Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Commander-in-chief Oekraïense strijdkrachten draagt tóch géén armband met hakenkruis

Geven we meteen toe: wij dachten eerst echt van wel

Social

Bovenstaande foto werd getweet door het bovenstaande officiële account van Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine Valerii Zaluzhnyi. En met even inzoomen kwamen we toch echt op de onderstaande afbeelding terecht. Maar het is uiteindelijk toch niet wat het lijkt - en het lijkt op een hakenkruis. Soms moet je blijkbaar toch wantrouwen wat je met blote ogen denkt te zien. 

Is tóch niet wat het lijkt, lees even mee

Onderstaand een afbeelding van de armband in kwestie. Haal die hier eens door de re-seizer, op custom grootte 144px bij 58px. Dan komt de onderstaande afbeelding er dus uit. Conclusie: er zijn helemaal geen nazi's in Oekraïne! Okay, ja, echt wel, maar dit was geen hakenkruis.

De armband in kwestie, vóór .jpeg-compressie

De armband in kwestie ná .jpeg-compressie

Meer bewijs

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Ach helemaal gemist dit topic.

Zijn er neonazi's in Oekraïne? Ja. Zijn er zeer fanatieke extremistische neonazi's in Oekraïne? Ja. Hebben deze figuren enige serieuze politieke of militaire macht? Nee. Azov was wel zo'n beetje de beste poging. Ironisch genoeg was het op een gegeven moment gewoon nazi's uit Rusland (Russische jihadisten noemden ze zichzelf) die liepen te knokken met nazi's uit Oekraïne van o.a. Azov. In alle strijd werd vooral Azov "populair" en berucht. Oekraïne heeft toen gedaan wat gedaan moest worden en hebben alle (bekende) nazi's eruit geschopt. Puur nazisme en Hitler verheerlijking is ongeveer net zo populair daar als bij ons. Nazi's en fascisten hebben daar dan ook geen politieke macht. Bij ons echter... Bij ons wankelen zo'n 20% op de grens van waar democratie eindigt en fascisme begint. Sommigen, FVD'ers dus, zijn over die grens heengegaan. Zo is het voormalige Svoboda vergelijkbaar met de PVV, niet nazistisch of fascistisch maar wel ver rechts. Het equivalent voor de FVD hebben ze niet in Oekraïne.

Theodorus.Goldbach | 10-10-22 | 23:36

Vanzelfsprekend de zelfbenoemde symbolen experts in de panelen, tevens allerlei duidende deug-dominee’s met hun belerende preken. Zal zeggen wat er te zien is: je ziet wat je zelf bent, want je bent tevens je angst. Hier heeft Sam geen preek voor nodig, stelletje bange broek poepers. Op oude hoeves stonden in de voor-christelijke tijd zogenaamde maalkruizen, stiepel tekens en geveltop tekens. O.a. het maalkruis was om onheil af te wenden, stond in zowat elke deur of deurpost gekerfd. Dit fenomeen kwam oorspronkelijk uit de Noordelijke regionen. Na een langdurige lastercampagne v.h. Christendom konden er mensen worden opgepakt en uitgeroeid. Daarna het nasi misbruik van oude symbolen, wederom laster, isolatie en uitroeiing. Nu zijn de dominees weer terug: ze zien een kruis in een stukje metaal en de angst begint ongewenste proporties aan te nemen. De ketting geeft aan: geen Christen, maar een heiden met affectie voor de Noorse mythologie. Het nasi-verband wordt enkel gelegd door de wens en angst denkers. Bij de weg: het derde schakel van links betreft een zogenaamde Keltic knot.

Unsinkable-Sam | 10-10-22 | 22:02

Een soort visuele godwin dus

Thomtidom | 10-10-22 | 21:18

Noors, een echte krijger dus.

Xaffier | 10-10-22 | 20:16

Het kruissymbool vind je ook in een toegangs deur van een Hindoe tempel complex Luhur Poten in het Tengger-massief te Oost Java... ik vermoedt geen nazi sympathieën...

BL!ZZ | 10-10-22 | 20:05 | 2

Daar niet, maar in Europa hebben zulke plaatjes ook als het nèt geen hakenkruisjes zijn, een heel navrante betekenis gekregen. Als je daarmee rondloopt, vraag je om problemen, temeer daar neonazi’s ook veel van zulke symbolen dragen. Stommiteit of blijk van heel kwalijke schurkachtige ideeën.

Spie | 10-10-22 | 20:16

@Spie | 10-10-22 | 20:16: aha, daar is Spie met het Russische narratief weer. Rusland dat zelf vol Neonazi's zit en met graagte gebruik maakt van de Neonazistische Wagnergroep is al minstens 10 jaar bezig om het westen er van te overtuigen dat Oekraïne vol Neonazi's zit en probeert zodoende een legitimatie te creëren voor de geplande genocide op de Oekraïners. Oekraïners die stelselmatig en tegen de verdrukking in moeten bewijzen dat ze geen Neonazi's zijn. Ook dit item wijst er op dat de nepinformatie van Rusland over Oekraïne tot in de haarvaten van het westen doorgesijpeld is. Speciaal voor jou en je soortgenoten Spie nogmaals (want al eerder gepost) een zeer lezenswaardig stuk. Kwartiertje leestijd.
www.maritderoij.com/2022/10/08/hoe-on...

BenZen | 10-10-22 | 20:51

Wie herinnert zich nog de sjamaan van het capitool? www.nationalgeographic.com/history/ar... (klein stukje naar beneden scrollen)

Drie van zijn tattoos zie je ook in die armband terug.

gaffelbaard | 10-10-22 | 19:50

Mannen en armbanden. Toch een beetje gay allemaal; niet mannelijk.

RGV42 | 10-10-22 | 18:30 | 3

U als rasechte man die ze vrouw aan dr haren de grot intrekt kan het weten natuurlijk

Continuum | 10-10-22 | 18:41

Helemaal mee eens, en al helemaal de magnetische bullshit armbandjes die je chakra opladen of some BS

PlatgetrapteEierdoos | 10-10-22 | 19:15

Nou, op die tweede foto zie ik toch duidelijk een hakenkruis...

Sans Comique | 10-10-22 | 18:14 | 2

Oh shit, ze moeten jou duidelijk inhuren voor betere duiding

PlatgetrapteEierdoos | 10-10-22 | 19:16

Moeilijk hè, lezen…

ruud76 | 10-10-22 | 19:30

Ik zie een Valknot, een Mjöllnir en nog wat andere Germaans/Noordse symboliek. Geen Swastika, maar het zijn over het algemeen niet de meest linkse mensen die de symbolen van Wodan en Donar dragen.

van gulder | 10-10-22 | 18:13 | 4

Ik kan door de Linkse indoctrinatie vroeger op de lagere en middelbare school nog steeds niet onbevangen naar een Thor-film kijken. Die Hitler heeft meer kapot gemaakt dan men denkt.

Sans Comique | 10-10-22 | 18:16

Ze hebben in die streek wel meer historie met (zeker) Noordse symboliek, via Rurik, Oleg en de Varangianen. Is meer dan bv in NL deel van de geschiedenis van het land, en veel minder Reich-gerelateerd. Maar je hebt gelijk, denk niet dat de lui die het dragen op Rob Jetten of Jesse Klaver stemmen.

Sjors W. | 10-10-22 | 19:17

van gulder, correct. Ze hebben iig geen affiniteit met het Christendom (hel en verdoemenis) en een socialisten (voorwaarts!), maar eerder met tribale Noordelijke mythologieën.

Unsinkable-Sam | 10-10-22 | 22:10
▼ 1 antwoord verborgen

Los van dat ik denk dat één van die blokjes wel degelijk een hakenkruis in het midden heeft zijn er weinig symbolen zó oud en wijdverspreid. Het maakt je absoluut niet per definitie een nazi of racist. Men heeft gewoon een collectief trauma.

Zeebonkus | 10-10-22 | 18:05 | 1

Raar. Het werd toch echt getoond en uitgelegd. Maar je hebt ze er altijd tussen natuurlijk.

RtotheB | 10-10-22 | 18:58

In Georgië (en Zuid-Rusland waarschijnlijk) is het 'IJzeren kruis' (zie markering op staart van de Luftwaffe) een nationaal (informeel) symbool. Heel wat mensen verwarren dat vaak met een hakenkruis.

Grachus | 10-10-22 | 18:03

Wel gek dat ik op die armband Mjolnir en het valknut symbool bespeur. En dan nog iets black sun-achtigs. Maar het zal wel niets te betekenen hebben en de combinatie van de symbolen zal wel een modedingetje zijn.

Mr Dixit | 10-10-22 | 18:03 | 1

Dat denk ik ook. Je ziet wel vaker jongeren symbolen dragen of als tattoo hebben zonder echt besef te hebben van de oorsprong, geschiedenis of betekenis ervan.

gaffelbaard | 10-10-22 | 19:57

Zijn er alweer van die eikels hier geweest die zijn gaan uitleggen dat de swastika een oeroud Indiaans symbool is? Of dat Hitler een socialist was? Want het kan bijna niet anders dat die briljante geesten dat weer dachten te moeten delen.

Bigi Bana Boy | 10-10-22 | 18:01 | 5

De swastika is een oeroude symbool uit india. En Hitler was trouwens een socialist. Helemaal fan van Marx en zijn verdelende retoriek. Was een socialistisch dingetje, politieke dissidenten doodvermoorden. Their way or the highway. Zoiets?

RtotheB | 10-10-22 | 18:52

@RtotheB | 10-10-22 | 18:52: Hitler was geen socialist, maar een nationaal socialist. Socialisme is een economisch model, nationaal socialisme is een racistisch model. Het mensbeeld in de modellen verschilt fundamenteel van elkaar. Moge voor meer informatie het internet u van dienst zijn, want ik begin daar niet meer aan.

BenZen | 10-10-22 | 20:57
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
WirMachenMusik | 10-10-22 | 17:56 | 1

Hé, op de eerste foto van die armband is de tweede schakel van rechts toch een hakenkruis?

Willibald von Klúúúk | 10-10-22 | 17:55 | 1

Niet helemaal, maar hij komt er echt veel te dicht bij. Als je als burger dit plaatje op je website plaatst, kun je bezoek van de politie verwachten. En terecht.

Spie | 10-10-22 | 20:00

In Nederland kan er geen linkse demonstratie plaatsvinden of er lopen wel een paar mensen met Palestijnse vlaggen te scanderen: "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas." Vinden we heel normaal, niemand wordt daar ooit voor vervolgd. En dan zitten wij met een vergrootglas te kijken naar wat mensen in andere landen dragen...

MAD1950 | 10-10-22 | 17:45

Ach, morgen komen "ze" weer met een ander zwetsverhaal en reageren al die Poetin wappies weer hysterisch op weer een nieuw hoofdstukje nepnieuws.

zwellevertje | 10-10-22 | 17:43

Waren het dan geen nazi UAP's voor het laatst?

steekmug | 10-10-22 | 17:41

10 jaar geleden was Svoboda nog best populair in Oekraïne.
Geen frisse jongens kan ik je vertellen.
Gewoon op de Googles te vinden.
Er zijn mensen die denken dat er geen nazi’s te vinden zijn in Oekraïne, een vergissing.
Niettemin een kudtsmoes van Putin, een reden die niet de echte reden is.

Maar dat staat even los van deze armband.

Ruimedenker | 10-10-22 | 17:38 | 6

@Ruimedenker | 10-10-22 | 17:50:
Nog steeds 'maar' 10% van de stemmen en in de volgende verkiezingen de kiesdrempel niet gehaald, in een land in onrustige tijden (waar je een paar knokkers er wel bij kan hebben).

Het zijn geen frisse knapen en ik vind 10% voor zo'n partij ook veel, maar het waren wat rare tijden toen en ze zijn ook weer gewoon democratisch gewieberd.

Sjors W. | 10-10-22 | 19:27

@Sans Comique | 10-10-22 | 18:21: voor wie wil, is er altijd wel een reden te vinden. Dat blijkt in deze oorlog ook maar weer. En altijd zijn burgers het slachtoffers in Oekraïne en in Rusland.

Spie | 10-10-22 | 20:10

@Spie | 10-10-22 | 20:10: welke burgers in Rusland? Dat jankende dikke wijf dat deze zomer vakantie vierde op de Krim en in haar auto zat te blèren dat ze zich juist zo thuisvoelde op het van Oekraïne gejatte eiland?

BenZen | 10-10-22 | 21:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Zei iemand nasi?
Lekker!

steekmug | 10-10-22 | 17:31 | 3

Volgende dag resten opbakken in de pan is nog lekkerder.

Zeebonkus | 10-10-22 | 18:08

Met kip saté. Jammie.
En gebakken uitjes.

gaffelbaard | 10-10-22 | 20:00
-weggejorist-
Jan, Leiden | 10-10-22 | 17:28 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Heb zelf een oorschelpenketting

RickTheDick | 10-10-22 | 17:27 | 1

Daar begint het mee.

Après toi | 10-10-22 | 18:31

Over een jaartje zijn die Russen de Oekraine uitgeschopt, dan kan je al je onderscheppingsmaterieel langs de grens zetten.
Ieder land zou zijn patriots naar Oekraine moeten sturen, daar zijn ze nu hard nodig.

snapal | 10-10-22 | 17:20 | 5

Leuk bedacht maar je kijkt de verkeerde kant op en daar ga je spijt van krijgen

ZomaarEen | 10-10-22 | 19:39

@snapal | 10-10-22 | 18:02: patriots zijn niet heilig. Je gelooft toch zelf niet dat de Russen bewust een kinderdagverblijf aanvallen zoals gesuggereerd? De vreemde doelen die door de russen zijn aangevallen zijn bijna zeker door patriot raketten geraakt en uit koers geraakt. Dus ja, de helft is onderschept, maar dat betekent helemaal niet dat het probleem daarmee opgelost is.

ZomaarEen | 10-10-22 | 21:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Godzijdank!
Stel je voor….

wezen | 10-10-22 | 17:17

Elk land heeft antisemieten (nazi s)
Elk land.
het wordt pas een bedreiging, wanneer ze (politieke) macht krijgen.

snapal | 10-10-22 | 17:12 | 3

ja, maar in dit geval gaat het dus voor zover we weten en afgaande op die armband NIET om een nazi.

naglfar | 10-10-22 | 17:23

De meeste antisemiten zijn socialist. Dat nationalistische is nutteloos. Internationalistisch socialisten namelijk ook. Elke “grote” denker. Elke held van de t-shirt dragende studentencorps overigens. En ze hebben al politieke macht.

RtotheB | 10-10-22 | 19:03

Met of zonder armband...het blijven rotzakken.

Plukkieplukkie | 10-10-22 | 17:03 | 7

@Plukkieplukkie | 10-10-22 | 17:41: Weet mamma wel dat je stiekum op gs zit te typen?
Dit is voor de grote mensen, habbo hotel is meer voor jou.

snapal | 10-10-22 | 18:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Slakken met zoutjournaal.

hero_of_heaven | 10-10-22 | 17:02

Klassewerk van de Redactie van GeenStijl. Misschien mogen jullie solliciteren bij de AIVD of IBD?

DitjaarkrijgikAOW | 10-10-22 | 16:58

Ja lekker belangrijk. Herzie eerst je standpunt dat die fokking oorlog nog lang niet voorbij is.

masahide | 10-10-22 | 16:56

Het schijnt dat de Russen eindelijk hun T-14 Armata tank hebben ingezet.
Als het al waar is niet veel meer dan een PR-stunt, want ze hebben er maar een handvol geproduceerd.
De PR die het oplevert als dat ding door een tractor wordt weggesleept zal meer opleveren.

T-14 Armata In Luhansk: Russia’s Most Capable Tank Finally Deployed For Combat in Ukraine - Reports
militarywatchmagazine.com/article/t14...

Abject | 10-10-22 | 16:56 | 2

De tijger leek beter dan de Sherman. Want om een tijger te slopen had je veel shermans nodig waarvan er veel stierven. Alleen was die Tijger zo duur en de nazi economie te klein dus die Shermans waren er in overvloed.

ZoekEenVrijeNick | 10-10-22 | 17:15

daarom dat kadoodje van loekasjenko

dikkemin | 10-10-22 | 18:03

Er is er maar één die hitleriaanse nazi trekjes krijgt / heeft en das die kale smeerlap in het Kremlin. Dat hij maar mag branden in de hel.

Cornelis12 | 10-10-22 | 16:51 | 5

10 weesgegroetjes en 5x onze vader en uw gebeden worden verhoord Cornelius.

zuurtjeregen | 10-10-22 | 17:09
-weggejorist-
ZomaarEen | 10-10-22 | 17:13

Zomaar raketten afvuren op burgerdoelen is een oorlogsmisdaad.
Russen zeggen infrastructuur, an me hoela, het zijn regelrechte moordwapens.
Uw verontwaardiging is terecht.

snapal | 10-10-22 | 17:26
▼ 2 antwoorden verborgen

En wat te denken van die rimpels in het gezicht van Poetin, dat lijkt duidelijk op morse code die luidt "ik heb die turnster flink aangeduwd en ja dat zijn mijn kinderen".

HerzlichWillkommen | 10-10-22 | 16:49

De swastika (ook hakenkruis) is een symbool dat voorkomt in verschillende Euraziatische culturen en stamt uit de Indusbeschaving. Het is een in de loop van de geschiedenis vaak gebruikt teken in allerlei culturen wereldwijd en staat in het algemeen voor levenskracht, geluk of heiligheid.

Schriever | 10-10-22 | 16:46 | 3

Sinds een bepaalde periode echter niet meer het geval. Dat vind de een die de oude betekenis mooi vind jammer, maar veel mensen walgen er nu eenmaal van sinds jeweetwel.

sjef-van-iekel | 10-10-22 | 16:50

De swastika (linksom) zie je in India en Bali op hindoetempels. Adolf heeft het opgepikt in India. Volgens hem stamde ariers uit India.

darmflora | 10-10-22 | 16:59

Ik begrijp niet dat mensen de swastika nog associeren met dat mooie, wat het ooit betekende, nadat het hét symbool werd voor de Holocaust. Waarom zou je dat ook nog willen? Ik begrijp het niet. Het is te lelijk, te walgelijk en staat voor teveel kwaad. Kies dan een ander leuk symbooltje uit, uit respect voor alle slachtoffers. Zeker hier in het westen.

letopuwzaak | 10-10-22 | 17:18

Ophef over een armbandje terwijl er een menselijke gehaktmolen draaiende is.
Ik vind daar iets van.

Eppo | 10-10-22 | 16:45 | 2

Mooie smoes voor de USA om nu ook langeafstandshimars te leveren.
Die Russen een koekje van eigen deeg geven, en de infrastrucruur op "Russisch grondgebied" ( de betwiste grondgebieden) te himarren.
Zo escaleren oorlogen dus.

snapal | 10-10-22 | 17:06

DJ Jean heeft ook zo'n armband.

Do-na-zi | 10-10-22 | 16:43 | 2

En zo'n hoofd.

sjef-van-iekel | 10-10-22 | 16:51

are you ready for the launch?

zuurtjeregen | 10-10-22 | 16:52

Ja, en? De meeste Nazi's die ik ken hebben ook hakenkruizen op hun juwelen en tattoos etc, maar ze doen wel vaak goed werk in de lokale bejaardentehuizen. Eentje verschoont mijn oma bijvoorbeeld.

skoftig | 10-10-22 | 16:39 | 5

Nazi s zijn, (of je zo noemen) naar mijn mening toch weer een stapje verder dan een hakenkruis.
Geloof er geen zak van dat Nazi s "vaak goed werk in de lokale bejaardenhuizen doen".
Zal best wel ergens een verdwaalde antisemiet ronddolen, maar dat is een uitzondering.

snapal | 10-10-22 | 16:56

Ik heb eens een man verzorgd die een hakenkruis tatoeage had. Hij kon niet spreken en had veel fysieke zorg nodig. Ik besloot er mijn mond over te houden en we konden het erg goed vinden. Hij vond mijn aanpak rondom zijn verzorging prettig. Enkele dagen voor zijn overlijden kwam zijn familie achter mijn achternaam en ze vroegen naar mijn achtergrond. (Joods). Hij begon onbedaarlijk te huilen.
Als het aan hen had gelegen had ik op de trein moeten zitten in de oorlog. Ik geloof niet dat je met een zichtbare hakenkruis tattoe mag werken in de zorg.

letopuwzaak | 10-10-22 | 17:07

@letopuwzaak | 10-10-22 | 17:07: Ik heb Skoftig nog nooit op een serieuze opmerking kunnen betrappen, dus deze reactie is ook weer je reinste flauwekul.

Après toi | 10-10-22 | 17:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een glamorama niveau is dit.

Schadenfreude | 10-10-22 | 16:38

Maakt het wat uit? Als hij een hakenkruis op z'n voorhoofd tatoeëert stap ik nog steeds niet over op team-poetin.

W_F | 10-10-22 | 16:38 | 1

Nee, halverwege de wedstrijd van kant wisselen doen alleen Italianen. Daarom zijn ze daar zo gek op voetbal.

Plaktong | 10-10-22 | 17:44

Een oud-KGB patiënt voert represailles uit alsof zijn dochter is vermoord, en wij gaan moralistisch lopen doen over een armbandje. VN sancties gaan er niet komen, want de dader heeft vetorecht.

We krijgen hoe langer hoe meer landen op deze planeet die onder leiding van criminelen veranderen in shitholes zodat hun kroost kan rijden in Lamborghini's en rondlopen in Balenciaga`s. Jan Lul mag sterven zodat deze mensen met geweld miljarden kunnen afromen om zich op een superjacht te laten ..... door een dure escort.

We moeten hier een oplossing voor vinden, anders komen er straks weer een miljoen vluchtelingen uit het Oostblok hier een oplossing zoeken. Eentje die we niet hebben, want de groenen hebben een bouwstop afgekondigd in Nederland.

Dit is echt centraal gestoord.

Feynman | 10-10-22 | 16:37 | 3

Weet u wie er ook 'een oplossing' had...?

sjef-van-iekel | 10-10-22 | 16:44

Landen kunnen gewoon buiten de VN om sancties afspreken. Net zoals Balkenende tegen de VN in toch politieke steun verleende aan de "internationale" (VS/UK/NL) inval in Irak, en zoals de Navo een land kan helpen dat helemaal geen Navo lid is.

Betekend wel dat de VN nog meer een symbolisch clubje zonder tanden word. (Gaddafi heeft daar ooit een mooie toespraak over gehouden, bij de VN.)

W_F | 10-10-22 | 16:45

Tja dan hadden we maar politici moeten hebben met VOC-mentaliteit. In plaats daarvan hebben we politici met excuses en zelfkastijding.

HerzlichWillkommen | 10-10-22 | 16:51

Jpeg-compressie? Vroeger heette dat dpi of dpc.

Mr_Natural | 10-10-22 | 16:34 | 1

Compressie = compressie.

tjongerschans | 10-10-22 | 16:47

Is het geen boeddhist?
De oudste swastika’s die gevonden zijn, dateren uit van 2500 jaar voor Christus, bij het boeddhisme is de swastika vaak te vinden op de borst of voeten van Boeddhabeelden

MargauxGrandCru | 10-10-22 | 16:31 | 1

Het draait dan de andere kant uit dacht ik

pejoar | 10-10-22 | 16:40

Dat zal ze leren.
In het Woke Westen zien wij nu eenmaal graag iedereen permanent een hoofddeksel dragen met daarop minimaal:
"Ik ben geen fascist", "Ik ben geen seksist", "Ik ben niet alt-right","Ik ben niet hetero".
Deze petten zouden door onze EU aan de hele wereld uitgedeeld moeten worden.
Alleen zo komen wij verder met elkaar, om te beginnen in de media.

funda | 10-10-22 | 16:31

De Russen verzinnen kromgoedpraatverhalen waar je bijstaat.
Soms nogal doorzichtig.
Of ze permitteren het zich en laten dat zo merken dat ze macht hebben.

Google maar eens op het woord : Vranyo en GosVranyo

Het is vooral allemaal erg vermoeiend en vervelend dat soort draaikont-spelletjes en het schiet niet op.

AdvocatusDiaboli | 10-10-22 | 16:28 | 1

Dus terwijl ze zelf steeds verder richting fascisme drijven maken ze anderen voor nazi uit.
Dus elke scheet wordt uitvergroot en handig geknipt en een context bij bedacht, nog beter dan ON dat kan.

AdvocatusDiaboli | 10-10-22 | 16:31

OK, hij is vrijgepleit wat zijn armbandje betreft.
Maar hoe zit het met zijn beha?

Nonkel Frituur | 10-10-22 | 16:28 | 4

Hij moet toch wat, na pak 'em beet je 40-45e gaat het toch allemaal een beetje hangen.

elfenstein | 10-10-22 | 16:36

@sjef-van-iekel | 10-10-22 | 16:47:
Wat zou dat toch zijn dat je rond die tijd enorm zin krijgt om al je levensdoelen te verwezenlijken, stopt met scheren en een cabrio koopt om mee rond te kunnen cruisen door de stad?

elfenstein | 10-10-22 | 17:05
▼ 1 antwoord verborgen

Z wint op alle fronten! Dat is toch een mooie slogan voor de Rus..

Mokum Kosher | 10-10-22 | 16:27

Armbandjes zijn voor meisjes!

zuurtjeregen | 10-10-22 | 16:24 | 1

Deze man is hét toonbeeld van inclusie.

2voor12 | 10-10-22 | 16:26

Maar hij maakt wel het "Vulva" teken met zijn vingers, ook niet zo fris.

wilmeister00 | 10-10-22 | 16:23 | 2

Ach zolang hij zijn tong er niet tussen steekt, valt het wel mee, toch?

Zitvlak | 10-10-22 | 16:27

Hebt u al eens van ene Winston Churchill gehoord?

bisbisbis | 10-10-22 | 17:03
-weggejorist-
_pacman_ | 10-10-22 | 16:18 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Opvallend die fixatie op dat zogenaamde Oekraïense fascisme. Pure Russische propaganda. Er heeft nog nooit een fascistische partij in het Oekraïense parlement gezeten. De extreemrechtse beweging is in Oekraine altijd vrij marginaal gebleven, in tegenstelling tot bijvoorbeeld in Rusland. Wagner iemand?

Après toi | 10-10-22 | 16:18 | 15

@JJMS | 10-10-22 | 17:00: Vooral de Russische oligarchen waren heel corrupt. Die zijn nu uitgeschakeld. Opvallend trouwens dat types als jij zo gefixeerd zijn op Oekraïense onvolkomenheden, het heeft veel weg van een excuus zoeken voor de Russische gruweldaden.

Après toi | 10-10-22 | 17:21

@Après toi | 10-10-22 | 17:21:

Nee hoor. Ik hoop alleen dat dergelijke landen nooit bij de EU getrokken gaan worden. En daarbij, mogen we gewoon het nieuws kritisch blijven volgen of moeten we Oekraïne als het beloofde land gaan zien?

JJMS | 10-10-22 | 17:37

@JJMS | 10-10-22 | 17:37: Kritisch zijn op Oekraïne tijdens deze oorlog is nergens voor nodig, wees maar eens kritisch op Rusland en op Putin.

Après toi | 10-10-22 | 18:33
▼ 12 antwoorden verborgen

Waar maken wij ons toch druk om, snowflakes
Ja maar die Oekrainers zijn ook geen lieverdjes.............

pibasso | 10-10-22 | 16:16

Zaluzhnyi ziet eruit alsof je hem er prima bij kunt hebben in de kroeg na ronde zes.

SterF... | 10-10-22 | 16:15

Geen teen op zowel de echte foto alsweldanook de jpg

2voor12 | 10-10-22 | 16:12

Altijd het tegenovergestelde standpunt innemen dan Joost Niemoller. Altijd.

Dan eindig je nooit aan de verkeerde kant van de geschiedenis.

Linkse Zakkenvuller | 10-10-22 | 16:11

De meme dat in Oekraïne het zou stikken van de nazi's is een door Rusland zorgvuldig gespinde propaganda campagne. Der waarheid is echter dat in de politiek deze partijen allang de kiesdrempel niet meer halen, dat Azov inmiddels een normale legereenheid is een dat in Rusland veel meer neo nazi's actief zijn, en zelfs en vooral in de militaire eenheden die actief zijn in Oekraïne. Wagner, iemand? Het is echter de perfecte smoes voor de Russen, want je weet wel, de grote patriottische oorlog tegen de Duitsers. Er is alleen maar weinig van waar, zeker de laatste jaren. Ja, ooit was er een Bandera, en ooit had deze veel sympathie. Maar er was ook ooit een Stalin, die nog steeds op een voetstuk staat in Rusland. What about that?

Beste_Landgenoten | 10-10-22 | 16:11 | 22

@Asteroid-B612 | 10-10-22 | 17:42: dus je vriend de professor zegt dat. Ik kan werkelijk niet een studie van zijn naam vinden over die claim. Wel een boekje waarin hij aangeeft dat het gevaar van neo-nazis schromelijjk wordt overdreven en de Islam het echte gevaar is. Wat is het nu?

BobDobalina | 10-10-22 | 19:07

@Après toi | 10-10-22 | 18:34: En dat baseer je op ? Laat me raden, het feit dat deze gelouterde academicus wetenschappelijk onderzoek verricht en met conclusies komt uitkomsten komt die jouw doctrine tegenspreken ? Je hebt het in elk geval mis. Jeff is veel te slim om een "Putin vriend" te zijn, en is - terecht - overtuigd proponent van de Amerikaanse constitutie in hart en nieren. Dus vrijheid. GEEN dictators.

Asteroid-B612 | 10-10-22 | 19:11

Niet gelezen maar doe mij een link. Inmiddels kan ik ook zelf wel iets verzinnen, zo lastig is het niet met deze oorlog. Het ligt allemaal behoorlijk voor de hand.

Beste_Landgenoten | 10-10-22 | 22:00
▼ 19 antwoorden verborgen

Het is de V van Von Der Leyen.

JJMS | 10-10-22 | 16:09 | 1

Kan hij beter een spuitbus haarlak nadoen, meer effect.

Zitvlak | 10-10-22 | 16:24

Mag ik hier zeggen dat een heleboel mensen het hakenkruis of de hitlergroet helemaal niet zien als een goedkeuring voor de jodenvervolging maar voor iets heel anders?

Leptob | 10-10-22 | 16:09 | 9

@aflaatverkoper | 10-10-22 | 16:33:
Ik doe het zo: wijzen de armen naar rechts dan is het een hakenkruis, wijzen ze naar links dan zou het kunnen dat het een indiase of anderszins historische variant betreft, dus een swastika. Het nazikruis ene swastika noemen is eigenlijk nog teveel eer, het heeft er niets mee te maken en eigenlijk hadden ze toen direct een leger merkrechtadvocaten op adolf af moeten jagen. Doe dat maar met een ander tekentje, mafkees. Gemiste kans.

elfenstein | 10-10-22 | 16:42

@Leptob | 10-10-22 | 16:37:
Het zou op zich kunnen maar de totale megafaal die adolf ervan gemaakt heeft maakt dat dat symbooltje waarschijnlijk nog wel een jaartje of honderd onlosmakelijk met de door u genoemde thema's verbonden zal blijven.
Zo had ik dus een tussenstop in Servië, Belgrado. Ik verbleef er de avond in een oud soviethotel, vergane glorie, te gek echt. Buiten was er een hoop te doen en de dame bij de receptie wist vol trots te melden dat er een enorme manifestatie gaande was, ik zou het wel zien.
Nou en of. Het was een manifestatie tegen de lokale versie van de gaypride volgende week, voorop liepen de priesters, zware houten kruizen meezeulend, daarachter de notabelen van de stad en daar weer achter een 10 duizend deelnemers, waarvan veel in groepsverband en voorzien van allerhande runenvlaggen, zuidelijke statenvlaggen en jawel, ook een roodwitzwarte windmolenvlag was van de partij. "Sodomist Not Welcome" Beregezellig, echt. De hele stad was er voor uitgelopen en was het er overduidelijk mee eens wat daar voorbij kwam. Dame bij de receptie: "It's ok if they are gay you know, just not in our city, we don't want that here" -glunderend- Jezus wijf, ben je blind ofzo, dus die nazishit vind je ook wel dikke prima, gezellig zij aan zij met de kerk?
Dus nee, doe nou maar niet, u associeert zich met heel foute figuren. Terwijl er met een gezonde dosis trots en liefde voor je eigen land en cultuur niks mis is, jammer dat dat sentiment steevast gekaapt wordt door dat kudtvolk met hun windmolenvlagjes.

elfenstein | 10-10-22 | 16:55

@Leptob | 10-10-22 | 16:37:
"als een teken van"
Waarom heb je daar en teken voor nodig.
Al die symbolen die ergens voor zouden staan.
Hele new-age winkels vol.
Steentjes, symbooltjes, kleuren, getallen.
'Dat staat voor...' blabla. Ja en dan? Een nietsbetekenende uitspraak.
En dan gaan ze er sentimenteel in lopen wentelen bij gebrek aan identiteit.
Leave symbols to the symbol-minded.

De westerse cultuur is ook wel iets meer dan een symbool. Toch.

AdvocatusDiaboli | 10-10-22 | 17:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Is die vent op een of ander festival geweest ofzo? Jonge wat lelijk.

elfenstein | 10-10-22 | 16:08
-weggejorist en opgerot-
borgmonster | 10-10-22 | 16:05

Doet hij toch even een one-in-the-pinky en one-in-the-stinky, de held. Of bedoelen die instagrammeisjes dat niet met dit gebaar?

BobDobalina | 10-10-22 | 16:05 | 5

The mind of a man called Bob....

D-Fens_1963 | 10-10-22 | 16:18

Je bent in de war met two in the pink one in the s(t)ink, ook wel genaamd The Shocker.

Quantum Suicide | 10-10-22 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl