Wat toevallig: een extreem schattig wolvenfilmpje
Goh, wat een timing.
Dat verwacht u niet: op de dag dat de rechtbank in Utrecht de zaak behandelt over het wel of niet mogen beschieten van wolven met een paintballgeweer op Nationaal Park De Hoge Veluwe verschijnt een video van aandoenlijke wolvenwelpjes online. Op de dag dat de provincie Gelderland beslist dat het natuurpark de roedel wolven niet mag vangen of doden, laat Zoogdiervereniging zien hoe lief die kleine wolfjes kunnen zijn en hoe schattig ze met elkaar spelen. Wat extreem toevallig dat de beelden die al in augustus zijn opgenomen nu pas naar buiten komen. De video is al die tijd bewaard "om de welpjes te beschermen" en net nu de rechtbank moet oordelen over het aanpakken van de wolven is die bescherming niet meer nodig en verschijnt het filmpje online. Wat vreselijk toevallig!
Reaguursels
InloggenDe Wolf in Nederland was geen goed idee, zowel voor mens en vee als mede voor de wolf zelf. Te smal, te klein en te druk. Er zijn betere leefplekken in Europa voor de Wolf. Tevens is over de komst geen overleg gevoerd met eventuele betrokkenen. De wolf was er in eens (kuch).
Nu blijkt dat er een paar wolven te amicaal naar mensen toe zijn, willen ze – gelijk aan methode Park Yellowstone – de betreffende wolf middels een paintball-gun een verfpatroon op z’n kont schieten, de schrik moet dan zo groot zijn dat de wolf er vandoor gaat en schuwer voor mensen wordt. Op zich een prima plan, is het niet dat er allerlei huilstruiken zijn welke dit zielig vinden en dus naar de Rechter zijn gestapt (gaap).
Enfin, de wolf is een prachtig, intelligent roedel dier welke hoog bovenaan de voedselketen staat. Over het algemeen laten ze mensen wel met rust, echter Nederland is vol, he?! Vol wandelaars, mountainbikers, fietsende oldtimers, recreanten en zeurpieten. Voorts heb ik begrip voor (klein)vee houders. Dus 1, 2, 3, paintball-gun met blauwe patroon en knallen maar (woef, kaiiii).
We moeten ernstig rekening houden met het Drs. P. effect youtu.be/rAaL1pO3qAw
Ik ben beslist geen links- of rechtsradicale milieu- danwel dierenrakker, maar ik vraag me wel altijd af waarom dieren die ons niet bevallen dan maar afgeschoten moeten worden. Hebben mensen meer rechten dan dieren? Staan wij erboven? Of kunnen we gewoon samenleven of schieten we alles af wat ons niet bevalt. (In dat geval heb ik nog wel suggesties)
Dierenliefde is niet links
Lees je nu eerst eens in voordat je hier begint te mauwen…
In het geval van de wolf is afschieten best een verdedigbare keuze. Heeft in het verleden best goed gewerkt
In het rampjaar 1972 werd er melding gemaakt dat door de langdurende koude winter en bijkomende voedseltekorten er verschillende berichten uit het land kwamen van wolven welke mensen hadden aangevallen, dit met dodelijke afloop (is niet zo gek, want honger = overleven).
De reden dat de wolf in Holland sterk werd bejaagd en uiteindelijk is verdreven was zeer legitiem. Nu ziet Nederland er totaal anders uit, van 5 Mln. Inwoners toentertijd naar 18 Mln inwoners nu, plus nog eens veel vee in de weides.
Ik zet dus eerder mijn vraagtekens bij de organisatoren van dit project, dan bij een boer welke na paniek bij zijn vee de schrootbuks van zijn opa pakt. Blijft onverlet dat de wolf een mooi dier is.
Kunnen we ze niet genetisch manipuleren opdat wolven vegetariër worden?
Wolven boven mensen die zijn echt veel valser!
Weg met de mens! Spaar de dieren!!
Een mensvrije zone graag, waar de wolf vrij kan foerageren
Gelukkig zijn dit ook allemaal veganistische wolven welpjes...
Antropomorfisme
Met dank aan Rowdy Jetze Plantema. Dat zijn herinnering ons tot een zegen mag zijn
Gewoon nieuwsgierige speelse beesten:
m.youtube.com/watch?v=JTX6TnOgZbc
Ik vind bovenstaand filmpje in dit topic ook niet schattig en ik ga niet in gebied wandelen waar de wolf is.
Zolang iedere tokkie nog met een roedel vechthonden in de bebouwde kom mag rondbanjeren, kan ik me niet druk maken over een paar kutwolven. Ze hoeven er van mij niet per se te zijn, maar ze hoeven zeker niet afgemaakt te worden omdat een paar veehouders te beroerd zijn om een paar investeringen te doen. Gevalletje bedrijfsrisico. Dan ga je maar worteltjes verbouwen. Konijnen mogen immers afgeschoten worden.
Om te voorkomen dat mijn fiets wordt gestolen zet ik die in mijn schuur en doe de deur op slot.
Maar een hobby-schapenboer kan de rekening voor een opgevreten schaap naar Den Haag sturen. Want de belastingbetaler draait er automatisch voor op. Waarom?
@theo-is-dood | 23-11-22 | 19:57: simpel, tot voor het einde van de val van de muur waren er geen/amper wolven in west europa. Deze beesten zijn naar het westen getrokken en dus nu ook in Nederland. Daarbij zijn wolven wettelijk beschermd. Ergo, het gaat hier niet om een normaal bedrijfsrisico dus de overheid dient de geleden schade te vergoeden. Moeilijker is het niet.
@therealbraindump | 23-11-22 | 20:03:
Tijden veranderen. 20 jaar geleden kon iedere kleuter nog tabak en alcohol kopen, nu wordt dit niet meer aan minderjarigen verkocht. Hebben we de tabaksfabrikanten en alcoholboeren gecompenseerd voor de inkomensderving als gevolg hiervan?
En zijn de detailhandels gecompenseerd voor het feit dat internetshoppen een vlucht heeft genomen?
En wat te denken van die arme reisbureaus!
Het wordt vergoed omdat ze weten dat hekken helemaal niets helpen, allemaal schijnargumenten. Het is niet de vraag of ze beheerd moeten worden, maar wanneer
@priwax | 23-11-22 | 21:06:
Daar schept de Habitatrichtlijn duidelijke kaders voor. Succes.
@theo Omdat natuurmonumenten/staatsbosbeheer de wolven hier heeft uitgezet. Was ook zo leuk in het begin. Kon ze mooi volgen met de transponders.
@ijsman de habitatrichtlijn heeft het over instandhouding, dan zou je zeggen alles afschieten.
Als je kijkt naar weidevogels en vossen, welke houd je dan in stand? Nu is het beide en dat er minder weidevogels komen ligt aan de boeren(natuurlijk). Afschieten van vossen kan ook helpen
Zeker goede timing ! Dan kan nu ook het vervolg worden getoond: de eerste schapen die door de groot gegroeide welpjes aan stukken worden gescheurd.
Tip: efkes dweiltje onder het scherm leggen om 't bloed op te vangen.
Zoek op Joeptjoep o.i.d. naar (delen van de) BBC docu: Snow Wolf Family And Me
Kill them before the grow, Jimmy of was het Marley….
Sheriff John Brown.
@D-Fens_1963 | 23-11-22 | 19:06:
Lul van een vent was dat
In de randstad wordt er lacherig over gedaan, wij zitten met het dieren- en ondernemersleed. Alle inspanningen om dit stuk moordzuchtig stuk ongedierte in de 19e eeuw uit te roeien wordt door natuurhippies en snowflakes teniet gedaan, met onvoorstelbaar gruwelijke slachtpartijen als gevolg. Dit alles onder het mom van de natuur zijn beloop laten, dit valt echter niet te verenigen met de veehouderij. Wolven doden niet om te eten, maar om te moorden. Er geldt nog maar een remedie: Schieten, schieten, schieten!
Inderdaad, weer een typisch geval van nomen est omen.
@Louter Leuter | 23-11-22 | 18:57: et tu, mutua
Mafkezen moorden om te doden, ik zeg; schieten die hap!
"Wolven doden niet om te eten, maar om te moorden." Dit wordt vaak vergeten.
Of je beschermt je dieren net als in de Kaukasus met honden die daarvoor gefokt zijn. Maar je kunt ook de Amerikaan uithangen en alles vernietigen wat je in de weg staat.
Gewoon een beetje aanpassen. Bij ons wandelt die wolf ook rond, maar hier zijn blijkbaar de reeën een makkelijkere prooi.
@Verbandmeester | 23-11-22 | 19:14: Totdat de lokale populatie reeën op zijn, en de zwijnen te agressief worden naar de almaar groeiende roedels. Als iets maar aanjongt en het aanbod aan voer blijft hetzelfde, krijg je een situatie zoals op de Oostvaardersplassen. Echter is het dit een los rondstruinend roofdier wat iets meer opties bezit om te overleven. En makke schaapjes/ katjes/ hondjes zijn dan toch wat makkelijker te grijpen. Ook al een paar kalfjes en veulens zijn afgeslacht, maar men moet maar beschermhonden ervoor nemen, zoals in de Kaukasus. Want dat is zo vergelijkbaar kwa bebouwing en bevolking ook.
@Mafkees, onze regering gaat met ons belastinggeld ongeveer 5000 veehouders uitkopen. Die ruimen dan hun koeien en schapen op en gaan bloemkolen en aardappelen verbouwen. En de wolf lust geen groente. Kortom, een win-win situatie
Ha ja, schuld van de Randstad.
@Verbandmeester | 23-11-22 | 19:14: hahaha,de naïviteit! Een beetje aanpassen? Een beetje nadenken lijkt verstandiger
Heel snel weg met de wolf! Dom idee. Als we echt terug willen naar hoe het vroeger was dan heb ik wel een beter idee. Dan kan de huissleutel weer aan een touwtje. Mijn opa heeft nog feest gevierd toen ze de laatste wolf hadden geschoten. Veel mensen beseffen echt niet wat je in huis haalt.
@Verbandmeester, ezels schijnen wolven voor het ontbijt te pakken, uitstekende wolvenverjagers.
@Aleon | 23-11-22 | 22:08: Interessant, heb ik wel eens wat over gehoord. En een beetje gezond paart trapt een wolf ook tot ver over de omheining heen, dus die laten ze wel met rust.
Als God geen wolven had gewild, dan had ie ze niet op de Ark van Noach toegelaten.
De slang mocht overigens ook gewoon mee. De dinosaurus helaas niet, heel flauw.
Zou God ook de Komodovaraan, de Zwarte mamba, Asperglilus flavus en Yersinia pesti in de Ark toegelaten hebben?
De natuur is niet altijd even mooi en lief, wil ik maar zeggen.
@KeesBruin | 23-11-22 | 19:47: vergeet de houtworm niet, dat die Ark nog zolang heeft rondgedobberd.
Een paintball-geweer is niet effectief genoeg.
Ik heb dit filmpje aan mijn hond laten zien en die wilde direct meedoen. Moet ik mij nu zorgen maken?
Ok, nu doorpakken.
De beer moet ook terug.
En de T. rex!
Ho, hou je hoofd erbij, eland moet eerst terug. Echt.
m.facebook.com/story.php?story_fbid=p...
De lieverds als ze groot worden.
Ja lastig, nu kan de boer ze zelf niet laten slachten.
@baksteen Nu kan de boer ze zelf niet slachten, want dat doen boeren. Boeren zorgen goed voor hun vee, om ze daarna te laten slachten. Dat is dus niet hier en daar een stuk huid openscheuren, zodat het dier sterft. Totaal onvergelijkbaar
Ook jonge vechthondjes zijn schattig. Toch zijn ze verboden en worden ze afgemaakt zodra ze gevaarlijk worden. Wolven zijn uit hun aard al gevaarlijk.
Zoek jij eens even op hoeveel wolf op mens aanvallen er in europa zijn per jaar
List of wolf attacks op wikipedia. Niet de meest betrouwbare bron, maar het alternatief is vooral rooskleurig nieuws van pro-wolf websites.
Geen "aanvallen per jaar" kunnen vinden, ze hebben geen quotum voor zover bekend. Maakt ook nog behoorlijk uit of ze rabiës hebben, wat met importbeesten eigenlijk enger is dan de beesten zelf.
@Baksteenbakker | 23-11-22 | 18:22:
„ Wolf verfolgt Spaziergängerin in Niedersachsen – Experten bestätigen Echtheit des Videos“ op YouTube
m.youtube.com/watch?v=JTX6TnOgZbc
@Baksteenbakker en relateer die cijfers dan aan bevolkingsdichtheid. Hier in dit aangeharkte parkje lopen wat meer mensen en honden rond per m2 dan pak m beet Siberië. De beleidsmakers hebben geen idee wat een wolf doet om een terratorium af te bakenen. Eerst alles wat er rondloopt dood maken om de concurrentie uit te schakelen. In die fase zitten we nu. Binnen een paar maanden de eerste schoothond en daarna godverhoedde het de eerste kleuter op een loopfietsje op de Veluwe.
Uhuh.... Wat is hij nou aan het doen vanaf 01:03? Samen met zijn broertje vanaf 01:16? Zijn ze daar nou aan het eten? Ligt daar voer? Dus als deze welpjes straks groot zijn, zijn ze al compleet gedomesticeerd, verwachten voer van mensen (alles daar ruikt door die camera naar "mens"), Dus onze natuurhelden zijn weer lekker bezig met het kweken van die moordmachines. Ze moeten deze drie voor de zekerheid even taggen. Dan weten we later welke van hen die peuter heeft stuk gescheurd.
Ik kom ze graag voor U "taggen".
@Frau_Ferkel | 23-11-22 | 18:10:
9mm of groter?
@peterdh | 23-11-22 | 18:12: Een K98, uit 1939, 7.92 mm. Met een moderne Steiner 5-25 scope, dat wel.
Die kauwen op een stok, als je een hond hebt kun je dat weten.
Dus nee, daar ligt geen voer.
Wolven zijn voor in de dierentuin. De dag dat ze een kind verminken in Nederland komt steeds dichterbij. De prijs van al die grote aantallen doodgebeten schapen vind ik veels te hoog.
Vervelend hee, de natuur. Snowflake!
m.youtube.com/watch?v=JTX6TnOgZbc
De vraag is of de belastingbetaler ook automatisch voor die opgevreten schapen moet betalen
@theo-is-dood | 23-11-22 | 19:48:
Nee. Fuck dat opportunistische gejank van die nep-ondernemers. Als je niet bereid om risico te lopen ga je maar voor een baas werken.
Wolven hebben een teringhekel aan ezels.
Nou, gelukkig komen ze elkaar bijna nooit tegen dan…
@D-Fens_1963 | 23-11-22 | 18:01:
Er lopen daar anders heel wat van die woke natuurliefhebbers hoor...
@peterdh | 23-11-22 | 18:03: Ze maken meestal ook te veel geluid dus kans op spontane ontmoeting minimaal.
Volgende week een filmpje dat moeder wolf een peuter aan het stukscheuren is om haar lieve koezelige welpjes te voeren...
Die filmpjes zijn er en komen er ook niet.
Of ben je van plan de primeur te hebben.
Levert vast veel clicks op.
Beter. Fapvoer.
U bent van plan om zo’n film te gaan maken? Dat moet haast wel, want anders zou u wel een link geplaatst hebben naar bestaand materiaal.
Een omschrijving die ik bij het programma "vroege vogels" heb gehoord: de vinex-wolf, een half tam beest waarvoor in Nederland geen habitat is.
Het passende habitat voor deze dieren is mijn woonkamer, als mooi kleedje voor de open haard.
Nederland is juist een uitgesproken habitat voor de half tamme “vinex wolf”. Deze hybride vorm van elk wild dier ontstaat/bestaat juist aan de zijde van de mens. Ik zou alleen nog even wachten met beren.
Hoe mooi het ook staat, zo’n berenvel voor de open haard.
@D-Fens_1963 | 23-11-22 | 18:11: "Deze hybride vorm van elk wild dier ontstaat/bestaat juist aan de zijde van de mens."
Dat noemen we een hond, en die moet aan de lijn.
De beer is ook bezig met een comeback. Regeltechnisch ook niet tegen te houden.
Ze zijn bezig om mammoeten te klonen. Dus dan weet je het wel...
Als je de wolf eerst opfokt om dan uit te zetten, dan is ie wel mensen gewend. Dat opfokken zal wel niet op een vinexlocatie gebeurd zijn
Als er genoeg prooidieren in een jaaggebied zitten heb je geen overlast van wolven. Gebieden waar alleen ree voorkomt en hert en zwijn niet aanwezig zijn gaan ze de weilanden in en komen ze in de buurt van huizen voor het huisvee.
Van mijn reeën en zwijnen blijven ze af. Of ze moeten een 7.92 willen koppen.
Ja Ja. Laatst was het gewoon een hond. Met een halsband. Wolven zijn zo schuw als de neten dus laten zich in de regel niet zien, de uitzondering daargelaten. Dus laat die beesten lekker met rust. En ik zou zeggen, mochten ze een boer benadelen door zijn dieren dood te bijten, stel deze dan schadeloos uit het potje natuurbeheer.
Schuw? Volgt u het nieuws eigenlijk wel?
En weer schadeloos.
En weer schadeloos.
En weer schadeloos.
En weer schadeloos.
Etc.
Of kan die boer niet beter opbokken voor de natuur?
Dit is geen natuurbeheer, maak dan een aansluitend natuurgebied via de Oostvaardersplassen via de Veluwe naar Duitsland en laat daar die wolf z’n gang gaan. Ze lopen nu al te klagen dat geïmporteerde moeflons op de Veluwe het loodje leggen. Kap toch eens met dat natuurtje spelen, of doe het gewoon goed en laat dat beest in een echt natuurgebied z’n gang gaan.
@goedverstaander | 23-11-22 | 17:50:
Ja, schuw. De uitzondering is die jonge wolf op de Veluwe die mensen benadert omdat hij blijkbaar gevoerd is. Dus waar heeft u het over?
Honden richten veel meer schade aan. Daar zitten heel agressieve exemplaren tussen.
schuw zijn ze niet meer. Kan ook niet want te veel contacten met mensen. Roedel wolven al op fietspaden gezien, wolven die naar mensen toelopen om te schooieren, want kennelijk nemen mensen al lekkers mee voor de wolf zodat deze zich laat fotograferen. Vind het wel prima. Vossen hier zijn vaak ook half tam.
BL, wolven zijn niet "zo schuw als de neten". Dat is intussen al uit en te na gebleken. Er zijn al heel wat filmpjes van wolven die op klaarlichte dag over het erf van een boerderij lopen, over straat, over een akker.
Een schaapherder op de Veluwe moest op klaarlichte dag toezien hoe een wolf één van zijn schapen greep en verscheurde, hij dorst er vanwege zijn eigen herdershonden niets tegen te doen. Hij was al een schaap kwijt, en wilde liever niet ook nog een Bordercollie verspelen.
Allemaal goed gedocumenteerd. Dat verhaal over superschuwe wolven, die alleen 's nachts op pad gaan, om louter reeën te vangen en zich aan geen mens zullen vertonen, het is een BEWEZEN fabeltje van de wolvenvrienden.
@Après toi | 23-11-22 | 17:53: Honden zijn in de wolvendiscussie niet meer dan een 'whataboutism'.
Of die boer is gewoon een ondernemer en dit valt onder de noemer bedrijfsrisico.
@KeesBruin | 23-11-22 | 18:25:
m.youtube.com/watch?v=JTX6TnOgZbc
Hij speelt alleen maar
Past ook wel weer bij de tijd van het jaar
www.youtube.com/watch?v=0Eu5dOydkyc
Wolven, hagedissen, vleermuizen en kikkers worden selectief gebruikt als landmijn in zaken rond bouwvergunningen, evenementen, boskap etc. Andere beestjes mogen verhongeren (Oostvaardersplassen, duinen), verscheurd worden (windmolens), kapot gaan van de herrie (windmolens op zee). Ergo, het gaat niet om dieren zelf, het gaat om het politieke doel waarvoor ze kunnen worden gebruikt.
Helemaal waar. En anders is het voor de zelfpijperij van de "natuurbeschermer".
Grappig dat xenofoben vaak ook tegen buitenlandse wolven zijn.
Het is ook grappig dat de grootste voorstanders van wolven zich bevinden onder het groen links en d66 publiek in de grote steden. Hetzelfde publiek wat een groot voorstander is van zon- en windparken op het platteland.
Vooral Grijze Wolven moet het vaak ontgelden.
Laten we hopen dat deze wolfjes over enkele maanden - volwassen - opduiken in het Gooi en in het Noord Hollands Duinlandschap. En zich daarna melden rondom Wassenaar. En gaan doen waarvoor ze leven in de natuur. Wie weet dringt het dan door dat ze in ons land niet passen.
Goede timing. Ook leuk dat er wolven zijn. Hopelijk vreten ze binnenkort een dreumes op, dan wordt dat natuur weer een beetje spannend.
Mountainbikers, die als eerste.
Prachtige beesten, hopelijk binnenkort ook in de Randstad.
Hier hebben we roedels zat. Andere roofdieren, maar toch.
@John McClane | 23-11-22 | 17:37:
Hyena's?
Overduidelijk ligt het probleem bij de mens, derhalve zal er besloten worden het Nationaal Park De Hoge Veluwe volledig af te sluiten voor bezoekers.
Wie alsnog van de natuur wil genieten kan terecht bij de vele docu's op tv.
Blijf thuis!
Nederland. Natuur. Really?
En ik woon in zowat het dunst bevolkte gebied van Nederland.
Het schattige lammetje waar ze aan knagen is niet in beeld.
Dat lammetje hebben ze voor de lol doodgebeten, ze eten hier gewoon uit een bak met hondenbrokken.
Dit soort beelden krijg je alleen door ze "op het voer" te hebben bij de wildcamera.
Dat gaat ongeveer zo (NSFW)
youtu.be/ydJ3uf0An-w?t=64
Nu ook bij u in de buurt!
@Een vrije paling | 23-11-22 | 17:39: Ja lekker hapje klaargelegd door de ecologenmaffia voor de mooie plaatjes. En dan worden ze te tam en moet er weer een groot paintball proces bekostigd worden. Ze zijn knettergek in NL
Gewoon een flinke kudde schapen loslaten op de Veluwe.
Dat houdt ze wel even bezig.
Vergeet dat maar. Wolven zijn oliedom. Waar andere roofdieren één prooi dood maken en soms de rest nog bewaren voor later bijten wolven zo 20-30 schapen achter elkaar dood. Dan ben je dus je eigen vreten voor later aan het elimineren.
@goedverstaander | 23-11-22 | 17:35: ja, naast dom ook serial killer gedrag. Als ik er een voor de auto krijg, hou ik in ieder geval niet in
Maar je mag toch wel een wolf doodrijden als ie niet goed uitkijkt bij 't oversteken (van de ene struik naar de andere)
In het homo-bos?
Mooi man. Lekker laten lopen die beesten. Zijn alleen maar goed voor de ecologie en beter in natuurbeheer dan de boswachterende prutsers die we nu hebben.
En wat doen ze dan precies beter dat boswachters niet doen??
Woiven lossen op de Oostvaardersplassen. Twee problemen opgelost. En waarom mag de zoogdierenvereniging geen filmpje plaatsen op de dag dat de zaak wordt behandeld? GS komt toch zelf ook met zorgvuldig bewaarde foto's uit het verleden van besproken figuren? Neem b.v. die foto van Jetten voor de vuilcentrale in Amsterdam, steeds maar weer. Dat neemt niet weg dat Jetten een overbodige en irritante nietsnut is.
Een nietsnut die er nog zit. Daarom dus.
Lievvv hoor.
Leuk zeg.
En wat gaan ze doen als die zorgvuldig met alle liefde verzorgde maar ja wolf moet moeflon schapen opkapotdood zijn?
Die gasten zijn in staat om terwijl je huis in de fik staat formulieren in te gaan vullen over waar de brandweer vandaan moet komen.
Wat een grote ogen!
Faunabescherming is beetje koekoek. Meen dat Zoogdiervereniging voor verjagen wolf is. De provincie rijkelijk te laat, klopt. En die ene wolf verpest het voor de rest!
Die zien er smakelijk uit. Appeltje in het bekje. Aan het spit. Langzaam garen. Serveren met een groene salade, cranberries, gebakken aardappeltjes en een chateuaneuf du pape. Zin in nu!
Op de achtergrond roodkapje.
3 maanden geleden waren het inderdaad welpjes.
Nu zijn ze groter en hongeriger. Dus wolven gaan op zoek naar nog meer prooi.
Dag schapie schapie.
www.drentsnieuws.nl/images/nieuws/202...
Het lijkt er op dat de videoplayer weer werkt. Schattige beestjes.
Zucht. Nederland is vol. Het dichtstbevolkste land in Europa. Met postzegel natuurgebiedjes waar zij niet thuishoren. Als dat toch niet mag, hoop ik dat ze snel de Oostvaarders plassen bereiken en die grazers opvreten. Kijken of die dierenknuffelaars dan nog staan te juichen.
Onbegrijpelijk dat het beest nu beschermd is. Weg ermee. Is niet voor niets uitgeroeid geweest in West Europa
Ik heb een hond die als twee druppels water vergelijkbaar is met deze wolf. Groot voordeel is wel dat veel mensen maar snel de straat oversteken als ik er aan kom. Merendeel heeft trouwens een capuchon. Bijkomend voordeel.
Meer wolven = minder stikstof.
'Da's logisch'.
In park De Hoge Veluwe kauwen zo'n 12 wolven in no-time het huidige, eveneens nep-natuur, moeflon-bestand op. Lijkt me geen win-win, maar de rechter vindt het goed. Ze kunnen Bor en zijn trawanten beter loslaten in het aangeharkte parkje De Oostvaardersplassen, dan hoeven daar geen 1500 dieren per jaar te worden afgeknald.
Het is ook win-win. Dezelfde overheid wil dat alle nep-natuur blijft zoals het is met als gevolg dat de helft van de boeren moet opkrassen. Als je die lijn doortrekt, moet de wolf dus ook blijven zoals 'ie is. Dan maar een paar doorgebeten huisdieren, het is de prijs die onze overheid meent te moeten betalen voor "ongerepte natuur".
Het is niet het een of het ander, het is en-en.
De canis lupus. Wat een prachtige dieren.
Neem er een paar in huis.
Als wolven meer bij mensen in de buurt komen dan gaan ze uiteindelijk kruisen met honden, dan krijg je pas echt problemen. Een kruising tussen een "dog" en "wolf" heet een "Dolf".
Die mogen naar Ierland mee.
@Louter Leuter | 23-11-22 | 17:10:
als Ierse dolfshond
Das dan een hele dunne wolf, half Iers en half Nederlands. Die kenne ook vreselijk hard lopen.
Zitten ze Johan Derksen op te vreten? Die klaagt dagelijks over die beesten.
Oh, kijk. Weer een paar wolven erbij. Ik stuitte eerder op een artikel van Omroep Gelderland, en die zijn de archieven ingedoken.
De wolvenplagen van vroeger waren niet misselijk.
Zéér de moeite waard om even te lezen.
www.gld.nl/nieuws/7804978/opgejaagd-a...
Al dat gezeur over de wolven, maar al die niet aangelijnde honden bij de Waddenzee is schijnbaar geen enkel probleem.
In het begin van het filmpje was er één grijze wolf, één minuut later ineens drie grijze wolven. Ja, zo snel vermenigvuldigen ze dus.
Voor de rechtbank te Utrecht.
www.youtube.com/watch?v=LsKn9wZphqs
Over mijn kerstmenu hoef ik me geen zorgen te maken zie ik, dat loopt er weldoorvoed bij.
Hebben ze de welpjes wel gevraagd of dit filmpje wel online mocht? Privacy of zoiets?
Kijk naar die ene dan, met schaapskleren aan!
REAGEER OOK