Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het is geen pandemische zorgcrisis. Het is een politieke managementscrisis

Weer een goeie anekdote voor verse ANTI-OVERHEIDS SENTIMENTEN

Land in overhaaste panieklockdown die de wappies nog woester maakt en de pandemiemels nog panischer, maar vooral wéér de toch al geknakte sectoren een economische stomp in de maag geeft. Den Haag in blinde paniek maar dat schrijven de systeemmedia liever niet op want dat ondermijnt het vertrouwen in het beleid dat toch al niemand meer heeft. Nederland boostert (bijna) het allertraagst van heel Europa, zoals we ook al het allerlangzaamst waren met vaccineren. Omicron is één standdaarddeviatie verwijderd van een snotneus want er gaat nauwelijks iemand aan dood. Maar huisartsen die hun steentje willen bijdragen door zelf boostershots te zetten, mogen niet van Hugo's ministerie van Vaccinfalers, Wappervingers en Superpruters: "Ze konden niet garanderen dat de registratie van de prikken wel goed zou gebeuren." Waarmee dit persbericht van Hugo dus een lelijke leugen is. Nogmaals: Het is geen zorgcrisis meer. Het is een managementscrisis.

Huisarts in een Telegramgroep

En dan ook nog priklocaties sluiten

Social

Reaguursels

Inloggen

Omdat ik alles toch wel wil begrijpen, belde ik mn huisarts om dit te vragen.

De assistente antwoordde:
Simpel, mdat we geen apparatuur hebben om de vaccins voldoende koud te houden. Dus het is de schuld van de vrieskastenmaffia.

JD Artie | 21-12-21 | 19:47

Voor de zoveelste keer:. Echte goede managers gaan niet bij de overheid werken voor een sch**tsalaris omzich vervolgens door de media en Jan en Allevrouw op de kop te laten "PattiePaaien".

strawdog | 21-12-21 | 18:22

IK vind die oversterfte helemaal niet zo raar. We komen langzaam
in de gemiddelde sterftedata van de hardwerkende Babyboomers, (geb.1945-1955), en toen nam men ontzettend veel kinderen, zeker de katholieken. Denkt niemand aan....?!

A333aan | 21-12-21 | 15:56

Ze doen er ALLES aan om het zo lang mogelijk te laten duren, ik ben zeventig en heb wel 28 keer de online lijst in gevuld.... Geen afspraak mogelijk...
Uiteindelijk 16 december een afspraak kunnen maken, niet in Sittard, maar moet naar Kerkrade (25 km). Terwijl ik er hier 500 meter vandaan woon.

A333aan | 21-12-21 | 15:27 | 3

Oh ja, en ook nog voor op 31 december !

A333aan | 21-12-21 | 15:27

Veel oversterfte (door uitstel) en weer een extra motivatie voor verplichten van de booster

boerk | 21-12-21 | 15:36

Oh nee zeg. U bent zeventig! En dan op de fiets naar Kerkrade (25km). Dat is niet niks

theo-is-dood | 21-12-21 | 17:43

Aja, het is slechts een management crisis.
Van Rossem heeft zich dan ook aangemeld als prik vrijwilliger, toch...?

hotmint | 21-12-21 | 15:16 | 1

Het probleem is echt niet een gebrek aan vrijwilligers dus wat wil je insinueren?

snakedogman | 21-12-21 | 18:12

Als de vvd in 2006 voor Rita Verdonk gekozen had in plaats van Rutte, had het het heel anders uitgezien. Zeker meer daadkracht op vele fronten.

Oud wijf | 21-12-21 | 15:07 | 1

Ohhh men, wat baalde ik toen. Kan het me nog goed heugen.

Toede_Le_Dokie | 21-12-21 | 19:03

Huisartsen mogen niet helpen, eerst prikcursus...
Dus schakelen ze maar een orkest van de landmacht in....
Lachen !!!

A333aan | 21-12-21 | 15:05

"Ze konden niet garanderen dat de registratie van de prikken wel goed zou gebeuren."

Pffff, wat een waanzin. Wij kregen overgebleven vaccins van één van de zorgorganisaties waar we aan leveren. Zelf de vaccins klaargemaakt en een huisarts geregeld om te prikken. We geven naam, geboortedatum en BSN door aan de gulle gever en de gegevens komen netjes waar ze wezen moeten. Zo heb ik in januari en februari de eerste twee prikken gehad en die zitten keurig in m'n Coronacheck-app.

Tapu | 21-12-21 | 14:18 | 1

Heb vanmiddag een priklocatie gezien, en werkelijk het enige dat goed geregeld was waren de prikkers zelf.
De rest was een hopeloze chaos die uren duurde door computerstoringen, verkeerde data, mensen die niet in het systeem stonden ... dat werk.

Ben benieuwd hoe het straks gaat, als de boomers werkelijk vertrokken zijn.

funda | 21-12-21 | 17:42

Onze gezondheidsmanager heet Hugeau de Schoenen en is vooral voor camera's en onder zonnebanken te vinden.

dathoujetoch | 21-12-21 | 14:03

Het is een managementcrisis die zich zeker niet enkel in de politieke besluitvorming toont. Nederland, zo blijkt nu, is zwaar overgeorganiseerd, en het loopt enkel een beetje op rolletjes als er niet echt nagedacht hoeft te worden, niet echt snel gereageerd hoeft te worden op veranderde omstandigheden, als er geen knopen doorgehakt hoeven te worden, als er geen risico's genomen hoeven te worden, als er geen daadkracht hoeft te worden getoond. Zo lang alles zo zijn gangetje gaat kunnen al die talloze organisaties hun werk uitvoeren, precies volgens de regeltjes, precies langs de vastgeroeste hiërarchieën, precies met de juiste stempels op de juiste formulieren. Maar o wee als het evenwicht er niet is, dan slaat alles op hol en bakent elke organisatie zijn eigen jachtgebied subiet af en probeert men, want zo voelt het, de vijand buiten te houden. Dat is het kapot gepolderde Nederland, het decadente overgeorganiseerde Nederland waarin het organiseren zelf een doel is geworden en het niet meer lijkt te spelen wat de taak van een organisatie eigenlijk is. Men krijgt nu niets maar dan ook niets in elkaar geschoven, niets aan elkaar gekoppeld, niets op elkaar afgestemd, want in die termen heeft men nooit gedacht. Ieder voor zich.

Schoorsteenveger | 21-12-21 | 13:45 | 2

Waarom, waarom gaan die huisartsen eerst aan een ministerie vragen of het wel MAG? Bestel gvd die vaccins en ga gewoon prikken! ER is geen rechter die je veroordeelt als achteraf blijkt dat je een regeltje hebt overtreden. En dat dat een strafbaar feit oplevert.

theo-is-dood | 21-12-21 | 17:45

Als ze konden organiseren zou het niet zo'n ramp zijn geworden, maar het verschil tussen doelgerichte efficiente aanpak en politiek correcte kletspraat blijkt telkens weer onoverbrugbaar.

funda | 21-12-21 | 17:45

Zorgsysteem in het ziekenhuis is dat een man aan het roeien en 8 man als stuurman hem toeroepen wat te doen is.

jan huppeldepup | 21-12-21 | 13:34

Ik ben een allochtoon, maar ben hier geboren en getogen. Ik weet wat de grote problemen zijn en waarom Nederland altijd achter de feiten aanloopt. 1. Teveel managers/managemenlagen. 2. Nederlanders overleggen om het overleggen. 3. Er worden nooit echt knopen doorgehakt. Altijd dat eeuwige gepolder.

Rachid_82 | 21-12-21 | 12:58 | 9

Ik ben ook allochtoon, hier niet geboren en getogen, en ik trek jouw observaties nog verder door, namelijk als stelling: Mensen in de bovenste management-lagen in Nederlandse organisaties willen geen verantwoordelijkheid overnemen-toegeschoven krijgen, daarom zorgen zij ervoor dat nergens iemand eindverantwoordelijk is.... en besluitvorming dramatisch politiek is en gevoelig ligt. En daardoor gedoe geeft en zeer lang duurt. Maar goed, andere landen zijn nog erger, dus ik wil niet zeuren.

anja | 21-12-21 | 15:52

@anja | 21-12-21 | 15:52: Applaus voor Anja. Dat is nu letterlijk precies wat er speelt. En niet alleen op dossier Corona.

theo-is-dood | 21-12-21 | 17:46

@anja | 21-12-21 | 15:52:
Door naar het OMT en enkel het OMT te luisteren, hoeven Rutte en Hugo geen verantwoordelijkheid te nemen. Ze hebben iets of iemand tussen hen en het probleem in geparkeerd. Oud managementtrucje. Ik deel uw waarneming over onze bestuurscultuur.

Toede_Le_Dokie | 21-12-21 | 19:06
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Omnisofos | 21-12-21 | 12:52 | 2

Elke dag hoop ik Hugo of Mark tegen te komen.

Dan zou ik tegen ze zeggen: 'Luister Hugo en Mark, ik ben geen wappie. Ik heb thuisgewerkt, mondkapjes gedragen, afstand gehouden, laten vaccineren toen ik de oproep kreeg, als ik een oproep krijg voor een boosterprik dan kom ik ook. Maar wat hebben jullie gedaan? In twee jaar tijd is er geen IC bed, IC verpleegkundige of alternatieve strategie geprobeerd. Telkens wordt met dezelfde maatregelen een andere uitkomst verwacht, dat is toch totaal krankzinnig? Het moment dat mensen die zich min of meer aan alle maatregelen hebben gehouden beginnen te twijfelen aan jullie beleid. Is dat niet de nagel aan de doodkist van het beleid? Wat gaan jullie hiermee doen, want uiteindelijk zijn wij de pandemie zelf.'

Maar goed ik kom ze waarschijnlijk in het echt nooit tegen omdat ik niet voorbij de ingang van de ivorentoren kom. Anyway, dit luchtte wel op.

Hiep Hiep hoer B | 21-12-21 | 12:49 | 3

Jij gaat er van uit dat Hugeau of Mark de touwtjes in handen hebben. Je vergeet alleen dat de adviseurs, ambtenaren, managers, consultant's en de lobbyisten het gerecht bepalen. De regering bepaald alleen de saus. Hierdoor nemen ze zelf nooit de verantwoordelijkheid.

bullent | 21-12-21 | 13:32

Welkom in kamp Wappie :)

Toede_Le_Dokie | 21-12-21 | 19:07

"Omicron is één standdaarddeviatie verwijderd van een snotneus want er gaat nauwelijks iemand aan dood." - ehhh, hebben we daar ook hard bewijs voor?

BobDobalina | 21-12-21 | 12:46 | 1

Nee, maar ook niet dat het leidt tot het einde der tijden. Voor de zekerheid leggen we gewoon heel NL plat.
Jammer dat we in geval van een asiel crisis niet van dit soort draconische maatregelen treffen. Gewoon voor de zekerheid, omdat het kan.

McFreek | 21-12-21 | 12:54

Hier in België alles lekker open.Welkom Nederlandse Euros.Ze prikken hier dan ook veel sneller.
Als Dit kabinet 2 slakken moet vangen loopt er een weg.
Paniek voetbal om hun onkunde te verbloemen, prutsers.

tegenalles | 21-12-21 | 12:44

Gewoon prutsende ambtenaren en opportunistische bestuurders die niet besturen. Lees:
Een specialistisch team van Defensie van twee man werd ingezet in de vaccinatiecampagne. In totaal werden in november 2009 twee keer 6 miljoen (u leest het goed) vaccins gezet. Half november vaccinatiecampagne voor jonge kinderen. Binnen twee weken van start nog twee keer 1 miljoen prikken gezet.
Weg met die prutsers! Oja bron: www.defensieplatform.nl/2021/04/30/va...

P. Breidel | 21-12-21 | 12:26 | 4

Daarom gaat het in Israel zo snel, dat land is permanent gemobiliseerd

BASinnic | 21-12-21 | 12:39

@BASinnic | 21-12-21 | 12:39: Iedereen die in dienst gezeten heeft weet hoe defensie dit in de lokale kantine organiseert. Vooral zonder gelul.

P. Breidel | 21-12-21 | 12:53

Het is erg jammer, maar ook tekenend voor de innige band tussen politiek en media, dat dit bericht niet veel vaker en prominenter aangehaald wordt.
Het kan zo simpel zijn. Of je nu voor of tegen een vaccinatie halen bent, iedereen zal het er over eens zijn dat de huidige logistiek echt een ramp is. Dat alles onder leiding van Hugo de Jonge die vooral met beeldvorming bezig is. Nu mogen huisartsen dus geen prikje geven want de registratie daarvan zou niet goed gaan! Daar gaat het om; registratie want daar kan Hugo mee schermen. Nou ja; door zijn faal beleid valt er nu weinig te registeren.

Nuuk | 21-12-21 | 12:59
▼ 1 antwoord verborgen

@Poetin1464 | 21-12-21 | 12:53: Aanvullend, mevrouw schizo heeft destijds van de werkgever de vaccinaties gekregen (ziekenhuis). De booster inmiddels ook, maar die is tot op heden nog niet in de qr verwerkt.
Systeem is zo vreselijk brak!

EEnzame SchizofrEEN | 21-12-21 | 13:02

@EEnzame SchizofrEEN | 21-12-21 | 12:59: Dan ga je voor nog een naar Nl een extra shotje kan geen kwaad.

tegenalles | 21-12-21 | 13:15

@EEnzame SchizofrEEN | 21-12-21 | 12:59: volgens mij kun je via digid een vaccinatiebewijs scannen en uploaden zit wat verborgen maar kan wel

Toedels | 21-12-21 | 17:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Het oplossen van problemen is een taak die niet aan de politiek besteed is. De politiek schept liever problemen, want die geven de mogelijkheid deze uit te melken en zo meer macht over het gepeupel te krijgen.

Zeurders | 21-12-21 | 12:10

Ik kom er net achter dat Koopmans niet meer bij de WHO zit. Afgedankt, en terecht. Ze heeft de lab leak theorie nauwelijks onderzocht, maar een theorie van China dat corona uit Italië komt, ja die moest volgens haar toch echt serieus onderzocht worden (China verspreidt ook de theorie dat Amerikaanse soldaten corona naar China hebben gebracht.) Dat corona van vleermuis naar een ander diersoort naar mens is overgesprongen is ook maar een theorie, en zonder bewijs. Een populatie 'tussendieren' met corona is nooit gevonden. Ondertussen blijkt dat mensencovid het meest lijkt op covid van vleermuizen in Laos. Waarvandaan het lab in Wuhan z'n vleermuizen haalde. Duizenden kilometers verderop. N.B. covid brak uit in Wuhan en niet in een andere Chinese stad. En, het is gebleken dat er gain of function onderzoek met covid werd gedaan in Wuhan.

Nee, ik vertrouw die Koopmans niet. Wat er trouwens rechts is aan de lab leak theory ontgaat mij.

Rest In Privacy | 21-12-21 | 12:09 | 7

Je hebt gewoon gelijk hoor. De Lab-leak theorie ligt overduidelijk het meest voor de hand.

ventilatiesysteem | 21-12-21 | 13:01

@johnyl | 21-12-21 | 12:33: Dat 'hele' WHO onderzoek is nogal dun. Ze mochten met bepaalde mensen praten en bepaalde documenten lezen. Ze waren dan ook snel klaar. Ik snap die heiligverklaring van Koopmans niet.

Rest In Privacy | 21-12-21 | 13:01

Zou als eerste de Chinezen niet vertrouwen.

tegenalles | 21-12-21 | 13:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Een virus in een nieuwe jas, hopelijk niet het virus die je een jas uit doet

hotbrasil | 21-12-21 | 12:07

Wellicht teveel risico dat een wappie-arts net doet alsof hij prikt en zo coronapassen bietst voor andere wappies?

nieuwe_Deen | 21-12-21 | 12:05 | 2

Ja want dat risico speelt geheel niet bij de grote priklocaties waar de ene helft medisch personeel is dat het enorm druk heeft met naalden, en de andere helft een stel minkukels van het uitzendbureau is. Er is dan ook geen enkel geval bekend van fraude met vaccinatiebewijzen op de XXL priklocaties, toch?

Muxje | 21-12-21 | 12:19

@Muxje | 21-12-21 | 12:19: Ik stelde me zo voor dat het toch wat lastiger frauderen is wanneer je als loonslaaf ingedeeld bent in een rooster, samen met andere loonslaven, en in de gaten gehouden wordt door een lange rij nietsvermoedende mensen. Maar ik kan het mis hebben :-D

nieuwe_Deen | 21-12-21 | 19:58

Huisarts: "Elke prik scheelt hopelijk (en dan ga ik er vanuit dat de booster enigszins werkt tegen de Omicron variant)..."
Nou, daar gaat ie dan, nummertje 3. Kijken wat het doet.

VP732 | 21-12-21 | 11:59 | 4

Ga er vanuit dat het stapelen van booster op booster op booster geen nadelige bijeffecten zal hebben op langere termijn voor m'n tiener kinderen

jeweettochniet | 21-12-21 | 12:06

En met je 'informed consent'. Wat is het risico op bijwerkingen? Huisarts: Tja, dat gaan we wel merken hé.

-PR- | 21-12-21 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

Gisteren op tv een man die werd opgeleid tot hulpprikker, vroeg de journalist, heeft u ervaring met prikken en spuiten? Ja, zei de man, maar alleen in de bil

hotbrasil | 21-12-21 | 11:53 | 2

een bilprikker. Nou, wokies... gekrenkt?

nobodiesunmighty | 21-12-21 | 12:00

Ergens las ik dat er enkel vrijwilligers mogen prikken, want 't mag allemaal niks kosten natuurlijk. Maar je zou denken dat in de bil juist als heel progressief gezien wordt door de alfabetscene?

ReyNemaattori | 21-12-21 | 12:50

Dat komt omdat deze regering alleen maar stuurt op beeldvorming. De beeldvorming rondom was niet zo gunstig met de storm van verontwaardiging rondom het bericht van de 135 huisartsen. Dus dan wordt het beleid bijgesteld, en floep, kan het wel.

ole guapa | 21-12-21 | 12:02

Inderdaad, al enkele uren bekend. Nog voordat deze topic geopend werd…

LuNaTeeQ | 21-12-21 | 12:02

@LuNaTeeQ | 21-12-21 | 12:02: Maar niet voordat er verontwaardigd gereageerd werd op twitter... want dat was gisteravond al. 't is niet alsof Hugo en Rutte kijken wat er op Geenstijl gebeurd...

ReyNemaattori | 21-12-21 | 12:59

Ik begrijp best veel, maar dit niet:
- Als het percentage positief getesten 12% is, heeft 88% dus een verkoudheid dan wel griep.
- Die besmetting met verkoudheid/griep heeft de negatief-geteste persoon ergens opgelopen, van iemand. Net als Corona verspreid wordt.
- Hoe is het mogelijk dat een verkoudheid / griep 8 keer zo besmettelijk is als een coronavirus, waarvan de ene na de andere variant nog besmettelijker is?
- Er zijn heel veel situaties bekend, waarbij 1 of meerdere personen binnen een huishouden positief getest zijn, en de rest niet. Maar wel verkoudheidsverschijnselen had.
Beschermt verkoudheid dan tegen corona?
Werken de testen nog wel? Zijn veel coronabesmettingen afgedaan als verkoudheid? Fals-negative?
Is ondertussen niet iedereen een keer aan de beurt geweest, veelal ongemerkt, en zijn de hockeystick modellen daarom volslagen onzin?
Is Zuid-Afrika daarom een reële afspiegeling van wat er ook bij ons gaat gebeuren, namelijk geen ruk?

Nuchternederland | 21-12-21 | 11:52 | 3

U stelt logische vragen die onbeantwoord blijven door de deskundigen... Jaap komt niet verder dan een nieuwe jas.

hagelkruis | 21-12-21 | 11:56

We zijn 3 jaar verder. Wat weten we vooral wel, steeds minder? Goh, wat een verrassing. Pak je gitaar en ga een liedje zingen. Is leuker.

nobodiesunmighty | 21-12-21 | 12:00

Het wordt nog leuker. Met een IFR die ongeveer gelijk is zorgt de griep (die toch weg was?) voor 8 keer meer doden volgens jouw rekenvoorbeeld. Maar die testen negatief, dus kunnen gewoon meedoen.

klaasjanhenk | 21-12-21 | 12:16

Dus als ik het goed begrijp is registratie van het aantal gezette prikken belangrijker dan dat die prikken gezet worden? Dus liever minder boosterprikken maar wel keurig in de systemen vermeld? Meer interesse in een macro-beeld ("x% van de bevolking is geboosterd") dan in de micro-effecten ("Meneer Y is beschermd")?

entwederoder | 21-12-21 | 11:50 | 2

Op micro-niveau wil ik wel graag dat mijn boosterprik als die komt ook weer leidt tot een groen vinkje in de app.
(ik wil allebei, en bescherming en groen vinkje)

TheOtherWhiteMeat | 21-12-21 | 11:52

Alarm, Alarm!. De Wappies raken op!. Willen jullie alsjeblieft in de comments wat nieuwe complottheorieën verzinnen? Alle oude complottheorieën (QR-code, vaccinatiedwang, nieuwe covid-varianten, digitale ID, permanente noodsituatie, overheid relatie met WEF) zijn namelijk geen complottheorieën meer, dus we hebben nieuwe nodig.

Teluitjewinst | 21-12-21 | 11:46 | 7

Wappies behoren tot een splintergroepje, succes ermee zou ik zeggen.

Papa Jones | 21-12-21 | 13:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Allemaal goedbedoelde, maar helaas weinig doordachte lokale initiatieven die ontstaan doordat de regie vanuit de overheid ontbreekt. Een schoolvoorbeeld van suboptimalisatie. Gevolg: iedereen boos.

de euro middenweg | 21-12-21 | 11:45 | 6

@de euro middenweg | 21-12-21 | 11:54:
De GGD werkte ook mee en huisartsen moeten vanuit hun reguliere werk ook al van alles registreren. Maar nu zouden we ze dat niet toevertrouwen of kunnen ze dat niet?

Joris Beltsin | 21-12-21 | 11:59

@joris Beltsin, het wordt een zooitje als elke huisarts in zijn eigen registratiesysteem gegevens invult. Te veel gegevens, te weinig, gegevens zijn wel/niet uitwisselbaar etc. Kortom goed bedoelt initiatief, maar weinig doordacht en daarom terecht afgeschoten.

de euro middenweg | 21-12-21 | 12:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Het enige wat ik zo langzamerhand nog kan verzinnen, is departementale kinnesinne. Defensie mag niet. De huisartsen mogen niet. De GGD en het RIVM moeten en zullen het oplossen. Al hun gefaal ten spijt: als ze nu nog keren in die mening, dan worden ze afgeschaft. Zoiets moet het denken wezen.

konjodebonjo | 21-12-21 | 11:42 | 1

Precies, als het ineens via andere organisaties met eenvoudigere managementstructuren 10x sneller gaat, dan gaat er natuurlijk kritisch gekeken worden naar al die baasjes van die tig GGD organisatietjes

BASinnic | 21-12-21 | 12:01

Die huisartsen moeten dan wel alle prikjes melden bij de GGD anders krijg je nog niet je QR code.

Verder zit Nederland natuurlijk al tientallen jaren in een managementscrisis. Het is nu alleen kut omdat 100% van de bevolking er direct last van heeft. Normaal is het slechts een klein percentage van de gehele bevolking die er meerdere malen per jaar mee te maken krijgt. Dat wordt dan afgehandeld met een nieuwsartikeltje van 400 woorden.

kleybeuker | 21-12-21 | 11:42 | 4

Iedere woord raak,helaas...

roberto9715 | 21-12-21 | 11:50

Het gaat die oudjes niet om de QR. Ze willen nog niet dood. Nederlandse 70 plussers zijn zo levenslustig en hebben zoveel plannen.

Intussen gaat het eruitzien dat de levenslustigheid van alles onder de 60 minderminder wordt.

sjef-van-iekel | 21-12-21 | 11:51

Het is een crisis veroorzaakt door de kaste van de, eufemistisch verwoordde, “beleidsambtenaren “. Of om nog minder op te vallen noemen ze zich “beleidsmedewerkers”. Net zoals de priesterskaste in de middeleeuwen die zich “dienaren” noemden

BASinnic | 21-12-21 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Hadena | 21-12-21 | 11:38 | 2

Mooi moment voor een post: 21-12-21 11:11

Auchie | 21-12-21 | 11:38 | 2

Probeer het vanavond om twaalf of 21 minuten over negen nog eens.

goedverstaander | 21-12-21 | 11:40

Afwisselend 21-12-21 12:21 is nog mooier, komt er zo aan.
En met seconden erbij is 21-12-21 21:12:21 natuurlijk nog weer mooier.

TheOtherWhiteMeat | 21-12-21 | 11:50

Kan een kabinet vallen, een dag nadat het is aangesteld?

echtpaul | 21-12-21 | 11:38 | 1

Kaltgesteld.

MargauxGrandCru | 21-12-21 | 11:40

Als ik straks verder moet rijden voor een prik, wil ik geen KM heffing gaan betalen.

shimanski | 21-12-21 | 11:36 | 3

Ik heb 200 km heen en terug gereden van Maastricht naar Eindhoven voor een met de GGD lijn afgesproken Moderna, werd ie mij daar door de dienstdoende pennenlikker geweigerd kon ik doodleuk weer terug naar huis..

Smoelensmid | 21-12-21 | 11:43

Waar is de Hollandse nuchterheid gebleven?

animalia | 21-12-21 | 11:34 | 7
-weggejorist-
Bataafje | 21-12-21 | 12:47
-weggejorist-
animalia | 21-12-21 | 13:00
-weggejorist-
Elsabrunette | 21-12-21 | 13:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Er overlijden straks meer mensen aan bureaucratie dan aan corona.
Waarin Nederland dan weer voorop loopt.

ZZP-er | 21-12-21 | 11:34 | 2

De oversterfte is al 10 weken +1000, niemand van de "deskundigen" durft ook maar één verklaring hiervoor te suggereren. Duidelijk is dat je overal aan mag doodgaan maar NIET aan corona, waanzin.

hagelkruis | 21-12-21 | 11:37

Hugo is een lege huls zonder kennis of inhoud. Hij zit alleen een boodschap te verkondigen. Op de achtergrond zit Rutte te kijk hoe Hugo spartelt als een vis op het droge.
Hugo voelt zich gewaardeerd en zal dit mooi blijven volhouden.

shimanski | 21-12-21 | 11:33 | 2

Niet door mij.

ZZP-er | 21-12-21 | 11:34

Hugo was beter schoenmaker geworden.

tegenalles | 21-12-21 | 13:02

Laten we de prikstrategie lekker helemaal opnieuw uitvinden als je daar ook helemaal geen tijd voor hebt. Echt goed idee GGD!

SailingDuck | 21-12-21 | 11:32

Het zo geprezen poldermodel faalt aan alle kanten.
Ouwehoeren, nog een keer ouwe hoeren en vervolgens is er weer 1 week voorbij.
Niemand durft beslissingen te nemen, altijd jezelf indekken is het credo

pejoar | 21-12-21 | 11:32 | 1

Juist, dat hebben ze in China en Noord-Korea wel begrepen. Heerlijke landen, je hebt tenminste snel duidelijkheid!!!1

small_town_dude | 21-12-21 | 11:40

Het totale wanmanagement van de ambtenaren heeft weer geleid tot rijen panikerende boomers. En dan nog de dreigende taal van de jonge over prikspijt.
Panikfußball

BrutusBosch | 21-12-21 | 11:31

Ik geloof niet dat er nog mensen zijn die denken dat dit nog in de volksgezondheid gaat. Ik geloof het gewoon niet. Misschien controle, misschien politieke belangen, misschien financiële belangen, geen idee. Maar volksgezondheid, nee, daar heeft dit beleid niks mee te maken.

opblaasschaap | 21-12-21 | 11:30

Ik woon en werk (nu ff niet want vakantie tot 19 januari. Plop) in Niedersachsen Duitsland.
Daar ben ik dus ook aangemeld en gevaccineerd.
Ik opende vandaag eens mijn email en daar zat een mail in met letterlijk de volgende inhoud (copy-paste):
"Wat fijn dat je een afspraak hebt gemaakt voor een vaccinatie tegen corona. In deze afspraakbevestiging vind je de belangrijkste informatie over je vaccinatie.

Jouw vaccin
Je hebt aangegeven dat je positief getest bent op corona. Daarom krijg je eenmalig een injectie met het Comirnaty-vaccin van BioNTech/Pfizer."
1: ik heb geen afspraak gemaakt want allang gevaccineerd. (Janssen)
2: ik ben nooit positief getest en heb dat ook nergens aangegeven.
3: Heb nooit kontakt met ggd gehad en alleen bij rijksoverheid.nl is mijn email adres bekend. (Belastingdienst enzo)
Administratieve chaos. Nederland heeft het.

grapo | 21-12-21 | 11:30 | 8

Zullen we gewoon Okams razor maar even toepassen, en er van uitgaan dat iemand anders per abuis het verkeerde email adres heeft ingevuld bij het maken van een afspraak?

burnitdown | 21-12-21 | 12:19

@burnitdown | 21-12-21 | 12:19: Dat had gekund. Maar de email aanhef was op naam. Mijn naam. Daarbij sta ik niet eens in NL ingeschreven. Ik ben al jaren woonachtig in DE.
Nee. Het moet ergens fout zijn gegaan met bewaren van persoonsgegevens.
Nogmaals. Ik ben officieel ingezetene van DE. Met duits adres, duits steuernummer.. alles. Alleen mijn paspoort is nog Nederlands.

grapo | 21-12-21 | 14:30
▼ 5 antwoorden verborgen

30.000 prikken verspreid over 135 locaties in de loop van 5 dagen.. Datzelfde aantal haalt 1 XL locatie in 2 dagen ( 15.000 per dag). Wat is beter te organiseren denken jullie?

Jazeetie | 21-12-21 | 11:30 | 6

135 xl locaties, dat zou 2 miljoen per dag zijn, ben je na 4 dagen klaar. Dus je gaat een xl locatie opbouwen voor 4 dagen? En reistijd, iedereen rond 60 en jonger is tegenwoordig mobiel. Uitzonderingen kunnen gewoon bij de huisarts terecht. Makkelijk zeiken, jullie doen het.

Jazeetie | 21-12-21 | 11:42

Die waren voor de restjes, niet voor de massa.

Jazeetie | 21-12-21 | 12:08

Tegelijktijdig met de jaarlijkse griepprik inplannen, is dat een optie?

Charred_Metal | 21-12-21 | 12:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Eigenlijk is het wel geestig als het niet zo treurig zou zijn.

De regering haalt zich hoogstpersoonlijk aan de lopende band crisissen op de hals, ik hoef ze niet meer op te noemen. Dát kunnen ze verdomd goed. Het is zo ontzettend jammer dat dezelfde mensen die crisis nummer zoveel over zichzelf afroepen door dom beleid, door niets te doen of (mijns inziens) pure kwaadaardigheid (immigratie) niet in staat zijn die crisis te bezweren. Of het niet eens wíllen. Iets waarvan ik ze steeds vaker begin te verdenken. Want je zou toch zeggen dat niemand zo dom is om zich 40x aan dezelfde steen te stoten.

Zelfs dit omicron booster verhaal is weer eens self-inflicted.

Het treurige is dat deze onkunde telkens op de maatschappij moet worden afgewenteld. Die er niets aan kan doen.

Dutchbeaurouge | 21-12-21 | 11:29

Ik ben twee keer gevaccineerd afgelopen zomer (meer uit praktische dan medische overweging). Die derde komt er niet in. Ik kies voor de snotneus (Omikron).

Sowieso, wanneer 99% van de mensen zich moet laten testen om er achter te komen of die snotneus een normale verkoudheid is of De Corona, dan hebben we toch al gewonnen van Het Virus?

Timide_Aso | 21-12-21 | 11:29 | 1

Helemaal eens.

Nuchternederland | 21-12-21 | 11:47

De praktijk (geen lulverhaal): een tweifelaar maakt uiteindelijk een afspraak voor de eerste prik, na de eerste prik een vervolgafspraak voor de tweede prik op tijd en dezelfde locatie.
De dag van prik twee: net als een aantal anderen op tijd op de locatie…dicht. Kloppen op de deur en het raam. Uiteindelijk maakt er iemand open. Reactie: Nee, wij zijn dicht en je moet naar (plaats) zoveel km verderop en nee we hebben niet iedereen hierover kunnen bereiken, want het is zo druk.

swapper | 21-12-21 | 11:29 | 1

Ik woon waarschijnlijk te dicht bij de grens…Zweifel…tweifel…twijfel.. twijfelaar

swapper | 21-12-21 | 11:42

Het woord wappie glijdt nu van de meeste mensen af zoals een leugen van Rutte. Het woord is zijn effectiviteit aan het verliezen, net zoals de vaccins. De trolletjes zullen met iets beters moeten komen.

lekgoot | 21-12-21 | 11:29 | 2

Laten we woord wappie upgraden tot fascist of racist, dat werkt (nog) goed.

Timide_Aso | 21-12-21 | 11:30

Wappie is voor sommige reaguurders hetzelfde wapen als de term racist voor Jeffrey Airfryer is: steeds minder van toepassing en bij een gebrek aan argumentatie een laffe poging toch nog het morele gelijk te halen.

Joris Beltsin | 21-12-21 | 11:36

Serieus, het woord gotspe dekt de lading niet eens meer.
BIG geregistreerde mensen (huisartsen, verpleging) wordt de wacht aangezegd. Reden: we kunnen de registratie niet bijhouden (alsof een huisarts zonder meer een spuit in een onbekende zet en achteraf vraagt wie het was)...
In plaats daarvan wordt het leger ingeschakeld. Althans, de muzikanten van de luchtmacht. Laat dat even tot u doordringen; muzikanten worden nu opgeleid tot 'prikker'.
De kans dat die een fout begaan is uteindelijk klein na een goede training (van een week...), maar dan nog. Ben je daar lekker mee...

EEnzame SchizofrEEN | 21-12-21 | 11:28 | 3

Een prikje in b-mineur.

BrutusBosch | 21-12-21 | 11:36

Als u zelf al eens een injectie in een spier gezet heeft (na een wintersport ongelukje bijv.) weet u dat iedere schoolverlater dit kan. Dus ook een trompettist.

P. Breidel | 21-12-21 | 12:42

Volgens een stuk in de Volkskrant: Ruim 85 procent van de Denen van 12 jaar of ouder is gevaccineerd en zij maken voor 89,8 procent uit van alle omikronbesmettingen. Gaat lekker met dat bescherming van de vaccins.

GoedGaan | 21-12-21 | 11:28 | 3

Vraag is natuurlijk of die Denen veel last hebben van die omicronbesmetting.

Ichneumonidae | 21-12-21 | 11:43

@Ichneumonidae | 21-12-21 | 11:43: In Denemarken komt nu 0,6 procent van alle patiënten met een bevestigde omikronbesmetting in het ziekenhuis terecht.

GoedGaan | 21-12-21 | 12:07

@GoedGaan | 21-12-21 | 12:07: Weinig he? De vaccins werken dus prima. Nog maar een keer dan:vaccins werken niet tegen besmetting, maar wel tegen ernstige ziekteverschijnselen.

Clavo | 21-12-21 | 14:07

Veel praten, weinig besluiten..

Lievewitteman | 21-12-21 | 11:27

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat het bewust beleid is. Groepsimmuniteit is sinds de bewuste dag in maart 2020 altijd het doel geweest en men is daar nooit van afgestapt. Fouten toegeven past niet bij Rutte en blijkbaar ook niet bij van Dissel.

Ik vraag me ook af wat nou de logica is achter het sluiten van priklocaties. Is het vergelijkbaar met de NS? Blaadjes op het spoor of vorst: minder treinen. Grote behoefte aan meer prikken zetten: locaties sluiten. Je kan je niet aan de indruk onttrekken dat dit wordt gedreven door een soort managerslogica. Of zijn minst om bepaalde 'kpi's te halen, waar de beoordelingen van allerhande zorgmanagers van af hangen.

StiekemeBunzing | 21-12-21 | 11:26

a.s. maandag zou ik een 2de vaccinatie moeten krijgen helaas is de priklocatie hier gesloten, de GGD zal contact met mij gaan opnemen.
Als dat maar goed gaat.

spamzuiger | 21-12-21 | 11:26

Er is geen Reaguren meer aan met zoveel wappies in de panelen. Het coronabeleid zal nooit goed zijn in jullie ogen. Maar wel fout. En iedereen staat gewoon standaard in standje woedend. Op Hugo. Op Rutte. Op Dissel. Of het is Bilderberg. Great Reset. Die vuile Soros!!!1!

Het kabinet staat heus niet op s’ochtends met het idee de bevolking eens goed hard te naaien. Dat de communicatie en stelligheid gedurende het proces irritant overkomt, maakt niet meteen elk besluit onduidelijk of onlogisch.

Net nuance scoor je niet meer op de socials, in de media of hier in de panelen. Het moet altijd maar schreeuwend stijf links of rechts van het spectrum. Vermoeiend maar duidelijk de tijdsgeest.

Hou vol iedereen en dan booster je toch lekker niet. Op naar het volgende variantje.

de Voorzittert | 21-12-21 | 11:25 | 14

Helemaal eens met Voorzittert. Hier komen de klagers en jankers. Nuance is hier ver te vinden.

Lievewitteman | 21-12-21 | 11:59

Het is Schwab niet Soros. Maar verder, ja

klaasjanhenk | 21-12-21 | 12:06

Wil de notulist in het verslag opnemen dat de voorzittert te overdreven reageert.

Tjatiswat | 21-12-21 | 13:01
▼ 11 antwoorden verborgen

Hugeau, daar is alles mis aan. Daarom voelt hij zich thuis bij het cda. Hoe lang nog deze clown, deze pias en hansworst, deze brokkenpiloot. Kleine priklocaties sluiten, ja joh echt een staatsman. Ggd onbereikbaar, goed bezig.

dathoujetoch | 21-12-21 | 11:25

Misschien moeten we onder ogen zien dat dit bewust beleid is.
Code zwart is gewoon al een feit, huisartsen moeten bij ernstig zieke covid patiënten zuurstof thuis regelen maar mogen niet helpen bij het boosteren.
Wel een geluk dat we de komende jaren gewoon weten waar we aan toe zijn met deze nieuw beleid club.

likdoorn | 21-12-21 | 11:25

Je moet je altijd afvragen of dergelijke acties het gevolg zijn van verregaande incompetentie of doelbewust beleid.

Ik acht het onwaarschijnlijk dat de Haagsche instanties gerund worden door totale debielen. Ik hou het dus op het laatste.

James Lastig | 21-12-21 | 11:25 | 1

Google 'Hanlons Razor'.

Mbovenka | 21-12-21 | 12:38
-weggejorist en opgerot-
marielle | 21-12-21 | 11:24 | 1

Ja prima voor elkaar. Gisteren wezen prikken met mn vader. 1h in de kou staan wachten. Locatie Schuttersveld Rotterdam. Tent voor de ingang met uiteraard 1,5mtr…. Not. Wat een ongeregeld zooitje is dat. Bananenrepubliek waardig!

radbraker | 21-12-21 | 11:24
-weggejorist-
pietahs | 21-12-21 | 11:21 | 1

Je moet m.i. zoveel mogelijk kleine priklocaties hebben ipv enkele grote. Tenzij je op elke locatie een locatiemanager, een vervangend locatiemanager, hoofd facilitaire dienst, vervangend hoofd facilitaire dienst etc etc wil hebben. En de overheid kennende zal dit wel het geval alsmede het struikelblok zijn om op veel plaatsen te prikken.

zws-vl | 21-12-21 | 11:21

Het gaat alleen maar om geld. Patiënten zijn bijzaak. Schande Den Haag.

Theo 7933 | 21-12-21 | 11:21

Baudet is echt volledig van het padje, en er komt bijna geen zinnig woord meer uit, maar bij de presentatie van het regeerakkoord had hij wel volkomen gelijk:
Dit is waar de meerderheid op gestemd heeft. Dit _wil_ Nederland.

TheEgg | 21-12-21 | 11:20 | 2

Vergelijk de verkiezingsprogramma's eens met het regeerakkoord...

4HoogAantWater | 21-12-21 | 11:26

@4HoogAantWater | 21-12-21 | 11:26: Dat excuus zou alleen op gaan als ze zich de afgelopen 3 keer wel aan hun regeerakkoord hadden gehouden. Nu wist iedereen _precies_ waar ie voor stemde.

TheEgg | 21-12-21 | 13:28

Dus, registratie > vaccinatie. Godver, Jezus, mijn koffie..

Duwbak_Linda | 21-12-21 | 11:20 | 2

Wat wil je dan? Dat we dokters en burgers gaan vertrouwen? De procedure en het formulier zijn de fundamenten onder onze beschaving. Stel je voor dat alles eens vanzelf goed gaat. De gruwel.

Rest In Privacy | 21-12-21 | 12:20

Dat was vorig jaar ook zo, GB, Duitsland, Israel waren al aan het prikken en Hugo moest het registratie systeem nog optuigen... terwijl ie daar maanden de tijd voor had...

ReyNemaattori | 21-12-21 | 13:47

Too little too late, het motto van Rutte III, en Rutte IV ongetwijfeld vwb Corona-beleid.

_pacman_ | 21-12-21 | 11:19
-weggejorist en opgerot-
JJMS | 21-12-21 | 11:19 | 5
-weggejorist-
JJMS | 21-12-21 | 11:27

@TheEgg | 21-12-21 | 11:23:
Vergelijking die nergens op slaat, dat weet je zelf ook wel.
(En ja, ik heb mijn prikjes gehad)

Toetsenbordcomplex | 21-12-21 | 11:40

@TheEgg | 21-12-21 | 11:23: Als de autoverkoper je had verteld dat het longlasting olie was die je maar 1 keer hoefde te vullen en daarna nooit meer. Zo zijn de vaccins door die clown gepresenteerd en de meesten slikten het als zoete koek. Maar vaccineren is het enige middel dat ons uit de ellende kan halen hoor. Met vaccins die ontwikkeld zijn voor een variant die al een ruim een jaar niet meer voorkomt.

Harry_Witkamp | 21-12-21 | 11:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Gister op TV weer zo een muts die denk ik opdracht kreeg om vooral het boosteren aan de burger te brengen. Moet die zooi op ofzo? Ze legde ongeveer uit dat twee keer de helft een hele is. Om te eindigen met booster, booster, booster. Welke idioot trapt daar nog in? Want dat kun je toch niet meer serieus nemen?

squadra | 21-12-21 | 11:18 | 1

Dus het glas was halfvol.

tegenalles | 21-12-21 | 13:17

Wie zijn toch die mensen in Den Haag die het beter weten voor de rest van het land maar er niks van bakken?

Deflatiemonster | 21-12-21 | 11:17

De bedoeling was dat onze WEF-fanboys de bevolking zouden decimeren door een slechte vaccincampagne, helaas lukte deze Great Reset niet helemaal

kapotte_stofzuiger | 21-12-21 | 11:16

Echt waar, de logica om kleine priklocaties te sluiten ontgaat mij volkomen, het prikken moet toch zo laag drempelig mogelijk zijn en het moet eenvoudig en makkelijk zijn om een prik in je voorpootje te laten zetten. Hast hebben met prikken en dan nog barrieres opwerpen om die prikken te halen, schiet mij maar lek.

JeanDragage | 21-12-21 | 11:16 | 6

@AntiZanicz | 21-12-21 | 11:23: Als je een uur moet reizen om je te prik te zetten dan wordt het toch minder aantrekkelijk om dat te laten doen

JeanDragage | 21-12-21 | 12:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus als een restaurant het te druk heeft gaat het maar sluiten.
Logies.

rein9576 | 21-12-21 | 11:15 | 7

@AntiZanicz | 21-12-21 | 11:22: kom je wel eens in het centrum van een grote stad zoals Amsterdam. Onderweg van CS naar de Munt kan je bij vijf verschillende vestigingen een burger scoren als je dat zou willen.

JeanDragage | 21-12-21 | 12:11

@Locusta | 21-12-21 | 11:42: Ik ben er nog niet uit wat het van vaccineren is, daar zal ik eens diep over na gaan denken. Volgens mij heeft het wel iets te maken om zo veel mogelijk mensen in een zo'n kort mogelijke tijd te prikken maar het kan ook iets anders wezen hoor

JeanDragage | 21-12-21 | 12:13

@Locusta | 21-12-21 | 11:42: Het maximaliseren van het aantal prikken in zo min mogelijk tijd, tegen elke kosten: Dan is parallellisatie de oplossing,

Dus meer locaties, met meer prikstraten zodat er geen wachtrijen ontstaan van een halve kilometer waarin iedereen elkaar onder kucht, of andere knelpunten: files omdat iedereen naar dezelfde steden moet. Of als het OV faalt door vorst, zijn een paar steden onbereikbaar voor zowel klanten als prikkers, met een enorme backlog als gevolg omdat iedereen afhankelijk is van die paar centrale locaties.

Eerst 5.1 miljard kwijtraken en dan nu gaan kankeren over een miljoentje meer of minder omdat je meerdere locaties open moet houden, is echt schandalig en voorbij incompetentie.

Decentralisatie is de oplossing, noteer 't desnoods in een kladblok dan heb je nog een maand omdat door een typmiep in het systeem te laten zetten. Ja, dan hebben die mensen idd geen QR code, maar alles is toch dicht tot half januari, daarnaast: we deden dit toch om levens te redden... toch? TOCH?

ReyNemaattori | 21-12-21 | 13:58
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland