Nederlands militairen verjagen Afghaanse vluchtelingen uit opvang
Hee Claudia, mogen ze dan bij jou?
Het huidige Nederlandse opvangbeleid is als jongleren met te veel ballen en elke week komen er duizend ballen bij. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) had al moeite met de kansenballetjes hooghouden die normaal gesproken binnenkwamen, maar tegenwoordig komt er wekelijks nog een lingobak vol aan nieuwe deelnemers uit Oekraïne gestroomd en daardoor zou u bijna vergeten dat we recentelijk ook nog duizenden Afghanen evacueerden. Die zijn destijds onder meer """tijdelijk""" opgevangen in de Willem Lodewijk van Nassaukazerne bij Zoutkamp. In eerste instantie voor een maandje, maar nu al zo'n half jaar en dat begint een probleem te worden. Defensie eist de kazerne weer op voor militaire oefeningen en het COA kan de Afghanen niet elders kwijt. Alle opvanglocaties zitten tenslotte vol en bij alle Deuglanders zit al een Oekraïner aan de ontbijttafel. Nergens is meer plek en de Taliban is er ook niet milder op geworden, dus terugsturen is geen optie. We zouden natuurlijk kunnen beginnen met al die veiligelandiërs er direct uit te trappen en nieuwe veiligelandiërs bij de poort te weren, maar dat past natuurlijk weer niet in het huidige beleid waar de echte vluchtelingen onnodig lijden onder de gelukszoekers. En dus zoeken we nog plek voor 450 Afghanen. Is er nog plaats bij Claudia? Of in een verlaten GGD-testlocatie? Of kunnen we ergens een Russisch jacht in beslag nemen? Of een kwart van onze gevangenissen ombouwen? Of is Nederland nu officieel vol?
Reaguursels
InloggenNogmaals: breng ze verplicht onder bij de leden van de politieke partijen van de coalitie en bij de asieladvocaten en COA medewerkers.
Heeft defensie überhaupt nog personeel dat in een kazerne kan/moet worden ondergebracht?
"Nergens is meer plek en de Taliban is er ook niet milder op geworden, dus terugsturen is geen optie".
De enige gegarandeerde reden waarom terugsturen voor 'onze' regering "geen optie" is, is omdat de regering deze mensen toezeggingen heeft gedaan en een status heeft verleend. Juridisch zijn zij dus 'ingedekt'. En de asielindustriemaffia slijpt z'n messen indien je aan die rechten komt.
Wedden dat veel van die hier aanwezige Afghanen van de Taliban weinig tot niets te vrezen hebben?
Zag het NOS-nieuws vanavond, waarin werd gerept over een Afghaanse statushouder die in Den Haag een toezegging voor een huis heeft gekregen, maar nog steeds niets heeft gehoord en daar zielig over zat te doen. Link naar de website hier (en 'Den-Haag' schrijf je dus als 'Den Haag', stelletje halfalfabeten bij de NOS-webredactie);
nos.nl/artikel/2424037-wachten-op-een...
Deze man zal dus met zijn gezin voorrang gaan krijgen op een sociale huurwoning. Vermoedelijk tezamen met 417 (!) andere statushouders, die de gemeente Den Haag vóór 1 juli moet gaan huisvesten.
Leuk nieuws dus voor al die duizenden andere (vaak al vele jaren lang) wachtenden op de wachtlijst voor sociale huurwoningen, nota bene mensen met wortels ('geworteld'..) in Den Haag.
Voor hen die de pech hebben meteen iets nodig te hebben, wees gerust; voor u is er altijd nog de daklozenopvang (= geen sarcasme, dit wordt gewoon gemeld!).
En dan komt men met een Afghaanse statushouder aanzetten, die
1) pas sinds augustus in dit land is
2) nota bene hierheen is gehaald door de Nederlandse regering
3) op aandringen (!) van de Tweede Kamer (motie Belhaj)
4) vermoedelijk in het land van herkomst tot minimaal de hogere middenklasse behoorde en daar met een door 'ons' betaald riant salaris een geprivilegieerd leven leidde
5) waarschijnlijk in Afghanistan niets heeft gedaan waarmee hij daadwerkelijk daar gevaar zou lopen (de 'eitjesbakkers')
6) hier met voorrang boven 'gewone' sociaaleconomisch 'zwakkere' burgers met binding met de stad een huis krijgt
Maar ja,
indien je je daar dus openlijk tegen uitspreekt, dan zal menig geprivilegieerd (!) blanke deuger, die zélf een mooie koopwoning heeft in een prachtige woonwijk, gespeend van 'buitenlandse (en daar bedoel ik dus geen nette expats mee) invloeden', JOU, als niet-geprivilegieerde blanke woningzoekende, wiens/wier (woon)rechten deze 'fatsoenlijke'' geprivilegieerde deugmensen dus aan deze statushouder voor nop (want hén kost het helemaal niets!) weggeven (en daar dus schone schijn mee kunnen maken, want-kijk-ons-eens-Barmhartig-zijn = deugpunten scoren), uitmaken voor een racistisch PVV-tokkie. En voor dat laatste bovendien op sociale media nog extra 'deugpunten' mee kunnen scoren.
'Wat zijn dit voor mensen?'
Frans-Guyana (Frans: Guyane) is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname en wordt verder omsloten door Brazilië.
Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Lees deze laatste zin nog eens goed.
Wat is de praktische implicatie daarvan, een gebied van de Europese Unie? In het licht van de opvang van tienduizenden asylanten door heel de Europese Unie?
Dat betekent dat de Europese Unie asylanten kan opvangen in Frans-Guyana. En dat Franse departement is drie keer zo groot als Nederland met nog geen half miljoen inwoners.
En Nederland zou Suriname kunnen rekoloniseren voor hetzelfde doel.
NL humor om te lachen, het leger wil een kazerne gaan gebruiken waar die voor bedoeld is, soldaten in stoppen.
Je gelooft het niet hè, totdat je het echt leest....
Afmars en ,ga maar wonen in t Gooi. In Prefab Tiny Houses, mooi.....
Naar Afghamistan sturen geen optie? Hoezo? Nederland wemelt van de fundamentalistische ramadan- vierders en de Taliban ontvangen die met open armen.
Deugfascisme. De eerste nominatie voor Het Woord van 2022 is binnen.
Nederland is nooit vol. Al verblijven er straks 30 miljoen man, dan kunnen er nog zeker 10 a 15 miljoen bij.. Alleen vervelend dat er geen huizen mogen worden gebouwd vanwege stikstof, maar U heeft vast nog wel een kamertje vrij thuis dat de overheid van U kan vorderen.
1 persoon in Nederland stoot 9 ton CO2 uit. Bij jaarlijks 15000 nieuwe asielzoekers per jaar is dat dus 135.000 ton per jaar. En let wel dit is de jaarlijkse stijging. Benieuwd waarop ik mijn thermostaat moet zetten omdat te compenseren.
De boel warmt wel lekker op
@kermitsklant | 05-04-22 | 16:07: Zwart trekt warmte aan.
Ik denk dat jij de thermostaat op nul graden Kelvin moet instellen.
Kunnen we nu dan wel constateren dat Nederland vol is…?
Kamp links noemt het gezellig druk.
Grappig, je nick is ook het antwoord op je tegel.
Mark zit te Dutten | 05-04-22 | 15:35 |
Nope! Nein! Njet! Neen!
Hoe meer mensen, des te meer vreugd.
De verkoop van aflaten moet doorgaan!
Nogmaals Denemarken voert een ander en wel succesvol beleid. Helaas wegen in NL de belangen van de asielindustrie zwaarder.
Het ongebreideld opnemen van mensen leidt maar tot 1 uitkomst, gedeelde armoede. Het sociale vangnet tot het bod uitgekleed, gated comunities en emigratie van hen die zich dat kunnen veroorloven.
Dit is waar de politieke meerderheid voor kiest.
Mensen zijn ook steeds minder bereid om bij te dragen aan dat sociaal vangnet. Beu zijn ze het.
@Quattro Stagioni | 05-04-22 | 15:51:
De oude Ien Dales zei het vroeger al: ''Het is lastig soep koken als iemand er maar telkens water bij gooit''.
Dat sociale vangnet werkt alleen bij een 'gesloten' systeem, zoals het ook was in de tijd dat die hele sociale wetgeving werd opgetuigd (tweede helft jaren 50, eerste helft jaren 60). Als er jaarlijks tienduizenden klaplopers uit de derde wereld zich hier komen vestigen die allemaal vanaf dag 1 een vol beroep doen op de 'verzorgingsstaat', wordt die verzorgingsstaat onbetaalbaar en niet meer op te brengen door de werkenden. De komende 20 jaar gaat immigratie en asiel ons 600 miljard euro kosten, heeft Jan vd Beek al berekend. En dat berekende hij vorig jaar (of is het alweer 2 jaar geleden?), nog lang voordat de Oekraïense ellende losbarstte. Hij zal zijn berekeningen alweer fors moeten bijstellen. Naar boven, that is.
Ik ben er voor om het amerikaanse systeem gedeeltelijk over te nemen, geen werk, geen geld, tenzij je echt niet kan werken
Ik heb in het verleden verschillende keren vrienden te logeren gehad die thuis in een crisis verkeerden. Is trouwens ook wel eens andersom geweest. Paar dagen/weken tot rust gekomen en zodra de thuissituatie het toeliet gingen ze stuk voor stuk zo snel mogelijk weer naar huis om te kijken hoe het verder moest...... Zomaar een anekdote uit mijn bescheiden leventje, weet ook niet precies waarom maar ik moest er ineens aan denken.
Ik wacht geduldig op de reactie ' maar die hadden tenminste nog een huis om naar terug te keren' ....
Ondertussen word er een cruiseschip gehuurd (want gratis is het niet) met 600 (!) man personeel, om 1400 Oekrainiers te accomoderen... /facepalm...
Terecht want zelf het bed opmaken moet je niet willen voor ze.
Lijkt mij een vrij redelijke eis dat de gasten niet zelf gaan koken of de was gaan doen. Of de motor starten en wegvaren.
En ja, als alle opvang vol zit dan moet je wat. Als je alles maar laat binnenkomen.
Maar als we de bonnetjes nou kwijtraken en wat extra geld bijdrukken is het gewoon gratiesss. Toch?
Zijn dat 600 Afghaanse eitjesbakkers?
Afghanen dan maar embedded bij de militairen
Waarom wordt er eigenlijk niets meer gemeld over de strijd in Afghanistan. Ik dacht dat het einde verhaal was en de Taliban weer gewoon heerst. Maar het blijkt dat er een behoorlijk offensief gaande is (er worden aantallen genoemd van 125.000 voor het leger dat vecht tegen de Taliban). Als we dat nou een beetje sponsoren, dan kunnen de vluchtelingen ook weer naar huis.
Elke keer als we ons met een conflict in verre oorden bemoeien betekent het alleen maar dat we de halve bevolking van ze hier naar toe halen dus laat maar zitten zo. Ze zoeken het maar uit.
Bedankt voor de info, ik ga daar eens op zoeken.
- As a geographically fragmented state, Afghanistan is separated into as many as 14 ethnic groups that have historically faced divisions that devolved into violence. This conflict reached its culminating point in the 1990s with the rise of the Taliban and the genocide of a number of the country's ethnic groups.-
Veertien (14!) verschillende stammen die tegen elkaar vechten. Dat is verschrikkelijk voor alle onschuldige slachtoffers. Maar zo’n ingewikkeld en diepgeworteld conflict kan Nederland niet oplossen
Ik snap sowieso niet waarom mensen die hier naartoe 'vluchten' een permanente verblijfstatus en een NL paspoort krijgen. De Irakezen die voor IS zijn gevlucht bijvoorbeeld. IS is in Irak al lang en breed verslagen, dus er is geen enkele reden dat die mensen niet terug kunnen keren.
Ieder jaar een kind, alhier geworteld, onmenselijk terug te sturen etc.
Je krijgt 5 jaar. Daarna kan je verlengen en na 5 jaar ook paspoort aanvragen.
In de Joegoslavieoorlog zijn er teruggestuurd die geen verlenging nodig haddeb.
@Shoarmamasutra | 05-04-22 | 20:41:
Gesubsidieerd door de Remigratieregeling. Meer info? Website SVB
Hoeveel van die geëvacueerde tolken en eitjesbakkers zouden al weer op vakantie zijn geweest, of is het nog te koud in Afghanistan?
De campings daar zijn wel vol.
Ik ken persoonlijk al een stuk of acht mensen die naar Hongarije zijn geëmigreerd.
Het is dat ik mijn hart verpand heb aan (het oude) Nederland, maar Csemö is een erg mooie plek en er wonen +- al 250 Nederlanders.
Kisnyárád, drie huizen voor €80.000,-
Klik: hongarijehuis.nl/huis/kisnyarad-1024/...
En als extra bonus, Hongarije heft géén inkomstenbelasting over privépensioen.
Het blijft een maf schouwspel, van alle partijen
Reden te meer nooit meer aan VN missies mee te doen. Het kost klauwen met geld, het lost ter plaatse niets op en we zitten achteraf voor altijd met de nasleep.
Laat andere landen nu maar de fakkel overnemen.
Ze komen niet naar landen die VN missies uitvoeren, ze komen naar de verzorgingsstaten. Daar zit wel best vaak overlap, dat wel. En niet meewerken aan destabilisering van regio's onder de noemer "vredesmissies" doet misschien wel iets met de instroom. Maar het enige wat hier echt helpt is strikter asielbeleid en grensbewaking. Maar dat is kennelijk nog steeds taboe / onuitvoerbaar
@Gen. Maximus | 05-04-22 | 14:54:
"Ze komen niet naar landen die VN missies uitvoeren, ze komen naar de verzorgingsstaten."
Exact. Vroegah, als je wat zei van die grote aantallen derdewereldlanders die maar hierheen reisden om zich permanent te vestigen, kon je regelmatig sjacherijnige weg-met-onsers horen beweren: "Ja, vind je het gek dat ze hier komen wonen. ''Wij'' hebben hun landen plat gebombardeerd''.
Maar volgens die theorie zouden alle Oekraïners zich nu in Rusland moeten vestigen, want alleen Rusland, niemand anders, bombardeert hun land plat. Toch trekken ze allemaal naar het westen. Rara, hoe kan dat?
Wel sneu voor de mannen en vrouwen die glanzende madailles en veelkleurige lintjes mislopen......
Ja, want Afghanistan was een VN missie..............
Wat een walgelijke opmerking. Is dit je niveau?
Door een soortgelijke opmerking mag ik niet langer m'n mening ventileren op Dumpert.
Wellicht bij Bruls?
In zijn buikholte?
Zelfs het domste kindje van de kleuterschool, kan je vertellen dat het oeverloos binnen laten van mensen, totaal krankzinnig is.
Ja hoor, die legt de grootste bollebozen in Jip&Janneke-taal uit dat wanneer de emmer overloopt de emmer simpelweg vol is.
Hoe moeilijk is het eigenlijk om de import van asielzoekers etc. te beperken tot een 5.000 per jaar?
Ik zie geen enkele morele of ethische plicht om hier de halve wereld op te nemen, flikker toch op. Je eigen kinderen kunnen niets eens een huis kopen of huren en waarom komen die mensen uitgerekend naar NL?
Stuur ze de fuck naar de voormalige DDR of zo. Plek zat.
Nu kijken zij nog door een roze bril mede dankzij de indoctrinatie dagbesteidingskampen en NPO, zie ook de obsessieve conformiteit en pro-overheids reacties op o.a. dumpert spreken boekdelen.
Benieuwd wanneer ze uiteindelijk toch wel bereid zijn om te demonstreren op het maliveld nog zo enthousiast roepen "Politie +1".
Die zijn vanaf de kleuterschool suf geïndoctrineerd dat het zo goed is.
De naïviteit is mateloos als je met ze praat.
Dat krijg je van deugdonderwijs. Stoppen met zelfstandig nadenken.
Die zijn gedrild in het ontkennen van realiteit en logica. Als ze het huizentekort als probleem aanmerken dan is het probleem steevast die gemene vastgoed beleggers en projectontwikkelaars. Nooit de vraagkant.
Die zijn opgegroeid met klassen vol allochtonen. Behalve als je moeder Halsema heet.
Gooi er toch maar even in: wie jong is en niet links heeft geen hart, wie oud is en niet rechts heeft geen verstand.
Dom en naïef. Zien de gevaren niet. De wereld is moooooi!
Zelf al slapen ze in een kartonnen doos, dan nog is hun identiteit belangrijker.
Ze zullen zichzelf zien als een persoon met een wit privilege die wel/niet menstrueert zonder geldige woon-en verblijfplaats en als wereldburger en een voorkeur voor havermelk in de koffie.
Alle bezieling is eruit gehaald.
Nou, ik ben een dertiger en maak mij wel degelijk zorgen. Vooral als ik de prognose zie van de bevolkingssamenstelling in 2050. Steeds vaker spookt de gedachte door mijn hoofd of ik mijn pijlen niet op het buitenland moet richten, gewoon het land verlaten.
Domme deugers, werkelijk alles gaat naar de klote zodat die volledige idioten zich goed kunnen voelen. Één voordeel voor het leger, zelfs linkse deugers zijn sinds Vlad ineens volledig pro strijdmacht.
Ik moet altijd lachen om mensen die het hebben over 'linkse deugers', alsof goed fatsoen links of rechts is. De vrouw van een vriend van ons komt uit Ukraine. Hij is wat men een 'rechtse jongen' noemt, de rechterflank van de VVD. Ondertussen hebben ze wel een gezin uit Mariupol in huis genomen. Dat is niet links of rechts maar dat heet verantwoordelijkheid nemen.
@Red shirt | 05-04-22 | 14:43:
Nee, dat heet onder de knoet van moeder de vrouw zitten.
@Red shirt | 05-04-22 | 14:43: dat verbaast me niks. Er is volgens mij al vaker onderzocht dat conservatieven meer aan liefdadigheid geven en vrijwilligerswerk doen dan progressieven. Laatstgenoemden financieren hun empathie het liefst met publieke middelen. In dat licht moet je het gebruik van de term "linkse deugers" hier ook een beetje zien. Sociaal en maatschappelijk geëngageerd willen overkomen zonder er zelf offers voor te brengen
@Red shirt | 05-04-22 | 14:43:
Je denkt dat "deugen" iets met goed fatsoen te maken heeft. Helaas niet, het is het tegenovergestelde. Maar ik begrijp je denkfout, deugen had vroeger nog wel die betekenis.
@Red shirt | 05-04-22 | 14:43: Rutte noemen ze ook een "Rechtse jongen" maar vult links. Uw vriend klink hetzelfde.
@Red shirt | 05-04-22 | 14:43:
Dus u stelt voor dat Afghanen hier in Nederland hun verantwoordelijkheid nemen door Afghanen uit Afghanistan in hun huis op te nemen? Sja. Als je het zo bekijkt...
@Graaisnaaiert | 05-04-22 | 15:44: Mijn vriend is Nederlander.
@Red shirt | 05-04-22 | 16:00:
Ja, en zijn vrouw uit Oekraine, schreef je. En we weten allemaal wie er in huis de broek aanheeft.
@Graaisnaaiert | 05-04-22 | 16:16: Ik weet niet hoe het bij u thuis er aan toegaat maar wij leven in harmonie en nemen samen beslissingen. En bij onze vrienden is dat niet anders.
@Red shirt | 05-04-22 | 16:34: Ik hoor het al, een klein kliekje wat dure wijn drinkt en in complete harmonie leeft, constant zeggend "wie zijn toch die mensen" Snap nu wel waarom je zo fanatiek op mijn tegel was, je bent een deuger.
Sowieso maar eens het probleem deels neerleggen bij vliegmaatschappijen. Zij zijn een behoorlijk groot onderdeel van het probleem. Een paar tientjes verdienen aan tickets en schijt hebben aan dat Nederland daardoor wordt opgezadeld met honderden duizenden euro's aan kosten.
Je loopt echt hopeloos achter. Al die derdewereldlanders komen al vele jaren niet meer per vliegtuig, omdat op zeker moment, om die instroom aan banden te leggen, de EU heeft besloten dat iemand zonder visum voor een EU lidstaat, niet aan boord gelaten mag worden. Anders volgen er hoge boetes. Daar houden alle luchtvaartmaatschappijen zich aan.
Vandaar dat al die lieden via lange omwegen - over land, of dobberend op de Middellandse Zee - en met betaling van grote geldbedragen aan smokkelaars en 'reisagenten' de EU proberen binnen te sneaken. Zouden ze dat doen als ze voor een paar tientjes comfortabel naar Schiphol oid konden vliegen en aldaar geland ''Asiel!'' zouden roepen?
Je zag een paar maanden geleden wat er gebeurde toen die klootzak van een Loekasjenko de moslims opriep om naar Minsk te vliegen - waar ze geen visum voor nodig hadden - om vandaar naar de Poolse grens vervoerd te worden alwaar ze de EU konden binnen trekken, en daarna rechtstreeks door konden reizen naar Duitsland (ze scandeerden allemaal: ''German, German, Greman!'') en in het (letterlijke) verlengde Nederland.
Spanje heeft twee enclaves in Afrika, Ceuta en Melila. Ik stel voor de zakken met geld die Erdogan krijgt een Spanje te geven onder voorwaarde dat wij de veiligelandiers daar naar toe mogen brengen. Uiteraard op een afgelegen stuk vlakbij de grens met marokko met een groot hek aan de Spaanse kant.
— Frans-Guyana (Frans: Guyane) is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname en wordt verder omsloten door Brazilië.
Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Lees deze laatste zin nog eens goed.
Wat is de praktische implicatie daarvan, een gebied van de Europese Unie? In het licht van de opvang van tienduizenden asylanten door heel de Europese Unie?
Dat betekent dat de Europese Unie asylanten kan opvangen in Frans-Guyana. En dat Franse departement is drie keer zo groot als Nederland met nog geen half miljoen inwoners.—-
Graag uw gedachten over dit plan
Waarom eigenlijk de ‘Nom de Plume’ Degrelle?
In Italië en Spanje staan hele dorpen leeg … maar ja. Wie wil daar nu heen?
Frankrijk ook. Helaas, geen Miele en gratis geld.
@Ichneumonidae | 05-04-22 | 14:26: dus als we de Miele daar laten bezorgen dan willeb ze wel daar? Hmmm
Van Spanje weet ik het niet maar in Italië zijn veel van die dorpen gevuld met lui die in Lampedusa aankwamen. En dat zijn er veel en veel meer dan wat er bij ons binnenkomt.
Straks misschien als het hier te druk wordt en Sultan Willie El Oranje een langere baard heeft gekregen.
Het wordt tijd dat Rutte en co. hun baas de EU laten weten dat fatsoenlijke opvang in Nederland niet meer mogelijk is en een dispensatie aanvragen v.w.b. opvang.
Je weer dat die &@& het niet gaat doen, het beste is NIET voor hem te stemmen
Ik vraag me regelmatig af of er ooit een moment komt dat deze asielinstroom niet meer houdbaar blijkt, ook voor hen die het nu nog prima vinden gaan. En daarnaast of er ooit een moment komt dat deze, vrijwel allemaal kansloze, asieleisers bij zichzelf denken, laat ik maar vertrekken, dit wordt niks hier.
Oh ja, en ook, hoe lang pikken de jongeren die al jaren op de wachtlijst staan voor een woning het nog dat ze de woningen steeds aan hun neus voorbij naar een afgaans gezin zien gaan?
@Klaas_de_Waal | 05-04-22 | 14:26:
Het Nederlandse volk is kampioen slikken.
Zoals ik voorspelde; (en als dat voorbij dan weer het kansloze volk.) www.gelderlander.nl/maasland/azc-over....
ps; het zijn dan tenminste wel echte vluchtelingen.
Iets zegt me dat het geen echte Oekrainers gaan zijn.
Lijkt me wel een idee als de overheid op internet een site aanmaakt waarop mensen kunnen invullen hoeveel 'vluchtelingen' zij willen opnemen.
Respons natuurlijk nul.
Het huis van Kaag in Den Haag heef 8 slaapkamers en 3 badkamers. Kom op Sigrid! Geef eens het goede voorbeeld. Neem eens 4 zielige marokkanen in huis. Wie weet gaan je ogen dan open.
Een badkamer voor Sigrid Kaag zelf met allemaal vrouwen dingen.
Een badkamer voor haar man, kan ie in de wasbak pissen zonder dat iemand er last van heeft.
Een badkamer voor de kinderen. Die ruimen toch nooit wat op.
En met een fitnesskamer, een thuiswerkkamer voor Sigrid Kaag en een thuiswerkkamer voor haar man ben je al snel door de slaapkamers heen.
Plant ze maar in het Bezuidenhout. Daar zijn nog een hoop kamers vrij, wat ik u brom.
Hé. Kap nâh. Niet in mijn achtertuin.
Doe maar Benoordenhout dan, bij tRutte op de stoep.
@kibbesoeb | 05-04-22 | 14:42:
Okido. Stuur ze maar ff door dan. Do, do is der Mark.
Geef die AZC'ers een paar planken en wat spijkers. Kunnen ze zelf hun huis bouwen met als gaaf neveneffect dat ze door lekker bezig te zijn wellicht wat korter in therapie hoeven om de PTSS een plekje te geven.
Ik denk dat ze in Budel en Weert ook niet kunnen wachten totdat Defensie hun voormalige kazernes weer opeist.
Stop de Nassau-Dietzkazerne in Budel maar weer vol met Duitse militairen. Daar had je tenminste nog wat aan. Van middenstand tot verenigingen, dat waren gouden tijden!
Het is niet vol Nederland loopt al jaren over
"Of is Nederland nu officieel vol?''
Nee, officieel niet natuurlijk, en officieel zal Nederland ook nooit 'vol' verklaard worden, niet bij 20 miljoen inwoners, maar ook niet bij 30 miljoen inwoners. Ook in 2047 zal het oude, 'vaderlijke' advies van wijlen Wim Kok tijdens 'Paars' klinken: ''Als we nou allemaal een stukje inschikken, is er voor iedereen plaats''.
En half seniele oude deugers als Han vd Horst staan op de Joop te juichen dat ''Nederland nog lang niet vol is'', gezien de ''hartverwarmende'' ontvangst van de Oekraïense. oorlogsvluchtelingen.
We blijven gewoon tot in het oneindige en onbeperkt, iedereen 'opnemen' die zichzelf hier uitnodigt. En af en toe is er zelfs sprake van ''We gaan ze halen!'', zoals in het geval van die duizenden Afghanen. Aanvankelijk was er sprake van enkele tientallen tolken, waarvan er overigens al een stuk of 60 allang hier zaten voor de van van Kaboel. En daarna werd het snel door de Tweede Kamer (Salima Belhaj en Kati Piri, meen ik) uitgebreid tot wat Joost Eerdmans terecht noemde: elke Afghaan die ooit een eitje voor een Nederlander heeft gebakken.
Er 'wachten' op dit moment nog ca 1200 Afghanen in Pakistan op 'evacuatie', las ik vorige week. Maar zijn die in Pakistan dan niet 'veilig'? Kunnen die niet doorreizen naar het noord-westen van India om zich nog veiliger te voelen? Waarom is men altijd pas veilig in Nederland?
Nee, Nederland is officieel niet vol, maar je zou er eens een referendum over moeten organiseren om te kijken hoe men officieus denkt over de hele kwestie, dwz buiten die vierkante kilometer kaasstolp hier bij mij in Den Haag, waar de boven-ons-gestelden ons met die ongewenste massa-immigratie blijven opzadelen.
van = val van K.
De rem is er al jaren vanaf.
Mij blijft het verbazen dat op elke militair in Afganistan er 5 tolken waren.
Ik geloof er niets van.
Hier het land van melk en honing.
Er moet inderdaad eens/ergens een plafond gesteld worden. Maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. Sterker nog, dat is precies de bedoeling.
Het zijn niet alleen de aantallen, maar het soort mensen. Mensen uit het Midden Oosten en Afrika komen hier niet voor het mooie weer, maar omdat ze niets hoeven te doen en er lekker ongestoord voor de rest van hun leven een zooitje van kunnen maken. Stel dat uiteindelijk 100.000 Oekraïners hier voorlopig blijven hangen. Het merendeel hiervan zal aan de slag willen, geen overlast veroorzaken en teruggaan als het weer kan, daar ben ik van overtuigd. Ze maken gebruik van het vreemdelingenrecht zoals dat bedoeld is. Prima, welkom. Aan die veiligelandiërs heb je niets en ze mogen juridisch gezien hier ook helemaal niet blijven. Uitgeprocedeerd is wegwezen als er geen oorlog in je thuisland woedt.
Nederland is pas vol als het naar de gallemiezen is. Echt dan hè. Ze kunnen zeker nog tot 120 miljoen doorgaan.
Ik betaal me scheel aan belasting. U allen gok ik zo ook. Figuurlijk hebben we al een asielzoeker of twee in huis.
Als je het zo bekijkt wel ja...
Claudia heeft toch zeker al Oekraïense gasten ?
Een volledige importstop en een zeer streng remigratie(aanmoedigings)beleid, ook voor alle dubbele pasportiërs. Dat helpt.
*paspoortiërs
Misschien stellen alle immigranten die hier inmiddels gesetteld zijn zelf hun huis wel open voor hun gestrande lotgenoten. Het zou kunnen toch? Toch?!
Een goud berichtje, mist alle kernen van waarheid.
Ik weet niet of dit ook voor mensen geldt, dieren planten zichzelf voort zodra er voldoende voedsel en middelen voor handen zijn.
Hallo kinderbijslag!
Zekers. Zekers. Ware het niet dat zij natuurlijk door ons veeeel te klein behuisd zijn.
@Reebensteeltje | 05-04-22 | 14:09:
Nee, mensen doen dat ook als die twee er onvoldoende zijn...
5 april , immigrant in je bil!
@Dr. : 5 april, hele horde in je bil!
Die met vakantie naar hun thuisland.
Ik mis nog even het meest voor de hand liggende scenario: oudjes die in hun eentje of met z'n tweetjes een eengezinswoning bezet houden krijgen gratis en voor niets een Afghaans gezinnetje erbij.
Mijn bejaarde vader woont in zijn eentje in een groot huis. Wil wel verkopen en naar kleiner maar graag met een tuintje. Helaas, is er niet. De doorstroom zit muurvast.
Ik moet er niet aan denken.
Ps ik heb het huis betaald.
@update: ik zou dat veel verder willen trekken. Kinderen de deur uit? Binnen een maand direct weer vullen die leegstaande slaapkamertjes.
En dan natuurlijk korten op de AOW omdat ze 'samenwonen'.
Oudjes hebben vaak bijna geen hypotheek meer en inmiddels een inkomen waarmee ze alleen maar voor sociale huur in aanmerking komen. Die mensen gaan echt niet van een bijna gratis woning, in een vaak nog knappe buurt, voor 750 euro in een huurflatje zitten tussen de anderskokenden.
Is dat newspeak? Een woning bezet houden?
Vroegah woonden mensen in hun huis.
@osolemio | 05-04-22 | 14:17: Dat hoeft ook niet, daar kunnen ze gewoon de Wet verplaatsing bevolking voor aanwenden.
Men noemt het een crisis situatie en ze kunnen je huis (waar je de afgelopen jaren voor tienduizenden aan zonnepanelen, warmtepompen, isolatie en meer dies zij aan het verspijkerd hebt en netjes de hypotheek hebt afbetaald, zodat je geen last hebt van hoge lasten op je oude dag, want ja, de pensioenen worden al jaren niet meer geïndexeerd) vorderen en deponeren je in een of ander sociaal huurkrot waar het binnen harder waait dan buiten met een maandelijkse gasrekening heb ik jou daar, geen traplift en al helemaal geen instapbad.
Tegen de tijd dat je een procedure hebt gestart én gewonnen ben je allang dood als bejaarde, daar gaat gerust 10-15-20 jaar over heen. Zie ook de KOT en Aardbevingsschade.
Stuur ze naar Bonaire. Ruimte zat
"Een pand met een woonoppervlakte van 325 vierkante meter.
Het aantal kamers bedraagt 10, waaronder acht slaap- en drie badkamers.
Dit alles verdeelt over vier woonlagen plus een kelder. De keuken is luxe en voorzien van diverse inbouwapparatuur.
Zonnen kan gebeuren in de riante achtertuin van 101 vierkante meter, gelegen op het zuidwesten.
Verder beschikt de woonkamer over een elektrische open haard en openslaande deuren naar het zonneterras.
Ook is er een dakterras, dus niemand komt iets tekort."
Kom op Sigrid, je kunt het!
Het zal uw huis niet zijn.
Financieel niet op te brengen.
In die achtertuin kan dan ook nog wel een flink tuinhuis met een paar stapelbedden.
Ik knap af op de elektrische open haard.
@matatwork | 05-04-22 | 14:33:
En de tuin van 100m2. En niet eens een garage?
'Tijdelijke' tenten op het Binnenhof?
Heb zelf nu 3 Oekraïensen in huis, allemaal cup E.
Wie zou dat niet willen?
Wacht maar 10 jaar. Dan hangt die cup E over de navel.
@Zapata10 | 05-04-22 | 14:02: Ja/nee, over 5 jaar stuur ik ze naar jou. Neem ik weer nieuwe, vast wel weer ergens oorlog of zo.
Hoe zien de moeders eruit? Belangrijk om te weten.
@Deflatiemonster | 05-04-22 | 14:08: U houdt van een gilf?
@Deflatiemonster | 05-04-22 | 14:08: Geen idee. Allemaal onder de 30, dus Zapata10 heeft ze dan nog vrij jong. Kijk, dat zijn dingen, die doe ik gewoon voor m'n mede-reaguurders.
@Deflatiemonster | 05-04-22 | 14:08: dè gouden regel, kijk naar de moeder en bedenk dan of je wel of niet aan dochterlief moet blijven hangen.
@pibasso | 05-04-22 | 14:49:
Als die moeder jong is overleden is het 't overwegen waard.
Jongleren? Wat is er mis met tennissen? (Ok wilde net nog geen honkbal zeggen)...
Volgens mij is er een noodwet afgestoft die:
a: Mensen uit hun woning kan zetten en gedwongen elders kan onderbrengen. (Dat is handig, dan stoppen we de bejaarden in de lege gevangenissen en asielzoekers in hun woningen)
b: Mensen kan verplichten een verwarmde kamer te geven aan asielzoekers. (Dat is ook handig, u kunt wel in de keuken zitten)
Ze kunnen beter een noodwet aanslingeren m.b.t. 0 asielzoekers.
Nee dat is niet zo
Er wordt overwogen leegstaande gebouwebbte vorderen. Mensen uut hun huus zetten is geheel buet aan de orde en ook niet mogelijk juridisch.
Niet zeuren ga lekker werken en belasting betalen want al die zielige asielzoekers / immigranten moeten eten.
Het geldt - nog - niet voor particulieren en/of huurders,maar zeg nooit "nooit".
Mag ik in dat geval adviseren om een kamer middels een eenzijdig op te zeggen jaarlijks huurcontract aan een student, een beginnende verpleegkundige of docent te verhuren? In dat geval heb je ook geen leegstand die op te eisen is door de overheid.
@Shoarmamasutra | 05-04-22 | 14:33:
Jawel, Zapata10 heeft gelijk.
Het gaat om de Wet Verplaatsing Bevolking. Een wet uit 1952 die nu weer nieuw leven ingeblazen wordt.
wetten.overheid.nl/BWBR0002097/2021-0...
En ja Graaisnaaiert, die wet geldt ook voor particulieren.
@Kameraansteker | 05-04-22 | 14:52:
Volgens de betroffen vakminister werd die bewuste paragraaf nog niet geimplementeerd, waarbij ik de rillingen van het woordje "nog" kreeg.
In Rekken staat nog een TBS kliniek en meer, compleet met alles erop en eraan, inclusief hoog stroomhek.
Was die niet weer deels in gebruik?
@Plaque-doctor | 05-04-22 | 14:15:
Meen van wel, maar waar een wil is is een weg.
Maar vooral geen Kamervragen.
Sterker nog, ook nauwelijks of geen melding op het NOS/RTL4 'journaal', de belgische media en ga zo maar door. Terwijl iedereen die een beetje kan rekenen ziet dat dit uit de klauwen loopt en nog meer gaat lopen.
Zoals een wijs tegeltje mij ooit vertelde….
‘In Huize de Breij
Past er altijd nog iemand bij’
Men vind ongetwijfeld wel weer ergens een afgelegen, pittoresk dorpje want nog niet verpest is. Dan kan men de gemeente 'verplichten' dat voor het COA beschikbaar te stellen. Daar, op dat zompig weiland, kan het COA dan 500 opvangplekken realiseren voor 'maximaal een jaar' wat (niemand verwacht het) uitloopt naar 8 jaar, de hoeveelheid mensen in de opvang is na een jaar verdubbeld naar 1000 en het dorp en de omgeving is voorgoed naar de kloten geholpen.
Zonder nuttige reden overigens, maar gewoon, omdat het kan.
Hé wat leuk, een verhaal over Ter Apel voorafgaand aan het drama.
Kan me nog herinneren dat Jan Mulder keihard aan het brullen was bij DWDD.
Niemand is illegaal dus mag je niemand uitzetten,
Haalt BenteBeckerAirways alleen of brengt die ook terug?
Vol? Welnee. Tussen alle mistroostige bakstenen en beton is er in Nederlandje nog wel eens een verloren weilandje of parkje te ontdekken. Daar kunnen nog hele mooie betonnen woonbarakken van vele verdiepingen hoog op geplaatst worden. Ieder balkon een mooi setje waslijnen en een satelliet-schoteltje eraan. Prachtig.
Zolang in Nederland NOG 1 GRASSPRIETJE kan groeien is NEDERLAND NIET VOL.
Dat grassprietje is goed voor CO2 opname en wat goed is is fout. Want er kan niet aan verdiend worden. VVD66 heeft een nieuwe slogan:
Kunnen wij boeren treiteren? Nou en of.
Kunnen wij huizen bouwen? Nou en of.
Kunnen wij die geven aan statushouders? Nou en of
Zijn mensen die hier wat van zeggen, Racisten? Nou en of
Kunnen wij er geld aan verdienen? Nou en of
Stuur ze naar het mediapark.
Zeik niet. Hilversum heeft al 1000 plekken in een oud varagebouw.
De waarde v/d Euro kan gezien de situatie alleen maar zakken .
Tadzjikistan heeft Afghanen een veilig onderdak beloofd voor zolang het nodig was. De Afghaanse president is daar ook naartoe gevlucht. En dan denk je, na, kudt, dat is natuurlijk wel heel ver weg, is niet te doen voor de gewone Afghaan, dan is West-Europa natuurlijk een stuk beter bereisbaar. En dan wordt je toch nieuwsgierig en dan pak je de kaart van Afghanistan erbij en dan denk je, nou zeg, Tadzjikistan is dus gewoon een buurland van Afghanistan. En dan denk je, maar de taal, is dat misschien een probleem? En dan lees je door en dan zie je, nee, het is een variant van het Afghaans. Maar de religie dan, daar loopt het toch zeker op stuk? Nou, en dan val je zowat van je stoel van verbazing, het blijken daar ook gewoon voor de overgrote meerderheid Soenni-Islamieten te zijn. Maar dan geldt er toch zeker een negatief reisadvies voor Tadzjikistan?
Ook niet, het is er veilig, er geldt code geel - lees op BuZa reisadvies wat dat inhoudt - en het enige waar je even rekening mee moet houden zijn beperkingen vanwege Corona. Ik zeg, goh. Nou. Ja. Misschien dat we hier in de procedure - en nog tijdelijk - verblijvende Afghanen toch maar eens een reisfoldertje van Tadzjikistan moeten overhandigen.
Voor meer info, zie het wikilinkje.
nl.wikipedia.org/wiki/Tadzjikistan
Klinkt als een plan!
Maar gaan we niet doen.
Groetjes, Sigrid
@Wijze uit het Oosten | 05-04-22 | 14:00:
Ik zeg kinderpardon. Het allerheiligste uit de gutmensch chantagewerkkist.
Goed plan. Betaal desnoods de regering van Tadzjikistan voor de opvang van 'onze' Afghanen en stuur alsjeblieft ook nog wat coa-ambtenaren mee om eea te begeleiden.
@Basil Fawlty | 05-04-22 | 14:03: Dus dat ! Het kan mijn rammelende onderbierbuik zijn, maar ik krijg toch vrij sterk de indruk dat het bij menig asiel mannetje uit warme oorden prioriteit numero uno is om een "witte" vrouw te bezwangeren. Zodra die een kind uitkakken krijg je die gasten hier met geen mogelijkheid meer weg, wegens kind = geworteld enzo. Mission accomplished ! (Kennelijk zijn er ook best veel dames die "een schattig donker kindje" kinderwens hebben en valt het aardig mee met al dat "racisme", dat dan weer wel).
@Asteroid-B612 | 05-04-22 | 14:29: Dat heet een ankerkind...
Nee, niet nog een k erbij.
Toch lukt het ze elke week weer om er 1000 weg te stoppen. Dat moet je ze wel nageven. Ik wou dat ze zich ook zo fanatiek en behulpzaam inzetten voor de autochtone Nederlanders die het moeilijk hebben.
Gewoon bij elke immigrant die een huis van ons heeft gekregen een paar echte vluchtelingen erbij.Zijn er wel een.paar 100.00.
Opgelost
Iedere vluchteling heeft recht op een vaste gratis woonplek in Nederland, ze hebben niet voor niets heel hun leven scheel aan belasting betaald daar mogen zij best wat voor terug verwachten.
U heeft het over een autochtoon?
De autochtoon mag NIETS terug verwachten.
U moet alleen uw benzine tank in de gaten houden ( max € 120 tanken )
€80 voor de staatskas t.b.v. instromers.
@Zitvlak | 05-04-22 | 14:06:
Feitelijk is de autochtoon tegenwoordig gewoon een slaaf die goed is om uit te knijpen en onteigenen, verder moet de autochtoon zijn muil houden voordat er een corruptici er in tuft.
Een deugbom die in je gezicht ontploft. Iedereen met een beetje realistisch wereldbeeld had al lang door dat ‘niemand is illegaal’ wel heel lekker bekt en voor de hand liggend lijkt te zijn. Maar in de praktijk niet werkt.
En nu zit je, als dat kattenvrouwtje, een huis vol haren geurend naar pies en poep en net nu het asiel afbrand neem je er toch nog maar 10 in huis. Helaas gaat dat niet meer lukken omdat het minder deugend deel van de buurt, de stank, het katten gejengel en de overlast meer dan zat zijn.
En weer een voorbeeld van een gecreëerd probleem onder de banier van ‘het goede doen’ -deugen.
OpZoutkamp.
Kaag eiste toch een inclusieve regering in Afghanistan, dus hoezo niet terug?
Nou BN-ERS grijp je kans, Ali B en Marco Borsato kunnen wel wat PR gebruiken.
Ali B heeft vast nog wel eens huis leeg in Nederland want hij woont nu toch in Dubai en Marokko?
Het zijn vooral moeders met dochters, die liggennliever in een sporthal dan bij Goorzaadto in het poolhouse.
Wellicht kunnen ze terug naar hun vrouwen en kinderen die ze achtergelaten hebben.
Is maar een idee.
Ja, de afwas zal inmiddels wel gedaan zijn.
Ik kan me nog wel een Claudia herinneren die bij DWDD pleitte om veilige landiers te weren, maar die kreeg direct een boel deugers over zich heen (inclusief Dolfje Jansen). Blijkbaar is het toch voor sommige mensen moeilijk te snappen dat asielzoekers zelf het meeste last hebben van die veilige landiers.
bedankt, heh, klootjesvolk. wederom. dit willen jullie.
Iedereen weet het, alleen de regering moet nog wakker worden. Nog maar een paar jaartjes wachten.
Nee hoor. De regering doet wat de kiezers willen in gecompromitteerde vorm. Dat dan weer wel.
@Tiscali-2 | 05-04-22 | 13:49:
Nee, die willen eens in de vier jaar een ingekleurd vakje, dan vleien, likken en zuigen ze dat het een lieve lust is om vervolgens weer vier jaar hun eigen gng te gaan verpakt in mooie, instagram waardige one-liners. Niemand is illegaal, samen tegen corona en uiteraard overal het woord ‘groen’ danwel ‘duurzaam’ voor te plakken.
Zoals in deze duurzame en groene tegel, die niet links of rechts is, maar recht door zee!
Hoeveel Afghanen hebben er niet lopen tolken voor de Nederlandse missie?
In door hoe veel veilige landen hebben ze wel niet moeten reizen om hier te komen?
Tolken is ook in veel gevallen nogal een pretentieuze benaming. Heb diverse tolken gezien die zich maar zeer beperkt in NL, ENG of DUI verstaanbaar konden maken, laat staan dat ze de broodnodige nuance en context konden geven. Het was echter ook in de tijd dat 'onze jongens' daar met hun kansloze missie bezig waren breed bekend dat je een NL-er alleen een keer gedag moest hebben gezegd om later voor een verblijfsvergunning te kunnen opteren.
Waarschijnlijk zijn er weinig tot geen veilige landen doorkruist. Met het vliegtuig opgepikt en in één ruk door naar NL.
Dat wil zeggen, de laatste lichting.
Alles van voor de Taliban machtsovername heeft gewoon te veel landen doorgesjouwd om hier nog geloofwaardig asiel aan te vragen
Misschien dat ze inlichtingenmensen voor hun veiligheid maar even tolk noemen
Weet je waar Afghanen heen kunnen? Naar Afghanistan! Ruimte zat, lekker klimaat, strenge maar rechtvaardige regering.
Er schijnen er nog een paar honderd te zitten met een Nederlands paspoort. Dus zo onveilig kan het dus niet zijn...
Nederland is al jaren overvol..
Je hoeft niet naar huis maar je moet hier weg. Het geld is op, de woningen zijn op, het geduld is op, de sympathie is op en de ruimte is op.
Hier is niets meer voor je. Doei.
Hopelijk wordt dit nu ook eens wereldwijd uitgedragen via de sociale media.
Er zijn landen in west Europa waar nog heeeeel veeel ruimte is. i.i.g. veel meer dan in NL.
REAGEER OOK