Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook al racistisch: parkeerboetes

Rare kop in Trouw

Schokkend nieuws uit Utrecht. Het blijkt dat Marokkaanse en Turkse chauffeurs vaker boetes krijgen voor foutparkeren dan chauffeurs van witte auto's witte chauffeurs van auto's. Een schrijnend voorbeeld van institutioneel racisme volgens Trouw. Daar moeten we iets aan doen natuurlijk. Misschien is het idee om van nu af aan alleen nog maar boetes te geven op basis van de kentekens van de verkeerd geparkeerde auto, in plaats van de hele middag wachten tot een chauffeur weer weg wil rijden, daarna zijn schedel te meten en in de BRP op te zoeken waar zijn grootouders geboren zijn. Wat zegt u? Dat doet de gemeente Utrecht al? Maar hoe kunnen parkeerboetes dan racisme zijn, vraagt u zich af? 

Zou het misschien kunnen dat de onderzoekers van Bureau Omlo (hele rapport daarrr) dat eigenlijk ook niet echt gevonden hebben? Zou het kunnen dat ze erop wijzen dat de boa's veel vaker in de multiculti Kanaalstraat controleren dan in de melkwitte Twijnstraat? Zou het kunnen dat dat gebeurt op basis van objectieve gegevens waaruit blijkt dat er in de Kanaalstraat vaker wordt foutgeparkeerd en er veel meer meldingen over overlast in de Kanaalstraat bij de gemeente binnenkomen? Zou het kunnen dat de onderzoekers daarna van een 'risico op zelfversterkend effect' spreken terwijl ze helemaal niet weten of er sprake is van een zelfversterkend effect? En als er juist veel meer gecontroleerd zou worden in de Twijnstraat, zou het dan niet ook racisme zijn omdat de boa's kennelijk de wijken met veel allochtonen negeren? En zou het kunnen dat er misschien nog andere redenen zijn dan RACISME RACISME RACISME voor het feit dat allochtone bestuurders vaker beboet worden voor foutparkeren dan autochtone bestuurders? En zou het kunnen dat doordat Trouw juist dit "feit" als kop voor een artikel kiest niemand racisme-onderzoek (zoals in dit geval: aanwijzingen over wangedrag bij boa's) nog serieus neemt? En geeft deze quote van wethouder (en deeltijdMarokkaan) Linda Voortman het niet een beetje weg allemaal? "Als onderzoekers geen enkele vorm van ongelijke behandeling hadden  gevonden, had ik mijzelf afgevraagd of er wel goed genoeg is gezocht." Nou? Zou kunnen toch? Wij stellen alleen maar vragen. Surrealistische onderzoekspassages na de breek. 

TOEN NIET! NU NIET! NOOIT MEER PARKEERBOETES!

Oei!

Spoiler alert in die laatste zin van de eerste alinea

Hee kijk nou een redelijke uitleg

O jee, objectieve gegevens

Maar gelukkig: dat kan ook racisme zijn!

Meer onderzoek nodig!

Farid! Kalm aan!

Social

Reaguursels

Inloggen

Toch bijzonder, dat aan de kentekenplaat te zien is wat de afkomst van de overtreder is! Gelukkig wel weer een nieuwe slachtoffergroep aangeboord!!

Rationa | 03-02-22 | 12:56

Maar gofferredoemesse fokkieng rassies! En zo. Dus.

muppet020 | 03-02-22 | 01:39

Kennelijk parkeren groenten en fruitkopers en groenten en fruithandelaren van nader te benoemen afkomstbezoekers in de Kanaalstraat anders dan de Etos en AlbertHeijn(bak)fietsbezoekers?

muppet020 | 03-02-22 | 01:37

Wat een kul onderzoek, het volgende onderzoeksrapport rapporteert straks nog:
Mensen die door rood rijden krijgen veel vaker een boete dan mensen die door groen rijden.
ja, en paddenstoelen hebben meestal stippen en gras is vrijwel altijd groen
man, man man.

yokiamy | 02-02-22 | 22:14

Pffffff..... flut- 'onderzoek' / conclussies.

1 Bekeuringen worden aan foutparkeerders gegeven.
2 Pakket bezorgers staan onder hoge tijdsdruk, dus zullen geen kilometers omrijden om een verkeerstechnisch correcte parkeerplek te vinden.
3 Policor 'bestuurders' willen autogebruik ontmoedigen, dus verminderen zij het aantal parkeerplaatsen.

1 + 2 + 3 = pakketjesbezorgers vaker zullen 'foutparkeren'.

4: veel pakketbezorgers zijn van 'buitenlandse komaf'
(waarneming zonder waarde-oordeel)

1+2+3+4 = ...... RACISME!!!

Hoe dan???

klimgek | 02-02-22 | 22:08

Wat een heerlijk onderzoek en wat frappant dat juist dit uit onderzoek kwam. Dit onderzoek is gewoon zo geschreven dat dit de uitkomst is. Als BOA krijg je zo'n computertje of mobieltje in je handen gedrukt en als het goed is heb je helemaal geen toegang tot het BRP. En heb je geen toegang tot het kentekenregister zodat je kunt zien wie de eigenaar is. Diegene die juist de koppeling heeft gelegd tussen het bonnenregister en het BRP is de racist in deze en heeft daarvoor data gebruikt die hij niet had mogen gebruiken.

Oja die 555 bekeuringen zonder BSN dat zijn naar alle waarschijnlijkheid leasebakken. Dus waarschijnlijk 90% nederlandse autochtone eigenaren. Jammer dat dezen nuance in het onderzoek ontbreekt.

muggetje | 02-02-22 | 22:01

Toch fijn om te lezen dat de Marokkaanse Nederlander op dit vlak goed participeert in de Nederlandse samenleving.

Lompelul | 02-02-22 | 21:37

Achtergrond van 555 van de 1071 gevallen niet bekend. Dus meer dan de helft van je steekproef ontbruikbaar. Wat is dan de waarde hiervan?

Maar eerlijk is eerlijk; de zuinige autochtoon loopt liever een paar honderd meter om dan het risico te lopen op een bon voor fout parkeren. Het is eigenlijk net als met te hard rijden, de mensen die een bon kunnen of willen riskeren zijn vaak ook de mensen met de meeste boetes.

Mr Ker | 02-02-22 | 20:41 | 1

die 555 zonder BSN zijn waarschijnlijk leasebakken .Want die staan niet op de naam van de bestuurder en een leasemaatschappij heeft geen nationaliteit.

muggetje | 02-02-22 | 22:04

Ik zie geen rasiscme, alleen de behoefte om Marokaanse Nederlandse voertuig bestuurders nog beter te scholen in het gebruik van het begrip betaald parkeren....

SGT1bd | 02-02-22 | 20:41

Kweenie... maar als je lijstjes gaat bijhouden wie wat doet of bekeurd wordt... dan maak je aantekeningen op basis van afkomst wat weer discriminatie heet. Ook al sta je aan de deugkant. Gewoon ongezien de lat erover voor wie het nodig heeft dan gaat het vanzelf goed

Mark van Leeuwen | 02-02-22 | 20:41

Ook zo apart, het item over straatintimidatie, alleen blanke meisjes zonder hoofddoek in beeld, en de daders zijn volgen de NOS en de overige media vooral oude mannen en bouwvakkers. Hoe zou het toch komen dat alleen die autochtone meisjes hier over klagen?

ebonk | 02-02-22 | 20:27

Mocro's worden ook vaker dan autochtonen veroordeeld voor misdrijven. De overeenkomt met parkeerboetes is hetzelfde. Ze gedragen zich gewoon veel slechter.

geheelvergeter | 02-02-22 | 19:44 | 1

Iets met profileren. Maar de boa’s zijn meestal ook migranten met een niet westerse achtergrond. Ze naaien elkaar gewoon een oor aan!

TAAA | 02-02-22 | 20:22

Zou de heer Azarkan wel eens naar Wegmisbruikers kijken?

D.Ormin | 02-02-22 | 19:37

Ben zelf aangereden in zo'n 030-Gaza wijk waar de FIN in kwestie er direct vandoor ging. En als hij er niet vandoor was gegaan dan waren uit allerlei hoeken en gaten neefjes tevoorschijn gekomen die zouden getuigen dat ik hem aangereden heb.

In die buurten waar dat "volk"woont is het chaos op straat. Statistisch gezien heb je dan ook meer kans op boetes.

Maar los hiervan zeg ik , meer , meer boetes voor dat volk.

Ervaringsdeskundige | 02-02-22 | 19:34 | 1

Valt allang mee dat BOA's handhaven in de Gaza wijken.

2tribes | 02-02-22 | 21:39
-weggejorist-
Pferdefotze | 02-02-22 | 19:29

Trouw, nrc, volkskrant, ad zijn zó gek op slachtoffers dat ze van daders (moslims dan) slachtoffers maken.

Menko76 | 02-02-22 | 19:22

Als we nou eens tien miljard afhalen van dat klimaatfonds van 60 miljard en (vrijwillige) remigratie gaan promoten. Win win volgens mij. De allochtonen kunnen dan opgelucht vertrekken uit dit door en door rasistische land en wij zijn ook blij want dat zal een hoop criminaliteit en gezeik over rasisme schelen. Krijgen we eindelijk ook weer eens wat meer ruimte en hoeven we niet de hele klereboel vol te bouwen....

JP1973 | 02-02-22 | 19:06 | 1

Rasisme moet natuurlijk racisme zijn maar dat terzijde...

JP1973 | 02-02-22 | 19:08

Je weet toch dat je die lui altijd met fluwelen handschoentjes moet aanpakken, boete ? => racisme.

Echt zo klaar met die flutonderzoekers.

Wattman | 02-02-22 | 18:45

Onderzoek klopt wel. Tuig dat overal zijn auto neer flikkert en schijt aan alles heeft krijgt inderdaad sneller een boete. Alleen label dat het racisme zou zijn klopt niet. Het zou moeten zijn Marokkaanse Nederlander minder goed opgevoed dan andere Nederlanders daarom meer bekeuringen.

Drukvandaag | 02-02-22 | 18:40 | 3

Juist!

Producent | 02-02-22 | 18:43

Helemaal waar.

XaaD666 | 02-02-22 | 18:50

Nog een verschil: autochtone Nederlanders doen een boodschapje vaak op de fiets, allochtonen (van vooral Turkse en Marokkaanse komaf) pakken voor alles de auto.

bintang | 02-02-22 | 19:26

Man man man.

van Oeffelen | 02-02-22 | 18:39

Har har,
Die lui hebben wellicht kringeletjes en puntjes
rond de letters op hun kentekenplaat,
Zodat de leegstaande auto's makkelijk te 'targetten' zijn.......

hotmint | 02-02-22 | 18:39

Merendeel van de BOA's in Rotterdam zijn zelf van niet Nederlandse herkomst dus dat probleem is hier niet, terwijl het (parkeer)gedrag hetzelfde is.

Weet niet waar dat aan licht, of dat nu is broeders geven elkaar geen bekeuring of alleen witte mensen kunnen discrimineren syndroom is, dat per BOA gekeken wordt wie ze bekeuren.

Rotterdammert1965 | 02-02-22 | 18:28

Een statistische onder- of overrepresentatie is geen bewijs van institutioneel rascisme.

coitus reservatus | 02-02-22 | 18:28

Als 030-Gaza ervaringsdeskundige kan u het volgende melden.

Deze import heeft altijd wat problemen als het gaat over regels opvolgen. Behalve uiteraard als het uitkeringen / toeslagen en andere "heb ik recht op" .... zaken betreft.

Daarnaast heeft deze import last van het "I claim my space" syndroom.

Het parkeren van het voertuig midden op straat met de knipperlicht aan als ze een boodschap doen is in 030-Gaza meer regel van uitzondering. Herbij dan het goed gemutste vrouwtje in de auto achterlatend . Zij moet wachten totdat hij terug is.

Hieraan toevoegend, als er geen plaatst is de auto gewoon op het trottoir te parkeren. (een te moeilijk woord voor hen)

Het is volk wat verdient om bekeurd te worden. Meer, meer bekeuringen.

Ervaringsdeskundige | 02-02-22 | 18:04

Dit land en z’n bewoners zijn compleet gek geworden.
De nieuwe woke onderzoeks-, aanklaag-, vervolg-, boete-, wraak-, claimcultuur is geland en die gaat de ondernemingssfeer totaal deaudvermoorden.
Behalve voor “de nieuwkomers” (oftewel startsubsidie-, stimuleringsbonusontvangers).

D-Fens_1963 | 02-02-22 | 17:59

Ik heb niet zo vaak medelijden met Boa's, maar zo'n leider gun je niemand. Het is je eigen personeel, Linda. Ze voeren beleid uit dat je eigen organisatie opstelt, Linda.

Linda is van de Kaag-school van leiderschap, als het mis gaat, dan gaat het voetvolk voor de bus.

Lightly off-topic, terwijl ik checkte of een parkeer-BOA nu voor de politie of gemeente werkt (maakt niet eens echt uit voor het Voortman-argument, maar het is de gemeente, dus direct voor Linda's club), zag ik dat een Handhaver Openbare Ruimte in Den Bosch dus mooi ongeveer 3200 bruto per maand pakt, 3700 voor een 'ervaren' variant. Vind ik vrij hoog voor een parkeerwachter/fietsendiefstalhandhaver.

Sjors W. | 02-02-22 | 17:57 | 1

Als deze bedragen kloppen verdient een parkeer-BOA dus vrijwel evenveel als een Politieagent ? En meer dan een Justitie (DJI) medewerker ? Wie bedenkt zoiets ?

onesolution | 02-02-22 | 18:38

Trouw, ongetwijfeld de slechtste krqnt van Nederland, geschreven door linkse racisten.

Argyronauta | 02-02-22 | 17:55 | 1

Dat is toch die krant die ongelezen de kattenbak in gaat, waardoor de kat naast de bak gaat pissen?

Rotterdammert1965 | 02-02-22 | 18:29

Loop de Lidl hier om de hoek binnen en minstens de helft van de aanwezige werknemers met een migratieachtergrond dragen geen mondkapje. Terwijl alle autochtone werknemers dat wel doen. Je aan regels houden is toch vooral ook een culturele eigenschap.

Hastur | 02-02-22 | 17:52 | 2

racist!

The_Noudster | 02-02-22 | 18:06

Ik wilde al zeggen: kijk niet alleen in de Kanaalstraat maar ook in de gevangenissen. Het naleefgedrag (van wetten en regels) is nu eenmaal wat zwakker ontwikkeld bij bepaalde etnische groepen. En dat begint al bij hun kutkinderen die van pa geen draai om de oren krijgen na het op een parkgazon deponeren van een boventallig blikje Red Bull.

Mark Smeeks | 02-02-22 | 18:17

Misschien komt dat gewoon omdat er opvallend veel (meer of minder) Arabische proleten mercedessen (zie ook Islamitische trouwstoeten) echt fout geparkeerd worden?

darmflora | 02-02-22 | 17:48

Misschien moet er een onderzoek komen hoe te stoppen met stompzinnige onderzoeken

AlfredJodokes | 02-02-22 | 17:45 | 1

Juist. En bezuinig eens flink op de diversiteitsindustrie vol D66ers.

Kicksalot | 02-02-22 | 17:57

Hoe zie ik aan een auto, wat de afkomst van de eigenaar is?
Ik zie wel een link tussen paupers en een VW Polo/Golf, maar geen onderscheid tussen de paupers onderling, al zijn ze paars…

KritischeKrikker | 02-02-22 | 17:42 | 1

Bij opvragen van kenteken kom je als BOA al een heel end.

Rotterdammert1965 | 02-02-22 | 18:30

Even een vraag die zo in mij opkomt: Hebben ze ook onderzocht of er vervolgens verschil is in 'de betalingsbereidheid' voor de boetes die uitgeschreven zijn in de Kanaalstraat en in de Twijnstraat?

En voor de rest van het onderzoek zal ik het even uitleggen. Eigenlijk geeft het onderzoek het antwoord al: "VTH-THOR geeft zelf aan dat de gevonden verschillen vooral samenhangen met haar werkwijze en het moment waarop locaties worden geselecteerd voor handhavingslocaties."

Ervan uitgaande dat BOA's hoofdzakelijk overdag werken, waar heb je gedurende die periode, de meeste kans om foutparkeerders aan te treffen; in een straat met alleen maar mensen die overdag aan het werk zijn of in een straat met hoofdzakelijk mensen die overdag niet aan het werk zijn?

Majoor Pikindewind | 02-02-22 | 17:28 | 2

Ik denk dat het in de buurt van de moskee zo rond gebedstijd wel goed scoren is voor de meer prestatiegerichte BOA. Fietsen is in die cultuur meer voor paupers en betalen voor dingen meer iets voor autochtonen. Ik denk dat vrij parkeren op basis van geloof wel een inclusieve oplossing kan zijn. Paard achter de wagen binden is helemaal in tegenwoordig

Kladderadatsch | 02-02-22 | 17:53

BOA's draaien weekend- en avonddiensten. Vandaar ook het vrij hoge salaris wat eerder genoemd werd. Dat zal inclusief ORT zijn.

Mark Smeeks | 02-02-22 | 18:21

Parkeren in de Twijnstraat?
Dan moet je eerst een horde sojamelkdrinkers omver karren.

SterF... | 02-02-22 | 17:27

Bedoeld de krant niet: Marrokaanse Nederlanders kunnen niet parkeren? Of ze hebben schijnt aan onze Nederlandse wetgeving/regels?

Warhead | 02-02-22 | 17:20 | 2

Of heeft u schijt aan schrijfregels?

D-Fens_1963 | 02-02-22 | 17:51

Hoorde laatst toevallig een gesprek tussen 2 van die scanautos voor parkeren. Zegt die Volkswagen letterlijk gewoon tegen de Opel dat ie zo Marokkanen gaat treiteren want zo is zn systeem ingesteld. Bij kentekens van Nederlanders doet ie net of zn lens vies is.

Baksteenbakker | 02-02-22 | 17:12

Behalve foutparkeren rijden ze ook asociaal hard plus dat je ook nog om het minste of geringste agressief worden. Dus terecht en zo nodig ook hier meer boetes voor geven.

speed48 | 02-02-22 | 17:07

Als je gewoon normaal parkeert en betaald is er niks aan de hand. Asociaal volk heeft nou eenmaal vaker gezeik met autoriteit.

omwenteling | 02-02-22 | 16:55 | 2

Een hele omwenteling door eerst parkeert met een T te vervoegen en daarna betaald met een D.. en dan heeft weer met een T helemaal het klokje rond...;)

Smoelensmid | 02-02-22 | 17:59

@Smoelensmid | 02-02-22 | 17:59: Nounounounounounounou, hij maakte eigenlijk maar één foutje, om daar nu zo'n lang corrigerend proza over te schijven vind ik nogal overdreven. Sommige mensen worden zenuwachtig bij ge- en be- woorden, verleden tijd; parkeert, geparkeerd, hij betaalt en hij heeft betaald is, maar heefd bestaat gelukkig niet.

Sneerpoets | 02-02-22 | 18:35

Dus: Je wil bewijzen dat blanken/autochtonen vaker fout parkeren en de oorzaak zijn van de parkeeeroverlast. Vervolgens blijkt dat het voornamelijk Marokkanen zijn die fout parkeren. En dan gooi je het maar over de racisme boeg.
Ok.
(waarna de betreffende onderzoeker met gierende banden uit kanalen eiland weg scheurt om in zijn blanke enclave eens stevig masturberen denkend aan zijn fantastische deug)

TheEgg | 02-02-22 | 16:55

Als er standrechtelijk geëxecuteerd zou worden zou ik zeggen ja….. dat is rasisme, maar er worden echt geen auto’s in Marokko en Turkije gemaakt laat staan op de Antillen

Habe das Gewust | 02-02-22 | 16:52

In een stad tjokvol Marokkanen krijgen veel Marokkanen een bon. Tsjonge, hoe kan dat nou?

wapster | 02-02-22 | 16:52

Hoe kan een BOA nou zien of een auto of een kenteken van iemand met een kleurtje is.

Als dat wel zo is, is dan ook een verband tussen de huidskleur van de BOA en de huidskleur van de foutparkeerder?

AdvocatusDiaboli | 02-02-22 | 16:42

In de Randstad zie je een evenredige toename van verkeershufters en Finnen… 1 + 1 = 2

LekkerBezigNietsLukt | 02-02-22 | 16:39

Racisme is gewoon een ander woord voor een chronisch gebrek aan incasseringsvermogen...

Air van Boven Dorens | 02-02-22 | 16:36

Ik begin die nieuwe Nederlandse cultuur flink zat te worden.

En dan bedoel ik niet de luchtjes van de andere gerechten en het gebrabbel dat ik niet versta. Maar ik bedoel die lijkwitte mensen die mensen die continue overal iets achter zoeken en menen daar voor op te moeten komen.

frickY | 02-02-22 | 16:35 | 6

@theo-is-dood | 02-02-22 | 17:41:
Klik: www.jeugdeducatiefonds.nl/

En wie vinden we daar als directeur:
- Hans Spekman
Directeur Jeugdeducatiefonds

Hans Spekman is sinds 1 februari 2018 directeur van het Jeugdeducatiefonds. Onder leiding van Spekman, die leiding geeft aan een klein team, groeit het Jeugdeducatiefonds verder om zo méér kinderen te kunnen helpen-

Hans “nivelleren is een feest” Spekman.

theo-is-dood | 02-02-22 | 19:26

@Kladderadatsch | 02-02-22 | 17:56:
Al die sneeuwvlokjes met hun aanstellerige rrrrw die zichzelf zo machtig interessant en speciaal vinden omdat ze dat al hun hele leven van papa en mama en docentlief te horen krijgen... ik trek ze heel steeds slechter merk ik.

2tribes | 02-02-22 | 21:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Verplaats je eens in de ambtenaren die dat broddelwerk hebben moeten begeleiden en die dat hele (driedelige!) rapport ook echt hebben moeten lezen. Wat een gruwel moet dat zijn geweest voor die stakkers. Dit krijg je nu als ambtenaren niet zelf meer de beginselen van statistisch onderzoek beheersen. De wethouder had dit nooit mogen laten passeren.

Colin.Fart | 02-02-22 | 16:32 | 1

Wethouder en verantwoordelijke ambtenaren doen daar allemaal aan window dressing, kwaliteit boeit niemand.

2tribes | 02-02-22 | 21:47

Wanneer is er in dit geval (vermoedelijk) sprake van racisme? Als relatief meer niet-blanke foutparkeerders worden beboet dan blanke foutparkeerders. Dus als, b.v., 60% van de niet-blanke en maar 40% van de blanke foutparkeerders wordt beboet. Het probleem is hier dat je pas zekerheid krijgt als je ook weet hoe de NIET-beboete foutparkeerders verdeeld zijn over blank en niet-blank. Het zou ook kunnen zijn dat niet-blanke foutparkeerders alleen ogenschijnlijk vaker worden beboet doordat niet-blanke autobezitters relatief vaker fout parkeren. De verhouding blank - niet-blank onder de bevolking geeft dus niet noodzakelijk een juiste indicatie.

J.P.Drapeau | 02-02-22 | 16:21

Op het moment van het uitschrijven van de bekeuring zit er voor 95% toch niemand in de auto lijkt me.
Hoezo dan racisme?

ik_word_gek_in_NL | 02-02-22 | 16:21 | 1

Deze journalist(e) is in de veronderstelling dat eerst wordt gekeken of de foutparkeerder op een achternaam van buitenlandse oorsprong is. Dat gaat dus niet maar vertel dat maar niet aan trouw. Ik wacht wel tot er een aanklacht van smaad tegen de politie Utrecht komt. Maar dat zal wel niet.

Linke Soep | 02-02-22 | 16:25

Al dit soort gezeik hadden we niet gehad wanneer we de afgelopen 50 jaar de grenzen dicht hadden gehouden. Wat was Nederland dan een paradijs geweest, zonder onzin-banen en onzin-onderzoeken. Oh ja, en zonder onzin-wethouders.

discriminazie | 02-02-22 | 16:18 | 3

Inderdaad. De ongecontroleerde, ongestuurde en ongebreidelde immigratie is de grootste ramp die ons land sedert WO2 is overkomen

theo-is-dood | 02-02-22 | 17:42

Die onzin-banen waren er dan ook wel geweest vrees ik, het andere gezeik een stuk minder vermoedelijk.

2tribes | 02-02-22 | 21:48

Verschrikkelijk dit, dit zijn niet de Marokkanen die dit doen. BMW, Audi en Mercedes hebben gewoon laat van kwalen zoals slecht afgestelde spiegels, niet werkende knipperlichten een slechte sturen. Daarnaast staan die parkeermeters gewoon niet dicht genoeg in de buurt van deze auto's.

Linke Soep | 02-02-22 | 16:18

Marokkanen en Turken kunnen ook niet parkeren, of hebben schijt aan de rest. En geloof me, ik ben ervaringsdeskundige.
.
Geen racisme maar realiteit.

The Green*Machine | 02-02-22 | 16:12 | 1

Nee Green Machine .... ik ben de enige echte ervaringsdeskundige ...... overigens deel ik uw ervaringen.

Ervaringsdeskundige | 02-02-22 | 21:06

""Als onderzoekers geen enkele vorm van ongelijke behandeling hadden gevonden, had ik mijzelf afgevraagd of er wel goed genoeg is gezocht.""

De fuck, dan heb je dus al een oordeel zonder feiten, lekker besturen meid

menage | 02-02-22 | 16:11 | 1

Dat mens is ronduit krankzinnig. En het erge is dat ze deel uitmaakt van het openbaar bestuur.

Here's Freddy | 02-02-22 | 17:01

Zou het misschien kunnen dat er een heleboel Marokkanen in Utrecht wonen ?.

Dzjengis-Somebody | 02-02-22 | 16:11 | 1

Haha dat zeker!

2tribes | 02-02-22 | 21:51

Oftewel: weer een conclusie op basis van resultaten, zonder de populatie te kennen. Prullenbak.

The_Black_Knight | 02-02-22 | 16:10

En hoeveel Marokkanen worden er beboet voor het ontbreken van een gevarendriehoek op hun trekker, ... nou? Maar daar hoor je dan weer niemand over.

Blauwpetje | 02-02-22 | 16:07

Het is ook gewoon onze schuld, wij hebben de regels veel te moeilijk gemaakt. Zij zijn zielig, zij zijn slachtoffer in deze.

Clavo | 02-02-22 | 16:06 | 1

Vergeet tenhemelschreiende armoede niet, dat doet veel met een mensch.

Wiebenick | 02-02-22 | 16:27

Dus BOA's kunnen aan de auto al zien dat het Marokkanen zijn, zonder dat er passagiers in zitten?>
Dan zou ik willen voorstellen om gewoon net als in Amsterdam een camera-auto de parkeerboetes uit te laten delen. 100% objectief.

small_town_dude | 02-02-22 | 16:05 | 2

In 010 valt op (en zal in andere steden wellicht niet veel anders zijn) dat zuid mediteraanse etniciteiten tegenwoordig vaker in een VW Golf te zien zijn. Dat of een dure patserbak met donkergetinte ramen. Vroegâh zag je dat vol vaak in een ouwe Honda Civic (destijds ook bekend als typische "Turkenbak").

Grijskijkert | 02-02-22 | 16:25

@Grijskijkert | 02-02-22 | 16:25: dan zijn het wel paupers in roffa.. hier in agga rijden Mo en Achmed voornamelijk in AMG' s EN RSsen.

Kruijffje | 02-02-22 | 17:39

Weet je wat ook een goed idee is. Als een overvaller op heterdaad word aangehouden en een Marokkaan blijkt te zijn. Gewoon meteen weer vrij laten. Althans bij de 5e Marokkaan op rij. Anders krijgen ze zo'n slechte naam. Pas weer aanhouden als er 5 blanken zijn aangehouden voor dezelfde feiten. Moet wel in balans blijven. Man man man. Wat een land..

DrachiR | 02-02-22 | 16:04

Het trieste is nog, dat ze met de racisme-kaart nog gelijk krijgen ook.

usb stok | 02-02-22 | 16:04

"Zou het kunnen dat ze erop wijzen dat de boa's veel vaker in de multiculti Kanaalstraat controleren dan in de melkwitte Twijnstraat?"

Of omdat de hele Twijnstraat maar vijf parkeerplaatsen en een laden/lossen plek heeft?

Tapu | 02-02-22 | 16:04 | 1

Oh wacht, nog vijf na de zijstraat richting Nicolaaskerkhof.
De Kanaalstraat heeft al gauw tien keer meer parkeerplaatsen. Zal toch al gauw de grootste verklaring van het verschil zijn.

Tapu | 02-02-22 | 16:12

Net als je denkt dat het niet woker kan, ja hoor.

TheBigKirth | 02-02-22 | 16:03

Dus dat boetes voor onnodig claxonneren (feitcode R 419) significant vaker uitgedeeld worden aan mensen van een bepaalde afkomst is ook racisme. Of is de verklaring niet simpelweg dat deze mensen van een bepaalde afkomst ook vaker onnodig claxonneren?

BASinnic | 02-02-22 | 16:03 | 2

Iek wiel tuuttereh! ies mij coeltoer!

Klaas_de_Waal | 02-02-22 | 16:17

Dat laatste zeker. Maar dat bekeuren is je reinste rascisme/discrimininatie natuurlijk. Ongetwijfeld gaan de usual suspects - bijkans schuimbekkend in de rij bij de interruptiemicrofoon - weer volledig op de apeschijt toer. Mwoah, het zal. Je went eraan hè ?

Grijskijkert | 02-02-22 | 16:28

In Staphorst krijgen bovengemiddeld veel blanke mensen een bekeuring. Racisme!

SailingDuck | 02-02-22 | 16:01

Hier bij mij in de straat parkeren mocro's regelmatig op een vluchtheuvel en zetten geroutineerd hun motorkap open en de alarmlichten aan. Vervolgens gaan ze rustig een uurtje shoppen.

Octavio | 02-02-22 | 15:59

En 80% van de BOA's is allochtoon. Rara hoe kan dit?

Waakvlam | 02-02-22 | 15:58 | 3

Doet totaal niet ter zake. Als je hier commentaar op hebt, zo werkt het tegenwoordig, ben je gewoon een gore racist. Hopsa monddood gemaakt. Gaat helemaal niet om de feiten. Het gaat om het beeld..

DrachiR | 02-02-22 | 16:06

@DrachiR | 02-02-22 | 16:06: Je durft nogal om iemand een "gore racist" te noemen. Zou het misschien kunnen dat allochtonen vaker hun auto verkeerd parkeren dan een autochtoon? Net als dat er verhoudingsgewijs een veelvoud aan allochtonen in de gevangenis zitten en/of een crmineel verleden hebben ten opzichte van autochtonen?

Waakvlam | 02-02-22 | 16:35

We hebben weer een racismekaarttrekker..
nos.nl/l/2415436

Normpje | 02-02-22 | 15:56

Is er ook onderzocht of allochtonen uberhaupt hun bekeuringen wel betalen?

A.I. van Dee | 02-02-22 | 15:54 | 2

Of een rijbewijs hebben?

MorgenEenAnder | 02-02-22 | 15:58

Ik kan u vertellen dat dat vaak niet gebeurd. Pas bij een toevallige aanhouding komt dan bij een check in de politiesystemen naar boven dat er een boete openstaat. Dan komt er meestal een broer of neef contant betalen op het politiebureau.
Ook onverzekerd rijden komt vaker voor. Vaak is de oorzaak dat de premie voor de autoverzekering maandelijks wordt geïncasseerd. Maar als er geen saldo op de bankrekening staat, en dus de verzekering niet wordt betaald, wordt je uit de verzekering gegooid. Een mail van de verzekeraar wordt natuurlijk nooit ofte nimmer gelezen.

theo-is-dood | 02-02-22 | 16:10

Er is dus een correlatie tussen afkomst en uitgedeelde boetes, maar statistisch gezien mag je dan niet stellen dat het een het gevolg is van de ander. Cum hoc ergo propter hoc, ofwel correlatie is geen causaliteit. Dat het een afkomstkwestie is, maken mensen er dus lekker zelf van.

De realiteit is namelijk dat BOA's, vooral in grote steden, gewoon gevraagd worden zoveel bonnen per dag uit te delen. Toevallig heeft onderzoek aangetoond dat vooral medelanders dat in de kaart spelen.

Boerhoektvrouw | 02-02-22 | 15:51 | 1

Ik lees hier tenenkrommende redeneringen doorspekt met moeilijke woorden om 'niet van de straat' te lijken.
Op zich heb je gelijk dat correlatie op zichzelf geen causaliteit betekent. Maar dit heeft niets met statistiek te maken maar gewoon met logica. De latijnse term is een klassieke drogredenering uit de logica. Je moet er voorzichtig mee zijn, maar het is niet bij voorbaat ongeldig. De hele empirische wetenschap is gebaseerd op het kritisch onderzoeken en valideren van correlatie-causaliteit en van het zusje van bovenstaande redenering, de 'post hoc ergo propter hoc'.
In het tweede deel spreek je jezelf in het eerste deel weer tegen.
De BOA's moeten zoveel bonnen per dag uitdelen. In aanzet dus random, niet met een bepaalde doelgroep in het hoofd. Maar de BOA's zijn ook niet dom en hebben empirisch uitgevonden dat ze de meeste kans hebben in bepaalde wijken of straten waar veel medelanders zijn. Dus afkomst of cultuur speelt kennelijk wel een rol. Wat je in je laatste zin ook zegt.

BASinnic | 02-02-22 | 16:37

Dubbel parkeren is toch een cultuurdingetje?

MargauxGrandCru | 02-02-22 | 15:50 | 2

Alleen als je ook toetert uhm.. tuutert

Kruijffje | 02-02-22 | 17:41

Van huis uit meegekregen, schat ik zo in. De voorvaderen parkeerden zonder problemen dubbel.... met de kameel. Dus ja, ies koeltoer.

Grijskijkert | 03-02-22 | 09:05

Vreemde zaak de meeste BOA's die ik ben tegengekomen in het Utrechtse waren nou niet bepaald zelf overwegend van autochtone afkomst om het voorzichtig te zeggen. Maar dat er in de wijken waar veel allochtonen vaker gecontroleerd wordt lijkt me niet onlogisch als je ziet wat een wildwest het is in bijvoorbeeld de kanaalstraat (Lombok). dat zul je in Wittevrouwen of Wilhelmina park niet snel meemaken..

barrykoningen | 02-02-22 | 15:50 | 1

Om clientelisme te voorkomen hebben ze al wel door bij de teamsamenstelling van de BOA's dat ze niet 2 Marokkanen samen moeten laten lopen in Kanaleneiland. Da's feitelijk ook etnisch profileren en plannen, gebaseerd op ervaringen uit het verleden.

_pacman_ | 02-02-22 | 15:54

Ondanks dat ze vrijwel alle invalidenparkeerplaatsen en taxihavens in eigendom hebben. Vreemd.

GeheidEenGeit | 02-02-22 | 15:46

Hoe is het toch mogelijk dat dit soort stupide doelredenerings-racisme onderzoekjes worden uitgevaardigd, uitgevoerd en vervolgens de resultaten ook nog serieus worden besproken.

Dat die engnek van Denk direct een gratuite tweetje voor zijn achterban eruit gooit is het enige logische in dit verhaal.

_pacman_ | 02-02-22 | 15:45 | 1

Eerlijk zeggen: hadden we van DENK anders verwacht ? Nee toch ? Is gewoon standaard business model van DENK en BIJ1.

Grijskijkert | 03-02-22 | 09:07

Dat kan nooit racisme zijn want de meeste boa’s zijn marokkaans

Heau_heau_heau | 02-02-22 | 15:45

Onderzoekers van Bureau Omlo? Dat is er zo te zien maar 1 (meneer Omlo), die aan z'n CV te zien heel veel dingen doet met "diversiteit".

ZOMG | 02-02-22 | 15:44 | 2

Geld binnen harken!

Sjeintje | 02-02-22 | 15:57

Diversiteit is een nieuwe industrie geworden. Alle belastingambtenaren bijvoorbeeld moeten verplicht cursussen volgen. Opdat straks een minister kan wapperen dat 30.000 ambtenaren ‘rassisch-vrij’ zijn gecertificeerd

theo-is-dood | 02-02-22 | 16:45

Laten we het eens omdraaien; totdat ze verhoudingsgewijs net zoveel parkeerboetes krijgen als het gemiddelde moeten ze zich verder aanpassen en integreren.

geenspam | 02-02-22 | 15:43 | 1

Jurriaan Omlo, ooit gepromoveerd op marokkanen.

bqbq | 02-02-22 | 15:54

De Kanaalstraat krijg je misschien nog in het gareel met een permanente politiepost, maar zelfs daar twijfel ik aan.

Zoelense Hobbyboer | 02-02-22 | 15:43 | 1

Zelfs dat zal geen oplossing bieden: een autochtone bezetting wordt er in no-time weg geïntimideerd, met een (gedeeltelijk) allochtone bezetting krijg je al gauw cliëntisme.

2tribes | 02-02-22 | 22:03

Zouden de wakkere onderzoekers ook eens kunnen onderzoeken wie er allemaal frequent fout parkeren?

thanseeuwen | 02-02-22 | 15:42

Als ze zeven keer meer beboet worden dan verhoudt het zich precies met de gevangenis aantallen. Indien er minder beboet wordt is er inderdaad sprake van (positieve) discriminatie.

squadra | 02-02-22 | 15:40

Het is een 21e-eeuwse heksenjacht.

Ivoren Toren | 02-02-22 | 15:34

ja want je weet toch wel, mensen met een andere afkomst zijn niet verantwoordelijk voor hun eigen acties... Met die manier van denken bevinden ze zich dus in een groep waar onder andere mensen die met zware geestelijke problemen te maken hebben en kinderen.

Leg iedereen gewoon langs dezelfde lat en zet extra in in gebieden waar relatief veel overtredingen zijn.

Terra | 02-02-22 | 15:33

Wanneer meer in verhouding in gevangenissen, laten we dan straks ter compensatie ook veroordeelde gevangenen met migratieachtergrond dan maar vrij omdat het anders discriminatie zou zijn? Waar gaat dit weer over, totale nonsens?

Jan, Leiden | 02-02-22 | 15:30 | 3

Lol.
En het is hier al gezegd: het gros van de BOA'S die de boetes uitdeelt is zelf allochtoon.

De conclusie dat er sprake is van discriminatie is dan een vooroordeel op zich: die onderzoeker lijkt ervanuit te gaan dat het autochtone controleurs zijn

Roos | 02-02-22 | 15:58

@Roos | 02-02-22 | 15:58:
Vermoed dat het hele onderzoek aan alle kanten rammelt, maar bij bijvoorbeeld een UvA zal je er vast met vlag en wimpel op kunnen worden gepromoveerd wanneer je zoiets dergelijks in zou leveren. ;P

Jan, Leiden | 02-02-22 | 16:54

Die winkels zitten vaak op de goedkopere slechtere plekken waar t moeilijker parkeren is. Ook hebben ze vaker bezorgers. En ook pakketbezorgers zijn vaal van een komaf.
Soms/vaak zie je ook nog mentaliteitsissues

Shoarmamasutra | 02-02-22 | 15:29 | 1

voor laden en lossen gelden geen parkeerregels, dus dat is geen argument.

horsteknots | 02-02-22 | 15:32

Hoop op een derde wereldoorlog wordt met de dag groter. Dit is niet mijn wereld vriend…

Hoolicool75 | 02-02-22 | 15:29

Als de uitkomsten passen in je denkbeelden , dan stel je ze gewoon ter discussie. Daar is een containerbegrip voor: racisme.

Raspatat | 02-02-22 | 15:27 | 1

Niet passen…

Raspatat | 02-02-22 | 15:27

Interessant dat zwarte golfjes, audis en mercedessen meer boets krijgen dan dacia's en teslas's.

JeanDragage | 02-02-22 | 15:26

Vind dit grappig. We hebben dus geen etnisch profileren, maar profileren op basis van locatie. Ahum. Dat mag nu ook niet meer, optreden op plaatsen waar extra overlast plaatsvindt. Je moet als agent dus zomaar ergens gaan controleren, ook al is de kans op overlast daar laag.

Ja dat is efficient handhaven.

Beste_Landgenoten | 02-02-22 | 15:26 | 2

De conclusie is dan ook dat er een omgekeerde redenatie is ontstaan in dit rapport.

Wanneer er nu op alle plaatsen evenveel wordt gecontroleerd, denk ik echter dat het bewijs nog duidelijker zal worden.

Nu kan immers ook een conclusie zijn dat BOA's de Kanaalstraat ook wel eens overslaan omdat ze er agressief worden bejegend.

Roos | 02-02-22 | 15:30

Het gaat om wel 516 bekeuringen in drie jaar tijd? Volgens mij kun je die per dag uitdelen in de Kanaalstraat. Beetje fanatieker.

goedverstaander | 02-02-22 | 15:26

Om je te bescheuren. Nu krijgen de BOA'S de schuld. Maar meestal zijn die boa's zelf turken of Marokkanen, dus een gevalletje van eigen volk eerst volgens die kutkrant. Nooit bij ze opgekomen dat dit soort volk alle regels aan de laars lapt.

Therapietje | 02-02-22 | 15:25

Is het niet een beetje gek dat iemand gaat kijken op wiens naam parkeerbonnen worden geschreven en dan waar diens (groot-)ouders geboren zijn? Wat is dit voor overdreven gedoe.

John McClane | 02-02-22 | 15:24 | 1

En mag dat? Mogen die gegevens die er niet toe doen worden opgehaald en vergeleken?

Roos | 02-02-22 | 15:32

Mag je van de islam wel betalen voor parkeren?
Zo niet dan verklaart dat veel ;)

De finale eindbaas | 02-02-22 | 15:24

Ik hoop echt.

Nee.

Ik hoop ECHT niet dat we wat dit soort "ik zie overal racisme in"- waanzin betreft (op den duur) de VS achterna gaan.

Want wat ik daarover (en het WOKE circus) geregeld voorbij zie en hoor komen daar is dit nog helemaal niks bij.

Kolere.

Maak dan uw borst maar goed nat.

Ik bedoel de voorkant van uw bovenlijf.

Dat / het ding daarzo.

Dr.Mabuse | 02-02-22 | 15:24 | 2

probleem is dat tegenwoordig veel journo's en redacties vol zitten met WOKIES. Dus ja, maak je borst maar nat.

pane | 02-02-22 | 15:33

Er wordt in het artikel niet gesproken over auto's. Dus ik ga er vanuit dat er kamelen stonden geparkeerd. Het zou ook niet in mij opkomen om voor mijn kameel een parkeerticket te kopen.

Leptob | 02-02-22 | 15:23 | 2

Kan niet. Kameel heeft geen ruitenwisser om de bon achter te doen.

Klaas_de_Waal | 02-02-22 | 16:27

@Klaas_de_Waal | 02-02-22 | 16:27: daar verzinnen ze wel iets op, net zoals bij scooters, tussen je kapoen gefrommeld of onder je zadel gepropt... Zou me niks verbazen als ze je hem gedeeltelijk anaal inbrengen bij de kameel

Kruijffje | 02-02-22 | 17:46

Degene die deze onzin onderzoekt zit zich heel erg te vervelen.
Trouw, dan weet je het wel. Samen met het nrc de slechtste kranten van dit land.

bqbq | 02-02-22 | 15:23 | 1

Diegene zit zich niet te vervelen. Hij/zij is namelijk keihard deugpunten aan het zoeken.

naglfar | 02-02-22 | 15:30

water is nat, Rutte liegt, Marco Borsato is een pedo, Linda de Mol wist het al die tijd, Putin is de vijand en in opsporing verzocht statistisch een meerderheid van bepaalde sociaalcultureel etno minderheden

HetOorAakel | 02-02-22 | 15:23

Alleen al als je ziet hoe men parkeert in Lombok is het prijsschieten voor BOA's. Maar ik zie ze daar net vaak genoeg. Terecht dat men dat zou beboeten en ja, dat zijn voornamelijk de beschermelingen van Linda Voortman.
Echt, dit is zo dom en sneu van Voortman. Als het voetbaltokkies betrof die de meeste boetes kregen rondom Galgenwaard voor foutparkeren zou zij dan ook zo gaan huilen?

Deflatiemonster | 02-02-22 | 15:23

Kan het soms ook komen doordat de chauffeurs van een bepaalde niet nader te noemen origine misschien wel die koe van ze ergens neerpleuren en overal schijt aan hebben zodat ze wat vaker in aanmerking komen voor de naheffing parkeerbelasting?

Wat veel belangrijker is: Alle gisteren in de Tweede Kamer der Staten Generaal ingediende moties zijn verworpen! Uw volksvertegenwoordigers van VVD66 en het CDA willen liever dat het Nederlandse volk onder het juk van institutionele discriminatie, op basis van medische gronden, blijft leven.

Voor dat ik me druk ga maken over wat de gevoelens van een Turk of Marokkaan in Utrecht wel eens kunnen kwetsen omdat ze betrapt zijn met foutparkeren is er echt wel wat water onder de brug doorgestroomd, er zijn belangrijkere zaken die spelen!

BadPatNL | 02-02-22 | 15:22

Something is rotten in Utrecht. Taxichauffeurs proberen je een aanrijding te laten maken (verdiemodel) of ze rijden zonder te kijken de weg op en gaan dan de rest van hun leven langzaam voor je rijden. Utrecht is een rotstad en ik mijd het als een persconferentie!

Einde van de Domheid | 02-02-22 | 15:22 | 1

Elke keer als er een specifieke controle wordt gehouden gericht op taxi’s is het prijs. Op elk denkbaar terrein overtredingen. Ben bang dat het toch een cultuurdingetje is.

theo-is-dood | 02-02-22 | 16:51

Feit: allochtonen hebben meer lak aan regels dan autochtonen. Nou en!
Leven en laten leven.
Mijn buurman ging net linksaf op de kruising, terwijl ik zojuist rechtsaf ging. Is dit dan nu nieuws volgens de Trouw? Zoiets?

pane | 02-02-22 | 15:20

Bijna elke keer dat ik in kanaalstraat fiets staat er wel eentje dubbel geparkeerd. Verkeersregels tellen daar niet echt. Verbaasd mij helemaal niks dat er veel boetes worden uitgedeeld.

JanFTE | 02-02-22 | 15:19 | 1

Nee in die enclave gelden andere wetten, die van de dikste auto en grootste mond.

2tribes | 02-02-22 | 22:12

...'risico op zelfversterkend effect'...
Dat is dus het risico dat je meer gaat handhaven op de plekken waar dat nodig is. Dus dat de handhaving meer effect heeft zeg maar.
Ja, dat moeten we echt niet willen.

Schmalz | 02-02-22 | 15:18

Mag ik ook zo'n overzicht met percentages die de volgende dingen doen/kunnen:
- inbraken
- overvallen
- werkenden
- mensen die de Nederlandse taal spreken (minimaal 5 woorden is al voldoende)
- nafluiten op straat
- beleefdheid
ik heb zo'n vermoeden dat er ongeveer een zelfde type bevolking bovenuit springt.
Het is maar een vermoeden, maar ze doen er ook alles aan om die vermoeden te handhaven.

tis_wat | 02-02-22 | 15:17

Ben zelf nooit racistischer dan strikt noodzakelijk is.

dhrat | 02-02-22 | 15:16 | 5

@Atheist-Priest | 02-02-22 | 15:24: Ik ook niet. Ik denk nu echter wel dat ik het ben omdat dat mij dat door bepaalde groepen in de samenleving wordt aangewreven. Dan kun je beter ook maar meteen een goede racist zijn. Ik ben niet zo van dat halve werk.

goedverstaander | 02-02-22 | 15:29

@goedverstaander | 02-02-22 | 15:29:
Haha zoiets als dat je voortdurend geheel onterecht van vreemdgaan wordt verdacht/beschuldigd, dat je op een dag denkt: wat jij wilt...

2tribes | 02-02-22 | 22:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik kan u vertellen dat in Utrechtse wijken waar relatief veel allochtonen wonen juist veel minder gecontroleerd wordt. Zo wordt en in Overvecht en kanaleneiland standaard op de stoep en in bermen geparkeerd. Geen boa die als neefje van de behoefte voelt of durft daar iets van te zeggen. Ook het gemeentebestuur kijkt liever weg in die buurten. Strijk zw niet teveel tegen de haren, ze hbbn t al niet breed en met 4 volwassenen kinderen per woning hb je nou eenmaal veel auto's.
Die kanaalstraat is inderdaad n 'hotspot' waar koste wat kost t beeld van een geslaagde multiculturele samenleving moet blijven bestaan. T gemeentehuis ligt immers om de hoek en relatief nog veel 'juppen' die dicht tegen t centrum aan willen wonen want zo lekker stads. Zij zijn t die anoniem nog wel een melding durven doen wanneer hun romantische multiculturele beeld ruw wordt verstoord door het asociale gedrag van hun medebewoners en gebruikers.

Flow82 | 02-02-22 | 15:16 | 8

Maar als er in zo’n buurt brand uitbreekt, en de brandweer kan als gevolg van geparkeerde auto’s niet bij de brand komen, krijgt dan de blanke tata de schuld ?

theo-is-dood | 02-02-22 | 17:30

@theo-is-dood | 02-02-22 | 17:30: Uiteraard, want dan heet het dat ie minder zijn best deed omdat het 'maar een allochtonenwijk' betrof.

2tribes | 02-02-22 | 22:23

@hierombenikreaguurdr | 02-02-22 | 16:40:
Die Linda en Lot (van Hooijdonk), beide GL wethouder, brengen Utrecht veel schade toe met hun partijplannen. Mede mogelijk gemaakt door het studentikoze stemgedrag in de stad.

2tribes | 02-02-22 | 22:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Het verhaal wordt niet eerlijk en volledig verteld.
Ik vind het niet gek dat mensen meer en meer de schurft krijgen van bepaalde gemeenschappen.
Arzakan met z’n “het houdt niet op, niet vanzelf”.
Wat bedoelt hij daarmee? Het criminele kutgedrag van de mensen uit zijn gemeenschap?
Het héle en ware verhaal graag.

Ruimedenker | 02-02-22 | 15:16 | 1

Niet enkel mensen uit zijn Marokkaanse gemeenschap of u bedoelt mensen uit de DENK gemeenschap?

F. Jacobse | 02-02-22 | 15:19

Farid is er ook weer als de kippen bij om de racisme kaart te spelen. Wat een mislukte loser is het toch ook.

Diederik_Ezel | 02-02-22 | 15:15 | 2

Soms kan hij in de Tweede Kamer wel eens een duidelijk verhaal houden. Maar als het om zijn landgenoten gaat krijgt de man een waas voor zijn ogen. Ik wed dat hij het artikel niet eens heeft gelezen.

goedverstaander | 02-02-22 | 15:18

Een loser die mislukt is? dat is dan toch een winnaar?

Atheist-Priest | 02-02-22 | 15:25

Ik heb jaren in Lombok gewoond, is wel weer 15 jaar geleden dat ik er vertrok. Parkeeroverlast in de Kanaalstraat was er altijd. Dubbel parkeren, overigens ook wel redelijk kort want even snel die winkel in rennen. Een wijk met veel Turken en Marokkanen dus ja dat zie je terug in de boetes lijkt mij.
Er zit ook wel iets van mentaliteit. Beetje een exotisch sfeertje in de Kanaalstraat, overigens ook veel leuke kanten daarna maar het verkeersgedrag hoort er dus ook bij.

Het institutioneel blanken als racisten wegzetten begint groteske vormen aan te nemen, en “we” zijn toch echt de inheemse (hé!) inwoners in dit land, the native Dutchmen zeg maar.

Ik fiets soms nog wel eens door Utrecht. Het viel mij in begin van corona op dat er in Lombok niet werd gecontroleerd door BOA’s op afstand houden en de verdere verkeersdelicten door automobilisten en fietser. Toch is het daar een puinzooi wat betreft gedrag in het verkeer en was het dicht op elkaar lopen, praten enzovoorts net als voorheen. Niets controle.
Kom ik onder het spoor door en rij langs Tivoli en wat zie ik? bOA’s …… daar werden mensen gemaand uit elkaar te lopen en zag er een paar BOA’s die een clubje studentenmeisjes op de fiets op de bon slingerden voor een of ander.

Wie wordt er nu gediscrimineerd?

Nuuk | 02-02-22 | 15:14 | 4

Wat denkt u waarvoor u uit wordt gemaakt als u zegt dat er op de Kanaalstraat net zo streng op de maatregelen moet worden gecontroleerd als bij Tivoli?

goedverstaander | 02-02-22 | 15:17

Kan wel raden waarom u verhuisd bent: 52 weken p.j. buitenlandse talen horen gast immers ook vervelen.
En je mag er nierts van zeggen want dan wordt de D of R kaart getrokken.

MK27 | 02-02-22 | 16:15

@MK27 | 02-02-22 | 16:15:
Ik ben verhuisd omdat we een kind kregen en maar een heel klein plaatsje achter het huis(je). Prettiger om in een dorpse en wat bosachtige omgeving te wonen, met tuin.

Er was wel eens gedoe met agressieve Marokkanen in de Kanaalstraat maar moet ook zeggen dat we leuke contacten met onze oude Turkse buren hadden (eerste generatie gastarbeiders). Die vonden die Marokkaanse aso buurman ook maar “een slechte, slechte mens, niet goed”.
Leuk contact ook met de Iraanse eigenaren van de Spar, die kwamen nog op kraamvisite. Multiculti winkels ook leuk, maar de toename van criminaliteit niet, en die opgefokte Marokkaanse ventjes dus.
Onze buren 2 huizen verderop waren etnische Turken uit Bulgarije, maar lang woonachtig in Nederland. Fervente aanhangers van Pim Fortuyn waren het!

En inderdaad Goedeverstaander: de racismekaart wordt door linksen in hun blanke wijken altijd meteen getrokken.

Nuuk | 02-02-22 | 19:44
▼ 1 antwoord verborgen

Die allochtone BOA's weten blijkbaar waar ze wezen moeten.

CleaudeSacke | 02-02-22 | 15:14

We gaan helemaal naar de kloten, met al dat ‘racisme’.
En de weegschaal wordt aan één kant steeds voller…..

Normpje | 02-02-22 | 15:12

When you are a intersectional wookie, everything is a nail.

The-loopy-cowboy | 02-02-22 | 15:12

Jarenlang in Utrecht gestudeerd (5 jaar) en gewerkt (25 jaar).
Heb de directe omgeving van het Centrum zien veranderen, de opkomst van het wangedrag van T***en/ M******en ander over de grenspiopulatie zien ontstaan en de boa's zien komen.
O.m. de overname van de Amsterdamsestraatweg e.o. door de T***en, Kanaaleilanden door m.n. M******en en Overvecht door een mix van culturen.
Dan wordt er vandaag geschreven over het lastigvallen van vrouwen, dat was eind jaren 80 al (heel fout) gemeengoed aldaar.
Ik zag de verandering van de bonnen-boa in zijn Melkertbaan naar boa met vaak een hele grote bek tegen alles wat enigszins autochtoon is maar in de broek schijt voor de allochtoon.
En die parkeerbonnen zijn domweg een gevolg van het omwisselen van het allochtonen rijbewijs voor een Nederlands rijbewijs.
Als ze überhaupt al een rijbewijs hebben.

MK27 | 02-02-22 | 15:09 | 3

Heel veel bezorgens zijn allochtonen, dus dat kan ook een reden zijn. Daarnaast kan je op verschillende manieren reageren als je ergens op aangesproken wordt. Je kunt een gewoon gesprek voeten of je kunt de alachtofferkaart trekken hard racisme gollen en de boa uitschelden voor alle vreselijke ziektes. Als ik BOA was wist ik wel wie er eerder een boete zou krijgen. Het haast ingebakken slachtofferschap afgetopt met extreme agressie zou eens benoemd moeten worden, maar dat kan alleen hier. Vooral in de politiek is dat not done. Gaan we dus niet oplossen helaas.

GoedGaan | 02-02-22 | 15:16

Precies. Het werd steeds erger in Utrecht wordt alles net zoals in Amsterdam alles onder het tapijt geveegd. We hebben in al onze wijsheid besloten om in 2006 onze twee huizen daar te verkopen en gezellig weer terug te gaan naar onze geboortestad. In één maand de banen opgezegd ander huis gekocht eigen bedrijf begonnen en zwaai zwaai baai baai.
Lees ik nu dit weer. Nou het is geen racisme ze rijden als volslagen idioten negeren elk verkeerslicht parkeren overal waar ze maar in de weg kunnen staan en piepen over racisme?
Gaat lekker daar in Utrecht.

SolidRock | 02-02-22 | 15:25

@GoedGaan | 02-02-22 | 15:16: Mijn ex zwager is daar ooit begonnen als BOA: voor die tijd was ie met iedereen (ongeacht kleur, geloof, sexuele voorkeur e.d.) maatjes, niks discriminatie o.i.d.
Binnen een jaar was die boomlange rasechte Utrechter een kerel met een pesthekel aan heel veel jankende allochtonen: zodra hij kon schrijven, schreef-ie.
Hij zit nu wat hoger in de boom maar is werkelijk voor zij leven getekend (geestelijk) door die lui.

MK27 | 02-02-22 | 16:19

Kan het zijn dat die gasten schijt hebben aan de wet en de verkeersregels aan hun laars lappen en daardoor meer bekeringen krijgen?

VolgendjaarkrygikAOW | 02-02-22 | 15:09 | 5

Ik weet niet of er een causaal verband tussen verkeersregels opvolgen en toetreden tot een religie bestaat. Maar wie weet.

Lochos | 02-02-22 | 15:20

daardoor meer bekeringen tot de Islam? of wat? Roodkapje?

Atheist-Priest | 02-02-22 | 15:27

Goed mogelijk, wappies hebben dezelfde ideeën over vrijheid en een grafhekel aan de overheid.

Wiebenick | 02-02-22 | 16:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Die cijfers zijn toch logisch als je met zoveel marokkanen zit opgescheept?

wapster | 02-02-22 | 15:09

In Zwolle heb je de Thomas A. Kemperstraat. Veel exoten, dito winkeltjes, waar de hele dag busjes met alarmlichten te knipperen staan, deuren open. Als er wat uitgeladen wordt zijn het witte overals die bebloed met karkassen lopen. Geen koeling, geen controle. Dat zal in het westen nog wel erger zijn en zal dat wel het probleem zijn., denken jullie niet?

Normpje | 02-02-22 | 15:08 | 2

Kempis. Maar lekkere Doner Lahmacun. Daar parkeer ik graag even dubbel voor.

Beste_Landgenoten | 02-02-22 | 15:31

Ken toevallig Thomas A Kempis in 038 en Kanaalstraat in 030 goed, de laatste is wel tikje erger inderdaad.

2tribes | 02-02-22 | 22:39

De Kanaalstraat… is dat niet die straat die voortdurend door dubbel geparkeerde auto’s geblokkeerd wordt waarvan de eigenaren zich zo agressief opstellen dat er inmiddels geen bussen meer door deze straat rijden?

Trekhaas | 02-02-22 | 15:08 | 3

Yep en enorme hoge drempels waardoor je zelfs op de fiets gelanceerd wordt als je niet afremt.

Diederik_Ezel | 02-02-22 | 15:12

Yep, net als de Amsterdamsestraatweg.

MK27 | 02-02-22 | 15:12

Ja die. Maar die context past niet in het onderzoek.
Volgende keer sturen we de boa's naar het Wilhelminapark. Misschien lukt het ze om er nul boetes uit te schrijven.

Azarkan moet zich kapot schamen met zo'n tweet.
Eerst maar eens beginnen om normaal te parkeren en de motor uit te zetten. Lekker voor het milieu ook, die draaiende motoren

Roos | 02-02-22 | 15:14

U krijgt een bekeuring, uw busje staat dubbel geparkeerd.
Agent, dat kan helemaal niet ik heb maar één boesje.

bergsbeklimmer | 02-02-22 | 15:06

Ja maar onze auto’s branden vaker uit.

dhrat | 02-02-22 | 15:06

Hoe zit het met het nasissen van dames, ook uitgesplitst naar ras?

Ray Skak | 02-02-22 | 15:04

In mijn Amsterdamse buurtje zijn het merendeels Antilianen, Turken en Marokkanen (en Syriers en, en) die dubbel staan geparkeerd of gewoon een half uur lang de straat blokkeren want te smal om met twee flinke auto's elkaar te passeren. Dieptepunt zijn die figuren die urenlang hun auto op een hoek zetten zodat de rest er nog langs kan. Nooit maar dan ook nooit een agent, BOA, sleepwagen oid te zien. Racisme? Nee hoor, gewoon uit het raam kijken.

Risingson | 02-02-22 | 15:04 | 1

Toen mijn kinderen nog op de lagere school in 020 zaten was ik als vrijwilliger verkeersambassadeur via de gemeente. 's Ochtends de ouders er vriendelijk op wijzen dat hun gedrag gevaarlijk was voor de leerlingen. En dat auto's richtingaanwijzers hebben. En wat eenrichtingsverkeer betekent. Nou, u raadt al om welke bevolkingsgroepen het ging. En wie er op de fiets kwam met de koters. Hopeloos.

Piet Karbiet | 02-02-22 | 15:09

Die quote van de wethouder geeft al heel duidelijk aan dat dit een 'conclusie op zoek naar een onderzoek' was.
Niet serieus te nemen, donder toch op deugdombo's.

Rest In Privacy | 02-02-22 | 15:04

Je zou natuurlijk ook gewoon bij de parkeermeter kunnen betalen.

wapster | 02-02-22 | 15:04 | 1

Het gaat over foutparkeren, nog niet eens over betaald parkeren. Als dat laatste wordt onderzocht worden de BOA's direct op de treinen naar het oosten gezet.

goedverstaander | 02-02-22 | 15:14

Het is allemaal de schuld van het CBR. Het CBR laat automobilisten slagen die regels niet kennen.

Gebakschep | 02-02-22 | 15:03

En voor uw info…
In de Twijnstraat kun je amper een fiets parkeren, terwijl je in de Kanaalstraat 3 dubbel kunt parkeren.
Wat ze daar dan ook graag doen, om vervolgens de BOA voor KKlijerT en KKracist uit te maken, maar dát staat er niet bij in het artikel.

Ruimedenker | 02-02-22 | 15:02

Het is een duidelijke afspiegeling van de bevolking. 43% van de bonnen gaat naar Witte, pedo racisten. De overige 57% gaat naar zielige allochtonen van divers pluimage. In Utrecht is de helft toch allochtoon zoals in elke grote stad. Zielig zijn ze niet want ze kunnen allemaal een auto veroorloven.

EmilioEsteves | 02-02-22 | 15:02

Aan de ene kant mag je in de statistiek niet kijken naar afkomst, aan de andere kant wel?
Vlieg het eens van de andere kant aan en probeer de Marokkaanse gemeenschap parkeeretiketten bij te brengen i.p.v. naar BOA's te wijzen die hun werk gewoon doen.

B.agger | 02-02-22 | 15:01

Die "onderzoekers" zouden Ff een keer op safari moeten gaan in de Kanaalstraat. Misschien dat dat helpt bij hypotheses vormen en verklaringen zoeken.

Edit: zie nu dat het specifiek om parkeerboetes gaat. Tja niet echt verrassend, die gasten laten hun auto plompverloren midden in de winkelstraat achter om met een bekende te gaan ouwehoeren of te winkelen.

Diederik_Ezel | 02-02-22 | 15:01

In de Twijnstraat ligt wellicht ook minder rommel op straat dan in de Kanaalstraat.

Zullen we de vuilnisdienst desondanks maar een keertje extra naar de Twijnstraat sturen en een keer minder naar de Kanaalstraat?

Anders is het ook zo racistisch hè

Roos | 02-02-22 | 14:59 | 3

2 zo totaal verschillende straten en niet eens zozeer om de samenstelling vd bevolking.
Twijnstr. kun je je kont niet keren en eff er komen enkel studenten op de fiets naar de Appie.

Ruimedenker | 02-02-22 | 15:03

Hé, dat is een mooi onderwerp voor een volgend onderzoek.

ChalinaRosa | 02-02-22 | 15:07

Dan kan het alleen maar zijn omdat veel vaker in overtreding zijn.
Een BOA weet immers niet wie de bestuurder is die uitgestapt is.
Ook weet de BOA niet op wiens naam de auto staat.
Wat de BOA wél weet is dat de auto verkeerd staat geparkeerd, of dat er geen parkeergeld is betaald.
Nou kan ik mij voorstellen dat Marokkanen naast Hoersubsidie, ook parkeersoepsidie verwacht, maar zo’n feest is het niet.
Wat is er mis met deze gemeenschap?
Altijd maar janken, altijd het slachtoffer uithangen, maar ontkennen of bagataliseren dat ze bovenaan omstreden lijstjes staan.
De gevangenissen zitten vol met schoffies van Marokkaanse komaf.
Om de boel een beetje af te leiden van de werkelijke problemen, beginnen ze maar weer te janken over een paar parkeerboetes.
En nu? Vrij parkeren voor Marokkanen zonder rijbewijs?
Ooooohhh….. er gaat geen dag voorbij zonder gezeik.

Ruimedenker | 02-02-22 | 14:59 | 3

Weer een nieuwe kaart erbij voor het slachtofferkwartet

Roos | 02-02-22 | 15:00

Wat er mis is?
Deze gemeenschap acht zichzelf beter dan de autochtone bevolking. Meent boven de wetten van Nederland te staan, ook regelmatig ingegeven (maar goed; niet altijd) door religieuze snit.

Rest In Privacy | 02-02-22 | 15:06

Die lui zijn hier niet om te integreren, maar om te koloniseren. De witte mens is minderwaardig en dient zich volledig te onderwerpen aan het Marokkaanse Herrenvolk.

Trekhaas | 02-02-22 | 15:17

Wat een bijzonder artikel van Trouw.

Er is iets geconstateerd bij het uitdelen van parkeerboetes (vandaar de titel). Vervolgens gaat het artikel over ongelijke behandeling door boa's in het algemeen.

Keutels | 02-02-22 | 14:58

Dit zijn duidelijk de dommere Marokkanen. De rest regelt wel via een neef of zus een invaliden parkeervergunning. Tssss.

Piet Karbiet | 02-02-22 | 14:58 | 3

En daar gaat het mis dus he, want ook die moeten gewoon een parkeerkaartje kopen voor hun speciale plekkie.

Dofolo | 02-02-22 | 15:00

Is niet waar, met een invalidenkaart kun je gratis parkeren.
G-R-A-T-I-S

Tarrelhapper | 03-02-22 | 07:51

Misschien je aan de regels houden met het parkeren van je bolide? Het is zomaar een idee.

Plaque-doctor | 02-02-22 | 14:56 | 2

Ik denk dat we de regels maar moeten gaan aanpassen naar de zekere welgevallige gedragingen die per culturele eenheid van gelding zijn. Een culturele eenheid, ja wat is dat. Zeg een mens? Dus ieder mens wil voorkomen dat ie boos, gekrenkt of ongelukkig wordt en mag vanuit diens eigen identiteit de parkeerregels samenstellen. Kunnen de BOA's zich bezig houden met belangrijkere zaken.

nobodiesunmighty | 02-02-22 | 14:59

Hallo, er zijn al groeperingen die zoveel rekening moeten houden met witte racistische gebruiken zoals: op tijd komen, correct Nederlands spreken, direct zijn etc. Moeten ze zich dan ook al aan regels gaan houden?

JJMS | 02-02-22 | 15:02

Logisch gevolg van het gegeven dat Marokkanen 24 uur per dag meer kans hebben om betrapt te worden op fout parkeren. Auto's van autochtonen staan overdag in de file of in de parkeergarage bij kantoor.

austinhealey | 02-02-22 | 14:56

Ja parkeerboetes zijn rascistisch. Zo krijgen Japanse auto’s meer boetes dan Duitse auto’s. Zelf heb ik geen last van gemeentelijke parkeerboetes als ik in nl ben met de auto. Alleen snelheidsboetes worden Europees rechterlijk doorgestuurd. Nu weet u ook waarom de moe landers nooit geld in de parkeermeter gooien.

Zatkniss | 02-02-22 | 14:56

Zie toch aardig wat BOA's rondlopen van vooral Turkse origine. Hoe gaat dat dan verklaard worden?

Rest In Privacy | 02-02-22 | 14:55 | 3
-weggejorist-
JJMS | 02-02-22 | 14:58

vriendendienst?

nobodiesunmighty | 02-02-22 | 15:00

Next zelfde ,,onderzoekers,, komen tot dezelfde conclusie na onderzoek programma Opsporing Verzocht zoiets?

william7055 | 02-02-22 | 14:53

.. maar de kern van het verhaal is dat allochtonen eigenlijk (via de meest voor de racisme kaart gevoelige receptoren) willen dat politie en BOA's ze minder vaak controleren, beboeten en foutparkeren eigenlijk maar moeten zien als deel van hun cultuur. In Istanboel, Ankara, Rabat en Marrakech is het niet anders.. wen er maar aan. Dat is wat ze eigenlijk zeggen...

Nederlanddraaitdoor | 02-02-22 | 14:53

Waarom wordt het überhaupt geregistreerd en/of onderzocht? Dat is op zichzelf al een dikke faal.

Harrie-Couvert | 02-02-22 | 14:53

Zo maar een vraagje: zou het niet zo kunnen zijn dat allochtone bestuurders vaker fout parkeren dan hun witte "land"genoten.

boremi63 | 02-02-22 | 14:53

Zolang de auto op de weg staat in plaats van een juwelierszaak is er toch niets aan de hand.

Ing. eslapen | 02-02-22 | 14:53

Toch wel knap als veel van deze figuren een invalidenvergunning hebben en overal zo'n beetje mogen parkeren.

Nuchternederland | 02-02-22 | 14:52 | 2

Nou is het handige van zo'n invaliden parkeervergunning, dat deze niet op het nummerbord staat, en altijd met de naam en foto naar beneden neergelegd moet worden. Daar is over nagedacht, dat lokt tenminste geen institutioneel racisme uit.

Met_baard | 02-02-22 | 15:19

Dat zijn nu eenmaal de voordelen van een divers gemeenteapparaat…

bisbisbis | 02-02-22 | 16:13

Simpele oplossing om de balans te herstellen is om alleen nog BOA's in Aerdenhout te laten controleren.

marcoplarco | 02-02-22 | 14:52 | 1

Of BOA's een hoofddoek laten dragen.

Piet Karbiet | 02-02-22 | 15:01

Om Jim Carrey te quoten: "Stop breaking the law, asshole!"

de IJsman | 02-02-22 | 14:51

Heeft de BOA beschikking over rasgegevens van de eigenaar van de foutgeparkeerde auto?

MargauxGrandCru | 02-02-22 | 14:51 | 5

Als de Belastingdienst daar registratie van maakt dan is de Wereld te klein.
Nu is het plots belangrijk om het bij te houden.

Meneert | 02-02-22 | 14:59

@FrankVeer | 02-02-22 | 14:53: De scanauto's zijn daar nog niet op ingesteld. Die bekeurt gewoon iedereen die fout parkeert.
BOA Rachid let daar wel op.

Haberdoebas | 02-02-22 | 17:28
▼ 2 antwoorden verborgen

De voor de hand liggende conclusie is dat lieden die een bepaalde religie aanhangen overal schijt aan hebben en hun auto overal maar neerpleuren.... Maar dat is natuurlijk te voor de hand liggend.

Jafco | 02-02-22 | 14:51 | 1

Die gristenen ook altijd.

Nuchternederland | 02-02-22 | 14:53

De Twijnstraat is een autoluwe winkelstraat. Op de Kanaalstraat is het altijd druk met veel autoverkeer. Wat gek toch dat daar meer gecontroleerd wordt.

Rest In Privacy | 02-02-22 | 14:51

Het leuke is dat er vanaf nu weer evenredig gecontroleerd gaat worden en dat heeft tot gevolg dat de inkomsten vanuit de boetepot drastisch dalen en er dus minder budget komt voor BOA's. Kortom: meer ontslagen BOA's, meer overlast. Maar Trouw deugt. En Farid kan zijn aars ontspannen. En dat is wat waard.

de Voorzittert | 02-02-22 | 14:50

Inwoners uit het multiculturele Lombok doen melding van parkeeroverlast dus gaat de gemeente handhaven en geeft vervolgens boetes aan mensen uit de het multiculturele Lombok.

Vervolgens iedereen boos omdat er boetes zijn gegeven aan multiculturele inwoners. Wat willen ze dan?

Keutels | 02-02-22 | 14:49 | 1

De gemeente heeft betaald parkeren ingevoerd omdat dat veel geld oplevert. Controle gaat met scanauto's, de pakkans is tegen de 100%.

Leon Tosti | 02-02-22 | 18:51

"Het is Ramadan en U heeft te weinig baklava gegeten waardoor Uw bloedsuiker laag is"
"U rijdt op het stationsplein te Amsterdam 3 Joodse toeristen onder hun pijpenkrullen vandaan."
"Is de parkeerboete die U krijgt terecht?"
Nee, deze parkeerboete is niet terecht omdat partkeerboetes alleen aan stilstaande voertuigen mogen worden gegeven.
#achterklep open doet, alarmlichten aanzet en binnen een broodje döner gaat eten met een blikje sinas

Osdorpertje | 02-02-22 | 14:49 | 3

fernandes

Nuchternederland | 02-02-22 | 14:53

Hier doen ze dat met ayran. Maar het zijn dan ook hele hallale types. Van de hallale sportschool.

bisbisbis | 02-02-22 | 16:17

Racistische scanauto's?
Hoe dan?

Abject | 02-02-22 | 14:49 | 2

De gemiddelde allochtoon rijdt meestal iets dat uit de Volkswagen fabrieken komt, Golfjes (gejatte) Audi's en gehuurde Lambo's.

Sinclair | 02-02-22 | 14:54

Wordt bestuurd door een roomblanke dame die er ook niet van houdt dat ze nageroepen wordt.

Met_baard | 02-02-22 | 15:16

Het heeft geen nut om in een lege vijver te vissen, dan ga je ergens anders zitten. En als dan op die plek toevallig couscous etende en slissende vissen vang.......

hero_of_heaven | 02-02-22 | 14:49

Ok, iemand houdt dus de etniciteit bij van foutparkeerders.

knutsel_ | 02-02-22 | 14:49 | 1

Daar stelt dan weer helemaal niemand vragen over.....

Keutels | 02-02-22 | 14:51

Het is ook maar net hoe je die BOA'S (of agenten) bejegend. Als je meteen een grote bek opzet, ja, dan krijg je hem. Als je daarentegen de conversatie opent met " goedemiddag heren, wat kan ik voor u doen?" dan bestaat er een goede kans dat je er gewoon met een waarschuwing vanaf komt. Maar goed, we weten allemaal hoe onze allochtone medeburgers plachten te reageren: meteen een verongelijkte bek, en racisme roepen. Dus ja, dan krijg je hem.
Ikzelf (enorme slijmbal) kreeg eergisteren nog een waarschuwing.

VanBukkem | 02-02-22 | 14:49 | 4

Tja, dat is ook een privilege.

Leviticus_ | 02-02-22 | 14:51

Maar u bent dan ook een lekker wulps blondje. Dat is niet voor iedereen weggelegd.

JJMS | 02-02-22 | 14:52

@Kapitein Sjaak Mus | 02-02-22 | 14:51:
Zo diep als nodig is.
Hee toch maar weer effe, wat is het, tachtig euro bespaard.

VanBukkem | 02-02-22 | 16:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, hoor. De ongelijkheidsgekte gaat maar door. Nu zijn we al aanbeland bij parkeerboete-ongelijkheid. Wordt vast een dankbaar thema bij de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen.

Amsterdamsko | 02-02-22 | 14:48

Ah snap het al, meestal zijn de boa's Turken of Marrokkanen. Huh? Wut?

ikdenkwat | 02-02-22 | 14:47

Dat is toch helemaal logisch? In Utrecht wonen helegaar geen blanke autochtone burgers meer. Als er dan tóch één een prent krijgt dan is het een forens die verdwaald is in de bouwputten rond Utrecht-Centraal waar Prorail al die zonnepanelen aan het plaatsen is.

marcoplarco | 02-02-22 | 14:46

Boa's zijn altijd racistisch.
Een schorpioen zal u altijd steken ongeacht wat hij zegt ,aard van het beestje zeg maar.

rein9576 | 02-02-22 | 14:45

Nou ik stond letterlijk 20 minuten geleden bij de plaatselijke Jumbo voor de kassa te wachten. Voor mij was een niet relevante meneer, en dáárvoor een Turkse man met een kar vol boodschappen. Adidas trainingspak, baard en super- súpervriendelijk tegen iedereen.

Enige probleem was toen de supermarktmanager eraan kwam om te vragen of dat zijn bus was die recht voor de deur met draaiende motor stond? Ja meneer! Oh mag dat niet meneer? Sorry meneer!? Ik ga meteen wegzetten meneer!

Kwam met een enorme brede trotse lach terug naar de kassa (de rij was inmiddels aangezwollen tot 4 mensen) onder luid 'sorry' geroep. Waarna hij na het (eindelijk) afrekenen vroeg of hij nog een tasje mocht en die apart moest pinnen. Vooruit maar.

Zo erg was het allemaal niet. Maar hoe haalt iemand het in zn bótte hersens om zn auto récht voor de ingang neer te plempen, met draaiende motor en er dan vanuit gaan dat die niet in de weg staat voor anderen? Dat ZIE je gvd toch zelf ook wel? Je hebt toch ogen!

Goed, dit gaat over de Jumbo in een klein Brabants plaatsje en handhaving zie je hier zelden tot nooit. Maar als je zo je voertuig maar ergens neerdondert moet je niet gaan zeiken dat je een boete krijgt.

Welke kleur je velletje ook heeft.

Dutchbeaurouge | 02-02-22 | 14:43 | 4

@Piet Karbiet | 02-02-22 | 14:52: Nee op zijn busje stond iets over automaterialen.

Dutchbeaurouge | 02-02-22 | 14:54

Als jij je achterklep of achterdeur op hebt, en je doet je alarmlichten aan dan geldt dat als laden en lossen en dan mag dat. Al is het niet de bedoeling dat je dan vervolgens op je dooie gemak boodschappen gaat doen.

Osdorpertje | 02-02-22 | 14:56

Ik ben dan te laf om dat busje in te stappen en 'm drie straten verderop op een plek met betaald parkeren te zetten.

Sneerpoets | 02-02-22 | 18:45
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon de auto ergens neerflikkeren. Je ziet het in Amsterdam constant. En de neerflikkeraars zijn heten meestal niet Jan, Pier, Tjoris of Korneel.

RGV42 | 02-02-22 | 14:40 | 2

Maar ze hebben waarschijnlijk wél baarden.

Thuinman | 02-02-22 | 14:44

Is gewoon een gevaarlijke opmerking van Trouw, wat een k*tkrant.........

Knip | 02-02-22 | 14:40

Trouw was ooit een gristelijke verzetskrant, maar heeft een paar afslagen gemist. Met hoofdredacteur Willem Schoonen, afkomstig van de CPN is de signatuur wel een duidelijke richting uitgegaan. Fout na de oorlog.

Glasgow Argus | 02-02-22 | 14:39

Ik ken Marokkanen die nog nooit fout parkeerden en ook nog nooit een parkeerboete hebben gehad. Die lui zouden ze eens aan moeten pakken. Elke keer weer ontspringen ze de dans.

goedverstaander | 02-02-22 | 14:39 | 2

Schobbejakken zijn het!

Keutels | 02-02-22 | 14:52

M’n hele schoonfamilie is moslim en die zijn de meest vriendelijke mensen die ik ooit ontmoet heb. Die Marokkaanen is gewoon iets mis mee in het pannetje.

danzegikhettochniet | 03-02-22 | 08:46
-weggejorist-
Hadena | 02-02-22 | 14:39

Ziet er nooit een asiaat tussen staan, chinezen, japanners zijn immers ook goed vertegenwoordigd in het land en toch komen ze nooit of zelden negatief in het nieuws. Heeft namelijk te maken met normen, repsect en waarde. Dat hebben die Turken en marokanen namelijk niet.

DeJaVu5225 | 02-02-22 | 14:38 | 1

Ik hep seker wel repsect voor asiaten en marokanen

JJMS | 02-02-22 | 14:47

Ik voel een speciale regeling aankomen waarbij iedereen die naar de gemeente gaat en twee paspoorten kan overleggen een ontheffing voor foutparkeren krijgt.
Zo maken we de samenleving inclusief.

2voor12 | 02-02-22 | 14:38

Het zou ook maar zo kunnen zijn dat Marrokaanse medelanders gewoon schijt aan de regels hebben en hun auto parkeren waar het hun het beste uitkomt

van Dam | 02-02-22 | 14:37 | 2

Nee, u moet beter onderzoeken, want dit kan niet kloppen.

Nuchternederland | 02-02-22 | 14:55

Liefst binnen, want ze zouden eens moeten lopen. Twee meter van een vrij parkeervak af, maar dat is te ver lopen naar de Turkse bakker.

Met_baard | 02-02-22 | 15:13

Hoe kunnen ze dit soort bagger in een krant krijgen?

sjef-van-iekel | 02-02-22 | 14:37 | 2

Drukpers.

Toetsenbordcomplex | 02-02-22 | 14:38

Hoe kunnen ze geld weggooien aan dit soort onderzoekjes.

ChalinaRosa | 02-02-22 | 14:41

Wanneer er in klas vier jongens rechts achterin de boel lopen te verstieren, structureel, dan zullen zij door de leraar meer in de gaten worden gehouden dan de rest. Als gevolg daarvan, ook vaker berispt.
Zo lastig is het allemaal niet.

Toetsenbordcomplex | 02-02-22 | 14:35 | 4

Leraren zijn racistisch, dat is algemeen bekend.

Kapitein Sjaak Mus | 02-02-22 | 14:40

Ai. Ik zat ook rechts achterin de klas. U is docent?

Piet Karbiet | 02-02-22 | 14:50

Altijd weer die rechts achterin, nooit eens die links achterin.
Voor de kijker rechts.

Nuchternederland | 02-02-22 | 14:56
▼ 1 antwoord verborgen

Denk dat de conclusie eerder is dat de Marrokanen meer schijt hebben aan de regels. Daarom komen ze ook vaak in de problemen en negatief in het nieuws. Om nou weer met die racisten vlag te zwaaien begint mij ook de strot uit te hangen. Als je gewoon aan de regels houdt dan is er niks aan de hand.... toch?

DeJaVu5225 | 02-02-22 | 14:35 | 3

Zo simpel is het inderdaad. Zelfreflectie is lastig voordat volk. Zelfspot ook trouwens.

ceriel82 | 02-02-22 | 14:38

Opsporing Verzocht scoort deze groep ook uitstekend!

ofarim | 02-02-22 | 14:48

Juist, dit dus. Ik zie het dagelijks, van die gastjes die - liefst in een bocht maar sowieso niet in een parkeervak - zelfs niet al zijn er vrij! - de auto stilzetten, uitstappen en naar de loempiaverkoper lopen want eigen regels. Dat ze op dat moment alle andere verkeer blokkeren interesseert hun geen reet.

Met_baard | 02-02-22 | 15:12

Misschien trekken Marokkaanse auto rijders zich minder aan van betaalde parkeerplaatsen. Dat kan ook. Misschien. Zou kunnen. Toch. Waarschijnlijk niet. Maar de mogelijkheid is er. Denk ik.

peterdh | 02-02-22 | 14:35

Als je goed geparkeerd staat in de kanaalstraat krijg je een boete anders kunnen de boa's het werk niet aan.

ditotje | 02-02-22 | 14:35

Dat krijg je als ze bij een ander (wet) boekie leven..

kermitsklant | 02-02-22 | 14:34

Kun je aan een auto dan zien dat hij van een Marokkaan is? Of parkeren Marokkanen gewoon vaker fout? Heeft deze persoon die zichzelf als journalist identificeert zich dat soort dingen afgevraagd?
De Marokkanen zijn in elk geval weer blij: weer mogen ze in de slachtofferrol kruipen.

Hommel | 02-02-22 | 14:34 | 4

@peterdh | 02-02-22 | 14:36: Oh, er zijn wel wat signalen.
Type auto in combi met de buurt; gemiddelde huizenprijs nog niet de helft van de nieuwwaarde van de auto? Grote kans op allochtone chauf.
Een ander kenmerk is ook veelal de prullaria inclusief arabische krassen (ik heb me laten vertellen dat het vergelijkbaar is met een Sint Christoffel) aan de spiegel. Voor Trukse mensen zijn het vaak teksten met speciale karakters achterop de auto (bij voorkeur erg grote letters, die rond de 40, 50% van het glas bedekken).

EEnzame SchizofrEEN | 02-02-22 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

Het ligt natuurlijk echt niet aan de parkeerkunsten van die wannabe plofkrakerts uit Kameleneiland...

Wijze uit het Oosten | 02-02-22 | 14:34 | 1

Een dagje je ogen de kost geven in de Utrechtse Kanaalstraat helpt ook wel wanneer je het Marokkaanse aandeel in de boetes wilt verklaren

stenenvissert | 02-02-22 | 15:05

Onmiddellijk de software aanpassen van de scan auto!

Valka | 02-02-22 | 14:33 | 2

de scanauto heeft een datalink met een grote database. De scanner kijkt alleen naar de platen en geeft de nummers door.

AntiZanicz | 02-02-22 | 14:47

-zelfjoris-

JJMS | 02-02-22 | 14:33

BOA's bekeuren gewoon elke Ford Transit met gordijntjes voor de ramen. Anders zou ik ook niet weten hoe ze er achter komen of de eigenaar allochtoon is.

2voor12 | 02-02-22 | 14:33

We moeten achtergrond niet mee nemen in onderzoeken naar criminaliteit.

Toetsenbordcomplex | 02-02-22 | 14:33

Raar, want ik denk dat die groep goed vertegenwoordigd is onder de BOA's zelf.

denouden | 02-02-22 | 14:32 | 3

Inderdaad bestaan BOA afdelingen voor grote delen uit moeilijk plaatsbare personen uit minderheden. Die hebben vooral de pik op blanke Nederlanders en vooral niet op eigen volk. Wel kan er een groep van de ene minderheid de pik krijgen op een andere groep in de burgerij. Zoals Turken Mocro's niet zo mogen. Het bizarre is dat dan de blanke mensen maatschappij er op wordt aangekeken. Net als de gewone burger van nu wordt aangekeken op de bezettingstijd waarbij men net doet alsof er niet vele honderdduizenden zich inspanden om den bezetter te dwarsbomen.

AntiZanicz | 02-02-22 | 14:46

Ja en waarom zijn er geen waarnemers die de toezichthouders op deze BOA's controleren? Tssss.

Piet Karbiet | 02-02-22 | 14:47

Met dit soort "journalisten" heb je geen vijanden meer nodig.

Do-na-zi | 02-02-22 | 14:32 | 1

En dan te bedenken dat Trouw meer blanke autochtone lezers heeft dan lezers uit Lichtgetintië. Ies racies!

James Lastig | 02-02-22 | 17:20

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl