LIVE - Klimaatfascisten in de rij op Schiphol
Druk druk druk
Lekker infrastructuur platgooien en ondermijnen! De actiegroepen GroenLinks, GreenPeace, MilieuDefensie, Extinction Rebellion, Partij voor de Dieren, Verniel Kunst, Sloop Het Concertgebouw, Gooi met Soep, Verf Je Haar Blauw en Ik Wil Ook Aandacht zijn vandaag weer full blown statelijke actoren van Rusland en hebben onze Nationale Luchthaven bezet. Toverwoord is "burgerlijk ongehoorzaam" en dat woord mag je zelfs al niet meer in de Tweede Kamer gebruiken (als je van de FvD bent - red). Maar op Schiphol mag het lekker wel. Dus hebt u gewoon pech als u als brave gehoorzame burger naar uw stervende moedertje in Marokko onderweg bent, wacht op een donornier, in de aankomsthal uw geadopteerde baby wilt verwelkomen of onderweg bent naar een klimaatconferentie in een warm land. LIVE TICKER
Update: Ecoterroristen klimmen over hek en bezetten platform private jets
Persalarm: Marechaussee houdt demonstranten op Schiphol aan
UPDATE - Iemand bijna dood door @GreenpeaceNL
Social
Kinderen dreigen met aanslag
Reaguursels
InloggenWat ik me dan weer afvraag ze zaten toch airside dus in wezen op grondgebied van Nederland maar waar dacht ik bepaalde dingen niet zo gaan als het elders in NL gaat Kan dat nog extra straf opleveren?
Zo ziet modern narcisme er dus uit. En pa en ma zagen dat het goed was.
Werd ooit lid van Greenpeace vanwege de zielige zeehondjes, maar vervolgens kreeg ik door dat het zelf ook terroristen zijn. Lidmaatschap weer opgezegd.
Ben ik nu strafbaar, met terugwerkende kracht?
Zijn zeehondjes terroristen? Shit, dat wist ik niet. *Knuppel uit vet halen doet*
Pas als jezelf vastlijmt aan een olietanker krijg ik hier respect voor de acties. Verder verwende nesten met kleding gemaakt in sweatshops, met een olietanker gebracht en nieuwe telefoons, in de auto gekomen en een spoor van rotzooi achter zich en leven in airco.
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat zulk linksdragend ongewassen tuig toegang heeft tot vliegtuigen? Was de Kmar weer niet bij de les?
En straks gaan die pubers even een Whopper halen bij de Burgerking.
En met de kerst chillen op Bali. Moet er even uit voordat de school weer begint, ontstressen en andere culturen.
Ik zeg" ruitenwissers aan en gewoon landen!
Stonden ze ook op de landingsbanen, dat "medische vlucht met een patiënt" niet kon landen?
GS, is dit nepnieuws?
Tja, dit gaan die andere wappies niet winnen.
4 pubertrutjes (3×15 jaar en 1 van 18 jaar);
Wat een tuig, stel je voor dat de boeren dit hadden gedaan, dan was de wereld te klein.
Nu door deze klimaatactie (van o.m. deze 4 pubertrutjes) op Schiphol kon een medische vlucht met een ernstig zieke patient niet landen omdat zij/ klimaatactivisten het terrein bezet hielden.
Vraag me af of hun pa/ma/familie nu trots op ze is.
Ik vind het gestoorde en nu dus ook levensgevaarlijk gekken.
Raar dat Schiphol plaats heeft voor prive jets.
Hoezo? Die landen op de oostbaan en worden afgehandeld op Schiphol oost.
Die vluchtjes van kleine vliegtuigen (<5700kg} tellen niet mee in de statistieken
Medische vlucht ook in de wachtrij voor landen.
www.telegraaf.nl/nieuws/1346623668/wo...
Nepnieuws
Misschien kan die wout uit de foto even met zijn wapenstok die vernielzuchtige kinderen bijbrengen dat je met je poten van andermans spullen moet blijven.
Rutte kan zijn lol niet op met zijn 5e colonne van Nuttige Idioten
en kijkt ondertussen lachend toe hoe Shell gif in de Twentse bodem pompt
Naar een militair heropvoedingskamp met die bakvissen.
En daar zitten ze dan, allemaal in dezelfde witte of rode overall, met dezelfde kleur sjaal, met - gedeeltelijk- zelfs de zelfde backpacks, met de zelfde vlaggen/ vaandels. Als dit een ‘ rechtse’ demo zou zijn, dan zou uiterlijk aanstaande dinsdagmorgen een links kamerlid de Minister van Justitie vragen hoe laat de Wet op de Weerkorpsen van stal wordt gehaald.
Die activisten mogen zelfs een militair toestel blokkeren. Als er eentje heeft geoefend met een flight simulator stijgen ze straks nog op ook om hun statement wat ludieker te maken. Of het wordt die demonstranten niet echt moeilijk gemaakt of er moet eens goed gekeken worden naar de beveiliging van dat flutvliegveld. Wat een land.
Dit zijn vast niet de kinderen van Henk en Ingrid. Eerder de verwende en onthechte koters van Merel en Karel-Jan.
2 auto's voor de deur, wintersport en vliegvakanties toenze nog jonger waren. En nu kapot gehamerd en geïndoctrineerd met een schuldgevoel van jewelste. Later als deze meisjes groot zijn wullen zij ook hey beste voor hun kinderen. Vakanties, spulletjes, de welvaard..... ach ja, de jeugd. Ze hebben geen idee wat er kapot gemaakt wordt nu.
SNEUE kinderen.
Is het vliegtuig niet gewoon een betaalbaar alternatief voor het openbaar vervoer?
Gun ieder z’n lol maar waarom vakansie persé aan het andere eind van de wereld moet, dat heb ik echt nooit begrepen. Er is in Europa nog zoveel moois te ontdekken.
Je kan ook naar Brussel met het vliegtuig!
Daarom de greendeal ... verhuizen maandelijks van Strasbourg naar Brussel omdat het zo mooi is...
Schijnbaken van zelfverklaard bestuurderschap is een stuntvliegende koffergooier.
Had de haven al jaren geleden moeten sluiten. voor inkomende passagierstoestellen, gevuld met hoopvolle stemwilligen.
Luchtvrachthandel is nodig.
Rizpekt voor alleen de slowgaan-wapperaars die op de fiets kwamen.
Schaapvee in melkkoeien, viele leed, we stik erin.
Dit is aanzetting tot en uitlokking van strafbare daden. Kijkt u wel goed achterom op straat? Is maar een ideetje hoor.
Wat mij betreft mogen zowel Schiphol als de klimaatmaniakken krimpen.
Eens. De dwang van demonstranten komt me mijn neus uit. Wat een vervelende mensen.
Hekken zijn doorgeknipt en ze houden privéjets tegen. Geen updates?
Vraag me af of hun pa/ma/familie nu trots op ze is.
Ik vind het gestoorde gekken.
Nadat zijn prive-jet is tegen gehouden heeft Elon Musk een bod gedaan op Extinction Rebellion. Eerste wat hij gaat doen na de overname is de helft van die koters eruit gooien.
Dus volgens GS ben je een fascist als je je druk maakt om het klimaat? Ik dacht dat die aan de andere kant van het politieke spectrum zaten: rechts maakt zich traditioneel geen zorgen om de natuur: als de economie maar draait.
Pak eens een woordenboek..
Dat is echt niet waar cugel.
Scroll maar eens verder naar een artikel dat Nuuk heeft geplaatst en een linkje van mij.
Nee cugel, je bent een fascist als je gebruik maakt van bepaalde manieren om je doel te bereiken.
Chaos, geweld, intimidatie.
Het is prima om je druk te maken over het klimaat, doe ik ook wel eens als rechts persoon.
Het gaat om de manier waarmee je je doelen bereiken wilt.
Deze groepen gaan te ver.
Hou toch op met je links rechts onzin. Ook aan de rechterkant maken mensen zicht zorgen over het milieu, ontbossing in het kader van biomassa en massale overbevolking . Alleen het klimaat mag wel een paar graden warmer, het is amper 12 graden buiten.
Nja. Ben je een racist wanneer je een hekel hebt aan Marokkanen?
@Roos | 05-11-22 | 13:27: Ik heb ze gezien, Roos, en het is waar: voor mijn vrouw moet ik geregeld naar Ierland: één uur en een kwartier vliegen. Vroeger pakte ik 's avonds de bus bij het Amstelstation, bracht een slapeloze nacht reizend door, hing een dag in Londen rond om 's avonds dan weer de bus te pakken naar Dublin. Zou 2x 12 uur met de bus en met boten minder uitstoten dan vliegen? Als je me dat kan bewijzen ga ik weer 2 slapeloze nachten reizen.
@cugel | 05-11-22 | 13:54: jouw voorbeeld toont goed aan dat het niet zo zwart wit is.
In jouw situatie kan ik me goed voorstellen dat je het vliegtuig pakt. Zelf vlieg ik niet. Nooit. Ik lijk links maar ben het niet, op sommige punten na bij een partij als de SP.
Ik ken veel linkse mensen die meerdere keren per jaar vliegen voor de verkansies, meer pakken in de kast hebben hangen dan nodig en nieuwe grote huizen op nog grotere percelen laten bouwen .
Links heeft het groen, milieu en het klimaat gekaapt maar dat betekent niet dat het waar is.
@Roos | 05-11-22 | 14:10: Het zou mooi zijn als we een Groen Rechts krijgen. Dan zijn links en rechts het eindelijk eens over iets.
@Ruimedenker | 05-11-22 | 13:40:
twitter.com/Jelle_De_Graaf/status/158...
Koffer vol met hele zware spullen vastlijmen aan zo'n klimaatkneus als daad van protest tegen de linkse klimaatterreur... mag dat? Ik vraag dit voor een vriend
Voor de zekerheid paar fikse lijmklemmen erbij?
Weer een groepje sneue deugers die exact weten hoe een ander zich moet gaan gedragen, maar voor hunzelf geldt dat natuurijk niet want ze deugen al.
Ze hadden beter met zijn allen die directeur van Greenpeace kunnen uitfluiten, die lul komt in functie van directeur van Greenpeace met het vliegtuig vanuit Luxemburg naar een demonstratie tegen vliegen, de hypocriete zak hooi.
De Nederlandse overheid in een notendop.
Groenlinks moet een aantal kilometer verderop in de grachtengordels met die borden zwaaien. Al die groenlinkse millennials daar gaan minstens 8 keer per jaar op vakantie of stedentrip. Schiphol breidt niet voor niets uit.
Ja maar dat zijn alleen hen die 12x per jaar het vliegtuig pakken, dan is het niet erg , de rest moet helemaal niet vliegen
En dat stilleggen van prive jets daar is niks mis mee, want dat gaat gewoon door , terwijl u de typhus kunt genieten op de energie Markt
Is de mobiele eenheid al onderweg naar Schiphol? Dan ga ik alvast bier en chips bij de TV klaarzetten..
Zou Schiphol deze personen niet al aanwezig hebben op het terrein?
Net zoals de crashtenders?
De klimaatverandering gaat gewoon door. Alleen het deel dat door mensen wordt veroorzaakt, valt misschien wat af te remmen. Vandaar dat de overheid ook doet aan klimaatadaptatie.
Ha, grapjas. Dééd de overheid maar aan klimaatadaptatie. Dat levert concreet wat op tenminste.
* driftig tegel wipt *
Klimaatverandering, stromende rivieren, bevroren ijs, waaiende wind: het is allemaal dubbelop: want wind waait altijd, evenzo is ijs een bevroren toestand, rivieren stromen en klimaat verandert altijd.
Voorbereiden op een andere toestand is zinniger en beter uit te voeren dan vechten tegen een verandering omdat maakbaarheid-profeten willen dat alles precies zo blijft als nu. Verandering kan problemen geven, maar ook kansen, dat je dit nooit hoort van dit soort media is al bizar.
Actievoerders roepen over een apocalyps, maar wetenschappers stellen dat de mens wel degelijk invloed heeft, dat we wel wat actie mogen ondernemen, maar ontkennen de hel en verdoemenis van de klimaatreligie die het oude Christendom wil vervangen.
@Nuuk | 05-11-22 | 12:02:
BAM spijker op zijn kop!
Barn in iekeja, voor eeuwig.
"oude" crispydom.
Trapt in verre landen eikels plat en hakte bomen om.
besluitneem "ding" veel te grillig, Sakkerse heidenen tot buigen voor vreemd YHWH onwillig
Pfff...
Allemaal van die 'ik wil niet werken'-hoofden, gewoon geen aandacht aan besteden. Bij obstructies gelijk afvoeren.
Inmiddels 11:27.
Waar blijft de update? Zijn er al tubes secondelijm gesneuveld?
"Klimaatfascisten in de rij op Schiphol''
Gaan ze zich nog ergens aan vastlijmen?
Anyway, ik begrijp dat de grote demonstratie van 'Samen voor Nederland' van het verzamelde wappiedom in Nederland, vandaag niet doorgaat, omdat de Opperwappie, David Icke, de toegang tot Nederland is geweigerd.
Nou ben ik heel voorzichtig positief over die weigering, omdat je daar ook heel voorzichtig mee moet zijn. Ik weet niet in hoeverre deze Icke oproept tot geweld. Dat is natuurlijk het harde criterium waarbij iemand inderdaad toegang geweigerd moet worden. In alle andere gevallen raak je toch al snel aan de VvMU.
Maar moeilijke, lastige grensgevallen lijken mij het al dan niet openlijk 'haatzaaien'. Op grond daarvan zijn in het verleden wel zg 'haatimams' geweigerd, hetgeen ik een goede zaak vind. Nou lees ik in de krant dat Icke een antisemiet is, maar of hij eea openlijk in zijn toespraak uitdraagt...... tsja, je weet het niet en je zou het eigenlijk moeten afwachten, en meteen van het podium af laten voeren indien hij wel openlijk haat zaait.
Nou ja, wat ik zeg, ik vind het een moeilijk geval, maar misschien kun je op grond van het 'track record' van deze Icke het nét verdedigen om hem de toegang te weigeren.
Hij mag ook de komende twee jaar het hele Schengengebied niet in, 26 landen. En ze moeten echt zoeken naar dat anti-semitisme, daar hebben ze wel experts voor nodig.
Uit de recentste cijfers van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat blijkt dat we in Nederland in de week van 7 tot en met 13 september 513 gigawattuur per dag hebben verbruikt. Dat is 34,2 procent minder dan het gemiddelde van de drie jaren ervoor.16 Sept 2022
Wat willen ze nu ?
'Ze' willen macht en controle. Al gaat uw verbruik naar nul, dan verzinnen 'ze' wel iets nieuws. Maak u geen illusies.
Het gemiddelde ook al zo een vaag begrip, in dit IK tijdperk wil niemand natuurlijk een gemiddelde zijn ;)
Wat bedoelen ze precies met 'de werkzaamheden van Schiphol ontregelen?'
Ik was benieuwd, 11 uur op zaterdag namelijk wel erg vroeg voor de meeste XR mensen... wie zou er zijn? Maar ik zie enkel boomers en ik vermoed dat ik een groot deel van de mensen een paar maanden terug ook in Rotterdam heb gezien..
twitter.com/saskiakluit/status/158883...
Sta je daar op Schiphol met je bordje ‘betaalbaar OV’ lol! Hadden ze die bordjes nog over van een vorige demonstratie of staan ze gewoon op de verkeerde plek?
In Berlijn is gisteren een dode gevallen als gevolg dat de klimaatdemontranten het verkeer blokkeerden. De ambulance kon niet op tijd bij het slachtoffer (fietser) van een verkeersongeval komen. Chapeau.
Is dat dan een klimaat slachtoffer of zie ik dat verkeerd;)
Ja oke maar door het klimaat vallen er wereldwijd slachtoffers...
Verschrikkelijk. Ik vrees dat ze de schuld daarvan ook weer buiten zichzelf weten te leggen.
@Roos | 05-11-22 | 11:18: Het antwoord van de UHU-activisten (UHU = Duitse merknaam voor alleslijm) zou de ambulance ook zonder hun actie te laat zijn geweest, want er staat toch altijd file in Berlijn.
Het is een kwestie van tijd (en ik denk ik dagen) dat de eerste klimaat activist in Duitsland een paar benen kwijt raakt omdat iemand gewoon doorrijdt.
Ik heb geen roze haar, ben niet hysterisch, hou van kunst, cultuur en beschaving in het algemeen, ben meer een bouwer dan een sloper en vlieg graag dus nee, deze jongen doet niet mee.
Je loopt alweer wat achter, inmiddels is het paars haar wat en vogue is ;)
@Smoelensmid | 05-11-22 | 10:59:
Ah, ok, thanks. Op mijn leeftijd gaat het allemaal wat te snel om nog te volgen.
Blijven volgen amigo, ik zag het aan mijn moeder die 92 werd, op het moment dat je ophoudt met leren kan het snel afgelopen zijn met je;) www.hadviser.com/purple-hair-color/
Als ik paars, roze of blauw haar had, dan zou ik het verven.
Ik plemp het hier ook maar even neer: "Het Klimaat" is niet van Links. En bovendien was bezit diefstal dus ja, weet je
Ga maar demonstreren op de luchthaven van Beijing
Ik blijf lekker veel uitstoten, totdat mijn zonvakantie in Nederland gewaarborgd is.
Als het hier warmer wordt, hoeven we minder te vliegen. Win-win!
@drs. Levi Samsonov | 05-11-22 | 10:35:
En we hoeven niet te stoken, dus hebben we ook geen gas nodig van 3,50 per kuub. Ik denk dat de opwarming van de aarde momenteel Nederland aan het redden is van een faillissement, voor hetzelfde geld hadden we nu -10, een dik pak sneeuw en de kachel aan.
Leger is aanwezig toch? Toen de boeren zeiden dat ze richting Schiphol zouden gaan waren ze zich nog net niet aan het ingraven.
Uit recent onderzoek is gebleken dat stemmers van GroenLinks, D'66 en VVD het meest met het vliegtuig gaan.
Dat zegt alles. Ik zal het linkje erbij zoeken.
Edit: www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
Het zijn fervente globetrotters. Voor hen is niets mooier dan als expat leven in een of ander bar oord waar zij allerlei voordeeltjes genieten als buitenlander en daardoor neer kunnen kijken op het lokale volk dat ze ook nog eens de les lezen via hun baan bij een multinational of VN-achtig drama. En als het mis gaat pakken ze het eerste vliegtuig terug naar huis en hoeven ze nergens verantwoording voor af te leggen.
In Nederland doen ze hetzelfde maar de Nederlander gaat niet zo makkelijk meer mee in de linksliberale deugideologie. Bovendien kunnen ze nergens meer heen vluchten als het hier mis gaat. Deze mentale worsteling zie je constant bij Kaag, ze denkt steeds 'fuck dit ik ga weg'. En dan bedenkt ze zich dat er geen andere bestemming meer is. Behalve wellicht de VS waar ze in een nietszeggend internationaal adviesclubje zou belanden.
Zijn ook de mensen met het meeste geld. Dus zo raar is dat ook weer niet. Daarentegen hebben andere stemmers weer heel vieze autos en veel kinderen.
Tamelijk schokkend. Gemiddeld 5.6 en GroenLinks 5.7. brrrr. En dat is allemaal verkansie?
Die D666ers voeren alle ranglijsten aan, bij het vliegen maar ook voor de slechtste score scoren zij het beste. En anderen maar de maat nemen.
Walgelijk volk.
@Beste_Landgenoten | 05-11-22 | 10:22: Andere stemmers vieze auto's en veel kinderen.
Denk?
@Beste_Landgenoten | 05-11-22 | 10:22: maar kom dan niet met het vingertje om anderen de maat te nemen.
Ik vlieg niet, heb geen kinderen en ben veel groener dan de meeste GLers.
Omdat ze op GL stemmen, zegt nog niet dat ze Groen zijn.
@NLgaatnaardeklote | 05-11-22 | 10:25: dat is het vaak wel. Met name stemmers van GL en D'66 schrijven voor hoe anderen moeten leven, zonder zichzelf hier aan te houden.
Zoals je vroeger in de katholieke kerk een aflaat kon kopen voor je gedrag, zo stemmen zij op een groene partij .
Maar op GL stemmen maakt het gedrag van die mensen niet "groen".
@Roos | 05-11-22 | 10:30: haha klopt, mijn meest linkse vrienden wonen in de oudste energie onzuinige huizen, en lekker bio avocados uit Peru eten. Koekkoek.
@hetgeleteken | 05-11-22 | 10:55: Tsja linkse vrienden dan vraag je er wel om he, ik eet rechtsdraaiende bio avocados uit Marokko en Spanje en heb een energie neutraal huis en auto... Ben dan ook best wel selectief als het op vrinden aankomt;)
Klopt, en dat zij het meeste geld hebben is uiteraard geen excuus het gaat immers om idealen. Vrijwel iedereen die ik ken die GL stemt reist nog altijd meerdere keren per jaar naar verre oorden. Dat heeft hun interesse.
Al zullen er natuurlijk ook GL'ers zijn die wel groen bezig zijn.
@hetgeleteken | 05-11-22 | 10:55: Beste vriend stemt GroenLinks, heeft onlangs airco’s laten installeren, heeft geen zonnepanelen maar wel een gezellige gashaard in de huiskamer, twee auto’s, heeft een tegeltuin, 3 kinderen, gaat drie à vier keer per jaar op vakantie en komt dan met verhalen van: wist je dat de menselijke eiwitbehoefte maar 75 gram per dag is? Je hoeft niet iedere dag vlees te eten etc.
@Sinterbikske | 05-11-22 | 11:11: hihi.. herkenbaar! En hij pronkt vast ook met (bak)fiets naar de bioboerderij voor groenten en fruit te gaan.
@Roos | 05-11-22 | 11:22: Een pronkfiets! dat is van alle tijden ;) sciencepolicy.colorado.edu/students/e...
Het is leuk om werkman Paul Peeters te lezen. Een mild reagerende man die wel goed onderzoek doet en ideeen heeft. Hij heeft jaren geleden al genoemd dat juist die groep van gl, vvd en 66 de vliegers zijn. Overigens vond hij dat een beeld hoe moeilijk het voor mensen is gedrag aan te passen een ambities.
Al die aflaten die deze mensen kopen en luidkeels verkondige op de vegetarische buurtborrel, helpen geheel niet.
Dit is een leuk artikel van hem.
www.evertnieuwenhuis.nl/nieuws-achterg...
Verder is zelf milieu centraal of defensie (weet even niet meer wie) leuk. Die hebben staatjes waarin je ziet hoe een vliegvakantie naar Thailand zich verhoudt tot bv autorijden, douchen, vlees eten. Het haalt het geroep onderuit wat Beste Landgenoten ook weer doet: “ja maar die mensen met minder geld rijden meer in vieze auto’s en eten meer vlees. Overigens is dat een weer eens niet onderbouwde stelling. Verder geeft zelfs een milieuclubs aan dat een retour vliegen naar Thailand gelijk staat aan ruim 5 jaar auto rijden, met een middenklasser.
Het hele klimaatdebat is niets meer dan een polariserende stok om het eigen deugen te promoten. Het is niets anders dan vroegere tijden van opzichtig in de kerk zitten en doen wat dominee en priester roepen, maar ondertussen achter de voordeur……….
@Nuuk | 05-11-22 | 12:17: dank! Prachtig artikel en het leest lekker weg.
Geinig dat hij ook het woord "aflaat" gebruikt.
Zelf vlieg ik niet en heb bomen in de tuin :-).
Het is ook verschrikkelijk dat links Groen heeft toegeëigend. Uit het linkje dat ik had geplempt blijkt dat SGP-ers het minst vliegen. Het zal me niet verbazen als deze groep verder ook soberder leeft. In ons stelsel wordt SGP aardig aan de rechterkant geplaatst, maar als het erop aankomt zou het zomaar kunnen dat je je dat de minst vervuilende stemmers vindt.
@Roos | 05-11-22 | 12:35:
Natuur in de buurt, leefgebieden voor dier en plant, schoon water en lucht, is allemaal heel fijn. Voor links en rechts.
Links heeft echter in alles, ook op sociaal gebied, een heel dwingende agenda gehad. Paternalisme is onlosmakelijk verbonden met het linkse denken en dat maakt het irritant en een soort religieus fanatisme.
Groen en linksige types kan je ook leuk confronteren met feit dat de nazi’s nogal natuurorganisaties waren. Veel beschermde natuurgebieden hebben in die tijd hun oorsprong. Göring was echt een drijvende kracht. Vegetarisch eten was ook hot onder de top van die beweging.
Zo zie je maar weer dat links zich opzichtig zaken wil toe-eigenen die je i.p in andere denkrichting ook belangrijk gaat tegenkomen.
Ondergetekende zoekt over een week of wat ook nog even de zon op. Geen enkele zorg over zorgen door dit schorem. Ochtendvlucht, want ritme door baan. U heeft wel een idee welke kant ik op wil met deze tegel.
U wilt de kant op van het zuiden.
Er vanuit gaande dat de warhoofden te lui zijn om vroeg op te staan...
Impliceert u nu dat het luie flikkers m/v/x zijn?
Geniet er maar van... hier iemand die uit principe alweer 25 jaar niet meer heeft gevlogen voor vakantie reizen laat staat eventjes naar de zon (whatever that may be)
Sjips nou is mijn tegelcommentaar bij B.L. weggejorist.
Goed gedaan Joris, lol.
Oke, gelezen.
Ja Joris ademt me in de nek. Nog een paar keer en ik heb een ban te pakken. Vandaag dan maar ff wat anders doen. Fijne dag, GS!
@Beste_Landgenoten | 05-11-22 | 10:27: ga eens naar schiphol..
He bah, mijn linkse collega's klaagden wekenlang over asociale kutboeren die wegen vastzetten, want fatsoenlijk demonstreren doe je immers enkel en alleen op het Malieveld heb ik geleerd. Nu moet ik vanuit die hoek zeker wekenlang geklaag horen over deze actievoerders op Schiphol? Of toch niet?
FvD neemt iets buiten beeld op en het zijn fascisten. Tim Hofman doet niets anders en is hun linkse deugheld.
Moe wordt je van dat hypocriete volk.
Zeker hypocriet, zelf pakken ze het vliegtuig want dan heeft het een reden (een voorbeeld uit eigen omgeving: een vrijgezellenfeest in Spanje en een trouwerij in Toscane - in "bohémien-stijl" op blote voeten.)
Als hierdoor Lelystad Airport en laag vliegen tot in oost Nederland niet meer nodig is dan vind ik het wel een goede (maar natuurlijk compleet zinloze) actie. Lelystad Airport ging al niet door omdat het financieel een ramp project was en is, Niet omdat er demonstraties zijn. Ik reken er nog steeds op dat Lelystad Airport alleen open gaat voor elektrische vliegtuigen en dat kan nog wel 10 jaar duren.
De overheid moet maar eens beginnen met meer consistente belastingwetgeving. AL je met het vliegtuig naar België gaat dan alles maar BTW en accijnsvrij kunnen, maar met de auto of milieuvriendelijke trein gelden die vrijstellingen niet.
Jullie vergaten in jullie opsomming van reizigers nog de weekendjes Mallorca, midweek Torremolinos, weekje Salou, stedentrip Barcelona en 5 daagjes Ibiza.
Die naar die moeder daar in Marokko mag daar blijven.
Maar al die trendy midweekjes een weekendjes mogen best wat minder. Ook die buitenboord motoren over de Middelamdse zee en de busreizen naar ter Apel.
Er is helemaal niks mis met een paar daagjes Ibiza. Nu u het zo zegt, het wordt wel weer eens tijd ook.
*Booking aanslingeren doet*
En de voetbalsupporters die voor een weekend het vliegtuig pakken want Ajax speelt, het vrijgezellenfeest- weekend in Benidorm en de trouwerij in Toscane .
Ook/ juist door klimaatactivisten die dan met droge ogen en verontwaardigde stem verkondigen dat dit anders is, want unieke gebeurtenis.
@elfenstein | 05-11-22 | 10:05: Ik weet niet of er iets mis mee is maar kan me er werkelijk helemaal niets bij voorstellen, het spreekt mij echt niet aan,een paar daagjes Ibiza? WTF!.
Er zijn altijd nog mensen die voor hun werk het vliegtuig moeten nemen. Neem de zeelieden die collega's moeten aflossen in noem een zijstraat, Taiwan. Zij die aan boord zitten en zouden worden afgelost kunnen nog een reis mee met alle gevolgen van dien omdat het schip niet gaat wachten op een verlate aflosser.
Niks te zien hier op Schiphol. Te vroeg zeker.
Nee je was te laat. Ze zijn nu al gekrompen. Vandaar dat je ze niet meer ziet.
Zou trouwens wel weer hilarisch zijn als er straks 4 mensen staan. Na een oproep met de tekst: "Kom ook! Neem al je vrienden mee!"
@peterdh | 05-11-22 | 10:00: Geen hond komt, althans die van mij niet.
@peterdh | 05-11-22 | 10:00: Neem allebei je vrienden mee!
Allemaal dood door stikstofvergiftiging.
Het milieu vind ik belangrijk maar het klimaat doet me niks. Ik kan niet wachten om hier palmbomen in de tuin te zetten. Dan laat ik voor het hele plaatje ook nog twee vrachtwagens met wit zand aanrukken.
Die palmbomen kunnen hier al groeien hoor.
Daar hoef je niet op te wachten.;-)
Met die palmbomen komt ook de rest van de hele boulevard in Tunesie mee hoor, dat je het maar even weet ;)
Ik heb al 8 palmbomen, 41 bananenplanten, siergember, canna, strelizia hier in Limburg. Alleen de strelizia moet in de winter naar binnen.
Als we toch in een Bananenrepubliek leven kun je net zo goed je tuin er op inrichten. Is klimaatadaptief.
@KayakFun | 05-11-22 | 11:30: echt full size palm bomen? gaaf.. bij mi was het al een hele toer om een 4mtr hoge palmboom in de woonkamer aan de gang te krijgen maar nu is ie lekker aan het groeien ;)
Ik begrijp van u dat er geen grijs middengebied bestaat. Jammer. Dat is nogal zwart/wit/polariserend. Moeten we dat willen?
B.L. neem nou niet alles zo serieus.
Het is een uitlaatklep voor velen onder ons.
Geniet een beetje van de schrijfsels en tegel wat weerstand.
Knipoogje.
@goedverstaander | 05-11-22 | 09:58: Snik, u bent altijd eerder.
Maar wat vind je van de demonstraties zelf?
Ojee...'Burgerlijke ongehoorzaamheid'... mag dat nu opeens wel?
Alleen als het, het links gespuis goed uitkomt. Stelletje hypo's.
Lekker binnen in Schiphol Plaza. Bij Burger King staan ze drie rijen dik voor de balie.
@goedverstaander | 05-11-22 | 09:54:
Eindelijk een keer iets goeds te knagen mét geldig excuus voor de blauwharige medegrotbewoner: ja maar ik was aan het demonstreren en er was niks anders!
Je ziet dat trouwens ook doorlopend op festivals die over zijn gegaan op exclusief vega-aanbod. De slimmerik die voor de ingang gaat staan met z'n snackwagentje (sorry, foodtruck) vol frikandellen en worsten verkoopt binnen het uur uit en gaat lachend op weg naar de bank. Erst kommt das fressen und dann die moral.
@elfenstein | 05-11-22 | 09:59: Dat is balans, daar moeten die grotbewoners nog aan wennen.
@Zitvlak | 05-11-22 | 10:03:
Nee, het wordt je keihard door de strot geramd. Je hebt geen keuze meer, weliswaar is een enorme meerderheid van de bevolking gewoon omnivoor, op zo'n festivalletje kan je niet anders dan aan de vegaburgertjes, linzenprutjes en tofusaté. In dat verband ook wel mooi:
Ze hebben het ook geprobeerd met de crewcatering, dus de jongens die zo'n festival opbouwen. Was geen succes, de hele crew is vertrokken naar Cannibale Royale en heeft het zich goed laten smaken, de catering bleef zitten met honderd porties konijnenvoer. Om je rot te lachen, doorgeslagen predikantjes die erbij staan als een natte poedel, bijkans huilend om zoveel onrecht. Onbetaalbaar.
@elfenstein | 05-11-22 | 10:09:
"Nee, het wordt je keihard door de strot geramd."
Dat kunstje dacht de cateraar van het bedrijfsrestaurant ook te kunnen met z'n "vega week" Gevolg, na 2 dagen 0 klandizie "vega week" gestopt.
Deugen is leuk, totdat het omzet kost
@normanius | 05-11-22 | 10:21:
Je werknemers je eigen deugzucht opleggen via het voer in de kantine. Toe maar. Dan maar de bon van de Febo inleveren, zeggen dat je allergisch bent voor vegetarisch eten.
@elfenstein | 05-11-22 | 10:26:
Was niet vanuit de werkgever, cateraar pacht het bedrijfsrestaurant.
Wat betreft de crew catering op festivals welke je eerder aanhaalt...
Heb zelf in de evenementen branche gezeten als technisch producent.
Fatsoenlijk voer voor de crew dwing je contractueel en onder boetebeding af.(is t niet te vreten dan regelen we zelf wat anders en jij als organisator krijgt de rekening) Te vaak meegemaakt dat m'n crew 12 tot 16 uur moest doen op kleffe witte broodjes euroshopper beleg of Domino's afval.
Schiphol naar 200.000 vluchten per jaar lijkt mij wel prettig.
Focussen op de meest rendabele?
Voor een eenvoudige vakantievlucht s.v.p. even elders opstijgen en landen.
Heb echter het gevoel dat geen activist noch ambtenaar noch Kamerlid noch Regering bezig is rationeel voor Nederland het beste te doen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk en ik doel trouwens vooral op de kartelpartijen, wiens geestverwanten nagenoeg 100% vd ambtenarij uitmaken). Media, frames en verdragen zijn weer heilig en zullen alles bepalen.
Ik moet in januari vanaf Schiphol vliegen. Is de stank van die hippies dan verdwenen of moet ik een spuitbusje meenemen?
Davidoff blauw water heerlijk.
omaweetraad.nl/tomatensaus-vlekken-kl...
Niets moet.. ;)
@Zitvlak | 05-11-22 | 09:49: ja
Aanhouden, ID kaart uitlezen en weren uit alle voertuigen die (indirect) op fossiele brandstof draaien. Indien ze niet-leren schoenen dragen of een plastic zakje; afnemen. Mensen moeten maar eens leren consequent te zijn.
Wel leren schoenen moeten dan wel van een wilde bison zijn.
@HogeNood | 05-11-22 | 09:47: uiteraard enkel als ze die zelf gejaagd en gefileerd hebben.
De lucht van het looien, die hebben ze van zichzelf al.
@HogeNood | 05-11-22 | 09:47: Ze lopen vaak op sneakers toch? www.greensneakerstore.com/nl/
@Smoelensmid | 05-11-22 | 09:57: Save The duck zit er ook bij, ben ik toch groener dan ik wist.
@Sinterbikske | 05-11-22 | 10:33: Het siert je;) Nu nog de bijpassende auto.. plantbasednews.org/news/economics/bmw...
@Smoelensmid | 05-11-22 | 10:57: Dat zijn goede innovaties. Ipv zaken willen verbieden is innovatie veel belangrijker en doeltreffender, het aantal mensen op aarde stijgt in rap tempo en de luxe waarin zij leven stijgt nog sneller.
Oprotten GS, net alsof er alleen maar E.R. figuren komen. Heb niks met die klimaatfascisten maar ik ben de vervijfvoudigde overlast van die klote herrie van Schiphol meer dan zat. 20 jaar geleden was het hier prima uit te houden, nu niet meer. Zeker omdat Schiphol alle wetten overtreed. Het milieu interesseert me geen reet, heb toch geen kinderen... Maar die herrie is ziekmakend en irritant, elke minuut een vliegtuig over je huis... schipholwatch.nl/2022/10/18/definitie...
Het is wat als je naast een vlieghaven gaat wonen...
Helder. En terecht
U 'milieu interesseert me geen reet, heb toch geen kinderen' bent dus niets anders dan een egoïst. Nu het lawaai u begint te storen wordt het u teveel. Het gaat u dus niet om ons land en onze bronnen in goede staat te houden maar enkel om uw eigen, privébelangen.
U heeft een punt.
GS wil het wereldkundig maken, u weet wel met een knipoog.
Je hebt daar toch ZELF je hut gekocht of gehuurd?
In economische zin zijn mastodonten als de haven van Rotterdam en Schiphol fenomenen uit de Steentijd. Nederland denkt nog steeds dat zijn welvaart afhangt van Schiphol. Schiphol genereert baantjes voor koffersjouwers en hamburgerbakkers. Het echte geld wordt verdiend door ASML, rondom de High Tech Campus in Eindhoven, door Adyen en Mollie. Kortom, die luchthaven moet worden verplaatst naar een eiland in de Noordzee.
@Somsbestgenuanceerd | 05-11-22 | 09:44:
Welnee…
Hij heeft het alleen maar over z’n eigen ik.
Ikke ikke.
Verhuizen is wellicht een optie, klimaat mag kapot, maar purgie heeft last van de herrie.
Kijk, wij wonen hemelsbreed 500 mtr vd A27.
Dag en nacht geluid van auto’s 24/7.
Ik noem dat maatschappelijk belang.
Op mijn beurt interesseert het mij weer niks dat uw woongenot wordt verstoord en uw gezondheid wordt aangetast. U heeft geen kinderen en dus interesseert het milieu u niet, ik ken u niet en ervaar geen geluidsoverlast van Schiphol, dus interesseert mij dàt niet. Zo maken wij er, als egoïsten onder elkaar, een fijne samenleving van. Met vaasjes enzo.
ik woon ook onder een route, iedere minuut eentje. Kan me niks bommen, ik woon hier lekker en maak zelf ook regelmatig kabaal dat mooi verzuipt in de vliegtuigbrul. Dat vliegveld was er eerst, ik heb er zelf met veel plezier gewerkt, mooi laten gaan.
1978 vertrok ik van onder de "bulderbaan", met zuidwesten wind was een normaal gesprek niet mogelijk, want om de minuut kwam er zo´n herrieapparaat over (toen maakten ze nog echt herrie). Het huis waarin ik woonde was van voor de oorlog, dus geen vrije keuze. In die tijd waren er mensen die een huis kochten en dan begonnen te klagen over de herrie, tja da´s dom hè. Klagen hielp toen niet en zal nu nog minder helpen. Sindsdien zijn de vliegtuigen trouwens aanmerkelijk stiller geworden,
Dat van het milieu was een geintje. Mijn ouders en mijn gehandicapte zus kunnen niet (meer) weg. Ik zorg deels voor hen. Ik ben hier geboren en getogen. Ik ben zeker niet tegen vliegen maar Schiphol is gewoon veels te (deels illegaal) groot geworden.. Vroeger was het goed te doen. Nu niet meer, en als mensen zeggen dat ik moet verhuizen, ik ruil over een tijdje graag met u..
@theo-is-dood | 05-11-22 | 09:46: Mee. Eens.
Dat het milieu u niet interesseert is in en in triest en daar gaat het deze klimaatfascisten ook helemaal niet om. Klimaat is hetgeen dat u zich niet hoeft aan te trekken maar milieu heeft direct invloed op de leefbaarheid van de omgeving.
@HeerVanStand | 05-11-22 | 09:49:
"U heeft geen kinderen en dus interesseert het milieu u niet,"
Kun je ook omdraaien.
U heeft kinderen en dus boeit het milieu u geen biet want u moest zo nodig nageslacht kweken.
@theo-is-dood | 05-11-22 | 09:46:-
Ja, Noordzee, goed idee.
Met een supersnelle metro onder de duinen door.
Als je vette immigranten om de luchthaven huisvest, dan dempt al dat meedrillende vet het geluid goed.
De belangen van Schiphol zijn belangrijker dan uw levenskwaliteit.
De belangen van Tata zijn belangrijker dan uw kinderen die kanker krijgen
De belangen van alles dat een lobby heeft en groot genoeg is belangrijker dan Henk en Ingrid.
Want het heet dan 'in het algemeen belang'.
Net zoals de sjoemelsigaret heel snel kon worden aangepakt in het algemeen belang (not).
Alleen sommige mensen moeten zich schikken in het algemeen belang, en anderen met poen kopen dat gewoon af.
Tot zover de gelijke behandeling.
En het idee erachter is, dat Schiphol goed is voor iedereen en dus ook goed is voor u.
Net zoals de windmolens die stroom leveren aan hen die er niet tegenaan hoeven te kijken.
Da's dus logisch.
En dat stopt nooit.
Want er is altijd wel weer iemand die wel geld wil verdienen of risico voor iets wil nemen en dan handig de kosten en risico's en ellende bij u weet te parkeren.
Als dat lukt noemen ze dat bij de VVD succes hebben.
Windmolens van 300m erdoor proberen te drukken in Culemborg bijvoorbeeld.
Not in my backyard, maar in de uwe.
Wel de bonus, niet de zwoep zwoep.
Of in uw geval, de gierende straalmotoren elke minuut.
Begrijpt u wel?
Yep, ik woon al jaren met zicht op 2 aanvliegroutes. De herrie is soms irritant. Wat mij verbaast is dat er bijna nooit een vliegtuig uit de lucht dondert.
Je zult maar museumdirecteur zijn, de schrik slaat je toch om het hart. De actievoerders richten straks hun in tomatensoep gedrenkte pijlen ook nog op het nieuwe slavernijmuseum. Oh, wacht.
Daar staan slaven als wachters, weinig kans.
Nou niet alleen bij de museumdirecteuren.
Sowieso.
Menig Nederlander ziet het toch als cultureel erfgoed en daar dien je met je poten vanaf te blijven.
Gemiddeld 3000 kiloton kerosine per jaar is toch wel een aardige plas.
Hoeveel Co2,stikstof,en roet is dat per jaar.
Iets minder gevlieg is echt wel beter,gevaar ook.
De belangen van fossiele grondstoffen industrie,daar ga je het echter niet van winnen.
Probeer het eens. Een week geen vliegtuigen wereldwijd. Maar dan ook nergens, niet in Amerika, China, Rusland, India, nergens, allemaal een weekje aan de grond blijven. Enig idee van de gevolgen daarvan? Die mensen willen toch wel naar hun werk, familie of, de vlegels, op verkansie dus dan gaan ze andere manieren zoeken. Dat worden enorme aantallen extra auto's, bussen, treinen en schepen, had u al nagedacht over wat dat allemaal uitstoot of maakt dat verder niet uit? Die brandstofindustrie hoeft helemaal niks te winnen, we vragen er zelf om omdat we niet zonder kunnen, als u daar iets aan wil doen bent u van harte uitgenodigd om de Warpdrive uit te vinden, tot die tijd doen we het er maar mee.
Maar, hoe komen al die wap... ik bedoel, demonstranten naar Schiphol ? Niet alleen met het OV, wat als je de verhalen mag geloven propvol zit (Want NS), bovendien stoot dit OV zelf ook CO2 uit middels verbrandingsmotoren.
Ah, per auto ! Oh, wacht. Co2 uitstoot van miljoenen personen auto's - En vele vrachtwagens - vormt het grootste gedeelte van alle Co2 uitstoot tezamen. Dat is niet omdat ik dit zeg. Wie zegt dit wel. Nou, wetenschappelijk onderzoek. Maar nee. Allemaal de schuld van Schiphol !
Er wordt minder gevlogen. Onder dwang van dit kabinet.
@elfenstein | 05-11-22 | 09:44: Vliegconsumptievraag is niet inelastisch. Allerminst zelfs. Juist vanwege de alternatieven en vanwege de vele pretvluchten.
@Nederlandop1 | 05-11-22 | 09:48: met de blabla car, dat scheelt weer auto verplaatsingen , soms is de oplossing heel simpel;)
@Smoelensmid | 05-11-22 | 10:00: Is het slechts een bus ? Dit vertaalt zich tegelijkertijd in een mooi doelwit, voor de ME
@Zomaarwat | 05-11-22 | 09:54:
Definieer pretvlucht. Mogen mensen niet meer op vakantie? Alleen nog maar werken voor ome Rutte en zijn Roversbende, verder kop dicht en blij zijn met een voettocht naar drenthe? Ik vind dat zo'n prachtig voorbeeld van oer-hollands calvinisme, het hoeft niet per se, het is niet direct functioneel dus moet het weg.
Voor de goede orde, het merendeel van alle vluchten wereldwijd is werk of familiegerelateerd, binnenlandse vluchten in Amerika en andere écht grote landen zijn pure noodzaak anders moeten ze het hele land dichtasfalteren en de economie een heel stuk terugschroeven omdat niemand meer op tijd op z'n bestemming komt. Per passagier valt die uitstoot dan ook nog wel mee, stel je voor dat ze allemaal in hun Ford Raptor kruipen om naar de familie aan de andere kant van het land te gaan. Kan helemaal niet, vliegen hoort er bij, doe je niks aan en in plaats van erover janken, kom maar met wat beters, wees de volgende Henry Ford en verzin een vervoersmiddel en krachtbron die het schoner doet, dáár zitten we op te wachten.
@Nederlandop1 | 05-11-22 | 10:09: nee blabla car dan kun je via internet je reis delen, mijn dochter is er fan van en net op weg naar Italie weer iemand meegenomen die de reiskosten deelt.. een sympathieke oplossing
@Smoelensmid | 05-11-22 | 11:09: Psst - www.sqills.com/cases/blablabus/
Deugert, plant u zelf niet voort. Dit is de enige manier om te voorkomen dat uw opvolging, in generaties te gaan, de aarde op geen enkele wijze belast.
Ik ben tegen het goede voorbeeld geven - dan ben je een goedsul.
Dringend opleggen - ja!!
@HogeNood | 05-11-22 | 09:41:laat mij maar een goedsul wezen dan, heb niet anders geleerd tijdens mijn tandartsopleiding dat tell show do werkt..
Hoe je een hele stationshal kunt zien bukken? Door met een trombone het geluid van een laagvliegend vliegtuig te imiteren. Zelden zo gelachen.
De Holblazer, stiefbroertje van de Damschreeuwer.
Laat ze zich allemaal maar aan een Jumbo 747 vastplakken. Zo'n vliegmasjien is wel groot genoeg voor deze klimaatplakkertjes. Daarna snel de kaagbaan op en met gezwinde spoed de lucht in. Es zien of die lijm echt zo sterk is.
Ongewassen lijmt minder.
Dus die donderen er zo af, net als de flapdrol op de tafel.
Lol!
Minder vluchten kan de luchtkwaliteit in Nederland wellicht verbeteren maar de vraag is hoeveel een vermindering van het aantal vluchten in Nederland kan betekenen voor klimaatverandering. De Chinese overheid heeft aangekondigd dat het aantal civiele luchthavens in China de komende 15 jaar zal toenemen van 241 tot 400. Er komen dus bijna 160 nieuwe Chinese luchthavens bij, oftewel zo'n 10 per jaar.
Ook in bijvoorbeeld Afrika groeit de luchtvaart rap, met name omdat steeds meer binnen en tussen Afrikaanse staten zelf gevlogen wordt (opkomst meer regionaal gerichte economie). JKIA in Kenia - de grootste luchthaven van Oost-Afrika, investeert zo ruim een half miljard in een nieuwe terminal en zelfs in het arme Ethiopie werken ze aan 3 nieuwe kleine luchthavens.
Bij Greepeace en consorten kunt u gratis oogkleppen bestellen.
Uw manier van discussie is dan uitgesloten.
Bovendien hebben we een voorbeeldfunctie * proest *
Als die klimaarcommunisten écht geloofden wat het IPCC ‘communiceert’, dan verplaatsen we miljoenen mensen en verhogen we onze dijken.
Maar dát doen ze niet…
Ho ho, maar in Afrika wonen nakomelingen van slaven. Dus die mogen zoveel vliegen, Hummer rijden en airco's laten blazen als ze willen.
De meeste megalomane projecten in china zijn wel met veel bombarie aangekondigd maar nooit (volledig) gerealiseerd. Alles wat daar vandaan komt moet je met de nodige korrels zout nemen.
@Montgomery Burns | 05-11-22 | 09:39:
Na de herstelbetalingen kunnen ze dat ruimschoots bekostigen. Ze kunnen zich zelfs slaven veroorloven.
Maar eerst naar China vliegen en daar demonstreren is ook niet handig voor het klimaat.
@Beste_Landgenoten | 05-11-22 | 09:46:
Op zich wel, die zien we nooit meer terug dus daarmee leveren ze dan wel degelijk een kleine maar belangrijke bijdrage aan vermindering van de overbevolking. Lijkt mij toch wel winst hoor.
Nu is ‘luchtvaart’ ook wel een bizar fenomeen. Beetje met je stinkende kerosinebus met vleugels rondvliegen. Herrie, vuil en niet de belangrijkste infrastructuur qua vervoer.
De wegen zijn veeel belangrijkerder!
Dat onze karteldwazen bij voorkeur in trein en bus investeren en vooral in dure elektrusche auto’s heil zien, is wrang. Maar ja, dezelfden hebben alle seinen op groen gezet voor biomassacentrales en ondanks bewezen rampzaligheid op CO2-gebied, luchtvervuiling en (oerbos)ontbossing, draaien die massaal stevig door.
Dus lieve klimaatactivistjes, werk aan de winkel!
D66 /Groenlinks en nog meer van ZG actie groepjes moeten toch wat doen om hun subsidie geld te ontvangen ,want dit kabinet steunt die terror groepjes
Kost mij met bus en 1e klas treinkaartje meer dan 100 euro. Ik meld mij bij deze af.
Deze klimaatconservatieven hebben gewoon wat moeite met verandering.
Als progressief heer juich ik de vooruitgang van het klimaat juist toe.
KLM, nou niet bijdehand gaan lopen doen en de vliegtuigen met lijm insmeren
Krijgen de milieuterroristen dan ook punten op hun frequent flyer pas?
Toevallig gisteren in m’n mailbox:
Flying Blue
De nieuwste Promo rewards... hier zijn ze!
Boek voor 30-11 en vlieg tot 30-4-23
Ik ga Schiphol en de blauwe vogel maar eens steunen.
kijk, ik ben niet tegen schoner vliegen of rijden, maar vind wel dat de bedrijven de tijd moeten krijgen te innoveren.
De autoindustrie doet dat.
Grote fabrieken doen het ook.
Heeft tijd nodig, maar het gaat vooruit.
Ook vliegen zal schoner worden, al zal het niet meevallen zo’n zware kist elektrisch aan te drijven.
De mensen die vandaag doelbewust een mooi bedrijf willen slopen lijden allemaal aan een ernstige psychose.
Klimaat is een obsessie voor ze, overtuigd door elkaar, dat we allemaal dood gaan vóór 2050.
Die hebben het over niets anders dan dat de aarde stuk is vóór 2050.
Blind fanatisme, niet voor reden vatbaar.
Verandering gaat ze niet snel genoeg, haalbaarheid boeit ze niet.
We zijn nog maar een paar stappen verwijderd van grof geweld.
Al die mini-Volkertjes zijn straks bereid om héél ver te gaan met hun acties, wellicht in staat om te moorden.
Boeren in stikstofgebieden mogen wel uitkijken.
De groep hysterische klimaatcommunisten groeit.
Van Schotland tot Italië maken ze dingen stuk.
Bereid om over de grens acties uit te voeren.
KlimaatSalafisten die enkel hun eigen heilige boek geloven.
Geïndoctrineerde psychopaten.
Inderdaad, er zit meer achter dan alleen het klimaat. Ze willen grote bedrijven kapot want kapitalisme boe! En veeteelt moet kapot want diertjes zielig, dus iedereen moet veganist worden. Een langzame omschakeling verstoort hun kans op hun ideale socialistische veganistische wereld.
Als je hard schreeuwt en jezelf opfokt werken je hersenen niet meer normaal.
De frontale cortex gaat offline.
Daar zit het geweten en zelfbeheersing, het beoordelingsvermogen, de rede, sociaal gedrag
Dan kom je in een soort niet-rationele toestand.
Moet je maar eens kijken hoe dat doorwerkt.
Soms bij rellen, voetbalhooligans, elkaar opfokkende nazi's, elkaar opfokkende BLM-types die met wapens rondlopen, mensen die zich laten opfokken door volksmenners en demagogen.
En de door menners over langere termijn opgefokte mensen zowel links als rechts.
Volksmenners en demagogen weten heel goed welk spelletje ze spelen.
En het volk, dat wordt gebruikt.
Dat merk je op van die gezellige mopperverjaardagen.
Er is altijd wel een buurman of een oom die na een borreltje of drie 'ze' tegen de muur wil zetten. Of een woke-tante die uit haar stekker gaat.
@Sinterbikske | 05-11-22 | 09:41: Dat proef ik ook! Met ‘milieu’ heeft het niets van doen. Dat is slechts de stok om mensen de ‘juiste’ kant op te slaan. Vandaar ook het irrationele zoals heilig geloven in zeespiegelstijging (vanwege China ec onvermijdelijk als we het IPCC mogen geloven) maar pleiten voor windmolens en elektrische auto’s i.p.v. hogere dijken en massale volksverhuizingen. Dat helpt hun agenda namelijk niet! Helder als glas dus.
schipholwatch.nl/2022/09/26/schiphol-... schipholwatch.nl/2022/09/26/schiphol-... mooie innovatie van Schiphol
Wat vindt Maxima hier nu van?
Het klimaat bestaat niet.
Die zit vanaf haar gouden troontje het plebs toe te spreken. Makkelijk praten he, niet iedere dag een 10? Wel iedere dag een schandalige nieuwe outfit aantrekken. Goed voorbeeld joh.
@gestoptmetroken | 05-11-22 | 09:27: De Nederlander, dus u en ik, bestaat ook niet (meer). En aan die toekomstvisie van onze koningin wordt inmiddels hard gewerkt.
GroenLinks, GreenPeace, MilieuDefensie, Extinction Rebellion, Partij voor de Dieren; ze kunnen beter eens een paar grote varkensfokkers of kippenboeren gaan blokkeren. Om met Ed Nijpels (interview FD) te spreken: "De landbouw is Heilig in Nederland".
Tuurlijk.
Mensen, gezinnen thuis intimideren en bedreigen.
Waar ligt de grens voor jou?
1 dode boer, 2?
@Ruimedenker | 05-11-22 | 09:26: Wat ik wilde schrijven is dat deze actiegroepen geen boerenerven DURVEN bezetten. Omdat ze dan van het erf worden geschopt. Op Schiphol staat al een cameraploeg van de NOS klaar, en worden ze netjes behandeld
@Ruimedenker | 05-11-22 | 09:26: De sarcasme modus van Theo, geen idee.
@theo-is-dood | 05-11-22 | 09:37: Daar geilt de Nos op.
@theo-is-dood | 05-11-22 | 09:37:
Ok, dan begrijp je kennelijk verkeerd.
Maar dit tuig durft wel degelijk bij de mensen op het erf te komen.
Hebben ze ook in het verleden gedaan.
De acties worden grimmiger totdat grof geweld gebruikt gaat worden.
Die mensen zijn bezeten.
@Zitvlak | 05-11-22 | 09:39: Sterker nog, zo'n "actie" wordt vantevoren afgestemd met de NOS. Opdat men een plekje in het Acht-Uur journaal krijgt
@theo-is-dood | 05-11-22 | 09:49: Daar kon u wel eens gelijk in krijgen.
Nos is nauw verbonden met de milieu kliek.
Andersdenkend past niet bij de nos.
@Zitvlak | 05-11-22 | 09:52: Niet alleen met de NOS ook met de fotografen ik ben ook wel eens in het museum geweest waar de zonnebloemen hangen (aanrader trouwens) maar behalve mobieltjes geen kudde fotografen te bekennen.
Fabelachtig dat het milieugespuis op zaterdag een demo houdt.
Meestal is dat op een werkdag zodat de werkenden er last van hebben.
Ik mag hopen dat de weergoden deze knakkers niet vergeten.
De buien van vannacht gun ik hen zeker.
Waar blijven de instroom demo's....
Uh? "Verniel Kunst, Sloop Het Concertgebouw"? Sinds wanneer maakt de "brave gehoorzame burger" zich zorgen om kunst?..... Verder zou die " brave gehoorzame burger" eens wakker moeten worden.
Inderdaad, dan stemmen ze dat hele linkse zooitje een keer weg.
@Hiram | 05-11-22 | 09:23: Ben je ooit door een links persoon bij je kleine piemeltje gepakt? Anders kan ik jouw. met velen hier gedeelde, ongefundeerde haat tegen "links" niet verklaren.
@Poso | 05-11-22 | 10:33:
Tut,tut,tut, niet zo woke van u om er direct vanuit te gaan dat ik een manspersoon ben. Vooroordeel… vooroordeel…hoofdschudden doet.
How can I make the climate about me?
Het gaat al over jou, daarom hebben we ooit op onze gezamelijke kosten een afgezant naar boven gestuurd om dat te kunnen bevestigen. vimeo.com/218444800
Altijd benieuwd hoe vaak die actievoerders zelf met het vliegtuig op vacantie gaan.
Waarschijnlijk omdat hun functies vacant zijn. Dan kun je op vakantie.
Dus een politieke partij, GL, komt eens even de openbare orde verstoren en de boel saboteren. Kan dan nu ook de hele kamer even weglopen als Klavertje aan het blaten gaat de volgende keer? Helemaal klaar met die lui, je zit in de politiek en lost het daar maar op, lukt dat niet dan heb je gewoon verloren, accepteer dat nou eens een keer stelletje vreselijke kleine kinderen.
GroenSlinks zit vol voormalige sab0teurs en ex-terr0risten. Kennen jullie Sam Pormes nog? "In mei 2005 meldde het weekblad HP/De Tijd dat Pormes in 1976 zou hebben deelgenomen aan een guerrillatraining die destijds door het marxistisch-leninistische Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PFLP) van George Habash samen met de Rode Jeugd in Zuid-Jemen zou zijn georganiseerd. Geruchten hierover deden al langer de ronde, onder meer in het in 1988 gepubliceerde boek 'n Hollandse Stadsguerrilla van de Haagse Post-journalisten Frans Dekkers en Daan Dijksman. Pormes heeft zijn aanwezigheid altijd ontkend, maar volgens het weekblad werd zijn deelname gemeld in een rapport van de toenmalige Centrale Recherche Informatiedienst (CRI). Volgens Pormes moest er sprake zijn van een persoonsverwisseling. De beweging People Against Genocide (PAG) loofde een beloning van 4000 euro uit voor een foto die destijds in het trainingskamp zou zijn genomen, en waarop Pormes zou staan afgebeeld met een wapen." (Wikipedia)
@theo-is-dood | 05-11-22 | 09:25:
Politieke partijen met bewezen banden met terr0ristische groeperingen horen niet in de kamer. Het is het één of het ander jongens, of je gaat met een molotovcocktail in de weer, of met een stropdas. Allebei kan niet. Het is ook die ongelijkheid, milieuluitjes kunnen dat wel flikken maar zit er één foute gast in de mailinglijst van Geert dan is hij gelijk de antichrist en wordt uitgesloten. Ik ben die lui zó zat echt.
Hopen dat het uit de hand loopt dus.
Dan kunnen we die partijen verbieden, want criminele organisatie.
@nieuwe_Deen | 05-11-22 | 09:41:
Gaat niet gebeuren. Het is tenslotte een heilig doel volgens de nieuwe religie der klimaatkoekwauzen, alles is geoorloofd, de wereld gaat ten onder en alleen zij kunnen er nog wat aan doen. Pfff.
Ik begrijp het wel. Vincent van Gogh vloog in zijn tijd ook altoos van Nederland naar Frankrijk vice versa. Hij had ook de TGV kunnen pakken. De klimaatontkenner.
Jongens Jongens pak die terroristen eens aan
In feite zijn dit soort "acties" georganiseerd terrorisme tegen een bedrijf dat deel uitmaakt van de economische infrastructuur van Nederland. Als je in je eentje een startbaan zou blokkeren, dan wordt je eraf geknuppeld. En legt de rechter een boete+hechtenis op. Maar doe je het in georganiseerd verband, en wapper je met de partijvlag van de burgemeester van 020, dan kun je je gang gaan.
Lijkt me toch dat het redden van het klimaat bij jezelf begint.
Ga om te beginnen eens een keer je haar wassen en iets vaker dan eens per maand douchen.
Geen goed idee hoor. Schaamluis is ook al een bedreigde diersoort.
Kunnen die demonstranten niet nagekeken worden in het Pieter Baan Centrum? Volgens het CBS is de luchtvaart verantwoordelijk voor 1,3% van de uitstoot van NOx. Eerst vielen ze al olieverfschilderijen aan. Dan spoor je toch niet?
Ergens ook wel geestig. Zit je op een regenachtige verloren zaterdagmiddag bij elkaar en bedenkt dan dat het wel een strak plan is om schilderijen aan te vallen.
Bon, wie is er op dat soort dagen niet dronken?
Ja echt super goed voor onze gezondheid hoor, die 500.000 vluchten per jaar. Moeten we echt lekker blijven doen. :/
Okay. U moet kiezen. Ik ga in de winter drie maanden naar Spanje en stook dus helemaal niet in Nederland noch Spanje. Ik ga wel met het vliegtuig. Wat gaat het worden?
De vliegtuigen zitten behoorlijk vol de uitstoot pp valt best mee. Londen is een half uur vliegen als het taxiën een beetje meezit. Met de trein duurt het een eeuwigheid.
Bij gebrek aan schilderijen kunnen demonstranten hun gezicht vastplakken aan een abri van McDonalds.
Voor de extra versteviging nog wat nietjes gebruiken.
Ik heb anders ook nog een Makite schroefmachine…
Meisjes demonstranten,
Hebben jullie ook over de andere consequenties nagedacht?
Bijvoorbeeld:
Hoe moet met de mobiliteit van mensen in het algemeen?
Is dat alleen nog voor de elite straks?
Ga daar ook eens over nadenken.
Plak je vast aan een 747 en kijk hoe hoog je kont alvorens de lijm loslaat
Airport Kabul rivisited.
www.youtube.com/watch?v=I5MlsNVwSik
Hoezo op zaterdag? Hebben activisten tegenwoordig een baan ofzo?
Op weekdagen zitten die paar treinen die er nog rijden tjokvol. De NS, ook weer zo'n succesverhaal van het huidige kabinet.
Leuke plek om te demonstreren, maar beslissingen hierover worden helemaal niet daar genomen.
En ze hoeven zich geen illusies te maken.
Als je kijkt hoe lang het duurt voordat iemand het voor elkaar krijgt de sjoemel-sigaret goed te kunnen testen (dat verhaal met die gaatjes in het filter en de falende testmethode die echt iedereen en z'n moeder doorziet, een boze RIVM die wegloopt, maar ja, tabakslobby en politiek) dan kan dit nog wel even duren, jongens en meisjes demonstranten.
En trouwens jongens en meisjes demonstranten, waar gaan jullie heen op vakantie de komende tien jaar? En hoe?
Ik hoor de vliegtuigen gewoon nog in groten getale overvliegen. Kunnen die verwende werkschuwe rotkinderen dan echt helemaal niks? Dat is pas zorgelijk voor de toekomst van Nederland.
Zoals zo vaak met demonstranten, ze voeren actie op de verkeerde plek. De privejets zijn niet aan te slepen naar de volgende klimaatconferentie, echter diezelfde bezitters van die privejets betalen deze organisaties. Hoe hypocriet kan je zijn.
Haha juist. Maar dat snappen deze lemmings niet joh.
Een verwaarloosde luchthaven met dito vliegtuigen en overwoekerde landingsbanen is precies wat nog ontbrak om onze transformatie tot shithole country te completeren.
Hier bij luchthaven Maastricht ligt het er na een grondige verbouwing en renovatie anders weer piekfijn bij hoor, geen wonder dat Schiphol nu 47% van de aandelen heeft gekocht . Ik denk dat de TUIs Cor en Donnen en de Sunwebs op termijn wel naar het zuiden zullen gaan verkassen.
@Smoelensmid | 05-11-22 | 12:10:
Ik hoop voor jullie dat het daar mooi en relatief ongerept blijft. Op zomerse dagen krijgen wij hier altijd een soort sluierbewolking door de uitwaaierende vliegtuigstrepen.
Telaat, het halve kabinet en een handvol minsteries zitten al in Sjoarma el Sjeik om daar, na een fijne vliegreis, te discussieren met veel champagne enzo (Hallo Kaag) over klimaat. Er had gisteren gedemonstreerd moeten worden. Dan had je ze kunnen tegenhouden. Maar, let op, maandag op alle kartelzenders, Robojet grijnzend over degeweldige resultaten, internationaal, afspraken, doelstellingen, en ohohoh wat is de volgende conferentie in een ander dictatoriaal zonnig land toch belangrijk.
Kaag en consorten houd je niet meer tegen, zie je die al drie uur in een rij staan?
Hun eigen ingang, aparte 'controle' door de KMAR, met een auto naar de trap van het vliegtuig, en aan je personal assistant vragen 'wie zijn toch die mensen die daar staan?'
Wanneer gaan deze groeperingen bij de NS protesteren die de trein keer op keer nog duurder maakt dan het al is waardoor het publiek ervoor kiest om meer en meer de auto te gaan gebruiken..
Waarom staat dit op Geebstijl, ze weten toch dat wij geen vrienden hebben.
Even over die tomatensoep. De tomaten ervoor komen overwegend uit Italië. Voor de groei is veel water nodig, veel bestrijdingsmiddelen en ze worden veelal door illegalen (de nieuwe slaven) geoogst. Ze zitten een paar duizend kilometer is een vervuilende vrachtwagen naar Nederland en dan worden ze ook nog geregeld verpakt in een samengestelde verpakking die slecht te recyclen is. En dan gebruik je dat bij je milieu-acties? Volgens mij heb je het dan niet goed begrepen.
U slaat de spijker op z’n kop. Mooie tegel!
Nou ja, die tomaten zijn er toch al. Mss ook wel in de aanbieding, weet jij veel.
Voor die nieuwe slaven in Italië hebben wij toch nét een fonds van 200 miljoen ingesteld?
En het allermooiste is dat die zogenaamde slaven uit zichzelf de Middellandse Zee overvaren! We hoeven ze niet te gaan halen
@theo-is-dood | 05-11-22 | 09:27: Halen doen ze wel de NGO schepen liggen net voor de kust van Libië.
Die demonstranten hebben wel een punt. Zijn net als ik tegen het klimaat.
Moet daar nog een tekening bij?
Klimaatactivisme is een geestelijke afwijking.
Zo is het. Ecoextremisten zijn een gevaar voor de samenleving.
Volgens mij kun je deze demonstratie beter houden op de kraamafdeling van een ziekenhuis in Nigeria.
Moet je dan wel even naar toe vliegen.
Politieke partijen inclusief Burgemeester en kabinet staan op hun achterste benen als iemand wil komen spreken op een demonstratie in Amsterdam. Spreker wordt zelfs de toegang tot dit land ontzegd.
En over dit soort economisch en sociaal schadelijke klimaat 'terreur' - dat hoort allemaal onder het zogenoemde recht op demonstratie en vrijheid van meningsuiting.
Zoek de verschillen.
Het standpunt van de spreker.
Exact dezelfde groepen die op Schiphol demonstreren zijn de groepen die met geweld dreigen als reptielenbezweerder Icke een praatje komt houden. Kafka hoeft maar een belletje te plegen en een demonstratie wordt verboden: kafka.nl/
@Super Grover | 05-11-22 | 09:15: En wie bepaalt welk standpunt mag of niet? Dit kabinet?!
@Fervent | 05-11-22 | 09:46: De "gewapende" tak van GroenSlinks - KAFKA - regelt dat. KAFKA dreigt met een tegendemonstratie door een paar honderd gemaskerde en in het zwart geklede "demonstranten". Die de hele boel kort en klein slaan. U herinnert zich de G20-rellen in Hamburg?
"Twaalf miljoen euro schade door G20-rellen in Hamburg
De plunderingen en brandstichtingen tijdens de G20 in Hamburg hebben twaalf miljoen euro aan schade opgeleverd, volgens de eerste berekening van Duitse verzekeraars. Anderhalve week geleden was Hamburg drie dagen lang het toneel van links-extremistische relschoppers." (bron Volkskrant).
Ik heb geen vrienden.
Dus ik kom niet.
REAGEER OOK