Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Apothekers Aleppo allemaal arm

Dik 60% van de Syriërs leeft in armoede

Apotheker gemiddeld 4.155 bruto per maand

Ruimtevaartdeskundige gemiddeld 3.500 per maand

Neurochirurg 11.179 per maand

IT-specialist 3.909 per maand

Wiskundige 4.500 per maand

"In achterstandswijken in Nederlandse steden is een nieuwe onderklasse ontstaan: Syrische statushouders. Zij leven relatief nog vaker in armoede dan andere gemeenschappen in die wijken."

HUH?

Reaguursels

Inloggen

Oh joh. Dus we zijn gewoon voorgelogen over wat voor soort mensen we binnen zouden halen. Voorgelogen door mensen die zelf nooit met de gevolgen te maken krijgen. Nou, dat hadden we echt niet aan zien komen.

Allemaal | 02-02-22 | 01:40

Integratie is al een fopspeen sinds de jaren '90. Het werd toen vooral gebruikt om het onderwerp immigratiestop te omzeilen.
TV of radioprogramma van 30 minuten. Spreker 1: we moeten een immigratiestop uit de derde wereld invoeren. Spreker 2: Ik ben het er helemaal mee eens dat er problemen zijn met de integratie, namelijk...blablabla. Blablabla. Blablabla. Blablabla. Vervolgens wordt het halve uur helemaal vol gekletst over integratie en dan is het programma afgelopen. Discussie over het onderwerp immigratiestop werd zo vakkundig en systematisch gesaboteerd.
Politici doen dat nog steeds. Rutte heeft openlijk verklaard voorstander te zijn van integratie. Wat een veilige, laffe en volstrekt consequentieloze positie is.

DutchLion33 | 01-02-22 | 21:20

Ook grappig op radio1: in het land van herkomst werkte ook ruim de helft niet, dus dat dat hier 70% is, is eigenlijk niet zo'n groot verschil.....
Hoe kortzichtig kun je zijn....

Het brein erachter | 01-02-22 | 20:53

Goh, je importeert eerst tienduizenden laag tot niet opgeleiden die grotendeels een geloof praktiseren dat zich niet verhoudt met de democratische NL rechtstaat.
.
Vervolgens doen ze het niet goed in de samenleving, en je bent verbaasd.
Hoe kan dat nou toch?
.
Antwoord: Je bent een struisvogel gutmensch, met de kop in het zand.
Stop, stop, stop er mee. Alsjeblieft.

hotmint | 01-02-22 | 20:07

Ik mag voor die lui toch hopen dat genoemde salarissen netto zijn.

Dwaalgast | 01-02-22 | 19:21

Weet je wat we kunnen doen om die mensen te helpen? Er nog meer ophalen! oh nee tog niet.

Ir. Wilhelmus | 01-02-22 | 18:56

Van Oeffelen € 100.000 per maand fictief, € 1.000 StuFi in werkelijkheid.

Old_Spice | 01-02-22 | 18:29 | 1

AOW bedoel je.

Grachus | 01-02-22 | 19:56

@countus | 01-02-22 | 13:06:

Iedereen weet wel dat je de daders in de volkswijk van Den Bosch moet zoeken hoor. Sinterbikse maakt er islamitische daders van (waar geen enkel bewijs van is) en om het zeker te maken dat Sinterbiske liegt kan ik je verzekeren dat zowel christelijke als islamitische Syriërs perfect Arabisch kunnen lezen en spreken. Geen enkele noodzaak om deze boodschap te vertalen in het Nederlands en Engels. Dus JA Sinterbikse LIEGT.

GrandMechantLoup | 01-02-22 | 16:56 | 1

U vergeet voor het gemak alleen even dat de gemiddelde volkswijk in een grote stad mensen van allerlei achtergronden kent en de daders evenzogoed uit een andere buurt kunnen komen. Uw "iedereen weet wel dat"- bewering is dan ook vrij nietszeggend en bewijst niet dat Sinterbikske liegt.

Als u verder het artikel had gelezen waarnaar Sinterbikske verwees en het artikel waar in dat artikel weer naar wordt verwezen, dan had u geweten dat veel buurtbewoners een islamitische achtergrond hebben (en dat kunnen Syriers zijn, maar dat hoeft niet). Het is verder ook niet meteen ongeloofwaardig dat Sinterbikske dit gezin kent en dat zij beweren dat de daders (mogelijk) van islamitische komaf zijn. Dat de boodschappen op de ruit vertaald zijn in het Nederlands en Engels weerlegt dit niet.

Het kan heel goed zo zijn dat datgene wat hij zegt niet waar is, maar uw verhaal ontkracht dit niet, hoe stellig u er ook van overtuigd bent dat hij liegt.

countus | 01-02-22 | 19:14

Hadden ze in plaats van apotheker ook maar neurochirurg moeten worden.

Rest In Privacy | 01-02-22 | 16:30

Dan moeten ze gaan werken.

Hommel | 01-02-22 | 16:04 | 2

Grapje zeker? Als je gaat werken krijg je geen uitkering en subsidie en rechtshulp en gratis huis en wasmachine hoor.

Rest In Privacy | 01-02-22 | 16:31

@Patatter | 01-02-22 | 16:31: En geen linkse mevrouw met opgeschoren haar die je zielig vindt en zegt dat het de schuld is van de xenofobe blanke maatschappij.

Hommel | 01-02-22 | 19:23

En nu maar hopen dat door goede scholing hun kinderen zich ooit uit die armoede kunnen onttrekken. En dat begint al met een te kort aan basisschoolleerkrachten in dit soort kanswijken.

Jan, Leiden | 01-02-22 | 16:00 | 4

Nee Jan. Het begint ermee dat de ouders hun kinderen niet voorlezen, dat ze nooit een boek kopen, dat ze niet met hun kinderen naar de bibliotheek of een museum gaan.
Elk jaar is er in Leiden een open dag van de Betafaculteiten van de universiteit. In het Gorlaeusgebouw. Interessant en belangrijk opdat kinderen op de lagere school iets meekrijgen van scheikunde en natuurkunde.
Het publiek is 98% blank, hooguit lopen er nog een paar Aziaten.

We moeten eens ophouden met die zieligheidsmantra. Het moet ook uit de mensen zelf komen.

theo-is-dood | 01-02-22 | 18:47

Het zit hem eerder in dingen die voor ons normaal zijn, die ze niet mogen leren. Maatschappijleer (burgerschap tegenwoordig) is het meest zinloze vak dat op school gegeven wordt, je hebt er niks aan want zelfs al je weet hoe je je moet gedragen als burger neem je een voorbeeld aan de politiek en je mag liegen en stelen, maar ook omdat daar thema's besproken worden die van het geloof niet besproken mogen worden (Darwin, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof, seksualiteit etc.) en zo zijn er meer vakken die niet aansluiten bij dat deel van de bevolking. Het gaat daar al mis met de integratie, plus daarbij heb ik een sterk vermoeden dat de grijze massa niet zo goed ontwikkeld is, of ze willen gewoon dom blijven.

brie-de-penis | 01-02-22 | 19:16

Het begint al met de juiste instelling, mentaliteit en motivatie in de thuissituatie (en die is vaak bar slecht). Pas op een hele grote afstand is dat 'goed onderwijs' (dat we hier in Nederland relatief gesproken allang hebben).

Grachus | 01-02-22 | 19:54
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil hoef niet terug naar mijn geboorteland, ik WIL het gvd terug!

Count_Bassie | 01-02-22 | 15:55 | 1

Duizend punten voor Count_Bassie. Mooie slogan

theo-is-dood | 01-02-22 | 18:48

Op een gegeven moment is de koek op. Op een gegeven moment is de maat vol. Op een gegeven moment stroomt de dam over. Ik hoop dit nog mee te maken in mijn leven en vermoed dat die kans best aanwezig is. Ik poets mijn carabijn. Hoezee x3.

Omnisofos | 01-02-22 | 15:38

Tja je kan de Miele maar 1 keer op Marktplaats zetten natuurlijk

Terra | 01-02-22 | 15:00 | 1

Natuurlijk is dit onzin. Want het ie een Siemens.

Psst, Siemensje kopen?

Rest In Privacy | 01-02-22 | 16:32

Ik wil terug naar mijn geboorteland.
Wie definitief terugkeert naar het geboorteland, komt mogelijk in aanmerking voor de Remigratiewet. Of dat voor u geldt, ontdekt u snel:
De Remigratiewet geldt voor de volgende mensen:

Erkende vluchtelingen en asielgerechtigden
Personen geboren in en afkomstig uit Suriname
Mensen uit zogenoemde ‘wervingslanden’, waaronder Turkije en Marokko
Mensen uit Indonesië en met name van de Molukse eilanden
Geldt de Remigratiewet voor u? Dan hebt u mogelijk levenslang recht op een gegarandeerd bedrag per maand voor de kosten van het levensonderhoud in uw remigratieland. Dit bedrag is afgestemd op uw gezinssituatie. Het maakt dus verschil of u alleenstaand bent, alleenstaand ouder, gehuwd of samenwonend.

Meer weten? Neem contact met ons op. We geven kosteloos advies op basis van uw persoonlijke situatie.
Link: www.nmigratie.nl/remigreren/ik-wil-te...

theo-is-dood | 01-02-22 | 14:56 | 5

@Dandruff | 01-02-22 | 15:39:
Die Remigratieregeling moet VERPLICHT worden! Hup, een zak geld mee en terug naar je land. Dat kost ook geld maar het geeft besparingen op gebied van huisvesting, huursubsidie, beslag op de zorg, criminaliteit, buurtwerkers, tolken, gevangeniscapaciteit en fraude met uitkeringen

theo-is-dood | 01-02-22 | 18:54

@theo-is-dood | 01-02-22 | 18:54: Dit is een levenslange garantieregeling. Niet een éénmalige zak met geld. De wet behoeft gewoon aanpassing. De eerste 'r' wegstrepen en ik ga er akkoord mee. Ik ben al aan het pakken.

Grachus | 01-02-22 | 19:52

@Grachus | 01-02-22 | 19:52: met die zak geld bedoel ik de verhuiskosten vergoeding. Die kan oplopen tot €10.000,-
En daarna iets van een kleine €700,- per maand afhankelijk van het land waarna je vertrekt.

theo-is-dood | 01-02-22 | 20:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is gewoon een rekensom. 40 uur werk en geen subsidie met als resultaat geld te kort of geen werk een uitkering en subsidie dan heb je als gezin snel gekozen.

Rest In Privacy | 01-02-22 | 14:43 | 1

Geen werk is soms netto voordeliger hoor. En heeft als bijkomend voordeel dat je er niet voor hoeft te werken.

Rest In Privacy | 01-02-22 | 14:57

Gelukkig zijn de advocaten in de rechtszaken om aangeboden huizen te weigeren, alreeds betaald......

J.Thee.Cohen | 01-02-22 | 14:18

In Syrië is het bijna overal rustig en er is volop werk te doen. Hier een vergelijking met een land dat na WO2 in puin lag:
- - Trummer is het Duitse woord voor stenen en Trummerfrauen is het synoniem voor de (duizenden) vrouwen die tijdens en na de oorlog met de wederopbouw begonnen. In Dresden was maar liefst 15 vierkante kilometer stad volledig met de grond gelijkgemaakt. Kerken, huizen, winkels en barokke paleizen waren veranderd in 20 miljoen kubieke meter steen. “Van maandag tot zaterdag hebben we daar jarenlang gewerkt. Met schoppen en houwelen, maar vaak ook met de hand, moesten we de loodzware stenen in lorry's laden. Bij weer en wind en onder een hoog tempo: het tijdstip waarop de volgende lorry klaarstond, lag van tevoren vast.”

