Ook Zelensky maakt wel eens een foutje
Soms glipt er wel eens een banaan doorheen
Want soms is bovenstaande foto de hoofdfoto van je post over de Oekraïense V-Day waarin je 's lands "Day of Victory over Nazism" viert. Hint: even inzoomen. Maar dat gebeurt natuurlijk de beste en al helemaal in Oekraïne want daar, ja, daar struikel je er nogal makkelijk over. Ook het Oekraïense ministerie van defensie plaatste dezelfde foto's en tekst. Tijdje later weer verwijderd, want ze kunnen zelf ook wel inzoomen. Maar goed, sowieso wel doodvermoeiend hoe twee Slavische volkeren die allebei (Rusland absoluut ook) nazi's in de gelederen hebben elkaar heen en weer van nazisme blijven beschuldigen.
Ook de NAVO kan het gebeuren!
Kan gebeuren Getty!
Social
Bovenste plaatje: Russische nazi
Reaguursels
InloggenDe Britse historicus Mark Felton heeft zich verdiept in de nazi-symbolen die door de Azov manschappen worden gedragen.
---> watch?v=HGdUtUefjCA
"Oekraine" en old skool "nazi's", daar waar die termen tezamen komen, kan deze indrukwekkende foto niet ontbreken:
"The Holocast by Bullets", Ukraine 1942, Jewish Action [operation], Ivangorod
en.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust_i...
Zou Putin dan toch gelijk hebben? Are we the bad Guys?
Het zijn minimaal 2 ideologien of machtsblokken die een wedstrijdje verpissen doen. De bevolking aan beide kanten is de pineut.
Talloze burgers vermoorden is hetzelfde laken een pak iig, en je opposite vergiftigen idem, dus nee.
Wat is dit voor cancel-cultuur: mag je als vermeende neonazi niet meer je land verdedigen tegen een agressor dat je hele land in puin schiet en je medeburgers zonder medelijden en zonder reden vermoord?
Dat schrijft hij toch niet?
Iemand beschuldigen van nazisme met een foto van een van je eigen militairen met een nazi-symbool is gewoon hypocriet ten top. Overigens kan een nieuwsberichtje moeilijk als cultuur gezien worden en heeft dit hele bericht niets met cancelen of een cancelcultuur te maken.
Die doodskop met twee botten zijn geen specifiek nazi symbool. In de VS is er zelfs een beroemde/beruchte vereniging genaamd Skull and Bones. nl.wikipedia.org/wiki/Skull_and_Bones...
Het zijn twee totaal verschillende logo's. Die van skills &Jones lijkt meer op die van de piratenvlaggen. Alleen dan zonder kromzwaard.
@gaffelbaard | 12-05-22 | 00:57:
Skull and Bones.
Deze doodskop met botten wel. Is specifiek nazi symbool.
@Usumani | 12-05-22 | 01:01:
Ja, klopt. Die ene die die soldaat draagt wel.
Toch wel, en meer specifiek is dat "The second version of the SS-Totenkopf; used from 1934 to 1945".
en.wikipedia.org/wiki/Totenkopf
en.wikipedia.org/wiki/Totenkopf#/medi...
@tharealkuffar | 12-05-22 | 01:07:
Zoals ik al zei: Ja, kijk maar naar de badge van die soldaat. Maar die van skull and bones uit de link van Peter_k, is die van de "Jolly Roger" flag. Ik blijf erbij, het zijn verschillende symbolen.
Vergelijk het maar zo: met het jezus-kruis en het ehbo-kruis; alletwee een kruis, en toch twee verschillende symbolen met een verschillende geschiedenis, achtergrond en betekenis.
Mijn mening. Ik vind het echt 2 verschillende symbolen,.
Symbool is maar symbool. Hoeft niet zo te zijn dat elk speldje dat je op je uniform betekent dat je volledig achter de totale historische contekst staat.
Ik heb vroeger ook een een DoeMaar button gedragen.... En vind niet alle reggae leuk...
@tharealkuffar | 12-05-22 | 01:07: nee hoor, staat symbool voor "pirates of the caribbean"
Je bent gewoon een domme Harry als je in deze oorlog met zulke badges rondloopt, als je tegenstander het later voor propoganda doeleinden kan benutten.
Onjuist. Dit is exact de totenkopf zoals gebruikt tijdens de Tweede Wereldoorlog door de Schutzstaffel (SS). De patches zijn gemaakt met hoeken tussen bot en schedel die identiek zijn aan de totenkopfs zoals gegoten voor deze nazi’s. Specifieker: deze werden gedragen door de SS-Totenkopfverbande. Dat waren bewakers van concentratiekampen.
@Het brein erachter | 12-05-22 | 01:42: klopt, en een mening is maar een mening. Zoals kritiek hebben op immigratie o.i.d. ben je ook meteen nazi.
Heb je niet eens een symbool voor nodig!
Symbolen komen vaak uit de oudheid, grieken etc. Dus alleen tot een eeuw terug kijken is erg kortzichtig.
@gaffelbaard | 12-05-22 | 00:57: www.imdb.com/title/tt0066625/
@GizzleMolby | 12-05-22 | 07:58: Tankbemanningen van de wehrmacht (dus niet van de waffen-SS) droegen de totenkopf ook, op de revers. Het symbool is al veel ouder en een beduidend grotere variant werd in de 18e en 19e eeuw op de bontmuts gedragen door de zg. Totenkopf huzaren,
De onderscheiding teken voor het leger : die heb je overal om wat voor soort reden. Niks mis mee, behalve wanneer ze het leger proberen af te schaffen. Maar eh, dat duurt nog wel even, ik neem aan zo'n 500 jaar, o.i.d.
Legers zullen altijd blijven bestaan. En sommigen zullen speldjes op doen.
In mijn ogen is belangrijker dan speldjes: hoe gedraag je je, als tegenover een weerloze bevolking staat, zoals in Butsja (of hoe dat ook gespeld wordt). Dat maakt het verschil!!
Daarbij kan een oorlog van een voorheen normaal persoon een beul maken....
@Het brein erachter | 12-05-22 | 01:47: In de Neurenberg is die gedachte inderdaad geïdentificeerd als de primaire oorzaak van alle oorlogsmisdaden. Agressie is "the supreme international crime" omdat het "contains within itself the accumulated evil of the whole". Het is de basis onder het idee van de internationale wereldorde waarbij machtige landen niet zomaar andere minder machtige landen aanvallen omdat ze dat kunnen en om hen moverende reden graag willen.
Dat was de misdaad die Amerika beging in de oorlog tegen Irak en het is de misdaad die Rusland begaat tegen Oekraïne, met dat verschil dat voor de VS het puur een oorlog van keuze was en Rusland vanuit een Russisch perspectief dit ziet als een overlevingsoorlog. De reden overigens waarom dit voor helemaal niemand goed kàn aflopen.
Ze leven daar gewoon nog in de middeleeuwen. Sterven voor een vlaggetje enzo. Nog geen normale dingen om je over op te winden, zoals de hypotheekrente of promotie van je debiele collega. Hun BNP ligt rond 2500 dollar pp. Bij ons dik 50k, Rusland 10k. Een stukje Ethiopië in ons midden. Niet mee bemoeien zei m'n opa al. En de komende 100 jaar zeker geen lid van Navo, EU of de Avro. Héél Azië, Afrika en Latijns-Amerika veegt z'n reet af met die sancties. "Niet ons probleem", zeggen ze daar. China werkt aan een eigen Swift, waar Biden geen pinpas van krijgt en Poetin wel. Maar wij moeten ons er weer mee bemoeien. Zitten straks zonder gas, omdat een blaag uit Uden minister is geworden. Beste advies is om gewoon op afstand te pleiten voor staakt-het-vuren en aan de onderhandelingstafel de Russen die bij Rusland willen horen zelfbeschikking te geven. Precies wat intelligente Duitsers al tijden zeggen. Voor vlaggetjesmensen en Saint Javelin shirtjes hebben we voetbalstadions uitgevonden.
Hulde. U hebt vast realisme gestudeerd.
@borderlijntje
Mooi beschreven. Mijn complimenten.
Russen die bij Rusland willen horen zelfbeschikking...
Het zijn Oekraïners met een Russische achtergrond toch? Dus, in een zin samengevat: deze oorlog is er omdat Zelensky weigert ze zelfbeschikking te geven.
Daar kan je het mee eens of oneens zijn. Feit blijft dat veel mensen in oost-oekraine en daarbuiten het wel ze zien.
En ook daar kan je het mee eens of onmens zijn, maar zo'n gek idee is het niet. Vind ik. Ik trek even een vergelijking met onze eigen geschiedenis: de Belgische revolutie rond 1830. Bijna 10 jaar later erkende Willem I België. Nederland was een flinke lap grond kwijt, maar het bracht onze landen wel vrede.
@gaffelbaard | 12-05-22 | 00:43: Het grote verschil is dat Belgie zich afsplitste van Nederland en Frankrijk, en onafhankelijk werd.
Putin is beter te vergelijken met Bonaparte.
Hij kan geen flikker geven om de identiteit/ethniciteit van de mensen op het grondgebied dat momenteel veroverd word.
Die mensen zijn Russischtalig, niet Russisch, die vechten even hard mee in deze oorlog.
Dat ze het minder zagen aankomen kan best, dat ze er blij mee zijn, 93% van de mensen niet....
Slap gelul. Jij dent niet een oorlog ergens of paar debiele landen die landjepik doen geen invloed hebben ergens, ooit op jouw inkomen, baan en sancties?
Ja, echt waar? Knap van je die cofabulatie.
Samen met Hans van Baalen... RIP
@Theodorus.Goldbach | 11-05-22 | 23:08: u mist een 'n', maar vooral veel liefde.
Ik zou het die lui gewoon eens vragen wat ze bedoelen met die patches.
Volgens mij iets wat wij niet helemaal begrijpen. Of misschien zijn ze wel compleet achterlijk.
Die oorlog is al wat langer gaande, nationalisten hebben zich al lange tijd geleden aangesloten bij Oekraïne. Die waren erg fanatiek en deden hun werk goed en zijn met de jaren geïntegreerd in de strijdmacht, en nu kunnen ze niet echt meer om ze heen. Maar dat ligt natuurlijk zeker vandaag de dag nogal lastig allemaal.
Oekraïners stammen af van de Vikingen. Veel van hun "symbolen" zijn nogal apart.
Dit wil trouwens niet zeggen dat er geen nazi's zijn daar. Extreemrechts won immers 2% van de stemmen daar.
Hee vriend! Je zou nog bewijzen dat er in Nederland meer dan 2% v.d. stemmen naar extreem rechts (lees: nazi) zijn gegaan, dit in tegenstelling tot de Uk waarvan jij beweert dat dit slechts <2% zou zijn geweest. Welnu, ik zet vast koffie en wacht je response af, je mag overleggen met je achterban.
'Wij'?
Count me out. Please.
Dank u.
Wat lul je nou, nl.m.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne...
Die Oekrainers hadden net de Holodomor gehad toen de (echte) Nazi's kwamen. 'Anything better than Stalin' was het een beetje op dat moment.
ss totenkopf fan?
edit: maar serieus, dat is het exacte embleem. www.google.com/search?q=ss+totenkopf&...
Dat ‘nazi’ is zo ongeveer even nietszeggend en onnozel als dat ‘wappie-gezever’ tijdens de ‘grieppandemie’.
Een dooddoener, meer niet.
Ook toen van die idioten die iedereen maar wappie noemden die klaar waren met het gelul van Hugo, Jaap en Mark.
Echt, polemische hoogstandjes waren dat.
Did nazi that coming, what are we Göring to do about it? These kind of things are such a pain in the *ss
Naize !
Er was een aantal topics terug een discussie gaande over wat nu exact de definitie van een nazi was. Ze zijn op er op dit moment over eens dat een nazi in ieder geval een gaskamer moest hebben, anders is het geen echte nazi (let op: niet mijn woorden, he!). Misschien kunnen we gradaties instellen, nazi 1e t/m nazi 10 graad, van hardcore (strekkerarmpje) t/m museum bezoeker of antiquiteiten verzamelaar of zo. Enfin, ze hebben op links cq. midden nog geen sluitende definitie, maar smijten graag met de term: nazi.
Mein Kampf was dan ook een warrig boek. Ik denk dat de nazi's zelf niet eens zouden kunnen beschrijven wat nazisme precies is. Buiten beestachtig, misdadig en moordzuchtig om.
In mijn optiek was het WWII nazisme een doods en terror cult. Feitelijk een soort van uit de hand gelopen sekte. Mein Kampf heb ik nooit gelezen en heb daar ook geen behoefte aan, heb mij laten vertellen dat het een vrij dommig boek is. Echter, daar zijn er meer van met enorme aantallen volgelingen, dit lijkt mij veel problematischer. Wat Ru nu doet is oude koeien uit de sloot vissen qua retoriek.
De term ligt heel gevoelig, dus gemakkelijk om mensen te framen en monddood te maken. Vooral vanuit links is het een graag toegepaste techniek. Vaak ongepast en zeer kwetsend voor iedereen die de ware aard van nazisme heeft meegemaakt.
Ik vind dan ook dat gedweep met vlaggen en kreten als slava Ukraina in Nederland behoorlijk dom. Bijzonder ook dat het doorgaans door mensen gedaan wordt die een Nederlandse vlag ophangen al snel nationalistisch vinden en vinden dat het Wilhelmus ook wel vervangen mag worden voor een moderner en inclusievere variant. Maar vol nationalisme gaan voor een land dat je niet kent, das zo heerlijk mondain dezer dagen natuurlijk!
Mooi gesproken
Pfff, dat zijn wel heel veel aannames.
Ben wel een beetje klaar met die nazi en putler roepers. De schaal waarop door de nazis in WO2 op een systematische manier een volk bijna uitgeroeid is is met weinig andere misdaden tegen de mensheid te vergelijken. Hooguit komt het nog dodelijkere communisme in de buurt of en een Arabische ideologie in de recente geschiedenis.
Dat heb ik nou ook. Vroegah waren het vooral linkse luitjes die iedereen voor fascist of nazi uitmaakten. Daarna kwamen de woke figuren.
En nu smijt iedereen met die term. Dat heb je helemaal niet nodig om Putin te zien als een enorme schoft en de inval in Oekraïne scherp te veroordelen.
Precies. Als dit al echte nazi's zijn (dat wil zeggen een nazi-achtige ideologie aanhangen en uitdragen), dan zijn het nazi's light. Gematigde nazi's. Maar goed, hier ben je tegenwoordig al een nazi als je iets van Soros vindt.
Precies.
De meesten die meededen, deden..... deden gewoon mee. Alsof je lid was van de Donald Duck Club. Je hoorde erbij en kon ergens over meepraten en had geen gezeik. De échte Dirlewangertjes of Freislertjes zouden in andere gelijkwaardige sociale systemen ook tot volle glorie zijn gekomen. Zelfde vleesje ander sausje.
@MickeyGouda | 11-05-22 | 22:13: Mrs. M... please whisper a few more words of wisdom to the audience...
(How good to see you btw!)
Wow, had eigenlijk een shitstorm verwacht op mijn reactie, ben verheugd te vernemen dat er mensen hetzelfde denken.
Fascist is een algemenere term. Voor veel mensen is de term nazi expliciet voorbehouden aan de tweede wereldoorlog. Er zijn nog mensen onder ons die de ontberingen hebben meegemaakt, wat mij betreft houden we dat voor de verwijzing naar de Duitse bezetters met hun ideologie. Maar anderen veralgemeniseren die term om oorlogsmisdaden te duiden.
@Sinterbikske | 11-05-22 | 22:26: Ik ben het ook met u eens.
@letopuwzaak | 11-05-22 | 22:26:
Zeer goede duiding, louz.
Er is toch echt een peesoon bezig die probeert het oude commu rijk weer te laten oprijzen en zoals je al aangaf komt dat toch echt heel dicht in de buurt van het echte nazisme, zoals we ook al de afgelopen maanden kunnen zien.
Eens, het getuigd van een intellectuele leegte om overal maar het specifieke labeltje Nazi op te plakken. Het doet ook geen recht aan de miljoenen die in naam van het Nazisme zijn misbruikt, vernederd en vermoord.
Kleuterschool "ja maar hunnie benne slegt... Nazi!!" niveau.
Ik vroeg het net bij een eerder topic over gas al, maar nu dan? Heeft nu iemand zijn vlaggetje van Twitter gehaald? Laten we eerlijk wezen als die "larpers" uit Urk dit zouden dragen zou de hele media natuurlijk los gaan.
Ja zei ik toch..
@niv01 | 11-05-22 | 22:41: Nee dat is niet waar, jij hebt hem niet weggehaald maar nooit gehad.
Denk eerder dat de heren het nogal stoer vinden om zichzelf te identificeren met de Waffen SS. Die nogal een elitaire status op het slagveld had.
Ik denk niet dat ze zich met rassenleer en ubermensch onzin bezig houden.
Niettemin, nogal dom om met zulke symbolen te pronken.
Mijn dagelijkse wapenschild heeft 2 gekruiste dildo's op een roze achergrond... mag ik dat zeggen..?
@grapjasz | 11-05-22 | 22:04: Sterker nog, je mag er mee rondlopen.
@grapjasz | 11-05-22 | 22:04: U bent Elite..... wow... ontzag... glorie!
Eerlijk is eerlijk, die Moffen hadden wel de coolste uniformen, want Hugo Boss.
(Veel van hun materieel had ook de grootste stoerfactor.)
Maar wat die SS heeft geflikt, daar kwam niks heldhaftigs bij kijken. Dat waren eerloze slachtingen, nada mededogen. Dat elite is een mythe.
@nobodiesunmighty | 11-05-22 | 22:21: Jaja... fier met rechte rug blonde haartjes en felblauwe (onschuldige) kijkers.. hihihi.
In WW2 liepen er zo'n 243.000 Oekraieners rond met deze symbolen, ook in vol bijbehorend kostuum. En ja, natuurlijk kregen de joden de schuld van het door Stalin opgelegde verhongeren van de Oekraiene in de 30er. jaren.
Iedereen is maar nazi these days. Poetin had het erover dat Rusland nu vecht met 40 landen die allemaal nazi's zijn. Het is toch allemaal wat. En volgens Lavrov kan je ook als Jood een nazi zijn. Ingewikkeld hoor.
en.wikipedia.org/wiki/Lehi_(militant_...)
Nou, de geschiedenis laat zien dat zelfs die er geweest zijn.
Volgens Erdogan waren ook wij Nederlanders van het Nazische ras.
Wie zijn wij om partij te kiezen als bami en nasi ruzie krijgen?
Met sojasaus graag.
@UnderTheDevil | 11-05-22 | 22:01: Sambalbij.!
Omdat ‘wij’ de rekening gepresenteerd krijgen voor een maaltijd die door Rupsje Nooitgenoeg wordt opgevreten.
SS-Totenkopf werd nooit krijgsgevangen gemaakt.
In tegenstelling tot de Waffen-SS, die hoofdzakelijk elitetroepen waren was de Totenkopf-divisie de drager van de ideologie. De beruchte Ersatz-Gruppen hebben gruwelijk huisgehouden in Polen en vooral ook in Oekraïne. Zij kwamen na de Wehrmacht en "zuiverden" de landen van joden, zigeuners en vooral ook van communisten.
Vooral dat laatste werd met gejuich ontvangen in Oekraïne. Zij zagen de Duitsers, toch zeker in eerste instantie, als de bevrijders van het juk van Stalin.
Dat sentiment leeft daar nog zeer sterk.
Einsatz, Ersatz was nepkoffie.
Maar verder, inderdaad.
Het was inderdaar geen zuivere ersatzkoffie met die knakkers.
@Beste_Landgenoten | 11-05-22 | 21:57:
Klopt. My bad.
Einsatzgruppe waren veelal ‘s lands collaborerende locals en criminelen welke achter de Wehrmacht aankwamen en vreselijk hebben huisgehouden. Een beetje wat de Tsjetsjeense milities nu zijn zeg maar. SS-Totenkopf en/of SS tattoo betekende staande executie indien door het Rode Leger gevangen genomen, ze waren dan ook expliciet op zoek naar deze tattoos. Verbeter mij als ik dit mis heb.
Waffen ss begon als min of meer elite, maar was het niet echt. Waffen ss was als tegenhanger van het reguliere leger gevormd. Dit omdat hitlet hen wantrouwde, nl geen ideologie, pruisisch in de hogere rangordes, en het verleden van wo 1. De echte elite was, leibstandarte adolf hitler, totenkopf ( bewaking vd kampen), Das reich en Deutschland. Onderdelen gingen eerst tijdelijk op in de wehrmacht, later werd de waffen ss gevormd, t eerste multiculti leger. Maar t werd te groot, de hoge eisen en ideologie liet men grotendeels los voor toetreding.
Zowel de reguliere ss als de waffen ss waren daarnaast zeer complexe organisaties. Ze hadden wrl mooie uniformen, niet ontworpen, maar wel geproduceerd door hugo boss. Ach ja.
Het ultieme bewijs dat iemand uitmaken voor nazi totaal nietszeggend is geworden de afgelopen decennia.
Maar goed, volgens veel reaguurders is het "gewoon een symbool met een doodshoofd, zoals er wel meer symbolen zijn met doodshoofden." Thierry zou het niet beter kunnen duiden.
Zo is Fuhrer ook maar een titel.
@Kaal-dik-en-lelijk | 11-05-22 | 21:46:
Een hakenkruis is ook maar een kruis. En elk huisje heeft er wel eentje.
En ja, mijn hemd is bruin. Het moet toch een kleur hebben niet? Nog even en je kan je kind niet meer met goed fatsoen Adolf noemen.
@Kaal-dik-en-lelijk | 11-05-22 | 21:51: "Reinhardt" is ook niet woke... of "Sieghilde"... arme kindjens..
@Kaal-dik-en-lelijk | 11-05-22 | 21:51:
'Dolf' zou nog wél kunnen....
Die lui van Jiskefet konden er ook wat van.
youtu.be/tXdw5uRzqoc
@Peter Emile | 11-05-22 | 22:08:
Klinkt wel erg links...
Weten jullie wie ook een nazi was?
Bami, nasi of nazi, het zijn allemaal containerbegrippen geworden.
Nassi Goring is lekkerder..!
Göring zeker?
Veel landen hebben een Totenkopf,kijk maar op de Wikipedia onder totenkopf.
Ja piraten ook. Jij ziet geen verschil.
Als jij de pijp uitgaat Orderic heb je ook een totenkopf.
Een grap die je twee keer achter elkaar vertelt is de tweede keer niet meer grappig. Zo ook me nazi symboliek. De betekenis is veranderd omdat we de geschiedenis kennen. Als de soldaten 'klassiek' nazistisch waren geweest dan hadden ze hun leven nooit voor een joodse president gewaagd.
Wat meer holistisch gezien: maar kun je eigenlijk na 1945 nog wel écht nazi worden? Tot 1945 had je een tijdje die mafketel in Berlijn en een partij waar je lid van kon worden. Maar na het verdwijnen van die partij, hoe word je eigenlijk nog nazi? Het is niet dat je je ergens kunt aanmelden. Communist kun je nog wel worden, dat is een bredere term voor enge mensen die zich met jou willen bemoeien en heel veel dingen van je willen afpakken. Maar nazi? Hoe word je dat? Er zijn niet echt standpunten waardoor je kunt zeggen: "Ah, dat is classic nazi". Net als je niet echt stalinist meer kunt worden, of napoleonist of caesarist. Daarom vind ik die verwijzingen nogal clownesk. En vooral leeg.
Datzelfde geldt uiteraard voor fascisten. En echte communisten -u weet wel, die van de bolsjewiki, de gestaalde kaders en de hongersnoden- bestaan er ook al niet meer. Toen twee geloven op één kussen nog een slapende duivel daartussen opleverden....
Een bevolking willen uitroeien, burgerdoelen aanvallen en bijbehorende propaganda vind ik soms wel enigszins in de buurt komen.
Deportaties en documenten afpakken overigens ook.
@letopuwzaak | 11-05-22 | 21:47: Maar dat maakt nog steeds geen van beide partijen aanhanger van het Duitse nationaal-socialisme 1920-1945, de enige echte nazi's. Laat staan dat een plakplaatje je dat maakt. Enge imperialistische mafketels, ja dat zijn Poetin en zijn volgelingen dan weer wel. Maar 'nazi's'?
@JohnLocke | 11-05-22 | 21:59: Vrijwel alle Europese landen waren imperialistisch. En niet zo’n klein beetje ook.
@JohnLocke | 11-05-22 | 21:59:
Persoonlijk lijkt het mij ook beter de term te bewaren voor het nationaal socialisme van de oorlogsjaren tot 1945, met de genocide en uitroeiing op de bekende groepen. Je kunt wel van nazi praktijken spreken.
Geinig detail.. in het elektrieke scheerappareet van mijn ega zit ook in de kop zo'n soort zonnewieltje verstopt... maar eensch een boze wokebrief schrijven naar Remington..!
De nieuwe Kia EV6 heeft het zonnewende-teken in zijn velgen. Doe die Zuid-Koreanen dan ook maar een woke-brief schrijven.
www.zeeuwenzeeuw.nl/media/732794956/2...
@Peter Emile | 11-05-22 | 22:13: het is gewoon 1 grote etterbuil stinkende falseflag Woke samenzwering als je het mijn vraagd.
@Peter Emile | 11-05-22 | 22:13: En als die auto 130 km/u rijdt hoor je dan die velgen gezamelijk ruisen: "hhhhhaaaaaaiiijllll"? Dan zeker een aangetekende brief sturen. Niet best.
De mooie meid die ik na zie.....
Soms wil ik voor goed eten reizen naar 'n azie.
@zwenkwieltje. Mag niet naar Azië. Kwam niet door de Goering.
@Kaal-dik-en-lelijk | 11-05-22 | 21:36:
Lokale Chinees dan maar.
Goed idee. Nummer 40 en 45 kan ik aanbevelen. De nazi Goering en de nazi pangpang.
@Kaal-dik-en-lelijk | 11-05-22 | 21:44:
Woordkunstenaar.
Hier in het buitengebied bezorgen ze niet. Ik zit dus weer met radijsjes uit eigen tuin terwijl ik nu zin heb in kloepoek en witte lijst.
Nou droegen de eerste Amerikaanse Hell's Angels ook buitgemaakte Duitse onderscheidingen die zij na afloop van WO2 uit Europa hadden meegenomen. Dus zegt niets. Wellicht heeft de opa van de Oekraïense soldaat dat buitgemaakt en draagt de soldaat dat als eerbetoon aan z'n opa.
Tja, maak er ook maar wat van. Had graag advocaat willen worden.
Advocaat van duistere zaakjes..?!
Roethof, ben jij het?
Hans, are we the baddies?
Nein! Wee haave se Flammenwerfer!
Als de nazi's de ergste vijand waren, waren de communisten verzetshelden, zoals bij ons, en daar was het andersom.
Ach... vroegah.... hadden wij zo.n 20.000 mensen in Duitse legerdienst, want Gott mit Uns en zo. We hebben ook succesvol de meeste medemensen weggeduwd per NS naar werk en concentratiekampen. Ach en de vrouw van Martin Bormann vond het toch zoooo erg, die sympathieke Nederlanders. D'r zijn maar weinig echte dwarsliggers, ze zijn er, maar wie zou het zijn. De gedoden? Prins Bernard? De begraven Russen in Nederland? Communisten, simpele knecht-horigen? Ingewikkeld, ingewikkeld.
@nobodiesunmighty | 11-05-22 | 21:32: Het was trouwens niet de vrouw van Martin Bormann... die In Amsterdam op straat Joden mishandeld/getreiterd zag worden.. en daar Herr H. openlijk op aansprak.. en daarna niet meer op de thee mocht komen... lees je in.
@grapjasz | 11-05-22 | 21:42: ay.... ga ik es doen... momentje...
@grapjasz | 11-05-22 | 21:42: niks zeggen... nog niet gevonden, zal échte boeken in moeten duiken. Geen vrouw van Franken, Rauter, 6 1/4, Kaltenbrunner.....
@nobodiesunmighty | 11-05-22 | 22:05: Henriette von Schirach... om U uit Uw boekwurmlijden te verlossen...
Wat een treurig topic. Woke sneeuwvlokjes die gelijk op tilt slaan als er een doodshoofd (en ja ik weet waar dat op lijkt) te zien is. Oekraïne is geen land vol nazi's - wel een land vol orcs, sinds 24 februari jl. Pick your battles Spartacus & doe je naam aub een beetje eer aan.
De doodskop is niet persé een nazi-symbool. Hij komt al eeuwen voor op uniformen, voornamelijk in Oost en Midden-Europa. De specifieke doodskop op de mouw van meneer Kurilkin heeft als ik het goed zie een gat in z'n hersenpan, dus het is ook geen kopie van een SS- of anderszins Duitse doodskop.
-
Trouwens: is dat wit van de Russische vlag op de mouw van meneer Pushilin afgeplakt, of is dat gesjotofopt? Als het eerste het geval is: wat voor een tragische láfbek ben je dan?
nee dat is de vlag van republiek donetsk
De doodskop is van alle tijden. Zoals veel symboliek en woorden en tekens.
@nobodiesunmighty | 11-05-22 | 21:35: Arrr...
@Schwanzeleber | 11-05-22 | 21:32:
-
Ah, dank u. Ik moet mijn vexillologie op peil houden, met al die nieuwe landjes van tegenwoordig. Ik dacht even dat de goede man het witte streepje had afgeplakt bij wijze van ietwat overdreven camouflage....
nl.wikipedia.org/wiki/Doodshoofd_(sym...)
Zelensky maakt geen fouten, die is Heilig.
Vraag maar aan de EU.
En dan nog ff een kleine terzijde, qua Nazi, en dit verzin ik niet:
Generalleutnant Ludwig von der Leyen,
www.oocities.org/~orion47/WEHRMACHT/H...
Hee droeftoeter, Ursula's meisjesnaam is Albrecht. Haar echtgenoot is Heiko von der Leyen - arts en zoon van (wederom dokter) Ulrich von der Leyen. Wikipedia. Zou jij ook eens moeten doen.
@SpinozaKoerbagh | 11-05-22 | 21:28:
Wikipedia is voor paupers.
@zwenkwieltje | 11-05-22 | 21:34:
en.wikipedia.org/wiki/Pauperism
Blijken dus nazi's te zijn . Zijn we er tóch ingetuind!.
Nazi’s killing nazi’s.
@SpinozaKoerbagh | 11-05-22 | 21:29:
Schreeuw niet zo tegen me.
@SpinozaKoerbagh | 11-05-22 | 21:29: Gil niet zooo.!
Komt het woord Nasi van Nasi Rames van de Nazies? Ik vind dat erg lekker. Ben ik dan een Nazievreter en dus een Duitse Rusland liefhebber of een Russisch Duitsland liefhebber? En waar kan ik zo n lekkere Nasi Rames het beste eten?
@nobodiesunmighty | 11-05-22 | 21:38: Nasi Rammstein is ook heerlijk.
@grapjasz | 11-05-22 | 21:45: Riecht so gut....
Nvm...
Mag men voorzichtig concluderen dat de term 'nazi' aan inflatie onderhevig is?
Dacht net precies hetzelfde. Waar gaat dit nog over.
@Sinterbikske | 11-05-22 | 21:33: Weet eigenlijk niemand meer. Treffende opmerkingen van U beiden. Kunnen we het nu hebben over André Hazes, die zal nu ook ondertussen wel Nazie zijn, anders wordt ie het volgende week woensdag wel
(waarom? Geen flauw idee...)
Ja, binnenkort is Finland lid van de NAVO en die houden ook van nazi-insignia. "Brengt geluk!"
He stom, foutje moet kunnen toch Ursula? Mag ik nu bij de EU duurt lang!
Hoe noem je een inwoner van Nazirna (Oekraïne)?
Een Nazirniër. Maar u mag gewoon: 'Ivan' zeggen.
Voor mij is dit topic iets te cryptisch.
Wil iemand de plaatjes nader duiden?
Op de eerste foto heeft de soldaat een "totenkopf" patch. Google het maar in combi met "SS"
Die specifieke doodskop is een symbool dat werd bedacht en gebruikt door Duitse SS-afdelingen tijdens de oorlog, en de geometrische figuren zoals het zonnewiel zijn heidense voorchristelijke symbolen die toevallig ook door nazis worden gebruikt.
Allemaal heeeel erg verschrikkelijk vies/fout/goor/nassi... en niet Woke..!
@aero911 | 11-05-22 | 21:21:
@Nutbag Deluxe | 11-05-22 | 21:22:
Dank voor de uitleg.. weer wat wijzer!
@Nutbag Deluxe | 11-05-22 | 21:22:
Alle panzerdvisies ook de wehrmacht panzerdivies hadden ze als ik mij niet vergis. Vindt zijn oorsprong in Pruisen.
pzaufkl.de/der-totenkopf-der-husaren-...
Al werden er in Oekraïne steden gebouwd met de architectuur van Albert Speer in de hand, alleen maar films gedraaid van gekke tante Leni en alleen maar boeken verkocht van de niet-grootgrutter AH, dan nog heeft Rusland geen enkel recht om Oekraïne binnen te vallen. Zo simpel is het.
Tja... Albert,Leni en Adolf.... inderdaad geen woke stelletje om op de thee te vragen... met Sachertorte... dat weer wel natuurlijk..!
Dit gaat over controle over grondstoffen, industrie, havens en voedselvoorziening.
Al de rest is propaganda.
nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor
Toen waren de Russen ook niet echt populair.
Just another Slavic Shitshow.
Gigachad wordt nog eens mainstream.
Ze zijn daar wel overweldigend fan van SS Totenkopf en Zwarte zon symbool, old habits die hard of zoiets.
Ik ben trouwens benieuwd wanneer er een musical komt over The Ghost of Kiev.
Gelukkig zijn ze niet woke daar!
@pibasso | 11-05-22 | 21:27: Hebben ze geen tijd voor.
Waarom denk je dat Bono daar was afgelopen weekend? Heeft vast alvast een script optie neergelegd.
zoiets als Soldaat van Oranje, "écht de laatste voorstelling?"
@nobodiesunmighty | 11-05-22 | 22:08:
Een combinatie van Miss Saigon en Soldaat van Oranje in een nieuw jasje.
Iedereen die niet maf, afgedraaid, doorgespoeld, van Lotje getikt en Karen aangegild is, is inmiddels al drie keer een nazi. Ik ben ook racist, xenofoob, X-ist ondivers, patriarchaal en nationalistisch. Plek genoeg voor nog een labeltje.
En dan nu graag de foto's van Van Baalen en Verhofdstadt uit 2014. Daar waren ook mooie patches te zien. Het eerste wat sneuvelt is de waarheid.
Je blijft op een indirecte manier Putin verdedigen. Erg doorzichtig.
Waarom hebben we t 8 jaar later nog steeds over twee b-klassepolitici die een keer van het recht op demonstreren gebruikmaakten? Er wordt zo nu en dan gedaan alsof je steden kapot mag bombardereb als van Baalen ooit bij je langs is geweest
Dat slaat tich helemaal nergens op.
Ik weet dat die protesten een trauma zijn in Rusland maar men moet eens leren zaken in perspectief te zien.
@Shoarmamasutra | 11-05-22 | 21:38: Van Baalen deed tenminste iets om Sosabowski in ere te herstellen 2006. Verder vond ik m te dik. Dat was het.
@Après toi | 11-05-22 | 21:21:
Je blijft bezig met een slinkse poging tot karaktermoord en tegelijkertijd je eigen waanbeelden uit te dragen. Activeer je tweede hersencel eens en probeer een nuttige bijdrage te leveren. Je maakt jezelf belachelijk.
Après toi, D66/ALDE/EU code woord: putinversteher!
Oude trolwijn in nieuwe zakken zeg maar, welkom!
Wat verontrustend is, is dat niemand het in eerste instantie opviel. Te meer omdat je tegenstander je continu probeert te framen als nazi. Die Totenkopf zag ik direct.
Waar is Donny Donowitz als je hem nodig hebt.
Google even op "totenkopf".
Trouwens.. als je niet van iemand kan "winnen" of zo.... is het maar weer eens het beste om zo'n hondelul gelijk een vieze Nazi te noemen... helemaal al omdat 'ie geen patches met badeendjes op zijn jasje hep geplak...(dat heet een godwin toch..?)
@Kaal-dik-en-lelijk | 11-05-22 | 21:15: Zoiets hadden vroegah de Piet Piraten en de Engelsche cavallerie ook al hoorrrrr..! (lees je eensch in)
@Kaal-dik-en-lelijk | 11-05-22 | 21:15: Ah, is dat t, was me ook al lam aan het zoomen.
@ grapjasz. Ja, weet het. En de Olympische groet is ook al fout, en hindoes hebben ook hakenkruizen, en de initialen van Syl zijn SS. Maar context en zo.
@Kaal-dik-en-lelijk | 11-05-22 | 21:26: gotverdegotver.... ze zitten overal..!
Ik weet het grapjasz. Je hebt het tegen een kaalkopje he * ooglid naar beneden trekt *
Zieke opmerking.
Nou moe je verwacht het niet...
Dat is toch Ernst Kuipers?
Die heeft nog iets meer vlees op de wangen.
Het begrip nazi is aan inflazi onderhevig.
Zowel nazionaal als internazionaal.
Ik heb toch de indruk dat de Russen meer nazi's tellen dan de Oekraïners. Absoluut en relatief.
Nope andersom.. Ligt nogal gevoelig daaro..
@niv01 | 11-05-22 | 21:10: Hoe noem je mensen die scholen en ziekenhuizen bombarderen, en onschuldige burgers in de rug schieten?
U bent als al zwitsal hard op weg Kuifje naar de kroon te steken. Of moeten wij wantrouwig worden?
Schei toch eens uit met die Godwin's. Het is geen 1940 meer.
@Frau Merkel | 11-05-22 | 21:18: Je kunt van RaRA en RAF een boel slechte dingen vertellen, maar ik kan me niet herinneren dat ze ziekenhuizen en scholen hebben gebombardeerd.
@zwenkwieltje | 11-05-22 | 21:20: Heb je gelezen waar dit artikel over gaat?
@Après toi | 11-05-22 | 21:23:
Ja.
@Après toi | 11-05-22 | 21:13: want alleen nazi's zijn in staat om beestachtigheden te begaan? Verdiep u eens in Stalin, Mao of Pol Pot.
@therealbraindump | 11-05-22 | 21:38: zijn dat Stalinazies of Naziestalies? Potnazie of Naziepot?
Als beide landen, net as de NCTV, GS blijven lezen zouden ze weten dat ze allebei af zijn.
REAGEER OOK