30 Kamervragen Geert Wilders over Soumaya S.
De vragen die u wist dat zou komen
Social
Kamervragen van Geertje W., de oppositieleider van Nederland, dik zeventien jaar in een zware lockdown, over de veroordeelde vvd-terroriste Soumaya S. van de Hofstadgroep. De Soumaya die hij 'nooit meer wil tegenkomen' (vraag 28) en een 'wilt u dit nooit meer doen' (vraag 30), want het blijft Geert en het moet ook leuk blijven. Voor de rest is het natuurlijk zeer serieuze alsook interessante materie: zou een veroordeelde ex-terroriste weer toegang moeten / mogen krijgen tot overheidsgebouwen als ministeries [nee], is het gepast dat zo iemand komt beppen in het Torentje [nee], zou Mark Rutte niet een keertje een taart naar de PVV-kamer moeten sturen [ja] en zijn er nog meer terroristen actief binnen de vvd [nog uitzoeken]. Stemmenwegjager Sophie Hermans is zoals u inmiddels weet niet het snelste konijn in het bos en bij de vvd hebben ze er sowieso nog niet (goed) over nagedacht. Nou, dat mogen ze dan nu gaan doen.
Bonusfoto: Geert Wilders op een illegale rave
Reaguursels
Inloggenziet er nogal nep uit.
Afshin Ellian stond ook op het lijstje van de Hofstadgroep. Wel lullig dat zijn zoon nu in de tweede kamer zit voor de VVD.
Zouden de VVD leden het ook oké vinden dat hun kind, neef of nicht in de kleuterklas les zou krijgen van een veroordeelde pedo? Want ja als je een straf hebt uitgezeten dan is het weer oké toch? Of zouden al die lieve VVD'ers zich ook nog eens achter de oren krabben en wellicht toch een andere school kiezen? Ik denk het antwoord wel te weten.
Prima om zo iemand te gebruiken omdat ze misschien veel kennis van jihadisten heeft, maar er zijn andere methoden om die informatie er uit te trekken dan een dik betaalde functie in of bij de overheid. Ik zal ze hier niet opnoemen wegens de tere hartjes hier...
De gevangenpoort incl al hun tentoongestelde edocht functionele toestellen zit op loopafstand.
Nog een vraag: Is het waar dat Bolkestein altijd een paar sloffen Mars in huis heeft?
Nou gaat het wéér over mars.
Na afloop bespreking kreeg bolknak een kusje op de plasser, en nl is weer veilig.
Nog ff, dan breekt WO3 uit, dan heeft niemand het meer over deze kwestie. Russen schijnen trouwens niet de allerbeste vriendjes te zijn met radicale moslims, of met linksgekkies....
Niet zo miepen Greet. Er zitten immers ook bekeerde PVVers in de Haagse Gemeenteraad.
Die zijn wel in de hofstad maar niet van de hofstad.
Vrij domme vergelijking...
Wij hebben het hier vaker over taqqiya gehad. Het bewust liegen om de islamitische agenda door te drukken. Zou zij er een voorbeeld van zijn? Liegen en bedriegen en zogenaamd als radicalisering expert op gaan treden? Want wat hebben al die radicalisering experts nu bereikt anno 2022? Geen ene geit. Want radicalisering gaat gewoon door wellicht met de.hulp van deze judassen die natuurlijk nog gewoon moslim zijn en een functie elders hebben. Namelijk de islamitische wet implementeren. Stad voor stad, dorp voor dorp en straat tot straat zoals wijlen ome Hans zou zeggen.
Stap 1 is om bewijs te leveren dat taqqiya or Whatever toegestaan is voor moslims. Stap 2 is in ieder geval Wikipedia aanpassen op dit onderwerp. Zelfs Ayaan Hirschi Ali brandt haar vingers niet aan dit onderwerp, omdat zij ook weet dat het prietpraat voor de vrijdag avond in een kroeg. PVVers die met Sijitische termen gooien om de verborgen agenda van Soenieten te onthullen, daar kom je niet ver mee in deze discussie.
@Cobarde | 07-02-22 | 20:13: Bewijs is niet lastig staat in de koran en de iman zegt het .
@Cobarde | 07-02-22 | 20:13: Bullshit.
@Cobarde | 07-02-22 | 20:13:
Ayaan heeft het in het verleden wel degelijk over taqqiya gehad.
Bovendien is het op zich helemaal niet zo relevant of Ayaan iets wel of niet gezegd heeft; of dat jij dat wel of niet gehoord hebt; of dat jij überhaupt iets van Ayaan gelezen hebt.
Waar het wel om gaat is dat alle mensen over hun bedoelingen kunnen liegen. En met name genocidale religies hebben nogal de neiging hun genocidale neigingen geheim te houden. Dat zie je bijvoorbeeld bij veel linkse leiders, maar zeker ook bij alle islamitische leiders, geestelijken, rechtsgeleerden, politici, etc. Van vrijwel elke "gematigde" moslimvertegenwoordiger die tegen Westerse TV-zenders over vrede kwebbelt zijn ook altijd radicale oproepen tot grof geweld te vinden.
Een mooi voorbeeld is "bruggenbouwer" Tariq Ramadan die van de PvdA Rotterdam 3 miljoen euro kreeg om "bruggen te bouwen" tussen de voor- en tegen- standers van islamitische aanslagen. Uiteraard verdedigde Tariq alleen de voorstanders, en op youtube staan oproepen tot genocide van die gek.
Dus die gespleten tong is er wel degelijk en dat kan ook niet anders om "gematigd" over te komen want er is geen gematigde islam.
Een imam die niet liegt is vrijwel altijd een radicale imam. Er zijn maar een paar uitzonderingen op die regel, ik wed dat jij ze niet eens kunt noemen.
Mensen met een religie wordt van jongs af aan met de paplepel ingegoten om een dubbele agenda te hanteren. Helaas maar wel waar.
Bolkie vond dat Nederland een pleefiguur sloeg met Wilders, Soumaya was zijn WC-eend
Nee, dat vond hij over Fortuijn.
Bookie is gewoon een oude snoepert...........
Soumaya was een joker om Wilders uit zijn tent te lokken en afleiding van de echte zaken afleiden. Gewillig geholpen door de media die er vrolijk aan meewerken. En Soumaya? Echt tot inkeer gekomen of een functie elders als burgemeester beloofd?
@Sliptong | 07-02-22 | 19:56: Kan goed. Zou mij ook niet verbazen als de dames van D'66 (waarvan een ex baas AIVD) hier meer van weten. VVD heeft schade opgelopen.
ik denk dat Rutte weer een beroep gaat doen op zijn geheugenverlies
rutte wil niet spreken over iemand die er niet bij is,als het uitkomt doet hij het wel over miljoenen anderen.
Het bonnetje van Soumaya's deradicaliseringscursus zal ook wel weer kwijt zijn.
Wie heeft er hier ook zin in 16 maart, handen omhoog. Was weer leuk de peiling van Maurice de Hond afgelopen weekend. Dit vuiltje bovenop de andere ongekend grote schandalen. Wordt smullen, popcorn klaar.
Lokaal is minder boeiend, want de landelijke lijn speelt bij de gemeenteraad minder sterk. Het is een signaal, maar dan vooral een signaal om de PR-machines weer flink aan te zwengelen.
Ik vraag me heel erg af hoe goed het geheugen van de kiezer werkelijk zal zijn bij de volgende TK-verkiezingen.
Met een beetje pech krijgen we nog een oorlog van ome Vladimir, al lijkt hij een beetje in te binden nu hij ziet dat niet iedereen voor zijn karretje te spannen valt (op wat meelopers na dan). En dan gaan de PVV'ertjes niet hoog scoren, als ouwe Poetin-liefhebbers. Die gaan dan dalen in de peilingen, want Geert kan het in geval van oorlog niet laten iets aardigs te gaan zeggen over zijn vriend Poetin, van wie hij nog een rood-wit-blauw speldje heeft liggen. Geert was helemaal verguld, want hij dacht: Wat attent van Poetin, de kleuren van de Nederlandse vlag!
nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Ruslan...
kijk eens naar de indrukwekkende toespraak van Sahra Wagenknecht.
www. sahra-wagenknecht.de
@ritter vn hüpfburg | 07-02-22 | 18:59:
Uit haar CV:
“ 1990 bis 1996 Studium der Philosophie und Neueren Deutschen Literatur in Jena, Berlin und Groningen; September 1996 Abschluß des Studiums in Groningen mit einer Arbeit über Hegel und Marx (siehe Bücher: "Vom Kopf auf die Füße?" Zur Hegelrezeption des jungen Marx, oder: Das Problem einer dialektisch-materialistischen Wissenschaftsmethode?; ”
Mag ik bedanken voor de toespraak van een orthodoxe communist?!
@ritter vn hüpfburg | 07-02-22 | 18:59: Heel helder. Een zeer intelligente dame.
Zeker! Ik verheug me er al op om op de partij te stemmen waar ze in Den Haag de grootste hekel hebben. Voor de rest maakt het niet veel uit: deugende politici zijn even zeldzaam als witte raven.
@ChalinaRosa | 07-02-22 | 19:33: Wist ik zie haar geregeld op de Duitse ZDF of ARD
De vraag die niet gesteld is (mag zeker niet qua privacy of vrijheid van godsdienst):
Is Soumaya S. nog steeds moslima? Of heeft zij het geloof afgezworen?
Ik weet het antwoord al.
Interessant kijkje in je ziel.
Dus jij denkt terreur = moslim?
Want terreur afzweren is islam afzweren?
Ter info: 99.99% van de moslims is geen terrorist.
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 18:15: Volgens mij is heden ten dage de Islam het enige geloof wat je niet MAG afzweren, oftewel: You can check out any time you like, but you can never leave...
Ok, ten tijde van de Inquisitie had je in Europa dezelfde situatie met het katholieke geloof.
Je MOET verplicht geloven, zoniet zware straffen.
Gezien haar foto's is wat ze ook aanhangt geen burqa.
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 18:15: Interessante stelling die u vast nog toetsbaar gaat onderbouwen anders dan een linkje plempen.
Niet alle Moslims zijn terrorist maar alle terroristen zijn wel Moslim.....
@Blonde Nel | 07-02-22 | 19:33:
Van Speyk
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 18:15: Volgens u is de-radicaliseren mogelijk, dan moet de-islamiseren toch ook prima mogelijk zijn?
Hoe zo'n veroordeling als een boemerang in Geerts knappe gezicht kan terug kan klappen:
"Te vroeg gejuicht, leert een belrondje langs deskundigen. “Baarlijke nonsens,” zo kwalificeert Wim Voermans, hoogleraar staats- en bestuursrecht aan de Universiteit Leiden, de brief. “Om premier, minister of staatssecretaris te kunnen worden is helemaal geen VOG vereist. De veroordeling van Wilders vormt voor zo’n benoeming in principe geen enkel probleem.”
Paul Bovend’Eert, hoogleraar staatsrecht aan de Radboud Universiteit Nijmegen, is het daar volledig mee eens. “Ministers worden bij Koninklijk Besluit benoemd. Daar worden verder geen eisen aan gesteld. Ook een strafblad vormt wettelijk gezien geen probleem.”"
www.hpdetijd.nl/2016-12-13/hoe-de-vol...
Oh ironie, waarde PVV'ertjes. Men neemt het in bovenstaand artikel op voor de veroordeelde Geert, dat hij ook zonder VOG gewoon minister mag worden zelfs. Nou dan mag zo'n spijt-terroriste dat ook. Toch?
Laat Soumaya eerst 100 Mohammed-cartoons maken. Daarna zien we wel weer hoe het zit met die spijt.
Het is etenstijd, dus Beste_Landgenoten: ga koken!
Racisme vs terrorisme. Nuff said.
Ben al bezig. Couscous met een halal kippetje geserveerd op een sluier van oosterse kruiden.
@K. Westergaard | 07-02-22 | 18:02: Ja ze kan vast wel iets uit haar pen zuigen
@Lorejas | 07-02-22 | 18:03:
Wilders is niet eens veroordeeld voor racisme, gewoon weer een leugen van de 'usual suspects' die gaan voor het 'guilty by association'.
Hij is slechts veroordeeld voor groepsbelediging, niet meer en niet minder, en er is niet eens een straf opgelegd.
De brief van Rutte, als stas in 2003, was wat dat betreft erger.
@TeeJee | 07-02-22 | 18:08:
Edoch, hij heeft geen VOG. Een feit dat steeds tegen Sahla wordt gebruikt. En dat is grappig. Want Geert...
Wilders richt zich niet tot de rechter of het OM maar tot de regering in casu de premier. Alleen voor zover het regeringsbeleid -terrorisme en veiligheid- betreft noopt het tot antwoord. Wat de VVD doet moet de VVD zelf weten, daar gaat de minister president niet over en daarover krijgt Wilders geen antwoord.
U heeft gelijk. Mark Rutte is veroordeeld voor discriminatie en die is ook MP geworden.
Maar deze 'dame' heeft geen VOG, vanwege veroordeling.
Volgens mij mag je dan niet bij de overheid, of gelieerde organisatie werken.... toch.
Doet ze ook niet. Ze werkte als adviseur. Dan nog, een VOG wordt afgegeven voor een bepaald beroep, bij de aanvraag tellen dan alleen de daarvoor relevante zaken. Wat me op het idee brengt: Heeft Geert wel een VOG? Hij is tenslotte veroordeeld voor "racisme", een relevante handicap lijkt mij, als eerlijke volksvertegenwoordiger. Iemand?
Kijkt u eens verder dan de neus lang is. Op de site van de Dienst Justis. Daar leest u wat nu eigenlijk een Verklaring Omtrent het Gedrag is.
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 17:52: Geert is in eerste instantie veroordeeld voor groepsbelediging en aamzetten tot discriminatie. In hoger beroep is echter alleen groepsbelediging blijven staan.
www.om.nl/onderwerpen/strafzaak-wilde...
We gaan nog wel meer horen van deze mevrouw, houdt zich ws wijselijk tijdje koest, en likt zich dan letterlijk en figuurlijk weer elders in op een invloedrijke positie omringt met vrinden. Opportunistisch als ze is zie ik haar ook wel overstappen naar een andere partij. Past ook prima bijD66, vast ook wel geile witte mannen te vinden die haar wel hogerop willen helpen. Of bij het OM ofzo.
"Moet kunnen, tweede kans, bekeerd".
Tot de bom barst?
@ Mosterd. "Geertje W.".
Er zijn legio figuren - met name poilitici - die het verdienen om met hun naam in verkleinende vorm vermeld te worden. Persoonlijk vind ik het uitermate puberaal, zo niet kleuterachtig, om iemand zo te vermelden, maar dat terzijde.
Doe er wat aan, en word eens wat meer volwassen.
De man heet Geert Wilders, mocht je kleuterbrein het nog niet hebben opgeslagen.
Denigrerend inderdaad. Geen Stijl onwaardig.
Geert Wildersje.
Mag dat wel?
Nou nou. Wat moet je dan wel niet van Greetje W vinden? Wat die zijn muil uit krijgt gaat wel verder dan puberaal of kleuterachtig.
Ik vind ook dat Ali B. nu gewoon vertrouwenspersoon moet kunnen zijn bij, pak em beet, Talpa.
En vergeet Marc Overmars niet.
De vraag die ontbreekt: heeft deze mevrouw direct of indirect samengewerkt met (een van de) IS terroristen die nu terugkomen? Is zij betrokken bij de besluitvorming over hun terugkeer?
Zoiets als ook ooit veroordeelde terroriste verdient een 2e kans. Vast heel bijbels, maar ik blijf dit wantrouwen. Heb er in elk geval geen goed gevoel over.
Ik vraag me af wie ooit met die wijsheid kwam. Baader, Meinhoff, Volkert?
De feiten waarvoor deze terroriste is veroordeeld verdienen geen 2e kans in een gevoelige functie als deze. Dat snapt toch ieder weldenkend mens.
@Valka | 07-02-22 | 17:29:
Eigenlijk niet nee, politici om het leven willen brengen.... nee, dan kan je toch geen adviseuse worden. Maar ja, dit land is er gek genoeg voor blijkbaar om het wel te doen.
Heb er ook geen goed gevoel over, die rare VVD mantelpakjes en dat brilletje, net een vermomming. Maar goed, bij Wie is de Mol zat ik er ook altijd naast.
Die Soumaya Sahla is echt klein bier. Nee, je weet het nooit 100% zeker, maar ik denk dat zij inderdaad gederadicaliseerd is en geen gevaar meer vormt voor de Nederlandse samenleving in het algemeen, en Geert Wilders in het bijzonder. Bovendien heeft de VVD haar al op tamelijk laffe wijze 'voor de bus gegooid'.
Waar ik me veel meer zorgen om maak is het 'veranderde denken'van de VVD en Rutte over het terughalen van al die IS ratten:
"Premier Mark Rutte is anders gaan denken over het ophalen van IS-vrouwen uit kampen in Syrië om ze in Nederland te kunnen berechten."
"Ik dacht dat je een risico neemt om ze op te halen, maar ik vind het gevaar voor Nederland groter als zij worden ontslagen van rechtsvervolging en naar Nederland terugkomen."
Hij herhaalt gewoon klakkeloos die totaal onbewezen aanname van de voorstanders van ''ophalen'' dat het gevaarlijker is als ze 'onder de radar' terugkomen, dan wanneer ze 'gecontroleerd' worden ingevlogen. Waarom is dat nou toch 'gevaarlijker'? Ze kunnen wel op eigen gelegenheid Nederland binnen sneaken, maar ze kunnen toch nooit lang onder de radar blijven?
"Volgens hem blijkt dat rechters "stevig kijken" naar de IS-vrouwen tijdens hun proces.''
Dat blijkt vooralsnog helemaal nergens uit. Tot nog toe hebben al die smerige ratten Mickey Mouse strafjes gehad.
"Ook wijst hij erop dat de betrokkenen in een deradicaliseringsprogramma komen om ze af te brengen van hun extreme standpunten.''
En denkt hij werkelijk dat dat zal helpen? I wouldn't hold my breath.
Nederlanderschap intrekken en alles in het werk stellen die ratten buiten de deur te houden. Dát helpt.
"Die Soumaya Sahla is echt klein bier. Nee, je weet het nooit 100% zeker"
Voor veel politici is blijkbaar een procentje of 50 al genoeg, anders kost het teveel.
Net zoals de leugenslang anders is gaan denken over het binnenhalen van gelukzoekers.
Zo’n deradicaliseringsprogramma is slechts een werkgelegenheidsproject voor hoofddoekjes die sociologie of psychologie hebben gestudeerd.
Er is nimmer aangetoond dat zo’n programma effecten heeft op de overtuigingen van de deelnemers.
Voor het overige verwijs ik geheel vrijblijvend naar het volgende boek: Vincent Nouzille, Les Tueurs de la République : assassinats et opérations spéciales des services secrets, Paris, éd. Fayard, janvier 2015, 346 p., 24 cm (ISBN 978-2-213-67176-5
Klik: fr.m.wikipedia.org/wiki/Vincent_Nouzi...
Prachtig, al die vergelijkingen met pedofielen. Waarom PVV'ers niet de snelste konijnen in het bos zijn: Nee inderdaad, veroordeeelde pedofielen moeten nooit meer met kinderen werken. Heel verstandig, want ze kunnen toch lastig met hun handjes van die klaintjes afblijven. Kat en spek. Tot zover juist.
Maar, een veroordeelde pedo kan heel best adviseur zijn over problemen en gevaren rond pedofilie, zelfs bij een politieke partij. Expert knowledge zeg maar. Dus waarom kan een ex-terroriste niet de beste adviseur zijn over zaken die haar expertise waren? De pedo-vergelijking gaat pas op als Sahla als beveiliger van Geert was aangesteld. Dan kan je zeggen: Misschien maar niet doen. Kat en spek, en zo. Maar adviseur over terreur? Lijkt me goed kunnen. En ze mag niet eens bij Geert in de buurt komen.
Zoals gebrukelijk mis je de point.
Laat deze ex-terrorist die nu op geweldloze wijze streeft naar moorddadige wetgeving vooral boekjes schrijven waaroin zij andere liefhebbers van moorddadige wetgeving oproept om op geweldloze wijze te streven naar moorddadige wetgeving.
Niks mis mee.
Laat haar vooral met geitenwollen sokken deradicaliseringsexperts in gesprek gaan over hoe we op geweldloze wijze moorddadige wetgeving kunnen implementeren in onze rechtstaat.
Helemaal oké.
Maar ze loopt nu vrij los in de omgeving van haar "voormalige" doelwit.
Dus dit is inderdaad letterlijk de kat op het spek binden.
@Dandruff | 07-02-22 | 17:27:
Je komt aanzetten met verzonnen aantijgingen over moorddadige boekjes en het implementeren van "moorddadige wetgeving". Soms denk ik Dandruff, drink je al te vroeg op de maandag een paar borrels te veel? Ik weet, met Corona is het niet makkelijk maar je kan ook een beetje nuchter blijven toch?
En nee, Sahla, loopt niet vrij rond bij haar doelwit. Ze loopt vrij rond, want heeft haar straf uitgezeten. Ze heeft ook op alle manieren afstand genomen van terreur, zelfs een studie en beroep gekozen waaruit blijkt dat ze de andere kant van die vroegere overtuiging heeft leren kennen en waarderen en nu is ze dus, na reeds jaren van onbesproken gedrag, adviseur geworden. Ik zou zeggen: Een voorbeeld voor alle veroordeelden. Wie niets heeft geleerd bijvoorbeeld van zijn eigen veroordeling is Geert Wilders zelf. Opmerkelijk, dat juist hij zo tekeer gaat tegen Sahla. Of zou het zijn omdat hij zelf nogal vastzit in zijn rabiate overtuigingen?
Maar laat me raden (want zo zit jij in elkaar als achterdochtige) dat jij Sahla niet gelooft, maar dat zij stiekem heimelijk in het geniep terroriste is gebleven en op deze slinkse wijze toch in de buurt wil raken van Geert om hem zomaar op een mooie dag naa de 72 maagden te blazen. Wedden dat jij dat denkt?
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 17:34:
Ahja, dat afstand nemen. Nu pas, na de ophef.
Zo geloofwaardig.
Overigens geloof ik Sahla inderdaad niet. Ik geloof niemand die voorheen dermate fanatiek was dat ze tot dergelijke daden wilden komen, net zoals ik niet geloof in de spijtbetuigingen van voormalige IS-gangers.
Net zo goed dat ik Volkert niet zou geloven, of Breivik.
@TeeJee | 07-02-22 | 17:42:
Volkert is nog steeds een overtuigde lul en Breivik gaf in de rechtszaal nog de Hitlergroet laatst. Dus nee. Maar Sahla is totaal ongevaarlijk. En Daar gaat het ook helemaal niet om. Geert wil ophef maken en weet dat dit aanslaat bij zijn eencellige fans. Geert weet zelf echt wel beter en dat zij totaal ongevaarlijk is maar stookt het politieke vuurtje graag op. Het scoort, hij wint stemmen en weer een puntje in de peilingen. Zijn goedbetaalde baantje is weer ietsje zekerder en hij hoeft nooit te besturen, daar zorgt hij zelf wel voor. Lekker comfortabel. Die ouwe gelukszoeker.
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 17:49:
Je mag zwammen tot je een ons weegt, feit blijft dat zij een veroordeelde terroriste is, en mijn inziens ver weg dient te blijven van adviserende functies aan een regerende partij in ons land.
Die NU PAS spijt betuigt, vanwege de ophef. Gut nou, heel geloofwaardig, in ieder geval ook naar goed VVD gebruik.
Niet te vertrouwen met dergelijke toegang tot mogelijk gevoelige gegevens, ongeacht wat ze zelf beweren. Dat zijn nou eenmaal de blaren die gevormd zijn.
Je laffe Ad Hominems geven maar weer goed aan waarom ik je tot vandaag achter het block had zitten. Daar hoort jouw soort getrol thuis.
*klik*
@TeeJee | 07-02-22 | 17:54:
Je houdt er niet van dat iemand jouw feestje van gelijkgestemden verstoort. Liever baad jij je in bevestiging. Dat mag, is heel menselijk. Geen probleem mee. *kiest favoriet*
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 18:11:
Inhoudelijk heb je inderdaad zelden een antwoord, nu dus ook weer, en ga je altijd alleen maar voor de persoonlijke aanval, de belediging, en de leugen.
Er zijn hier zat mensen die het niet met mij eens zijn, maar die wel een discussie kunnen voeren zonder te grijpen naar termen als 'eencelligen'
en/of 'de achterdochtige'.
Ik weet inderdaad met wie ik dan liever praat, en dat ben jij zeker niet.
Je hebt in het verleden aangegeven dat je dat nog geweldig vind ook, dat mensen helemaal klaar zijn met je. In het verleden had ik daar nog wel eens medelijden mee, maar dat is ondertussen ook wel op.
Hier scheiden onze wegen. Ik meen het echter wel.
@TeeJee | 07-02-22 | 18:20:
Heb een inhoudelijk antwoord gegeven: Waarom de vergelijking met pedofilie niet opgaat. Jij ziet "eencelligen", en ja, dat mag ik vinden. PVV'ers geven zelden blijk van hersens. Je kunt een uitzondering hebben. Heel soms.
Ik denk dat een boel mensen in de war zijn met het verschil tussen informant en adviseur.
@bl
Als ik jou zo lees is het misschien wel een goed idee om Taghi adviseur te laten worden bij de politie. Jammer hoor dat je zo vast blijft zitten in totale nonsens. En als je alleen de panelen wil opschudden, dan lukt dat aardig.dat zal het wel zijn.
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 17:34:
Anders dan jij werk ik overdag, dus van drinken is geen sprake.
Even een vraag ter inleiding; kun jij één naam noemen van een invloedrijke islamitische geestelijke die vrede, vrijheid en tolerantie predikt; of die jihad en sharia afwijst?
Niet?
He jammer, want dat is wereldwijd best een probleem. En natuurlijk zijn er zat gematigde moslims; moslims die zich niet zo met jihad en sharia bezig houden, die dat ook helemaal niet willen. Die zijn er zelfs in Iran of Saoedi Arabië; waar ze zich stil houden uit angst voor de doodstraf of anders minimaal 1.000 zweepslagen plus de belofte van papa dat die zijn zoon direct na vrijlating zal vermoorden (hoi Raif Badawi).
Maar dat die gematigde moslims nergens ter wereld enige politieke of religieuze invloed hebben zegt veel over de "ware islam". Theologisch gezien hebben gematigde moslims namelijk geen enkele poot om op te staan. Gematigde moslims zijn doorgaans moslims die de islam nooit bestudeerd hebben en/of in een seculiere omgeving in een seculier land zijn opgegroeid.
En zo komen we bij Sahla die de islam wèl bestudeerd heeft, en uit een streng-islamitische omgeving komt. Ze weet dus heel goed wat islam inhoudt. En ze neemt naar eigen zeggen wel afstand van haar terroristisch verleden, maar niet van de islam. Dan is enig wantrouwen niet misplaatst. Zeker niet als ze zegt op zoek te zijn naar een manier om die islam in te passen in een nog niet islamitisch land.
Als er maar een ware islam is en jihad en sharia zijn de enige weg dan heeft Sahla geen enkele andere keus dan daar naar te streven. Anders gaat ze na haar dood immers naar de hel; en dat wil niemand. Dus Sahla mag terroristisch geweld (tijdelijk) afzweren, maar uiteindelijk heeft ook zij de taak de sharia na te streven, desnoods op democratische wijze. Maar onze seculiere democratie is haram.
Los daarvan. Zelfs als Sahla ondanks haar leugentjes over Bosma de eerlijkheid zelve is en vandaag nog een gehele nieuwe geweldloze islam zou oprichten. Dan nog is het raar dat een ex-terrorist minder weerstand oproept dan een geweldloze islamcriticus. En gezien haar verleden is het ook niet raar dat Wilders daar zenuwachtig van wordt; haar terreurclubje was destijds op zoek naar zijn woonadres. Er zijn zat moslims en niet-moslims zonder terroristisch verleden die op die plek hadden kunnen zitten.
Tot slot nog even over jouw standpunt dat het verlangen naar minder criminaliteit, (seksueel) geweld en terrorisme net zo rabiaat is als terrorisme. Ongeveer een jaar na Wilders' uitspraak was de PVV de vierde partij onder Marokkanen. Met andere woorden, niet elke Marokkaan zit te wachten op ongecontroleerde massaimmigratie uit Marokko. Veel Marokkanen, en zeker de seculiere, hebben heel goed door dat er wel degelijk grote problemen zijn waar ze zelf ook onder lijden. Denk alleen al aan de bloedige afrekeningen binnen de mocro-maffia, of de sociale druk in islamiserende wijken.
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 17:34: U deed een ‘Sjoerdsma’tje, niet zo netjes hè?
@Dandruff | 07-02-22 | 20:38:
"Even een vraag ter inleiding; kun jij één naam noemen van een invloedrijke islamitische geestelijke die vrede, vrijheid en tolerantie predikt; of die jihad en sharia afwijst?"
Nou nee. Maar dat is ook wel veel gevraagd. Je gaat de Paus ook niet vragen de Rooms Katholieke geloofsregels af te vallen. Het is de essentie van zijn functie zelfs. De sharia vormt de kern van het islamitische geloof. Het is een pakket.
Maar ik zie niet in wat islamkritiek te maken heeft met deze zaak, je sleept het erbij. Het is namelijk heel simpel: Ze heeft straf gehad, haar functie is wettelijk toegestaan als adviseur, ze komt niet in de Tweede kamer en dan nog: Dat zou ze wettelijk gezien mogen ook nog. Wilders speelt hier expres de gebeten hond. Hij weet dat ze niet gevaarlijk is maar maakt er een politiek nummertje van. Jammer dat de VVD slappe knietjes kreeg, ze hadden haar gewoon in die functie moeten behouden.
Hah, een trap na met een gestekt been.
Goed om te doen. Zet m op, Greet!
(LOL @ # 30 : "Wilt u dit nooit meer doen?" )
'Beter een gestrekt been dan een mitrailleur of bomgordel' zegt een oude Chinese wijsheid al.
De andere kant van het verhaal is dat ze zich inzet tegen radicalisering, zoals sommige ex-cult leden, ex-junkies enz. nog wel eens doen.
Niet bij de overheid op het dossier veiligheid
Dat jij dat gelooft zegt eigenlijk alleen dat.
Waren er ook in Amsterdam die zich inzette tegen radicalisering, bleken gewoon te rekruten voor de jihad.
@Statix | 07-02-22 | 17:01: Liepen die er ook bij zoals zij?
@Zuster01 | 07-02-22 | 16:54:
Waarom niet? Wat zou zij dan kunnen beslissen of doorspelen?
@funda | 07-02-22 | 16:58: Wat deed ze dan volgens u?
@PaardenliefhebberVet | 07-02-22 | 17:07: Dat zeg ik, dat jij dat gelooft bewijst slechts dat.
Daar heeft verder niemand wat aan, en Wilders al helemaal niet.
@funda | 07-02-22 | 17:20: U zegt helemaal niks over wat u denkt dat ze deed.
@PaardenliefhebberVet | 07-02-22 | 17:56:
Ik denk dat jij denkt dat hij weinig zegt over wat hij denkt dat ze deed maar je kunt ook denken dat hij zegt dat hij denkt dat wat zij deed duidelijk is en dat zij daarna niet deed wat u denkt dat zij deed en dat daar niks over te zeggen is
@radiatorknopje | 07-02-22 | 18:25: plofkip dus?
@PaardenliefhebberVet | 07-02-22 | 17:56: Wat zou dat precies uitmaken voor uw mening over haar?
@funda | 07-02-22 | 19:07:
Dat kan ik toch niet ruiken?
Mosterd plempte Geerts relaas, ik plempte 'de andere kant van het verhaal' oftewel de verkorte tekst van haar functie volgens de vvd site (wederhoor), dat er nog andere kanten bestaan zou zomaar kunnen.
De intellectuele linkse moraalelite - Maarten van Rossem, Freek de Jonge, Sonja Barend, Marcel van Dam, Joris Luyendijk en andere lafbekken - zwijgt ineens in alle talen. Ik hoor Freek nog woest gillen tijdens het boekenbal. Sonja hoorde de laarzen alweer stampen toen de PVV de kamer betrad.
En nu heerst er totale radiostilte rondom Soumayagate. De hypocrisie van de populistische deugelite is bijna lachwekkend ware het niet dat het diep triest is.
#Wilderswhatelse?
Maarten van Rossem heeft zn houdbaarheid wel gehad, kan die afgevoerd worden van het publieke toneel aub.
Het lachwekkendste is nog de ontkenningen waarmee gegooid wordt.
Soumaya is een prima topwijffie en de Schuld ligt bij die racist Wilders en GS. )
@funda | 07-02-22 | 16:57: Ze is zelfs afgestudeerd/ of aan het afstuderen bij Paul Clitoris, niet lachen. Dat schijnt heel rechts te zijn.
@Zuster01 | 07-02-22 | 17:16: Jemigdepemig, toch nog de schuld van Baudet.
Ik had het kunnen weten. )
Sonja Barend; hoort die niet allang in een sarcofaag te liggen?
En Kaag in paniek over de fakkeldrager.... Dit is wel even andere koek. Het hoerige wijfje Mata Sahria had het goed voor elkaar. Bomgordelmevrouw Kalaznykof heeft het ver geschopt. Duttende kabinet niks in de gaten. Wat een farce. Als ik mn hond zonder lijn uitlaat 100 euro aan de broek. In dit bananenlandje kan alles. Suffer wordt het niet, het paard van Troje binnenhalen.
Wat Wilders moet doen is gedegen en controleerbaar onderzoek laten uitvoeren waarom politieke partijen zo'n drang hebben naar het integreren van moslims in de samenleving tot in het parlement toe. De Nederlandse situatie moet bestudeerd worden, binnen Europees verband. Ik kan niet beoordelen of bijvoorbeeld Europa echt in de uitverkoop is gedaan in 1975 zoals vaak beweert wordt. Ik begrijp niet waarom het verhaal steeds gaat dat de VVD op gezinshereniging voor gastarbeiders aandrong maar dat den Uyl dat niet wilde. Hoe heeft bijvoorbeeld - stap voor stap - de Somalische bevolking postzegeltje Nederland gevonden. Zo moet dat gerapporteerd worden tot aan het aannemen en promoten van Kauthar en Soumaya toe. Eerst alle feiten, dan pas alle conclusies.
Ayaan werd een wereldberoemde vrouw die Nederland op de asielkaart zette.
Hoe die Somaliërs Nederland hebben gevonden?
Weet u hoe erg welriekend de geur van gratis geld is?
Tijdverspilling mensen.
@van Oeffelen | 07-02-22 | 16:53: Precies, gewoon de Van Gogh-behandeling laten ondergaan, kost anders alleen maar geld.
Juist. Waarom hebben we hier ineens een miljoen moslims? Van 0% tot 5% in 50 jaar. In principe geen probleem mee, maar als de helft daarvan Nederlanders en de Nederlandse samenleving haat, dan wordt het wel tijd om eens te vragen waar we in hemelsnaam mee bezig zijn.
Nederland is vrij makkelijk te vinden op de kaart, opgestuurd door het eerste familielid wat hier aan wist te komen.
@TeeJee | 07-02-22 | 17:10: Kaart? Iphone 12 !
Mag ik vast weer een teiltje? De krokodillentranen om een dame die "heel gevaarlijk" is (not). Het druipt er aan alle kanten weer uit, het sijpelt weer uit de kieren en de naden, de stuitende hypocriete toon van al die verontwaardigde PVV'ers. Gatverdamme wat hebben die toch een ton boter op hun hoofd als het gaat om veroordeelde criminelen in de gelederen.
Maar nee, nu dus een "terroriste", die met een bomgordel om naast Geert wilde gaan zitten in de Tweede Kamer, om hem naar de 72 maagden te teleporteren. Tuurlijk joh. De feiten liggen totaal anders. Ja, ze is veroordeeld. Ja, ze heeft haar straf uitgezeten. Ja, ze heeft zelfs wegens alle commotie, wat ze echt niet had hoeven doen, haar spijt betuigd. PVV'ers, die zullen nooit een moslim geloven. Die vraag om "spijtbetuiging" was alleen maar voor de show, dat weten we allemaal heus wel. Want nu heeft ze spijt betuigd en nu is het uiteraard weer niet goed, want hahaha, moslims liegen toch over alles? Takkiaaaaa...!
Laat Geert er lekker in gaar koken en ik hoop dat Rutte of wie ook van het kartel zegt: "Geert, jij hypocriete zuigert, je kunt die kamervragen geheel integraal in je poepertje stoppen, we doen er niks mee." Maar helaas heeft Mark de ballen er niet voor, die blijft nog beleefd ook. Jammer. Geert moet je aanpakken met stijl Geert.
Dat Geert zich hier aan ergert is een ding, dat we daar politiek van meten meegenieten is deel twee inderdaad, totale verspilling van belastinggeld
Je weet zelf; zij de klok, wij de tijd. # taqfiri
Waarom schrijf je "terroriste" tussen haakjes : is met een mitrailleur in je bezit onderweg zijn richting binnenhof kattekwaad ?
Terroristen ( of deugnieten zo je wilt ) zijn over het algemeen redelijk vasthoudende types die best willen liegen over "spijt" : inderdaad een hele goede reden om je nooit met zulke lieden in te laten en al helemaal niet in kwesties als veiligheid en in de buurt van voormalige doelwitten.
Ja, het is overdreven.
Nou nou BL het gaat niet helemaal goed met je.
Als je met je vingers niet van kinderen af kunt blijven, en je bent daarvoor veroordeeld, dan mag je nooit meer met kinderen werken. Ook al heb je je exuses aangeboden en je straf uitgezeten. Dat is logisch toch.
Maar iemand die bij de Hofstadgroep hoorde, die mag van jou wel adviseren over onze nationale veiligheid. Ja hoor BL, je mag best zelf ook even nadenken hoor, dat is echt niet verboden.
@HoniSoit | 07-02-22 | 16:57:
Pedofielen hebben een ongeneeslijke afwijking, terrorisme is dat niet. Dat zijn de verschillen. En wie ook een strafblad heeft: Geert zelf. Zou hij ook altijd racist blijven of is dat ook ongeneeslijk?
En dan nog. Een veroordeelde pedofiel zou heel goed kunnen adviseren over de gevaren van pedofilie. Dat is namelijk de juiste vergelijking. Sahla is tenslotte geen beveiliger geworden van Geert Wilders toch?
Hoe weet je dan zo zeker dat ze niet 'heel gevaarlijk' is? Mevrouw is intelligent en veroordeeld voor terrorisme. Is het echt zo moeilijk te bedenken dat ze minstens de schijn tegen heeft?
Nou nou, dus pvv'ers zullen nooit een moslim geloven? Dus u beweert dat pvv'ers niet kunnen veranderen? Maar blijkbaar een moslima met heel wat radicalere opvattingen wel zeker.
@Pun-DMC | 07-02-22 | 17:00:
Dat besef zit er bij de meesten hier al jaren in hoor.
Rutte kan geen kwaad doen, argumenten komen toch niet binnen bij BL, en Wilders krijgt elk jaar weer meer gelijk gelet op het aantal berichten over de zegeningen van de multikul.
Uiteindelijk achterhaalt de realiteit al het gelieg en gedraai van de VVD en Rutte. De vraag is alleen of dat nog op tijd gaat komen voor alle gezinnen, en Nederland zelf, die onder de diens verantwoordelijkheid vakkundig worden gesloopt.
@Beste Landgenoten,
Is er al een PVV-er voor terrorisme veroordeeld? Niet?
Met je tonnetje boter. Op je hoofd.
Je stelt dat moslims die voor terrorisme veroordeeld zijn per definitie geloofd moeten worden, tenslotte roepen alle isis-kalifaatkippetjes ook altijd dat ze spijt hebben (behalve in het Arabisch).
Edoch, dan toch weer even naar jouw tonnetje boter. Jij vindt dat ex-terroristen die voortaan alleen nog op geweldloze wijze de sharia nastreven in alle grote partijen en op alle denkbare posities thuis horen.
Maar hoe makkelijk is het voor islamcritici die op geweldloze wijze de sharia afwijzen om in alle grote partijen, of op alle denkbare posities te komen? Zelfs zonder terroristisch verleden?
Hoeveel PVV-ers zitten er eigenlijk in de baantjescaroussel?
Dat is de echte hypocrisie. Grabberhaus pleitte ooit voor een beroepsverbod voor PVV-ers, en hij niet alleen.
Maar diezelfde Grabberhaus wilde wel isis-oorlogsmisdadigers hierheen halen "om mee in gesprek te gaan". Een beetje zoals bij M, maar dan zonder camera's.
Dus. Wanneer gaat Grabberhaus ook met tegenstanders van de sharia in gesprek?
Het is tekenend dat de linkse kerk een diepere haat en minachting voelt jegens democratische en geweldloze islamcritici dan tegen ex-terroristen en ex-oorlogsmisdadigers. Die nog steeds streven naar een sharia-wetgeving die in strijd is met alle humanitaire waarden. Waarbij er bovendien geen enkele garantie is dat dat voorvoegsel "ex" voor -terrorist en -oorlogsmisdadiger ook maar enige waarde heeft.
@Dandruff | 07-02-22 | 17:17:
Dandruff style aanwrijven van nooit beweerde beweringen:
"Jij vindt dat ex-terroristen die voortaan alleen nog op geweldloze wijze de sharia nastreven in alle grote partijen en op alle denkbare posities thuis horen."
Heb ik nooit gezegd. Bovendien, wie zegt dat Sahla de sharia nastreeft? Waar haal je dat vandaan? En hoezo "op alle denkbare posities"?
Ik heb het over adiviseur qua terreur. Lijkt me exact de juiste positie en baan. Kijk, ze gaat ons land niet besturen, ze gaat Geert geen massage geven. Een happy ending voor Geert dus, in alle opzichten. Ze ging adviseren! En waarom ook niet? Moet een ex-convict voor eeuwig van werk uitgesloten worden? Dan moet Geert nu ook ontslag nemen, als veroordeelde. Hij heeft ook een strafblad en heeeee zeg, een relevant strafblad ook nog, want zeg nou zelf, wie wil een veroordeelde racist in de Tweede Kamer? Laten we het daar eens over hebben!
@bl
Waarom vind jij dat Terroristen hebben ook een
@bl
Waarom vind jij dat pedofielen een ongeneeselijke afwijking hebben. Er zullen namelijk ook pedofielen zijn die ‘genezen’ zijn. Dus ze zijn niet allemaal ongeneeselijk. Volgens jouw redenatie, mogen ‘genezen’ terroristen wel een kat-op-het-spek baan maar een pedofiel niet. Dat is echt een raar onderscheid. Jammer, maar jouw redenatie gaat volledig mank
@LeftHanded | 07-02-22 | 17:35:
Precies wat ik zeg: PVV'ers weten het zeker: "Moslims liegen altijd." Mooi dat je het voorbeeld nog even bevestigt. En nee, moslims liegen even vaak als PVV'ers, misschien zelfs nog wel ietsje minder ook nog. Heb dan ook liever een moslim naast me wonen dan een PVV'er.
Vroeger had ik beide: Een PVV'er boven me en een moslim onder me. Die PVV'er naaide de sociale dienst, had zijn sociale huurwoning vertimmerd tot een Polenhok, deed de hele dag geen donder en als hij uit het raam hing met zijn witte onderbroek aan kankerde hij op die luie buitenlanders. De moslims had een keurige baan, wekte hard en was vriendelijk en hij liep gewoon zonder bomgordel over straat.
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 17:26:
Er staat "jij vindt", niet "jij beweert".
Bovendien trek ik die conclusies rechtsstreeks uit jouw verdediging van die ex-terrorist. Als zij als ex-terrorist in de VVD thuishoort dan kan elke ex-terrorist daar natuurlijk terecht. Dat is basale logica. En idem met gevoelige posities als terrorisme-expert in dezelfde werkomgeving als beoogde slachtoffers.
En dat is ook niet alleen jouw mening; bij alle kartelpartijen denkt men daar net zo over. Zie mijn voorbeeldjes M en Grabberhaus, of tel het aantal PVV-burgemeesters in dit land. Een ex-PVV-er komt nergens aan de bak, radicale moslims en zelfs (ex-) terroristen wel. Dat is de echte hypocrisie. En dat weet je, vandaar dat jij niet ingaat op mijn vraag of islamcritici dezelfde rechten zouden moeten krijgen als ex-terroristen en ex-oorlogsmisdadigers.
Dan jouw argument dat Wilders veroordeeld is voor een gedachtendelict, en dat dat kennelijk net zo zwaar weegt als terrorisme. Formeel klopt het natuurlijk dat de linkse kerk en dus ook een groot deel van de rechterlijke macht gedachtendelicten feller veroordeelt dan geweld en terrorisme. Maar dan nog zou ook een gedachtendelict eerst bewezen moet worden. Daarvan was in het schijnproces tegen Wilders geen sprake, al was het maar omdat Wilders' oplossing in niets verschilde van wat de VVD beloofde (maar weigert waar te maken).
En veel belangrijker; een rechter zou ook altijd onafhankelijk moeten zijn, dus als een geblinddoekte Vrouwe Justitia alleen naar de feiten mogen luisteren. In dat geval zou "minder Polen" van Norder, Hamer en Aboutaleb net zo strafbaar moeten zijn als "minder Marokkanen" van Wilders. Maar het ene mag wel, het andere niet, volgens de rechter omdat Marokkanen een apart ras zijn en Polen kennelijk inferieur.
Maar ook "kutmarokkanen", "etnisch monopolie op overlast" en "Marokkanen moet je vernederen" van Oudkerk, Samson en Spekman leidde niet tot aanklachten en veroordelingen.
Kortom, het gaat jullie helemaal niet om het afstraffen van alle gedachtendelicten. Het gaat jullie om het aanpakken van de oppositie, en de gedachtendelicten worden daar al doende bij bedacht.
En ja ik zeg "jullie", want iedereen die de veroordeling van Wilders serieus neemt en in dit soort discussies opwerpt is medeplichtig aan die leugen.
@Dandruff | 07-02-22 | 18:20:
"Maar ook "kutmarokkanen", "etnisch monopolie op overlast" en "Marokkanen moet je vernederen" van Oudkerk, Samson en Spekman leidde niet tot aanklachten en veroordelingen."
Nou daar heb je precies het verschil. Geen aanklacht is geen zaak. En je kunt Geerts veroordeling wegkletsen als "gedachtendelict" (prachtig wat een eufemisme, hoe kom je erop?) hij heeft toch een strafblad wegens groepsbelediging. Het is een discussie waard of iemand dan nog wel een volksvertegenwoordiger kan zijn in de Tweede Kamer, als hij slechts een deel van dat volk wil vertegenwoordigen. En dat in een democratie. Tsss.
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 17:38:
Ah, de oncontroleerbare voorbeelden. Dat zijn toch altijd de beste voorbeelden die de sharialobby heeft te bieden.
En ondertussen staan er in Turkije en Marokko hele steden die zijn gebouwd met Nederlandse uitkeringen. Dat zowel de betreffende regeringen als alle belangenorganisaties elk onderzoek daarnaar afwijzen zegt genoeg.
Hele zwarte wijken worden geterroriseerd; op zwarte scholen zijn homofilie en joden onbespreekbaar; joodse instellingen moeten worden beveiligd; loslopende vrouwen mijden bepaalde buurten en de VVV raadt homo-toeristen af om overal hand-in-hand te lopen.
Ja ja, het is toch wat met die PVV-jongeren.
Zoals altijd draai je de boel weer precies 180 graden om. Zelfs toen Aboutaleb en Marcouch politiebescherming nodig hadden was dat niet vanwege de PVV, maar vanwege andere moslims.
@Dandruff | 07-02-22 | 18:28:
Oh wacht. je gaat nu helemaal af van het onderwerp en spuit nu graag even ongerichte moslim-haat? Je wil maar zeggen: Het is ongedierte en ze zitten aan onze meisjes. Toch? Tenminste, daar kwam je laatst mee, dat "ze hierheen kwamen wegens onze coulante straffen op verkrachting en aanranding". Nou sorry, als dat geen groepsbelediging is..
Dandruff, je laat je op onverwachte momenten kennen als een tamelijk benepen figuur, qua opvattingen over migranten, asielzoekers, moslims. Mag, maar ga me niet de les lezen ajb.
@Statix | 07-02-22 | 17:04:
"Nou nou, dus pvv'ers zullen nooit een moslim geloven?"
Als ze het doen, dan opeens radicaal.
nl.wikipedia.org/wiki/Arnoud_van_Door...
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 18:23:
Er was inderdaad geen enkele aanklacht in geen één van vele tientallen soortgelijke uitspraken, dat klopt. Dat bewijst dus mijn punt; het OM is net zo hypocriet als jij. Elke onafhankelijke rechter had Wilders daarom vrijspraak moeten geven.
En verder, heb je inmiddels al een mening over islamcritici; zouden die dezelfde rechten moeten krijgen als ex-terroristen? Zo nee, waarom niet?
En een "verkeerde" mening is toch ook een gedachtendelict?
Hoe zou jij het anders willen noemen?
Er is niemand bedrogen, niemand bestolen, niemand beroofd, niemand uitgescholden, niemand belasterd, niemand aangeraakt, niemand gedwongen verhuisd, niemand bedreigd, niemand verwond, niemand gedood. Er zijn geen voordeuren met stront of verf besmeurd; geen ruiten ingegooid en geen auto's in brand gestoken. Er is helemaal niemand benadeeld, en er is niemand die iets strafbaars doet. Als dat wel zo zou zijn dan zouden linkse uitspraken over "minder boeren", "minder Polen", "minder agenten" en "minder joden" namelijk ook aangepakt moeten worden.
De mening "minder Marokkanen" heeft geen enkele Marokkaan benadeeld. Sterker nog, een jaar na die uitspraak was de PVV de vierde (!!!) partij onder Marokkanen. Kennelijk zijn er een hoop seculiere Marokkanen die Nederland liever niet zien islamiseren.
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 18:39:
Jij week af van het onderwerp af, met je oncontroleerbare voorbeeld over je niet-bestaande buren. Ik ging daar in mee door op de realiteit te wijzen.
Je hebt overigens wel gelijk dat alles dat ik zeg aantoonbaar juist is, daarom weerleg je die feiten ook nooit. Maar dat alles dat ik zeg altijd feitelijk klopt bewijst nog geen "moslimhaat". Dan kan je mij wel woordjes als "ongedierte" in de mond leggen, maar jouw laster verandert niks aan de statistieken.
Jou de les lezen is onbegonnen werk. Zoals je zelf al aangeeft beschouw jij elke vorm van feitenkennis en logica als een vorm van racisme. Maar een verbod op feitenkennis gaat de feiten om je heen niet veranderen; en een verbod op logica zal het begrip van de wereld om je heen niet vergemakkelijken.
@Dandruff | 07-02-22 | 19:12:
Dandruff je leeft in een andere wereld dan ik. Iedereen heeft dezelfde rechten dus ook islamcritici. Maar of je nou wil of niet: De rechter heeft na een extreem lang proces, waar Wilders alleen maar extra aandacht door kreeg, niet in de laatste plaats omdat hij dat eindeloos wist te rekken, een strafblad gekregen. Wegens groepsbelediging. En ja, ook dat is een strafbaar feit. Zo is de wet.
En logica? Jij hebt toch echt zelf geschreven dat moslim-asielzoekers hierheen kwamen wegens onze coulante straffen op verkrachting en aanranding. Dat is uiteraard een behoorlijke groepsbelediging. Een aangifte was - als Wilders deze uitspraak had gedaan - kansrijk geweest. Nu was jij het maar, slechts op GeenStijl en niemand deed aangifte. Dus geen zaak. Niet letterlijk, maar een goed verstaander weet wat je bedoelde: Alle asielzoekers zijn eigenlijk aanranders en verkrachters. Moet ik uitleggen dat zo'n uitspraak niet kan? Waarom dat een minne mening is?
@Beste_Landgenoten | 07-02-22 | 20:26:
Nogmaals, waarom geldt dat gedachtendelict "groepsbelediging" dan niet als links losgaat op Polen, joden, boeren, blanken, agenten, ondernemers, huizenbezitters, enzovoorts?
Of zelfs op diezelfde Marokkanen?
En waarom is Rutte nooit aangeklaagd toen hij hetzelfde beloofde als Wilders, namelijk;
- Marokkanen zoveel mogelijk buiten Europa tegenhouden;
- gewelddadige Marokkanen uitzetten;
- andere Marokkanen met oprotpremies tot remigratie stimuleren?
En nee; dat alles dat Rutte zegt altijd gelogen is, is geen excuus. Natuurlijk liegt Rutte altijd overal over, en dus loog Rutte ook hier over. Maar feitelijk zei Rutte dus precies hetzelfde als Wilders, en dat is waar het bij gedachtendelicten om draait.
Je verschuilt je achter een rechterlijke uitspraak, maar je kunt zelf niet uitleggen waarom het de taak van een rechter is om extreem hypocriete en onrechtvaardige uitspraken te doen. Je verwijt Wilders dat hij de schijnprocesgang heeft vertraagd (hoe dan?) maar je zwijgt over de politieke bemoeienissen van oa burgemeester Bruls en minister Opstelten.
En ja, ik weet dat de oppositie in dit land al 40 jaar stelselmatig wordt aangeklaagd. Maar juridisch klopt dat natuurlijk niet; en iedereen weet dat. Jij ook, daarom vermijd je die discussie.
Vrijwel alle rechtsgeleerden wijzen inmiddels de 300 (!!!) schijnprocessen tegen Hans Janmaat af. Als Nederland over 30, 40 jaar nog niet islamitisch is zullen ook de vele schijnprocessen tegen Fortuyn, Hirsi Ali en Wilders als onwettig gezien worden. Al weet ik nu al dat jullie tegen die tijd toch ook andere islamcritici aan zullen klagen.
Maar tot die tijd mag je best zelf nadenken over de vraag of het de taak van de overheid is om de oppositie te vervolgen. Ook al zeggen ze dan misschien dingen die alle regeringspartijen ook zeggen, en dus (?) strafbaar zijn.
Tot slot jouw argument dat je grove misstanden zoals seksueel geweld alleen maar kunt verdedigen door mijn woorden te verdraaien. En eerlijk is eerlijk; inderdaad zie ik je die misstanden niet verdedigen, je verdraait alleen mijn woorden. Zijn we het eindelijk eens ergens over eens.
Die Bolkestein is dement als een deur, of die hakbar heeft wat met z'n pieletje lopen spelen in ruil voor haar introductie bij ons seurt mensen in z'n netwerk.
Ik had een hoge pet op van Bolkestein, maar hiermee is mijn laatste vertrouwen in de VVD wel weg.
@Zorc | 07-02-22 | 16:53: Helemaal mee eens!
In ieder geval is zijn beoordelingsvermogen aangetast. Tachtigplussers moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen. En de VVD moet een "cordon sanitair" in acht nemen. Kies je vrienden met zorg.
@AlexanderVissers | 07-02-22 | 19:24: Bolkestein is de luxe-versie van al die 80+ers die door Marokkanen beroofd worden van hun pincode.
@Zorc | 07-02-22 | 16:53: Bolkstein deed voor mij al af in 2001-2002 met z'n Fortuyn - pleefiguur vergelijking.
Ik zou die taart van Rutte niet eten Geert! Daar zit vast wat in.
Ik kan niet meer reageren. Maar laten we niet doen alsof de bedreigers van Wilders niet aangepakt worden.
www.google.com/search?q=Wie+zijn+er+v...
Van 2 weken cel voor een berichtje tot 10 jaar cel voor voorbereiden terroristische aanslag.
Dat zijn geen grapjes.
Paar weekjes cel, goed voor de 'street creds'
Dus ongeveer 0,0001% van de bedreigers heeft een fopstrafje gehad.
Goed nieuws. Ondertussen wordt hij echter nog steeds 24/7 bedreigd.
En hij niet alleen, ook andere mensen en zelfs hele bevolkingsgroepen die volgens de islam verboden moeten worden zoals joden, homo's en loslopende vrouwen.
Maar blijf vooral de tegenstanders van dat geweld voor "populist" uitscheden.
Zoeken op ‘hofstadgroep’ is simpel, me dunkt.
De rode draad in dit geheel durven zien en benoemen; enfin, jeweetzelluf.
Gilles Kepel, plus vele andere schrijfers. Heeft in ‘fitna, oorlog in het hart van de islam’ tot in den treure beschreven hoe e.e.a. middels hersenspoeling uitwerkt binnen deze groeperingen in den vreemde.
schrijvers, ook goed.^
Dat is een fopstrafje. Een ‘echte’ straf was bijv. De volgende geweest: 2 maanden dwangarbeid met een kogel aan de voet waarbij elke dag, 6 dagen per week, in de Groninger, Friese of Zeeuwse klei een hoeveelheid van 200m3 per persoon uit de grond met een schep en kruiwagen over een afstand van 500 meter moet worden vervoerd en op een hoop gelegd moet worden. 3x per dag is er eten met voldoende kalorieën en vitaminen. Daarna geldt dat er voorwaardelijk met een proeftijd van 10 jaar een voorwaardelijke straf van enkele jaren opgelegd. Kijk, dat is een straf. Niet te zwaar, maar zeer afschrikwekkend door de voorwaardelijke straf.
“Zijn er momenteel nog meer veroordeelde terroristen werkzaam binnen uw partij de VVD”
Schitterend.
Subvraag : zijn er ook nog "nog niet veroordeelde terroristen werkzaam binnen de VVD"
Voor zover mij bekend zit er minimaal een persoon in de kamer die veroordeeld is wegens haatzaaien en racisme. En zijn partijgenoot ,dierenliefhebber vrouwen mishandelaar en pooier van zijn eigen vrouw loopt nog vrij rond. Hypokriete zak die Wilders.
@neolib | 07-02-22 | 17:21:
Rutte, 2003?
@neolib | 07-02-22 | 17:21: Inderdaad Rutte, en binnenkort wellicht de Belastingdienst.
En dat was geen overduidelijk politiek showproces.
@TeeJee | 07-02-22 | 17:25: Rutte zit in de regeringen niet in de kamer. En volgens 90% van de uiterst bekwame en zeer betrouwbare reaguurders bestaat de hele regering uit debielen en misdadigers die voor tribunalen gesleept moeten worden. Rutte is dus geen uitzondering
@neolib | 07-02-22 | 17:40:
Volgens mij zitten ze in dezelfde kamer. Of zaal, eigenlijk.
Tenzij je de Tweede Kamer bedoelt, maar wellicht moet je dan specifieker zijn?
@TeeJee | 07-02-22 | 17:45: Je hebt gelijk. Foutje.....
@neolib | 07-02-22 | 18:15:
En dan subiet mijn excuses, want dergelijk gemiereneuk is eigenlijk ook niet leuk.
Is toch ook bizar. Als je op je vrije woensdagmiddag een groep f-jes gaat trainen moet je (terecht) een VOG aanvragen om te laten zien dat je geen veroordeeld viespeuk bent. Maar als je de Troonrede gaat bezoeken dan kan je gewoon met een veroordeeld Terroriste paraderen tussen de beleidsmakers en meneer de Koning.
Heeft de AIVD hier ook niet ernstig lopen faalhazen?
Hee, Bolk, ik moet even naar het toilet, hou jij mijn tasje even vast?
@ChatBot | 07-02-22 | 16:28:
ja hoor en ga jij maar naar de pleefiguur
De vvd-communicatieadviesmensjes houden nu onderling een wedstrijdje wiens concept-antwoorden in aanmerking komen voor verdere uitwerking en uiteindelijk door Mark worden gebruikt.
Zo zal dat wel gaan, ja. Brainstormen over 'hoe trekken we nu weer een mistgordijn op' en 'wie bedenkt de beste jijbak tegen Wilders'. Het besef dat zij in onze dienst zijn is verder weg dan ooit.
VVDers zijn dus echt tot alles in staat. Hoeveel veroordeelde pedofielen krijgen via die partij hulp om in de jeugdzorg te werken. Ik verbaas me nergens meer over. Die lui zijn dus echt immoreel tot op het bot.
Nu moet ik eerst zeggen dat ik geen VVD stem, anders word ik straks met dat tegenargument om de oren geslagen.
Uw stelling is behoorlijk schofferend en zo generaliserend dat ik u aanraad om de regels omtrent discussiëren en debatteren eens grondig te bestuderen
@Roos | 07-02-22 | 16:13: Bedoeld U, de toon van het debat is niet juist?
@Roos | 07-02-22 | 16:13: Ik vind de vergelijking treffend. U doet alsof het een hyperbool in maar het is niet alsof ze nou een dievegge inhuren. Het is verdomme een terrorist. Ik weet niet waar die staan op de rangorde van "wegwezen hier" maar die vechten met pedofielen om het laagste punt van de rangorde.
@Roos | 07-02-22 | 16:13:
Vingertje omhoog en zeuren over de toon, terwijl de VVD al een decennium lang de burger schoffeert.
Ga even op de Joop huilstruiken, tussen de rest van de wegkijkende watjes.
Elke schaamte voorbij die VVDers. Met Rutte voorop.
@TeeJee | 07-02-22 | 16:26:
Kom kom, dit heeft toch niks met huilstruiken en de Joop te maken?
Wat de een als vergelijking ziet kan de ander als beschuldiging zien, en dan gaat het inderdaad wel vrij ver. Terwijl Roos volgens mij aan dezelfde kant staat als wij.
@Dandruff | 07-02-22 | 16:44:
Zeker wel. Dat gejank over de toon is daar de norm, en hier op GS doen we aan ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsen.
De VVD een corrupt roversnest noemen is trouwens amper ongefundeerd te noemen.
Verder heeft @isitsoornot | 07-02-22 | 15:59 wel degelijk een punt; de VVD is immoreel tot op het bot.
@Dandruff | 07-02-22 | 16:44: dank Dandruff. Ik ben allergisch voor dit soort generalisaties. Er zijn ongetwijfeld VVD-ers die tot dingen in staat zijn, maar dat geldt voor alle partijen. Alsof VVDers ervoor zorgen dat pedo's in de kinderopvang kunnen werken.
@TeeJee | 07-02-22 | 16:50: het gaat niet over de toon maar om de stupide inhoud
@Roos | 07-02-22 | 18:07:
Je eigen reactie, citaat:
"Uw stelling is behoorlijk schofferend en zo generaliserend dat ik u aanraad om de regels omtrent discussiëren en debatteren eens grondig te bestuderen"
Wat daarvan gaat over de inhoud? Exact, helemaal niks. De toon was je reactie, en nu is het terug krabbelen.
@TeeJee | 07-02-22 | 18:12: ga lekker koken of een Teleac cursus volgen als je dit niet snapt
@Roos | 07-02-22 | 18:32:
Nou nou, je stelling is wel heel schofferend hoor Roos. Ik duik even je huilstruik in, denk je ondertussen wel om de toon?
Of ga anders even de regels omtrent discussiëren en debatteren nog eens grondig bestuderen.
Het enige wat Rutte kan doen aftreden is een d#ckpick oid, maar meneer is "sexloos" dus kan en gaat nooit gebeuren.
Hij komt wel met omstreden figuren zoals Demmink e.d. in contact! just saying!
Geert heeft even zijn tanden moeten laten zien om dit in de media te laten verschijnen, maar dan heb je ook wat.
Pleur toch op met je angstpsychose. Gaan we nou net doen alsof hij helemaal niet bedreigd wordt? Achterlijke.
@eerlijke joop | 07-02-22 | 15:58:
De koning wordt ook bedreigd, Kaag, Rutte, Pechtold, De Jonge, enzovoort.
Geert krijgt gewoon de beste beveiliging. Zo kan je het ook zien. Daarnaast wordt Geert bedreigd vanwege zijn standpunten. Anderen worden bedreigd omdat ze hun werk doen. Niemand keurt het goed maar laten we alles wel in perspectief stellen he. Niemand zou bedreigd moeten worden. Wilders niet, niemand niet.
@GrandMechantLoup | 07-02-22 | 16:04: Dus man met bijl wordt niet vervolgd want Wilders en jongen met fakkel krijgt 6 maanden want Kaag. Perspectief! En kritiek tegen moslims daar heb je ruggegraat en een hoop lef voor nodig.
@GrandMechantLoup | 07-02-22 | 16:04:
Als we het dan toch over standpunten hebben, niet perse de mijne, maar wel die van 1.1 miljoen nederlandsche stemgerechtigden. Just saying.
Misschien moeten we gewoon een quotum invoeren over het aantal wapens dat je mee naar der tweede kamer mag nemen. Of een quotum voor het maximaal aantal moorden per dag, gewoon om het een beetje in de hand te houden.
Misschien een soort belasting voor het kunnen plegen van misdaden.
Maar met dat vrouwenquotum wordt dat wel een rekenpartij met die wapens.
Enfin, waar hebben we het CBS eigenlijk anders nog voor.
Gierende inflatie negeren kunnen we zelf ook wel.
Wat vinden Rachid en Fatima hiervan? Hoe Henk en Ingrid erover denken weten we al.
Henk's mening telt niet meer mee sinds hij zijn dickpics verstuurde aan kwetsbare vrouwen.
Sorry Henk.
Deze 30 vragen worden standaard door Rutte beantwoordt, heb geen actieve herinnering!
Het zou me niet verbazen als er bij de belastingdienst ook infiltranten rondlopen die voor de toeslagchaos hebben gezorgd. De echte fraudeurs kunnen daardoor nu cashen zonder gepakt te worden.
Zou me zeker niet verbazen. Waarom denk je dat hbo sociaal juridische dienstverlening een bovengemiddeld hoog aantal leerlingen met migratie achtergrond kent?
Al die chirurgen en apthekers konden we toch ook niet laten schieten. Oh, wacht..
Operation Paperclip. En nee, ging niet om nazi's maar wetenschappers. Was destijds een dingetje tussen de Russen en de Amerikanen om zoveel mogelijk Duitse wetenschappers te vangen. Als je het verhaal vertelt doe het dan goed.
ik ben geen fan van Geert, maar hij heeft hier volkomen gelijk. Terechte vragen, geheel volgens democratische principes. Terechte bedenkingen bij het motief van deze "dame". Vraag me ook oprecht af hoe ze zich bij Bolk heeft ingebruind.
Handjobje denk ik.
30 Kamervragen aan premier Rutte over de onderste steen. Succes Geert!
Dat de VVD zo iemand in hun gelederen opneemt toont aan dat de politieke correctheid’s rot zich diep ingevreten heeft tot op het bot zoals gangreen dat ook doet. Rest nog maar een oplossing: amputatie uit het politieke bestel. De VVD is af en mag niet meer meedoen. Ach en het aloude gezegde, de eerste generatie bouwt het op, de tweede leeft er goed van en de derde breekt het af. Ik wens mevrouw Hermans als derde generatie alle wijsheid toe.
Werben, erben, verderben noemen Duitsers dat.
"Yechezkeli onthulde dat leiders van de Moslimbroederschap in Frankrijk met dubbele tong praten. In het Frans spreken zij over coëxistentie en tolerantie, maar in het Arabisch prediken zij Jihad. De Moslimbroederschap vertelt zijn aanhangers in dit stadium om zich te houden aan de Franse wetgeving, maar bereidt ze ook voor op de volgende fase: de dag dat islamisten Frankrijk zullen overnemen."
www.christenenvoorisrael.nl/artikelen...
Ieder weldenkend mens beseft dit vanaf day one.
Ik vrees dat het waar is, zelfs Ali B liegt.
Dat is al veel langer bekend. Arafat deed niet anders. In Europa een heel ander verhaal vertellen dan in de Arabische wereld. Gelukkig spreken er inmiddels voldoende mensen die taal om dat tuig met de dubbele tong te ontmaskeren. RIP Arabist Hans Jansen. Hup Arthur van Amerongen!
Frankrijk overnemen. Ik wens ze heel veel sterkte. Ik snap wel dat sommige islamisten zuur zijn maar wat je ook vindt van de Fransen dat is geen gemakkelijk volkje. Uiteindelijk zijn de meeste Fransen helemaal van het Liberté, Égalité, Fraternité dus die laten zich niet knechten door islamisten of fascisten e.d.
Staat allemaal in de handleiding van de grote woestijnpedo. Ik ben bang dat de meeste politiek correcten de moeite niet eens hebben genomen om dit eens na te kijken. Gewoon anderen als racist, wappie, klimaatontkenner neerzetten en klaar.
@GrandMechantLoup | 07-02-22 | 15:59:
Grote delen van de Franse grote steden zijn allang overgenomen.
De rest is een kwestie van tijd; it's the demography, stupid.
Net als Nederland is Frankrijk sterk vergrijsd, de meeste Fransen gaan geen kinderen meer krijgen. De relatief kleine groep jonge Franse gezinnen gaat het afleggen tegen de relatief grote islamitische gezinnen die nu geïmporteerd worden.
Bovendien hebben moslims geen meeerderheid nodig om de macht over te nemen; felle terreur is voldoende. Google "bloody borders of islam".
@GrandMechantLoup | 07-02-22 | 15:59:
Gaat ze gewoon lukken.
En dan staat GML er bij en kijkt er naar; 'asjemenou?'
@GrandMechantLoup:
"Uiteindelijk zijn de meeste Fransen helemaal van het Liberté, Égalité, Fraternité dus die laten zich niet knechten door islamisten of fascisten".
Helaas bewijst de geschiedenis Uw ongelijk
@DelftsGeweten | 07-02-22 | 16:55:
Ik hoor het graag van je. Kom maar met je bronnen.
Een kamervraag kost gemiddeld 3.750 Euro, dat betekent dus grofweg 112.500 Euro door de plee gespoeld met vragen waarop we het antwoord allang weten maar niet gaan krijgen.
Je begon goed. Denk dat dit wel een leuke uitdaging is voor de redactie. Wat kosten de onzinnige kamervragen van politici ons per jaar ongeveer. Het zijn er best een hoop. De eerste die mij inschiet nu is Fleur Agema (PVV) die een heel gedoe deed over vrouwenbesnijdenis om er vervolgens achter te kopen dat het niet al heel lang hartstikke verboden is in Nederland maar dat het onder "risicogroepen" (lees Somaliërs) gecontroleerd wordt door de kinderbescherming. Ja, dat is toch al weer een paar duizend euro over de balk omdat Fleur haar huiswerk niet doet.
Het aantal kamervragen is de laatste jaren aanzienlijk toegenomen, evenals het stellen van moties.
De SGP heeft hierover al een paar keer aan de bel getrokken inzake uw punt.
@Roos | 07-02-22 | 16:06:
Zeg wat je wil over de SGP maar ze doen hun huiswerk.
Je zou ook kunnen berekenen hoeveel geld een vraag aan de belastingtelefoon kost. Vrij zinloos, want uiteindelijk worden de medewerkers van de belastingtelefoon gewoon per uur betaald, of ze nou 2 of 200 vragen krijgen op een dag. Dus waarom zouden mensen zich bezwaard moeten voelen de belastingtelefoon te bellen?
Daar is die belastingtelefoon voor.
In het parlement is dat niet anders. Ook al zijn de meeste parlementariërs veel minder belezen en worden ze veel beter betaald dan de gemiddelde callcenter-medewerkers. Ze doen gewoon hun werk. Het parlement heeft de taak de regering te controleren en daar horen kamervragen ook bij.
De vraag of we veroordeelde terroristen op onze parlementariërs los moeten laten lijkt me ook best wel belangrijk.
@Roos | 07-02-22 | 16:06:
Niet zo heel raar, aangezien het kabinet de Tweede Kamer amper nog informeert. En als ze het al doen, dan houden ze cruciale delen achter.
De Kamer moet de informatie tegenwoordig zelf opeisen, zo triest is het gesteld met ons bestel.
@Dandruff | 07-02-22 | 16:28: Minder (onzin) vragen = minder benodigde ambtenaren, of dat nu bij de TK is of Belastingdienst. Veel vragen zijn enkel voor de bühne en hebben dientengevolge geen meerwaarde. En 30x dezelfde vraag stellen met iedere keer een iets andere formulering helpt daar niet bij.
@_pacman_ | 07-02-22 | 16:34:
Dan toch graag eerst maar even een definitie van een onzinvraag.
En welke vraag is voor de bühne en waarom denkt u dat?
Welke twee vragen zijn precies hetzelfde?
@_pacman_ | 07-02-22 | 16:34:
Jij snapt het. Ik denk dat het zeker voor Bart wel iets is om zijn tanden in te zetten.
Want laten we elkaar geen mietje noemen.
We betalen voor volksvertegenwoordiging en, om het grof te zeggen, voor onnozele vragen in een nieuw jasje zouden wij niet hoeven te betalen. Deze mensen worden al door ons betaalt om de dossiers, wetgeving en alles te lezen. Niet om koffie te leuten en eventjes snel voor de bühne een domme vraag te stellen. Je huiswerk doen is toch wel het minste wat we van ze kunnen vragen.
@GrandMechantLoup | 07-02-22 | 16:44:
Je kan conform je eigen definitie dus zo'n 90% van de volksvertegenwoordiging bij het grof vuil zetten.
@TeeJee | 07-02-22 | 16:48:
Onzin. Ik geef net aan dat de SGP, totaal niet mijn partij, hoe abject ik hun gedachtegoed vind, wel gewoon hun werk doen. Want dat is het. Kamerlid zijn is keihard werken. Die 90% van jou klopt dus per definitie vind want vele andere partijen zoals bijvoorbeeld de SP doen ook gewoon hun huiswerk. De partijen die je, eens of niet eens, kritisch moet bekijken zijn de partijen die onsamenhangende spreekbeurten doen en onzinnige vragen stellen waar iedereen het antwoord al op heeft. Dat zijn de nieuwe plucheplakkers en baantjescarrouseladepten.
@GrandMechantLoup | 07-02-22 | 17:01:
*NIET, per definitie NIET. Nooit te snel typen. Altijd nalezen sukkel.
Het zijn vragen over het functioneren van de VVD en moeten beantwoord worden door de VVD : kost niets dus
@GrandMechantLoup | 07-02-22 | 17:02:
Als je echt zou nalezen zou je vervolgens geen tegel meer plaatsen.
Los van enkelingen is het niks anders dan plucheplakkers en machtsgeile kopstukken aldaar in de Tweede Kamer. Beroepspolitici, zonder enig gevoel met de maatschappij die zij zogenaamd vertegenwoordigen. VVD en D66 voorop, met hun toom aan ja-knikkende gansjes.
@TeeJee | 07-02-22 | 17:18:
VVD is al jaren regeringspartij. D66 heeft een initiatiefwet er doorheen gedrukt. Zelfs GroenLinks en SP krijgen dingen gedaan. Wat heeft de PVV en in het speciaal Geert Wilders dan gedaan? Niets. Helemaal niets. De SGP, veel kleiner, veel extremer, is veel nuttiger voor onze democratie dan de PVV. Het kan het mag. Maar mogen we daar geen vragen meer over stellen?
@Zorc | 07-02-22 | 17:05:
Er staat woord voor woord: "Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de Minister-President..."
Zeg dan gewoon niets.
@GrandMechantLoup | 07-02-22 | 17:26:
Niet zo moeilijk om dingen gedaan te krijgen als je zelf de regering vormt. Wat een totale drogredenatie toch weer, zoals wel vaker met dat domme gelul dat de PVV zogenaamd 'niks gedaan krijgt'.
Want dat is het; dom gelul. Het gaat volledig voorbij aan politieke realiteit, en dat is dat het gedrag van de SGP, CU, GL en SP helemaal niet 'nuttiger' is voor onze democratie. Deze partijen zijn er de reden van dat Rutte DOOR mag gaan met destructieve politiek, lachend weg komt van elk schandaal, en zelfs niet de zijdeur van het toneel moet nemen als blijkt dat onder ZIJN verantwoordelijkheid ruim 30.000 gezinnen zijn vermalen in de raderen van de bureaucratie terwijl alle signalen op zijn bureau lagen.
Een paar kruimels krijgen ze, en in ruil mogen ze blijven zitten.
En als je wil weten wat de invloed van de PVV is:
www.trouw.nl/nieuws/de-ongrijpbare-in...
Maar kom op zeg; beledig iedereens intelligentie hier even niet met dergelijke drogredenaties en duffe dooddoeners die nergens op slaan.
Helaas heeft Geert volkomen gelijk alleen het maakt geen bal uit. Volgde politiek dagelijks hautnah ahw maar bottom line : de bad guys roven het land leeg en regeren al decenia ; ik ga het niet meer volgen en een tropisch aquarium kopen, veel leuker !!
Probeer me er ook niet langer mee te bemoeien (stem ook al niet langer).
Mahja, je krijgt weleens wat Haags mee. En dan wordt daar over gepraat.
Of er gebeurt iets indirects politiek in je omgeving.
Als je geen VOG kunt laten zien, dan word je normaliter niet eens aangenomen in de wereld van de ambtenarij. Deze dame kan met haar verleden gewoon zo'n functie krijgen. De wereld op zn kop.
Exact. En je komt met zo'n verleden (3 jaar cel ivm terrorisme) al niet eens aan een positief bibop advies.
Ze is ook niet aangenomen in de wereld van de ambtenarij.
Mevrouw is dan ook geen ambtenaar he. Nu komt de aap uit de mouw.
@Diederik_Ezel | 07-02-22 | 15:48: Klopt. Wel in het hart van een zog. democratische partij.
@Diederik_Ezel | 07-02-22 | 15:48:
Dat zegt dus ook niemand. Het geeft wel aan dat terrorisme niet langer een GroenLinks-dingetje is, maar in alle andere linkse partijen geaccepteerd is. En ook in de ooit rechtse VVD.
@Piet Karbiet | 07-02-22 | 15:53: Ze is ook niet in dienst van de VVD.
@Piet Karbiet | 07-02-22 | 15:53:
Een adviseur is niet het hart van een partij of wel organisatie dan ook. Wat Wilders hier flikt is gewoon schaamteloos populisme om over de ruggen van het domvolk zijn stemmen over een jaar of wat weer veilig te stellen. Maar ja, ook dat is democratie. Het kan, het mag.
Zonder te kijken gok ik dat het antwoord op alle vragen is: "Ze is geheel gerehabiliteerd en werk(te) om terrorisme te bestrijden".
Ik snap wel dat Geert voor het domvolk een toneelstukje opvoert maar als we serieus tegen islamistisch terrorisme willen strijden dan hebben we juist mensen nodig vanuit dat wereldje. Dat weten alle meesterstrategen al eeuwen.
Ik snap dan ook niet wat Geertje wil bereiken met deze tirade. Wil hij nu wel of niet fundamentalistisch extremisme uit de moslimhoek bestrijden?
Nu weet iedereen wel dat Geertje geen briljant politicus is. Was hij dat wel dan had wat anders gedaan dan pluche-plakken. Maar de harde werkelijkheid is dat we in onze strijd tegen moslim extremisme meer Soumaya en Jason nodig hebben en minder Wilders.
Geert is niet in staat om dingen op te lossen. Hij kan roepen, schelden, schreeuwen maar daadwerkelijk dingen gedaan krijgen. Dat kan hij niet. Punt.
Vertrouw nooit een arabier...
@Krachtkoe | 07-02-22 | 15:43: Ze is Berber.
We hoeven niet tegen de moslims te strijden. We moeten ze alleen buiten flikkeren.
Vraag mij toch of hoe het feitelijk aantoonbaar is dat een persoon volledig is gerehabiliteerd en de kans op recidive is uitgesloten tot nul. Een dergelijk boude bewering durf ik pas te maken na voltrekking van de doodstraf.
Je gelooft er netjes in dat ze is gederadicaliseerd? En wat hebben deze gederadicaliseerde twee voor elkaar gekregen dan, behalve mooie praatjes en het inpakken van een oude seniele VVDer?
Alsof S. in die adviesgroep tekst en uitleg gaf over de plannen van de Hofstadtgroep en haar eigen rol daarin. Wat een onzin. Juist haar jarenlange onwil om schuld te bekennen geeft aan dat niemand iets met haar 'adviezen' opschiet. Nog afgezien van de kans dat zij een in truttig mantelpak geklede verspreider van desinformatie is.
Als Soumaya en Jason echt zo nuttig zijn in de strijd tegen terrorisme dan werken ze bij de AIVD en hoorden wij daar niks van. Dat deze mensen nu op een voetstuk geplaatst worden is belachelijk en naïef. Bedoel, Soumaya heeft nooit openlijk excuses aangeboden en Jason sluit naar eigen zeggen niet uit dat hij het niet nog eens zal doen.
@de_wappieburger_ | 07-02-22 | 16:14:
Het lijkt me nou weer net niet wijselijk om ze bij de AIVD te laten werken. Maar dat vind ik over 99.9% van de mensen. Lijkt me dan weer wel handig om als politieke partij "de andere" kant te leren kennen. De Israeli's werken ook al decennia met "externe consulenten" die vaak in het verleden kijk op en weet hadden van hoe terroristische organisaties te werk gaan. Dit als extern advies om zo goed mogelijk te snappen waar het vandaan komt, hoe het werkt en belangrijker hoe het het meest effectief te bestrijden. Het is ergens raar dat Wilders haar niet aanneemt. Ze is immers gerehabiliteerd. Volledig he.
@lanexx | 07-02-22 | 16:04:
Ze heeft haar misstappen gezien en ruimschoots erkend, ze was het niet eens met alle aantijgingen maar wel dat ze toen in principe een terroriste was. En ja, sommige mensen dwalen ten hele, anderen keren op tijd. Kijk maar in de spiegel en vraag het jezelf. Verder is Bolkenstein absoluut geen domme of seniele man. Dat is een sluwe vos. Nog steeds.
@GrandMechantLoup | 07-02-22 | 16:37:
'ruimschoots erkend'
Nu pas ja. Nu er ophef is. Wel weer typisch een VVD'r, dat dan weer wel.
"Wilt u dit nooit meer doen?" Hahaha scheet.
Echt niet. www.youtube.com/watch?v=jD7TGSLuysY&a...
Clemenceau, generals, inclination.
Constitutie, racekak, poppenkast.
Soumaya is denk ik de perfecte persoon om als voorbeeld te dienen extremisme te matigen. Ze heeft immers zelf nu ondervonden dat dit niet de oplossing is. (Ja dit is sarcasme)
Zo verslaat onze noeste Hollandse redelijkheid het geimporteerde islamitische gif !
Iedereen verdient een tweede kans. Maar voor een veroordeelde pyromaan is die tweede kans niet het commando over de brandweer. En voor een veroordeelde pedofiel is die tweede kans niet het kinderdagverblijf of het onderwijs.
Daar dachten ze bijvoorbeeld in Neurenberg toch anders over, blijkbaar gaat die vlieger niet altijd op.
Je moet ook nooit een gek de baas van een gekkenhuis laten zijn.
@Mr_Natural | 07-02-22 | 15:36: Wat een achterhaalde en kwetsende uitspraak.
Ook voor gekken dienen er geen huizen meer te zijn !
@funda | 07-02-22 | 15:41:
En trouwens, er lopen er meer buiten het huis dan dat er in zitten.
Deze mevrouw ( auw ) laat zien hoe lek de Nederlandse politiek is.
Voor posities als deze mag je verwachten dat er gedege onderzoek komt.
Het huilebalken over G. W. en zijn vragen, daar kan je een mening over hebben.
De faal zit tenslotte bij de VVD,
Gelukkig. Toch nog iemand met een heldere blik.
Toch knap van Geert dat hij dezelfde vraag op 30 verschillende manieren kan stellen.
En nog knapper dat de VVD deze 30 vragen op 30 verschillende manieren kan negeren.
Maar ondertussen is het land weer op de hoogte en verbaast zich.
Doel bereikt.
Wilders is kwaad. En terecht. De vvd met Bolkestein is absoluut uit de bocht gevlogen. Welke vader wil met de veroordeelde aanrander (en na uitzitten straf) van zijn dochter nog gezellig aan tafel zitten eten en biertje drinken op vrijmibo. Of een baan geven in zijn zaak. Wie doet dit. Ik hoor graag.
Antwoord Rutte: 30 Zilverlingen van de EU. Ha ha. Kusje?
En mede vergezeld van een bucket. Of wat ‘t nu boucé
Trouwens, de bukeh van het anp is goed.
Duidelijk dat Weert Gilders er het meeste van wil maken terwijl er natuurlijk geen enkele dreiging meer was. Zou hij Grauss maar zo dapper aanpakken, dan is er plots geen aanwijzing dat die engbek iets misdaan heeft.
Hoe is het met Graus eigenlijk?
Dus Graus is de terrorist?
Daarom is de VVD in paniek en is Soumaya gewieberd?
Man, zelfs politieke framing ondergaat een ongekende inflatie.
Maar dank voor de lach. )
@ antizanich U bent ziek en kan hier niets aan doen. Het is vergeven. En nou opzouten.
Klopt wel. Ik zag Wilders net nog bij slagerij Het Kromzwaard in Kanaleneiland.
@Mr_Natural | 07-02-22 | 15:32: graus is een oversekste mafketel die een gevaar is voor de medemens in de tweede kamer. soumaya is nooit in de buurt geweest en heeft geen pistool of mes op zak.
Straks ook nog Volkert van der Graaf als adviseur van GL en dan wordt het tijd om in te grijpen in Krankzinnigeninrichting 'het torrentje'.
torentje het is.
voorzitter Greenpeace maken?
@Dr.Utker | 07-02-22 | 15:51: Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding is wel wat voor Volkert.
Kan hij meteen het extreem-gevaarlijke rechtse smaldeel in de smiezen houden.
Ach, het is Wijnand Duyvendak (Onkruid, RaRa) ook gelukt.
Beetje eerbied voor Geert's grijze haren, mensen.
En voor zijn rimpels, vol zorg en verdriet.
Hoe kan het bestaan dat er bij de VVD zulke ongelofelijk onnozele naïeve ganzen rondlopen, hoewel dat eigenlijk een belediging voor de gans is, die een vrij intelligent, slim dier schijnt te zijn.
Die zijn helemaal niet naïef. Doelbewuste afleidingsmanoeuvres creëren zijn ze erg goed in.
@Dubbelepunthoofd | 07-02-22 | 15:27: Behalve in dit geval dus alweer.
Transparantie, maar dan juist zoals ze dat niet willen zijn.
Die zijn niet naief. Het begint erop te lijken dat het nihilisten eerste klas zijn.
Zoeken naar de onderste steen is in Nederland al vaak ingewikkeld gebleken, vooral als er eerder politici bij betrokken waren. Ze snappen zelf ook nooit hoe dat kan.
Ah Geert heeft weer even aandacht nodig. Hoeveel weken melkt hij dit topic nu al uit?
Aantal zetels is dalende bij Geertje in de wekelijkse polls. Je mot wat.
@Dubbelepunthoofd | 07-02-22 | 15:28: Ja zal wel iets te maken hebben met z'n ranzige jij-bak tegen de minister van V&J omdat ze toevallig in Turkije geboren is. Daarom zou ze zijn beveiliging niet belangrijk vinden? Hoe diep kun je zinken.
@Dubbelepunthoofd | 07-02-22 | 15:28: peilingen zijn waanzin, gezien de zgn opmars van Volt!!
Hij is net begonnen. En dit zijn allemaal zeer relevante vragen, en degene die kennelijk aandacht nodig heeft bent u zelf.
@Diederik_Ezel | 07-02-22 | 15:31: Heel diep, bijv. zo diep dat je iemand van zijn fiets schiet en dan de strot door snijd.
Gemanipuleerde opkomst Volt.
Trap er niet in.
Geert moet zijn haar wat langer laten groeien. En dan in een paardestaart doen.
Korter laten groeien is onmogelijk.
Oh ja, toch wel, weken, maanden, jaren.
Gewoon millimeteren en niet meer bleken
Haha! Ja, dit ziet er in elk geval niet uit gewoon.
Ik vind het wel stijl. Hij is zo tegen kleur, dat hij zelfs zijn haar peroxideert.
Of in zo een knotje. Geert, ouwe hipster.
Het is geen gezicht.
@chicago river | 07-02-22 | 15:21: Bewust gedaan. Met een rastapruik en een gele bril op herkent niemand hem op festivals.
Toch willen veel mensen het haar van Wilders hebben.
@Mr_Natural | 07-02-22 | 15:25: Vergezeld van zijn huid.
Maar sommigen hebben daar gelukkig erge spijt van en moeten vergeven worden.
@YoMoms | 07-02-22 | 15:21: Hij ziet er nog altijd beter uit dan die onplofte die hier van de week opstond, die was gemilimeterd tot op de wenkbrauwen.
Voor elke onderste steen die bovenkomt is er weer een nieuwe onderste steen. Kwestie van logisch nadenken.
Van politieke partij tot terroristische organisatie. Welkom bij het nieuwe normaal.
Ach ja, Geertje zal wel weer door de andere partijen genegeerd worden. Zo rolt Den Haag nou eenmaal. Misschien eens een veroordeelde pedofiel in adviescommissie kinderopvang zetten. Kijken of dat wel mag.
Er schijnt iets te kantelen las ik onlangs, en dat was niet het glaasje bier in mijn hand.
Dat kantelen komt elke 10 jaar wel een keer terug. Kantelt nooit wat.
@funda | 07-02-22 | 15:16:
Kantelen zijn de bovenste stenen.
@funda | 07-02-22 | 15:16: Er kantelt helemaal niks.
Er valt een piepklein tafeltje om op de Titanic, dat is alles.
@Mr_Natural | 07-02-22 | 15:18: Me zus kan telen. Wiet.
@Knufter | 07-02-22 | 15:18:
Je weet hoe het met de Titanic is afgelopen?
PVV samen met J21, dan rollen ze de hele bende van Rutte op.
@Knufter | 07-02-22 | 15:18: Zolang het orkestje op het voordek dapper door blijft spelen, beschouw ik mij entertained.
@Mr_Natural | 07-02-22 | 15:20: Allemaal leugens. Titanic was an inside job!!!
De man heet Geert. Geertje klinkt nogal denigrerend.
Deze opmerking betreft ook Mosterd trouwens.
Bij moslims en afvallige vrouwen zou ik nou niet direct over stenen beginnen. Leest u verder deze uitstekende column van Sonja Dahlmans. "Over Soumaya Sahla en haar mislukte PR-machine - Hoe illustere wegkijkers voor haar in de bres sprongen: opiniez.com/2022/01/26/over-soumaya-s...
Sonja Dahlmans, binnenkort bij M. (grapje)
@bitterpete | 07-02-22 | 15:30: Helder!
Dank u zeer beleefd voor het delen van deze link.
(gofferdegoffer) Hoe ongeloveloos het vvx schoftentriefeltuigh hiermee denkt te kunnen wegkomen. #hupwilders
@bij gelegenheid | 07-02-22 | 16:18: Dank u en graag gedaan, amice.
Het antwoord van Rutte, dat Soumaya S. zich niet kan verdedigen, schiet tekort. S. hoeft zich helemaal niet te verdedigen, haar schuld aan terroristische misdrijven is al door de rechter vastgesteld. Waar het om gaat is dat er binnen de VVD mensen zijn die het geen probleem vonden deze veroordeelde terroriste voorzitter te maken van een adviesgroep die zich bezighoudt met de nationale veiligheid. Het is niet meer dan logisch dat Wilders van de VVD eist dat die partij zich hierover verantwoordt.
Of je welgemeende excuses aanbieden aan de mensen die je dood wilde: Ayaan Hirshi Ali, Geert Wilders en Afshan Elian. In plaatst van alleen binnenskamers verhaaltjes vertellen aan eventuele kruiwagens. Met je brilletje.
Diezelfde VVD-ers halen nu ook IS-bruiden terug. Dus tja...
@Dubbelepunthoofd | 07-02-22 | 15:25: IS-bruiden is toch ook geniaal verzonnen.
Altijd benieuwd geweest hoe de overlevende Yezidi-slavinnen van IS deze 'bruiden' in hun eigen taal noemen.
In Nederland hebben we een systeem dat als je je straf hebt uitgezeten, je terug mag keren naar de maatschappij. Wel is het verstandig om daadwerkelijk ook afstand te doen van je denkbeelden. Allemaal wat genuanceerder dan het gestrekte been van Greet, waar we Soumaya alleen maar weer de radicalisering injagen. Genuanceerd verhaal van een ander ex=Hofstad lid hier te vinden: www.ewmagazine.nl/ewpodium/opinie/202... . Met extragratis zelfreflectie
@Pong | 07-02-22 | 16:12: Nou, met oorlogsmisdaden ligt dat dat niet zo heel simpeltjes heur.
@Pong | 07-02-22 | 16:12: Terugkeren naar de maatschappij? Ja, maar niet onze maatschappij. En als het wettelijk niet mogelijk is om de NL-nationaliteit te ontnemen dan: a) snel een wet maken dat dit in de toekomst wel mogelijk is en b) nu dat voor haar misschien niet meer kan, is een terugkeer als bijvoorbeeld hoofddoekje-cassiere bij de AH al een mooie terugkeer.
Prima dat je in de maatschappij wilt terugkeren maar je gevangenisstraf betekent geen schone lei, dat is een denkfout. Je gedachtegoed blijft in je zitten en het is niet na te gaan of je daar werkelijk afscheid van hebt genomen. Net als pedofielen, die laten we daarna ook geen badmeester meer worden (nou ja, slecht voorbeeld). Extremisten laat je geen adviseur van een politieke partij worden, simpel.
Als je dat als partijvoorzitter en als premier niet snapt, dan ben je geen knip voor de neus waard.
@Dubbelepunthoofd | 07-02-22 | 15:25: we mogen wel oppassen dat de USA die teruggehaalde ISSers hier niet droned.
Op het laatste stuk van vraag 12 kunnen we alvast het antwoord voorspellen:
Oud elan.
Gaan die vragen iets oplossen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind kritische vragen altijd goed, maar ze doen er echt helemaal niets mee.
Oplossen?
Ik dacht dat het om entertainment ging?
Haha oplossen.... malle Kaas.
Helaas is het juist bij overheidsfiguren die hun gevaarlijke fouten keer op keer niet toegeven extra nodig hen, en alle betrokkenen, daaraan te blijven herinneren.
Ze doen met de hele Tweede Kamer niets.
Nee
Kamervragen kosten alleen ontzettend veel.
Dat schijnt nog wel eens te worden vergeten.
Voor een kamervraag kun je een aardig tijdje boodschappen doen
@Roos | 07-02-22 | 16:09: Voor een dagje onderhoud van een Rijksmonument kun je ook erg veel boodschappen doen.
Prima vragen. Het kan er niet dik genoeg ingewreven worden.
Ben ook wel niewsgierig naar de relatie tussen Bolkie en Soumaya (en of er dickpics zijn). Daarnaast ook wel benieuwd wie binnen de VVD zich zo draagvlakloos zit te beijveren voor het terughalen van allerhande IS-creaturen
Het zou mij al nauwelijks meer verbazen als de heilige Soumaya dickpics heeft verstuurd.
Eerder pussypicks. Beetje omhoogneucken, met een fleugje Geriatrofilie doet wonderen voor je carrière.
Zou me verbazen als bolkie uberhaupt nog een dickpic kan krijgen
@toos&henk | 07-02-22 | 15:27: krijgen kan ie ze wel maar de vraag is of hij er zelf een kan maken van zichzelf
@banana moeskoerie | 07-02-22 | 15:48: Hebben en zijn; er is verschil.
REAGEER OOK