Opvallend genoeg herinnert Hohlfeld zich nog het beste hoe de vrouwen, steeds ingedeeld in brigades van tien, de stenen moesten poetsen. Met een speciaal 'Trummer-hamertje' moesten ze de stenen stuk voor stuk afbeitelen, opdat deze weer opnieuw gebruikt konden worden. Dit werk was nog zwaarder dan het sjouwen. “Met twintig graden onder nul en zonder handschoenen was dat bijna niet te doen. Een heel enkele keer kwamen mensen uit de buurt ons koffie brengen; door de kou konden we zelfs de kopjes nauwelijks vasthouden.”- - bron: Trouw

theo-is-dood | 01-02-22 | 14:16 | 1

De 'Trümmerbube' was de jeugd die speelde in het puin van Berlijn. Toen de Amerikaanse piloten dat opmerkten gingen ze 'zwaaien' met de vleugels ten teken dat ze een lading snoep die ze hadden ingezameld voor de kinderen gingen droppen. Mooi moment moet dat geweest zijn.

Grachus | 01-02-22 | 19:48

"Rutte heeft bezwaar tegen term 'armoede' in Nederland

Premier Mark Rutte maakt bezwaar tegen het gebruik van de term 'armoede' in Nederland. Dat zei Rutte vandaag in een debat met Tweede Kamerlid Sadet Karabulut van de SP over de sociale staat van Nederland. Karabulut wil dat het kabinet wat doet aan wachtlijsten bij voedselbanken en tegen honger in ons land. " (2011)

KlaagGraag | 01-02-22 | 14:11 | 4

Hou op met dat gezeur over armoede. Mijn ouders hebben nooit een mobiele telefoon gehad. Gingen overal op de fiets naar toe. Groenten uit eigen tuin. Niet op vakantie en sparen opdat hun kinderen het beter zouden krijgen.
Armoede is een verdienmodel voor de SP

theo-is-dood | 01-02-22 | 14:20

Denk dat ie daar dan geen actieve herinnering meer aan heeft…

Themouse | 01-02-22 | 14:48

@theo-is-dood | 01-02-22 | 14:20: En nu hebben ze het beter en gaat alle geld naar anderen die er niet voor gewerkt hebben.

Rest In Privacy | 01-02-22 | 14:59
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang de Syriër die schoonmaker in een apotheek in Syrië was, zich apotheker blijft noemen komt hij niet aan de bak.

Gisteren een vacature gezien waarin 50 mensen voor de IND worden gezocht. Mooie vacature voor de hoogopgeleide Syriërs die inmiddels vast ook een mondje Nederlands praten.

Roos | 01-02-22 | 13:18 | 1

Bij een aangenomen Syriër vertellen dat bij elke toegelaten asielzoeker, uitkeringen over steeds meer mensen verdeeld worden en per saldo steeds minder wordt.

Sneerpoets | 01-02-22 | 17:21

Armoede zal overal zijn en toenemen.
En maar roepen dat er te weinig mensen zijn, teveel openstaande vacatures. Terwijl meer dan 70% van die vacatures gewoon niet rendabel is, daar koop je geen huis mee en leef je modaal. Denk aan winkel medewerkers, landbouw werkers, bouw in loondienst, noem maar op. Huidige werkgevers betalen gewoon veel te weinig. Armoede dus.

pane | 01-02-22 | 13:12 | 5

@theo-is-dood | 01-02-22 | 14:05: alleenstaande AOW er moet het doen met ca € 1250,- netto. Een echtpaar met ca € 1700,- met zijn 2. Als je de pech hebt om in een eigen huis met kleine hypotheek te wonen, kom je voor geen enkele toeslag in aanmerking. En dan ook nog AOW loskoppelen van minimumloon !

Dwaalgast | 01-02-22 | 16:53

@Dwaalgast | 01-02-22 | 16:53:
De groep die geen enkel aanvullend pensioen heeft is niet groot.
- Bovenstaande tabel laat zien dat het gemiddelde bruto-inkomen van een AOW-huishouden in 2017 € 3.830 bedroeg. Het valt op dat dit bedrag voor maar 35% bestaat uit AOW-pensioen. Het gemiddelde bruto-inkomen bestaat verder voor 36% uit aanvullend pensioen en 29% uit inkomen uit vermogen, inkomen als werknemer of zelfstandige en overig aanvullend inkomen. -

theo-is-dood | 01-02-22 | 18:59

@Dwaalgast | 01-02-22 | 16:53: Als je pech hebt, kom je op je 62e in de bijstand en mag je eerst je je jarenlange opgebouwde vermogen opeten, voordat je een uitkering krijgt. En je Syrische buurman maar lachen 'Nederland goet land, prachtige autkerin. Iek volgende week op vakantie naar mij huis in Syrië'.

Grachus | 01-02-22 | 19:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Positief blijven.
In de bijstand hebben Syriërs het misschien slechts 1,5 keer beter dan een werkende Nederlander met minimumloon
Maar ze hebben het wel 1.500 keer beter dan bovenmodaal in Syrië. En daar was het ze toch om te doen.

Dandruff | 01-02-22 | 13:03 | 1

Leden van deze groep zitten allang in autohandel, auto-export & daarmee gepaard gaande btw-fraude en koffieshops

theo-is-dood | 01-02-22 | 14:08

Iemand die zich kapot werkt als medewerker van bijvoorbeeld een zorgorganisatie (dan bedoel ik niet de manager of de ingehuurde adviseur/beleidsmaker) houdt met een minimum loon per maand minder over dan iemand die bijstand ontvangt....

Maar ja iemand die werkt doet dan wel volop mee in de maatschappij (LOL)

litebyte | 01-02-22 | 12:56 | 3

Thuiszorg verdient niet heel veel nee.

sjef-van-iekel | 01-02-22 | 13:22

Dat geldt voor iedere baan in Nederland iets boven het minimumloon. Pas bij € 200 meer dan het minimumloon houd je een hoger vrij besteedbaar inkomen over dan de uitkeringstrekker. Deze zogenaamde 'armoedeval' is al meer dan 4 decennia een grote schande. Ik snap dus heel goed dat je liever in de bijstand zit/blijft dan een kutbaantje voor 40 slopende uren per week.

Grachus | 01-02-22 | 19:38

En dat komt omdat de overheid, stedelijk en landelijk het een goed idee hebben gevonden om al die mensen van buitenaf bij elkaar te zetten zodat ze in eeuwige zaligheid in hun superieure cultuur kunnen blijven hangen waar enige visie en ambitie voor de toekomst niet bestaat, want Allah zorgt voor alles. Menig nieuwkomer heeft getracht deze slopende handelswijze van de overheid te ontlopen door wel te gaan studeren en te werken, maar die niet alleen tegen de blanke deugkneus moet vechten maar ook tegen de mede nieuwkomers die het als een bedreiging ervaren wanneer één van hun het Allah nest wenst te verlaten. Dit doet zich "enkel" voor in de grote steden waar de getto's zijn gecreëerd door de Halsema's. In de dorpen en kleinere gemeenten speelt dit lang niet zo omdat de druk er nauwelijks is van de deugkneus die graag ziet dat de nieuwkomer onder de maatschappelijke ladder blijft hangen zodat die dan weer "geholpen" kan worden door de deugende bloemetjesjurk waarmee dan weer deugpunten worden gescoord. En ook de druk van de medemoslims om niet deel te nemen aan de goddeloze maatschappij is nauwelijks aanwezig.

forecastle | 01-02-22 | 12:55 | 2

Ervaring vanuit een klein dorp hier: ook hier werkt integratie niet. Taal leren? Nee hoor. En ook hier zijn er dan enkelen die alles voor ze doen. Maar dat is juiste een probleem: ze moeten leren het zelf te doen. Net als wij te leren en werken, heel hun leven lang.

Rest In Privacy | 01-02-22 | 15:02

@Patatter | 01-02-22 | 15:02: Hier in de gemeente gaat het daarentegen juist wel goed met het merendeel van de allochtonen. Wij hebben dan ook geen gesegregeerde wijken. De nieuwkomers wonen tussen de kaaskoppen. Er zijn geen zwarte of islamitische scholen. En werk genoeg te doen.

forecastle | 01-02-22 | 16:30

Als je in een ander land opnieuw gaat beginnen is dat nou eenmaal vanaf onder aan de ladder. Denk eens aan al die Nederlandse emigranten in de vijftiger en zestiger jaren die naar Canada, Australië gingen enz. Omdat Nederland toen zogenaamd te vol was met 10 miljoen inwoners.
Niks huurtoeslag, zorgtoeslag, kindertoeslag, kindgebonden budget, individuele inkomenstoeslag, vrijstelling van gemeente belastingen enz.
Geen hulp van tientallen vrijwilligers.
Ja uiteraard begin je dan met niks en ploeteren om je gezin eten te geven en vooral alle baantjes aanpakken die er waren.
Wat een verschil met al die mensen die nu klagen dat het zo zielig is voor die mensen.
Degenen die er echt voor gaan en de handen uit de mouwen steken en bereid zijn keihard te werken en te studeren komen er meestal wel. Ja pechvogels houd je altijd.
We moeten met z’n allen wat harder zijn.

Kattie | 01-02-22 | 12:54 | 5

@theo-is-dood | 01-02-22 | 14:10: Ik heb moeite medelijden met ze te hebben, hoewel het waarschijnlijk grotendeels de mannen waren die achter die bloksnor aanliepen en hun vrouwen meesleeurden (der Mann weiß es am besten)

Sneerpoets | 01-02-22 | 17:27

@theo-is-dood | 01-02-22 | 14:10: Dit klinkt toch heel anders dan wat die jongeren van tegenwoordig beweren. Die doen alsof alle generaties ouder dan zij op hun 25e een konden kopen, hartje Amsterdam, met tuin en 200m2 woonruimte. Ohja vergeet de met goud bewerkte 2 badkamers in huis niet. En nu is het allemaal niet eerlijk dat de jongeren van tegenwoordig 2 weken bezig met hun eerste baantje geen hypotheek kunnen krijgen. Terwijl ze 3 dagen in de week werken en een torenhoge studieschuld hebben omdat ze ff een tussenjaar backpacken in Azië hebben gedaan. Maar nee, het is allemaal de schuld van de ouderen!

Old_Spice | 01-02-22 | 18:38

@Sneerpoets | 01-02-22 | 17:27:het punt is dat de Duitse vrouwen gewoon het puin gingen ruimen om hun totaal kapot gebombardeerde land weer op te bouwen. Dat kunnen die honderdduizenden Syriërs die door heel Europa in de bijstand zitten óók bedenken.

theo-is-dood | 01-02-22 | 19:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Gekleurde kletskoek in de oliebollentest-krant.
"60% leeft in armoede" moet zijn "60% blijft in de bijstand hangen", maar dat klinkt minder zielig.

Schmalz | 01-02-22 | 12:45 | 5

@theo-is-dood | 01-02-22 | 14:11:

Zeker. En dan portretteren de kranten vaak in een lang 'human interest' artikel een voormalige asielzoeker - dus statushouder - het het 'goed' doet, dus een min of meer 'echte' baan heeft en de taal redelijk meester is. Tsja, die zijn er inderdaad, maar dat zijn op het totale aantal te verwaarlozen uitzonderingen. Het zou goed zijn indien kranten bij dit soort 'Hallelujah narratieven' ook in een apart grijs kadertje even de droge 'cijfers' erbij gaven, van welk percentage van de landgenoten van zo'n bofkont geen werk hebben en uitkeringsafhankelijk zijn.

Dr_Johnson | 01-02-22 | 14:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Verdient een apotheker zo weinig?

konjodebonjo | 01-02-22 | 12:45 | 2

Start salaris, dit is overigens buiten al de steekpenningen om van farmaceuten om hun drugs te slijten (dat is me een business je moest eens weten...)

litebyte | 01-02-22 | 12:58

Zij kunnen goed met minder. Het is nog altijd veel meer dan wat ze hadden in die ellendige zandbak.

van Oeffelen | 01-02-22 | 12:41 | 1

En, heel erg tevreden met huisj grote gratisj .. Onze woningen hier in het Westen zijn wel van betere kwaliteit dan daar in de woestijn, en Rusland e.d. Maar ja. Bij het volgende conflict in een moslim land, zegt de rest van het land hopelijk eindelijk ook eens: Vol = Vol.

Bijvoorbeeld Kazachstan, moslimland, ruimte genoeg. Ter plaatse alleen geen kritiek uiten op de overheid, want anders...

Dit land, is al veel meer dan gul geweest.

Nederlandop1 | 01-02-22 | 12:47

In een land met structureel te lage salarissen (hele werkende volksstammen zitten aan de huur- en zorgtoeslag), hoge studieschulden en onbetaalbare huizen- en huurprijzen gaat het deugleger rustig door met het in de media brengen van hun doelgroepen. Want de rest interesseert hen niet. Een verouderde riedel die maar niet kan worden stopgezet met deze overheid.

zeurmachine | 01-02-22 | 12:40 | 2

En een falende oppositie.

van Oeffelen | 01-02-22 | 12:41

@van Oeffelen | 01-02-22 | 12:41: En een slaafse coalitie.

Schmalz | 01-02-22 | 12:46

En die daarna gekomen Afghanen dan, wordt dat de onder-onder klasse ? Soort Indiaas kastenstelsel ?

Der Schnitzeljäger | 01-02-22 | 12:26 | 1

Dat is uiterst waarschijnlijk. Want die Afghanen kunnen ook niks. Ja, een beetje tolken tussen hun eigen takkie-takkie taal en 'stonecoal English'. O ja, en een eitje kunnen ze ook goed bakken.

Maar of je daarmee in Nederland in je eigen levensonderhoud kunt voorzien? Ik voorzie weer een grote toestroom naar de bijstand.

Dr_Johnson | 01-02-22 | 12:43

Nou die families die hier in de buurt leven gaat het uitstekend voor de wind. Vrij nieuwe auto's voor de deur zonder te werken, steeds wisselende gezinssamenstellingen. Misschien zit in dat laatste het verdien modelletje?

UpdateAvailable | 01-02-22 | 12:22 | 3

De Syriër hier op de hoek ging met zijn gezin naar een ander huur huis vanwege mot met de buren. Weigerde de eerste aangeboden woning want hij kon zijn vrij nieuwe Volkswagen Tiguan (!) niet naast het huis parkeren omdat er geen oprit was. Gelukkig werd de woningbouwvereniging toen een beetje pissig. Zijn toenmalige buurvrouw, hele leven gewerkt, reed in een oude Twingo.

Der Schnitzeljäger | 01-02-22 | 12:31

@Der Schnitzeljäger | 01-02-22 | 12:31:

M.a.w. die Syriër had of gewoon een goede baan of hij was een zware crimineel. Hoe dan ook hij had mot met afgunstige buren. Typisch Nederland.

GrandMechantLoup | 01-02-22 | 12:35

HIer idem dito Syrische rentenier: royale uitkiering, drie keer per jaar twee weken pleite, iedere dag luidruchtig op zijn balkon in zijn telefoon naar Syrië snateren, vol over de speaker. Op het oog een vrome moskee ganger maar als niemand het ziet dumpt ie zijn huisvuil op het veldje achter. Rijd in zijn auto alsof hij nog nooit op de harde weg gereden heeft en is te lui om een extra meter te lopen. En dan ook nog na de "inburgeringscursus" nog steeds amper Nederlands praten. Wat een verrijking.

Conan de Rabarber | 01-02-22 | 12:35

Met enige regelmaat word ik door mijn werkgever naar Irak gestuurd. Niks mis mee, veilig, alles verkrijgbaar (zonder BTW), restaurantje, terrasje, alcohol wordt niet moeilijk over gedaan.
Ja het is onaangenaam warm in de zomer.
De reden dat ik daar heen ga is omdat er lokaal geen gekwalificeerde mensen zijn te krijgen. Die zitten allemaal in Nederland hun hand op te houden.
En als ik dan weer terugkom na een tripje mijmer ik altijd even over de hoeveelheid belasting die ik moet betalen om de asielindustrie draaiende te houden. Arme vluchtelingen.

Boeloeboe | 01-02-22 | 12:21

Wat vindt Leo Lucassen hiervan?

thanseeuwen | 01-02-22 | 12:18 | 1

Dat jij en racist bent

Jeggeworist | 01-02-22 | 13:46

Ik snap het niet. We hadden die mensen toch 'heel hard nodig'?

ArthurS | 01-02-22 | 12:18

Terecht dat die mensen er geld op toe krijgen, wie wil er nog een zo'n k*tland wonen. Alles is ondermaats en veel te duur, en ook nog sterven koud. Alleen crimineel gedrag "loont" nog.

g[E]ulden | 01-02-22 | 12:16


Ik kan mensen laten janken door mijn vioolspel, maar dat wil nog niet zegen dat ik er van kan leven.
True story: ik moest van de gemeente meedoen aan de participatie-wet, dus ik een VOG halen met veel moeite, en elke week piano spelen in het verpleegtehuis.

Helaas kan ik maar één liedje, namelijk: Desperado.
En ook een beetje Yesterday in C.
Maar de licht-demente omaatjes slikten het als koek.
En dat 10 x achter elkaar.
De zusters vonden het ook leuk en we hebben nog gezellig koffie gedronken en gekletst over van alles.
Dus het kan wel.

King of the Oneliner | 01-02-22 | 12:16 | 4

Misschien een mooie functie elders voor rutte. Kan hij daar sprookjes gaan vertellen.

peterdh | 01-02-22 | 12:21

Ik kan ook mensen laten janken door mijn vioolspel. Het is niet om aan te horen.

Here's Freddy | 01-02-22 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

maar wel lekker op het vliegtuig stappen om in het land van herkomst op "vakantie" te gaan.

sinecker | 01-02-22 | 12:11 | 3

Nee, dat heet 'familiebezoek'. Geld om op vakantie te gaan hebben die arme mensen niet.

Dr_Johnson | 01-02-22 | 12:14

@Dr_Johnson | 01-02-22 | 12:14: Nou 'familiebezoek'. Het zijn zakenreizen. De hoogste bieder voor het uithuwelijken van de dochter des huizes moet gevonden worden.

Grachus | 01-02-22 | 19:29

Straks krijgt een Syriër tot zijn AOW maandelijks meer in zijn handen dan erna. Dat wordt afzien dan voor die mensen.

Colin.Fart | 01-02-22 | 12:08 | 2

Wordt wel weer een 'regeling' op verzonnen.

Dr_Johnson | 01-02-22 | 12:13

Hij of zij krijgt ook een volledige aow uitkering. Dankzij een speciale ondersteuningsregeling. AIO
Kijk op de site van de SVB.

theo-is-dood | 01-02-22 | 14:31

"Apotheker gemiddeld € 4.155 bruto per maand"

Een stuk minder dan wat het grote publiek meent, op basis van de situatie ruim dertig jaar geleden.
"Allemaal zakkenvullers"
Een huisarts verdient meer, maar vreemd genoeg worden die nooit voor zakkenvullers uitgemaakt.

Tapu | 01-02-22 | 12:08 | 2

Beetje voorverpakte pillen tellen? Moeilijk zeg.

dathoujetoch | 01-02-22 | 12:32

Wat een norm toegevoegde waarde ervaar ik als burger!, o nee ik werk niet in de asiel industrie maar het algemeen nut van een onderklasse importeren zal ergens in een moeilijk boek staan?
Trump komt met bewijs van stemmen fraude, kijken hoe dat gaat aflopen, heeft zich verkeken op de votes by mail maar fraude is natuurlijk wat anders: www.thegatewaypundit.com/2022/01/brea...

28 | 01-02-22 | 12:06 | 1

Hahaha wat een komedie die video erbij, nepper worden de beelden niet.

usb stok | 01-02-22 | 12:20

Je verwacht het niet!

Clavo | 01-02-22 | 12:05


Nederlandsch is natuurlijk ook een verrekt moeilijke taal.

De uitdrukking: de koe in de kont kijken valt moeilijk uit te leggen als je van links naar rechts schrijft in spijkerschrift.

Ook de uitdrukking: Als het gras twee kontjes hoog is, zie je steeds meer Utrechtenaren in het frikadellenbos rondstruinen met de ziel onder de arm en een Action-pot vaseline onder de andere op zoek naar een zielsverwant van dezelfde kunne..

King of the Oneliner | 01-02-22 | 12:02

1E+6 Euro per asielzoeker. Dat kost ons die linkse hobby. Jij bent weeeeeelkom, welkom in ons land!

Pferdefotze | 01-02-22 | 12:01

Ik denk juist dat ze weinig inkomen hebben om veel toeslagen te krijgen, en zo dus 'gratis' leven. Daarnaast hebben ze side hussles.

sjef-van-iekel | 01-02-22 | 11:59

Schrijf maar op de lat!

Schulzie | 01-02-22 | 11:58

De lonen in nl liggen wel laag als ik dat staatje zie. Slaven van Rutte.

Zatkniss | 01-02-22 | 11:58 | 3

Netto €2800 per maand voor die IT'er. En dan betaal je ook nog 21% BTW op een hoop dingen, zorgverzekering komt er nog bij, wegenbelasting en een godsvermogen aan accijnzen, OZB en gemeentelijke lasten.

Muxje | 01-02-22 | 12:22

@Muxje | 01-02-22 | 12:22: belachelijk , in2002 verdiende ik 6100 euro's per maand plus auto plus belastingvrije bonus. En ik had een gewone leuke baan.

neolib | 01-02-22 | 12:33

@neolib | 01-02-22 | 12:33: Wat deed je dan? Iets in de politiek? Want een gewone baan levert niet zo veel op.

Stuffed Human | 01-02-22 | 13:44

Als we nu gewoon de belastingen wat verhogen voor de werkenden en deze mensen wat meer geld geven, is dat probleem ook weer opgelost. Het ligt namelijk niet aan die mensen, en de grenzen dicht is geen oplossing, want Geert komt niet met oplossingen hebben we met elkaar afgesproken.

opblaasschaap | 01-02-22 | 11:58 | 1

Je bedoelt: Geert wordt gekneveld met wat we in goed Nederlands plegen te noemen een "cordon sanitaire".
En dat is wat niet wij, maar de regerende (nou ja) politieke partijen "met elkaar hebben afgesproken".

JohanF | 01-02-22 | 17:30

Ook wel aardig: een Ruimtevaartdeskundige betaalt vaak geen belasting. Deze zijn over het algemeen werkzaam bij internationale organisaties zoals ESA waardoor je belastingvrij kunt cashen (vrijgesteld van nationale inkomstenbelasting in de ESA-lidstaten). Onder de streep levert dat toch écht wel iets meer op. Maar laten wij vooral ons richten op de Starbucks en Facebooks van de wereld waar we lekker los op kunnen gaan.

bosneger | 01-02-22 | 11:57 | 2

ESA wordt betaald met belastinggeld,Starbuck en Facebook niet. Moet ik het verschil uitleggen? De overheid betaalt ook geen btw over de door geincasseerde boetes en leges.

BobDobalina | 01-02-22 | 12:01

@BobDobalina | 01-02-22 | 12:01: Ja, leg het verschil eens uit. Waarom zouden medewerkers bij internationale door belastingen betaalde organisaties geen inkomstenbelasting betalen?

Muxje | 01-02-22 | 12:19

Ha ha ha, die syrische apothekers wonen helemaal niet in die achterstandswijken, daar is geen villa te krijgen. Met dat inkomen wonen ze al lang en breed op niveau in de grachtengordel. Weer zo'n vertekend beeld dat we krijgen.

CleaudeSacke | 01-02-22 | 11:56

Ik ken een Syrier. Christen. Echt slachtoffer van die islam daar. Vreselijk aardige gast.

Als we nou een beginnen alleen mensen binnen te halen die ons cultureel na staan.

Knufter | 01-02-22 | 11:55 | 8

Racist

Ride_On | 01-02-22 | 12:51

@Knufter: aardig. Fijn. Echter, Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa. Mogen we alsjeblieft ook rekening houden met onze eigen kinderen?
Ook al is er die zogenaamde armoede, nog migreren er tienduizenden uit alle windstreken naar Nederland

theo-is-dood | 01-02-22 | 14:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Als je de zwarte inkomsten niet mee telt lijkt het al snel heel weinig.

MargauxGrandCru | 01-02-22 | 11:54

Volgens mij is armoede in nl, rijkdom tov Syrië. Dus zullen ze blijven komen.

Zatkniss | 01-02-22 | 11:54

Van een outkiering valt prima te leven, zeker met alle toeslagen voor hun bloedjes van kinderen en wat dies meer zij, zoals rijkgevulde pakketten van voedselbanken en vooral niet te vergeten de horde linksmensjes die zich lopen te verdringen om azielige gezinnetjes met raad en daad bij te staan alsmede naar de juiste loketten te verwijzen dan wel voorgedrukte formulieren onder de neus te drukken. Dus. Raadselachtig. Wellicht sijpelt een en ander weg naar familie in zandbakkië? Ik doe maar een gooi.

Wiebenick | 01-02-22 | 11:53

Omdat je als aspirant huizenzoeker in het "paradijs" Nederland niet meer aan de bak komt, wordt de Aleppo-route aangeboden.....

J.Thee.Cohen | 01-02-22 | 11:53

Ik ben ook uitgestapt. Ik zit hier nog wel over 'we' te lullen maar dat is omdat 'jullie' zo ongezellig klinkt. Ik heb twee dochters, een ervan wil graag in Nederland studeren (nee, geen UvA) maar de andere heeft die hele wens al niet eens.

Knufter | 01-02-22 | 11:57

@Knufter | 01-02-22 | 11:57:
Ik stap binnen 5 a 10 jaar ook uit, ver weg buiten de EU.
Ik vraag me echt af wat voor toekomst de jeugd hier tegemoet zal zien.

2voor12 | 01-02-22 | 12:18

@2voor12 | 01-02-22 | 12:18: In het publieke leven zullen ze zich nederig en onderdanig moeten gaan opstellen t.a.v. hun nieuwe heerser. Ze zullen financieel volledig worden leeggezogen. Elke beleid en elke wet zal wonder boven wonder altijd in hun nadeel en in het voordeel van de invasieve exoot uitvallen. En de enige fiscaal vriendelijke regelingen zullen zijn voor mensen met vermogen in een ander land (lees: thuisland). Wie blijft gaat het ongelofelijk moeilijk krijgen.

Grachus | 01-02-22 | 19:18
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien kunnen wij daar naartoe verhuizen om het land weer te helpen opbouwen, maken we het verdiende geld naar ze over? Kunnen ze hier full time naar de flatscreen kijken met de Miele wasmachine op de achtergrond?

Kladderadatsch | 01-02-22 | 11:50

Die brutosalarissen slaan ook nergens op. Een It-specialist.... dat loopt van <3000 bruto tot >12000 bruto. Maar ja, gemiddeld he> de mens heeft gemiddeld 1 tiet.

TurpinDick | 01-02-22 | 11:50

Ken zelf één Syrisch gezin, christenen en gevlucht. Helaas wordt hen het leven hier onmogelijk gemaakt door islamitische landgenoten. www.bd.nl/den-bosch-vught/tomaten-kna...

Sinterbikske | 01-02-22 | 11:49 | 8

@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 12:20: En waarom liegt Sinterbikske dan volgens u? En van wie zijn die tomaten en eieren volgens u dan afkomstig? Ik neem aan dat u daar dan ook iets van bewijs van heeft, maar dat zal wel weer niet.

countus | 01-02-22 | 13:06

@countus | 01-02-22 | 13:06: Na de zegen van een langdurige twijfel rijst bij mij toch de neiging om GML (ook) maar eens te "blockeren".

JohanF | 01-02-22 | 17:18

@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 12:20: Heel herkenbaar verhaal. Zelf meegemaakt met Turken. Ook een bekend gegeven is dat in de asielcentra niet alleen de homosensuelen maar ook anders-gelovigen (dan de standaard Islam) met geweld, verbaal dan wel fysiek, worden bejegend.

Grachus | 01-02-22 | 19:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Woningnood. Mensen veroordeeld tot armoede want geen integratie. Maar bijv. ook overvolle AZC's. Het is allemaal een symptoom.

Hoe veel geld gaat er in Nederland naar consultants, "asiel"-advocaten, directeurtjes (van AZC tot hulpverlenende instantie), *-buro-tjes, etc etc? En wie staan daar telkens bovenaan in de voedselketen?
En het ligt echt niet aan die asielzoekers: Het zijn bovengenoemden die er alle baat bij hebben dat ze niet integreren, altijd op achterstand blijven, zo lang mogelijk in procedures blijven, enz. Asielindustrie is een genadeloze handel in mensen door gewetenloze uitvreters die ten koste gaat van de samenleving _en_ de mensen die hier, terecht en onterecht, heen komen voor een beter leven.

En die uitvreters zijn vaak gelieerd met de deugende politieke partijen., hetgeen verklaard waarom deze ellende alleen maar groter wordt.

Idem trouwens tegenwoordig met alle klimaat/stikstof flauwekul, alhoewel die op dit moment nog niet voor de totale maatschappelijk ontwrichting zorgen waar enorme concentraties niet geïntegreerde en huizen-zoekende asielzoekers voor zorgen. Dat komt dan wel weer zodra de gaskraan dicht gaat, en er alleen nog maar elektrisch gereden mag worden.

TheEgg | 01-02-22 | 11:48 | 4

@Ommezwaai | 01-02-22 | 11:51:
Dan moet de wet veranderd worden. ZOlang die is zoals die is blijven asieladvocaten de boel rekken om na jaren te roepen dat die "arme mensen" al te ingeburgerd zijn om terug te sturen.
Gewoon na 2e afwijzing de boel sluiten.

2voor12 | 01-02-22 | 11:59

@Bataafje | 01-02-22 | 11:59: Heel veel meer afwijzingen plegen, zodanig dat er uiteindelijk maximaal 10 personen per jaar binnenkomen. De 0,01% echte asielzoekers.

Grachus | 01-02-22 | 19:10
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Glazen-kaak | 01-02-22 | 11:46 | 1

Als we nou gewoon een andere bevolkingsgroep, bijvoorbeeld Palestijnen, hier massaal naartoe halen waarvan 90% in de bijstand komt, leven de Syriers hier niet meer relatief vaak in armoede. Probleem opgelost toch?

Selassie | 01-02-22 | 11:45

Nou eh, aan het werk dan luie flikkers!

pibasso | 01-02-22 | 11:45

Dat moet wel racisme zijn. Andere verklaring is ondenkbaar.

Kansenparel | 01-02-22 | 11:45

Een groot gevaar voor de Syriër is de Syriër. Maar Nederlanders zijn ook klootzakken.

RickTheDick | 01-02-22 | 11:45

Bijstand in NL is meer dan wat een apotheker in Syrië verdient.

Jos Tiebent | 01-02-22 | 11:44

Logisch, alle banen voor apothekers zijn inmiddels ingevuld. Maar ze blijven gewoon komen, tja...

Lompelul | 01-02-22 | 11:44

"Zo is het percentage huishoudens met een laag inkomen in Nederland gemiddeld 7,7 procent. ,,Als we kijken naar Utrecht is dat 9,6 procent, in de wijk Overvecht is het 20,2 procent, onder huishoudens met een Marokkaanse achtergrond in Overvecht 30,7 procent en onder Syriërs in die wijk zelfs 63,4 procent.”

In een grafiek in het AD is te zien dat Syriers het nog slechter doen dan Somaliërs en Eritreeërs. Nou, dan doe je het slecht, hoor.

Eerst - in 2015 - probeerde de asielindustrie ''ons'' te sussen met het gelogen 'narratief'(= lulverhaal) dat die Syrische vluchtelingen allemaal 'hoogopgeleid' waren. Toen ''wij'' er langzaam maar zeker achter kwamen dat eea met een korreltje zout genomen moest worden, veranderde de asielindustrie zijn narratief in: ja, ze zijn hoogopgeleid in vergelijking met bv Somaliërs. En nu blijkt dat nauwelijks verschillen van Somaliërs en Eritreeërs:

"De slechte financiële positie van de Syriërs komt doordat een flink deel van hen nog geen werk heeft gevonden, ook al zijn ze soms al meer dan vijf jaar in Nederland en ingeburgerd."

Wat iedereen al wist: zodra zij - en zij niet alleen - een verblijfsvergunning hebben gescoord en 'mogen' werken ("Maar het wrange is dat ze niet mogen werken zolang ze in de procedure zitten'', is altijd die potsierlijke klacht van de Gutmensch), verdwijnen ze allemaal linea recta in de bijstand, want ze kunnen niks, althans niet iets waar hier in een hightech kennis- en diensteneconomie vraag naar is.

,,Daarnaast hangt de lening die mensen bij DUO moeten afsluiten voor hun inburgering als een molensteen om hun nek: wie niet slaagt, moet dat geld uiteindelijk terug betalen.”

Ach, gossie, ook dat nog. Maar hoe groot is het percentage dan eigenlijk dat niet slaagt? Dat zou ik dan wel eens willen weten. Een tijd geleden kon je ook lezen dat veel louche taalinstituutjes - veelal van allochtonen - zo'n inburgeraar een laptop cadeau geven en dat die vervolgens geen lessen hoeft bij te wonen, als hij/zij het geld van die lening - ca €10.000, meen ik - maar inlevert bij het taalinstituutje.

En hoeveel van die lieden hebben we hier inmiddels?

"Het aantal Syriërs in Nederland steeg de afgelopen tien jaar van 11.000 naar 113.000."

En ze blijven komen, hè. Wanneer stopt deze asielwaanzin nou eindelijk eens? Wanneer wordt er nou eens een gedegen, onafhankelijk onderzoek uitgevoerd naar dat zg 'draagvlak', waarmee de asielindustrie en de boven-ons-gestelden voortdurend schermen, maar wat m.i. zo goed als non-existent is. Wanneer?

Dr_Johnson | 01-02-22 | 11:43 | 3

Ze denken in het land van melk en honing terecht te komen, maar klaarblijkelijk geraakt meer dan de helft aan de bedelstaf(!). Maar goed, als je lieden uit de middeleeuwen importeert is dat helemaal niet zo gek.

Ommezwaai | 01-02-22 | 11:48

Ik neem aan dat de criminele inkomsten niet meegenomen zijn. Of het witwassen. Of zoals de Overvecht kansenparels, de buit van de geldautomaten?

Atheist-Priest | 01-02-22 | 11:55

- wie niet slaagt, moet dat geld uiteindelijk terug betalen.”-
Lulkoek. Want als je geen betalingscapaciteit hebt, dan wordt die schuld kwijt gescholden.

