Code Zwart is voor mietjes: Zuid-Afrikaanse Jota-variant is coming

We gaan er weer allemaal aan.
Alfa, Bèta, Gamma, Delta...JOTA! Jawel! Daaristiedan, de splinternieuwe Covid-19-virus-Jota-variant met maarliefst 30 mutaties dus ongezien besmettelijker, dodelijker, ziekmakender, vaccin-ontwijkender en hij kan ook heel gemeen schelden, schijnt. Zou dit 'm dan worden? The Big One? The Eater Of Worlds? De Alfa en, via Jota, Omega? Eveneens ongezien: ja. We gaan er allemaal aan. Jammer, mogen we de tribunalen nét niet meer meemaken. Is allemaal de schuld van ongevaccineerden. En van 3FM. En van Marco Borsato. We noemen hem trouwens gewoon 'Zuid-Afrikaanse variant' zoals we de Alfa-variant ook het Chinese virus noemden want het is gewoon mooi als je een hele natie en een compleet volk impliciet hartelijk kunt bedanken voor het geen anderhalve meter afstand houden en het doorpompen van antivaxxshit. Vriendelijk bedankt voor dit doomsdayspeelgoed Zuid-Afrikanen! Wel zielig voor Diederik Gommers en die andere talkshow-internisten: tot aan je pensioen in Code Zwart moeten werken is geen pretje. Maarja, schuld van Rutte. En van Hugo. Die overigens ook allemaal gaan sterven aan de Jota-variant want tegen deze variant kun je niet vaccineren danwel boosteren en ook gezonde immuunsystemen met veel zink, vitamine D en ivermectine gaan geen jota helpen tegen Jota. (BRON???) Geen bron, we hebben zelf onderzoek gedaan, verdiepers dat we zijn. En omdat we het ethische besef van een pinda hebben nemen we lekker geen enkele verantwoordelijkheid met ons invloedrijke kolderieke journalistieke medium en zaaien we middels onversneden nepnieuws gewetenloos opruiend paniek, gewoon omdat het kán. Trouwens, mocht er onverhoopt toch niks aan de hand zijn dan is het alsnog de schuld van antivaxxers, 3FM, Marco Borsato, Rutte en Hugo. Nu gaan we alvast op rouwverlof. Memento mori!
Update: aankomsttijd Zuid-Afrikaanse variant in Nederland - vrijdag half elf
Reaguursels
InloggenDe nieuwe Covid variant heeft inmiddels zijn intrede in Europa gedaan en wel in België. En nu verder...
Lieve Mensen
dit is weer de zoveelste paniek kanonschot die de media op ons afstuurd
volgende keer stijgd de zee spiegel met 10 meter en dan een astroide of misschien wel aliens/ufo`s
groet,
Het aantal mutaties is niet 1-op-1 gerelateerd aan de impact die deze variant heeft op het ziekte verloop. Hetgeen hier wel weer als drama nieuws wordt gepositioneerd. Ik weet het is geen s tijl. Maar goed. We zien het wel. virussen muteren contstant. Zal niet de laatste zijn.
Memento mori? Je bedoelt zeker: Morituri te ( J? ) salutant.
Ruim 2 miljoen mensen weigeren vaccinatie. Als er van die 2 miljoen 10% ziek worden dan heb je het over 200.000 mensen, een getal, dat de zorg nooit aan kan.
10% wordt niet zo ziek dat ze in het ziekenhuis komen. Niettemin, zo werkt het ja.
Maar er zijn ook vele miljoenen wel gevaccineerden, waarvan 20x zo weinig mensen heel ziek worden. Dat zijn er ook nog steeds veel. Dus maatregelen om die ziekenstroom wat uit te smeren is wel nodig ja.. Maar komen gaan ze.
Het ligt er aan wie er niet gevaccineerd zijn. Als die 2 miljoen bestaan uit gezonde 60 minners met een normale BMI is er weinig aan de hand, uitzondering die in het ziekenhuis komt. ALs die 2 miljoen voor een groot deel bestaan uit 60+ met een bmi van 25+, zeg maar type Bruls, ja dan komt de poep tegen de ventilator.
doe je wappie dans
Lees net dat er maar 2500 mensen in het ziekenhuis liggen ivm corona. Op ruim 17 miljoen mensen is dat een verwaarloosbaar percentage. Je zou kunnen zeggen dat we het virus goed onder controle hebben. Maar blijkbaar is er reden voor paniek bij Rutte en veel landgenoten. Nog een cijfer waar ik maar geen urgentie voel. Ruim 1 miljoen mensen die in de zorg werken krijgen een bonus ivm bijzondere prestaties corona. Huh 1 miljoen mensen moeten extra geld omdat 2500 mensen in het ziekenhuis liggen? Om nu horeca, kappers en 17 miljoen mensen levensvreugde te onthouden en ook nog eens allerlei belangrijke rechten en vrijheden opzij te schuiven vind ik in geen verhouding staan tot het gevaar en de gevolgen daarvan. Afijn, u moet vanaf volgende week met uw 2G voor 5 uur het restaurant uit zijn en niet meer op de kappersschool zitten.
Mijn gsm heeft 4G en 5G en heeft nog nergens op gereageerd ivm "gecorrigeerde "cijfers.
U begrijpt het nog steeds niet na 2 jaar uitleggen. En u wilt het ook niet begrijpen denk ik. Het gaat niet zozeer om de 2500 mensen in het ziekenhuis met Corona. Het gaat om de druk op de zorg en druk op de IC waar u met een beetje pech komt te liggen als u ziek wordt, een behandeling nodig hebt of een ongeluk krijgt. Of wenst u bij de deur geweigerd te worden voor zorg omdat er nog steeds een virus rondwaart waar geen goed beleid tegen opgewassen is.
2500 mensen op 17 miljoen is niet veel. Maar inmiddels hebben we 30.000 doden (sinds het begin van de crisis) door Corona. Dat is alweer ietsje meer. In neergestorte vliegtuigen zijn dat er ongeveer 100. Als er elke drie dagen een vol vliegtuig neerstort in ons land, vol met Nederlanders, hebben we dan een probleem of hebben we dan geen probleem? Hoe zie jij dat?
Laat ook maar, man man man, "levensvreugde"
half miljoen mensen die wachten op uitgestelde zorg omdat 2500 man alle zorg wekenlang bezet houdt is "best vervelend". En niet op te lossen door even de zorg op te schalen. Het is geen vakkenvullen of zo. Nog los van de alom geprezen marktwerking waardoor uw zorgpremie stijgt naar 500 euro. Want die aanwas moet wel betaald worden door demense.
Wat Beste_Landgenoten zegt, en daarnaast: hoe vind je zelf dat het gaat in de zorg? Hebben we de druk daar onder controle? Jij hebt vast geen naasten die op een urgente behandeling zitten te wachten.
