Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Arend Jan van Fleppestijn wil Ongehoord Nederland kapotcensureren. Retorisch natuurlijk!

Zij wij de enigen die zien wat hier gebeurt!1!??1?

Social

Arend Jan Boekestijn is wat er tevoorschijn komt wanneer je het fat suit van Ton Elias open ritst: een brallerig residu dat van toeten noch blazen weet maar wel altijd vooraan staat bij het opinie-buffet. De laatste keer dat AJB iets nieuwswaardigs zei, kostte het zijn kamerlidmaatschap voor de vvd maar daarna werden we alsnog voor eeuwig aan hem uitgehuwelijkt via radio en televisie. Aad weet namelijk preciés wie je moet kietelen, wie je moet onderschijten en welk soft-ironisch toontje je in je stem moet leggen om de status quo lekker tegen de huig te voelen kietelen tijdens het zuigen. En dat is PRECIES wat je in deze tweet ziet, waarin hij de "vrijheid van meningsuiting" aanroept om de vrijheid van meningsuiting in te willen perken. Dan ben je dus gewoon, we zeggen het maar zo simpel mogelijk, een domme lul.

Natuurlijk, de vrijheid van meningsuiting wordt voor de meeste Opinions for Hire een lastig principe om te verdedigen als je het concept toe moet passen op een clownsshow als Ongehoord Nieuws, want die maken het je echt niet makkelijk. Met een kleinere rolodex dan Op1 circuleren daar vaste gasten die dagelijks een karrenvracht quatsch uiten, die allemaal onweersproken uit de treurbuis geperst wordt. Een beetje zoals bij iedere andere talkshow van de NPO die zich vermomt als nieuws- en actualiteitenprogramma. Je zou bijna denken dat ze bij ON al helemaal door het omroepsysteem zijn ingekapseld.

Maar omdat het geen VARA of VPRO heet moet het kapot? Dacht het niet. Ongehoord Nederland voldoet aan precies dezelfde eisen als een BNN, een PowNed of dat "vrolijk rechtse" spreekbuisje van het partijkartel. Genoeg leden, plannetje gemaakt en geaccepteerd door de PvdA/D66 Kulturkammer onder de hoogste systeemplafonds van de communistische kolossen op het Mediapark - ze voldoen aan dezelfde eisen als Omroep Zwart om tot het bestel toe te mogen treden, en die lijken vooralsnog te lui om überhaupt iets te produceren. ON maakt tenminste wat.

Maar ja, die nodigen vervolgens Filip de Winter uit die het woord "omvolking" gebruikt en dan moet Arend Jan de Aardworm zijn verdienmodelletje weer profileren door een censuurwens als retorische vraag te verpakken. Van types als Boekie zouden de De Winters van deze wereld helemaal niet vrij mogen spreken op de NPO, die mogen alléén op de NPO als ze bij de gevestigde kliek aanschuiven, gepareerd door vijf tegenstanders (waarvan twee presentatoren van het programma) zodat de veilige slotconclusie kan worden getrokken dat hij een extremist is, en dus fout, en als zodanig goed aan het publiek moet worden gepresenteerd. Het vieze twietje van Aad doet allemaal heel erg denken aan Alexander Pechtold die bij Pauw en Witteman aan PVV-stemmers ging uitleggen dat zíj het niet snappen. Het verschil is: na jarenlang de andere kant onder te schijten, is die andere kant nu gewoon z'n eigen omroep begonnen. Jammer joh!

En dan zie je dat types als Aad (en Ebbinge en Laroes en Schnabbelpenninck en noem die opiniecommunisten allemaal maar op) helemaal niet kunnen wennen aan een NPO zonder de subtiele censuur die nodig is om alles terug te brengen tot hún wereldbeeld. Dezelfde moraalpaniek als bij Musk die Twitter koopt. Je moet Ongehoord Nieuws/Nederland niet willen verbieden. Je zou er wat tegenover moeten zetten. Maar ja het is opportunistischer voor Boekies verdienmodel om voor een verbod te pleiten - via de subtiele retoriek van de retorische vraag. Het verkoopsucces van de opiniehandel van Boekestijn is namelijk dat zijn afzetmarkt in een (media)land ligt waar mensen de verantwoordelijkheid van vrijheid helemaal niet aan kunnen. Pleiten voor inperking is veiliger dan vechten voor je overtuigingen. Er is, kortom, maar één oplossing mogelijk: de hele Publieke Omroep afschaffen. Dan heb je pas een level playing field!

Reaguursels

Inloggen

Vervelende griebel, die Boekestijn. Het is de bedoeling dat de NPO pluriform is.

Dat betekent dus ook dat ON, mits ze voldoende support aan zich kunnen binden, recht heeft op een plekje hebben in dat bestel.

Dat die Boekestijn dat niet leuk vindt, is zijn probleem. Het betekent niet dat hij ON zonder reden verdacht kan maken en hun toegang tot het bestel kan belemmeren.

Dat gezegd hebbend: ik heb nog niks van ON gezien waarvan ik geen neiging kreeg om die gasten keihard uit te lachen. Dat wil niet zeggen dat ze niet mogen zeggen wat ze vinden, behoudens verantwoordelijkheid krachtens wet.

Dus gewoon niet van die enge totalitaire geluiden maken, Arend Jan. Doe normaal.

pietvanvliet | 11-05-22 | 23:05

Haha, wappie-tv! Lekker laten gaan joh.

KritischeKrikker | 11-05-22 | 22:13

Het is een rare man maar toch heeft hij een punt.

De Treinende Rechter | 11-05-22 | 22:05

Krijgen we in NL dan ook een Ministerie van de Waarheid zoals die Totalitaire neo-communist Biden en zijn Regime?

Goed-hardt | 11-05-22 | 20:32

Er iets (omroep) tegenover stellen?
Ik dacht het niet.
Ieder ras zijn eigen omroep.
En dan heb ik in gedachte - de verschillende rassen binnen de groep Blanke Edelgermanen.

HogeNood | 11-05-22 | 19:46

Ik kijk als het effe kan graag naar ongehoord Nederland. Net als naar vandaag inside. Voor politiek correcte onzin is er op zondag weer een hoop keus. En btw, mijn IQ is geen 80. Dus hopelijk ben ik nog niet af. Maar ooit in vroeger jaren steeg het IQ van de Nederlanders beetje bij beetje, Maar dat is niet meer. Van 101 naar 97 is opvallend. Een trendomkeer, Natuurlijk geen moer te maken met omvolking, hooguit iets met bevolking. Hoewel het IQ van het Chinese volk wel nog steeds stijgt. Nu 105 maar liefst. China, het land waar de deur wijd openstaat voor wie maar wil.

squadra | 11-05-22 | 19:37 | 1

De vraag is of je die Chinese IQ-data kunt vertrouwen. Het is in het belang van de partij om de staat van het land en de bevolking zo rooskleurig mogelijk voor te stellen.

lekgoot | 11-05-22 | 20:39

Al jaren zend men op de staatstelevisie linkse woke flauwekul uit. Gekleurd, subjectief, links. Polariserend, schadelijk. En dan zeiken over Ongehoord Nederland?!

Hommel | 11-05-22 | 19:27 | 1

Voor Links is de ‘Vrijheid tot meningsuiting’ dat zij (en zij alleen) de vrijheid hebben om zonder tegengeluid hun narratief te kunnen spuwen.
Ieder die het met Links eens is, mag de mening geven, de rest moet simpelweg gecensureerd worden.

Goed-hardt | 11-05-22 | 20:36

De juiste conclusie.

ademende aarde | 11-05-22 | 18:54

Boekestijn. Fijne vent om naar te luisteren. Intelligent, beheerst. Stukken beter dan toen hij Kamerlid was.

Komjehiervaker | 11-05-22 | 18:43 | 6

@VBO_B_Niveau | 11-05-22 | 19:01: ik vermoed, maar het is niet waard om er dieper in te duiken, dat hij doelt op het verspreiden van desinformatie (die bewust wordt verspreid) vs de vrijheid van meningsuiting.

Komjehiervaker | 11-05-22 | 19:44

@Komjehiervaker | 11-05-22 | 19:44:
Het woord "desinformatie" zie je nu overal gebruikt worden door regeringen die een reden voor censuur zoeken. Juist overheden staan overigens paradoxaal genoeg juist bekend om hun desinformatie en hun framing.

Tarak | 11-05-22 | 19:59

Z’n BNR shows zijn tenenkrommend. Ouwe EU-trekpop dat het is.

amateurrr | 11-05-22 | 20:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Boekensteun (spelcorrectie maar ik laat m lekker staan) is nou typisch een voorbeeld van iemand die denkt door een pak aan te trekken, brilletje op te zetten en een geaffecteerd accent uit te braken als geloofwaardig intellectueel door het leven te kunnen gaan. Ik heb er nog maar weinig zinnigs uit horen komen. En wat is er mis met de term omvolking? Als je er binnen een eeuw in slaagt de oorspronkelijk bevolking van een continent grotendeels te vervangen door volkeren van andere continenten lijkt omvolking me een accurate beschrijving. Of en zoja hoe erg dat is, is een andere vraag. Ben ook wel benieuwd hoe Boekensteun de Europese invasie op het Amerikaanse continent zou omschrijven.

MarkiesDeBalzaque | 11-05-22 | 18:36 | 1

Als omvolking natuurlijk. Dan wel. Past prima in zijn politiek-correcte straatje.

VBO_B_Niveau | 11-05-22 | 18:47

Terugkijkend was dat idee van
1 NOS,VARA en VPRO
2 AVRO TROS
3 KRO, NCRV en EO nog niet zo slecht.
Nu bepaald de NPO alles

pejoar | 11-05-22 | 18:18

Wat het mooie is van Boekestijn is dat je er zonder meer vanuit kan gaan dat je er altijd bij wint als je hem volkomen negeert.

Mazzelstof | 11-05-22 | 18:06

Gezelschapsspel bij ons....
van tevoren aangeven hoeveel negers er te zien zijn in de reclames voor en na het nieuws; prijs is gekleurde wafels.

meneer Q | 11-05-22 | 18:00 | 1

Haha, vorige week zijn we op een vethouding van 70/30 uitgekomen. Waar de gekleurde samengestelde gezinnen de overhand hadden.
Altijd een hipster man, donkere vriendin mey flinke bos krullen en 2 Aziatische kinderen.

shimanski | 11-05-22 | 18:08

Hahaha. Fleppenstein. Is hij dan familie van Floris-Jan?

Draaikontje | 11-05-22 | 17:43

Ik ben maar al te goed bekend met figuren als Arend Jan. Ze wonen lekker veilig in een blanke omgeving, ver weg van de Marrekanen, Moslims en asielzoekers. Als je maar lang genoeg in zo'n omgeving woont, dan krijg je een vertekend beeld van de realiteit. In hun dagelijkse leven krijgen ze er niet of nauwelijks mee te maken, dus in hun ogen bestaan de problemen niet.

Ik heb weleens op een terras in een grote stad een gesprek opgepikt van zulke types en die kregen volgens mij een realitycheck. Die deden hun beklag over de grote hoeveelheid Finnen en hoofddoeken in de stad en dat het vervelende mensen zijn. Ze vinden het echter onze morele plicht om die mensen te helpen, maar zelf zouden ze niet tussen die mensen willen wonen. Ja, lekker de maatschappij opschepen met dat volk, zodat je je moreel verheven kan voelen en lekker ver weg woont van de problemen die ze veroorzaken.

Hefbrug | 11-05-22 | 17:30 | 2

Het vertekende beeld waar ook rechters zich op baseren. Ontbrekende maatschappelijke binding.

Raspatat | 11-05-22 | 17:36

@Raspatat | 11-05-22 | 17:36:-
Daarom vind ik radicale tweedeling zo fijn, waarbij die rechters en anderen met enige regelmaat gezellig met hoofddoekjes gaan breien, trik-trakken en klessebessen in Turrukkencafés.
Twee volken met twee verschillende wetgevingen.

HogeNood | 11-05-22 | 19:56

De voornaam "Arend" geeft bij mij altijd foute associaties.
De naam deed opnieuw opgang in de jaren 30 en wordt gebruikt door mensen met een boreale voorkeur.

Nu wordt dat wellicht genuanceerd door de toevoeging "Jan", maar in dit geval zou "Piet" de nuance versterken.

Dus de naam "Arend Piet" is van boreale smetten vrij.

Bolhoed | 11-05-22 | 16:56

Arend Jan is een fan van Volt en de EU. Dan weet je hoe het met de vrijheid van meningsuiting is gesteld.

thanseeuwen | 11-05-22 | 16:53

Het mooiste was dat tv programma met Boekie waarin Koenders uitlegde dat Miles Davis zo goed saxofoon speelde.

thanseeuwen | 11-05-22 | 16:51 | 2

Wezenloze types bij elkaar, blijft grappig

pejoar | 11-05-22 | 18:23

Een trompet, een saxofoon, een toeter - wat maakt het uit.

lekgoot | 11-05-22 | 20:46

Nederland = Zuid Africa 2.0 , het is alleen nog een beetje langer wachten mensen….

Baal | 11-05-22 | 16:42

Aad, heeft niet altijd ongelijk, hier sloeg hij de spijker op zijn kop, qua Rutte.
vimeo.com/2203605

b500 | 11-05-22 | 16:30

Als ik Arend hoor praten val ik in slaap, als ik hem op tv zie val ik in slaap en als ik lees wat hij schrijft dan denk ik: tiefop mafketel. Ga met je hete aardappel stem prediken voor het grachtengordel publiek en niet voor Jan en alleman.

Rdock | 11-05-22 | 16:21

Iets wat ongehoord is hoeft toch niet gecancelled te worden?

Veepert | 11-05-22 | 16:20

Ik begrijp heel goed dat sommige laagopgeleide mensen denken dat hun land omgevolkt wordt. Die mensen leven namelijk in voormalige arbeiderswijken die steeds meer op achterstandswijken lijken, en qua demografie (zonder hier een racistisch waardeoordeel aan op te hangen!) steeds meer op Marokko of Afrika lijken dan op het Nederland dat zij kenden. Deze mensen wordt niet verteld waarom zij nu daadwerkelijk over de schutting geflikkerd worden door de rest van Nederland, worden niet gewaardeerd om hun inzet of hun werk en vaak als individu niet eens voor vol aangezien of zelfs maar gerespecteerd. Deze mensen krijgen vaak geen contract, hoe hard ze ook werken. Deze mensen krijgen bijna geen kans op de woningmarkt en daarom ook geen kinderen. En hoe ziet hun wereld er dan uit na verloop van tijd? Juist. Omgevolkt. Gelukkig weet Arend-Jan het allemaal beter, en is het allemaal helemaal niet erg dat Nederland op deze manier omgaat met mensen die tot de onderklasse behoren. Beter ga je deze mensen helpen en dan stopt de complot-tyfus vanzelf.

VBO_B_Niveau | 11-05-22 | 16:20 | 6

Periscope: volgende keer verder lezen dan de 1e zin. Omvolking is het wel degelijk zegt ook VBO niveau. Ik begrijp niet dat de mensen aan de onderkant niet harder in opstand komen, hoelang gaat dit nog goed?!?

Het brein erachter | 11-05-22 | 16:52

VBO_B_Niveau | 11-05-22
Die delen van Nederland zijn het eerst aan de beurt. Arend-Jan heeft niet in de gaten dat zijn buurt vroeger of later ook de klos is.

Der Schnitzeljäger | 11-05-22 | 16:53

@Het brein erachter | 11-05-22 | 16:52: dat de mensen aan de onderkant niet harder in opstand komen, die kortzichtigheid verklaart zoveel. Nog meer dan het verhaal van de socialist die de krokodil voert in de hoop dat ie als laatste wordt opgegeten. Die socialist weet in ieder geval dat ie aan de beurt komt. Jij denkt waarschijnlijk dat het altijd de ander overkomt, jij bent nl. de volgende. Regeren is vooruitzien

SilkySteve | 11-05-22 | 17:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Wrongthink en mind control, feitelijk fascisme, komt altijd van links.

Leviticus_ | 11-05-22 | 16:19

Omvorming? Klopt. Bij ons in t dorp lopen alleen nog kleurmensen.
De rest zit in de auto of de e-bike , dat wel natuurlijk.

strawdog | 11-05-22 | 16:13 | 2

In de e-bike?

Schoorsteenveger | 11-05-22 | 16:15

Sorry. Foutje. Maar er zijn ook nog wel een paar scootmobielen en bakfietsen zie ik net. Maar da's ook apart volk. De scootmobielen zijn vooral oud, die bakfietsridders zijn zo gek om zich het Lazarus te trappen met kinderen van anderen. Het zijn net riksja's.

strawdog | 11-05-22 | 16:20

Sinds een jaar is er in Engeland via de satelliet de nieuwszender: GB-News, de Britse versie van Ongehoord Nederland, maar dan 24 uur per dag. Lekker rechts en conservatief. Kom daar maar eens om in Nederland.

Colin.Fart | 11-05-22 | 16:12 | 1

Laat ik die nu net in de zenderlijst gezet hebben, zit FTA op de Astra2, zal nog eens kijken maar laat die zender nu juist erg veel obligate negers hebben. Maar zal het nog een kans geven.

Der Schnitzeljäger | 11-05-22 | 16:51

"Gaan we hier echt gewoon mee door onder het mom van de vrijheid van meningsuiting?"
Da's een hele rare zin. "Onder het mom van", dat betekent "gemaskeerd als". Een mom, een mombakkes, is een masker, iets dat wil verhullen, iets dat zich anders wil voordoen. Maar ik kan met de beste wil van de wereld niet zien dat ON hier iets als vrijheid van meningsuiting wil presenteren wat eigenlijk geen vrijheid van meningsuiting is.
Nee, Arend Jan verslikt zich hier op Freudiaanse wijze. Hij bedoelde eigenlijk "onder de vlag van", maar als hij dat gezegd zou hebben, dan zou hij zich in zijn voet geschoten hebben, want dan was al te duidelijk dat-ie gewoon vindt dat vrijheid van meningsuiting eindigt waar een uitzending van ON begint. Dus vlucht hij, onbewust naar ik meen, naar "onder het mom van", want dat geeft de suggestie dat het hier niet om een meningsuiting zou gaan maar om iets wat überhaupt nooit in vrijheid zou mogen bestaan. Hij raakt in de war, onze Arend Jan, hij verwart iets wat volgens Arend Jan niet mag bestaan met iets wat volgens de wet niet mag bestaan, want diep in zijn brein weet hij dat het een niet naadloos past op het ander.
Arend jan verschijnt hier onder het mom van een weldenkend mens.

Schoorsteenveger | 11-05-22 | 16:10 | 2

U krijgt een 9 voor begrijpend lezen.

Hiram | 11-05-22 | 16:25

Kijk, zo'n tegel leest nou echt lekker! Tnx

Het brein erachter | 11-05-22 | 16:55

Was het niet rijkeluiskind Arend Jan Boekestijn die een Chinees voor Spleetoog uitmaakte en het protocol ten aanzien van spreken met de Koningin schond?

Overigens zou ik best wel eens een keertje met Arlette Adriani een Decupré matras willen testen.

Haberdoebas | 11-05-22 | 16:08 | 2

Moet dat per se een Decupré zijn dan? Als ik die naam hoor, dan zie ik daar altijd het hoofd van die mevrouw bij die het met zoveel liefde over "onze matrassen" heeft.

Schoorsteenveger | 11-05-22 | 16:14

Typo het moet aarsworm zijn.

bijna_raak | 11-05-22 | 16:08

Arend Jan Boekestijn is dat iemand?

Colin.Fart | 11-05-22 | 16:00

Arend (adelaar) en censuur, een vertrouwde combinatie.

Mr_Natural | 11-05-22 | 15:59

"Dezelfde moraalpaniek als bij Musk die Twitter koopt."
Heee, maar Trump mag terug.
Afgezien daarvan, ON is puur vermaak.
Jiskefet maar dan serieus bedoeld.

Beste_Landgenoten | 11-05-22 | 15:59 | 1

Musk is helemaal niet van de VvM. Kijk hoe hij met ontevreden personeel omgaat. Of met ontevreden klanten.

Après toi | 11-05-22 | 16:03

In de Zwarte Piet discussie werd gesteld dat mensen van kleur zich vroeger niet herkend en in de schoolboeken en tv-series. Nou mijn blonde dochter van 14 herkent zich nu niet in tv-reclames. Ze noemt ze bruine mensen. Afijn, ze zit dan ook op een roomblanke school in Amsterdam Zuid.

Piet Karbiet | 11-05-22 | 15:52

Gaan ze het eens over écht serieuze zaken hebben ipv dat achterlijke Zwarte Pieten journaal, is het weer niet goed.
Gelukkig neemt niemand AJ Brokkenpap serieus.
Mag af en toe z’n blaas legen bij BNR, niemand weet waarom, maar goed.
Flip de Winter! Lang niets van gehoord.
Maar TV kijken? Dat ook weer niet.

Ruimedenker | 11-05-22 | 15:51 | 1

Af en toe?!? Tegenwoordig op BNR, èlke dag!

Het brein erachter | 11-05-22 | 16:57

Die circusfiguren bij Ongehoord NL praten zoveel poep dat ze niet meer naar de wc hoeven. Verbieden is onzin, maar wel bizar dat er belastinggeld naar zulke kletsverhalen gaat. Kan ON zich niet terugtrekken in een gratis donker hoekje op FaceBook net als de anti-vaxxers?

Diederik_Ezel | 11-05-22 | 15:49 | 3

Dat geld kan beter besteed worden aan documentaires over Kaag, vind je niet?

Mr_Natural | 11-05-22 | 15:51

Dat deden ze eerder ook omdat minister Slob de aanmeldtermijn opeens met een jaar had verlengd.

Piet Karbiet | 11-05-22 | 15:54

Ach, in dit geval begrijp ik het wel. Hier wordt belastinggeld op de publieke zender misbruikt voor alleen maar nepnieuws en desinformatie De lieve schat snapt geen reet van de medische wereld. Leuk dat je rechten hebt gestudeerd, maar dat doet iedereen tegenwoordig bijna.

Clavo | 11-05-22 | 15:46

Heerlijk die eerste alinea.

guldenmiddenweg | 11-05-22 | 15:45

Omvolking is leuk! Op vakantie in eigen land met een Afrikaans/Aziatisch teintje er bij. Gratis! Goedkope verweg vakantie! winwin!

Acidstain | 11-05-22 | 15:40

Je kan ook doen wat de rest van Nederland met de NPO doet: niet meer kijken.

dyslexieman | 11-05-22 | 15:37 | 2

Het klokhuis is wel leuk toch?

urbanops1983 | 11-05-22 | 15:41

@urbanops1983 | 11-05-22 | 15:41: Het Klokhuis is de eerste stap in het Deug-gereed (met de D van D66) maken van je kinderen.

Aristotalloss | 11-05-22 | 16:07

Veel reaguurders die nog steeds het concept VvMU niet snappen.

"De overheid kan je niet vervolgen voor de woorden die je spreekt"

That's it, de rest is maatschappelijke consensus over wat je zegt en wie je daarvoor een podium geeft. Flipje de Winter zijn nazi-woordjes niet laten spreken op nationale televisie, heeft geen fuck met VvMU te maken. Nazi-woordjes hoeft niemand een podium te geven, al helemaal niet betaald uit de Staatskas.

Linkse Zakkenvuller | 11-05-22 | 15:37 | 6

@Linkse Zakkenvuller | 11-05-22 | 15:45: AJB inclusief mijzelf, u is siamese tweeling? Of is dit ook al een letterbak categorie?

bijna_raak | 11-05-22 | 16:12

Er is nogal een verschil tussen het zelf niet willen zien of het willen cancelen (dan wilt u het van de buis en roept u openlijk op tot censuur.

Censuur heeft nooit 1 land verder geholpen, ik vind uw uitspraken zeer gevaarlijk. Het engste is nog wel dat u dit totaal niet ziet, 0,0 zelfreflectie

the_w | 11-05-22 | 19:12
▼ 3 antwoorden verborgen

In Belgie hebben ze deze uitspraak gedaan ivm omvolking:
"Een kat die wordt geboren in een viswinkel, is nog geen vis". Vul zelf maar in wie er bedoeld worden.

small_town_dude | 11-05-22 | 15:37 | 4

Flipper?

Après toi | 11-05-22 | 15:42

Mensen die analogieën maken en zich niet afvragen of de analogie wel klopt?
Een analogie is geen bewijs.
De tekst van de analogie kan wel kloppen. Maar klopt de toepassing wel?

Harrie Jekkers:
Als een vrouw zwanger is, is de baby dan van de vrouw of van de man?

Als je een geld in een sigarettenautomaat gooit,
zijn de sigaretten van jou, of van de automaat?

AdvocatusDiaboli | 11-05-22 | 15:58

@AdvocatusDiaboli | 11-05-22 | 15:58: U maakt het wel ingewikkeld. De kat en de vis zijn metaforen, en u beschrijft meer een filosofische variant van de metalepsis.

small_town_dude | 11-05-22 | 16:15
▼ 1 antwoord verborgen

omvolking? wat een complot! wat een gekkies bij ON! Iedereen weet toch dat die 800 jonge arabieren per week hier komen om het tandartsentekort op te lossen?

Ir. Wilhelmus | 11-05-22 | 15:37

@Van Rossem Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat Ebbinge, Laroes en Schimmelpenninck het nou eens zijn met die flapdrol van een Arend-Jan. Sterker nog, ik zie Ebbinge vanuit een artistieke hoek als een voorvechter van die vrijheid, met daarnaast de vrijheid van meningsuiting. Prima dat je een sfeertje wil maken, maar kom wel met een beetje onderbouwing.

Balzakius | 11-05-22 | 15:36

Laat Arend Jan Boekestijn de vele negers in de reclame dan maar eens verklaren. Lijkt er toch sterk op de we voor iets klaargestoomd worden. Daarnaast de EU die aangeeft dat we vooral veel Tunesiërs, Egyptenaren en Marokkanen nodig hebben, alsof dat zo'n succes is of wordt.

Der Schnitzeljäger | 11-05-22 | 15:35 | 7

@Clavo | 11-05-22 | 15:48: Absoluut. Bij Europese films tel ik altijd de deugpunten. De zwarte kleinkinderen, de transgenders, de humeaus en ga zo maar door. Dat zal met subsidies te maken hebben. Oh en natuurlijk zijn het altijd vrouwen die de baas zijn. Heel zelden zie je nog een man in een leidinggevende functie. in die films.

ChalinaRosa | 11-05-22 | 15:52

@Clavo | 11-05-22 | 15:48:
Kun je nagaan, een soort onbevlekte ontvangenis (hoop dat u de bijbel ooit heeft gelezen).

Der Schnitzeljäger | 11-05-22 | 16:46

Gezelschapsspel bij ons....
van tevoren aangeven hoeveel negers er te zien zijn in de reclames voor en na het nieuws; prijs is gekleurde wafels.

meneer Q | 11-05-22 | 18:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Hé! AJB!
Er zit een knop op je TV!
Die helpt je zo uit de puree.
Druk hem in, dat valt niet mee.
Censuurtje buiten zetten..

marcoplarco | 11-05-22 | 15:35

NPO? Is dat niet die kliek waar het naar ouwe lullen stinkt?

UnderTheDevil | 11-05-22 | 15:33

Ja, Boekenstijn. Dat is vrijheid van meningsuiting.
Maar helaas leven we weer in een verzuild omroepland.
Of een verbubbeld omroepland, eigenlijk.

Dus je krijgt eigen-parochie-praters die geen weerwoord meer krijgen, en geen echte dialogen meer waar opvattingen worden getest.
En dat is niet alleen bij ON.

Je krijgt misschien Sven Kockelmann tegenover je die verhoordertje gaat spelen, ook vermoeiend.
Of heel misschien Tweebeeke, waar Wilders voor wegdook.

Dus het wordt steeds dommer.

AdvocatusDiaboli | 11-05-22 | 15:33 | 2

De lucht groen noemen is geen mening, dan moet je naar de oogarts.

menage | 11-05-22 | 15:34

@menage | 11-05-22 | 15:34:
Dan nog knikken ze bij ON.
Ze willen geen verdieping. Ze willen leden en kijkers. Of het klopt of niet maakt ze blijkbaar niet uit.
Tot zover de journalistieke integriteit bij ON.

AdvocatusDiaboli | 11-05-22 | 15:47

AJB beweegt zich binnen het salonfähige domein en schuift in zijn veilige en overzichtelijke sociaal liberale bubbel telkens een beetje heen en weer maar komt nooit echt tot de kern van de zaak. En dat is dat er naast het bekende linkse narratief ook ruimte moet zijn voor andere meningen, ook al ben je het er misschien niet mee eens. Dat heet vrijheid van meningsuiting en dat zou juist deze man moeten begrijpen.

Valka | 11-05-22 | 15:32

Het is een idee dat sinds corona een flinke vlucht heeft genomen: dat altijd beide kanten van de zaak moeten worden belicht, ook als een van de kanten aantoonbaar gestoord is. Valt mij op dat GS zich uitspreekt tegen wappies, maar de deur wel op een kier laat, door wel voor een soort 'tegengeluid' te zijn.

StiekemeBunzing | 11-05-22 | 15:32 | 4

Schrijnende is dat een deel van die wappies wel gewoon gelijk had wat betreft narratiefvorming, dempen van tegengeluiden, angst aanwakkeren om plannen door te drukken meer dies zij.

Daar kun je tegenin brengen dat als je maar genoeg onzin uitkraamt er altijd wel iets is dat klopt. Maar dan ga je wel voorbij aan 't gegeven dat ook 't opgerispte verhaal of narratief er ook weleens ernaast kan zitten, net als dat iemand die doorgaans onzin uitkraamt op sommige vlakken misschien wél een keer gelijk heeft.

De enige manier om dat uit te zoeken is om iedere lead uit te pluizen, je komt dan er snel genoeg achter op wat wel of niet te bewijzen valt.

ReyNemaattori | 11-05-22 | 15:54

Het resultaat is wel lezen maar niet (meer) betalen.

