Anderhalf miljoen kijkers voor Cancel Inside
Kijkers branden een kaars voor Johan Derksen
Ongeveer 15 miljoen Nederlanders hebben Vandaag Inside gisteravond gecanceld. De andere 2.181.000 mensen keken wel even naar de talkste show onder de talkshows, die met een gemiddelde van 1.481.000 op de tweede plaats van de kijkcijfer top-25 eindigde. Jinek, dat door Beau van Erven Dorens werd gepresenteerd, scoorde met 562.000 kijkers bijna drie keer zo slecht en ook Op1 haalde de top-10 niet. Wat er nu gebeurt met alle herhalingen van Het Roer Om die SBS nog op de plank had liggen, is nog niet bekend. Misschien kan de publieke omroep die ook hengelde naar de diensten van Gijp, Genee & Derksen daar dan een bod op doen?
Niemand weet hoe laat hlf8 begint
Ja, dat is een VI-badjas
Reaguursels
InloggenAls ik op die leeftijd mijn middelvinger nog opsteek dan mag je van mij ook grappen over mij maken en het feit dat ik toch nog iets omhoog weet te krijgen! Ik denk, ik zeg het even..
Is Daan Bonenkamp al terug van zijn waarschijnlijk boeiende trip om Kaag een goed advies voor te schrijven als reactie op Derksen?
Kunnen we iets doen om Angela de Jong uit de media te houden? Dat lijkt mij belangrijker.
weer een auto onder een trein.
Marcia Luyten mocht in op1 haar gal spuwen over de dinosaurus die zijn tijd had gehad. Welnu, er keken meer mensen naar Dino Snor dan naar Marcia.
Wie is Marcia Luyten?
Bij Gijp is inmiddels het besef ingedaald dat het programma niet om hem draait maar om Derksen en dat trekt 'ie merkbaar slecht. Zeker in de nieuwe opzet, waar voetbal bijzaak is, schiet Gijp vaak pijnlijk tekort. Het gebrek aan parate kennis veegt hij dan maar zsm onder het tapijt door aan te geven dat het hem niet boeit: 'lagáán joh!'
Mee eens. Nog niet zolang geleden stortte Gijp zowat elk halfjaar in en verdween dan een tijdje uit beeld. Bij terugkeer beweerde hij doodleuk dat het hem allemaal niks deed. "Laat gaan", riep hij dan steevast.
Zwakke persoonlijkheid die alleen overeind blijft in tijden van ja-knikkers en voorspoed...
Ik zie Johan Derksen 100 x liever dan die zelfgenoegzame opgewarmde lijk Maarten van Rossem
Dat lijk.
Televisie, vermaak voor bejaarden.
Vooral die VPRO en die linkse talkshows.
Prima toch? Zijn er zo’n slordige 3,5 mil en ze doen er niemand kwaad mee.
Bovendien blijven ze zo goed geïnformeerd en behoud de NPO zijn bestaansrecht.
@funda | 17-05-22 | 12:00: Terwijl de VPRO vroegah de controverse toch echt niet uit de weg ging. De borsten van Phil Bloom op de televee, De Fred Hachee Show, Barend & Servet, Waldolala, allemaal ongekend ranzig en vunzig (hoi Boy Bensdorp) voor die tijd.
Maar duidelijk is dat de tijden behoorlijk zijn veranderd en tjongejonge, "how the high & mighty have fallen".
Ik vond het een goede, haast ouderwets goede, uitzending. Terecht werden er geen excuses aangeboden. Men moet zo langzamerhand ook eens stoppen met dat gezeur erover. Net als Wilders zal Johan nooit excuses ergens voor aanbieden. Veelal terecht dat hij dat niet doet.
Hopelijk gaat Talpa vanaf nu pal voor z'n mensen staan, in plaats van de oren te laten hangen naar bekrompen adverteerders en actievoerders...
Bij Talpa (of een andere commerciële zender) ?! Never gonna happen. Die denken nog steeds dat de doelgroep voor de adverteerders zit te wachten op het obligaat deugend cancelen van onwelgevallig gedrag en/of uitspraken die "echt niet oké zijn hoor". Nou niet dus. Het is de zwijgende meerderheid die zegt "boeiuh, next!" of ook gewoon de middelvinger toont richting het woke deuggilde.
En dat geldt dus ook voor die bende labbekak adverteerders/sponsoren die heel plechtig de samenwerking opzeggen of eisen dat betrokkenen publiekelijk hun excuus gaan maken (of "afstand nemen van...."). Uw deugreactie is voor uw veronderstelde klantsegment van weinig waarde. Sterker nog, woke & "deugende" adverteerders/sponsoren, uw producten/diensten gaan in Huize Grijs in dat geval gewoon in de perma-ban. Alternatieven zat en ga je zooi maar fijn elders slijten.
Fijn dat ze weer terug zijn. Nou nog effe die kl**th*mmel van een Rutte een schop onder zijn kl*te geven dan is het perfect entertainment.
Mijn avonden hebben gelukkig weer een vast programmapunt om 21:30.
Dit dus.
Idd ja. Het enige programma wat ik de moeite waard vind om de tv voor aan te zetten.
Zo zie je maar weer, bejaarden gaan zich op een gegeven moment weer als een puber gedragen.
Moet eens tegen je grootouders zeggen! En even wachten tot je zelf oud ben.
Gedroegen al die deugpuberalen zich maar eens als volwassenen, meneer.
@funda | 17-05-22 | 11:24:
@Cherie | 17-05-22 | 11:29: Ben van de generatie van Johan Derksen en vrouw, lees met veel plezier elke dag Geen Stijl.
Wat een ophef, wat hebben mensen lange tenen over iets dat misschien een halve eeuw geleden gebeurd is.
Heeft die mevrouw van de kaars zich al gemeld of is ze nog altijd getraumatiseerd over wat 50 jaar geleden gebeurd is.
@Cherie | 17-05-22 | 11:37: Die mensen hebben geen lange tenen, als er al een slachtoofer zou zijn interesseert ze dat niks (niemand vroeg er ook naar).
Het enige waar het deze deugers om gaat is anderen de maat nemen en vervolgens de mond snoeren.
@Cherie | 17-05-22 | 11:37: Sterker nog, ik denk dat ze net deed alsof ze dronken was, en er niets van liet merken dat ze meermaals tot een hoogtepunt kwam.
Vind dat poep pies en neuken prima. Maar heb altijd medelijden met mensen die de grond in geschopt worden op de meest grove manier.
Voetballer. Ouders trots, traint zich de ballen uit zijn broek. En dan op TV : "Ja die kan er inderdaad helemaal niets van" Iedereen brullen van het lachen. Dan hoop je soms wel eens dat de dokter tegen een van de drie fluistert.......
En dan die "als zijnde" roepende jurist. Tegenwoordig met HAVO al een meester titel?
Mensen kunnen tegenwoordig helemaal niets meer hebben, je moet tegenwoordig iedereen met fluwelen handschoenen behandelen. En als voetballer weet je dat er over je geluld wordt, olifantenhuid kweken het dat. Ze verdienen er ook naar. Bevalt het niet, op het nieuws zegt men dat er genoeg banen zijn in de zorg, dienstverlening en horeca. Daar wordt niet over je gesproken op tv.
Kaag mag Johan wel dankbaar zijn. Door dit relletje bleven de misstanden in haar eigen partij lekker in de luwte, waarschijnlijk dat ze daardoor nog wat olie op het vuur gooide.
Ouwe lul steekt middelvinger op.
Andere ouwe lul, Youp, zegt godverdomme in z’n show.
Staande ovatie.
Ongelooflijk.
Zo bewust is men zich ondertussen van de deugdreiging; je moet dat ruim zien.
En jij noemt je zelf ruimedenker?
@Nietgek | 17-05-22 | 11:52:
Flikker op.
Wees eens één keer origineel.
Genoeg reden om te blijven doen wat ik al sinds de Corona-uitbraak deed: geen live-TV meer kijken en geen live-Radio meer luisteren. Het nieuws dat ik wil weten haal ik wel van internet en niet via al die deuglippen en betweters. Opdoeken of zeer sterk afslanken van de NPO zou een eerste goede stap zijn in de moderne wereld.
Ja. en klassieke muziek en rare programma's over boeken ook bij wet verbieden.
@jj
Hoe weet je dat als je geen live tv en radio meer kijkt/luistert?
@Weethetallemaalniet | 17-05-22 | 11:03: Branden ebooks ook?
Het staat toch allemaal op facebook
Vanavond Daan Bonenkamp als gast.
Het probleem is dat we nog maar één realiteit aanvaarden. We hebben de wereld versimpeld tot één dimensie. Werkelijk alles is gepolitiseerd: van sport, het Eurovisie Songfestival tot gezondheidszorg, wetenschap, media... Alles ligt op een hoop. Daardoor kunnen we geen onderscheid meer maken tussen een bericht op Twitter, een uitspraak in een TV-show en een gefundeerde mening. Het gevolg is dat er geen waardebepaling meer mogelijk is. Alles wordt langs dezelfde meetlat gelegd: creëert het ophef of niet? Zo ja, dan haasten we ons om onszelf te profileren. Walgelijk, verwerpelijk, dit werp ik verre van mij etc. Het moet zelfs gecanceld worden, zodat de eendimensionale wereld intact blijft. Ik denk dat o.a. social media een collective consciousness heeft blootgelegd waar we zo van geschrokken zijn dat we niet weten hoe snel de geest weer terug in de fles moet. Dat we daarbij fundamentele verworvenheden als vrije pers, VvMU, democratische processen en bewijslast compromitteren wordt verheven tot noodzaak. Begin deze eeuw vreesden we nog dat dreiging van buitenaf (islamitische terreur) onze beschaving zou ondermijnen. Blijkt dat we het helemaal zelf doen. Wie had dat gedacht.
Goed relaas. Eén vraag: Wie zijn "wij".?
Ik hoop u niet en ik ook niet, zodat er nog iets van hoop is.
Ja. En ik dacht in de jaren 90 dat Internet democratie en sociaal bewustzijn zou bevorderen. Dat dacht ik oprecht. Is even iets anders gelopen.
@ChupaChupa | 17-05-22 | 10:36: 'We/wij' verwijzen naar de heersende modus operandi, niet zozeer naar bepaalde personen/groepen.
@Weethetallemaalniet | 17-05-22 | 11:05: Ik ook, ik geloofde dat ook oprecht. En in het begin was dat ook zo. Er heerste een prettig soort anarchisme op Internet. Maar blijkbaar was dat niet niet de bedoeling. Globalisering is leuk, maar dat gaan we dus niet aan de mensen zelf overlaten. Stel je voor dat iedereen daarvan gaat profiteren.
@Weethetallemaalniet | 17-05-22 | 11:05: Iedereen dacht dat computers de administraties tot wissewasjes zouden reduceren en de informatievoorziening voor iedere mens zouden perfectioneren.
De politici beschikten anders, en tegen astronomische kosten worden sleepnetten over de hele planeet gehaald terwijl administraties in lekkende, makkelijk manipuleerbare,, fraudegevoelige puinhopen veranderden.
Toen kwamen de apps die mensen op basisi van lichamelijke kenmerken en statistiek op onbetrouwbaarheid gingen indelen, en de face-recognition software.
Gelukkig game ik graag, dat maakt weer een hoop goed.)
Alleen als je er aan meedoet hoor
@funda | 17-05-22 | 11:33: Nah. Om nauw meteen de regering de schuld te geven...
Derksen speelt de recalcitrant, begint doorzichtig en triest te worden.
Niet kijken dan.
Dit is omdat ze jou altijd in de zeik nemen.
Duidelijk antwoord voor mij. Maar voor Blablaasma niet echt.
Derksen speelt dat niet, die ís recalcitrant. Zo ongeveer z’n hele leven al.
@Lubbberrtt | 17-05-22 | 11:46: en dat is dan iets goeds he?
@geenjagergeenneeger | 17-05-22 | 12:04: Dat hangt er van af wie je het vraagt, de meningen zijn nogal verdeeld.
Johan Derksen is een ordinaire betweterige en ranzige malloot in een clownspak die na 126 jaar nog steeds geen verstand van voetbal heeft. De extreem goedkope trieste grapjes bij dat programma zijn uitsluitend geschikt voor heel erg eenvoudig volksvee, en daar is niks mis mee.
Je hebt kennelijk vaak naar dat programma gekeken, dat je het zo goed weet.
Wat maakt jou dat? Volksvee?
Nee een hypocriet
U bent in de war; ik heb dat programma inderdaad een aantal keer bekeken, anders kan ik daar geen mening over hebben. Volgens mij is dat niet hypocriet hoor.
Is het nou shit, of is er niets mis mee? Wat een gelul.
@Schriever; dat bepaal ik niet, bagger kan best vermakelijk zijn.
Nog altijd prettiger om naar te luisteren dan die betweters van de NPO, zoals Arno Vermeulen die zichzelf bloedserieus nemen met hun voetbalpraatjes.
@Schriever | 17-05-22 | 10:24: Shit happens
@ploppy 10:02: Nou nou, wat een frustratie zeg. Gewoon niet meer kijken, hoef je er ook niet van uit je panty te gaan.
ploppot zit dus om 21.30 al bevend voor de tv te wachten of hij weer gekwetst zou kunnen worden, lijkt me een naar leven zo.
Ik vind dit mooi.
Fijn dat we gewoon allemaal in dit land mogen zeggen wat we willen, toch?
Ook goedemorgen!
Leuk om te weten dat jij er niet toe doet.
Het gaat om de mensen die wél kijken.
Alleen al om zure reacties als deze vind ik het prachtig dat het programma weer terug is.
@nietoftochwel | 17-05-22 | 10:00: Moggu
@2voor12 | 17-05-22 | 10:01: Ik ook
Komt er eindelijk wat diversiteit op TV dan is het weer niet goed.
@Lubbberrtt | 17-05-22 | 11:53: Als dat jou vrolijk stemt: Jazeker, slapeloze nachten heb ik doorgebracht vanwege Derksen en consorten. Ik loop bij een therapeut en psychiater om met dit onderwerp om te gaan. Zelfmoord gedachtes houden me 24 uur bezig, free real estate, Trump was de beste president, Woke is hoe de wereld vergaat, Al Bundy was de laatste man op aarde, etc., etc.
Waren er wel sponsoren en adverteerders te vinden voor dit vreselijke programma? #dtv
Preston Palace!!
Bolsius
Johan speelt ook maar een spel, het spel dat hij zichzelf is. Het is allemaal toneel!
Alles voor de aandacht.
Als één persoon eerder een low profile had moeten aanhouden over Derksen is het wel D66-Sigrid Kaag. Als Van Drimmelen het nog voor het zeggen had zou hij haar dat zeker hebben geadviseerd. Maar haar Joseph Goebbels was al exit en was ze te stom om dat te begrijpen. Touché!
'Deugen' is allang synoniem met 'andersdenkenden je wil opleggen'.
Mensen die van zichzelf eerlijk zijn en deugen lopen daar niet mee te koop.
Zo is het onderscheid ook gemakkelijk te maken.
@funda | 17-05-22 | 09:56: Straks ben je een 'deuger' als je eerlijk bent en deugt.
Veel gekker moet het ook niet worden.
@funda | 17-05-22 | 09:56:
Zo is het. De 'deugers' van vandaag zijn wat we eigenlijk moralisten moeten noemen, lieden die actief elkaar opzoeken, elkaars gelijk bevestigen en herbevestigen om daarna andersdenkenden de maat te gaan nemen. Ze ziet doe processen zich elke dag aan de tafels van de lulprogramma's voltrekken. Het is geen uitwisseling van meningen, het is geen discussie op het scherpst van de snede, het is geen confrontatie van voor en tegen, o nee, het is een collectieve zoektocht naar wat goed is en wat slecht, met alles wat daarbij hoort, zoals belijdenissen, bezweringen, boetedoeningen en zelfs zo nu en dan openbaringen.
En de talkshow hosts, op een paar uitzonderingen na, gedragen zich als mediators en besteden er veel zorg aan dat het gesprek binnen de zorgvuldig geplaatste paaltjes van fatsoen en taboe blijft. Uitgenodig worden om aan te schuiven is als in een fuik zwemmen. Er is geen mogelijkheid zelfs om tussen de mazen van het net weg te zwemmen, grensoverschrijdingen zijn onmogelijk gemaakt.
@Schoorsteenveger | 17-05-22 | 10:16: Lijkt me goede samenvatting. Victoriaanse tijden herleven.
Hoeveel waarheden zijn er inmiddels wel niet onder het tapijt geschoven? Hoeveel mensen zijn er wel niet gekleineerd omdat een ander 'beter' is? Beter in 'intelligent' zijn, beter in 'emphatisch' zijn, beter in een 'goed' leven leiden, beter in 'deugen'?
@Schoorsteenveger | 17-05-22 | 10:16: Geheel eens.
Het lijkt misschien onschuldig, maar de hele maatschappij wordt 'omgedacht' en samengevat in NewSpeak zoals uitgevaardigd door het Ministerie van Deugzaamheid.
Nu even #ophef, maar laten we heel eerlijk zijn. Het format van VI heeft zichzelf jaren overleefd. Zelfs in deze 'affaire" heb ik me er niet meer toe kunnen aanzetten om te kijken.
Het gaat er ondertussen om of dit soort programma' nog mogen bestaan van den Deugers.
Er is genoeg dat ik niet lees, luister of bekijk dat ik toch essentieel voor onze maatschappij vind.
Zolang er nog over dit soort geneuzel gepraat wordt, kunnen we, met Rutte, rustig volhouden dat NL een gaaf land is.
Een land vol breekbare vaasjes en duizend uren-kaarsen.
Wat evenzeer geneuzel is, geuit op de nationale treurbuis.
@funda | 17-05-22 | 09:48: Genoeg te verbeteren in NL, maar ik zou niet zo gauw een land weten waar ik liever zou wonen.
Zou ik een ander land een stuk gaver vinden, dan zou ik wel gaan emigreren.
@Ichneumonidae | 17-05-22 | 09:52: Dat zeiden veel van onze geachte Oosterburen ook, zo'n 80 jaar terug.)
Het gebrek aan alternatief mag geen argument voor acceptatie worden.
Hmmm, die opgestoken vinger was dus ook voor mij bedoeld. Houd niet zo van opgestoken vingers, zeker niet op afstand.
Beetje triest ook als je dat doet als 97-jarige.
Je moet je er eens in verdiepen wat men daar van vind, dat je daar niet zo van houd. Misschien kan je er dan excuses voor gaan eisen?
Je aangesproken voelen is een keuze.
@Cornelis12: Volgens mij was die opgestoken vinger voor praatprogramma-hosts en consorten. Waarom voelt u zich aangesproken?
Hoezeer ik woke en Kaag ook haat: meneer was wel erg bezig de schuld in de schoenen te schuiven van alles en iedereen.
In het interbellum luisterde ik weleens naar Derksens muziekprogramma Muziek voor volwassenen. Moet zeggen dat het er daar een stuk beschaafder en minder betweterig aan toe gaat. Gewoon het aan elkaar lullen van supergoede muziek, zonder de extra bagage en drama.
Welke schuld? Ik las iets over een tv-borrelpraat-anecdote.
Met een middelvinger naar al die linkse betweters die schijnheilig hun zakken vullen
Chapeau mannen!
Zou Kaag gekeken hebben?
Niet onwaarschijnlijk, want er keken ruim meer mensen dan er op haar stemden.
Vermoedelijk niet,ze heeft niet zoveel met 'voetbalshowtjes',begreep ik.
Maar denk wel dat ze zo aandachtsgeil is,dat ze aan haar man/kinderen/buren gevraagd heeft,of ze 'toevallig nog is genoemd'...
Ik weet niet of Joris het goed vind, maar geef iedereen hier de middelvinger die selectief verontwaardigd is over Johan Derksen.
OT: de Staatsradio meldde dat het kabinet wil dat vanaf 2026 je CV alleen nog vervangen mag worden voor minimaal een hybride warmtepomp. Dat u alvast kan sparen voor het prijsverschil van 5000 euro die u nooit zal terugverdienen.
Binnenkort de ketel maar alvast vervangen dus...
@ReyNemaattori | 17-05-22 | 09:32:
Ik ga dat zeker ook doen voor 2026. Straks zit je met je hybridepomp van 6000 euro en dan word het gas afgesloten en mag je weer over op een gewone warmtepomp.
Kennelijk zijn die dingen dan direct in voorraad. Wat nu nergens het geval is.
2025: het jaar van de CV ketel!
@Colin.Fart | 17-05-22 | 09:36: Je kunt er nu een bestellen en ergens tegen 2027 is er vast wel een installateur te vinden om die pomp aan te sluiten.
Blij dat ik mijn CV ketel twee jaar geleden heb laten vervangen.
Dat wordt dan een drukke tijd voor de installateurs, zo aan het eind van 2025.
Nieuwe bedrijfstak voor Thaghi en de mocrokornuitjes. C.V. Ketels uit Duitsland smokkelen en hier laten installeren. Daar is vast een nieuwe markt aan te boren.
Een kapot onderdeel vervangen van je cv ketel kan gewoon hoor.
Leuk dat het weer terug is. De enige ongedwongen en niet over-correcte talkshow op de buis.
Ja, SAMen met Briefje van Jan en GS: onafhankelijk.
Dat we in ons kleine Nederland over deze hele ‘affaire’ zo’n ophef maken, dat zegt wel wat over de problemen en ellende die we hier hebben.
Nee, betreft broodnodige afleiding in barre tijden.
Het is inderdaad nauwelijks te geloven. Een televisieprogramma. Twee weken lang voorpaginanieuws in IEDERE krant. Who gives a shit ?
Precies, het staat los van elkaar.
@DulleGriet | 17-05-22 | 09:28: Misschien waren het minder barre tijden als we ons niet zo lieten afleiden door dit soort onzin
het is een aardige afleiding. strikt genomen zijn er wel wat ernstige problemen. met de begroting, politie en defensie, zorg, aanstaande corona. veel te veel mensen in het land. en ga maar verder. Het welvarende deel boert wel goed met de vvd en cda subsidies en leeft zorgeloos met dikke auto's en goedkope huizen.
@funda | 17-05-22 | 09:39: Touché
Heeft Van Jole al gereageerd?
Er is een cartoon geplaatst vanochtend.
@Sinterbikske | 17-05-22 | 09:28: Je suis Charlie.
@Sinterbikske | 17-05-22 | 09:28: O gelukkig.
Op de Witte Onderbroek zijn inmiddels 38 artikelen aan dit grote onrecht gewijd.
@Après toi | 17-05-22 | 09:38: Die onderbroek is niet wit, vriend. Verre van.
Die is op zulke momenten altijd druk doende om een schone onderbroek aan te trekken. Is dan even niet actief met zijn vingertje aan het wapperen.
Gijp gedroeg zich wel een beetje vreemd gisteren.
Ja, viel mij ook op. Vooral die sneer naar Derksen dat hij onder één hoedje met John de Mol gespeeld zou hebben om zoonlief de Mol uit de wind te houden.
Logisch, want waar iedereen lult over Derksen gaat dit hele verhaal over de reacties van Gijp. Om onverklaarbare reden wordt hij telkens uit de wind gehouden met zn vage “het was toch een anekdote”. Zou m sieren om eerlijk te zijn en niet snel het onderwerp te willen veranderen.
@Dr.Rotten | 17-05-22 | 09:39: Vond ik ook heel irritant en best wel dom.Hij lijkt nog steeds niet begrepen te hebben,waar het nu eigenlijk om draait.Hij komt me gewoon niet al te slim over qua EQ.
@Dr.Rotten | 17-05-22 | 09:39: Precies. Heleen v Rooijen probeerde dit ook op deze wijze te duiden maar daar was Gijp niet echt van gediend leek het.
Ze hebben gewoon de verkeerde geprobeerd te 'cancelen'... ;p
publieke omroep suggereert van alles maar dit stelletje kan alleen bij ON terecht. WNL of powned gaan hier al niet eens mee in zee.
Toch heel opmerkelijk. Derksen de kaarsverkrachter wordt neergezet als slachtoffer van deugende cancelaars, terwijl van Drimmelen (geen strafbare feiten, laat staan verkrachting) totaal weg-gecanceld moest worden. De reden voor deze hypocrisie ligt er natuurlijk weer boterdik bovenop.
Ja zo zijn we.
En wat is de reden dan?
Het kan er mee te maken hebben dat D66 jarenlang het plebs met veel dedain de les leest.
Derksen heeft een kaars verkracht?
Gadverdamme! Goed dat je het aan de kaars, herstel, kaak stelt.
Vreemd, ik lees en hoor juist precies het tegenovergestelde in de media.
Onvergelijkbare casussen B_L, beetje vergezocht door U.
@Egerius | 17-05-22 | 09:24:
Dat is exact wat het is! Derksen is een volksheld en Drimmelen een elitaire deuger. Dus het gaat niet om de daad maar om de pleger. En dat is hypocriet. Maar zo ken ik het hier niet anders, dus opmerkelijk is het ook weer niet.
Tralala d66.nl/rectificatie-15-mei-2022/
It’s not fair.
De slachtoffers zijn domweg afgekocht om -waarschijnlijk- maar geen aangifte te doen.
"De politie spreekt van intimiderende en dreigende tekstberichten, voicemail, een intimiderend gesprek op straat, chanterende mails met intieme informatie. Hij dreigde ook in het openbaar. Alles was erop gericht haar onder druk te zetten en te dwingen tot contact.’ De politie voerde het waarschuwend gesprek met Van Drimmelen dat stalkers dan soms krijgen... Noem het maar geen strafbare feiten van van Drimmelen....
Vergeet ook die Graus niet, wiens wangedrag in de doofpot gestopt werd door de PVV.
Er is een verschil tussen 50 jaar geleden iets gedaan hebben en in je huidige werk vrouwelijke collega’s chanteren middels seks, dat begrijp jij toch ook wel. En niet voor niets heeft D66 nu een schadevergoeding betaald.
@Diederik_Ezel | 17-05-22 | 09:30: U doet Uw nickname eer aan.
@Diederik_Ezel | 17-05-22 | 09:30: Daar is toch strafrechtelijk onderzoek naar geweest en daar is toch niets uitgekomen?
Zonder bewijs mensen beschuldigen gaat nog eens heel groot worden bij links Nederland.
@Diederik_Ezel | 17-05-22 | 09:30:
Pomtiedom nos.nl/artikel/2411378-pvv-kamerlid-d...
Nou..... je vriendje en je vriendin doen er alles aan om de schade te beperken. Poepen in hun broekjes voor de Volkskrant.
www.telegraaf.nl/nieuws/320400129/ges...
@funda | 17-05-22 | 09:32:
Zonder bewijs? Hij vertelde het zelf.
@Duwbak_Linda | 17-05-22 | 09:34:
Klopt, en Drimmel ook niet, om dezelfde reden: Geen aangifte. Nu maakt dat Drimmel geen heilige en evenmin is Derksen een crimineel, maar de verschillende behandeling bij GS is weer bijzonder opvallend. In beide gevallen wordt het gebruikt om "deugers" een sneer te geven.
Van Drimmelen is vermanend toegesproken door de politie. En er zijn klachten tegen hem ingediend. Bij Derksen is nog steeds onduidelijk wat er nu echt gebeurd is. Het 'slachtoffer' is in geen velden of wegen te bekennen.
Derksen was ook weg gecanceld, maar is terug gekomen. Van Drimmelen had ook voor blijven kunnen kiezen. Is weg gegaan en is (nog) niet terug gekomen.
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 09:36: Dat is dus geen bewijs.
Op naar de Beste Rechter dan maar, Beste Landgenoot.
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 09:38: Of het fenomeen cancellen aan de kaak te stellen.
Die Van Drimmelen heeft wel degelijk dames lastig gevallen. Alleen sommige kunnen zich goed weren. Dit soort types zijn het ergste van allemaal. Wij noemen dit soort types gluipers.
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 09:38: Het was toch Thom de Graaf die het slachtoffer van aangifte doen heeft afgehouden?
Fijn uw bevestiging te lezen dat er "deugende cancelaars" zijn. Dat ziet u dan toch wel. Na het zuur het zoet, ik hoop dat u dat zoete ook eens zult smaken. Toch verwacht ik nog wel een vuurspuwend betoog van u, weer over de geestelijke labiliteit van de aanklaagster van Van Drimmelen. Of in die richting.
Gaap!!
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 09:38: Derksen geeft zelf toe dat hij soms een vervelende vent is. Dit in tegenstelling tot de D66-notabelen die geen kans laten liggen om ons te laten weten hoe hard ze deugen. Het gaat dan ook niet om de daders zelf maar om de hypocrisie van de mensen om hen heen. Niemand hier maakt zich erg druk om van Drimmelen, maar wel om zijn partij die er alles aan deed om de kwestie onder het tapijt te schoffelen, het slachtoffer tijdenlang negeerde, en haar wat zwijggeld toestopte toen de zaak alsnog uit de hand dreigde te lopen.
Mss eerst eens wat beter je huiswerk doen ipv zo dom te lullen.
Er is helemaal geen sprake geweest van een verkrachting.Een kaars tussen de benen plaatsen,that;s all, sukkel.
Volgens mij zijn stalken en bedreigen wel degelijk strafbare feiten. Wat Drimmelmans heeft gedaan is erger dan de actie van die wappie die met een fakkel voor het huis van Kaag liep.
Nou B_L... hoop dat er snel een nieuw topic verschijnt, hier valt even geen eer meer voor je te halen.... en dat is nog zacht uitgedrukt!
@Muxje | 17-05-22 | 09:45:
Nee maar dat is duidelijk, goed dat je het schrijft! Het gaat om afzeiken van "deugers", zo'n beetje de raison d'etre van GS. Maakt niet uit welk onderwerp, het wordt zo gedraaid dat "deugers" de sigaar zijn en helemaal als ze "elitair" zijn. En dat appelleert aan de kleine burgerman, die zich toch altijd gepakt voelt.
En zo is Derksen een onterecht bejegende volksheld, terwijl Drimmelen een vieze deuger is. Kijk je naar de feiten, dan is voor de verschillende behandeling geen enkele aanleiding.
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 09:52: Beste, kijk dan eens naar de feiten. Bent u nou echt de enige die het nog niet ziet? Zelfs het bestuur en de partijleider van D66 zien het inmiddels.
Je blijft je stoten Ezel....
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 09:52: Bij Drimmelen was sprake van machtsmisbruik. En meerdere keren. Terwijl Frans dat in eerste instantie ontkende en later bagatelliseerde. Met als gevolg dat het slachtoffer haar functie opgaf.
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 09:52:
"Het gaat om afzeiken van "deugers"...."
Inderdaad, daar gaat het om. Jij noemt dat afzeiken, ik noem dat ontmaskeren, fileren, of neutraler uitgedrukt, begrijpen. doorzien.
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 09:52:
Jawel dat is er wel, zowel de tijdsgeest als de verhoudingen tussen dader-slachtoffer zijn niet vergelijkbaar. Dat is hierboven ook al aangegeven. De selectiviteit uwerzijds is stuitend, daarom ook maar goed dat u geen rechter bent. Overigens is de gifbeker nog niet leeg voor 66, er komt nog een publicatie over van Drimmelen aan. Eens zien of u daarna nog dezelfde toon hanteert, of dan eindelijk het verschil inziet.
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 09:52: Het gaat niet om het afzeiken van deugers op zich; wel om mensen die anderen publiekelijk de maat nemen over normen en waarden, maar een oogje toeknijpen als er in eigen gelederen iets mis is.
Verder zijn de voorvallen niet bepaald vergelijkbaar. Derksen kwam zelf met een al dan niet verzonnen anekdote over iets dat 50 jaar geleden in een dronken bui op een feestje gebeurd zou zijn. De zaak van van Drimmelen is actueel en heeft betrekking op de positie die hij nu bekleedt. Er is alle aanleiding om van Drimmelen te jorissen; bij Derksen ligt dat toch echt wel wat anders.
Nee het gaat om afzeiken van "de elite". Een PVV hobby voor de kleine benepen burgerman. Die zich altijd de mindere voelt, de misdeelde, de achtergestelde. Derksen is hun held, Drimmelen hun object van verachting. Heeft alles te maken met wie de PVV er zich identificeert. Niets met de daad zelf. Drimmel gedroeg zich zoals duizenden afgewezen mannen en vrouwen zich misdragen, na een affaire of relatie, wat op zich irritant of zo je wil strafbaar kan zijn en Derksen lepelt een oud kroeg verhaal op, waarvan als het waar is je kunt zeggen dat het strafbaar is, maar het verschil in oordeel hier is en blijft opvallend. Bottom line: De burgerman moet bediend worden met ophef die aansluit bij de belevingswereld van die benepen kleinburgerlijkheid.
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 10:17:
Dit commentaar is de belichaming van het benoemde dedain. Maar inmiddels begint het meer op calimerogedrag te lijken.
Nu al weer zin in de lockdowns en verplichtte prikjes , heerlijk lezon wat BL en Diederik ervan vinden .
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 10:17: Het gaat inderdaad om 'afzeiken' van "de elite". Diezelfde elite die met een belerend vingertje naar het volk wijst, roept dat het volk A moet doen, maar vervolgens zelf B doet, dit in een doofpot probeert te stoppen en wanneer de deksel gelicht wordt eerst ontkent dat het gebeurd is.
Alle reden om die elite af te zeiken mijns inziens.
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 10:17: fijn dat u nu zo ondubbelzinnig duidelijk maakt waarom u zichzelf deze nickname heeft aangemeten. Uw neerbuigende taalgebruik jegens de PVV, de burgerman met zijn benepen kleinburgerlijkheid, enzovoorts, maar ach, er moet iemand zijn als u, nietwaar? Uw gedachtengoed sluit waarschijnlijk uitstekend aan bij dat van mw Kaag. Sterkte met uw opgetrokken muren!
Prima uitzending met heel weinig reclame, chapeaux!
Minstens zo vermakelijk waren de commentaren aan de tafels van de andere lulprogramma's op de terugkeer van de kaarsenman. De ene deugende dame rolde over de andere deugende dame heen om het ongevraagd op te nemen voor 'de s;lachtoffers van seksueel geweld'. Meest hilarisch was wel de uitzending van OP1 waarin eerst schande werd gesproken van Derksen's acties om vervolgens een meisje te gaan ondervragen over haar 'openhartige' boek over haar seksuele ervaringen, met moeder naast haar die, zo vertelde ze, maar erg moest wennen aan de openhartigheid van dochterlief, waarbij het hele gezelschap besmuikt moest lachen, want ja, als het over seks gaat dan is dat altijd wat ongemakkelijk. Maar, ze waren het er allemaal over eens, er moest méér gepraat worden over seks, meer meer meer.
Deed me opnieuw denken aan de tegenstelling die Michel Foucault opvoerde in zijn 'Histoire de la sexualité' tussen ars erotica en scientia sexualis. Dat laatste is wat ons, moderne en postmoderne mensen heeft bekropen, de niet te onderdrukken neiging om te praten over seks, en dat praten als een nieuwe vorm van lustbeleving door te ontwikkelen. Je ziet het zich voor je ogen voltrekken, mensen die er een behagen in scheppen om over seks te praten, te spelen met dat ongemakkelijke, want het is juist dat raken aan het ongemakkelijke, dat naderen van de grens of dat net óver de grens heen gaan wat zo lekker aanvoelt.
De anekdote van Derksen en het boek van dochterlief, het is één pot nat.
Over sex praten op TV is toch iets anders dan praten over een kaars die je in een bewusteloze vrouw hebt gedrukt? Of mis ik de nuance?
Exact. Boys will be boys, sex sells, en bad girls go everywhere.
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 09:23: Je mist wel meer, onder andere degene die zei dat dat hetzelfde was.
@Beste_Landgenoten | 17-05-22 | 09:23:
Ja, je mist de nuance. Ik heb het er niet over dat Derksen vijftig jaar geleden met een kaars een dronken vrouw gepenetreerd zou hebben, ik heb het er over dat hij daar na al die tijd over meende te moeten gaan praten, en over het besmuikte lachen tijdens zijn onthullingen. Datzelfde besmuikte lachen zag ik terug bij OP1, maar daar was een deugsfeer, dus werd dat ongemakkelijke op een heel andere wijze geïnterpreteerd en gewaardeerd. Ik wijs op de overeenkomst tussen de sfeertjes terwijl in de felle discussies een tegenstelling wordt gesuggereerd.
Mijn assistente maakte ooit in mijn praktijk de historische opmerking, mannen die er zo veel over praten zijn ongevaarlijk ;)) Dat was in de gelukkige tijden dat we nog nooit van hashtags hadden gehoord laat staan metoo..
@Smoelensmid | 17-05-22 | 09:33: Metoo heeft zijn doel gediend.
Maar toen het ook linkse 'weldenkende' mensen begon te raken verloor het snel aan kracht.
De enige die weer met lege handen achterbleven waren de echte slachtoffers, zoals altijd.
@funda | 17-05-22 | 09:36: Dit inderdaad. Genoeg VARA-prominenten die zich er Schuldig aan hebben gemaakt. Maar daar hoor je niemand over. En ook niemand die de moeite neemt om dat uit te zoeken.
Johan zijn “partner in crime” laat regelmatig zijn hond uit voor mijn huis en die wist zich niets meer te herinneren. Het lijkt D66 wel…
1.500.000 Kijkers! Dat is vast het Kaag-effect!
En dat zonder talentcoach!
Wat me mateloos irriteert is de tijdlijn van dit 'schandaal' / 'ophefje'. Eerst viel iedereen over elkaar heen om Derksen keihard te cancellen. Vervolgens was er een groep die het allemaal wel mee vond vallen, toen een groepje die het als VvMU en de noodzaak ervan etalleerde. Maar de grote vraag is natuurlijk of die laatste groepjes gewoon bange wezels waren en niet direct pal achter Derksen gingen staan, maar pas toen het stof wat was neergedaald, of dat onze lieve mediavrienden gewoon 0,0 oog hebben gehad voor het andere geluid. Ik denk trouwens dat laatste...
Overigens moeten praatclubjes als Jinek en consorten zich eens achter de oren krabben dat wanneer mensen liever iemand op TV een vrij heftig 'seksueel grensoverschrijdende actie' bekend, dat mensen die gast nodig denken te hebben voor een meer 'divers' televisieaanbod. Dan ben je als Jinek toch ook wel een beetje door de mand gevallen.
Los van de goedkope cancelaflevering natuurlijk...
Jinek is de spreekbuis van D66. Tafelvullers werden daar hoogstwaarschijnlijk op geselecteerd om quasi verontwaardigd te zijn over de uitspraken van Derksen. Geen woord, maar dan ook geen enkel woord over de smeerpijperij van Pechtold en van Drimmelen. Eventuele slachtoffers van die twee smeerberen worden ordinair afgekocht. Daar zouden ze pas verontwaardigd over moeten zijn.
@Ommezwaai | 17-05-22 | 09:21: Ongelofelijk deze willekeur. Het meest stuitend vind ik toch dat Kaag het gore lef had Derksen de maat te nemen. (Afgezien van het feit dat ze het programma nooit kijkt maar wel een mening over "de uitspraak" heeft). Dit ettert ook maar gewoon door met alle schandalen in die partij.
@VanGefffen-Met3f-en | 17-05-22 | 09:27:
Weet u, ik zou me pas zorgen maken als Kaag u een complimentje geeft of vindt dat u goed bezig bent.
Een Kaag die mij of mijn mening verafschuwt, dikke prima. Weet je tenminste dat je innerlijke kompas nog steeds het noorden aangeeft.
@Ommezwaai | 17-05-22 | 09:21: Je vergeet Sidney Smeets nog... En de verhalen over de casting couch (geen namen bekend geloof ik)
Jongens... kunnen we dit gewoon negeren en overgaan tot de orde van de dag? Er zijn belangrijkere dingen in de wereld. Zelfs Depp vs Heard is interessanter... en daar heb ik werkelijk nog niets van meegekregen...
Nee, dit geeft heel duidelijk de Zeitgeist in Nederland aan.
Prima om hier lang bij stil te staan. Voor onze kinderen en voor onze kindskinderen.
Depp vs Heard is totaal niet interessanter, is usa man.
@uisge baugh | 17-05-22 | 09:22: Het begint langzamer hand wel de nagel in de doodskist van #metoo te worden.
Heard liegt zoveel bij elkaar dat 'believe all women' toch wel een aardige knauw krijgt. Dat even los van dat ze letterlijk d'r getuigenis begon met een bekentenis van 1 van de pijlers waarop haar verdediging gestoeld was.
Hopelijk vandaag niet meer over kaarsgate en cancellen lullen, maar gewoon weer actuele onderwerpen! En er is stof genoeg: teveel windmolens een gevaar voor vogels in de Noordzee, de niet ophoudelijke eindelize instroom van veiligelandiërs, zonnepanelen die uitvallen op het dak omdat het stroomnet de elektriciteit niet kan afvoeren, woningnood en een kabinet die maar niets doet maar wollig over alles blijft praten.
Zullen nog wel wat nabranders zijn: reactie op reactie op reactie op de terugkeer van.
@VanGefffen-Met3f-en | 17-05-22 | 09:28:
Liever niet dan! :D
Die Top25: wat een armoede qua aanbod.... Wie zijn toch die mensen die al die shit kijken?
Onder andere jouw vrouw terwijl je zelf op zolder zit te masturberen achter Pornhub.
mensen die niet meer mogen roken, drinken, snacken, snoepen, autorijden, sexen.
Ze worden op hun wenken bedient. Je moet de leegte toch ergens mee opvullen.
Staat aan voor de kids die zelf op Twitch of Tiktok zitten waarschijnlijk.
@Bastos: goh, voel je je meteen aangesproken?
@Bastos69 | 17-05-22 | 09:19: Ik dacht toch dat uitjes de grootste wankers waren.
Wat een ophef toch allemaal om een vage anekdote van 50 jaar geleden.
Zo kunnen de talkshow weer lekker met elkaar bezig zijn.
En nodig je de mensen uit die je eigen gelijk lekker komen bevestigen.
Kijk er graag naar dus vind het goed dat ze er weer zijn maar Derksen heeft in de weken dat ie er over na heeft kunnen zijn verhaal waarom hij stopte aangepast. Nu ligt het ineens aan Talpa terwijl die dat niet zei toen hij stopte. Nu heel stoer roepen dat die woke en cancelcultuur hem niks doet terwijl hij zei te stoppen omdat het programma misschien niet meer in de tijd past en hij het gezeik zat was. Dat vind ik toch een beetje zwak en eigenaardig.
Hij heeft een grote mond en een iets kleiner hartje.
Heeft het Kaagmens al gereageerd?
Zag vanmorgen een kring paddenstoelen in de tuin. Dat kan geen toeval zijn.
Die is druk met het onder de mat vegen van het zoveelste sexschandaal binnen haar eigen partij.
@2voor12 | 17-05-22 | 09:13:
Deze rel kwam D66 heel prima uit. Krijg het idee dat ze dit zaakje fors hebben opgeklopt door allerlei pijpzeikers richting spreekbuis van D66 -Jinek- te sturen.
@2voor12 | 17-05-22 | 09:13: wat er in D666 aan de hand is, is natuurlijk lang niet zo erg en relevant als dit verschrikkelijke verhaal van Derksen.
@Ommezwaai | 17-05-22 | 09:16:
D66 en NPO zijn nu eenmaal erg nauw met elkaar verweven.
@2voor12 | 17-05-22 | 09:20:
Bij RTL4 kunnen ze er ook wat van... Dat zijn immers ook heimelijke D66 fans.
Nee, dat komt het Kaagmens even helemaal niet goed uit. Die heeft een hele boeteviering laten organiseren om Drimmelgate onder de mat te krijgen, maar kreeg vervolgens desondanks een bloed ruikende Mariëtte Hamer achter zich aan die het allemaal niet genoeg vond. Dus die is nog even bezig om haar eigen rotzooi op te ruimen.
Mooi zo. Ik vind JD een waardeloze dweil, maar dat is geen reden om kaltgestellt te worden.
Briefje van Jan:
"Ook voor het hondenpension in Almere en voor de stichting van Casper van Eijk die zich bezighoudt met onderzoek naar alvleesklierkanker, die de helft van jouw salaris kregen.
Want dat het geld daar anders wegviel, daar hoorde je al die woke-figuren die jou wilden cancellen niet over.
Laat staan dat ze zelf de poeplap trokken ter compensatie."
Het is nog vroeg en ik heb minder goed geslapen, maar wie kan mij vertellen of dat halve salaris nog gestort wordt elke maand nu dat de show weer op de buis is?
Het kan toch niet zo zijn dat dit een gevolg is van het woke-groepje?
Volgens Jan van Halst doet Derksen het zuiver en alleen voor het geld. Overal waar van Hals komt, laat ie een (financieel) spoor van vernieling achter en heeft meneer zelf z'n zakken gevuld.
Ben van de generatie van Johan Derksen en vrouw, lees met veel plezier dagelijks de nieuwtjes op. Geen Stijl. Wat een ophef en wat een verschrikkelijk lange tenen hebben mensen toch
Heeft die mevrouw van de kaars al gereageerd of is ze nog steeds getraumatiseerd door die kaars van 50 jaar geleden.
REAGEER OOK