Joe Biden verdedigt Europa met handjevol militairen tegen Russisch monsterleger
This! Is! 'MURICA!
Nou, we hebben het voor elkaar. De oorlog is bij voorbaat al gewonnen en Poetin siddert van angst in zijn Doema, want Joe Freedom Biden stelt dat er 8.500 Amerikaanse militairen klaarstaan voor inzet in Europa. Dus als Rusland met de 100.000 militairen die zich inmiddels bij de grens verzamelden besluit Europa binnen te walsen, dan kunnen deze 8.500 moordmachines al binnen vijf dagen in Europa zijn om als moderne Spartanen deze overweldigende overmacht tegen te houden. Dat zijn 8.500 gruwelijk mooie en gespierde Amerikanen die dat Russische monster eens daadkrachtig terug in zijn kooi duwen. En dat is dan nog afgezien van de 2 (TWEE!) F-35's die Nederland naar Bulgarije stuurt. Schaakmat Poetin! Doe daar nog maar eens wat tegen met je paar honderd jets. Nee, zolang de Russen geen blusschuim inzetten zijn ze kansloos tegen onze superieure luchtmacht die dankzij zijn overweldigende aantal gewoon van twee kanten tegelijk kan aanvallen. En mocht dat allemaal niet werken, dan kan Biden altijd nog zijn scheldkanon inzetten. Gaat u vooral rustig slapen, dit komt helemaal goed. U heeft niets te vrezen, want Sleepy Joe waakt over u.
Reaguursels
InloggenOok een geëmigreerde Rus vindt niet alles aan Poetin fantastisch. Weer een aardig artikel in de NRC, de krant voor D66 rechters en gearriveerde homoseksuele heren op leeftijd.
www.nrc.nl/nieuws/2022/01/24/poetin-k...
Wat weer een russofoob artikel. Een of andere Rus mag zich helemaal laten gaan in zijn negatieve typeringen van Poetin. De laatste verkiezingen hebben de Russen in Nederland massaal op hem gestemd.
Dat past dan weer niet in het haatplaatje van NRC. De NRC is echt een enge extremistische krant geworden. Ze polariseren dat het een lieve lust is.
@Graaier | 25-01-22 | 20:07: Hahahahaha. Jaja de Russen hebben massaal op hem gestemd. Was er feitelijk echt iets te kiezen dan? Elke serieuze oppositie zit achter de tralies. Ongelofelijk, die naïviteit bij sommige landgenoten. Het is bijna onvoorstelbaar.
En ach, wie NRC extremistisch vindt is echt helemaal de weg kwijt. In de bubbel. Ik vind dat treurig, dat fenomeen. Dat eerst normaal denkende types opeens knettergekke mafkezerij gaan aanhangen. Bijzonder!
Heroveren? Ehhh.
Verschroeide aarde,einde Napoleontische opmars.
Verschroeide aarde,einde Opmars Hitler.
Als iemand denkt dat de Russen ook maar iets van een eventuele militaire opmars maken?
Hallo….. BOEM BOEM Boing Boing!
Het is godvergeten januari,winter,koud,brrrrr!
Daarna februari vorst en dooi,blubber,veel,heeel veeelll bruine drab.
Maart? Idem.
April? Idem
Mei? Misschien 5 mei…..(ha ha ha)
Juni is een mooie datum om de Donbass symbolisch te versterken.
Goedendag verder stelletje .50 IQ-isten!
Joh, wat een leuk relativerend verhaal. Onderstreept met "good old Joe" in diverse
oorlogsuitrustingen. Amerika op zijn best.
Als ik zo de commentaren lees zijn er nog al wat reaguurders die graag oorlogspelletjes spelen vanachter hun keyboard. Met hun militair strategische analyses moeten ze wel de Russische generaals de schrik van hun leven bezorgen. Kennelijk spelen die nog steeds met pijl en boog...
Als de de NL generaals er ook zo over denken hebben die genoeg aan een ouwe Fokker om het Rusische Gevaar te keren. De overwinnaar heeft altijd gelijk...
Ik hoop eigenlijk dat de Russen het EU-monster en onze regering terug in hun kooi stoppen na genegeerde referenda, inlegvelletjes, onderste stenen, diversiteit, massaimmigratie en klimaattransities, en dan vergeet ik vast nog een aantal zaken. Helaas zal dat wel de definitieve opmaat zijn naar een EU leger, tenzij we zeg maar bevrijd worden door de Russen en dat zit er niet in, los van af dat nou een verbetering zou zijn. Het beste scenario is daarom dat er geen escalatie komt. Dan kan dat EU leger voorlopig mogelijk nog de ijskast in, naast die fles goede wodka.
Ik begrijp je.
Russen hebben nog nooit een land bevrijd. Bezet wel.
Beter idee. Als jij nu gewoon naar Rusland emigreert, dan hoeven wij niet ook door Poetin bevrijd worden.
De NAVO Quick Reaction Force is zo'n 40,000 man sterk plus best mooi spul. Er wordt dus weer lollig gedaan zonder de kennis te hebben. Met die 40,000 man kan je die 100,000 Russen een behoorlijke deuk geven zeker als je beseft dat Oekraïne na Frankrijk en Rusland het grootste leger in Europa heeft. Daarnaast hebben ze ook nog iets van 900,000 man met basic training die bewapend kunnen worden. Zonder slag of stoot zal het dus sowieso niet gaan. Inmiddels stuurt Tsjechië artillerie en is aan het nadenken of het troepen naar Oekraïne gaat sturen. Een goede move denk ik. Rusland zal toch van lotje getikt zijn om NAVO soldaten aan te vallen.
Oke dus als ik uw betoog goed lees hoeven die Russen alleen middels een blitzkrieg door de muur in Oekraïne te beuken en dan rijden ze in een keer door naar Amsterdam.
En persoonlijk lijkt t me niet zo'n goed idee zoveel landen bij dit 'conflict' te betrekken. De 1ste wereldoorlog hftbons toch geleerd dat dan pas echt de pleuris goed kan uitbreken. Dus zet die artillerie maar in een tweede verdedingslinie svp.
Wij sturen ouderwets troepen-in-den-vreemde entertainment; kerels in vrouwekleren.
@Flow82 | 25-01-22 | 17:50:
Als je het allemaal een beetje volgt dan weet je dat Zweden Gottland aan het bewapenen is. In theorie als de Russen daar hun Iskander raketten kan plaatsen is Noord Europa in feite vleugellam en kan Rusland met gemak de Baltische staten in nemen. Aan de Finnen en Polen zullen ze nog een zware dobber hebben maar daarna staan ze feitelijk in Kopenhagen en Amsterdam. Pas daarna wordt het echt lastig met de Duitsers, Amerikanen, Britten en Fransen. En zullen er ook zat versterkingen uit Zuid Europa naar het oosten en noorden optrekken. Maar als de Russen echt willen staan ze inderdaad in een paar dagen in Amsterdam. Niet lang. Dat dan weer wel. Maar toch.
@Theodorus.Goldbach | 25-01-22 | 18:01:
Is veel te ver rijden voor de Russen. Aanvoerlijnen door NAVO gebied en de Russen hebben geen loeger dat heel ver van huis zo ver wil rijden. Tijdens de Koude Oorlog stonden ze bij Hamburg zo ongeveer, toen was het in 2 dagen te doen geweest. Nu niet meer.
Europa kunnen ze nog wel hebben, maar zodra Putin China binnenvalt gaat hij het zwaar krijgen....
Plaatsen we wel wat BUK raketten daar? Vliegen er toestellen van Aeroflot rond daar?
Iedereen loopt maar te hoop dat Rusland niks voorstelt en dat de VS en Navo de Russen oprollen.
Moet toch echt hier aan denken:
www.youtube.com/watch?v=3OiYrRy3mzE
Oekraine heeft 250.000 man onder de wapens maar heeft een enorm groot land te verdedigen. Daarentegen, als de russen oekraine werkelijk (gedeeltelijk) bezetten dan zijn de 100.000 russische soldaten veel te klein als bezettingsmacht voor een uitgestrekt vijandelijk gebied. Bewapen de oekrainse pelotons met antitank raketten en drones en het word een nachtmerrie voor de criminelen in het kremlin.
100.000 is wel genoeg om de Krim vast te houden. Daar is het Poetin om te doen uiteindelijk. Die gaat echt zijn marine haven in de zwarte zee echt niet opgeven. En terecht.
@Rotterdammert1965 | 25-01-22 | 17:20:
Maar die heeft hij al dus wat is je punt? En die marinehaven had ie ook al met of zonder bezetting.
@panthoseen | 25-01-22 | 17:27: Ja precies. De huur van Sebastopol was met 50 jaar verlengd. Rotterdammert is erg vatbaar voor Russische propaganda. Rusland heeft overigens ook andere marinehavens in de Zwarte Zee. Raar dat juist veel ouderen die klaarblijkelijk niet zo scherp meer zijn Rusland op handen dragen en weigeren te zien dat Rusland ons haat en onze vijand is.
Dragen ze exosuits?
Zolang de NAVO niet van plan is Rusland onder de voet te lopen voldoet een relatief klein leger dat paraat staat aan de grenzen prima. Poetin haalt het niet in zijn hoofd om een NAVO-leger, hoe klein ook, aan te vallen, want dat betekent escalatie en zijn eigen kop. Daarom zijn 2 F35's op dit moment genoeg. Die dingen kunnen prima dienen als verkenningstoestel om de posities van de vliegtuigen en luchtverdediging van de Russen aan de Oekrainers door te geven. Met de van de Amerikanen ontvangen radar- en luchtverdedigingsapparatuur wordt het dan prijsschieten op de Russische vliegtuigen en tanks. Vanwege de overmacht kan `Poetin Oekraine innemen, maar wel tegen een gepaste, zeer hoge, prijs.
Ja klopt. Denk ook dat het een hele hoge prijs gaat worden. Voor beide partijen overigens. Russen zijn nogal berucht vanwege het feit dat ze gewoon alles platbombarderen met artillerie, MRLS en bommenwerpers. Ik heb wel eens zo'n training gezien maar er blijft niets staan. Volledige verschroeide aarde tactieken.
Hbbn ze geleerd vd Amerikanen zou ik zggn. Of bombarderen die zelden..?
@Flow82 | 25-01-22 | 17:52:
Amerikanen hebben al decennia de precisie munitie aangenomen als doctrine. Van bommenwerpers tot artillerie alles raakt het doelwit angstaanjagend precies. De Russen zijn nog niet zo ver. Die schieten gewoon alles kapot.
@Theodorus.Goldbach | 25-01-22 | 18:07:
M.a.w. als de Amerikanen burgerslachtoffers maken dan is dat bijna altijd foutieve Intel. In het geval van de Russen is het gewoon doctrine. Alles gaat kapot en het doelwit dus ook.
Er staan 100.000 Russische onderbetaalde soldaten klaar, en de vraag is zijn ze gemotiveerd? Rusland met een economie ter grootte van de Benelux. Ze hebben waarschijnlijk voor een week munitie. Doet me denken aan het Irakese leger dat in een paar dagen onder de voet werd gelopen. Maar het is allemaal afwachten.
Denk dat u zich daar echt in vergist.
@Rotterdammert1965 | 25-01-22 | 17:21: Munitie hebben ze zat maar het Russische leger is nog steeds grotendeels dienstplichtigen. Die staan er niet om bekend erg fanatiek te zijn bij kranige tegenstand. Hebben een laag moraal en daarbij zal het vechten tegen etnische Russen en Russisch taligen ze ook niet lekker zitten. Combineer dat met de beloofde keiharde sancties en het is nog maar heel erg de vraag of ze het volhouden.
De G.I. Joe foto is fantastisch. Maar Struikrover, die 8500 militairen waren allang in EU hoor.
Nee hoor, deze zitten in Amerika en zijn recent gemobiliseerd zodat ze binnen 5 dagen gevechtsklaar in Oost Europa kunnen zitten. Ook andere Amerikaanse en NAVO troepen in Europa zullen eerdaags wel gaan mobiliseren. De Tsjechen willen zelfs militairen naar Oekraïne sturen. Die kunnen zich nog goed herinneren hoe fijn het is leven onder een Russische bezettingsmacht.
