Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oh nee! '30 procent van patiënten MET corona in UMCG niet DOOR corona in het ziekenhuis'

SNEL! BEL EEN DOKTER!

Iedereen die een beetje snapt hoe cijfers werken, kan uittekenen wat er gebeurt als je in een coronagolf meer besmettingen dan ooit hebt, maar helemaal niet zoveel ziekenhuisopnames. Door het grote aantal besmettingen wordt de kans dat mensen die voor iets anders in het ziekenhuis komen toch corona hebben, groter. Bovendien is die groep ook nog een groter deel van het totaal aantal patiënten met corona doordat er juist relatief minder mensen vanwege corona in het ziekenhuis belanden. Logisch dus, dat we nu in de omikrongolf opeens een hoger percentage patiënten in het ziekenhuis zien MET corona, maar niet DOOR corona. En verder geen groot probleem (juist niet), behalve als er opeens een exponentiële stijging is van het aantal hartpatiënten, gebroken benen, of mensen die per ongeluk met hun anus op de stofzuigerslang zijn gevallen. 

Maar bij Nieuwsuur zijn ze toch zo van deze ontwikkeling geschrokken dat ze er heel snel een reportage over hebben gemaakt, zo snel dat er geen tijd was om een epidemioloog of iemand anders die verstand heeft van cijfers, dit fenomeen te laten duiden. Opvallende quote uit de reportage: "Voor het aanscherpen of juist afbouwen van coronamaatregelen kijkt het kabinet naar het aantal covid-patiënten in het ziekenhuis en op de IC". Nou, wij weten niet of ze bij Nieuwsuur wel eens naar programma's als bijvoorbeeld Nieuwsuur kijken, maar als het kabinet de afgelopen twee jaar iets NIET gedaan heeft, dan is het wel voorspelbare maatregelen nemen die puur gebaseerd zijn op vaste aantallen ziekenhuisopnames. In dit geval is dat trouwens ook niet onverstandig, want in een situatie met exponentiële groei is de exacte stand van aantallen besmettingen of ziekenhuisopnames niet zo heel interessant: de richting en de snelheid van de groei (of krimp) is veel belangrijker.  

U mag gerust weten dat wij dit met diepe weerzin opschrijven, maar dat is dus De Schuld van Nieuwsuur: alles wat u uit bovenstaande video moet weten zit in het antwoord van het ministerie, vanaf 3m36s.

Reaguursels

Inloggen

Was het niet Haga van FVD, die dit in de kamer benoemde een jaar geleden?
Waar Hugo weer met gespeelde verontwaardiging riep hoe gevaarlijk was wat Haga vertelde.

Captaincoke | 19-01-22 | 15:59 | 3

Heeft natuurlijk niets te maken met de varianten die daarna kwamen, de vaccinaties en de boosters die gezet zijn?

guldenmiddenweg | 19-01-22 | 16:34

@guldenmiddenweg | 19-01-22 | 16:34: neen, dat heeft daar idd. weinig mee te maken. Probeer het verschil eens langzaam voor uzelf uit te spreken: MET... DOOR

SchnauzeCitizen | 19-01-22 | 18:15

Dat dit Sars-virus vaak pas in ziekenhuizen voor besmetting met complicaties zorgt is voor mij niet onverwacht. Ik. vond al vroeg vorig jaar een Nederlandse dissertatie "Evidence-Based design in Nederlandse ziekenhuizen" uit 2016 van Milee Herwijer (TU Delft) over de vorige Sars-epidemie rond Toronto (Canada). Daarin stond: "
“We herinneren ons allemaal de wereldwijde angst voor de SARS epidemie (2003), maar het wordt zelfs nog angstiger als we ons realiseren dat in Canada 75% van de SARS gevallen in het ziekenhuis opgelopen besmettingen zijn geweest.14”
(Met bron: 14 Ministery of Health an Long Term care, SARS outbreak analysis committee (2006) Descirpitve epidemiology of the severe acute respiratory syndrom (SARS) outbreak, pp10)

Bron van de dissertatie: pure.tudelft.nl/ws/files/4700191/1156_...

GingerTed | 19-01-22 | 14:49 | 4

@TeeJee Uit de dissertatie blijkt dat het in omgevingen als ziekenhuizen en zorginstellingen veel lastiger is om besmettingen te voorkomen, niet alleen in geval van Sars-virussen. Personeel gaat in- en uit, maar ook bezoek.

GingerTed | 19-01-22 | 14:55

@GingerTed | 19-01-22 | 14:55:
En daarom moet er geïsoleerd worden. Heel logisch toch?
Lijkt mij ook dat je die besmettingscijfers mee mag tellen om in de gaten te houden wat de huidige verspreiding werkelijk is.

Rest In Privacy | 19-01-22 | 15:01
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
guldenmiddenweg | 19-01-22 | 14:45

30% minder... zou er een relatie zijn....?

nobodiesunmighty | 19-01-22 | 14:11

Oud nieuws toch?

sjef-van-iekel | 19-01-22 | 13:34 | 2

voor sommige mensen wel. De desinformatie van gister is het nieuws van vandaag.

Ir. Wilhelmus | 19-01-22 | 13:48

De complotten van een jaar geleden zijn de wetenschap van vandaag.

Sukablyat | 20-01-22 | 06:33

De aantallen die positief op Corona zijn getest dalen duidelijk bij de 60+ ( de risicogroep)
Periode Totaal Waarvan
8 november 2021 – 19 december 2021 137.277 antivaxxers 11.287
15 november 2021 - 26 december 2021 127.697 antivaxxers 10.577
22 november 2021 – 2 januari 2022 114.512 antivaxxers 9.587
29 november 2021 - 9 januari 2022 100.284 antivaxxers 8.204
6 december 2021 - 16 januari 2022 89004 antivaxxers 7.220
(cijfers van het RIVM)
Of dit veroorzaakt wordt door het boesterprikken??
Daling alle 60+ met 35 %
De daling bij 60+ antivaxxers is zelfs 36 %.
En de MSM maar brullen dat er record na record wordt gebroken met coronabesmettingen (ja, maar alleen bij de 60-ers). Wie snapt dat zooitje nog?
De aantallen die positief op Corona zijn getest stijgen duidelijk bij de 60- (zonder risicogroep)
Periode Totaal Waarvan
8 november 2021 – 19 december 2021 641.600 antivaxxers 266.200
15 november 2021 - 26 december 2021 629.200 antivaxxers 259.300
22 november 2021 – 2 januari 2022 596.200 antivaxxers 233.000
29 november 2021 - 9 januari 2022 644.200 antivaxxers 205.100
6 december 2021 - 16 januari 2022 745.400 antivaxxers 188.000
Hier zien we dat het aantal gevaccineerde met Coronabesmetting de laatste weken stijgt maar dat het aantal antivaxxers dat Corona oploopt in 2 maanden is gedaald met 30 %.
Zo jammer dat het RIVM weigert de echte data publiek te geven en dat geldt ook voor de data van de IC bezettingen en de Jaffa klanten.
Je zou bijna er wat van gaan denken.

Rekenwerk is gebaseerd op de wekelijkse (verstopte) info van het RIVM:

En de bevolkingsopbouw op basis van leeftijd van het CBS
PM1: De gevraagde data wordt door de Engelse regering wel openbaar gemaakt. Via deze link
assets.publishing.service.gov.uk/gove...
zijn de wekelijkse gegevens te vinden en door het weeknummer de wijzigen zijn ook de “oude” gegevens beschikbaar. Het RIVM overschrijft helaas de data.
PM2: Het aantal personen dat positief getest is maar waarvan de vaccinatiestatus niet bekend is stijgt onrustbarend. In de periode van 8 november lag dat op 29 % maar was in de laatste periode gestegen tot 41 %. In de Engelse rapportage ligt dit percentage al maanden op 6 %.
Je zou denken: Wordt toch geregistreerd op BSN nummer; wat is dan het probleem.

Eugen Sandow | 19-01-22 | 13:33 | 3

Leg dit verhaal langs de woorden van de immunoloog die vanmorgen op radio 1 (na 2 jaar eerste keer.... en er zit GEEN immunoloog in het OMT...) Conclusie: verbijsterend hoe dom het zaakje aangevlogen is t/m kinderen vaxxen etc. Schande.

hagelkruis | 19-01-22 | 14:08

Sowieso daalt het quotiënt van het aantal besmetting op de totale bevolking want er komen nog steeds importzielen bij.
42000 dit jaar toch?

ik_word_gek_in_NL | 19-01-22 | 14:21

Komt bij dat nog steeds grote groepen zich preventief laat testen, zonder dat men klachten heeft. Dat levert de nodige false positives op.

Dampende_aardappel | 19-01-22 | 13:24 | 3

Boute stelling. Maar als het aandeel false positives dan zo hoog zou zijn, dan zijn die testen niet de goede testen…

LuNaTeeQ | 19-01-22 | 13:49

Bij mijn weten is het 99,5. Dus 0.5 % vals, op de circa 100.00g GGD testen is dat 500. Dat verklaart de overige tienduizenden besmetten niet.

Shoarmamasutra | 19-01-22 | 13:59

@Shoarmamasutra: percentage wordt geschat tussen 0.8% - 4%, en neemt toe wanneer aandeel van asymptomatische individuen in testpopulatie groter wordt.

www.thelancet.com/journals/lanres/art...

Dampende_aardappel | 19-01-22 | 18:26

Oke, maar hoeveel liggen er dan MET corona op de IC? Hoop dat dat geen 30% is.

Scepticus | 19-01-22 | 13:18

Het zou puur om de *totale* bezetting van alle patiënten in de ziekenhuizen moeten gaan. Daarbij moeten ze op de 1e plaats gewoon eens wat aan het vergroten van de capaciteit doen. En daarnaast veel meer preventief te werk gaan om de kans op alle soorten opnames te verlagen. Zet eindelijk eens in op iedereen *optimale* vitamine D / zink / K2 / omega 3 etc. aan te raden. Verminder bv. ook het gebruik van veelgebruikte inflammatoire zaadoliën in voedsel. En laat bij obesitas bv. de zorgpremie maar omhoog gaan ter stimulans tot afvallen.

RichardBandler | 19-01-22 | 13:14

Ziekenhuizen houden Covid besmettingscijfers niet bij voor de lol, of voor iemand anders dan zichzelf. En voor zichzelf betekent: ook als iemand er ligt voor een gebroken teen en die iemand heeft toch Covid, zij het mild, dan moet zo iemand toch worden afschermd ivm besmetting. Daarom houden ze die cijfers bij.

Dat iedereen en de kat z'n viool vervolgens die cijfers ongeinterpreteerd begint te gebruiken, is niet hun schuld.

konjodebonjo | 19-01-22 | 13:06

Arts op min. 1:15 “1/3 van de positieve patiënten bleek gevonden uit de screening, niet omdat ze klachten hadden. We kunnen nog niet bekijken hoe dat nu voor Omicron is, maar je kunt je voorstellen dat die verhouding nog meer gaat verschuiven.”
Ministerie VWS op min. 3:36 : “bij 5% van de ziekenhuisopnames van COVID patiënten in de afgelopen 2 weken, COVID-19 niet de primaire reden van opname was.”
Geen idee waar VWS dit op baseert aangezien UMCGroningen een van de weinige ziekenhuizen is die deze gegevens registreert.
Conclusie is iig dat Omicron nog minder ziekmakend is dan nu al uit de cijfers blijkt.

Reaguurguurderguurst | 19-01-22 | 13:02 | 1

Dat zou goed nieuws zijn, toch? Laten we preventief een avondklok instellen!

guldenmiddenweg | 19-01-22 | 14:37
-weggejorist-
superb_de_lux | 19-01-22 | 13:00

Maak je geen illusies, we zullen het laatste land ter wereld zijn met lockdowns en coronapassen, lang nadat de rest van de wereld al weer op normaal is overgeschakeld.

En ja, ik ben reeds drie maal gevaccineerd en zeker geen wappie, maar ik denk dat Mark het wel best vind zo met de horeca dicht, dat scheelt een hoop politie inzet in de avond, dus gewoon een verkapte bezuiniging. Dat hierdoor duizenden ondernemers in de horeca kapot gaan neemt hij voor lief.

me163komet | 19-01-22 | 12:53 | 3

Zou mij absoluut niets verbazen

Baksteenbakker | 19-01-22 | 12:56

Op deze manier is het allemaal véél goedkoper voor de overheid. Ze geven ook helemaal geen geld aan de horeca en de cultuursector. Miljarden houden ze over, maar dat stoppen ze in een klimaatfonds. Het moet haast wel zo gaan. Rutte en co hebben het veel liever over corona dan iets anders natuurlijk. Ze kiezen de allermakkelijkste weg al twee jaar lang.

guldenmiddenweg | 19-01-22 | 13:04

Lockdown is nodig om te voorkomen dat er te veel ME van hot naar her moet reizen, die gasten lopen al echt op hun tandvlees, als het al niet bot is. D'r zijn er te weinig.
Maar wacht es.... lockdownen, krijg je toch meer protesten? Es kijken welk model ik nu weer uit de mathematische hoed ga toveren, e machtje maar weer es?

nobodiesunmighty | 19-01-22 | 14:15

Dit is al maanden gaande en een fokking schande!
Alles maar dan ook alles alles alles wordt uit de kast getrokken om de coronamaatregelen te pushen als noodzakelijk. En het volk bestaat voor het grootste deel uit schapen die meeblaten met wat ze door de regering op serieuze toon wordt verkocht als belangrijk en noodzakelijk.
Echt jongens. Wat een fucked up k*t zooi.

Ohja. Ik ben gevaccineerd, het vaccin werkt en de aarde is rond. Mij frame je niet als fukking wappie.

Marcel66664746 | 19-01-22 | 12:48 | 1

In welk land had je willen wonen de afgelopen 2 jaar en waarom?

guldenmiddenweg | 19-01-22 | 14:32

Weet deze immer broeierig kijkende nep-uur koekwaus (en Duitslandkenner hahaha) eigenlijk wel dat dit bij alle andere varianten ook het geval was. En dat deze wijze van "meten" en melden gewoon in de WHO richtlijnen staat?

fokkewoelf | 19-01-22 | 12:47 | 1

Oh wacht ik had nog niet gekeken; maar ze proberen ons weer wat te flikken.

fokkewoelf | 19-01-22 | 12:54

Niets nieuws, zelfde geld namelijk ook voor een gros van de dodencijfers.

tjongerschans | 19-01-22 | 12:28

Dit is niets nieuws... oh behalve in Nederland dan. Een ander feit is dat in het begin vooral de ziekenhuizen de superspreaders waren; patiënten werden met corona al liggend in het ziekenhuis geïnfecteerd (meen tot 30% in het VK).

Luister ook naar de podcast op Spiked-Online (gaat weliswaar o.a. over de Britse verzorgingshuizen, vaak ook letterlijk huizen met orde grootte 10 ouderen): "Why I spoke out against lockdown, Carl Heneghan talks to Brendan O’Neill about the disastrous impact of Covid restrictions."

Louter Leuter | 19-01-22 | 12:26 | 3

Dit is wél iets nieuws, als je gewoon het item van Nieuwsuur bekijkt en goed oplet.

Dus je kijktip laat ik maar even voorbijgaan.

Papa Jones | 19-01-22 | 12:40

@Papa Jones | 19-01-22 | 12:40:
Het verschil is "hospitalisation because of covid or with covid". Het is, voor mij, géén nieuws.

Transmissie in het ziekenhuis/verzorgingshuis is een onderschat punt. Ook ik heb in het verleden een infectie opgelopen in het ziekenhuis van een opportunistische bacterie (pseudomonas aeruginosa); als het goed is word je, in gebieden met veel varkensbedrijven, ook gescreend bij opname op de Methicillin-Resistant Staphylococcus Aureus MRSA bacterie om verspreiding naar en in het ziekenhuis te voorkomen.

Louter Leuter | 19-01-22 | 12:54

@Louter Leuter | 19-01-22 | 12:54: Het nieuws is dat de verhouding 'met covid/door covid' nu wél serieus wordt, en van belang voor de lockdownmaatregelen.

Papa Jones | 19-01-22 | 13:13

Jaja. Dus ik zit dus al die tijd mijzelf in de maling te nemen. Ik had eigenlijk nog gewoon op vakantie kunnen ( voor mij nu laag seizoen) als onze regering gewoon doet wat het moet doen. Er zijn voor het volk. Op zijn Haags. Ze kunnen lekker de pleuris krijgen daar in Den Haag.

Mr_Pikibelly | 19-01-22 | 12:23

@johnyl | 19-01-22 | 12:34: Ja, uitspraken over medische zaken moet je overlaten aan politici. Daar moeten artsen zich niet mee bemoeien.

Plaktong | 19-01-22 | 12:39

Yup, zoals alles dat Femke Halsema zegt is wat Nederland wil.

funda | 19-01-22 | 12:39

@johnyl | 19-01-22 | 12:34: Soms lijkt het of je het jammer vindt dat de corona op z'n retour is.
Hoor je het liever van je warme bakker of zo?

Ichneumonidae | 19-01-22 | 12:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou zit iedereen wel te zeuren, maar dit is toch goed nieuws? Het virus lijkt minder gevolgen te krijgen bij de laatste mutaties. En daarmee beschermt het tegen de andere mutaties.
Het enige probleem is nog dat de besmettelijkheid veel hoger is. Het gaat erom dat we de ziekenhuizen leeg houden voor reguliere patiënten. Dat lijkt redelijk goed te gaan.

Dus gewoon stoppen met zeuren en doorgaan hoe we bezig zijn. Het einde lijkt in zicht.

Rest In Privacy | 19-01-22 | 12:17 | 2

Ja, maar dat is nu juist het punt. De reguliere patiënten worden geteld als covid patiënten.

Plaktong | 19-01-22 | 12:33

Prima punt! En dan maakt het dus ook geen ene moer meer uit of mensen wel worden geteld als covid-patienten of niet.

guldenmiddenweg | 19-01-22 | 14:42

Oud nieuws en dat dan ook nog eens met constant dalende ziekenhuisopnames.

Zalluf | 19-01-22 | 12:16
-weggejorist en opgerot-
Swieberj | 19-01-22 | 12:12 | 5

@Papa Jones | 19-01-22 | 12:23:
Ik heb het laatst al tot in den treure uitgelegd, heeft weinig mogen baten. Ik plaats de link dan ook voor anderen.

Rest In Privacy | 19-01-22 | 12:27

Gommers baalt van clipje waarin hij coronavirus ‘peanuts’ noemt,
uitspraak is uit context gehaald
er is geknipt in een online-interview, waardoor het lijkt alsof hij zei dat hij het coronavirus ‘peanuts’ vindt.

AdvocatusDiaboli | 19-01-22 | 12:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat zorgverzekeraars op geen enkele manier aandringen om gevaccineerd te worden .. is ergens ook wel opvallend

jeweettochniet | 19-01-22 | 12:08 | 5

Wacht maar tot je straks wilt overstappen van verzekeraar. Kan nooit meer lang duren...

Air van Boven Dorens | 19-01-22 | 12:22

@Air van Boven Dorens | 19-01-22 | 12:22: dan gaan ze ookna of je chronisch ziek bent?hartproblemen hebt ?rookt?drinkt?niet gezond genoeg eet?
Als ze met corona beginnen met weigeren kan dat straks ook allemaal ingevoerd worden als reden om geen zorg te verstrekken

Therrie | 19-01-22 | 12:42

Hebben zij daar belang bij dan? Oude mensen maken veel meer zorgkosten. Vroege sterfte is niet meteen een punt

Shoarmamasutra | 19-01-22 | 14:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Patiënten die in het ziekenhuis worden opgenomen om een andere reden dan covid-19 en vervolgens positief testen op het coronavirus tellen in de dagelijkse ziekenhuiscijfers mee als coronapatiënt. Maar de ziekenhuizen reageren hier op dat voor de zorg voor dit soort patiënten niet uitmaakt. Als mensen besmet zijn moeten ze sowieso behandeld worden in een isolatiekamer en omdat het voor de isolatiemaatregelen en druk op de zorg niet uitmaakt. Cijfers maken niet zoveel uit als de behandeling tussen beide (besmette) groepen net zo intensief is. Dus het ligt iets genuanceerder allemaal.

johnyl | 19-01-22 | 12:07 | 18

Ja dat zeggen ze ook in dat filmpje. Maar dan nog heb je een relatie tussen Corona besmettingen en daaraan gerelateerde ziekenhuis opnames. Daar klopt dus geen jota meer van. Dat staat los van de druk op het ziekenhuis zelf

Miyagi | 19-01-22 | 12:58

@VolleBak | 19-01-22 | 13:56:
Het is nu echter begin 2022, en de handeling van de ziekenhuizen is volledig logisch.

@JJMS | 19-01-22 | 12:30
Wie stelt dat het nodig is?
En ik ben het met je eens dat het relevant is, maar in het filmpje wordt aangegeven waarom ze het onderscheid niet maken. Schijnbaar is dat een lopende discussie binnen de zorg.

Rest In Privacy | 19-01-22 | 14:38
▼ 15 antwoorden verborgen

Geef het maar gewoon op, Ronaldo. De angst zit bij velen zo diep dat sceptici niets anders rest dan wachten tot iedereen het licht wil zien.

MickeyGouda | 19-01-22 | 12:02 | 2

Als je 'het licht' ziet, kom je in de statistieken. Snappie?

Rest In Privacy | 19-01-22 | 12:11

Hmmm, ik plaatste hem eerder in de andere hoek... maar ik zal me wel vergissen...

Nuchternederland | 19-01-22 | 12:16
-weggejorist-
Air van Boven Dorens | 19-01-22 | 12:00 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Stoned Hengst | 19-01-22 | 11:57 | 5

Lees je eens in joh.. voordat je in het wilde weg maar een beetje gaat schreeuwen

johnyl | 19-01-22 | 12:08

Uiteindelijk komen die er wel, die tribunalen. Nu lachen ze er om, straks bestrijden ze je erom, en daarna zeggen ze ' wisten we allang' .

Atheist-Priest | 19-01-22 | 12:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ze zelfs bij Nieuwzuur als kritisch worden, nou dan weet je het wel: dan zit onze regering er echt faliekant naast.

VanBukkem | 19-01-22 | 11:57

Net zoals er al jarenlang een asielindustrie bestaat, is er een nieuwe industrie bijgekomen: De Coronaindustrie. degenen die hier financieel voordeel bij hebben, zullen alles in het werk stellen om de pandemie te laten voortbestaan, ook als deze pandemie er niet meer is.

donkeyman | 19-01-22 | 11:56 | 1

Nou hoorde ik een raar praatje : er schijnt zelfs een reaguur-industrie te bestaan.

funda | 19-01-22 | 11:57

Ronaldo spreekt zichzelf tegen in de haast er snel een blogje uit te persen over dit onderwerp waar hij geforceerd genuanceerd gaat lopen doen. Want juist die 30% is van groot belang voor de berekening nu en in de nabije toekomst van "de richting en de snelheid van de groei (of krimp)". Of wat andere mensen zeggen: de trend. En daar hangen weer politieke debatten en beslissingen van af. Nog simpeler gezegd, de ziekenhuisopnames zouden dus nog fors lager kunnen uitpakken, zodanig dat geen enkele maatregel buiten die je neemt bij elk griepseizoen en de onlangs geleerde lessen zoals ventilatie en/of wat minder drukte per vierkante meter en nog meer thuiswerken mogelijk maken.

GeenAccount | 19-01-22 | 11:55 | 6

@small_town_dude | 19-01-22 | 12:02: Ik formuleer het anders: Wat doe je liever, om 8 uur je bed uit rollen om om half 9 achter je thuisPC te kruipen, of om 6 uur de deur uit om om half 9 achter een PC te gaan zitten waar je hetzelfde gaat doen dat je thuis ook kunt doen? En dan om 5 uur weer in de auto/het OV om om half 8 thuis te zijn, terwijl je ook om 17:05 achter de TV kunt zitten? Ik weet het wel. Wat mij betreft is thuiswerken een blijvertje...

Mbovenka | 19-01-22 | 12:26

@small_town_dude | 19-01-22 | 12:02:
Thuiswerken? Nu al klaar mee? Na de scheiding 20 jaar geleden heb ik personeel afgebouwd, kantoor aan huis (nog steeds dus) en zelf de kinderen opgevoed. Een ervaring die ik (nog steeds) niet had willen missen. Alles heeft zijn voordelen en nadelen. YMMV.

Louter Leuter | 19-01-22 | 12:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij Coronatopics niet meer weet wat wel, en wat niet toegestaan is om te tegelen.
Ik vind ook niet veel houvast in de huisregels.
Zou het mogelijk zijn om vwb corona een duidelijk reglement op te stellen?
Ik zou het jammer vinden als ik de kerkers in zou gaan omdat ik bijvoorbeeld zou stellen dat bepaalde wappies dit al 2 jaar zeggen. De idioten, dat spreekt voor zich.

Nuchternederland | 19-01-22 | 11:55 | 2

Macht gaat vooral over de machtelozen in oneindige onzekerheid cq onverschilligheid te laten verkeren. Dat is je les in realiteit voor vandaag. Huiswerk: vijf toepassingen om je heen ontdekken.

GeenAccount | 19-01-22 | 11:57

"Iedereen die een beetje snapt hoe cijfers werken..."
Kijk, daar ga je al: driekwart van de Nederlandse bevolking heeft namelijk geen idee hoe cijfertjes werken, laat staan grafiekjes. Dus die kun je echt van alles wijsmaken.
Een van de oorzaken van deze zogenaamde crisis is mijns inziens dat de meeste Nederlanders inclusief onze regering hun oordeel meer baseren op emo-tv (beelden van de IC, verhalen van coronaslachtoffers) dan op de kille cijfers. Want als je naar de cijfers kijkt, is er niet zo heel veel aan de hand. Ja, onze economie ligt op apegapen en de staatsschuld is de pan uit gerezen. En er zijn de laatste jaren ongeveer 50.000 zorgmedewerkers de laan uit bezuinigd. En okee, we zien een piek in de (met alle respect) bejaardensterfte. Maar wat dat betreft heeft dit landje wel eens voor hetere vuren gestaan.

VanBukkem | 19-01-22 | 11:54 | 2

Daarom graag een ban van één week op alle Corona-topics.
Er zijn nog zoveel andere onderwerpen: Ali B. & John de Mol, de relatie van Linda, trekken de banken hun financiering van Talpa terug?
En Tonga? Wanneer een reportage ter plekke aldaar?

theo-is-dood | 19-01-22 | 11:59

Cijfers kun je ook vóór je laten werken, dit willen we en zo brengen we het..

BL!ZZ | 19-01-22 | 12:11

Nou, prima nieuwsitem.

Maar, zoals gewoonlijk: de wappies zullen wel weer over de kook zijn en met domme conclusies komen.

Papa Jones | 19-01-22 | 11:53 | 2

Ik ben nou eens benieuwd waar de schaapjes mee komen. Ik hoor ze alleen nog maar schelden hier en roepen om een ban op Corona-topics.

president osama | 19-01-22 | 13:12

@president osama | 19-01-22 | 13:12: Schaapjes? Wie zijn dat? De niet-wappies?

De schaapjes kunnen het gewoon waarderen dat vaccinatie geholpen heeft om de zorg niet totáál vast te laten lopen. Ik hoor geen gescheld van schaapjes hoor. Wel van wappies. Geroep om tribunalen, dat soort werk.

Papa Jones | 19-01-22 | 13:28

Ontken Corona niet, nare gevallen, heel náre griepvariant.
Maar dat dat loodst naar een QR maatschappij, pas ik voor.
Ik prik niks. En zonder QR wandelen door het Leven.

chicago river | 19-01-22 | 11:49 | 5

Voor mij ook geen QR, heb nog steeds mijn gele boekje, is goed genoeg.

rifraf | 19-01-22 | 11:56

@General Dripple | 19-01-22 | 11:57:
Als je dan echt heel specifiek wil zijn:
COVID-19 is de ziekte die veroorzaakt wordt door het SARS-CoV-2 virus, welke behoort tot de familie van Coronoviridae in de orde Nidovirales.

Duidelijk? Mooi.

Rest In Privacy | 19-01-22 | 12:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben benieuwd hoe al die corona-angsthazen hier op reageren dat de pandemie eigenlijk voorbij is. Die zullen hun FFP2-mondkapje echt niet zomaar af doen. Zelfs nu zie je ze nog alleen in een auto zitten met dat ding op.
De geestelijke gezondheidszorg gaat nog een hele kluif krijgen om deze mensen weer normaal te laten functioneren.

2voor12 | 19-01-22 | 11:48 | 5

@Gladiator Fap | 19-01-22 | 11:54:
Wappie, das ist der andere.

Rest In Privacy | 19-01-22 | 11:56

@Gladiator Fap | 19-01-22 | 11:54:
Nee, dat zal zeker niet gebeuren. Waarom denk je dat?

funda | 19-01-22 | 11:58

Vooralsnog bestaat er nog een wachtlijst van wappies die dringend geestelijke gezondheid nodig hebben. Bij de rechterlijke macht hebben ze ook last van de verhoogde werklast van al die wappies die zijn aangehouden voor bedreiging en stalking (zowel op straat als in de social media)

johnyl | 19-01-22 | 12:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog weken na de ziekte zelf kun je nog positief testen. Zelfs als je niet meer besmettelijk bent. Maar in het ziekenhuis wordt elke besmette met extraveel isolatie en voorzorgsmaatregelen behandeld. Dat vreet veel extra mankracht op in de zorg.

Hadena | 19-01-22 | 11:46 | 4

Je kan nou eenmaal niet ruiken wie er nog besmettelijk is. Je kan het wel proberen, maar dat is niet zo'n heel goed idee.

Rest In Privacy | 19-01-22 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Vanmorgen dus voor het eerst een immunoloog op radio 1, verbijsterend helder en logisch, er zit er géén in het OMT en dit land is 2 jaar essentiële simpele informatie onthouden.
Verpleegster Gommers kan de pot op.

hagelkruis | 19-01-22 | 11:46

Gefaseerd de leugens openbaren om gezichtsverlies te beperken, slinks. Wel grappig hoe van Haga een jaar geleden dit insinueerde en de prikpooier toen helemaal loco ging over nepnieuws en gevaarlijk dit en dat. Bleek Wybren toch wel erg dicht bij de waarheid te zitten

Illuminati1989 | 19-01-22 | 11:45 | 1

'Voortschrijdend inzicht', welbekend binnen de wetenschap, gretig misbruikt door de politiek.

funda | 19-01-22 | 11:49

Een stofzuiger in je anus. Hmm, vervoerstechnisch zou men dan beter voor de trekhaak kunnen gaan. En mensen, kies dan ook een beetje een chique auto uit he!

VP732 | 19-01-22 | 11:43

Dit was dus buiten de MSM al geruime tijd bekend. George Floyd bijvoorbeeld (die man die door politie optreden de dood vond) stond ook geregistreerd als Corona dode. Nu is het zaak om door te pakken en te blijven roeren in de stront zodat al het wanbeleid naar boven komt.

zaaddodende pasta | 19-01-22 | 11:42

Het probleem is toch dat (mocht dit kloppen) ziekenhuiscijfers op deze manier kunstmatig opgekrikt worden en de ernst van de situatie zo wordt overschat? Iemand ligt in het ziekenhuis met een stofzuigerslang in zijn anus EN met corona maar heeft voornamelijk last (of niet) van zijn anus, maar geen corona-gerelateerde klachten. Of begrijp ik het weer eens niet?

JJMS | 19-01-22 | 11:41 | 5

@JJMS | 19-01-22 | 11:51:
Positieve testcijfers zijn alleen maar interessant als je ze tegenover de ziekenhuisopnamen zet. Die verhouding geeft aan hoe ernstig de ziekte is.
Meer dan dat heb je niets aan behalve om paniek te zaaien onder de bevolking.

2voor12 | 19-01-22 | 11:55

@JJMS | 19-01-22 | 11:51: Misschien voor degene die hij besmet wel?
Misschien voor degenen die data betreffende de voortgang van de pandemie verzamelen wel? Zomaar wat mogelijkheden.

funda | 19-01-22 | 12:14

@JJMS | 19-01-22 | 11:51: Euhmm, maar die persoon moet wel volgens corona-protocol worden verpleegd. Isolatie en ingepakte verpleegsters enzo. Dus vanuit dat standpunt wel logisch om als coronapatient te tellen.

vrijblij | 19-01-22 | 14:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Die hele registratie van coronadoden is sws een gedrocht. De begrafenisondernemer bij ons in het dorp: motorrijder in 4 delen in de kist. Wel als coronadode in de boeken want de motorrijdersaus is positief getest en zo moet dat dan geregistreerd worden van de overheid. (ja n=1, maar ik twijfel er niet aan dat er meer reaguurders zijn met vergelijkbare verhalen.) Alles om de paniek in stand te houden en megalomane plannen er door heen te kunnen drukken.

Vanilla | 19-01-22 | 11:40 | 6

@usb stok | 19-01-22 | 12:10: Nee, was aan het spelen met een kettingzaag tijdens het rijden.

Hoe dan ook gaat die de boeken in als coronadode. Ik zeg niet dat dat als doodsoorzaak wordt gezet, maar zo wordt het wel geteld door de instanties. www.aamc.org/news-insights/how-are-co...
De cijfers zijn onbetrouwbaar, zoveel is voor mij wel duidelijk.

Vanilla | 19-01-22 | 12:49

@Vanilla | 19-01-22 | 12:49:
Je begint over de begrafenisondernemer bij jou in het dorp en vervolgens ga je een artikel linken over Amerika? We leven daar niet he. Je zuigt gewoon een verhaal uit je duim.
Tuurlijk zitten er doden tussen die verkeerd zijn geteld, maar om dan de conclusie te trekken dat alles onbetrouwbaar is, slaat nergens op.

usb stok | 19-01-22 | 13:53

@usb stok | 19-01-22 | 13:53: Als jij dat denkt prima.

Vanilla | 20-01-22 | 07:32
▼ 3 antwoorden verborgen

De enige juiste conclusie uit deze getallen is dat de maatregelen verzacht of zelfs opgeheven moeten worden. Niet uitgebreid. De rest kunnen de wappies en de zelfbenoemde niet-wappie dan lekker in de kroeg bespreken. Met een vaasje en zonder monddoek. Zoals het hoort.

Gladiator Fap | 19-01-22 | 11:39

Zijn ook allemaal overleden "met" Corona, niet door. Corona is eigenlijk een niet bestaande ziekte, die verzonnen is door Bill Gates, en hij heeft inmiddels hele ziekenhuizen op de loonlijst staan. Nu pas komen er scheurtjes in het codron. En durven klokkenluiders hun stem te laten horen. Echt een vreselijk schandaal is het. Allemaal zakkenvullerij en bedoeld om de eilite de macht in handen te geven.

Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 11:36 | 4

@Gladiator Fap | 19-01-22 | 11:41:
We hadden een kerst-sessie met het D66 webcare team, zware dagen hoor. We kregen les van een Russische specialist op het gebied van internet-beinvloeding. Blijkt dat de betere benadering die met humor is en de tip van de week was: "Ga nooit schelden". We hebben Igor naar huis laten gaan met een welgevulde tas vool westerse goodies. Want het kan nog spannend worden en de vraag is of we hem gauw weer zullen zien. Hij had een andere dringende klus, of zo.

Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 11:45

@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 11:45: Ik ben diep onder de indruk. Zo zie je maar: zelfs een kapotte klok geeft twee keer per dag de juiste tijd aan. Groeten aan het webcare team, die zullen het wel druk hebben.

Gladiator Fap | 19-01-22 | 11:51

@BL; dapper van u om hier die samenzwering te onthullen. Maar het is nog veel erger! Kijk maar op Facebook. Bij het vaccineren worden microchips ingespoten. Daarmee kan iedereen worden gevolgd. Door het WEF & Klaus Schwab. De CIA en de FSB/KGB spelen onder een hoedje.

theo-is-dood | 19-01-22 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Een corona patiënt levert nu eenmaal meer op dan iemand die zonder snotneus door de voordeur komt. Dat hele Covid is één groot zakkenvullersfestijn en wellicht het grootste verdienmodel sinds de uitvinding van de prostitutie. De EURO afsluiter in Den Haag staat vol open en je bent gek als je geen graantje mee pikt mocht de gelegenheid zich voor doen.

Texacoballletje | 19-01-22 | 11:36

Wederom rare zaken in dit land.
Dat is de rede dat Rutte samen met Hoekstra effe weg gaat.
Geen zin in debat.
Alleen ,waar moeten ze naar toe?
Oekraïne leek een interessante keuze,dus dat werd het.

pejoar | 19-01-22 | 11:35

Nu was ik recent ook in het ziekenhuis (met of zonder Corona, want geen idee). Het komt wel dichtbij zo.

In het ziekenhuis allemaal kamertjes met plakkaten op de deuren dat de ruimte geschikt is voor maximaal 2 personen. Ziekenhuismedewerkers zijn blijkbaar geen personen, want na een overleg (met de deur open nog wel) kwamen er 5 op mensen lijkende lichamen uit die ruimte.

Ze geven net zo'n goed voorbeeld als dat onze premier integer is.

Peerkeoud | 19-01-22 | 11:33 | 2

Zij volgen iets andere protocollen als de gemiddelde bezoeker, vermoed ik.

funda | 19-01-22 | 11:34

Sieg zend u haar hartelijkste snotters.

VP732 | 19-01-22 | 11:45

Ik heb het allemaal niet gelezen, want de conclusie is een vaccinatieplicht met QR code. Nee, niet voor rode hond of de bof, maar voor een snotneusvariant.

opblaasschaap | 19-01-22 | 11:32

Ik mis nog effe de conclusie: als die mensen dan kerona krijgen liggen ze dan vervolgens ook op de IC voor 3 weken? Want die IC-capaciteit is volgens mij niks aan verzonnen en ook niet waarom die mensen daar liggen. Pleidooi voor aparte ziekenhuizen voor de rona lijkt me dit dan wel waard.

Auchie | 19-01-22 | 11:31 | 2

Mensen die om een andere reden dan kerona op de ic komen maar daar dan positief worden getest vallen die ook onder covid ic patient?

jeweettochniet | 19-01-22 | 11:33

Niet verrassend dat besmettingen het ziekenhuis in komen met 200k positieve testen per week.

Diederik_Ezel | 19-01-22 | 11:30 | 3

Dat is al vanaf februari 2020, dat besmettingen het ziekenhuis in komen.
Patient 0 bijvoorbeeld.
Maar veel belangrijker, begint je angst al wat weg te zakken?

Nuchternederland | 19-01-22 | 11:48

Wonderlijk- mensen lijken nu pas te ontdekken hoe 'de overheid' werkt.
Als je 101 km/u rijdt ben je illegaal bezig, onveilige en een gevaar voor de samenleving.
Met 99 km/u ben je goed bezig en verdien je een vriendelijke beloning vanaf een zelfbetaald reclamebord.
En om te voorkomen dat dat te overzichtelijk wordt varieren deze getallen natuurlijk zo veel en vaak mogelijk.
Werk, werk, werk.

funda | 19-01-22 | 11:28 | 3

Als je om 5.59 uur 130 km rijd op de snelweg is er niks aan het handje, als je om 6.01 uur nog steeds 130 km rijd ben je een snelheidsduivel en een wegpiraat.

tsunami69 | 19-01-22 | 11:34

@tsunami69 | 19-01-22 | 11:34: Iemand die op 31.12.2020 riep: "pas op, we gaan richting vaccinatieplicht" was een "wappie".
Iemand die op "31.12.2021" riep "ik ben tegen verplichte vaccinatie" is een "wappie". Dat krijg je als je wetenschappelijke, medische of technische problemen met politieke maatregelen probeert op te lossen: het gaat gewoon niet werken en leidt in sommige gevallen zelfs tot het exacte tegendeel van wat nodig is.

Gladiator Fap | 19-01-22 | 11:45

Op je smartphone kijken kan niet.

Maar knettergrote knetterveel licht gevende reclameborden die geld verdienen met het aandacht afleiden van miljoenen bestuurders elke dag, is geen probleem.

AdvocatusDiaboli | 19-01-22 | 11:46

Als je met hartproblemen door de corona in het ziekenhuis komt hoe moet je die tellen?? Ik heb een hartritmestoornis en ik kan je vertellen door corona gaat je hart raar doen.

Mans5 | 19-01-22 | 11:25 | 9

@Mans5 | 19-01-22 | 11:41:
De mensen die niet uitziekten en gingen zullen je in ieder geval niet tegenspreken.
Eenzelfde verschijnsel zie je trouwens bij coviddoden en long covid ex-wapperds.

funda | 19-01-22 | 11:56

@Mans5 | 19-01-22 | 13:30: Niet geheel mee eens, het klopt dat er in Nederlandse ziekenhuizen de post "hotelkosten" bestaat. Dit zijn alleen de kosten van een overnachting, een bed met maaltijden, en misschien dat die natte lap langs je gat er ook nog bij zit?

Per overnachting liggen de kosten tussen de 500,00 tot soms wel 1200 euro per dag.

Hiernaast betaal jij, de verzekeraar, voor elke medische handeling die er gedaan moet worden.

Dus kom je in het ziekenhuis te liggen met een hartinfarct, heb je hierdoor een herseninfarct gekregen en loop je ook nog eens Covid op in het ziekenhuis...

Dan zullen naast de cardioloog, ook de neuroloog en de longarts een factuur indienen wanneer ze werken in een maatschap, en anders doet het ziekenhuis dit zelf.

www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-202...

BadPatNL | 19-01-22 | 14:32
▼ 6 antwoorden verborgen

De Gelderlander punt NL

Bruls geraakt door fatshaming met ‘dikke bal gehakt’ in Op1: ‘Zo’n Gommers lacht ook nog’

SinisterNL | 19-01-22 | 11:25 | 6

Had hem dan een Sophie hermans genoemd, of was dat dan ook weer niet goed?

Nuchternederland | 19-01-22 | 11:50

Als covid zo gevaarlijk was als ebola, zat Bruls al een jaar geleden op een zwaar dieet...

tek | 19-01-22 | 12:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Was er gewoon eerlijk over geweest. Nu is het voorbeeld 68 waar de wappies toch gelijk hadden. Bovendien vertroebelt het de data mbt bijvoorbeeld ligduur.

JohnLocke | 19-01-22 | 11:25 | 5

@Borrom | 19-01-22 | 11:35:
De vaccinatie-dwingers gooiden maar wat graag iedereen die twijfels had over het beleid op de grote hoop met volidioten als Willem Engel. Dan hoefden ze namelijk niet in de gaan op de valide punten die deze "wappies" ook hadden.

2voor12 | 19-01-22 | 11:38

@Borrom | 19-01-22 | 11:35: Het probleem is dat ze geen gelijk mógen hebben. Maar de werkelijkheid is dat ook een wappie een paar zinnige dingen kan zeggen en een niet-wappie kan ook kolder verkopen. Uiteindelijk is het een kwestie van perspectief. Ga je identiteitspolitiek spelen, is het debat meteen gestorven.

Gladiator Fap | 19-01-22 | 11:48

Probleem is eerder dat 'vaccinatie-dwingers' niet bestaan- tot zover de realiteit.

funda | 19-01-22 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

De groei in positieve testen, ziekenhuisopnames en IC werd soms alleen gestopt door een gebrek aan testen, bedden of personeel. Dan wordt het schip gekeerd door de wal. Dan ben je echt de slechtste kapitein die we kunnen dromen.

De ziekenhuizen meldden dat ze langzaam de reguliere zorg en de inhaalzorg soms een beetje kunnen opstarten. De samenleving draait het liefste de kraan direct weer open, zodat we al die niet-coronapatiënten zo snel mogelijk weer uit het ziekenhuis spoelen. Wat denken ze wel niet? Een beetje ziek zijn.

Laten we vooral geen infrastructuur aanleggen dit de volgende keer voor te zijn. Geen betere salarissen in de zorg, geen extra opleidingsplaatsen voor artsen & verpleegkundigen, geen heropening van gesloten ziekenhuizen, geen eigen farmaceutische industrie of productie van beschermingsmiddelen.

Crisismanagement is volgens liberalen geld verzinnen en daarmee andermans oplossing kopen. De markt regeert, en we kunnen als rijk land altijd wel bloeden. Dat sommige oplossingen visie en tijd nodig hebben is een brug te ver.

Feynman | 19-01-22 | 11:24 | 1

Geld is er genoeg in de zorg.
Het wordt dankzij de hordes managers alleen niet goed gebruikt.
Klinkt heel bekend.

pejoar | 19-01-22 | 11:38

"Zie je wel! De wappies hadden al die tijd gelijk!
Nee. Ga weg. Idiot."

Diederik_Ezel | 19-01-22 | 11:24 | 7

Hoeveel wappies zijn er nu eigenlijk? 1%? 2%? en wat doen we dan met de overige -pak 'm beet 30% die het niet met u eens is op alle punten? Ik vraag dit voor een vriend, die zich identificeert als weldenkend mens.

Gladiator Fap | 19-01-22 | 11:49

Ontegenzeggelijk hebben de wappies voor een belangrijk gedeelte gewoon gelijk.
Of Ronaldo of jij ze nou idioten vindt of niet. Daarmee hebben ze nog geen ongelijk.

Nuchternederland | 19-01-22 | 11:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Nu we dit weten en er een dalende IC bezetting is, mag de horeca vast met onmiddellijke ingang open?
Of is deze bedrijfstak nog niet stuk genoeg?

Ommezwaai | 19-01-22 | 11:24 | 1

Die bedrijfstak was al ver voor corona stuk.

NLgaatnaardeklote | 19-01-22 | 11:28

Ja oké ik snap er geen kudt van dat gegoochel met cijfers.

ikdenkwat | 19-01-22 | 11:23 | 1

Dat is wat ze je willen laten geloven.

funda | 19-01-22 | 11:39

Gaat het nu om 5% (ministerie, sinds 2 weken geleden) of om 30% (UMCG, 'een tijdje geleden').
Weten we nog niet hoe het zit.

AdvocatusDiaboli | 19-01-22 | 11:21

Daarom als vaker gezegd door anderen Corona hotels met deel verpleging en room-service voor Corona patiënten (eigenbijdrage afhankelijk van vaccinatie patiënt), horeca en anderen weer open. Geld voor steun naar Corona hotels in plaats van bodemloze putten.

TheseDays00 | 19-01-22 | 11:20 | 4

Het plebs gaat maar op een armoedige manier creperend dood.
Ook al hebben ze hun hele leven hard gewerkt.

AdvocatusDiaboli | 19-01-22 | 11:43

Er staat vaccinatie. Wat denk je?

TheseDays00 | 19-01-22 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, het lijkt erop dat deze 'pandemie' eindelijk ten einde komt. Het was bijzonder om te zien hoe gretig mijn medemens afstand deed van zijn grondrechten. Leerzame tijd!

De mooie man | 19-01-22 | 11:19 | 6

Het laat vooral zien hoeveel warhoofdige, zichzelf overschattende complotdenkertjes er nog altijd zijn.

funda | 19-01-22 | 11:40

Het was nog meer bijzonder om te zien hoe mijn medemens afstand deed van andermans, lees mijn, grondrechten...

BadPatNL | 19-01-22 | 11:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Vergeet het maar: overheden gaan nooit en te nimmer 1G, 2G of 3G loslaten: ze zijn niet daadkrachtig, capabel of ethisch genoeg hiervoor. Die QR-bullshit blijft.

W_Drees | 19-01-22 | 11:18 | 2

Niet mee eens. Nee ze zijn niet capabel of ethisch. Wel daadkrachtig. Alleen voeren ze niet de wil van hun bevolking uit, maar hun eigen Agenda (2030). 1/2/3/4/5g heeft geen zak te maken met de krona. Wel met demense laten wennen om zich te pas en te onpas te identificeren. En voorsorteren op de nakende social/climate credit score maatschappij.

Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 11:21

@Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 11:21:
En daarom laat ik me niet testen als ik een snotneus heb. Van mij zullen ze zo weinig mogelijk gegevens op de QR-code te vinden.
Want wat gaan ze straks doen met mensen die bijvoorbeeld vaak positief op corona zijn getest? Ik denk dat verzekeringsmaatschappijen maar wat graag die gegevens willen hebben om zo premies te kunnen verhogen voor mensen die blijkbaar risicovoller zijn.
En zeg niet dat die gegevens nooit bij die partijeen terecht gaan komen want dat gaan ze op termijn zeker wel.

2voor12 | 19-01-22 | 11:27

In andere landen maken ze wel onderscheid, maar waarom niet landelijk in Nederland? Het zou me niet verbazen als iemand een bevel gaf om het niet te doen om de cijfers hoger te laten blijken dan het werkelijk is om aan de maatregelen vast te houden om 2G aan te sporen.

Adriel | 19-01-22 | 11:17 | 3

Veel landen deden wat Nederland doet, incl. VK, Frankrijk en VS. Sterker nog in VS werden ziekenhuizen letterlijk beloond met soepsidie om krona gevallen te melden. U raadt wat er vervolgens gebeurde. Veel testen en zelfs als iemand voor heel iets anders in het ziekenhuis lag, werd aangemerkt als CCP virus slachtoffer.

En ja dat doen alle westerse landen om redenen buiten de ziekte. In Chy-na is overigens het tegenovergestelde gebeurt. Dat maakt dit hele spel tussen globalisten onderling pervers maar hilarisch tegelijkertijd.

Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 11:19

@Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 11:19: Wanneer mensen niet oprecht zijn, al kunnen ze de meest getalenteerde personen ter wereld zijn, als ze niet oprecht zijn, dan zijn ze geen haar beter dan criminelen.

Adriel | 19-01-22 | 11:21

De WHO schrijft/schreef voor om zo te tellen. Maar de overheid en politici gebruiken het vervolgens om de impact groter te maken dan het is. Tot nu toe is bij alle varianten de grootste groep a-symptomatisch ziek. Zelfs verkeersslachtoffers en andere (dodelijke) slachtoffers worden/werden als coronadode meegerekend als ze positief testen

Harry_Witkamp | 19-01-22 | 13:14

Nog even volhouden mensen, dan smeekt de meerderheid om 2G en dan pas kunnen we versoepelen.

General Dripple | 19-01-22 | 11:16 | 1

Tik je dit nu met of zonder de 'cynisme-toets' aan?

Mad Max | 19-01-22 | 13:20

Goh dat deed men toch al vanaf het begin.
Covid19 moet een maximaal paniek effect opleveren anders is er geen animo voor de zware maatregelen.
Niet sympathiek op zijn vriendelijkst gezegd.
Nou, wanneer gaan we onze overwinning op dit virus claimen en Bevrijdingsdag vieren?
Ik zou niet wachten op groen licht van het OMT want als het aan hen ligt gaat dit door tot (agenda) 2030.

keestelpro | 19-01-22 | 11:13 | 4

Zoals jij het vannacht zo sterk verwoordde:
"Zelfs corona is verworden tot een doodscultus."

Kameraansteker | 19-01-22 | 11:19

@niet-creatief | 19-01-22 | 11:16:
Nou die ziekte zou ik niet willen bagatelliseren. De alfa variant van corona was begin 2020 echt een gemeen en hardnekkig virus met een akelig en verstikkend ziektebeeld.
Maar dat de overheid de angst voor dit virus heeft aangegrepen als machtsmiddel is echt goed ziek. In plaats van de burger gerust te stellen hebben ze deze situatie misbruikt om alleen op vaccins te sturen zoals al langer gewenst in agenda 2030 om zo een QR maatschappij uit te rollen.
Weerzinwekkend.

keestelpro | 19-01-22 | 11:22

@keestelpro | 19-01-22 | 11:22: Treffend omschreven! Ik ben van mening dat de omnicron variant degene was waar we op aan het wachten waren. Alles los en opbokken met die QR zooi.

Vanilla | 19-01-22 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland