Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Te lang lurken aan laadpaal? Boete!

Nieuwe techniek, nieuwe boetes

De auto uren aan een laadpaal hangen om weer een stukje te kunnen rijden is al geen pretje, maar in die tijd iets anders doen zit er ook niet meer in. Als de batterij vol zit moet u namelijk per direct plaatsmaken voor de volgende stekkersteker en anders krijgt u een dikke prent achter de ruitenwisser. Aanvechten heeft geen zin, want zelfs het gerechtshof oordeelde vandaag in het voordeel van de parkeergestapo. Dat betekent dat u wel uw Tesla aan een laadpaal kan hangen als u uit eten gaat, maar dat u tussen de gangen door uw gezelschap moet verlaten om de auto te verplaatsen. Die openbare laadplekken die overal opduiken en vaak bestaande parkeerplaatsen innemen zijn dus volgens het gerechtshof geen parkeerplaatsen, wat de toch al vaak beperkte parkeergelegenheid in de meeste steden alleen maar verder inperkt. Kwestie van tijd voordat die scanauto's in de grote steden ook controleren of het laadlampje al groen is, want zo'n cashcow laten de gemeenten natuurlijk niet liggen. Kunt u uiteraard de airco aanlaten zodat uw batterij nooit honderd procent gevuld is, maar onnodig energie verbruiken was juist niet het punt achter de opkomst van die batterijbakken. Weer zo'n maatregel waar de hoge heren (M/V) in Den Haag geen last van hebben, want die vinden elektrisch auto's maar oncomfortabel vervoer voor het gepeupel. Goed om te weten dat het voor de overheid niet uitmaakt of we op benzine of batterij rijden: genaaid worden we toch wel.

Reaguursels

Inloggen

5 minuten opladen en dan de hele dag gratis parkeren in het centrum van een drukke stad? Dat mag dus niet meer. Kun je wel gaan huilen, maar je kunt ook stoppen met aso zijn.

dezakloper | 12-04-22 | 00:31

100% terecht, niks tegenin te brengen.

Homer P. Simpson | 11-04-22 | 22:53

Al deze ellende geldt overigens niet voor Tesla's, daar is wel over doorgedacht.

Jazeetie | 11-04-22 | 22:22

Goh, een oplaatplaats is géén parkeerplaats, laat gratis parkeren nu populair zijn bij de deugneuzen die juist daarom een stekkerbak nemen.
Zoals je alarmlichten laten branden als je dubbelparkeert.
Of een mond-neus masker dragen onder je neus.
Of een graai doen in het geldpotje van de boer alsof je een zak aardappelen “afrekent” aan de kant van de weg.

Analia von Solmsch | 11-04-22 | 22:18 | 1

Ik wist niet dat auto's ook opgelaten kunnen worden.

Spring Bruissteen | 11-04-22 | 23:05

Dit is een lokale regeling. Geldt niet voor heel Nederland. Maar ja, electrisch = eng dus snel maar weer een topicje kloppen en de afgunstbrigade doet de rest. Treurig

Jazeetie | 11-04-22 | 22:13

Rob Jetten: 'Je kunt zo'n laadpaal toch gewoon op je autodak vervoeren?'

gestoptmetroken | 11-04-22 | 21:28 | 1

Jetten is gek op palen.

MargauxGrandCru | 11-04-22 | 21:46

Bijzonder toch al deze negatieve reacties op elektrisch rijden terwijl over 10 jaar iedereen elektrisch rijdt. Waar komt deze jaloezie toch vandaan? Is het de subsidie? Zijn het de oplaadplekken.. leg het me uit.

Moedereter | 11-04-22 | 21:24 | 6

Is geen jaloezie maar weerstand tegen de voorkeurspositie die E-riders menen te moeten hebben. Als je met een gewone brandstof auto ook maar 100 km op een volle tank kan rijden, koop je deze toch ook niet?
Koop je een electrische auto, waardoor je om de haverklap moet opladen, dan is dat een keuze. Als je een benzine-, diesel- of een gasmotor hebt, heb je dat ongemak niet.

Opblaas_boot | 11-04-22 | 21:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb t een jaar geprobeerd met een E-tron. Rijdt prima, maar wat een armoe met dat bereik. Nu weer lekker op benzine. Voelt toch net ff beter. Als ze nu die laadsnelheid wat kunnen verhogen, ga ik het weer overwegen.

Happy People | 11-04-22 | 21:17

Wij blauwen dachten er ook over om een elektrische auto aan te schaffen. Probleem is/was, wij hebben geen oprit, maar wel 3 parkeerplekken voor mij en onze buren. Uiteraard zijn die parkeerplekken openbaar dus iedereen mag er parkeren.
Wanneer we een aanvraag voor een laadpaal bij de gemeente doen, blijkt dat wij dan twee parkeerplaatsen kwijt zijn, en dan zijn ze nog openbaar. Dus de kans dat we zelf nog voor de deur kunnen staan is minimaal.
Dus helaas geen elektrieke auto voorlopig...

Delfts Blauw | 11-04-22 | 21:17

Dat schiet je wel een gat in hele idee van tussendoor bijladen zodat je elektrische auto's niet onhandig uitkomen met een beperkte actieradius.

Dus zijn ze nu voor of tegen elektrische auto's.
Warrig allemaal weer. Tijdens het spel de regels veranderen.
Daar is het allemaal een beetje te duur voor, hoge heren (M/V) in Den Haag.

Hou het nou verdorie een keer gewoon lekker praktisch.

AdvocatusDiaboli | 11-04-22 | 21:13 | 1

Op die manier dragen ze toch nog bij aan de wegenbelasting, want betalen zullen ze.

likdoorn | 11-04-22 | 21:17

Ik begrijp het probleem niet. Gewoon alle openbare laadplekken aanmerken als "parkeerplaats met mogenlijkheid tot opladen". Dus gewoon parkeertarief betalen en bijgooien als tijd voorbij is of vertrekken. Moeten bezitters van normale auto's ook.
Tsja, en dan kan het zo zijn dat er een benzine auto geparkeerd staat. Dan heb je gewoon pech met je pauperbak. Het bezit van een E-car is een keuze. Een keuze voor ongemak. Oorzaak en gevolg.

Opblaas_boot | 11-04-22 | 21:10

Dat is toch al jaren zo?
Hier was in een buurt met veel schaarste iemand meteen bij de gemeente gaan lobbyen. Gemeente geen zin. Ja maar millieu. Maar d egemeente had geen stroom daar enzo. Uiteindelijk kwam de stroom van hemzelf en kwam de paal er voor zijn huis en dat van buren. Hij trots zijn auto er neer gezet. Volgende dag boete. Het was een laadparkeerplaats juridisch, niet een parkeerplaats voor electrische auto's.

Shoarmamasutra | 11-04-22 | 21:07 | 1

Sowieso.
Er is een tekort aan parkeerplaatsen.
Oplossing: duurder maken.
Dat is dus helemaal geen oplossing.

AdvocatusDiaboli | 11-04-22 | 21:15

De foto bij het artikel is briljant.

squadra | 11-04-22 | 20:55 | 1

Duits kenteken op de aanhanger.
Wie schaffen das.

De Profundus | 11-04-22 | 20:58

Koop je toch géén electrische auto.
Is nog beter voor het milieu ook.

Opblaas_boot | 11-04-22 | 20:51

Dat wordt dus s’nachts de wekker zetten. Want inderdaad genaaid wordt je toch. Zeker in de groen-links steden.

Snap_het_ook_niet | 11-04-22 | 20:47 | 1

Whoeha lekker man in je pyjama over straat. Te droevig voor woorden...

niv01 | 11-04-22 | 20:55

Vanuit de Tesla app kan je hem ofwel lamgzamer opladen of af en toe de limiet ophogen. Dan maar zo

kanookmorgen | 11-04-22 | 20:42 | 4

Als die wagen een uniek ID stuurt naar de laadpaal, kan logica ingesteld worden om afwijkende laadpatronen te signaleren.

HankHill | 11-04-22 | 21:04
▼ 1 antwoord verborgen

Zal wel al een keer zijn genoemd, maar in Frankrijk betaal je gewoon per uur ipv per KW. Dus je kunt de tarieven ook verhogen als de paal doorheeft dat de auto vol is.

Titia Heidekonijn | 11-04-22 | 20:37 | 1

Gaat dit over escortes? Oh, wacht, u schrijft "auto".

Nonkel Frituur | 11-04-22 | 20:51

Tsja hier ook in de buurt.. Sticker op de laadpaal geplakt buiten gebruik... Kuttekoppen trappen er nog in ook... Staat nu beemer diesel jawohl de 8 cilinder.. Tyf lekker op met die Amerikaanse plastic troep...

niv01 | 11-04-22 | 20:28 | 3

BMW heeft geen 8 cylinder diesel. Maar je krijgt een 10 voor het idee

Happy People | 11-04-22 | 21:12

Whoeha 740 diesel oa ding dong m67

niv01 | 11-04-22 | 21:26

E38 740 diesel lazer lekker op joh... je lult maar wat ga lekker naar joopie ofzo

niv01 | 11-04-22 | 21:43

Welke zaadpalen bedenken al die regeltjes?

Nonkel Frituur | 11-04-22 | 20:25 | 1

Als er niet zoveel Remi's waren zouden die regeltjes niet nodig zijn.

Spring Bruissteen | 11-04-22 | 20:30

Ben ik blij dat ik diesel rij. 1500km op 1 tankvulling. Gemiddeld 1:22

Dutch_Viscount | 11-04-22 | 20:23 | 6

Wat is er dat voor eentje ?

Knut Knudsen | 11-04-22 | 21:01

Gok E 220 diesel

niv01 | 11-04-22 | 22:31

Jij rijdt elke dag 1500km? Ik rij Tesla. Nooit problemen gehad met de range. Ja, als het koud is max. 400km op een batterij. Ik rij nooit meer dan 400km op een dag. Als ik thuis kom en de batterij is minder dan 20%, aan de lader en als ik 's ochtends wakker word is hij weer >80%. Op vakantie de superchargers. In 20 minuten weer bijna vol.

Krokodil Gena | 11-04-22 | 22:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Het gebeurt mij ook weleens. Maar zeker niet structureel. Ze zijn er echter wel, die vaste laadpaalklevers. Inderdaad irritant. Zou met een sterk oplopend tarief kunnen worden afgevangen. Sowieso vanaf het moment dat de batterij vol is, maar ook na een vast aantal uren. Anders gaan mensen de auto instellen op langzaam laden en alsnog de hele dag paalkleven.

Kleine kanttekening: die maatregel zou ik alleen overdag toepassen. Na 22:00 of 23:00 juist stimuleren om auto de hele nacht te laten staan. Dat scheelt weer reguliere parkeerplaatsen voor niet-elektrische auto's.

Uiteindelijk wil je dat op heel veel meer plekken kan worden geladen. Zeker nu de hoeveelheid EVs sterk toeneemt. Gewoon overal langzame laadplekken in steden/wijken en veel snelladers langs de hoofdwegen. Als er overal maar genoeg laadgelegenheid is, hoef je ook niet moeilijk te doen over niet-EVs die er geparkeerd staan. En dat worden er toch steeds minder. Ik snap dat een kleine groep petrolheads het graag anders ziet, maar net zoals paard en wagen en de stoommachines zijn verdwenen uit het straatbeeld, gaat dat met benzine en dieselauto's ook gebeuren.

Kim Sung-Il | 11-04-22 | 20:21

Hier in de straat, waar het schrikbewind van het betaald parkeren nog niet ten uitvoer is gebracht, zorgen de twee oplaadplekken voor een hoop jaloerse blikken.
Meestal is er niets aan het handje, maar er zijn twee momenten dat de pleuris uitbreekt.
Als er een groot feest in de buurt is, zijn parkeerplekken schaars... op twee hele lege plekken na. Dit gebeurt af en toe. Veel leuker is het tegenwoordig, nu meerdere bewoners in de straat (van hun werkgever) een stekker-auto mogen/moeten rijden... Want ja, dan zijn er dus maar 2 plekjes voor 6 auto's. En hier wordt na 22:00 uur niet meer gecontroleerd. Zal je dure tesla nu net bijna leeg voor je deur staan... Zal je toch de baas moeten bellen dat je thuis werkt, tot je je bolide eindelijk op dat fel begeerde plekkie mag zetten.

EEnzame SchizofrEEN | 11-04-22 | 20:20

"De verbalisant die de bekeuring uitschreef, constateerde op de gewraakte junidag om 12u40 dat het geparkeerde voertuig weliswaar elektrisch was en op laadpaalpuntnummer 51152 aan de Boerenburgerweg te Noordwijk aangesloten was met een kabel, maar ook dat een groen lichtje aangaf dat het voertuig volledig opgeladen was."

Ik rij al 7 jaar elektrisch en een groen lampje betekent NIET dat de auto is opgeladen. Een wit/geel lampje betekent dat overal in Europa.

Een groen lampje betekent dat de laadkabel los zit/ er niet opgeladen is. Oftewel iemand kaapt een elektrische plek zonder de intentie om te gaan laden.

Inferi0r | 11-04-22 | 20:07 | 2

Dan terug naar de rechtbank hiermee, kan meneer alsnog onder die boete uitkomen.

Met_baard | 11-04-22 | 20:25

Die laadpaal is prima in staat een overtreding te signaleren en een rapport daar over te fabriceren, die vervolgens naar het CJIB wordt gestuurd. Dat scheelt weer gedoe over de kleur v/h laadpaal lampje. Dat burgers bezwaar kunnen maken tegen een -in hun ogen- onterechte boete staat haaks op het verdienmodel v/d overheid, dus reken er maar op dat zo'n scenario werkelijkheid wordt.

HankHill | 11-04-22 | 20:29

Zo'n laadpaal is dus eigenlijk een soort dokking station?

Spring Bruissteen | 11-04-22 | 20:05 | 1

En als het niet werkt een fokking station.

EEnzame SchizofrEEN | 11-04-22 | 20:21

Dus stel je de maximale laadsnelheid wat lager in, in overeenstemming met de verwachtte parkeerduur...

Aap, Noot & Mies | 11-04-22 | 20:02

Dus je gaat bijv met je elektrische auto naar het station en pleurt hem aan de lader. Vervolgens ga je een dagje naar Amsterdam. En dan?

Korrel_zout | 11-04-22 | 19:58 | 1

Krijg je een boete waar je zelfs de Amsterdamse parkeertarieven van had kunnen betalen.

Mbovenka | 11-04-22 | 20:04

Kijk er zit nogal een verschill tussen, 0 seconden, 5 minuten, of 1.5 uur. Maar ja, das te ingewikkeld. Vind het wel een goed en logisch idee of boete. Vreselijk die asociale paupers die mij het laden ontzeggen.

TheGermans | 11-04-22 | 19:58

Je kunt elektriciteit ook gebruiken om waterstof te maken.
En daar vul jij je waterstof auto in een paar minuten mee.
Geen idee waarom dat nooit is aangeslagen.
Een gebrek aan subsidies misschien?

Osdorpertje | 11-04-22 | 19:56 | 5

Toevallig onderzoek naar gedaan.
De meest gehoorde ('onderbouwde') reden? 'Het is niet rendabel'.
Vaak onderzoek uitgevoerd door bedrijven die er financieel bij gemoeid zijn om elke ontwikkeling tegen te werken?
Van stroom opwekking (welke kleur ook) naar H2 is niet 100% efficient, opslag is een dingetje (waar heus wel goede oplossingen voor zijn, de Hindenburg is al effe geleden en de ontwikkelingen staan niet helemaal stil), en omzetting H2 naar electriciteit is ook niet 100% efficient... Maar ja, als je met je eigen brandstofjes 100% zeker weet dat je winst maakt en H2 daar een bedreiging voor is?
Daarnaast, het huidige gas-netwerk (u weet wel, dat spul dat ook uit bRrrrrusland komt?) kan ook voor waterstof worden ingezet.
Tenslotte: opslag in poedervorm is ook mogelijk (geen geintje) en redelijk geschikt voor scheepvaart.
Al met al, het draait steeds weer om de centen. De degene die betaald, bepaald...

EEnzame SchizofrEEN | 11-04-22 | 20:12

En daarna gebruik je de waterstof in je brandstofcel om een elektromotor mee aan te drijven waarmee je (elektrische) auto rijdt. Ja er is ook een auto (letterlijk 1, de Toyota Mirai) die direct op waterstof rijdt.

Een kilo waterstof kost trouwens €12,10 inclusief BTW. Je hebt wel weer geluk dat je met een volle brandstofcel (in het geval van de elektrische auto) zo'n 500-800 kilometer kunt rijden.

Met_baard | 11-04-22 | 20:24
▼ 2 antwoorden verborgen

"en anders krijgt u een dikke prent achter de ruitenwisser". Dat is allang niet meer, die prent achter de ruitenwisser. In plaats daarvan komt er binnen 24 uur een email dat er iets op uw MijnOverheid website staat, en daarna zo'n CJIB envelop in de brievenbus.

Met_baard | 11-04-22 | 19:55

Dit zijn dus geen stekkerauto's maar wekkerauto's. Je wekker gaat s'nachts af als de accu vol is. Kun je elke nacht je nest uit om een parkeerplaats te gaan zoeken.

Therapietje | 11-04-22 | 19:52 | 3

Neem dan ook een oekraïense in huis die dat voor je kan doen.

2voor12 | 11-04-22 | 19:53

@Ilyrm | 11-04-22 | 20:43: die Oekrainers zijn zelf blij dat ze op benzine reden anders waren ze bij Lviv al gestrand bij hun vlucht

Shoarmamasutra | 11-04-22 | 21:10

Duitse auto, Bayrische Mest Wagen.
Duits kenteken.
Duitse oplaadmogelijkheid.
Kein problem.

Zitvlak | 11-04-22 | 19:47 | 1

Er staat een benzine auto voor, met aanhanger.
Slurpen maar.

Zitvlak | 11-04-22 | 19:50

NOg een reden om geen elektrische auto te nemen. Gisteren ook al een reden gezien: de snelweg bij Antwerpen was urenlang afgesloten door een ongeval, een groot deel van de elektrische wagens kwam zonder stroom te staan. Sta je dan met je Tesla.

small_town_dude | 11-04-22 | 19:43 | 4

Als het flink vaststaat zet ik mijn benzinemotor ook uit. Kan dat met eenntesla niet? Je zou zelfs denken dat je stil staand met een electromotor geen gebruik hebt. Of zitten ze dan te veel met displays te spelen en laten ze lichten en airco aab enzo?

Shoarmamasutra | 11-04-22 | 21:12

@Moedereter | 11-04-22 | 21:12: De verwarming en airco is geen klein beetje. In de file springt de motor van een hybride ook bij als de accu bijna leeg is.

voldemort | 11-04-22 | 21:33
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom moeten die schijtbakken trouwens iedere keer helemaal vol geladen worden? Ik tank met mijn diesel ook maar één keer per week en dan staat hij ook wel eens half vol of maar een kwart vol. Gewoon na een uurtje oprotten met die elektrische heftrucks, geen enkele reden om die subsidie paupers nog meer voor te trekken.

zwellevertje | 11-04-22 | 19:42 | 5

@Spring Bruissteen | 11-04-22 | 19:55:
Taal is aan verandering onderhevig, wen er maar aan.

2voor12 | 11-04-22 | 20:00

@Spring Bruissteen | 11-04-22 | 20:06: Behalve een Fendt

Mauguio | 11-04-22 | 20:10
▼ 2 antwoorden verborgen

In de tijd dat de leaser van een batterijauto loopt te kloten met z'n snoeren tank ik m'n auto vol met diesel voor een verse range van 1000km.

geenspam | 11-04-22 | 19:40

Met andere woorden: er zijn nog minder parkeerplaatsen dan men reeds dacht.

de IJsman | 11-04-22 | 19:38

Ik snap echt helemaal niks van stroom. Tank je een electrische auto vol met Watts?

Leptob | 11-04-22 | 19:33 | 1

Watt gooi je een elektrische auto

ReyNemaattori | 11-04-22 | 19:41

Pff. Opladen doe je gratis aan je eigen laadstation met stroom uit je zonnepanelen. Opladen aan de straat is voor paupers die geen eigen oprit en laadstation hebben.

BoerKoekoek | 11-04-22 | 19:29 | 3

Daarom heb ik een eigen kraakinstallatie

Kaas de Vies | 11-04-22 | 19:32

Eens! Sterker nog.. Elektrisch is sowieso voor paupers.

Happy People | 11-04-22 | 19:33

Kan je dus alleen overdag opladen. In de winter op een beetje mooie dag toch al snel een paar uurtjes waar je dan weer 40 kilometer op kan rijden.

2voor12 | 11-04-22 | 19:49

Je moet weg als hij vol is?? Dan laat je de motor toch gewoon stationair draaien,........

miko | 11-04-22 | 19:28

Krijg je in de app van de auto geen melding dat ie vol is? Als je hem dan nog 1uur en 59 minuten laat staan vind ik de boete terecht.

E.Colli | 11-04-22 | 19:26

Ik zeg maar zo: dubbel genaaid houdt beter. Gelukkig heb ik straks mijn eigen paal.

Geil Kippetje | 11-04-22 | 19:25 | 2

Kijk wel uit door wie je het laat aanleggen, soms ontploffen complete huizen tijdens de werkzaamheden.

2voor12 | 11-04-22 | 19:29

U ondergaat binnenkort een geslachtsoperatie?

Spring Bruissteen | 11-04-22 | 19:33

Ik blijf nog wel gewoon op benzine rijden. Die kan ik gewoon overdag in een paar minuten voltanken en hoef ik niet om 3 uur 's nachts in mijn pyjama de straat op om hem van het stopcontact af te halen en de buurt rond te rijden op zoek naar een parkeerplaats.

2voor12 | 11-04-22 | 19:21

Mijn Twizy heeft gewoon een eigen buitenstopcontact. Geen laadpaal nodig.

SNAFU | 11-04-22 | 19:21

Met je Benzine-Diesel-LPG auto moet je ook naar de pomp en kun je niet voor de deur tanken.
Is het nou zo moeilijk om naar de snellader te rijden als je geen eigen lader thuis hebt?

captain-caveman | 11-04-22 | 19:19 | 3

Een snellader-lading is nog duurder dan een tank benzine dus dat doe je alleen in uiterste nood.

2voor12 | 11-04-22 | 19:22

Moet jij elke dag tanken dan? Vast niet. Elektrische rijders wel namelijk.

Grasvreter | 11-04-22 | 19:23

Je kan gewoon een ibc'tje brandstof laten bezorgen hoor. Kun ie ook thuis tanken.

ReyNemaattori | 11-04-22 | 19:42

Prima uitspraak; zou in Amersfoort een bevestiging zijn van het gemeentebeleid.

In Amersfoort is het echter ook beleid dat je als particulier geen laadpaal op eigen grond mag plaatsen om vervolgens je oplaadkabel over de stoep naar je auto te leiden die op een openbare parkeerplek staat.

Volkomen logisch en terecht, maar hier vindt totaal geen controle op. Laat staan dat er van handhaving sprake is.

J.Luns | 11-04-22 | 19:19 | 2

Hier idem dito. Als ik 's avonds in het donker in mijn buurt loop moet ik echt uitkijken dat ik mijn nek niet breek over al die klotekabels op de stoep. De bezitters van die elektrische auto's zijn blijkbaar meer begaan met het milieu en vooral hun portemonnee dan met hun buurtgenoten.

Spring Bruissteen | 11-04-22 | 19:30

Dat betekent kansen de diversiteit binnen het gemeentelijk ambtenaren bestand te vergroten door extra banen voor hoger gepigmenteerde lager begaafde medewerkers

vranac | 11-04-22 | 19:37

Misschien kan er een klein flitspaaltje ingebouwd worden in de laadpaal. Zodra een auto geen stroom meer trekt kan er dan gelijk een boete worden uitgeschreven.

Zoiets | 11-04-22 | 19:19 | 1

Amsterdams parkeertarief plus stroomkosten met automatische incasso.
Probleem opgelost.

captain-caveman | 11-04-22 | 19:21

Prima, dan doe ik dat toch.

flame_me | 11-04-22 | 19:19

Is de term "stekkerstakker" al gemunt?

Nee dus! | 11-04-22 | 19:17 | 2

Het woord van 2022: stekkerstakker. Ik ben voor! Hoewel…de concurrentie van laadpaalgeweld’ en ‘laadpaalruzie’ kan nog wel eens grote vormen aannemen!

Als_je_me_nou | 11-04-22 | 19:47

Niet te verwarren met de stakkerstekker. Dat is namelijk onze minister van Milieu!

EenGoedBegin | 12-04-22 | 01:07

Ben het in dit geval volkomen eens met het gerechtshof. Als je zo nodig elektrisch wilt rijden, prima. Maar dan ook andere elektrische autobezitters de gelegenheid geven hun auto op te laden. Mede hierom rijd ik een hybride auto (zonder zo'n kutstekker). Best of both worlds.

Spring Bruissteen | 11-04-22 | 19:15 | 1

Zeker: 1 op 21 gemiddeld en geen accu-stress.

NPOlitiekgekleurd | 11-04-22 | 19:21

Gewoon ff een kapje met rode led knutselen. Nooit geen boete

nietfransekaas | 11-04-22 | 19:14

Tesla heeft een idle fee van 50 ct/ min. En een euro per min als alle laders vol zijn.

Comfortably_Numb | 11-04-22 | 19:13 | 1

Weinig Tesla rijders hier.

Bald_Gefkens | 11-04-22 | 21:06

Ik laad altijd op in Duitsland.

R. Skickr | 11-04-22 | 19:12

Heb een garage, geen probleem hier.

rifraf | 11-04-22 | 19:08

De volgende regel is dat u alleen mag laden wanneer u minder dan 14,991 kWh over heeft. (14,991 want daar is dan een consultancyburo 5 maanden a €400/uur mee bezig geweest).

whitechocolateface | 11-04-22 | 19:08 | 1

Hahaha briljant deze tegel. Blijkbaar heeft iedereen hem gemist.

TheGermans | 11-04-22 | 19:57

Waarom niet gewoon op eigen terrein laden?

Glasgow Argus | 11-04-22 | 19:07 | 3

Hoe dan?

R. Skickr | 11-04-22 | 19:11

@R. Skickr | 11-04-22 | 19:11: met een eigen terreinwagen.

whitechocolateface | 11-04-22 | 19:20

Vol is vol. Janmaat is ervoor veroordeeld, maar ik durf het tegenwoordig wel hardop te zeggen.

Hiram | 11-04-22 | 19:06

Kutland

Emsarrev | 11-04-22 | 19:06 | 1

Verrassing voor je: ponadrekkilf.

Von Knarrenstein | 11-04-22 | 19:44

In onze buurt is bij thuiskomst amper een parkeerplaats te vinden. Zijn ondertussen 4 laadpaalplaatsen door de gemeente geplaatst. Daar staan dus de hele avond / nacht dezelfde auto's geparkeerd.

Cornelis12 | 11-04-22 | 19:05 | 3

toezicht bellen

AntiZanicz | 11-04-22 | 19:06

Wees blij!
Anders staan die elektroplekken leeg en hebben ze een reguliere plek ingepakt.

Kaas de Vies | 11-04-22 | 19:35

gelukkig staan er nog wat auto's. In sommige Amsterdamse wijken zie je pas echt het resultaat van wensdenken. Om de zoveel meter parkeerplaatsen voor elektrische auto's die er niet zijn. Het gevolg is dat je kan zoeken naar een parkeerplaats. Alleen de elektrische en gehandicapte plaatsen zijn altijd vrij.

chiwing | 11-04-22 | 20:21

Goed idee hoor! Met die langzame laadpalen op de openbare weg duurt het minstens 12 uur voordat een Tesla van leeg naar vol is, dus geen probleem! Daarentegen die hybride auto’s zijn met een paar uur vol en staan soms een heel weekend aan zo’n paal een laadplek bezet te houden. Prima oplossing zo!

flintstone77 | 11-04-22 | 19:03 | 1

Precies

TheGermans | 11-04-22 | 19:57

Kom ik na het doen boodschappen terug, staat er een benzinepompmedewerker naast mijn auto te gillen of ik mn auto wil weghalen tssss...

Dutch Peanut | 11-04-22 | 19:02 | 1

het gebeurt wel dat mensen bij brandstofpompen boos kijken wanneer je je auto niet sofort weg haalt. Men heeft het idee eerder te kunnen starten wanneer je dat zou doen. Dit is wel zo wanneer je nog wat koffie gaat leuten.

AntiZanicz | 11-04-22 | 19:06

Wij eisen waterstof!

Kaas de Vies | 11-04-22 | 19:02

Het is zo simpel op te lossen. Stroom tanken net zoals je benzine tankt. Gewoon een handvat in moeten knijpen. Zucht..

Leptob | 11-04-22 | 19:00 | 4

U bedoelt een knijpkat aansluiten ?

pa_niek | 11-04-22 | 19:28

Dat was een 1 aprilgrap, dat het verplicht werd de stekker vast te houden tot de auto opgeladen werd.

Met_baard | 11-04-22 | 19:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap het probleem, maar ik weet niet of dit een oplossing is. Het zijn namelijk parkeerplaatsen met toevallig ook een laadfunctie. Als je hem dus in de avond neerzet moet je dus midden in de nacht opstaan om de auto te verplaatsen of je moet tijdens een etentje opstaan; dat klinkt allemaal niet logisch. Maar het is ook niet fijn voor andere e-autobestuurders die geen laadplek kunnen vinden. En ik, als benzine-rijder vindt het redelijk irritant dat ik vaak lege oplaadplekken zie, maar zelf nergens kan parkeren. Problemen, problemen, problemen - ik ben blij dat we Oekraïne nog hebben, anders weet ik wel waar we de komende dagen ruzie over zouden maken op social media of bij de koffieautomaat.

rederijker | 11-04-22 | 18:59 | 2

ze moeten de palen centraal opstellen, bij vier vakken. De stekker moet ook gelost worden na opladen. Ook kunnen palen vier aansluitingen krijgen. Het ingevoerde vermogen blijft wel beperkt want het is al lastiggenoeg om 11kW op zo'n paal te krijgen.
Wanneer men blijft staan moet je ze gewoon inbouwen en pas vrijgeven nadat je zelf geladen ben. Dat kan wel even duren.

AntiZanicz | 11-04-22 | 19:04

@AntiZanicz | 11-04-22 | 19:04: hier is er ergens een met 2 plekken, daar hebben ze al ern paar straten voor opengebroken voor een eigen dikke voedingskabel

Shoarmamasutra | 11-04-22 | 21:15

Comfort is gewoon een rotsmoes.
Bah, ze denken echt dat we niet goed snik zijn.

snapal | 11-04-22 | 18:59 | 1

Ik parkeer tegenwoordig bij een laden en lossen plek.

Astroturfer | 12-04-22 | 06:10

Nu nog al die stumpers met een invalidekaart even herkeuren.

Ruimedenker | 11-04-22 | 18:58 | 5

@Ruimedenker | 11-04-22 | 19:05: ik heb mijn moeder van 90+ wel eens afgezet bij een invalide plaats (om daarna de auto weg te zetten). Zit er gelijk een nep-invalide met een mitella te gebaren dat hij daar wil staan.

AntiZanicz | 11-04-22 | 19:11

Of met kaart van overleden Eega, had zo'n zwager.
Na 2 jaar nog misbruik maken van de kaart.
Inmiddels vaag familielid

Z-E-U-S | 11-04-22 | 21:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Benzine is mileu vriendelijker, dat is niet zo moeilijk.

Arendsoogje | 11-04-22 | 18:58

Die zag ik van verre aankomen in dit overvolle landje.

inCol | 11-04-22 | 18:57

In mijn geboortedorp is er een tijd maar een laadpaal geweest op een op parkeer pleintje En bij die laadpaal staat (nog) steeds een plugin hybride. Deze persoon ziet het als haar (vrouw dus) plek en bezet continu die plek. Ik zou bijna gaan aanbellen en vragen of ze haar auto weghaalt als die vol is. Dan moet ze gaan zoeken naar een parkeerplekje. De boete zou ik bij haar terecht vinden. Ze maakt ook altijd haar laadkabel vast. Ik kan mij niet voorstellen dat na een heel weekend laden de auto nog steeds niet vol is.

GPZ550 | 11-04-22 | 18:57 | 4

Dit zijn de echte laadpaalklevers die je moet aanpakken. Niet iemand die een uurtje langer staat.

Biertjerbij | 11-04-22 | 19:09
▼ 1 antwoord verborgen

Trekhaak aan die Beemer, kar met generator eraan hangen: perpetuum mobile!

VerwendPokkejong | 11-04-22 | 18:57 | 1

U bent toch wel bekend met het principe van een perpetuum mobile?

D-Fens_1963 | 11-04-22 | 21:32

Zielige tesla rijders krijgen geen compensatie en benzine en diesel rijders wel.

Brabeaulander | 11-04-22 | 18:53 | 1

Terwijl Electra wel gestegen is met 100%, wat meer is dan de brandstof stijging.

Astroturfer | 12-04-22 | 06:05

Op ad.nl paar slimme comments gelezen, waaronder softwarematig tot 99,50% volladen.
Iemand die nachtdienst heeft en hem om 7:00 ‘s ochtends aan de laadpaal legt, die kun je niet kwalijk nemen dat die uitslaapt t0t 13:00

Dr.Platypus | 11-04-22 | 18:51 | 5

Precies. Dan was die auto mischien al om 11:00 vol en dan dus risico op een boete,? Deze uitspraak gaat niet helpen voor de acceptatie van EV,'s, het ging al niet lekker na het afbouwen van de bijtelling.

Biertjerbij | 11-04-22 | 19:11

Ik slaap minimaal 8 maar liefst tussen de 9 en 10uur. Wat dan te doen?

basweetutwel | 11-04-22 | 19:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Eerstvolgende software update bevat waarschijnlijk een langzaam-laad functie. Of dat je zelf de laadtijd tot vol kunt instellen. Probleem opgelost. Next

HerrSaffie | 11-04-22 | 18:51 | 5

inventieve aso, de functie bestaat al om de stoppen op een huisaansluiting niet te laten springen.
Het beste is het laadvermogen centraal te sturen zodat op de drukke uurtjes 's avonds en 's ochtends niet geladen zal worden.

AntiZanicz | 11-04-22 | 18:59

Die heb ik nu idd ook al, en zal hem nu (zeker s nachts) gaan gebruiken

Biertjerbij | 11-04-22 | 19:08

Een kwestie van tijd voordat laadpalen slimmer worden en doorhebben als de afnemer een afwijkend laadpatroon vertoont, waarna het laden direct wordt afgebroken en een BOA wordt ingeseind, plus dat een brief v/d gemeente volgt met de boodschap dat als de afnemer zulke geintjes vaker uithaalt, de laadpalen in een bepaalde regio niet meer diens wagen accepteren.

HankHill | 11-04-22 | 20:05
▼ 2 antwoorden verborgen

*valt van zijn stoel van het lachen*

plaksnorhater | 11-04-22 | 18:50

Eens! Het zijn géén parkeerplaatsen.
En ook voor de accu geldt: vol is vol en dan wegwezen.
Tssss… even naar de Bijenkorf…
Nee hoor, opgeladen = opzouten.

Ruimedenker | 11-04-22 | 18:49 | 3

Bijna gratis heeft lang genoeg geduurd. Als men een dure elektrische auto kan betalen, dan ook de dure parkeer kosten.

plaksnorhater | 11-04-22 | 18:53

Het zijn dus ook parkeerplaatsen. Volgens mij betaal je ook gewoon parkeergeld. Maar het probleem is er voor de bewoner zonder eigen vaste parkeerplek, die is dus noodgedwongen aangewezen op openbare laadplekken in zijn woonbuurt, maar mag dus maar alleen staan om op te laden. Niet handig als je laat thuiskomt en wil opladen; mag je midden in de nacht opstaan.

rederijker | 11-04-22 | 19:03

Aanpakken die klevers. De smell of smugness....

slowpoke-htb | 11-04-22 | 18:48

Electrisch rijden is nergens goed voor. Punt.

Veepert | 11-04-22 | 18:47 | 4

Nou ja, het brengt je van A naar B. Lijkt me best nuttig

Het brein erachter | 11-04-22 | 18:57

@keestelpro | 11-04-22 | 18:54:
beweging ➝ naar ➝ elektriciteit ➝ naar ➝ chemie ➝ naar ➝ elektriciteit ➝ naar ➝ beweging

Der Schnitzeljäger | 11-04-22 | 18:58

@Het brein erachter | 11-04-22 | 18:57: ok, dat klopt, zo lang a en b niet te ver uit elkaar liggen kan het.

Veepert | 11-04-22 | 18:59
▼ 1 antwoord verborgen

Die foto zegt alles! XD
Wanneer is Rob Jetten jarig? Die foto laat ik op grootformaat afdrukken en bij hem bezorgen als presentje.

keestelpro | 11-04-22 | 18:46 | 7

@AntiZanicz | 11-04-22 | 18:57:
De foto is echt.
Alleen het is niet wat je denkt dat het is.
Je wordt in de maling genomen.
Kom AZ.. lach eens.
Je neemt het leven veel te serieus.
Ik heb trouwens idd nooit in het leger gezeten.
Uitstel voor studie en toen werd de dienstplicht opgeschort.
Ik was wel gekeurd. En goed ook!

Ruimedenker | 11-04-22 | 19:02

@Ruimedenker | 11-04-22 | 19:02: nep in dier voege dat de mennekes niet in de generator steekt. Net als in Community scene kun je de kabel ook door het raampje gooien.

AntiZanicz | 11-04-22 | 19:09
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl