Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdamse moskeeën met heel veel omwegen: 'Wij vinden homo's stom'

Verrassing zeg

Nou er was een Femke Halsema voor nodig maar het hoge woord is eruit. De homo's mogen van het dak. Amsterdamse moskeeën vinden de oproep van Halsema om 'een verklaring die oproept geweld tegen lhbtqqqqi'erss te veroordelen' maar stom. "Absurd, discriminerend en beschuldigend", aldus de Blauwe Moskee, die u mogelijk kent van de radicale engnekken die daar per toerbeurt homoseksualiteit komen bestempelen als 'het kwaad'. De moskee: "Wij laten ons niet door de gemeente voorschrijven welke standpunt wij dienen in te nemen, laat staan op commando." Nee jongens, jullie vinden homoseksualiteit vies en goor, een breed gedeelde opvatting onder de geile bebaarde beren van de islam. Dat weten we heus wel.
UPDATE - Voetbal is voor iedere... o nee wacht

Reaguursels

Inloggen

Die aanvoerder van Feyenoord kan dan beter bedanken voor de hele rol als aanvoerder. Heel lulverhaal maar het komt er op neer: Ik wil niks te maken hebben met Heaumaus. Dan wil je ook niks te maken hebben met de Nederlandse maatschappij. Gays/lesbo's en weet ik veel hoort er gewoon bij. Leef er mee of ga AUB weg. En dit is wel waarom we minder religie moeten hebben me meer Science. Uiteindelijk bestaan we over 1 miljoen jaar helemaal niet meer als mensheid dus kap gewoon met al die onzin.

Omebert | 16-10-22 | 23:25 | 4

Ik heb geen moeite met een speler die eerlijk voor zijn mening uitkomt, ook al wijkt die mening af van de norm. Ik heb daarentegen veel meer moeite met hypocriete voetbalbonden die de mond vol hebben van racisme en discriminatie, maar die als het om moslims gaat hun principes uit pure lafheid laten varen.

En eigenlijk begin ik steeds meer begrip te krijgen voor moslims in de Westerse samenleving. Wat zij doen is vanuit hun gezichtspunt volstrekt logisch. Het gevaar voor homo's en niet-moslims in het algemeen komt van de laffe politiek-correcte deugers die de autochtone liberale principes niet alleen weigeren te verdedigen, maar iedere autochtoon die dat wél probeert te doen aanvallen en kaltstellen. Rechters, politici, bestuurders, grote bedrijven, journalisten, linksactivisten, korpschefs bij de politie, officieren van justitie, en voetbalbobo's.

Professor Superhirn | 16-10-22 | 23:50

@Professor Superhirn | 16-10-22 | 23:50: Mooi verhaal. Maar accepteert die speler dan ook de meningen van anderen? Want als je zo een devoot moslim bent als hij aangeeft te zijn dan zal dat verdomd moeilijk samengaan.
Dus prima als hij dat standpunt inneemt maar dan niet janken als anderen je niet willen aannemen omdat ze zich niet senang voelen bij een moslim.

Johanvb | 17-10-22 | 00:21

@Johanvb | 17-10-22 | 00:21:
Nou ja, dat is precies het probleem natuurlijk. Moslims bekritiseren staat al gauw gelijk aan racisme. Voor je het weet heb je twee fatwa's aan je broek, een van de moslims zelf en een van de D66-gemeenschap.

Professor Superhirn | 17-10-22 | 01:37
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
van Dam | 16-10-22 | 22:51

Ik vind hun stom! Mag dat van de NPO?

stikstofhelp | 16-10-22 | 22:36

Kijk en dit laat weer heel goed zien waarom de Islam NIET in Europa thuishoort. En ondertussen laat de regering hele volksstammen toe die de ons nou niet echt goedgezinde ideologie aanhangen.
Culturele zelfmoord.....

JP1973 | 16-10-22 | 22:28
-weggejorist-
Mokum1012 | 16-10-22 | 22:20

En daarom doen al die haatbaarden het stiekem.

Hupkeneuke | 16-10-22 | 22:13

Volgens Kenneth Pérez zit het gewoon in de cultuur van die mensen om homo's stom te vinden.

Kenneth laat de mensen met deze cultuur daar vrij in om dat te vinden, en vindt Köckcü zelfs dapper.

Hou er maar mee op, wordt nooit iets met dat voetbal.

Papa Jones | 16-10-22 | 22:12

Redouan El Yaakoubi van Excelsior wilde ook de band niet dragen vanavond tegen Ajax. Staat nu een heel lulverhaal te houden waarom hij het niet wilde.

Burgerzaken | 16-10-22 | 22:06 | 2

Was een warrig betoog inderdaad.

Papa Jones | 16-10-22 | 22:14

Groepsdruk.

Nietgek | 17-10-22 | 01:51

Daar sta je dan met je aanvoerdersband... een aanvoerdersband die uitdraagt dat je eigenlijk van de verkeerde kant bent.

oranger | 16-10-22 | 21:55 | 1

Lullo

Nietgek | 17-10-22 | 01:52

#teamKökcü #houeensopmetdatgedram!

Amsterdamsko | 16-10-22 | 21:39

Het is allemaal zo zielig voor de moslims. Ze willen geen verantwoording afleggen, en ze zien alles als polarisatie. Prima, eindelijk kleur bekennen. Moslims zijn tegen homo's.

letopuwzaak | 16-10-22 | 21:30

Paar citaatjes uit De T.:

"Dat alleen moskeeën wordt gevraagd expliciet geweld te veroordelen is een directe beschuldiging aan het adres van de islamitische gemeenschap”, aldus de moskee in een verklaring.

Dat alleen moskeeën wordt gevraagd anti-homo-geweld te veroordelen is niet meer dan volkomen terecht.
Het voorspelbare gejank over 'discriminatie' is dan ook weer typerend voor de stuitende hypocrisie in islamitische kring. En voor de ingebakken neiging om alles meteen om te draaien.

Verder:

"Halsema heeft de Amsterdamse moskeebesturen uitgenodigd voor een overleg komende maandag over de bescherming van de lhbt-gemeenschap „en over de bijdrage die moskeeën kunnen leveren om de veiligheid van deze groep te versterken.”

Ik zie écht niet in, hoe zo'n Halsema aan het idee komt dat moskeeën die een bewijsbare en doorslaggevende bijdrage leveren aan homo-haat en het anti-homo-geweld dat daarvan het gevolg is, een bijdrage kunnen leveren aan precies het tegenovergestelde.

Die hardnekkig gedroomde linkse 'inclusieve samenleving' is inmiddels al lang uitgemond in een naargeestige, onderling vijandige en hopeloos verdeelde eilandengroep van parallelle samenlevingen. En elke moskee is een onderdeel van de loopgraaf van waaruit de islam de westerse samenleving bespuugt, verkettert en onder vuur neemt. Dat laatste soms letterlijk.

Peter Emile | 16-10-22 | 21:29 | 2

Ironisch genoeg is dit hopeloos naieve initiatief waarschijnlijk ook nog eens juist bedoeld om "de moslimgemeenschap" de hand boven het hoofd te kunnen houden in geval het volgende "incident" plaatsvindt met, ahem, "corpsleden en rechtse jongeren" (wat helaas slechts een kwestie van tijd zal zijn). Vergelijkbare initiatieven heeft men trouwens (dacht in Engeland) al eens eerder getracht te ontplooien, en ook daar bleken van alle religieuze groepen het de moslims te zijn die er het meest weerbarstig en afwijzend tegenover staan. Een imam gaf het volgende antwoord. Citaat : "het praktiseren van homoseksualiteit wordt in islam bestraft met de dood. Zo staat het geschreven en ik ga deze religie niet veranderen." Einde citaat.

Asteroid-B612 | 16-10-22 | 21:56

Geen woord gelogen...

niv01 | 16-10-22 | 21:57

Herinner me een interview op AT5 met 1 of andere COC figuur / woordvoerder, alweer bijna 20 jaar geleden. Zodra werd gesuggereerd dat er opvallend veel jongeren met een migratieachtergrond betrokken leken bij homofobische (gewelds) incidenten keek de man ontsteld en siste woedend "we gaan hier dus GEEN minderheden tegen elkaar opzetten, he !?" Zo begaan en solidair was deze subsidieheaumeau met zijn mede "gediscrimineerde" islamitische minderheid, dat hij ieder commentaar weigerde. Het probleem aankaarten zou moslims immers alleen maar in een kwaad daglicht stellen. Polarisatie ! Moeten we niet willen met zijn allen. Dan maar liever de realiteit ontkennen en deugen. Loop dan nu niet te jammeren dat je regenboogvlaggetje van de muur is getrokken (ongetwijfeld zijn "rechtste jongeren" de daders) en dat EEUWIGE gejank dat "homos niet meer hand in hand over straat kunnen lopen". Jammer dan, lelijk voor je. But you can't always get what you want. Jullie wilden dit toch echt zelf. Ik kan me daar persoonlijk absoluut niet druk meer over maken. Bekijk het maar. De les hier is : choose your friends wisely.

Asteroid-B612 | 16-10-22 | 21:09 | 2

In een grijs verleden was ik ooit vrijwilliger bij het COC; in mijn vrije tijd draaide ik bar-diensten in respectievelijk de vrijdagavond-disco en de coffeeshop in het hoofdkwartier in de Amsterdamse Rozenstraat.

Ik ben er teleurgesteld (en boos) vertrokken nadat ik steeds meer getuige was van de toenemende politisering bij deze organisatie; een politisering die vooral door aanhangers van 'links' werd doorgedramd, en die destijds begon met de introductie van bijna het complete alfabet voor de beschrijving van de doelgroep. Ik kreeg nare associaties met een fanatieke sekte, en voelde me niet langer thuis bij die organisatie, laat staan dat ik me erdoor vertegenwoordigd voelde. Sinds de ostentatieve openbare knuffelarijen van even domme als naïeve dram-nichten met hun grootste vijand: de islam, voelde ik me ronduit verraden.

Peter Emile | 16-10-22 | 21:45

@Peter Emile | 16-10-22 | 21:45:
De spagaat van woke en links wordt wel zichtbaarder. Het valt niet vol te houden. Een zeer goede vriend van mij was volop bezig in het COC, en hield in alle toonaarden vol dat moslims geen bedreiging voor hem waren. Ondanks mijn ervaringen (ik heb een joodse achtergrond). En ondanks ervaringen die hij zelf bagatellisseerde. Ik moet zeggen dat het wel een wig in onze vriendschap heeft gedreven. Ik begrijp echt dat je je verraden voelde.

letopuwzaak | 16-10-22 | 21:54

Mooi voorbeeld ook in Cuijk op een recent geopend "regenboogtrap".
www.gelderlander.nl/maasland/geschokt...
Iedereen en zijn moeder pislink natuurlijk maar van mij hoeft die trap eigenlijk ook niet echt in regenboogkleuren. Laten we met zijn alle nou eens gewoon normaal gaan doen.

Geen01 | 16-10-22 | 21:05

Ah, Amsterdam weer. Gelukkig woon ik nog veilig.

Openstijl | 16-10-22 | 21:04 | 1

Urk?

Nietgek | 17-10-22 | 01:54

tja iets met mannen in een jurk met baarden , wat wil je nou ?

pipokoeie | 16-10-22 | 21:01

"Wij laten ons niet door de gemeente voorschrijven welke standpunt wij dienen in te nemen, laat staan op commando." - kan de rest van NL nog een voorbeeld aan nemen. Je kunt veel van de Blauwe Moskee zeggen, een rechte rug hebben ze daar wel.

Paty | 16-10-22 | 20:53 | 1

Terwijl ze minstens vijf keer per dag op de knieën gaan.

Mokum Kosher | 16-10-22 | 21:49

Prima om je niet te laten dwingen om een verklaring af te leggen. Neemt niet weg dat de islam een achterlijke politieke overtuiging is. Weeg ermee!

metagod | 16-10-22 | 20:52

Dat allochtonen de PVDA gedag zwaaiden was een stap... en de volgende stap zal zijn dat ze dat 'inclusieve' idee wel leuk vonden als het om het allochtone gedeelte ging maar wanneer het om de alfabet mensen gaat (en daar gaat het nu steeds meer om) bevalt ze dat toch niet meer zo en bekent men langzaam kleur

ikeethetbeter | 16-10-22 | 20:37 | 1

“Democratie is als een trein. We stappen uit wanneer we aankomen op het station dat wij wensen.”
Recep Tayyip Erdogan.

Sinterbikske | 16-10-22 | 21:04

Ophef over speler die niet meegaat in de regenboog actie. Iedereen die in een bubbel leeft die is ontdaan. Hoe kan dat?. Dat ontstaat doordat er een klimaat wordt geschapen door een groep mensen die dat als hun waarheid zien . Ze hebben hun mond vol over iedereen doet mee. Behalve als je hun zin niet doet. Dan worden er vragen gesteld. Dit is dus niemand uitsluiten. Het mag toch bekend zijn dat mensen die hier worden toegelaten het niet eens zijn met onze gewoonte. Maar ja die sluiten hun eigen mensen ook uit Sinterklaas mag ook al niet.

foxhunter | 16-10-22 | 20:33 | 2

Als iemand de waarden en normen in "het Westen" zo tegenstaan, hetgeen absoluut mag, waarom komt men dan hier naar toe? Lijkt mij eenvoudig. Gratis geld, een overheid die niet handhaaft, gratis huis etc.

F. Jacobse | 16-10-22 | 20:43

@F. Jacobse | 16-10-22 | 20:43:
Gratis geld en de boel verzieken/ veroveren, wat helemaal in lijn met het gedachtegoed v/d proleet is.

bqbq | 16-10-22 | 20:49

Gewoon de subsidie stop zetten

ummeh | 16-10-22 | 20:09

Wekelijks RUIM 1000 van deze opvattingsmensen erbij.

Verderkijkert | 16-10-22 | 20:00

Is er een plek voor iedereen dus ongeacht geloofsovertuiging (en het denken over seksualiteit) of vinden we dat in dit geval homoseksualiteit altijd geaccepteerd moet worden?

Volgens mij raakt de Woke gemeenschap een beetje in de war door dit vraagstuk.

Keutels | 16-10-22 | 19:54 | 2

Voor de woke gender gemeenschap is het al verwarrend om uit te leggen wat een vrouw is.

jitro | 16-10-22 | 20:02

Ik vind mensen 'stom' die anderen veroordelen op geaardheid maar zelf 'de kat in het donker knijpen'.....

MK27 | 16-10-22 | 19:47 | 4

@D-Fens_1963 | 16-10-22 | 20:06: Maar wat doet u dan als u, als oudere reaguurder - wil nøken? Ik vraag dit voor een vriend.

Zeurders | 16-10-22 | 20:13
▼ 1 antwoord verborgen

Als er (terecht) kwaad wordt gesproken over islam, zijn ze boos want artikel 1. Vervolgens misbruiken ze dat zelfde art 1. om haat tegen homo's (en joden, vrouwen, enz.) te spuien. Zo hypocriet dat ze zo het kabinet in kunnen.
Het wordt hoog tijd om religie uit Artikel 1. te schrappen.

dezakloper | 16-10-22 | 19:45

Dat moslims doorgaans een probleem hebben met homo's (ondanks dat er best wel wat homofiele marokkaantjes rondlopen), wordt aangemoedigd door preken in de moskee, ook in Nederland.

Er is helemaal geen plaats voor diversiteit en inclusiviteit voor wie de Koran volgens de letter wenst te volgen. De islam moderniseren is een dapper plan, maar kan je helaas de kop kosten.

Zeurders | 16-10-22 | 19:41

Hoeveel (overtuigend) bewijs heeft Rutger Groot Wassink nodig om wakker te worden of heeft zijn bureau ontelbare laatjes ?

Cornelis12 | 16-10-22 | 19:38 | 2

Groot Wassink gelooft net als de meeste linkse mensen niet in feiten.

Proud Infidel | 16-10-22 | 20:18

@Proud Infidel | 16-10-22 | 20:18: Kleine correctie - hij gelooft in de maakbaarheid van feiten.

Zeurders | 16-10-22 | 20:22

GroenLinks/PvdA/D66 wilden islamiseren, iedereen die er wat van zij werd weggezet als rechtspopulistisch en het liefst met nazi emblemen behangen.
En nu gaan de oogjes van Halsema zogenaamd open.
Voor de buhne is het nu en onomkeerbaar.
Volgende wat GroenLinks met hun makkers aan het slopen is, is de economie en daarmee de welvaart hier en de belastinginkomsten waarvan hun nu nog deugen zijn dan ook op.

bananabanana | 16-10-22 | 19:34 | 2

Het is trouwens zei, waar zijn die goeie ouwe taalnazi's gebleven?

bananabanana | 16-10-22 | 20:12

Hier ben ik, maar te laat.

Aleon | 16-10-22 | 20:48

Rot nou gewoon op met mosgayen en de is lam. Het hoort en past niet in NL en onze cultuur. Linkse sneue deugers, ga lekker hun kant op om ze daar te helpen. Stel idioten.

Gaat het niet dan? | 16-10-22 | 19:18 | 1

Dan doen ze ook, onze GroenLinks/PvdA/D66 feministen zijn massaal naar Iran afgereisd om de rechten van de vrouwen daar, die ook willen dragen wat ze willen, te ondersteunen.
Maar ze willen er niet zo mee te koop lopen, vandaar dat je er niets van hoort op televee.

bananabanana | 16-10-22 | 19:37

Wij van de Islam adviseren Islam. Een soort wc eend maar zonder eend.

Proud Infidel | 16-10-22 | 19:16

Beetje club met ballen zegt: Jij staat vandaag reserve. Staat de leiding van feyenoord medaar een partij te draaikonten bij Studio Sport.

vladimirows | 16-10-22 | 19:15 | 5

Er is ook nog zoiets als vrijheid van meningsuiting. Moet iedereen volgende week een regenboogshirt aan? En de week erna een regenbroekje? En de week daarna dan natuurlijk het heteroshirt want er moet gelijke behandeling zijn.

Swoop | 16-10-22 | 22:06
▼ 2 antwoorden verborgen

De spagaat……
Wat wil je nou?
Het dragen van een hoofddoek is een vrije keuze die we moeten accepteren, maar het niet dragen van een regenboogbandje is onacceptabel.
Aldus linkse logica.
Verschil is dat het laatste echt een vrijwillige keuze is die slecht valt bij de bedenkers en de eerste dan weer heel normaal is, terwijl iedereen weet dat het zéker niet altijd een vrijwillige keuze is.
Rode draad van al dat gezeik?
Islam…
Geen dag gaat voorbij zonder gezeik en dat voor een religie, die volgens sommigen slechts 5% uitmaakt van onze totale bevolking.
Yeah.. dream on.

Ruimedenker | 16-10-22 | 19:11 | 2

De dwingende macht van de minderheid. ..

Roos | 16-10-22 | 19:26

Ik verbaas me er dan ook over wat er in Iran gebeurd. Iedere moslima hier verteld iedere avond op de NPO dat de islam hen juist vrij laat om te dragen wat ze willen.
Het is nu muisstil uit de hoek van de linkse feministen, juist nu ze weer iets hebben waar ze voor kunnen strijden. Vrouwenrechten, die willen dragen wat ze willen er zijn dus wel degelijk vrouwen die geen hoofddoek willen. Ik vond het al zo raar dat alle islamitische vrouwen dezelfde smaak hebben.

bananabanana | 16-10-22 | 19:42

Van het structureel belachelijk maken van het Christendom wordt langzaam afgestapt om dezelfde afkeer tegen het Christendom te kunnen gebruiken in de strijd voor de spagaat tegenover de Islam. Ineens wordt er "geluisterd" naar Gereformeerden (en Joden) in de hoop hulp te krijgen door tegenwerking vanuit die hoek over het standpunt van homo's. Hoe schizofreen dit ook klinkt.

Het is laf gedrag van GL, Het grijpen van een trieste strohalm.

Blieft de moskee ter handreiking misschien een regenbooggeverfde bank op de stoep?

Roos | 16-10-22 | 19:10 | 4

@Basil Fawlty | 16-10-22 | 19:17: zout of zoet Basil?
*Mais uit het keukenkastje pakt*

Roos | 16-10-22 | 19:27

Ieder geloof heeft alleen maar oorlogen en ellende gebracht.

Nietgek | 17-10-22 | 02:03
▼ 1 antwoord verborgen

De KNVB is duidelijk geweest. De band met gekleurde strepen was geen, ik herhaal (namens de KNVB) geen regenboogvlag zodat de Saoedi's niet gekwetst zouden worden en er nog meer slaven dood zouden gaan bij het bouwen van hun safespaces. De band was bedoeld als een soort moreel afkoopdingetje vanwege de mensenrechten van de 3000 omgekomen slavenarbeiders.
Maar als een moslim er dan toch een regenboog in ziet, wat zegt dat dan over de veiligheid van onze spelers? Zijn die dan nog wel veilig in dat land?
Ik zeg, trek ze terug.
En daarnaast als Orkun Kökcü die band (die geen regenboogvlag is maar een 'we staan achter jullie' gebaar naar de nabestaande van die slavenarbeiders) niet draagt omdat hij zich niet lekker voelt bij het inclusief zijn met homo's, is hij dan wel voor slavenarbeid?
Of is hij tegen slavenarbeid maar vind hij homo's zo minderwaardig dat slavenarbeiders dan maar even pech hebben als hij een statement voor hen kan maken?
Worden Feyenoorders die de scheids een homo noemen nu ook maar niet meer aangesproken?
Wordt Feyenoordspelers aangeraden hun geaardheid voor zich te houden omdat Orkun Kökcü anders niet meer met hen wil douchen?
Zoveel vragen...

Johanvb | 16-10-22 | 19:06 | 2

Stop alsjeblieft met deze flauwekul: mensen mogen er eigen principes op na houden, en dat hoeven niet noodzakelijkerwijs de jouwe te zijn. Ik ben een ouwe lul, maar heb dit principe altijd gehuldigd. Vind daarom de huidige discussie vorm en inhoud gewoon te zot voor woorden

marco52 | 16-10-22 | 19:16

@marco52 | 16-10-22 | 19:16: ik zeg niet dat hij er geen eigen principes op ma mag houden, ik zeg dat hij dat doet om de verkeerde redenen.
De gekleurde streepjes band is geen homo dingetje, het is volgens de KNVB een mensenrechten dingetje.
Als hij aangeeft zich niet prettig te voelen om dat ding te dragen dan geeft hij aan zich niet prettig te voelen bij het uitdragen van mensenrechten.
Waarvan akte.

Johanvb | 17-10-22 | 00:25

Jaren geleden toen Erdogan landelijk aan de macht kwam, hij was al Burgmeester van Istanbul geweest, werd er in het historisch centrum van Istanbul (Tünel) een pand geopend met daarin een groot restaurant en kroeg. 4 verdiepingen eten en drinken (drinken met veel alcohol dus) men hing er met de benen uit, ook de AKP nouveau riche partijleden. Mooi detail en stil protest was dat het pand roze was, niet zo vreemd in Mediterraanse landen want daar maakt men veel gebruik van pastel tinten bij gebouwen maar men wist niet dat de eigenaren 2 nichten waren. Hahaha!

Basil Fawlty | 16-10-22 | 19:05 | 3

LOL!

Dandruff | 16-10-22 | 19:17

Het zijn de leukste verhalen.
Nog even over Siem idd, ik heb het voor de zekerheid nog even door Google gehaald en kwam op een stukje Geenstijl uit van een paar jaar geleden, waar wij het toen over hetzelfde hadden!
Lol!
Rudy Koopmans én Rudi Lubbers kwamen voorbij voordat we op Siem kwamen.
Kan ff niet linken, maar je vindt het zo terug.
Nou niet meer vergeten hè!

Ruimedenker | 16-10-22 | 19:17

@Ruimedenker | 16-10-22 | 19:17:
Mooi dat dat weer naar boven kwam! Blijft goed dat verhaal. We spreken elkaar er weer over 5 jaar vanaf nu. Lol!

Basil Fawlty | 16-10-22 | 19:20

Die comments ook na de opklik’update’ zijn ook om te gieren. Voor- en tegenstanders die lopen te fitten.

Cunts-en-kitsch | 16-10-22 | 18:58

Als het je al niet lukt om geweld tegen de medemens te veroordelen, is er iets goed mis met je.
Al heb je niets met alfabetmensjes, dan nog is het simpel om geweld tegen hen af te keuren.
Ik vind namelijk heel veel moslims ontzettend kudt, maar zou eenzijdig geweld tegen hen te allen tijde afkeuren.
Ziet u het verschil?

Ruimedenker | 16-10-22 | 18:58

Maar hoe zit dat nou linkse mensen? LHBTQ mensen en moslims zijn toch verenigd in een regenboog coalitie?

thanseeuwen | 16-10-22 | 18:56

De alfabetmensen en moslims hebben één ding gemeen. Ze lijden allemaal aan een dwangneurose. Ik ben overigens islamofoob, maar ook multigenderfoob inmiddels.

Mokum Kosher | 16-10-22 | 18:52 | 1

Me too

Only the lonely | 16-10-22 | 19:36

In ruime eerlijkheid ben ik dat homo- en regenbooggejank ook wel behoorlijk zat en om dat te proberen te verenigen met een ultra conservatieve achterlijke anti-homo ideologie blijkt al 40 jaar zinloos.

ploppy | 16-10-22 | 18:45

De afgrijselijke kinderachtigheid van die regenboogcult is stuitend, en zonde van de tijd.

lanexx | 16-10-22 | 18:40 | 1

Tsja zodra het om kleding gaat lopen de spanningen op. Of het nu een regenboogbandje is of een hoofddoekje. Dat heb je nou eenmaal met lui die in sprookjesfiguren geloven, het zijn net kinderen.

Teluitjewinst | 16-10-22 | 18:43

Wat doorzichtig, deze afleidingsmanoeuvre. Dat verbaast mij in ieder geval niet meer. Net zoals het gevolg wat hier aan gegeven gaat worden: meegaan in de afleiding om maar geen echte discussie te hoeven voeren.
Het enige wat echt bij mij jeukt is dat moslims continu aangeven als 'gelijke' behandeld te willen worden en daarbij gretig gebruik maken van de (ontwikkelde) instituten, terwijl deze mensen zelf vanuit hun 'geloof' andere mensen op grond van geloof, sekse of geaardheid als minderwaardig wensen te beschouwen. Ik ben van mening dat discriminatie en / of racisme nooit gedoogd mag worden, dus ook niet onder het mom van een geloof. Dit gebeurd nu wel.
Geloof prima, maar een ieder heeft zich aan dezelfde wetten, normen en waarden te houden.
Er wordt nu wel degelijk onderscheid gemaakt, waarbij gelovigen kennelijk het 'recht' hebben om zich niet aan dezelfde wetten, normen en waarden te houden. En daar boven op gaat diezelfde gelovige nog eens zijn gram ( proberen te ) halen op het moment dat een ander vanuit zijn gedachtengoed een streep trekt. Die hypocrisie word ik misselijk van.

Kernkop68 | 16-10-22 | 18:35 | 1

Ze willen gelijke behandeling en willen tegelijkertijd een uitzonderingspositie, als dat laatste hen beter uitkomt.

Après toi | 16-10-22 | 18:42

Dit is toch alleen nog nieuws voor de linkse deugneuzen ? Je kan het eindeloos blijven proberen om die mismatch te blijven matchen, maar je ziet weer als het puntje bij paaltje komt.

Bari Oomsma | 16-10-22 | 18:35

20.8% van de jeugd - Generation Z - in Amerika ziet zichzelf als LGBTQ. Kijk maar uit met wat Femke Halsema u kroost wilt opleggen.

"The proportion of U.S. adults who consider themselves to be lesbian, gay, bisexual or transgender has grown at a faster pace over the past year than in prior years."

Source; Gallup news.gallup.com/poll/389792/lgbt-iden...

McCain | 16-10-22 | 18:33 | 1

Eerst zat u op Hyves, nu op Facebook en straks zijn al uw kinderen LGBTQ. Amerikaanse Culture Wars.

McCain | 16-10-22 | 18:35

En dan te bedenken dat ze er zelf wel pap van lusten.

De Maagd Maria | 16-10-22 | 18:32 | 1

Ja, precies, met hun jurkjes aan en hun kont omhoog op vrijdag.
Deze reacties zijn afleidings maneuvres. De proleet zal hem bij gebrek aan een kameel, zelf ook wel eens in een sterretje van een medewaanzinnige hebben gepropt.

bqbq | 16-10-22 | 18:45

Ben nu heel benieuwd hoe de linkse goegemeenschap gaat rechtpraten wat hartstikke krom is. Wordt het gewoon glashard ontkennen? Kan men de PVV, FVD hier de schuld van geven? vragen, vragen...

Teluitjewinst | 16-10-22 | 18:32 | 1

Dat dus idd. Het staat nu zwart op wit: zij willen geen support geven aan mensen als het aan hen gevraagd wordt. Zij voldoen dus niet aan subsidie-eisen, lijkt me. Verwacht ik, althans....

anja | 16-10-22 | 18:39

Mijn ervaring is dat je wel Moslims hebt die gewoon 'normaal' qua omgang zijn, maar vroeg of laat komt toch hun ware aard naar boven.

Ze hebben gewoon een bepaalde cultuur, religie, normen en waarden die niet verenigbaar zijn met de onze. Dat is gewoon een feit.

Hefbrug | 16-10-22 | 18:29 | 4

@De Maagd Maria | 16-10-22 | 18:38: Van de Moslim vrouwen krijgt u klein kinderen. Van de LGBTQ vlag ophangen?

McCain | 16-10-22 | 18:44

Sorry, McCain, kan van jouw comment geen chocola maken.

De Maagd Maria | 16-10-22 | 18:47

Iemand nog herinnering aan die John Williams (RTL) ooit in een eerlijke buieen meneer van kleur. Mijn Marokkaanse vrienden altijd box en hand op hart maar als ik zeg zodan mooie zus heb jij worden ze boos.

dedwarsligger | 16-10-22 | 20:36
▼ 1 antwoord verborgen

Jaha, dat is een prachtig PC dilemma van de eerste klasse. Daar sta je dan als Gutmensch. Want wat doe je? Heaumeaurechten doordrammen of achterlijke religies ten koste van alles ‘respecteren’? Ik zag dit al in de jaren 80 aankomen. Men gelooft in bepaalde kringen werkelijk dat het lam naast de leeuw zou kunnen neerliggen. De onnozelaars.

Bigi Bana Boy | 16-10-22 | 18:22 | 2

Hier idem, in de jaren 80 was het mij al geheel duidelijk.

ploppy | 16-10-22 | 18:35

Ik zou zeggen het lam naast de hyena's leggen.
Voor een leeuw kan je nog respect opbrengen.

Aleon | 16-10-22 | 19:29

Je kunt de meeste gezellige lol en goede gesprekken hebben met homo's. Zo ook met de obese schoorsteenrokende iewat stinkende buurvrouw. Je hoeft niet met iedereen naar bed of te kijken.
Maw. Een overtrokken discussie.

Ray Skak | 16-10-22 | 18:20 | 1

Je moet heaumeaux alleen wel altijd voor je houden en zorgen dat je ze te allen tijde in je gezichtsveld houdt. Maar dan zijn het inderdaad prima lui.

Bigi Bana Boy | 16-10-22 | 18:24

Onderzoekje in het VK over dit onderwerp een paar jaar geleden onder dezelfde doelgroep.
Booslims scoorde 100% anti-homo.
Het is bewonderingswaardig om tolerant te blijven tegen deze intolerantie.

donkieshot | 16-10-22 | 18:18 | 1

Bewonderingswaardig?
Eerder dom of bang.

Veepert | 16-10-22 | 19:03

"Absurd, discriminerend en beschuldigend"
Die kaart spelen helpt niet jongens.

Je zegt dat je beledigd bent of gekwetst?
Vervelend voor je, maar het is geen argument.
We wachten nog steeds op je punt en onderbouwing.

“If someone tells me they're offended, I say I'm still waiting to hear what your point is.”.
(Hitchens)

I'm offended!
https://www,youtube,com/watch?v=6pTbL7GYUuA

AdvocatusDiaboli | 16-10-22 | 18:18 | 1

"What can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence"
"Wat kan worden beweerd zonder bewijs kan ook worden verworpen zonder bewijs"
Hitchens' razor (Hitchens' scheermes).

AdvocatusDiaboli | 16-10-22 | 18:22

Wel gay van die islamietjes

B.agger | 16-10-22 | 18:17

Wat precies begrijpt de atheïstische Femke Halsema zogenaamd niet van de scheiding tussen kerk en staat? Iedereen mag geloven wat hij wil, gegeven de kaders van de wet. Het handhaven op overtreding daarvan in het kader van de openbare orde is haar taak als burgemeester.

Haar bedelbrief is een burgemeester van de hoofdstad van dit land, ook al is het Amsterdam, volstrekt onwaardig. Zij dient op te treden tegen institutionele homodiscriminatie en dito haatmisdrijven. Als zij wil deugen voor de bühne moet ze maar bij de NPO gaan werken.

En een aanvoerder van Feyenoord is wat mij betreft per definitie gay.

Hetkanverkeren | 16-10-22 | 18:16 | 2

@Hetkanverkeren
Halsema loopt tegen de muur van realiteit op die het idee van de maakbare, multiculturele samenleving scheidt van de werkelijkheid.

Die brief is op z’n best te zien als een handreiking naar een situatie waar LGBTQ+ en moslim vredig samenleven. Dat is een utopie, en de handreiking komt als een vuistslag terug in haar gezicht.

Zij, en met haar de overige bestuurders, zouden zich inderdaad beter kunnen bezighouden van het laten gelden van de grondwet; niet óók, maar juíst voor/ naar deze intolerante, niet-integrerende groep.

Zij en haar mede-bestuurders moeten zich beseffen dat wanneer iedereen het LHGBT+ gedachtengoed voor de kiezen krijgt, dat ook voor ideréén moet gelden, en niet selectief voor de ene groep wat meer en de andere groep wat minder.

Osiris | 16-10-22 | 18:33

Hahaha, die laatste zin is strak!

Repliek_in_stijl | 16-10-22 | 19:25

Is huichelarij niet een zonde? Zeg dan gewoon we tekenen niet want we motten die homo's niet. Dat zeggen ze bij de SGP ook, zij het in nettere bewoordingen. Maar ja, dan loop je het risico om je politieke bondgenoten op links van je te vervreemden. Dus moet je een manier vinden om én niet te tekenen én een schijn voor tolerantie tegenover homo's op te houden. Oplossing: doen alsof je beledigd bent door het verzoek: 'Dat iemand het ook maar in zijn hoofd haalt om ons van homofobie te verdenken! Wat denk je wel niet islamofoob?'

Hoe meer misbaar hoe beter, want dat leidt zo lekker de aandacht af van het feit dat als je werkelijk geen probleem met homo's had het veel rationeler was geweest om gewoon te tekenen. Ben je in een keer van het gezeik af en het staat goed voor de buitenwereld.

Tashtego | 16-10-22 | 18:12

De conservatieven van de blauwe haathut. De ware aard komt naar boven.

WillemWordtWakker | 16-10-22 | 18:12

Homosex staat bij mij niet hoog in de porno zoektermen, maar heee, ik eet ook nooit doperwtjes en sommige mensen zweren erbij dus waarom zou je storen aan iets waar je toch geen interesse voor hebt?

Misschien dat moslims en andere religieuzen dat idee eens wat nader kunnen uitwerken?

Beste_Landgenoten | 16-10-22 | 18:11 | 4

Omdat dat van Allah niet mag, B_L, zou u moeten weten.

ploppy | 16-10-22 | 18:37

Eens! Vooralsnog hebben we in Nederland op het moment wat dit onderwerp betreft alleen een probleem met de islam en anderhalve ondertekenaar van de Nashville verklaring ( die vervolgens door Rutte niet uitgesloten werd van regeringsdeelname!)

Sinterbikske | 16-10-22 | 18:49

Omdat, als Allah danwel Mohammed geen varkensvlees lust, de moslim dat ook niet mag eten. Ondanks het feit dat hij dat misschien wel heel lekker zou vinden. En veel religies willen wel graag die macht houden. Zelf nadenken is in veel gevallen ongewenst.

The_Black_Knight | 16-10-22 | 19:00
▼ 1 antwoord verborgen

Dat is toch een slimme zet van Halsema.
Natuurlijk gaan ze draaikonten, want het past niet in hun geloof.
Maar ze kunnen ook niet goed uitleggen waarom.

En homo's worden als homo's geboren, dus is het ook nog eens deel van de schepping.

Oei, oei, contradictie.

AdvocatusDiaboli | 16-10-22 | 18:10 | 6

@McCain | 16-10-22 | 18:23:
Niet relevant. Het gaat om wat ermee mogelijk is.

Een tijdje geleden wilde iemand van NIDA bij Op1 godslastering strafbaar maken. Als je dat toestaat sluit je de kritiek op een geloof af, dan maak je kritiek op een geloof onmogeljk. Dat is het begin van het einde van wetenschap en waarheidsvinding. Dat is heel erg. Er werd bij Op1 nauwelijks op in gegaan.

Het Nazisme heeft ook de democratie afgeschaft, toen de verkiezingen gewonnen waren.

AdvocatusDiaboli | 16-10-22 | 18:39

@AdvocatusDiaboli | 16-10-22 | 18:39: Verschil tussen man en vrouw is wetenschappelijk onderbouwd - LGBTQ niet zo zeer. De Nazi's waren toch echt een politieke beweging die andere hun recht op eigen geloof ontbonden. Daarom is godsdienstvrijheid in Nederland zeer belangrijk.

McCain | 16-10-22 | 18:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Orkun is volgende wedstrijd gewoon weer aanvoerder, zo betrokken is feyenoord dus bij dat hele acceptatie-gebeuren, het boeit ze geen reet, alleen meedoen om zieltjes te winnen. Dat terzijde, ik zou ook nooit zo de islam promoten, ook geen regenboogbullshit trouwens of knielen voor blm. Maar dat is vanuit mijn eigen overtuiging, niet omdat een boek dat zegt.

PlatteHoofd-IpneHaar | 16-10-22 | 18:08

Bij figuren die zo krampachtig reageren, zoals Köckcü, krijg ik altijd het idee dat ze zélf latent homo zijn.

Papa Jones | 16-10-22 | 18:05 | 1

Het is de schaamte, de 'nare' herinnering aan zijn kindertijd toen hij ging logeren bij zijn neven en ooms. En het verlangen, om het nog een keer te ervaren, dat tot frustratie leidt.

wijsvinger | 16-10-22 | 18:17

Kökcü voelt zich 'niet comfortabel' bij het dragen van zo'n bandje. Maar meneer heeft er natuurlijk geen probleem mee om met reclames voor loterijen op zijn shirt rond te lopen, terwijl dat volgens mij ook niet is toegestaan volgens die religie van hem.

Tashtego | 16-10-22 | 17:52 | 4

En na de wedstrijd met andere mannen onder de douche of samen in een groot bad?

wijsvinger | 16-10-22 | 18:18

Als je vooraf al weet welke negatieve reacties je uit jouw gemeenschap gaat krijgen als je hierin mee gaat dan snap ik het wel. Dan is het wel handig als je het kunt afschuiven op het geloof.
Liever iemand die z'n eigen mening geeft, dan meedoen maar er eigenlijk niet achter staan. Al kun je jezelf afvragen of iets wat in een boek staat ook echt jouw mening is.

Caterpillar | 16-10-22 | 18:24

@wijsvinger | 16-10-22 | 18:18: Dan hebben ze zo'n kek zwembroekje aan. Want schamen zich voor pielemuis zonder coltrui.

Blote Bertus 2000 | 16-10-22 | 18:31
▼ 1 antwoord verborgen

Vind het allemaal gek, regenboog en moskeeen met sauna . Ik wil gewoon goed kunnen oversteken, welke kleur zal me een biet zijn.

gato | 16-10-22 | 17:49

Over een miljoen jaar bestaat de mensheid toch niet meer dus het is allemaal niet boeiend.

Omebert | 16-10-22 | 17:48

Aha, "de moslims worden opgezet tegen de lhbti-gemeenschap"! Door wie? Door Femke Halsema, die ze vraagt om hun steun voor de homo's en lesbo's uit te spreken.
Het is met moslims steeds hetzelfde liedje: ALTIJD in de slachtofferrol kruipen. Het is niet zo, dat de islam homo-vijandig is en homo's van hoge gebouwen wil gooien, welnee, Halsema en co, die hitsen de moslims tegen de homo's op.
Het is om misselijk van te worden, dat eeuwige ontkennen, duiken, weg schuifelen van evidente problemen die de islam veroorzaakt.

KeesBruin | 16-10-22 | 17:45

Gaat Rutger nu dat rapport onderuit die lade halen en ze daarmee eens flink om de oren wapperen, of is ie weer op vakantie?

Sinterbikske | 16-10-22 | 17:44 | 1

Er stond niks nieuws in dat rapport, aldus Ruter bij M.

Après toi | 16-10-22 | 18:44

Nou ja..... Wim Zonneveld en Johnny Jordaan kunnen postuum de kast weer in. Het was van korte duur.

Iets anders. Zag op YouTube een film over een zeer drukke markt in Afghanistan. Geen enkele vrouw te bekennen. Wel jonge knullen en wat geiten.

bitterpete | 16-10-22 | 17:44

Je verwacht het niet. En ze zijn zo goed voor integratie. Zou Halsema een punt hebben willen maken?

Schepvogel | 16-10-22 | 17:43

Ik googlen hoe je die naam van die voetballer uitspreekt.

Nu ben ik dus verkouden.

UnderTheDevil | 16-10-22 | 17:38

Hebben ze alleen maar regenboogaanvoerdersbandjes?

pa_niek | 16-10-22 | 17:37 | 1

Ze supporten eenhoorns.

Blote Bertus 2000 | 16-10-22 | 18:32

Verwacht niet anders van een moskee die volledig het griezelige salafisme omarmt. Maar nog veel beangstigender is dat veel van oorsprong Nederlanders die salafisme denkbeelden helemaal prima vinden. Niet best voor Joden en andersgeaarden straks in Nederland... Zelfs in mijn familie komen in jongste generatie dit soort denkbeelden van goedkeuring voor tegen deze 2 groepen. Maar goed, de langste tijd heb ik gelukkig gehad op deze aardkloot, ze zoeken het maar uit! Dit komt niet meer goed vrees ik. Noem me somber, maar ik kijk en luister om me heen.

Jan, Leiden | 16-10-22 | 17:32 | 1

Dogmatiek wordt ook door Kaag en c.s. uitgedragen.

Nieuwe, onverdraagzame religies worden over ons uitgestrooid door klimaatfanatici, stikstof, ozon gaten en zure regen idioten.

Inmiddels is het onderwijs zo ernstig uitgekleed, dat zelf nadenken en oordelen niet meer wordt ontwikkeld.
Mensen ontkomen niet meer uit hun bubbel.

Bolhoed | 16-10-22 | 17:48

Zinken we nu nog verder in het moeras( woestijn ) of zijn we klaar.
Mannen met mannen, vrouwen met vrouwen, ze doen maar, geen probleem mee.
Mochten er figuren rond lopen die daar niet tegen kunnen, helaas hier doen ze dat wel.
Verder heb ik gelezen dat de heren zandbak, graag het sterretje opzoeken i.v.m. de maagdelijkheid van de partner.
Over de haattempels waar te pas en te onpas, de Nederlandse samenleving een fatwah krijgt, ga ik het niet hebben.
Topic appart.

Zitvlak | 16-10-22 | 17:32

Sheher Kahn… ooit toen ik nog feestboek had eens een woordenwisseling met hem gehad, dat leverde hem vervolgens een ban op feestboek op, echt geen fris figuur. Het kwam er op neer dat hij zijn profeet en diens daden als voorbeeld zag en ook in de huidige maatschappij 1400 jaar later aanvaardbaar vond. I kid (Pun intended) you not. Denk was trouwens als enige politieke partij in de tweede kamer afwezig tijdens het gender debat twee weken geleden. Lafjes geen standpunt in hoeven te nemen dus, laffe kudthonden. Maar het is voor iedereen wel duidelijk waar ze staan met hun achterlijke religie.

Sinterbikske | 16-10-22 | 17:31 | 2

Laten we dat vooral niet vergeten. Deze idioten moeten krachtig worden bestreden.

BobDobalina | 16-10-22 | 17:50

@BobDobalina | 16-10-22 | 17:50: Bestreden zeker, we hebben wel vrijheid van religie in de grondwet opgenomen, dus daar verander je verder weinig aan. Moet je ook niet willen. De enige oplossing is geen moslims meer tot Nederland toelaten. Wie zich niet in Nederland bevindt, daar geld onze grondwet ook niet voor. Aangezien het christendom in Nederland aan invloed verliest en gematigder wordt sinds de jaren ‘50, kan dat met de islam wellicht ook gebeuren als we de grenzen voor moslims sluiten. Klinkt een beetje kudt, zou het liever ook niet willen, maar zie geen andere oplossing om ons land verlicht en leefbaar te houden.

Sinterbikske | 16-10-22 | 18:31

Ik vind moslims stom die homo's stom vinden.

Colin.Fart | 16-10-22 | 17:31 | 1

Ik vind iedereen die homo's stom vindt stom, behalve homo's die homo's stom vinden natuurlijk, ik discrimineer nooit.

Mr_Natural | 16-10-22 | 17:34

Ben trouwens geen fan van dat soort regenboogarmbandjesacties. Het idee is sympathiek, maar de sociale druk om mee te doen is enorm. Je kan eigenlijk geen nee zeggen, niet zonder een hoop gedoe.

Muxje | 16-10-22 | 17:29 | 9

@Dandruff | 16-10-22 | 18:12: niks maar die voetballer mogen ze wel uit oranje flikkeren. Dat geeft wel degelijk een goed signaal af.

BobDobalina | 16-10-22 | 18:18

@BobDobalina | 16-10-22 | 17:51: Het doet me een beetje denken aan ‘American history X’, natuurlijk fictie, maar waar in de gevangenis onder gelijke omstandigheden wel respect voor elkaar verkregen werd. Dat dwingend dragen van armbandjes zal volgens mij juist het tegenovergestelde bereiken omdat het niet de natuurlijke weg is naar acceptatie. Eenieder die ergens toe gedwongen wordt zal zich verzetten en vaak extremer op gaan stellen of denken.

Sinterbikske | 16-10-22 | 18:23

@BobDobalina | 16-10-22 | 18:18:

Maar wat is dan de volgende deug-stap?
Moet elke voetballer een anti-PVV button dragen?
Plus een petje tegen kernenergie, en een Che Guevara T-shirt?
En een sjaal die vaccinaties afwijst?
Moet elke voetballer het bestaansrecht van Israël ontkennen, of juist erkennen?

Waar gaan de grenzen liggen en wie bepalen dat?
Meningen kunnen nou eenmaal verschillen. Mensen verplicht een deug-mening opleggen verandert daar niks aan. Dan draagt Kökcü het deug-bandje om maar mee te kunnen spelen maar iedereen weet dat hij dat niet meent. Het enige signaal dat wij dan afgeven is dat wij net zo dwingend zijn als de islam.

Dandruff | 16-10-22 | 18:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Dag in dag uit aanstellerij over homo's, ook van de Europese Unie, in de hoop dat de mohammedanen mee zullen doen. En als ze niet meedoen, de andere kant opkijken.

HogeNood | 16-10-22 | 17:28 | 1

Dit dus.

shimanski | 16-10-22 | 17:45

"Volgens het stadhuis zijn ook de joodse en christelijke gemeenschap uitgenodigd de verklaring te onderschrijven.''

Maar dan kunnen die moskeebestuurders nu toch zeggen: ''O, nou ja, dat wisten wij niet, hebben ze ons ook niet verteld. Daarom dachten we in eerste instantie dat ze ''ons weer moesten hebben''. Maar nu we weten dat ook allerlei christelijke en joodse instellingen/organisaties gevraagd zijn om de verklaring te ondertekenen, zullen wij die verklaring van harte ondertekenen.''

Let wel, hè, het gaat om een verklaring waarin 'geweld tegen lhbtq’s' veroordeeld wordt. Dat alle drie die monotheïstische godsdiensten eea 'afwijzen' omdat dat van hun 'heilige boeken' moet, is hier niet eens de kwestie. Dat mogen ze blijven vinden. Het gaat alleen om het geweld tegen deze mensen.

Dus als de christelijke organisaties nu hun christelijke achterban aanspreken om het 'potenrammen' etc. voortaan achterwege te laten, en de joodse organisaties de joodse potenrammers tot de orde roepen, dan kunnen misschien de moskeebestuurders datzelfde doen mbt hun potenrammers.

........ Er klopt iets niet aan mijn laatste alinea, heb ik het idee, maar wat?......

Dr_Johnson | 16-10-22 | 17:27 | 2

Perfect weergegeven.

Ride_On | 16-10-22 | 17:33

Daar heb je een goed punt.

Sinterbikske | 16-10-22 | 18:01

Het moet toch wel erg vermoeiend zijn om dogmatisch links te zijn. Eerst moet je een slachtofferladder maken, waarschijnlijk zoiets, toenemend naar 'slachtoffer':
witte (uiteraard niet 'blanke') werkende heteroskesuele man
witte niet-werkende man
witte vrouwen
homoseksuelen
gekleurde mannen
gekleurde vrouwen
vrouwelijk moslims
mannelijke moslims.
Je kan die ladder uitgebreider maken, maar hetHet linkse narratief schrijft in ieder geval voor dat iemand hoger op de ladder nooit iemand die lager staat negatief mag benaderen. En homo's staan nu eenmaal hoger dan moslims

skoftig | 16-10-22 | 17:27

Kökçü kan toch wel een regenboogtulbandje dragen?

Mr_Natural | 16-10-22 | 17:27

Ergens snap ik die voetballer wel. Alsof ik ineens met allemaal vlaggen moet gaan wapperen hetgeen een groep waar je niets mee hebt plots legitimiteit zou geven? Een Nederlandse vlag wapperen is buiten de feestdagen al voldoende reden voor de gemiddelde D666 eurofiel om je als extreemrechts te beschouwen, waarom zou je dan wel met zon spuuglelijk armbandje willen lopen? Vragen, vragen, vragen.

Kartelmaster2000 | 16-10-22 | 17:26 | 10

@Dandruff | 16-10-22 | 17:47: volgens mij is dat een nieuwe variant die door een select clubje wordt gebruikt. Ik lees nergens dat Nederland die versie gebruikt.

BobDobalina | 16-10-22 | 17:56

@BobDobalina | 16-10-22 | 17:55: ik vind dat jij je ook open moet opstellen dus a.u.b. morgen met een vlag op je rug naar kantoor. Zie je hoe bizar dat is? Je moet ergens een grens trekken, maar dat bewijst maar hoe absurd deze situatie is. Het feit dat voetballers sowieso al zo'n politiek statement moeten uitdragen zegt genoeg

Kartelmaster2000 | 16-10-22 | 18:48
▼ 7 antwoorden verborgen

Alles in de islam staat vast. Alles wordt door de Koran - op hun manier - verklaard. Dit al 1400 Jaar en inmiddels met anderhalf miljard moslims geeft de gelovige de overtuiging dat de wereld buiten de islam daar nooit, maar dan ook nooit iets aan toe te voegen heeft. De islam is compleet en allesomvattend voor de gelovige. De emoties bij bemoeienis van buitenaf (afstand, cynisme, woede) zijn niet geveinsd bij de gelovige. Het is voor veel gelovigen de hele dag schipperen en slalommen in onze samenleving. De ergernis bij veel gelovigen komt daar dan ook vandaan, want onze wensen horen bij hen eigenlijk niet zo'n grote rol te spelen. In de moskee worden ze natuurlijk razend, maar ook daar gebruiken ze woorden als discriminatie en stigmatisering om de buitenwereld buiten de moskee en dus het geloof te houden. Hoe vaker dit lukt, des te groter de trots en des te hechter het groepsgevoel.

Femke, de Europese islam komt er dus nooit.

zeurmachine | 16-10-22 | 17:25 | 1

Wat je zo beschrijft lijkt het verdomd veel op de woke religie.

bergsbeklimmer | 16-10-22 | 17:28

Net als je denkt dat moskeeën bijdragen aan de Integratie van personen uit de zandbak kom je toch weer bedrogen uit, het zijn kazernes waar moslims worden gedrild tegen het westen.

de uitbater | 16-10-22 | 17:22

Om wijlen Pim Fortuyn maar even heel vrij te citeren; "als zij dat vinden moeten zij dat kunnen zeggen. Ik vind het rare mannen in jurkjes".
Vrijheid van Meningsuiting geldt ook voor pre-Middeleeuwers.

Dandruff | 16-10-22 | 17:20 | 7

@Sinterbikske | 16-10-22 | 18:40: geeft bii mij 'pagina niet gevonden'.. grrr helaas. Voor wb opnieuw zoeken in hun wondere website, daar ben ik te lui voor..

anja | 16-10-22 | 18:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze zien de vrouw ook als een soort halve homo

RickTheDick | 16-10-22 | 17:17 | 6

Zien ze twee vrouwen dan een soort hele homo ?

Peter-Rissing | 16-10-22 | 17:30

@Rickde dick. En met de snor van de broer of oom

Aleon | 16-10-22 | 19:18
▼ 3 antwoorden verborgen


Voor het halal genderneutrale kontenbonken wil men dan nog wel een uitzondering maken, maar gekker moet het niet worden in het van allah los en verdorven Westen.

King of the Oneliner | 16-10-22 | 17:15

Laats expres naast het LGBTQ zebrapad overgestoken in Arnhem, kreeg gelijk gezeik met automobilisten.

de uitbater | 16-10-22 | 17:15

En Az staat voor op feijenooit

miko | 16-10-22 | 17:13 | 1

1-1 nu door Kokcu

Burgerzaken | 16-10-22 | 17:17

Moskee en Staat zijn in Nederland gescheiden. Doen we al eeuwen zo. Moslims van de blauwe moskee hebben gewoon gelijk vs. Kruisridder Halsema met politieke LGBTQ vlag.

McCain | 16-10-22 | 17:11 | 6

@Papa Jones | 16-10-22 | 18:07: Klopt. De moskee behoud zich tot Godsdienstvrijheid. Dat houd een opdringerige burgemeester met politieke standpunten van de dag buiten de deur.

McCain | 16-10-22 | 18:21

@McCain | 16-10-22 | 17:43: Vragen een mening te vormen is iets anders als je vrijheid ontnemen, toch ? Papa di Roma was destijds tegen homo's. Had ook de vrijheid dat te zeggen. Kwam voor z'n mening uit.

Peter-Rissing | 16-10-22 | 23:00

@McCain | 16-10-22 | 18:21: Okee, moskee 'behoud' zich tot godsdienstvrijheid. Daar gaan ze prat op. Mag. Behoud de moskee zich tot homo-vrijheid. Da's de vraag.

Peter-Rissing | 16-10-22 | 23:04
▼ 3 antwoorden verborgen

En ik vind hun stom

apek00l | 16-10-22 | 17:11

Zou ook niet een homo armband omdoen als aanvoerde en ook geen BLM armband. Rot op met die symboliek.

Zover ik weet worden homosensuelen en gepigmenteerden niet geweigerd als ze lid willen worden van een voetbalclub.

CarelJan7937 | 16-10-22 | 17:11 | 2

Maar wel bij de moskee.

de uitbater | 16-10-22 | 17:12

@de uitbater | 16-10-22 | 17:12: Non issue dus. Een homo die lid wil worden van de moskee lijkt me niet erg realistisch.

CarelJan7937 | 16-10-22 | 17:27

De KNVB vindt het blijkbaar nodig om te pas en te onpas te koketteren met die regenboogbandjes om zijn standpunt inzake LHBTQ+ te etaleren. Maar ze vergeten dat er veel voetballers zijn die daar vanuit hun geloof moeite mee hebben, net als er nog steeds clubs/spelers zijn die vanuit hun geloof niet op zondag willen voetballen. Ook daar dient de KNVB rekening mee te houden.
Nog hypocrieter is de FIFA, die met regenboogsymbolen loopt te leuren terwijl ze het WK organiseren in één van de meest homo-vijandige landen ter wereld.

nick666 | 16-10-22 | 17:10 | 2

Nee, natuurlijk dient de knvb daar geen rekening mee te houden. Gewoon vrouwen voetbal organiseren, in voetbal tenue, op zondag. Geen aparte in /uitgang voor vrouwen. Vrouwen mogen ook gewoon (heren)voetbal kijken.

Wat dat is ook iets waar ‘veel voetballers vanuit hun geloof moeite mee hebben’.

BenDeLier | 16-10-22 | 17:24

@BenDeLier | 16-10-22 | 17:24: voorzover ik weet worden de wedstrijden van de eredivisie voor vrouwen al sinds jaren op zondag gespeeld.

nick666 | 16-10-22 | 17:32

Alles leuk en aardig, maar op commando moeten roepen dat je van alle mensen houdt is ook stom.

YesMan! | 16-10-22 | 17:10

Ik bepaal zelf het tijdstip wanneer ik een stuk van mijn haar knip! Ook zoiets.

dedwarsligger | 16-10-22 | 17:09

Via omwegen gaat er veel geld van de gemeente naar de moskeeën.
Deze subsidies zouden ze eenvoudig stop kunnen zetten voor groepen die niet aan onze normen en waarden voldoen.

Osdorpertje | 16-10-22 | 17:08 | 2

Staat er niet ergens in een artikel in de subsidieaanvraag dat bij openlijk geweld prediken, subsidie ontzegt kan worden?
Zou dat afgedwongen kunnen worden bij een D66 rechter door een burger, het stopzetten van subsidie op die grond?

Sjeintje | 16-10-22 | 17:20

@Sjeintje | 16-10-22 | 17:20: Geweld prediken wordt ontkend. Met de vraag nu om het geweld te veroordelen moet kleur worden bekend, en dat willen moslims niet, taqqiya op papier willen ze niet. Vandaar dat ze de vragenstellers proberen verwijten te maken, werkt altijd goed in ons haramlandje.
Meer van dit aub, of zijn we de massaal getekende (SCHANDALIG!!!) petitie die het beledigen van "de profeet" strafbaar maakt vergeten, de islamitische reactie op de moslimmoord op Samuel Paty?

Veepert | 16-10-22 | 17:35

Leuk die enquetes met vragen zoals ' vindt u het ranzig als twee mannen met elkaar staan te kussen op straat?' Dan is mijn antwoord 'Ja'. Er wordt dan niet gevraagd of ik het ook ranzig vind dat een man en een vrouw op straat elkaar overdreven staan af te lebberen. Dat hoeft van mij ook niet. Dus dan ben ik een homohater.

Leptob | 16-10-22 | 17:06 | 2

Ik vind het allebei niet op straat hoeven, maar ik vind tongzoenende mannen ranziger dan man en vrouw en zeker ranziger dan vrouw en vrouw. Maar dat mannen dat met elkaar mogen doen, zal ik nooit betwisten.
Ik kan overigens ergens die Kökçü wel plaatsen in zijn weigering die armband te dragen. Mogelijk heeft hij zelf overtuigingen die prima aansluiten bij de armband, maar wil hij voor zijn naasten en gemeenschap niet op die manier worden gezien.

Hopenschauer | 16-10-22 | 17:22

Je vergeet buitensexhater.

Sjeintje | 16-10-22 | 17:22

Mensen die niet tot de politiek correcte grachtengordel horen weten al tientallen jaren hoe de islam en de aanhang daarvan denkt over homo's, vrouwenrechten en andere religies.
Dat dom links al tig jaren wegkijkt van geweld tegen genoemde groepen is bekend.
Maar ze zullen en willen nooit Wilders gelijk geven.
Dus tolereren ze geweld van moslims.
Hoogste tijd om islam te zien als een intolerante en racistische beweging.

pejoar | 16-10-22 | 17:06

Jammer dat Orkun Kökcü de band niet wil dragen vanwege zijn intolerante geloof, maar ik zou hem ook niet dragen. Iedereen mag doen waar hij zin in heeft en seks hebben met wie hij wil (zo lang het wederzijds is), maar wij hoeven daar geen reclame voor te maken. Niet voor LHBTQI en ook niet voor heteroseksualiteit (gelukkig nog steeds de norm).

bergsbeklimmer | 16-10-22 | 17:05 | 2

De omzichtige reacties en het goedpraten door Arne Slot blijft wel ongemakkelijk. Stel dat ze een aanvoerder hadden die gereformeerd of katholiek is en dan die band niet wil dragen vanuit geloof. “. Maar ik respecteer wel iedereen hoor”!. Hoe zouden de reacties dan zijn?
De dubbele moraal en het knipmessen naar de islam is hypocriet.

In principe heb je wel gelijk dat iedereen zelf moet bedenken of ze die reclame willen maken, maar goed zoals gezegd: dat is zeer rekkelijk.

Nuuk | 16-10-22 | 17:12

@Nuuk | 16-10-22 | 17:12:

Eens. Schoppen tegen christelijke heilige huisjes was een halve eeuw de norm. Dat niemand ook maar één mohammedaanse huisje durft te benaderen zegt alles.

Dandruff | 16-10-22 | 17:29

Kritiek op moskeeën en de aanvoerder van Feyenoord die niet staan te juichen om LHBTQ+ is terecht. Het is echter het volste recht van moslims, hindoes, joden en christenen om homosexualiteit en transsexualiteit af te wijzen, zolang ze daarmee binnen de grenzen van de wet blijven.
Het is prima dat het standpunt van moskeeën op deze manier weer eens naar buiten komt. Daarmee kunnen zowel homo als hetero islamieten hun standpunt bepalen wat ze van deze clubs vinden, en zelf beslissen of daar nog bij willen horen. Mutate metante geldt dit natuurlijk ook voor orthodoxe christenen, joden en hindoes.

nick666 | 16-10-22 | 17:04 | 3

Het is ook het volste recht van deze groepen om vervolgens NIET in Nederland te gaan wonen, maar in een land waar iedereen hun mening deelt.

Goofy Goofball | 16-10-22 | 17:05

@Goofy Goofball | 16-10-22 | 17:05: inderdaad, net zo goed als dit ook uw volste recht is. Misschien is Hongarije, Rusland of Iran een interessante tip voor u.

nick666 | 16-10-22 | 17:13

@Goofy Goofball | 16-10-22 | 17:05: Ik deel ook niet de mening van wat in Nederland gewenst gedachtegoed is door de politiek. Dus moet ik ook maar weg?
Hou op met die onzin.

Het is toch allang klip en klaar dat de religieuze moslims, christenen en joden het afwijzen vanwege hun geloof. Zolang dit niet ontaard in geweld tegen anderen met andere levensopvattingen en geaardheid, so what.

Ik zit ook niet zo te wachten op heel die LQTHB of dan ook voor aandachtstrekkers. Ik heb ook niks met van die vegan en woke figuren en alles.

Verder zal het me verder een worst zijn wie met wie het bed deelt, zolang het vrijwillig is doen ze maar. Alleen dan hoeft het nog niet mijn smaak te zijn.

Rotterdammert1965 | 16-10-22 | 17:17

Typisch islamitische reactie: bij elke vorm van kritiek roep je heel hard. ‘Nee, húllie zijn fout!’. Terwijl we allemaal weten dat de gemiddelde moslim het niet zo heeft op lgbtiqqwerty’s, Joden en niet-moslims. Daarom kun je in een stad als Amsterdam als heaumeau niet overal han in hand lopen met je vriend, nmoeten synagoges beveiligd worden en kun je je keppeltje in sommige buurten beter thuis laten, etc etc etc.

Hommel | 16-10-22 | 16:59

Religiewetenschapper Margreet van Es Universiteit Utrecht. (met hoofddoek)

‘Wereldwijd putten veel feministen inspiratie uit de islam’

Putten ze dan ook uit het gegeven van veelwijverij, besnijdenis van meisjes, uithuwelijken, kindhuwelijken?

www.voxweb.nl/nieuws/wereldwijd-putte...

bitterpete | 16-10-22 | 16:59 | 7

Dat zal ongetwijfeld kloppen. Net als de stelling: ‘wereldwijd wijzen veel feministen de islam af.’

ratelaar | 16-10-22 | 17:27

Zit wat in.
Ayaan Hirsi Ali put ook nog steeds dankbaar haar feministische inspiratie uit de islam. Vooral om zich eraan te blijven herinneren hoe radicaal anti-feministisch de islam is.

nick666 | 16-10-22 | 17:27

Ik geloof niets van die bewering van mevrouw Van Es. Wereldwijd worden er vele miljoenen vrouwen onderdrukt vanuit het islamitische geloof. Die paar feministen waar zij op facebook mee bevriend is zijn een bagatel. Maar op een of ander manier willen dat soort dwaallichten per se de islam iets moois vinden. Niemand zo blind als zij die niet wensen te zien.
Treurig en veelzeggend over de stand van de wetenschap en de verlichting in dit land, dat zulke mensen zich tegenwoordig wetenschapper mogen noemen.

Hommel | 16-10-22 | 20:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Wij maar knielen voor elke neger en blanke sneeuwvlok die erom vraagt, maar een moslim hoeft daar niet aan mee te doen? Foei zeg! Allah zal je halen en anders zijn vriend Mo wel.

Hiram | 16-10-22 | 16:59 | 3

Het is niet te laat om dat ook te mogen. Als u vanaf morgen uzelf Ali noemt en zich identificeert als moslim komt u er ook mee weg.

Rotterdammert1965 | 16-10-22 | 17:20

@drs.Nee | 16-10-22 | 17:32: echte moslims erkennen westerse gerechtshoven helemaal niet, dat vergeten we voor het gemak meestal.
Ik kan me filmpjes herinneren van rechtszaken van imams van moskeeën in Nederland waar dit schrijnend duidelijk in werd, en nog duidelijker werd dat hier werkelijk niets tegen gedaan wordt.

Veepert | 16-10-22 | 17:53

Nu hebben die moskeeën doorgaans een abject gedachtengoed, maar ik zou ook niet op commando allerlei manifesten door de extreem-linkse Halsema gepusht willen ondertekenen. Rot op met je narcistische Deugdoenerij.

Grachus | 16-10-22 | 16:58 | 1

Gaan ze ook nooit doen tenzij ze zich verschuilen achter hun gebod: gij mag liegen dat het gedrukt staat als het de goede zaak maar dient.

Tiscali-2 | 16-10-22 | 17:04

Nou de (wetsovertredene) standpunten lijken mij duidelijk. En nu ? Kom er maar in Ad Melkert

Cornelis12 | 16-10-22 | 16:57

Die Orkun Kökcü - lijkt verdacht veel op Cocu - kan gevoeglijk optüteren.

Louter Leuter | 16-10-22 | 16:55 | 3

Ik zou ook geen regenboogbandje omdoen noch op de knie gaan voor BLM (Max Verstappen), waarom wel?
Doe toch ook geen vlag ondersteboven

Jan Lange3373 | 16-10-22 | 16:58

@Jan Lange3373 | 16-10-22 | 16:58: U snapt en ik sluit me daar bij aan.

Rotterdammert1965 | 16-10-22 | 17:20

@Jan Lange3373 | 16-10-22 | 16:58: was precies mijn gedachte, laat lekker iedereen, ga geen dingen opdringen

Thomtidom | 16-10-22 | 19:30

De paradox van de tolerantie, Karl Popper. Says it all.

Spring Bruissteen | 16-10-22 | 16:55

Net alsof je een kind vraagt of hij een koekje heeft gepikt. " Nee hoor dat heb ik niet gedaan", terwijl het kind nog net het halve koekje staat weg te kouwen.

Okami | 16-10-22 | 16:54


Halalsema doet haar naam eer aan. Ze zou ook eens moeten informeren wat de heren van de moskee nu eigenlijk van vrouwen rechten vinden; zijn die ja of nee gelijk aan die van de man? En natuurlijk ook bij de andere religies dezelfde vraag neerleggen.

Het antwoord zal haar ook vies tegenvallen.

Zou ze het boek van lale gul al gelezen hebben? Of een stukje haar hebben afgeknipt? Welke religie is ook alweer de baas in Iran?

Daarna zou ze nog een vraag over slavernij kunnen stellen. In welk heilig boek staat beschreven waar je je slaven dient te kopen, hoe je ze dient te bestraffen en hoe je ze kan doorzetten naar latere generaties?

Met r button..

BenDeLier | 16-10-22 | 16:54 | 2

Je bent in ieder geval bijzonder slecht op de hoogte van de relatie tussen Lale en Halsema.

The-loopy-cowboy | 16-10-22 | 17:08

@The-loopy-cowboy | 16-10-22 | 17:08: Relatie zegt niets over wel of niet lezen van een boek. Ze had in de brief naar de moskee vrouwen rechten prima mee kunnen nemen anders.

BenDeLier | 16-10-22 | 17:17

Jaja maar on het maagdelijke niet te verliezen doen ze wel allema aan kontje bonken met de dames.. dus wat maakt het dan nog uit als de vorige maaltijd in de [exit only] glory hole wordt aangestamp bij een dame of een heer.

boerk | 16-10-22 | 16:54

Uiteraard zal Halsema weer begrip tonen voor de moskee, en niet tot actie overgaan zoals moskee sluiten ofzo. Ze zal buigen tot er niks meer te buigen valt.

Goofy Goofball | 16-10-22 | 16:53

Wat een bekrompen artikel. Er is niets stom aan niet iedereen hoeft mee te doen aan die woke onzin. Vrijheid van meningsuiting heet dat.

Pel de pinda | 16-10-22 | 16:53 | 3

Door de reactie van de moskee is de mening wel erg duidelijk; steun van de religie van de vrede hoeft de lhbthefvkjnknjgernj-groep niet te verwachten.

BenDeLier | 16-10-22 | 16:59

@BenDeLier | 16-10-22 | 16:59: Dat hoeven die lhbthefvkjnknjgernj-groep van mij ook niet. Wel de normale homo bij mij in het flat, die trouwens ook niks heeft met de lhbthefvkjnknjgernj-groep.

Rotterdammert1965 | 16-10-22 | 17:23

Nee. Intolerantie bestrijdt je enkel met intolerantie. Vrijheid geven aan lieden die aan de fundamenten van je maatschappij zagen is absurd en achterlijk. Want als je dat wel doet en ze vrij spel geeft zoals nu is het een gelopen zaak en is het verdwijnen van vrijheid van meningsuiting wel ons minste probleem.

HerzlichWillkommen | 16-10-22 | 18:40

Je hebt er 40 Jr voor nodig, maar GL weet het nu ook

HetIsWatAllemaal | 16-10-22 | 16:52

Vorig jaar ergens in Duitsland tijdens een bijeenkomst. Ik denk, zeg lekker niks en bemoei me met mijn eigen zaken maar nee, een stellingname vanwege één of andere letter uit het alfabet. Schuin tegenover een moskee. Niks regenboogvlag daar zo.

Nu geef ik de pinguins geen ongelijk. Het staat in hun boekje en zoals Pichegru het mooi zei, eenieder is gelijk en is vrij een opperwezen te aanbidden en bepaalde vervolgens of de kerk naar de Katholieken of de Protestanten ging.

Wel heb ik een probleem met al die cosmopolitische deugers, GL voorop, maar ook die van PvdA, CU, D'66. Zolang de regenboogvlag niet wappert aan de minaret blief ik niks van die prietpraatjes van hun ongeacht het onderwerp. Allemaal gelul.

Overigens ben ik helemaal vóór PSV dus wat ze bij tuigclub Feijenoord doen met die cöcksückër moeten ze helemaal zelf weten

Heurtebise | 16-10-22 | 16:48 | 2

Het probleem is juist precies dat “eenieder is gelijk”. Dat is bij (de grotere) religies dus niet zo.

BenDeLier | 16-10-22 | 17:02

@BenDeLier | 16-10-22 | 17:02: Nooit geweest en zal ook nooit gebeuren. Dat heet realiteit. En is niet alleen een geloofsdingetje.

Rotterdammert1965 | 16-10-22 | 17:25

Leuk, gaat nu eindelijk de lang verwachte clash tussen domprogressief en de kromzwaarden komen?

HerzlichWillkommen | 16-10-22 | 16:48 | 1

Als het gebeurt, is het de schuld van extreemrechts.

Mr_Natural | 16-10-22 | 16:50

Misschien moeten de lhbtqi'ers gewoon de volgende iftar bijwonen. Dan kunnen ze samen verbinden en elkaar beter begrijpen.

Meuntjes | 16-10-22 | 16:46 | 2

Tja, naast de politie de roze uniformpjes langskomen. Zouden ze binnen mogen komen?

miko | 16-10-22 | 17:12

voor dat verbinden zou ik voor de zekerheid ook een ploeg EHBO'ers uitnodigen.

nick666 | 16-10-22 | 17:30

Kinderachtig gedoe met die regenboogbandjes.

JJMS | 16-10-22 | 16:46

We hoeven het toch niet constant met elkaar eens te zijn?
Zolang je elkaar maar met rust laat en niks probeert op te dringen.

TweeBijDrietje | 16-10-22 | 16:45 | 6

@Snaajoe | 16-10-22 | 16:56: Uit practisch oogpunt is geen geweld gebruiken en het gebruik van geweld afkeuren nog minder vermoeiend ook.
Geweld moet je actief doen, geen geweld is prima uitvoerbaar vanaf de bank voor de tv.

Dezenaamhier | 16-10-22 | 17:23

@Snaajoe | 16-10-22 | 16:56: voor sommige is het blijkbaar wel te veel gevraagd.
Dezelfde mensen die regenboogbandjes doordrammen zijn ook voorstander van de multiculturele samenleving maar zijn geschokt als ze een andere cultuur tegenkomen.

TweeBijDrietje | 16-10-22 | 17:25

@Snaajoe | 16-10-22 | 16:56: Daar wordt ik nou zo moe van. Dat alles en iedereen al guilty by association is en dan maar voor alles excuses moet maken en afkeuren.

Als aantoonbaar is dat in een gebouw een oproep tot geweld plaatsvindt is het aan de politie om die zaak voor het OM te brengen.
Iets waar ze bij Wilders anders prima in slaagde, dus waarom zou dat hier niet voldoende zijn of anders moeten gaan.

Rotterdammert1965 | 16-10-22 | 17:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar wat vinden de homoslims?

masahide | 16-10-22 | 16:44 | 1

Die houden uit angst hun mond.
Kijk maar eens naar de reacties in Poldermocro's 't.opraktiserende 'uit de kast gekomen' deelnemer/homocro.

MK27 | 16-10-22 | 16:53

Dit importeren wij dus. Het is het structurele racisme van deugend links die deze mensen als een lege huls zien; stop er een foldertje in van de groene khmer, voormalige vvd Pvd, of 66 en deze onnozelen worden keurige progressieve Nederlanders.

Neen. Deze mensen hebben een eeuwenoude cultuur, religie, ideeen wat goed en fout is hun eigen geschiedenis. Daar kunnen wij wat van vinden. Zij kunnen wat van ons vinden. Veel verandering hoef je niet te verwachten.
Zie hoe de behoorlijk grote Christelijke een Joodse gemeenschappen in een eeuw tijd zijn verdwenen in het midden oosten en noord Afrika (raadt welke religie daar dominant is). Het volk dat hierheen komt, komt niet voor een vrije samenleving, maar voor de pinautomaat en de helpdesk op het gemeentehuis welke bevolkt worden door blanke Sophie-Fleurs en Daans die extreem gevoelig zijn voor elke zweem “niet inclusief” beoordeeld te worden. Gratis huis, gratis geld, gratis huisraad en natuurlijk de schuldsanering.

De open samenleving is al lang in sterke mate afgebroken in het westen. Vrouwenrechten staan onder druk, homo’s moeten in het openbaar uitkijken en dat is niet door blanke mannen, vooral FvDers. Het is de religie der vrede, you stupids!

Nuuk | 16-10-22 | 16:41 | 4

@D-Fens_1963 | 16-10-22 | 16:48:
Dat is een prima aanvulling. Inderdaad ook vele hier geboren, derde generatie veelal, maar de parallelle samenleving, grotendeels vijandig ten opzichte van de Nederlandse maatschappij. De kop in het zand, en alleen even er uit halen om islamofobie en racisme te roepen als mensen wel durven te benoemen wat gaande is.

Nuuk | 16-10-22 | 17:16

Uitstekende tegel!

Roos | 16-10-22 | 19:03
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, Moslims en homo's he? Op die culturele intersectie loopt het bij de links-mens altijd weer spaak. Wel grappig om te zien hoor, benieuwd hoe Femmie dit nu weer recht gaat (proberen) te lullen!

Kabouteraap | 16-10-22 | 16:39 | 1

Die roept dan weer dat (ALLE) christenen en Joden óók rare dingen doen. En vergeet vooral snel dat zij in West Europa een zeer kleine minderheid vertegenwoordigen.

klimgek | 16-10-22 | 17:37

Over voetbal gesproken waar is Kees?

de uitbater | 16-10-22 | 16:38 | 2

Het is prima golfweer.

Earl_of_Doncaster | 16-10-22 | 16:44

Na de zesklapper gaan kijken?

miko | 16-10-22 | 17:10

Het irriteert dat de regenboog voor marketingdoeleinden gebruikt wordt. Zij het om een andere reden, ben ik het eens met Kokcu om de band niet te dragen.

masahide | 16-10-22 | 16:35 | 1

Die weigert om andere reden, hem is verteld allah te vrezen, hij gelooft dat.

drs.Nee | 16-10-22 | 16:44

De vraag om niet te discrimineren is discrimineren? Ahhh, mijn verstand loopt vast bij alle gelovigen.

TheseDays00 | 16-10-22 | 16:33 | 4

"Religion makes ordinary people do and say stupid & terrible things" [Christopher Hitchens]

Het Gristen gedeelte kon & kan er wat van maar de Mossel zeloten hebben er inmiddels een ware kunstvorm van gemaakt.

Grijskijkert | 16-10-22 | 16:51

@Grijskijkert | 16-10-22 | 16:51:
"With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil; but for good people to do evil - that takes religion."
Steven Weinberg

miko | 16-10-22 | 17:10

@miko | 16-10-22 | 17:10:
Het milieu, de financiële winst, het aanzien, De Markt beschouw ik ook als religies die heilig verklaard zijn door teveel mensen die zichzelf 'verlicht' noemen.

klimgek | 16-10-22 | 17:29
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang een WK in Qatar acceptabel is, moet je ook accepteren dat zo'n halfje geen regenboogje om zijn arm wil.

error503 | 16-10-22 | 16:33 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb ook nog nooit iets positiefs over een moslim gezegd.
Het gevoel is wederzijds.

Krultang | 16-10-22 | 16:32

Binnen de Islam zijn er een paar rare standpunten waar wij ons over verbazen.
Het hebben van theejongen en dansjongens die je 's avonds verkracht is een prestige object bij de krijgsheren in Afghanistan.
En ook in ons mooie landje houden Moslim er bijzondere standpunten op na.
Als jij iemand in z'n reet neuk ben je niet homofiel, je bent pas homofiel als jij je in je reet laat neuken.
Overigens is het voor Moslima's wel ok om zich in hun reet te laten neuken zodat ze als maagd in het huwelijk kunnen treden.

Osdorpertje | 16-10-22 | 16:31 | 10

Ik dacht dat je pas homofiel bent als je terugduwt.

skoftig | 16-10-22 | 17:58

@Mbovenka | 16-10-22 | 18:02:

Juist: de volgeling (Abu Bakr) of de stamgenoot (Ali). En zo ontstond 30 minuten na het overlijden van Mootje een fittie die al 1400 jaar voortduurt. Sunni's versus Shi'ieten. Een soort Ajax-Feyenoord met kamelen.

de IJsman | 16-10-22 | 18:22
▼ 7 antwoorden verborgen

Deze mensen redeneren zo:
“Als “jullie” bomaanslagen in Kaboel of Bagdad niet veroordelen, waarom moeten we dan geweld tegen homo’s veroordelen?”
Dat het meeste geweld wordt gepleegd door en voor moslims zeggen ze er nooit bij.
Deze mensen zullen nooit rationeel en neutraal kunnen denken.

Ruimedenker | 16-10-22 | 16:29

Een geloof dat bepaalde zaken fout/zondig/onzedig vindt en dat daarnaast ook het geweld tegen diezelfde situatie fout/zondig/onzedig vindt, bestaat dat?

Schadenfreude | 16-10-22 | 16:29

Homo zijn en de woke ideolgie zijn verschillende zaken. Ik zou zo'n band ook weigeren.

horsteknots | 16-10-22 | 16:29 | 3

Als voetballer maakt je reclame voor de meest stupide zaken. Je helpt mee aan het geld uit de zak kloppen van jeugdige fans met domme merchandising en je moet opdraven voor allehande praatjes en reclame-uitingen, maar als je een regenboogbandje om moet dan ga je opeens principieel doen? Dan kan het haast niet anders dan dat je niks van homo's moet hebben.

BobDobalina | 16-10-22 | 16:33

@BobDobalina | 16-10-22 | 16:33:
Nee nee nee, alles in mij keert zich af van racisme, dus knielen voor een racistische club als BLM doe ik niet, nooit.

skoftig | 16-10-22 | 17:57

En zo is het begonnen…..

D-Fens_1963 | 16-10-22 | 16:29

Dat knielen voor een voetbalwedstrijd....
de weareld is gek geworden.

meneer Q | 16-10-22 | 16:27

Er waren in het verleden al genoeg argumenten om die haat toko's aan banden te leggen c.q. te verbannen. Niet naar Halsema luisteren gaat toch wel een vrijdagmiddaggebed te ver.

Andersdenkend | 16-10-22 | 16:27

Wat een heerlijke omkering:

"Denk-fractievoorzitter Sheher Khan schrijft op Twitter dat ‘alle moskeebestuurders’ woedend zijn over de uitnodiging. ‘Moslims worden zo opgezet tegenover de lhbti-gemeenschap."

Hij kan wel bij Poetin in de leer zijn geweest.

Overigens, Sheher Kahn, was dat niet die gemene tijger uit Jungle Boek?

Beste_Landgenoten | 16-10-22 | 16:27 | 1

Het is Mowgoolgli

miko | 16-10-22 | 17:04

Hij ligt erraan wat een moslim onder homo verstaat. Als een jonge moslim van zijn oom van achtere genomen wordt is dat cultuur voor de jonge moslim? Maar met zijn oom daarna, hand in hand overstraat lopen niet, want dat doen doen alleen homo's?

jan huppeldepup | 16-10-22 | 16:26 | 1

Het eerste is vrij natuurlijk in veel Islamitische landen, vandaar ook de vele O-benen. Ik denk inderdaad dat het uitdragen als homo-schap wordt gezien.

skoftig | 16-10-22 | 17:55

Wel mooi dat ze gewoon kleur bekennen, inclusief de aanvoerder van Feijenoord. Een regenboogband is dus al in strijd met de religie. Achterlijk volk. De slachtoffercultus zit er ook diep - uit de Telegraaf:

"De Blauwe Moskee zegt dat het best kan dat de oproep ook aan andere religies is gedaan, „maar wat wij weten is alleen wat in die brief staat”, aldus een woordvoerder. "

Meteen discriminatie roepen zonder te onderzoeken of de brief naar andere religies is gestuurd. En dan niet eens sorry zeggen over je beschuldiging. Ik kan niet anders zeggen: dom tyfusvolk.

BobDobalina | 16-10-22 | 16:25 | 5

@D-Fens_1963 | 16-10-22 | 16:52: ik vind religieuze mensen al mentaal beperkt. Als ze dan ook nog eens tegen homo’s etc zijn en meteen bij het minste of geringste ten onrechte zelf claimen te worden gediscrimineerd vind ik het achterlijk typhusvolk.

BobDobalina | 16-10-22 | 17:03

zij werpen de gedachtenterreur af. zo gek is dat niet en het is eigenlijk gewoon anti-woke. Waar zovelen hier juist erg voor zijn.

AntiZanicz | 17-10-22 | 00:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ken genoeg homoslims
Duizenden
Op scooters

RickTheDick | 16-10-22 | 16:23 | 2

Ik ken alleen maar isla mietjes..

Ing. eslapen | 16-10-22 | 16:24

Ik ken er niet zoveel, weet wel dat ze allemaal een tasje bij zich hebben.

jan huppeldepup | 16-10-22 | 16:27

Orkun Kökcü hoeft wat mij betreft geen regenboogaanvoerdersband te dragen als hij dat niet wil. Max Verstappen hoeft wat mij betreft ook niet te knielen omdat Hamilton cum suis dat zo graag willen.

Schoorsteenveger | 16-10-22 | 16:23 | 2

Orkun wil het wel maar mag niet van zijn schimmige religie van vrede..

Geilbaard | 16-10-22 | 16:34

@Geilbaard | 16-10-22 | 16:34:
Ja, zo kun je het bekijken. Maar dat maakt mij in dit geval niks uit.
Het gaat wat mij betreft om de vraag of je iemand kunt dwingen om een bepaalde ideologische boodschap uit te dragen, of je die nu een warm hart toedraagt of niet.

Schoorsteenveger | 16-10-22 | 16:39

Net zoals ik niet wil dat er geknield wordt voor BLM, wil ik ook geen regenboogbandjes. Ik wil ook geen Islam trouwens. Maar Woke maakt meer kapot dan je lief is.

skoftig | 16-10-22 | 16:23

Nou eens kijken of Halsema ballen heeft, sluiten die hap en verbouwen tot iets nuttigs.

Uw Verzekeringsadvis | 16-10-22 | 16:21 | 2

Een gay bar of zo...

aartvantiemenvanjand | 16-10-22 | 16:36

Dus Kuksjoe geeft impliciet toe dat moslims een issue hebben met homo's.

gemeentereiniging | 16-10-22 | 16:21

Na 50 jaar inburgering kunnen we toch wel zeggen dat deze.......... is!

Nico1000 | 16-10-22 | 16:19 | 3

Nog steeds niet bestaand is?

Wijze uit het Oosten | 16-10-22 | 16:20

Verspeelde moeite?

Sieg Hein | 16-10-22 | 16:22

gelukt?

skoftig | 16-10-22 | 17:52

Maar wie heeft gelijk? Duizend jaar oude teksten over opvoeding of Femke Halsema?

McCain | 16-10-22 | 16:19 | 2

Opvoeding? Onderdrukking zul je bedoelen.

Papa Jones | 16-10-22 | 16:20

Liever mijn kinderen opgevoed door kaakklem dan door Mo zijn volgelingen.

miko | 16-10-22 | 17:00

Dit kan toch voor niemand een verrassing zijn? In de meeste Islamitische landen staat gevangenisstraf op homoseksualiteit, in sommige Islamitische landen zelfs de doodstraf.

Après toi | 16-10-22 | 16:18 | 13

Toch loopt Gordon hier nog steeds vrij rond.

skoftig | 16-10-22 | 17:51
▼ 10 antwoorden verborgen

Kunnen die Moslims toch niets aan doen, boek van Mo en zo, je weet zelluf. Maar het probleem meneer, dat blijft.

Pekketrikker | 16-10-22 | 16:17

De weerstand tegen ondertekenen weegt zwaarder dan het voorkomen van geweld en/of letsel aan homoseksuelen.
Een handtekening is lichter dan een betonschaar, maar toch kiezen ze voor de betonschaar.
Maw.. kan ons het schelen dat die kkr homo’s geklapt worden.
Nee hoor, ze gooien het weer over een andere boeg.
Discriminatie en dwang.
Wie, buiten hun gemeenschap, gelooft deze mensen nog?
Geweld is écht één van de 5 zuilen in de islam.
Onbegrijpelijk.

Ruimedenker | 16-10-22 | 16:17

Sluiten van moskeeën lijkt me de logische volgende stap.
Maar dat is natuurlijk ondenkbaar.

laurentius | 16-10-22 | 16:16 | 5

Precies. Een zwaluw maakt nog geen einde aan die haathutten.

Tiscali-2 | 16-10-22 | 16:24

En dan er appartementen van maken

miko | 16-10-22 | 16:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Het gaat op meer punten de lange tenen op daarzo.
Ze moeten aangeven dat ze pro-homo zijn (tegen hun eigen regels in).
Ze moeten het eens zijn met de joodse gemeenschap die hetzelfde is gevraagd (oei).
Het is een aanvraag door een ongelovige om een menselijke regel boven de islam te moeten stellen.
Dus ja, ik snap dat ze er moeite mee hebben.
En ze zakken er maar in, weten ze zelf ook eens hoe het is om te maken te hebben met drammen en zeuren.

Dezenaamhier | 16-10-22 | 16:16

Amsterdam. Jammer, maar je vraagt waar je op stemt.

Flightless bird | 16-10-22 | 16:15

Voetbal is een rare mbt politieke uitingen. Die mogen niet. Alleen de uitingen die deugen mogen wel. Denk naar aan UEFA peace voor de Ukraine, de geel/blauwe armbanden/banners.
Voor de sporters vallende onder FIFA, UEFA, IOC:
“the basic compulsory equipment must not have any political, religious or personal slogans, statements or images… The team of a player whose basic equipment has political, religious or personal slogans, statements or images will be sanctioned by the competition organiser or by FIFA.”

Gebakschep | 16-10-22 | 16:15

Roy Donders is nog steeds hetero.

Brabeaulander | 16-10-22 | 16:14 | 1

Of is hij genezen?

Sieg Hein | 16-10-22 | 16:19

O maar wat een fantastisch nieuws dit. Jaren op zitten te wachten totdat er een niet te nemen brug tussen extreem ultra links en de islam zou ontstaan. En die is er nu. Kijken hoe Femke het zo weet te brengen dat dat pamflet of wat het ook is niet ondertekend hoeft te worden door de enige echte homohaters van de wereld.

Tiscali-2 | 16-10-22 | 16:14 | 6

@Sjeintje | 16-10-22 | 16:30:
Maar daar zijn argumenten voor (kerkklokken) om zich op discriminatie te beroepen en daar is GL allergisch voor. Nee, ik denk dat verkiezingen de enige oplossing is voor de tolerantie van intolerantie die elke keer de achilleshiel van onze verlichte maatschappij weet te raken.

Tiscali-2 | 16-10-22 | 16:58

@Tiscali-2 | 16-10-22 | 16:58:
Een coalitie zonder de huidige partijen zal wellicht verlichting bieden ja. Alleen zal het een tijd duren eer wij met z'n allen weer zoals vroeger redelijk veilig door de steden kunnen lopen.
Maar smijt nu niet beeldvorming achteloos aan de kant, dat is verantwoordelijk voor een best groot percentage sturing voor het beleid en vooral nu de moslims hun eigen ruiten hebben ingegooid met deze reactie.

Kan ook zo zijn dat ik er volledig naast zit, maar dromen mag toch.

Sjeintje | 16-10-22 | 17:07

@Sjeintje | 16-10-22 | 17:07:
Ik droom met u mee van een echte regenboogwereld niet die die de Femkes van deze wereld nu krampachtig proberen te verwezenlijken. Hun ideeën zijn prima maar hun naïviteit laat alles instorten.

Tiscali-2 | 16-10-22 | 17:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Zegt een volk uit een cultuur die jonge jochies opmaakt en omkleedt tot "meisje". Voor de volwassen mannen. Ja.

chicago river | 16-10-22 | 16:14

Ja mooi he.

Nu wordt GroenLinks stevig met de neus op de feiten gedrukt, met wat ze binnengehaald hebben.

Papa Jones | 16-10-22 | 16:14 | 2

Voor het binnenhalen moet je niet alleen bij groenlinks zijn. CDA heeft waarschijnlijk de grootste vinger in de pap gehad

miko | 16-10-22 | 16:16

@miko | 16-10-22 | 16:16: Oh jazeker, en ook VVD, D66 en de PvdA.

Maar GroenLinks staat al die jaren te juichen.

Papa Jones | 16-10-22 | 16:19

Wat laten die besnedelingen zich in de kaarten kijken…

Kostelijk.

Wijze uit het Oosten | 16-10-22 | 16:14 | 1

Weten toch allemaal. Het probleem is dat de rest zich in kaarten laat (weg)kijken.

inCol | 16-10-22 | 17:13

Ha, gaaf! Nu kijken hoe Halsema zich in bochten gaat wringen om dit weer recht te trekken. En kijken hoe de rest van links dit gaat "duiden" zonder te willen discrimineren naar beide kanten toe.
Dit is het mooiste moment van het bal. Wanneer de maskers af gaan en de lichten aan.

Deksmaat | 16-10-22 | 16:13 | 1

Exact! Een heugelijke dag waarop ik zolang heb gewacht. Ach kon Pim dit nog maar meemaken.

Tiscali-2 | 16-10-22 | 16:17

Het ware gezicht.
Well played by Femke.
De Grefo’s en de Joden erbij uitnodigen.
De mossels zijn als eerste op een besneden teentjes getrapt, was te verwachten.
Nou moeten orthodoxe Joden en zwaar gereformeerden niet veel hebben van Homoseksuele medemensen, maar zelden tot nooit gaan zij over tot geweld.
In tegenstelling tot “conservatieve” bontkraagbezitters.
Verlichte Joden en Christenen zullen braaf tekenen.
Wat blijft over?
De intolerante religie die altijd maar tolerantie eist.
Knip een stuk van je baard voor onze “flikkers”.

Ruimedenker | 16-10-22 | 16:12 | 3

Mwoah, menig handtasje zal je kunnen vertellen dat homo zijn in ruraal Nederland ook niet altijd een pretje is.

miko | 16-10-22 | 16:15

@miko | 16-10-22 | 16:15: Klopt, maar dit zijn eenlingen die nog te overtuigen zijn, niet gedwongen in hun handelingen en denken door een achterlijke middeleeuwse ideologie en cultuur die totaal niet bij onze westerse manier van leven past.

Sinterbikske | 16-10-22 | 17:42

En meteen gaan janken over stigmatiseren. Zucht.
(Overigens had je gelijk aangaande Siem Wulfse, is ook veel logischer, blijft een mooie krantenkop.)

Basil Fawlty | 16-10-22 | 18:11

Veel plezier met je moslims.

Reaaalist | 16-10-22 | 16:11 | 1

Ja, op dat twitterdraadje zijn er genoeg witte mannen en vrouwen die het helemaal geweldig vinden, dat geloof/religie/moslims. Vrije keus en zo…..
Staat goed op hun Facebook en Instashit.

Normpje | 16-10-22 | 17:19

'Wij laten ons niet door de gemeente voorschrijven welke standpunt wij dienen in te nemen, laat staan op commando"
Zeggen mensen die zich alles voor laten schrijven door een paar boeken uit de vroege middeleeuwen

miko | 16-10-22 | 16:11 | 2

Haaha. Idd.

Reaaalist | 16-10-22 | 16:13

Nou... Ze doen natuurlijk wat er in dat vodje staat uit angst voor de moslims zelf.

Reaaalist | 16-10-22 | 16:29

Persoonlijk heb ik met niemand moeite. Ook niet met mensen die vinden dat een stel een vrouw en een man hoort te zijn. Zolang je van elkaar in vrede accepteert dat je een andere mening hebt, vind ik alles prima.

Leptob | 16-10-22 | 16:11 | 3

Jij wel, de rest zoals Kokcu en onderdanen van het Ottomaanse rijk niet. Anno 2022 kunnen ze het nog steeds niet accepteren, nooit niet.

Klaus Herzog | 16-10-22 | 16:14

'Moeite mee hebben' is niet de term...
Ik beschouw ze als achterlijk, die van die man en een vrouw.

Papa Jones | 16-10-22 | 16:16

Als je het met elkaar eens bent dat je het niet met elkaar eens bent, dan is dat prima.
Nadeel van de islam is dat de leden menen dat alleen zij gelijk hebben en de kuffars niet. Dus daar is geen sprake van inlevingsvermogen of reflectie. In de islam komt hosmo ook niet voor, ben je mal.

Bakkeleures | 16-10-22 | 16:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl