OmvolkVideo | Roofjongeren versus voetbalfans
"It felt like The Walking Dead"
De Champions League-finale van 28 mei begon "om veiligheidsredenen" later dan gepland, zogenaamd schuld van de Britten maar daar is nu ook beeld bij: fans van Liverpool werden belaagd door honderden, zo het er niet meer dan duizend waren, Franse "jongeren" die duwen, trokken, sloegen, schopten en probeerden hen te beroven. Als geharde Britse voetbalfans in tranen hun verhaal doen, dan moet het behoorlijk beangstigend zijn geweest. We zullen het woord "omvolking" maar vermijden, want we willen deze levende praktijk niet tot theorie reduceren en bovendien krijg je dan allemaal zuurboze D66-meisjes in de nek die lispelen dat je "extreemrechts" bent, louter vanwege de waarnemingen van je eigen ogen. Dus zeggen we met ons beste vrome zondagse optimisme: Zin in de Olympische Spelen van Parijs in 2024!
Reaguursels
InloggenIk zie gelijkenissen met de val van Rome. Toen ook overlopen door barbaren. Nu gebeurt Europa hetzelfde. Enige hoop is dat de welvaart zo hard naar beneden gaat dat EU burgers wel in opstand moeten komen en de wapens pakken en in verdediging gaan. We hebben het nog steeds veelte goed met z’n allen en daarom blijft het voor de meeste mensen een “ver van mijn bed show”
Klein beetje Liverpoolse krokodillentranen in mijn optiek.
Voetbalhooliganisme volgens mij zowat uitgevonden in Brittannië en dan denken even lekker met je vrouw en kind naar een overzees wedstrijdje van Liverpool te gaan.
“Remember the Heizel” denk ik dan.
Jeetje, een soort van oudejaarsfeestje als in Keulen dus. Je ontvangt die naffers hier, voorziet ze in woningen en inkomen, en als dank roven en plunderen ze je land en randen ze vrouwen aan. Ik zeg het maar gewoon grof zoals de feiten ook steeds gewoon grof binnen komen. Ik heb hier nooit om gevraagd, nooit op partijen gestemd die hier voor zijn want ze zijn zogenaamd allen tegen, maar op het moment dat je de partijen aanspreekt op hun verkiezingsprogramma en beloften ben je ineens extreem rechts, racist etc. Dat kansloze islamitische tuig wat hier alleen komt om uit te vreten en ons hun middeleeuwse normen en waarden op te leggen hoort wat mij betreft niet bij onze vrije westerse samenleving en is ook totaal onverenigbaar met onze westerse vrije samenleving. Punt.
dus ik begrijp dat je voor een partij gestemd hebt die hier voor is. vvd?
Je haalt dingen door elkaar. Als in Nederland sinds 1974 te maken heeft met voetbalgeweld, dan ben je een smiecht als je een politieke statement wilt maken omdat een Afrikaan of Latino zich net als de kinderen van Henk en Ingrid gedraagt bij een voetbalwedstrijd.
@Cobarde | 04-06-22 | 00:08:
-
Nee, vriend - dit was vooraf opgezet via Le Snapchat. Dit was een tweede Keuls stationsplein. alleen heeft Parijs iets meer Afrikanen dan Keulen. En Parijs verdient het om nooit meer een groot sportevenent te krijgen. En die opgeschoren Afrikaanse klootzakjes verdienen tien jaar Duivelseiland - allemaal.
In Nederland zie je al dat het overgrote deel van de blanke meiden niet eens veilig over straat kan lopen, zonder geïntimideerd te worden door naffers.
Vervolgens wordt dit dan weggezet als 'mannen' en 'jongeren' die dit soort dingen doen. Als je het probleem niet eens kan/mag/wil benoemen, dan verwacht ik ook niet dat het opgelost zal worden.
Dit geldt ook voor het betreffende filmpje. Niemand durft te zeggen wie de werkelijke herrieschoppers zijn, dus ik verwacht ook niet dat ze hier iets tegen gaan doen.
Ik heb in een buitenwijk van Parijs zo'n fnuik meegemaakt. Waarbij twee mannen tussen de wandel hekken gaan staan van een station. Gewoon, staan en niets doen. Niet leunen of roken maar strak en een beetje door de knieën. Om opportunistisch je pakken. Ze deden niets, maar ik verwacht dat ze op een seintje wachtten van een derde die ik niet zag. Eenmaal boven de wandel passage zag ik dat de bijbehorende meute net aankwam. Geen woord gesproken maar je voelt het gewoon. Iedereen op scherp, om wat precies (?). Veel te bedekt met sportkleding en capuchon. Ze keken me aan van 'oke, iemand liet hem door dus zal wel goed wezen'. Iets van zo'n bedenking toch wel gemerkt. Ze gingen allemaal om de passage staan precies waar mensen moeten lopen en nergens anders. Dicht op elkaar maar met een pad waar je net denkt door te kunnen. En aan de andere kant stond iemand met z'n moutain-bike in de weg. Een paar waren er al eng genoeg. 50 of meer kan ik me niet voorstellen. Eenmaal op de grond kan het snel voorbij zijn. Voor hun ben je niet meer dan een vieze buitenlander. De tig keer daarna dat ik er kwam was de sfeer anders, maar toch. Het zijn er makkelijk tienduizenden, en ze zijn ergens.
Ik zie zojuist het filmpje. In één woord schandalig.
Dit slaat nergens op, hier komen families op af sta je daar tussen dat kut Franse volk.
Steden als Parijs en Brussel lenen zich nou eenmaal niet meer voor feestelijke evenementen. De Nederlandse wegkijk opinieshows zullen dit allemaal wel niet gezien hebben. De troostende gedachte daar is, dat er altijd al voetbalrellen waren. Klopt, alleen deze zijn anders doordat je normaliter makkelijk rellen kunt ontwijken. Hier komen de rellen naar je toe.
-
Parijs een 0 voor de voetbalsfeer en een 0 voor de organisatie een 10 voor het uit de media houden wat er zich echt afspeelt in dat shithole Parijs.
Vorige aanslag begon ook met een stadion waar ze gelukkig niet binnen kwamen, remember, had nog erger kunnen zijn. Dat land links laten liggen is mijn advies. Doe u best ermee.
Het heeft weinig met Frans volk te maken hoor. Het is hetzelfde tuig als wij geïmporteerd hebben.
@Patatter | 03-06-22 | 21:39: de apastrof was vergeten
Frans' Timmerzwans volk .
De enige paniek die Macron echt had was om het nieuws zo te spinnen dat de Engelse supporters en wat Madrilenen het boetekleed aan zouden krijgen.
Daarna zou de echte oorzaak niet meer via de staatsmedia in de omliggende landen worden vertoond. Klaar.
-
Nu maar hopen dat de Franse jongeren die naar het WK gaan allemaal wel een kaartje hebben. Zucht wat een volk.
Viva la France.
Die Franse jongeren waar jij het over hebt, hebben de wereldcup gewonnen in 2018. Iedereen zag toch hoe geweldig de Berbers Algerijnse Mbappe presteerde?
De peripherique was ooit de scheiding tussen "de stad" Parijs en de buitenwijken waar de politie niet eens meer durfde te komen. Nu is dat laatste opgeschoven tot in het centrum en ook een heel stuk daarbuiten. Als je op vakantie gaat en om parijs heen wil rijden kan je beter 200km omrijden dan in de buurt van parijs komen. Ze bivakkeren in tenten langs de periphirique om te wachten tot de spits komt en dan beginnen ze je al lastig te vallen of proberen aanhangers en caravans open te maken. en dit zou een verrijking moeten zijn volgens de wegkijkers? Op weg naar vakantie in frankrijk rijd ik graag 200 km om om deze puist van de moderne beschaving niet te hoeven zien. Vroeger werd er gezegd dat parijs een mooie stad was maar dat het jammer was dat er fransozen woonden, die fransozen zijn er tegenwoordig ook bijna niet meer te vinden, en vind het jammer dat we daarover niet meer kunnen zeiken, dat zou in ieder geval niet racistisch zijn volgens de cancelcultuur van tegenwoordig
In de wijk Disney-land kun je nog vrij gemakkelijk over de Main Street lopen, dus het valt wel mee in Parijs.
@bananabanana | 03-06-22 | 20:15: soort van Lala land.
Een koortsdroom. Vooral mogelijk gemaakt door D66 en Co en het murw geslagen volk dat Rutte stemt.
Het is natuurlijk niet zo dat Engelse supporters allemaal koorknaapjes zijn he.
Nomen est Omen
Gaat het daar om in dit topic?
Nu zijn het Engelsen, de volgende keer ongevaccineerden.
Dit gaat nooit meer goedkomen. Aan de ene kant word je door de deugende autochtone bevolking weggezet als racist, nazi etc. en aan de andere kant word je door de groeiende Islamitische bevolking weggezet als racist, nazi etc.
Je kan dus geen kant op. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat steeds grotere gebieden onleefbaar worden en we degenereren naar hetzelfde niveau als de huidige derde wereldlanden.
Misschien is dat juist de bedoeling
@du Roi Soleil | 03-06-22 | 19:52: Ik denk niet dat dat de bedoeling is. Die deugers zullen op een gegeven moment ook merken dat hun dagelijks leven erdoor beïnvloed wordt. Ze kunnen zich immers niet 24/7 in hun blanke enclave verschuilen.
Je ziet het nu al met die blanke deugers die naar de dorpen verhuizen, maar voor werk, school en andere voorzieningen toch in de grotere steden moeten zijn.
Of dat een dagje Scheveningen, zwembad, pretpark etc. compleet verziekt wordt door volk van een bepaalde afkomst. Op een gegeven moment gaan ook zij de prijs betalen voor hun deugbeleid.
Allah is nu eenmaal groter dan wij belastingbetalende sukkels. Als je hier tegen opstaat, dan wordt je door D66/GL en VVD meteen in de rug gestoken met het "racisme" mes.
Ach, het is oog om oog, tand om tand.
“Haal hun altaren neer, verpletter hun gewijde stenen, sla hun palen ter ere van de godin Asjera in stukken en verbrand hun afgodsbeelden. [...] En dan moet je nog alle volken verteren die Allah je aanreikt. Ontzie ze niet en dien hun goden niet, want dat is een valstrik!”
Hier baren de vrouwen niet meer. En maken ze hun lichamelijkheid ten gelde. We zijn een goddeloos land geworden. Verder rukt het communisme hier op en is de deuggekte op een historisch hoogtepunt. Die altaren graag allemaal neerhalen!
@helodia | 03-06-22 | 22:09: tegenwoordig baren mannen net zo goed
Nog een keer de beelden bekeken. Maar sit-ins natuurlijk een louter racistische actie geweest jegens de Engelse supporters. Ik zie nergens iemand van kleur worden geslagen. Alleen witte mensen die door mensen van kleur worden geslagen.
Walgelijke beelden. Ik ga er vanuit dat de daders snel en adequaat worden gestraft!
sit-ins = dit is
Blanken.
@Von Knarrenstein | 03-06-22 | 19:16: Inderdaad. Witten zijn albino's.
@namur62 | 03-06-22 | 19:22: Het was een Joris-correcte weergave. Maar jullie hebben gelijk.
Tijd om eens kebab te verwijderen, denk ik zo.
Nice one
VVD d66 en CU weten dat het bij de volgende verkiezingen afgelopen is met hun hobby’s ,wie nu nog niet genezen is van dit kabinet heeft boter op zijn hoofd.
Begin maar vast met het aanleggen van een paar pakhuizen vol boter
boter op zijn hoofd is wel erg mild uitgedrukt
Hahahaha! Naiviteit of sarcasme? Tot in de EEUWIGHEID blijft de kartelpolitiek aan de macht om deze machtige probleemindustrie keihard overeind te houden.
Stem lekker op Wilders, dan wordt de VVD weer keihard de grootste... okay, of een van de andere kartelpartijen.
@me163komet | 03-06-22 | 18:19:
LOL
@litebyte | 03-06-22 | 18:30:
Waar moeten we volgens jou op stemmen dan?
Op de VVD zodat de PVV eindelijk de grootste wordt?
Ik weet het niet. Bij de lokale verkiezingen werd D66 de grootste partij waar ik woon. Blijf dromen.
Het gaat erom dat de grootste schreeuwers altijd gelijk krijgen,en niet diegene die gelijk heeft. Das boteropjehoofd
Waarom dit op vergelijkbare schaal niet in Nederland plaatsvindt? Simpel, wij kopen dit soort problematiek veel beter af. Frankrijk heeft amper een 'probleemindustrie' dat via een ingenieus netwerk van politie, justitie, 'jongeren'organisaties tal van hulpverleningsinstanties.
In Frankrijk zijn kansen wijken daarnaats veranderd in complete steden, hier verdelen we dat net voldoende om geen banlieue achtige situaties te krijgen.
Helemaal correct. Wij kopen het af. Het zal net zo lang rustig blijven, zolang de geldkraan blijft stromen. Als het geld op is, zal het veel onplezieriger gaan worden.
@Grachus | 03-06-22 | 18:10: Exact, en omdat te voorkomen zullen partijen die deze manier van 'probleemoplossing' vol ondersteunen dan ook tot in de eeuwigheid aan de macht blijven. Inmiddels is het namelijk een industrie waar de politiek niet meer omheen kan, met machtige org.
Er is wel een oplossing, dat is zelf vertrekken en alleen zelf gebruik maken van Nederland als het (medisch) nodig is.
@litebyte | 03-06-22 | 18:23: Dat laatste is dus ook mijn/ons plan A.
Zo rond 2010 of zo werd Frankrijk maandenlang geteisterd door anti-autochtone rellen en pogroms. Daarbij werd oa een vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken.
Linkse kerkgangers verdedigden dat destijds, uiteraard, volgens de bekende bingokaart; armoede, achterstand, etc. Vervolgens bleek uit een Frans rapport dat 40 jaar immigratie daar ook al 1048 miljard euro had gekost. Puur aan "integratiekosten"; het is een bodemloze put.
Met dit soort taferelen, waarbij hordes geimporteerd tuig ongestoord hun vogelvrije slachtoffers kunnen belagen, heeft inmiddels ieder omgevolkt europees land genoegzaam kennis mogen maken. Opvallend genoeg veroorzaakt dit in de woke-gemeenschap doorgaans significant minder ophef dan het zeldzame geval waarin een gelukzoekende asieleiser een nachtje op een stoeltje moet slapen. Zal te maken hebben met het feit dat er natuurlijk wel gedeugd moet kunnen worden.
Vreemd dat reactie uit die hoek uitblijft, want hoe is dit geen racistische terreur?
Een keer raden wat voor soort groepen er na de Europese finale van Feyenoord op de Kruiskade en Coolsingel aan het slopen raakten.
ehh..... supporters?
Benoemt u het dan maar, u was er kennelijk aanwezig. Kan er wel naar raden, maar heb niet zo'n trek in een ban.
Misschien hadden ze t verkeerd begrepen en dachten ze dat het tegen de echte Joden was.
Een open verzorgingsstaat is een illusie.
Waar is Europa in godsnaam mee bezig? Waarom
wordt dit menselijke afval nog steeds hier getolereerd?
Dubbele paspoort intrekken en samen met rest van de familie land uittiefen. Dan is het gezeur gauw over..
Met Rusland moest het ook eerst fout gaan wil men zeggen de 'we' naïef waren
Kijk, we zitten met een heleboel mensen die dit ondersteunen. Zonder daar eerst wat aan te doen is het ruzie. Familieleden en vrienden feiten blijven aandragen, dat is de enige manier. Anders wordt JIJ als het probleem gezien, terwijl je natuurlijk een probleem oplosser bent.
@helodia | 03-06-22 | 22:16: Ter verduidelijking: we zitten met een heleboel mensen hier die het binnenhalen van iedereen ondersteunen.
Ze waren kennelijk te weinig voorbereid. Een beetje supportersclub heeft toch zijn eigen beveiligingslegertje mee? Volgende keer dan maar beter geoutilleerd komen en gaan voor de revanchepartij.
Als er ook maar 1 politie kogel of knuppel zo'n lokale jongere geraakt had zouden de poppen aan het dansen zijn. De staat der dingen helaas.
In nederland gaan die figuren zelf op kickboxen of worden ze zelfs op kickboksen gezet door de gemeente, want zo goed voor hun..
Ja daar leren ze zelfbeheersing en kunnen ze hun aggressie kwijt.
@Asteroid-B612 | 03-06-22 | 17:15: agressie die nooit opraakt
Hier van hetzelfde. Ik keek mijn ogen uit toen ik dat voor het eerst zag. Laat de gemeente die kids yoga aanbieden ofzo. (Zelfs een sjoelvereniging of een breiclub lijkt mij al te gevaarlijk.)
Ik blijf er bij dat iedereen die vanuit de overheid betrokken is bij die gesubsidieerde kickbox cursussen vervolgd dient te worden voor het aanzetten tot geweld. Mensen die zulke dingen goedkeuren zijn niet goed bij hoofd of kwaadaardig.
En dan tikken ze met de gratis kickbox lessen daarna zomaar een pakjesbezorger naar het hiernamaals…..
@Grachus | 03-06-22 | 18:12:
Eens
Ik ga zo de buikspek uit de oven halen. Dat kan gelukkig nog. Oosters, met rijst. Uit het vriendelijke Oosten, niet uit het Midden-Oosten. Daar is geen klap aan. Oh wacht…
Thuis hadden we ooit het nr dolce vita aan staan met een videoclip, opgenomen in Parijs-Frankrijk, videoclip stond op youtube.
De comments stonden vol met termen als goede ouwe tijd, europe before eurabia, paris is no more etc
Dat zegt wel wat..
Verzet is zinloos.
Hadden we maar een Captain Janeway.
Wil je aub hyena’s niet beledigen…
Wij zijn met meer…toch ?
‘s Avonds op straat ben je in de minderheid. Weet je ook eens wat dat is.
Buitenwijken in Parijs hebben al jaren lang last van bepaalde jongeren, die ik hier niet zal benoemen, want dan krijg ik een ban op GeenStijl.
Hier in Frankrijk spreekt men al jaren over: je hebt Frankrijk en je hebt Parijs.
Uit angst om voor discriminatie beschuldigd te worden heeft de Frans politiek maar weg gekeken bij jongeren van bepaalde komaf.
En nu, na alle aanslagen, wil men proberen de boel op te ruimen, maar eigenlijk is de Franse politiek hier te laat mee.
Het zijn vooral deze jongeren die het voetbal feestje verpest hebben. Maar uiteraard wordt nergens gesproken over wie deze jongeren nu eenmaal waren. Dus het pappen en nathouden gaat gewoon verder, tot de volgende bom weer barst.
Dat opruimen was meen ik wel aardig gelukt in de jungle van Calais.
Ik was ooit in Lille. Grote drommen Afrikanen belaagden alle blanken die het station probeerden binnen te komen. Geen politie te zien.
Domme mensen hier in Europa. Maar he. Ik had het ook niet verwacht en bedacht zo'n 30 jaar gelden toen ik 6 was. Maar ook hier gaat het op meer plekken een anarchie shithole worden... Jammer. Het was een paar decennia best aardig hier. De vraag rest natuurlijk.. Hadden we dit kunnen voorkomen en wat doen we er nu aan om het niet nog erger te maken....
Laten we eens beginnen met het aankruisen van een ander vakje in het stemhok. Als je 4 x een pizza pollo besteld bij de pizzeria en je krijgt alle 4 de keren een pizza shoarma die niet te vreten is wordt het misschien toch eens tijd een andere pizzeria te bellen. Zelfs als Henk en Ingrid daar kind aan huis zijn.
Natuurlijk was het volledig te voorkomen geweest. Het enige dat je nu nog kunt doen is de grenzen hermetisch sluiten, niet alleen voor asielzoekers, maar ook voor import huwelijken. Daarnaast sneller het Nederlanderschap/verblijfstitel afpakken van recent gearriveerden die over de schreef gaan. En over de schreef gaan is al bij het stelen van een rolletje drop. Of de verzorgingsstaat afschaffen.
Krijg je ervan als je linkse media 60 jaar hun leugens en bedrog aan de man laat brengen. Dan krijg je allemaal hele domme linkse stemmers die vervolgens hun land de vernieling inhelpen door op linkse partijen te stemmen die pro-import zijn. En wat zullen ze huilen als hun kleinkinderen te maken krijgen met dit volk. Krokodillentranen. Terwijl ze gewoon keihard schuldig zijn.
Oftwel: de linkse erfzonde
Een veel gemaakte denkfout! Hoe vaak is een linkse partij de grootste partij van het land geweest? De media regeerde het land niet, afschuiven op links is…. Eerst nadenken voordat je praat! Wie profiteerde daadwerkelijk van de gastarbeiders? Welke partijen zijn tegen het afschaffen van religieuze scholen? Laat je niet te makkelijk iets wijs maken, maar blijf zelf een beetje nadenken..
@Discipline | 03-06-22 | 17:17: Geen denkfout. Rutte is zo links als de ziekte want pro-EU en pro-import. Op die manier. De media voedt de hoofden van mensen. Zo simpel. Maar ik geef u gelijk: altijd zelf blijven nadenken. Met immer vrn grt, Appel
@Discipline | 03-06-22 | 17:17: pvda was dat niet de partij die dacht het meest baat te hebben van niet geïntegreerde gastarbeiders, was dat niet de partij die streed voor gezinshereniging, was dat niet de partij die van mening was dat stemrecht voor asielzoekers….enz enz
@Discipline | 03-06-22 | 17:17: Nou, dat zelf nadenken mag dus juist niet van onze linkse erfzonde vrienden. Wie niet Hallelujah riep bij de import van derdewereldlanders werd gekruisigd.
Ooit de fout gemaakt om in Brussel oud&nieuw te vieren. Na 12 uur werd het direct grimmig. Uit alle hoeken en gaten kwam gespuis. Half 1 terug in het hotel. Wat een vergissing.
Een geel hesje tikt nu eenmaal makkelijker weg.
"Zin in de Olympische Spelen van Parijs in 2024!"
Eerst nog WK Rugby France 2023, maar ik denk niet dat "jongeren" daar gaan rellen..
Ik denk het wel. Minder agressieve supporters, makkelijker prooi. Ooit snachts na rugby stukje door st denis gelopen aangezien de fransen de metro dichtgooiden. Wat een kolerebende. Als ik dit zie, goed weggekomen
De politie kan niets en doet niets tegen deze nieuwe fransen. Het is om te janken. Soumission accomplie !!!
De politie zou best wel iets kunnen doen, maar ze zijn gewoon afwezig. Schaamteloos.
Naast een Europees leger krijgen we er ook een ander 'Europees' leger bij.
Is er al een vreemdelingenlegioen uit Marseille opgetrommeld?
Is incident voor wegkijkers. Next.
Ik denk dat Albanië lid kan worden van de EU.
Hebben hun zaakjes beter op orde dan de Fransen.
Die jongeren zijn al heel lang een plaag. Met heel veel ook trouwens. Zie gare du Nord
Brussel- Midi.
Nog voor je de trein uit bent, begint de ellende.
Dichterbij ook hoor. Zie: veel zwembaden in Nederland, de treinstations rondom Amsterdam, Utrecht, etc. En zo zijn er nog wel meer “””incidenten””” als voorbeeld te noemen.
Zie elke winkelstraat of winkelcentrum in iedere plaats met meer dan pak’ em beet 30.000 inwoners. Vooral op koopavond en feestdagen.
@DankeSchon | 03-06-22 | 16:08: Zwembad Rotterdam 30 jaar geleden al verkrachtingen door....
@Dwaalgast | 03-06-22 | 18:17: Kan kloppen, rond die tijd was ik er als boks balletje te vinden en ik had het geluk dat de pestkoppen me soms met rust lieten. Als ze waren afgeleid door hele jonge meisjes. Meisjes waren altijd zo vroeg weg, 'vond ik vreemd. Je kon nog een hele middag zwemmen.
Niks nieuws Parijs was 20jaar geleden al verloren en verrot.
Maar wat-een-afgang-voor Frankrijk.
Kunnen zo’n evenement dus niet aan.
Een dag later met een leugenachtig excuus komen en de “valse kaarten” smoes proberen te verkopen.
Ik heb er hier op GS nooit een geheim van gemaakt Frankrijk een kudtland te vinden.
Verreweg het meest kuttige land van Europa,
Arrogant, gluiperig, egoïstisch, nationalistisch.
Oh wat zijn ze trots op hun land.
Maar ook nu blijkt Frankrijk een overschat land.
Een shithole.
En ons voorland.
Fantastisch vooruitzicht voor Dit Land.
Dat beloofd wat voor het WK Rugby volgend jaar.
Je kunt het die jongeren niet kwalijk nemen. Die zijn gewoon zo. Laten we het de politici en hun stemmers kwalijk nemen die hier verantwoordelijk voor zijn.
Laten we gewoon blijven doen en dus wel die jongeren de schuld geven. Zij zijn de schuldigen, niet de stemmers. Politici? Ongezien de typhus.
Je kunt het honden ook niet kwalijk nemen dat ze blaffen. Je kunt het wel iemand kwalijk nemen dat ze los lopen
Beiden nemen we het kwalijk. Die jongeren voor hun onacceptabele gedrag en de politici voor het binnenhalen.
Als hier in nederland een rechtzaak tegen een asielzoeker of andere immigrant plaatsvind na een incident moeten we tegeljk een rechtzaak spannen tegen de staat.
Welke jurist pakt dit op?
Nadat Sjoerdsma door de voorzitter was aangesproken op zijn woorden in de Tweede Kamer, liep hij als een klein kind weg.
Nu zou je denken dat hij wat nachtjes de tijd heeft gehad om tot bedaren te komen, maar meneer gaat gewoon door. Is er niemand binnen D66 die Sjoerdsma terug zijn hok in kan sturen?
Beter: stuur 'm naar een banlieu.
Het hok van Sjoerdsma is D66.
SS snuift coke...
Ja maar dan ben je dus een nazi want ooit werd dat woord gebruikt door hen.
"Meer dan helft inwoners Amsterdam is allochtoon" een kop van 11 jaar geleden..
www.ad.nl/amsterdam/meer-dan-helft-in...
Het is een schande hoe de overheid ons heeft voorgehouden dat Nederland een evenwichtige multiculturele en multiraciale samenleving zou worden. Dit is een bicultureel gebied aan het worden: de waarachtigen en de onwaarachtigen. Zelfs de Surinaamse of Molukse kinderen zijn qua aantallen verwaarloosbaar in veel klassen in de steden, ook waar ze geconcentreerd wonen. Onderwijzend personeel past eigen gedrag en lesmateriaal aan van ellende. Het lijkt alsof sommige ouders hun kinderen als projectielen op hen loslaten.
In de vroege jaren '70 was Beiroet het Parijs van het Midden-Oosten.
Inmiddels is Parijs hard op weg naar het Beiroet van het Westen.
Volgens mij zag ik Maurice tussen dat zooitje lopen. In Amsterdam woont hij in ieder geval niet meer.
Ik herinner me een fragment uit een Duitse actualiteitenshow, waarin een donkere asielimmigrant op straat riep te schreeuwen dat de Duitsers het niet begrepen, want dit ging allemaal van hun zijn, ja heel Duitsland ging van hun zijn, de Duitsers gingen als slaaf voor hun werken en ook de Duitse vrouwen zouden allemaal van hun zijn. De Duitse commentatoren schudden het hoofd vol meelijden, want de arme man was duidelijk erg verward door de zware omstandigheden van zijn leven. De man citeerde gewoon uit de Koran, had alleen "ongelovigen" vervangen door Duitsers. Die Koran is hetzelfde in Duitsland, het VK, Frankrijk en ook in Nederland. De straat is het eerste dat opgeëist wordt, want daar is verder niks anders voor nodig dan geweld.
De SA bestaat weer alleen hebben ze geen bruine hemden aan.
O, dit heb ik ook eens meegemaakt. Zijn letterlijke woorden: "Op een dag zijn wij hier de baas. Dan is dit allemaal van ons. Ik spuug op jullie."
@Roos | 03-06-22 | 15:57: Komt dus gewoon uit de Koran, heeft Allah ze beloofd.
@Blauwpetje | 03-06-22 | 16:04: Wat is de overeenkomst tussen satan en zijn volgers en de islam en haar producten?
@Roos | 03-06-22 | 15:57: Jij ook al? Onafhankelijk van elkaar.
En we kennen elkaar niet eens persoonlijk. Wat gek eigenlijk, van die op elkaar lijkende “””incidenten”””.
Dat geschreeuw van een individu op straat over het 'overnemen' van 'ons' land of zie ik op eenzelfde lijn als de roepers achter de microfoon dat er tribunalen komen.
Het is stemmingmakerij van labiele personen.
Veel geschreeuw en weinig echte concrete actie anders dan het opwekken van massa's irritatie.
En was die concrete actie er nu maar eens. Want dan kon ik schieten (waarmee weet ik nog niet, maar het wordt schieten). Want dan is er namelijk een concrete dreiging en zou de opinie van een tot op heden een blind en doof OM en halfzachte rechters (waarvan ik het idee heb dat ze naast hun studie sociologie ook nog een keer een paar lessen wet en recht hebben gevolgd in plaats van andersom) meer op mijn hand en kan ik gewoon mijn ding doen zonder het woke gezeik dat 'iedereen een kans verdiend'.
@jansma28542681 | 03-06-22 | 16:06: Vertel.
@Blauwpetje | 03-06-22 | 16:12: Boosheid, altijd en overal.
@jansma28542681 | 03-06-22 | 16:06:
Geen. Satan bestaat niet. De islam helaas wel.
@Mariner | 03-06-22 | 16:43: De één kan niet zonder de ander.
@Johanvb | 03-06-22 | 16:12: Dat zie verkerd, ben ik bang. Het is geen "stemmingmakerij van labiele personen". Het is een doctrine. In de 80-er jaren liepen Marokkaanse jongetjes van 10 - 12 jaar overal al rond te bazuinen : "wij gaan dit land ooit overnemen. Wacht maar, let maar op." Waar halen die kinderen dat vandaan ? Van hun ouders. Kadhaffi zei het, Erdogan zegt het, ontelbare imams en "schriftgeleerden" roepen het ook : WIJ GAAN EUROPA OVERNEMEN. Dat is geen "stemmingmakerij", dat is een opdracht, en zin zekere zin jihad. Het zwakke Europa helpt graag een handje mee, en pleegt culturele en demografische zelfmoord. Wij gaan dat zelf niet meer meemaken, maar jullie kleinkinderen wel.
@Asteroid-B612 | 03-06-22 | 17:12:
Helaas vrees ik dat ook menig vijftiger dit nog wel gaat meemaken. Ruim de helft van de Nederlanders is 55+; die krijgt dus geen kinderen meer en de meesten zullen komende 30 jaar een natuurlijke dood sterven. Dat ruimt flink op.
En met 900 nieuwe asieleisers per week plus nareizigers (ook van de reeds aanwezige 1 miljoen moslims) kan het dan ineens heel snel gaan.
Reeds de komende 10, 20 jaar zal dit land steeds gewelddadiger worden. De rijken trekken weg, en als door EU-beleid en ECB-beleid de economie instort vertrekken de Poolse vaklieden ook. Leger en politie, overheden en rechtbanken zullen geïnfiltreerd worden door criminelen en extremisten, net als in de landen van herkomst.
Becoming a shithole country is echt bijzonder makkelijk. Over een paar millennia de verlichting opnieuw uitvinden zal aanzienlijk lastiger blijken.
@Dandruff | 03-06-22 | 17:34: Ik vrees dat ik je hier helemaal gelijk ik moet geven. Het is allemaal een buitengewoon somber vooruitzicht. Die infiltratie vindt naar mijn mening nu al plaats, net zoals de roep om strafbaarstelling van "islamofobie" (wat dat ook moge zijn, rekbaar begrip) steeds terugkeert. En op een dag komt dat er gewoon door.
Erg blij dat mijn dochter een Amerikaans paspoort heeft, en adviseer haar dan ook dit land t.z.t. voorgoed de rug toe te keren.
@Dandruff | 03-06-22 | 17:34: Hopelijk zijn wij dan welkom in de vm. oostbloklanden.
@Asteroid-B612 | 03-06-22 | 17:12: Khadaffi was een erg vredelievende man. Hij zei inderdaad, dat zij de boel gingen overnemen, maar slechts via de baarmoeder.
We worden omgevolkt en ik word er depressief van.
Laat je sterken door de gedachte dat jij je niet alleen zo voelt.
Maar op raadselachtige wijze is de Nederlandse bevolking nog steeds op handen van de VVD en blijft de situatie in Nederland nog wel even zo.
@Johanvb | 03-06-22 | 16:14: Rutte manipuleert alles en iedereen. Waarom ook niet de peilingen en verkiezingen? Poppetjes en geld op de juiste plaats en de VVD lijkt steeds ok te blijven.
ja maar hier is het koud, de gaskachels uit en ze zijn nog sneller weg dan het kabinet als ze in de zorg om opslag vragen.
Immigratie is een feest.
Het zijn allemaal "feestbeesten"..
Dat gaat lekker. Binnenkort ook bij u in de straat. Met Al-Qaq, Hildur, Chaouqui en wat partijfossielen gaat het helemaal goed komen. Men stemt er zelf op, dan ook niet klagen. het lijkt mij schier onmogelijk dat iemand niet weet dat er enorme problemen zijn, de staat op vele fronten verzaakt heeft en dat het jaren gaat kosten om deze problemen beheersbaar te krijgen, als dat nog gaat lukken. Dit is al jaren gaande en het blijft pappen, nathouden en open grenzen. De olympische spelen gaat een dubbelspel worden. Buiten de arena, binnen het sportveld.
Ergens vrij kudt dat je gelijk hebt.
Wat een raar artikeltje dit. Ook ik maak me zorgen om de groeiende groep immigranten die vaak de verkeerde lijstjes aanvoeren, maar om nu rellen bij een voetbalstadion te linken aan de omvolkingstheorie slaat gewoon nergens op. En die Sjoerd Sjoermsa is een fluim, maar hij heeft gewoon gelijk hier. Die omvolkingstheorie is extreemrechts complotdenken. Blijf kritisch op immigratie en de falende integratie, maar blijf ajb weg van rare complottheorieën.
Spreek je tussen 2050-2060 ergens wel even, heb je tot die tijd om een andere vriendelijkere term te bedenken.
De EU is een rare complottheorie, alleen is de theorie algemeen geaccepteerd. Sjoerdsma is een achterbakse lul met vingers. Als het ergens stinkt bij d66 komt Sjoerdsma boven drijven.
Ja jammer genoeg heeft uw denkwijze iets minder met de realiteit te doen. Je kunt een emmer ook druppeltje voor druppeltje vullen, maar ergens loopt hij over.
De "Europese" Commissie vindt dat er niet minder, maar meer mensen uit islamitisch Noord-Afrika deze kant op moeten komen. Dat is geen complottheorie maar een feit.
Het is ook geen complot. Het is pure idiotie. Maar het blijft omvolking hoe je het ook wendt of keert. Misschien is bijvolking een beter woord.
Je lijdt aan hybris. Je hebt geen idee hoe dat rapaille in de Franse steden tekeergaat.
Omvolking is geen doelstelling maar een resultante van gevoerd migratiebeleid.
Kritisch moet je zijn als het nog makkelijk bijgestuurd kan worden.
Een crimineel moet je bijvoorbeeld niet kritisch bekijken maar gewoon aanpakken.
Putin hadden ze 30 jaar geleden wat kritischer moeten bekijken.
Als het loopt als een pinguin, kwaakt als een pinguin en de boel overneemt als een kudde pinguins, dan zal het wel een pinguin zijn.
@elfenstein | 03-06-22 | 15:59: was het maar een pinguïn. Dit is een sprinkhanenplaag
Ok, ok, ik raak een gevoelige snaar hier, merk ik. Opnieuw; ook ik maak me zorgen om immigratie en de gevolgen daarvan, maar het idee dat dit gestuurd wordt door een elite van bestuurders en rijke (joodse) zakenmensen met als doel de oorspronkelijke Europese bevolking te vervangen, is een extreemrechtse complottheorie zonder enig bewijs en die dus actief bestreden moet worden.
@rederijker | 03-06-22 | 16:04: dat is inderdaad flauwekul.
@elfenstein | 03-06-22 | 15:59: Leuke vergelijking. Ik heb er ook een: Als het loopt als een fascist, schreeuwt als een fascist en mensen ophitst als een fascist, zal het wel een fascist zijn. En daarom moet die omvolkingstheorie bestreden worden.
Het zal waarschijnlijk niet zo bedoeld zijn maar ik bespeur toch een vorm van social engineering. De enorme spanningen die op samenlevingen gelegd worden door de immigratie politiek maakt dat die samenlevingen onherkenbaar veranderen. (Ik kan het als oude knar weten, ik werkte al in de jaren 70) En die veranderingen zijn niet positief.
@rederijker | 03-06-22 | 16:12: En waar zie jij die dan? En welke definitie van fascisme gebruik je? Er zijn er nogal wat: en.wikipedia.org/wiki/Definitions_of_...
@Chronos_de_beer | 03-06-22 | 15:50: En het uitspelen van mensen tegen elkaar omdat ze overal op moeten concurreren.
@rederijker | 03-06-22 | 16:12:
Ach ja, de fascismekaart. Borduur maar op m'n jas, bij de andere buttons en onderscheidingen. UIteraard nadat u even de definitie van fascisme heeft opgezocht en die naast de handleiding genaamd " de koran" heeft gelegd. We spreken elkaar dan wel weer he?
@_pacman_ | 03-06-22 | 15:55: En wat is de doelstelling van het gevoerde migratiebeleid?
@Mbovenka | 03-06-22 | 16:29: Veel inderdaad maar niet te plaatsen onder links of rechts. Meer een cult of een sekte.
@rederijker | 03-06-22 | 16:04: die theorie is nonsens, echter is het resultaat van het beleid nog steeds ruk. Je kunt ook per ongeluk domme dingen doen.
Het zou mij niet verbazen als veel fascisten geloven dat de aarde rond is.
En nu? Allemaal doen alsof de aarde plat is?
Iedereen die zich meer dan 25 seconden inleest in de demografische ontwikkelingen in West Europa kan zien wat er gaande is. Met dit beleid zijn we over 30, 40 jaar minderheid in eigen land. Waarschijnlijk nog eerder omdat er voor die tijd ook een hoop mensen zullen wegvluchten. Een ban op een woord maakt die feiten niet ongedaan.
En of dat beleid waardoor we straks ontheemd worden een complot is of pure waanzin lijkt me ook niet zo relevant.
In plaats van een complot, kan je het ook een ongelukkige machinatie noemen. Het veranderd niets aan de feiten maar, maakt het wel inzichtelijker.
Hoe dan ook: we gaan eraan! Allemaal!
@Elfenstein; Gast, ik reageer op de vergelijking die je maakt met een eveneens absurde vergelijking. En geen zorgen, ook ik zie de overeenkomsten tussen fascisme en religie, zeker in een orthodoxe variant.
Alleen is het geen "extreem rechts complotdenken". De plannen voor deze omvolking zijn bijna een eeuw geleden al opgetekend en duidelijk geformuleerd, en deze denkbeelden worden er thans door de globalistische elites opzettelijk en aggressief doorgedrukt . Dat e.e.a. voor extreem rechts "gefundenes Fressen" is, is natuurlijk wel duidelijk.
Omvolking als complot is misschien wappie, de daadwerkelijk feiten, dat West-Europa suïcideert, niet.
Jij komt blijkbaar nergens.
Wanneer was jij voor het laatst in één van de grote steden? Zie je daar dan niet wat er gaande is? De Haagse Schilderswijk is dus een complot?
In Oss staan mijn vertrouwde snackbar en mijn favoriete shoarmazaak (tegen over 't Kaatje) in de fik.
Ik vraag iedereen om een moment van stilte.
Generaal Patton zei het het al een jaar of 80 geleden: Liever een Duitse divisie voor me dan een Franse achter me.
Had a point there. Aan Fransen heb je niks. Ja, wijn proeven en lullen over kaasjes.
Verder heb je er niks aan.
Dit zijn geen Fransen, dit zijn banlieue rifratten. Parijs was 20 jaar geleden al verloren.
@Clavo | 03-06-22 | 15:42: Van die rifratten, dat geloof ik wel. Toch waren het serieus de autochtone Fransen die de afgelopen decennia over zich heen hebben laten lopen.
Laf volk. Weinig verschillend van autochtone Nederlanders.
Ben overigens ook niet zo’n held hoor.
Cheese-eating surrender monkeys.
@Clavo | 03-06-22 | 15:42:
Rotterdam, Den Haag en Amsterdam ook. Ik schrok mij rot van de wandelende parasols op de markt in Eindhoven toen ik toevallig eens een keer op een marktdag in de stad was.
@Deflatiemonster | 03-06-22 | 15:59: Die term gaat m.i. eerder op voor Nederland dan Frankrijk. De Frambozen kunnen in conventionele oorlogssituaties behoorlijk van zich afbijten als het moet, en reken maar dat het Vreemdelingenlegioen her en der wat vuile zaakjes opknapt pour La Patrie, waar wij niet veel over horen. De Frambozen zijn i.t.t. Nederlanderts doorgaans behept met een flinke portie patriottisme. "Cheese eating surrendeer monkeys" was een term die in de US veel werd gebezigd na de Franse weigering om mee te doen met de invasie van Irak, onder het mom van "weapons of mass destruction". Die Irak niet bleek te hebben, bleek achteraf. Dat Saddam daar begin 80-er jaren (geloof ik) wel probeerde aan te komen is wel zo, maar gelukkig staken de Israeli's daar bijtijds een stokje voor. Die gooiden die Iraakse nucleare faciliteiten in aanbouw gewoon plat. Dat soort klusjes kan je wel aan de Israeli's overlaten. Nederland deed wel braaf mee met de latere invasie, ongetwijfeld in de hoop dat het NL bedrijfsleven wat kruimels kreeg toegeworpen bij de wederopbouw.
Franse troepen of troepen uit t Franse rijk?
nl.m.wikipedia.org/wiki/Marocchinate
Zoals de vaste reaguurders weten ben ik ooit achterna gezeten door een heel Frans dorp. Ik weet precies hoe bang die mannen waren, je denkt echt dat je laatste uurtje geslagen heeft.
Klinkt spannend. Vertel. Stokbroden als honkbalknuppels?
U was bard en had een conflict met de hoefsmid en lokale visboer?
Het dorp Armorique?
Of het dorp Oradour-sur-Glane...?
Zoiets als dit: youtu.be/tTPSmnn8mP0
Zja anders zijn zij degene die rotzooi trappen, nou komt het is terug. Lijk me geen leuke stadt meer om te vertoefen momenteel. Ook het 9 Euro ticket is niet zo goed als het lijkt, bij Garmisch is net een trein omgeslagen. 3 doden en 16 zwaar gewonden.
De relschoppers bij ADO vorige week waren allemaal roomblanke tokkies.
Ook voor heel lang vastzetten.
Die relschoppers maken elkaar tenminste af i.p.v. het zogenaamd niet-racistische belagen van alles wat niet Noord-Afrikaans/Midden-Oosters en/of moslim is. Van de eerste groep heb je een heel stuk minder last. Maar dat weet je zelf ook wel.
'Ja MaAr hUnnIE!'
Geprefereerde dooddoener van links sinds de communistische inval on Polen, 1939.
Was je erbij? Heb je dan ook gezien wat er nadat de wedstrijd was afgelopen nog aan kwam in de buurt van het stadion? En wist je dat dit vaker is gebeurd? Ik ga zeker niet stellen dat er geen roomblanke Tokkies waren, maar bij bijna alle rellen afgelopen jaren bij den haag kwam er ook een flink aantal 'schilderswijkers' op af.
Waarschijnlijk niet
Zelfs de meest doorgewinterde linkse knuffelaars verhuizen massaal naar de dorpen rondom Parijs, op een uurtje rijden. Met deeltijd thuiswerk is dat voor velen geen probleem en in de dorpen is het heerlijk rustig wonen.
Het is hier echt niet anders overigens.
Waarom denk je dat hier in NL de randstedelingen welke doorgaans het hardst om "meer, meer, meer" staan te roepen massaal wegtrekken? Juist, dat dus.
@normanius | 03-06-22 | 15:53: daarom moet juist de Peel en de gelderse vallei er aan geloven. precies het gebied rond een uurtje van utrecht/amsterdam en eindhoven. De vastgoed boeren staan al klaar. Als ze voor miljarden met belasting geld opgebracht door de middenklasse uitgekocht zijn wordt gelijk weer de norm verhoogd naar duits niveau. Want de EU zal ze dan precies het juiste moment op de vingers tikken dat alle normen binnen de EU gelijk moeten zijn.
@normanius | 03-06-22 | 15:53: Heel Gelderland en Overijssel worden al omgevolkt met westerlingen uit de Randstad. Lui weten niets van noaberschap.
Ik vind dat de rechtse politiek het woord omvolking gewoon moet gebruiken, want dat is toch precies wat er gaande is .
Laat je toch niet de mond snoeren door dat slappe woke gelul. Blijf de dingen gewoon benoemen zoals het is graag.
Importeer je Afrika dan krijg je hier Afrika . Zo simpel is het!
Helemaal een plus 1 waard.
Ja, zo simpel is het inderdaad.
Spijker. Kop.
hear, hear!
De eerste keer dat ik op London Road in Croydon liep, was het een flashback naar Lagos vroeger. Het is gewoon Little Lagos. Kom je in Whitechapel, de wijk van Jack the Ripper, dat is het duidelijk dat naam twee ladingen niet dekt; negens zoveel wandelende parasols.
Ja Leo. De aanpassing van deze mensen gaat generaties duren, als het al ooit gebeurt.
Kijk naar de UK en de VS.
Lijkt veel hierop: www.youtube.com/watch?v=a5V6gdu5ih8
youtu.be/tTPSmnn8mP0
-dubbel- sorry
Paris is sh*thole
youtu.be/56b_rmUHUg4
Begrijp ook niet waarom mensen daar uberhaupt zo nodig heen willen met verkansie. In eigen land kun je ook prima beroofd worden.
Ik ben echt zo verdomde blij dat ik al dik over de helft ben.
Blij dat we geen kinderen hebben. Daar geen zorgen over hoeven te hebben.
Ik heb medelijden met de jongeren onder ons. Zij die nog langer mee "moeten".
Wat je hier ziet is niet alleen het trieste heden maar tevens een blik in de nabije toekomst die, mijns inziens, nog veel duisterder en erger zal zijn.
Het heden en de toekomst van de grote steden en wijken, die al overbelast en overvol zijn. Ook die in ons land.
Overbelaste wijken waar de bewoners, van alle afkomsten en kleuren, al jaren waarschuwen dat het verkeerd gaat daar.
Maar een tandeloze en politiek correcte overheid die steevast blind en doof blijft. Blijft stapelen en stapelen. Het is nooit genoeg, laat staan te veel.
Elke week weer 800-900 erbij waarvan een deel helemaal niks te verliezen heeft en op den duur nog schaamtelozer zal (op)eisen en pakken waar hij / zij recht op denkt te hebben.
Als smeulende lonten in overvolle kruitvaten.
De teloorgang van het moderne en ontwikkelde Europa is al decennia geleden in gang gezet en dat proces gaat nu sneller dan ooit.
Dat harde feit ontkennen en wegwuiven en labelen als xenofobie is echt onzinnig.
Misdadig zelfs.
Zelfs niet alleen ontkennen en wegwuiven. "Vergrijzend Europa dreigt vast te lopen: deur open voor Noord-Afrikaanse arbeidsmigrant" (AD). Ze promoten de omvolking als iets goeds. Misdadig is inderdaad geen slechte kwalificatie.
En egoïstisch. Het sluiten van de grenzen voor dit soort volk zal leiden tot een knagend geweten bij met name de linksmens. En dat willen ze niet, dan voelen ze zich niet 'goed'.
Ik heb gelukkig ook een bestaand opgebouwd aan de andere kant van de wereld, een land waar men trots op is en waar elke dag op tv de nationale vlag gehesen wordt. Kan het wel waarderen, men is trots op hun land en men vindt het heel normaal dat eigen mensen bevoordeelt worden. Moet je in Nederland is om komen, daar worden uitspraken gedaan dat asielzoekers voorrang moeten krijgen op de woningmarkt want de autochtone Nederlander woont al ergens. Haha.. maar idd, het gaat hard nu en dat zal nog gaan versnellen.
Het is een cultuur oorlog. Families, dorpen, steden landen kennen verbanden die veelal gebaseerd zijn op gemeenschappelijke waarden. Gedeelde ethiek en normen. Dat maakt de mensen die daar deel van uitmaken ook weerbaar. Ze vormen tenslotte samen een collectief. En laat de kosmopolitische neoliberale globalist nu juist een broertje dood hebben aan collectivisme. Die zien ieder mens als concurrent van elkaar in een eeuwig durende strijd om het individu te laten prevaleren ten opzichte van het andere individu. Biomarktwerking. Dus we hebben te maken met social engineering. Dat is gewoon het doel omdat zulke samenlevingen (als je daar nog van kan spreken)het eenvoudigste te manipuleren zijn. Gemakkelijk geld in het laatje en niemand meer die nog verzet kan bieden.
@wijsvinger | 03-06-22 | 15:38: Ik zie niet aan wat er links aan is om samenlevingen te ontwrichten om goedkope arbeidskrachten te hebben.
En met de huidige inflatie en prijsstijgingen zul je een versnelling zien in ellende want als die lyi nog minder te makken hebben.
@Zapata10 | 03-06-22 | 15:47: Goedkope arbeidskrachten? Ze zijn toch allemaal hooggeschoold?
@wijsvinger | 03-06-22 | 15:51: Ze verzinnen zo veel smoesjes om ze binnen te halen. Maar bedenk altijd. Wie heeft er voordeel aan als er constante concurrentie plaats vindt tussen mensen of groepen mensen. Concurrentie om werk, om woningen, om schaarse middelen?
@Zapata10 | 03-06-22 | 15:54: Linkse politici die zich weer als belangenbehartiger kunnen opwerpen.
De Fransen hebben de laatste 2 eeuwen geen oorlog gewonnen. Motto nu is: Soumission.
Houellebecq had/heeft wel gelijk.
goh het sneeuwvlokjes gedrag van buikpijn en geschrokken bereikt ook nu de harde kern van England anders dan koloniaal England in zulu land www.youtube.com/watch?v=_UGyYy_zfw0
Stade de France staat in Seine-Saint-Denis, één complete no-go are. Dus welke idioot heeft bedacht om dat daar te organiseren. Dat en nog eens zo´n ruime 30.000 valse toegangsbewijzen en de shitshow is compleet.
De Six Nations is anders ook altijd in de Stade de France (touch zou ik wellicht liever naar Toulouse gaan).
Ik zie dat die gratis bokslessen in de banlieus deze jongens goed hebben gedaan. Kunnen ze het ook eens in de praktijk gebruiken.
"... kunnen ze het ook eens in de praktijk gebruiken".
Volgens mij proeven de lokale Jean-Lucs en Antoinettes toch ook wel regelmatig van die vuistjes.
Nationaal socialisme is wat jou betreft rechts?
Socialisme zodra het nationalistisch wordt afdoen als rechts is de greatest trick the devi... uh... lefties ever pulled. Ze zouden het nog met Stalin en Lenin proberen, ware het niet dat ze daar tot te ver in het moderne tijdperk mee gedweept hebben.
Abuis, was reactie op Smeggel | 03-06-22 | 15:07 | reageer
De grootste truc is geweest om socialisme te koppelen aan nationaal. Communisten en socialisten zijn internationaal georiënteerd. Fascisme ziet de staat als het grootste goed. Niet dat communisme niet een afschuwelijke ideologie is maar het verschilt wel degelijk met het fascisme. Fascisme staat voor een vorm van economisch corporatisme waarbij niet het belang van klassen maar het belang van de staat prio 1 is. Dat is niet te vangen in termen links of rechts. En met socialisme heeft het helemaal niets te maken.
@Zapata10 | 03-06-22 | 15:32: De grap is dat de natie van de nazi's toch al gauw de helft van Europa behelsde: Het Groot-Germaanse Rijk. En dat het communisme van Stalin juist "het communisme in eigen land" propageerde. Dat beide een totalitaire leugen was heeft de geschiedenis laten zien.
@Zapata10 | 03-06-22 | 15:32:
Toch noemde de bedenker van het fascisme, Mussolini, zichzelf jarenlang anarchist en socialist. In die tijd waren de verschillen nihil, vergelijkbaar met katholiek en hervormd in het christendom.
Nationaal of internationaal is geen onoverkoombaar verschil, eerder een bepaald stadium. Linkse terreurbewegingen als ETA, IRA en PLO hadden ook een duidelijk nationaal motief; en werkten internationaal samen met talloze anderen.
Idem met Hitler en Mussolini die bondgenootschappen aangingen met elkaar, Japan, Rusland, Turkije, Arabische milities, Albanese extremisten, etc. Tijdens WW2 hadden de Duitsers zelfs Indiase soldaten in NL gestationeerd.
De verschillen zijn niet zo groot als ze lijken.
@Pieter Breydel | 03-06-22 | 15:51: Je verwart het verspreiden van een ideologie met het inlijven van landen vanwege economische motieven. De nazi' hadden echt niet de behoeft om de bezette landen te bekeren tot het nazisme. Stalin propageerde slechts communisme in eigen land omdat hij daarmee Trotsky die de internationale nog aanhing buitenspel te zetten. Stalin pikte van iedereen dingen om aan de macht te komen en te blijven.
@Zapata10 | 03-06-22 | 15:32:
Hoor ik vaker: 'nationaal socialisme is geen socialisme.'
Zo'n onzin. Socialisme is altijd de doctrine van een staat die het leven organiseert van de gewone man van wieg tot graf. Of die het leuk vindt of niet. Want de staat weet beter.
In de dagelijkse praktijk was het socialisme van de nazi's was bijna uitwisselbaar met de communisten of socialisten. Hiltervriend Rohm werd juist van kant gemaakt omdat hij de industrie wilde 'nationaliseren' ( lees: van de kapitalisten afpakken en aan 'het volk' geven), maar Hitler wilde zijn toekomstige wapenindustrie niet teveel tegen het harnas jagen voor wanneer hij zijn nazirevolutie naar het buitenland ging exporteren (met tanks...)
Het enige verschil zit hem in de obsessie met ofwel klassenstrijd, staat of ras.
@Dandruff | 03-06-22 | 15:56: Dat was ook de eerste vraag van de socialisten toen Mussolini opgepakt werd. Waarom heb je ons zo verraden? Wat de persoon Mussolini deed staat geheel in tegenstelling tot zijn vroegere idealen. ETA en IRA waren nationalistisch, niet zozeer links. PLO wel in haar beginjaren maar is nu slechts religieus idealistisch. Ja natuurlijk werken ze samen als dat wederzijds voordeel oplevert. Daarmee willen ze nog geen ideologie verspreiden of een wereldrevolutie bewerkstelligen.
@quantumcollider | 03-06-22 | 16:01: Je verwart weer dingen. Inderdaad vatte Rohm het woordje socialisme wat te serieus op. Tot irritatie van de grondlegger Hitler. Hij is overigens vermoord omdat het leger hem een bedreiging vond. En dat leger had Hitler nodig. Dat socialisten de staat willen gebruiken voor hun zogenaamde heilstaat is duidelijk maar die staat is dan onderdeel van de klassenstrijd en bedrijven zouden publiek bezit moeten worden. Dit is zeker niet wat Hitler wilde Hitler kreeg daarom ook heel veel steun van het bedrijfsleven. Wat hij niet gekregen zou hebben als ze ook maar het vermoeden hadden gehad dat hij links was.
@Zapata10 | 03-06-22 | 16:03:
De idealen van beide takken van die religie zijn een grote almachtige staat, geleid door een kleine elite. Een staat die wordt geleid door 1 partij die ook de media, de kunsten, de economie, het onderwijs en zelfs de wetenschappen controleert. Ook het overdreven gezwaai met vlaggen en symbolen; de aanbidding van gigantische beelden en portretten; het is allemaal volstrekt inwisselbaar.
Ik heb ooit eens een quiz gezien. Met honderden meestal rode vlaggen en daarin een symbool (vaak sterren, vuisten, werktuigen, wapens, etc); en dan moest je raden of de organisatie achter die vlag links of rechts was. Dat was lastiger dan je denkt.
ETA en IRA noemden zichzelf ook marxistisch, en werden destijds door extreemlinks op handen gedragen, sommige leden doken onder in de kraakbeweging in NL.
De door Egypte opgerichte PLO was "panarabisch"; en vocht voor een groot Arabisch socialistisch rijk. Vervang "Arabisch" door "Germaans" en je hebt de ideologie van de in de Arabische wereld destijds populaire ideoloog Adolf Hitler. Het is daar nu allemaal aan het islamiseren, maar destijds was links daar wereldlijk. Met name vrouwen hadden daar wel baat bij. Minderheden soms ook, joden uitgezonderd.
Het verschil tussen nationaal en internationaal socialisme speelt alleen in Europa en de VS. En zelfs dan is dat verschil meer theoretisch en in weerwil van de praktijk.
@Zapata10 | 03-06-22 | 15:58: Ik verwar helemaal niks. Hitler en Stalin waren helemaal niet nationalistisch bezig, maar totalitair. Hitler had bovendien de Germaanse nieuwe type mens, de übermensch, als lange termijn doel en dat was in alle handelen het uitgangspunt, vandaar ook zo weinig strategisch realisme in het handelen van de nazi's. De nazi's hadden dan ook inderdaad niet de behoefte de bevolking van de veroverde gebieden te bekeren tot het nazisme, maar wel om ze uit te roeien, zo als ook overigens het grootste deel van de Duitsers uitgeroeid zou moeten worden volgens Hitler.
De persoon die Stalin het meest bewonderde, in wie hij het meeste vertrouwen legde was overigens deze Hitler. Het verbreken van het Molotov-Ribbentrov pact in 1941 was dan ook een enorme schok voor hem.
Parijs het rio de Janeiro van Europa . hopen dat de "flics" dat ook gaan inzien
13 november 2015, Frankrijk-Duitsland..
dat waren Belgen toch?
@small_town_dude | 03-06-22 | 15:27:
Klopt, maar het “brein” had een sterke link naar die wijk.
Ik heb met kippenvel naar het filmpje gekeken... arme mannen.
Al kijkend bekroop me de gedachte dat dit "oefeningen" zijn, de prelude voor het moment dat deze groepering als een sprinkhanenplaag ons uit onze huizen komt trekken en verjaagt, zo niet erger...
Soms krijg ik het beeld dat ik bejaard ben en dat ze me nietsontziend op die manier van huis en haard verdrijven.
Ik heb ook wel eens die visioenen. Maar dan denk ik dat er toch heel veel Nederlandse mannen en vrouwen zullen opstaan en een vuist maken tegen D66.
Het is in hun oorspronglanden een spel van pesten, uitlachen, geweld, vernederende wetgeving, de rug toekeren en verbale agressie geweest om tot de laatste toe het land "op orde" te krijgen. Het is vroeger hen zo vaak gelukt, de huidige geboortecijfers en migratiestromen zijn zó groot, dat zulke strijders dergelijk gedrag als voortzetting van de geschiedenis beschouwen.
Het mag niet maar voordat ik mij niet meer kan verdedigen schaf ik een wapen aan. Ik kan het niet toestaan dat ik geslagen en beroofd word door tuig zoals dit.
@Patje | 03-06-22 | 15:37: ik heb er wel eens aan gedacht om op schietles te gaan. Maar ik vrees dat als de sprinkhanenplaag door de straten stroomt, ik weinig met mijn damespistooltje kan uitrichten.
We moeten het voor zijn.
@Patje | 03-06-22 | 15:37:
Groot gelijk, en een hond van een kaliber waar ze met een boog omheen lopen.
Nou dit is nieuws voor mij. Wat vreemd dat ik dit bijna een week later op GS moet lezen dat de Engelse supporters zo zijn mishandeld met gevaar voor eigen leven door troepen “Franse” kansenongelijken, waar de Franse politie niets meer iets tegen kan doen, wat overal in de grote steden in Europa gebeurt. Is dit nu waar mevrouw Le Pen iets aan wil doen? En waarom mag ze dat niet van de Franse kiezer?
Ja, dit is eigenlijk oud nieuws. Maar het kan niet genoeg benadrukt worden hoe we gepiepeld worden qua berichtgeving, dat het Engelse hooligans betrof.
Van ongeveer 44% van de Franse kiezer mocht ze dat wel.
@Mbovenka | 03-06-22 | 15:33: wanneer komt die 7% extra erbij?
Mooi zo dat een van de slachtoffers aanraadt niet naar andere sportevenementen in Frankrijk te gaan. Basta met de passiviteit.
De manier waarop de hufters er op los gaan doet denken aan totale minachting. Dat gajes komt ergens uit huizen kruipen. Het onderzoek moet daarom beginnen waar ze zijn opgegroeid en wat ze dagelijks van hun persoonlijke omgeving hebben meegekregen, want dit leer je niet van school/werk/tv. Dit lijkt het resultaat van decennia opjuinen en kort houden van groepen kinderen en jongeren. Het is alsof ze eindelijk even konden doen wat al zo lang wordt ingefluisterd: keihard groepsgewijs huishouden tegen de ander. Want de ander moet blijkbaar voelen hoe sterk de tegenstander inmiddels is.
Gelukkig keren wij ze de wang toe, zal ze leren de belhamels
Als Noord Afrikaanse jongeren voetbalfans zien gaan ze er spontaan mee dansen.
En als zo'n voetbalfan dan bijna struikelt wordt z'n portemonnee of z'n horloge gestolen.
Inderdaad. Als geharde Britse voetbalfans moeten janken. Ik denk dan ook als ik zo'n postuur zou hebben zou ik er wellicht flink op losrammen. Maar dan toch een klein hartje. Net als mijn neef. Toen we vorig jaar een keer bij de Chinees waren en het drie kwartier na de afgesproken tijd nog niet klaar was, liep ie naar de balie en vroeg of het er nog een keer van kwam. De andere mensen en de overige klanten kropen zowat in elkaar. Maar neef is ook lang, weegt 120 kilo en heeft een zware stem. Binnen 5 minuten was het klaar. We hoefden niet eens te betalen. In de auto vroeg ik hem of enig idee heeft hoe ie soms kan overkomen. Hij is net zo'n mietje als ik.
Yep een serieus probleem..... Helaas eentje zonder fatsoenlijke oplossing :(
De vraag is niet hoe je eraan komt maar meer hoe je d'r vanaf komt.
Terug verlangen naar een romantisch Parijs wat nooit bestaan heeft zou Pechtold zeggen. Maar natuurlijk heeft het wel bestaan voordat er zoveel "ouders van jongeren" werden binnengehaald.
Parijs is ook al veranderd in een woestijn. Je ziet meer Noord-afrikanen dan Blanke Fransen. Maarja, iets met ex-kolonies en Afrika.
Ja, wat wil je. Als je, zoals het linksvolk, vanuit je gevoel voor 'rechtschapenheid' primitieve barbaarse horden met open armen in je land ontvangt. Die goedheid zien ze, evenals tolerantie, als een zwakte van de westerse mens waar ze gretig gebruik van maken. Het betreden van het door hen veroverde territorium zien ze als een oorlogshandeling en de vermeende vijand dient te worden bestreden. Nietzsche zei ooit: "de slechten zorgen voor een hoop ellende, maar zijn het niet de goeden die uiteindelijk voor de grootste schade zorgen?"
Nietzsche deed wel meer uitspraken als paarlen voor de 'zwijnen'.
Valt me op dat die supporters allemaal vrouw en kinders bij zich hadden: dit soort grote wedstrijden trekken families, niet de 'standaard' 'supporters'. Zie je hier bij de grote internationale wedstrijden ook: vaders/opa's met kids. Dat is de reden dat dit laffe allochtoonse schuim der aarde deze wedstrijd uitzocht om dit te doen.
Bah... wat een rotte wereld leven we toch in.
Je mag het niet zeggen maar je denkt het wel.
Welkom op het vaste land!
De Britten hebben geen ervaring met Marokkanen en Algerijnen.
Daarmee vergeleken zijn de Jamaicanen uit Zuid-Londen lieverdjes.
Parijs, Brussel, Rotterdam, Antwerpen, Amsterdam, Utrecht, Marseille, Rouen etc.
En verder alle steden in West Europa met pakweg 100000 inwoners.
Tot volgend jaar, Boys!
Britten hebben wel ervaring met ‘Asians’ uit Pakistan. Dat is ook niet zulk fijn volk.
@matatwork | 03-06-22 | 15:40: De Islam is het probleem. Wilders heeft gelijk.
Hoeveel Finnen zijn er eigenlijk? De EU wordt (is al) onleefbaar voor niet D69ers.
En aldus zingen wij in koor: "Jaaiii bent welkom in mijn land, lalalala"
"we"?
Waarom lijkt het altijd alsof Mahrebbijnen zo slecht opgevoed zijn? In alle westerse landen althans. Walgelijk om te zien en een treurige ontwikkeling.
Op het Place Georges Pompidou was het 25 jaar geleden al vergeven van die pareltjes. Hingen maar rond bij etalages met spullen die ze ook toen al niet konden betalen.
Echt, trieste neanderthalers.
St Denis is waar het stadion staat.
Dat was ooit de stad van de Franse Koningen. Die zijn dus ook begraven in de kathedraal aldaar.
Scherper kan je de omvolking niet in beeld brengen. Eens de bakermat van de Christelijke Franse Staat. Nu een shithole.
Dit is niet alleen in de grote Franse steden maar ook in de middelgrote steden als Avignon, Nimes, Angers, Metz, Nancy etc. Hele wijken met lui uit de Maghreb en Afrika die de boel onveilig maken. Het breidt zich nu ook uit naar de kleinere plaatsen en dorpen vooral waar toeristen komen. Ik vraag me af hoe Parijs dit soort chaos wil voorkomen met de Spelen. Het leger er maar op af sturen?
Dat laatste ja, maar 2024 is nog ver weg. Probleem zal dan groter zijn en de bewaking door een EU-leger onder leiding van Rutte die dan net voor alle enquêtes de biezen heeft genomen.
Nu het voornamelijk vaders met kleine kinderen betrof durfden die sprinkhanen wel natuurlijk. Wat zou het een prachtig gezicht zijn geweest als er een groepje Engelse hooligans aanwezig was geweest.
Hier ook het eerste waar ik aan dacht. Het zou een heus schouwspel zijn. om te kijken hoe de kaarten geschudt zouden zijn.
Tegen die tijd wordt het leger ingezet tegen omvolkingspandemie.
Daarom was de media er ook verdacht stil over. Anders hakken ze er in op alles wat Engels is. Want brexit
Op RTL-Z werd wel gemeld dat lokale jongeren een belangrijke rol hadden gespeeld in de chaos. Op de gewone RTL werd dat in een regel afgedaan. NPO, krekels.
Het stadion ligt in Saint Denis, daar waar Nederlandse raambtenaren werden belaagd.
De msm is verworden tot trekpoppen politici, die bij dit soort uitlatingen je calculerend geringschattend aankijken vervolgens in een splitsecond een psychoanalyse uit te braken complotgekkie. Om vervolgens als echte politicus geen actieve herinnering te hebben.
Was een paar jaar terug voor het laatst in Parijs, niet normaal hoe die stad is overgenomen door "jongeren"................Paris has fallen.
Barcelona gaat mijns inziens ook naar de gallemiezen.
Je moet altijd zakjes gezoute zonnebloempitjes bij je hebben dan eten ze bijna uit je hand zoals beesten dat doen.
Wel op de vlakke hand hè!
Altijd maar weer die lokale jongeren en lokale jeugd. Om moedeloos van te worden.
Dat zag je toch al gelijk toen de eerste beelden online verschenen.
Iedereen die weleens in Parijs is geweest, buiten het aangeveegde straatje rondom de Eiffeltoren weet dondersgoed hoe de vlag er daar bijhangt. Reddeloos verloren.
Yep, Parijs is een echte kutstad geworden, zeker de afgelopen 20 jaar is het hard naar beneden gegaan.
Mijden als de pest.
En omdat het daar zo'n succes is wordt het nu uitgerold over alle West Europese steden.
Afgelopen weekend nog geweest, bezoek afgebroken. Voelde niet veilig
@Arietjuh | 03-06-22 | 15:13: Dat is ook wel sneu hoor, 'voelde niet veilig'. Ja, er zijn tal van problemen en het is er op best wat plekken helemaal kut, smerig en gevaarlijk. Maar als je je bezoek afbreekt omdat het niet veilig voelde vermoed ik dat je rubberen tegels in je tuin hebt liggen.
Binnen de Peripherie is het goed te doen. Ja rondom Gare du Nord en bij Montmartre zie je veel Afrikaanse jongeren en het nodige gedoe.
Maar in de regel kun je er prima verblijven. Kom er vaak, nooit problemen gehad. Ook 's nacht niet als je naar huis loopt.
Brrrr
Immigratie goes brrrrrr
Surprise !
@Smeggel | 03-06-22 | 15:07: Drijf je niet een beetje over?
@Smeggel | 03-06-22 | 15:07:
Ben je nu trots op jezelf?
@Ruimedenker | 03-06-22 | 15:28: Het is ook maar een naam he? Net als Antifascist, het is maar net wat je uit naam van je club doet.
REAGEER OOK