2G-plannen Hugo leunen op vage hobbysommen
Pas op. Geen anti-overheidssentimenten ontwikkelen. Daar staat straf op binnenkort
Hugo de Jonge kan niks. Dat voelde u al aan, dat kon u zelf zien, dat wist u en dat weet u. En toch laten we ons wéér opsluiten in een fopdown die niet nodig was geweest, als Hugo en zijn bewonderend omhoog kijkende pijpsletje Paternotte (Jan, niet Bas - red.) dat schijnveilige 3G-beleid nooit hadden ingevoerd. FTM had begin van de maand een artikel over de ontbrekende wetenschappelijke onderbouwing (dat vinden alle pandemiemels toch zo belangrijk, 'wetenschappelijke onderbouwing'?) onder de afgrijselijke QR-samenleving, vandaag lezen we ze (zonder toegangscontrole) de andere kant van het verhaal: de bevestiging vanuit de wetenschappers die het bierviltje schreven, dat Hugo z'n QR/3G/2G-ellende op een soort van losse aantekeningen heeft gebaseerd die helemaal nooit in Vak K terecht had moeten komen, noch bij warmhoudplaatjes van de macht Jan Paternotte, Aukje de Vries, Attje Kuiken:
"Het was een vrij simpele berekening, een soort vingeroefening. Toen Bas Kolen en Pieter van Gelder, van de sectie veiligheidskunde van de faculteit Techniek, Bestuur en Management (TBM), hun stuk met de titel ‘COVID-19 risico voor evenementen, Addendum’ in september schreven, konden ze niet bevroeden hoeveel aandacht het stuk zou krijgen en hoeveel discussie het teweeg zou brengen.
Hun berekening moest een eerste indruk geven van het aantal coronabesmettingen dat je kunt verwachten als je een groot evenement organiseert. Het was een soort quickscan, een intern stuk bovendien, geschreven naar aanleiding van de Fieldlab-experimenten van afgelopen voorjaar. Onzekerheidsmarges ontbraken. Die waren niet echt nodig, oordeelden de onderzoekers. De collega’s met wie de Delftenaren aan het sparren waren, snapten immers ook wel wat de beperkingen van de berekeningen waren."
Ja. De TU-collega's wel. Maar Hugo niet, en klein korporaaltje Paternotte niet, en Attje niet, en Aukje niet. En nu zitten we in een fopdown terwijl omicron één standaarddeviatie afwijkt van een snotneus, en stevenen we volle kracht af op een 2G-samenleving met QR-codes van schijnveiligheid die niets anders oplevert dan besmettingen, meer besmettingen, en nieuwe lockdowns. Je wordt opgesloten in je eigen land, omdat Hugo de Jonge niks kan. Oprotten met die palaverende clown, en neem het naargeestige paternottisme mee.
Reaguursels
InloggenZo is het Van Rossem. Ik hoop dat ze je stuk lezen en de eer aan zichzelf houden.
Gister in het nieuws over Oostenrijk dan ook bijvoorbeeld.
Ik ben geen wintersporter op de lange latten of snowboard, maar als dat je passie is en je daar naartoe leeft, is de uitsluiting best wel zuur omdat je de booster nog niet kon krijgen (als dat ook je ding is). En dan noemt zo’n presentator dat een luxeprobleem. Mijn eerste reactie is dan ook ‘Rot een eind op man’. #solidairmetwintersporters.
Op een dag ontdekt Oostenrijk zelf allicht een nieuwe variant en krijgen ze ook het deksel op de neus door al die Pavlov reacties.
Even voor de duidelijkheid:
TBM is de faculteit waar je heengaat als een echte delftse studie zoals werktuigbouw of LR te moeilijk is.
De nieuwe wereld
Omicron dé kans om coronabeleid om te gooien? Een gesprek met Sam Brokken
www.youtube.com/watch?v=LNZjsS3IR0k
Helemaal niets kunnen en blijven zitten is ook een kwaliteit toch?
Dat heeft niets met zijn kwaliteit te maken. Dat heeft te maken met de blindheid van onze hele samenleving. Wij worden behandeld alsof we kippen zijn die worden opgehokt en ik begrijp dat kippen hier niet tegen in protest gaan . Nu heel erg om te constateren we hebben hetzelfde gedrag als kippen .
Verschil tussen Zweden en Portugal;
www.nrc.nl/nieuws/2021/12/22/coronabl...
Zweden;
- niet meer dan 50 personen voor je kerstfeest
- bij evenementen boven de 500 personen moet iedereen een vaccinatiebewijs hebben
Portugal(hoogste vaccinatiegraad Europa);
- Nachtclubs en bars blijven twee weken gesloten.
- Op Oudejaarsavond mogen groepen met maximaal tien personen samenkomen.
- negatieve test noodzakelijk om restaurants en casino’s binnen te komen, of om toegang te krijgen tot feesten in de openbare ruimte.
Waar zou je liever zitten?
Kelso Dunes, Mojave Desert.
In Portugal dus
@heppykemper | 22-12-21 | 20:59:
Ja, je had ook mensen die immigreerden naar de DDR. (de vader van Merkel)
Australie is om. Ze laten Omikron gecontroleerd rond gaan.
www.youtube.com/watch?v=LVl5OkHcvf4
Sommige interessante opmerkingen over modelering.
Zweden doet er weinig aan en heeft geen last... en kunnen lekker naar Oostenrijk.
En Portugal 100% vaccinatie: lockdown, ja mensen...
Huug is van de pabo, waar je met een 4,5 voor rekenen slaagt.
oh... dan heb ik wel eens open slipjes besteld bij Hugo... Hij stuurde me altijd de verkeerde maten, vandaar.
Werkt ie nu voor Christine le Duc?
(*klik* fukkingflauwmodusuit)
Het echt goed geheim gehouden doel van dit virus is het uitroeien van domme mensen. De great reset is allang begonnen beste mensen. Bijzonder slim bedacht. Een dodelijk virus maar niet zo dodelijk dat achterdochtige domoren ook zomaar bereid zouden zijn tot vaccinaties. Die wantrouwen de boel en luisteren liever naar Facebook, waar een slimme campagne van trollen hun achterdocht alleen maar aanwakkert. Het taalgebruik is expres zo dat het aanslaat bij sukkels. Juist om de intelligentere mens te laten afhaken. Eigenlijk briljant gedaan en het loopt nog beter dan men had durven hopen. Soros zit al maanden te schaterlachen op een berg in Davos.
De gemiddelde leeftijd van een coronadode, volgens het RIVM, is 83 jaar.
Heeft niets met IQ te maken.
Maar weet jij wel wat het IQ was van die oudjes? Ik bedoel maar!
IQ is wel een belangrijk item in deze.
En dan nog dit: Bas Paternotte zou zich voortaan Bastiaan Paternotte moeten noemen. Dan zal hij een stuk minder verward worden met die andere druiloor.
U bedoelt Jantiaan?
Eins vorab: er vanuit gaande dat het vaccin actueel is, dan is 2G dé manier om belasting van de zorg te voorkomen. Doodsimpel, het virus blijkt (beperkter) rondgaan onder de gevaccineerden. Worden er echter amper ziek van want goeddeels beschermd. Mix je daar -tenzij gehad- onbeschermde ongevaccineerden doorheen, waarvan een statistisch vaststaand deel zorg nodig heeft, is de conclusie simpel. Willen we dat? Misschien kortstondig omdat het echt moet, niet op lange termijn. Daar moeten afwegingen gemaakt worden.
98% wordt niet of nauwelijks ziek volgens de technische briefing van Van Dissel aan de kamer. Het profiel van de overige 2% is vrij nauwkeurig bekend. Veelal overgewicht en een gebrekkige beheersing van de Nederlandse taal. Misschien moet Hugo zijn pijlen eens gaan richten op deze doelgroep en dan met name de ongevaccineerden hierin.
@Gezonde_Roker | 22-12-21 | 18:11: En dan ook iedereen boven de 70 erbij nemen, kan de rest van gezond en 'jong' Nederland zonder al die bullshit maatregelen verder leven
Tuurlijk. Het hele doel van een politicus is zichzelf belangrijk maken toch? Dat staat boven alles. Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij die alles haarfijn door hebben
www.youtube.com/watch?v=LVl5OkHcvf4 De Australische premier Morrison laat pas een liberaal en volwassen mening horen, gesteund door de van Dissel van Australië: hij wil geen lockdowns maar verantwoordelijk gedrag van de Aussies. Net als in NL worden in Australië modellen gemaakt van het ergst mogelijke geval, maar Morrison neemt niet die worst case als leidraad voor zijn politieke beslissing waarbij de overheid geen dwangmaatregelen uitvaardigt tegen de burgers. Kortom, ze laten omicron gecontroleerd z'n gang gaan en verwachten geen hoge ziekenhuisopnamen vanwege omicron, die al vier weken rondraast in Australië.
Dat Australië van die quarantaine kampen? Goed voorbeeld.
@Zalluf | 22-12-21 | 18:19: Goed voorbeeld van een beleidsomslag in liberale richting, waarbij je de burger als een zelfdenkende volwassene beschouwt en niet als een niet-te-vertrouwen sujet.
Dat 2G beter werkt dan 3G is heel simpel aannemelijk te maken. Dat is iets anders dan het absolute bewijs te geven. Het gaat over grote evenementen als dance festivals die meer dagen duren. Die werden vnl door 20-30 jarigen bezocht, lieden die toen al de pest aan vaccinaties hadden. Zij lieten zich massaal testen. De PCR test werkt pas goed enige tijd nadat iemand besmet is geraakt. Je wordt besmettelijk een aantal dagen nadat je besmet bent. En 2-3 dagen daarna treden de eerste symptomen op. Nu kan je allerlei sommetjes gaan maken.
Op T1 raak je besmet, op T2 wordt je getest, op T3 krijg je een negatieve uitslag, op T4 ga je het feestterrein op en op T5 ga je er weer uit. Afhankelijk van de waarden T1-T5 kan je de kans bepalen dat je tijdens het feest als een virusbom gaat fungeren. Nu is de kans niet zo groot omdat de kans dat jezelf besmet bent geraakt kort voor T1 klein is.
Maar het houdt niet op bij T5. Je kan een dag later de virusbom worden, je kan op het feest besmet raken en het virus doorgeven. Kortom een leuke vingeroefening om allerlei zaken te berekenen.
Mag je het feest binnen omdat je gevaccineerd bent dan is er minder kans op virusbommen. Ten eerste ben je zelf redelijk beschermd en ten tweede ben je minder besmettelijk.
Een mening wordt dus niet op prijs gesteld a la politiek, meelullen is dus de norm
Je mening verkondigen op een beschaafde wijze lukt ook niet meer , zelfs op geen stijl. Jammer dat daar ook al censuur bestaat.
Even over die Paternotte. Politicus die daar NIET zit om het land beter te maken. Voorbeelden? Nah, hij geeft niets om mensen, niets om de planeet. Volksgezondheid? Het zal hem aan de reet roesten.
Hoe ik dat weet?
Hiero de gebruiksaanwijzing; hoef je de polletiek echt niet voor te volgen. Mensen als Paternotte die de r (die letter na de q en voor de s) op verschillende manieren uitspreken belazeren de kluit. Gewoon dat!
"Omicron wijkt een standaarddeviatie af van een snotneus"
I rest my case....
Geachte heer De Jonge, beste Hugo,
Zou u alsjeblieft op willen kenk.. weg willen gaan? Ik heb genoeg van je. Met je Genesis-geneuzel. Ik weet het, net als iedereen, beter.
De oplossing:
Booster zo veel mogelijk de oudjes en kwetsbare mensen (die dat vrijwillig willen!)
Vervolgens gooi je alles z.s.m. volledig en zonder enige beperking open! Rot op met het systeem omdraaien van "vrijheid tenzij" naar "beperking tenzij". Voorwaardelijke vrijheid is geen vrijheid.
Het menselijk immuunsysteem wordt alleen maar beter door met anderen in contact te komen (en dus in aanraking met allerlei virussen, bacillen, bacteriën). Dus geef mensen die kans. Voor de meerderheid van de bevolking is er namelijk in het ziektebeeld nauwelijks verschil tussen een griep of De Corona, waarom zou je je immers moeten laten testen om daar achter te komen? Accepteer dat. Laat mensen weer mens zijn en zich op een natuurlijke manier "boosten".
Daarna het jaarlijkse coronavaccin gecombineerd aanbieden met de jaarlijkse griepprik. Volledig vrijblijvend en voor degenen die dat willen.
Is dat nou zo moeilijk?
Met vriendelijke groet,
Zet is not ze plen.
Gr. Klaus
Hugeau is meer van Revelaties.
He was granted power to give breath to the image of the beast, that the image of the beast should both speak and cause as many as would not worship the image of the beast to be killed. He causes all, both small and great, rich and poor, free and slave, to receive a mark on their right hand or on their foreheads, and that no one may buy or sell except one who has [g]the mark or the name of the beast, or the number of his name.
Here is wisdom. Let him who has understanding calculate the number of the beast, for it is the number of a man: His number is 666.
@aso
Ik denk niet dat de ruim 20.000 doden vinden dat ze tgv een simpel griepje zijn dood gegaan. Ik ook niet.
@neolib | 22-12-21 | 16:53: Zonder de dood is er geen leven. Weet je hoeveel mensen er per jaar sowieso dood gaan in Nederland?
Antwoord: 168.678 (in 2020)
En die 20.000 is inmiddels over bijna 2 jaar. Bij elke andere ziekte begint de teller dan weer op 0. Bovendien was het in het begin natuurlijk een nieuw virus. We zien dat vaccinatie helpt. Maar laten we wel reëel blijven en dan alleen de risicogroepen (vrijwillig) vaccineren, en niet de kinderen.
@Timide_Aso | 22-12-21 | 17:08: Aanvullend op mezelf:
En natuurlijk is elke dode een persoonlijk drama en zeer verdrietig voor de nabestaanden.
Maar laten we alsjeblieft niet zo spastisch doen over De Dood in algemene zin. Het hoort onlosmakelijk bij het leven. Vanaf je geboorte kom je elke dag een stukje dichter bij je eigen sterven. Vanaf je 30e ongeveer zet de lichamelijke aftakeling in. Je wordt grijs of krijgt dunner haar. Je huid verliest zijn soepelheid. En op een gegeven moment hebben je lichaamscellen hun maximale vernieuwingscyclus bereikt. Als dat met te veel cellen gebeurt, dan ga je dood "aan ouderdom". Velen is dat echter niet gegund. Die gaan dood aan een van de vele vormen van kanker. Of een tragisch verkeersongeluk. Of door corona. Dat is absoluut jammer, maar niet dusdanig dat we jaren lang onze complete economie hap-snap op slot kunnen gooien, toch?
@Timide_Aso | 22-12-21 | 17:08:
Yep, helemaal met u eens.
@Timide_Aso | 22-12-21 | 17:15: Goed plan! Kankerbestrijding ook maar meteen opdoeken en verkeersongelukken niet meer proberen te voorkomen. Wat heeft het voor zin? Dood gaan we toch.
@Wiebenick | 22-12-21 | 18:29: Ziekenhuizen afbreken, autogordels, zebrapaden, stoplichten weg. Ruim baan voor de wapperd-beschaving.
@Wiebenick | 22-12-21 | 18:29:
Oh, ik wist niet dat we een immuunsysteem voor verkeersongelukken hadden. Dank u.
@Scepticus | 22-12-21 | 19:03: Meneer, De Dood komt op zeer uiteenlopende wijze tot ons allen. Is het geen virus, dan zijn het wel woekerende cellen of een appende automobilist. Zo gaan die dingen. Doe je niks tegen. Timide Aso heeft gelijk; laten we nou gewoon eens Gods water over Gods akker laten lopen. De zwakken sterven en de sterken overleven, dat is een natuurlijke gang van zaken die we niet zouden moeten willen verstoren. Toch..?
@Wiebenick | 22-12-21 | 21:05: ik zou het iets willen nuanceren door te zeggen: grijp risicogestuurd in. Dus geen generieke hoogover maatregelen, maar specifiek en risicogestuurd.
Nog even een basislesje:
Risico = kans x gevolg
Kans en gevolg kun je kwantificeren cf. bijv. de Risman-methode.
De kans op omicron is vrij groot, zeg 5. Het gevolg (snotneus) is echter vrij laag, zeg 1. Het risico is dus 5, wat vrij laag is. Een eventuele beheersmaatregel is een vaccin, waarmee je de kans verkleint, maar niet het gevolg. Dat is dus een prima preventieve (i.p.v. correctieve) maatregel.
Een auto-ongeluk dan:
Kans is een stuk kleiner, zeg 2.
Gevolg kan vrij heftig zijn, zeg 3.
Risico is 6. Groter risico dus dan omnicron, dus een gordel is een prima beheersmaatregel, maar wel een correctieve omdat het het gevolg beperkt i.p.v. de kans.
@Timide_Aso | 22-12-21 | 22:11: Wie de kans verkleint, verkleint ook het gevolg.
@Wiebenick | 22-12-21 | 22:33: Nee, niet waar. Niet op persoonlijk vlak althans.
De kans op kanker is niet heel groot, maar de gevolgen zijn dat wel. Je kan de kans op kanker verkleinen door gezond te leven en bijvoorbeeld niet te roken, maar alsnog kun je dan kanker krijgen en er aan onderdoor gaan. Idem met het vaccin. Een goed werkend medicijn kan het gevolg verminderen, daar wordt je minder ziek / beter van.
Over de werkzaamheid van de vaccins: van juli tot en met oktober was 80 procent van de mensen op de ic's niet gevaccineerd, in november was dat nog 70 procent. Dat terwijl zeker 84 procent van de volwassenen gevaccineerd is. De leeftijd van de ongevaccineerde coronapatiënten was bovendien beduidend lager dan die van gevaccineerden. Tenslotte blijft overeind dat patiënten op de ic vaker te zwaar zijn. Het gemiddelde BMI van een ic-patiënt is rond de 30, vanaf 25 is er sprake van overgewicht.
www.welingelichtekringen.nl/gezond/31...
Zijn er ook percentages bekend van hoeveel procent van de IC-patiënten een te hoog BMI heeft? En hoe zich dat verhoudt tot het percentage van de populatie dat een te hoog BMI heeft? Het zou ook wel interessant zijn om uit te zoeken wat het meeste gewicht in de schaal legt: BMI of vaccinatie.
Ja maar dan is toch zonneklaar dat met deze percentages de kans op IC voor ongevaccineerden vele malen hoger ligt dan voor gevaccineerden? En nog steeds lees ik hier iedere dag de bewering dat het niets zou uitmaken. Want, blablabla.
@Beste_Landgenoten | 22-12-21 | 18:05: misschien zijn er onder obese mensen meer ongevaccineerden.
Los daarvan, al is de kans groter, dan is de conclusie dat dan persé iedereen gevaccineerd moet zijn om dat te voorkomen veel te simpel. Zo helpt het vaccineren van een gezonde 20er of 30er geen ene moer in het voorkomen van overbelasting ic.
Nou
Ontbloot je arm maar voor de 4x hugo heeft 12 miljoen omnicron boosterprikjes besteld.
Begin toch een patroon te ontdekken.
Dacht dat we geen Omikron prik hadden maar de Alfa prik extra doen want die werkt een beetje ofzo
@Baksteenbakker | 22-12-21 | 16:29:
Deze is voor tweede kwartaal 2022 ergens. Dus een extraatje.
yep de T schrijft net het volgende:
Duitse minister: vierde vaccindosis nodig tegen corona
De Duitse minister van Volksgezondheid Karl Lauterbach denkt dat een vierde vaccinatie nodig is om de coronapandemie te bestrijden. Dat heeft volgens de bewindsman te maken met de verspreiding van de zeer besmettelijke omicronvariant van het virus.
Wacht maar tot de K variant opduikt.
@Fedde71 | 22-12-21 | 16:39: Israel is al aan de tweede booster bezig
Ja, de wetenschappelike onderbouwing van de QR-code. Hoe krijgen we die? Gaan we dan testen met controlegroepen etc? Is niet echt de tijd om te wachten op wetenschappelijke onderbouwing. Daarbij komt dat de maatregel wel degelijk de verdere verspreiding afremt (gevaccineerden verspreiden het virus minder snel) en het mensen ook nog aanspoort om zich te laten vaccineren. Oftewel, prima besluit.
Haha. Sinds de invoering van het CTB zijn de besmettingen geëxplodeerd. Dus het systeem werkt helemaal prima. Laten we het gebruik ook verder niet onderzoeken en onderbouwen. In God we Trust, not science
Tja we weten het niet zeker, maar haast want we verkeren in een constante status van crisis.
Tja doe het dan maar, maakt het ook uit. Ook al creëren we een enorme tweedeling, maken we van ondernemers controleurs, hebben we geen eindconditie van wanneer dit dan weer zou stoppen en zetten we bovendien de deur open voor de overheid om meer voorwaarde aan de streepjescode te hangen.
Moeten we verder niet moeilijk over doen toch?
In Duitsland werkt dat allemaal prima zonder dat gepalaver van antivaxxers de hele tijd. Alles is open, maar met QR. Even laten scannen, klaar. Niks aan het handje. Je krijgt ook nergens een chip ingespoten.
@Beste_Landgenoten | 22-12-21 | 18:09: je mag ook naar de heimat gaan.
Ondertussen 581 op de IC, precies een week geleden 626.
Dubbelplusgoed!
5+8+1=14
6+2+6= 14
2*7= 14, of zoiets.
Steekmug modus #uit
@_pacman_ | 22-12-21 | 16:24:
Aad de Mos doet de berekeningen. youtu.be/ddJIW9ecxbE?t=45
Zie je wel! Zie je! Al die klagers en wappies! Zien jullie het nu?! Met jullie onwetenschappelijk en ondeskundig wappie geklaag, met jullie 5G complottheorieën?! De strenge lockdown heeft effect!!!! Het was nodig!
@peterdh | 22-12-21 | 17:00: Er zijn anders genoeg kritische andere geluiden van wetenschappers. Wat de booster fabrikanten en hun "wetenschappelijke" meelopers erg graag uit beeld houden. Het valt toch ook tegen. Er is altijd weer een nieuwe variant waardoor ons afweersysteem een nieuwe boost nodig heeft. Komt er niet een moment dat het middel erger is dan de kwaal?
Als het eindresultaat is, einde maatregelen en doorrrr, dan is alles snel vergeven en vergeten. Corona het blijft overschat worden, behalve door de mensen die het meeste risico lopen.
Wedden dat als je tijdig vaccinaties beschikbaar stelt en de huisarts ook meeneemt in het proces vaccinatieproces dat het sterftecijfer dan nog verder daalt? Er is nog meer goed nieuws: er komen ook medicijnen beschikbaar.
En dan is er nog meer een soort van goed nieuws: álle ongevaccineerde kinderen in mijn omgeving, inclusief mijn zoon lijken er nauwelijks last van te hebben. Om horendol van te worden, die koters de hele dag om je heen.
Op naar een nieuw kabinet en maak je gordel maar vast voor de gevolgen van de lockdown, die gaan ook niet mals worden. Hoe langer hoe ernstiger de schade.
Wacht nog even met het medicijn, eerst de prikverplichting.
"Als het eindresultaat is, einde maatregelen en doorrrr, dan is alles snel vergeven en vergeten."
Dat hoor ik al ruim twee jaar. En er is nog geen vliegende fuck beter geworden. Alleen slechter.
@peterdh | 22-12-21 | 17:02:
Mee eens, daarom: einde maatregelen en doorrrrr!
@ratelaar | 22-12-21 | 19:03: En dat dachtte gij, vergeten en vergeven en weer door?
Conclusie ook al heb je 10 vaccinaties gehad en evenzoveel boosters blijf je toch nog besmettelijk voor anderen en kan je ziek worden. En dat terwijl men voor 90 % beschermd zou zijn na 1 prikje werd er door de makers ervan geclaimd. Valt dat even tegen. Blijkbaar worden de prikjes met erg veel water verdund of het is iets anders. Wellicht komt de nieuwe vaccinatie op basis van het totaal plaatje zoals vroeger beter uit de verf. Maar niets is meer zeker in deze booster wereld.
De koers van Pfizer moet nog iets omhoog.
"Blijkbaar worden de prikjes met erg veel water verdund of het is iets anders."
Mwoa, er is gewoon nog geld uit te melken. De koe is nog niet droog.
Uit dat stuk in de Correspedant blijkt ook zwart op wit dat Hugo de Clown nog vele malen narcistischer is dan we al dachten: zijn eigen bestuursstijl noemt hij "Genesis 1", waarbij hij zichzelf vergelijkt met God Zelf, die zei: "Er zij licht", en er was licht. Brrr.
Ziek
In deze gecontroleerde samenleving zijn de 5G-zendmasten het kind van de rekening. Zij kunnen er toch ook niets aan doen? Please, leave electricity pylons alone!!
In het langere fragment heb ik teruggevonden dat Fleur vond dat we eerder hadden moeten boosteren, maar later haalt ze voorbeelden aan waarbij het coronapaspoort en de booster voor schijnveiligheid zorgen. Tja, wat is het nu? Werkt de booster? En is de PVV er voorstander van? Of wisselt dat bij de PVV gewoon regelmatig?
Ik vond beiden bedenkelijk.
Ze noemt de booster helemaal niet.
Beiden.. Bovendien is Fleurtje niet de slimste..
Alles en iedereen wisselt regelmatig volgens mij. Het is maar net wat uit komt, deze tactiek is volgens mij ook verre van nieuw.
@goedverstaander | 22-12-21 | 16:04: Op 1 min, 56 sec. (filmpje van gisteren)
@niv01 | 22-12-21 | 16:06: Ik denk dat ze bij een IQ test in de bovenste 10% scoort van alle kamerleden op dit moment.....
Tel daarbij op dat, zoals Paternotte zei, volgens de Grote Leider van de PVV de coronacrisis deze zomer al voorbij was en alle maatregelen overboord konden, en je hebt een partij die echt iedere keer totaal tegenovergestelde standpunten inneemt in het coronadebat maar graag wel iedereen de maat neemt. Uiteraard werd de vraag van Paternotte niet door Agema beantwoord. Bepaalde personen zagen daar een "oorwassing" in.
@BobDobalina | 22-12-21 | 16:20:
Je hebt het filmpje gisteren niet gezien begrijp ik. Als je dat nou eerst even bekijkt weet je waar de discussie over gaat.
En los van de feiten is er ook een cultuurverschil. In een volwassen debat spreken politici elkaar aan op uitspraken van elkaar.
Een trol als Paternotte echter doet niks anders dan Agema aanspreken op (mogelijke) oude uitspraken van Wilders. Zou jij het redelijk vinden als ik jou aan zou vallen op uitspraken van BL maanden geleden?
@BigBaron,
Je haalt vaccinaties en qr-codes door elkaar.
Vaccinaties werken, zeker bij de risicogroepen; net als bij de griepprik. Maar de gedachte van "dansen met jansen" werkt niet, en de qr-code gaf wel die schijnveiligheid.
Als je die twee uit elkaar kunt houden is het PVV standpunt vrij consistent.
@Dandruff | 22-12-21 | 16:36: Mag je vinden, doet niets af aan de constatering dat sprake is van een lachwekkende inconsistentie. En overigens sprak Agema Paternotte wel degelijk aan op het gedrag van Kaag (een ontzettende jij-bak en ja ik heb het filmpje dus gezien). Ik heb de PVV bijna nooit op volwassenheid betrapt en wil je echt beweren dat de PVV nog nooit een andere politicus heeft aangesproken op uitspraken van een partijgenoot?
PS en opmerkingen als "je hebt het filmpje overduidelijk niet gezien want anders had je wel dezelfde mening als ik" maken niet zo'n hele sterke indruk op mij.
Volgens mij is ze heel duidelijk hoor. Het probleem dat zich voordoet is dat met de opmars van omicron de risicogroepen onvoldoende zijn beschermd zonder boosterprik. Ook bij andere vaccinaties (zoals de griepprik) neemt de bescherming met de tijd af (daarom prikt men jaarlijks). De regering stelde de boosterprik uit omdat het coronapaspoort wel voldoende veiligheid zou geven. Met haar voorbeelden geeft Fleur aan dat mensen teveel vertrouwden op het coronapaspoort, terwijl de eerdere vaccinaties natuurlijk geen garantie zijn dat je niet besmet kunt worden door anderen. De vaccinaties zorgen er wel voor dat de kans om bij besmetting ernstig ziek te worden fors wordt verkleind. Dat tonen de cijfers van de IC aan.
Omdat het coronapaspoort schijnveiligheid biedt en dus overbodig is heeft de PVV voorgesteld zo snel mogelijk met de boosterprik te beginnen, en dan begin je natuurlijk met de kwetsbare groepen: 60+.
Helaas is de regering te laat begonnen met het inzetten van de boosterprik. Grote delen van de risicogroepen hebben de boosterprik niet gehad en bij afnemende bescherming van de eerdere vaccinatie betekent dat een groter risico om ernstiger ziek te worden. Duitsland is veel verder en daarom zit het doorgaans veel strengere Duitsland niet in een harde lockdown en wij wel.
@BobDobalina | 22-12-21 | 16:44:
Als je het verschil tussen vaccinatie en qr-code niet snapt is het verhaal inderdaad inconsistent. Maar goed, ik kan je niet dwingen de betekenissen op te zoeken.
Je komt met de jij-bak dat Agema net als jij "jij ook" roept. En eerlijk is eerlijk, als Agema net zo onvolwassen als jij zou zijn zou dat inderdaad kwalijk zijn.
Verschil is natuurlijk dat Agema antwoord gaf op het getrol van Paternotte. Wilders hoeft niet bij elk debat aanwezig te zijn, net zo min als Kaag. Vanwege Paternottes vraag was de verwijzing naar Kaag wel degelijk relevant.
Als de PVV soortgelijk trolgedrag vertoont denk ik daar uiteraard net zo over. Maar heb je daarvan een concreet voorbeeld?
@Dandruff | 22-12-21 | 16:59: Mooie verandering van onderwerp en leuke ad hominem, ik begrijp dat je fan van Agema bent. Ik heb geen tijd om voorbeelden te vinden maar een man die zijn politieke tegenstander bij herhaling verrader noemt in een rechtstreeks debat of continue grapjes maakt over bezemstelen en haar heks noemt is niet bepaald het toonbeeld van een volwassen politicus, dus ik denk dat je niet ver terug hoeft voor onvolwassen trucjes van de PVV. Dan weer terug naar het punt: de PVV spreekt zichzelf bij herhaling tegen in het coronadebat en Agema doet daar leuk aan mee.
@BobDobalina | 22-12-21 | 17:09:
Waar verander ik van onderwerp?
Volgens mij heb ik gewoon jouw vragen/slogans beantwoord. De verwijzing naar jouw kinderachtige jij-bak ("ad hominem") was op zijn plaats omdat jij dat Agema verweet.
Je hebt geen tijd om voorbeelden te noemen van jouw beweringen, prima, maar dat maakt op mij dan weer niet zo'n sterke indruk. Je mag best kritiek hebben op de standpunten van Agema of Wilders, maar ga daar dan inhoudelijk op in. In plaats van te zeggen dat je een filmpje hebt gezien zonder daar op in te gaan.
En een grapje over een bezem lijkt me minder kwalijk dan stelselmatig de Hitler/Breivik kaart trekken zoals D66 steeds doet. Kaag valt 1001 dingen te verwijten en Wilders heeft dat heel vaak en heel inhoudelijk gedaan.
Andersom zie ik dat veel minder. Heeft Kaag Wilders al uitgelegd waarom een partij die tegen het gratis ophalen van isis-oorlogsmisdadigers is "nooit mee zal mogen regeren"?
Dat Kaag vindt dat we ze op moeten halen is een ding, maar waarom geldt democratie niet voor de tegenstanders van oorlogsmisdadigers? Ik wed dat er onder D66-stemmers ook heel wat tegenstanders van haar standpunt zijn.
En terug naar dat andere punt, in dat filmpje legt Agema dus twee keer uit waarom de situatie toen anders was. Meerdere mensen hebben dat ook in dit draadje meermaals uitgelegd. Dan heeft het geen zin dat ik dat nog eens doe.
@Dandruff | 22-12-21 | 17:47: oh dus Kaag doet het ook. Ja dan is het geen probleem als Wilders het doet. Hoe zit het dan met Paternotte, mag hij het alleen doen als iemand anders het doet?
De uitleg van Agema gaat totaal niet in op het punt dat Wilders riep dat de coronacrisis voorbij was. Dat was erg kortzichtig en dom. Agema verdraait het door te zeggen dat er niets aan de hand was in de zomer (maar dat was niet het punt). Daarmee was de crisis allerminst voorbij en er was zeker geen reden om alle maatregelen overboord te zetten nu we daarna erg rap de volgende golf in surfden.
@BobDobalina | 22-12-21 | 18:18:
Je draait de boel weer om. Het gaat niet om "Kaag doet het ook", maar om "Pot verwijt ketel". Een wezenlijk verschil. Bovendien was Agema's antwoord gezien de vraag volstrekt relevant.
En daarbij komt dat Paternotte niet ingaat op wat Agema zegt maar van onderwerp verandert. Naar oude uitspraken van iemand anders.
Dus nogmaals de vraag; zou jij het normaal vinden als ik jou om je oren sla met 3 maanden oude uitspraken van je collega, broer, of partijgenoot?
Natuurlijk niet. Al was het maar omdat jij dan ad rem moet reageren op een "citaat" dat vermoedelijk onjuist is of uit de context getrokken. Zo heeft Wilders niet letterlijk gezegd dat de coronacrisis voorbij was en alle maatregelen overboord konden. Dat wordt gesuggereerd door Paternotte en zijn volgertjes nemen dat nu over.
Heerlijk nu alleen een skipas met PCR en 3 vaccinaties. het wordt eindelijk rustig op de skipiste. Hugo Bedankt! ;)
Een maand geleden gingen de herstelbewijzen van 180 naar 360 dagen, wegens wetenschappelijk bewijs dat een doorgemaakte infectie genoeg antilichamen maakt.
Nu, om de EU-Pfizer corruptie te pleasen, wil Hugo het herstelbewijs weer 180 dagen geldig maken. Verder een betrouwbare jongen hoor, die Hugo.
Met meerdere varianten van het coronavirus zegt een herstelbewijs niet veel. Hersteld van wat?
@impy | 22-12-21 | 15:59:
Oh vandaar dat de GGD niet meet (of laat weten) van welke variant je herstelt bent. Ja echt geweldig.
@impy | 22-12-21 | 15:59: bureaucratische rompslomp?
"Bewonderend omhoog kijkend pijpsletje": toch nog één devote D66ert. Wat de beste man siert vergeleken met al die verzuurde coalitiedroogkloten. Driekwart verstijft waarschijnlijk al bij alleen al de gedachte aan een pielemuisje.
Ik geloof dat GS ook om is.
Binnenkort bier drinken met Willem Engel in het gs cafe
Brr
Werd tijd..
Je hoeft niet om te zijn om logisch conclusies te kunnen trekken.....
Dat 2G moet en zal er komen. Wat is een betere manier dan de besmettingen eerst uit de hand te laten lopen, dan de massa te frustreren met lockdowns en dan 2G in te voeren als de verlossing. Wat het dan ook zal lijken te zijn, want niemand zal meer testen bij 2G, met als gevolg...: geen 'besmettingen' (positieve tests) meer! Maar wel een Europees digitaal paspoort. Lijkt haast een plan, maar zal wel toeval zijn...
Vanaf eind januari een 2G invoeren met nog niet genoeg (niet-werkende) boosters gezet. Wordt een slagveld qua besmettingen. Qua ziekenhuis moet je afwachten.
Welke reaguurder leunt eigenlijk in zijn leven niet op of baseert dagelijkse beslissinkjes niet op vage hobbysommen? Het hele leven valt te verklaren vanuit de fietsbandtheorie. Je banden raken steeds een stukje leger. Je knijpt er met je duim in en denkt aah, kan nog wel. Net zo lang tot het eigenlijk niet meer kan. En dan heb je geen zin om te pompen. En ga je alsnog fietsen. Dan baal je uiteindelijk dat je niet echt fietsplezier hebt doordat je banden niet hard genoeg zijn. Dus de volgende keer pomp je ze weer keihard op. En begint alles weer van vooraf aan.
Nee. Niet eigenlijk. Fietspomp naast je fiets zetten en je scheurt als winnaar door het leven.
Geen vergelijk. Hier zitten finaal kapotgereden banden gewoon in het kabinet.
Dagelijkse hobby berekeningen uit je eigen leven gelijktrekken met gehobbykip door een ministerie dat beleid bepaald voor een heel land? Beetje manke vergelijking.
Kunnen we anders niet Jomanda uit haar pensioen halen en het toekomstige beleid laten bepalen?
Een andere mogelijkheid is dat je de zachte band met de velg stuk rijdt.
En daar sta je dan.
Op een verlaten industrieterrein.
Op zondag.
Als de bus niet rijdt.
En het zacht begint te regenen.
En het vroeg donker wordt.
En je je telefoon bent vergeten.
En je thuis had beloofd zo terug te zijn.
Dát, beste Leptob, is de fietsbandtheorie in de praktijk.
@Kapitein Sjaak Mus | 22-12-21 | 15:51: U vergeet de behulpzame rondborstige dame in die pick-up truck die vervolgens langsrijdt.
@Kapitein Sjaak Mus | 22-12-21 | 15:51:
Maar wel met een fles rum in de binnenzak.
U rekent buiten de voordelen van de Swapfiets.
Ja maar wat verwacht je nou dan? Het gaat om CONTROLE. Niet om gezondheid.
Ik begin nu toch, het zal onvermijdelijk zijn, een beetje Hugo moe te worden. In de eerste plaats de man zelf natuurlijk, maar ook wat hij allemaal niet of wel fout doet. Geef die vent de burgermeesterspost van Emmen ofzo en we lullen er niet meer over. Goed, over een jaar of tien lezen we de reflectie wel in de Volkskrant hoe hij deze tijd beleefd heeft.
Rest de vraag: wie zou u op de positie van Hugo willen zien?
Emmen? Doe maar Meppel, Alexander P weet nog wel een adresje.
Levi lijkt me beter.
Bart Nijman, die heeft de oplossing!
@dathoujetoch | 22-12-21 | 15:42:
Doe maar naar Dokkum.
Blokhuis wordt het in ieder geval niet. Doei.
nos.nl/l/2410522
Wat heeft Emmen ooit misdaan om Hugo te verdienen. Is Amsterdam niet een betere optie? Of - als het echt moet - Den Haag???
@fiscalist | 22-12-21 | 15:52:
Ja maar dan blijft hij in de media. Gouverneur van Sint Eustatius dan?
@Lorejas | 22-12-21 | 15:46: wie zijn dat?
een zuid hollands of zeeuws zwarte kousen eiland , dicht bij zijn roots lijkt met beter, overzichtelijker, minder complex als je het zonder uitgebreide hofhouding moet doen en helaas ook zonder bmw van 130.000 euro
Van Rossem snapt het verschil niet tussen gezondheid en volksgezondheid.
We zijn nog lang niet klaar met deze snotneus en de oplossing komt in elk geval niet dichterbij als velen zich niet laten vaccineren.
Daarom ben ik voor 2G en voor een vaccinatieplicht. Ik wil een oplossing.
En Van Rossem snapt het niet.....
HAHAHA, dream on....
U snapt het dus, nou leg eens uit dan.
Hoe kunt u met droge ogen beweren voor een oplossing te zijn èn vaccinatieplicht in combinatie met 2G?
2G lost niks op.
“ We zijn nog lang niet klaar met deze snotneus en de oplossing komt in elk geval niet dichterbij als velen zich niet laten vaccineren.”
Zo ken ik er nog wel een paar.
“….. en de oplossing komt in elk geval niet dichterbij als velen zich niet van het leven beroven”.
De oplossing is omikron en dat gewoon rond laten gaan. De gevaccineerden zijn beschermd. De ongevaccineerden denken dat niet nodig te hebben. Geen 2G en geen vaccinatieplicht. En ja ik wil ook nog wel een verklaring tekenen waarmee ik afzie van IC opname voor een mogelijke COVID-19 besmetting.
Uw oplossing is Emigreren naar Israël. Hoe is uw jiddisch tegenwoordig?
Neem een kop koffie, dat is ook een goede oplossing en nog lekker ook!
@mikes43357369 | 22-12-21 | 16:16:
Nou als ik zo om me heen kijk vind ik het vaccin als enige uitweg uit de pandemie op zijn zachtst gezegd matig leveren
@deathchant | 22-12-21 | 17:56:
Klopt daarom zeg ik omikron is de oplossing. En laat dat rondgaan. Het lijkt erop dat Australie ook om is.
www.youtube.com/watch?v=LVl5OkHcvf4
@mikes43357369 | 22-12-21 | 18:22:
Ik bun u excuses verschuldigd, mijn tegel was eigenlijk voor zwaaropdehand.
In reactie op zijn gewenste manier om tot een oplossing te komen
Bij deze mijn nederige excuses
Sterk stuk Nijman!
Het valt wel op dat de toon wat verhardt de laatste tijd. Kennelijk wordt het lontje steeds ietsje korter. Het is maar een observatie.
@Beste_Landgenoten | 22-12-21 | 15:40: Dit uiteraard in tegenstelling tot "de toon" van minister Hugo de Jonge of hoogedelgestrenge kamerleden als Atje Kuiken of Aukje de Vries...
Hugo is een held en Jan Paternotte zijn trouwe adjudant.
De Pater denkt nog altijd zich in het kabinet gemanoeuvreerd te hebben, daar trapt zelfs het nieuw leiderschap niet in.
Heb je hun foto's al op je nachtkastje, schijnt een prima kerstkado te zijn. Ook Fauci heeft net een nieuwe bundel en film uit, Kan jouw kerst niet meer stuk!
Trouw denk ik niet, eerder een backstabber. Loopt hij al op dezelfde schoenen als Hugo?
Dat je geen blaadjes meer nodig hebt om te komen zeg maar.......
Ergens snap ik Kees Verhoeven wel.
Om van de lockdown af te komen accepteren we dadelijk zo'n beetje alles neem ik aan.
Dat is het idee van de lockdowns.
Dat hele fieldlabs onderzoek kon al de prullenbak in na de komst van de Deltavariant, nu kan het na de omicronvariant al helemaal opnieuw. www.scientificamerican.com/article/wh...
Mensen die andere mensen de maat nemen hebben zelf een bepaalde maat....... Je weet gewoon dat je gaat lachen als je naast Paternotte staat bij de pisbakken.
Neem je nou mensen die andere mensen de maat nemen de maat?
@flame_me | 22-12-21 | 15:33: is hem dan een matennaaier vraag ik mij af?
Ik hoop dat hij niet achter je komt staan
Mooi stuk Van Rossum.
Past ook in mijn straatje. Mooi.
Ach ja inmiddels is VVD, D66, CDA en CU virtueel in place. En dat blijven ze de komende jaren wel. Dus dan kunnen we voorspellen wat we te wachten staan..
Tenzij.
4 Jabs a year and you still get ill! Sukkels
Gaat er niet om dat je niet ziek kan worden sukkel. Gaat om de mate waarin je ziek wordt…sukkel
@Behangdelul | 22-12-21 | 15:55:
Dat is het toch ieders verantwoording….sukkel!
Ik spreek voor mijn eigen gezonde lijf. Dan is 4 x prikken onnodig.
Agema eindigt met: 'Nu u weer, meneer Paternotte.' En vervolgens krijgen wij zijn reactie niet te zien. Ik denk dat de volledige beelden iets anders laten zien dan het geplak van meneer Nijman.
Dat weet je wel zeker.
Nope. Meneer was terecht gezet.
Dat is gewoon te vinden op internet.
Met handig knip en plak weet de PVV altijd heel dappere filmpjes in elkaar te flansen. Wat je nooit ziet is het hele plaatje. Maar hier een mooi voorbeeld van fröbelwerk van de afdeling knip en plak van de PVV.
@Beste_Landgenoten | 22-12-21 | 15:37: Er is niet één keer in dit fragment geknipt. Maar ik kan je wel vertellen wat hiervoor zit - want dat staat inderdaad ook gewoon op youtube - Paternotte stelt de vraag die hij altijd stelt aan Agema, die hij wel serieus moet nemen omdat ze nooit onzin kletst - waarom haar opvattingen over corona zo sterk afwijken van die van de heer Wilders, en ditmaal was ze goed voorbereid op deze vraag. Verder heeft ze al maanden zitten hameren op het belang van de boostershots.
@Beste_Landgenoten | 22-12-21 | 15:37: de NPO is het knip en plakbureau van d666.
@Beste_Landgenoten | 22-12-21 | 15:37: owh wat zuur weer dit reaguursel.... kijk gewoon op internet het hele filmpje, daar ging je vrind, geslagen als een hond, af als een gieter rap braaf in zijn leugenbankje zitten. maar ja is PVV is als een rode lap voor u ogen B-L hahaha
@grietmetgroenefiets | 22-12-21 | 15:43: Als ik zeg dat jij onzin verkondigt en een flapdrol bent. Lijkt het er inderdaad op dat ik je oren was. Vervolgens kom jij met een reactie, maar die laten we dan niet zien. Tja, dan kun je wel zeggen dat er niet geknipt is, maar dat klopt natuurlijk niet.
Fleur is super goed. Ze zat helemaal juist met de ventilatie. Veel frisse lucht. Ze zou ook bij de PVV eens de raampjes wat meer tegen elkaar open moeten zetten.
@Beste_Landgenoten | 22-12-21 | 15:51: Kijk deze kan dan weer goed waarderen hahaha
The study finds no evidence of Omicron having lower severity than Delta, judged by either the proportion of people testing positive who report symptoms, or by the proportion of cases seeking hospital care after infection. However, hospitalisation data remains very limited at this time. www.imperial.ac.uk/news/232698/modell...
Inderdaad, dus reken jezelf nog maar niet rijk. De piek komt nog. Goede nieuws is dat in Zuid Afrika de cijfers alweer dalen.
Komt doordat er veel herbesmettingen plaats vinden en bij delta waren het praktisch alleen de onbeschermde mensen die besmet werden. Ja dat haalt de statistiek van ernstig ziek worden na besmetting wel aardig naar beneden. De grote vraag is wat er met de club gebeurd die nog niet beschermd zijn door vaccinatie of doorlopen besmetting? Nou ja eigenlijk boeit het mij niet zo heel erg veel als ze niet massaal in het ziekenhuis plekjes liepen in te nemen maar dat ter zijde.
In Nederland praten Wij Nederlands. Dat wilde Hans Janmaat al. Geldt ook voordat aanstellerige gebruik van engelse woordjes in speeches... eh. toespraken.
@dathoujetoch | 22-12-21 | 15:47:
Got you!
Daar ben je vast blij mee met zo'n berichtje?
Het is kwalijk dat het beleid niet deugdelijk onderbouwd is, echter daarmee is niet bewezen dat het beleid geen effect zal sorteren, temeer omdat in veel andere landen ook dergelijk beleid gevoerd wordt en dus de kans groot is dat tenminste een paar van die landen hun huiswerk wel goed gedaan hebben.
ik wordt zo ziek van al dat gezeik. Gelukkig wordt ik niet ziek van Corona; tenminste tot nu toe. Met al dat gepolder bungelen we straks weer onderaan een lijst; de lijst van landen waar alles weer gewoon is
Fleur voor min van volksgezondheid en Geert voor minpres!!
Hij is goed ja. Man man man.
@van Oeffelen | 22-12-21 | 15:34: en vrouw vrouw vrouw, maar daar gaat uw voorkeur of zo niet.. eh..
@van Oeffelen | 22-12-21 | 15:34: Fleur zou inderdaad een zeer goede minister van volksgezondheid zijn. Zij is iemand die zich terdege informeert en daarop haar conclusies trekt. Dat is iets anders dan - ongeacht hoe de hele toestand zich ontwikkelt - op één moment beslissen welk pad je voor de rest van de crisis zult bewandelen.
Nee, dan Hugeau op volksgezondheid!
@van Oeffelen | 22-12-21 | 15:34: Je weet dat je al een keer gejorist bent vandaag?
Rutte is maar wat blij met Hugo, Hugo is van alles het pispaaltje
en zal door Rutte, zonder te blinken, voor de leeuwen gegooid worden, de ideale stroman!! Maar met die heks krijgt Ruttte het moeilijker, die had roboJetje al tot haar persoonlijke bitch gemaakt en is uit om nog meer schade te berokkenen ter meerdere glorie van haarzelf!
Kaag is slechts een wat grotere uitdaging voor Rutte. Maar uiteindelijk zal ook Kaag geslachtofferd worden door Rutte. Hij is en blijft degene op de top van de heuvel. Totdat hij zelf vindt dat het mooi geweest is en een andere heuvel in bijvoorbeeld Brussel gaat beklimmen.
Heeft hugo al voldaan aan de wob verzoeken? En de aangenomen motie van kuzu/haga uit 2020? Niet? Dan bij ieder gesprek de bek snoeren met deze vragen.
Van Rossem heeft zelf onderzoek gedaan.
Is dit iemand de oren wassen? Het enige wat ik zie is dat Fleur pleit voor een keiharde lockdown. Iets waar ik op zich ook wel voor ben maar de vraag is hoelang men dat vol kan houden?
Dat of ze denkt dat oppositie voeren achteraf lullen is.
Een kinderhand is gauw gevuld hier. Als Fleur drie zinnen foutloos kan uitspreken is er al sprake van "de oren wassen". De lat ligt vrij laag.
@Beste_Landgenoten | 22-12-21 | 15:28: speciaal voor jou is fleur ingevoegd in het topic, iedereen op de redactie is nu aan het kijken hoe jij getriggerd wordt, hahaha
Ik trigger altijd enorm op Fleur, onze toekomstige minister van Ventilatie onder Wilders 1.
@Beste_Landgenoten | 22-12-21 | 15:42: Onder Wilders 1 wordt het ministerie van Klimaat inderdaad het ministerie van Ventilatie. Hoe wist je dat?
Als het leeuwendeel van een bevolking bijna smeekt om opgesloten te worden, of dat het nauwelijks uitmaakt wat ze moeten doen om een beetje vrijheid te kopen (boosters halen in het buitenland voor een skivakantie), dan is dat volk allang gebroken...
Wat zou Amalia daar van vinden?
Is nog aan het nafeesten, wellicht met die bolle van Justitie. Die heeft ruime ervaring.
Ja Fleur, iedereen wilde van de maatregelen af en feestvieren. Had je daar iets van moeten zeggen. Toen.
(...?)
Tegen het volk ja.
(....!)
Nee dat is inderdaad, niet goed voor de peilingen. Maar wel consequent.
Nu loop je alleen weer te wijzen met je iets te luide lage stem.
(.)
Weet je wat je eens zou moeten doen?
(.?)
Gewoon niet meer klagen op anderen. Alleen met analyse en voorstellen komen.
(..?)
Een voorstel, iets concreets uitvoerbaars ja. Want dat doe je af en toe wel.
(...!)
Ja, maar dat is Geert en van hem zijn we het gewend.
(....!)
En van Bosma ook ja. Maar daarom hoef jij het nog niet te doen.
(.)
Ook goed voor de PVV.
(.)
En het land misschien ook wel.
(.)
We zijn benieuwd Fleur.
(.....)
Goede voornemens ja. Goed idee.
Kennelijk volg u het debat niet echt. Agema komt regelmatig met analyses en concrete uitvoerbare voorstellen. Zoals versneld boosteren, helaas verworpen door oa D66.
Haar vingerwijzen is een reactie op het vingerwijzen door Paternotte. Waarbij Paternotte niet meer is dan een trol die Agema aanvalt op mogelijke uitspraken van Wilders in de zomer; een hele andere situatie dus. Agema valt Paternotte aan op zijn eigen stemgedrag en dat lijkt mij veel redelijker.
Kan je op iedere partij loslaten. Ze rammelen allemaal en beginnen zolangzamerhand onderdelen, zoals integriteit en betrouwbaarheid te verliezen.
@Dandruff | 22-12-21 | 15:27:
O gelukkig.
Bij Jinek kon je bjina aftellen. Heeeeel even soms liet ze iets, een snippertje van een analyse horen als je er naar vraagt en een paar seonden later begon de rant weer. over wat er allemaal niet goed was anderen. Was helemaal de vraag niet, wat er allemaal niet deugde, maar wat zij zou voorstellen, maar dat maakt bij de PVV blijkbaar niet uit. En dat is best jammer van Fleur.
Hoezo trol. Geert sloeg zoals wel vaker in alle ijver om iemand af te kammen afgelopen zomer gigantisch de plank mis. Logisch dat hij nu zijn blonde snor drukt.
@Beste_Landgenoten | 22-12-21 | 15:33:
Op die manier kan de PVV nooit echt aan de bal komen als ze er alleen maar omheen dansen en roepen en wijzen.
Laat staan Fleur Klagema.
@AdvocatusDiaboli | 22-12-21 | 15:31:
Tja, dat kan ik ook over iedere politicus zeggen. Maar dat doe ik liever alleen als ik dat concreet aan kan tonen.
Zoals bij Paternotte bijvoorbeeld, dat filmpje konden we gisteren allemaal bekijken. En de reactie van Agema was raak en volkomen terecht; vandaar dat je nu af moet dwalen naar een ongespecificeerde aflevering van Jinek, ooit.
Dat is dan ook de bedoeling van de PVV. Anderen afzeiken, nooit verantwoordelijkheid nemen. Dat levert namelijk stemmen op.
@Beste_Landgenoten | 22-12-21 | 15:33:
Niet dus. Als je om religieuze redenen niet naar PVV-politici mag luisteren kun je ook gewoon de cijfers opzoeken van besmettingen in de zomer.
@Beste_Landgenoten | 22-12-21 | 15:39:
D66 zeikt alleen tegenstanders van de sharia af.
En boeren, en tegenstanders van racisme, en kleine zelfstandigen, en mensen met minimloon, en democraten, en democratische landen, en..., en...,.
Eigenlijk nog best veel mensen.
Maar zolang je maar belooft corrupt te blijven levert dat best veel stemmen op.
@Dandruff | 22-12-21 | 15:37:
Fleur is degene die helaas te vaak afdwaalt.
Daar is geen specifieke uitzending van Jinek begin november dit jaar wat u best weet voor nodig.
Of het u bij WNL op zondag is of in de tweede kamer.
Je zit gewoon te wachten tot Fleur van het wijzen overstapt op een analyse en een voorstel.
Of dat ze op een vraag 'hoe zou jij het doen' na een paar vage zinnen weer in de rant terugvalt.
Is gewoon zonde van Fleur.
En dat anderen dat doen is geen geen reden om dat ook te doen. Laat dat argument maar aan straattuig over.
@AdvocatusDiaboli | 22-12-21 | 15:49:
Je herhaalt een beschuldiging van meervoudig afdwalen, zonder concreet voorbeeld.
Bovendien draai je de boel 180 graden om.
Het gaat niet om "anderen doen dat dus mag ik dat ook".
Het is Paternotte die afdaalt van de werkelijke discussie door Agema aan te vallen op oude uitspraken van Wilders. Precies zoals jij van deze discussie afdaalt door over ongespecificeerde TV-programma's te beginnen.
Het is begrijpelijk dat jullie afdwalen als jullie ongelijk pijnlijk duidelijk wordt. Maar dan loop je dus wel het risico ook op dat andere punt ongelijk te krijgen. Daar straattuig bij betrekken is nogal bevreemdend; ik ga er dus maar van uit dat dat een foutje van de spellingscorrectie is.
Fleurtje nogmaals? Maar eh waar is "de pandemie is voorbij" Wilders eigenlijk?
In Duitsland, waar ik juist van terug ben, heb je 2G beleid overal. Werkt heel goed daar een alles is dus open voor geprikten. Prima systeem zouden ze hier ook moeten doen. Goed voor de ondernemers, goed voor de horeca, goed voor demense.
De pandemie is ook voorbij. Het virus is endemisch geworden. Bevestigd door het WHO.
Definieer Geprikten...1x? 2x? met booster? Met abbonnement?
@BL,
Pakweg 3 keer meer IC-plaatsen in Duitsland, was het niet?
Bovendien negeer je al 2 dagen in tientallen reacties het feit dat de situatie in de zomer heel anders was. Stond op het filmpje dat je gisteren weigerde te kijken, en had je zelf ook kunnen weten als je het nieuws afgelopen 2 jaar enigszins gevolgd had.
@Graaf_van_Hogendorp | 22-12-21 | 15:18: Ga dat even in het plaatselijke ziekenhuis verkondigen, dat de pandemie voorbij is. Ze lopen daar op hun tandvlees; vinden ze vast fijn om te horen.
De ironie van dit hele verhaal is dat de ondernemers al tegen 3G waren. Een beetje zelfreflectie is ook niet onaardig natuurlijk als je consequent beleid wat reductie in transmissie moet bewerkstelligen tegenwerkt dan moet je niet gek opkijken dat je dicht gaat als het weer eens mis gaat.
@Dandruff | 22-12-21 | 15:31: Duitsland heeft inderdaad meer IC-capaciteit. En dus kunnen ze volstaan met mindere maatregelen dan hier; alles open met 2G ipv alles dicht. Moeten we hier ook hebben. Meer IC, en dan zachies aan versoepelen.
@koeberg | 22-12-21 | 15:37:
Raar he?
In Belgie 750 in de IC, beheersbaar. Nederland 600 totale paniek.
En toen en toen. Slechte spreekbeurt Fleur. Verder beetje cherrypicking.
Hugeau deugt niet. Klaar. Oh ja, liegt en bedriegt. De vele zonnebankkuren hebben zijn laatste werkende hersencellen vernichtet.
Tja, al die leugens, achterklap en stemvervalsing hebben Hugo's CDA nu aan de rand van de afgrond gebracht, dat verandert Panama Wopstra niet meer.
Hugo en de Flopster mogen wat mij betreft een lintje krijgen. In no time is ons land van het CDA verlost. Dag zetels en dag partij.
Nog altijd 15 zetels gescoord, kennelijk zijn honderdduizenden medelanders nog in hun nopjes met het CDA.
@Graaf_van_Hogendorp | 22-12-21 | 15:17: momentopname, wacht maar tot maart
"Je wordt opgesloten in je eigen land, omdat Hugo de Jonge niks kan. "
Maar wiens schuld is dat dan? Dat van Hugeau of van het electoraat wat op VVD, D66, CDA en CU hebben gestemd? Te makkelijk dit. Wij zijn allemaal schuldig aan deze situatie. Politici komen niet uit de lucht of dementie vallen. We kunnen geweaun niet beter helaas. En nu opgehokt kerst vieren.
Politici krijgen een mandaat van de kiezer in de verwachting dat ze die moeilijke taak ook waar kunnen maken. Van Rutte kun je nog zeggen dat hij de gave van het woord heeft en zich makkelijk handhaaft, ook of vooral internationaal. In eigen land liegt en bedriegt hij vooral, maakt geen aantekeningen, heeft een selectief geheugen en doet alles om maar aan de macht te blijven. Hugo is een narcist die echt alles fout doet en het helpt hem niet dat hij lid van het CDA is omdat hij dan moeite heeft met medisch-ethische kwesties zoals euthanasie. Deze twee ministers hebben alles vanaf het begin verkeerd gedaan. Bijvoorbeeld het uitgangspunt dat de meest kwetsbaren als eerste gevaccineerd moesten worden, waarbij de leeftijd als criterium genomen werd. Ik heb nooit begrepen waarom de groep van >90 jaar als eerste gevaccineerd werden. Op die leeftijd ben je blij als je iedere dag nog in leven bent, maar het kan ook ieder moment gebeurd zijn. De bedoeling van het leven is toch niet om te proberen zo oud mogelijk te worden? Het gaat erom dat je alles uit het leven haalt wat erin zit, zoals liefde, dood maar ook geboorte. Kwaliteit boven kwantiteit. Zoals van de week in het AD stond, het lijkt alsof iedere covid patient gered moet worden, alle andere zieken komen pas daarna waaronder jonge kankerpatienten die nodig geopereerd moeten worden. Het was verstandiger geweest als de overheid vanaf het begin op locatie had geselecteerd, te beginnen met de grootste brandhaarden zoals Limburg en Brabant, vanwege onder andere carnaval waren daar de meeste besmettingen. Stuur alle prikkers die je hebt naar een dorp om iedereen die dat wil in te enten. Dat dorp is daarna beschermd door groepsimmuniteit en kan gewoon doorgaan, geen lockdown, alle winkels en de horeca kunnen open blijven. Daarna het volgende dorp en daarna de steden. Enzovoort, dan waren we nu allang klaar geweest. Verder, waarom het wiel opnieuw uitvinden? Hugo had moeten zeggen, ik regel de vaccins en Coutinho vragen we voor de logistiek. Die heeft een bestaand netwerk en weet hoe het moet. Het stomste vond ik dat hij ooit zei in het journaal: ja, maar het leger komt ook helpen. Op de vraag hoeveel dan zei hij: twee. Twee compagnies of bataljons? Nee, twee militairen. Zo'n clown neem je toch niet echt serieus.
2G is veilig als je het virus niet meer kan krijgen na vaccinatie. Anders is het gewoon een verkapte herd immunity strategie. Als je daarnaast ventilatie als een soort grappig ideetje blijft beschouwen dat zou kunnen helpen ben je ongeveer aangeland waar we nu zijn. Maar goed ik ben natuurlijk geen viroloog dus ik zal verder maar mijn mond houden.
> Anders is het gewoon een verkapte herd immunity strategie.
Waar op zich niks mis mee is, als je die situatie maar gecontroleerd binnen je IC-capaciteit weet te bereiken. Duitsland heeft een hogere IC-capaciteit per inwoner en die kan zich deze strategie permitteren. Nederland niet, daarom zitten we in een lockdown.
De oren van Paternotte wassen is anders wel een dagtaak.
Die van Jan dan hè!?
Waarom staat de reactie van Paternotte niet in die video? Lijkt me wel belangrijk, dat als we iemand de oren gewassen zien worden, we ook daadwerkelijk die persoon in beeld zien (of prikt Paternotte zo door het anekdotische bewijs van mevrouw Agema heen? Dat kan natuurlijk ook).
Had je de video van gisteren maar moeten bekijken.
Die liep met zijn staart tussen de benen weg. Niet gezien?
@Jos Tiebent | 22-12-21 | 15:13: Die heeft niet eens een staart.
@Jos Tiebent | 22-12-21 | 15:13:
Nogmaals bekeken, maar filmpje stopt toch echt nadat Agema zegt 'Nu u weer, meneer Paternotte.'
De reactie van Pa ter Notte vindt u te over bij het d666 propagandakanaal, de NPO.
Paternotte droop af. Hij dacht dat hij Fleur wel de hoek in kreeg maar Fleur was voorbereid en had scherpe munitie geladen en Paternotte had buiten de waard gerekend. Daarbij was het zijn 3e interruptie en daarna moet je afnokken.
Ook zo doorzichtig bij DDR66: telkens weer interrumperen met een voorzetje, in de 2e interruptie leggen ze 'm dan op de stip en bij de 3e proberen ze 'm erin te schieten. Als dat mislukt dan kunnen ze straffeloos weglopen want door de voorzitter worden ze toch niet teruggeroepen. En hebben ze wél gescoord dan trappen ze nog even na.
Leer mij DDR66 kennen, smerige farizeeërs zijn het.
"of prikt Paternotte zo door het anekdotische bewijs van mevrouw Agema heen?"
Kom, laat ons eens lachen. Wat zou Paternotte gezegd kunnen hebben?
Dat antwoord van Paternotte mis ik inderdaad ook…
Oostenrijk.
Volle inspuiting.
Booster
Testbewijs en quarantaine met slagroom.
Voelen zich die mensen nog steeds niet genaaid.
NEE ,gaan weer hun shot halen ,kuch
Soort van off-topic, maar... Maak er wat moois van daar, Van Rossem!
*jaloers zijn doet*
Een beetje raar om die Hugo overal de schuld van te geven.
We hebben in dit land al decennia dat kut polderoverleg waarin consensus wordt gezocht over alles wat de burger betreft.
Niemand durft zijn zin door te drukken en alles wordt eerst gelekt om te kijken hoe iets valt.
Niemand heeft ballen en het doel lijkt wel of we zelfredzaamheid willen uitbannen.
Samen dit en dat en als we het eindelijk ergens over eens zijn ligt de realiteit al achter ons.
Dit is langzaam ,maar wel heel zeker een Kutland
Niemand die z'n zin durft door te drukken..? Tegenwoordig moet ik een kap op m'n bek. Mag ik alleen nog winkelen in de supermarkt. Binnen sporten is er meer niet bij. Loopt iedereen met papieren QR codes of anders wordt je wel gevolgd door zo'n app op de telefoon. Vreten buiten de deur mag ook niet. Ehhhh, wie drukt er z'n zin niet door?
Wat stel je voor.
Een grote sterke man.
Nou, die zelfredzaamheid voor de ondernemers is ver te zoeken. Mogen steeds weer de tent sluiten voor een fooi aan coronasteun.
Goedkope Pvv propaganda, inclusief gelieg en domme 'oplossingen'. En dan vraagt men zich af waarom die pauperpartij maar geen landslide victory behaalt en gewoon weer 4 more years de oppositie in kan, zonder impact.
Noem eens 1 voorbeeld van gelieg, en 1 voorbeeld van een domme oplossing?
Domme oplossingen komen alleen van Hugo Mattheus de Jonge (van uw instortend CDA).
3 jaar nogmaar, rekenen ook al zwakjes op de jongensschool bij de paters? Maar toch goede cijfertjes halen, hoe zou dat nou....eh..
The laatste CDA'er houdt moedig stand en blijft maar naar de PVV wijzen.
Kan niet wachten tot het CDA net zo groot is als de FvD. Niet dat ik verder veel hoop heb of veel verwacht op/van de komende verkiezingsuitslag. Maar de cope & seethe van de paar overgebleven CDA stemmers en hun bobo's/ambtenaren, daar zal ik uitgebreid van genieten.
@Wattman | 22-12-21 | 15:14: moedig? Hahaha
@Wattman | 22-12-21 | 15:14:
Grijsgedraaide grammofoonplaat, volgzaam naar de leider (Verhagen), ongewillig de waarheid te aanvaarden (Hillen).
Ik veronderstel dat @van Oeffelen inmiddels kaal is. Zal na zoveel jaren CDA toch al zijn haren moeten hebben uitgetrokken boven dat platte voorhoofd (om de kaasjes op te serveren. Kan bij - weer - struikelen zo de holle bolle Gijs in).
Lekker vloeken en mensen wegzetten als dom. Mis alleen nog wappie.
Maar zo kennen we 'ruimdenkend' en 'tolerant' linsch.
@Milton_Styx | 22-12-21 | 15:20: Hillen is daar intern al lang op aangesproken op die onzin.
De hele wereld worstelt met corona, maar de PVV heeft “oplossingen” hoor.
@Muissolini | 22-12-21 | 15:21: de frames van het publiek van de geperoxeerde uit Stalberg zijn anders niet van de lucht.
@Dandruff | 22-12-21 | 15:09: over het gedoogkabinet en zijn vlucht daar uit. Over het zogenaamde bezuinigen op de zorg in het regeerakkoord. Moeten we nog doorgaan?
@Milton_Styx | 22-12-21 | 15:20:
Hillen gaf een eerlijk inkijkje over het smerige spel dat het CDA speelde toen men Wilders de schuld gaf van de val van Rutte 1.
@van Oeffelen | 22-12-21 | 15:27:
Hillen stond binnen het CDA niet alleen met die opvatting.
wnl.tv/2017/02/10/wilders-schuldig-aa...
Klokkenluider wordt intern aangesproken.
Hoe zou dat aflopen binnen het CDA?
@van Oeffelen | 22-12-21 | 15:29:
Doorgaan waarmee?
Je voorbeelden slaan nergens op.
Wilders stopte met die gedoogsteun omdat het cda afspraken niet nakwam. Bovendien doe je nu net alsof er tot die tijd nog nooit een kabinet was gevallen? Zoek maar eens op kabinetten sinds 1945.
En er wordt toch bezuinigd op de zorg?
Trap gewoon alles open. Wie dood gaat gaat dood wie leeft is binnen 110 jaar dood
Toch wel lekker, een beetje zekerheid in het leven.
Kunnen we niet gewoon dobbelstenen gebruiken voor beleidskeuzen in deze materie? Kun je een betrouwbaarder model op loslaten aangezien de uitkomstmogelijkheden bekend zijn. Mogelijk dat Hugo dat een beetje kan snappen. Hij heeft toch de PABO gedaan, met rekenen? Als ie het zonder rekenen heeft gedaan, doen we even en oneven uitkomsten. Dan moet het toch wel lukken? Oké, kop of munt? is dat wat?
Dat dóen ze toch al? Ik kan me tenminste niet voorstellen dat er enige kennis aan te pas is gekomen, gezien de telkens weer dramatische uitkomst.
En alle andere landen die het hebben ingevoerd, hebben die het dan ook op basis van dubieuze berekeningen gedaan?
Nee. Die volgen het beleidsplan van het WEF
@-PR- | 22-12-21 | 15:08: Gelukkig maar. Worden we tenminste happy zonder dat infantiel geconsumeer. Ik mag die gasten wel!
Die zitten niet in een lockdown en zijn al verder met boosteren.
Die landen hebben ook geen historie (van decades) van uitvoeringsregels niet opvolgen en dat gedrag vervolgens te gedogen.
REAGEER OOK