat de markt een nieuw evenwicht zoekt. De prijs voor arbeid zal omhoog gaan en alleen die producten en diensten die het hoogst gewaardeerd worden zullen blijven. Dat is ook de drijvende kracht achter innovatie.
Door goedkope arbeid te importeren (als ze al aan het werk gaan) vertraag je dit proces en is Nederland als geheel dus niet geholpen. We vernietigen welvaart of hebben minder welvaart dan we zouden kunnen hebben. Dat laatste is natuurlijk minder tastbaar en dus veroorzaakt dat minder commotie, terwijl het net zo erg is.
Het is eigenlijk wel handig om een visie te hebben voor een land.
@Pje911 | 04-01-23 | 11:32:
Kon het niet beter zeggen. Het is erg schadelijk voor de laagste sociale klasse dat de immigratie van ongeschoolden zo hoog is: Loonpositie wordt zo ondergraven en innovatie gesmoord. En uiteindelijk blijven we met een overbevolkt armoedig land achter.
@kortebroek | 04-01-23 | 11:49: Het is geen toeval dat landen als Zwitserland, Singapore en Luxemburg zo welvarend zijn.
Prachtig hoe ze dit soort ellende vanavond bij OP1 weer recht breien.
Eergister zat er ook weer zo'n klapjojo te vertellen, dat we deze mensen echt NODIG hebben...
Gelukkig hebben we het AD en NUNL, die ons uitleggen wat er als burger van ons verwacht wordt..
Alsof we zelf al niet genoeg volkswijken met bijstandiërs hadden....
Tja, een beetje Afrikaanse wil toch minstens vijf kinderen. Een beetje moslim ook. Dus als je dat allemaal importeert, is dat over vijf jaar 1,2 miljoen extra als je ze hun gang laat gaan. (Afgaande van mijn Afrikaanse vriendinnen hun wensen)
De Syrische pubers eisen ondertussen ook hun plaatsje op tussen de Marokkaanse pubers in de kinder mafia en steken er op los. Die bevolkingsgroei daalt wel weer.
We moeten terug naar een inwonersaantal van 10 miljoen, dan heeft iedereen ruimte, werk en een huis met tuintje. Vraag is waar laten we 7 miljoen mensen, de oversterfte komt alvast goed uit. (Las gisteren dat de gene die met Astra Zeneca gevaccineerd zijn spontaan allerlei bijwerkingen kunnen krijgen, van bloedproppen, tot overlijden) Maar hoe stoppen we de aanwas van raketgeleerden en apothekers en hoe krijgen wij de criminele pareltjes het land uit. .... vragen, vragen,vragen
Je kunt altijd bij jezelf beginnen qua afname van de bevolking.
@Beste_Landgenoten | 04-01-23 | 10:11: jouw club, D66, geeft het goede voorbeeld. De volgers zijn vooral bleke onvruchtbare meisjesjongens en jongensmeisjes die bang zijn voor de toekomst.
@intrigant | 04-01-23 | 10:20: Treffende typering, zo komt het toch nog goed.
Wat betreft die ruimte, als je er over nadenkt dan weet de meerderheid niet beter dan gemiddeld 5 ton neer te leggen voor een tussenwoning met een postzegeltuintje. Daar worden een hoop mensen blij van, omdat we ondertussen een scheef referentiekader hebben qua 'levensruimte'. Buiten de Randstad is dat nog wel redelijk te doen qua levensruimte, maar het blijft een te klein land om echt gezonde levensruimte te hebben.
De dag dat we jaar-in-jaar-uit een afname van de bevolking zien zal er niet komen denk ik. Want als die trend zich uberhaupt voordoet dan is iedereen in paniek en moeten er weer mensen bij worden gehaald om op inwonersaantallen hetzelfde niveau te blijven behouden.
Stiekem hoop ik nog op een beweging en wetenschappelijke onderbouwing dat Nederland letterlijk en figuurlijk uitgeput wordt qua landgebruik/inwonersaantal enz. en dat we serieus aansturen op een afname van inwoneraantal. Dat zou echt veel lucht geven als er gewoon huizen 'over' zijn, minder drukte in het land en misschien zelfs wel betaalbaardere woningen.
Voornaamste reden voor de groei is het aantal immigranten. Ongeveer 402.000 mensen verhuisden vorig jaar naar Nederland. Dat zijn er 150.000 meer dan in 2021.
......
India ? Is daar oorlog?
Waarom mag men hier ongelimiteerd naar toe komen?
Omdat het daar nog voller is dan hier.
Kennismigranten. We willen ze.
@Komjehiervaker | 04-01-23 | 09:55: Ohhhh.. Net als de apothekers uit Aleppo zeker?
India speelt onder een hoedje met rusland, dus eigenlijk is er oorlog, tegen de EU en Nederland.
Ik Zet meer vraagtekens bij Turkije.
@Komjehiervaker | 04-01-23 | 09:55: Ken er een paar die nu manager zijn bij ASML.
Fijn dat we al die mensen hebben kunnen redden van oorlog en honger. Zo kunnen we toch iets terug doen voor de wereld na honderden jaren kolonialisme, genocide en uitbuiting. Ze helpen ons herinneren aan het goede dat in ons mensen schuilt. We worden eigenlijk, door hen te mogen helpen, betere mensen.
Ontzettende meevaller ook voor de moeilijke arbeidsmarkt. De culturen die nu binnenkomen verrijken onze cultuur maar gaan ons ook economisch helpen. Wat het laatste betreft is creativiteit en dus diversiteit aan denken heel belangrijk. In een geglobaliseerde wereld waar je wereldwijd zaken doet, helpt het ook 'de wereld in huis' te hebben.
Qua behuizing is het even inschikken. Misschien toch goed een belasting in te stellen voor ouderen die in een huis met overdaad aan kamers wonen? Of een extra taks voor mensen met een onbehoorlijk grote tuin? En natuurlijk in de hoogte bouwen, zoals ze in China met succes doen. Door 'verdichting' kun je ook voorzieningen dichter en goedkoper bij de mensen brengen, zodat we de auto goeddeels kunnen uitfaseren.
Ik zie eigenlijk een grote kans om de boel zeg maar te 'resetten'.
Daar is die de dominee en de koopman.
Kolonialisme, genocide en uitbuiting onze erfschuld en een (great?) reset.
Hoezo moeten u en ik bloeden voor zaken die we inmiddels achter ons hebben gelaten?
En denkt u dat de nieuwe arbeidskrachten niet gaan vergrijzen? En waarom moeten de oudjes maar inschikken? Omdat u een warm en goed gevoel wil hebben omdat u denkt dat u moreel gezien de juiste opvattingen heeft?
Ik zie meer in een natuurlijk verloop dan in het politieke beleid dat u beschrijft. Uw ideeen zijn geprobeerd, dat verklaart deels de bittere strijd die de Oekraïners vechten. Die moesten ook maar wat inschikken en plek maken voor het nieuwste politieke gelijkheidsideaal van de arbeider. In communes samen leven en samen arbeiden.
Als we dan toch naar het verleden kijken: Elke cultuur heeft beschermingsmechanismen voor hun eigen volk. Getuige alle forten, stadsmuren, banpalen, hekken, grenzen. Of denk je dat de Chinezen hun Muur bouwden om mensen binnen te houden? of Hadrianus? Of Bush/Clinton. Die 'grenzen' zijn er niet alleen geweest om oorlogszuchtigen buiten te houden
Ik neem aan dat deze tegel satirisch bedoeld is.
@ratelaar | 04-01-23 | 10:00: Check uw sarcasme- detector ff..
@intrigant | 04-01-23 | 10:15: Dat wilde ik net schrijven, maar ik twijfel nog. Sommigen zijn echt van het padje, daar kan De Speld nog niet aan tippen.
@FrankVeer | 04-01-23 | 10:36: Dat klopt, ik ken genoeg mensen die het betoog van de drs. woord voor woord van harte zullen onderschrijven..
@Wiebenick | 04-01-23 | 10:31:
Het is ironie? Die is mij ontgaan.
Bij nader inzien toch wel een beetje dom.
Een reset is prima als je niks hebt, want je hebt niks te verliezen.
Ik snap alleen niet dat die politici, met doorgaans goed gevulde zakken, zoiets hebben van: 'oh ja, goed idee, ff alles resetten'
@ratelaar | 04-01-23 | 10:53: Ik dacht, ik gooi er eens een afwijkende mening in, al ben ik het er zelf niet mee eens. Voor de diversiteit in het debat nietwaar.
@FrankVeer | 04-01-23 | 10:36: Er is een tijd geweest dat ik oprecht en eerlijk dacht dat Joop.nl een grappig bedoelde website was waar mensen met nepcommentaren links te kakken wilde zetten. Maar nee dus.
@drs. Levi Samsonov | 04-01-23 | 11:56:
Satire wordt tegenwoordig nogal eens ingehaald door de realiteit. Een debat aanzwengelen met een prikkelend standpunt is altijd interessant.
Met z’n allen emigreren en er Gönstøl van maken.
Zweden , 11 x groter dan Nederland met 11 miljoen inwoners.Worden het meer dan 400 wolven dan schieten ze het overschot af.
Welkom!!
Snap dat onderscheid maken mbt herkomst immigranten niet. Doe ik niet, is ook niet interessant. Een te vol hok is een te vol hok.
Dat zie ik echt anders. De onvolprezen Leo Lucassen vergelijkt intercontinentale immigratie stromen ook met immigratie stromen binnen Europa, zelfs in het verleden. Het maakt wel degelijk uit of immigranten uit een maatschappij komen waar de verlichting wortel heeft geschoten.
@therealbraindump | 04-01-23 | 09:53: maar een te vol hok is een te vol hok.
@Veepert | 04-01-23 | 09:59: eensch, maar de culturele afstand die moet worden overbrugd is wel degelijk relevant.
@therealbraindump | 04-01-23 | 10:02: de vraag is of er wederzijdse bereidheid is om de culturele afstand te willen overbruggen.
@therealbraindump | 04-01-23 | 09:53: Bijzaak. Dat gaat over verhoudingen binnen een gemeenschap of dat wel of niet lekker loopt. Hoofdzaak is teveel kippen in een hok, niet of ze wel of geen eieren leggen.
Is het nog steeds in heel Syrië oorlog? En Turkije? India en Nederland hebben dezelfde hoge bevolkingsdichtheid en bijbehorende problemen, dus waarom zou je uitgerekend naar Nederland vluchten? Bovendien speelt India mee aan de kant van rusland, dus ga lekker naar rusland.
autkering
Turkije heeft een inflatie van 70%. Het gaat enkel om geld. Niets mis mee, maar verbloem de boel niet als de firma list en bedrog, sorry, de overheid.
Grootste deel van het land is veilig. Turkije bombardeert er met enige regelmaat Koerden, Israel valt af en toe Syrische militaire bases aan terwijl de Amerikanen de Syrische olievelden in het Noordoosten bezet houden. Rusland en Iran proberen samen met de Syrische regering de overblijfselen van radicaal islamitische rebellen op te ruimen. Overigens zijn alleen Rusland en Iran legaal actief in Syrie, maar dat soort juridische zaken vinden we alleen als het ons uitkomt belangrijk.
@drs. Levi Samsonov | 04-01-23 | 09:57: Wij deden gewoon mee met de invasie van een sovereign land.
Het is een schandalig feit dat recente kabinetten en met name dit uiterst incompetente Rutte kabinet geen enkele visie of maatregel heeft ontwikkeld om de snel groeiende overbevolking af te remmen. Ondertussen spreekt de linkse elite schande over woord "omvolking", terwijl dit behalve een theorie, gewoon praktijk is in de grote steden.
Het lijkt me interessant om vergelijkingsmateriaal te hebben. Bestaan dit soort overzichten ook van andere EU landen?
Op de EU sites waarschijnlijk
ec.europa.eu/eurostat/web/population-...
En in het NOS-journaal: het komt door geboorte, studenten, arbeidsmigranten en Oekraïense vluchtelingen. En alles is om de krapte op de arbeidsmarkt te verlichten. Niets over die duizenden opvreters en nareizigers per jaar.
Daarmee speel je Wilders in de kaart.
Maar ze gaan ook allemaal weer weg, met rente.
Let op dat een aanzienlijk deel levenslang uitvreter is met recht op gezinshereniging waardoor het totale aantal nog veel hoger uitpakt. En dat volgend jaar simpelweg weer.
Ik woon in 1 van de weinige krimpgebieden. Woningprijzen zijn niet meer op te brengen voor jongeren. Huur is amper beschikbaar en er zijn nogal wat woningen die naar hedendaagse standaard onbewoonbaar zijn, maar wie begint er nog aan een opknappertje?
Conclusies: Babyboomers sterven langzaam maar zeker uit. Jongeren neuken te weinig dus bijna geen natuurlijke aanwas. Ruime meerderheid migranten zijn Oekraïense vrouwen en kinderen. Polen komen om te arbeiden. Indiërs zijn kennismigranten. Syriërs op zoek naar nieuw leven want oude is stuk. Turk zoekt vaker importbruidjes of maakt Erdogan boos. Allemaal verklaarbaar, maar wat is er met Heumen aan de hand? -21,8 per duizend inwoners. Met kop en schouders de nummer 1 gemeente waar de bevolking afneemt.
Jongeren neuken lekker veel maar nemen wel hun verantwoordelijkheid en kiezen voor geen kinderen, denken na of ze het financieel kunnen opbrengen om niet levenlang uit de ruif eten, nog los van het huidige toekomstbeeld waarbij depressie en mislukking bijna standaard zijn.
@2CVOcean | 04-01-23 | 09:40: Autochtone jongeren bedoelt u? In bepaalde culturen is het nog steeds gaaf om zoveel mogelijk kindjes bij zoveel mogelijk verschillende moeders te maken namelijk.
@Behangdelul | 04-01-23 | 09:43: Zegt ook wel wat over die impulsieve naïeve moeders.
@wijsvinger | 04-01-23 | 09:53: klopt, en wel dat ze ook uit die "bepaalde culturen" komen.
En premier Schettino zag dat het goed was.
Inderdaad, premier van een kruisschip.
Je mag asielzoekers niet overal de schuld van geven, maar ik vind de linkse reflux altijd zo interessant als het meer asielzoekers en meer groen betreft. Wil links dan dat ze in boomhutten gaan wonen oid?
Wat ik ook niet snap, tussen en Almere en Lelystad ligt nog mega braakliggend terrein. Dat hebben we teruggewonnen op de zee zeg maar (proest), daar kunnen prima 300.000 woningen komen, noem het Amsterdam Oost (fantastisch voor de prijzen) of Amsterdam @theBeach of een andere hipster term en ze gaan als zoete broodjes!
Je moet er toch niet denken? De hele Flevopolder vol gooien. Verschrikkelijk. Ga nu niet zeggen het is toch kelijk of verschrikkelijk om te wonen. Mensen hebben toch ook groen nodig om te wonen en te leven?
Tussen Almere en Lelystad liggen de Oostvaardersplassen; een natuurgebied. Dus: mag niet.
@Leffe Blonde | 04-01-23 | 09:49: ook niet geheel omstreden.... en er ligt ook nog genoeg akkerbouw
Dat vaasje van Rutte, hoe is het daar mee?
Goedgevuld?
Blijkt van plastic tupperware te zijn,je weet wel, dat spul dat na een nuclaire bom nog heel blijft. Lijkt maar niet te willen breken, hoe hard het ook rommelt en hoe hard er mee gegooid en gesmeten wordt.
Wat is NL toch voor een land geworden dat je de werkelijke kosten van dit soort massa-immigratie niet openbaar mag maken (er is wel een rapport, maar ergens in een onderste lade (want onwelgevallige uitkomsten)) en dat daar dan geen gezond en open gesprek over kan worden gevoerd (met dito verstandige besluitvorming).
Kijk eens hoe we men onze ouderen (en ouderenzorg) omgaan (zie recente column Marcel Levi). Het is om je ogen uit je kop te schamen. Om massa-immigratie mogelijk te maken houden worden nagenoeg alle voorzieningen afgebroken. Ik kan me er zo boos om maken. De gedachte van emigratie speelt steeds vaker door mijn hoofd, alleen waar naartoe weet ik niet. Zo zal ieder land zijn voors en tegens hebben, alleen lijkt het in NL om te slaan in meer tegens.
Zolang je zelfvoorzienend kunt zijn is elk zonnig land een verbetering. Of je moet naar het platteland verhuizen, zoals hier waar geen immigratieproblemen zijn, mensen voor elkaar zorgen en totaal geen afhankelijkheid van de 'instanties'. Iedereen doet hier eigenlijk een beetje hetzelfde als in de jaren 50.
@small_town_dude | 04-01-23 | 09:51: Struisvogel.
@small_town_dude | 04-01-23 | 09:51: Voor zolang als het duurt. Wacht maar af.
Er zijn mensen die zeggen dat het gebrek aan woningen en de migratie crisis helemaal niks met elkaar te maken hebben. Wanneer is gaslighting eigenlijk strafbaar?
'Er zijn niet te veel migranten maar te weinig woningen.'
En daarmee is de kous af. Anders ben je een vuile racist en een minderwaardig mens.
Achja met migratie vanuit Oekraïne heb ik weinig problemen, die cultuur gaat tenminste wel redelijk samen met onze westerse samenleving. En deze mensen willen voornamelijk wel terug naar Oekraïne als de mogelijkheid er weer is.
Ik wel. Tijdelijke opvang is prima tot Poetin dood is of zijn speciale operatie beëindigd. Er is geen enkele reden om die mensen hier permanent toe te laten.
@_pacman_ | 04-01-23 | 09:41: Idem met Joegoslavië en de "gastarbeiders" daarvoor. Blijfarbeiders... ach laat dat arbeid ook maar weg....
En gewoon blijven doorgaan alsof er in Nederland oneindig veel huizen, geld en ruimte is.
Hoe een natuurlijk fenomeen door ideologen is omgezet in een demografische tijdbom.
De indruk ontstaat dat er een paar zaken ten grondslag liggen aan de losgeslagen deugreflex. Een soort van middelvinger naar mensen die conservatiever zijn, naïviteit en ideologische bijziendheid.
In een gezond bestuurd land is er sprake van migratie en immigratie en zal er ruimte zijn voor asielzoekers. Soms iets meer, dan weer iets minder, maar waar we nu tegenaan kijken is een dikke streep onder het failliet van het beleid van Rutte IV. Dit is geen natuurlijk verloop, dit is het zoveelste voorbeeld van incompetentie en zelfingenomenheid.
Waarom altijd die moralistische dominees reflex? Kunnen we god niet gewoon definitief begraven?
Er is nog vele plaats om hutjes te bouwen, kom je uit een land met hutjes, krijg je eerst hier ook een hutje.
@g[E]ulden | 04-01-23 | 10:09:
Tiny houses! De toekomst. Alleen niet voor geprivilegieerden, die hebben liever ruimte. Maar als de rest nou eens op 25 m2 gaat wonen.
Anders heb je allemaal loze ruimte die je moet verwarmen, dat is slecht voor het klimaat enzo.
Zetten we gelijk een windmolen in je achtertuin. Maar niet in mijn zichtveld, dat is slecht voor de waarde van mijn woning, mijn gezondheid - gezoem en slagschaduw enzo - en verziekt het ‘unieke’ landschap...
Ja ook veel nareizigers ivm gezinshereniging .
10 nareizigers per asielzoeker?
We zijn de verdoemden. Dit gaat niet goed met al die raketgeleerden en pharmaceuten. Laat me niet lachen.
De natuurlijke aanwas is ongeveer nul. Heb niet zoveel problemen met import Polen en Oekraïners.
Maar ja, die moeten wel ergens kunnen wonen.
De VVD gaat voor de verkiezingen heel plechtig beloven hier wat aan te doen.
Sterker nog, dat heeft Rutte al beloofd. Herinnert u het "crisisoverleg" van de VVD nog waar papa Rutte de boel moest komen sussen?
@BakkerHenk | 04-01-23 | 09:57: Ja en dan wat roepen dat niet aan de grondwet getoetst is, makkelijk hé dat MP-schap...
Zo! Dus het personeelstekort is opgelost!
Hoeveel huizen zijn er dankzij Hugo al gebouwd?
Precies nul.
Sterker nog, zijn CDA heeft er mede voor gezorgd dat er helemaal niks gebouwd mág worden, dankzij een fictief stikstofprobleem dat mede dankzij deze plakkende regeringspartij is ontstaan door het benoemen van elke postzegel tot Natura-2000 gebied.
En bedankt. Stop daar nog 2 ton immigranten bij en je tekort wordt alleen maar groter.
Het slechtste kabinet ever. En ze zitten er nog steeds. Die Gideon van FvD krijgt nog eens gelijk, er komt nog een keer een volksgericht als dit zo doorgaat.
Een volksgericht?
Allemaal sprookjes, gaat er nooit komen.
@Ichneumonidae | 04-01-23 | 09:22: Een modern volksgericht in de vorm van verkiezingen. Maar ja, dat rad voor ogen he....
@Here's Freddy | 04-01-23 | 09:25: Mss maar eens opzoeken wat een volksgericht is.
Verkiezingen hebben daar helemaal niets mee van doen.
Zelfde achterlijke gezwam als dat over 'tribunalen'.
@Ichneumonidae | 04-01-23 | 09:27: Typische reactie hoor. Fijne dag verder.
200.000
per jaar
jaar in jaar uit
@Ichneumonidae | 04-01-23 | 09:27: Als ik volksgericht opzoek kom ik over het algemeen zwart wit foto's en oude krantenknipsels tegen.
Wellicht (ook voor jou) tijd om de definitie ervan eens tegen het licht te houden.
I.m.o. vindt (modern) volksgericht gewoon dagelijks plaats, right here, right under your nose.
Gelukkig zie ik hier nog heel veel ooievaars in de tuinen. En woonruimte, dat regelen ze hier zelf.
Dus geen karrewielen op palen in jouw small town?
“ Het berekenen van de kosten van immigratie – heel gewoon in klassieke immigratielanden als Canada – is in Nederland al sinds jaar en dag taboe. Dat taboe stelt opeenvolgende kabinetten in staat een lastige keuze voor zich uit te schuiven: geven we de verzorgingsstaat op of maken we Nederland weer soeverein inzake immigratie? Jan van de Beek zocht het samen met drie andere wetenschappers uit in hun rapport ‘Grenzeloze Verzorgingsstaat’.
De nettokosten van niet-westerse immigratie voor de schatkist zijn enorm en komen alleen al voor de periode 1995-2019 neer op ongeveer 400 miljard euro. Dat is een bedrag in de orde van grootte van de aardgasbaten tot nu toe.“
Bron: Wynia‘s Week
Buutnlanders bint viseters. Geen reclame voor maken.
Geert heeft raar haar. Ik zou er nooit op stemmen.
Dion Graus misschien een optie?
@Ichneumonidae | 04-01-23 | 09:25: Ik was net vrij van vlooien, bedwansen en luizen. Kom jij weer op mij reageren.
@Normpje | 04-01-23 | 09:30: Dat kompt natuurlijk omdat ik in het geheim een beetje van je hou.
Laten we dat onder elkaar houden.
Mark moest even wennen bij zijn aanstelling als mp in 2010, maar je ziet dat hij al snel zijn stempel heeft kunnen drukken.
Ik heb het wel weer gezien in dit kutland.
Helaas zijn de paar landen waar je nog een beetje de ruimte hebt verstandig genoeg om niet zomaar iedereen binnen te laten, misschien moet ik me maar eens gaan identificeren als anders-gepigmenteerd, hopelijk komt dat zielig genoeg over.
Zo hoort het. Niet iedereen zomaar binnenlaten en laten eten uit de staatsruif.
Gezellig toch? Allemaal potentiële vrienden.
Ook veel geile wijvon? Ik vraag dit voor een vrijgezelle vriend
Zie de reactie van het OM nav de actie op de Rotterdamse brug.
De om******* ligt schijnbaar op koers.
@theo-is-dood | 04-01-23 | 09:13: Het OM is in deze een verlengstukken van de zich links noemende politiek. Laat ze die zaak maar voor de rechter brengen. Mijn inschatting is dat ze, onder de huidige constellatie, kansloos zijn. Als de rechter er onverhoopt in meegaat dan hebben we een precedent en een probleem in dit land.
@Here's Freddy | 04-01-23 | 09:35: aan de andere kant schieten ze zichzelf ook wel in de voet als ze WLM als discriminatie wegzetten en vervolgen en BLM niet. Dan is er weer eens een exemplarisch voorbeeld van institutionele (OM, rechtspraak, overheid an sich) discriminatie van blanke mensen door de eigen overheid.
Alles om de neoliberale droom van maximalisering BBP, en een economie te creëren waarin de financiële klasse kan leechen op de middenklasse en onderklasse.
En nog steeds ernstig personeelstekort, waar zijn toch al die mensen? Die import is toch tegen de vergrijzing van de beroepsbevolking?
In het Westland zijn ze dolblij met die Oekraïense migranten. Ook die gaan in Nederland blijven
@theo-is-dood | 04-01-23 | 09:15: Die liet ik buiten beschouwing, geen problemen mee.
@theo-is-dood | 04-01-23 | 09:15: Oekraïners hebben doorgaans een goede mentaliteit en zijn bovendien niet geïndoctrineerd door achterlijke dogma's van een achterlijk geloof.
Veel redenen. Zoals je ziet, zijn er genoeg mensen in da house. Personeel zou dus geen probleem zijn.
Een paar oplossinkjes:
-stop met Zzp constructies in de Zorg maar beloon het beter en maak (de roosters) weer aantrekkelijk. Dan komen de mensen weer terug
-school personeel om voor beroepen waar een tekort aan is.
Van de 70.000 coaches die Nl heeft bijvoorbeeld.
-stop met het parttime werken aantrekkelijker te maken dan fulltime werken. Zorg ervoor dat iemand die wil overstappen naar fulltime er niet op achteruit gaat qua uurloon.
@Roos | 04-01-23 | 10:42: "Stop met het parttime werken aantrekkelijker te maken dan fulltime werken. Zorg ervoor dat iemand die wil overstappen naar fulltime er niet op achteruit gaat qua uurloon." De kater van het nivelleringsfeestje.
Er is maar 1 oplossing als boze witte man in nederland: neuken alsof je leven er vanaf hangt en zorgen voor een geboortegolf.
Te laat, vroeger waren autochtone gezinnen met 8 kinderen normaal, nu 1.7. Helaas is onze economie gericht op expansie..
En hoe is de verhouding staatsinfuus versus nieuwe verrijkers?
Dus over ongeveer 20 jaar opnieuw bezetting van het Maagdenhuis. Begint dat gezeik weer van voren af aan.
'Baas in eigen moskee!'
'Geen Tyskie, geen kroning!'
'In falafel kun je niet wonen!'
'Wij gaan nergens heen. Dit is ons land, slava!'
'Liever een koe in de tuin dan in de keuken!'
@Duwbak_Linda | 04-01-23 | 09:30: Koeien in de tuin? a) wat is een koe? b) wat is een tuin? c) vlees komt toch uit de (Poolse) supermarkt?
@Met_baard | 04-01-23 | 09:54: Respecteer Hindoeïsme!
Zo te zien moeten we terug naar 2007, waarbij het migratiesaldo in de min stond
En het kwam nooit meer goed.
Nee, de woekering is gepland.
Maar het is in blauwtinten, dus veilig.
In tegenstelling tot een weerkaart, waarbij 30 graden al rood is, want gevaar.
Slimme kleurkeuzes. Daar wordt over nagedacht.
@aflaatverkoper | 04-01-23 | 09:11: Een partij die voor een deel communistisch rood was groen noemen.
(communisme, 100 miljoen moorden)
In mijn lokale krant blijk immigratie iets positiefs te zijn. Bevolkingsgroei is namelijk te danken aan immigratie. Verder profiteert de provincie van migranten uit de Randstad.
Per vandaag uw abonnement van die propagandakrant opzeggen.
Bijna 18 miljoen mensen op een postzegel. Gezellig ook met al die gewoontes, culturen en geloven. Garantie voor ellende lijkt mij dus doe maar meer meer meer
Gelukkig hebben we ruimte genoeg hier in het land.Voedsel importeren we uit de landen waar de gelukszoekers vandaan komen.Logisch volgens de regeringspartijen.
We hebben dus te maken met oversterfte die niet onderzocht kan/gaat worden en gelijktijdig het hoogste migratiesaldo ooit.
Lijkt alsof de overheid haast heeft met iets.
Maar omvolking mag je het niet noemen.
U suggereert dat de oversterfte wordt veroorzaakt door de overheid, dat lijkt me nogal vergezocht.
Daarnaast bepaalt de overheid niet hoeveel kinderen er geboren worden per 'persoon met baarmoeder zonder migratieachtergrond'.
Tevens is onze overheid is de oorlog in Oekraïne niet begonnen (+90.000).
Hoe kan je dan de overheid betichten van 'omvolking'? Oh nee, u suggereert het alleen maar.
Omvolking? Wat een geklets.
@guldenmiddenweg | 04-01-23 | 09:14:
Soms hoef je als overheid niet actief een bepaald beleid door te drukken maar kan je het wel prima vinden.
Achterover leunen en niets doen als je ziet dat iets gaande is, dat is in mijn ogen minstens net zo kwalijk.
@guldenmiddenweg | 04-01-23 | 09:14: "Daarnaast bepaalt de overheid niet hoeveel kinderen er geboren worden per 'persoon met baarmoeder zonder migratieachtergrond'. "
De randvoorwaarden om een gezin te stichten en kinderen te krijgen worden wel degelijk bepaald door de overheid. En die randvoorwaarden zijn op zijn zachtst gezegd niet gunstig.
@Ichneumonidae | 04-01-23 | 09:23: Je bent of dyscalculisch of gewoon dom. De cijfers wijzen aan dat er een omvolking aan de gang is; je kunt hooguit twisten over of er al dan niet een plan achter zit.
@Andersdenkend | 04-01-23 | 09:30: Niet gunstig? Nederland is veilig en stabiel, heeft goed onderwijs, goede opvang, allerlei gunstige belastingmaatregelen en subsidies/toeslagen voor ouders met kinderen etc.
Zijn de voorwaarden in bijvoorbeeld Zuid-Afrika, Iran etc. echt zoveel beter?
Daarnaast krijgen autochtone vrouwen veel minder kinderen dan allochtone vrouwen in Nederland. Zelfde randvoorwaarden.
@guldenmiddenweg | 04-01-23 | 09:50: dat het elders slechter is maakt het hier alleen in relatieve zin beter, niet in absolute zin.
@intrigant | 04-01-23 | 10:12: U geeft een nieuwe draai aan het onderwerp, zonder argumenten te noemen.
De randvoorwaarden zijn in NL juist heel gunstig om kinderen te hebben, is mijn stelling. Veel gunstiger dan in een heleboel andere landen. En toch is het geboortecijfer in NL veel lager.
Hoe kan de overheid daar dan toch de schuld van krijgen?
Minder, hoorde ik laatst iemand zeggen.
ik zeg het meestal drie keer.
Iemand liegt.
Zo dat ziet er gezellig uit.
Maar mogen we het al omvolking noemen?
Nee dat is een besmet woord. Vervolking is nog niet in gebruik.
Speciale Demografische Operatie
Wij wel, de media niet, en politici willen het zo niet noemen omdat ze dan feitelijk erkennen dit beleidsmatig (of beleidsfalend) te faciliteren.
@impy | 04-01-23 | 09:10: Noemt het bijvolking. Dat klinkt veel positiever.
Wordt het niet een beetje te druk?
Juliana melde het een halve eeuw geleden al en toen was het nog rustig!
REAGEER OOK