Die 2500 zijn niet dezelfden die er de hele tijd liggen.... Het zijn telkens nieuwe. Het heeft dus neit zo veel zin om 17M door de 2500 van vandaag te delen. Met nog een rits kanttekeningen. Dat covid-patienten relatief lang blijven liggen vergeleken met andere patienten. Etc. Etc.
@Dr.Utker | 26-11-21 | 09:21: In New York hebben ze sinds het begin van de pandemie 30% meer IC bedden, het kan dus wel. Wij hebben nog geen extra personeelslid geworven, geen reet hebben wij er aan gedaan. Dat het betaald moet worden is ook geen probleem, alleen aan steun hebben wel een miljard of 90 uitgegeven. Had een gedeelte in de zorg gestoken en je had minder steun nodig. Allemaal geen moeilijk sommetje.
@Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 09:00: Gemiddelde leeftijd van overlijden is 82+ bij een levensverwachting van 82 in NL. Oude mensen gaan dood ja, is het niet aan Corona dan aan wat anders.
@Hunter S. Thompson | 26-11-21 | 11:01: Tja, bij een aantal reacties zie je dat zij een ontwikkeling zoals bij corona als iets heel dramatisch zien. Anderen, waaronder ik, vinden het een in het licht van de geschiedenis en de echte grote rampen die ons te wachten staan een zorgelijke ontwikkeling. Maar niet een periode waarin er reden is voor paniek. De dood heeft het wat drukker, maar die heeft tijden gehad dat hij het echt druk had. Ach, niet iedereen heeft ballen van titanium.
En die 500-1000 man die elke week in polonaise oms land binnenkomen, hoe zit dat daar eugenlijk mee? Worden die allemaal getest?
Alles ies schoeld van boitenlanders.
Israel en het VK ondernemen direct actie en weren iedereen uit die regio.
Maar wij hebben Hugo.
Via Canada is deze variant al in Nederland.
De delta variant heeft maar twee mutaties. Deze heeft er 10. Bedankt Gordon.
Oke, beschermen prik 1, 2 en 3 voor deze variant, of moet iedereen hierdoor aan prik 4?
Geen idee. Ik sta op nul en blijf op nul.
Deze therapie schijnt te helpen:
app.acuityscheduling.com/schedule.php...
@SinisterNL | 26-11-21 | 07:29: uw iq?
Wat denk je zelf? Aangezien schijnbaar de enige weg een prik is - en als deze dan toch niet zo goed en zo lang functionieerd als gehoopt hoewel wel verwacht, gezien het type virus - heb je gewoon nog een prik nodig, en nog één en nog één voor de volgende variant.
tessaschlesinger.medium.com/?p=be362a...
Afrika geeft en neemt. De wereld is ooit bevolkt door Afrika en wordt nu wellicht weer ontvolkt.
anti fax
De B.1.1.529 variant zal zeer waarschijnlijk door de WHO als de Omega variant genoemd worden.
Hier nog wat gratis info over de evolutie van Corona tijdens behandelingen,
www.nature.com/articles/s41586-021-03...
Ik ben nu in Zuid-Afrika. Merk niets van corona, want het is hier bijna zomer. Hoop wel dat mijn vlucht niet geannuleerd wordt...
Is er daar al sprake van vaccinatiedwang?
Ik begrijp die antivaxxers niet helemaal.
Ze zijn als de dood voor 0,3 ml. vaccin (paar druppels),
maar laten zich wel helemaal vol tattoos prikken met inkt waar zware metalen in zit.
Je moet het meer zien als een geloof. Alles past daarin: de overheid is erop uit om je te onderwerpen in een politiestaat, de farmaceutische industrie verzint ziekten om geld aan je te verdienen, wetenschappers praten regeringen naar de mond of ze worden betaald door de farmaceutische industrie en zijn dus niet te vertrouwen. Vaccins zijn levensbedreigend, ziek worden is ook een soort genezing als je het overleeft en kwakzalvers hebben het beste met je voor.
@Mazzelstof | 26-11-21 | 06:16:
Moeten we vanaf nu dan Antivaxxers moppen gaan tappen i.p.v. Belgenmoppen?
Want dan weet ik er nog wel eentje; 'Er stappen twee antivaxxers een cafe binnen .....'
@Godderwrake | 26-11-21 | 06:35: Lijkt me niet. Dat gaat al gauw onderdeel van de samenzwering worden.
@Mazzelstof | 26-11-21 | 06:16: Of zie het gewoon als mensen die voor een waslijst aan redenen niet willen of kunnen prikken zonder iedereen over één kam te scheren.
Misschien omdat er in die inkt geen mRNA zit? Ik weet niet hoor, ik zeg ook maar wat want ik ben wappieeeeee.
Je begrijpt wel meer niet, zo te zien. Zoek eerst maar eens uit hoeveel procent van de (nog)niet-gevaccineerden getatoeëerd is.
Want álle ‘anti-vaxxers’ hebben tatoeages?
Het gaat ze helemaal niet om het vaccin, het gaat om de macht eindelijk iets te kunnen beheersen. Precies als de kleuter die geen hapje wil nemen
@priwax | 26-11-21 | 07:59:
aha, we hebben een psycholoog in ons midden. Ligt de hoofdoorzaak niet bij hun moeders?
@priwax | 26-11-21 | 07:59: U bedoeld de regering neem ik aan?
@Godderwrake | 26-11-21 | 06:35:
Die grap begint al niet goed " Er stappen twee-antivaxxers het cafe binnen..."
@priwax | 26-11-21 | 07:59: Allemaal narcisten, daar moeten ze eens een medicijn voor vinden.
Waarom denk je dat antivaxxers bang zijn voor het vaccin? Misschien vinden ze het gewoon niet nodig omdat je ja als gezonde 60 minner weinig zorgen hoeft te maken over corona en zijn ze van mening dat natuurlijke immuniteit beter werkt. Prima puntjes.
@Rang | 26-11-21 | 05:56: www.ahajournals.org/doi/10.1161/circ....
en.wikipedia.org/wiki/Steven_Gundry
@Rang | 26-11-21 | 05:56: Je weet dat het blad waarin dat gepubliceerd heeft zelf al zijn bedenkingen heeft? Er staat nauwelijks data in het artikel, enkel uitslagen, geen methode, geen supplementaire informatie.
Het lijkt wel gelogen!
Zie hier de uitgesproken "expression of concern". Het is wachten op de terugtrekking.
www.ahajournals.org/doi/pdf/10.1161/C...
Dan moeten die vetblobben de niet gevaccineerden wel bij kunnen houden.
In wenn Werd tijdens demonstrative gewaarschuwd voor helikopters die vaccin sproeien en mensen die in putten verstopt zitten om in de kuiten te prikken.
@bergsbeklimmer | 26-11-21 | 08:24: wenen
Dat covid is toch eigenlijk wel een geniaal virus ... Ontstaan van uit een dierenmarkt of toch uit het lab? Al is de oplossing nog zo snel, covid achterhaalt het wel. En the train keeps on rollin' ...
Toch de dierenamarkt?
www.science.org/doi/10.1126/science.a...
De gezagvoerder van het luchtschip KL 592 uit Johannesburg, verwachtte aankomsttijd 26 november 2021, 10 uur 27 bij gate F8 (Foxtrot, ik ben ontredderd) wil laten weten de gele Quebec quarantaine vlag te voeren.
"Schiphol Ground, KL 592 with Quebec on board, requests Hotel, Uniform, Golf, Oscar at Foxtrot 8 for showing Romeo... out." Betekenis QR seinvlag codes, Quebec: "besmettelijke ziekte". Romeo, "uw bericht is ontvangen".
Shit ..... alweer geen safari met leeuwen/olifanten/baboons/ lekkere wijven en emmers gintonics...
Er komen nog vele varianten aan. De meeste zullen gewoon gevoelig zijn voor de vaccins maar misschien wat minder. En we kunnen dankzij de mRNA techniek heel snel een nieuw vaccin maken. Gevaccineerde mensen hoeven zich dus geen zorgen te maken. Antivaxxers daarentegen krijgen een virulentere variant rauw op het dak. Dus als u rookt en/of u heeft wat overgewicht zou ik toch vaccinatie overwegen. Of zoals ik ergens las: modderbaden nemen. Helpt niet tegen de nieuwe corona maar dan wen je vast aan de grond.
Och je moet toch ergens aan dood gaan.
Heel leuk verzonnen maar in dit geval zit je er faliekant naast. Deze mutatie betreft een variatie van het spike protein, waardoor vaccinatie nul bescherming biedt terwijl bij natuurlijke immuniteit een persoon ook antistoffen heeft tegen de interne proteïnen. Bekend verhaal, maar omdat een groot gedeelte van de bevolking nu dus gebrekkige immuniteit heeft wordt dat weer als argument gebruikt om de boel op slot te gooien. In Afrika leven ze gezellig verder.
@StarFox | 26-11-21 | 04:16: Nou ja, behalve dan die Afrikanen die er dood aan gaan.
@StarFox | 26-11-21 | 04:16:
"Deze mutatie betreft een variatie van het spike protein, waardoor vaccinatie nul bescherming biedt"
Laat maar eens zien waar dat feit vandaan komt. Ik heb nog niets daarover gezien.
@StarFox | 26-11-21 | 04:16: Als er veel veranderd in het spike eiwit dan is de kans groot dat de variant minder infectueus is en uitdooft. En nogmaals, de vaccins kunnen snel worden aangepast mocht dat nodig zijn. Omdat het virus rond gaat hebben veel gevaccineerde mensen een combinatie van vaccin- en natuurlijke immuniteit. Dat laatste met een veel kleinere kans om heel ziek te worden. Kortom, alle seinen wijzen nog steeds richting vaccinatie als beste remedie tegen Covid. De nieuwe medicijnen gaan ook helpen.
@dartfrogger | 26-11-21 | 08:33: Bent u het Pfizer?
Al het goeie komt uit Afrika.... toch? Al linksmeisjes op touw om te baggetaliseren en negerts met Jota te knuffelen? Zijn er al mensen gecancelled omdat zij iets van negerts met Jota vinden???
Van mij mag al het "goede" in Afrika blijven, vooral in noord-afrika.
Nou, spuiten maar, vaccinisten ! Mijn prikje krijgen jullie ook.
Jep, succes ermee inderdaad. Vaccins zijn super, maar niet nu, niet voor dit. Maar blijf het proberen. Zoals de politicus altijd zegt dat méér EU de oplossing is voor het falen van de EU, zal de politicus ook zeggen dat méér vaccins de oplossing zijn voor het falen van de vaccins.
Leeghoofd.
Bij intensive veehouderij moet je vooral al die massa stallen met elkaar in contact laten komen (vooral als er besmettelijke zieketen heersen)... Wij zitten in het stadium van intensieve menshouderij.. misschien toch eens tijd om dat globalistische human traffic wat te reduceren...
Zodra Jaap van Dissel zegt dat het hier niet zal komen, weet je dat ie bij Luik is.
www.independent.co.uk/news/uk/home-ne...
And now ... something completely different. Er wordt nu al geopperd dat deze Botswana variant in het geheel niet lijkt op wat er al bestaat.
GB heeft het vliegverkeer al stilgelegd uit Zuid-Afrika en 4 andere landen.
En Rutte c.s.??
@Pietie | 25-11-21 | 23:39: Waarschijnlijk weken later, zodat het europa al binnen kan komen via ons landje
Die komen met de boot of te voet.....
En waar zijn de epsilon, zèta, èta, thèta varianten ?
Epsilon - VS, 06-2020; Zèta - Brazilie, 03-2021; Èta - Nigeria - 12-2020; Thèta - Filipijnen 03-2021
Deze variant heb ik ook al gehad. Ik leef dan ook allang niet meer, ben allang zo morsdood als Koos Alberts, maar zolang de technische dienst der hemelen de wifi hier nog een beetje in stand houdt, reaguur ik nog wel. Puur om jullie te fucken met jullie bamihoest. (en het wanbeleid van peppi en kokki natuurlijk) Hier is het café altijd open en het bier gratis. Geen QR codes want onze Leider heeft de zaak wel prima onder controle. Ik ga de kroeg in straks, met allemaal maagden die door mohammedanen zijn gebracht, maar waar ze zelf niks meer mee kunnen omdat ze allemaal homo gemaakt zijn. Was een geintje van de baas hiero. Nou met de Jota variant van de moordcorona zie ik jullie binnenkort wel.
Reaguren vanuit het hiernamaals… Baas!
En hoe is het met Pim? Rookt Theo nog? Jimmi, Elvis en Amy, nog steeds aan de housewine?
Stevig nieuw virus uit Zuid-Afrika? Is dit inclusief of juist niet?
Jota is die antwoord
Goed van je hoor. Dat je geen moer geeft om de mogelijke besmetting van anderen. Jij zou f eens dat stukje op Sargasso moeten lezen. Tot het einde graag.
@PeterMills | 25-11-21 | 22:46:
Eens, gezonde mensen kunnen een ander niet besmetten en het thuis prima rooien met een long covid.
Jij bent echt superstoer. Altijd al geweest toch? Eerst op de mavo, daarna op de figuurzaagopleiding. Jij bent de man Peter!
Krijg je deze variant ook als je vaak naar zwartekutjes..nl kijkt?
goed idee, kende ik nog niet
Misschien weet Peter Klashorst dat wel.
De KL592. Als je safari ten einde is. Staat ie er.
Geniaal!
Op het zuidelijk halfrond is het nu hoogzomer, dus met deze nieuwe zomer variant hebben we dus eindelijk een variant waarmee ze het hele jaar door lockdowns kunnen organiseren, briljant!
Ja het is echt een seizoensvirus hè? Die koude winter in Zuid Afrika ook..
Ik Kaap de Goede Hoop.
Slecht nieuws voor demissionair minister Hugo de Jonge.
Opportunistische redenen voorkomen de vorming van een nieuw kabinet.
Arme Hugo.
Van de Zuid-Afrikaanse variant krijg je een permanente stijve.
Heb ik gehoord van een ongevaccineerde wappie die zich Dirk noemt en ziekenhuispersoneel lastig valt.
Ik ga maar eens pleepapier inslaan.
Ik laat mijn booster wel even schieten totdat ze een middel tegen deze variant hebben.
En waar laat jij hem schieten?
Welkom
www.youtube.com/watch?v=axlQB37WXxI
Tering! Ik neem vijf boosters! Ongezien de tyfus voor dat virus
Ik heb een valse QR gekocht bij een hoestende vent in regenjas waarmee ik elke keer bij een ander centrum boosters kan blijven nemen.
pas bij de Omega variant worden we allemaal zombies. Daar is ook een mooie documentaire over gemaakt met Charlton Heston in de hoofdrol van zombiebestrijder. Later nog een slap aftreksel met de Prince of Bel Air
We hebben dus nog even
Gelukkig wel 22 minuutjes vertraging. Past dat ook bij het virus? Of is dat een andere variant?
Surinaamse variant.
Surinaamse variant heeft meestal 24 uur vertraging, minimaal....
@peterdh | 25-11-21 | 22:14:
En zelfs daarna werkt het nauwelijks in.
De tyfus met je betaalmuurtje voor Maarten Keulemans...
webcache.googleusercontent.com/search...
Binnenkort dus dalende huizenprijzen? Nou wordt het echt menens.
En zo elke keer een nieuwe variant. U moet werken, slapen, werken, slapen en niks meer!
Je vergeet het belangrijkste. Betalen!
Het kaf van het koren scheiden kan beginnen. Nature can't be fooled. Genoeg plaats weer op de IC’s. Eindelijk de ellende opgelost!
Voor deze nieuwe variant schijnen ze vrij eenvoudig het vaccin aan te kunnen passen. Het enige probleem is dat het tijd kost om genoeg te produceren. Ze denken er al over om het nieuwe vaccin te combineren met het huidige, zodat het meteen al met de boosterprik meekan. Dit alles van horen zeggen c.q. lezen.
Er was een tijd dat ik bij al die alarmberichten over varianten dacht: "oh jee, nou gaan we er allemaal aan."
Dat bleek uiteindelijk dan toch niet zo te zijn, al is die Indiase variant wel verdomd lastig gebleken.
Dus nu bij B100.1.5.7 of zoiets haal ik ook mijn schouders op, met een héél klein beetje het gevoel van..."maar stel dat". Maar dan ook echt maar een héél klein beetje.
Maar toch, stel dat het wel een veel gevaarlijkere variant is?
Het leven is een feest. En als je dood gaat ben je er geweest.
Fool me once...
Zal wel van een of andere bushmeat market komen.
Het kabinet broedt op een lockdown in de avonduren door niet-essentiële gelegenheden als winkels, kappers, theaters en cafés te sluiten tussen vijf uur ‘s avonds en vijf uur ‘s ochtends. Scholen zouden dan kunnen openblijven. Maar minister aarzelen of het genoeg is. Vrijdag valt het besluit.
bron: parool
Fijn dat u alles voor ons overschijft. Goed zo!
@dathoujetoch | 25-11-21 | 21:38: Met twee spelfouten, dus toch een onvoldoende.
Micheal Jackson had een zuurstoftank. Ik heb er ook een besteld om mezelf te beschermen.
Een nachtje in de autoklaag was me te heet.
Ik heb een autoslaaf besteld - om mij koelte toe te wapperen.
@bisbisbis | 25-11-21 | 21:41: er schijnen ook elektrische auto slaven te zijn. Die wapperen op zonne-energie. Hoef je over 50 jaar ook geen sorry te zeggen.
Je bestelt een zuurstoftank. Zonde. Michael is deaud. Bestel lachgas.
Minder heet.
Daar begint het gelazer al,
Een vliegtuig van KLM is na het opstijgen in Johannesburg in Zuid-Afrika in de nacht van zondag op maandag een luik van het landingsgestel verloren, bevestigt KLM na berichtgeving door NH Nieuws en The Aviation Herald. Het vliegtuig kon veilig doorvliegen naar Schiphol.
Diamant?
Goud?
Ivoor
Prinsen die geld willen boeken?
Kobalt!
Kobalt?
@Betamax | 25-11-21 | 21:37: Sorry, trage laptop!
@2tribes | 25-11-21 | 21:38: Virusje?
Tilapia
Afrikaantjes.
PGMs
Alpha Blondy?
Spul voor in LiPo's !
Niets
Zo'n HIV patiënt waarin deze variant zich ontwikkeld heeft is op zichzelf al een Chinese wet market voor het Corona virus. Lekker ongebreideld nieuwe pootjes blijven muteren omdat het gemankeerde immuunsysteem het allemaal maar toelaat..
In Zuid Afrika heb je ruim 8 miljoen van deze virus fabriekjes rondlopen. Allemaal HIV, allemaal potentiële wandelende Wuhan labjes.
Het lijkt bijna op biologische oorlogsvoering.
Gelukkig is HIV niet gevaarlijk voor blanke hetero’s.
@Sinterbikske | 25-11-21 | 21:57: Ik ben wel blank maar homo. Moet ik me nu zorgen maken?
*afspraak maken voor boostershot doet*
@staat het bier koud? | 25-11-21 | 22:06:
Nee je krijgt deze variant gratis voor niks zodra reizigers uit Zuid Afrika bij ons aankomen. Hoef je zelf niks voor te doen!
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 22:08: Nou u stelt me gerust. Bedankt!
Lekker dan. Net nu ik volgende week naar Kaapstad zou gaan. Anyway, vanmiddag m’n boosterprik gekregen. Wie houdt me tegen. Hugo?
Blijf je daar dan nog even een paar maandjes?
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 21:33: Nope, 2 weken. Genoeg om een volgende variant te kweken. Kappa?
Nee max beta
Blijf maar lang, lang weg. Daar is geen Hugeau.
Hoe komt u aan die booster? Of bent u bedlegerige demente 90 plussen? Maar om dan nog naar Kaapstad te gaan?
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 21:39: VHS was niet het beste systeem, maar porno verkoopt nu eenmaal.
Heb je je malaria tabletjes mee? Fijne vakantie VHS!
Wie heeft in Nederland zijn/haar huisdier getest op Corona?
Hugo houdt je zeker niet tegen. Dat is het probleem met deze exorbitante vakanties, mogelijk gemaakt door uw lokale belastingkantoor.
Suc7
Waka Waka (This Time for Africa)
Heb ik altijd een lekker wijf gevonden.
Ik wacht op de "30 Lijkwagens per minuut "variant voordat ik me laat vaccineren !
"Voor u is helaas geen plek meer in het ziekenhuis volgende week".
Dat lijkt mij redelijk, als u niet gevaccineerd bent en toch Corona hulp behoeft.
Dat is toch normaal als er 30 lijkwagens u voorbij rijden?
Het nieuwe normaal. Laten we het daar eens over hebben.
Ach, heb je in ieder geval een lekker doorloopsnelheid op de IC zullen we maar zeggen.
@Huftert | 25-11-21 | 21:48: Alle IC opnamen (Totaal p jaar):
2013: 82.161
2014: 86.964
2015: 85.824
2016: 85.754
2017: 80.687
2018: 77.189
2019: 73.979
2020: 68.936
IC's zijn gehalveerd , terwijl het aantal patienten amper een kwart minder is ??
@Torquemada | 25-11-21 | 21:59:
Vroeger lagen ze daar gemiddeld een week maar door verbeterde operatie technieken één dag.
@Torquemada | 25-11-21 | 21:59:
Ok 1 woord. Gehalveerd?
In jouw beperkte en zonder bron gepubliceerde tekst?
Het laagste getal met uw hoogste getal samen, zijn geen halvering.
Stigmatiserend noemen we dat.
@Torquemada | 25-11-21 | 21:59: Met dank aan de Firma Flutte en co is de zorg uitgehold. Al ruim 12 jaar tot uw dienst. Wat een gaaf land!
@Wisselend_2014 | 25-11-21 | 22:56: Volgens bovenstaande tekst zijn de IC's zijn gehalveerd, niet het totaal aantal opnamen per jaar, zoals u suggereert. Is dat ook stigmatiserend?
Het aantal nieuwe varianten is oneindig. Mister Covid is here to stay. Het menselijk organisme spartelt nog een tijdje tegen maar is uiteindelijk gedoemd te verdwijnen. Zoals alles.
Nou nee hoor, niet door dit virus. Maar onze bevolkingsgroei krijgt een nauwelijks zichtbaar deukje.
Het menselijk organisme heeft ook de pokken, builenpest, tyfus, cholera, malaria, etc etc overleefd. Covid is een schoothondje.
Waarom niet de Botha variant?
Gelukkig zijn we nog niet bij de Zuma variant
Zij bedoelen joda
Ik kan u verzekeren: dat is het nog steeds.
-
En glyfosaatproducten worden nog op heel veel plekken op de wereld -óók binnen de EU - gewoon verkocht bij de bouwmarkt.
Nou geen tijd verspillen. Het genoom sequencen en een nieuw vaccin ontwikkelen. Duurde een paar maanden voor alfa, dus nu moet het vlugger kunnen. Uitrol ergens in maart, april? Kom op WHO, doe eens waarvoor jullie betaald worden.
Er is een lab in China waar ze aan oplossingen voor toekomstige virussen werken, ergens in Wuhan meen ik.
Of je bouwt een virus dat heel erg besmettelijk is, maar je maakt het heel onschuldig. En dat verspreid je dan. Ook een oplossing, maar dan moet je geen foutjes maken.
Het apartheidsvirus des doods.
Slegs vir blankes?
Ter lering ende vermaeck:
-
www.gelderlander.nl/binnenland/dit-do...
That did not age well.....
Jota is liefde.
Een spaanse dans toch ? Met castagnetten.
@LD69 | 25-11-21 | 21:27: Dans met mij de Jota!
@Duwbak_Linda | 25-11-21 | 21:28: Ik dans met jou de Jota-dans !
@Duwbak_Linda | 25-11-21 | 21:28: Als voorschot op het stamcafé:
watch?v=bAiUYG-aWfM
@LD69 | 25-11-21 | 21:47:
Haha, het bestaat gewoon! www.youtube.com/watch?v=bAiUYG-aWfM
Het demissionaire kabinet praat morgen verder over de te nemen coronamaatregelen. Premier Mark Rutte zou samen met minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) in het kabinet de grootste voorstander zijn van zware maatregelen tegen corona. Dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws.
Rutte en De Jonge zouden hard willen ingrijpen zeggen ingewijden. Zij vertellen dat vooral Rutte wel in paniek lijkt door het steeds maar stijgende aantal coronagevallen. Ook vandaag worden er weer ruim 22.000 besmettingen gemeld.
"Rutte zit echt in de gordijnen en wil eigenlijk het liefst alles dichtgooien", zegt een betrokkene. Een ander bevestigt dat beeld. Op de vraag of Rutte een beetje pietje-paniek is wordt bevestigend geantwoord. "Maar hij is ook alles aan het doen: de formatie en corona. En hij wil per se niet nog een keer te weinig doen, niet nog een keer op een persconferentie moeten zeggen: we hebben het verkeerd gezien en te weinig gedaan. Zijn politieke stijl is sowieso: RAMBAM."
Grootroerganger draait aan veel knoppen, zet wat schakelaars om en wacht dan een paar weken op het resultaat.
Oej, besmettingen schieten het dak in, gauw weer wat anders verzinnen. Zo jojoën we verder.
Fijn, overschrijven van uitgekauwd nieuws, leuke hobby hoor.
So daardie Suid-Afrikaanse variant land op die aand van Swart Vrydag, hoe poëties..
Mooi.
Koning komment
Ik heb hier nu al verschillende reaguurders weggejorist zien worden die het over angst creëren hebben:
GeenStijl is hier maar een beetje lol aan het trappen. Geen serieuze wetenschapper zegt dat we er allemaal aan gaan.
Met dat angst geroep vraag ik mij altijd af of dat lekker ligt, die deken van verontwaardigde gevoelens wat de media/machtshebbers nu weer allemaal doen om het onschuldige volk te knevelen. Voor sommige een goed excuus om af te zien van eigen verantwoordelijkheid.
En dan sterF heten..
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 21:18:
Jazeker
X
Geen idee wie die wetenschapper is, zover ik weer zijn we allemaal sterfelijk...
@spamzuiger | 25-11-21 | 21:21: weer = weet
Hier is het een lolletje idd, galgenhumor. Daarom kom ik hier. Maar niet iedereen zit zo in elkaar. Kijk je bv op de Joop dan wemelt het daar van kolenscheppers op de panieklocomotief. De ene nog erger dan de ander.
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 21:18:
Mijn nick heeft ook een connotatie met de dood: Lethal Dose 69-percent.
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 21:18:
Moest er om lachen, toch heeft Sterf een punt: angst is een slechte raadgever.
Jezus wat ben je serieus..
Klopt. Hoofd koel houden en een nieuwer vaccin ontwikkelen dat deze pootjes ook maakt.
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 21:25: Zulke mooie poten als een bacteriofaag zal het Coronavirus nooit gaan krijgen.
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 21:25: Naar aanleiding van een eerder topic, mag ik dan voorstellen dat ontwerpers van designerdrugs voortaan vaccins gaan maken? Win-win.
Ik kan niet zien wat ze schreven, maar jij weet dat bangmakerij de reden is. Ik kan zo snel niet lezen.
@Trasnochador | 25-11-21 | 21:28:
Die zijn cool. Net zo'n maanlandingsgestel.
@Sinterbikske | 25-11-21 | 21:31: pilletjes zijn in de regel medicijn, geen vaccin.
Een atoombom gooien op elke plek waar deze nieuwe variant opduikt.
Verder alles goed?
@Trasnochador | 25-11-21 | 21:20: tja altijd beter effect dan de hamer van Rutte...
@Swaffelkaffert | 25-11-21 | 21:27: Daar heeft u een punt. Wellicht de middenweg dan.....
En dan een dag eerder.
@Trasnochador | 25-11-21 | 21:20: hersen covid ipv long covid?
Wat toevallig, net nu er een persconferentie aan zat te komen.
Waar zullen ze het toch over gaan hebben?
De booster is nog steeds gemaakt voor de originele versie, heeft niet zoveel met varianten te maken.
Voor de braziliaanse variant moet je toch eerst flink aan het waxen?
Be afraid: twitter.com/chrischirp/status/1463885...
Wanneer gaat China de rest van de wereld eindelijk eens schadeloos stellen wegens dit muterende vermeende lab-virus Covid eigenlijk?
Gewoon een muur om dat land, build that wall back better!
Eerst maar een tribunaal, dan zien we wel wie schuldig is. Ik weet het nog niet.
@Mr_Natural | 25-11-21 | 21:16:
Een deel van die muur staat er al ;P
@dathoujetoch | 25-11-21 | 21:16:
Tribunaal met meerderheid in populatie?
Iedereen een gratis iPhone
@Mr_Natural | 25-11-21 | 21:16: Ik moest lachen
We krijgen allemaal een elektrische auto!
Even goed lezen mensen
A new variant of the coronavirus with a "constellation" of mutations has been identified in Botswana.
Designated as B.1.1.529, scientists are still unclear whether existing antibodies would react well to the variant - which has 32 spike protein mutations.
Tom Peacock, a virologist at Imperial College London, branded the mutations "really awful".
Spike proteins are what viruses use to get into human cells, and some of the vaccines work by training the body to recognise the spikes and neutralise them.
Mutations on the spike can therefore potentially prove problematic for mRNA doses, like Pfizer and Moderna.
However, with only a handful of recorded cases - three in Botswana, six in South Africa and one in Hong Kong from someone who travelled from South Africa - scientists are hopeful that COVID cases caused by the new virus specimen will not be widespread.
bron: Skynews
Conclusie: het is nog onduidelijk of de huidige vaccins werken (misschien wel of misschien niet) tegen deze variant. En er zijn nog maar een paar gevallen bekend en nog ver weg van ons kleine landje. Op dit moment dus nog veel onduidelijkheden.
Wij hebben Hugo dus geen zorgen.
Bij het carnaval begon het ook klein, dus Schipholvluchten maar binnen laten weer?
"En er zijn nog maar een paar gevallen bekend en nog ver weg van ons kleine landje."
Ik weet nog goed dat Van Dissel ook ooit zoiets zei.....
Dus als niet alle Afrikanen dood neer vallen, is er weinig aan de hand.
Tot vorig jaar maart was het ook elders, en toen...
@Flapoor | 25-11-21 | 21:13: Ebola was ook ver weg en bereikte ons land ook niet. Dus deze variant zou ook zo maar eens ons land niet kunnen bereiken. Dus eerst maar eens zien ipv in paniek te raken.
www.gelderlander.nl/binnenland/dit-do...
Maw mRNA vaccines leggen het af, waar zijn de oldskool vaccinaties met een afgezwakte vorm van een virus. Al is het maar om erbij te hebben, man man, wat een drama.
@mark' | 25-11-21 | 21:53: Yep. Zou in september, nu december..
Hugo zal wel een lading IC bedden die kant op sturen. Wij hebben toch geen handjes.
En de lonen betalen misschien?
Tijd voor 0 G. Het ultieme doel is als er geen G meer is. " ". Tjakka.
Arm Ter Apel, dat krijgt vast de primeur.
Kwam na Delta niet Epsilon?
Alleen bij Lancia maar dat is de Ypsilon.
Morituri te salutant?
't Zal mijn tijd wel duren, gelukkig een grote tuin, dijk van een hek, of beide, er om heen en ik ben klaar, GKJP land.
Helaas er zit niks anders op dan alle dieren preventief te ruimen.
Dank voor deze mooie invalshoek!
XOXO
Als een virus zoveel mutaties maakt, dan is het bezig met uitsterven.
Een soort wanhoopspoging van het virus om te overleven.
Waar haal je dit nu weer vandaan, haha...
Een positief geluid.
Nog één heldere opflakkering vlak voor de allerlaatste reutel.
oh bedoelen ze dat met Black Friday?
Ik zie het wel, geen zin om mij er verder druk om te make .
En nog maar een flinke schep angst erbovenop. Voor wat gezond tegenwicht: artsencollectief.nl/
Een open en eerlijke, feitelijke maar toch genuanceerde discussie, stel je voor zeg! Bedankt voor het delen Mickey.
Ohja die '''artsen''' die laatst de kwakzalverijprijs hebben gewonnen.
Edit - zie hierboven...
Is district 9 nog intact?
District 10 zou eraan komen... Mja. Corona en dingen.
Great movie!
Gaan Peppi en Kokki dit gebruiken in hun persconferentie?
Geen idee of ze hierover durven te beginnen. Ze sluiten van alles in Nederland, maar geen vluchten naar Schiphol nog vrees ik. Nee, vermoed dat het niet wordt benoemd.
Ik las op RTL nieuws dat Markie langzaam hysterisch aan het worden is ensamen met die andere clown de grootste voorstanders zijn van de zwaarat mogelijke maatregelen. Tijd dat die troep in Den Haag eens opgeruimd gaat worden.
Wordt overgebracht door de Vliegende Banaanvogel: nl.dreamstime.com/vliegende-banaanvog...
Code zwart, door Afrika.
Zeg, praat niet zo exotisitsisch !
Nepnieuws komt ook in het nieuws. Dus het moet wel waar zijn.
No shit sherlock...
Nederlanders vertrouwen op Hugo en Mark, bekwame crisismanagers waarop we kunnen bouwen.
De lamme en de blinde.
Je kan beter op God vertrouwen.
Bij sommigen heeft het vaccin zielige bijwerkingen, hoor ik wel eens.
Vertrouw op God en Allah, maar bind wel je kameel vast.
@dathoujetoch | 25-11-21 | 21:00: Dan heeft u geluk want ik heb via braille gevoeld dat je er ook doof van kunt worden.
Op die 2 kun je prima bouwen hoor, in sommige landen doen ze dat ook, iets met Italiaanse godvader, beton etc. Gewoon omdat ze het kunnen.
Colonialism strikes back
De jota variant is al lang in Nederland. Daarom stegen de besmettings ineens zo hard. Daarom kregen de basisschool kindekes plots wel massaal corona en daarvoor nauwelijks.
Kregen ze altijd wel, maar voor de zomer mocht je kinderen niet testen.
@Snap_het_ook_niet | 25-11-21 | 21:10:
Gelul.
Hugo gaat dit allemaal in goede banen leiden.
Uw schoorsteen is al lang niet geveegd.
In bananen leiden?
Ik denk dat Nederlanders zich er geen jota van gaan aantrekken.
het kan me eigenlijk geen Jota meer schelen. Ben een beetje Coronamoe aan het worden. Het enige lichtpuntje in deze tijd is het thuiswerken. Maar ja, als ( zie topic 19.00 uur) we straks allemaal van die Black-outs (stroomuitval) gaan krijgen, dan zal dat thuiswerken ook wel geen nut hebben.
Gelukkig een klein halfuurtje vertraging!
Goed excuus om die grenzen dicht te gooien. Maar zo erg zal deze wel weer niet zijn... helaas.
Mogen wij als reaguurders ook artikelen wegjorissen?
Jazeker. Dan ga je boven in de adresbalk en dan typ je wee wee wee punt jee oo oo pee punt en el in en dan zie je geen enkel GeenStijl artikel meer.
We zitten op deze manier nog tot godverdomme 2030 in half-bakken lockdowns. Diepe zucht.
Ja, Hugeau kan er wat van.
Ooit bedacht in het westen, gekopieerd en op onethische wijze door ontwikkeld in China. losgelaten op de wereld. Maar je kan het altijd over laten aan Afrika om een bestaand gevaarlijk ding om te smurfen naar echte bloedleipe shit.
Bij deze variant veranderen je extremiteiten vrij snel in biltong.
Allemaal snel van pfizer af en aan de AstraZeneca wie weet help het tegen killer B.1.1.529 en anders voodoo of zo.
www.welingelichtekringen.nl/gezond/31...
Engelsen eten veel Chutney. Allen aan de Chutney zou ik zeggen.
Leuk! Met die poppetjes waar je naalden insteekt.
Mooi, eindelijk gaat de helft van de mensheid deaud
Kunnen we er weer wat dan maken, we in de zin van diegenen die overblijven
Dan is van
@pibasso | 25-11-21 | 20:50: Koop een kroontje, oh wacht..
@LD69 | 25-11-21 | 20:52: Tja. Tijdens de eerste Spaanse griep ging 20% van de bevolking dood. In 1 jaar. Daarna was het virus helemaal verdwenen.
Uiteraard, we konden de ouderen van dagen en de mensen met onderliggend lijden niet beschermen.
Mja.
Hoelang zitten wij allemaal nu al niet in deze Pandemie?
Hebben we niets geleerd van het verleden?
Alweer niet?!
Helaas, mensen: media.istockphoto.com/photos/-picture...
Joe.
Joh.
Wollah
Straks komt de kappa variant ook nog.
Leuk he, Grieks alphabet overschrijven. Is het licht nog aan op de slaapzaal?
@dathoujetoch | 25-11-21 | 20:50: We hebben de tablet meegesmokkeld!
Laten we vooral nog een paar weken wachten met het stopzetten van vluchten naar en van Zuid-Afrika.
Als het virus vanuit China ons mooie landje niet zal bereiken dan zal hetzelfde ook wel gelden voor Afrika. Toch?
Precies. Niet te overhaast reageren. In blinde paniek beslissingen maken terwijl de dunne angst-diarree via je broekspijpen je sokken in sijpelt kan over een paar weken altijd nog, wanneer die variant hier is.
De kleine onschuldige winkelier e.d. zijn tent laten sluiten is makkelijk. Schiphol, hub virus point van de wereld, daarentegen....
En zo gaan we lekker door, de bangmakerijmachine komt op stoom! Elke keer op het juiste moment een nieuwe vaiant en voila, u mag weer netjes en nieuw prikje halen. Succes met verder leven.
Als niemand het fijne ervan weet, is het niet zo kies om paniek te gaan zaaien. Beetje niveau grootstekrantvannederland in slechte tijden.
U bent hier voor het eerst?
dat hou je toch...
"Significante reductie in neutralisatie door antilichamen" helemaal jota die nieuwe variant
Lol
Verpakt in een hangmat
küdt chinezen
Voor iets wat uit China komt gaat dit wel verdomd lang mee!
Ik koop nooit Chinese rommel. Ik kan het mij gelukkig veroorloven
ködtballen....
Vergis je niet in de Chinezen.
Sluit de winkels en kroegen nog vroeger. Allemaal tegelijk boodschappen doen.
Alleen samen krijgen we het virus er nooit onder.
Boodschappen over 24 uur uitsmeren geeft minder besmettingen.
Dan ga ik om 4 uur 's morgens.
Samen ook niet! En al helemaal niet onder de incompetente leiding van die 2 clowns.
@HogeNood | 25-11-21 | 20:46:
Dan ga ik 23 uur, kunnen we alvast elkaar ontlopen. Welk genie sluit winkels nu eerder ?
Klinkt als een virus zonder interesse en wilskracht om van de bank te komen.
Billy heeft het destijds voorspeld. En Billy had gelijk.
youtu.be/b-Hgd5gHWbA
Gaaaap … de wetenschap zegt: hoe meer mutaties, des te besmettelijker, maar minder dodelijker … per definitie.
Maar dor hout kan nog steeds omgeblazen worden door een briesje.
Geen grapjes maken over deze variant, je wordt zo weggejorist.
@TonAlias | 25-11-21 | 20:43:
Maakte jij een grapje daar dan?
Er is helemaal niets verzonnen. Ja GeenStijl verzint nu onheil, maar dat is voor de lol...
Oprechte vraag: voelt het als een warme deken om je te wentelen in het slachtofferschap wat al die nare machtshebbers je allemaal wel niet aan doen?
Is het een soort defensiemechanisme om zelf geen verantwoording te hoeven dragen?
Wat SterF zegt. Spot on.
Maak je niet druk. Hooguit gaan er een hoop zoogdieren dood. Met de planeet gaat het prima.
Misschien kunnen we het een of ander vertragen met vaccinaties, dus neem een prikkie.
Alles sal nie goed kom
Alles sal reg kom, als ieder syn plig doe.
Jy weet nooit hoe sterk jy is nie, totdat sterk wees jou enigste opsie is.
"Maar ondernemersverenigingen staan niet te springen om zo'n rouwverlof." Je verwacht het niet.
Zijn we opeens ongezien door de Echo variant heen gekomen?
Dat zou dan epsilon geweest zijn, niet echo.
helemaal waar. Dit was ook niet mijn school. Vandaar.
Aan de telefoon hang je voor het werk, de fonetische Engelse taal aan.
Waarom hebben we een Griekse variant, voor het omschrijven van de versie van dit virus gekozen?
Een uitstervende taal, om een virus-variant te benoemen. Hmmm...
Vorig jaar konden we een land nog uitmaken voor het specifieke virus.
Wanneer is dit bepaald en vooral door wie?
Dus niet meer slegs vir blankes?
Eerst maar is kijken of ze daar uitsterven.
Ik weet het! Niet 1, maar 2 boosterprikken! En dat iedere maand!
Dag en nacht aan het booster infuus.
geen probleem, er zijn geen directe vluchten uit Afrika
Haha! En de wereld is plat zeker?
KL592 uit Johannesburg lees ik hierboven.
Gelukkig is het vliegtuig/virus vertraagd. We hebben nog even.
@Wisselend_2014 | 25-11-21 | 20:35: leg dan gewoon een rechte weg aan. Hoef je niet te vliegen.
@nobodiesunmighty | 25-11-21 | 20:56:
Alleen de Chinezen zijn zo rijk, om dit direct uit te voeren...
Ik reageer op Wijnvlek, die blijkbaar deze site nog niet heeft gezien:
www.flightradar24.com
Ze komen uit Afrika bij bosjes aan. Gewoon op Schiphol. Iedere dag. Eigenlijk zijn dat voor 90% toeristen uit eigen land.
Wie wil er nu vluchten uit Afrika ?
Ik wil nog niet deaud. Ik moet nog een heleboel stukje schrijven voor GeenStijl. Ik heb nog een heel rijtje kordaat bier op te zuipen elke vrijdag en zaterdag. Op andere dagen mag ik van mijn gezin niet zuipen.
Dan zou ik een ander gezin nemen
@laurentius | 25-11-21 | 20:45:
En ander bier.
Wou dat ik een vrouw had die zo goed luisterde als jouw. Pijpen van maandag t/'m donderdag en daarna ik aan de Hertog Jan op vrijdag en zaterdag ter compensatie
@Frans_van_Arkel | 25-11-21 | 20:47: Oja, zondags lekker een rustdag omdat het kan
@Frans_van_Arkel | 25-11-21 | 20:47: Dus jij pijpt de Hertog op de andere dagen?
Het klinkt als compensatie inderdaad.
Mja. Hier in het Noorden zijn we daar niet trots op.
Achtelijke Zuiderlingen.
Misschien kan Merkel een deel van ons booster prikken overschot opsturen naar ZA.
Dit moet je niet negeren!
Ik zie het donker in.
Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat ik zie wat je hier doet..
Stelletje zwartkijkers!
Morgen Black Friday. Jij bent een waarzegger. Sws.
Het ziet straks zwart van de slachtoffers op de IC
Ik neem aan dat we nog een paar maanden de luchtbrug met Afrika openhouden, toch?
Tuurlijk, want willen niet beticht worden van etnisch profileren he
We are all in this together!
Africa heeft nauwelijks last van Corona terwijl wij hun wel vaccines willen brengen. Dat gaan we nu dus zeker doen ook! En veul ook!
@Geen01 | 25-11-21 | 21:01:
Man man man. Je snapt er vrij weinig van.
Denk je dat zij net zoveel kunnen testen als wij?
Denk je dat deze mensen worden opgehaald uit de sloppenwijk, met een ambulance, als zij Covid-19 blijken te hebben?
Gewoon door het betere weer, hebben ze daar minder last van Corona?
Man man man. Ga na de lockdown ff de wereld verkennen.
Word wakker mense, word wakker.
Woke?
@tectonicos | 25-11-21 | 20:40: Neehee, WAKKER. Geen idee waarom maar ik zie iedereen op twitter de hele dag zeggen dat je wakker moet worden, dus ik dacht ik zeg het ook eens.
@osolemio | 25-11-21 | 20:44: Ik word er zo moe van…
@Soyboy | 25-11-21 | 21:04: Slaperig?
@osolemio | 25-11-21 | 20:44:
Zet gewoon je wekker. Dan ben je op tijd voor alles.
Beste topic Brussen tot nu toe.
Nou, gelukkig. Klimaat en covid probleem bijna opgelost. Geen mensen, geen code zwart, geen klimaatverandering. Hup nieuwe covid variant!
Nu wordt het serieus, ik vermoed dat de enige uitweg nog een spuitje zal zijn.
Technisch gezien had ik al 20 keer op de IC moeten liggen en 5 keer dood moeten zijn geweest, toch alvast maar even mijn uitvaart in orde maken.
Ja joh, ik heb gehoord van mijn zus d'r vriendin en daar weer de neef van dat iedereen meteen doodvalt door de Jota variant. Echt de een na de ander.
Euthanasie? Spuiten of slikken, het geheime poedertje.
Er is straks niemand meer om je te cremeren of te begraven.
Covid patienten moet de toegang tot de IC ontzegd worden als ze 1 keer gestorven zijn.
Je eigen uitvaart regelen? Denk je dat de begrafenisondernemers al het spitwerk nog aan kunnen, binnenkort? Massagraven gaan het helemaal worden in 2022.
@Leeuwarder | 25-11-21 | 21:06: haha, zo giftig zijn die vaccuns nou ook weer niet.
Snap er geen jota van, maar ik vermoed dat deze via Calais op weg wil naar GB
Alfa is toch de Britse variant? Nepnieuws dus :p
Alfa is Limburgs, toch?
Alfa is een lekker limburgs biertje
@toos&henk | 25-11-21 | 20:44:
Van eigen bron. En lekker idd.
Jasses, bier, bleh!
@Soyboy | 25-11-21 | 21:14:
Je drinkt liever ketjap ?
@LD69 | 25-11-21 | 21:16: Hahaha, grote leuk
Jaren in een Alfa gereden.
@voorbips | 26-11-21 | 07:31:
Komt wel dichtbij zo he?
Sensatie!
Ja, echt genieten - hier kan geen rampenfilm tegen op.
REAGEER OOK