LIVE. The Voice of Holland zijn Regeringsverklaring part II: THE BATTLE
Rutte vs de Kamer
Na een dag waarin de Tweede Kamer met veel nieuw elan weer precies hetzelfde deed als altijd, gaat vandaag het debat over de regeringsverklaring verder. Mark Rutte gaat uitleggen hoe een kabinet van vvd, D66, CDA en ChristenUnie onder leiding van Mark Rutte alles allemaal anders gaat doen dan het vorige kabinet van vvd, D66, CDA en ChristenUnie onder leiding van Mark Rutte. Wij hebben onze bureaustoelen alvast de andere kant op gedraaid, maar als u niks wilt missen van de oppositie die gaat lopen janken omdat hebberige bejaarden niet willen dat jongeren die het minimumloon verdienen er eindelijk een beetje op vooruitgaan, dan is er na de breek een gegarandeerd Famile De Mol vrije livestream.
Reaguursels
InloggenWat een non-issue. Alsof dat de enige twee keuzen zijn, òf de ouderen, òf de jongeren. Je zou die solidariteitsfondsen voor de EU eens wat minder kunnen spekken. Daar valt volgens mij veel meer winst te halen.
Lang verhaal kort; om heden te begrijpen ken de geschiedenis. Na WO 1 werd Duitsland door de wereld veroordeeld voor die oorlog en dmv Verdrag van Versaille vernederd wat heeft geleid tot AH (niet Albert Hein) en WO 2. Terug naar nu in +31; de opkomst van Greet en Thierry is het sneue gevolg van links deugbeleid door de VVD in de regering mbv linkse partijen in de oppositie en een niet aflatende instroom van kanslozen in onze maatschappij die ons rijke land van binnenuit slopen
Goeie moties van Eerdmans en aardig gebaar richting Wilders.
Als de pensioenen eerst eens geïndexeerd zouden worden. Niemand heeft er last van, want dat geld is door de gepensioneerden zelf bij elkaar gespaard. Bovendien gaat dan de koopkracht omhoog, wordt er meer uitgegeven en krijgt de economie een boost door al het geks dat er in gepompt wordt. Misschien gaan de ouderen dan dood naar seniorenwoningen of appartementen, wat de woningnood weer wat kan verlichten. En wordt het geld niet uitgegeven, dat ligt er straks voor de nabestaanden een mooie erfenis.
En dat de ouderen het geld van de jongeren op zouden maken: alleen aan inleg komt er 34 miljard binnen, terwijl er aan pensioenen ca 32 miljard wordt uitgekeerd. Dus een winst van 2 miljard. Daaarnaast wordt erop de beleggingen jaarlijks ruim 7 procent winst gemaakt. Het geld klotst niet tegen de plinten op, maar staat ruim halverwege de muren (nu al ruim 2.000 miljard euro).
Die Sophie die dan Rutte iets gaat vragen... ik krijg daar een heel apart gevoel bij. Zij vraagt iets en Rutte is het volmondig met haar eens. Zou zij het vanavond zelf ook weer volmondig....? En is Jort Kelder daar dan ook bij? Het zijn toch wel actuele vragen...
Dat is een heel oud trucje: Bij de kijkers thuis blijft het laatste stukje procentueel het meeste hangen. Zo zal de koppeling minimumloon en AOW kort voor de gemeenteraadsverkiezingen hersteld worden
Mevr. Marijnissen daarentegen is in staat een goede babbel vanuit haar standpunt op te voeren, en normaal te praten - Zonder air, hooghartigheid, of dedain.
Marijnissen is een ongeziene ster in de kamer. Verguist door de progressieven omdat ze niet mee willen doen met identiteitspolitiek, economisch links zijn en cultureel behoudend. Mijn soort cluppie, behalve dan dat in de vakbonden de SP ook wordt vertegenwoordigd door uitsluiters en identitaire neo-racisten. Kak….
Zo hey, klaver trekt een hele grote broek aan en het lijkt erop dat hij gelijk heeft!
Tijdens de covid pandemie was 'kwetsbaar' het ping-woord dat voortdurend door premier Rutte en zijn team gebezigd werd. Nu zie je hoe door en door neoliberaal Rutte cum suis zijn met de weigering om aan kwetsbare mensen zekerheden te geven. Nee, alles moet ongewis blijven wat betreft de koopkracht van AOW-ers waaronder zich een groot contingent 'kwetsbare' mensen bevindt. Juist door deze mensen toekomstzekerheid (gegarandeerde prijscompensatie) te ontzeggen ontken je bikkelhard dat ze kwetsbaar zijn. Premier Rutte cum suis spreekt met een dubbelle tong, alles wordt onzeker gemaakt om de machtsgreep van dit kabinet op de samenleving te maximaliseren. Het is nodig dat kwetsbare mensen van te voren weten waar ze aan toe zijn. Principieel.
verwijderd
Het werd net spannend ..
De gladde teflonboy van de partij van leugen en bedrog wil alleen maar de bejaarden in de aars pakken.
De grote geldwolven worden daarvoor ontzien.
Het is makkelijker geld schrapen door van elke bejaarde 1000 euro af te pakken dan van prins bril bv 10.000 euro.
Liever koning pils er nog 100 k erbij.
Ik zat net dat interview van Tom Staal en Paternotte te bekijken, is gewoon appels met peren vergelijken wat die man ( Paternotte ) doet.
Sterker nog, als het voor de gewone man dit zo is, dan krijgt men gewoon geen betrekking bij de Overheid.
Dit gaat om hele Staatsgevaarlijke zaken/lieden, is niet te vergelijken met wat een broer van Wilders ooit zei en waar Wilders destijds op had gereageerd.
Ik heb over Militairen gelezen ( die altijd trouw aan onze land zijn geweest ), gewoon op non actief ( uiteindelijk ontslagen ) werden gezet omdat ze met een vrouw uit het voormalige Oostblok gingen/gaan ?!
Dit gaat om Wilders zijn leven, maar ergo is nog dat er nu daar lieden rondlopen, die Staatsgevaarlijke praktijken hebben ondernomen zo niet hebben gemotiveerd.
En dit wordt nu door vazallen als Paternotte met de mantel der liefde nu bedekt ?!
Zulke gasten zijn duidelijk het spoor bijster, heeft men daar nog wel door waar het allemaal omdraait ?!
Onze veiligheid.
Dit kan en mag gewoon weg niet.
Geert is een koning. Met Rutte is er maar één manier... direct tussen de ballen en dat keer op keer......
Blonde Nel | 19-01-22 | 13:22,
Precies, er is alleen 1 maar, Rutte heeft geen ballen.
@Bad - Casey | 19-01-22 | 13:28: Hij heeft maar één soort van bal, nl. een bochel en dat ding wordt ook steeds groter.
@jansma28542681 | 19-01-22 | 13:58,
" The Hunchback van het Catshuis ".
Marijnissen was net heerlijk scherp. Rutte zat weer te blaten over de beeldvorming over wat daar in Groningen gebeurde met slachtoffers die uren in de kou stonden voor een subsidie die dan snel op was.
Zij sloeg hem er mee in het gezicht dat dit precies Rutte beleid is: de beeldvorming is onprettig terwijl Marijnissen terecht aanvoerde dat er Groningers zijn die met keiharde realiteit van grote schade zitten.
Vervolgens het hypocriete “eerlijk”zijn van Rutte: we zitten vast aan levering aan Duitsland en zegt dat maar eerlijk. Dus een leveringscontract aan Duitsland (inderdaad een verplichting) is wel belangrijk maar een verplichting van de overheid om geen schade toe te brengen aan burgers is dat niet!
Hopelijk gaat iemand (van der Plas? Haga?) de link leggen dat de Duitsers wanhopig op ons gas wachten want door waanzinnig groen beleid zitten ze daar met de gebakken peren. Schone kerncentrales moeten dicht van linkse wappieschappers. Behalve uiterst smerige kolencentrales (zelfs bruinkool is weer terug) struinen ze de wereld af naar gas. Groningers mogen boeten voor milieuwappies.
Rutte veinst gevoelens over Groningen, hij voelt ze niet echt want dat kan hij niet.
Zou hij koudbloedig kunnen zijn?
Oh nee, niet weer de vorm!!
Gaat het dan drie jaar lang enkel nog om de vorm?
*de Kijk lezen gaat*
En langs de randen van de inhoud.
Rutte heeft eindelijk door dat het verhogen van de ouderenkorting voor mensen met alleen AOW en een klein pensioen niets oplevert. Zijn oplossing: de ouderenkorting extra verhogen. Schiet mij maar lek
Dat is een typische 'oplossing' voor problemen: om een misser/fout etc te corrigeren
niet simpelweg de fout herstellen, maar een stel maatregelen nemen die dat met een enorme omweg enigszins corrigeren
Zoals mijn moeder dan zegt, waarom eenvoudig doen als het ook moeilijk kan
Doel van loskoppeling is om AOW zo veel als mogelijk te vervangen door opgebouwd pensioen. Je hebt je leven lang pensioen premie betaald voor aanvulling op je AOW en dan word je toch lekker genaaid door onze onbetrouwbare overheid....
Alles komt neer op neoliberaal politiek denken. De rijken rijker, sociale stelsels uitgehold - Vandaar geen compensatie voor bejaarden etc. En als we niet uitkijken, worden de slapende VVD stemmers (Middenklasse) onder dit denken vanzelf ook uitgehold.
De VS doen dit sinds de jaren 80 (Reagan), echter kijk hoe de VS er pak 'm de beet de laatste twintig jaar bij liggen - Een gepolariseerd, extreem ongelijk sh*thole - Waar een conman als Trump, bekend van TV, in het gat stapte om President te worden. Bezuinigingen op geestelijke zorg dragen daar sowieso bij aan de vele schietpartijen.
Met 1/5e van de Tweede Kamer Zetels, wil de VVD ook hier naar toe (Behalve .. Doe eens gek .. Het eigen politiek denken onder de loep te nemen, of hiervoor verantwoordelijkheid te nemen). Zie bv. de huizencrisis, de toenemende dakloosheid, of de studiebeurzen die werden omgeschakeld in een lening in plaats van een beurs (Gelukkig is die laatste reeds onderuit gehaald).
Mevr vd Plas, ik denk dat ze weten dat er een gecreëerd probleem of zelfs géén probleem is. Enige is 'macht' en heel veel geld. Goed dat Caroline er op blijft drukken.
Precies. Natura2000 is een rapport en geen natuurgebied. Beleidsmakers uit de politiek en de milieubeweging bepalen wat natuur is en daarmee wat burgers voor last er van krijgen. Die milieu -en natuurclubs hebben geen electorale achterban, nauwelijks draagkracht. De meeste kunnen niet bestaan zonder subsidie.
Natuur is natuur en ook daar is strijd, datingprogramma het leven in feite. Heidevelden en zandgronden moeten en zullen blijven bestaan terwijl de realiteit is dat bos en struiken deze zullen wegdrukken. Natuur drukt natuur uit de markt, er blijft wel gewoon natuur. Het is de maakbaarheidswens van links die tot bespottelijk en peperduur stikstof -en klimaatbeleid zal leiden.
Wat een chaoot, die bergkamp. Lieve meid, ze doet echt haar best maar voor de hamer is ze totaal ongeschikt.
Ik zeg, fakkeloptocht om mevrouw Arib terug in het zadel te krijgen.
Graaisnaaiert | 19-01-22 | 12:37,
Qua uiterlijk vind ik haar ( Bergkamp ) wel leuk om te zien, maar op de functie waar ze zit, vind ik haar echt een miskleun, maar ze krijgt duidelijk opdrachten.
Dus, ongeschikt.
Graaisnaaiert | 19-01-22 | 12:37,
Arib vind ik ook veel beter, maar wat tenenkrommend als ik haar hoorde praten.
Graaisnaaiert, ik ben niet zo van de optochten maar vind dit een prima idee
niemand is perfect, maar Bergkamp is verre van en Arib is vergeleken hiermee een verademing en had nooit afgezet mogen worden
Organiseren zo'n fakkeloptocht !
@Bad - Casey | 19-01-22 | 12:51:
Ik had ook soms wat moeite met de ondertiteling,
maar ze had ze kamer wel onder controle en kapte niet iedereen continu af
@Tobi | 19-01-22 | 12:55,
Dat was een vorm van een coupe, onder leiding van Kaaaacch.
Wat is onze hedendaagse Regering tot een stelletje misselijkmakende bende verworden.
Ze veinzen hun betrokkenheid. Allemaal!
In-To-Graphics | 19-01-22 | 12:37,
Das het juiste woord, " veinzen ", zo ongeloofwaardig als wat, gewoon een belediging naar het Nederlandse volk is dit eigenlijk.
Alsof we kleuters zijn, plebs, dat zijn wij in hun ogen, vooral vrouwtje met dat bezempje vindt dat van ons.
Dat eeuwige onderbreken door Bergkamp blijft uitermate irritant en slecht voor mijn bloeddruk
Nieuwe bestuurscultuur? Als je op de achtergrond kijkt bij de interrupties zie je al die lamzakken en lamzakkinnen continu met hun telefoon spelen. Waarom wordt daar niet eens iets aan gedaan? Ongeïnteresseerdheid ten top.
Voorzitter heeft er gisteren in het begin van het debat iets van gezegd. Dat ze enorm veel mail ontvangt van kijkers met opmerkingen over de telefoon en desinterresse.
Blijkbaar was dat voor dovemans oren.
@upgent | 19-01-22 | 12:37: mevrouw Hermans zit ook weer zeer aandachtig te luisteren tijdens de interruptie van Eerdmans.
Kuikentjes pikken nog wel eens een zaadje van de grond op he. Lijkt me wel geinig, een zakje vogeltjesvoer voor haar in de kamer te mikken en dan zien hoe ze met die fanatieke rode kop op de knietjes gaat om als een razende te gaan pikken.
Ah, 'Elvis' Ploumen weer
geen idee wat ze zegt zonder ondertitels, iemand?
Dat mens is zo gemaakt. Alleen al dat genderneutrale hipsterkapsel met kek brilletje, toen ze met Klaver de linkse bende aankondigde. Op zo'n moment kun je mij van onder de tafel opvegen. Wie stinkt daar nu nog in? Om vervolgens met een voor de zoveelste maal gerecycled 1968 lulverhaal aan te komen waaarvan al net zo vaak is aangetoond dat het nietwerkt, dat het faalt en toch maar weer in dat gutturale koempelgemurmel de arbeider toespreken.
Die vrouw is toch goedkoop volkstoneel?
Rutte fantaseert over nieuwbouw van woningen...
... welke bouwvakkers?...
Alles is vol. Belde voor ketelonderhoud/zonnepanelen. Antwoord eerste half jaar geen tijd, bel maar een ander. Andere nam geen eens klanten aan.
En waar gaan die bouwvakkers wonen als ze uit andere EU landen gehaald worden.
Het piramidespel van Rutte gaat helemaal vastlopen.
Daarbij, het aantal te bouwen woningen per jaar waar naar gestreefd wordt (100.000, zelfs de eerdere 75.000 per jaar werd niet behaald door Ollongren) wordt meteen teniet gedaan door het migratiesaldo per jaar.
Op 14 oktober 1966 was ik zestien jaar en wist ik al, dit zijn niet mijn mensen en als ik griezelige Jan zie sta ik er nog steeds achter.
Als je denkt dat die kakkerlak van D66 het Rutte moeilijk gaat maken leef je buiten de werkelijkheid.
Eerdmans brengt Rutte in moeilijkheden door zijn Eerste Kamerfractie. Hulde.
.. en weer terug op een blokje wat al besproken was..
De AOW wordt als stokpaardje gebruikt tot de verkiezingen, maar Duitsland had binnen een dag , al meer Gas.
Dit zegt alles over het nieuwe Kabinet, en hoe het de burger bespeelt.... en de Media loopt er lachend achteraan.
Als ze willen zijn ze daadkrachtig, het eigen volk boeit Rutte totaal niet. Ze stemmen toch wel op hem, wat hij ook flikt.
Bij TVOH was John de Mol het probleem die overal van op de hoogte was en zich overal mee bemoeide maar uiteindelijk alles opzij zette zolang hij maar vet winst maakte. Dan moet je uiteindelijk ook de schuld bij John de Mol leggen en niet bij Ali B. en Marco Borsato.
Bij de kabineten Rutte 1 t/m 4 was Mark Rutte het probleem die overal van op de hoogte was en zich overal mee bemoeide maar uiteindelijk alles opzij zette zolang hij maar de premier kon zijn. Dan moet je uiteindelijk ook de schuld leggen bij Mark Rutte en niet bij de mensen die hij voor de bus heeft gegooid.
Ik zou het toch onder ‘in vereniging’ willen scharen.
@Sinterbikske | 19-01-22 | 11:40:
Inderdaad, dat er een hoofddader is pleit de medeplichtigen nog niet vrij.
My bad, ander topic..
Bestaan er ook draaideur terroristen?
Want iedereen lijkt zo gelukzalig overtuigd dat deze grijze wolf haar streken is verleerd, ze is nog niet opgepakt is de juiste benadering en het is een regelrecht gevaar voor Wilders.
Wilders moet nu ook op het Binnenhof over zijn schouder kijken. Met dank aan Rutte.
Paternotte en Rutte. (De film is in scene gezet.)
Ze gaan vast landen als Marokko ook zware sancties opleggen omdat ze hun tuig niet terugnemen.
Paternotte speelt het slim, haalt de angel uit het debat met onzin vragen over Oekraïne.
Paternottertje is zich behoorlijk aan het profileren; zie mij eens als fractievoorzitter. Totale inhoudsloze vragen en inkopklare voorzetjes voor Rutte.
Rutte maakt een zwakke indruk. Zou hij graag een motie van wantrouwen of afkeuring willen krijgen? Dan kan dit hele kabinet erop vallen en kunnen ze weer lekker demissionair verder rommelen?
Blokje.
Wat een chaos weer met Bergkamp.
Over een paar jaar is Thagi de adviseur van Rutte op het gebied van internationale handel.
Ha! Plus veel.
Lol
Duurt wel lang deze keer voordat Geert komt met zijn motie van wantrouwen. Zelf zou ik aan 1 woord van Mark Rutte wel genoeg hebben (want grote kans dat dat ene woord gelogen is.)
Even opletten dus: wilde hij gisteren al doen maar werd terruggefloten door de Kamer.
Rutte die al aankondigt dat ie naar Oekraïne gaat met zijn maatje Hoekstra.
Wat een volslagen IDIOOT!
Ga eerst eens regeren
Als je dacht dat het niet gekker kan, laat je verrassen
... of blijf daar lekker met zijn tweeën.
Benieuwd of hij het vliegtuig pakt.
Hahaha, van Baalen en Verhofstadt 2.0.
Ik vraag me wel af wie de gebalde vuist en wie de wijsvinger gaat zijn.
Rutte op zoek naar de onderste steen.
Klaver toont even fijntjes het 'nieuwe elan' van Rutte aan. Rutte die ann het begin van het debat al duidelijk maakt dat het debat niks uitmaakt omdat hij toch gaat doen wat hij zelf wil.
Dat van Groningen, wie bedenkt zoiets. Om de helft van het aantal mensen aan geld beschikbaar te hebben.
Dit is in een notendop het volstrekt willekeurige beleid wat Rutte altijd voert.
Er gaat niets boven Groningen.
Rutte: "Jawel, Duitsland".
Je mag er van uitgaan dat alle beschadigde huizen allang in een dossier staan, waarom moet je dan in de rij gaan staan voor een aalmoes.
Die mensen wachten al meer dan 10 Jaar op hulp.
Rutte laat met alles zien dat Europa belangrijkers is dan zijn eigen burgers.
Op 21 november zij Stef Blok op bezoek in Groningen , dat ze echt gingen stoppen met Gas.
Het nieuwe Kabinet is beëdigt , en ze gooien het gas weer open , en laten de klagende burger in de rij staan voor hulp...
Wat een schril contrast vormt met gelukszoekers, die niet in de rij hoeven te staan voor financiële hulp..
@Torquemada | 19-01-22 | 11:12: Over Stef Blok gesproken. As we speak is ie een ziekenhuis in Irak aan het openen.
@photto | 19-01-22 | 11:11:
Het is zo schrijnend dat je bijna een opzettelijke middelvinger van de overheid vermoedt.
De eerste reactie van die D66 minister was trouwens: is het geld op, jammer dan.
Een beetje in eigen woorden kwam het daar op neer.
Rutte : Nederland wordt schoner door minder CO2 uitstoot.... Mafkees. CO2 is geen vervuiling
Het is intens triest dat dit soort politici geen verstand hebben van de klimaatpolitiek die ze zo belangrijk maken. Zie ook: Robojet die zich afvroeg hoe je met kernenergie een huis kunt verwarmen
De man heeft geschiedenis (pret studie ) gestudeerd, dus hij weet niet beter.
Rutte wil een nieuwe ijstijd? Lijkt me niet bevorderlijk, zo'n permanente ijsschots op ons land.
Nederland komt vol met natuur en groen bij meer CO2 uitstoot. Meer onkruid waarschijnlijk. Meer onkruid is gewoon een keuze... Sorry. Maar inderdaad, geen vervuiling.
@MargauxGrandCru | 19-01-22 | 11:02: Dat is onzin. Geschiedkundigen kunnen heel goed bepalen of iets klopt of niet.
God, wat een kortzichtige reacties. Niet even nadenken over de achterliggende gedachte. Dat is te moeilijk.
Menselijke CO2 uitstoot wordt met name veroorzaakt verbranding van fossiele brandstoffen. Bij het verbranden van fossiele brandstoffen komt niet alleen CO2 vrij, maar ook andere stoffen (haal bijvoorbeeld eens in Velsen-Noord je vinger over je auto). Als je CO2 uitstoot reduceert, verminder je ook de uitstoot van andere stoffen. Dus: als je CO2 uitstoot reduceert, wordt Nederland schoner.
Van die redenering kan je van alles vinden en daar kan je tegenargumenten op verzinnen om een debat aan te gaan (=van gedachte wisselen met mensen die een andere mening zijn toegedaan. Bah!). Er zit wel logica achter zijn statement en het is zeker niet zo dom als de reacties 'CO2 is geen vervuiling. Duh'
@Guy_Tare | 19-01-22 | 11:01:
Precies dit. En dat houdt dus ook in dat ze ook verkeerd worden ingefluisterd door die alpha ambtenaren. Gaat ook leuk worden met Al-Kaag op financiën... wat een kolder (nog kolderieker dan JKdJ).
En als we de CO2 uit Belgie, Duitsland en Engeland nou buiten de deur konden houden.
@Guy_Tare | 19-01-22 | 11:01: Lees dit artikel, het bleef niet alleen bij uitspraken over kernenergie
www.telegraaf.nl/watuzegt/194457623/h...
@small_town_dude | 19-01-22 | 11:40: grenzen dicht !!!!
@Antigoog | 19-01-22 | 11:25:
Onnauwkeurig je woorden kiezen is in de tweede kamer een doodzonde. Had het dan over fijnstof oid gehad. Sorry maar dit goedpraatverhaaltje verandert daar niks aan.
Het lijkt nu heel wat, maar het kabinet doet gewoon wat het voor ogen heeft en de Eerste en Tweede Slaapkamer doen ook wat ze altijd doen: meegeven. Het wordt vanzelf weer stil in het kippenhok en NL is stapje voor stapje meer de lul.
Newsflash
Kamala Harris zegt dat Amerikanen moeten googelen waar ze Covid kunnen testen.
die vrouw is minstens zo incompetent als Kaag..
www.youtube.com/watch?v=hVFFnxwLp2o
De amerikanen zien nu ook in dat je niet op iemand moet stemmen vanwege gender of kleur en daarom zakken de Democrats hard in de peilingen. Mocht de dementie van Biden echt heel treurige vormen gaan aannemen en zij hem opvolgt dan word Trump bij de volgende verkiezingen gewoon weer president.
@2voor12 | 19-01-22 | 10:57:
Helegaar niemand heeft op Kameltoe 'heels up' Harris gestemd. Ze scoorde rond de 1% in de Dems primaries. Werd daarna als diversity hire aan Sleazy Joe gekoppeld. Waarom geen idee, blijkbaar was zij de enige diversity die aan de meeste checkboxes voldeed in de tijd. Want zelfs Dems partisans kotsen haar uit. Die ze overigens tijdens debatten een racist en een verkrachter noemde. Vandaar ook dat ze totaal niet met elkaar overweg kunnen. Of althans, """doctor""" Jill Biden en Kameltoe dan. Sleepy Joe weet de helft van de tijd niet meer waar hij is.
@Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 10:59:
Ze moest de zwarte stemmen trekken voor Biden.
En de nederlandse media maar juichen dat ze straks Biden gaat opvolgen. Die zien in haar de zwarte Hillary, die net zo idioot is trouwens.
@2voor12 | 19-01-22 | 10:57: Biden is eigenlijk de Tsjernjenko van deze tijd. Een tussenpaus dus.
@wilmeister00 | 19-01-22 | 11:13:
Straks komen ze weer met Hillary op de proppen.
Zie het al voor me: Hillary president, Kamala vice-president.
Dat word lachen.
@Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 10:59: Als republikein is het natuurlijk smullen dit soort interviews. Stupid in your face, Demo!
@2voor12 | 19-01-22 | 11:04:
African Americans stemmen toch overweldigend Dems. Als je als zwarte dreigt van de plantage af te lopen ben je een uncle tom en word je uitgekotst.
Probleem is alleen dat de Dems gefixeerd lijken op de African American. Terwijl Asian Americans een steeds grotere groep vormen... en latino's veel groter zijn. Laten die nu langzaam maar zeker steeds meer GOP (of in ieder geval MAGA) gaan, zeker 2e/3e generaties met een baan/bedrijf.
Die uitgestoken hand van Rutte heeft dezelfde fermheid als zijn ruggengraat.
Terug uit de kerker?
@VoltaireJohn | 19-01-22 | 10:57: Gelukkig wel. Mijn grapje over inentingen voor een virtuele wereld werd niet gewaardeerd. Een maand strafbankje duurt dan wel lang.
De VVD heeft een veroordeelde terroriste die Geert Wilders wilde vermoorden aangesteld als adviseur nationale veiligheid. Dat is een schandaal dat niet van tafel geveegd mag worden.
Helaas is het een schandaal waar de media alles eraan zal doen om dit onder de tafel te vegen.
En dat downplayt door te zeggen dat het geen kamerlid of bewindspersoon is. Alsof het dan niet uitmaakt.
3 jaar gezeten , gepakt met een oa.machinegeweer, ging om met leden van de Hofstad groep..
Maar ze is nu braaf....
Ja, waarom zou je iemand op zo'n positie zetten die weet waar radicalisering en terrorisme werkelijk over gaat? Die inhoudelijk op de hoogte is? Zou je dan liever een poppetje uit het xenofobe, racisitische kamp die van toeten noch blazen weet op die positie hebben? Natuurlijk wordt deze dame in de gaten gehouden, maar haar kennis van deze veelal verborgen wereld is goud waard, denk ik.
Pure provocatie en intimidatie. Ziehier ongelovigen hoe ver onze macht reikt.
@Kloof2012 | 19-01-22 | 10:55: Slaap lekker. Kaag weet net zoveel.
@Kloof2012 | 19-01-22 | 10:55: ik heb hier een wolf die aan de slag wil als schapenherder. Hij weet als geen ander hoe wolven opereren, dus het lijkt me niet meer dan logisch om hem aan te nemen. Toch? Hij is vegetarier geworden hoor.
@Kloof2012 | 19-01-22 | 10:55: Ja waarom zou je een minister van justitie willen hebben die gestudeerd heeft en weet waar het over gaa,t en niet iemand die misschien elke derde dag met erdogan telefoneert wat ze wel en niet mag en van wetten geen benul heeft.
@Kloof2012 | 19-01-22 | 10:55: Die inhoudelijk op de hoogte is?
dan kan Zij beter bij een anti terrorisme taskforce gaan werken....
@Torquemada | 19-01-22 | 10:53: Correctie: is getrouwd met een lid, heeft 8 jaar gezeten en NL uitgetrapt naar Marokko. Was ook verdacht van bomaanslag tijdens EK in Portugal.
@Kloof2012 | 19-01-22 | 10:55: Hadden in Amsterdam toch ook eens zo'n radicalisme expert aangesteld? Ook een verleden met de radicale islam, krijgt een mooi lijstje met jongeren die aan het radicaliseren zijn en gaat ze dan fijn rekruten voor hun islamitische strijd. Heeft ook jaren doorgetterd, dus dat in de gaten houden daar geloof ik niet zo in. Ja het huis van Kaag en Ollongren wordt goed in de gaten gehouden, waar burgers met een veelvoud aan bedreigingen genegeerd worden, zelf al het slachtoffer van geweest en ben dat Turks meisje nog niet vergeten.
@Kloof2012 | 19-01-22 | 10:55:
Ik kan me iets voorstellen bij het feit dat iemand die een straf heeft uitgezeten een tweede kans verdient en niet achtervolgd blijft door het verleden. MAAR: waar we in een pandemie zoveel nadruk leggen op 'bronnen- & contactonderzoek' lijkt dat hier niet aan de orde te zijn geweest en met name daar zit de aanleiding deze 'dame' te weren uit de omgeving waartoe ze nu toegang heeft gekregen en waardoor ze ten prooi zal vallen van personen die daar vervolgens dankbaar gebruik van zullen maken.
Binnen een organisatie als de Nationale Politie is dit probleem meer dan bekend, als ook bij Defensie.
Ergo: Wilders heeft een meer dan terecht punt.
@P. Breidel | 19-01-22 | 11:13: Als VVD moet je dan toch de ogen uit de kop schamen? Of is het een ; if you can't beat them, join them?
@Statix | 19-01-22 | 11:16: Da's niet best. Zijn daar bruikbare lessen uit getrokken?
@PPuk | 19-01-22 | 11:17: Er kleven zeker risico;s aan. Natuurlijk. Er zal een afweging zijn gemaakt. T.a.v. Wilders: die kan wellicht eens beginnen met de bezem door zijn eigen partij te halen.
@Kloof2012 | 19-01-22 | 11:38:
In een situatie als deze spreek je niet over 'risico's'; dit is 'gelegenheid bieden'. Ik weet niet waarom ik ineens moet denken aan Jan Terlouw met zijn 'touwtje door de brievenbus'. En als er al een afweging is gemaakt, wat ik betwijfel, dan zeker niet een die tot de enig juiste conclusie had moeten leiden. Weet dat we in een samenleving verzeild zijn geraakt waarin (aantoonbaar) vanuit het criminele milieu wordt geïnvesteerd in opleidingen om personen op posities te manoeuvreren waarin ze chantabel en 'van nut' kunnen zijn.
@Kloof2012 | 19-01-22 | 10:55: Waar zal ik eens een terroristische aanslag gaan plegen. Ik wil ook ervaringsdeskundige voor de VVD worden.
Pfffffffh. Dit gaat wel hard tegen hard. Lelijk. Maar goed het gaat om de essentie: een voormalig (en daarvoor veroordeelde) Hofstadterroriste met Wilders als doel is nu adviseur veiligheid bij de VVD. Hoe verzin je het!!!!. En het wordt nog bizarder als blijkt dat haar zus thans kamerlid is voor D66. Ik zou me dan ook niet prettig voelen (understatement). Iets met appel en boom.
Prima dat het netto minimumloon extra omhoog gaat.
Werken moet lonen.
Maar niet door werkgevers nog meer belastingdruk te geven.
En ook niet door de bijstand ook mee te laten groeien, en de AOW niet.
Veel mensen in de bijstand kunnen nog gewoon aan het werk, en hebben helemaal geen recht op 7,5% extra, ook moreel niet.
AOWérs hebben geen keuze.
Overigens verwacht ik dat ik zelf, tegen de tijd dat ik ooit met pensioen mag, AOW afgeschaft gaat worden voor mensen die zelf een pensioen opgebouwd hebben.
We zijn een socialistische staat of niet.
Ach bijstand, dat zijn er maar 430.000. Gemeente Den Haag plus 75.000 dus waar gaat dit over.
Ik verwacht voor als ik met pensioen ga een bestaan, net boven bijstandsnivo.
Je weet wel, net te hoog om voor allerlei toeslagen in aanmerking te komen ;-(
En dan zijn er nog talrijke nieuwe Nederlanders die niets of weinig hebben opgebouwd en natuurlijk niet de mogelijkheid hebben benut om in te kopen. Waarom zou je? Uit welke pot dan ook, ze weten dat het geld ze toch wel blijft toegeworpen.
Niets nieuw elan, nieuw leiderschap of wat dan ook, we gaan gewoon door zoals voorheen. De Rutte doctrine verdwijnt pas als Rutte daar een voordeeltje uit kan halen.
Het volgende gaat gebeuren: Alle aandacht gaat naar de AOW koppeling, daar gaan we lang over debatteren en uiteindelijk zal het kabinet daarin toegeven. Ondertussen hebben we het dan niet gehad over de andere punten in het regeerakkoord.
Wilders gaat nu totaal over de lijn. Met zijn rants. Ze is inmiddels geen terroriste meer, heeft haar straf uitgezeten en daarna een meer dan goeie carriere gemaakt. Dat Wilders haar niet pruimt snap ik best, maar als politicus moet hij weten dat het ongepast is om zo iemand nog steeds "terroriste" te noemen.
Straf uitgezeten, een totale draai gemaakt, kennelijk tot inzicht gekomen en nu adviseur op gebied van radicalisering, na een cum laude studie in Leiden. Dat bereik je niet zomaar. En wie is nu een betere kenner van radicalisering dan een ex-terroriste? Tenzij je wil geloven, dat iemand zichzelf nooit kan verbeteren of tot inzicht kan komen.
Een moordenaar blijft een moordenaar. Ook na het uitzitten van straf.
U vindt Volkert van der G ook zeker wel een toffe peer?
Deels met u eens, maar u bent toch ook wel met mij eens dat het wel tussen haar oren heeft gezeten. Wie zegt dat het helemaal weg is? Of dat het geen wolf in schaapskleren is? Of morgen besluit dat ze er toch weer anders over denkt?
ik vind het nogal wat, met zo'n strafblad (laten we eerlijk zijn, ze heeft geen snoepjes bij de Jamin gepikt) in de tweede kamer rondbanjeren.
Dat laatste dus BL. Zo redeneren zou een veroordeelde pedofiel gewoon weer leraar of jeugdtrainer kunnen worden als hij een straf als zedendelinquent heeft uitgezeten. Schaf dan gelijk de VOG af. Feit is dat je de toekomst het makkelijkst kan voorspellen naar aanleiding van gedragingen in het verleden.
"... dat iemand zichzelf nooit kan verbeteren of tot inzicht kan komen."
Met je biografie bezig;)?
Zouden Marc Dutroux of Roberts Miķelsons na het uitzitten van hun straf weer gewoon aan de slag kunnen bij een kinderdagverblijf?
Het is absurd dat de VVD uit armoede met haar in zee gaat.
Zeer glad ijs waar de VVD zich op bevindt met haar.
@Zupschufter | 19-01-22 | 10:46:
Voor PVV'ers blijkbaar? In andere gevallen lijken ze er geen probleem mee te hebben, zo'n strafblad. Dan opeens heeft zo iemand zijn leven gebeterd. Mag ik een teiltje?
Met veroordeelde terroristen moet je omgaan zoals met pedofielen, je kan je straf uitgezeten hebben en menen een tweede kans te moeten krijgen, maar niet in de buurt van kinderen.
"kennelijk"
Mevrouws bloedeigen zus heeft gezegd dat wie gelooft dat radicale moslims kunnen deradicaliseren, gelooft in sprookjes.
Los van de mening van de zus: voor talloze overheidsfuncties heb je een verklaring omtrent het gedrag nodig. Ik zou denken dat je die als veiligheidsadviseur bij een regeringspartij ook zou moeten hebben, en dat mevrouw die met haar strafblad niet zou moeten krijgen.
Wilders maakt gewoon een terecht punt.
@John McClane | 19-01-22 | 10:47:
Kijk dit dan: Strafblad? PVV'ers hebben er patent op.
www.welingelichtekringen.nl/politiek/...
De lijst is heel erg lang. Foute jongens. Maar dan een inmiddels gepromoveerd deskundige op radicalisering, nee die blijft altijd fout.
Die huisvriend van die Belgische moeder had ook zijn straf uitgezeten. Ik schrijf voor de rest maar niets meer.
@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 10:48: Noem eens wat voorbeelden.
Een andere zus zegt dan weer dat je nooit in deradicaliseren moet geloven.
Of laten we het bij de kinderen weghalen. Mag Willem Holleeder na zijn straf minister van Justitie worden? Hij is inmiddels wel een specialist op het gebied. Of Taghi? Adviseur gevangenisbeveiliging? Nee. Zelfs al hebben ze zichzelf verbeterd, het hoeft gewoon niet. Er zijn voldoende gekwalificeerde personen en we hebben het hier niet over een winkeldiefstalletje.
Een veroordeelde kindermoordenaar op een kind van vier laten passen bleek afgelopen week ook niet zo’n succes.
@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 10:50:
Je naïviteit is stuitend.
@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 10:48:
Voorbeelden? Want waarschijnlijk heb je helemaal geen teiltje nodig.
@Professor Superhirn | 19-01-22 | 10:52:
Ik gaf je een lijst voorbeelden en ik hoef maar de ex=PVV er Arnoud van Doorn te noemen, die werd zelfs radicaal islamist. Hahahahahaha. Ja een teiltje graag.
Uw grenzeloze naïviteit is grenzeloos.
@Montgomery Burns | 19-01-22 | 10:53:
Haha
@Professor Superhirn | 19-01-22 | 10:49:
Er is wel veel ophef over de vermeende strapatsen van Graus, waarvan nu is aangetoond dat er geen enkel bewijs is, maar de bewezen feiten van deze terroriste worden met de mantel der liefde bedekt.
Spijker & kop. It takes a (former) thief to catch one.
Dat ze haar straf heeft uitgezeten wil niet zoveel zeggen. Ze heeft voor zover bekend nog steeds geen afstand genomen van dat radikale gedachtengoed, en tot tweemaal toe veroordeeld worden voor illegaal wapenbezit (NB automatische wapens, militair spul) vind ik nogal wat. Je komt niet zomaar aan dat soort wapentuig, Dat ze een intelligente vrouw is staat buiten twijfel, maar je kan het risiko niet nemen, gezien haar verleden en voormalige vriendenkring. Overigens blijkt maar weer dat "radikaliserings expert" een verdienmodel is, waar allerlei lieden gretig inspringen om dikke munten te pakken. Wie Wilders verwijt "daar alleen maar voor het geld te zitten" moet dat ook doen bij "radikaliserings experts".
Zit wat in in wat @Beste_Landgenoten zegt. Eerlijk is eerlijk.
De meneer uit België die met het 4-jarige jongetje ging rijden had ook zijn straf uitgezeten. Daardoor kan ik niet geloven dat iemand zichzelf nooit kan verbeteren of tot inzicht kan komen.
Jason Walters van de Hofstadgroep is ook succesvol gederadicaliseerd en doet het volgens mij ook best aardig.
Wilders zal elke gelegenheid aangrijpen dit verhaal te herhalen, het is manier om iets in de hoofden van mensen te rammen.
Maar,
kan best zijn dat de mevrouw in kwestie geen terroriste meer is maar het is toch ook niet zo gek dat je dan niet meer in de politiek werkzaam kan zijn. Dat heb je dan verspeeld. Hoezeer je het goede voorbeeld ook wil geven van tolerantie en inclusiviteit en wat niet al.
Zie het als een soort straatverbod.
U heeft gelijk. Elke pedofiel die zijn straf heeft uitgezeten heeft boete gedaan en mag weer in een kleuterschool werken.
@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 10:53:
Maar heb je niet wat beters dan wat losse aantijgingen van een links georiënteerde nieuwssite? Stukken van de rechtbank waaruit een veroordeling blijkt? En dan heb ik het niet over dat showproces dat door een VVD minister is doorgedrukt, en waarvoor de definitie van 'ras' zover moest worden opgerekt dat het ook 'nationaliteit' omvat.
@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 10:50: volgens mij is deel daarvan inmiddels al pleitte, maar als er mensen tussen zitten die ernstige misdrijven hebben gepleegd, zijn ze net zo fout. Alhoewel een directe dreiging van het vermoorden van een collega wel next level is hoor.
BL citaat: "Ze is inmiddels geen terroriste meer" Hoezo?? En waarom dan morgen misschien weer wel? Ik moet me vergissen, maar gedachtelezen is een eigenschap uit de film industrie BL. Door welke film of verhaal heb je je laten inspireren als gedachtelezer en toekomst voorspeller? De kans op herhaling na uitdienen van een straf is zeer groot dat weet toch iedereen BL? Of ben je een beetje aan het dagdromen zodra de naam Wilders dan wel Trump verschijnt
@dijkbewaker | 19-01-22 | 11:26:
Hoezo? Ze heeft haar straf uitgezeten en daarna is ze een carriere begonnen. UIt niets blijkt dat ze daarna nog sympathie heeft voor terreur. Iemand kan ook leren. Maar dat kan in de ogen van Wilders niet. Of wel, en weet hij ook wel hoe het echt zit, maar ziet hij hier een uitgelezen kans om weer zijn puntje te maken en te scoren voor de heffe des volks. En zo te lezen slaat dat aan bij een deel van de Nederlanders. Het puikje van de zalm.
@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 11:33: Ze heeft nog nooit spijt betuigd. Nota bene haar zus zegt dat deradicaliseren niet kan.
@Sinterbikske | 19-01-22 | 11:43:
Ja, de zus, misschien spreekt die voor zichzelf? Bovendien is ze adviseur, geen kamerlid. Ik zie Holleeder, na een straf, een Leidse cum laude studie, ook nog wel eens adviseur worden aangaande criminalitiet en onderwereld.
@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 11:48: Somaya heeft twee zussen, waarvan Fonda nu kamerlid is voor D66. Één van de twee zussen heeft aan Soumaya adresgegevens verstrekt van politici via de apotheek waar zij werkte. Welke van de twee zussen was dit? Is het Fonda of die andere zus?
Bij de overheid vragen ze vaak een VOG. Geen VOG dan geen baan. Je kan nog niet als BOA starten zonder VOG.
@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 11:48: Ik ook - na dit kijk ik nergens meer van op - maar dat betekent nog niet dat dat een goed idee is. Je zou voor de grap de film Bullets over Broadway eens moeten kijken van Woody Allen.
Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 10:44,
Heeft niks met de PVV te maken, dit gaat om gezond verstand.
Want u vergeet iets.
Zij heeft er ook nooit afstand van genomen.
Niet dat het wat uit zal maken, maar ik vind dit toch wel een " dingetje ", Staatsgevaarlijk praktijken jegens onze Rechtstaat gepleegd.
Dat zijn gasten, die snijden bij u en ik zo ons beiden de strot door, dit zonder te blikken of te blozen.
Dit zijn geen " normale delinquenten ", dit zijn terroristen, in elk ander wel nadenkend land, daar gaan zij levenslang het schavot in.
En hier lopen ze na 3 jaar gewoon weer rond, nota bene in het hart van onze Democratie ?!
Onvoorstelbaar!
Waarom kan uberhaupt iemand met een vrij serieus strafblad een adviseur van en politiek partij worden? OK, ze is zoals we dat kunnen zeggen een "ervaringsdeskundige" maar een ieder ander persoon met een strafblad zou dergelijke functies op zijn/haar buik kunnen schrijven.
En niet zomaar een strafblad me dunkt....
Waarom? Ze zit toch niet als politicus in de kamer, en als we het gaan hebben over een strafblad, kijk dan eens naar alle PVV-ers met een strafblad die in de kamer hebben gezeten. Die lijst is lang.
@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 10:45:
Als we dan toch aan het maar-hullie jijbakken zijn: die lijst van GL is veel ernstiger. Ik noem bijvoorbeeld een Duyvendak en Pormes. Niet voor het pissen in andermans brievenbus maar voor betrokkenheid bij terrorisme.
@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 10:45: Voor terrorisme veroordeeld? Ik dacht het niet. Jesse Klaver vind ik veel zorgwekkender met z’n bomkoffer dan welke PVV’er dan ook.
@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 10:45: Namen en rugnummers, dit is te makkelijk.
@keestelpro | 19-01-22 | 10:45: in 1970 ging een overheidsbaan aan mijn neus voorbij. Waarom? Mijn opa was een paar keer naar Hongarije geweest. Ik moest dus wel uit een communistisch nest komen. Nou daar had ik helemaal niets mee. Ook nu nog ben ik fel tegen die GL club.
Beste Landgenoten. Kijken hoe jij het vind als jij of een van je geliefden wordt geopereerd door een neparts die een ehbo diploma heeft. Was die arts misschien al eerder voor veroordeeld, maar he, 2e, 3e 78e kans.
Hé magere lat, dan zeg je de afspraak niet af maar verplaatst je deze.
Mark Rutte is een gewetenloze regent. Totaal geen empathisch vermogen.
Ongekend dat er een veroordeelde terrorist in de hogere burelen van de vvd zit,hoe zit dat met de VOG,nu we kunnen onze VOG’s wel weg gooien,wat een blamage,bovenal maakt prutte zich totaal niet druk om het signaal dat hij de samenleving hier mee zendt.
Heb ik hier al zo vaak beweerd.
Geen partner, geen kinderen, maar vooral, buitenom zijn werk; geen leven.
Tegenwoordig is "niet individueel kunnen verdedigen" de manier om er niet op in te gaan.
En de tactiek is express wegblijven.
Laffe tak ben je Mark! Wel over Yesilgoz praten die er niet is, maar over die terroriste mag niet gesproken worden omdat ze er niet bij is. Bah bah.
Nederland is keigoed in polderen, consensus tot het vis noch vlees is maar vegan rookworst. Daarnaast is de kaasschaaf methode beproefd door Rutte: Percentueel meer belasting op elke transactie met name brandstof of 'tijdelijk' van 6% naar 9% gaan, minder aftrekposten zoals HRA en niet indexeren zoals ABP pensioenen en AOW. Dan wordt voorkomen dat er een gele hesje oproer ontstaat zoals in Frankrijk of zoiets in Kazakhstan
De VVD zou daarvoor alleen al ontbonden moeten worden.
Ja Mark, heel Nederland ziet dit!
En dat via de voorzitter slaat ook nergens meer op. Het idee was vast goed, maar nu is het niets meer dan iedere zin beginnen met "Voorzitter," of eindigen met "via u, voorzitter".
Zonde van de tijd en het geld.
Ik ga wat nuttigs doen.
De eigen bijdrage berekenen voor mijn moeder in het verzorgingshuis.
Het valt me op dat politici de laatste tijd wel erg vaak "diep geraakt zijn".
De kroketten waren op in de kantine, en dat heeft mij diep geraakt.
Voor 125K per jaar gemeenschapsgeld is dat wat mager
Rutte is al 10 jaar geleden door een grens gezakt.
Tijd voor een wetswijziging. Na twee termijnen of een 'aftreden' zou het klaar moeten zijn met een minister president.
@small_town_dude | 19-01-22 | 10:35:
Heel graag want dat gebabbel van die gladjanus kennen we te goed inmiddels.
Of je gaat gewoon TikTok kijken als er iemand staat te ouwehoeren.
Dat is in de tweede kamer dus bijna continu.
@small_town_dude | 19-01-22 | 10:37: Vind het van een grenzeloze onbeschoftheid.
Babyboomers hebben dit land kapot gegraaid over de rug van de generaties na hun. Niets mis mee om dat tuig mee te laten betalen aan de ellende die ze zelf veroorzaakt hebben.
Nivelleren is immers een feestje.
Ach weer iemand die in het sprookje van de graaiende babyboomers is getrapt. Ja, er zijn inderdaad graaiers geweest zoals in elke generatie er graaiers zijn. Maar de grote meerderheid heeft helemaal niets kunnen graaien.
De oorzaak is de EU die elk winstje in Nederland afroomt ten behoeve van de knoflooklanden.
Ezel
Gezwets uit 2012....
EL burro, iedereen die niet weet wat schuifkaas is, en wat een "boterham met tevredenheid" betekent, moet zijn mond houden over graaiende boomers.
Ollongren heeft ook een dubbele nationaliteit die zij wél kan opgeven. Waarom hoor ik daar niets over?
Ollongren heeft vanaf haar geboorte zowel de Zweedse als de Nederlandse nationaliteit.
Volledige naam: Jonkvrouw Karin Hildur Ollongren
nl.m.wikipedia.org/ › wiki
Kajsa Ollongren - Wikipedia
En spreekt thuis in Den Haag Zweeds met de kinderen.
@small_town_dude | 19-01-22 | 10:32: Sorry, Amsterdam
www.demediagids.nl/alles-over-kajsa-o...
Lachen, die EU. Telkens maar roepen dat dankzij de EU er geen oorlog meer is in Europa. Maar ondertussen wel behoefte hebben aan een vijand en Rusland daarbij aanwijzen.
@De_Middelvinger | 19-01-22 | 10:34: Dan heb je niet goed opgelet.
@De_Middelvinger | 19-01-22 | 10:50:
Maar wel tijd om onzinnigheden te plempen? Curieus.
Ik mag hopen dat Putin meekijkt/luisterde. Dan is hij nu op z'n zwakst. Die ligt schaterend te lachen onder de tafel
Zou dat werken, een verbale kieteldood?
@ sgaapje | 19-01-22 | 10:24:
En Putin blijft lachen als hij de koppen in de T. leest:
'De russen staan voor de deur'
'Rusland speelt met vuur: een "bloedige oorlog" dreigt'.
De Europese Unie is een hobby van het kartel. Daar heeft de Nederlandse burger alleen maar last van.
De situatie in Nederland is ook heel zorgelijk.
En de oorzaak daarvan ben u mijnheer Rutte.
Kotsmisselijk word ik van dit EU gezwets. #Nexit
En gooi alles weer open. De pandemie is voorbij.
Mark Rutte zal de geschiedenisboeken in gaan als de premier die Nederland over het randje duwde. Zorg kapot, soevereiniteit weg, tsunami aan gelukszoekers, politie die het onderspit delft tegen de misdaad, demonstratierecht de nek omgedraaid en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Helemaal eens. Tis ook maar gezwets voor de bühne. Het wordt alleen maar erger totdat het te laat is. Dankzij de stemmers die roepen Het is hier geen Noord Korea, Wij zijn met meer etc. Een statische kijk op een dynamisch onderwerp.
Je kunt de testlijn niet eens meer bereiken, moet online test reserveren. Iedereen wil omicron. Heb het zelf ook (net als m'n zoon) en meer dan een verkoudheid is het idd. niet.
@VanBukkem | 19-01-22 | 10:27: De woning schaarste kan d'r nog wel bij. Die 'klimaat- en stikstofcrisis' kunnen wel gelijk de kliko in.
Nadat vvd eerst het pensioenstelsel van werkgevers en werknemers heeft gesloopt, is het nu blijkbaar tijd voor de aow. Nederland stemt rechts en krijgt rechts beleid. Wat zeuren jullie nou?
En terecht, onhoudbaar stelsel.
@gristen | 19-01-22 | 10:22: de AOW komt al voor een groot deel uit de algemene pot ipv AOW-premies. De leeftijd is met 2 jaar verhoogd en vroegpensioen afgeschaft. In een tijdsbestek van 10 jaar de pensioenleeftijd opgeschoven van 62 naar 66-67. Ik ben nu 38, de afgelopen 10 jaar NUL indexatie op pensioenen dat beloofd wat voor de toekomst. Ofwel de afhankelijkheid van de man met een klein pensioentje van de AOW wordt elk jaar groter. Als je die dan ook niet indexeert in tijden van 5% inflatie, heeft dat niet met rechts beleid te maken, maar alles met inhalige schofterigheid.
@Incitatus | 19-01-22 | 10:37:
U snapt hem.
Ik zou zeggen teken de petitie
petities.nl/petitions/ontkoppel-de-ao...
@gristen | 19-01-22 | 10:22:
Nee, het is geen onhoudbaar stelsel. Het lijkt onhoudbaar omdat de rekenrente zo belachelijk laag is, maar de keuze om die zo laag te zetten is een volledig politieke. Langdurig gemiddeld rendement van pensioenfondsen is ca 8%, ze moeten echter rekenen alsof het verwachte rendement daar maar een kleine fractie van is. Dat zijn politieke keuzes.
Ik ben voor ontkoppeling bijstand en minimumloon omdat werk moet lonen. Aow echter niet ontkoppelen. Deze mensen hebben hun hele leven al gewerkt.
@* Il Principe * | 19-01-22 | 10:57: Als het werkelijk rendement 8% is dan was de euro van een pensioen fonds uit 2012 nu 2.15 waard. Als dat dus werkelijk jaar op jaar op jaar gerealiseerd wordt, dan zijn de dekkingsgraden toch zo hoog dat er alle ruimte is om te indexeren?
@Incitatus | 19-01-22 | 11:08:
Nee, de rekenrente is een afgeleide van de marktrente, ofwel wat de ECB er momenteel van maakt. Er wordt heel veel rendement gemaakt, alleen weegt dat niet op tegen de bijna 0% waar de pensioenfondsen mee moeten rekenen. Het is ingewikkeld.
Stel je voor dat je over 10 jaar 100 euro moet uitkeren bij een rekenrente van 0%, dan moet je nu ook 100 euro in kas hebben om je verplichting over 10 jaar te kunnen dekken.
Laten we nu een 8% rekenrente gebruiken, dan hoef je nu maar 46 euro in kas te hebben.( ( 1 / 1,08^10 ) * 100 )voor een uitkering van 100 euro over tien jaar. Dat scheelt dus de helft die je anders had kunnen gebruiken voor indexatie.
Is kuch al beter?
Als hij verstandig is, blijft hij thuis en doet een testje.
Ah. We gaan weer recht lullen wat krom is.
Je moet toch wel toegeven dat ie daar een meester in is. Een paar miljoenen Nederlanders trappen er toch iedere keer weer in.
Hopla, the show must go on! En ze staan al klaar om te interrumperen nog voor er een woord is gezegd.
REAGEER OOK