Shashi Roopram (getint) niet welkom op blanke racistische bijeenkomst tegen racisme
We hebben in tijden niet zo gelachen.
Wisten wij niet (niemand eigenlijk) maar er was een bijeenkomst tegen racisme op de Dam. Nou, dan weet je het wel: blanke Internationale Socialisten, blanke Anja Meulebeltoïden, blank langharig krakersvolk, heel veel blanke babyboomers, Chris Aalberts, en veul blank domlinks (leeft Renee Danen nog eigenlijk?) Wie er ook waren: de hindoestanen van UpNetwork. Want ja, die zijn 'van kleur' dus die weten wel wat racisme is. Vandaar ook dat ze op de Dam hun steentje aan de strijd tegen het racisme wilden bijdragen. Maarja. Mocht niet van 'sfeerbeheer'. UpNetwork = niet welkom. Op! De! Fucking! Openbare! Weg! Kortom, gouden beelden die té grappig zijn. Want snoeiharde apartheid + discriminatie + racisme in de praktijk tijdens een demonstratie tegen apartheid + discriminatie + racisme. LACHEN! (Als het niet zo triest was.)
Reaguursels
InloggenHeb het filmpje niet uitgekeken. Daar gaat je bloed toch van koken, zo’n hufterig blank woke mannetje.
Dus je bent tegen racisme en asielzoekers zijn welkom maar iemand kleur die normaal het gesprek wil aangaan stuur je weg. "Je loopt me te zieken" Mogen er geen vragen gesteld worden dan?
Goed gesprek met Chris Aalberts!
Maar die eikel van "sfeerbeheer" die haalt me het bloed onder de nagels uit.
Iemand op openbaar terrein, notabene midden op de dam, wegsturen???!!!
Ik zou natuurlijk, net als gisteren, bij het topic over asiel-eisers, een wat langere tegel kunnen tikken die mij weer een half uur werk kost en waarin ik - mét argumenten - het stuitende gedrag van deze bebaarde woke-knotjesdrager aan de kaak stel omdat ie precies dát doet wat ie beweert te bestrijden (nl. mensen uitsluiten, ÉXclusie, dus, in plaats van INclusie, en grond van een mening ook nog), maar dat ga ik niet doen, want dan loopt mijn opgetikte hartenkreet andermaal het risico dat Joris' plaatsvervanger/ster 'm wegjorist, net als gisteren. En al dat bloody werk voor nix dus.
Dus ga ik koffie zetten en daarna lekker filmpjes kijken van auto-testen.
De ballen.
Het moge dan inmiddels ook duidelijk zijn: de anti-fascisten zijn de nieuwe fascisten en de anti-racisten zijn de nieuwe racisten. Ze geloven alleen heilig dat ze aan de goede kant van het verhaal staan.
Provoceren door niet witte mensen is lastig. Ik begrijp het wel, maar ik leur het niet goed.
*)keur
Ik word nu toch wel heel benieuwd naar dat "provoceren" door Shashi. Wanneer heeft hij iemand geprovoceerd? Wat zei hij dan, tegen wie, en in welke context?
Niemand kan die vrij simpele vragen beantwoorden.
Dan lijkt het er dus meer op dat er met de vragen van Shashi niks mis is. Die worden alleen maar "provocerend" gevonden door stalinisten die buiten hun bubbel geen normaal gesprek aan kunnen. Laten we die simpele zielen alsjeblieft niet teveel napraten.
Sfeerbeheer....
Is dat niet wat die uitsmijters doen die aan de poort van de uitgaansgelegenheid bepaalde type's weigeren en dan meteen uitgemaakt worden voor racist?
Nu is die Roopram natuurlijk ook een ontzettend irritante provocateur, maar denken dat je als ongewassen hippie met een knotje het recht hebt om hem van de openbare weg te verwijderen gaat wel heel ver.
Meerdere mensen stellen hieronder ook al dat Roopram een irritante provocateur zou zijn. Niemand kan daar één (1) concreet voorbeeld van geven. De bewijslast is dus nogal karig.
Daarbij was "irritant provoceren" heel lang een deugd en een verdienmodel; VARA, VPRO, BNN, de Provo's en de Jakhalzen zijn er groot mee geworden. Het is vrij hypocriet dat vermeend "provoceren" door mensen met een verkeerde mening (??!!wie bepaalt dat??!!) ineens een *probleem* zou zijn.
Neuh, hij stelt gewoon goede vragen.
Hij provoceert niets. Maar de BIJ1-brigade bestaat wel uit notoir kleinzerige dictator-wannabes. De schuld ligt hier volledig bij degenen die publieke ruimte toeeigenen en ongewenste meningen willen verbannen.
Van sfeerbeheer…wat een schijnheilige makaken!
Het begint mij alweer te dagen waarom ik de afgelopen 40 jaar nooit een voet gezet heb in die sloppenwijk a/d Amstel.
Onverhuld racisme noemen ze daar "sfeerbeheer"
Omg hoe krijg je dat uit je ongewassen strot.
De nuttige idioten van links…..!
Die Shashi heeft best wel een leuke hobby. Zwervertje pesten. Ben benieuwd naar het vervolg.
Straks zitten ze namens een linker vleugelpartij op een riante positie in de provincie ...... genietend van een flink salaris ...... en nippend aan de prosecco hun leven goedkeurend overzien maar teglijkertijd andere nog even de maat nemend.
Geen asielzoekers in hun goede buurt .... dat zou de aldaar aanwezige gemoedelijk sfeer alleen maar verstoren.
Nakomelingen van Witte de With schijnen ook regelmatig gecancelled te worden. Eén van hen heeft zelfs zijn naam laten veranderen in Zwarte de Zwarth, maar daar heeft 'ie nu ook spijt van.
De maatschappij bestaat grotendeels nog enkel uit parallelle samenlevingen. En zelfs zijn er sektes, de ultieme parallelle samenleving, ontstaan die politieke invloed hebben in de Volksvertegenwoordiging. En dat is zorgelijk en bedroevend. Een werkelijke crisis met werkelijk gevaarlijke consequenties voor de toekomst zoals men dat van het verleden kan leren.
Bij PowNed kan ik begrijpen dat die niet gewenst zijn. De kans dat die iets zinnigs te zeggen hebben is nihil. Al die belachelijke filmpjes die Rutger Castricum destijds had gemaakt staan nog steeds online. Achter mensen aanrennen en net zo lang treiteren en provoceren totdat het uit de hand loopt. Dat was hun manier van werken.
Die gasten van UP-Network blijven gewoon netjes, maar stellen vragen waar linkse mensen niet van houden, omdat je anders hun ware aard blootlegt. Sylvana Simons was ook zo'n persoon die niet stond te wachten op kritische vragen over de slavernij en herstelbetalingen.
Het probleem is dat er überhaupt vragen worden gesteld. Daar is men in sektes niet van gediend. Alle neuzen dezelfde kant op op straffe van kaltstellung. Je zou bijna een "Johnstown 2" voor deze gasten wensen.
Waarom is Winnetou gecanceld en Arendsoog (ik moet eigenlijk zeggen: Witte Veder) niet? Stel je voor dat hij “Blanke Vader” had geheten… en Dark Vader? Dat kan niet lang meer duren
*”Blanke Veder”
@Montresor | 28-08-22 | 15:28:
Veder kan ook niet meer. In de eerste plaats duidt het natuurlijk op dierenmishandeling ( zo'n veer valt natuurlijk niet vanzelf uit zo'n vogel, dat telt niet, die moet je verdienen met de jacht ), vervolgens is het cultural appropriation ( oid, geen zin om die kul te googlen ) want je bent geen vogel dus veders zijn verboTen en tenslotte is het ook een vorm van fatshaming, want de uitdrukking is nu eenmaal niet "zo zwaar/vet als een veertje".
Dus, 3x fout, u = af. Boekverbranding is morgenmiddernacht op het lokale dorpsplein. Be there or be cancelled.
Een sfeerbeheermeneer (dominante vent met baard) houdt hier iemand bij een stuk openbare ruimte weg, zich steeds herhalend dat mensen iets zèggen waardoor de reporter niet welkom is. Dus hij zègt dat anderen zèggen dat de ander een problematische burger is.
Er zijn veel bedrijven met het woord sfeerbeheer in hun naam. Ze werken samen met gemeenten, politie, maatschappelijk werk, enz. Ze werken met wijkcoachesen monitoren in ggz achtige omgevingen. Ze staan met hulpdiensten, handhavers en overheden in direct contact. Let wel, het zijn commerciële bedrijven.
En als zij zèggen dat er iets gezègd wordt ben jij kansloos.
coaches spatie en
Het zal allemaal wel
Na de ophef over boeken van winnitou heb ik de complete serie gepakt en netjes in de boekenkast geplaatst
Zit nu heerlijk te lezen in het zonnetje!
Schitterend! Vies langharig figuur met zijn katoenen tasje. Als Shashi humor had dan had ie de racisme kaart moeten trekken. Trekken ze helemaal in een stuip. Schijnheilig links volk.
Dat deed Shashi ook.
Trek hem een 17e-eeuws pakkie aan en je hebt het prototype van de arrogante neerbuigende slavenhandelaar.
dat langharige stukje sfeerbeheer is volledig van de pot gerukt. hij mag kennelijk wel irriteren, maar de interviewer niet. en dat is ook nog maar de beleving van dat bruinhemd, stasi mannetje, wat een eikel, moet ik niet tegenkomen,
"dat willen we niet hebben"
wie is "we".
eng mannetje..... rare vergelijkingen en zwak redenatie vermogen.
De tegenstrijdigheden in het linksprogressieve geloof zijn inderdaad vrij hilarisch. Het botst aan alle kanten en zorgt vrijwel permanent voor intern en extern conflict. Nu heet het nog een sfeerbeheerder maar ze zouden maar wat graag knokploegen willen vormen om alle ongewenste meningen te neutraliseren. Het zijn enge mensen, die radicale progressieven.
Die term ook, ‘progressief’. Suggererend dat alleen hun gedachtegoed de juiste richting aangeeft richting de toekomst. Helaas houdt het toch meestal progressie richting de totalitaire samenleving in.
Deze demonstrant heeft duidelijk mediatraining gehad
- Gebruik eufemismen, dus geen beveiliging maar sfeerbeheer
- Geen agressie voor de camera
- Ga niet is discussie
- Beantwoord geen vragen
- Voorkom dat de andere demonstranten domme uitspraken voor de camera's doen door cameraploegen die je niet welgezind zijn te weren.
Dat knotje van sfeer beheer heeft werkelijk geen idee van de basisregels van democratie. Democratie houdt in, dat je ook voor jou irritante meningen respecteert.
Leg dat zo'n Internationaal Socialist maar eens uit. Fan van Lenin, concentratiekampen voor andersdenkenden enzovoorts.
@Après toi | 28-08-22 | 14:59:
Die demonstreerden al fanatiek voordat Fortuyn werd vermoord. De definitie van beroepsdemonstranten.
Die ene dat is een Buutenlander dat zag ik gelijk.
Ik snap de ophef niet helemaal. Meneer de verslaggever doet ietwat zielig de rascismekaart proberen te trekken en knotmeneer heeft geen PR-cursus gevolgd bij de VVD.
Ik hou wel van zuigende verslaggevers, het levert vermakelijke stukjes beeld op.
Ik snap ook wel de pot de ketel verwijt dat die zwart ziet maar verder zie ik twee mensen die verder ook weinig zinnigs kunnen bijdragen aan de discussie.
Het gesprek, de dialoog die ontstaat gewoon. Chris Aalberts en Shashi Roopram hebben een interessant en luister waardig gesprek.
De extremistische gekkies op de randen van het politiek discours heb je niet zo veel aan. Uiteindelijk blijft het 1 pot nat, de uitersten van het hoefijzer, de zijden van dezelfde medailles enz.
Wat hilarisch is dat de vooroordelen worden bevestigt. Juist diegenen die het hardst en het schelst krijsen om diversiteit, inclusie en egaliteit sluiten uit, hebben ordediensten en weigeren naar anderen te luisteren. Ideologische bezetenheid in de praktijk.
Een verstandig mens negeert de extremisten daarom maar gewoon, haalt de schouders op en loopt door. Volwassen mensen gaan met elkaar in gesprek en respecteren elkaar en tolereren elkaar ondanks dat men het hartgrondig met elkaar oneens is.
Kortom Chris, je laat zien hoe de dialoog tot stand komt.
"Chris Aalberts en Shashi Roopram hebben een interessant en luister waardig gesprek."
Ja, die Aalbers ziet best nog wel de nuance en is zelfs bereid die te verwoorden als hem wat gevraagd wordt. Het lijkt een beetje alsof hij zichzelf in de weg loopt.
Tsja. Een donkere man die een eigen kijk op de wereld heeft en zich niet als slachtoffer opstelt. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn, zo hebben we het met zn allen niet afgesproken. Goeie gasten van Up Network. Kijk er altijd graag naar. Hoe zouden de reacties in Nederland zijn geweest als niet Sashi maar een blanke reporter deze vragen had gesteld?
Kende ze niet, UpN. Maar relaxte gast.
Als mensen een eufemisme verzinnen voor hun ordedienst dan weet je dat het foute boel is.
Je ziet Knotje ook ongemakkelijk zwaaien met zijn rechterarm.
@Après toi | 28-08-22 | 13:57:
Haha ik noemde het beneden al Sphere Abteilung
Yes indeed
Gisteren ben ik alweer niet in Aanstellerdam geweest, maar heb ik lekker met vrienden in de tuin gezeten. Dan zie ik die beelden van Afvalhoopdam en denk ik alleen maar aan de fijne conversaties waarbij mensen mensen opstonden om wat eten of drinken te gaan halen en dan vroegen of ze wat voor je mee konden nemen.
Het filmpje roept bij mij ook geen enkele reden op om alsnog naar Aggressodam te gaan. De groep die zich een aantal maal per jaar in onze tuin verzamelt is redelijk blank in de basis met daarbij een mengelmoes van invloeden en politieke meningen. Ik geef toe dat ook wij een bubbel om ons heen hebben en dat de kleur in het gezelschap van voormalige koloniën en Oost-Azië komt. Toch is er altijd sprake van een normale conversatie waarbij uiteenlopende meningen aangehoord worden en zelfs overwogen worden, mits goed onderbouwd.
Uiteindelijk zit ik veel liever in onze tuin en merk ik dat ik steeds meer een hekel krijg aan knotjesmannen, baardjurken, bakfietsbommoeders en welkomroepers.
Dus nee, Aalbertsdam zal ik niet meer zien in dit leven vermoed ik.
En? Zeker van jezelf denken vol humor te zitten?
Waar woon jij eigenlijk? Schubbekutteveen?
@Lorejas | 28-08-22 | 14:57: Momenteel ben ik niet zeker van mezelf, fijn dat u ernaar vraagt. Humor is vaak wel een redmiddel van me, maar ik merk dat in de huidige tijd het erg lastig is voor mij om de lol nog te zien van alles.
Gisteren was er zo’n moment waarop het heel fijn was om samen met mensen gewoon over van alles te praten, terwijl men openstond voor elkaars inzichten.
@Risingson | 28-08-22 | 15:03: Die plaats ken ik niet; ik neem aan dat u de vraag aan mij stelde.
De Verbandmeesteres en ik zijn al tien jaar geleden vertrokken uit de stad, omdat we ons gezin daar niet wilde laten opgroeien. Tussen Tilburg en Eindhoven vonden we meer ruimte in een kleinere kern waar mensen oprecht in elkaar zijn geïnteresseerd en waar bij wijze van spreken dat touwtje nog steeds uit de brievenbus hangt. En het is vooral een prettige plek om te leven. Die steden zie ik nog voor mijn werk en de culturele verrijking heb ik dagelijks onder mijn handen.
Sfeerbeheer? Is het een feestje dan? De sfeer moet koste wat het kost (voor de deelnemers) positief blijven? Was de volledige Dam afgehuurd door deze club?
Is meneer een soort private BOA? Heeft u een pasje? Nee? Ik wel; PERS. Wilt u even aan de kant gaan? Ik moet mijn werk doen.
Indien er vervolgens intimiderend/gewelddadig wordt opgetreden maar eens de politie inschakelen.
Sfeerbeheer, meer smeerbeer.
Je was me voor!!
De meneer van sfeerbeheer moet eens een glutenvrij dieet proberen!
Tsja, je kan het sfeerbeheer noemen maar ik wilde het toch maar gewoon fascisme noemen.
Slechte sfeer is ook een sfeer.
Dan ben je zwart én rechts. Hoezo niet provocerend.
Ja, net als die zwarte schaatser. Je roept het dan wel over je af. Je vráágt erom.
"je bent van een omroep die we niet willen" zegt meneer Sfeerbeheer.
Intolerantie dus, onversneden intolerantie.
Meneer de Hindoestaan is wel een zuiger natuurlijk, trekt meteen, volkomen onterecht en onnodig, de racismekaart.
Sfeerbeheer klinkt in eerste instantie een stuk vriendelijker maar is natuurlijk een eufemisme voor ordetroepen. Sfeerbeheer.... Sfeer wek je op, sfeer kweek je, sfeer ontstaat daar waar de groep als geheel zich op een bepaalde manier gaat voelen. Een goede sfeer ontstaat wanneer iedereen zich lekker voelt, wanneer de ene blije okkie de andere blje okkie aansteekt en iedereen nóg blijer wordt. "Zo, en nu allemaal blij zijn" kun je niet als een decreet uitvaardigen. Je kunt de omstandigheden creëren waarbinnen mogelijkerwijs een goede sfeer ontstaat. Sfeer kun je niet beheren.
Maar dat linkse tuig meent dat dat wél kan, en dan ook nog met gebod en verbod, met dictatoriaal gedrag, met buitensluiting, uitsluiting, verjagen van eenieder die als mogelijke bedeiging van de gewenste sfeer wordt gezien. De sfeer wordt niet gecreëerd maar op rigide wijze afgedwongen. Een beetje zoals in Noord Korea, alwaar het huilen en het lachen van het volk volledig geregisseerd zijn, afgedwongen.
Lieden die op de Dam op dergelijke wijze de sfeer willen beheren, zijn vóór de dictatuur.
Een witte man met zeven vinkjes die een man van kleur op een hiërarchische manier toeblaft, dat is toch wat woke-links zo onverteerbaar vindt?
@Après toi | 28-08-22 | 13:11:
Mooi verwoord. De vrijbrief is kennelijk als de man van kleur 'witte' standpunten verdedigt.
@letopuwzaak | 28-08-22 | 13:22: Als hij dat niet doet, dan wordt hij stevig aangepakt, of zelfs gecanceld.
@Après toi | 28-08-22 | 13:11: 8 vinkjes; meneer was die dag ook nog eens door blanke mannen op een niet-bestaande autoritaire functie gezet.
@Schoorsteenveger,
Sasha trekt die racismekaart niet zomaar, dat legt hij ook uit. Hij komt daar aan en wordt direct weggestuurd. Hij vraagt herhaaldelijk waarom maar krijgt geen enkele keer antwoord. Dus gaat hij maar gokken; "vanwege mijn huidskleur"? Dat zou ik ook doen als ik geen antwoord krijg.
Pas daarna komt Sfeer Sicherheit met het non-argument "u komt rellen, want u heeft de verkeerde mening". En ook daarover zegt Sasha naderhand terecht; dat is ook fascisme. Mensen uitsluiten op mening is net zo gevaarlijk als mensen uitsluiten op huidskleur. Zie de goelags en de killing fields.
Bovendien is de stap van "uitsluiten vanwege een mening" naar "uitsluiten vanwege huidskleur, afkomst" etc ook maar klein. Zie de linkse haat tegen joden; "verkeerde mening".
Deze door de staat gesubsidieerde demonstranten demonstreren voor meer falend overheidsbeleid, en dat mag. Maar als SS echt gelooft dat falend overheidsbeleid iets op kan lossen dan moet hij dat ook uit kunnen leggen. Demonstreren draait toch niet alleen om subsidie, maar ook om anderen te overtuigen van een bepaald gelijk?
@Dandruff | 28-08-22 | 13:36:
Sasha komt daar niet meteen mee, maar hij speelt het mijns inziens wel op de verkeerde manier uit. Hij lijkt knotmans te beschuldigen van regelrecht racisme op basis van huidskleur, maar hij had beter knotmans in de val kunnen lokken door zoiets als "Het kan niet zo zijn dat je me hier niet toe wilt laten vanwege mijn huidskleur, dus het moet iets anders zijn. Mijn mening? Mijn politieke overtuiging?". Knotmans zegt het ook letterlijk. "je bent van een omroep die wij niet willen", maar waarom precies wil hij niet kwijt. Intolerantie dus, mensen die een andere mening hebben dan die welke jij voorstaat uitsluiten. de sfeer willen 'beheren' door mensen met een bepaalde mening systematisch te weren.
Het is een vast patroon bij radicaal volk, links of rechts, om enkel mensen met jouw mening toe te laten binnen de eigen kring en andersdenkenden stelselmatig te weren. En je hebt gelijk, dat weren slaat om in moord en doodslag als ze de macht krijgen. "Jouw denken staat mij niet aan" komt dan gelijk te liggen met "jouw gezicht staat mij niet aan", of "jouw ras staat mij niet aan", of gewoon volledig willekeurig "jij staat mij niet aan".
@Schoorsteenveger | 28-08-22 | 13:59: Het is een demonstratie tegen uitsluiting, en nu wordt een journalist met een donkere huidskleur gemaand om ergens anders heen te gaan. Dat is uitsluiting optima forma.
@Après toi | 28-08-22 | 14:05:
Heb ik ergens beweerd dat het géén vorm van uitsluiting is? Nee dus, integendeel. Maar het is uitsluiting op basis van politieke kleur, niet op basis van huidskleur, en dat weten ze allebei.
Haha ja, bij sfeerbeheer zou je eerder denken aan een stel majorettes of sheerleaders.
@Schoorsteenveger | 28-08-22 | 14:19: Al is het een beetje flauw, toch meen ik dat Sasha wel een punt heeft door de rascisme kaart te trekken, andersom wordt dat zo vaak gedaan, waarschijnlijk op de demonstratie zelf ook. In het gesprek met Chris Aalberts over de Oekraïense vluchtelingen vs andere vluchtelingen komt dat ook naar boven. Leuk om ze een keer in hun eigen val te zien trappen.
@Schoorsteenveger | 28-08-22 | 14:19: Een blanke man die een persoon van kleur bestraffend toespreekt, leidt binnen de Woke-gemeenschap bijna altijd tot grote verontwaardiging. En tot de beschuldigingen van racisme. Behalve als die blanke man zelf woke is, en het een persoon van kleur betreft met conservatieve opvattingen. Dan wordt er steevast weggekeken. Shashi voelt dit goed aan, en confronteert Knotje met deze manier van argumenteren. Hij houdt hem als het ware een spiegel voor.
@Après toi | 28-08-22 | 14:55:
Dat The Woke hun verknipte denkbeelden inzake de vraag of iets racistisch is of niet op zichzelf niet van toepassing achten, dat zie je goed. Als een witte man een gekleurde man bestraffend toespreekt, dan zullen The Woke meteen de racismekaart trekken en concluderen dat die bestraffende houding teruggaat op racistische denkbeelden en/of gevoelens. Mits de bestraffende witte man zelf Woke is natuurlijk. Maar daarmee is niet gezegd dat Knotmans racistisch bezig was, zeker als je wat meer weldoordachte definities van wat racisme is hanteert. Shashi ging volledig mee in de denkbeelden die The Woke hebben over wat wel en wat geen racisme is en wie daarvan uitgezonderd wordt. En dat had-ie mijns inziens beter niet kunnen doen. Val die lui allereerst aan op hun van de pot gerukte denkbeelden over racisme, en pas in tweede instantie op het feit dat ze zichzelf op kromme vrijpleiten van racisme dat ze elke blanke aan proberen te wrijven.
@Schoorsteenveger | 28-08-22 | 15:03:
Dat zou het logische en redelijke zijn. Wellicht probeert hij juist die spiegel voor te houden, van het onredelijke en het onlogische, omdat andersom meteen deze kaart getrokken zou zijn.
Hoe dan ook, de tofu etende latte-drinker met knotje staat er niet fraai op.
shashi (sasha is volgens mij errrug russisch) was voor mij ergenlijk onhandig in het begin met die ss-er te woord te staan, zijn argumentatie was niet goed en de samenhang ook niet. In het gesprek met die aalbers kwam alles weer goed. btw: stem van aalbers heeft wel wat weg van mischa wertheim...
Sfeerbeheer, moraal politie zonder mandaat maar met een hele dikke wijzende vinger naar anderen.
Wij hebben het monopolie op sfeer!
Lijkt me een gezellige lul op een feestje.
Hij vraagt dus aan iemand om ergens anders te gaan staan en wat als je dat nu niet doet? Die man heeft toch geen enkel recht om andere mensen uit de openbare ruimte te verwijderen?
Hoe snapt zo'n manbun niet dat 'ie echt compleet voor lul staat!?
Je hóórt gewoon de voorgang van de lobotomie die gaande is in het hoofd van het knotje. Als je goed kijkt zie je die ook lichtjes bewegen.
U bent Joods. Ik heb gehoord dat anderen zich aan u irriteren. U mag hier niet meer komen. Ga maar in een Joodse wijk wonen.
"Jij loopt mij nu te zieken". Man, man ,man ,wat een LUL.
Gefundenes Fressen voor Frankie Boeijen.
Knotmeneer moet ernstig zijn best doen om zijn agressie te verhullen. Gedachtenexperiment: Wat zou er gebeuren als je uptv juridisch toestaat hier een geweer te dragen? En wat als je dat knotmeneer zou toestaan?
De uitkomst zal wel duidelijk zijn: Knotmeneer en zijn vrienden duiken gelijk de Kalverstraat in. Op zoek naar bruine overhemden.
Wat zou knotmans eigenlijk doen voor de kost? Ik denk zo maar dat je hem op de bouw of een willekeurig kantoor niet tegenkomt. Misschien barrista in een koffietent met havermelkcappucino en tofu koekjes. Of hen is “kunstenaar” aan de subsidietiet, dat kan natuurlijk ook.
Het laatste wat ik je brom of gewoon helemaal lekker niks doen de hele dag om inspiratie op te doen?
De brutaliteit om als niks zeggende burger, op een openbare plek als de Dam, andere aan te spreken om ze weg te willen sturen...
Kop is suggestief
Heeft niks met zijn kleur te maken
Wel lachen dat hij geen weerwoord heeft en je ziet hem echt tot tien tellen om niet boos te worden voor de camera
Die Hindoestaan trekt zelf wel herhaaldelijk de racismekaart. Had-ie niet moeten doen.
Ze moeten 'm niet vanwege zijn politieke standpunt. Denkpolitie.
Dus de volgende keer als ik iemand van kleur discrimineer, zeg ik gewoon dat ik heb gehoord dat andere mensen die persoon vervelend vinden en dat ie naar de verkeerde zenders kijkt.
Precies. Dan mag je ze gewoon achter in de bus zetten.
"Ik vraag je toch om daar te gaan zitten".
De langharige gast gewoon negeren man.. wat wil hij doen met die spierballetjes... overigens wel weer exemplarisch voor vele hypocriet linksen
Meneer de anti-racist heeft het niet zo op niet-blanken met een eigen mening.
dat past niet in het narratief ;)
Sfeerbeheer, is dat een soort gemeentelijke ordehandhaving? Zo nee, op grond waarvan kan iemand eigen regels op een openbaar plein een bezoeker weigeren of een andere kant uit sturen? Die halvegare blanke spreekt bovendien voor anderen.
Het klinkt meer als een samenwerkingsverband van drugsdealers. Snelle scootergastjes verenigd in een maatschap.
Serieuze vraag: kan iemand weggestuurd worden vd openbare ruimte door iemand die daar geen bevoegdheid voor heeft ?
Ik kon daarop het antwoord niet goed vinden. Vaak wordt bij een demonstratie een “ordedienst” geeist. Om de demonstratie ordentelijk te laten verlopen. Maar ik denk dat die geen enkele bevoegdheid hebben om mensen te weigeren. Ik vermoed dat ze gewoon de politie moeten inschakelen als ze denken dat het ergens mis gaat.
@The_Black_Knight | 28-08-22 | 12:33:
Die "ordedienst" kan alleen de eigen club aanwijzingen geven. Meer niet. En zelfs binnen die eigen club heeft sfeer beheer geen enkele bevoegdheid. Hooguit dat ze je 's avonds in het kraakcafe nog eens aan je kop komen zeuren.
@Dandruff | 28-08-22 | 12:37: Zelf was ik op zoek naar de mogelijkheid voor een organisatie om “ongewenste” gasten buiten de deur te houden. Bv. om te voorkomen, dat jouw demonstratie “gekaapt” wordt. Maar ik kon daar niets bruikbaars van vinden. Het dichtst in de buurt komt een “ordedienst”. Maar die kunnen idd nooit veel bevoegdheden hebben.
Nee.
Antwoord is nee. Alleen officiële bevoegde overheidsinstanties mogen dit doen indien de persoon in kwestie zich niet aan de wetten houdt.
@The_Black_Knight | 28-08-22 | 12:43: Die hebben geen enkele bevoegdheid. Alleen maar een lullig stickertje op hun jas.
Zo'n gekleurde medemens werkt blijkbaar als een rode lap voor de blanke antiracistische demonstranten, daarom moest de journalist ergens anders staan.
Ja, ja de (zogenaamde) anti racisme beweging in NL is zeer *ex*clusief.
Sfeerbeheer-meneer moet worden ingehuurd in Ter Apel.
Heerlijk zuigwerk en dom sfeerbeheer.
Goed genuanceerd interview met Chris Aalbers. Nog nooit een interview met hem gezien, maar ik ben positief verrast. En Up Netwerk heeft wel vaker interesante stukken. Goed bezig mannen!
Dat vind ik dus ook, heel interessant om zijn standpunten te horen. En ook dat beide personen elkaars mening respecteren.
Hij vraagt iets en het is aan jezelf of je er naar wilt luisteren.
Als je zelf zo laf bent om daaraan gehoor te geven is dat je eigen probleem.
Sfeerbeheer heeft geen enkele bevoegdheid verder en kan je niet wegsturen.
Lijkt erop dat de "sfeerbeheer" persoon ingehuurd werd door de organisatie ven het evenement en de instructie meegekregen heeft om mensen van andere overtuigingen niet in de buurt te laten. Dus eigenlijk niet zijn foute manier v handelen.
Gewoon zijn werk doen en orders opvolgen, dat maakt het plaatje wel compleet bij zijn manier van handelen.
Die sfeerbeheer persoon kan je inhuren voor al je feesten en partijen?
Niet zo fout om op openbaar terrein mensen te vertellen dat ze daar niet mogen zijn? Deden de Nazis ook, ben je zeker ook enthousiast over...
Zijn Koot en Bie eindelijk terug?
Vaak vinden mensen kritische vragen van journalisten provoceren, omdat ze zelf geen goed verhaal hebben. Als dat dan kritisch benaderd wordt en onderuit gehaald worden, vinden mensen dat irritant. Elke journalist zou (tot op zekere hoogte) irritant moeten zijn. Helaas hebben we juist te weinig van dit soort journalisten.
Upnetwork is net zoals Powned. Die zijn niet geïnteresseerd in je verhaal, ze zijn er alleen maar om gotcha momenten te filmen. Beter negeer je ze compleet.
@Vechter | 28-08-22 | 12:12: PowNed kan je absoluut niet vergelijken met Upnetwork. Bij Upnetwork rennen ze niet ongevraagd achter mensen aan. Ze stellen vragen die linkse mensen helemaal niet willen beantwoorden, omdat ze dan door de mand vallen.
Vraag eens aan die zogenaamde pro-asielzoekers demonstranten of ze zelf zo'n Mohammed in huis willen nemen en ze zullen de vraag ontwijken of continu roepen dat de overheid het moet oplossen.
Zo'n blonde linkse feminist zit natuurlijk niet te wachten op een Moslimman in haar huis, maar dat zal ze nooit openlijk zeggen.
@Vechter | 28-08-22 | 12:12: Helemaal met je eens. Dat interview met Chris Aalbers slaat nergens. De interviewer is totaal niet geïnteresseerd in dat verhaal. Dat ondersteunt jouw argument. Sorry.
@The_Black_Knight | 28-08-22 | 12:38:
Gelul. Het is een prima gesprek tussen die 2. Zouden meer mensen moeten doen. Overigens hoop ik dat u een gepigmenteerde medemens bent anders is uw Nick cultural jatwerk.
@Drkildare | 28-08-22 | 13:34: Sarcasme is u vreemd? En ja, mijn nick is cultureel jatwerk, van Monty Python.
@The_Black_Knight | 28-08-22 | 13:59: Ironie, bedoel je. Was mij ook niet helemaal duidelijk.
Ik volg het allemaal niet meer. Iedere week is er wel ergens een demonstratie voor of tegen. Leuk voor die mensen dat ze een tijdelijke dagbesteding hebben, maar het gaat natuurlijk niets veranderen. Gelukkig maar, want bijna al die demonstraties gaan over holle abstracte zaken als kolonialisme, racisme, gendergeneuzel, klimaat en ongelijkheid.
De hele dag op de dagopvang gaat ook niet dus Dan maar wat afleiding zoeken.
Gelijk heb je, al dat deugvolk is een karikatuur van zichzelf. Drie keer vragen waarom en ze hebben geen idee.
Als je rationeel naar het probleem met asielzoekers en bepaalde bevolkingsgroepen kijkt, dan heeft rechts gewoon gelijk.
Daarom zie je dat linkse mensen zo debiel gaan doen als ze te maken krijgen met lastige of kritische vragen. Dan wordt namelijk duidelijk dat ze helemaal niet gelijk hebben en gaan ze je meteen framen als racist of nazi om je monddood te maken. En daarom wordt rechts ook zelden uitgenodigd bij discussies of debatten, omdat links dan door de mand valt.
Hetzelfde zie je ook met Marokkanen en Moslims. Je hoeft maar een kritische vraag te stellen en je bent meteen een racist en islamofoob. Of ze worden agressief en willen je aanvallen, waarmee ze alleen maar laten zien dat alle vooroordelen gewoon feiten zijn.
Deze mensen blijven liever in hun eigen leugens geloven ipv dat ze geconfronteerd worden met de werkelijkheid.
@KritischeKrikker | 28-08-22 | 11:57: Ach, ik heb veel dommere tegels gezien. Hij denk alleen dat alleen linkse mensen in hun eigen leugens geloven. Heeft hij van Thierry gehoord.
@KritischeKrikker | 28-08-22 | 11:57:
Domste tegel ooit?
Dan kun je er vast wel één (1) zinnetje uit weerleggen.
@KritischeKrikker | 28-08-22 | 11:57: Kritischekraker zul je bedoelen. Domste van alles is dat je iets dom noemt zonder in staat te zijn om uit te leggen waarom je denkt dat het dom is. Daarom draag ik je voor voor de titel domste reaguurder van geenstijl.
@The_Black_Knight | 28-08-22 | 12:02:
Dat mensen heilig in hun eigen sprookjes, leugens, etc gaan geloven is inderdaad universeel.
De stap van "ik heb altijd gelijk" naar "wie mij tegenspreekt krijgt er van langs" is echter wel kenmerkend voor links en islam. Al zijn er uiteraard uitzonderingen die die regel bevestigen, zoals de dronkelap die Paternotte met de dood bedreigde.
@Dandruff | 28-08-22 | 12:15: Volgens mij zit je nog teveel in je eigen bubbel, als je denkt dat de bedreiging van Paternotte een uitzondering is.
@The_Black_Knight | 28-08-22 | 12:30:
Volgens mij niet. Dat er op twitter van alle kanten flink gescholden en gedreigd wordt is een ding. Maar praten we over echte bedreigingen (aan huis), echte vernielingen en echt geweld dan kom je toch vrijwel altijd in de links-islamitische hoek uit.
@Dandruff | 28-08-22 | 12:42: Volgens mij gaf je zelf het voorbeeld van een Twitter-bedreiging. Dus dan tellen alle Twitter-bedreigingen. En wanneer is een bedreiging een echte bedreiging?
@The_Black_Knight | 28-08-22 | 12:54:
Ik kwam met dat voorbeeld omdat ik geen beter voorbeeld had. En dat zegt ook iets.
Een bedreiging wordt bedreigend als je het persoonlijk maakt. Bijvoorbeeld door namen, adressen en werkgegevens van dissidenten te publiceren wat links regelmatig doet. En door dreigementen regelmatig te bekrachtigen; een stronttaart in iemands gezicht; stront op iemands voordeur; een verfrommeld op een voordeur; boter op iemands hoofd smeren; brandstichting bij een hotel in Kedichem en een slapend gezin in Zoetermeer; een nekschot; etc. Het is ook vanwege dit herhaaldelijke geweld dat dreigementen van links veel bedreigender zijn dan die van een dronken twitteraar (die desondanks keihard moet worden aangepakt).
Ook bovenstaande bevelen naar iemand op de openbare weg zijn dreigend bedoeld. Er is geen enkel gesprek mogelijk, de journalist-van-kleur krijgt van de stalinist-van-knot te horen waar hij mag staan. Dat is bij veel linkse demonstraties aan de orde; microfoons afpakken, slaan, schoppen, etc.
Dit staat niet op zichzelf, er is een patroon.
Het probleem is dat het onmogelijk is dat als je het goede doet de uitkomst toch slecht kan zijn.
Het kwaad ligt altijd buiten onszelf. Het zelf is goddelijk en wat goddelijk is is daarom ook goed (christelijke moraliteit zit nog diep ingebakken ondanks dat mensen claimen niet meer te geloven of naar de kerk te gaan). Kortom de uitkomst van goede intentie, van goede daden, kan alleen goed zijn.
Als de ander, het immorele -het kwaad- dan wijst op een slechte uitkomst, dan onstaat de kortsluiting.
Westerse dualiteit in een notendop. Het zelf en het onstoffelijke zelf, terwijl het gewoon 1 is.
Als iemand alleen komt zuigen en 30 interviewtjes doet en alleen die ene randdebiel laat zien snap ik wel dat ze niet op hem zitten te wachten.
Die ene randdebiel? Het zijn er vast wel meer.
Laat me raden, u bent er een keer uitgepikt?
Ik zag er sowieso al drie, die agressieve poc met vispetje en nog een SB'er kun je meetellen.
Het probleem is dan ook niet het uiterlijk maar het innerlijk, de cultuur.
Magere ongezonde vegan kop - check
Knotje -check
Baardje - check
Linnen tasje - check
Arrogante intolerante linkse houding - check
T-shirt met opdruk - check.
I love it when clichés are coming together (vrij naar A-team uitspraak).
Zonder het te beseffen dragen ze een uniform.
@donkieshot | 28-08-22 | 11:55:
Inderdaad!
Ik dacht even dat Obi-Wan Kenobi bij sfeerbeheer was gaan werken. Maar ja geen lightsaber he? Dan weet je het wel.
De man van het meest briljante interview ooit. Op een soortgelijke demonstratie zegt een demonstrant 'Ik sta hier gewoon mijn mening te uiten'. Vraag: 'wat is uw mening dan?' 'Die houd ik voor mezelf'. Dat zegt al genoeg over de diepgang van de gemiddelde demonstrant. Geen wonder dat ze sfeerbeheer nodig vinden om journalisten te weren.
www.youtube.com/watch?v=vFyj98W8blg
LOL, ik krijg op YT direct verwijzingen naar Jiskefet.
Is inderdaad dezelfde tak van humor.
ja sfeerbeheerder, nu heb je dus de rel die je eigenlijk wilde voorkomen. De reporter was het gewoon eens met de demonstratie en wilde hier een reportage over maken. Nu wordt jij dus nu de racisme kaart in je broekzak geschoven.
Goed bezig!!
Het is ook goed, om je te realiseren, dat er een kaarsrechte lijn van dat kleine tirannetje met knot naar de Goelag loopt.
Rivieren van bloed zoals elke rechtgeaarde marxist ze voor ogen heeft. Zoals het bestuur van BLM.
De dam en dan de "ordetroepen" die er uit zien alsof ze zo uit de jaren 60 terug gekomen zijn. En ik maar denken dat we dat achter ons geleaten hebben.
Nee hoor, ze zijn er nog steeds, ultra-linkse activisten, krakers, zwamneuzen. Het zijn er wel véél minder dan toen, maar je houdt er altijd nog wel wat over in de grote steden.
Er bestaat geloof ik ook nog steeds een of andere communistische partij in Nederland te bestaan, een laatste splintertje van diehards. Net zoals je ook neo-nazi's en religieuze splintergroeperingen hebt.
Bestaat nog te bestaan.
Welkom Suid-Afrika
Weet je wie ook een Sfere Abteiling had voor zijn bijeenkomsten ? ;-)
Trump?
Trump is een sukkel die niet de moeite doet om zich anders voor te doen dan hij is. De hypocrisie van de ratten is overal te zien.
Sfeerbeheermeneer! Haahaaha! Wat een droeftoeter. Kom vooral ons zure linkse feestje niet verpesten met je plopkap. Heerlijk zoals de presentator loopt te zuigen.
Sfeerbeheer, een beetje wat verkeersopzwaaiers vroeger waren. Een door de overheid gecreëerde bullshitbaan waar werklozen tewerkgesteld worden om zo te zorgen dat ze geen gaten in hun CV krijgen waardoor het makkelijker wordt om een echte baan te krijgen?
Zo jij zelfs met de huidige personeelstekorten die sfeerbeheer meneer aannemen in je bedrijf?
@Xbitt | 28-08-22 | 11:42: hooguit als varkensvoeder
Sommige mensen kunnen zich niet sfeerbeheersen.
Volgende keer heten ze Sfeer Sturing een rood bandje om de bovenarm.
In het Duitsch: Stimmungsmanagement.
@abeltasman | 28-08-22 | 11:26: Ik zou voor Verwaltung zijn gegaan.
Of AH: Atmosphäre-Hüter.
@Zenzeo | 28-08-22 | 11:28:
*nieuwe kledinglijn opzetten doet*
@knutsel_ | 28-08-22 | 11:27: of Bewirtschaftung.
Ordnung muss sein!
@Dandruff | 28-08-22 | 11:33: hallo Hugo Boss.
GG: Gemütlichkeits-Gruppeneinsatz
@Zenzeo | 28-08-22 | 11:28:
Atmosphäresicherheitsdienst.
Lol.
Het is ook gewoon een irritante zuigert, die multiculturele indoctrinatie-mafkees
Kaag is nog erger.
Wat jeukt dat gordelroos he?
Ah kut. Sorry. Sorry, sfeerbeheer voormeneer, hier een bericht van een andere medewerker sfeerbeheer, junior functie. Het was de bedoeling dat ik na 20 seconden met een soortgelijk T-shirt naast je zou komen staan stugmansen, maar.. ik heb me verslapen. Sorry.
Waar extreem links extreem rechts ontmoet, de cirkel is rond.
Uptv is extreem rechts :D
@ffnietnu | 28-08-22 | 11:18: want…
@Weetje71 | 28-08-22 | 16:10: dat was sarcasme
Goud! Anti-racisten die rasisties zijn. Animal Farm 2022.
Wat een afschuwelijk eng hipstermannetje.
Die zalvende taal ook, die schijn van redelijkheid om pure agressie te verhullen.
Je ziet en hoort aan alles dat 'sfeerbeheer' heel erg zijn best doet zijn sfeer te beheren.
Van binnen staat ie te koken.
Heeft een poster van Volkert boven zijn bed hangen.
De haardracht straalt redelijkheid uit, maar de oogjes inderdaad ingehouden agressie. Zélfs op de stills te zien.
Ja, mooie beelden. Zelfs zonder woorden druipt het er aan alle kanten vanaf. Eng mannetje die mijnheer sfeerbeheer. Hij heeft wel een pluspunt t.o.v. veel reaguurders. Hij kende 'UpNetwork' tenminste wel.
Kritisch vragen stellen hoort bij goede journalistiek. En die Hindoestaanse jongen legt mooi bloot dat Knotje en vrienden weliswaar tegen discriminatie en uitbuiting zijn, maar dan moet je wel hun standpunten en meningen onderschrijven, anders moet je oprotten.
Ik neem per jaar tientallen mensen aan in mijn bedrijf. Nooit, nooit, zal ik iemand om zijn huidskleur afwijzen. Knotjes wel, die hebben geen kans.
Knotjes racist!
Ik had een vrouwelijke collega, een beauty. Ze droeg haar haar altijd in een knotje om haar hals te laten zien. Skoftig... u doet uzelf ernstig tekort.
En als het een verschrikkelijk lekker wijf is? Met een knotje...
@squadra | 28-08-22 | 11:16: en dan het moment dat ze haar knotje losmaakt en haar haar losgooit met een sierlijke halsbeweging. Yummie
@Ashtrey | 28-08-22 | 11:09: Knotjesfoob ..
Wie is die l&l met vingers die gaat bepalen op de Dam waar je wel of niet mag staan? Wat geeft deze l*l de autoriteit om dat te bepalen?
Hahaha op een gegeven moment zegt meneertje sfeerbeheer: “Jij hoort daar niet bij” Hahaha. Zonde dat ie die zin niet even uitlicht om ‘m te fileren.
Dat is een zin die in Zuid Afrika tijdens de apartheid ook vaak te horen was. Nelson Mandela draait zich om in zijn graf.
De nieuwe bruinhemden. nationaal socialisme, internationaal socialisme, Afa of SA. Het is allemaal even antisemitisch. Een andere mening wordt niet getolereerd. Het liefst zouden ze in uniform de dam op- en neer marcheren.
Als "sfeerbeheer" een geweldsmonopolie zou hebben dan weet je het wel hoe het afloopt met kritische journalisten.
Nou, Upnetwork heeft er in ieder geval een abonnee bij.
Nog best een serieuze bedoening dus. Ik vraag me af of deze sfeerbeheergroep wel zo content is met meneer knotje.
Dat is niet het "sfeerbeheer" uit dit filmpje , beste TonAllas.
Hahaha! Uitsmijters van "sfeerbeheer', twee klerenkasten die de orde moeten bewaren. Dat kun je inderdaad nog echt 'sfeerbeheer' noemen, die fascist met dat knotje is gewoon de zoveelste communistisch angehaugte dictator.
Toch vind ik de term "Sfeerbeheer" goud waard.
Helemaal mee eens. Hilarisch.
Zou opa van knotje trots zijn op zijn facistische kleinzoon van Atmosphärenmanagement?
Maagsfeer
Hoewel ik het niet noodzakelijkerwijs eens ben met sfeerbeheer in deze kwestie, vond ik het toch een vrij vriendelijke manier van optreden. En hij heeft ook gelijk, die Sashi Roopram komt daar ook om te zieken en te treiteren en wil dat vooral op camera zetten zodat er weer online woede gewekt kan worden bij het rechtse deel van de natie. 'Ik stel alleen maar vragen', ja, retorische en sturende vragen die bedoeld zijn om uit te dagen en te irriteren. Dus ik snap zo een sfeerbeheer wel. Je hebt geen party-poopers als Sashi nodig om te weten dat die demonstratie een sterke linkse invalhoek heeft.
Chris Aalberts had wel een uitstekend verhaal, met plezier naar geluisterd.
Chris zei dat hij het er helemaal niet mee eens is, ik snap u even niet.
Sashi komt er om kritische vragen te stellen. Dat wordt door sommige intolerante mensen dan meteen gezien als provoceren, want hee, we willen geen meningen buiten onze bubbel horen, hoe tolerant we ook zijn. Knotje zegt halverwege ook heel duidelijk dat Roopram van een conservatieve 'zender' is, en die zijn dus niet welkom. Daar begint de uitsluiting waar knotje en trawanten zeggen tegen te protesteren.
Roopram komt daar met een camera om vragen te stellen. Dat heet 'verslaggeven'. Hoe is dat 'zieken en treiteren'? Als je vragen 'zieken en treiteren' vindt dan heb je toch vooral zelf een ernstig probleem? Je zou ook kunnen overwegen om, maar nu zeg ik iets heel geks hoor, om geen antwoord te geven op 'sturende vragen en retorische vragen'. Ik noem maar eens iets. Maar nee, kennelijk is van te voren al duidelijk dat het krijgen van vragen 'zieken en treiteren'. Alleen mensen met een heel slecht geweten voelen zich op voorhand schuldig.
@Rederijker,
Onzin. Kun je concrete voorbeelden geven van "zieken en treiteren" door Sashi? Van "retorische en sturende vragen bedoeld om te irriteren"?
Niet?
En dan nog, stel dat minimaal 50% van de demonstranten volwassen is en een soort van toerekeningsvatbaar is. Dan kan die 50% toch met gemak de standpunten verdedigen waarin ze zeggen te geloven?
Natuurlijk draait het nu alleen nog maar om subsidies vangen, maar het idee achter demonstreren was toch ooit dat je anderen probeerde te overtuigen?
Ok meneer sfeerbeheer.
@Bert Brussen | 28-08-22 | 11:05: In een dictatuur mógen er helemaal geen vragen gesteld worden die de leiding niet aanstaan. Dat is wat die baardaap met dat knotje vertegenwoordigt. Die gek denkt in de openbare ruimte iemand te kunnen vertellen waar hij moet gaan staan, en wat hij wel of niet magen vragen of zeggen. Totaal bezopen.
@Après toi | 28-08-22 | 11:05: Eigenlijk wat Walsh zei: "Die mensen hebben een ideologisch kaartenhuis gebouwd die bij de eerste {inhoudelijke] vragen al in elkaar stort."
@Mr_Natural | 28-08-22 | 11:04: Lees mijn eerste zin, van mij mag hij ertussen staan. Ik ben een vrije jongen en dat gun ik iedereen. Maar ik weet ook dan niet iedereen zo denkt, dus ik snap het wel vanuit de organisatie bekeken en ik ben er zeker niet verontwaardigd over. Tevens, een demonstratie is niet bedoeld voor debat of nuancering, als Sashi dat wil moet hij ze uitnodigen voor een studio-discussie.
@nikolaos | 28-08-22 | 11:14: Ze hebben niet zo goed doordacht wat de consequenties horen te zijn van oproepen tot tolerantie.
@rederijker | 28-08-22 | 11:17:
De bedoeling van een demonstratie is aandacht vragen voor je standpunt. Nou, doe dan, vertel dan, Wat Mot Je? Demonstraties die enkel bedoeld zijn voor "ons soort mensen" zijn geen demonstratie maar een ideologische bijeenkomst, een politiek evenement, een religieuze bijeenkomst? Ik weet het niet hoor, maar demonstraties die pers weghouden op basis van hun kleur plopkap verdienen ieder vorm van aandacht van welke pers dan ook maar. Die moet je uitgebreid in beeld brengen, juist.
@Après toi | 28-08-22 | 11:19: Nou ja, tolerantie heeft ook meerdere betekenissen en die kunnen soms op een en hetzelfde moment van kracht zijn.
@nikolaos | 28-08-22 | 11:27: Als je tegen racisme en fascisme bent, bent je in principe voor pluriformiteit en diversiteit. En dus ook voor verscheidenheid aan meningen.
Sfeerbeheer is helemaal niet oke, een beetje kritische journalisten weren van je demonstratie laat wel zien wat een 'open mind' deze radicalen hebben.
@Après toi | 28-08-22 | 11:35: Ik begrijp je wel gozer hahaha.Maar zo werkt het gewoon niet voor die "mensen aan de goede kant van de geschiedenis".
@nikolaos | 28-08-22 | 11:44: Dat klopt. Die hebben een abonnement op het Grote Gelijk.
Zo een past beter bij parkeerbeheer.
De mensenhaat staat in zijn ogen. Eng, eng, eng………..
Ik verdenk sfeerbeheermannetje ervan dat hij het liefst de reporter ter plaatse tegen de muur zou willen zetten, alles voor die marxistische sfeer en gezelligheid!
Toch is het zorgwekkend dat je onder dit soort topics altijd weer mensen vindt die vinden dat 'je ook niet mensen moet lastigvallen', 'je moet ook niet iedereen zomaar filmen', 'ik zou ook niet zomaar iedereen op mijn feestje willen hebben' en natuurlijk 'als ik het vraag moeten ze gewoon ophouden met filmen'. Er zou op lagere scholen veel meer aandacht moeten zijn aan hoe een democratie werkt en hoe privacy zich verhoudt tot de opebare weg. Er zijn verontrustend veel Nederlanders die 'ze moeten mij gewoon niet filmen' als een serieus argument zien. Verder zou ook de politie en openbaar bestuur meer moeten doen om openbaar terrein ook echt openbaar te houden. Tegenover zo'n fascistisch 'sfeerbeheer'-type die zich openbaar terrein toe-eigent zou per definitie een politieagent moeten staan die openbaar ook openbaar houdt. Helaas speelt ook de politie maar al te vaak op safe om te 'de-escaleren' waardoor je situaties krijgt dat de politie het opneemt voor de verkeerde en de filmer dan van de politie te horen krijgt 'dat het beter is voor iedereen als je nu ophoudt met filmen'. Dan krijg je hele generaties die denken dat 'jij mag mij niet zomaar filmen!' een houdbaar standpunt is.
Ja, mensen begrijpen niet wat journalistiek inhoudt. En wat een openbare weg/ruimte is.
Volgens mij was het probleem dat hij geen vragen mocht stellen, filmen kon wel. En het is vrij gebruikelijk dat bij demonstraties het niet prettig gevonden wordt als er mensen tussenlopen die vooral uit zijn op uitdagen en treiteren onder het mom van vrije nieuwsgaring of meningsuiting. Dat wordt ook niet getolereerd bij de boeren, anti-azc demonstraties of de beruchte coronademonstraties. Privacy is niet het probleem hier.
@rederijker | 28-08-22 | 11:09 Vragen stellen is uitdagen en zieken? Eng ventje ben jij zeg.
Dat zijn dezelfde die roepen,waarom maken ze toch die cartoons
@rederijker | 28-08-22 | 11:09:
Dat sfeerbeheer ventje die denkt dat ie ook maar iets te vertellen heeft in de openbare ruimte, die is het probleem, verder niks. Mooi ook hoe reportermans zo nuchter bijft, "en wat ga je doen dan als ik daar ga staan?" - Stilte. Wat moet jij eigenlijk, sfeerbeheerventje, op de Dam andere mensen rondcommanderen? Laat maar even je ausweiss zien waaruit bijkt dat jij daar ter plekke de sturmbahnführer bent, we wachten wel even.
@Ashtrey | 28-08-22 | 11:11: Je eerste zin zegt eigenlijk al genoeg. Je bent gewoon aan het framen. En de tweede zin zegt ook al genoeg, je conclusie heb je al getrokken door het retorische karakter van je eerste zin.
@rederijker | 28-08-22 | 11:20: Daar vraag je toch ook wel een beetje om, door het vergoeilijken van het optreden van die sfeerbeheerder.
@rederijker | 28-08-22 | 11:20:
Je draait de boel om. Jij stelt dat de vragen van UP! mogelijk kunnen provoceren; dan is het aan jou dat aan te tonen. Dat kun je niet dus jij bent degene die zit te framen en zijn conclusies al heeft getrokken.
En je vindt dat een excuus om het gesprek af te wijzen, en dat is inderdaad best eng.
Sure je mag me filmen in de openbare ruimte maar zodra ik dat merk en bezwaar kom maken heb je te stoppen. Ik wil m'n poffertjes kop onder geen beding op TV, in de krant of op internet tegen komen zonder dat ik daar zelf controle over heb.. Doe je ding maar overnieuw en zoek een manier om je verhaal te maken zonder MIJ in beeld te brengen. Weiger je dat, dan heeft dat gevolgen.
@Dandruff | 28-08-22 | 11:31: Sashi Roopram komt daar niet om een genuanceerd debat te voeren. Zijn achterban bestaat uit mensen die een diametraal andere mening hebben dan de 50 man en een paardenkop die op de dam staan. Sashi Roopram wil zijn achterban behagen met filmpjes die aantonen hoe intolerant de anderen zijn zodat hij zich daarna kan wentelen in de slachtofferrol en zwelgen in zijn eigen gelijk. En 'sfeerbeheer' heeft hem ongewild een fantastische dienst bewezen.
Vergelijk het maar met extincion rebellion die 'vragen' gaan stellen bij de boerendemonstraties. Die zijn daar dan ook niet voor de oprechte interesse in de mening van de ander, maar zijn daar vooral om het eigen gelijk te halen. En dat doet UP hier ook. En dat mogen ze van mij, maar ik ben in ieder geval niet verbaasd of verontwaardigd over het optreden van 'sfeerbeheer'. Dit is het precies het spelletje wat ook UP goed beheerst.
@rederijker | 28-08-22 | 11:51: Goede journalistiek schuurt vaak. Of vind je dat bij zo'n demonstratie alleen 'journalisten' van One World vragen mogen stellen?
@normanius | 28-08-22 | 11:36: lol @gevolgen toetsenbord krijger. Ik film je gewoon en jij zegt dank u meneer !
@Après toi | 28-08-22 | 11:55: Yes, goede journalistiek schuurt. Maar UP bij deze demonstratie is geen journalistiek, Oneworld bij een FvD demonstratie is ook geen journalistiek. Beiden hebben een uitgesproken idee hoe de wereld eruit ziet en hoe de wereld eruit zou moeten zien. Hun journalistiek bestaat uit preken voor eigen parochie en ze zijn er louter op uit om de eigen achterban te behagen. En gelukkig is er voor beiden plaats in Nederland.
@prof Nice | 28-08-22 | 12:00:
Zeg dat nou niet, hebben wij straks geen leuke filmpjes meer. Laat ze in die waan, dat ze iets te zeggen hebben over hun beeltenis op camera in het openbaar. "Ik wil niet in beeld!!1!!11" terwijl je op de Dam staat. Lachen gieren brullen, elke keer weer.
@rederijker | 28-08-22 | 12:14:
Gelukkig is er voor beiden plek op de dam, die ene mag helemaal zelf weten waar ie gaat staan met z'n spandoekje en die andere is heel erg vrij om daar met een camera naast te gaan staan. Sfeerbeheermans is dan weer niet vrij om cameramans min of meer te dreigen dat ie ergens niet mag gaan staan, daar heeft sfeerbeheermans de bevoegdheden helemaal niet voor. Wie denkt die lul wel niet dat ie is, even heel bot gezegd.
@rederijker | 28-08-22 | 11:51:
Wat me verbaast is dat je nog steeds geen concreet voorbeeld geeft van wat je over UP! beweert. Natuurlijk hebben sommige journalisten een eigen mening, maar dat is an sich geen provocatie. Ook niet in het hypothetische geval dat XR-TV op een boerendemonstratie vragen komt stellen. Waarbij wel gezegd mag worden dat hardwerkende boeren die oneiglijk onteigend worden méér reden tot boosheid hebben dan verwende kutkinderen die door de overheid gesubsidieerd worden om vóór falend overheidsbeleid te demonstreren.
Waren er maar meer kritische journalisten in dit land. Zeker als mensen zo hun eigen gelijk vastzitten dan mag hen best om een toelichting gevraagd worden.
@rederijker | 28-08-22 | 12:14: Waarom is UP geen journalistiek? Ik zie die jongen allemaal vragen stellen. Dat is wat journalisten over het algemeen doen. Het interview met die Alberts is ook niet slecht.
Volgens mij ga je iets kort door de bocht. Hoe dingen zouden moeten zijn en hoe die zijn daar zit wel een verschil tussen.
Iemand aanstaren is niet beleefd en wordt door verreweg de meeste mensen als onprettig ervaren. Iemand aanstaren met een camera heeft hetzelfde effect. Dus het argument ‘je moet ook niet zomaar iedereen aanstaren’ of ‘ze moeten gewoon ophouden met staren als ik dat vraag’ vind ik wel terecht. Aangestaard worden voelt agressief. Ook als iemand je met een camera aanstaart, of in je nek hijgt. Immers op de openbare weg een ernstig ongeluk filmen, daarvan voelen we ook wel in dat dat we zelf in zo’n kwetsbare situatie liever ook niet gefilmd worden. Het mag wel maar om het daarom ook te doen is een ander verhaal. De politie zal waarschijnlijk ook verzoeken te stoppen met staren als er daardoor een gespannen sfeer ontstaat.
Het argument is hypocriet wanneer je aandacht vraagt voor een zaak. Ofwel wanneer je in het openbaar demonstreert, dan vraag je immers aandacht, daarom demonstreer je om aandacht voor een zaak vragen. Dan kun je verwachten dat media komen en dat je gefilmd en geïnterviewd kan worden. Dat is het moment om je zaak te maken én dan vóóral bij de mensen die een andere mening hebben of blind zijn voor het probleem dat je met de demonstratie wil aankaarten. Dan kun je ook kritische vragen verwachten.
Het is kleinzerig en pijnlijk narcistisch als je dan verwacht dat iedereen het dan ook automatisch met je eens is. En je laat je wel heel erg kennen als je dan eist dat ongewenste media dan maar de openbare ruimte verlaten en verdwijnen.
@rederijker | 28-08-22 | 12:14: U snapt er écht géén ene moer van en verzint allerlei uitvluchten om de paardenstaart meneer gelijk te geven de journalist niet.
een hele nare gevaarlijke blanke man.
Zelden iemand gezien die zoveel boosheid in mij oproept als die dweil van "sfeerbeheer"
Eensch.
Nederlands Sfeer Beheer.
@uisge baugh | 28-08-22 | 11:05: Lezon, was er al.
"Ik vraag je om daar te gaan staan."
"Waarom, dit is gewoon de Dam, toch?"
"Ik vráág u om dáár te gaan staan. Kom ik zal u even laten zien..."
Bedankt voor deze scherpe duiding van het filmpje.
Tja dat was een racistisch vooroordeel. Sfeerbeheerder ging er vanuit dat de hindoestaanse meneer het verschil tussen hier en daar niet zou weten...
Wel aardig dat hij het wil laten zien - maar dit terzijde.
Er is een racismeprobleem in dit land. Daarom komen er ook elke week 1000 slachtoffers naar hier om het te mogen ervaren en te ondergaan.
Verder, zaterdag Amsterdam op De Dam.. Tegen Racisme, tegen het kapitaal, tegen Nederland, tegen Israël. Tegen racisme. Hamas Hamas alle joden aan het gas! Maar tegen racisme.. Ik kom er niet meer op de zaterdag, want ik zou mij niet kunnen inhouden bij meneer sfeerbeheer met zijn linnentasje en dan die andere clown met zijn knotje.
Ik ken dat UP niet, noch die roopram. Hij maakt wel lekkere roti. Of zijn familie, dan wel iemand met diezelfde naam.
Ik vind roti niet te vreten, ben ik dan een racist? Moeilijk moeilijk..
@BrulSpin | 28-08-22 | 10:58: U bent een roticist meneer!
@BrulSpin | 28-08-22 | 10:58: roti is op z’n best matig met die gore kousenband. Bovendien is het vermoedelijk cultural appropriation als u het wel lekker zou vinden dus het feit dat u het goor vindt maakt u inclusief. Denk ik, anders even aan meneer van sfeer beheer vragen.
@Kabouteraap | 28-08-22 | 11:00:
Helder! Dank voor de duiding.
Alleen het ‘meneer’ bezorgd me nog wat kortsluiting. Ik plas zonder slurf zeg maar.
@BrulSpin | 28-08-22 | 10:58: Nee hoor geen racist maar wel een cultuurbarbaar
@BrulSpin | 28-08-22 | 11:06: Oh excuus, maar, dan ben ik nu ineens een misogynist? Niets tegen sfeerbeheer zeggen svp!
Stimmungsmanagement! Aufmachen!
Is er geen mooiere Duitse term voor beheer?
Stimmungsbewirtschaftung?
zulke sfeermakers wil ik niet op mijn feestje
Met zulke sfeerbeheerders heb je geen raddraaiers nodig
Maar wie is die racistische jongen met dat halflange haar? Een prominent van de Internationaal Socialisten, die nog steeds Lenin op een voetstuk hebben staan? Een beroemde kraker? Een woordvoerder van DWARS? Een bekende Amsterdamse veganist?
Ik denk inderdaad dat zijn dieet bestaat uit sojatofu en latte met havermelk.
In ieder geval heeft hij morgenochtend op zijn werk iets om over te vertellen.
Ach, schreef ik "werk"? Sorry....
@Here's Freddy | 28-08-22 | 11:00:
Qua subsidies denk ik dat die dweil met een dagje demonstreren meer binnenharkt dan menig fulltime werknemer. Al was het maar voor "sfeer beheer", oftewel het stalinisme in goede banen te leiden.
@letopuwzaak | 28-08-22 | 10:58: Hij is wel woke. En wereldberoemd op GeenStijl.
@Dandruff | 28-08-22 | 11:14: Maar wie is hij? Wat voor subversieve activiteiten ontplooit deze subsidieslurper nog meer? Schrijft hij opiniestukken voor Joop punt nl? Komt hij wel eens in Nijmegen? Zit hij in de denktank van Rutger G, W.?
@Après toi | 28-08-22 | 11:25:
Geen idee. Vroeger zocht Carel Brendel veel uit, maar die zit nu vooral moslimbroeders op de huid.
@Dandruff | 28-08-22 | 11:39: Zou Bert Brussen- met zijn wijdvertakte netwerk- het niet weten? Of kunnen uitzoeken?
@Après toi | 28-08-22 | 11:56:
Of anders Bart Nijman na zijn vakantie?
Zou erg gewaardeerd worden inderdaad.
De N(ederlandse) S(feer) B(eheerder)
LOL Pim.
Btw klopt wel de NSB was ook een socialistische organisatie...
Sfeer Service.
Jan Hagel is zijn naam.
Sfeermacht.
Woke/links in een notedop. Geen eigen mening toegestaan. Niet kritisch nadenken. Alleen meningen die passen in de woke-ideologie mogen. De rest moet overschreeuwd of gecanceld worden.
Iedereen zou dit moeten zien. Perfect voorbeeld van hoe doorgeslagen en dichtgetikt die stroming is.
Mooi om te zien dat zo iemand binnen een minuutje of zo door de argumenten heen is, en dat zegt dat een ander in herhaling valt.
Wat een sneu, maar toch ook wel eng, groepje mensen eigenlijk.
Dit is geen sfeerbeheer maar sneerbeheer.
Ik vind deze sfeerbeheerder geen porem. Geef zo'n gast minstens een uniform en wapenstok dan ziet het er wat professioneler uit.
@Plastique | 28-08-22 | 10:57:
Hoge pet.
Glanzend gepoetste zwarte laarzen.
@Kapitein Sjaak Mus | 28-08-22 | 10:58:
Ik heb het meegemaakt in de DDR, alles met een uniform was eng. Kleren maken de mens.
@Plastique | 28-08-22 | 10:57: Toch wel een bruin uniform hoop ik en zo'n klein zweepje erbij.
Continu dit gebruik van zware begrippen als fascisme, onversneden racisme, inclusie etc. is buiten grotendeels louter polariserend ronduit achterlijk. Gelijk pure domheid dat meent de eigen mores op te moeten dringen als zijnde de enig juiste. En dan zijn al die anderen fascist, racist, bruinhemd etc.
Fijne kutmentaliteit van de haat.
Zweermeneer.
"Jij hoort er niet bij" zegt mijnheer de sfeerbeheerder. Hij sluit uit en stelt grenzen. Maar wij moeten wel iedereen welkom heten. Wat klopt hier niet?
Die knot zit te strak
Opeens weet je het! Ik word Sfeerbederver!
Wat een gelul allemaal. Minutenlang gekissebis met zo'n non-valeur. Ga gewoon lekker staan waar je wil en bespaar je deze discussie.
Dat mag niet, want dan komt Sfeerbeheer 2 en 3 langs, met grote Bromsnor en wordt je weggebonjourd.
Sfeerbeheer op de Dam? Verkoopt hij coke?
Surrealistische beelden, het kon zo uit Koot en Bie of een ander satirisch programma vandaan komen!
En wat laat die tirannieke, ultra-linkse klootzak zich kennen! Ga daar staan, houd je waffel, ik bepaal wat hier gebeurt. In de openbare ruimte, nota bene.
Enfin, zelfs als ze geen fuck te vertellen hebben, willen die bolsjewieken al de baas spelen. Kun je nagaan, hoe het zou worden als dit soort hufters werkelijke macht zouden krijgen. DDR nummer twee, of nog erger.
Correctie... dit soort hufters hebben de macht.
Winston Churchill zei het al: "The fascists of the future will call themselves anti-fascists".
Hij is dus geen ultra-linkse klootzak. Hij is een fascist.
@Here's Freddy | 28-08-22 | 11:05: Inderdaad, als je maar links genoeg wordt, ben je niet meer te onderscheiden van extreem rechts. Daarom kregen Stalin en Hitler het ook zo met elkaar aan de stok, twee totalitaire systemen in één Europa, dat gaat niet goed aflopen.
@KeesBruin | 28-08-22 | 11:09:
Terwijl ze aanvankelijk bondgenoten waren. Samen verdeelden ze Europa; samen vielen ze Polen binnen. Stalin leverde uit Duitsland gevluchte socialisten uit aan nazi-Duitsland, waar ze werden afgeslacht.
Toen Hitler uiteindelijk lebensraum boven Stalins vriendschap verkoos weigerde Stalin dat te geloven. Pas 3 dagen na barbarossa kregen de Russen toestemming om terug te schieten.
Bolsjewieken is een goede omschrijving.
@Dandruff | 28-08-22 | 11:18: Ik weet het. Dat Stalin Hitler zo vertrouwde, is wel schokkend. Hij was door zijn generaals gewaarschuwd, dat de moffen er aan kwamen, maar wilde het niet geloven. Daar stond ik écht van te kijken, toen ik dat voor het eerst hoorde!
@Après toi | 28-08-22 | 11:31: Bolsjewieken is een beetje een favoriet scheldwoord van me. In het verleden heb ik het regelmatig aan de stok gehad met een paar heren uit een zwaar CPN-nest, die nogal 'activistisch' ingesteld waren. Die noemde ik ook altijd 'de bolsjewieken'.
Vind het ook mooier klinken dan 'communisten'.
@KeesBruin | 28-08-22 | 11:41: Ze sterven wel uit, de echte diehard CPN-ers.
@KeesBruin | 28-08-22 | 11:39:
Pijnlijk was natuurlijk ook dat vrijwel niemand Stalin durfde tegenspreken. Een goelag zat in een klein hoekje. Daar heeft Hitler veel baat bij gehad.
Enige pluspuntje is dat het gemak waarmee Stalin met executiebevelen strooide hem ook het leven heeft gekost. Hij had al eens lijfwachten laten doodschieten omdat ze hem hadden zien kotsen. Dus toen hij op een avond een beroerte kreeg deed iedereen 24 uur lang alsof ze van niks wisten. De hoge omes werden er bijgehaald, maar die lieten ook nog maar even liggen ("we willen hem niet wekken"). Een variatie op dit verhaal is dat hij door Beria vergiftigd is, die weer bang was door Stalin te worden gezuiverd. De uitkomst is hetzelfde.
Daar ga je dan, als absoluut dictator.
Daar staat de sfeerbeheer toch met zijn rustige stem totaal voor paal of voor aap, hoewel dat laatste dan weer racistisch kan zijn. Ik heb sfeerbeheer niet in de van Dalen gevonden en in het puzzelboek staat voor sfeer: Bol, Aura, Toon, Gebied, geest, ronde, humeur en ook nog sfeer verpesten. Ik geloof dus dat sfeerbeheer het voor zichzelf verpest heeft. Het is wel humor puur.
Sfeerbeheer is de nieuwe feestcommissie.
Is die jongen in te huren? Ik heb hier thuis zo nu en dan ook sfeerbeheer nodig.
Vast wel.. Zet hem een rood puntmutsje op en geeft hem een hengel. Staat mooi in de tuin toch?
Wat een waanzinnig genuanceerd verhaal van Chris Aalberts! Zo hoor ik het graag.
En wat een sneue vertoning met die 'ordebewaker' of 'sfeerbeheerder' zoals die lieden zichzelf kennelijk noemen. De lul weet aanvankelijk totaal geen antwoord op de vraag van Roopram te geven: ''Maar waarom moet ik daar gaan staan?'' ''Omdat ik het je vraag''. Veel later weet hij er dan uit te krijgen dat Roopram, omdat hij kennelijk van de 'verkeerde' omroep is (dit is de eerste keer dat ik zelf van UP Network heb gehoord) de 'sfeer' zou verpesten, omdat hij in het verleden bij andere demonstraties 'provocerend' zou zijn geweest. Dat laatste weet ik niet, het zou op zich zo maar waar kunnen zijn, maar niemand is toch verplicht de vragen die Roopram stelt, te beantwoorden? Je kunt toch zeggen: ''Vragen van jou beantwoord ik niet''. Dan zal hij vervolgens wel even blijven zeiken en zuigen, maar als je blijft zwijgen, druipt hij wel af. Zelf heb ik ook nooit zin om op straat gesprekken aan te gaan. Als iemand mij vraagt: ''Mag ik u iets vragen?'', zeg ik gewoon "Nee'', en loop vervolgens de Appie Heyn of de Jumbo - waar ze vaak staan - binnen voor mijn boodschappen. Wat is daar moeilijk aan?
Dat UpNetwork doet verder gewoon zelfde als wat Rutger deed en wat Tom Staal doet, vragen stellen. Dat vinden mensen al snel 'provocerend' maar ze zijn niet verplicht iets terug te zeggen en kunnen ook gewoon 'geen commentaar' zeggen. Het is niet dat dergelijke verslaggevers mensen lastig vallen of dwingen iets te zeggen ofzo. Ach, ik denk altijd: als je mensen die vragen stellen 'provocerend' vindt dan deugt er sowieso al iets niet. Wat natuurlijk kan maar waarom gaan ze dan op de openbare weg staan? Huur lekker een zaaltje, nooit meer lastige vragen. Opgelost.
Heb het altijd vrij bijzonder gevonden dat erg veel mensen menen dat ze op elke vraag antwoord moeten geven. Het voorbeeld dat je geeft (bij de Appie en Jumbo) is in dat opzicht treffend; ervaar dat vrijwel dagelijks.
Mijn antwoord is ook altijd Nee.
@Bert Brussen | 28-08-22 | 10:52: het enige wat je zulke interviewers nog wel eens kan verwijten, is dat er genoeg voorbeelden zijn waarbij ze na 'nee, geen commentaar', nog eindeloos doorblijven gaan met een plofkap onder iemands neus. Als uemand bij de AH met een collectebus staat, blijft hij mij niet door de hele winkel volgen en die bus in mijn gezicht rammelen.
Dat gezegd hebbende, ik ken UP niet en die zogenaamde sfeerbeheerders zijn ziek in hun hoofd.
@Dr_Johnson,
De filmpjes van UP! die ik gezien heb vallen reuze mee. Ze zijn beleefd maar hebben inderdaad wel een hele andere mening dan de stalinisten waar ze de discussie mee aan willen gaan. Ze stellen normale vragen. Zij het vrij kritisch, zoals je die ook aan je buurman zou stellen als die zou beweren op een Perzisch tapijt te kunnen vliegen.
Maar is het kritisch bevragen van een demonstrant "irritant" of zelfs "provocerend"? Alleen als die demonstrant van zichzelf weet dat hij onzin uitkraamt. Als hij weet dat hij daar alleen maar staat voor de subsidies. Een demonstrant die echt in zijn zaak gelooft zou de discussie aan moeten durven gaan. Het hele idee achter een demonstratie was toch dat men anderen probeert te overtuigen?
Zelfs "nee" zeggen is een zwaktebod als je daar niet staat voor boodschappen bij de AH maar als activist.
Het is jammer dat wie zich "links" of "sociaal" noemt, een vrijbrief heeft voor het in de openbare ruimte etaleren van psychisch gestoord gedrag. Je krijgt er zelfs subsidie voor.
Eigenlijk zijn zowel die demonstranten als die man van UpNetwork marginaal. Niet de moeite waard om je druk over te maken. Ik heb belangrijkere dingen te doen. Het is heerlijk weer, niet te warm met een lekker briesje.
Lalaland wordt steeds kleiner hoor!
Gelukkig was Allah ook ruim aanwezig!
Sfeerbeheer, klinkt als een soort Melkertbaan? Net als assistent van helpende of gastvrouw?
Met voldoende inzet is dat een prachtige entree op de arbeidsmarkt.
*zoekt vacature voor kampbewaker*
Vroeger heette dat de SA, nu de SB. :)
@knutsel_ | 28-08-22 | 10:47:
Ik vind het gedachtengoed van deze lieden soms wel twijfelachtig. En dan worden ze rechtlijnig en intolerant.
@letopuwzaak | 28-08-22 | 10:54: Ik hoef hier niet over te twijfelen heur. :)
Links, hypocriet en schijnheilig vuilnis , de enige woorden die ik hier nog voor heb.
Sfweerbeheer wil geen kritische vragen tijdens een demonstratie. Ze hebben goed naar Putin gekeken, die wil dat ook niet.
Ze hebben zelf niet door dat zij de fascistische trekken vertonen.
@letopuwzaak | 28-08-22 | 10:59:
Da's wel vaker. Heel gek, maar in bv Hamburg en Berlijn (D) zijn de enige hakenkruizen in de openbare ruimte afkomstig van Antifa, op iedere muur, stroomkastje, lantarenpaal zit wel zo'n stickertje, posters, graffiti. Ik heb er geen neonazi gezien, trouwens. Alleen onguur uitziend volk, beetje punkerig in zwart leer en laarzen, die alles en iedereen voor facist uitmaken en die ondertussen een heel aardige impressie geven van wat fascisme nou eigenlijk precies is. Zó dom, niet te filmen.
Sfeerbeheer, parkeerbeheer, geen enkel verschil, ze praten zelfs hetzelfde.
en allebei potentieel zeer gevaarlijk.
Er is wel degelijk verschil; parkeerbeheer levert geld op terwijl sfeerbeheer alleen maar geld kost
Jezus wat een kinderachtig gedoe, van beide zijden. De reporter beroept zich onterecht op zijn kleur en de sfeergestapo bedient zich van argumenten die normaliter alleen door ouders tegen kinderen worden gebezigd (Waarom mag het niet? Omdat ik het zeg)
Nou ja, het laat goed zien dat mensen van kleur alleen met die anti-fascisten mogen meedoen, als ze dezelfde mening verkondigen. Je mag niet van een conservatieve groepering zijn.
Dat hij de racismekaart trok, deed hij onder andere om hen met de eigen denktrant te confronteren. Alleen deed hij dat (tot nu toe, ik heb niet alles gezien) erg onhandig.
@nikolaos | 28-08-22 | 10:50: De racismekaart trok hij niet, hij vroeg zich af waarom hij niet bij de demonstratie mocht staan en gaf daarvan vijf redenen op die hij als vraag stelde.
Hij beroept zich op zijn kleur om de hypocrisie van die hele beweging aan te tonen. En dat lukt hem dus aardig.
@jan huppeldepup | 28-08-22 | 10:54: Hij zegt zelf "... dat ik in principe de racismekaart toespeel".
Kennen we nog oudvaderlandse liederen of zijn die in de ban gedaan door de sfeerbeheerders op school?
"Al die willen de sfeer bewaren moeten mannen met knotjes zijn!"
Applaus!
Deze heet vast geen Jan, Pier of Tjoris.
Blanke top der duinen!
Mag natuurlijk niet meer, Ies rassies…
LOL!
Dat er ook letterlijk iemand met een illegale stoorzender het audiosignaal probeert te slopen. Tijd dat het agentschap telecom even wat mensen gaat uitpeilen.
Het is verdorie net Jiskefet. Ik zit vol verbazing te kijken naar de reactie van Baardmans.
Sfeerbeheer: valt me nog mee dat ie geen zwart legertenue draagt.
Voor het eerst dat ik van de functie "Medewerker sfeerbeheer" hoor.
De wijze waarop deze man zijn functie uitoefent doet mij sterk denken aan de verhalen die mijn vader vertelde over WW2.
Die zweerbeer Is geen medewerker.
Het is een tegenwerker.
De blanke sfeerbeheermeneer had halverwege het filmpje wel een grote boze zwarte negert aan de riem om de ongewenste bezoeker angst aan te jagen.
Niet erg vredelievend
Dit is een schoolvoorbeeld van fascisme: op een openbare plek gaan demonstreren, die plek claimen voor uitsluitend gelijkgestemden en andersdenkenden met een zeker geweld weren van die locatie. Het betreft hier openbaar toegankelijk terrein, maar dat is veel minder belangrijk dan de heilige doelen die deze bedenkelijke organisatie nastreeft. Vreemd genoeg hebben deze lieden het altijd over het verschrikkelijke fascisme, terwijl ze het zelf in de praktijk brengen. Het huidige "cancellen" van andersdenkenden hoort ook volledig bij deze griezelige mentaliteit, waarbij de vergelijking zich opdringt met een duistere periode in de jaren dertig van de vorige eeuw.
"Deze demonstratie was té belangrijk om ons aan de regels te houden."
Met zo´n burgemeester is alles geoorloofd, en het linkse tuig weet het.
Alsof die demonstrerende boeren niet link zouden worden als ik daar met een groenlinks shirtje zou verschijnen. Intolerantie is niet beperkt tot een bepaalde politieke stroming of cultuur.
@BobDobalina | 28-08-22 | 10:53: Niemand zegt dat intolerantie beperkt is tot een bepaalde politieke stroming.
Alleen zien we hier een schoolvoorbeeld van ultra-linkse dwingelandij. In de openbare ruimte, zonder enige legale onderbouwing.
En wat de boeren betreft, die zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag, net als dat linkse knotje.
@KeesBruin | 28-08-22 | 11:06: waar het mij om gaat is dat dit fenomeen niet nieuw is en niet meteen fascistisch. Het zijn gewoon hele sneue mensen met een serieuze beperking in mijn ogen. Beetje zoals die wappies op een FvD congres.
Kek t-shirt. Ga er ook één bestellen en dan tegen willekeurige gekleurden zeggen dat ze op moeten rotten. In het kader van racismebestrijding uiteraard.
Ik zie knotmans nog wel in een "Superman" T-Shirt rondlopen binnenkort. Voelt ie zich helemaal het mannetje.
Ik hou er ook niet van als mensen ongevraagd op mijn feestje komen.
Wat dat betreft kan ik die racist nog wel volgen.
Dan is het een goed idee om geen feestjes te geven op openbaar terrein, dan is de kans namelijk groot dat er hoe dan ook veel onuitgenodigden op je feestje komen. Maar hee, was dat eigenlijk niet het idee achter de scheiding openbaar en privaat?
Als jij op het bankje bij het trapveldje een schultenbrau drinkt mag ik best ook op het bankje plaatsnemen.
@zuurtjeregen | 28-08-22 | 10:46: Ja, ga dan thuis Schultenbrau zuipen. Dat bankje is ook mijn bankje vriend!
@Petrus,
Dan moet je dus geen feestjes op de openbare weg houden.
Ander puntje, het idee achter een demonstratie was ooit dat je andere mensen moest overtuigen. Tegenwoordig draait het natuurlijk alleen nog maar om subsidies, maar los daarvan. Stel dat pakweg 0,012% van deze demonstranten oprecht gelooft dat zij goede argumenten hebben... Waarom durven ze dan de discussie niet aan te gaan?
Wie feitelijk gelijk heeft kan de discussie toch makkelijk "winnen"?
Het in racisme uitmondende openlijke fascisme van deze beroepsactivisten toont aan dat ze weten dat hun verhaal volstrekt achterlijk is. Niet te verdedigen zonder subsidie en/of betonnen plaat voor de kop.
@zuurtjeregen | 28-08-22 | 10:46: Dat lijkt me echt keigezellig! Wanneer kunnen jullie?
@Kabouteraap | 28-08-22 | 10:58: hoeveel treetjes Schultenbrau heb je ingeslagen?
@petrus poortwachter Zijn er uitnodigingen verstuurd dan?
cynisme. best moeilijk zo te zien...
Beetje de hoek waar Volkert vd G ook vanddan komt. Die vluchtelinfen hype is voor hen nu weer een moment om aandacht te pakken. Starre bijna autistisch achtige figuren. Haha, die kneusjes ook die er gelijk bij komen, dat vissershoedje en die nozem met patathaar, proberen de interviewer te intimideren. Vroeger kregen dat soort figuren geen enkele kans, nu kunnen ze wraak nemen immers alles wat mannelijk is, is fout.
Stond Femke Halsema weer te shinen op dit Feest van de Intolerantie?
Femke komt alleen op ‘ echte’ demonstraties, waar grote subsidieslorpclubs achter zitten. Dan staat zij op veilige afstand vanaf het Rokin te kijken, in een solidair T-shirtje uit 1992, omringd door politiemensen. Voor zo’n marginaal en obligatoir zaterdagmiddagbijeenkomstje komt zij écht niet opdraven.
Skandal im Sperrbezirk.
Skandal um Ros - eeuuhhh Roopram!
@bisbisbis | 28-08-22 | 11:06:
Hij is fijn.
Anti racisme demonstraties op de Dam.
Meestal duurt het niet lang vpor ze de schuld aan de Joden geven en met Palestina vlaggen gaan zwaaien.
De Palestina vlaggen staan altijd paraat om het hoekje..
Yasser van GroenLinks is een echte Palestijn.
Elke zaterdag mag je gratis en voor niets jouw jodenhaat uiten op De Dam. Dan staan er van die baarden en lopende stofdoeken te roeptoeteren en iedereen vindt het wel best. Maar oh wee als je met een Israëlische vlag langsloopt. Dan weet de Amsterdamse politie je wel te pakken.
Bam, een knutsel op je oog.
@SterF... | 28-08-22 | 10:40: Welnee, ik vraag hem lief of hij alvast wil gaan liggen. :)
Op de Dam staan ze te demonstreren voor het beleid van de overheid. Ooit waren demo’ s tegen diezelfde overheid, maar sinds de lange mars door de instituties doen ze net alsof.
Het gaat om macht. Niks anders dan macht. En Sfeerbeheer is de schutz abteilung van de macht. Je zult er geen politie of BOA’ s zien, geen Romeo of wat ook. Ongestoord kunnen ze hun steun aan het systeem uitspreken.
De connecties via de politieke partijen, overheidsinstellingen, quangos en de postcodeloterij zijn heel sterk; helemaal wanneer je het afzet tegen de impliciete voorkeur van kiezers zoals die uit peilingen lijkt te zijn.
De linkse claim op het morele gelijk wint het echter, ook al is die claim op jiks gebaseerd en slechts ten dienste aan een ideologie die niets opheeft met de belangen van dit land en zijn burgers.
Monty Python kon dit niet eens bedenken. Zorgen die woke-knotjes soms voor minder zuurstoftoevoer naar de hersenen?
Heeft Groot Wassink zijn haar laten groeien? of is er een fabriek waar dit soort passief agressieve robots van de band lopen?
Meneer de verslaggever heeft engelen geduld.
Het sfeerbeheer ventje daarintegen dwingt de verslaggever naar een andere plek op de openbare weg.
Wat er in het verleden met de paki is geweest doet er niet toe.
Dit is een nieuwe demonstratie en Halalsema heeft geen verbod afgekondigd tegen de paki.
Bizar te noemen dat er weer allemaal witte woki's rondrennen , die de dienst uitmaken.
Het Chrisje durft niet echt zijn zin af te maken.
Schijtluis, bang dat hij opvalt met zijn zogenaamde rechtse opmerkingen.
Het zijn altijd dezelfde kneuzen die demonstreren voor de minderheid.
De minderheid waar over wordt gesproken,, nieuwe reiskoffers, mooi smartphone en nieuwe kleren, hebben het soms beter dan de autochtonen.
Denk aan plek, eten, verzorging, alles kostenloos.
Daar kan de Nederlander niet aan tippen, die gaat gewoon naar de verdommenis.
Maar deze linkse mijnheer van sfeerbeheer is toch een racist?
Absoluut maar niet in zijn eigen verwrongen gedachtegang.
Hele filmpje gezien, afgezien van z’n irritante stemgeluid, heeft Chris A de boel nog een beetje recht kunnen lullen.
Zo lijkt dat hele clubje nog een beetje redelijk, wat ze in werkelijkheid niet zijn.
Die hardcore woke/klima/antifa knotboy’s zijn zo gek als een deur.
Door blind fanatisme gedreven, overtuigd van hun eigen gelijk, niet voor reden vatbaar.
Dit soort mensen zijn de meest intolerante en biased kneuzen die er rondlopen. Ik weet het niet maar denk dat ik de "sfeerbeheer" naar zijn mallemoer gewenst had en was blijven staan - kijken wat er dan gebeurt.
Als het je niet lukt voorbij iemands 'stemgeluid' te kijken en je nog geeneens iets kunt zeggen zonder daar een opmerking over te maken zou je je eigenlijk helemaal nooit in welk debat dan ook moeten begeven. Overduidelijk is debat dan niet aan jou besteed. Daarvoor ben je dan te beperkt, te bekrompen, te simplistisch, te rancuneus, te klein van geest en te gefrustreerd met waarschijnlijk erg veel last van een aangeboren te kleine piemel. Geeft niets, het debat is ook niet bedoeld voor iedereen.
@Bert Brussen | 28-08-22 | 10:39:
Maar ik heb wel een heel prettig stemgeluid.
Ach, sinds wanneer mag je geen opmerking maken over iemands stemgeluid?
Om de beste man vervolgens een compliment te maken.
Dan is jouw reactie zo over-the-top dat ie ook wel weer heel grappig is.
Niets van waar, behalve die piemel dan, die heeft z’n beste tijd gehad.
Fijne zondag verder, BB.
Dit zijn dus die linkse ratten die ons land kapot maken, leuke tv inderdaad!
Geestig hoe hij de racismekaart trekt.
Die Chris Aalberts vind ik trouwens verrassend genuanceerd en liberaal overkomen.
Op de achtergrond hoor je een vrouwtje zeggen dat je niet comfortabel in je huis mag zitten als er mensen buiten slapen. Zo... die heeft haar verantwoordelijkheid genomen.
Dat vrouwtje praat 'onze' voormalige Denker des Vaderlands, Marli Huijer, na. Die verloopt ook dat soort waanzin.
@KeesBruin | 28-08-22 | 11:01: Hahaha ja, ik denk dat we hetzelfde stuk hebben gelezen en toch wel dezelfde gedachte erbij hadden.
Hahaha, wat een prachtige sketch!!!! Kom niet meer bij. Die komiek met dat knotje!!! Weergaloos.
Pippi van Ommen, opa werkte bij Shell, zit bij Extinction Rebellion, die braken op Zuid voor de deur van het kantoor waar mijn man hard werkt de stoep open, over het paard getild, werkschuw tuig: af.
Subtiele intimidatie.
Roopram, prima roti kun je daar eten in Paramaribo. Ik heb daar vaak gezeten.
Ik weet wat ik ga maken vandaag roti. Dank voor de onbewuste tip, sterF
@horsteknots | 28-08-22 | 10:29:
Kip, lam of rund?
Tofu natuurlijk.
*kijk heilig*
Roopram zit ook in Rotjeknor, lekka!
@SterF... | 28-08-22 | 10:36: kip
Levensgevaarlijk die linkse mensen
Sfeerbeheer nu, deugbeheer later...
Hoeveel zou hij er opnemen?
Een eigen sfeer ist verboten. Pol Pot wist wel raad met afwijkende meningen en uiterlijk.
Ze zijn in principe voor inclusie maar dat gaat pas in nadat de samenleving gezuiverd is van ongewenste elementen.. Zo rolt dat volk..
Alleen negers en asiel eisers worden gediscrimineerd, dat weet toch iedereen?
Zo zie je maar, geef mensen "autoriteit" of in dit geval een stickertje "sfeerbeheer" en de fascistische trekjes komen direct boven.
Heeft verder niets aan z'n leven en bitter weinig te vertellen bij z'n vriendin en de club vrijwilligers waar hij de week mee vult. Geef zo'n figuur enige macht en je ziet de gevolgen.
Sfeerbeheer is de beveiligingstak van de Theaterstraat.
Doodeng clubje extreem linkse fanatiekelingen.
Sfeerbeheer. Dat waren de mensen van de SS ook.
Sturmabteilung bedoel je.
Nee de Sturmstaffel.
@zuurtjeregen | 28-08-22 | 10:29: Nee, Schutzstaffel.
Silvania Simons?
@uisge baugh | 28-08-22 | 10:31: Nu de Sfeerstaffel.
@zuurtjeregen | 28-08-22 | 10:29: Sturm Abteilung
Dit zijn de rechtvaardige linkse idealisten die wegkeken op de momenten dat ik structureel onheus bejegend werd door een zekere groep omwille van mijn achtergrond. Ook willen ze niet horen dat ik bijna nog nooit discrimineerd ben door de vriendelijke blanke man.
Dus nee, mijn belangen hoeven ze niet te behartigen. Ik red mezelf wel.
Dit strookt geheel met het beeld dat ik van je heb en het beeld dat ik heb van de verhoudingen binnen onze samenleving. Er gaat veel mis in dit land, waarbij discriminatie door blanke Nederlanders de minste van onze zorgen is.
Dat zijn slechts de bezoekers; zij horen u wel, maar willen niet luisteren omdat de boodschap hen niet aanstaat.
Wat we hier zagen zijn de uitvoerders, sfeerbeheer.... Zij nemen de volgende stap, namelijk behalve niet luisteren denken zij uit te mogen maken wat u al dan niet doet.. En dat is oprecht kwalijk.
@MickeyGouda | 28-08-22 | 10:28:
Eens, Mickey. Echte discriminatie moet altijd worden aangepakt, maar er zijn echt grotere maatschappelijke problemen momenteel. Dit is ondermijnend voor een samenleving, het onterecht wegzetten van een hele groep (de blanken dus!).
Het is wel een tamelijk surrealistisch beeld warbij een blanke van "sfeerbeheer" op een demonstratie tegen racisme, met op de achtergrond een bord "vrijheid, freedom, liberté", een Hindoestaan probeert het zwijgen op te leggen waardoor de sfeer grimmig wordt dankzij sfeerbeheer.
Hij zei letterlijk: want jullie van UpNetwork zijn te conservatief.
Haha die stimmung schutzgruppe. Had graag Dennis daar gezien met de roze plofkap.
Liever Rutger Castricum.
De Boze Blanke Man sommeert de vriendelijke Man-van-Kleur op te krassen.
Alleen de Boze Blanke Man mag immers bepalen waar Mensen-van-Kleur wel of niet mogen staan.
Had Tuur dus toch ongelijk gisteravond; de boze blanke man bestaat.
Subsidieracisten zoals Bergman en Wekker blijken voor het eerst in hun leven gelijk te hebben. Nu alleen nog even hun vingertjes de goede kant op richten; naar hun eigen links-deugende dus gesubsidieerde mede-activistjes.
U weet wat ze zeggen als je naar een ander wijst; één vinger wijst naar een persoon, minstens drie wijzen terug naar de dader..
@EEnzame SchizofrEEN | 28-08-22 | 10:35:
Eens. En dat is nergens zo duidelijk als in de door huidskleur geobsedeerd "antiracisme-beweging".
@EEnzame SchizofrEEN | 28-08-22 | 10:35:
Ja ok maar wijzen met de vlakke hand is ook zo gek.
Ik zou het toch wat consequenter vinden om met je sticker 'Sfeerbeheer' in Ter Apel wat rond te gaan sjouwen.
Vind het knap dat Shashi Roopram zo relax in gesprek probeert te blijven met dat vrij agressieve knotje van sfeerbeheer (boink). Had bij mij na 10 seconden al de microfoon in de z'n keel gekregen.
Nananananana, nanana
Atje voor de sfeer, voor de sfeer
Atje voor de sfeer
Nananananana, nanana
Atje voor de sfeer, voor de sfeer
Atje voor de sfeer
" [...] sfeerbeheer (boink)." Maar dat is toch zo vaak met die mensen en de manier waarop zij woorden gebruiken. Als dat allemaal bewust zou gedaan zou het vaak heel slim en soms zelfs grappig zijn. Maar het is vaak niet eens bewust.
Hé! Een nazi voor de sfeer.
Zo’n blanke knotjesklootzak die zich als hitler gedraagt.
Wat een walgelijk vertoning.
Pratend in de gebiedende wijs, intimiderend, zet zichzelf en z’n hele wokie wokie fascistenclub voor lul.
Bewondering voor Shashi Roopram dat ie zo geduldig en beschaaft is gebleven.
Persoonlijk zou ik die nazistische knotkop waarschijnlijk aangevlogen hebben.
Smerig links intolerant tuig is het.
Stelletje linkse fascisten!
LOL, "Sfeerbeheer" is de nieuwe gedachtenpolitie.
Sfeerbeheer. Dit taalgebruik doet me denken aan een bepaald klassiek boek.
Dubbelplusgood.
Natuurlijk is die ploeg niet welkom! Ze kunnen niet de les gelezen worden! Geen aflaten te halen! De deugende woke brigade wil voor jullie opkomen, voor jullie beslissen (en daarvoor doekoe uit de staatsruif ontvangen), maar voor de rest niets met je te maken willen hebben. Niet-woke gays zijn ook niet meer welkom op de, hun eigen, gay parade (want steevast van de verkeerde politieke kleur).
Steeds maar weer blijkt dat ook globalistische anti-nationalisten hun eigen plekje opeisen en daartoe grenzen stellen en handhaven. Wat klopt hier niet?
Interessant ook dat gesprek met Chris. Die concludeerde toch wel dat de meute niet alleen de échte asielzoekers betere omstandigheden wilde geven, maar gewoon iedereen moet welkom zijn. Nederland vol open. Anders racisme. Zelfs hij leek te vinden dat je bij Oekraïners nog van opvang in de regio en passende cultuur kunt spreken, maar dat dat voor veel landen toch echt wel anders ligt. Is er toch nog hoop?
Uitsluiting = Sfeerbeheer
We mogen hier toch gevoeglijk uit concluderen dat links niet zoveel op heeft met het democratische spel en nul zelfreflectie en gevoel voor verhoudingen heeft. Oh ja, en humor hebben die figuren ook al niet.
Vreselijk dom zijn ze wel, want ik heb niet het idee dat hij doorheeft hoe belachelijk hij lult.
De gemiddelde anti-racistische salonactivist zou nog geen week overleven in de "shit holes" van ons koninkrijk...
En dat allemaal terwijl er op de Dam nauwelijks racisme is. Je ziet er vooral veel duiven. Daar is zelfs een liedje over gemaakt.
Ouderendiscriminatie is er volop in Amsterdam. Onze hoofdstad is inmiddels onleefbaar en onbegaanbaar voor ouderen. Alles flitst letterlijk voorbij op het trottoir en het zebrapad en er is geen normale winkel of voorziening meer te vinden.
@MickeyGouda | 28-08-22 | 10:18:
Da's lang geleden, ik heb eerbied voor jouw grijze haren, pompiedomdom.
@Ichneumonidae | 28-08-22 | 10:22:
Ho ho ho sluipwesp, op de verpakking stond 'licht natuurlijk zomerblond'. Toch een jolig goedemorgen gewenst.
Triest gedoe. "Sfeer beheer" Stelletje intolerante fascisten in hun eigen racistische bubbeltje. En dan op zo'n demonstratie. Knettergek
Wel teleurstellend dat ze er niet even een mooi engels woordje voor hebben weten te verzinnen. Amateurgedoe.
@PolarWolf | 28-08-22 | 10:27: sFearBeHere?
@PolarWolf | 28-08-22 | 10:27: Laat het de organisatie van de Zwarte Cross maar niet weten. Die zijn er mee begonnen om "beveiliging" "Sfeerbeheer" te noemen.
Dit is culturele apropiatie van een Achterhoekse gebruik!
Wat een bak. Wie zit wie nou te zieken?
Mooie combinatie ook. Voor vluchtelingenopvang en tegen racisme. Dus als ik voor racisme ben, ben ik tegen vluchtelingenopvang. Mooie formule.
Allebei even consequent.
"Dus als ik voor racisme ben, ben ik tegen vluchtelingenopvang.''
Nee, het is andersom: als je bedenkingen hebt tegen dat totaal uit de klauwen gegierde asielcircus, word je door dit soort demonstranten meteen verdacht gemaakt als racist.
En niet eens zelf doorhebben, dat is nog het mooie.
Ik vraag me af of minderheden zichzelf vertegenwoordigd voelen door deze woedende meute blanken die op een paternalistische/koloniale manier bedenkt wat voor de ruimhartig gepigmenteerde medemens het beste zou zijn. De optie dat het lijdend voorwerp wellicht zelf een mening kan hebben, wordt op zeventiende-eeuwse wijze terzijde geschoven door deze deugmensen. Dit is ongevraagde hulp, die mensen van de wal in de sloot helpt. Positieve discriminatie leidt tot excuus-allochtonen en zorgt ervoor dat iedereen met een tintje altijd een zweem om zich of haar heen heeft hangen dat ze het niet zelf gemaakt hebben. Stop hiermee.
De meeste van deze hulp-pieten missen wat in hun leven en dan gaan ze maar dit doen
Slachtofferrol is een verdienmodel. Dus ja, voor het deel dat zich zo ziet. Gelukkig ook prachtige uitzonderingen.
@Kartelmaster2000 | 28-08-22 | 10:11:-
Verliezen met knikkeren is ook heel erg triest.
Pigment heeft in de basis niets te maken met acceptatie. Twee straten verderop woont een als baby geadopteerde zwarte man. Hij gedraagt zich zoals iedereen hier, hij praat zoals iedereen hier, hij is een Twentenaar net zoals elke Twentenaar. En er zijn er meer. Hij is opgevoed met Nederlandse/Twentse normen en waarden.
Helaas gaan gedrag en de kijk op het leven ingegeven door opvoeding vanuit een andere cultuur vaak samen met gepigmenteerdheid. Maar het draait alleen maar om gedrag.
Ik niet, mijn familie niet en allochtone kennissen ook niet. Maar ja, dat zijn dan ook mensen met goede banen en een leuk verenigingsleven, sport of muziek. Die hebben niet zoveel te zeuren.
Ik ken wel wat Surinaamse mensen die zich hierin herkennen, maar dat zijn wel bepaalde persoonlijkheden die erg op zoek zijn naar een groepsgevoel. De voorbeelden die zij aanhalen vind ik ook niet zo overtuigend.
Bijvoorbeeld een meisje dat vond dat zij vanwege haar naam niet door sollicitatieprocedures kwam. Toen ik aanbood haar te helpen zag ik dat ze een brief ter niveau van een puber had geschreven. Terwijl ze op het hbo zat. Tja... zou die brief ook direct wegleggen. Er valt heus wat te verbeteren op het gebied van discriminatie, maar het wordt erg overdreven.
@Leptob | 28-08-22 | 10:32:
Eens.
@Leptob | 28-08-22 | 10:32: Zolang ze in de grote steden volledig gesegregeerd hun eigen parallelle samenleving hebben?
Het is de koloniale gedachte ten top. Een groep blanke mensen bepaalt voor een andere groep (allochtonen) hoe ze zich moeten voelen. Als het een film zou zijn zou je dubbel liggen om het scenario.
@Leptob | 28-08-22 | 10:32: er speelt hier veel meer mee, bijvoorbeeld sociaal gedrag. Mensen in een groep hebben überhaupt de neiging om iemand van buiten de groep anders te zien. Dat is tussen werelddelen, landen, provincies, steden, maar zelfs wijken binnen een stad. Projecteer dat maar op jouw eigen woonomgeving, of supporters. Supporters van twee clubs hebben dit, maar als hun land speelt zijn ze ineens der van dezelfde groep. Het is bizar maar dat zit welnin de mens ingebakken
REAGEER OOK