Veepert | 11-05-22 | 16:27

Wappies worden wappies genoemd door mensen die vrijwel nooit echt weten waarom ze 'iets vinden'.
En zichzelf in de tussentijd superieur achten.
Dat terwijl ze een gedeelte van de bevolking minder dan henzelf achten, kortom de zgn hoogopgeleide mensen hebben niets maar dan ook niet van de geschiedenis geleerd.

the_w | 11-05-22 | 19:09
▼ 1 antwoord verborgen

Het is Arend-Jan Boekenbal anders aardig gelukt om ene Bart Nijman over de rooie te jagen. Niemand neemt deze lichtgewicht kwast ('historicus') toch serieus?

bisbisbis | 11-05-22 | 15:31

Het is leuk voor Rob de Wijk dat hij een partner in vlog heeft maar het is duidelijk waar de urgentie en waar de 'see me' zit.

Einde van de Domheid | 11-05-22 | 15:30

Omvolking? Belachelijk!!!! Oh ja, vanuit de niet bestaande islamisering wensen wij inmiddels het hele land een fijne ramadan en een goede Eid al Fitr! Omvoling,, ppff belachelijk!!!

Mokum Kosher | 11-05-22 | 15:29 | 1

U bent al aardig geïndoctrineerd.... de rest van Nederland zegt 'suikerfeest'.

bisbisbis | 11-05-22 | 15:32

Omvolking, overbevolking er zal hoe dan ook geen woord over mogen worden gezegd door deugend Nederland. Maar ondertussen giga huizen tekort. Huisarten te kort en ga zo maar door. Maar nee hoor laten we vooral niet de feiten benoemen. We zijn verloren want politiek Den Haag neemt ook geen enkele maatregel...

DrachiR | 11-05-22 | 15:29 | 2

Politiek Den Haag neem geen enkele verantwoording meer. Nergens voor.

ChalinaRosa | 11-05-22 | 15:46

Sterker nog de regering bevorderd de immigratie vanuit alleen bepaalde delen van de wereld ! Gaat er nog geen lichtje branden intussen ? Mvgr

Baal | 11-05-22 | 16:58

Terecht, Flipje de Winter volledig leeg laten lopen met Nazi omvolkings-theorieën met een soppende Raisa die onzeker knikkend alles bevestigd, hoort niet thuis op de Publieke Omroep.

Rechts-conseratief geluid, prima. Kom maar door. Nazi-complottheorieën zonder enige vorm van kritische bevraging hoor niet betaald te worden van belastingsgeld.

Linkse Zakkenvuller | 11-05-22 | 15:28 | 7

@Linkse Zakkenvuller | 11-05-22 | 15:33: In zijn algemeenheid, ik zie vaak linkse politici/schrijvers etc leeglopen op de publieke omroep over complottheorie CRT, of institutioneel racisme, zonder enige vorm van kritische bevraging. En de WOII wordt er door links ook vaak bijgesleept. Je moet nu niet de ketel verwijten dat ie zwart ziet.

small_town_dude | 11-05-22 | 15:40

@small_town_dude | 11-05-22 | 15:40: Whataboutism is een drogreden. Alles wat je zegt, heeft geen fuck met het onderwerp van dienst te maken. We hebben het over ON + Flipje de Winter. Lees het topic plus mijn reactie anders nóg een keer.

Linkse Zakkenvuller | 11-05-22 | 15:42

@Linkse Zakkenvuller | 11-05-22 | 15:42: Het is zeker geen Whataboutism. Het is eerder een hypothetische omdraaiing. En Filip de W is een lul, maar mijn reactie gaat vnl over jouw laatste zin. \Ik had niet verwacht dat ik mijn reacties nog moest uitleggen aan iemand van uw statuur.

small_town_dude | 11-05-22 | 16:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ken dat hele Ongehoord Nederland niet maar ik begrijp dat Terry zijn eigen TV omroep heeft.

Niet_Van_Hier | 11-05-22 | 15:28 | 1

Volgens mij is Thierry sinds hij zo schaamteloos kond deed van zijn begrip voor de inval van Rusland in Oekraïne, bij ON gecanceld!
Zelfs ON heeft z'n grenzen lijkt het.

Aristotalloss | 11-05-22 | 15:45

Een goed antwoord is beter dan censureren

Mark van Leeuwen | 11-05-22 | 15:28 | 1

Klopt, maar "goed" wordt niet eenduidig geïnterpreteerd.

Veepert | 11-05-22 | 16:31

Nou, bij ON kan iemand als dr Jan van de Beek rustig uitleggen waarom de immigratie voor ons land straks onbetaalbaar wordt. En Amed

Piet Karbiet | 11-05-22 | 15:26 | 4

Maar ze waren het wel eens dat VI moest ophoepelen.
Dus kijk ik ook niet meer naar ON.

gato | 11-05-22 | 15:36

Ai gato, had ik even gemist. Zijn je citroenen al limoncello?

Piet Karbiet | 11-05-22 | 15:40

Ik kijk wèl naar ON. Inderdaad wordt het niet smeuig gepresenteerd, maar je hoort hier wel meningen die bij anderen weggeblaft worden.

langelat | 11-05-22 | 15:43
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang er ruimte is voor het gesubsidieerde Joop.nl is er ook ruimte voor Ongehoord Nederland, hoe amateuristisch en lachwekkend die zender ook is...

First Contact | 11-05-22 | 15:25 | 2

Ze zijn inderdaad goed vergelijkbaar.

Après toi | 11-05-22 | 15:45

Het feit dat u het een zender noemt maakt mij al duidelijk dat u er niet naar gekeken heeft.....
Maar uiteraard heeft u er wél een mening over, wat bent u een modern mens

the_w | 11-05-22 | 19:03

Ik vind dit voor GS best wel een pittige tekst over Arend Jan Boekestijn.

fokkewoelf | 11-05-22 | 15:24

Ja natuurlijk. Roepen ze op tot het plegen van geweld of misdrijven? Nee? Dan is het gewoon vrijheid van meningsuiting. De VvMU is niet in zoveel verdragen en grondwetten vastgelegd om te garanderen dat iedereen kan zeggen wat iedereen wil horen, maar om te garanderen dat iedereen kan zeggen wat niet iedereen wil horen.

Jan Slot | 11-05-22 | 15:24 | 1

Eens.

lanexx | 11-05-22 | 16:11

‘Moraalpaniek’ kan wat mij betreft door voor het woord van het jaar.

Computer_says_no | 11-05-22 | 15:24

Ongehoord Nederland is een zender voor Tokkies, Onrendabelen en Wappies. Van mij mogen ze, maar aan mensen met een IQ hoger dan 80 zijn hun programma's natuurlijk niet besteed.

Après toi | 11-05-22 | 15:24 | 7

Ik hoor inderdaad graag meningen en feiten van beide kanten, Apres.

Piet Karbiet | 11-05-22 | 15:43

@Piet Karbiet | 11-05-22 | 15:43: Er is niks mis met een rechts en/of conservatief geluid. Maar zodra er echt aantoonbare onzin wordt gespuid, haak ik af. Zie de Covid-standpunten die op ON worden verkondigd.

Après toi | 11-05-22 | 15:48

Och ja, noem ons weer onrendabel (ben ik wel) tokkie (verre van, juist best lief tegen mijn ongeving) en iemand een wappie noemen getuigd van te weinig tegenargumenten.
U bent trouwens nog nooit op een inhoudelijk argument betrapt.
U leeft in een echokamer en schrikt van elk geluid welke u niet gewend bent.

Zoek het probleem eens bij u zelf, dan word u misschien een iets minder vervelend mens.

the_w | 11-05-22 | 19:06
▼ 4 antwoorden verborgen

ON.
"O, Nazi's."
Dat ga je dan krijgen.

Rommelig, opgefokt en snelle anti-linkse flitsen waardoor je niet weet wat je rechtse mening echt zou moeten zijn. Want rechts moet een eigen idee over iets hebben. Alleen een beetje tegen links zijn dat is niets. Dat is voor de mensen die rechts willen zijn omdat daarom, maar helemaal geen eigen mening hebben.

ON wordt niet de rechtse omroep die rechts nodig heeft.
Volgende.

AdvocatusDiaboli | 11-05-22 | 15:24

Ik heb twee afleveringen gezien, en vraag me oprecht af of er veel slechtere tv-programma's gemaakt zijn. Holy shit wat een cognitieve diarree.

Errujd | 11-05-22 | 15:22 | 1

Heeft u ook inhoudelijk er wat op aan te merken?
Ik weet zeker dat u niet verder dan de 'clips' gekomen bent.

the_w | 11-05-22 | 19:04

Ik ken, buiten mijn moeder van tegen de 100, echt serieus niemand die ooit nog tv kijkt, behalve sport. Het verbaast me echt dat er dus nog mensen zijn die wel nog kijken.

John McClane | 11-05-22 | 15:22 | 8

Gisteren legio reaguurders die het songfestival recenseerden.

BrutusBosch | 11-05-22 | 15:43

Hier idem. TV kijken houdt hier voor 99% in streamingservices. Maar ik zou dat ding niet missen mocht hij weg zijn.

Super Grover | 11-05-22 | 15:59

Via streaming kijken is nog steeds TV kijken. En dan maar wachten, tot de volgende aflevering op woensdag om 17:00 uur online komt. Hahaha, zoveel mensen kijken nog gewoon TV.

Het brein erachter | 11-05-22 | 17:06
▼ 5 antwoorden verborgen

"Onder het mom van VvMU" bestaat niet. Je hebt OF wel VvMU, of niet.

Asteroid-B612 | 11-05-22 | 15:21 | 2

Desalniettemin: Een 'mom' (een masker, de schijn, een vermomming, een camouflage) kan wel degelijk van toepassing zijn op het begrip 'vrijheid van meningsuiting'.

bisbisbis | 11-05-22 | 15:55

@bisbisbis | 11-05-22 | 15:55: Hmmm, ik dacht, etymologisch gezien, aan "vermommen" (op zich een mooi woord) MAarrrr, als iets digitaal is (een Boolean, iets is OF wel waar OF niet) weet ik zo zeker nog niet of je daar "vermommen" op kan toepassen.

Asteroid-B612 | 11-05-22 | 17:58

Die zender is wel echt ongehoord kudt! Denk stiekem nog steeds dat het satire is, als ik bedenk dat het echt is word ik er een beetje triest van. Maar goed, cancelen hoeft niet van mij, ik kijk gewoon niet.

Capt. Iglo | 11-05-22 | 15:20

""Omvolking"" past precies in wat al jaren gaande is in Nederland en Europa.

meneer Q | 11-05-22 | 15:19

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen