Even tot hier: NPO-baasje geeft iedereen behalve Meneer van Nieuwkerk de schuld bij Nieuwsuur
Anderen de maat nemen is makkelijker in een huis zonder spiegels hè
Social
Carnaval van ongemak bij Nieuwsuur (NPO), waar het gemeenplaatsen, clichés en zijige drek spettert over Menéér van Nieuwkerk (NPO) die bij DWDD (NPO) zijn redactie (NPO) tot slaaf maakte om zijn talkshowstadion te bouwen. Marielle Tweebeke, moreel verplicht om kritisch in de spiegel van de gitzwarte omroepziel te kijken. Frederieke Leeflang, de nieuwe Shula Rijxman, die nog te kort aangesteld is cq te weinig soortelijk gewicht heeft (lol @ comments) om haar baas/collega Frans Klein in zijn caviabekkie te kunnen pissen. En dan krijg je dus dit soort retoriek waarin ánderen lessen moeten trekken uit het gedrag van énkelen, met de blik naar voren en dan graag zo breed dat zelfs argeloze televisiekijkers een beetje verantwoordelijkheid moeten voelen over DE MISSTANDEN bij de populairste autocue van Nederland. Het is alsof je naar een soort Even Tot Hier zit te kijken, maar dan wel grappig omdat het omroepbastion van linkse wokemoraal niet weet hoe ze hun eigen stront moeten eten wanneer die warm aan henzelf wordt opgediend. Eindelijk weer een reden om de NPO eens aan te zetten, want dit oprechte ongemak dit is gouden televisie.
Instant Update: Chef Grensoverschrijdend Gedrag & Onveilige Werkomgevingen Mariëtte Hamer keek ook en zag hoe ongeschikt Leeflang is om de kwestie op te lossen. Ze wil een ONAFHANKELIJK ONDERZOEK naar de NPO. Dat bestaat helemaal niet in Nederland, maar lachen wordt het in ieder geval wel.
Reaguursels
InloggenHebben ze dat droefmeisje Leeflang soms van achter de kassa bij de Aldi weggeplukt ofzeau............?
Dan had je haar gekend, toch?
Het enige wat mij bezighoudt is, dat ik die vervelio bakkes van die Supermatthijs niet/nooit meer hoef te zien/heuren op mijn buis..!.. de rest wordt toch wel onder het sperma-bevlekte Gooische tapijt gefrommeld.
Ik begrijp de ophef niet. Media en producties maken is topsport. Geen omgeving voor gevoelige typetjes. Wel anoniem de zaak na twee jaar onderuit trekken en niet de ballen dit zelf in de openbaarheid te brengen? Ga er maar vanuit dat je dit in iedere branche kan tegenkomen. Oplossing? Wegwezen want als je goed bent heb je zo weer een baan.
Heeft Nico Dijkshoorn al van zich laten horen?
Die heeft er zekor weton nooit iets van meegekregon.
Niet het type dat zich laat koeieneren, dus die overleeft.
@P. Breidel | 20-11-22 | 18:17: Ik dacht juist andersom... want ook aanschuifgeijl.!!
@grapjasz | 20-11-22 | 18:42: Als hij dat zou zijn zou je hem nog in andere programma's zien. Nooit meer gezien.
De directie wist ervan en heeft niets gedaan. Die heeft gefaald. Om te beginnen gelijk die Frans Klein de zak geven, op staande voet. Dan toon je leiderschap en geef je een signaal dat je het probleem serieus neemt, ook voor de toekomst. Maar ja…
NPO-directeur Leeflang vraagt zich af hoe dit 15 jaar lang zo heeft kunnen doorgaan. Dat is net zo stupide als erover verbaasd zijn als blijkt dat een bekende omroepmedewerker dagelijks 2500 euro uit de NPO-kas heeft gejat, zelfs andere omroepmedewerkers dat wisten maar niets meldden, en die nu met pensioen ergens op de Bahama's dat geld aan het opmaken is.
Op de Joop heeft Van Jolo ook zijdelings aandacht aan de rel besteed, maar niks verteld over zijn eigen rol of ervaringen. Het komt allemaal veel te dichtbij en dan blijft er van alle mooie standpunten en principes weinig over. 20 artikelen over de wantoestanden bij The Voice, en tot nu toe 2 erg algemene beschouwingen over DWDD.
Wat je inderdaad ziet Après toi is dat men bagatelliseert. "Ja maar" excuus. En voor mij geldt altijd "everything before the but is bullshit."
Overigens ook interessant hoe die andere coryfee Pauw zich stil houdt. Was hij niet de man die er prat op ging met 200+ vrouwen te hebben geslapen? Corrigeer mij als ik fout zit.
@Basil Fawlty | 20-11-22 | 17:01: Niet fout hoogstens een pietsie incompleet. Jeroen Paauw is daar toch vrij open over geweest. Dat is fundamenteel anders dan die onsmakelijke Jole die iedereen de maat neemt.
Ik zie ook alleen maar downplay-praatjes op BNNVara, gelul over 'zo gaat het nu eenmaal in de topsport'.
@Zeurders | 20-11-22 | 17:46: Inderdaad, steeds weer die onzin over "topsport", zo bijzonder is dat werk niet, tenzij je het natuurlijk met ambenarenslakkenarbeid vergelijkt.
Ik wou even melden dat ik "Achter de Schermen" wel leuk vond (en best aardig om aan te horen). Ik heb DWDD nog nooit gezien, ook nooit behoefte aan gehad. Wie waren dan toch die mensen die voor zulke kijkcijfers zorgden? D66-ers? VVD-ers? Groenlinksers?
Ik vind wie er verantwoordelijk is voor het neerhalen van de MH17 nog de minst belangrijke vraag. Belangrijker vind ik wat we hiervan kunnen leren.
Ik moet aan al die professionele keukens denken waar al die chefs een Gordon Ramsay als rolmodel zien. If you can't stand the heath get out of the kitchen, zou je kunnen denken. Maar deze Matthijs beerput is allemaal met belastinggeld betaald aan de omroep die met de rode vlag; Vereeniging van Arbeiders Radio Amateurs. Dus bijna 100 haar na oprichting "Jammer voor de arbeiders" die uit armoede alleen als zzp-er aan het werk kunnen en uitgekafferd worden door een salon socialist die miljoenen binnen harkt met zijn tirannieke karakter. Vara bazen hebben al die tijd weg gekeken, want kip met gouden eieren ofzo. Die bezem moet zo hard door al die staatsomroepen. Lijkt me ook stug dat dit het dan was. Er zijn nog veel meer mistanden in medialand.
Er wordt volgens mij gewoon een aribje op Matthijs toegepast
Er zijn er genoeg die de troon willen bestijgen. Gezellig werken met al die backstabbers om je heen!
De implosie van de linkse deugelite.
Echter de ontmaskering van hun hypocrisie en arrogantie zal door hen hoe dan ook uitgelegd gaan worden als het gevolg van rechtse of populistische krachten.
Goedkoopste oplossing om aan al dat gedraai en gekrakeel een einde te maken is de NPO op te heffen.
Nederland wordt dan weer een klein beter
Heeft iemand Matthijs al geïnterviewd?
Niemand durft...
@Sneerpoets | 20-11-22 | 16:30: "Op je knieën jij, dat jij mij durft te interviewen met microfoon aan!"
"... ja mijnheer.... sorry mijnheer..."
@ Sneerpoets: zelfs lullo van Nieuwkerk niet...
Umberto bij WNL op Zondag had het over de mensen.
Zet al die medewerkers en de redactie eens bij elkaar en laten ze hun gal eens spuwen naar die redactie, want het is niet alleen Matthijs.
Overheden gaan weer onderzoeken opstarten en commissies organiseren.
Bij de belastingdienst gaan ze ook niet de toeslag slachtoffers elke maand alvast 1000 euro geven (bij sommigen kun je 10 jaar vooruit) zodat ze hun leven weer kunnen vervolgen, maar gaan eindeloos rekenen zodat je over 10 jaar misschien een keer een brief krijgt.
Maar die mensen leven nu met de gevolgen.
En de profiteurs van "gigantische fraude" op de Bahama's.
Mariëtte Hamer heeft het wel over het zichtbaar maken van de mechanismes en niet alleen over de heksenjacht op wat symptomen.
Ook een journalistieke ziekte van deze tijd. Symptomen spotten.
Onderzoeksjournalistiek is namelijk te duur.
Daar waren ze bij M goed in. Eindeloos herkauwen. Niet om uit te houden.
Yep. NRC gooit zijn abonnementstarieven ook omhoog. Benieuwd of het de kwaliteit (als in kritische, onafhankelijke journalistiek in foutloos Nederlands) ook ten goede komt.
Een korte uitleg het is natuurlijk gehuil over onveiligheid door sneeuwvlokjes, maar ja in alle andere gevallen wordt dat hoogst serieus genomen bv Arib en alle unikneuzen met safe spaces, dus nu moet de NPO met gigantische weerzin ook wel. En dus begint het gedraai en het afschuiven van verantwoordelijkheid, het lijkt krek het kabinet.
Edit
Zijn naam is Klein
Zijn dapperheid ook.
Zijn daden bennen niet groot.
Maar eh, NPO kunt natuurlijk, en alles. Maar wat dàn? Alles commercieel? De grootste gemene deler, nog meer hinderlijk door een film of documentaire onderbroken reclame? Ik vind dat de NPO soms bijzonder aardige programmas maakt, de diepgang niet schuwt en een aanbod heeft dat anders is dan die driehonderd pulp zenders van de commerciëlen.
NPO mag best bestaan, maar ik denk dat ze met de helft van het budget betere keuzes zouden maken dan in de huidige situatie waarin ze veel te veel geld te verbranden hebben. Mensen die zichzelf meer waard vinden gaan maar lekker naar de commerciëlen, dan is de NPO een mooie kweekvijver voor talent.
@Zeurders | 20-11-22 | 15:05: Het probleem is: als je bezuinigt op de NPO dan zullen ze er voor kiezen om die minst bekeken programma's op te doeken, die brengen het minste op aan reclame-inkomsten. Dan zijn het dus precies de programma's die de NPO onderscheiden van de commerciëlen die verdwijnen.
Maar goed, op de lange termijn zal televisie steeds irrelevanter worden.
Het grote probleem is dat jij anderen voor jouw NPO pulp wil laten betalen, omdat jij er zelf niets voor over hebt. De NPO lieden kunnen ook zelf iets starten. Vervelend voor Huize Avondrood, maar in deze tijden van massacommunicatie en keuze daarin, behoort een overheid geen rol te spelen en één van de spelers extreem financieel te begunstigen.
@Tashtego | 20-11-22 | 15:30: Ik kan me met de beste wil niet bedenken wat de NPO dan aan onmisbare programma´s heeft. De slimste mens, per seconde wijzer en dat soort spelltejes? Opera en toneel hebben ze al tientallen jaren niet meer, praatprogramma´s met dezelfde meelullers in overvloed. De NPO hersenspoelmachine is bij mij niet eens voorgeprogrammeerd. Als ik wat cultureels wil zien is er het internet en op muziekgebied is het hier in Oostenrijk een paradijs van theaters met een zeer gevarieerd aanbod (het bijzondere daaraan, de zalen zitten altijd vol.
@Tashtego | 20-11-22 | 15:30: Nee joh, gewoon bezuinigen op de programmeurs en beheerders achter NPO Start. Wat een verschrikkelijk slechte App en website is dat zeg. Alle kritieke onderdelen werken slecht: de zoekmachine is echt ruk (zoek ik op letterlijke titels, vind ik nog niet dat programma!), als ik betaal kan ik nog niet eens alle seizoenen van Heel Holland Bakt terugkijken, de Laadtijden zijn ruk, bufferen, afspelen, terugspoelen, terugkijken, zorgt allemaal regelmatig voor problemen of een app die er gewoon uit klapt, switchen tussen landscape/verticaal, inloggen en uitloggen, noem maar op.
En daar gaan ze dan ook nog geld voor vragen…!
Daar zitten miljoenen aan slecht werk in. Opdoeken die app en website.
@bergsbeklimmer | 20-11-22 | 16:12: Nee, die programma's zijn niet onmisbaar. Ik heb het meer over zaken als de programma's van Wim Kayzer, Andere tijden, etc. Voor mij hoef je daarvoor geen NPO te onderhouden hoor, maar ik waardeerde ze wel en het zijn juist dit soort programma's die verdwijnen. Maar daar staat inderdaad het internet tegenover dus het is allemaal zo erg niet. Weet je zeker trouwens zeker dat die theaters in Oostenrijk geen subsidie krijgen?
NPO doet ook veel programma's -amusement!- die de commerciëlen net zo goed kunnen maken. Een zender is voldoende. Scheelt een boel belastinggeld.
@GizzleMolby | 20-11-22 | 16:26: Ben het met je eens, het probleem is alleen dat de NPO onafhankelijk is en ze dus zelf beslissen waar eventueel in gesneden gaat worden. Dat wordt dus (en is al voor een deel): geen goede programma's, wel managers en een ruk zoekmachine.
Zo werkt dat in de NPO belastinggeldverbrandingsoven. Houd elkaar de hand boven het hoofd, dan kunnen we lekker blijven graaien.
Dan ga ik dat voortaan ook maar eens doen. Bij verkeersovertredingen accepteer ik de boete ook niet meer, het is belangrijker om te kijken welke lessen we eruit kunnen trekken. De consequenties zijn het minst belangrijk.
Nou ja, dat iemand een kutlul is kan gebeuren, maar dat meneer 15 jaar lang zijn gang heeft kunnen gaan vind ik eigenlijk inderdaad belangrijker. Want meneer had natuurlijk al veel eerder een schop onder zijn reet moeten krijgen. Maar machtige, beroemde of rijke kereltjes kunnen nog altijd jarenlang hun gang gaan. Dat is inderdaad een meer zorgelijke kwestie dan het gedrag van een enkele zelfingenomen kwal.
Die Klein heeft in deze kwestie eigenlijk een meer kwalijke rol dan die lul van een Nieuwkerk. Want meneer Klein had moeten ingrijpen, kon dat ook maar deed dat niet.
MvN is een megalomaan mannetje dat nooit tot de orde is geroepen omdat hij knaken verdiende en door zijn baantje als presentator anderen knaken kon laten verdienen door in zijn show te verschijnend. Klassiek gedrag. Al het gerelativeer en wegduiken van een werkelijk toxische werkomgeving maakt dat NPO wel op kan houden met al die woke-feministisch ingestoken meningen programma’s die vooral ter bevrediging van de eigen moraalpaal dienen.
Yep. Dit krijg je als een socialistische omroep grootverdieners gaat dienen.
Haha precies dit. wanneer heeft die woke kudde dat nou eens door?
Goede omschrijving.
Ik snap niet dat er in die 15 jaar nou geen een persoon is geweest die hem een fijne ouderwets Hollandse trap in zijn zak heeft gegeven.
Opnieuw een vrouw in een top positie, die het in de praktijk toch niet zo goed blijkt te doen. Niet politiek correct deze uitspraak, nee. In het bedrijfsleven zijn hier voldoende exemplaren van te vinden.
Ik heb niets tegenover vrouwen o.i.d. en ervaar de meesten als leuke mensen, maar je dient tegelijkertijd wat betreft competenties ook daadwerkelijk iets te kunnen behalve simpelweg een 'status' te claimen (En oogkleppen op te zetten, en weg te kijken - En wellicht u zelf in te dekken).
En dit allemaal, van uw belasting geld.
Omdat al die mensjes die teksten schrijven, geluid of visagie doen afhankelijk zijn van die eikels die hen de baan/ opdracht ‘gunnen’. Sta je op de shitlist dan , doei!
@Nederlandop1 | 20-11-22 | 14:34:
Ze heeft dus ministers kwaliteiten
Even lid worden van D666 als ze dat al niet is
@Nederlandop1 | 20-11-22 | 14:34: Misschien een leuke baan voor Arib?
Heb je als millennial, terwijl je op de rubbertegels van inclusieve speeltuinen rond huppelde, je hele leven van je ouders gehoord hoe speciaal en getalenteerd je bent en ga je na je alfa studie, in de safe space van een universiteit in Amsterdam, werken bij je idool Van Nieuwkerk.
Whahahahaha
Kortom - 'De wereld draait door.'
Foutje, doorrrrrr
@Gele Beer | 20-11-22 | 14:45: doorrrjjjjjjj
Hahaha ja dat dus. Het zijn precies die millennial sneeuwvlokjes en zoomers die in het echte leven overal geconfronteerd worden met 'toxic workplaces' -alsof het een nieuw fenomeen betreft- en de 'schuldigen' gaan cancelen (waar eerdere generaties de boodschap 'grow a pair' of iets van gelijke strekking meekregen). Omdat het kan. En omdat ze op hun tere zieltje getrapt zijn als niet eerder meegemaakt,
Dus advocaatje Leeflang van kantoor NPO heeft de verdediging van meneer Van Nieuwkerk op zich genomen. Ben benieuwd hoe lang ze dat volhoudt.
Het slechtste team waarin ik ooit heb gewerkt, was dat met een Matthijs als Grote Roerganger aan het hoofd. Angst regeerde. Van een team was ook geen sprake, want de meesten sloten uit lijfsbehoud hun ogen -tot ze zelf aan de beurt kwamen-. De ziel verdween uit het werk.
Het beste team had een leidinggevende die verschillende stijlen kon inzetten. Hiërarchie was er niet. Iedereen had een rol, die alle nodig waren. Hij die van leidinggevende en hij wist uit iedereen het beste te halen. Dat kon en mocht ook schuren maar kritiek was niet eenzijdig. Hij stond er evengoed voor open. Resultaat was dat het echt een team , een eenheid was en iedereen er met plezier werkte.
Het gaat er niet om dat werknemers niets konden hebben van Van Nieuwkerk en gevoelige sneeuwvlokjes zouden zijn. Het gaat erom dat hij als een ouderwetse despoot met zijn scepter zwaaide.
Mensen vernederen, maar zelf niet kunnen incasseren.
Mensen de mond snoeren, maar zelf niet kunnen luisteren.
Een triest figuur.
Mijn team is eens bij elkaar geroepen door de manager. Wat bleek: we waren 40 minuten weggeweest voor de lunch, terwijl die 30 minuten zou mogen duren.
Ik keek eens rond naar de gezichten en mij was het duidelijk: deze manager kreeg niets meer voor elkaar van ons.
"Een triest figuur."
Hoe dan? Het leven is keihard zeker als jouw kop boven het maaiveld steekt. Je kan het of je kan het niet. Ik heb weinig sympathie met mensen die het "net niet kunnen". Was wat anders gaan doen. Iets nuttigs zoals [vul maar in]
DE wereld is hard, wen er maar aan.
Dit dus. En het ergst is nog wel dat dit soort despotische managers te dom is om te beseffen dat ook het bedrijfsresultaat niet gebaat is bij deze sneue pikorde.
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 14:14:
Duidelijk. U bént zo'n triest figuur.
@Papa Jones | 20-11-22 | 14:13: die "managers" die micro managen zijn vaak manager geworden voor de poen en het aanzien op feesten en partijen, maar hebben het niet van nature.
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 14:14: Tegenwoordig wordt aan iemand gevraagd die het nét niet kan: 'Wat heb je nodig zodat je het wél kan'?
Tijden veranderen, Theodorus.
@Spring Bruissteen | 20-11-22 | 14:17: degenen die het normaal vinden op die manier een team aan te sturen, hebben niet eens in de gaten dat het geen team is maar losse medewerkers. En dat is echt heel triest
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 14:14: wat kun je niet?
Van Nieuwkerk kon in elk geval geen leiding geven. Zo veel is wel gebleken.
@Roos | 20-11-22 | 14:21: Ja precies, micro managen... diezelfde bullebak gaf mij een standje in de kantoortuin, omdat ik een collega wegwijs maakte in een systeem, ik zat een half uurtje naast hem. Zijn verwijt: deze collega zat niet in zijn team. Ik was bezig met dingen die buiten mijn taken vielen.
Na goed, dat is ook al weer 22 jaar geleden... waar ik nu werk kan ik mijn ei kwijt en word ik juist gewaardeerd voor het op sleeptouw nemen van nieuwe collega's. Of ze nou in team A of in team B zitten.
Wat jij zegt, Roos. Het is een enorm zwaktebod wanneer leidinggeven bestaat uit vernederen. Het is ook contra productief.
Er is niks mis met een strakke regie, of in de heat of the moment wat gesnauw, maar een goede leider weet zijn team op andere wijzen te inspireren. Kiest daarbij ook verschillende aanpakken. Ik heb het ook gezien, op werk en in de muziek. Het is echt contra productief.
Maar vaak zien die leidinggevenden hun eigen tekortkoming niet en hun gedrag als noodzakelijk. Best sneu, toch?
@letopuwzaak | 20-11-22 | 14:39: in de panelen schijnen leidinggevenden te zijn die het gedrag van Van Nieuwkerk een normale gang van zaken vinden.
Interessant wel.
Ik vraag me af of die mensen ook een vader of moeder zijn en hun kinderen ook op die manier -my way or the highway- opvoeden.
Maar rrrr. Roos is dit jouw verhaal uit eerste hand? Want dat klinkt toch een stuk geloofwaardiger dan al die anderen die opeens een mening hebben over het voorgevallene.
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 14:14: Je wereldbeeld is een spiegel voor je ziel.
@Roos | 20-11-22 | 14:46:
Mijn ervaring is dat je toch zulke mensen zoveel mogelijk gaat ontlopen, zelfs als het in de persoonlijke relatie of het gezin is. Relaties op elk gebied gaan erdoor kapot.
Het gedrag is een bron van frustratie zonder enige zelfreflectie. Dat houd je niet vol.
Ik heb het ook met een leidinggevende gehad. Het is vervelend als je gewoon je werk prima doet en niet weg wil bij je baan. Daarna kwam er gelukkig een ander en het team kwam weer tot bloei.
@Roos | 20-11-22 | 14:46:
Helemaal eens met jouw analyses Roos. Wat ik onbegrijpelijk en treurig blijf vinden is dat niemand de moed had om in aanwezigheid van collega's die van Nieuwkerk een keer zelf goed in de zeik te zetten. Het liefst na een woedeaanval van Nieuwkerk. Dat hoef je maar één keer te doen, dan bedenkt hij zich wel een keer voordat hij weer de bullebak uit gaat hangen.
@Gravin v Kippenbouth | 20-11-22 | 15:10: verdeel en heers... Als er geen teamgevoel is, is het ieder voor zich en is er geen back-up. Uit lijfsbehoud en angst dat je wel eens de volgende zou kunnen zijn, houden mensen zich gedeisd.
Het is een klein wereldje, dus de kans is groot dat je bij vertrek elders niet aan de bak komt. En gisteren was hier in een tweet te lezen dat je bij ontslag een boete aan VARA zou moeten betalen.
Macht corrumpeert nog steeds voor heel veel personen.
@Gravin v Kippenbouth | 20-11-22 | 15:10: Probleem is: je bent dan wel je baan kwijt. De arbeidsvoorwaarden voor een cameraman/vrouw zullen niet al te best zijn. Maar goed. Het is wél met een mooie knal dan.
@Spring Bruissteen | 20-11-22 | 14:19: Theo lijkt me echt zo'n manager in een call centre, met iedere week nieuw personeel, of de "manager" van zo'n garage waar de krantenjongens om 5 uur s'ochtens hun pakketje "Telegrafen" moet ophalen maar in een normale werkomgeving weten ze wel raad met zo'n "Leidinggevende" , althans bij de bedrijven waar ik gewerkt heb.
@Papa Jones | 20-11-22 | 15:31:
De laatste keer dat ik in een onaangename positie werd gemaneuvreerd en ik van me afbeet richting mijn manager, was het idd enkele maanden later einde oefening ('om bedrijfseconomische redenen). Tegenwoordig pak ik het iets slimmer aan, weer wat jaartjes ouder en wijzer. Ik wil alleen maar zeggen: slechte/toxische leidinggevenden zijn van alle tijden en je hebt ook altijd keuzes in hoe je daar zelf mee om gaat, Ik vind collectief (vaak anoniem) cancelen achteraf een enorm zwaktebod.
Ongehoord Nederland doet één keer iets fout en krijgt meteen een boete. BNNVara heeft 15 jaar lang toegestaan dat personeel kudt behandeld werd, dat zal een flinke boete worden..
Er wordt al gefluisterd dat BNN - VARA zou moeten worden verboden.
@Dr. Worstenbroodje | 20-11-22 | 14:33: Dat zou dan eens tijd worden.
NPO is de remake van One flew over the cuckoo's nest.
Op NPO1 heb je altijd al voordeel, zelfs met testbeeld blijven 500.000 kijkers hangen. Dan vind ik iets meer dan 1 miljoen kijkers gemiddeld geen "topsport". Ze kunnen wel hypen. Zelfs Johan Derksen haalt op SBS6 driekart miljoen gemiddeld zonder al die gehypte flauwekul. Vreselijke zelfoverschatting van Dieuwetje Wynia en Mathijs van Nieuwekerk. En wie wordt nu onderwerp van onderzoek: BNNVARA of ON?
Die van Nieuwekerk is nooit een VARA persoon geweest. Vraag me oprecht af of hij wel geloofde in de linkse woke ideeën van die club. Hij schijnt bijvoorbeeld een ontzettende fan te zijn van Voetbal/Vandaag Inside. Is dat niks voor hem om daar aan te schuiven? Is bij de VARA nu toch een afvallige en top 2000 kan hij ook wel shaken voor de rest van zijn leven.
Dat zie je verkeerd, hij hoort prima bij de linkse doctrine, iedereen gelijk voor de buhne en fascistisch achter de schermen..
Beta figuurtjes die niet voor zichzelf opkomen wanneer er een beta figuur loopt te bluffen. Snowflakes. Next.
Lees het nog eens rustig door...
"Met hoe weinig wijsheid wordt de wereld geregeerd!" (Cicero, Romeins filsoof, 106 – 43 v. Chr. )
Mooi.
Als je een stap terugneemt en het nuchter bekijkt is dit toch entertainment eerste klas. Een door de belastingbetaler betaalde beroepsgroep die zich zelf veel te serieus neemt. Een narcistische zichzelf overschattende 3e rangs presentator van een programma vol met vingerwapperend links moralisme dat eigenlijk de diepgang had van een plasje water in een oude autoband op de vuilnisbelt en nu ontploft al die nonsens vol in hun gezicht. Schitterend! Bring it on! Waarschijnlijk de beste aflevering van de DWDD ooit.
en dan moet de aflevering met Francisco de Jolige nog komen!
Zullen we voor de lol eens vragen of die belastingbetaler eigenlijk nog wel wil betalen voor die hele handel? Het lijkt mij een prima idee om bij de NPO ook een kroontjessysteem op te zetten, vind je het de moeite waard dan kan je geld over de heg gooien, boeit het je niks dan kost het ook niks. Ik heb bijvoorbeeld helemaal geen tv of zelfs maar een aansluiting, ik betaal voor m'n internet en dat was het dan. Waarom moet ik eigenlijk via de belasting meebetalen aan die drek? Waar blijft die vrije markt, die keuzevrijheid van de consument?
De Nationale Omdenkprijs 2022 voor Basil!
U omschrijft het programma en de commentator best juist,,
@elfenstein | 20-11-22 | 13:57:
Pay per view dus. Prima systeem. Ik zei het gisteren al. Als men zo graag links vingerwapperend moralistisch gezeik op tv, telefoon of computer wil hebben dan moeten ze zelf een kanaal opzetten. Ik wens ze succes maar ik denk wel dat er dan weinig centjes binnenkomen want die types zijn subsidieverslaafd en zunig.
"Een narcistische zichzelf overschattende 3e rangs presentator van een programma vol met vingerwapperend links moralisme dat eigenlijk de diepgang had van een plasje water in een oude autoband op de vuilnisbelt en nu ontploft al die nonsens vol in hun gezicht. Schitterend!"
De rancune druipt er vanaf. Ik vind anders. Maar ik ben een zakenman zie iemand die goed heeft weten te verdienen met programmamaker zijn en presenteren. Er zijn maar weinig prutsers die het proberen te doen en ook slagen. Ik bedoel er zijn de kijkcijfers he. Hij was een kijkcijfer kanon.
Zelf vind ik het een lul. Maar dat is mijn mening. Hij kan wel dingen. En daar moet je respect voor hebben.
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 14:05:
Nee hoor, geen rancune. Ik zie het grotere geheel. Je weet wel, waar jij het altijd over hebt.
@Basil Fawlty | 20-11-22 | 14:11: Maar nu even niet.....
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 14:05: in het circus staat een man met een hoge hoed. Die kan ook presenteren.
@Basil Fawlty | 20-11-22 | 14:11: auw, die gaat pijn doen
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 14:05: Interessante opinie van Basil. Grotendeels met hem eens. Maar de vraag aan jou: was Matthijs echt zo goed? Ik stoorde me vaak aan het hoge tempo dat hij hanteerde. Ik herinner me Theo van Gogh nog op de tv als interviewer. Die nam alle tijd voor zijn gasten -ik geef toe, in een andere setting, en in een ander format- maar dat vond ik veel prettiger om te zien (en om naar te luisteren).
Het wachten is nu op het demasqué van Arjen Lubach denk ik? Algemeen gesproken hoor bedoel ik.
@Après toi | 20-11-22 | 16:53: Ischa Meijer? Gijs Groenteman?
@P. Breidel | 20-11-22 | 17:56: Ischa viel mensen vaak in de rede, en vertelde teveel zijn eigen verhaal.
Matthijs pakte 15 jaar zo'n 6 ton voor t oplezen van de autocue en t omhoog houden van DVD's en boekjes. Werd daarbij gratis gekapt, gevoed en gekleed. Gasten: voornamelijk (PvdA) vriendjes.
Hij hoeft nooit meer te werken, zijn kids en kleinkids eventueel ook niet. Hij lacht ons allemaal uit
Als het daarbij was gebleven, had ik er nog vrede mee gehad. Alleen daar gaat het hier helemaal niet om.
Is het u wel eens opgevallen dat bij het omhoog houden van die boekjes altijd, ik herhaal áltijd de verkéérde camera wordt gekozen? "Waar is de camera jongens? O daar ja." En we zien de presentator het boek omhoog houden naar een andere camera dan waardoor wij kijken. En nét op het moment dat de regie schakelt naar de 'goede' camera, besluit de presentator het boek omhoog te houden naar de camera waardoor wij kijkers zonét nog keken. En nét op het moment dat de regie weer schakelt naar de 'goede' camera, besluit de presentator dat het genoeg is, en legt het boek terug op tafel.
@Zenzeo | 20-11-22 | 14:02: Dat is bij jouw boek gebeurd?
@Zenzeo | 20-11-22 | 14:02: Klopt! En na afloop scheldt Matthijs die cameramensen helemaal verrot!
@JanFTE | 20-11-22 | 15:00: LOL
Snap heel die ophef niet, Als programmamaker sta je onder druk.en dan gebeuren zulke dingen, als je daar niet tegen kunt sta je op de verkeerde werkvloer.
Als je de ophef niet snapt moet je even goed in de spiegel kijken. Hopelijk behandel je andere mensen niet op eenzelfde manier.
Als je haar even niet goed zit trap je de viagiste na negen jaar trouwe dienst gewoon de laan uit. Bedoel je dat?
@Vechter | 20-11-22 | 13:55:
Ojawel, bij ons op de werkvloer gaat het ook wel eens los, is meestal binnen een half uur vergeten, scheelt misschien dt we al 20 jaar samenwerken.
Het is een godswonder dat Frans Klein (nomen est omen) na zijn al zijn schimmige praktijken en na deze nieuwe opus nog gehandhaafd wordt. Van de net aangestelde Frederieke Leeflang moeten we het ook al niet hebben: die is lief voor kleine kinderen, ouden van dagen en dieren maar heeft nu al summa cum laude haar brevet van onvermogen behaald. Ja, je denkt dat het niet erger kan na de doorgewinterde bestuurder acterende (Stimorolletje kauwen als je vergadert) en volstrekt incompetente, ritselende Rijxman. Maar op een of andere manier (lidmaatschap D66?) komen dit soort natte windjes toch aan een goed betaalde, niet al te veeleisende baan bij de overheid.
Matthijs werd af en toe boos, nou poe poe, af en toe schreeuwen lucht op en zet je personeel weer op scherp.
Wat jij zegt.
Maar de grootste snowflakes...
Het ziekteverzuim rondom die gast was torenhoog, niemand hield het daar echt heel lang vol tenzij ze al binnenkwamen met een rubberen duikpak aan en een rood balletje in hun mond. Fijne baas, echt een klasse apart, wist z'n team écht te motiveren.
Deed een voormalig kanselier ook regelmatig bij zijn generaals. So what?
Wat doe je als je goed bent, en je baas is een tiran?
Precies, je zoekt een andere baas. Werk zat.
Adolf van Nieuwkerk weet heel goed dat hij een machtspositie heeft. En krijgt een dik stampertje om zijn macht te laten zien.
Zijn slachtoffers zijn afhankelijk van hun salaris.
Zodra de loonslaaf een kans krijgt om een andere baan te kiezen zijn ze weg.
"Patje, zeg mijnheer Van Nieuwkerk"
"Ga je zelf naar het ziekenhuis of moet ik je er in slaan?"
Nee. Je moest op de knieën op de vloer en dan zeggen: "Sorry, meneer Van Nieuwkerk! "
Resultaat van jouw reactie zou niet anders zijn?
@Jan, Leiden | 20-11-22 | 14:32:
Ik ben een nerd van de straat en ik laat mij nooit dissen ongeacht de consequenties. Kinderachtig maar waar. Ik hou wel van kritiek, daar word ik beter van.
Alleen maar verliezers, zoals altijd bij dit soort zaken. De enige winst is dat niemand gelukkig veilig is om gecanceld te worden, dus ook de deugneuzen van de linkerzijde niet.
“Wie verantwoordelijk is voor de totale verwoesting van Oekraïne vind ik niet belangrijk”.
“Het leermoment is toch prachtig!”
Beetje overdreven misschien, maar dit zijn wel de klappen in iemands gezicht die door Herr von Neunkirche over het randje geduwd zijn.
Tegelijkertijd hekel ik de slapheid van bepaalde mensen.
Van Nieuwkerk zou mij nooit en te nimmer geschoffeerd hebben zonder zelf schade op te hebben gelopen.(Zwaait naar Antizanik, die me fantast noemde)..
Reken maar.
Wie zegt dat?
Ik betaal geen belasting in de USA...
Ik denk dat op 95% van de werkvloeren in Nederland een angstcultuur heerst.
Kletskoek.
Matthijs zal geen cent hoeven inleveren en geen seconde verantwoording hoeven afleggen laat staan een zwaardere sanctie krijgen. Maar wat wel gaat gebeuren is dat er extra bullshitbaantjes bij de NPO worden gecreëerd om een fictieve "veilige werkomgeving" te maken, baantjes die met publieke middelen betaald moeten worden uiteraard.
Zoals in de politiek dus. Je hebt gefaald in je werk, hier is een promotie naar een baan met meer geld en minder inspanning, houd je op de achtergrond en alles komt goed.
De socialistische en vakbond sentimenten zijn wel heel duidelijk hoor. Men weet kennelijk niet dat succes hebben en verdienen geen lief schattig sprookje is met roze beertjes een getatoeëerde eenhoorns.
Van Nieuwkerk wilde niet eens presentator zijn maar een televisieproducent. Maar hij wist wel wat hij wilde produceren. Dat lalala gejank van snowflakes past daar natuurlijk niet in.
Het probleem is dat dat succes hebben en verdienen vooral ten goede komt aan Van Nieuwkerk en omroepbobo's. Het voetvolk moet ploeteren en hun bek houden.
En hebben ze Van Nieuwkerk soms een pistool tegen zijn slaap gedrukt om hem op die presentatorstoel te zetten?
Klopt maar dat is het punt niet. Dat Matthijs een hoogvlieger is maakt niemand wat uit, het gaat zoals altijd om de hypocrisie.
De overload aan hypocriete nitwits is wat iedereen stoort. GroenLinksers die de wereld overvliegen, D66ers die referenda afschaffen, PvdAers die arbeiders overleveren aan het grootkapitaal. Iedereen kan huichelaars herkennen, iedereen heeft een basaal rechtvaardigheidsgevoel. En die maatschappelijke plooien zijn niet meer glad te strijken.
U legt de kern bloot die voor iedereen met ouderwets rechtvaardigheidsgevoel al duidelijk zichtbaar was. Helaas is het andere kamp aan de winnende hand. Graaien = goed.
Verbaast me ook niets dat het bij de NPO gebeurt. Als ik een grote bek op de werkvloer kreeg, was het meestal zo'n culturele instelling met permanente staatssteun. Alsof ze God zijn met hun ambtenarenbaantje.
Het mooiste wat ik meemaak: twee linkse huppeltrutjes die hun Alpha mannetje moeten afbreken terwijl ze hem zo adoreren. Mijn vier oudere zussen zijn ook zo op een Alpha mannetje geörienteerd.
Wij van WC-Eend.
Dichterbij. Het doodtrappen van Carlo Heuvelman. Belangrijker dan wie hiervoor verantwoordelijk zijn is wat we hier van kunnen leren.
Is dit een patroon van een angstcultuur of ander soort van perverse prikkel (destructief eigenbelang)?
Bij de belastingdienst weten ze meer dan 10 jaar lang meer dan 20.000 ouders met smeekbedes te negeren, klokkenluiders worden eruit gewerkt, sporen worden gewist. We weten nog steeds niet hoe dat kon/kan gebeuren. Een onmogelijke opdracht vanuit Den Haag?
Bij de Voice ging het heel lang niet goed. Kwamen zaken niet boven water. Hoe kan dat?
Matthijs en anderen die zo fanatiek zijn dat ze vergeten dat je met mensen te maken hebt.
Tot aan 300m hoge windmolens die de bewoners van Culemborg werden opgedrongen, juristen die voor de NAM tegen de burgers ingaan
een KLM die z'n bagagepersoneel niet op orde krijgt ondanks signalen van de FNV.
Tot aan economen die waarschuwen in de jaren 1990 dat het zo gaat vastlopen tot de grote bankencrisis waar de burger voor kan opdraaien.
Kamerleden en advocaten die al jaren geleden vragen hebben over de betrouwbaarheid van Gazprom worden met een kluitje in het riet gestuurd.
En vast op nog meer plaatsen.
Het kan blijkbaar dat voor het succes van de een, een spoor van verwoesting kan worden getrokken voor anderen, dat niet in beeld komt.
Dat bestaat dan niet.
Waarschuwingen die lang in de wind worden geslagen of in laadjes verdwijnen.
Succes van de een mag blijkbaar te veel ten koste gaan van anderen.
Wij krijgen alleen het succes, de kijkcijfers, de winstcijfers te zien.
Deel van het probleem is dat ambtenaren de facto niet vervolgd kunnen worden (de Pikmeerarresten). De immuniteit van overheden is beperkt wanneer de betreffende overheidstaak een exclusieve overheidstaak is (de geldt voor de Belastingdienst ("Den Haag gaf de opdracht"), bepalen van bestemmingsplannen, etc etc.
Iets anders, maar vergelijkbaar, is dat de ambtelijke top van de Tweede Kamer het werk neer legt en daarna betaald thuis mogen zitten (voor U en mij geldt dat werkweigering ontslag tot gevolg heeft).
Laat Mathijs nu zelf dat onderzoek doen en daarna als boetedoening een reis om de aarde te maken als straf.
Kan ie daar in ieder geval geld mee verdienen: "Mathijs op wereldreis".
Een boetedoening van 45 afleveringen.
Lalalalalala...... geld!?
Maar dan wel lopend.
Vanochtend op NPO bij OVT een stukje van John Jansen van Galen hierover dat niet geheel aansluit bij de woke vpro geluiden die daar gebezigd worden. Jos Palm schoot direct in de kramp.
Het is naïef om te denken dat klimaatgestoorden zelf niet lustig eropuit vliegen. Net zo naïef is het om te denken dat een omroep die zichzelf woke noemt zelf woke is. Integendeel: ze denken dat zij een profeet-achtige missie hebben om het gewone volk te laten doen wat zij goed vinden, teneinde zelf lustig door te gaan met hun leventje. Some animals are more equal than others..
@langzullenweleven | 20-11-22 | 13:40:
Precies. Heel goede tegel.
Erg belangrijk dit onderwerp, ............. maar hoe laat begint de F1.
Frankrijk - Japan begint om 14:00 CET
Twee uur op NPOgoal, voorbeschouwing is al bezig.
Onafhankelijk onderzoek? Vraag de club van van Vollenhoven... erm de Onderzoeksraad voor Veiligheid? Naam past al in ieder geval.
Dus... de voorzitter van de Raad van Bestuur van de NPO is uitgenodigd in een NPO-programma, en ze zegt feitelijk helemaal niks! Ze zit alleen maar een beetje te glimlachen. Ze is niet eens verontwaardigd, of bezorgd.
Duidelijk een 'moetje'.
Moetje met kiespijn.
DWDD met Mathijs van Nieuwkerk is toch BNNVARA dacht ik en niet NPO, maar toegegeven, het is een onontwarbaar kluwen van mensen behorend tot dezelfde club. Dat onderschreef Mariëtte Hamer dan ook bij Buitenhof door een onderzoek door de NPO naar de misstanden niet als optie te zien. Dat moet, als het al gaat gebeuren ondanks het te verwachten tegenwerken hiervan door betrokken mediakrachten, gedaan worden door een krachtig en onafhankelijk onderzoeksteam.
En dan komt de onderste steen boven!
NPO is Nederlandse Publieke Omroepen. BNN/VARA is NPO, NPO is BNN/VARA. Een grote incestueuze soep waar niemand meer precies weet voor club het nou eigenlijk was, alle grote programma's worden sowieso geproduceerd door externe productiebedrijven die het ook al geen zak uitmaakt voor welke omroep ze werken, het zal allemaal wel als de BN'ers uit de gemeenschappelijke kaartenbak maar aan de bak blijven.
Alles is ten eerste npo. Zij verdelen de koek en hebben daarmee een dikke vinger in de pap. De zenderverdeling valt daar onder. Makers en zenders moeten zich dus ten eerste verantwoorden bij de leiding van de npo voor dat zij groen licht krijgen. Zenders mogen dus ook slechts het gestelde zender beleid van deze npo inkleuren. De zendercoördinatoren maken uit wat voor programma waar komt en op basis van de media wet worden er zenders bij gezocht. Het is dus niet alleen de vara die net als met Fransisco van Jole Mathijs van Nieuwkerk jaren de hand boven het hoofd heeft gehouden, ook de npo kijkt systematisch weg. Het best zou de regering een onafhankelijk onderzoek in stellen naar het functioneren van de npo en de zenders. Dit gaat niet gebeuren. Glas plas was.
@elfenstein | 20-11-22 | 13:27: Omroepen zijn volstrekt loze omhulsels geworden. De zender coördinatoren en hun baas bepalen alles. Je maakt mij niet wijs dat de Avro leden op een huldiging van Gloria Wakker met een zelf-felicitatieprijs uit het ultra linkse netwerk zitten te wachten. Toch gebeurde dit.
Staatssatire op muziek? Ik vind dit goed gedaan, grappig. Dat Franzosiche is een dikke verwijzing naar de liefde van van Nieuwkerk voor het Franse lied. Mooi stuk.
Wat ook jaren geleden al leuk was.
Henry van Loon - DWDD in 3 minuten
www.youtube.com/watch?v=AcUwS90IZ4A
"Ik vind wie er verantwoordelijk is eigenlijk nog de minst belangrijke vraag.", aldus deze NPO-boba.
Laat die diepzinnige uitspraak even indalen! Dan weet je dat er weer geen zak uitkomt met dat onderzoek. Glas, plas, was en over tot de orde van de dag. Op naar het volgende schandaal.
Precies... maakt geen bal uit. Verantwoordelijkheid is niet zo van belang. Maar dat je er iets van kunt leren. Nou, dat is toch duidelijk: verantwoordelijkheid is niet van belang.
Prima, dus dat is het goede voorbeeld geven. Nou, dan doen we dat toch allemaal maar es in Nederland, gewoon: 'verantwoordelijkheid is van het minste belang".
Kunnen we dan niet het wetboek van strafrecht afschaffen, gewoon, 'verantwoordelijkheid is nog de minst belangrijke vraag', dus waarom zoveel geld besteden aan rechtspraak, gevangeniswezen, justitie, politie, enz.
Zo weer een mooie zin erbij, na "geen actieve herinnering".
Typisch een opmerking van een verantwoordelijke.
@Papa Jones | 20-11-22 | 13:41: Die geen enkele verantwoording neemt.
Kan allemaal in Nederland. Niemand verantwoordelijk, iedereen verantwoordelijk, dus niemand verantwoordelijk.
Wat een sijsjeslijmer is die Leeflang. Niets concreets niets waar de slaafjes van van Nieuwkerk iets aan hebben. Nu blijf ik erbij, als je zo een zak als werkgever hebt dan ga je wat anders zoeken. En als hij schuimbekkend voor me zou staan en zou eisen dat ik moest knielen dan zou ik dat schuim van zijn bek slaan en daarna iets anders gaan zoeken.
Maar, wat daar leiding geeft of anderszins op de top van de apenrots zit vreet tonnen per jaar uit de staatsruif. Vult hun zakken en meent dan ook nog eens moreel verheven te zijn boven dat domme volk wat ze via de beeldbuis willen opvoeden. Terwijl het gewoon egocentrisch en zelfs narcistisch tuig is.
Hef die hele staatsomroep op. Ik hoef niet opgevoed te worden, ik wil niet betalen voor mensen die omdat ze met hun kop op dat belegen medium komen mogen vreten uit de staatsruif. Goede televisieprogramma's verkopen zichzelf wel daar heb je geen staatsomroep voor nodig. Hef die indoctrinatie op.
Het wordt hoog tij dat er bij de staatsomroep eens een grote schoonmaak gehouden wordt. Totale leiding, inclusief politiek-correcte linkse presentatie-graaiers vervangen door een neutrale variant.
@Gravin v Kippenbouth | 20-11-22 | 14:26: Gewoon opheffen die handel. Ze beginnen hun eigen YouTube kanaal maar en genereren daar hun inkomsten. Nationale televisie is iets uit het verleden.
Weer zo'n epidemisch leeghoofd dat het niet belangrijk vindt; wie verantwoordelijk voor iets is, zolang ze er maar van kan leren. Zo hoef je geen poot meer uit te steken om op je luie reet te kunnen blijven zitten vangen. Waardeloze figuren.
Onafhankelijk onderzoeken in Nederland zijn de laatste tijd niet zo onafhankelijk meer.
Ik wacht met smart op alle teamleden uit de afgelopen 25 jaar die een tyfushekel aan me hebben omdat ik resultaten eis. Niet alleen van mezelf maar ook van anderen. En die zijn er hoor, die huidige- en oud-collega's die enkel gif kunnen spuwen omdat ze zelf eigenlijk gewoon niet goed genoeg zijn. Maar er zijn ook oud- en huidig-collega's die wat positiever zijn.
@Sinaslolly | 20-11-22 | 13:17:
Dit is toch ook interessant?
Als u er een gewoonte van maakt om tientallen werknemers te knakken en beschadigen en de zzorgpremiepot hiervoor op te laten draaien omdat u vindt dat u in uw recht staat om zo te zijn, dan verdient u hiervoor naming & shaming. Een hoogopgeleide en goed gebekte psychopaat mag best exposed worden.
Iemand pikte mijn plaatsje in vanochtend bij de supermarkt...!!!
@adhd-je | 20-11-22 | 13:19:
Ach niet alles is een sociale werkplaats natuurlijk. Geeft verder niet. In sommige omgevingen worden resultaten geëist en gaat niet alles liefjes. Wel zeer opmerkelijk dat zo'n beetje exact dezelfde figuren die claimen dat Musk goed op weg is met Twitter bij dit soort verhaaltjes hun krokodillentranen niet kunnen verbergen.
Ah u heeft ook schuimbekkend voor uw teamleden gestaan, ze de huid vol gescholden en geëist dat ze op hun knieën excuses moesten aanbieden.
@RickTheDick | 20-11-22 | 13:19: Meer iets voor de psycholoog.
@Zapata10 | 20-11-22 | 13:24:
Ah welnee joh. Dat is nooit nodig geweest. Een simpele "denk dat het maar beter is als we afscheid van elkaar nemen, ik wens je succes met je toekomstige pogingen, hier ben je gewoon "net niet" gebleken".
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 13:32: Maar de heer van Nieuwkerk wel. Dat acht u normaal gedrag? U vindt dat iemand zo met mensen kan omgaan die in een afhankelijke positie zitten?
@Zapata10 | 20-11-22 | 13:35:
Ik vind dat je moet presteren voor je geld. Het is geen communisme waar je gewoon je geld "verdiend" door voor een deur te staan. Er moeten resultaten geboekt worden en dat kan niet met mensen die "niet goed genoeg zijn" lullig hoor, pijnlijk voor ze maar je hebt je kans gehad en het verkloot.
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 13:24:
Ik ben het een keer met u eens (eerste 3 zinnetjes) We zitten in hetzelfde kamp, tip: niet gaan douchen!
Over de afgelopen 25 jaar ken ik twee managers waar ik een tyfushekel aan had, die problemen doorschoven naar de werknemers onder hen, die zij alletwee voorzien van een 'functie elders'.
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 13:39: Zekers moet je presteren voor je geld. Maar dat moet een leidinggevende ook. Nu heb ik voor mijn ICT carrière ook nog een tijdje als HR functionaris gewerkt bij een grote onderneming. ( ja ook nog twee jaar organisatie en arbeidsrecht gestudeerd ik ben wel erg druk geweest in mijn leven) Als leidinggevenden zo met mensen omsprongen werden die verzocht wat anders te zoeken want dat is niet het beste in mensen omhoog halen wat je graag wilt als commercieel bedrijf maar mensen laten ja knikken omdat ze bang zijn. Dat kost uiteindelijk heel veel geld want de goede mensen gaan weg.
Ik heb in 40 jaar projecten tientallen managers meegemaakt. Algemene vuistregel; hoe incompetenter, hoe tiranieker. Maakt mij verder nooit wat uit, ik lever altijd gewoon naar beste kunnen.
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 13:24: Exact dezelfde figuren? Elon wordt niet betaald door de overheid, die houdt zijn eigen broek omhoog en neemt risico's. Daarbij heb ik nog geen verhalen gehoord van werknemers die door Elon zijn uitgefoeterd en vernederd in het bijzijn van anderen door te verwachten dat ze voor hem op hun knieën gaan.
Valt me toch erg tegen dat je een figuur die veilig een beetje vanaf een autocue wat interviewtjes afnam en zich daardoor God waande op dezelfde hoogte plaatst als iemand die op zakelijk gebied keer op keer zijn nek uitsteekt.
@Zapata10 | 20-11-22 | 13:45:
Ik scheidt het kaf van het koren en doe dat al jaren. Sommige van mijn bazen maakte me voor idioot uit omdat ik volk inhuurde waarvan zij dachten dat ze niets konden. Nou. Ik had niet altijd gelijk maar wel opvallend vaak kampioenen gemaakt.
@Zapata10 | 20-11-22 | 13:45: hear hear
@Zapata10 | 20-11-22 | 13:45: Het feit dat iemand ‘met smart wacht’ op mensen die een tyfushekel aan hem hebben getuigt m.i. van een verwrongen psyche. Zo iemand schreeuwt om aandacht en hulp.
@John McClane | 20-11-22 | 13:47: Precies dat.
Ik weet nog dat één zo'n druiloor 60 man van ons moest toespreken. Er was gezellig geklets in de zaal.
Hij begon met 'Kunnen jullie mij horen ??'
Antwoord van achter in de zaal: 'Ja, maar we hebben er geen last van'.
Dodelijk...
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 13:39: Zijn vraag was of jij de manier waarop de heer van Nieuwkerk dat aanpakte normaal gedrag vond.Jouw antwoord laveert daar omheen.
Welke figuren!?
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 13:55:
En weer laveer jij er omheen, Amerika/Musk als vergelijking aanhalen. Appels - peren geneuzel.
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 13:55: Bij Facebook gaan er 11.000 ontslagen worden.
@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 13:24: dat mensen nog zin hebben om met u te werken. Resultaat en goede omgangsvormen gaan heel goed samen. Wens mensen toe dat [sychologische mishandeling heel snel expliciet strafbaar wordt gesteld zodat de despotische types op die manier uit het leven van de beschaafde mensen verdwijnen.
Het is wel weer vermakelijk om te zien, hoe al dat volk bij de TV zegt van niets te hebben geweten, niets te hebben 'meegekregen' van de toestanden bij DWDD, ook niet via het roddelcircuit.
Gisteren zag ik nog een stukje voorbij komen met o.a. Fidan Ekiz en Hugo Borst, twee vaste tafelgasten van DWDD, die allebei ook van niets wisten en geschokt waren.
Kortom, het is The Voice 'all over again': niemand wist er wat van, iedereen veegt zijn straatje schoon en wast zijn handen in onschuld.
Kortom, lekker wegkijken en hand ophouden en verder is 't 'horen, zien en zwijgen'.
Het "Wir haben es nicht gewußt" is van alle tijden.
Fidan gaat hier niet aan meedoen.
Die heeft zelf al genoeg ellende over zich heen gekregen bij 'De Nieuwe Maan' toen ze dingen iets te publiek wilde bespreken.
Weer een gevalletje van "wir haben es nicht gewust " , en de meisjes stemmen weer massaal D666 , GL en vinden Geen Stijl vaut, en vrouw onvriendelijk.
Carriere anno 2022: wees soft en roep om de 2 zinnen het woorden als 'duurzaam', 'kwetsbaar' of 'veilig'. Als (uiteraard) de boel in het 100 loopt spreek je van een 'lerende organisatie'.
Kostje gekocht.
Die narcistisch psychopatische types die welbespraakt zijn naar buiten toe en tegen een inner circle. Maar tegen hun familieleden en ondergeschikten hun ware aard laten zien. Mooi inkijkje in psychopathie, komen vast nog veel meer prachtige onthullingen over dit soort slangen in een mooi pak die shinen voor de camera maar ontwrichten waar het licht niet schijnt.
Heb een tijdje daar inzage in verkregen door met schoonmakers, au pairs e.d. te praten. Mensen in een hoge positie zijn vaak compleet het tegenovergestelde van hoe ze zichzelf voordoen in de publiciteit. En behandelen hun meest dienstbaren als slaven.
Oh god weer zo eentje die 'er van wil leren'.
Altijd maar weer die blaartrekkende platitudes, altijd maar weer het eigen gedrag bagatelliseren. Als het nou ergens anders was, soit, maar dit is de NPO die dagelijks alle mensen die niet op D66 stemmen de maat neemt hoog vanaf het moraalpaard.
Daarbij mag je niet op de persoon spelen in NL, maar ik doe het toch. Deze vrouw is 46 en vegetariër en ziet er wat mij betreft uit alsof ze hoognodig een kilo of 10 moet aankomen zodat ze er geen 15 jaar ouder uitziet zoals nu.
Ik vind het de zoveelste slappe NPO hap, een cliché vrouwtje van top tot teen, een verwend meisje, geboren met een gouden lepel in haar mond, en de zoveelste puissant rijk wordende NPO chef die 'ervan wil leren'.
Het wordt tijd om het kijk en luistergeld weer te installeren.
Deurbel met camera of kast waar tv in past, dat wordt de grote vraag.
Constateer je een probleem en zoek je een oplossing? Trek het breed en er gebeurt geen reedt.
Dat heeft ze geleerd op haar mediatraining: aandacht afleiden van het werkelijke probleem door te 'focussen op de toekomst', de lessen we moeten trekken, hè, maar ook zéker kritisch naar onszelf kijken, hè, van, joh, wat kunnen we hier nou van leren, welke handvatten kunnen we, hè, als het ware aandragen.'
Dat soort gelul, inderdaad. Je kunt de hele riedel trouwens aardig afdraaien.
Ze kan zo door naar de 2e kamer.
Ik zei net tegen mijn vrouw ik heb die van nieuwkerk altijd al een lul gevonden. En ik heb dat ook altijd gezegd.
Zij: jij vindt iedereen een lul dus de kans dat je een keer gelijk hebt is aanwezig.
Maar, ik heb momenteel wel vaak gelijk.
Ha, eat that!
Dat zag je ook al bij de laatste parlementaire enquête over de gaswinning. Iedereen vindt het erg, maar niemand is verantwoordelijk. Schuldigen hoef je niet te straffen wan het is een leerfase.
Wat een kut antwoord van deze arrogante trut.
Wat we kunnen leren?
Als je nu nog die vraag moet stellen moeten ze je bij het grafvuil zetten.
Dit soort types zit wel altijd te wijzen met een gestrekt been naar een Wilders of een Trump maar zo gauw het om "haar soort" spelen er andere zaken mee en is het niet meer relevant wie wat doet.
DWDD met dat politiek correcte gelul heeft ons 15 jaar de Levieten gelezen. Dan nu blijkt dat van Nieuwkerk de arbeidsomstandigheden van een Surinaamse plantage wist te doen verbleken. Met in kielzog dat hele zooitje getriefel van de Breij en co, die met centen van het volk de rode loper loper wisten uit te leggen voor de cancelcultuur... Onderzoek met sancties graag, Bosma's gelijk, rofl x 1000
Kan u zich ook zo ergeren aan mensen en vooral op het werk als er gepresteerd moet worden?
Ik kan me met name ergeren aan mensen die op grond van hiërarchische verhoudingen menen ondergeschikten te kunnen kleineren.
@Spring Bruissteen | 20-11-22 | 13:08:
Je bent natuurlijk als 'leidinggevende' iemand die mensen moet sturen, corrigeren of aanpakken zodat ze hun werk beter doen. Er zitten natuurlijk wel grenzen aan. Ik zeg altijd 'van complimenten leer ik niks'
@Patje | 20-11-22 | 13:12:
Ik verwacht van een leidinggevende dat hij of zij mij faciliteert om mijn werk zo goed mogelijk te doen. Wederzijds respect is daarbij vanzelfsprekend.
@Spring Bruissteen | 20-11-22 | 13:17:
Wederzijds respect, zeker, maar dan nog kunnen de emoties hoog oplopen weet ik als moeilijke werknemer. En iedereen gaat daar anders mee om. Voor mij is het vaak al weer goed als iemand de volgende ochtend 'Goedemorgen Pat' zegt.
@Spring Bruissteen | 20-11-22 | 13:17:
Inderdaad, een leidinggevende moet faciliteren. Mooi gezegd.
Presteren is belangrijk maar ik heb een hekel aan mensen die de bullebak spelen. In een normale organisatie krijgen die ook gewoon een 'functie elders'.
De eindverantwoordelijken keken jarenlang weg voor misstanden. Hieruit resulteerde dat Matthijs van N. regelmatig onbehouwen gedrag kon vertonen en zich tot zonnekoning ontwikkelde. De eindverantwoordelijke waren de oorzaak en het gedrag van Matthijs werd het symtoom
Zo gaat het tegenwoordig altijd.
De FIFA is de boosdoener maar Qatar krijgt de zwarte piet.
Precies. En de eindverantwoordelijke was Frans Klein.
Overigens heb ik ook nooit begrepen waarom het zo belangrijk was dat Van Nieuwkerk elke dag op tv was. Dat is vragen om moeilijkheden.
Was het toch niet stiekem Carlo Boszhard?
Als een zilverrug loopt Matthijs woedend door zijn boerderie, afwisselend zichzelf op de borst kloppend.
Daarna eet hij een banaan.
Een zilverrug doet niemand kwaad, gorilla's horen tot de vredelievendste dieren, het zijn planteneters en, als ze hun buikje rond hebben gegeten, doen ze niets liever dan relaxen alsof het altijd zondagochtend is.
We kunnen alleen gissen naar de huidige gemoedstoestand van "meneer Van Nieuwkerk".
Het kan zijn, dat hij alleen woest is dat hij nu aan de schandpaal is genageld. Het kan ook zijn dat hij in een depressie schiet, en van een hoog gebouw wil springen. Het is tenslotte een ietwat labiele en merkwaardige figuur.
Over de poen hoeft hij zich niet druk te maken, zou ik zeggen. Hij kan gewoon gaan rentenieren, de rente stijgt ook weer momenteel, dus op zich kan hij nog lang en gelukkig verder leven.
Hahaha lol!
@KeesBruin | 20-11-22 | 13:26:
Poen is zeker het probleem niet. Maar types als Van Nieuwkerk zijn aandachtverslaafd. Dus als hij daadwerkelijk gecanceld wordt rest hem slechts het treurige lot weg te kwijnen in vergetelheid. Of toch inderdaad dat hoge gebouw.
Zomaar een idee : je zou de personen die aansprakelijk zijn kunnen vervolgen. Inclusief die griezel van een Mathijs van Nieuwkerken.
De linkerkant heeft weer pijn. Dan gaan ze altijd met rechts krabben.
Die Van Nieuwkerk zit me even tot hier.
Waar is hier? Even onder navelhoogte?
Waar?
@Kwakjeszalver | 20-11-22 | 13:08:
Ghe.
Belachelijk al die onderzoeken. Dit gaat over normen en waarden die je van huis uit hebt meegekregen en waarvan iedereen op z'n klompen aan kan voelen wat wel mag en kan en wat niet. Daar heb je geen onderzoek voor nodig. Ook voor het ontslaan van degene die wegkeken en niet ingrepen heb je geen onderzoek nodig.
Even tot Hier heeft toch maar mooi de Televizier-ring gewonnen. Top cabaret, schaterlachen.
Yvon Jaspers ook. Need I say more?
Ik zit dit stukje ETH met plaatsvervangende schaamte te kijken.
Misschien dat Geenstijl een onafhankelijk onderzoek kan doen naar de NPO.
Met Martin Bosma als onderzoeksleider?
@ole guapa | 20-11-22 | 13:04: Nee joh. Met Shula Rijxman als leider.
Fouten maken is menselijk, het inzien van je fouten is mensenwerk maar de grootste fout die je als mens kan maken is niet leren van gemaakte fouten.
Om misstanden te onderzoeken, moet je dan ervaringsdeskundige zijn ?
Nee, niet persé.
Sterker nog: het kan zelfs link zijn.
Nee juist niet. Heeft te maken met vooringenomenheid.
Het is aangenaam leven op de moral high ground. Links aangeblazen types hebben zooooo’n verwrongen zelfbeeld. Zojuist beweerd die linkse flikker van een Mariette Hamer ook weer dat DWDD nota bene was bedacht om een “gelijkere wereld zonder dikskriminazi o.i.d.” naderbij te brengen.
Waar had dat dan in godesnaam uit moeten blijken? Of bedoelen ze dat Van Nieuwkerk de uitvinder is van die vreselijke “Eus”?
Zorg implodeert, onderwijs implodeert, woningmarkt implodeert, euro implodeert, need I day more
Ja, maar onze uitgaven naar shithole countries exploderen. Blijft de zaak toch nog in evenwicht.
Yes, read your post over again before you post it!
Eigenlijk niet nee. Het is een totale rotzooi op alle vlakken in dit landje.
Wanneer verantwoordelijk aangesproken worden op falen of ander fout gedrag roepen ze vrijwel altijd: het is belangrijker wat we hiervan kunnen leren, of een variatie hierop.
Wat valt hiervan te leren wat je niet allang wist, domme muts?
Ha, er komt weer een onderzoek. Maar ik haal dat 'onafhankelijk' er maar af.
Misschien mag Matthijs het wel zelf doen...
Wat een zelfbedieningscircus. De ene poenpakker die de andere poenpakker vragen moet stellen die een beetje kritisch lijken, om de schijn op te houden dat het om echte journalistiek gaat.
Het is een typisch links ons-kent-ons-wereldje dat al lang afgeschaft had moeten zijn, net zoals de VRT bij ons.
Staatsomroepen horen in China of Noord-Korea thuis.
Ik kijk juist vaker naar het VRT journaal voor meer eerlijk nieuws omdat ik het aangepast nieuws van de NOS niet meer trek.
Ik ben allang blij dat die tientallen stagiaires en vrouwelijke medewerkers die volgens Hilversumse bronnen het bed deelden met hun baas, dat allemaal gewoon vrijwillig deden.
Men heeft het ook al decennia lang over de Gooise matras. Dat zal niet voor niets zijn.
Ik probeer het te plaatsen, echt.... programma DWDD is al lang niet meer op de buis. De 'slachtoffers' van bruut gedrag hadden al veel eerder een gesprek met bestuur aan kunnen vragen om opheldering te eisen van M v Nieuwkerk. Ik praat niets goed, maar heel zuiver is de gang van zaken niet. Woke komt toch ook hier weer stiekem om de hoek kijken.
Ik krijg de indruk dat de melders ook 'trendvolgers' zijn.
Het jaar 2022 is het jaar van 'machtsmisbruik en grensoverschrijdend gedrag melden', wanneer het heeft plaatsgevonden aldanniet met wederzijds goedvinden doet niet ter zake lijkt het.
Ze hebben het aangekaart bij het bestuur maar die deed er niets mee. Dus die bestuursleden moeten nu ook gecanceld worden als Ali B. en Marco Borsato en zo.
@DitjaarkrijgikAOW | 20-11-22 | 13:25:
Inderdaad. Was al vaak aangekaart bij de directie maar niemand die er iets mee deed want goede kijkcijfers en daarnaast ingehuurde werknemers die aan hun inkomen moesten denken want anders exit.
De term rat race (waar het programma vaak moralistisch tegen ageerde als het om anderen ging) komt bij mij boven.
"Ik vind wie er verantwoordelijk is eigenlijk nog de minst belangrijke vraag."
Wat een ongelofelijke gotspe voor een staats-gefinancierde oproep.
We overtreden (waarschijnlijk) de regels, maar gaan gewoon vrolijk verder,
met iets meer aandacht voor PR.
Die quote ga ik onthouden voor als ik ooit voor de rechter moet verschijnen.
Doet me denken aan geschiedenisles op school. Wat leer je ervan? Je leert hoe het er toendertijd aan toe ging. Thats it.
En du; als je dezelfde tekenen aan de horizon ziet, je misschien wat anders kan doen dan de geschiedenis?
@ReyNemaattori | 20-11-22 | 13:00:
Je kan de lessen leren maar niet de geschiedenis veranderen. Dat wordt hier nu ook niet verlangd. Ja we leren ervan dat het zo is gegaan in de studio.
De naam van Paul de Leeuw gaat ook al rond, ben benieuwd hoeveel dominostenen zullen vallen, en hoezo bijt dit Rijxman niet in d'r reedt? Als toenmalig hoofdverantwoordelijke kan ze niet stellen niet geweten te hebben van de 'angstcultuur'.
Paul is, net als MvN, een omhooggevallen persoonlijkheid. Paul zeikt iedereen af, maar kan zelf niets incasseren.
En Jeroen Pauw blijft weer mooi buiten schot. Die was er ooit trots op dat zo'n beetje alle nieuwslezeressen op z'n stok had gehad.
Leuke satire wel.
Duidelijke stellingname wel.
Gaan we echt naar een wereld toe waar emoties niet meer mogen, harde uithalen zijn verboden? Een verkeerd gezicht trekken en je bent al af?
Als ik naar de toekomst van Nederland kijk kunnen mensen beter wat harder worden.
Dat heet weerbaarheid kweken.
Eensch. En toch hoop ik dat Mattie heel hard van z'n sokkeltje gaat, wraak voor al die één minuut optredens van al die bands die bij om het even welke andere latenightshow waar ze wél van cultuur houden hun hele nummertje kunnen spelen.
Dan nog, ik mag 'm gewoon niet. Opzouten met die overbetaalde autocueartiest.
@elfenstein | 20-11-22 | 12:54:
Ik ben ook blij dat die politiek correcte en eenzijdige glibbershow DWDD is gestopt. En ik erger mij altijd zeer aan Matthijs.
@Patje | 20-11-22 | 12:57:
Daarnaast is er dan ook nog een groot verschil tussen een baas die met straffe hand de toko runt en een doorgeslagen NPO diva die denkt dat hij alles kan maken en z'n personneel verrot scheldt, Gordon Ramsey style. Die kok speelt een rol, Mattie niet, die heeft denk ik dan gewoon teveel gesnoven en speelt 'm in Godfathermode. Het is tot nu toe speculeren hoe erg meneer uit de bocht vloog maar dat moet dan in ieder geval wel even onderzocht worden, wij betalen die hele show tenslotte nog steeds met z'n allen.
Gezeur begint weer van voren af aan. Men leert niet van fouten en zet de verkeerde mensen op cruciale plekken.
Misstanden? Wat bedoel je, Van Rossem? Het was toch allemaal gejank om niks van die medewerkers?
En daarmee is de kous af....
Zelfreflectie?
Hahahaha
Afschaffen, die belastinggeld verslindende onzin
Leeft u gezond?
‘Ja, zeer. Ik eet geen vlees, drink niet veel.....
Klinkt nogal als een destructieve levenswijze.
Goed kauwe zodat je eten gelijkmatig in je bloed komp
You will own nothing!
Wegens behaalde overwinningen aan het oostfront wordt vandaag het rantsoen Soma verdubbeld.
Is dat die vent van die witte onderbroek?
Nee, is een andere pisvlek.
Altijd gedacht dat Matthijs zo glad als een aal was maar nu blijkt hij achter de schermen toch een personality te hebben.
Goed zo Matthijs! Laat zien wie de fuck*ng baas is daar in die ivoren woke toren.
Misschien kan hij voor GeenStijl gaan werken en verder gaan waar Ruktor gestopt is. Maar waarschijnlijk past zijn jaarsalaris van 8 miljoen niet helemaal in het budget.
Meneer van Nieuwkerk, je hebt niet met hem geknikkerd.
De man wilde over het algemeen zelf ala Matthijs aangesproken worden. Ik begrijp dat hij verdedigd moet worden want lid van dezelfde club?!
Ze hebben het niet geweten.
Die man met die snor kwam er maar een jaartje of 12 mee weg...
Daar hoort een muziekje bij: Mel Brooks - To be or not to be
youtu.be/kmzPnpn63nA
Slappe journalistjes die niet doorvragen.
Ik begrijp het niet zo goed, Mathijs was onbeschoft naar ondergeschikten en die konden daar niet mee omgaan.
Wat een softies zijn dat dan!
Millennials he, thuis altijd hun zin gehad waarschijnlijk.
Ik zie het probleem ook niet zo: dat is toch de hele charme van leidinggeven; dat je eindelijk naar beneden mag trappen?!
Waar doe je het anders voor?
Het punt is dat al diegenen die zich constant af lieten snauwen door menéér van Nieuwkerk maar al te graag deel van het grote succesnummer DWDD wilden zijn en blijven. Ze schurkten aan tegen menéér van Nieuwkerk en lieten zich willens en wetens vernederen, wilden kennelijk de prijs betalen.
Inderdaad. Hij heeft zijn mondje geroerd. Niet de handen of een leuning laten wapperen.
REAGEER OOK