Reee-spect your elders, Marshall-"hulp" deed dit niet, "gelijkschakelen" deed het wel.
Onder dwang van hongerdood van de hongerende geraamtes ondertekend door de toenmalige regeeringen van de zojuist op duitsland teruggewonnen souvereine naties.
Maar wel even vergeten dat je een batavier, zeeuw, fries, pool, hun, galliér of etrusk bent.
EINheitswurst sollen sie fressen!
En gij zijt EU-nukubu, onvervreemdbaar.
Vote joe plant.
Tevens kan de bank geen contanten meer ophoesten; "snel safe en simpel" is duur, duur, duur, geworden en vol net straatrisico, omdat de staatgesteunde speculant alle filialen heeft gesloten.
Mensen van wie buiten hun uitdrukkelijk verzoek alle naw op straat liggen willen vaak niet handelen met ongelovige computers; hun naw gaat computers geen flikker aan.
Vooral niet omdat juist de overheid schijt heeft en collaboreert met "marktleiders".
"Losse lippen veroorzaakt zinken van schippen".
Veel mensen zijn nog organisch geboren in een land dat zich altijd leugenachtig heeft geposteerd als vrij en onafhankeijk. Uit fokking boerenkool.
Echt waar meneer de uil?
Ik voel je, man. *snik*
Artikel in The Spectator over het masker van Biden www.spectator.co.uk/article/biden-s-m... Uit het artikel: "Het was in zekere zin een verfrissend moment van mentale opgewektheid van president Joe Biden. Op de vraag of hij dacht dat inflatie een 'politieke aansprakelijkheid' was, antwoordde de opperbevelhebber, de man die blijkbaar de waardigheid heeft teruggebracht naar het Oval Office: 'Nee. Het is een grote aanwinst. Meer inflatie. Wat een stomme klootzak.'
In zijn sarcasme - we hopen dat het dat was; we kunnen niet 100 procent zijn - de president erkende op zijn minst dat inflatie een echte zorg was. Zijn regering had maanden besteed aan het afwijzen van de kwestie als slechts een ‘voorbijgaande’ zorg.
Alle dingen zijn van voorbijgaande aard, denk ik. Neem het veelgeprezen fatsoen van Joe Biden; die eigenschap die hem blijkbaar het meest onderscheidde van Donald Trump. Dit is de man, weet je nog, die naar kantoor kwam en tegen zijn personeel zei: 'Ik maak geen grapje als ik dit zeg: als je ooit met me werkt en ik hoor dat je een ander met gebrek aan respect behandelt, praat dan met iemand neer, dat beloof ik je ik zal je ter plekke ontslaan... Ter plaatse. Geen Als, en of maar.'
In dat geval moet hij zichzelf waarschijnlijk ontslaan na de uitbarsting van gisteren. Maar dat zal hij niet. Want ondanks al het geklets over zijn integriteit, is Biden niet echt een geweldige kerel."
Zit je nou nog te piepen over die open mic van Joe? Het was dan ook een ultiem stupide vraag van die reporter en zelf opa Joe heeft er wel eens tabak van.
Het is een gedachte die bij mij de laatste 20 jaar zo nu & dan opduikt: 'Wees altijd voorbereid op een crisis'. En als die gedachte er weer eens is, denk is soms "Ach joh, je moet ook niet zo overdrijven".
En toch: van tijd tot tijd heb ik bijvoorbeeld de gewoonte om weer eens de bezem door mijn spullen te halen en een hoop meuk die ik niet (meer) gebruik, weg te gooien of op Marktplaats te dumpen. En elke keer kom ik dan weer die stapel dekens tegen die al sinds de jaren '80 of zo, in een kast liggen met anti-mottenstrips. En een stapel dikke, warme fleece-truien & hoodies die ik nooit draag en die er ook al tien, twintig jaar liggen. En elke keer beslis ik om ze toch maar te houden. Want: "Wees áltijd voorbereid op een crisis". Waarbij de stroom bijvoorbeeld uitvalt. En/of het gas. En je zult altijd zien dat zoiets gebeurt als het buiten 10 graden vriest.
Ik heb nooit de neiging gehad om zo ver te gaan als een echte 'prepper', maar er zijn tijden dat ik wel eens denk aan de aanschaf van een diesel-aggregaat, een petroleumstel, een flinke voorraad kaarsen of een stapel blikken met bruine bonen en corned beef, almede een voorraad Paracetamol.
Zo'n tijd is nu ook weer aangebroken.
Maar dan denk ik weer "Ach joh, overdrijf nou niet zo". Of, zoals mijn vader wel eens zei: "Je drijft over".
Maar eens zien of het gezeik, de waanzin en de dreiging die we de laatste tijd over ons heen krijgen, óók weer over drijft.
Intussen koester ik mijn dekens & fleece-truien.
Grote 5 cilinder 4WD. Grote en complete kampeeruitrusting en gasbranders.
Poetin heeft het moment om het westen uit te dagen goed gekozen; dat westen is tandeloos geworden door woke, door feminisering en door het blindstaren óp en geldsmijten náár luxe-problemen als CO2, stikstof, het muljeu en het klimaat.
Ter illustratie: onze militairen moeten oefenen. Dus onze gevechtspiloten ook. Die zijn met échte bommen aan het gooien op Vlieland. Maar kijk eens wie daar óók zijn: de jongens (of meisjes) van Bureau Geluidshinder. Om te kijken of die bommengooiers niet teveel herrie maken.
www.defensie.nl/actueel/nieuws/2022/0...
Zou Poetin óók een Bureau Geluidshinder hebben?
Het verbaast me nog dat er niet een activistisch clubje herpetologen moord & brand ligt te schreeuwen daar, vanwege de genocide op de zandhaphagedis en de rugtuf-pad.
Putin heeft duidelijk gewacht op de portefeuilleoverdracht naar Ollongren.
Op YouTube zijn vele Russischtalige vloggers te vinden (uit RU, maar ook uit Israel, Oekraïne en Turkije (waar vele Russinnen heen zijn getrouwd), maar geen een staat positief tegenover woke hersenverweking bij westerse bullies in welk gender ook.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-01-22 | 14:33:
Ze staan ook niet positief tegenover Rusland, ze willen allemaal verhuizen.
Je zal maar JSF piloot zijn en door je regering die oorlog ingestuurd worden. Zouden ze denken aan de films en series over de loopgravenoorlog waar men met de fluitjes de kling in werd gejaagd. Pistool tegen je achterhoofd, pfffiiiieeeet, hoppa de greppel uit en rennen maar.
@peterdh | 25-01-22 | 14:48:
Dan moet je geen JSF piloot worden.
de wereld is ook van de zandhaphagedis en de rugtuf-pad.
@peterdh | 25-01-22 | 14:48: Vrijwel elke militair in het leger is slechter af dan een JSF piloot.
"Poetin heeft het moment om het westen uit te dagen goed gekozen; dat westen is tandeloos geworden..."
The enemy attacks on two occasions.
1. When he is ready.
2. When you are not.
@quantumcollider | 25-01-22 | 15:19:
“Appear weak when you are strong, and strong when you are weak”
Rusland in een notedop.
@Stijlloze nick | 25-01-22 | 15:35:
"Als je een hamer hebt, lijkt alles een spijker."
Een land dat meer tanks heeft dan heel de rest van de wereld bij elkaar in een notedop.
@quantumcollider | 25-01-22 | 15:49:
Geen wonder dat niemand er wil wonen.
Linkse idealen?! moehahahaha! Dat beeld is al zo vaak lekgeprikt. Er is maar 1 ideaal dat is macht. Relifascisme en politieke danwel sociale bewegingen (trends) zijn niets meer dan stuurmiddelen voor de elite.
The enemy attacks on two occasions.
1. When he is ready.
2. When you are not.
Ach hou es op. Alsof iedereen hier een week mietje is geworden. En vergis je niet, de Russische jeugd zit ook de hele dag aan de Nintendo.
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 18:47:
Niet iedereen. Maar de mietjes maken wel het beleid. En de mietjes hebben ervoor gezorgd dat we niet zoveel tanks meer hebben.
De afgelopen dagen reden de landmacht-diepladers al af en aan op de A28 naar de Eemshaven.
Vol met voldoende zand om de koppen in te kunnen steken
Die F35's houden ze geen 2 weken in de lucht.
Als er een Rus bij omkomt volgen herstelbetalingen, de advokaten staan al klaar.
"Dus als Rusland met de 100.000 militairen die zich inmiddels bij de grens verzamelden besluit Europa binnen te walsen, dan kunnen deze 8.500 moordmachines al binnen vijf dagen in Europa zijn om als moderne Spartanen deze overweldigende overmacht tegen te houden."
Tsja, doe er maar schertsend over. Nou ja, doe ik ook, hoor. Maar feit is dat indien de NAVO en de VS bij een Russische inval van Oekraïne ''all out'' zouden gaan, Rusland verandert in één grote parkeerplaats; de Russen 'wouldn't stand a chance'' tegen de gigantische vuurkracht en hardware van het gecombineerde westen in de NAVO. Ze zouden zich waarschijnlijk gedwongen voelen om op te schalen naar nucleaire wapens.
Grote punt is natuurlijk: ''wij'' gaan niet meer ''all out''. De Amerikanen hebben verschillende zeperds gehaald - Vietnam, Irak, Afghanistan - die ze gigantische sommen geld en levens heeft gekost, dus die willen dat in principe niet meer, en de NAVO partners (grotendeels EU lidstaten) kunnen niet veel uitrichten zonder de VS.
Dat realiseert zo'n Poetin zich uiteraard terdege, en daarop is zijn bluf gebaseerd. En zelf ben ik geloof ik niet echt een haar beter, ben ik bang. Een echte grote oorlog tussen het westen en Rusland beangstigt mij. Ik hoop dat indien het toch misgaat in Oekraïne, wij in ieder geval met keiharde sancties Poetin toch heel erg pijn kunnen doen. Maar ik ben daar allerminst zeker van.
Tuurlijk... en Rusland heeft namelijk de afgelopen decennia met aargas- en oliegelden zijn krijgsmacht behoorlijk weten te updaten. En ze staan niet stijf van de electronica, dus wat minder snel kapot te krijgen. Rusland is de grootste olieproducerend land tegenwoordig. Daar dwergt Saudi-Arabië bij. En dat is kassa op dit moment. Om de sociale voorzieningen hoeft Putin zich niet druk te maken, die zijn er amper. Dus veel cashflow naar het Oosten.
@tis_wat | 25-01-22 | 14:14:
Nee. De VS staat op één, op plaats twee staat Saoedi-Arabië, dan pas volgt Rusland. En de grootste olievoorraden heeft Venezuela, waar de Russen ook een beetje beginnen te rommelen, las ik vorige week.
@tis_wat | 25-01-22 | 14:14:
Hoe kan het dat Rusland een BNP heeft kleiner dan Italie?
U heeft iets teveel westerse propaganda gekeken. Als Poetin wil walst ie in één ruk door vanuit Oekraine naar Zandvoort. En Biden gaat zeker niet all out op Poetin dan, omdat Washington dan óók een grote parkeerplaats is. Als puntje bij paaltje komt gaan er géén nukes vanuit de USA richting Rusland en een grondoorlog tegen het rode leger is per definitie kansloos.
@CamaroHans | 25-01-22 | 14:33:
over propaganda gesproken, wat een onzin. Leger vol zatlappen van een failed state, gaat doen wat het nooit eerder heeft gekund..
@CamaroHans | 25-01-22 | 14:33:
"gaan er géén nukes vanuit de USA richting Rusland"
Nee, want wat dat betreft geldt nog steeds de aloude MAD doctrine: mutual assured destruction.
Maar in een grote conventionele oorlog tegen de NAVO wordt dat machtige Rode Leger van jou aan alle kanten weggeblazen. En dan is het gevaar levensgroot dat Rusland wel naar de nucleaire optie grijpt.
@Dr_Johnson | 25-01-22 | 14:43:
Het rode leger bestaat niet meer toch? Of hebben ze allemaal rode konen van de drank..
@Stijlloze nick | 25-01-22 | 14:49:
Nou ja, ik nam even de term van CamaroHans over, maar je hebt denk ik gelijk; het Rode Leger is een term uit het communistische verleden van Rusland. Zo heb ik het ook nog steeds over de KGB, terwijl ik weet dat de geheime dienst van Rusland al vele jaren anders heet, GROe oid, of nog een andere term, maar je ziet het, dat zit nog steeds niet goed in mijn hoofd.
@CamaroHans | 25-01-22 | 14:33:
Ach nee. Een oorlog tussen Rusland en zelfs alleen de Europese NAVO-landen gaat hij niet winnen. Ook zonder de VS. Daar zijn heel aardige analyses van te vinden op internet, zoek maar eens op "Binkov's Battleground."
Woke, Me Too, BLM, LGBTQ-etc, Gender, Migranten Invasies, rutte met helm,
lange rijen voor coffeeshops, defensie eu: zwak, defensie usa: biden...
Wát gebeurt, denkt slim/sluwe Putin (ex-KGB) als ik ze eens een duwtje gaf?
PS. NL referendum uitspraak:" no Oekraïne" , maakte rutte lachend "yes"
van.
De vraag alleen is wat Poetin met al die gekken gaat doen in Europa als ie binnenvalt.
Silly Sil Simons gaat hem natuurlijk betichten van patriarchaat wit systemisch racisme.
Nou dat Poetin leren. Hij doet nou al in z'n broek.
Yeoman | 25-01-22 | 13:11,
Ex Hoofd KGB, Poetin is een Mastermind, dit leidde bij Obama en Hillary tot vele frustraties, Poetin is iedereen steeds een stap of 2 voor.
Hier kan die seniele Biden zeker niet tegenop.
@captain-caveman | 25-01-22 | 13:40,
Daar hebben ze volgens mij in Siberië genoeg plek over ?!
@Bad - Casey | 25-01-22 | 13:48:
Een mastermind ja hoor, hoe gaat het verder met Rusland dankzij dit genie? Stellen ze economisch of technologisch ene reet voor? Niemand wil in Rusland wonen, de Russen zelf willen dat niet eens. Land van corruptie en zatlappen.
Biden gaat Europa verdedigen? Dat doe ie toch om het duurbetaalde baantje van zijn zoon in de Oekraïne veilig te stellen.
www.voanews.com/a/power-of-siberia-2-... Rusland legt een tweede gaspijplijn naar China aan. Wie denkt dat RU wel verplicht is om richting de EU te kijken en te handelen, die moet opnieuw naar de schoolbanken van de geopolitiek. RU heeft zeer innige economische banden met China, waarbij China grif betaalt voor alles wat RU bezit. China heeft een 100x zo grote bevolking dan RU. Dat maakt dat RU diversiteit zoekt en ook banden met Duitsland wil. Maar de geopolitieke positie van RU is ijzersterk. Dankzij China is RU ook ijzersterk in IT en de lucratieve productie van wapentuig. Een van de eerste lessen van Romeinse legeraanvoerders is: onderschat de tegenstander niet, heb respekt voor de tegenstander. Het is nodig om je te verdiepen in de klassieken.
Hahaha. Denk je echt dat Poetin zo dom zou zijn om China als enige handelspartner te willen? Wat denk je dat China doet als het zoveel macht over Rusland heeft?
@* Il Principe * | 25-01-22 | 13:06: Een van de eerste lessen van Romeinse legeraanvoerders is: onderschat de tegenstander niet, heb respekt voor de tegenstander. Het is nodig om je te verdiepen in de klassieken.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-01-22 | 13:11:
Poetin is te slim om zichzelf een halsband om te doen en de riem aan Xi Jinping te geven. Dat heeft niets met onderschatten te maken. Om aan verdeel- en heerspolitiek te doen, zul je wel verschillende partners moeten hebben.
@* Il Principe * | 25-01-22 | 13:17: RU is ook bezig om via Vladivostok te kijken naar Japan. President Poetin is zelfs bereid om te praten over de paar bezette eilandjes in ruil voor hartelijke economische banden met Japan. Wat betreft Oekraïne: daar heeft RU interesse in getalenteerde jonge mensen. Zonder reclame te maken komen ze in grote aantallen (bron: Alex Brezhnev).
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-01-22 | 13:27
Dat laat wel zien hoe belangrijk het is dat Rusland zijn afzetmarkt vergroot in plaats van inkrimpt.
Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-01-22 | 13:02,
Beste, ik snap wat je bedoelt, maar valt dat ook niet onder 1 van de 10 regels van Sun Tzu ( De kunst van het oorlog voeren ) ?!
@Bad - Casey | 25-01-22 | 13:43: Het komt uiteindelijk neer op de gulden regel: "Wat gij wilt dat u niet geschiedt, doe dat ook een ander niet". Wanneer je wilt dat anderen respekt voor jou hebben, behandel ze dan met respekt. Rusland heeft in het Midden Oosten zowel met Israel als met de Arabieren zeer hartelijke banden. Waarom? Omdat ze een ieder met respekt benaderen en vervolgens respekt oogsten. Amerika houdt echter van bully-en en dan verbaast het niet wanneer Amerika zo goed als geen (uitgezonderd het schoothondje VK) vrienden heeft. Het is verbluffend om te zien dat India, China, Iran, en hoe langer hoe meer: Turkije, en ook Zuid Amerika niet alleen handelspartners maar ook strategische partners zijn van RU vanwege: wederzijds respekt.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-01-22 | 14:25:
Wat een flauwekul, die landen laten Rusland als een baksteen vallen als ze daarmee een betere band met de VS krijgen. En wat voor landen zijn dat ondemocratische shitholes, het draait niet om respect het draait om geld.
@Stijlloze nick | 25-01-22 | 14:52:
De VS??
@Stijlloze nick | 25-01-22 | 14:52: U houdt van bully-en, dat schreeuwt, blaft, spettert en braakt uit uw drekguursel. Ga zo door [citeert president Biden]!
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-01-22 | 15:26:
En jij houdt van wollig taalgebruik om jouw ongefundeerde onzin te maskeren, zo hebben we allemaal wat.
Ik denk dat ze allang een deal hebben met Rusland. Alleen jullie dienen nog voor de gek gehouden te worden om de economische malaise die dit met zich mee gaat brengen te accepteren. Het ligt niet aan de regeringen maar oorlog. Dus smeer je kont goed in. Ze gaan hard bonken.
In Oekraïne en Rusland gaan ze ervan dat Rusland de Donbass en de kuststrook rond de zee van Azov krijgt. Daar wonen ook nagenoeg alleen Russen, waarvan honderdduizenden of al zijn gevlucht naar Rusland of een Russisch paspoort op zak hebben. Daarnaast is het strategisch handig om de zee van Azov te hebben. De Krim heeft daarmee aansluiting bij Rusland en de watervoorziening van de Krim wordt geregeld. Rusland heeft verder heel veel geld in kas om het gebied weer op te bouwen. Daarnaast zullen er afspraken komen om een buffer te hebben langs de grens waar geen troepen komen. Dat is echter het probleem. De Amerikanen willen zo graag een conflict en stouwen wapens en geld richting de Oekraïne dat het voorzichtig opereren is voor de andere partijen. Tja, trigger happy Yankees voeren al twee eeuwen oorlogen tegen van alles en iedereen als ze denken dat er wat te halen is.
@Graaier | 25-01-22 | 13:17:
De VS heeft zich via het memorandum van Boedapest belooft zich in te spannen voor de veiligheid van Oekraïne.
@Graaier | 25-01-22 | 13:17: www.youtube.com/watch?v=AdCLfIQwegc Vakantie in de Krim
@Graaier | 25-01-22 | 13:17: Het blijven cowboys.
@* Il Principe * | 25-01-22 | 13:23: Yankees en beloften. Al vanaf het begin zijn de beloftes weinig waard. De Indianenstammen waren de eerste slachtoffers, de talloze beloften aan de Afghanen waren de laatste. Belofte van dood en verderf als je niet doet wat ze willen, die geldt dan wel weer.
@* Il Principe * | 25-01-22 | 13:23: dan kunnen ze beter wegblijven uit Oekraïne, veel beter voor de Oekraïeners. Zie in dit verband Joegoslavië, Afghanistan, Irak etc etc
@IkwilJinekwel | 25-01-22 | 13:37:
De hulp is ditmaal op verzoek van Oekraïne... Maakt nogal een verschil.
@ Graaier | 25-01-22 | 13:36:
Denk eens terug aan de tijd van het IJzeren Gordijn. Waar had je liever willen wonen? Waarom denk je dat de Oekraïense bevolking pro VS is?
@* Il Principe * | 25-01-22 | 13:42: De Oekraïnse bevolking bestaat niet. Het zijn voormalige nationalistisch Polen in het Westen en Russen in het Oosten. En die Russen wilden en willen liever bij Rusland horen. Het land is verdeeld tot op het bot en eigenlijk geen land.
En waarom willen we eigenlijk liever vriendjes zijn met Biden dan met Poetin?
Die vraag zou je eens in het voormalig Oostblok moeten stellen. Lees eens wat over de Praagse Lente.
@* Il Principe * | 25-01-22 | 13:04: En waarom moeten hij dat in de voormalige Oostblok vragen, wij wonen in Nederland en moeten onze eigen belangen behartigen dat doen die voormalige Oostblok landen ook zonder om te kijken wat goed voor jou is.
@NLgaatnaardeklote | 25-01-22 | 13:16:
In dat geval, vraag het de nabestaanden van de MH17 eens.
@* Il Principe * | 25-01-22 | 13:04: Ach ja zo kunnen we de wereld rondgaan en ieder land vragen hoe ze over de USA denken. Japan, Vietnam, Irak, Afghanistan, Syrie, Cuba, half Latijns Amerika. Of vraag het de nabestaanden van al die drone strikes.
Ik snap ook wel dat het kiezen tussen kwaden is, maar het Westen is zichzelf aan het verliezen aan woke & totalitair terreur met Canada en Australië voorop. In Amerika maakt een seniele incompetente trekpop de dienst uit en de bomfabrieken staan alweer vol enthousiasme te ronken om miljardenwinsten te genereren. Van de Chinezen hoeven we het ook niet te verwachten en Rusland is onze aangrenzende buurman met een hele hoop grondstoffen waar we als mak Europa nog heel veel jaren niet zonder gaan kunnen terwijl we ondertussen het groenste jongetje van de klas willen spelen.
@* Il Principe * | 25-01-22 | 13:24: En wtf heeft dat er nu weer mee te maken.
@* Il Principe * | 25-01-22 | 13:04: USA is al jaren een neergaande economie, wat eigenlijk niet meer te stoppen is. Daarentegen zijn China en Rusland landen die opkomen als economie. Ook kan je beter een goede buur hebben met ze. Ik ben zeer bekend met Rusland/Polen en Hongarije, al vanaf begin jaren '80 en heb met eigen ogen kunnen zien hoe alles verbeterd (kon ook niet slechter in veel gevallen). Maar Amerika kan niet eens een goede infrastructuur bijhouden, veel werkloosheid, steden die leeglopen, slechte leiderschap etc.
@tis_wat | 25-01-22 | 14:19:
Rusland is een oliestaatje met de omvang van de Benelux. Dat we ons door hen laten terroriseren is onbegrijpelijk. Als we ons wat beter organiseren als Europa zijnde, heeft Rusland geen schijn van kans.
Voor wat China en de VS betreft, daar heb je zeker een punt. Maar beide landen kennen een paar enorme uitdagingen de komende jaren. China heeft echt een probleem met de verouderende beroepsbevolking. Zou me niets verbazen als we nu peak-China zien en dat een Japanscenario wordt.
@tis_wat | 25-01-22 | 14:19: Huh....?? Alleen Apple is al meer waard dan heel Rusland. Behalve olie en gas heeft die negorij de wereld niets te bieden. Daarom is het ook geen cent waard en wordt het ook nooit wat. En verder moeten de Chinezen met hun hypergeïnfleerde krediet-economie oppassen dat ze Rusland niet achterna gaan.
8.500 provocatie-troepen
Omdat zelfstandige naties beschermd willen worden tegen een voormalig bezetter die dat weer van plan lijkt? Rare opmerking.
@Sytsevandekameleon | 25-01-22 | 12:57:
Zouden die ernaartoe moeten omdat de VS honderdduizend troepen aan de grenzen met Mexico en Canada samentrekt en aankondigt dat een oorlog dichtbij is?
Maar "wij" mogen net als de Russen toch ook troepen verplaatsen op ons eigen grondgebied? De Russen doen dat met 100.000 en zeggen dat wij niet moeten zeuren.
@Sytsevandekameleon | 25-01-22 | 13:05:
Invloed is wat anders dan decennialange bezetting. Vraag het anders de Polen eens.
@Sytsevandekameleon | 25-01-22 | 13:11: En Rusland gaat Oekraïne niet bezetten, daar hebben ze een veel te klein leger voor. Die inval komt er niet.
@Sytsevandekameleon | 25-01-22 | 13:11:
Tsja, historische grenzen blijven lastig. Zo bezetten de Belgen ook al een hele tijd een stuk Nederland.
@Sytsevandekameleon | 25-01-22 | 13:12:
Wellicht alleen een deel van de Oekraïne om bijvoorbeeld een landbrug met de Krim te krijgen.
@* Il Principe * | 25-01-22 | 13:13: Dat gaan we volgend jaar terugpakken, niet verder vertellen.
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 13:03: Op ons eigen grondgebied?
@* Il Principe * | 25-01-22 | 13:07: Of de Afghanen?
Tegen 100.000 provocatietroepen.
@* Il Principe * | 25-01-22 | 13:07:
Bezetting was de communistische partij, dat gedachtengoed wordt altijd verward met Russisch.
Dat waren gewoon polen
@enra | 25-01-22 | 15:20:
Tuurlijk joh. Kun jij eens plaatjes gaan Googelen op "prague 1968"
Onze regering heeft hun hand overspeelt. En waarom? Omdat ze met hun wegbezuinigd leger ook met de grote jongens willen meepraten. Oh nee toen wilden ze neutraal zijn. We hebben hier alleen geen Zwitserse bergen of een bankgeheim. Precies zoals toen in WO2. Witte waren toen ook alweer aan de macht, oh ja de liberalen van toen. Zelfverrijkers....
we zijn wel 1 van de grootste belastingparad... euh wasmachine voor witwassen en doorsluizen van dubieuze inkomsten van diverse bedrijven wereldwijd.
Guy de Maupassant heeft een verhaal over iemand die tot een gewapend duel wordt uitgedaagd. De man kan vanwege de spanning en hysterie over wat kan gaan gebeuren niet meer slapen. Ten leste pakt hij zijn pistool, richt dat op zichzelf en haalt de trekker over. Zo gek kan een mens zichzelf maken.
Eh, wil je daar een voorbeeld aan nemen, of wat bedoel je?
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 13:04: Aha, u doet een Droogstoppel. (Dat is een verwijzing naar Multatuli's literaire hoofdwerk).
Even over het tromgeroffel van het dappere departement van Mevrouw Ollongren: de Rotterdam drijft daar namens SNMG1 met heuse helikopters en landingsboten. Waarbij ze de bijbehorende Mariniers hebben vervangen door stafofficieren. De echte slopers. Vermoedelijk zijn die zwempdiplomainfanteristen één van de twee eenheden die nu staandebij zijn. Wat dus weer haaks staat op het toch al twijfelachtige nut van een LPD. in het hoogste geweldsspectrum.
Vanaf 1 april dus 2 F35's. Voor elk uur dat deze grandioze killer vliegt, moet er minstens 24 uur aan versleuteld worden. De motor niet meegerekend. Op de grond is de killratio van de voormalige JSF slechts 1:15. Er hadden dus eigenlijk 3 F35's die kant op gemoeten.
Verrassing er gaan er ook minmaal 3 ze stellen 2 operationele F35 ter beschikking voor QRA en dan moet je ten alle tijden met zijn 2-en zijn.
@Umberto die trotzoni | 25-01-22 | 12:51: Op basis van de beschikbare gegevens in het publieke domein kun je de inzetbaarheid van de (Nederlandse) F35 relatief eenvoudig op onthutsende wijze in een grafiek weergeven. Denkt u in termen van devaluatie van het begrip squadron. Binnen enkele weken is , bij wijze van spreken, een killratio van 1:1.000 ontoereikend.
Om over de hoofdtaak van de Nederlandse F35's nog maar te zwijgen. En nee, dat is niet Close Air Support. dat kan die geweldenaar namelijk niet op doelmatige wijze.
Wat wij ons in Europa moeten afvragen, is of wij Poetin (terug) in de armen van de Chinezen willen dwingen, en of we dat bondgenootschap zonder serieus leger wel aankunnen.
De minst kwade en meest voor de hand liggende optie is om Poetin te vriend te houden, door niet de Oekraine in de EU te annexeren. Dan zal hij weinig noodzaak meer zien om het binnen te vallen.
Daarmee blijft iedereen voorzien van gas, en kunnen we samen eens kijken of we dat misdadige totalitaire communistische regime eens verantwoordelijke kunnen houden voor de ellende die het de afgelopen twee jaar over de hele wereld heeft aangericht.
U moet kiezen: Tegen China of tegen Rusland?
Bedankt Chamberlain.
Maar zonder gekheid.. ik denk ook wel eens dat dat beter lijkt. Vergeet niet dat die Amerikanen geen haar beter zijn. Het zijn allemaal opportunisten. Wij zijn opgevoed in de Amerikaanse "invloedssfeer" en weten niet beter, maar de Russische (en Chinese) wereldvisie staat daar compleet haaks op. Ze zijn echt niet gek ook. Ze kijken naar een langere geschiedenis, terwijl het westen bij de dag leeft. Ik ben best bang voor China, eerlijk gezegd. Ze zijn meedogenloos en denken heel anders dan wij.
Europa komt er wat dat betreft het onnozelste vanaf in de huidige tijd. Wij zitten echt nog te slapen met z'n allen en zijn ongelofelijk naïef. Als we niet oppassen, vreten de Russen en de Amerikanen Europa gewoon tezamen op. Koop vast wat benzine en hout in, in elk geval, het wordt kouder..
Het is al superknap dat ze binnen 5 dagen 8500 troepen ter plaatse kunnen hebben, weet niet of iemand dat al is opgevallen. Is nogal wat namelijk: die mannen moeten even van huis en haard weggerukt worden, transport moet geregeld, Ukraine moet akkoord gaan, er moet kwartier gemaakt worden (waar laat je 8500 man?), ze hebben materieel nodig, tanks, raketten, vliegtuigen etc.
Ter illustratie: het COMPLETE INZETBARE DEEL van het Nederlandse leger is +/- 6000 man groot.
Dit zijn troepen die al op andere locaties gestationeerd zijn.
Dan doet Murica al veel meer dan wij kunnen. In Nederland denkt men nog steeds dat de wereldvrede is uitgebroken...
In Den Haag zal iedereen wel weer ''totaal verrast' zijn om ''de agressieve houding van dhr. Putin''. Wat een afgang, een situatie als dit kon de EU van mijlenver zien aankomen. Maar nee, laten we vooral geen Russisch gas kopen. Putin wachtte zijn kans af, want nu covid bijna ten einde is is het binnenlands-politiek gezien een puinhoop in de VS en Europese landen, krijgt gewoon nog een stukkie Oekraïne en als dank mogen we gas van hem kopen. Echt niet opa Joe daar een oorlog gaat beginnen, tenzij hij Europa tegen zich wil hebben.
Dat zijn kwartiermakers.
Wij kunnen ook alle groningers sturen, en dan alle gasbellen leegtrekken voor onze eigen bevolking! Wat je noemt een win-win-situatie!
Als een stel Spartanen dus....
Hoe schrijf je 'geitenpaadje' in het Russisch?
Graag 8500 man extra (m/v/x) naar Taiwan.
Wat heb je aan troepen op een eiland? Taiwan heeft raketten, vliegtuigen en boten nodig.
Och jee. is het weer zover dat een aantal poppetjes die al dan niet democratisch gekozen zijn hun spierballetjes willen tonen. Het volk wordt niks gevraagd, maar mag wel de lasten gaan dragen als het tot een oorlog komt.Doe eens normaal man.
Inderdaad, Nordstream 2 open, nu!
@NLgaatnaardeklote | 25-01-22 | 12:26: Wat dacht je van: Compleet van het Russisch gas af, nu! Als dit iets demonstreert, is dat we hopeloos afhankelijk zijn van een megalomane lul die droomt over de jaren '80, toen hij nog hoofd KGB was en Rusland nog een grootmacht.
@Homer P. Simpson | 25-01-22 | 12:41: Je laat zien aan welke kant jij staat. Ukraine of Rusland interesseert mij niet, beide geven niets om ons. Biden spreekt met dubbele tong. Ik, maar jij ook zijn dadelijk financieel de lul en dan maakt het niets uit of je afhankelijk bent van Russisch gas of gas uit de VS waar je om de 4 jaar maar moet kijken welke seniel aan de macht komt.
Duitsland en Rusland hebben elkaar nodig. Gas en Geld
De EU wil steeds groter worden, wel m.b.v. geld van de rijkere landen, en dacht dat Oekraïne een mooie aanwinst zou zijn.
Al jaren lopen ze daar te etteren dat die corrupte bende bij de EU moet horen.
Waanzinnig ,net zoals die vele oost Europese landen die ook nog moeten volgen.
En dat allemaal dankzij de grootheidswaanzin van die kliek daar.
En Rusland moet alles accepteren of ze worden ook EU lid gemaakt.
EU gaat anders meer en meer op RU lijken.
@sjef-van-iekel | 25-01-22 | 12:19:
Of beter de SU.
Precies de reden dat wij meer zouden moeten optrekken met de UK en Frankrijk. Duitsland is een hypocriet land dat "groen" roept, om daarna de kerncentrales uit te zetten, de bruinkool- en gascentrales aanzet, om vervolgens te gaan janken om Nordstream2. Het is -kortom- net Nederland, maar nog veel erger.
Doe mij Frankrijk of de UK maar: daar functioneert de democratie tenminste. (Soms tot hun eigen verbazing / Brexit).
Duitsers blijven Duitsers, vertrouw ze niet.
Timmermans moet ingrijpen, oorlog is niet zo goed voor het klimaat
Om nog maar te zwijgen over de aanvoer van vers voedsel.
Oorlog wordt niet meer op een slagveld gevoerd maar vanachter een bureau.
- Frans Timmermans
Ik las net dat bij afknijpen van gas de kolencentrales vol opgestookt moeten worden, anders zijn we binnen een paar weken de sjaak. Nog even los van het feit dat geen gas intensieve industrie nog gaat produceren. Dus 0% op groente en fruit wordt niet uitgesteld door belastingproblemen, maar door 0% productie. Putin kan ons letterlijk uithongeren.
Oorlog is uitstekend voor het klimaat, zo lang er maar veel doden vallen: Het klimaatprobleem wordt namelijk veroorzaakt door een teveel aan mensen.
Fankrijk en Duitsland, de voornaamste EU spelers hoor je niet en het gekef van Rutte en Hoekstra is zowel lachwekkend als beschamend.
Frankrijk is nogal gepikeerd over de inmenging van de USA in deze kwestie, zeker na het mislopen van een miljardenopdracht en uitsluiting van een Atlantisch Pact tussen VK/USA/AU.
Duitsland schakelt haar kerncentrales uit en schakelt over op meer gas.
Als Rusland de Donbass inpikt en een proxy-war in andere gebieden start in Oekraïne en de gaskraan even dichtzet of dreigt dicht te zetten, dan komt er ruimte voor onderhandelingen om Nordstream 2 te starten.
Europa hangt namelijk aan de gastiet van Rusland, de USA gaat dat echt niet volhouden met bootjes vloeibaar gas.
"Tankers vol vloeibaar gas naar Rotterdam, met één lading kun je 100.000 woningen jaar lang verwarmen."
www.pzc.nl/rotterdam/tankers-vol-vloe...
@Wattman | 25-01-22 | 12:18:
Moet je wel extra voor betalen voor dat schaliegas anders zouden ze naar Azië gaan.
@Louter Leuter | 25-01-22 | 12:23:
Dat wel maar je als je 2 bootjes per week laat komen en je hebt de opslagcapaciteit, kun je op termijn als Nederland onafhankelijk worden van Russisch gas.
Deze hele Oekraïne operette van Amerikaanse zijde heeft Duitsland en de Duitse politiek richting RU tot mikpunt. www.youtube.com/watch?v=6cIUrPuE8JI Het codewoord dat van Duitse zijde wordt gecommuniceerd naar RU is "respekt".
@Louter Leuter | 25-01-22 | 12:23: Ik denk eerder dat Biden daar achter zit met van kijk eens jullie hebben Rusland helemaal niet nodig.
@Wattman | 25-01-22 | 12:27: En dan ben je afhankelijk van gas uit de VS.
De US moet gasprobleem wel oplossen, anders drijven we recht in de armen van die neo-bolsjewiek. Dit is een wedstrijdje "wie heeft de langste" met grote inzet: bindt hij in, dan is het gedaan met de macht van Poetin, zowel in het binnen- als het buitenland. Valt hij succesvol aan: dan kan hij zijn corridor afdwingen, komt het status-quo van voor '90 terug, en herstart de koude oorlog.
Het is "nu" of "nooit" voor hem, denk ik, en "nooit" zou wel eens zeer ernstige consequenties kunnen hebben.
@Homer P. Simpson | 25-01-22 | 12:56: nooit = nu, excuus.
@Wattman | 25-01-22 | 12:27: ja, want Nederland is al 99% van de Europese bevolking, toch? De rest zal wel hout stoken, toch?
Nou ja,die 300 uber-getrainde Spartanen,trouens geholpen door grote groep Grieken/Atheners die ook bleven om te helpen (wat zelden wordt vermeld), lukte het ook bij Thermoplae.
Dus als het 8500 (Navy) Seals zijn samen met wat dappere Fransen/Engelsen/Bulgaren en zo,geef ik ons nog best een kleine kans.En vergeet vooral ook die 2 Nederlandse F-35's niet!
Nou, het lukte niet bij Thermopilae, ze gingen er allemaal aan.
Kijk, iemand die er net geen verstand heeft. Navy Seals en andere Spec Ops zijn geen supersoldaten die 10 keer zo effectief zijn als reguliere soldaten. Ze zijn erg goed getrained in specifieke taken maar ontberen hardware zoals artillerie, tanks en andere dingen die je in zo'n slag harder nodig hebt dan het vermogen om bijvoorbeeld hele lange marsen te kunnen doen.
Hahaha
Keek zojuist even op de Jeaup (een mens heeft soms eigenaardige bezigheden) en kom tot een trieste, dramatische conclusie: Die Timmerfrans is nu echt helemaal gek geworden: die hele Rusland-Ukraine toestand gaat om het klimaat!
Putin wil ons klimaat overnemen ?
Putin laat het al 2 dagen sneeuwen in Athene.
Zie: Milton_Styx | 25-01-22 | 11:47
Brussel hoeft zich er niet voor te verantwoorden dat energieprijzen zo hoog zijn door afschakelen nuuk-centrales in Duitsland, de volstrekt onstabiele leveringszekerheid van zonne- en windenergie en de kaalslag in noord-oost europese bossen tbv onze biomassa zwaargewicht "wetenschapper" Frenzke de Maximus Mendax.
Europees leger klinkt ineens minder raar he?
Veel Europese landen zijn al lid van de NAVO en oefenen geregeld met elkaar. Dat een aantal het vertikken -we noemen geen namen- om de NAVO-norm qua uitgaven te halen is een ander ding. Uiteraard wordt deze naïve, besluiteloze houding wel pijnlijk duidelijk nu Putin moeilijk gaat doen. Een EU-leger is dubbelop en heeft geen meerwaarde behalve dat het voor de Europese defensie-industrie goed kan zou uitpakken (lees: met name de Fransen).
Slapzak. Even wat dreiging en je gaat al gebukt voor Brussel.
Met volk zoals jou winnen we de oorlog niet.
een goed gefinancierd en gestructureerd Nederlands leger klinkt ineens minder raar he.
@de_wappieburger_ | 25-01-22 | 12:18: blijf dat toch bizar vinden. juist op militair gebied zouden alle neuzen toch makkelijk dezelfde kant op moeten kunnen, namelijk naar buiten toe gericht. Europa als geheel verdedigen is in ieders belang. Je kunt over alles twisten, tot accijnzen op sigaretten aan toe, maar militair zou het toch gewoon één groot samenspel moeten kunnen zijn?
Putin gaat niks doen.
Let maar op.
@jaja | 25-01-22 | 12:05: Dat is een aanname die ik neit zou doen. u onderschat de kracht van (RU) propaganda en het risco van geloofwaardigheid verliezen. Beter een oorlog verliezen dan je geloofwaardigheid gaat voor veel autocraten/politici op.
Fouten toegeven? Putin is rutte niet!
Jij bent gek. Ukraine is niet de achtertuin Putin. Een achtertuin impliceert bezit. Ukraine is niet van Rusland en de oostelijke provincies ook niet. Dat er Russen wonen is jammer, maar dan zou Erdogan Nederland ook kunnen aanvallenn omdat er hier een miljoen Turken wonen. Ukraine is een zelfstandig land. Lidmaatschap van de NAVO mag het zelf bepalen en daar heeft Rusland niets over te zeggen. Als de Russen niet zo te keer waren gegaan in Ukraine, had het land misschien de aansluiting bij het westen niet gezocht. Rusland is de "bully" die hier opeens slachtoffer is?
@Mokum Kosher | 25-01-22 | 12:23: U bent gekker en gekst. President Poetin wil een anderhalve meter zone tussen de NAVO en RU. Die anderhalve meter zone heet 'grensgebied' oftewel: Oekraïne. Wat wilt u? Wel of niet anderhalve meter afstandhouden?
@paost712 | 25-01-22 | 12:11:
Natuurlijk is dat een veronderstelling.
Net zo als jij heb ik ook geen glazenbol.
Maar als hij het wel doet zou dat uitermate dom zijn.
Vanwege het feit dat dan geen enkel land meer gas van hem koopt, en dan gaat Rusland failliet.
@jaja | 25-01-22 | 12:33: Koekelt u maar eens 'Siberia I & II' en dan leest u over de gaspijplijnen naar China. Rusland gaat niet failliet, Rusland bezit binnenkort de gascarrousel waar de NAM in Groningen van droomde... Zonder kernenergie gaat Nederland failliet.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-01-22 | 12:37:
Nu leer je me iets nieuws.
Exporteert Rusland gas naar China?
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-01-22 | 12:33:
Een rare gedachte, dat een land een buurland mag gebruiken als bufferzone. Dat is toch een totaal bezopen idee? We leven niet meer in de Middeleeuwen. Wat wil Rusland dan met die "bufferzone"? Overal landmijnen leggen, alle bomen kappen voor een vrij schootsveld? Een menselijk schild bestaande uit miljoenen Oekrainers. En dan de grote vraag: Wat vinden de Oekriners er zelf van, om bufferzone van Rusland te zijn? Zullen we het eerst aan de Oekrainers zelf vragen?
Met dit soort plaatjes blijft GS een magneet voor wappies, in dit geval Putinfanboys. Het levert in ieder geval weer veel reacties op. I see what you did there....
Ik had overigens meer respect voor ivermectineslikkers, die deden alleen zichzelf kwaad. Putinfans zijn in potentie gevaarlijke idioten, die een mogelijke Russische invasie in een soeverein land 'terecht" vinden.
Hoe noem je mensen met een koude oorlog syndroom?
Soeverijn, of niet. Het land moet zijn eigen boontjes doppen.
Nou niet terecht wat ik zo her en der lees. Wel dat het aan Oekraïne en Rusland is. Wij hebben er niets te zoeken. Zo sta ik er in. We gaan nu ook niet Burkina Faso en Somalië en zo bevrijden van allerlei ellende.
Hopelijk geen oorlog want uiteindelijk alleen maar verliezers.
Ik denk ook dat je reeel naar de situatie moet kijken. Er zijn nu eenmaal machtsblokken en die oefenen macht uit. Rusland doet dat inderdaad. De VS, de EU, China echter ook. Rusland speelt hoog spel en wil de boel instabiel houden in Oekraïne is mijn indruk. De oorlogsretoriek wordt echter ook door de VS ingezet en vertrouw ik ook niet helemaal.
Het sentiment van een oprukkende NAVO snap ik wel. Het is altijd wel een open zenuw voor de Russen geweest, kijk maar eens op een globe hoe de boel in hun optiek er uit ziet. Of een landkaart met de Noordpool of Rusland centraal.
Het dubbele is dat je vanuit westerse optiek kan stellen dat landen zelf bepalen waar ze bij horen. Is dat niet in VS/EU belang dan zie je ook dat dit niet nageleefd wordt.
Uiteindelijk is Oekraïne denk ik meer gebaar bij een NAVO die zich toch wat op afstand houdt van Rusland.
Iets met wit garen o.d.
Misschien eerst eens wat lezen over dit onderwerp.
Daar is het frame weer. Volg je niet de lijn van Bob (en de NAVO), heb je een ander narratief, ben je bent meteen een Putin-fanboy. En ze zijn nog gevaarlijke idioten ook.. Nog gevaarlijker dan ongevaccineerden zelfs..
Snel invoeren, een verplichte QR voor politieke opvattingen, redt de maatschappij!
Soeverein laat me niet lachen
Struikrover vergeet even dat Oekraïne ook gewoon 250.000 strijders heeft klaar staan. Die Russen kunnen en zullen echt niks beginnen.
Biden krijgt een beetje tegengas van slechts 1 zender, de rest likt zijn achterste.
En nog schelden tegen die ene kritische journalist van FOX news.
Die gewoon een heel relevante vraag stelde.
hahaha - Foxnews is entertainment. Dat roepen ze zelf ook als ze worden aangepakt voor fakenews.
@BobDobalina | 25-01-22 | 12:03:
Verfrissend tegenover de rest en trouwens ook lang niet zulke oorlogshitsers als CNN.
Fox is fearporn zender voor de republikeinen. Valt niet serieus te nemen als kritiek.
@Itastijl | 25-01-22 | 12:59:
Nog steeds beter dan CNN, want dat is fapmateriaal voor de woke.
Als we nou nog de 129 Afdva hadden met hun M572's en MGM- 52's...
Fijn zeg zo'n nieuwe Amerikaanse president.
Hij oogt jong.
Als je het niet zou weten denk je dat hij 18 is.
Veel leden van zijn kabinet komen rechtstreeks uit de militaire industrie dus kon je er op wachten dat er weer een oorlog gestart moest worden.
Het is natuurlijk wel onwijs knap!
Meer dan 75 jaar hebben het Westen en het Oosten min of meer een status quo weten te handhaven met als dieptepunt in de onderlinge relatie: De Cubaanse raketcrisis.
De seniele oude, aan kinderen ruikende, en handtastelijke viespeuk Biden, regelt binnen een jaar een crisis die volgens de experts van Clingendael binnen nu en de komende 7 tot 10 dagen zo'n beetje kan leiden tot WW3...
O, en dan even een vraag van een vriend:
Over WW2 mogen we het niet meer hebben, is WW3 wel geaccepteerd?
"8500 militairen". Maar dus wel MET kontschoppende state-of-the-art spullen. Het Nederlandse defensie apparaat zwaait met verlanglijstjes en/of de Peggoldvlag met "pang pang" er op.
Sterker nog ze gaan de Oekraïne bevrijden met let wel twéé F16 toestellen, nou dat zal ze leren!
@aardv@rk | 25-01-22 | 11:59: Je bedoelt F35, de Joint Strike Fighters, de F16 is al een tijdje out of service.
Nadat ze hun eigen schoenen gekocht hebben.
@carlover12 | 25-01-22 | 12:01: ja klopt wat je zegt excuses daarvoor ik zou de indruk wekken dat het nog beroerder is dan het al was..
@carlover12 | 25-01-22 | 12:01: Nou, volgens mij hebben we nu 4 F-35's en zijn de F-16 squadrons nog gewoon operationeel hoor...
@aardv@rk | 25-01-22 | 11:59: Nou die niet bestaande F16's van jou gaan hier aardig te keer in Volkel, herrie zat
@Homer P. Simpson | 25-01-22 | 12:58: Geloof al 25 F35
NL heeft zeer goed opgeleide en getrainde militairen met heel goed materiaal. Die 2 F35's die wij sturen wil je echt niet tegen je hebben. Is state of the art. Alleen jammer dat we onze tankbataljons geheel vrijwel geheel ontmanteld hebben. Ooit hadden we ca. 1.000 Leopard 2 tanks. De schrik van de tanks. Nu nog slechts 18, geleaset van Duitsland in een gecombineerd Nederlands Duits bataljon.
Waar is de initiator Guy?
In zijn schuilkelder?
het was Guy toch alleen te doen om de winning van schaliegas in Oekraine heel toevallig heeft ie daarin nogal wat belangen net als de zoon van Biden overigens die voor een Oekraïens energiebedrijf werkte die met schaliegas bezig was. En natuurlijk was Shell ook van de partij, toevallig allemaal?
In Oekraine ken ik 6 Olga's.
Ze zijn alle 8 even leuk...
Op zich was ik wel blij dat Trump de verkiezingen had verloren, maar als we daarvoor een demente (in ver gevorderd stadium) dorpsgek er voor terug krijgen... kom op zeg, de man is 80 jaar, die moet gaan klaverjassen met nog meer demente dorpsgekken.
80 Jaar oud maar nog wel druk met de zakelijke belangen van zijn corrupte drugsverslaafde zoon in Oekraïne te verdedigen.
Ik geef het je te doen.
@Wortelsaus | 25-01-22 | 12:05: Ja right. Ze gaan helemaal mee in het verhaal dat inflatie goed is voor de minima en wel eens slecht kon zijn voor de rijken… Maar droom lekker verder.
met democraat Obama en mevr. Clinton was het al bijna oorlog met de russen om Syrie, toen Trump er zat was het even rustig en nu is democraat Biden aan de macht en is het weer gekloot met die russen.
Oekraine is een instabiel land. Eenmaal lid van de NATO kan ze Rusland treiteren dat op enig moment niet anders kan dan Oekraine deels binnenvallen. Dan treedt de NATO-doctrine in werking ("een aanval op ons allen"). En dat wil niemand. Ondertussen probeert iedereen er een slaatje uit te slaan. Die wij mogen betalen.
Ik hou helemaal niet van sla.
Die slaatje.
Als Poetin Mark Rutte (met helm op) heeft gezien zal hij wel eieren voor zijn geld kiezen.
Heb je Rutte ooit zonder helm gezien?
Die eieren worden nu juist gelegd in de kippenfarms in Oekraïne die door de EU gesubsidieerd zijn.
Volgende subsidie-fail, ontbijt voor "de vijand" financieren. Zo kennen we Brussel weer.
Op onze vriendschap dan maar.
images0.persgroep.net/rcs/QKrDn_d8nTS...
images0.persgroep.net/rcs/ilKuiwNgZzx...
Heeft u de gaskraan in huis al dichtgedraaid?
Nederland uit de EU, grenzen dicht en volop protectionisme.
Klaar met het gezeik van shithole countries, Rusland inclusief.
@Wortelsaus | 25-01-22 | 11:51: We kunnen hier toch een 2e Kaliningrad van Rusland worden. Dat zou pas een grap zijn.
@Wortelsaus | 25-01-22 | 11:51:
Door Biden te aanbidden rommelen we ons een oorlog in.
Wat wil je precies beschermen ? De enige handel die je dan nog doet is op de kaasmarkt
Is al bekend hoeveel Oekraïners ooit een ei hebben gebakken voor het Nederlands personeel aldaar?
Luchtbrug! We gaan ze halen!
@Lorejas | 25-01-22 | 11:50:
Nee ze moeten met de trein, want CO2.
Ze hebben wel hun chloorkippen aan nederlanders daar verkocht dus die kippenboeren komen hier ook heen.
Tja, als je als NAVO zijnde de schutting van je tuin steeds verder verplaatst richting Rusland kun je er op wachten dat er een keer gezeik van komt
Sodejus Milton, ik hoop het niet want zowel de EU en Biden grossieren in fails.
Kop. Spijker. Raak.
Zo jammer dat heel veel mensen dat niet inzien, voorgelogen door de media.
@Graaier | 25-01-22 | 11:52: ik geloof dat Trump de enige president in de historie geweest is die geen oorlogen wilde, behalve tegen terrorisme. Geef hem eens ongelijk.
@JamesYounger | 25-01-22 | 11:59: Dat denk ik niet nee. Duitsland heeft Nordstream 2 echt heel hard nodig na de mislukte Energiewende.
NLD heeft geen defensie meer. Kapot bezuinigd door onze linkse vertegenwoordigers. Veel kritiek op de VS, maar die zetten wel meteen 8500 militairen met volledige uitrusting etc klaar. Dat zie ik de gehele EU nog niet doen.... gewoon omdat zoiets maanden duurt...... omdat ze eerst moeten vergaderen...... dan alle schuurtje moeten afstruinen of daar nog wat bruikbaars ligt
Wees blij dat de EU dat niet kan doen.
Laatste stukje soevereiniteit.
Met een paar dozijn tanks en een paar duizend scooter-soldaatjes begin je ook niet zoveel.
Met het vertrek van GB heeft de EU een flink jasje uitgedaan qua potentiele slagkracht. De Fransen hebben best wat spullen maar Frankrijk en oorlog voeren is historisch bezien niet echt een gelukkige combinatie.
100k dronken russen tegen 8500 schietgrage psychopaten... ben benieuwd.
Kogelfabrikanten wrijven zich in de handen.
1 minuut werk voor de Russen. Slok wodka, knallen en terug aan de wodka.
Wolt ihr den totalen krieg.
Nou nee eigenlijk niet ,misschien de buren wel maar zijn met vakantie.
Guy en franse zijn nog vrij ,die willen wel.
Laten we Oekraïne opdelen in oost en west. De Djnepr als grens. Na een paar decennia willen ze verenigd worden en kiest Rusland eieren voor zijn geld.
geniaal!, is al eens eerder gedaan.
Lol @fotosoep!
Beetje zoals als Nederland zeg maar. Ook hier is de oppositie uitgeschakeld door de coalitie gesteund in de kamer door 76 ja-knikkers. Trump is wel de eerste USA President die geen oorlog is begonnen en dat is verstandig. Wij hadden altijd een grote bek over de USA maar die gaan ons niet meer echt helpen zolang we te beroerd zijn om voldoende aan defensie uit te geven.
@Transgender-Airlines | 25-01-22 | 11:49: als of daar ook meer iets omvergeworpen kom worden. Ja wat meubilair. Uit de hand gelopen protest actie door gekkies met waanbeelden. Wie ging de macht grijpen die Q-anon Viking? Triest want er zijn 4 mensen dood gegaan die dag maar om het ging echt nergens over.
@Wortelsaus | 25-01-22 | 11:50: ha ha ha zo kan je een film maken over een wandeling door het bos wat eigenlijk een inval in een land is. Meest opgeklopte nieuws van de laatste jaren. Een triest resultaat van de eenzijdige propaganda. Er zijn doden gevallen dus dat is tragisch en men wordt terecht aangepakt het gebouw binnen gaan kan echt niet. Maar het zijn gekkies en idioten. Wappies zouden we hier zeggen. Niks serieus aan. Eerder raar dat het zo uit de hand kon lopen die dag. Overigens heeft BlM en antifa dat jaar politiebureaus, gerechtsgebouwen en staatskantoren aangevallen. Er zijn bij die rellen 30 mensen overleden. Waar blijft die film? Over de insurrectie tegen de staat? Nee?
TDS alert.
Oom Donald had allang met Ome Vlad een babbeltje gemaakt en zich vervolgens weer eens even lekker onder laten zeiken door een paar Russische temeiers. Kwestie opgelost.
En Roodkapje had hoogstpersoonlijk de vredespijp gebracht in een gouden kistje.
De regio Donbass leeft voor het einde van het jaar onder Russisch bewind. Mogen we in de EU ons weer druk gaan maken over hoe lang we wachten voordat het politiek acceptabel is om het lijntje van de Russische grens iets naar het westen op te schuiven in de atlas.
Dus oorlog om een door en door corrupt hell-hole waarvan het grootste gedeelte van de bevolking eigenlijk maar een ding wil: emigreren?
Niet oorlog 'om', maar oorlog 'in'. VS en Rusland zijn al sinds Syrie met elkaar in oorlog, alleen zijn we in de 21e eeuw vooralsnog zo slim om die gevechten niet in onze eigen achtertuin uit te vechten.
@SeingaltUNo | 25-01-22 | 11:41: Was in de 20e eeuw ook al zo, vanaf Korea. De wapens moeten toch getest worden.
Haha, ja en in Rusland idem dito. Iedereen tussen de 20 en de 30 wil liever vandaag dan morgen weg. Die gaan dus sowieso niet vechten.
Vele levens geleden was ik een beroemd legerleider. Ik zie Putins' leger miljoenen NATO soldaten trekken naar de grens van zijn land. Heel Azië loopt leeg. Tijd voor de Chinezen om Taiwan binnen te vallen.
De deal die Putin met de Chinezen sloot? In iedere Russische stad van 1500 mensen worden wegen aangelegd met bijbehorende verlichting en parkeermeters, én het belangrijkste, en Chinees-Indische Restaurants, per 100 inwoners eentje. Met kroepoek en Foe Yong Hai. Heerlijk.
Zit wel wat in ja. Trouwens de EU is toch opgericht om nooit meer oorlog op het Europese continent te hebben.
Janoekovitsch werd verjaagd toen hij een plan voor Europse samenwerking op het laatste moment (na druk van Poetin) inruilde voor een Russisch plan. Zijn volk pikte dat niet. Dus HOE kan dat opgezet zijn door de CIA? Heeft de CIA zoveel invloed gehad op Janokovitsch of wist de CIA dat het volk in opstand zou komen? Het is allemaal van het genre "UFO's waargenomen boven Roswell". Het is heel simpel: De door-en-door corrupte Janokovitsch koos uiteindelijk tegen de wens van zijn volk tegen de EU. Daar ging het mis en nee, daarin had de EU, noch de NAVO, noch de CIA een hand.
@ChalinaRosa | 25-01-22 | 11:45:
EU, NAVO, OVSE, wappies halen altijd alles door elkaar. Ze begrijpen geen reet van wat welke organisatie doet en lullen maar een eind weg in de ruimte. Q.E.D.
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 11:47: Volgens mij hebben zowel VS als Rusland daar wel tactieken en middelen voor om de boel te laten escaleren in de juiste richting. Maar hè, ik was er niet bij hè.
@nobodiesunmighty | 25-01-22 | 11:43: Kroepoek is niet Chinees.
@Duwbak_Linda | 25-01-22 | 11:49:
Nee daarvoor was die opstand veel te uitgebreid en ongecontroleerd. Zoiets zet je als CIA niet zomaar op, als je kijkt naar eerder interventies waren dat altijd kleinere gerichtere acties, zoals de steun aan Pinochet in Chili of heel erg duidelijk, zoals in Irak, Vietnam of Somalie.
@ChalinaRosa | 25-01-22 | 11:45: Nee joh, daar was en is de NAVO voor, Brussel verkondigd dat wel met alle liefde al een tijdje en als je dat lang genoeg verkondigd gaat dat ook zo de geschiedenis in.
@Plaktong | 25-01-22 | 11:57:
De wat oudere witte mannen zoals wij vinden het leuk om over geopolitiek te bomen. Schuif aan en geniet van de geur van sigaren en genever.
@Duwbak_Linda | 25-01-22 | 12:01: Ik ben hier ook ter lering en vermaak.
Poetin zal niet in de Oekraine binnenvallen, dat geeft alleen maar een bak ellende voor een symbolische spierballentaal. Hij schiet er niet veel mee op en drijft de andere oostEuropese landen in de handen van de NATO. Maar ja hij heeft één probleem, hoe redt hij zich uit deze situatie zonder gezichtsverlies ?
President Kamala lach het wel weg.
Ik kan het mis hebben want ik volg niet alles op de voet, maar voor zo ver ik weet heeft Poetin niet gezegd dat hij de Ukraine binnen zal vallen. Dat beweren onze westerse leiders. Wat hij daar aan de grens doet kan te maken hebben met het plan van EU en USA om Ukraine de NATO in te rommelen. Er is wel wat voor te zeggen dat Poetin dat geen goed idee vindt. Maar om er nu een miljarden verslindende oorlog over te beginnen. We zien wel.
Het heeft met de invloed te maken. Rusland wil het "russisch" houden en terecht. En de EU wil alsmaar uitbreiden alsof het een 2de sovjet unie betreft. Recept voor rampspoed om eerlijk te zijn.
Rusland moet je ook niet wakker prikken of pesten. Laat dat land lekker z'n ding doen.
Precies !!
Historisch gezien heeft Rusland al heerlijk zijn eigen ding gedaan, volgens de meeste overlevenden.
@funda | 25-01-22 | 11:44: hoe is dat ons probleem?
@Transgender-Airlines | 25-01-22 | 11:51: Antwoord op stelling wel, probleem niet.
Nou vooruit. Bijna 40 jaar oud maar heerlijk actueel: Frankie! youtu.be/SXWVpcypf0w
Deze is ook wel actueel nu: www.youtube.com/watch?v=wHylQRVN2Qs
De oorlog vindt vooral achter de computer en in de media plaats.
Ah daar hebben we onze lokale RT correspondent weer..
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 11:40: Column voor het VVd blaadje al afgeleverd?
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 11:40: Vreemd, ik ben opgewaardeerd naar 'lokaal'. Vroeger zat ik altijd in Sint Petersburg (wie weet de enig overgebleven Europese metropool zonder Safari Eurabia verloedering).
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-01-22 | 11:47:
Ah kijk, dan ben je dus hier gestationeerd. Moet wel veel comfortabeler voor je zijn dan toch? Natje en je droogje, betaald in bitcoin. Prachtig! Wij van het D66 webcare team weten er alles van.
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 11:54: Dank voor het omgekeerde Calimero (wij zijn met heel veel, pang pang) kijkje achter de coulissen van BL
Met dat soort aantallen weet je: Het is allemaal puur symbolisch bedoeld, om de oostelijke NAVO-landen een klein beetje gerust te stellen. Een Deense roeiboot, twee gendarmes uit Belgie, onze halve luchtmacht (twee f35's), de Duitsers sturen een doos met pleisters en alleen de Engelsen sturen wat antitank-raketten. En dat is het dan!
Ofwel: Groen licht voor ome Poetin. En mogelijk is dat ook het verstandigste. Oekraine is geen NAVO-lid, dus daar gaan we geen Europese oorlog voor beginnen, Poetin is een gokkertje (met de levens van zijn soldaten) en durft verder te gaan dan wij. Oekraine zal waarschijnlijk aan Rusland worden overgelaten. Biden hoopt dat de Oekrainers zelf zoveel mogelijk schade gaan toebrengen aan Poetins leger.
Maar: Als je dat land dan "hebt" moet je het ook houden. Bezettingstroepen, puppet-regime, een onderdrukkende veiligheidsdient en een mogelijk langdurige opstand van het volk. Daar is Poetin dan mooi klaar mee. Dat zou hem op termijn protest kunnen opleveren uit Rusland zelf en als dan ook zijn eigen volk gaat morren is het maar de vraag of het hele corrupte kaartenhuis blijft staan. Als ik Poetin was, bedacht ik me drie keer voor ik Oekraine zou gaan bezetten. Maar mogelijk is de hele retoriek al zo uit de hand gelopen dat de lange-termijn allang uit zicht is verdwenen waarmee het prestige voorop is komen te staan. Gezichtsverlies voorkomen, nu militair doordrukken.
Mooie analyse, maar trek die eens door naar het heden: "puppet-regime, een onderdrukkende veiligheidsdient en een mogelijk langdurige opstand van het volk." En dat allemaal gemanaged door de Amerikaanse geheime diensten. President Poetin's kannoneerbootpolitiek is een koekje van eigen deeg aan het adres van de VS, dat nu spierballen (HAHAHA 5000 militairen!) moet maar niet meer kan laten zien. Ondertussen kan president Biden zijn zenuwen niet meer de baas.
Een Molotov-Ribentropje tussen Biden en Putin.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-01-22 | 11:43:
Aantallen maakt niet uit. Aanwezigheid is een rode lijn waar VS wel of niet betrokken wordt bij oorlogshandelingen.
(dit even los van Ollongrens Army)
@Duwbak_Linda | 25-01-22 | 11:46: Misschien niet voor u, maar voor potentiële wapen-aankopers is dit belangrijk: wie oogt zielig en skitty ("Son of a b****"!).
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 25-01-22 | 11:43:
Welk land heb je het over? (Ik verwacht een wappie-verhaal over de EU of zoiets).
"Als ik Poetin was, bedacht ik me drie keer voor ik Oekraine zou gaan bezetten. Maar mogelijk is de hele retoriek al zo uit de hand gelopen dat de lange-termijn allang uit zicht is verdwenen waarmee het prestige voorop is komen te staan. Gezichtsverlies voorkomen, nu militair doordrukken."
Pertinente onzin.
Poetin heeft alle kaarten in de hand; of het westen bindt in en hij scoort een diplomatieke overwinning, of hij doet een beperkte militaire actie die hij makkelijk wint en kan vervolgens tevreden toekijken hoe de rest van de wereld opgelucht ademhaalt dat de Russische hordes niet verder oprukken en een directe confrontatie met de VS vermeden wordt, waarna hij vervolgens zonder enig probleem de Donbas annexeert.
Poetin test het westen, en het westen reageert op zijn spel. Niet andersom.
youtu.be/lJXaC189KbE
Peter "douchebag" Doocy
En anders doen een rijtje geschokt tweets uit de Tweede kamer en kabinet Putin wel de das om.
Iedereen pikt zijn graantje mee, Ze verkopen anti tank spullen aan de Oekrainers, geven leningen maar er is niemand gek genoeg om zelf leger eenheden in Oekranie te zetten.
Dat lijkt me ook niet zo slim.
Heeft Wopke al de hoop uitgesproken dat als Poetin binnenvalt, dat hij het dan wel erg inclusief en divers doet?
U maakt wel een belangrijk punt, ik neem aan dat de NL en de EU dit wel als eisen heeft gesteld, dat als hij dan zo nodig Oekraïne moet binnenvallen dat hij dit wel op zo’n manier doet!
worst en kaas scenario: Biden kan het niet meer aan zodat Kamala commander in chief wordt van de free world. WOIII begint . Standbeeld voor Kamala omdat VS heeft gewonnen. EU en Nederland in puin , omdat daar het strijdtoneel was. China consolideert haar geopolitieke en economische positie. Taiwan onderdeel van China geworden
nu snap ik ook wel dat dit fantasie is, echter denk ik dat WOIII behoorlijk het einde betekend.
Amerikanen leven van oorlogen kijk maar eens hoeveel ze er begonnen zijn omdat ze de baas willen zijn. Die denken alleen maar aan zich zelf en hoe ze ervan profiteren kunnen. Met name verkoop van wapens en dergelijke. Daarna pikken ze de grondstoffen in. En de EU doet ermee. Hou de zak met geld maar klaar voor de volgende herstelbetallingen. Nederland is provincie van de EU en slaaf van de USA. Wat een bananen republiek zijn we geworden.
Mooi, blijkbaar.
*Fles wodka uit kast pakken doet.*
Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar ik krijg steeds meer sympathie voor Rusland.
Waarschijnlijk omdat ze bijna 200 landgenoten uit de lucht geschoten hebben.
@Oawerdepoal | 25-01-22 | 11:33: of omdat ze boven ons luchtruim vliegen.
@Oawerdepoal | 25-01-22 | 11:33: dat kond de Oekraïne ook gedaan hebben. Er is geen hard bewijs. De onderste steen zoeken ze nog.
@Limburgse-Harry | 25-01-22 | 11:38: hahahahaha - De wappies houden niet op bij de antivaxlulkoek. Echt overal is een alternatieve werkelijkheid voor.
Domheid?
Ik vermoed wel waaraan het ligt, maar ben te beleefd het hardop te zeggen.
@BobDobalina | 25-01-22 | 11:43: heej, dan heb je het over de hele mensheid! Ik heb wel sympathie voor domheid.
@BobDobalina | 25-01-22 | 11:42: De vraag is alleen welke van de 2 kampen in die alternatieve werkelijkheid leven. En ik denk dat jij dat doet.
Ooekraine moet volgens afspraken de twee provincies in het oosten autonomie geven. Oekraine houdt zich niet aan de afspraken. Biden heeft wellicht andere belangen. www.businessinsider.nl/hunter-biden-o...
Als we nou Hans Verbalen en Guy Verhofstadt uitleveren aan de Russen wegens opruiing, maar dan moeten ze Nederland met rust laten.
Hans van Baalen is al enige tijd geleden definitief uitgecheckt.
Je gaat Hans opgraven?
Hans van Baalen leeft niet meer dus lijkt mij geen goed idee al vind ik Dode Zielen van Gogol het mooiste boek ooit door een Rus geschreven.
I.p.v. van Baalen kunnen we Timmerfrans nemen.
@_pacman_ | 25-01-22 | 11:30: gestopt met het zwaaien van gebalde vuistjes.
@Toetsenbordcomplex | 25-01-22 | 11:31: Hebbben ze vroeger ook wel eens met een Paus gedaan en alsnog veroordeeld.
Het lijkt me ook in het licht van LHGTB+TQrs++ dat er minimaal één vrouwelijke vlieger meegaat. De cockpit is namelijk HET voorbeeld van een veilige omgeving.
Het is een cockpit, geen pussypit. Voordeel van die apparaten is wel dat je ze niet achteruit hoeft in te parkeren.
De flamboyante types van de regenboog/alfabet club kennende zitten die eerder op de stuurknuppel dan er achter.
Nee, er moet iemand mee die hosmo heeft, het is natuurlijk wel een cock-pit…
@eerstneukendanpraten | 25-01-22 | 11:36: Om de begleufde medemens niet voor het hoofd te stoten kunnen we het ook de cunt-pit noemen.
Poetin heeft binnenlandse problemen en probeert ze op deze manier op te lossen. Biden heeft binnenlandse problemen en probeert ze op deze manier op te lossen. Beide partijen zullen rond de tafel gaan zitten, Biden geeft een deel van Oekraïne weg, Europa mort, Oekraïne ziet dat de vrienden geen echte vrienden zijn. Poetin klopt zich op de borst: dit heeft hij mooi geregeld. Biden klopt zich op de borst: dit heeft hij mooi geregeld. En ze proberen er munt (de ene Roebels, de andere Dollars) uit te slaan.
Heeft GroenLinks al gezegd dat we die twee vliegtuigen alleen mogen sturen als we ook de Oekraïnse politie gaan trainen in wokeificatie?
Maar eerst uitrusten met uniformen en wapens. Dan wie er nog over is trainen,
Dat Russische monster gaat Europa niet binnenvallen. Is hysterie. Spelletjes voor betere onderhandelingspositie.
Ze hebben de Krim al ingenomen zonder noemenswaardige consequenties. Dat smaakt naar meer.
Voor wie precies?
@AdvocatusDiaboli | 25-01-22 | 11:28:
Hou me tegen, hou me tegen. Ik ga echt binnenvallen nu, hou me tegen. Ik ben woest man, kijk maar, soldaten! Hou me tegen.
@Duwbak_Linda | 25-01-22 | 11:31:
Hahaha. Ja wat zou er gebeuren als niemand had gereageerd op Poetins wapengekletter en de hele wereld alleen de Voice of Holland aandacht zou geven?
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 11:57:
Dat Biden tijdens persconferentie het heeft over that guy, Ali B.
@Duwbak_Linda | 25-01-22 | 12:14:
Gelukkig heet hij niet Vladimir Boetin.
Brandon wordt met de dag gekker en gevaarlijker..
Waar is Trump als je hem nodig hebt ?
@Hebbiehemookweer | 25-01-22 | 11:36: bijna in de gevangenis
@Itastijl | 25-01-22 | 11:39:
Die mag in het rijtje van Russian Collusion, Will Cause a New War en Economic Collapse.
Rusland is toch ook een beetje Europa? Wij blijven het maar pikken dat Amerika zich steeds bemoeit met akkefietjes op ons continent. Maar West-Europa toont daarentegen ook geen initiatief. West-Europa lijkt wel een beetje op zo'n 48-jarig kind dat maar bij Mamamerika in blijft wonen en geen zin heeft op eigen benen te gaan staan.
Rusland is niet een "beetje Europa".
Vraag dat anders maar aan Djenkis Khan.
youtu.be/f8W9O2AhR9A
Laat maar komen....
Stel je voor dat die idioot van een Trump nog aan de macht was...
Ja stel je voor, de man is menig oorlog begonnen. Blij dat hij weg is!
@Plaque-doctor | 25-01-22 | 11:26: begonnen niet maar hij heeft er wel een paar verloren
Stel je voor dat je nu nog steeds een ernstige vorm van TDS hebt.
"Gruwelijk mooie gespierde amerikanen"? Wat weet GS wat ik niet weet?
Het decadente Westen is meer bezig met de Voice, transgenders en BLM dan met geopolitiek
Je kunt het ook omdraaien.
We vergeten wel vaker dat sommige landen nog een beetje achterlopen en anno 2022 nog steeds bezig zijn met geopolitiek.
Omdat ... belangen.
Ja want oorlog willen voeren om de niets dat is erg belangrijk.
@miko | 25-01-22 | 11:44:
En niet klaar te zijn voor oorlog omdat oorlog slecht is je denkt zo verlicht te zijn dat je erboven staat is gewoon heel erg dom.
niveautje
Net zoals in Noord-Korea. De Juche staatsideologie.
Kamala Harris is nog een graadje erger. Die kan helemaal niks. Maar ach, een ¨zwarte¨vrouw hadden ze nog niet gehad.
Als de Russische vrouwen dan ook deze kant op komen kan het weleens voordelig uit gaan pakken
Zodra er een Amerikaans slachtoffer valt, gaat het dubbel onrustig worden.
Waarop Poetin zal zeggen; ja maar wat doe je dan ook hier.
Waarop de Oekraïne hetzelfde tegen Poetin kan zeggen.
En die zegt dan ... omdat een paar mensen hier dat een leuk idee vonden of zo.
99,999% van de wereldbevolking heeft blijkbaar last van 0.001% merkwaardige types die vooral aan zichzelf denken.
Er zijn al minstens 10.000 slachtoffers gevallen in Ukraine.
Verkiezingen na de zomer. Biden zijn cijfers zijn erg slecht. Dus wat arm worstelen en wapen gekletter met ‘ze Russians’ komt lekker uit zo zal men redeneren, een wag the dog moment creëren om zo de cijfers wat op te krikken. Bijkomend voordeel is dat mogelijke verliezen in de verkiezingen op conto van Russian collusion en verkiezingsinmenging geschoven kan worden. Kunnen ze weer proberen de kieswet te veranderen. Daarnaast heeft Joe ‘10% to the big guy’ en zijn zoon Hunter nog wat rekening open staan daar in Oekraïne. Denk niet dat de Amerikaanse kiezers er in gaan trappen deze keer. Wel ironisch dat dit nog wel eens de nekslag kan worden voor sleepy Joe aangezien de Democraten Trump een impeachment hebben aangesmeerd naar aanleiding van een telefoon gesprek met de president van Oekraïne over het onderzoek naar corruptie rond de Bidens.
Aha, dus dit is allemaal door Poetin bedacht om Trump weer aan de macht te krijgen.
Juistem, in deze kunnen we beter team deutschland kiezen, stille diplomatie en niet te veel in de media. Maar NL is de chiwauwa van de USA, en slaat Hoekstra stoere taal uit totdat er iets gebeurd want dan kruipen we met de staart tussen de benen in ons mandje.
@AdvocatusDiaboli | 25-01-22 | 11:22: nee het is Putin die een zwakke president test en Europa geopolitiek vast zet. Hij gaat er van uit dat Biden hier een slaatje uit gaat proberen te slaan en deze zetten zijn allang ingecalculeerd. Meer onrust in de Amerikaanse politiek is win win voor Putin. Gas prijs gaat omhoog. De langer het conflict duurt de meer aanspraak gaan de Russen maken op oost Oekraïne. Putin heeft de tijd, Biden niet. Eerste halte in dit conflict is het oplaaien van de ‘burgeroorlog’ dit voorjaar. Aan te raden de rader deze keer wel aan te zetten.
Als je ziet wat de Amerikaanse kiezer de afgelopen jaren verkozen heeft laten die zich wel zeker knollen voor citroenen verkopen
Bomb-Happy Biden Considers Deploying US Military to Eastern Europe, Still Ignoring Our Own Border www.youtube.com/watch?v=RMUdj3-GgkM
Komen de Russische vrouwen dan ook mee? Dan mag het!
Dan gaat Ali B. zich onmiddellijk aanmelden bij de "Stoottroepen".
Het mooiste is nog wel dat Europa geen deuk in een pakje boter slaat, dus alles wat de VS doet is beter dan de slappe hap uit Brussel.
Gelukkig hebben wij 0 tanks, 0 kogels en Ollongren. Wat kan ons in godsnaam gebeuren?
Kaag en Ollongren bij Lobith posteren. Moet je die Russen eens terug zien rennen.
@funda | 25-01-22 | 11:19: Kaag spreekt gewoon een toverspreuk uit en *floeps* weg is het Russische leger.
Of als soldaat..... sterven voor een NL anno nu. Sterven voor leiders anno nu.
Nu maar hopen dat ze een smalle bergpasdoorgang hebben in oost-Oekraine.
Dan kan Rutte middels zijn geitenpaadje de boel verraden aan de Russen.
Mark Rutte, de Nederlandse Ephialtes. Inderdaad.
Rusland is gelukkig niet meer wat het was, al suggereert boef Putin graag anders.
Er is een hoop ellende, ongeluk en verdriet in Rusland maar het leger verkeert in prima staat met mooi bijdetijdse apparatuur.
@_pacman_ | 25-01-22 | 11:32:
Een leger kost nog veel erg duur geld . En aangezien Rusland een economie heeft zo groot als de Benelux gaan ze het niet lang volhouden . Dus gewoon even de staredown volhouden en die putin gaat door de knieën.
@_pacman_ | 25-01-22 | 11:32: Leuke spulletjes hadden ze ook in Afghanistan, en de Amerikanen in Vietnam en Centraal Afrika.
Dat is niet wat oorlogen wint.
"die dankzij zijn overweldigende aantal gewoon van twee kanten tegelijk kan aanvallen." Trololo
Europa binnenwalsen? Dus Europa stopt bij de Oekraine. * aardrijkskunde boeken weggooit*
Inderdaad.
Volgens mij kunnen de Russen veel harder PANG roepen dan onze jongens.
Een Russisch leger hou je heel makkelijk tegen, zet gewoon alle Gall & Gall deuren open.
met een leuk Vodka aanbieding. OF vertel dat er op bestemming geen drank is.
Het is wel weer duidelijk... Biden is een linkse oorlogshitser. Even wachten wanneer Groen Links instapt dan maar. En verder, ver van weg blijven. Geen vliegtuigen, materieel of manschappen sturen.
Maar goed dat Putin zo'n wijs, empathisch en vredelievend leider is.
Toch?
@Kapitein Sjaak Mus | 25-01-22 | 11:21:
De afgelopen jaren was het in ieder geval redelijk stabiel. Nu er weer een democraat zit, vliegt de dreigende (oorlogs)taal je om de oren.
@Kapitein Sjaak Mus | 25-01-22 | 11:21: hij moet nu wel omdat Bonkers Bonespur niet kon winnen ondanks zijn succesvolle 1e termijn en hulp van de mannen uit st Petersburg
@Ommezwaai | 25-01-22 | 11:24: stabiel is wel het laatste wat aan Bonkers doet herinneren.
Het enige wat Groen Links heeft om bij te dragen zijn utopieën.
"Biden is een linkse oorlogshitser" Exact!
Trump had het allang uitgepraat met de Russen.
En die hysterisch deugmensen maar krijsen dat Trump gevaarlijk was voor de democratie want HIJ PRAAT MET PUTIN. Een doodzonde.
Dan is Biden toch stukken beter, die gebruikt tenminste de juiste toon.
haha, Bonkers Bonespur had Oekraïne al lang aan de Russen cadeau gedaan om zo de Deutsche Bank schulden nog even van zich af te duwen die hij met zijn verlieslatende super vastgoedbedrijf niet kan terugbetalen.
@AntiZanicz | 25-01-22 | 11:32:
Ze hebben jou bij je geboorte ook net wat te lang op een Orange Man Bad-fopspeentje laten sabbelen, of niet Zanik?
Mij hemel, get over it. Twampanzee of geen Twampanzee, Biden is gewoon een lachwekkend slechte en ongeloofwaardige president.
@JanVergoor | 25-01-22 | 11:27: en wapenproducenten zien ook iets terug van hun investeringen in de politiek
@Graaisnaaiert | 25-01-22 | 11:37: Inderdaad trap niet in de oorlog van Biden www.youtube.com/watch?v=K2f4oDUmKc0 is al vaak voorspelt door velen afgelopen tijd, die man heeft een oorlog nodig om zijn gecreëerde ellende te verdoezelen. Hij hangt aan de touwtjes van warmongers.
@Graaisnaaiert | 25-01-22 | 11:37: Worst president ever is Bonkers, dan heb je een hele rij lieden uit de 1800's en vroege 1900s. Helaas met een oorlogzuchtig USA tot gevolg. Het ging redelijk tot Bush jr. Obama was beter maar matig in foreign policy. Bonkers was worst ever. Biden moet nu het schip weer op koers brengen met alle GOP sabotage at the homefront. Overigens zal men een war-time president niet laten zakken.
@AntiZanicz | 25-01-22 | 12:16: kletspraat
@AntiZanicz | 25-01-22 | 12:16:
Lol nee. Vergeleken met Biden was Trump FDR. Het is gewoon wonderlijk hoe Biden na 1 jaar de VS om zeep aan het helpen is.
tijd voor een europees leger!!
Neen.
Dat had er al lang moeten zijn.
Wordt de diepste geldput ooit en grootst mogelijk denkbare teringzooi.... niet doen, nooit doen.
Nope. We hebben de NAVO (en dan mogen we god op onze blote knieën danken dat de USA daar deel vanuit blijft maken). Veiliger en efficiënter kun je het niet krijgen.
@AntiZanicz | 25-01-22 | 11:31:
Omdat?
Beter?
Slagvaardiger (*proest)?
@Maytheforcebewithyou | 25-01-22 | 12:02:
Klopt een Europees leger is net als de Poolse bouwvakker, altijd gekut met de taal waardoor er spraakverwarring ontstaat.
Nee er is geen standaard model van uitrusting.
@AntiZanicz | 25-01-22 | 11:31:
Want wie gaat anders dissidenten de kop inslaan, nietwaar?
Nee
REAGEER OOK