En waarom moet Nederland €10.000,- per persoon subsidie geven om de taal te leren? Kunnen die hoogopgeleide migranten hun broeders niet gewoon helpen? Dacht u dat u in de verenigde Staten subsidie kreeg om Engels te leren? U zoekt het maar zelf uit

theo-is-dood | 01-02-22 | 14:45

Die 110.000 straatarme apothekers per jaar erbij: dat zou Alarmfase 1 moeten zijn in Den Haag. Alle pseudojourno’s zouden het kabinet schaakmat moeten zetten met harde feiten en de onmogelijke spagaat door het nijpende woningentekort. Nog los van het gebrek aan draagvlak.

Maar niets van dit alles. Stilte. Om Greet niet in de kaart te spelen omvolken we gewoon rapper dan ooit tevoren.

de Voorzittert | 01-02-22 | 11:43 | 2

Harde feiten telle niet in de politiek. Het gaat om beeldvorming. En daar is de politiek zeer bedreven in. Zo bedreven dat ze zelfs met aantoonbare keiharde leugens wegkomen.

Here's Freddy | 01-02-22 | 12:36

Dat is het definitieve einde van de verzorgingsstaat.

pibasso | 01-02-22 | 12:38

Maar het belangrijkste is toch , er is hier geen oorlog! Dat is toch ook wel wat waard voor de vluchtelingen. of is dat nu in een keer bijzaak?

zoalsikhetzeg | 01-02-22 | 11:42 | 2

Een burgeroorlog als gevolg van deze omvolking is een kwestie van tijd.

Toos Bevergeil | 01-02-22 | 11:58

@Toos Bevergeil | 01-02-22 | 11:58: Zo gauw Netflix effe een week uit de lucht is.

Slough | 01-02-22 | 12:20

En toch vind ik uitbetaling per 4 weken veel logischer. En overzichtelijker.

Leptob | 01-02-22 | 11:42 | 2

per week zou voor veel mensen nog beter zijn, minus de huur en zorgpremie.

King of the Oneliner | 01-02-22 | 11:56

@King of the Oneliner | 01-02-22 | 11:56: Ook zoiets wat al vele jaren geregeld had moeten zijn. Uitkeringen worden uitbetaald met inhouding van de huur en zorgkosten. Is tegenwoordig heel gemakkelijk te regelen.

Grachus | 01-02-22 | 19:05

Huh? Wacht even hoor, man, ik krijg hier haast hoofdpijn van. Dus je wilt zeggen dat het met scheepscontainers tegelijk importeren van achterlijk volk met middeleeuws gedachtegoed dat weigert Nederlands te spreken en het vrije Westen haat, nooit zullen werken maar wel 8 kinderen hebben, dat die dus aan het einde van hun geld nog een stukje maand over houden? Nou, sorry hoor, maar dat had niemand aan kunnen zien komen, en ik sta hier eerlijk gezegd echt helemaal paf van. Jeetje zeg. Dat had niemand kunnen denken. Het overkomt ons helaas weer.
Ik heb er verder geen onderzoek naar gedaan hoor, maar ik weet 100% zeker dat dit komt door racisme. Het is de schuld van de witte nederlander, want die moet hun gewoon geld geven. De Syriërs hebben Nederland namelijk bevrijd in '45.

Ceristimo | 01-02-22 | 11:39 | 9

@Glazen-kaak | 01-02-22 | 11:47: Sinds de Wilders arresten is "ras" alles, behalve wanneer het de autochtone bevolking betreft.

Glasgow Argus | 01-02-22 | 11:52

@Beste_Landgenoten | 01-02-22 | 11:44: Achterlijk: qua ontwikkeling loopt de gemiddelde 'asielzoeker' minstens een jaar of 10 achter. (Moeten we straks nog het woord gemiddeld gaan uitleggen...)
Middeleeuws gedachtegoed: iemand die de islamitische leer volgt, volgt een geschrift dat zélf aangeeft niet te mogen veranderen. Ofwel, van ontwikkeling (door nieuwe inzichten bijvoorbeeld) is per definitie verboten!.
Weigert Nederlands te spreken: U bent op de hoogte van hoe het op de Nederlandse taalcursussen verloopt?
Het vrije westen haat: ZIe islam. De islam heeft extreem veel moeite met verworven vrijheden voor bijvoorbeeld homoseksuelen.
Nooit werken: het percentage werkenden onder de benoemde groep is klein. Punt.
9 kinderen: ietwat overdreven. Het gemiddelde zal rond de 5 liggen (met inderdaad redelijke uitschieters naar boven, ter compensatie van de hoeveelheid 'alleenstaande jonge mannen')
Citaat 2 is een sarcastische 'reflectie'. Iets wat u geheel onbekend is.
Kortom, door feiten te noemen ben je racist?!
HMOké...

EEnzame SchizofrEEN | 01-02-22 | 12:09

Met 8 kinderen krijg je zoveel kinderbijslag dat 'in armoede leven' geeneens mogelijk is. Alleenstaande vrouwen krijgen het financieel vaak pas moeilijk als de kinderen de deur uitgaan.

Grachus | 01-02-22 | 19:02
▼ 6 antwoorden verborgen

Stop eens met dat rekenen in procenten in vergelijking met absolute aantallen. Anders krijg je volgende week te horen dat 110% in armoede leeft.

Jos Tiebent | 01-02-22 | 11:39

Het zijn schriftgeleerden.

BrutusBosch | 01-02-22 | 11:39

Maar ik lees net het verhaal van Merin (33) in de Telegraaf, die heeft al 3 jaar een relatie met een Afghaanse vluchteling en is het is hartstikke gezellig enzo. Hij werkt niet, maar oh wat is het toch zo'n leuke gast!

usb stok | 01-02-22 | 11:44

Ook zoiets... Al eeuwen langt slaan ze elkaar de hersens in daar en wij mogen keer op keer de brokken opruimen (lees: hordes vluchtelingen opvangen). Je zou toch zeggen dat dit uiteindelijk niet meer is op te brengen? Mark en Wopke zitten nu zo'n beetje in Kiev om de volgende stroom vluchtelingen binnen te harken. En aan een ieder die zegt dat je een landverrader bent als je emigreert, hier wil geen mens toch meer voor betalen?

Ommezwaai | 01-02-22 | 11:45

Toen ik dat meisje Akefi zag begreep ik plotseling waarom Peterr niet zo van Wilders hield.

Therapietje | 01-02-22 | 11:46

Je kan je voorstellen dat het ook lastig is om er tussen te komen. Er is werk genoeg, maar laaggeschoold werk is al lastiger te vinden. Het idee dat al die Syriërs apotheker zouden zijn, was toen ook al belachelijk natuurlijk. Maar ook al waren ze dat, dan is de taalbarrière gigantisch en dat geldt voor de meeste beroepen. Je kan techneut zijn, maar je moet wel met collega's en klanten kunnen praten.

Vanuit oogpunt van Syriërs zelf natuurlijk begrijpelijk om hier te komen. Hier zijn meer kansen, misschien niet voor zichzelf maar wel voor hun kinderen. Vanuit oogpunt van politiek hoogst twijfelachtig. Er is geen enkel plan en gevolgen voor woningmarkt e.d. zijn niet bekeken.

StiekemeBunzing | 01-02-22 | 11:36 | 4

Veel van dit soort mensen worden in kansarme wijken geplaatst en zullen hoogstwaarschijnlijk in het criminele circuit belanden.

Rdock | 01-02-22 | 11:40

@Rdock | 01-02-22 | 11:40: Allicht. In lommerrijke villawijken zitten ze niet te wachten op deze nieuwe buren. Ook niet als ze daar D66 stemmen.

Toos Bevergeil | 01-02-22 | 12:01

@TurpinDick | 01-02-22 | 11:39: Waarom denk je dat mensen 'de vaardigheden' niet op waarde kunnen schatten? Het is meer hoop dan werkelijkheid dat ze over hetzelfde niveau aan vaardigheden bezitten. Gemiddeld genomen is dat absoluut niet het geval, maar zitten ze daar ver onder. Het is momenteel zeer moeilijk om aan goede monteurs te komen. Was het al voor de Corona, maar zeker op dit moment zijn er veel quarantaine en ziekte gevallen onder monteurs.

Grachus | 01-02-22 | 18:57
▼ 1 antwoord verborgen

Een afgestudeerd fysicus runt hier een lokale snackbar maar zijn doel is voornamelijk dat zijn kinderen hier kunnen gaan studeren. Hij spreekt inmiddels prima Nederlands, maar zijn kroketten zijn niet te vreten.

TurpinDick | 01-02-22 | 11:35 | 1

Volgens mij komen alle snackbar kroketten uit dezelfde fabriek. Dus dan frituurt hij ze niet goed.

Kattie | 01-02-22 | 12:40

Als het je niet bevalt ga je maar lekker naar Syrië. Zei de Syriër tegen de Nederlander.

Hadena | 01-02-22 | 11:35

Vriendin van me had een huisje erbij gekocht van een "super aardige" Syrier. Bleek achteraf dat hij vlak voor de koop het lekkende-riool probleem had "opgelost" door de hele kruipruimte vol te storten met beton. De afvoer leegde onder het huis en dat ging zes maanden goed. Schade op hem verhalen blijkt niet makkelijk. Maar goed, wat zegt zo'n verhaal nu? Hij was succesvol ondernemer geworden, dat wel.

Beste_Landgenoten | 01-02-22 | 11:35 | 2

En het zegt dat die vriendin (en adviseurs-BLG?) erg dom zijn.

nuchterbekeken | 01-02-22 | 12:16

En maar zeggen dat die lui niet creatief zijn....

Here's Freddy | 01-02-22 | 12:41

Maar op televisie zie ik vaak geïntegreerde Syrische mensen die al best goed Nederlands kunnen spreken in een betrekkelijk korte tijd. In ieder geval een stuk beter dan sommige oudere generatie Turken die hier al vijftig jaar wonen.

Of geeft de televisie daarin ook een verdraaid beeld van de werkelijkheid? Ik wist dat een hoop nep was op televisie, maar blijkbaar gaat het toch een stuk minder goed dan het beeld wat ik tot nu toe bij Syriërs had.

Enige Syriër die ik ken had vijf kinderen in een paar jaar tijd en was daarnaast kapper. Op zich een aardige gast, maar dat hele bovengemiddeld voortplanten van die (nieuwe) mensen in dit overvolle land is zo kansloos.

Wybe Wabes Abbema | 01-02-22 | 11:34 | 4

Zal wel de divibokaal van de NOS zijn geweest.

Pios | 01-02-22 | 11:39

"Of geeft de televisie daarin ook een verdraaid beeld van de werkelijkheid?" Is dit een serieuze vraag of een rhetorische opmerking?

Grachus | 01-02-22 | 18:55
▼ 1 antwoord verborgen

Laat me raden, de autochtone Nederlander moet hier weer voor gaan bijlappen ?

Wijze uit het Oosten | 01-02-22 | 11:33 | 1

Uiteraard, het is immers op de een of andere manier de schuld van de witte Nederlanden dat die mensen er zo bij zitten.

matatwork | 01-02-22 | 11:37

De syriers zijn allemaal vrij recent naar NL gekomen. Dan is het niet zo raar dat zij en masse nog geen vermogen hebben opgebouwd.

3Xniks | 01-02-22 | 11:32 | 4

Oh ja dat is waar. Die zijn nu hard aan het werk om vermogen op te bouwen.

Waakvlam | 01-02-22 | 11:34

Dat vermogen staat nog gewoon op de bank in Syrië. Dat gaan ze hier natuurlijk niet aanspreken.

Grachus | 01-02-22 | 18:53
▼ 1 antwoord verborgen

Het grootste deel van Syrie is veilig gebied. Ik zou denken dat het land opnieuw opgebouwd kan worden door deze - hoogopgeleide - mensen. Ik vind het oprecht vervelend als deze vluchtelingen hier geen vetpot vinden. Helaas zie ik in de flat veel gevallen van armoede. Dat is ook bij autochtone Nederlanders.

El Rico Grande | 01-02-22 | 11:32 | 3

Wellicht kunnen die autochtone Nederlanders Nederland opbouwen door aan het werk te gaan, lol.

Rdock | 01-02-22 | 11:33

Precies. Eigen land opbouwen, waar de benzine vast geen 2.15 kost.

bqbq | 01-02-22 | 11:41

Google eens Trümmerfrauen

theo-is-dood | 01-02-22 | 14:49

Goh joh, het is toch wat! Hou maar vast je portemonnee, volgens dit kabinet en de volgende gaan de belastingen omhoog. En een nieuwe woning, helaas, die zijn voor de 'vluchtelingen'.

Thoth | 01-02-22 | 11:30

Het Nederlandse beleid deugt natuurlijk niet. Het is alleen maar gericht op zoveel mogelijk vluchtelingen hier naar toe halen. Als je hier eenmaal bent kijken ze niet meer naar je om. Je gaat eerst een kamp in, en na jaren zonder werk, douwen ze je in een sociale huurwoning in een achterstands en kansarme wijk, waar in de misdaad veel geld wordt verdiend. De kinderen gaan naar zwarte scholen, dus je moet als migrant sterk in je schoenen staan wil je wat van je leven maken. Beter is om de instroom te reguleren op basis wat je een vluchteling te bieden hebt en wat je als land nog aankan.

johnyl | 01-02-22 | 11:30 | 2

Is wat voor te zeggen. De kans om het te redden is heel laag. Waarom niet de status koppelen aan het succes waarmee werk gevonden wordt de eerste 5 jaar. Lukt het niet, dan geen permanente status meer.

Beste_Landgenoten | 01-02-22 | 11:39

Ik kan mij die verhalen van naief "links" Nederland nog zo goed herrineren: maar maar... de meesten hebben echt een goede opleiding en baan in Syrie. Zij komen juist om hier te werken... Ik lachte ze toen vierkant uit, en bij het lezen van dit bericht ben ik haast in staat om te huilen. Doet ons land mee aan de the voice of holland? Want het voelt alsof we elke dag weer onzedelijk worden betast.

tjongerschans | 01-02-22 | 11:29

De enige sector die weinig eisen stelt en waar goed te verdienen valt, is de misdaad. Dus het ligt nogal voor de hand dat de meesten daar hun inkomen gaan uithalen.

ChatBot | 01-02-22 | 11:28

Wat ik wel interessant vind is dat een Apotheker meer verdiend dan een ruimtevaartdeskundige. Dat laatste lijkt me toch iets van een andere orde, qua complexiteit. Zal wel iets met huidig gezondheidsbeleid te maken hebben.

Gladiator Fap | 01-02-22 | 11:28 | 7

Een 'ruimtevaartdeskundige' kan natuurlijk ook iemand zijn die Kijk-artikelen volschrijft, dat drukt het gemiddelde behoorlijk.. Als ESA engineer zal je wel meer verdienen.

Festen | 01-02-22 | 11:38

Een deskundige is net persé een kundige.

Mallenmoe | 01-02-22 | 11:42
▼ 4 antwoorden verborgen

''Waar betaalt ie nou zijn huur van''

Toetsenbordcomplex | 01-02-22 | 11:26 | 2

Je mag het ook al niet meer over de auto hebben.
Hoe de buurman, op papier directeur van meerdere BV-tjes, in onze straat waar de huizen echt niet boven de gemiddelde huizenprijs van 010 uitstijgt, drie nieuwe automobielen heeft kunnen bekostigen (gemiddelde prijs rond de ton)...
Ja, zakelijk. Maar alle alarmbellen staan hier te krijsen en knipperen.

EEnzame SchizofrEEN | 01-02-22 | 11:35

18 miljoen mensen kun je nooit in hun waarde laten.

gestoptmetroken | 01-02-22 | 11:49

Misschien komt het door een gebrek aan vaardigheden waardoor ze geen kans maken op de arbeidsmarkt?

Osdorpertje | 01-02-22 | 11:23 | 3

Nee, door racisme natuurlijk.

TurpinDick | 01-02-22 | 11:32

Er is in Nederland absoluut geen behoefte aan het soort vaardigheden dat deze mensen bezitten. Ik heb even gezocht op de vacaturesites maar helaas; geen plek voor schapenhoeder, geitenhoeder, scherpschutter, bom-expert...

EEnzame SchizofrEEN | 01-02-22 | 11:37

@EEnzame SchizofrEEN | 01-02-22 | 11:37: Die laatste twee categorien gaan we wel degelijk nodig hebben, voor het ontscherpen van de creaties van andere geimporteerde experts op dat gebied.

Gladiator Fap | 01-02-22 | 11:42

AD: 'Ze komen vaak in Nederland aan zonder (goede) opleiding, maar stoppen ook hier relatief vaak met hun opleiding en hebben daardoor geen startkwalificatie op de arbeidsmarkt'.
Heel simpel. Die mensen komen uit een heel andere wereld. Zonder westerse opleiding, zonder te begrijpen wat 'het vrije Westen' nou eigenlijk inhoudt, zonder er ook maar iets van te snappen, is het m.i. bijna onmogelijk om hier volwaardig mee te gaan doen. Als je op je 20e of later hier nog opnieuw naar de basisschool moet om van voor af aan te leren hoe we hier leven dan is het te laat. En al helemaal met een iq van 72. Dan is het te laat. We matchen gewoon niet.

Leptob | 01-02-22 | 11:23 | 3

Ow dacht heel even dat het over mijn vrouw ging

Waakvlam | 01-02-22 | 11:33

En hier gratis in relatieve armoede leven is toch een stuk aantrekkelijker dan met je inmiddels 6 kinderen in een shithole country te blijven.

gestoptmetroken | 01-02-22 | 11:52

Gaat een hoop richting Syrie denk ik.

Neuth | 01-02-22 | 11:22

Het gaat al jaren zo.

Onder het valse voorwendsel van 'humanitaire hulp geven' worden er tienduizenden straatarme mensen in NL gedúmpt en veroordeeld tot een leven lang van armoede in de bijstand, in een land wat zij niet kunnen en zullen begrijpen, omgeven door mensen die hen niet kunnen en zullen begrijpen.

Het is dieptriest dat men dit ziet als 'helpen'. Het is een vrij stuitend staaltje van neerbuigendheid jegens de medemens. In NL lopen er mássa's mensen rond die iedere buitenlander zien als een zielig aapje wat niets kan en wat levenslang 'geholpen' moet worden. Dat 'helpen' bestaat dan uit het equivalent van de beruchte "spiegeltjes en kraaltjes", het bestaat uit een paar grijpstuivers uit de bijstand pot en de voedselbank. De 'helpers' kijken tevreden naar zichzelf in de spiegel en beslissen dat zijn goed werk hebben verricht. Want het kán in hun optiek niet beter zijn in welk ander land dan ook, Nederland is het énige 'goede' land ter wereld.

Een stuitend neerbuigende houding.

Mijn vader presteerde het om op zijn 81ste te zeggen, toen wij een verjaardag hadden waar een 3de generatie Tunesische vriendin van ons bij was, en zodra zij de deur uit was hij vol oprechte bewondering opmerkte; "wat leuk dat jullie ZULKE vrienden hebben" Dat is dezelfde man die helemaal woedend werd toen ik hardop zei dat men niet zoveel van die import mafklappers naar NL moet halen. Dat was 'een schande' en hij wilde niet dat er in ZIJN huis zo over deze 'vluchtelingen' werd gesproken.

Het is zo dubbel en zo ingewikkeld voor sommige mensen. Ze hebben geen idee hoe diep racistisch en hoe verwerperlijk het is om individuen gek te maken met beloften over een gratis leven in het rijke Nederland. Hoe misdadig het is om al die mensen schaamteloos de worst voor hun neus te laten bungelen zodat ze hun leven wagen om naar hier te komen waar voor hen slechts een diepe, levenslange uitzichtloze teleurstelling wacht.

Ze zullen er nooit bij gaan horen. De voorgespiegelde wereld is niet te vergelijken met de echte stand van zaken hier.

En wat gaan deze mensen doen als ze de hele dag niks te doen hebben? Chagrijnen, bij elkaar hokken, rondkijken naar andere mensen die het wél goed hebben. Véél beter als dat zij het ooit zullen kunnen gaan hebben. Ze zullen jaloers worden, zich achtergesteld gaan voelen, zich gediscrimineerd gaan voelen, ontevreden worden. En dan? Er is geen plan B ook tenslotte. Iedereen mag binnen en als je er eenmaal bent mag je nooit meer worden weggestuurd. Dus minder zal het nooit meer worden. Steeds meer mensen in armoede wegstoppen in een betonnen bunker in de Bijlmer is geen 'hulp' geven maar de ordinaire bevrediging van een sadistisch genoegen. Zo. En nu koffie.

Dutchbeaurouge | 01-02-22 | 11:22 | 10

@Beste_Landgenoten | 01-02-22 | 11:42: Weet je hoeveel "consultants" er op dit gebied zijn? En wat de marges in dat vakgebied zijn? En vergeet ook niet dat het een goed alibi is voor zo'n beetje álles: zodra je iemand van racisme beticht, is het debat voorbij.

Gladiator Fap | 01-02-22 | 11:45

@Beste_Landgenoten | 01-02-22 | 11:24: Je bent een rijk land met uitstekende sociale voorzieningen en prima infrastructuur waardoor iedereen minimaal van een flatscreen en Miele kan genieten en je laat laat al vele jaren met de regelmaat van de klok vrijwel ongelimiteerd islamitische arme sloebers uit gewelddadige achterlijke islamitische shitholen binnen, dat is geen reclame?

Wiebenick | 01-02-22 | 12:30

@Beste_Landgenoten | 01-02-22 | 11:24: "We gaan ze halen". Al die vluchtelingen die moeiteloos het socio jargon van de Groenlinkse asieladvocaat gebruiken. Ze weten vanaf binnenkomst al meteen wat voor rechten ze allemaal hebben. Deze mensen worden vanaf het begin door de GL/D66'ers opgezet tegen Nederlanders want dat zijn toch maar racisten. En dat wordt direct met de mobiel naar het thuisland gecommuniceerd.

Grachus | 01-02-22 | 18:49
▼ 7 antwoorden verborgen

Geleerde, Russische Joden vertrokken naar Israël en werden met plezier taxichauffeur.
Één ding scheelt voor de Syriërs, heen hoop kosten worden betaald voor ze.
Zo houd je al gauw wat over.
Terug naar Syrië is ook een optie hè.

Ruimedenker | 01-02-22 | 11:21 | 5

@Beste_Landgenoten | 01-02-22 | 11:27:
Wetende dat ze een flinke stap terug moesten doen, vertrokken ze naar het voor hun “beloofde land”.
Ik zeg niet dat Syriërs lui zijn, maar ze kunnen toch niet verwachten dat ze 1,2,3 als arts aan de slag kunnen.

Ruimedenker | 01-02-22 | 11:46

Voor terugkeer hebben we ook een regeling hoor. De Remigratieregeling. Gratis geld tot aan je overlijden. Met vergoeding voor ziektekosten en verhuisvergoeding. Informatie op de site van de SVB

theo-is-dood | 01-02-22 | 14:53

@theo-is-dood | 01-02-22 | 14:53: Ik zou als ik straks naar het buitenland vertrek ook graag voor die regeling in aanmerking komen. Helaas blank en Nederlander dus ik mag verrotten van de Nederlandse overheid.

Grachus | 01-02-22 | 18:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien kunnen ze in de leer bij Nick Nogwat, gewoon herinneringen sparen.

John McClane | 01-02-22 | 11:18

Zolang er beperkingen zitten in wat wel en niet geregistreerd wordt en wat wel en niet mag worden meegewogen zijn dit soort gestuurde onderzoeken waardeloos. Alleen de signatuur van het onderzoeksbureau "Het Verwey-Jonker Instituut is onafhankelijk en geeft via onderzoek en expertise richting aan de oplossing van actuele maatschappelijke vraagstukken met het oog op een betere, vitale en stabiele samenleving." En de richting van de oplossing is ????

Zemko | 01-02-22 | 11:18 | 2

Wat de oplossing is weten we al 40 jaar, alleen gebeurt het niet.

HankHill | 01-02-22 | 11:21

Ik zou de socialisten van het Verwey-Jonker instituut nou niet echt onafhankelijk noemen....

Grachus | 01-02-22 | 18:44

Had graag gestort maar gister al m'n maandelijkse bijdrage aan dierenlot overgemaakt.

Cornelis12 | 01-02-22 | 11:17

Omslagstelsel AOW: elke belastingbetalende en werkende 'Nederlander' betaalt voor degene die een AOW krijgen. Dit komt onder druk te staan als er meer vegrijzing is dan werkend deel en/of niet deelnemen aan arbeidsparticipatie WW, Ziektwet, Wajong.
Kapitaaldekkingsstelsel Pensioenfonds: je bouwt zelf een vermogen op basis van je arbeidsverleden onafhankelijk van anderen.
Retorische vraag : zal het goed gaan op den duur in Nederland?
Daarnaast heeft de overheid Lubbers en Kok met de uitnamewet miljarden uit pensioenfonds ABP gehaald en wordt ABP momenteel niet geindexeerd . ABP is in dit opzichte ook nog handig om de overheidsbegroting uitgaven te dichten . Daarnaast zijn er destijds ook veel met de VUT gegaan

HetOorAakel | 01-02-22 | 11:17 | 1

Je vergeet nog dat ook de pensioenmaatschappijen tegenwoordig door Deugers bevolkt worden. ABP heeft zijn aandelen Shell eruit gegooid net voor ze 20% begonnen te stijgen. Heel veel plezier met jullie karige pensioen ambtenaren. De pensioenbeheerder heeft even mogen 'Deugstralen' ten koste van jullie geld. Zolang er geen rigoreuze grote schoonmaak (een operatie McCarthy tot de macht 10) bij de overheid plaatsvindt, zal elke beschikbare euro voor 'Deugglanzen' worden ingezet.

Grachus | 01-02-22 | 18:42

Islam en armoede zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Geen creativiteit.
Voor de rest boeit het me niet zoveel. Dan ga je toch lekker terug?
Hier sterven de zwervers op straat. Vind ik veel erger.

Opblaas_boot | 01-02-22 | 11:16

Armoede betekent nog niet dat je geen rijk leven kan hebben.

kroel | 01-02-22 | 11:16

Ja klopt wel. Bij ons zit in de buurt zit een AZC en omdat het een dorpje is babbelt toch iedereen wel met elkaar. Zo zitten daar nog steeds statushouders die geen woning kunnen krijgen, wel vaak zich het schompes werken voor minimum loon. Doorgaans een redelijke tot goede opleiding hebben.

Twee grote problemen. Hun diploma's worden hier niet erkend dus ze hebben meer aan hun zwemdiploma. Moeten dus weer naar school. En ze spreken toch ook, hoe hard ze het ook proberen, gebrekkig Nederlands (is ook een moeilijke taal). Vaak weer wel goed Engels en/of Frans. Ik heb meer hoop voor hun kinderen. Is doorgaans meestal zo met asielzoekers, denk maar aan de voormalig Joegoslaven e.d.. Overigens zijn er ook andere situaties hoor. Er zijn wel succesverhalen maar het gros zit in deeltijdbaantjes of komt helemaal niet aan de bak. Wat best triest is want de wil is er wel als ik het zo moet inschatten.

Verder doorgaans heel sympathiek volk trouwens voor alle lui hier die nog nooit een woordje gewisseld hebben met een Syriër of een andere nieuwkomer.

GrandMechantLoup | 01-02-22 | 11:16 | 12

@kokenrel | 01-02-22 | 12:07:

Het Syrische volk wilde Assad weg, wij wilden niet helpen. Obama (en NATO) en later Trump (en NATO) hebben ISIS verslagen, Poetin deed helemaal niets tegen ISIS, die was te druk bezig met woonwijken te bombarderen. Illegale wapenhandelaars uit vooral Oost-Europa (en zeker weten ook Rusland).

Feiten. Ze zijn belangrijker dan jouw "mening".

GrandMechantLoup | 01-02-22 | 12:25

@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 12:25: Vandaar ook die No-fly zones tegen Assad in zijn eigen land en de vele subsidies aan de terreurgroepen (Toyata's)..... Het hufterige optreden van de EU/NATO is de primaire oorzaak dat het zo uit de klauwen heeft kunnen lopen.

Grachus | 01-02-22 | 18:37

Goh, dan heb je echt veel geluk gehad. De Syrisch buren van mijn schoonmaakster hebben als dank voor het tijdelijk 3 maanden mogen wonen in een sociale huurwoning de woning van boven tot onder helemaal kaal gestript. Wat een ontiegelijk vreselijk asociaal volk is het toch.

Grachus | 01-02-22 | 18:39
▼ 9 antwoorden verborgen

Als je apotheker of arts was in Syrië ga je niet onder jouw niveau werken. Logisch. Dan beter een oetkering. De NPO zal vanavond het juiste verhaal vertellen inclusief geslaagde Syrier die het prima doet.

Pios | 01-02-22 | 11:15 | 11

@Pios | 01-02-22 | 11:37:

Denk dat de metselaar of timmerman meestal in Turkije of Libanon strandt. Diegenen die Europa bereiken zijn meestal de wat meer welvarende mensen.

GrandMechantLoup | 01-02-22 | 11:52

@Pios | 01-02-22 | 11:37:
Denk het niet. Toen er in hun eigen land genoeg te metselen en timmeren viel, vluchtten ze hals-over-kop naar het rijke Westen om daar ook niets te gaan doen.

gestoptmetroken | 01-02-22 | 12:02

@Opblaas_boot | 01-02-22 | 11:25: Die waarheid ligt helemaal niet in het midden. Met zoveel leugens, zoveel goed gepraat, zo vaak de kop in het zand stekend bij de NPO zal er nog geen 10% waarheid in zitten.

Grachus | 01-02-22 | 18:35
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik dacht dat apothekers echt minimaal het dubbele zouden verdienen. Niet dat ik vind dat zou moeten ofzo want zo'n boeiend beroep is het niet, maar ik dacht het gewoon.
Toch al wat geleerd vandaag.

C1O2 | 01-02-22 | 11:15

Als je geen nederlands spreekt en dat ook niet wil. Als je vijf keer per dag een half uur op een matje ligt te bidden. Als je als man geen vrouw als baas wil. Als je niet gewend bent met op tijd ergens komen.
Dan blijf je inderdaad in de bijstand hangen want geen werkgever zit op je te wachten.

2voor12 | 01-02-22 | 11:15 | 6

@2voor12 | 01-02-22 | 11:20:
Ja dat begint met de lessen Inburgering. Een door perverse prikkels gedreven systeem dat hele klassen aanmeldt voor ontheffing.

Duwbak_Linda | 01-02-22 | 11:30

@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 11:26:
Heb een jaar tussen en met die mensen gewerkt. Het zijn van huis uit allemaal ""ondernemers"". (groente naar markt brengen, koelkasten en radio's repareren, kappers heel veel kappers) Het is grotendeels een verloren generatie. We hebben dezelfde fout op een andere manier herhaald. Lichtpuntje is dat de kinderen het wel goed doen.

Duwbak_Linda | 01-02-22 | 11:36

Dat is het kuttige aan het hele verhaal. Je ziet met name de onderklasse uit die landen hierheen komen. Als je daar een redelijke middenklasser bent is er geen enkele reden om te vertrekken. Wij krijgen de (semi-) analfabeten. Degenen die wel wat kunnen gaan naar de VS.

Grachus | 01-02-22 | 18:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoogopgeleid volgens al die vluchtelingenorganisaties en goed te integreren. Voor de zoveelste keer hebben ze samen met hun politieke pilaren in het parlement de bevolking weer bedonderd.

In plaats van de nodige arbeidsmigranten om onze tekorten weg te werken is onze samenleving dankzij die organisaties weer een nieuwe onderklasse rijker.

Met uiteraard de daarbij behorende problematiek als criminaliteit en extra lasten voor de rest van de bevolking.

Bedankt vluchtelingenwerk en niet in de laatste plaats NPO en al die andere door de overheid gesubsidieerde of gefinancierde organisaties, die de bevolking inzake asielzoekers aldoor belazeren met desinformatie.

jochum1980 | 01-02-22 | 11:15 | 1

Hoogopgeleid is ook maar relatief. Als je in Syrie iets vergelijkbaars als ons HAVO-diploma hebt ben je daar relatief hoog opgeleid. Hier kan je er niks mee. Komt bij dat diploma's van daar, hier niet zomaar geldig zijn. Dus ook al zijn ze gekwalificeerd, ze mogen hier niet aan de slag zonder opnieuw een opleiding te volgen.

Beste_Landgenoten | 01-02-22 | 11:17

dat kan niet dit waren mensen vol met kansen en leergierigheid. het zal toch niet net zo als hier bij de plaatselijke supermarkt zijn dat er circa 12 jongeren gaan werken van Syrische afkomst maar dat er nog 2 overblijven na een half jaar? vast toeval dat bijna de volledige rest de oer hollandse blowende hangjeugd liep uit te hangen op de parkeerplaats van genoemde plaatselijke supermarkt?

Baksteenbakker | 01-02-22 | 11:13

Ach, alles beter dan een bom op je kind, toch? Een beetje armoede is dan klein bier. Al lijkt het erop dat afkomstig zijn uit een armoedig land geen garantie op een goed betaalde baan in Nederland geeft.

Beste_Landgenoten | 01-02-22 | 11:13 | 1

In Damascus en omstreken vielen geen bommen. Dit zijn gewoon lui die van de Nederlandse verzorgingsstaat willen profiteren. Net als de rest van de 2e en 3e wereld.

Grachus | 01-02-22 | 18:30

verdient een apotheker zo weinig??? ik geloof er geen reedt van. net als die andere salarissen. Neurochirurgen verdienen ook meer.

Auchie | 01-02-22 | 11:13

Buiten dat ze geen apotheker zijn geworden en meedragen binnen de samenleving, zitten ze vaak in de bijstand en vreten ze juist aan de verzorgingsstaat. Maar goed, dat is niet westerse immigratie in een notendop.

heldheino | 01-02-22 | 11:12

Armoede is wat je er van maakt.
In Nederland is het zuur om weinig tot geen geld te hebben, maar je hebt als je wil te eten en een dak boven je hoofd.
En als dat niet bevalt, ga je proberen om mee te draaien in de maatschappij die je gekozen hebt om in te leven.

Het leven is zwaar | 01-02-22 | 11:11

Leven in armoede, maar dan wel met bereikbare medische voorzieningen. Geen idee waarom, maar veel Syriërs vinden juist dat heel belangrijk.

Duwbak_Linda | 01-02-22 | 11:10

Wat ik niet begrijp is dat er, in dit geval, wel de afkomst mag worden benoemd. Want zielig.
Terwijl bij misdaad dit niet wordt gedaan. Dan is het gewoon een Rotterdammer, Amsterdammer, Groninger, etc.

Opblaas_boot | 01-02-22 | 11:10 | 1

'jongemannen'

Baksteenbakker | 01-02-22 | 11:15

Opvallend dat mensen uit islamitische landen er het slechtst vanaf komen. De cijfers kloppen niet denk ik, dit speelt FvD en de PVV in de kaart! Rassies!!1!

Sinterbikske | 01-02-22 | 11:10

Het aantal Syriërs in Nederland steeg sterk: van 11.665 in 2013 naar 113.026 in 2021. De concurrentie onder hen om werk te vinden als (huis)arts / tandarts is natuurlijk moordend. Nederland heeft geen behoefte aan 113.026 artsen en doktoren (Syrië overigens wel). Vandaar die hoge werkeloosheid en armoede.

johnyl | 01-02-22 | 11:08 | 3

Ze halen hun hierheen want 'beleid' en 'EU', maar ondertussen lopen ze wel die uitkeringen binnen te harken. Niet alleen hen, maar ook andere groepen mensen.

Adriel | 01-02-22 | 11:11

Heel Syrië is inmiddels leeg.

Is dit nog nieuws? | 01-02-22 | 11:36

@Is dit nog nieuws? | 01-02-22 | 11:36:
En diegene die er nog zitten lopen binnen door het uitkeringsgeld wat wordt getoucheerd, afkomstig van familieleden...

Ommezwaai | 01-02-22 | 11:41

Hoe betalen ze hun hypotheek dan? O nee, wacht...

Do-na-zi | 01-02-22 | 11:08

Definieer armoede, ze hadden niets waar ze vandaan komen ze hebben nu een huis etc etc etc maar leven in armoede? Ik mis iets.

Hellsmurfje | 01-02-22 | 11:07 | 3

In de woke maatschappij van nu zal het wel met het gevoel te maken hebben. Ik voel me arm dus ik ben arm. Dat je ondertussen veilig en warm in een gratis huis met gratis TV, Miele, enz. zit en elke maand een zak gratis geld krijgt heeft natuurlijk geen invloed op dat gevoel.

James Lastig | 01-02-22 | 11:11

Precies. Van het gebral door de SP over vermogensongijkheid word ik ook zo moe. Boeien dat een ander nog meer heeft.

Sinterbikske | 01-02-22 | 11:13

En als het niet genoeg is kunnen ze er zelf wat aan doen, Nederlands leren en werk zoeken. De banen liggen gvd voor het oprapen. Maar nee, de wil is er gewoon niet want ze vinden het wel prima zo.

Lompelul | 01-02-22 | 12:13

Opvang in eigen regio. Werd al in 1984 geroepen. Hadden we het maar gedaan.

Toede_Le_Dokie | 01-02-22 | 11:07 | 1

'We' wilden dat maar 'ze' (de politiek) doet het maar niet

Der Schnitzeljäger | 01-02-22 | 11:22

Ja logisch want vakantie vluchten naar Syrië zijn veel duurder en dan spreken we nog niet eens over cost of living. Mijn advies, niet meer naar Syrië op vakantie gaan of nog beter daar blijven.....

Blonde Nel | 01-02-22 | 11:06 | 1

Ja héé Nel! Heimwee is een serieuze zaak hoor!

keestelpro | 01-02-22 | 11:09

"De onderzoekers spreken van armoede als er sprake is van een inkomen op bijstandsniveau."
Ja. Hè hè. Slimmeriken.

Kameraansteker | 01-02-22 | 11:06 | 3

Met andere woorden: stop armoede, verhoog de uitkeringen.

keestelpro | 01-02-22 | 11:08

@keestelpro | 01-02-22 | 11:08:
Psies. Dat haal ik er ook uit. Nivelleren, uitkeringen omhoog, dat soort maatregelen.
Je moet er toch niet aan denken.

Kameraansteker | 01-02-22 | 11:19

Dus Nieuwspraak voor 'Syriers hebben vaker bijstand''.

Selassie | 01-02-22 | 11:42

Pech gehad. Kan er niet wakker van liggen.

Lorejas | 01-02-22 | 11:05 | 5

U heeft geen kinderen, neem ik dan maar aan?
De mini-schizo's hebben van jongs af aan te maken met racisme; de één werd al in de eerste van het VO ingeschat als Pools (want Nederlanders zitten hier niet op school (??)), de volgende heeft de mazzel erg lang te zijn maar krijgt daarom vooral op afstand opmerkingen over zijn 'blank zijn'.
Deze 'jongeren' zijn zich heel erg bewust van de voordeeltjes die 'anderen' krijgen en bereiden zich voort om dit land te verlaten. En zo zullen er meer zijn.
Zoals keistad al schreef: de zorg kan je straks afschrijven tenzij je extra bij kan leggen (marktwerking, tof toch?), steeds hogere belastingen voor de afnemende groep werkenden (exclusief de grootverdieners die politiek geëngageerd zijn), woningnood voor de autochtone bevolking, toenemende criminaliteit want de politie heeft minder personeel...
Het zou tijd worden dat juist meer mensen wakker worden én er wakker van liggen!

EEnzame SchizofrEEN | 01-02-22 | 11:54

Jezus... Ik lig niet wakker van de nieuwe zogenaamde armoede onder die groep. Als in pech gehad, beter je best doen, zoek het zelf maar uit. Neem aan dat jullie nou toch wel eens weten hoe ik tegenover migratie sta.

Lorejas | 01-02-22 | 12:41

@EEnzame SchizofrEEN | 01-02-22 | 11:54: Gaat toch niet gebeuren op de middellange termijn, dus de mini-schizo's zijn goed bezig! Voor onze kinderen en kleinkinderen ligt de toekomst niet in Nederland, maar elders. Degenen die achterblijven zullen hun hele leven lang een horige mogen zijn van de invasieve exoten.

Grachus | 01-02-22 | 18:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Dan moeten ze gaan werken. Hebben dik 4 jaar geleden hier een gezin gestopt, familie "toevallig" verspreid in andere appartementen door de straat want zo gaat dat. Maar werken ho maar, dik een jaar geleden een praatje gemaakt, in zeer gebrekkig Engels want Nederlands leren en Engels is ook niet nodig. Hadden we het over werken, maar nee hoor, werken zou hij (de man des huizes) niet doen. Waarom was de vraag? Alles was immers gratiez. Al 4 jaar lekker thuis hangen, beetje op straat hangen met de broers, nog geen dag gewerkt, geen woord Nederland maar wel de ene na de andere baby eruit poepen. Helaas geen verassing voor de mensen die hun hele leven al in de echte wereld wonen en leven.

Statix | 01-02-22 | 11:05 | 6

@Der Schnitzeljäger | 01-02-22 | 11:21: Ja gordijnen dicht, goeie, kan je zo de huizen en appartementen aanwijzen waar moslims wonen, altijd en continue de gordijnen dicht. En in het geval van een huis, een zwaar verwaarloosde voortuin.

Statix | 01-02-22 | 12:27

@Statix | 01-02-22 | 12:27: Dat zijn in veel gevallen de te verhuren huizen. Mannetje en vrouwtje gaan op papier scheiden. Oh oh wat zielig. Nou hier hebben jullie beiden een sociale huurwoning. Vrouwtje gaat terug naar de man en de verkregen extra woning wordt verhuurd aan illegalen. Bekende praktijk waar de Nederlandse overheid liever zijn kop in het zand voor steekt.

Grachus | 01-02-22 | 18:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Sinds de staat zelf vaccinaties verricht en straks ook pillen uitgeeft, zijn apothekers niet meer nodig.

Dubbelepunthoofd | 01-02-22 | 11:04

Vast nog even snel de Nederlandse taal aan het bijspijkeren en daarna zijn ze ready to go. En zijn ze beter dan onze eigen apothekers natuurlijk.

WodieBlumensind | 01-02-22 | 11:04

Syrieus?

keistad | 01-02-22 | 11:04

Meeste arme drommels belanden levenslang in de bijstand inderdaad. Oud nieuws.

Diederik_Ezel | 01-02-22 | 11:04 | 3

Armoede is voor velen een verdienmodel. Zeker als je daarbij ook nog eens kansloos bent vanwege taalachterstand en overgekwalificeerd (sic)

keestelpro | 01-02-22 | 11:07

"arme drommels"
Vele malen rijker dan in land van herkomst.

Is dit nog nieuws? | 01-02-22 | 11:35

@keestelpro | 01-02-22 | 11:07:

Je ziet vaker. De concurrentie op de arbeidsmarkt wil er nog wel eens toe leiden dat mensen terecht komen op een lager gekwalificeerde baan.

In feite is de stelling dat de Syriekanen overgekwalificeerd zijn voor de bijstand [X] onjuist.

Op de keeper beschouwd zijn ze voor bijstandsniveau zelfs ondergekwalificeerd.

Met een kruisje zetten in de GBA zijn ze opeens CEO van hun eigen subsidie b.v. met bijzondere emolumenten zoals daar zijn:
- gratis vakantie thuisland 2x/jaar
- vakantiehuis in thuisland
- real estate eigenaar thuisland
- gratis vakantie voor in thuisland wonende familieleden, plus kapper, kopvoddresser en eitjesbakker.
- gratis inrichting bedrijfspand (eigenwoning)
- grondbezitter thuisland
- communicatiespecialist tbv onderneming iom overheden.
- gezondheidszorgmanager voor de achterneef van de overbuurvrouw in thuisland, die een fiets mist om in zijn gebit te parkeren.

Dat zijn allemaal deftige verantwoordelijkheden waartoe men de opleidingskwalificaties niet bezit.

Het is me dan ook een raadsel waarom politieke partijen maar sollicitaties blijven uitsturen.

Het laatste wat je moet willen als land is een personeelsbezetting in de bijstand van vnl CEO's die niet op hun taken zijn toegerust.

Daar komt armoe van.
Ré-gering ondergekwalificeerd?

Milton_Styx | 01-02-22 | 12:16

Ze hebben in ieder geval wel een huis om arm in te zijn.

keestelpro | 01-02-22 | 11:03

Voortaan mogen ze als 'Janssen' solliciteren want nu is het pure discriminatie.

geheelvergeter | 01-02-22 | 11:03 | 1

Niet als Pfizer of Moderna?

ikworstelengadouchen | 01-02-22 | 11:05

Zal ook wel weer onze schuld zijn…

zwarte_weduwe | 01-02-22 | 11:03

Krijgen ze soms lagere uitkeringen dan al die andere geïmporteerde handophouders? Of zijn ze gewoon meer geld kwijt voor het onderhouden van hun eigen woning in Syrië?

2voor12 | 01-02-22 | 11:03 | 3

Vergeet de drie vakanties per jaar naar Syrië niet.
Dat kost ook financieel duur, qua geld.

James Lastig | 01-02-22 | 11:03

@James Lastig | 01-02-22 | 11:03:
Maar lijkt me toch dat al die asiel-afghanen die op vakantie waren in hun thuisland en met spoed opgehaald moesten worden duurder uit zijn want verder weg.
Anders moet KLM uitleg geven waarom een retour Damascus duurder is dan een retour Kabul.

2voor12 | 01-02-22 | 11:06

@2voor12 | 01-02-22 | 11:06: Waarschijnlijk geen landingsrechten in Afghanistan, maar wel in Damascus. Prijsverschillen worden niet door de kerosine bepaald, maar met name door die landingsrechten.

Grachus | 01-02-22 | 18:19

Het zal onze schuld wel weer zijn zeker?

James Lastig | 01-02-22 | 11:02 | 1

Nog meer erbij, dat gaat vast werken!

Calastir | 01-02-22 | 11:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl