Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66 Kamerlid Fonda "nee geen ISIS-aanval" Sahla is zus van voormalig Hofstadgroep-jihadiste

Familiebanden doen er toe?

Social

Goedemorgen. Zaterdag waren we even druk aan het roflollen om het oliebolwerpen waarmee de ongewenste overlastgevers van KOZP in Volendam werden afgepoeierd (bonuslol @ Eierwerper Ingrid). Maar ondertussen deed Geert Wilders een BRISANTE ONTDEKKING: de zus van het D66-Kamerlid Fonda Sahla, waar hij een cynisch twittergrapje over maakte waardoor heel Correct & Fatsoenlijk Zelfvoldanië al dagenlang digitale oliebollen naar de PVV-leider staat te gooien, blijkt Soumaya S. te zijn. En die was ooit lid van de Hofstadgroep. Ze was getrouwd met een jihadist die Ayaan en/of Geert wilde vermoorden en werd op 22 juni 2005 samen met hem (en een doorgeladen wapen) aangehouden op Station Lelylaan te Amsterdam. Citaat Wilders: "Tering zeg, Is deze Soumaya S. de zus van het D66-Kamerlid?" Ja, dat is ze.

[Bassiehofmodus] Nou nuanceerde de geblondeerde oudstgediende van de Kamer-oppositie onmiddellijk zijn "tering"-tweet door in een vervolgbericht op het microblog toe te voegen dat "[de] ene zus weliswaar niet verantwoordelijk [is] voor de andere zus" en bovendien merkt onder meer Elif Isitman (Elsevier FD WNL De Telegraaf) op dat "[die] zusterlijke band in heel Den Haag en ver daarbuiten allang bekend [is]", maar wat de zaak alsnog brisant maakt, is dat Wilders naar eigen zeggen nooit is ingelicht door de Nationaal Coördinator Terrorisme en Veiligheid over deze familierelatie. Dat verbaast hem en baart hem zorgen. [/Bassiehofmodus]

Het is tegelijkertijd ook weer vreemd dat Wilders van niks zegt te weten: Soumaya is (met een veroordeling en drie jaar celstraf op zak) gederadicaliseerd, gaan doorstuderen en werkt bovendien al tien jaar voor de vvd in Den Haag, waar ze terecht kwam via Frits Bolkestein, die helemaal dol is op haar. De Bolk was ooit ook de mentor van Wilders. Op haar vvd-profiel natuurlijk geen woord over de minder gezellige kanten van haar verleden, maar het internet vergeet niets. Overigens hebben de dames ook nog een oudste zus, Karima, die deradicaliseringswerk doet.

Wat Wilders wel wist, kon weten of niet wist: hij wil in ieder geval opheldering van zowel de demissionair premier als van D66. Iemand nog een oliebol, ondertussen?
UPDATE: Nu met Kamervragen van Wilders aan Mark Rutte

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

VVD en 'd'66 zijn nu dus de politieke tak van de Hofstadgroep.

down | 05-12-21 | 22:40

Wilders: "... als het waar is dat de zus van een D66-Kamerlid een veroordeelde terrorist is waarom heeft de NCTV mij dat nooit verteld?"
Omdat er tegenwoordig dit soort mensen de scepter zwaaien bij de NCTV: vizieroplinks.org/nikki-sterkenburg-l...

SIogra | 05-12-21 | 19:45

Het lijkt de penitentiaire inrichting in Vught wel, man. Glijdende schaal, daar in de Randstad.

SIogra | 05-12-21 | 19:36

Soumaya Sahla is een veroordeelde terroriste en nu actief bij de VVD in de werkgroep justitie en veiligheid.  Volgens meneer Bolkestein heeft zij in een vorige fase van haar leven veel kennis opgedaan.over geradicaliseerde moslims. 
Welja, laten we Taghi hoofd van de Nationale politie maken en dan benoemen we zijn neef met zijn juridische achtergrond, tot minister van J & V.

Was er een aantal jaren geleden bij de gemeente Amsterdam ook al  niet een debacle met ene Saadia Ait-Taleb?

Dit land is stuk!

Bena | 05-12-21 | 17:02 | 1

Inderdaad, totnutoe niks bij msm, bij dochter enn Erica Meiland stond men natuurlijk vooraan...

ger1306 | 05-12-21 | 17:58

VOG = Vaak Onvoldoende Getoetst

HeelStijl | 05-12-21 | 16:42

Veroordeelde terrorist doet in de politiek:
"Daarin heeft ze als specialisatie ‘Nationale veiligheid’."
.
Wat could possibly go wrong...?

hotmint | 05-12-21 | 16:22 | 1

Nou... ze is wel ervaringsdeskundige,hoorrrrr...

ger1306 | 05-12-21 | 18:00

Tweede kamer is nu door en door rot.

BlaffendeTekkel | 05-12-21 | 16:03

Perfecte jihadistische 5de colonne in de Nederlandse lokale, regionale en nationale politiek. Wolven in schaapskleren. Op een dag worden we wakker en ontdekken we dat we allemaal in eens schaapskooi zitten.

strawdog | 05-12-21 | 15:59 | 1

Op een dag wordt je niet meer wakker...

Masteryu | 05-12-21 | 16:03

Een VOG krijgen is nu net zo makkelijk als het krijgen van een koninklijke onderscheiding. Voor beide kun je tegenwoordig zegeltjes sparen bij de lokale super.

swuinm71 | 05-12-21 | 15:48

Weer een foute mevrouw in de 2e kamer. Het kwade bloed kruipt overal, zo blijkt.

Hommel | 05-12-21 | 15:27

Dat antecedentenonderzoek gaat trouwens ook bij andere partijen niet zo lekker. Sprak gisteren een senator (ken er 2 persoonlijk, 2 verschillende partijen) die zich bezighoudt met de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in een bepaalde plaats. Een van de aspiranten op de lijst ken ik van 20 jaar geleden en heeft een verleden waarmee je niet in de politiek thuishoort. Heb daar maar even op gewezen.

Sinterbikske | 05-12-21 | 15:12

Waar rook is, is vuur. Een zeer snel expanderend vuur in dit geval.

Pferdefotze | 05-12-21 | 15:09

Één van die zussen was destijds dus apotheker en beschikte over adresgegevens van kamerleden. Zij heeft deze informatie niet over de telefoon willen geven aan Soumaya maar heeft deze informatie waarschijnlijk wel door willen geven, daarom werd Soumaya destijds ook gearresteerd om een aanslag te voorkomen. Is bekend welke van de twee zussen die apotheker was? Is dat Fonda die nu voor D66 in de tweede kamer zit, of is het die andere die nu deradicaliseringsexpert is?

Sinterbikske | 05-12-21 | 15:08

De Sahla sisters zijn goed geïnfiltreerd (als ik dat woord mag gebruiken) in de hoogste regionen van de Nederlandse politiek, terwijl één zus lid was van de Hofstadgroep, die een aanslag wilde plegen op Geert Wilders? En dat vind helemaal niemand in het parlement kwalijk? Nou Geert, kom maar op met je kamervragen, want ik ben heel benieuwd hoe Rutte, Kaag en co. zich hier uit gaan redden. Bolkestein is ook te lijmen met een natte vinger, blijkbaar. Had meer ruggengraat van die man verwacht.

Toos Bevergeil | 05-12-21 | 14:40 | 1

Voor wat betreft de rol van de VVD hierin: niets nieuws onder de zon. Toenmalig VVD-voorman Hans Dijkstal hees Fatima Elatik op het schild, die later via de PVDA onder supervisie van de Amsterdamse hoofdcommissaris Aalbersberg binnen de Nationale Politie directeur diversiteit werd. Een volmaakte dekmantel voor zaken waaraan ze binnen de politie gelukkig nooit is toegekomen.

Bluebarry55 | 05-12-21 | 15:14

Begrijp ik het nou goed dat er drie zussen zijn die alle drie in en rond de moslim extremisme bezig waren of zijn, waarvan een veroordeeld als lid van de Hofstad groep, de ander veroordeeld voor moslim extremisme (nu kamerlid), en de derde die zegt dat deradicalisering een sprookje is?

SaintNick | 05-12-21 | 14:29 | 1

Ik begrijp het eerlijk gezegd ook allemaal niet zo heel erg goed, maar ik heb dan ook geen NX66 niveau.
Maar vanavond zal dit wel uitgebreid aan bod komen in de staatsmedia en de zwaar zelfingenomen en met de commercieel verantwoorde deugmainstream meewaaiende commerciële zenders.

bananabanana | 05-12-21 | 15:11

Huuhhh?
-
Dus er vind geen fatsoenlijk antecedenten onderzoek plaats bij de NX66, anders was dit allang bekend.
De zus van zit toch redelijk dichtbij, dus ze zal er openlijk afstand van hebben moeten doen. Anders gaan bedrijven als Emma matrassen, Hallmark te dure kaartjes en verder openlijk afstand nemen van de NX66. Consequent als ze zijn.
-
Hoe naïef kun je zijn?
Hoe kun je als zogenaamd progressieve partij zo'n regressieve cultuur verenigen? Het kan bij de NX66.
Hoe kun je als Robbie Jetten zo achterbaks door Iran huppelen wetend dat openlijk homo zijn daar onmogelijk is en dan even interessant doen alsof het allemaal hartstikke meevalt?
Hoe weet je nu zeker dat ze niet met twee tongen spreekt?
Doet ze iedere vrijdag in de Moskee een praatje houden over homo-acceptatie en andere NX66 thema's die zo goed vallen in islamitische kringen?

bananabanana | 05-12-21 | 14:27

Dit kan allemaal in Nederland, terwijl een argeloze RTL Boulevard jongen het gebruik van het woord "kopdoeken" op straffe van canceling snel moet corrigeren.

donkeyman | 05-12-21 | 14:23

Letterlijk de laatste woorden op haar D66 CV: "ik steek mijn vinger op." Uhuuh.

SaintNick | 05-12-21 | 14:11

Ik begrijp nu wel beter waarom de VVD tegen meer geld voor het politie-onderwijs is.
Gestemd tegen een motie voor meer geld, dat kan ik van de VVD helemaal niet voorstellen..

VanderGeelen-Coppens | 05-12-21 | 13:59

Zou Kaag dat bedoelen toen ze tegen de heer Wilders bijna profetisch sprak over gepeild zetelverlies bij de PVV...? (De zetel van de heer Wilders) Dat zou betekenen dat de dreiging niet (uitsluitend) van buiten, maar van binnen het kamergebouw komt. Vraag me af of kiezers van D66 kamerleden zich wel voldoende realiseren wat de gevolgen zijn van dit stemgedrag...

Bluebarry55 | 05-12-21 | 13:53

Er is toch niks radikaals gebeurd, toch?

Rest In Privacy | 05-12-21 | 13:48

Het ontgaat mij volledig waarom er zo’n ophef is over het feit dat deze dame de zus is van de dame met de hoofddoek van Droeftoeter 66. Wat ik vooral schokkend vind is dat deze zogenaamd gederadicaliseerde mevrouw, Soumya Sahla, zo diep is geïnfiltreerd tot de VVD. Hebben de inlichtingendiensten hier geen zicht op? Wordt gekoppeld aan Bolkenstein en wellicht toegang heeft tot de tweede kamer. Wellicht abuis van mij maar is het mogelijk om zo makkelijk een VOG te krijgen als je drie jaar in de bak hebt gezeten ?

010_Allochtoon | 05-12-21 | 13:47 | 2

nee maar dochter Maxime mag wel afgerekend worden op se uitspraken van haar moeder. Dat komt links wel uit.

Fedde71 | 05-12-21 | 13:53

Ik snap hier ook niets van. Een VOG gaat alleen op voor de laatste maand?

D.Bader | 05-12-21 | 13:58

Jan Dijkgraaf heeft een pracht column over dit onder werp: www.briefjevanjan.nl/

Lenco | 05-12-21 | 13:16 | 1

Inderdaad één van de laatste der echte journalisten, die de vinger op de zere naïeve plek legt..

bananabanana | 05-12-21 | 14:31

De tenenkrommer is dat links/islam tot in extremis in bescherming worden genomen.
Een bedreiger van Kaag of Jetten zou met zijn voltallige stamboom op de publieke brandstapel worden gegooid als ze zich in de buurt van de Tweede Kamer zouden wagen.

Madame Poitiers | 05-12-21 | 12:45

Huh?
Ik neem aan dat deze mevrouw binnenkort een aangifte op de mat krijgt:
.
"Vanaf 1 augustus 2019 geldt een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in onderwijsinstellingen en zorginstellingen. En ook in het openbaar vervoer en in overheidsgebouwen. Het gaat bijvoorbeeld om een integraalhelm, een bivakmuts of een nikab. "
.
En D66 nederig excuses aanbiedt voor dit criminele lid,
na royeren uiteraard.

hotmint | 05-12-21 | 12:31 | 3

Grapje zeker.

Rest In Privacy | 05-12-21 | 12:37

@Patatter | 05-12-21 | 12:37: Deel 1 niet.
Deel 2 zou vereisen dat D66 consequent is en ruggegraat heeft,
en we weten natuurlijk dat dat niet waar is.

hotmint | 05-12-21 | 12:52

En dan aan de kamervoorzitter vragen of zij dit kamerlid wil verwijderen uit de tweede kamer. Ik kan niet meer wachten.

HaaiBaai | 05-12-21 | 14:22
-weggejorist-
Tiscali-2 | 05-12-21 | 12:27 | 2
-weggejorist-
Joris Beltsin | 05-12-21 | 12:26 | 1

The plot thickens. Waarom is dit niet eerder gechekt / opgemerkt ? Dus oudste zus ook nog "deradikalisatie expert". Kennelijk zit de religie van de vrede er goed (vuistdiep dat is) in bij de dames. Hoe word je eigenlijk "expert" op dat gebied ? Me dunkt dat dit goed wordt betaald. Waarom is het antwoord van de overheid op radikalisatie altijd MEER islam ? (En dan de zg. 'milde variant' ) ? Vragen vragen...

Asteroid-B612 | 05-12-21 | 12:23 | 1

Heel eenvoudig: slechte dingen zijn alleen slecht als ze van je tegenpartij zijn. Anders zijn ze goed en wordt alles inclusief terreur heilig verklaard.

Rest In Privacy | 05-12-21 | 12:39

Soumaya had de contactgegevens toch ontvangen via een zus die apothekersassistente was. Hoeveel zussen zijn er? Zou het Fonda kunnen zijn? Als dat zo is... heeft zowel D66 als de parlementaire pers heel wat uit te leggen.

Het lijkt wel alsof we willens en wetens aan de islam uitgeleverd worden.

parlinone | 05-12-21 | 12:21 | 2

Weet je wel hoeveel apothekers en apothekersassistentes er zijn? En er komen 30.000- per jaar bij, dat is echt niet bij te houden.

Rest In Privacy | 05-12-21 | 12:40

Het gaat hier om zus Hanan

michelpen | 06-12-21 | 02:47

Het wordt hoog tijd dat er een rechtse coalitie de scepter gaat zwaaien met als hoogste prioriteit alle geïmporteerde uitvreters, potverteerders, klaplopers en terroristen zonder legale verblijfsvergunning eruit trappen. Ze ondermijnen de verzorgingsstaat en veiligheid van dit land. Mag ik dat zeggen? Ja want het onderbouwd en het is een mening.

De Pilsvogel | 05-12-21 | 12:18 | 2

Laten we eens beginnen om de scheiding van kerk en staat weer te gaan handhaven. In dit geval scheiding van moskee en staat. Want ook weer recentelijk stookte men bij de nationale politie ook het vuurtje weer op om hoofddoekjes toe te gaan staan.

DrachiR | 05-12-21 | 13:49

Ik zal het kort houden. EENS

eentweehuppekee | 05-12-21 | 18:25

"Doorgeladen" wapen....
Ik had verwacht dat het hersenloos overnemen van deze onzinnige toevoeging ons hier bespaard zou blijven maar helaas...

Kritiek caster | 05-12-21 | 12:17 | 2

Dat betekent dat er kogels in het patroon zitten. Maar dat de eerste kogel al in het wapen is geladen. De handeling die daarvoor nodig is was al verricht. Dat doe je alleen maar als je wil schieten.

Rest In Privacy | 05-12-21 | 12:41

@Patatter: kogels in het patroon? *proest* Een wapen is geladen, halfgeladen of ontladen. Een wapen waarbij er een patroon (kogel op huls) in de kamer zit is geladen.

Hoezo ben ik een lul | 05-12-21 | 13:05

Die Soumaya is best goed uit de doeken gekomen.

Henk5 | 05-12-21 | 12:04

Zou er dan ook een ISIS/ Jihad/ Hofstadt banencaroussel bestaan? Thierry?

HeelStijl | 05-12-21 | 12:04

Wat een groot mondkapje heeft ze op !!!!!

dathebikweerniet | 05-12-21 | 11:58 | 1

Tijdens code zwart wil je niet met luizen naar de dokter hoeven.

Shoarmamasutra | 05-12-21 | 20:13

Gezellige buurvrouw , snel een Kopje koffie doen samen.

Niamh | 05-12-21 | 11:54

Dit schijnt dus geen probleem te moeten zijn. Maar als je moeder iets vindt van hoofddoekjes dan is het heul normaal om gecanceld te worden.

Korrel_zout | 05-12-21 | 11:47 | 2

Je moet alleen maar zeggen, en anderen doen geloven, dat je afstand genomen hebt.

Die halve burka laat het tegendeel zien.

sjef-van-iekel | 05-12-21 | 12:07

Dat was in Noordwijk, Den Haag-Buiten

KlaagGraag | 05-12-21 | 12:23

Twee dingen zijn relevant: 1) Wat je zus/broer doet dat doe jij niet en daar mag je ook niet op worden aangesproken. Nooit. 2) Dat zo'n Soumaya zo'n positie heeft in politieke kringen is bewijs van het succes van islamisering. Zo iemand zou politiek niet actief moeten kunnen worden.

Elpefo | 05-12-21 | 11:41 | 8

@arabes_eut_domus | 05-12-21 | 12:16: was in de jaren 70 al zo. Ik ben in die tijd bij Nederlands bankbiljetten drukkerij Joh. Enschede en zn gaan werken, bij de technischedienst. De BVD deed onderzoek naar mij en mijn familie incl. grootouders. Ik begrijp dan ook niet dat wat hier gebeurt zo maar kan.

eentweehuppekee | 05-12-21 | 19:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Pfff, ik moet even afstand nemen.
Zonnetje schijnt, de lucht is blauw,
Bos en duin, ik kom naar jou.

D-Fens_1963 | 05-12-21 | 11:38 | 2

De paden op, de lanen in!

funda | 05-12-21 | 11:49

Hier regent het en is het koud.

Rest In Privacy | 05-12-21 | 12:45

Als ik Geert Wilders was zou ik een PVV Kamerlid tijdelijk “wegens ziekte” laten vervangen door een Yezidi dame. Ben benieuwd wat er gebeurt als zij en Fonda Salah elkaar dan een keer “in de wandelgangen” tegenkomen…

Mark zit te Dutten | 05-12-21 | 11:36

Is er al gezegd dat Nederland een kutland is?

Rest In Privacy | 05-12-21 | 11:34 | 4

Eerder een bananenrepubliek. Die over 30 jaren overgenomen wordt door een nog slechter iets.

Rest In Privacy | 05-12-21 | 12:47

Geworden is.

eentweehuppekee | 05-12-21 | 19:49
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
zeurmachine | 05-12-21 | 11:34 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie zijn toch al die mensen die op de islamitische terroristen knuffelaars partijen VVD en D66 stemmen.

Chicard | 05-12-21 | 11:32 | 3

Ambtenaren en andere onrendabelen.

ChatBot | 05-12-21 | 11:49

Niet al te slimme mensjes.

Niamh | 05-12-21 | 11:57

Je vergeet dat de meeste mensen dom zijn. Het gemiddeld IQ is maar 100 waar een beetje MBO-er al boven zit. Ze geloven alles wat ze op TV zien en op internet lezen.

Rest In Privacy | 05-12-21 | 12:49

Hebben de extremisten van D66 Rens Raemakers kalltgestellt of in een sensibiliseringstraject gezet? Vrees dat de combinatie burn out en gewenste islamisering D66 ervoor gaat zorgen dat hij voorlopig rustig thuis de was mag doen. "Neem de tijd" zuilen ze wel zeggen "We hebben een vervanger die het D66 gedachtengoed perfect verbeeldt"'. "Ook de partij met Rutte-slaven steunt een zeer zorgvuldig en langdurig herstelproces, dus blijft thuis!"

Graaier | 05-12-21 | 11:31

Er komen tribunalen. Of is dat al gezegd?

Harrie-Couvert | 05-12-21 | 11:27 | 3

U bedoelt Sharia rechtbanken…?

Mark zit te Dutten | 05-12-21 | 11:41

Brrr Mark

Harrie-Couvert | 05-12-21 | 11:52

Nee die komen niet. Trouwens, misschien uitgevoerd door moslims, dat zou over 30 jaren wel kunnen.

Rest In Privacy | 05-12-21 | 12:50

Je kunt iedere liberale moslim vragen wat ze van dit d66 vrouwtje vinden.
Allemaal zullen ze zeggen dat ze een streng orthodoxe islamiet is.
En waar zijn de westerse waarden en normen?

pejoar | 05-12-21 | 11:27 | 1

Onze waarden en normen worden door de politiek opgeheven omdat de islam veel vredelievender is.

Rest In Privacy | 05-12-21 | 12:50

Deradicaliseren = taqiyya plegen.
Geert mag blij zijn dat hij dit op tijd ontdekt, VVD/D66 deinzen werkelijk nergens meer voor terug.

Eppo | 05-12-21 | 11:27

Als je NSB'er was geweest, ook al had je geen vlieg kwaad gedaan en niemand verraden, dan had je na de oorlog niets meer te zoeken in de Nederlandse politiek. En terecht. Maar met een recent verleden als islamitisch terrorist kun je nu zonder probleem een functie bij de VVD bekleden. Ik weet niet wat ik hoor.

J.P.Drapeau | 05-12-21 | 11:25 | 11

@Hoorneslaan | 05-12-21 | 11:50:

Nou, dat weet ik niet zeker. Er was dacht ik een groot verschil tussen de Germaanse SS en de Waffen SS. Dat las ik in de tijd dat die kwestie Aantjes speelde, maar ja, dat is natuurlijk wel weer even geleden, en hoe het nou precies zat, ben ik vergeten.

Dr_Johnson | 05-12-21 | 12:11
▼ 8 antwoorden verborgen

Hoeveel ironie kan en mens verdragen? Een tweet over een ISIS-aanval die niet eens zo ver naast de waarheid blijkt te liggen, want ze komt wel degelijk uit een islamistisch gezin met veroordeelde terrorist als zus.
Daarnaast": dagenlang breed uitgemeten in de pers hoe terecht het is dat bedrijven breken met Maxime vanwege "racistische" uitspraken van haar moeder. Hier is natuurlijk totaal geen sprake van erfschuld aldus diezelfde opiniemakers. Zal niets over in de pers verschijnen.

En wat te denken van die Elif Esitman die ik toch wel hoog had zitten uit haar Elsevier tijd. Die beweert dat het lang en breed bekend was in de pers (maar blijkbaar dus verzwegen) en verspreid ook nog eens fake nieuws dat de veroordeling een "rechterlijke dwaling" was. Iets zegt me dat ze die Soumaya ook persoonlijk kent.

parlinone | 05-12-21 | 11:23

Wat ook brisant is dat je voor iedere lullige baan op Schiphol (terecht) door de strenge screeningsmolen gaat maar dat in de politiek nergens naar gekeken wordt.

Valka | 05-12-21 | 11:18 | 2

Ho ho. Het is de verantwoordelijkheid van de partijvoorzitter en dat zijn echt geen mietjes bij de VVD en D66.

Joris Beltsin | 05-12-21 | 11:20

@Joris Beltsin | 05-12-21 | 11:20: En wie is er verantwoordelijk voor de partijvoorzitter?

W_F | 05-12-21 | 11:24

Dit is pas het begin…
Het schijnt dat D666 Feike van der Graaf heeft gepolst als minister van Binnenlandse Zaken en Jaap Brech naar voren wil schuiven als minister van Onderwijs. Of Jamal Taghi beschikbaar is als minister van Justitie is nog niet bekend, aldus een D666 woordvoerder. Tegen hem loopt nog een onderzoek.

Mark zit te Dutten | 05-12-21 | 11:17 | 2

Taghi, best een bekende naam.
Of lees ik hem niet goed, een bekende van Vught?

Zitvlak | 05-12-21 | 11:19

Brech, minister van Basisonderwijs waarschijnlijk?

Cor Netto | 05-12-21 | 11:33
-weggejorist-
Acidstain | 05-12-21 | 11:15 | 2

Ze kunnen ze niets maken want ze zijn demissionair.
Beter even wachten tot er een nieuw kabinet is.

wiers | 05-12-21 | 11:13

"Nou nuanceerde de geblondeerde oudstgediende van de Kamer-oppositie onmiddellijk zijn "tering"-tweet door in een vervolgbericht op het microblog toe te voegen dat "[de] ene zus weliswaar niet verantwoordelijk [is] voor de andere zus"

Zeer correct van Geert, ik kan niet anders zeggen. Je kunt Maxima niet verantwoordelijk houden voor het 'handelen' van haar vader Zorreguieta (ik zeg zo neutraal mogelijk 'handelen', want ik heb geen idee of hij werkelijk persoonlijk misdaden heeft bedreven - geloof niet dat dat ooit beweerd is - maar als lid van de regering van Videla was hij wel medeverantwoordelijk); je kunt al die kinderen van NSBers niet afrekenen op de verkeerde keuzes die hun ouders destijds maakten; je kunt Maxime Meiland niet afrekenen op de uitspraken van haar moeder.

Bovendien, als je dat VVD profiel in de link hierboven leest, is mijn indruk (maar goed, ik had voorheen nog nooit van deze Soumaya gehoord) dat ze inderdaad succesvol 'gederadicaliseerd' is. Ook een ander voormalig lid van die Hofstadgroep, Jason Walters, is tegenwoordig een heel ander persoon dan in de tijd dat hij nog een handgranaat naar de politie gooide in 2004 of zo.

Deradicaliseren is dus niet per definitie totaal onmogelijk. Mijn grote bezwaar bij het 'ophalen' en terug laten keren van al die ISers is, dat voorstanders daarvan denken dat ze allemaal zonder enig probleem kunnen worden gederadicaliseerd. En dat nu betwijfel ik ten zeerste. De Soumaya's en Jasons zijn de uitzonderingen, de lieden die met haat en wrok in hun kop blijven rondlopen - en dus potentieel zeer gevaarlijk zijn - vormen de meerderheid. Vandaar dat je die kalifaatbewoners uit je land moet weren.

Van die Soumaya zou ik het alleen prettiger hebben gevonden als ze niet probeert haar verleden mbt de Hofstadgroep volkomen te wissen. Vermeld ook dat in je profiel, probeer te verklaren hoe je er destijds toe gekomen bent, en waarom je er nu totaal afstand van hebt genomen. Liever wat openheid daarover dan het verzwijgen, zeker als je politicus bent.

Want over het algemeen is die islam en zijn de moslims niet zo 'onschuldig' als ze graag willen doen geloven. Ik vind het onderhand griezelig worden hoe ze proberen een 'berufsverbot' af te dwingen voor de familie Meiland bij Talpa:

"Verschillende moslimorganisaties zijn zaterdag een petitie gestart waarin ze Talpa vragen "kleur te bekennen" in het racismedebat."
"Met de petitie roepen de organisaties de raad van bestuur van Talpa op om aan te geven waar de organisatie in het debat staat. Ook willen de moslimorganisaties dat Talpa het gesprek aan gaat met de moslimgemeenschap en dat Talpa de samenwerking met de familie Meiland heroverweegt."

Ze willen dat Talpa, net als die laffe bedrijven, de familie Meiland op de keien zet. En waarom? Oa omdat Erica Meiland boerka- en nikaabdraagsters 'pinguïns' heeft genoemd. Big deal, zeg! In de Volkskrant bagatelliseert Loes Reijmer eea ook weer, maar zegt wel dit:

"Nu is de nikab inderdaad een vreselijk kledingstuk, elke vrouw die ervoor kiest zich volledig af te sluiten van de wereld of zich daartoe gedwongen voelt, is een nederlaag voor feministen. Ook Renkema zegt zich uit te spreken in het kader van de vrouwenzaak, maar heeft kennelijk het vrij cruciale memootje gemist waarin staat dat mensen met dieren vergelijken de emancipatie veelal niet écht vooruithelpt."

Nee, maar ISers (mooie Angela) vergelijken zichzelf wel met ''domme gansjes'', en vinden autochtone Nederlanders wel ''ongelovige honden, varkens, en apen''.

Maar vergelijk je die enge spoken met 'pinguïns', dan word je 'gecanceld'. De hele moslim gemeenschap loopt te hoop tegen Erica Meiland, over die ISers hoor je ze nooit, behalve dat ze 'recht' hebben op terugkeer.

Nu dus kennelijk een hele petitie tegen Meiland. Vlak na de onthoofding van Samuel Paty hielden ze ook een petitie - ondertekend door 120.000+ moslims - om 'belediging' van de profeet strafbaar te stellen.

Mijn conclusie is: de meeste moslims zijn heel eng, we hebben er nu al 1,2 miljoen in ons land, en we zouden er naar moeten streven om dat aantal niet nog groter te laten worden. Kleiner, dat zou een zegen zijn.

Dr_Johnson | 05-12-21 | 11:11 | 4

Uw zegen komt telaat.
Er is een zegen uitgesproken in het regeeraccoord, dat er meer veiligelandieers moet toetreden tot de nederlandse samenleving.

Zitvlak | 05-12-21 | 11:16

Het enige wat we mee hebben, is dat de afkeer van CVVD66A evenredig stijgt met de toenemende brutaliteit van het islamisme, en dat er breed besef aan het ontstaan is dat de connecties tussen beide bewegingen akelig groot blijken te zijn.

zeurmachine | 05-12-21 | 11:40
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker politiek betrokken familie dat. Beangstigend wederom.

Flow82 | 05-12-21 | 11:11 | 1

Moslims en deradicalisatie, never! De meeste vrouwen met kopvodden zijn maar wat trots op hun afkomst en kijken neer op de haram ongelovige.

Acidstain | 05-12-21 | 11:23

Met een beetje mazzel is ze over een maand of drie weer exit. Ze vervangt kamerlid Rens Raemakers, die met ziekteverlof is (mogelijk burn-out). Dan mogen ze in Rotterdam weer van haar genieten, want ze staat daar bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar daar weer op de lijst.

goedverstaander | 05-12-21 | 11:07

Kan niet bevatten waarom ze voor veroordeelde terrorist Soumaya Sahla een baantje hebben geregeld.

Rachid_82 | 05-12-21 | 11:04 | 5

@Jos Tiebent | 05-12-21 | 11:07: Sexueel lichtgetint ?

grapo | 05-12-21 | 11:08

@Jos Tiebent | 05-12-21 | 11:07: Zeker na fellatio kan zo'n hoofddoekje prima van pas komen.

goedverstaander | 05-12-21 | 11:10

Decennialang geitenwollen sokkenonderwijs door sociologen aan de spinazie-academie. Ondanks de uitkomst van de casus Flodder is blijft dit land vergeven van onnozele Sjakies

Joris Beltsin | 05-12-21 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

We zullen nooit een moslim probleem hebben, de oplossing is dat wij gewoon onze standpunten aanpassen.

shimanski | 05-12-21 | 11:04

Fijne familie, die D66-zus heeft nog geluk dat ze hier niet rechtstreeks wordt genoemd, maar als je haar zo in de tweede kamer ziet paraderen, dan valt de appel waarschijnlijk niet ver van de boom. Ze is overigens 42, dus 15 jaar geleden wel Hofstad-groep fähig, zeg maar.

UpdateAvailable | 05-12-21 | 11:01

Samenvattend:

Lid van de Hofstadgroep die veroordeeld is voor wapenbezit en deelname terroristische organisatie is tegenwoordig prominent VVD’er, terwijl ze opmerkelijk genoeg eerder actief op zoek was naar privé-adressen van VVD’ers en Eerdmans die daarna beveiligd moesten worden. Haar zus is gesluierd D66-kamerlid.

En niemand, inclusief het target Wilders, wist hiervan.

Gaaf land!

JohnLocke | 05-12-21 | 11:00 | 1

En mocht u openlijk hier uw twijfels over uiten, dan is het 'islamofobie' en 'xenofobie' wat de klok luidt.
Uitermate zorgwekkend dat het zo ver kan komen, nog zorgwekkender is dat het er naar uit ziet dat het moslim broederschap een winnende strategie hebben opgetuigd.

EEnzame SchizofrEEN | 05-12-21 | 11:07

Misschien heeft Elif het op deze manier naar buiten gebracht omdat het via de T. niet mogelijk bleek.
Ik blijf Elif fan :)

Alexander | 05-12-21 | 10:59 | 2

Ze lijken elkaar persoonlijk te kennen.

JohnLocke | 05-12-21 | 11:01

Is een VOG verplicht? En voor politieke ambtsdragers?
Antwoord:
Voor sommige functies is een VOG wettelijk verplicht, voor de meeste niet. Meer informatie daarover vindt u hier: www.justis.nl/producten/vog/waarvoor-...
Voor politieke ambtsdragers geldt geen VOG-plicht. Het is de verantwoordelijkheid van de partij(voorzitter) om zich te vergewissen van de integriteit van potentiële kandidaten. Hierbij is het uitgangspunt dat de partij zelf alle mogelijkheden benut om eventuele bedenkingen te onderzoeken. Het aanvragen van een VOG is daar een van de mogelijke middelen voor.

Joris Beltsin | 05-12-21 | 10:58 | 5

Als ik voetbaltraining aan een jeugdteam geef moet ik al een VOG overleggen.

Boeddha18 | 05-12-21 | 11:20

Het is een bewuste keus, anders kan de geheime dienst of het bestuur invloed krijgen op wie verkozen mag worden. Dat is een absolute no go.

Shoarmamasutra | 05-12-21 | 20:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja verschrikkelijk he.
Ik las het vanmorgen al in de kranten en bij de NOS.

Oh nee toch niet.

Lysian | 05-12-21 | 10:57

Tsjonge, volgens mij hebben veel reaguurders hun wekker op 10 uur staan of komen ze dan terug van de 1e kerkdienst ( Lol ,of is om 10 uur hun 1e dienst alhier?).
Even kwartiertje weg om de krwasants met aardbeitjes te regelen en we zijn gelijk min.100 reacties verder.

D-Fens_1963 | 05-12-21 | 10:56 | 3

Uitbundig reaguurvolk.

Zitvlak | 05-12-21 | 10:59

We zullen de volgende keer even op u wachten.

entredeuxbieres | 05-12-21 | 11:01

De redactie idem, die hanteert een puber-schema.

ploppy | 05-12-21 | 11:03

Dus de veroordeelde terrorist Soumaya S. is de zus van Fonda Sahla. Wat zou de achternaam zijn van Soumaya ? Ik stel voor dat kamerleden voordat ze beëdigd worden ook gescreend worden. Niet alleen zichzelf maar ook de omgeving. Zijn ze niet chantabel ? Hebben ze geen criminele neef of andere foute relaties. En dan niet door de partij zelf maar door de NCTV bijv. Oh wacht die zagen dit ook niet.

HaaiBaai | 05-12-21 | 10:52

Dit doet mij ergens denken aan het geval advocaat Taghi, sommige deden dit af als naïviteit autoriteiten persoonlijk denk ik kwaadaardigheid, met de Argentijnse pilotengroeten.

william7055 | 05-12-21 | 10:52

De compleet idiote goedgelovigheid (pun intended) van liberaal Nederland (VVD/D66) om zich in te laten met deze lui… Ongelooflijk.

JohnLocke | 05-12-21 | 10:51 | 2

Nee hoor, opzet om Nederland kapot te maken.

UpdateAvailable | 05-12-21 | 10:54

Die partijen hebben weinig met liberalisme te maken.

e1kr8 | 05-12-21 | 11:17

Salah, is dat familie van dat Bataclan-varken?

Zoelense Hobbyboer | 05-12-21 | 10:51 | 2

Nee, die gast speelt niet onverdienstelijk bij Liverpool.

EmilioEsteves | 05-12-21 | 10:52

@EmilioEsteves | 05-12-21 | 10:52: Een toonbeeld van medemenselijkheid ook. Hij spendeert veel van zijn miljoenen aan goede projecten voor de arme bevolking in Egypte. Scholen, ziekenhuizen, et cetera. Hij is zijn afkomst niet vergeten.

goedverstaander | 05-12-21 | 10:57

Deradicalisering66, VVDeradicalisering, CDeradicaliseringA, enz.

Cor Netto | 05-12-21 | 10:51 | 1

En die vormen het kabinetnie.

Usumani | 05-12-21 | 11:11

Vanavond in het staatsjournaal: D66-kamerlid slachtoffer van islamofobie.
Verder geen achtergrond natuurlijk.

sinar2 | 05-12-21 | 10:49 | 1

Dat zou best vermakelijk zijn, maar ik bespeur nu soms wat wakkerword-gedrag bij de npo.

funda | 05-12-21 | 10:53

De film zal misschien al genoemd zijn maar bij mij is hij vers. Gisteravond A Clockwork Orange gekeken. Bij toeval. De film gaat over herprogrammeren van agressieve jongeren. Dat mislukt.

GregorVanPallandt | 05-12-21 | 10:49 | 3

Een van de beste films aller tijden. In mijn top drie, misschien bovenaan.

funda | 05-12-21 | 10:54

Jaren geleden getracht te doen , opvoedingskampen, helaas mislukt.

Zitvlak | 05-12-21 | 10:57

Het motto van fonda:
‘Practice what you preach’…

laurentius | 05-12-21 | 10:49 | 1

Is dat die huizensite?

Shoarmamasutra | 05-12-21 | 20:16

Die zgn gederadicaliseerde zus is nog steeds religieus. Bijzonder.

BobDobalina | 05-12-21 | 10:48 | 2

De echte islam is vrede dus dat komt goed.

Joris Beltsin | 05-12-21 | 10:49

@Joris Beltsin | 05-12-21 | 10:49: Kan je lang wachten

Zitvlak | 05-12-21 | 10:56

Zie ik nu een nieuwe 'cancel' aankomen? Komt er nu ook een boycot van D66, financiers en ondersteunende BN'rs etc, etc. In verheugmodus slaat.

Harrie-Couvert | 05-12-21 | 10:47 | 1

Wilders heeft zelf een linkse broer. Kan hij ook niks aan doen.

Shoarmamasutra | 05-12-21 | 12:06

Het is de dochter van je vader maar niet je zus. Zoiets?

goedverstaander | 05-12-21 | 10:46

Haha, wat een land!

kleybeuker | 05-12-21 | 10:46 | 1

Deze casus vergt een flinke portie mentale gymnastiek om te kunnen volgen.

FogerRederer | 05-12-21 | 10:50

Die D66-zus zat ook achter Eerdmans aan:

‘De Marokkaanse Soumaya wilde de privé-adressen hebben van minister Remkes (Binnenlandse Zaken), VVD-Tweede-Kamerleden Van Aartsen en Hirsi Ali en LPF-Tweede-Kamerlid Eerdmans. Zij kregen sindsdien verscherpte bewaking. Hirsi Ali krijgt al de meest vergaande beveiliging.’

JohnLocke | 05-12-21 | 10:40 | 6

Maar nu is alles ok want gevangenis straffen helpen zo goed. Zeker als je zus politieke ambities heeft.

Deflatiemonster | 05-12-21 | 10:48

Vrouw lid Hofstadgroep probeerde privéadressen politici te achterhalen

Persbericht KRO Reporter, 19 juli 2005

Lees de teksten van de afgeluisterde gesprekken (pdf-documenten)

* Verslag achtervolging
* Verslag arrestatie Nouredine El F. en Soumaya S.
* Verslag afgeluisterd telefoongesprek
* Verslag verhoor

De vrouw van een van de leden van de Hofstadgroep heeft eind vorige maand geprobeerd om via een apotheek in Den Haag de privéadressen te achterhalen van minister Remkes van Binnenlandse Zaken en de Kamerleden Van Aartsen (VVD) en Eerdmans (LPF). Dat blijkt uit een telefoongesprek dat is afgeluisterd door de Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst, AIVD. Sindsdien staan de politici onder verscherpte bewaking. Het televisieprogramma "Reporter" (KRO) heeft de tekst van het onderschepte gesprek op z'n website gezet. www.reporter.kro.nl

Nouredine El F.
Op woensdag 22 juni arresteerde de politie op het station Lelylaan in Amsterdam de 22-jarige Nouredine el F., een van de leden van de Hofstadgroep die al ruim zeven maanden voortvluchtig was. Bij zijn aanhouding had hij een machinepistool in zijn tas, een geluiddemper, een extra geladen patroonhouder en een doosje met veertig 9 mm patronen. El F. was op het moment van zijn aanhouding in gezelschap van Soumaya S., een 22-jarige Marokkaanse vrouw uit Den Haag met wie hij in april van dit jaar een islamitisch huwelijk was aangegaan. Ook de vrouw werd gearresteerd op verdenking van terroristische activiteiten.
> Lees het verslag van de arrestatie

Afgeluisterd gesprek
Op maandag 20 juni luisterde de geheime dienst een telefoongesprek af tussen Soumaya S. en haar zus Hanan die in een apotheek in het Statenkwartier in Den Haag werkt. Tijdens dat gesprek probeerde Soumaya via haar zus de adressen te achterhalen van politici die "met die zwarte werken", waarmee ze doelde op Ayaan Hirsi Ali.
Uit het tapverslag blijkt dat de vrouw van Nouredine el F. vooral geïnteresseerd was in Ayaan Hirsi Ali ("die zwarte"), minister Remkes van Binnenlandse Zaken, VVD-fractievoorzitter Van Aartsen en LPF-Kamerlid Eerdmans ("die jongeman van de LPF met die hazentanden").
Hanan S. bevestigt in het afgeluisterde gesprek dat er veel bekende politici in de apotheek in het Statenkwartier komen, onder wie inderdaad Ayaan Hirsi Ali en Van Aartsen, maar ze wil de gevraagde adressen niet aan haar zus geven. In ieder geval niet over de telefoon. Vervolgens oppert ze dat Soumaya maar een keer langs moet komen.
Zo ver komt het niet.
> Lees het verslag van het afgeluisterde telefoongesprek

Achtervolging en arrestatie
Op 22 juni besluit de politie in te grijpen. De AIVD heeft inmiddels het onderduikadres van het Hofstad-paar weten te achterhalen. Ze verblijven in Den Haag bij de 26-jarige Martine van den O., een Nederlandse vrouw die bekeerd is tot de islam. Van den O. was in het verleden actief voor de stichting Al-Aqsa die wegens financiering van de Palestijnse Hamas-beweging op de Amerikaanse en Europese terreurlijst staat.
In een geleende auto, waarvan de achterzijruiten zijn afgeplakt, rijdt Martine van den O. op woensdagavond 22 juni met Nouredine el F. en Soumaya S. van Den Haag naar Amsterdam. Gedurende de hele rit worden ze achtervolgd door de politie.

Blijkbaar houden de inzittenden rekening met eventuele achtervolgers. Nouredine el F. zit achterstevoren in de auto om het achteropkomend verkeer in de gaten te houden, zo wordt duidelijk uit een proces verbaal van de Dienst Nationale Recherche (www.reporter.kro.nl). Onderweg probeert bestuurster Van den O. mogelijke achtervolgers te misleiden.
Zo neemt ze "op het allerlaatste moment" de afrit Zoeterwoude om een doodlopend gedeelte van het recreatiepark Vlietlanden in te rijden, waarna ze de auto keert en opnieuw de snelweg richting Amsterdam neemt. Dit herhaalt zich later nog een paar keer bij andere afritten. De politie spreekt in dit verband van "schudrondjes".
Even voor tien uur 's avonds worden Nouredine el F. en Soumaya S. door een speciaal arrestatieteam aangehouden op het perron van station Lelylaan in Amsterdam, waarbij El F. volgens het proces verbaal van de politie nog een poging doet om zijn doorgeladen en schietklare machinepistool uit zijn tas te trekken. Als Soumaya S. wordt gearresteerd roept ze verschillende malen: Allah Akhbar (Allah is groot).

> Lees het verslag van de achtervolging
> Lees het verslag van het verhoor

Bron: KRO Reporter

UpdateAvailable | 05-12-21 | 10:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Deradicaliseringswerk door een vrouw. Ik dacht dat die moslimgeradicaliseerden juist niets wilden aannemen van vrouwen want Koran en zo ?

LucaBrasi | 05-12-21 | 10:40 | 2

Dat werk doen ze alleen maar om hun onderlinge verbanden te verstevigen en elkaar te leren hoe de juiste dingen te zeggen tegenover niet-moslims. De eigen zus van deze terroriste heeft zelf al gezegd dat deradicaliseren een mooi woord is maar niet meer dan dat: een mooi woord.

sinar2 | 05-12-21 | 10:44

Net doen alsof is toegestaan.

Usumani | 05-12-21 | 11:22

Zolang Takiyya in het Westen niet (h)erkend wordt, maar er alleen van het eigen referentiekader wordt uitgegaan, zal dit steeds meer toenemen.
Dit is op de lange duur effectiever dan dreigen.

Ik heb het al vaker gezegd: ik heb met veel moslims gewerkt. Een collega met wie ik een goede band had, heeft me alles uitgelegd over Takiyya. Dat was ten tijde van 9/11.

Dat is nu 20 jaar geleden! En nog steeds is taqiyya een vrij onbekend fenomeen bij de meeste Nederlanders.
Laat staan dat er rekening mee wordt gehouden.
In de zakelijke of politieke wereld al helemaal niet.

Roos | 05-12-21 | 10:56

@zitvlak: dat factuurtje Femke Valsema is ook stuitend...

Harrie-Couvert | 05-12-21 | 10:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Dus je loopt op een station vol met mensen en de zus van Fonda Sahla heeft een machine pistool bij zich. Daarna arresteren ze deze zus met haar man Nouriddin El Fahtni. Deze wilde Wilders vermoorden dus krijgt vier jaar en zijn vrouw, het machinegeweer draagster een fop straf. Hee dat is toevallig, vier jaar gevangenis kregen ook de "terroristen" voor een poging tot brandstichting van een gebouw. Er is iets scheef in Nederland!
www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-con...

jan huppeldepup | 05-12-21 | 10:36 | 1

Gebouw met 2 minaretten?
Dit vraag ik voor .........

Zitvlak | 05-12-21 | 10:41
-weggejorist-
funda | 05-12-21 | 10:36

Je gaat het pas zien als je het door hebt.

Gizmo579 | 05-12-21 | 10:34

Maxime Meiland biedt excuses aan na ophef die is ontstaan na de opmerkingen van haar moeder Erica over mensen met een hoofddoek. Geboycot door hypocriete bedrijven en BN-ers.
Maar de zus van Soumaya S. (ooit lid van de Hofstadgroep) mag met haar hoofddoek in de 2e Kamer gaan zitten, daar hoor je niemand over.

johnyl | 05-12-21 | 10:34 | 7

@Roos | 05-12-21 | 10:43: En beide zussen maken nu carrière in de buurt van hun vroegere doelwitten. VVD66 faciliteert/organiseert de onveiligheid van Geert en andere bedreigden.

Usumani | 05-12-21 | 11:28

Mag je tegenwoordig al niet eens meer een boek schrijven, die vervolgens de halve samenleving op tilt brengt.
Waar bemoeien die BNN-ers zich mee. Ga van het Reve lezen, wordt je blik wat wijder.

gato | 05-12-21 | 11:40

In huize Grijs werd wekelijks HelloFresh voer bezorgd. Werd want gisteren de levering endgültig opgezegd met de moeite om precies en haarfijn uit te leggen waarom. Of het indruk maakt op HelloFresh HQ ? Geen idee en lekker belangrijk. Wel fijn ongezien de tiefus vanuit Huize Grijs aan het adres van deze kruidenierende pusvlek. Ook HelloFresh afnemert ? Doe's internet zoeken dan, er zijn non-woke aternatieven.

Grijskijkert | 05-12-21 | 12:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is gewoon ordinaire infiltratie, maar dan op niveau.

laurentius | 05-12-21 | 10:33 | 1

Voor de centen zetten hun zandlopers in de havens en voor de politiek gewoon in de "volksvertegenwoordiging", wat een verschrikkelijk land is dit kunnen worden.

hagelkruis | 05-12-21 | 10:37

Liever een glaasje champagne in Niger.

likdoorn | 05-12-21 | 10:30

Het zoveelste toppunt van knulligheid in dit land. Tis toch ongelooflijk? Dit kan echt alleen maar in een bananen land, echt bizar.

Rest In Privacy | 05-12-21 | 10:29 | 1

Knulligheid is nog licht uitgedrukt.

Freezzz | 05-12-21 | 10:31

Dus als je deradicaliseert is alles weer vergeven? En waar is de opleiding tot deredaliseerder. En hoe weet je nou of iemand gederadicaliseerd is? Er zal wel weer flink geld uitgaan naar dit fenomeen. En gaat het alleen om moslimgeloof of mag je ook radicale feministen deradicaliseren. Of zwarte piet tegenstanders? Vegetariërs?

Hadena | 05-12-21 | 10:27 | 1

Deradicaliseren in de islam is dat je naar buiten toe de juiste woordjes spreekt maar in jezelf trouw blijft aan wat je werkelijk gelooft.

sinar2 | 05-12-21 | 10:31

Guild by family? Is dat de nieuwe mode?
Nou ja, de politieke ideeën van Geert passen in een luciferdoosje, dus het mag niet verwonderen dat hij zo reageert.

Schadenfreude | 05-12-21 | 10:27 | 5

Als u de Engelse taal niet machtig bent, kunt u het beter bij de Nederlandse taal houden. U bedoelt guilt neem ik aan, guild betekent iets heel anders.

Spring Bruissteen | 05-12-21 | 10:55

Zie de Meilandjes.
Links doet niks anders

pejoar | 05-12-21 | 11:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft die Je Karima nog een rol gespeeld in het deradikaliserings traject van haar zusje? Wel erg toevallig dat zij dit werk doet. Hoe is Soumaya beoordeeld dat zij niet meer zo knettergek rondloopt? Wie hebben daar over beslist? Dat lijkt mij wel belangrijk om te weten.

Deflatiemonster | 05-12-21 | 10:23 | 4

Komt wel vaker voor, net zoals veel jongerenwerkers vroeger zelf ook stout zijn geweest. Het helpt als je ervaringsdeskundige bent, bovendien maakt het je verhaal richting degene die je probeert te deradicaliseren een stuk geloofwaardiger.

Muxje | 05-12-21 | 10:31

@Muxje | 05-12-21 | 10:31: Maar je zou toch geen familiebanden willen in dat traject. Hoe is dat uit sluiten? Ik denk dat men daar geen aandacht aan gaat schenken.

Deflatiemonster | 05-12-21 | 10:36

@Muxje | 05-12-21 | 10:31: Stout zijn en terrorist zijn, is niet hetzelfde. Groot verschil. Stoute kinderen verdienen een toekomst, terroristen niet.

Usumani | 05-12-21 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Weer een andere zus van de bekeerde terroriste beweert dat deradicalisering een sprookje is. Die geloof ik dan weer wel.

Joris Beltsin | 05-12-21 | 10:20 | 1

Die weet natuurlijk van heel dichtbij hoe het echt met haar "gederadicaliseerde" zus gaat.

sinar2 | 05-12-21 | 10:33

Update Dijkgraaf over zus drie: ‘En wat zei de andere zus, Karima Sahla, over deradicaliseren? “Wie dat woord bedacht heeft, gelooft in sprookjes.”’

JohnLocke | 05-12-21 | 10:20

Ook dit is weer een item wat GS zo bijzonder maakt ten opzichte van de MSM.
Had ik anders nooit kunnen weten,vanwege de deug en verzwijg.

De Profundus | 05-12-21 | 10:17 | 2

En reken maar dat dit alleen nog het topje van de ijsberg is. En een MSM die die ijsberg maar wat graag buiten zicht wil blijven houden.

sinar2 | 05-12-21 | 10:19

Houdt uw kroontje, u blijft op de hoogt van de feiten.

Zitvlak | 05-12-21 | 10:23

Ik denk zomaar dat deze zus het beter heeft begrepen:

Niet met geweld de macht willen grijpen, maar subtiel via de reguliere kanalen...

Roos | 05-12-21 | 10:15 | 3

Waarbij opvalt dat de heren vaker voor zichzelf beginnen, dames infiltreren in bestaande partijen.

goedverstaander | 05-12-21 | 10:24

Juist, zoals over 30 jaar de gemeenteraden van de grote steden slechts nog uit niet- Nederlanders bestaat

laurentius | 05-12-21 | 10:24

Roeren waar het stinkt gaat nog eens heel groot worden.

Cunts-en-kitsch | 05-12-21 | 10:14

Dit is dus echt te idioot voor woorden. Wie in Nederland een veiligheidsfunctie wil bekleden (en dus een A/B screening van de AIVD nodig heeft) wordt al afgewezen als je familie uit niet-transparante landen hebt (dus niet aantoonbaar crimineel maar gewoon niet verifieerbaar). En dan mag de zus van een veroordeelde terrorist tweede kamerlid worden????? Met alle informatie waar je toegang tot hebt. Holy crap, ik ben niet snel meer onder de indruk maar dit is echt te idioot voor woorden

Hoezo ben ik een lul | 05-12-21 | 10:14 | 1

Dan zal dit sujet er ook wel werk van maken om zo spoedig mogelijk in de 'commissie stiekem' te komen. Buitengewoon interessant voor bepaalde groepen in het Midden Oosten wat daar besproken wordt.

ole guapa | 05-12-21 | 10:16

Sigrid Kaag heeft met haar hoofddoek niet alleen de culturele waarden van Nederland in het buitenland verraden maar met het toelaten van IS-gerelateerde hoofddoekjes in de Twee Kamer verraadt ze ook nog eens de culturele waarden van Nederland in ons laatste bastion.

K. Westergaard | 05-12-21 | 10:14 | 3

Ons land is vol met hoofddoekjes. Daar kan je wat van vinden, maar het betekent hoe dan ook dat je er ook een paar in de kamer kan zien. Ligt niet aan Kaag.

Muxje | 05-12-21 | 10:34

@Muxje | 05-12-21 | 10:34:
Kaag droeg in Iran een hoofddoekje omdat ze vond dat het een hoger doel diende. Dat hogere doel betekende concreet het te grabbel gooien van de eeuwen opgebouwde culturele normen, waarden en vrouwenrechten in ons land. Moslima's mogen in ons land een hoofddoekje dragen, die vrijheid hebben zij dankzij onze normen en waarden wel, maar als je dit symbool van intolerantie en onderdrukking in de Kamer uitdraagt pleeg je verraad aan de gastheer die jou de vrijheid geeft die je zelf niet uitdraagt. Dan meet je met twee maten zoals Kaag dat doet.

K. Westergaard | 05-12-21 | 10:46

@K. Westergaard | 05-12-21 | 10:46: Kaag kent maar één hoger doel, en dat heet Kaag.

Cor Netto | 05-12-21 | 10:53

Elke dag blijkt alles nog weer smoezeliger. En enger. Ik wil niet dat zo'n mevrouw met bedekt gezicht ineens deel uitmaakt van onze volksvertegenwoordiging. En al helemaal niet met zo'n zus. Ceci n'est pas une mondkapje!
Is het nou echt teveel gevraagd om in elk geval banden met het moslimbroederschap of terrorisme uit te sluiten in die Tweede Kamer?

Poesmobiel | 05-12-21 | 10:13

Die mevrouw is een donkere zonnebril vergeten. Zie nog een stukje gezicht.

bitterpete | 05-12-21 | 10:13 | 1

Dat worden dan klappen van haar eigenaar bij thuiskomst.

sinar2 | 05-12-21 | 10:34

Het verhaal van Soumaya Sahla is niet anders dan indrukwekkend. Afgestudeerd. Gepromoveerd. Die heeft wat gemaakt van haar leven. Er wordt niet geheimzinnig gedaan over haar verleden. Zie interview met De Bolk in Elsevier in 2019. Om haar hier Soumaya S te noemen als ware zij nog steeds een verdachte is een beetje viezig.

YoMoms | 05-12-21 | 10:13 | 20

@Muxje | 05-12-21 | 10:41:

Dat is evidente onzin he. Ga maar eens een paar sharia handboeken er op naslaan. Zoektip: soera 3:28 en de uitleg daarvan (zie o.a. Ibn Kathir). En het is, wat zeker duidelijk is voor iemand die de afgelopen tientallen jaren een beetje het nieuws heeft gevolgd, geen dode letter.

En een meer common sense benadering: iemand die ooit bereid was de wapenen op te nemen tegen onze rechtsorde verdient niet zomaar het voordeel van de twijfel.

HoogToontje | 05-12-21 | 11:32

@HoogToontje | 05-12-21 | 11:32:
U bent ineens theoloog of islamoloog? Of is dit weer ‘eigen onderzoek’ door een middagje Googlen. De Hadith bestaat uit een enorme rij boeken met ook nogal wat tegenstrijdigheden. Net als met de bijbel. Je kan er leuk in shoppen, wat jihadstrijders dan ook doen om zo hun strijd te legitimeren. En tegenstanders doen exact hetzelfde om de islam als geheel weg te kunnen zetten als terroristische ideologie pur sang. En beiden hebben ongelijk. Er zijn geen simpele antwoorden of oplossingen voor zeer complexe problemen. Bovendien zijn er wereldwijd 1 miljard moslims. Als die allemaal de wereld hadden willen bekeren en veroveren was dit allang gebeurd. Dat er gevaar zit in de ideologie ontken ik zeker niet maar wat je nu beweert is te plat en veel te simplistisch.

YoMoms | 05-12-21 | 11:39

@Muxje | 05-12-21 | 10:41: er zijn genoeg moslims die geaccepteerd worden. Een vereiste daarvoor is wel dat ze geen veroordeelde terrorist zijn, een ietwat belangrijker kenmerk van mevrouw dan het feit dat ze moslima is.

Spekjehersendood | 05-12-21 | 11:56
▼ 17 antwoorden verborgen

Wij moeten nu vol in de deradicaliseringsmarkt stappen, die gaat heel groot worden in dit land.
Het belastinggeld klotst tegen de plinten en we moeten potjes maken. En 3x woordwaarde.

funda | 05-12-21 | 10:11

Bijzonder verhaal.

Schepvogel | 05-12-21 | 10:11

Iets anders: waarom staat die terroriste in hemelsnaam op de payroll van VVD. De Hoge Raad-uitspraak dateert van slechts vijf jaar terug. WTF?!

JohnLocke | 05-12-21 | 10:11 | 2

We doen daarmee boete voor onze erfzonde en tonen aan mensen die er toe doen dat we verschrikkelijk deugen. Aan alle kanten win-win.

HoogToontje | 05-12-21 | 10:36

dat dus

Boeddha18 | 05-12-21 | 10:39

Dus de ene Meiland is niet verantwoordelijk voor de uitspraken van de andere Meiland? Of geldt dat alleen maar voor kopdoekiërs.
Wat een land…

Maggiderin | 05-12-21 | 10:09 | 1

Deradicaliseren = afstand nemen.

Papa Jones | 05-12-21 | 10:16

Nogal bijzonder dat zo 3 van die meiden uit 1 nest actief en relatief succesvol zijn.
Hebben deze dames bijzondere kwaliteiten?
Profiteren ze van een positief discriminerend netwerk?
Of is politiek activisme ze van huis uit meegegeven? Heet die vader toevallig niet toevallig Mos Kees?

D-Fens_1963 | 05-12-21 | 10:08 | 1

Deradicaliseren en de baantjes liggen voor het oprapen.

Joris Beltsin | 05-12-21 | 10:10

Toont maar weer eens de kneuterigheid aan van dit land. Maar andere landen de maat willen nemen,en altijd maar het beste jongetje van de klas willen zijn. Niet wetende dat moslims jullie keihard uitlachen,aangezien dit land deugen als handelsmerk heeft.

Man-Bijt-Hond | 05-12-21 | 10:07

D66? Wie had dat nou gedacht? In ieder geval wel lekker (te) inclusief. Gezellige boel daar in Den Haag.

Waar-is-niets | 05-12-21 | 10:06

Ik had die Elif Isitman altijd hoog zitten, maar waarom liegt ze dat de D66-zus-veroordeling een gerechtelijke dwaling was? Dat was het niet, ze is door de Hoge Raad onherroepelijk veroordeeld voor wapenbezit en deelname terroristische organisatie. In 2016.

En zoals Jan Dijkgraaf terecht zegt: just imagine dat een broer van een PVV-kamerlid was veroordeeld voor (onder andere) het plannen op van een moord op Kaag. En dat het publiek en Kaag dat niet wist.

JohnLocke | 05-12-21 | 10:06

Deze mevrouw zou zelfs niet bij de politie welkom zijn gezien haar achtergrond, haar zus evenmin. En let wel: we weten allemaal dat de screening van de politie niet meer zoveel voorstelt (gezien het artikel over de opleiding afgelopen week) Maar kennelijk is de screening voor een 2e kamerlidmaatschap nog beroerder, sterker nog, vraag me af of er gescreend wordt.
Zou me niks verbazen als ze straks nog lid is van De Commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CIVD) ..zit ze 1e rang in de informatie vanuit de AIVD.
Wat een k.. partij dat D'66 !

johnyl | 05-12-21 | 10:05 | 3

Zover ik weet wordt er geen antecedentenonderzoek gepleegd bij Kamerleden.

De vraag is waarom niet, als dit bij politie ea wel gebeurt...

Roos | 05-12-21 | 10:13

@Roos | 05-12-21 | 10:13: Zou het kunnen zijn dat er dan geen gekopdoekten meer in de kamer mogen toetreden?

Zitvlak | 05-12-21 | 10:18

Het feit dat er bij bijna alle niet-westerse allochtone Kamerleden stront aan de knikker is, zegt veel. Denk aan Tara Singh Varma en Sam Pormes en nog een tiental anderen. Betrouwbare en smetvrije allochtone Kamerleden zijn tot dusverre een uitzondering.

Pianoman | 05-12-21 | 10:40

Hoe zou men reageren als een kamerlid daar rond zou lopen met een bivakmuts?

Dr. Blechtrummel | 05-12-21 | 10:05 | 2

Grappenhaus zou ik direct herkennen.

Phantomas | 05-12-21 | 10:30

Eigenlijk best raar die stenen op de muur aan de achterkant van de Tweede Kamer. Die stenen zouden ook zomaar op een muur in een rechtbank in Iran kunnen hangen.

Leptob | 05-12-21 | 10:04 | 1

De stenen zijn er voor als iemand gestenigd moet worden, zondag sarcasme.

Zitvlak | 05-12-21 | 10:19

De ene zus is niet verantwoordelijk voor de andere zus. Zelfs als die andere zus behoorde bij een terreurgroep. Zegt Greet.

Maar de ene dochter is in dit land wel verantwoordelijk voor een paar minder genuanceerde maar geheel onschuldige uitspraken van moeder Meiland. Hoezo de ene is niet verantwoordelijk voor de ander.

Als je vroeger als beroeps bij het leger wilde werd je hele familie uitgekamd of er ook communisten tussen zaten. Nu krijgt de allernaaste familie van een terroriste gewoon een zetel van een grote vrijzinnige partij. Hoezo de ene is niet verantwoordelijk voor de ander.

Ideetje: Fonda Sahla samen met Rob Jetten naar Iran om daar te protesteren voor lhbtiq+-rechten. Dan zou er tenminste nog enige geloofwaardigheid in haar positie als kamerlid schuilen.

Maar vooralsnog wat een land en wat een partij!

jochum1980 | 05-12-21 | 10:04 | 1

Eensch.

De Profundus | 05-12-21 | 10:09

Er zal geen bewaking in de Kamer of eetzaal zijn. Dus dat Wilders bang is lijkt me normaal. Die van Rutte waren zo gevonden en zitten vast.

gato | 05-12-21 | 10:04 | 1

Als veiligheidsdiensten zich wel inzetten voor Rutte maar Wilders vergeten te informeren dan kan je wel raden hoe eerlijk deze diensten zijn tegenover de "gewone" burger.

W_F | 05-12-21 | 10:17

en dus weer helemaal niets hierover in de mainstream media ! NOS, werkelijk walgelijk en schaamteloos dat jullie zo'n eenzijdig linkse propaganda-machine zijn !
Staatsomroep met nep-nieuws ten top, want hoe zou de NOS berichten wanneer het verhaal zou luiden dat een PVV kamerlid een zus heeft die is veroordeeld voor dergelijke feiten en een bedreiging zou zijn voor d66? De wereld zou te klein zijn, de msm-pagina's en het NOS journaal zouden niet anders berichten de heeeeele dag door. NOS zum kotzen.

krelus | 05-12-21 | 10:03 | 5

Ik ben niet zo'n complotdenker, maar de NOS zit duidelijk in het complot.

W_F | 05-12-21 | 10:18

@W_F | 05-12-21 | 10:18: nou, inde daad. Ik vind misschien nog wel het ergste dat je dit niet in de MSM hoort. Die moeten er voor burgers zijn en als burger heb je toch recht op informatie. Zeer kwalijke zaak.

Bataafje | 05-12-21 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Sowieso moeten we eens af van dubbele paspoorten in de Eerste en Tweede Kamer.

Ommezwaai | 05-12-21 | 10:00 | 1

Eens, zou verboden moeten worden.

de uitbater | 05-12-21 | 10:18

Je kunt een kopvodtroela wel uit de ghetto halen maar je kan de ghetto niet uit deze troela halen. Gefeliciteerd D66. Prachtige verrijkende inclusiviteit en diversiteit. Ons land gaat stukje bij beetje kapot.

Proud Infidel | 05-12-21 | 10:00

Voor de blanke Nederlander is her verkrijgen van een VOG een grotere horde.

dasechtgeenstijl | 05-12-21 | 10:00 | 1

U heeft maar 1 paspoort.

Zitvlak | 05-12-21 | 10:02

D66 was ooit de onderwijspartij, maar wat een afvalberg is deze partij tegenwoordig geworden, niet normaal. Dat je zo graag een gesluierd persoon in de Kamer wil kan ik snappen (kiezers trekken enzo), maar waarom niet een uit een familie die van onbesproken gedrag is? De zus van Soumaya S., Jezus Christus te paard.

Geitenbeuker | 05-12-21 | 09:59 | 7

@SterF... | 05-12-21 | 10:02: Denk je dat de familiebanden in Marokkaanse families dezelfde zijn als die van autochtone Nederlanders? De familie gaat in Marokko voor alles. Zelfs als je zus of broer van je steelt, heeft de familieband voorrang.

En inderdaad ben je door jouw doen en laten deels verantwoordelijk voor het gedrag van je broertje. Je eigen rol tenietdoen is te gemakkelijk.

Pianoman | 05-12-21 | 10:49

@Pianoman | 05-12-21 | 10:49:
Eh.... wat een broer of zus doet is zijn/haar eigen verantwoordelijkheid niet de mijne, ook niet deels. Gelukkig heb jij geen wetten ontworpen. Het zou wat zijn als je medeverantwoordelijk zou zijn voor de wandaden van je broertje, ondanks je goede bedoelingen, laat staan een broertje waar je al geen contact meer mee hebt.

SterF... | 05-12-21 | 11:00

@SterF... | 05-12-21 | 11:00: Daar denkt de AIVD bij een A screening toch anders over. Verantwoordelijk ben je misschien niet, besmet wel.

Mbovenka | 05-12-21 | 11:06
▼ 4 antwoorden verborgen

De broer van Wilders werd wel naar de tafel van P&W gehaald om te helpen zijn broer te demoniseren toch? Dus ja, laat de MSM dan daar eens de vergelijkende lat naast leggen, want Geert was slecht en zijn familie moest verantwoording komen afleggen. En dit stuk radicaalband mag de kamer in?

Welles! Nietes! | 05-12-21 | 09:58 | 1

Wees gerust, deze scoop word totaal doodgezwegen dor de media.
En als er toch iets van uitlekt dan heet het islamofobie.
Vergeet de MSM maar voor je nieuwsgaring, het is pure propaganda wat ze je voorschotelen.

sinar2 | 05-12-21 | 10:02

De Tweede Kamer is een inclusieve club waarin vogels van divers pluimage rondfladderen. Aanwezigheid van een persoon met een achtergrond met terroristische geur mag dan niet verbazen.
Vraagje: worden kandidaat Kamerleden nog wel aan een antecedentenonderzoek onderworpen?

ljcoster | 05-12-21 | 09:55 | 1

Ik denk dat je die vraag nu dus wel kunt beantwoorden.

Hoezo ben ik een lul | 05-12-21 | 10:26

Kijk, hierom moesten moslimse meisjes dus naar school en hun best doen.
In Afghanistan moeten ze in het achterhuis blijven, maar hier moeten zij wegens meer slagkracht voor de politieke islam aansluiting zoeken in de politiek.
Zag een week of drie geleden die andere Turkse heks van Volt ( die uit Nazi nog wat) ook al haar Turkse taal bezigen om de islamitische moraal wat te verstevigen bij de interruptie microfoon.

Welles! Nietes! | 05-12-21 | 09:53 | 3

Ook in dit geval hangt onze toekomst weer eens af van de vrouwen. Helaas heeft de kerk van De Laatste Dagen van Deug hier de macht. Hun grootste angst is Wilders in de kaart spelen. Daar zitten je vijanden. Wij, demense, komen er samen wel uit.

Duwbak_Linda | 05-12-21 | 09:57

@Duwbak_Linda | 05-12-21 | 09:57: Ik denk toch dat in dit geval er achter elke grote vrouw een nog grotere man staat, zoals ook het tegendeel werd beweerd over grote mannen.

Welles! Nietes! | 05-12-21 | 10:01

@Welles! Nietes! | 05-12-21 | 10:01:
Kijk naar onze maatschappij. De grootste veranderingen zijn niet afgedwongen door pseudo-activistisch tuigh, dat het toch al goed had, met haar tot over den ooren. Maar door vrouwen (of minderheden) die zeiden; genoeg is genoeg!

Dat is (denk ik) ook de reden waarom islam (en elke andere godsdienst) de vrouw op achterstand zet en haar stem wegneemt. Het staat en valt bij die meisje.

Duwbak_Linda | 05-12-21 | 10:06

Kijk, als je met doorgeladen wapen een politicus wil vermoorden, ben je natuurlijk na een paar jaar geen overtuigd liberaal geworden.
Volgens de Koran mogen deze moslims dan ook de waarheid verdoezelen dat zij nog steeds radicaal zijn, en proberen via een omweg bij een "liberale" partij toch hun doel, namelijk moslim overheersing!, te bereiken.

klaassenp28 | 05-12-21 | 09:52 | 1

Niet "mogen", maar heilige plicht om te liegen tegen de ongelovigen.

Acidstain | 05-12-21 | 11:09

Breaking news: De zus van Seyss-Inquart door D66 voorgedragen als Amsterdammer van het jaar, haar kan tenslotte niet ook niet worden verweten dat Arthur een beetje fout was.

EWON | 05-12-21 | 09:50 | 2

Bovendien was die arme broer ook nog eens gehandicapt...

LucaBrasi | 05-12-21 | 10:35

Dan toch wel postuum mag ik aannemen?

D-Fens_1963 | 05-12-21 | 10:50

De bruggenhoofden worden in stelling gebracht.

Jan_Pietersen | 05-12-21 | 09:50

Zie het Briefje van Jan. De "onafhankelijke" pers heeft unaniem gezwegen, waarschijnlijk te druk met het zoeken naar een neef van een broer van een zwager van Wilders die een keer door rood is gereden om dat Wilders te verwijten.

sinar2 | 05-12-21 | 09:49

Familie? Familie Hermans? Maakt het nog iets uit?

dathoujetoch | 05-12-21 | 09:48

De ene helft is
-werkloos
-crimineel
-geradicaliseerd
De andere:
-jeugdwerker
-deradicaliseringsambtenaar
-participatiebegeleider
Want de Nederlander heeft geen beeld van ze of invloed op ze. En zo krijgen ze met gemak dit soort baantjes om hen en ons een gevoel van urgentie toe te bedelen. Zonder de ene helft was de andere overbodig. Met beide helften voegen ze niets toe. De goeden en kwaden hun leven draaien om het even om de narigheid die ze veroorzaken. Vermoeiend volk.

nsfl | 05-12-21 | 09:46 | 4

@Duwbak_Linda
Maar om die toevoeging te mogen ervaren hebben we terrorisme en radicalisering nodig. Sterker nog, daar komt die toevoeging uit voort. Dus zou dat terrorisme en radicalisering een toevoeging zijn... Kom ik toch weer uit op mijn oorspronkelijke punt. Liever geen (behoefte aan) experts op het gebied van terrorisme aan welke kant dan ook.

nsfl | 05-12-21 | 09:56

D66, "socialisten" en VVD vinden het geweldig. In zo'n 50 jaar van nagenoeg nul moslims naar ruim 1 miljoen moslims. En via Ter apel komen er elke week 1000 bij. Naast de druk producerende baarmoeders en gezinsvorming. "Op naar de 2 miljoen moslims" zou het nieuwe regeerakkoord moeten gaan heten. Het kartel en het klootjesvolk laat het allemaal deugend gebeuren.

Graaier | 05-12-21 | 09:57

@nsfl | 05-12-21 | 09:56:
Terreur en radicalisering is van alle tijden. Daarnaast is de islèm een onderdrukkende en achterlijke godsdienst. Dat ik dit niet meer vrijuit kan benoemen is de schuld van deugend links.

Duwbak_Linda | 05-12-21 | 10:02
▼ 1 antwoord verborgen

In het bedrijfsleven word je gecanceld als je moeder iets politiek onwelgevalligs zegt (hallo Emma). Wat heeft deze tribale verwantschap dan als gevolg?

De Pilsvogel | 05-12-21 | 09:43 | 2

Ja, daar wilde ik ook al wat van zeggen , je bent mij voor...
Ze is lid van deug66 en dan heeft het geen gevolgen,...

Nico_the_Sparrow | 05-12-21 | 09:52

De VVD begint steeds meer op een terroristenclub te lijken, kijk maar eens wat ze met Nederland doen.

Teluitjewinst | 05-12-21 | 09:41

Bij CNN was ze er al lang uitgegooid. Of eigenlijk nee. Had ze promotie gekregen.

Colin.Fart | 05-12-21 | 09:41

De 5e colonne is onder ons.

Colin.Fart | 05-12-21 | 09:40 | 1

En het vierde rijk boven ons... gezellie.

Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:47

Ook hier moet de onderste steen boven komen net zoals is gebeurd met de toeslagenaffaire.
Welk gevaar lopen we eigenlijk met zogenaamde "bekeerde" moslim IS aanhangers in de politiek.

meneer Q | 05-12-21 | 09:39

Met een hoofddoek in de tweede kamer gaan zitten en dan er van uitgaan dat haar zuster is de-geradicaliseerd . Moet Wilders zijn beveiligers meenemen in de debatten ?

elevator | 05-12-21 | 09:38 | 1

Ge-deradicaliseerd

elevator | 05-12-21 | 09:43

Als je hier iets van zegt ben je sowieso een racist.

laurentius | 05-12-21 | 09:37

Mensen die met zo'n badmuts op 'deradicaliseringswerk' doen, ik geloof ze niet. Als het om de islam gaat, is polariseren het enige juiste antwoord. Ik stem geen PVV meer, maar op dit punt heeft Wilders gelijk en zal hij altijd gelijk hebben. Islam en democratie zijn onverenigbaar.

zwaaropdehand | 05-12-21 | 09:37 | 3

"Overigens hebben de dames ook nog een oudste zus, Karima, die deradicaliseringswerk doet." Lezon.

Duwbak_Linda | 05-12-21 | 09:41

Zolang er nog 1 moslim is die Wilders ( en onze westerse waarden) bedreigt zal ik op de PVV blijven stemmen.

swassannuf | 05-12-21 | 09:51

In de politiek, bij de ambtenaren, zelfs die van de VN en haar gespecialiseerde agentschappen, vind je over-representatie van moslims.

banana moeskoerie | 05-12-21 | 09:36 | 1

Van binnen uit je agenda bepalen.

klaassenp28 | 05-12-21 | 09:54

Sommige zielenknijpers zeggen dat deradicaliseren niet, of slechts tijdelijk werkt. Heb ik ooit gehoord of gelezen in de periode dat geradicaliseerde jonge kinderen nogal in het nieuws waren (NOS en andere deugmedia). Koppensnellers uit de jungle schijn je dat ook nooit te kunnen afleren. Blijf altijd alert. Vooral hakbarmagneten als Geert moeten goed oppassen.

Nivelleermarionet | 05-12-21 | 09:36

Van Mierlo. Zou per direct de partij hebben opgeheven. Wat is er over van zijn partij. Absurd. Dat zelfs de AIVD niet eens toeslaat in deze.

Naall | 05-12-21 | 09:34

Er is dus niet zoiets als een antecedentenonderzoek als je de politiek in gaat?, wel als je bij de politie gaat werken. Toch vreemd. Mollen in de politiek

laurentius | 05-12-21 | 09:31 | 5

@laurentius | 05-12-21 | 09:40:
Klopt. Als je het artikel leest, zie je dat zelfs het antecedentenonderzoek niet verplicht is.

Kapitein Sjaak Mus | 05-12-21 | 09:45

@Kapitein Sjaak Mus | 05-12-21 | 09:45: gevaarlijk

laurentius | 05-12-21 | 09:50

Mollen: juist. Dat woord zocht ik.

klaassenp28 | 05-12-21 | 09:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Enma Salah

apek00l | 05-12-21 | 09:31 | 1

Wij wonen buiten Nederland. Mijn zoon is stage gaan lopen in Nederland en moest een VOG hebben. Uiteraard kreeg hij die, maar is uiteindelijk niet bekend in Nederland. Je kan dus van alles uitvreten in het buitenland en dan krijg je gewoon een VOG in Nederland omdat wat je uit hebt gevreten in het buitenland in Nederland immers niet bekend is. Raar systeem!

klaassenp28 | 05-12-21 | 09:58

Wilders maakt een beetje drukte om niets nu. Ik denk dat hij dit al lang wist en dacht: deze bewaar ik voor trage tijden...

SterF... | 05-12-21 | 09:31 | 10

Dat doet Emma mat... , ook.

Zitvlak | 05-12-21 | 09:59

@SterF... | 05-12-21 | 09:59: Daar zit de gevangenis vol mee, met van die mensen die niet begrepen worden.
En niet te vergeten de samenleving ook.
Ik word over het algemeen prima begrepen ondanks dat daar dan af en toe wel eens een krachtterm bijzit.
Woordspelingen, cynisme, kwinkslagen, verdraaiingen we worden er praktisch door geregeerd. En zie wat voor goeds ons dat allemaal brengt.
Ik zal het je nog sterker vertellen daar kom je bij andere bevolkingsgroepen helemaal nergens mee.
1e en 2e generatie (islamitische) allochtonen die zich de Nederlandse taal nooit machtig hebben gemaakt zijn we wat dat betreft al kwijtgeraakt op het moment dat ze hier naartoe kwamen.
Als we/ze geluk hebben, hebben ze kinderen/kleinkinderen die wat voor ze kunnen tolken op het moment dat ze schouderophalend in het ziekenhuis een hand aangereikt krijgen van een mannelijke/vrouwelijke arts.
Met je momentum.

D-Fens_1963 | 05-12-21 | 10:31

@D-Fens_1963 | 05-12-21 | 10:31:
Ik ben het op zich niet oneens met je hoor, maar je hebt nog steeds niet helemaal door wat ik met dat momentum bedoel. Dat is niet erg, maar ik laat het maar even zo.

SterF... | 05-12-21 | 10:49
▼ 7 antwoorden verborgen

Iemand die mij vijf, OK, doe maar drie voorbeelden van een positieve invloed van de islam op onze maatschappij kan geven.

eerstneukendanpraten | 05-12-21 | 09:30 | 11

Schapen, zonder Islam hadden we een overschot aan schapen.

Stel je voor geen Islam en die schapen gaan helemaal los!!!

File op de A73 vanuit Venlo richting Nijmegen, de reden:schapen over de weg.

Wil je naar de bioscoop, schapen!!
Lekker gezellig naar Zandvoort, Max Verstappen, schapen op het circuit.

We moeten blij zijn als autochtonen dat de Islam dat grote onderschat probleem voor ons aanpakt.

Headshrinker | 05-12-21 | 09:45

Kom op er zijn toch wel D66'ers en groenlinks leden die geenstijl lezen? Of kunnen die zelfs geen positief voorbeeld kunnen verzinnen.

speed48 | 05-12-21 | 09:47

Het relativeert corona. Zelfs de klimaatramp is minder erg dan een islamiet met een kernbom.

zwaaropdehand | 05-12-21 | 09:58
▼ 8 antwoorden verborgen

Wie zegt me dat ze niet juist is aangenomen vanwege het verleden van haar zus? Je ziet ik heb weinig vertrouwen meer in politici.

down | 05-12-21 | 09:30

Doorgeladen wapen.

apek00l | 05-12-21 | 09:29 | 3

ik ken "half-laden" en "laden". Maar niet doorgeladen / doorladen. Ik ga even mijn Handboek Soldaat raadplegen.

appelboor | 05-12-21 | 09:35

Bin laden.

Jos Tiebent | 05-12-21 | 10:09

U weet toch dat figuren van een bepaalde aanhang hier in Nederland nou eenmaal bijzondere privileges hebben.
Ik mag werken en belasting betalen.
Ze weten me ook te vinden als ik zorgtoeslag moet terugbetalen.
Het is wel een casus als iemand in de famillie terroristische trekjes heeft.
Onderzoek gewenst.

Zitvlak | 05-12-21 | 09:29

Met een zus in de kamer is het natuurlijk makkelijker om wat cruciale informatie over Geert te delen.

Andersdenkend | 05-12-21 | 09:28

Ze is gevaccineerd en dus geen risico volgens onze 2 grote leiders

jeweettochniet | 05-12-21 | 09:26 | 1

Als ze een QR code heeft is ze gevrijwaard van kritiek en alle kwaad.

Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:42

Mooi Briefje van Jan deze morgen over dit onderwerp. Vertelt ook dat er van het gesluierde kamerlid Fonda S. geen informatie van voor 2016 terug te vinden is. Ze was toen al 37. Viel er iets te verbergen?

Overigens: de laatste tactiek van de politieke islam om politieke partijen te infiltreren lijkt te bestaan uit het sturen van 'deradicaliseringsexperts'. Met succes, blijkbaar.

Professor Superhirn | 05-12-21 | 09:26 | 1

Allemaal een baan via de overheid, onuitputtelijke bron van belastinggeld.

Zitvlak | 05-12-21 | 09:36

Met zo'n outfit ben je denk ik behoorlijk radicaal.

DePsych | 05-12-21 | 09:26 | 2

Ja, je straat niet echt transparantie uit . Toch zal ze er niet op aangesproken worden in die zaal want is Islam en lief.

Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:31

Is lievvvv, calimero liep er ook mee.

Zitvlak | 05-12-21 | 09:37

Nee, je kan de ene zus niet veroordelen om wat de andere zus heeft gedaan. Maar voor zover ik weet worden bij de overheid mensen in bepaalde functies wel gescreend op (familie)banden met mensen. En als er mensen tussen zitten die rare dingen doen of hebben gedaan, kan dat in de weg zitten. Dus mevrouw Sahla hoort op z'n minst goed ondervraagd te zijn.

Leptob | 05-12-21 | 09:26 | 4

Sterker nog, met sympathieën voor een bepaalde politieke partij mag je geen rechter worden, geen gezichtzalfjes en matrassen verkopen, en geen veels te dure verjaardagskaartjes aanprijzen.

Maar als veroordeelde terroriste met Wildershaat ben je zelfs bij de VVD van harte welkom.

Gezien het feit dat deze partijen vooral met beeldvorming bezig zijn schept dit toch een verontrustend beeld.

Professor Superhirn | 05-12-21 | 09:32

@Professor Superhirn | 05-12-21 | 09:32: Dat is toch logisch. De grote baas< Mark Rutte, heeft vaak aangegeven dat iedereen die de PVV haat van harte welkom is in zijn partij.

klaassenp28 | 05-12-21 | 10:02

Zij kan onmogelijk een positief vertrouwensonderzoek hebben gehad van de AIVD.
www.aivd.nl/onderwerpen/veiligheidson... De vraag is wie heeft het negatieve advies terzijde geschoven?

2_amazing | 05-12-21 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ik geloof best in deradicalisering, maar die Fonda van D66 is natuurlijk nog steeds orthodox met dat ding op haar kop. Waar ik een probleem mee heb is de hypocrisie van zowel Rob Jetten als Fonda. Geen van beiden wil echt antwoorden over hun mening omtrent homoseksualiteit/islam.

Trouw heeft er een stukje gedaan een tijdje terug, waarbij een aantal D66-moslims verfrissende uitspraken deden, maar Sahla de enige was die er om heen draaide www.trouw.nl/nieuws/deze-moslims-voel...

"Het is dus ook weer niet zo dat homoseksualiteit voor God 'geen probleem' is? "Nee", zegt Sahla. "Als je ervoor kiest om volgens de regels van de islam te leven, dan oordeelt alleen God over je."

Overigens is ze verder niet eens de slechtste D66er, heeft goede dingen gedaan in de mindere wijken van Den Haag.

Japannert | 05-12-21 | 09:24 | 4

@Welles! Nietes! | 05-12-21 | 09:39:
Als het in mindere wijken beter gaat hebben wij er minder last van, dus prima.

SterF... | 05-12-21 | 09:44

Goede dingen doen als de situatie slecht is, is niet echt een prestatie.

Deflatiemonster | 05-12-21 | 10:33

De enige goeie D66er is een.....

Smeggel | 05-12-21 | 11:04
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt me dat D66 haar nu royeert zoals Meiland ook moet boeten voor wat haar moeder doet?

Harris Pilton | 05-12-21 | 09:24 | 1

Met een moslima werkt dat precies andersom.

Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:43

Wie is het ? Ik herken haar niet met die sharia bivakmuts op. Is ze gewapend ?

johnyl | 05-12-21 | 09:23 | 2

Het is haar zus natuurlijk.

J.Cash | 05-12-21 | 09:31

Ha ha, allemaal moslim-ambtenaren aan het de-escaleren met gratis maandsalarissen, wat een zooitje.

Cocorico | 05-12-21 | 09:23 | 1

Het is zo verschrikkelijk naïef van onze bestuurders dat het kwaadaardig wordt

Joris Beltsin | 05-12-21 | 09:24

D66 zal Wilders in zijn bek uitlachen. Het opperhoofd aldaar is immers zelf met een gerehabiliteerde terroristenleider getrouwd. Dat is alleen maar een pré bij die club.

down | 05-12-21 | 09:21 | 2

Gerehabiliteerd?

Dickie1908 | 05-12-21 | 09:32

@Dickie1908 | 05-12-21 | 09:32: Niet in mijn ogen maar met de vredesbesprekingen in de jaren 90 moesten we, om ze er in te slijmen, ineens als allemaal goeierds gaan zien. Er werden zelfs Nobelprijzen voor de vrede voor uitgedeeld.

down | 05-12-21 | 09:45

Hoe kan iemand in de Kamer komen als een direct familielid een veroordeeld terrorist is? Ik zou nimmer een VOG krijgen als ik ooit een keer vast zat voor mishandeling, laat staan dat ik directe banden met terroristen zou hebben. Of mis ik iets?

Super Grover | 05-12-21 | 09:20 | 8

Tja , je bent een moslim of je bent het niet ....

Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:28

Helaas geen VOG vereist, strafblad is ook geen probleem. Dit is echt bizar!

ConantiDabitur | 05-12-21 | 09:37

GroenLinks heeft leden in de Eerste en Tweede Kamer die zelf terrorist waren geweest. Wijnand Duyvendak en Sam Pormes. Was algemeen bekend.

Osdorpertje | 05-12-21 | 12:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Een goedemorgen allemaal!

Kowalski11 | 05-12-21 | 09:20 | 4

Heb je al buiten gekeken ? Om de zaken wat op te fleuren heb ik 4 kleine kerstboompjes gezet met verlichting ....

Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:34

Breaking news ,prinses b is positief op corona getest.

repu077 | 05-12-21 | 09:34

@repu077 | 05-12-21 | 09:34: Was gister op het nieuws. Ze heeft ook al de magic booster gehad ,dus wie doet ze wat !

Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ga zo maar weer eens heerlijk slapen op mijn EMMA matras.

Duwbak_Linda | 05-12-21 | 09:20 | 5

@Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:34:
Vlekken of beestjes, je weet gewoon niet wie er voor jou op jouw "nieuwe" matras heeft gelegen.

sinar2 | 05-12-21 | 09:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Mevrouw Salah behoort evenmin afgerekend te worden op het verleden van haar zus als mevrouw Meiland op dat van haar moeder.

Nogood Boyo | 05-12-21 | 09:18 | 10

Eens, maar antecedenten doen er toe in bepaalde functies. Er zijn nl culturen die loyaler aan hun familieleden zijn dan anderen en waar het normaal is dat je elkaar " diensten" bewijst.

Cebro | 05-12-21 | 10:30

@Mr Dixit | 05-12-21 | 09:22: 100% precies.

Smeggel | 05-12-21 | 11:01

@Cebro | 05-12-21 | 10:30: precies. Clan en familie, die loyaliteit gaat veel verder dan bij autochtone Nederlanders

Kees Maf | 05-12-21 | 11:08
▼ 7 antwoorden verborgen

Geef mij één reden waarom zulke mensen in Nederland wonen en dan in de volksvertegenwoordiging gaan.
Hier moet zelfs Denk van schrikken.

Ray Skak | 05-12-21 | 09:18 | 2

Het gezag ondermijnen. Voila.

Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:35

@Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:35: En geld. En voorzieningen, alles is alhier gewoon stukken beter geregeld dan in pakweg Turkije of Marokko.

Kees Maf | 05-12-21 | 11:08

Dit klinkt nogal tendentieus, ongefondaat en nodeloos kwatschend van Greet.

Lubbberrtt | 05-12-21 | 09:17 | 3

Maar ja ,zo wordt ook hijzelf al vele jaren behandeld .... dus hij weet wat het is.

Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:18

@Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:18:En vaak onterecht. Juist daarom.

Lubbberrtt | 05-12-21 | 09:21

@Lubbberrtt | 05-12-21 | 09:21: Van de andere kant ... het lijkt me niet ongefundeerd. Familiebanden en geloofsdruk is a bitch bij deze culturen .

Koning BongoBongo | 05-12-21 | 09:23

Kom zonder VOG bij VVD.

VanGeffen | 05-12-21 | 09:15 | 5

@Kapitein Sjaak Mus | 05-12-21 | 09:29:
Geen idee of wat je zegt klopt, maar áls t waar is, dan is het raar: voor een functie als ambtenaar bij een gemeente heb je al wel een vog nodig

Mr.Nuance | 05-12-21 | 10:23

@Mr.Nuance | 05-12-21 | 10:23: als Kamerlid ben je gekozen door het volk, zit wat in om daar geen VOG voor nodig te hebben.

Kees Maf | 05-12-21 | 11:05

@Kees Maf | 05-12-21 | 11:05:
Partijen hebben kieslijsten zodat het gewoon mogelijk is dat mensen zonder ook maar een enkele stem in de Kamer komen.

Hendrikaatje | 05-12-21 | 11:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een land!

pibasso | 05-12-21 | 09:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl