Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Regenten recenseren relschoppers

Tegen!

We waren het bijna alweer vergeten maar afgelopen weekend stond Ons Land een beetje in de fik. Allemaal vanwege een paar idioten die onder het mom van 'we zijn ontevreden' puur geweld gebruikten. Wat Mark Rutte daarvan vindt, dat weten we inmiddels. Maar wat vinden Lisa Westerveld, Geert Wilders, Freek Jansen, Tunahan Kuzu, Chris Stoffer, Peter Kwint, Nicky Pouw-Verweij, Roelof Bisschop en Kajsa Ollongen er eigenlijk van? Ook verschrikkelijk toch zeker? Wel toch? Ja niet dan?

Gisteravond in Op1: deze koekwaus

Ze zijn totaal niet zo! Behalve dat ze wel zo zijn

Social

Reaguursels

Inloggen

Om op de logica van die koekwaus in te haken... wellicht moet de media gewoon vertellen dat er jongeren in Amsterdam zijn die een baan hebben en in Rotterdam en Den Haag ook... wellicht dat jongeren in andere steden dan niet achter willen blijven en dat zij ook willen werken voor hun centen.

Geertje W | 24-11-21 | 16:21 | 2

En dat je in Nederland een hele wááier aan zwaar gesubsidieerde opleidingen kunt volgen, waarschijnlijk méér dan waar ook ter wereld.

Zenzeo | 24-11-21 | 17:19

Probleem is dat we een ongeloofwaardig kabinet hebben en het toekomstige kabinet ook al bij voorbaat ongeloofwaardig is. De mensen pikken het niet meer om door een stelletje amateuristen aangestuurd te worden.

merallas | 24-11-21 | 15:56

Iemand die een pet op doet als ie bij een actualiteiten TV programma gevraagd wordt, is sowieso koekwaus en diskwalificeerde zichzelf al voor hij wat zei.

wwweetikveel | 24-11-21 | 15:30

Verrot rammen met de lange wapenstok.

Druplol | 24-11-21 | 14:57

Vreselijk die koekwaus bij Op1. Heeft geen een zinnig woord gesproken en was ook zelfs even op zijn islamitsiche pikkie getrapt toen Saskia Belleman (geniale vrouwe trouwens) hem aansprak op zijn nietszeggendheid.
De Koekwaus kon niet anders reageren met nog meer nietszeggende taal en een schaapachtig lachje.

hallofreen | 24-11-21 | 13:46 | 1

dit maakt die koekwaus nog gevaarlijker, datie door n vrouw wordt aangesproken en dan zitie met zijn bek vol tanden te koekwauzen
zijn wellicht gespeelde onnozelheid maakt m bloedlink

mainman | 24-11-21 | 17:52

Hoe afstandelijk, paternalistisch is het dat je als politicus zegt: maar ik begrijp het wel! Het gepeupel is onrustig, ja dat begrijp ik wel. Wij de intelligentsia zullen zoiets nooit doen, wij pakken het anders aan. Wij gooien elkaar voor de trein dmv woorden, dat is namelijk veel netter. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Rdock | 24-11-21 | 13:13

Fijn dat de zo vaak in de media besproken "jongere" eindelijk een gezicht krijgt aan tafel. En ik heb zo'n gevoel dat dit gezicht inderdaad zeer representatief is.

Thuinman | 24-11-21 | 13:09

“Ze willen gewoon gehoord worden”.

Ok. Wat willen ze zeggen dan?

KritischeKrikker | 24-11-21 | 12:57 | 3

Niets?

Wering | 24-11-21 | 13:16

Iets als;
Taboedimek (Hou je bek)! Wallah, laat (Ik zweer dat je het moet laten)!
Kowed (Opdonderen)! Etsjer kehba yemesh (Je moeder is een hoer).
(Isse voorbeeld bro).

MK27 | 24-11-21 | 14:22

Dat ze een gratis flatscreen willen via plunderingen.

Patatter | 24-11-21 | 16:35

Ik denk dat deze relschoppers hun info niet van MSM vandaan halen maar van de honderden aanwezige smartphones die via live-stream-apps uitzenden.

Bootvisser | 24-11-21 | 12:57

Koekwaus zei wel terecht dat ze in de rechtszaal alles zullen vertellen om maar lagere straf te krijgen.

SailingDuck | 24-11-21 | 12:41 | 1

…. Van alles zullen zeggen om maar een lagere straf te krijgen

willem n | 24-11-21 | 19:41

Ik kijk juist om me heen, dont like it, zero bijdrage aan samenleving, zero normen en waarden, verzieken verkeer, verzieken erfgoed,verzieken onderwijs,verzieken overheid en bestuur verzieken zorg en alle voorzieningen betaald door echte nederlanders, betalen geen belasting,roven alle voorzieningen leeg,hebben geen humor zelfreflexie of omgevingsbewustzijn,pleuren afval op straat,zijn gewelddadig en agressief, doen zelf niks aan zelfregulering in gemeenschappen etc etc etc.... We can do without you !!!

2CVOcean | 24-11-21 | 12:40 | 1

Of om met burgemeester Aboutaleb van Rotterdam te spreken: "Rot dan op."

Zenzeo | 24-11-21 | 17:21

Hoor ik daar ene Aboutaleb op TV iets vertellen over het gebrek aan opvoeding door de ouders. Tsja als overheid, doe je daar net zo hard mee. Korten op politie, en straffen als een zachte heelmeester.

gijnsteel666 | 24-11-21 | 12:39 | 1

Die Aboutaleb net als Arib had in 20 jaar allang de achterban op zaken aan kunnen spreken, zoals prominent aanwezig zijn in de Opsporing Verzocht Top 3.
En zeker ook als het gaat om gelijke rechten van Vrouwen , en Ongewenste Huwelijken ect ect ect ect ect.

Torquemada | 24-11-21 | 12:45

Dit is toch ook geen verrassing? Bij iedereen heerst een zekere mate van frustratie. De regels aan het begin waren nog wel te begrijpen, maar al anderhalf jaar is het puur symboolpolitiek. De gemiddelde mens zal de frustratie op een rustige manier laten blijken. Voor iedereen is er een punt waarop de frustratie zo groot is dat diegene het gevoel heeft dat er wat gedaan moet worden. De eersten zijn daar nu belandt en komen bij de rellen terecht. Ik wil het niet rechtpraten, maar ik begrijp het ook wel. Al zou ik zelf liever niet met mij pretbek bij de rellen willen zijn.

LeukGeweest | 24-11-21 | 12:38

Het mooiste stukje van die koekwaus is nog weggelaten. heel de avond geen 1 keer dat het voornamelijk buitenlanders waren (op het einde van de rellen), maar dat haalde hij toch even aan dat de media de immigranten de schuld gaven: Iedereen aan tafel: dat woord is hier heel de avond nog niet gevallen. Oeps.

Behangdelul | 24-11-21 | 12:37 | 1

Viel dat woord maar s wat vaker?

klaas24 | 24-11-21 | 13:48

Niet langer de baas zijn over je eigen lichaam zoals nu in Oostenrijk gebeurt - en waar we in Nederland ook hard naar op weg zijn - vind ik duizend keer erger dan rellen. Er is hier sprake van een overheid die zich vijandig opstelt richting de burger.

Wanneer drinkt het eindelijk is massaal tot mensen door hoe schandalig het wel niet is dat de staat bepaalt voor jou wat er in jouw lijf gaat? Als dit je niet kwaad maakt, weet ik niet meer wat wel. Niks aan misdragingen in het recente verleden van de overheid komt hier ook maar bij in de buurt. Dit zijn misdaden tegen tegen de mens in West-Europa!

_Roy_ | 24-11-21 | 12:34 | 6

Zeg Roy, enorme koekwaus. Hoe dom ben jij eigenlijk?

Porta | 24-11-21 | 13:25

Roy: wanneer jij ziek wordt en in ziekenhuis of nog erger op IC beland wil jij dan ook precies weten wart de medici in jouw lijf stoppen?

Pjotter2 | 24-11-21 | 13:37
▼ 3 antwoorden verborgen

sjonge; de jongeren in Roosendaal zien hun voorbeelden in de (sociale) media en willen niet achterblijven. Dus als de media het niet door zou geven dan worden ze niet opgefokt en zullen ze ook niet als een achterlijke debiel gaan handelen. Over externaliseren van je verantwoordelijkheid gesproken....

Risingson | 24-11-21 | 12:08 | 1

Zo ziet eendimensionaal en eencellig denken er dus uit. Die jongens hadden gewoon zin om lekker alles te slopen en geweld zijn ze ook totaal niet vies van.

Zag mijnheer de Koekwaus gisteren al brallen.

Wattman | 24-11-21 | 12:31

Luister naar Koekwaus-petje rapper Yousef Kaddouri, YSF, Op1:

het is zeker ook de schuld van de media, omdat wanneer ze (lees: 'jongeren'/Marokkanen) zich in Rotterdam laten gelden,
ze (lees: 'jongeren'/Marokkanen) in Roosendaal niet achter willen blijven.

Marokkanen-logica: het ligt dus niet aan 'ze', maar aan de media!
Ofterwijl: hoe een Marokkaan, onbedoeld, het Marokkanen-drama blootlegt.....

michelpen | 24-11-21 | 12:00 | 1

Het mooiste is dat dat 80% van links schreeuwt , dat de rellers allemaal extreem rechtse aanhangers zijn...

Torquemada | 24-11-21 | 12:28


ColumnAbdelkader Benali

De man kan geen man meer zijn en gaat rellen

22 november 2021
Het is allemaal de schuld van Tinder. De rellen in Rotterdam. De positie van de jonge man is in staat van verval. Hij is uit de collegebanken verjaagd door gedisciplineerde jonge vrouwen. En van de arbeidsmarkt verjaagd door hoger opgeleide vrouwen.

Onze neoliberale samenleving met de nadruk op efficiëntie en zelfredzaamheid heeft weinig ruimte voor het pauwgedrag van roekeloze jonge mannen. De klassieke speelterreinen van de man waar hij zijn kracht, talent en aantrekkelijkheid kan laten zien werden tot verboden gebied verklaard. Corona maakte contactplekken verboden terrein. Café, sporthal, stadion – allemaal op slot. Het werk lag ook stil. Mannen die thuis met de armen over elkaar zitten, weggehouden van alles wat hun leven zin en aanzien geeft, daar groeit een brandhaard van wrok.

Vechten om een vruchtbare vrouw
Om de geestdodende verveling te verdrijven grijpt men naar de mobiele telefoon. De biologische klok tikt ook voor mannen: wie vindt een goede vrouw? Tinder doet niet aan gelijke verdeling. Onderzoek laat zien dat tien procent van de mannen zestig procent van de likes krijgt. Deze ultrakleine groep staat in de belangstelling van aantrekkelijke, hoogopgeleide vrouwen met een hoog vast inkomen. Deze mannen hebben het voor het uitkiezen.

De wanhopige rest moet vechten om een veel kleiner en armer potentieel aan vruchtbare vrouwen. Die vrouwen op hun beurt hebben veel meer eisen, en kunnen het vaak zonder man af. Dit betekent dat de kans op nageslacht voor een groeiende groep van jonge mannen nul zal zijn. Bij leven al uitgestorven.

dhrat | 24-11-21 | 11:54 | 3

Dit is wel waar.

King of the Oneliner | 24-11-21 | 12:43

Zo is het in de dierenwereld ook. De sterke mannetjes zorgen voor nageslacht; de zwakkeren sterven uit. Is niets mis mee.

Pjotter2 | 24-11-21 | 13:41

Mannen hebben geen biologische klok, de man blijft vrijwel zijn hele leven vruchtbaar.

Zenzeo | 24-11-21 | 17:24

Koekwaus?
Nee joh, dat is jan met de pet!

zuurtjeregen | 24-11-21 | 11:51 | 1

Hij lacht wel vriendelijk tijdens het babbelen.

bitterpete | 24-11-21 | 12:13

Je oogst wat je zaait. Jarenlang praat je deze minkukels het slachtofferscha aan. Wat je ook doet, het ligt niet aan jou. Er is altijd wel iets te verzinnen waardoor het niet aan jou ligt.

Het zijn ongelooflijke pisvlekken. Aan de openbare schandpaal met die gasten, ongeacht hun afkomst. Of het hooligans zijn of niet interesseert me niet.

Als zo'n doorgesnoven hooligan het prima en normaal vindt dat hij en zijn kornuiten iemand anders zijn spullen mag vernielen, vinden ze het ook prima dat we een dag later hun hele huishouden (hoe weinig het ook moge zijn) naar de tyfus trappen? Mag toch? Niet dan? Jij doet het toch ook? Idioot! Of is het dan anders?

Von Bliksum | 24-11-21 | 11:46

Minder, minder !

Droppie | 24-11-21 | 11:46

.. grappermans… LOL

RGV42 | 24-11-21 | 11:45

Inderdaad, koekwaus. Gehoord worden is wat anders dan de boel stukslaan, politie in het nauw en in gevaar brengen door stenen naar hoofden te gooien in grote meerderheid tot politie en een steen door een ambulance gooien. Dat tuig gewoon vervolgen opsluiten en een strafblad graag. Nederland moet wel een rechtsstaat zijn, geen anarchistisch bolwerk van rellende idioten die de handen boven het hoofd wordt gehouden. In de cel ermee!

Jan, Leiden | 24-11-21 | 11:42

Nu men niet massaal hooligans de schuld kan geven (de beelden tonen immers overduidelijk veel "jongeren"), haast heel deugend Nederland zich om maar verklaringen te zoeken voor hun uiterst verwerpelijke gedrag. En probeert men alle deugwoorden in de discussie te proppen:
te weinig perspectief, armoede, zwakkeren van de samenleving, uitsluiting, racisme, participeren/méédoen, etc. etc.

Zouden zij nu echt geloven dat zij hiermee "verbindend" bezig zijn, zoals de NPO zo graag zegt te willen?

Wering | 24-11-21 | 11:36 | 1

Nee hoor, dat geloven ze zelf helemaal niet, maar Shula Rijxman kijkt mee en de schoorsteen moet blijven roken tenslotte.

klön | 24-11-21 | 11:43

Ik heb veel filmpjes gezien van de rellen in bv. Rotterdam en die begonnen in eerste instantie vredig. Daarna werd het gekaapt door hooligans van Feyenoord. Die herken je meteen: blanke gasten die als een wilde doorgesnoven aap door het beeld liepen te springen en schreeuwen. Het zware vuurwerk werd ook door hun afgestoken.

Dit soort rotzooi trekt andere ratten aan, dus op een gegeven moment zag je een hoop Finnen en bontkraagjes die puur uit waren op sensatie en 'rwina'. Je had dus gekke wappies + doorgesnoven hooligans + sensatiezoekende kansenparels.

Uiteindelijk is dit het gevolg van het slappe beleid van de overheid. Ze laten mensen maar hun gang gaan, omdat ze bang zijn dat het anders uit de hand loopt. Het echte probleem is dat we een steeds groter wordende groep zwakbegaafden en psychisch gestoorden hebben in Nederland en deze mensen moet je absoluut niet hun gang laten gaan, want dan gaat het mis.

Hefbrug | 24-11-21 | 11:33

Wat een grap, het ligt aan de media (die vooral opgesteld staat voor de finnen). Omdat ze in Rotterdam Rellen en dit in beeld wordt gebracht, moeten we in Roosendaal hetzelfde doen zodat we ook in de media komen. Alle jezus wat een niveau, en dan ook nog lachen. Waarom krijgen deze mensen een podium, rot snel op van de TV.

petrucci | 24-11-21 | 11:31 | 1

Als je in Roosendaal woont heb je sowieso een beperking, dat wil je toch verder niet mee te koop lopen?

B.agger | 24-11-21 | 11:44

Waar vinden ze dit soort rand-figuren bij Ab1?!?!

bg9715 | 24-11-21 | 11:29

'Ja hoor eens, edelachtbare, ik heb die ziekenbroeder op zijn kop geslagen, die brandweerauto in de fik gestoken, een fiets door de voorruit van de politieauto gegooid, en nog wat van dat kattenkwaad gedaan. Maar dat was allemaal omdat ik geen perspectief had.'
'Ok, 8 uur taakstraf.'
'WAT? Het laatste beetje perspectief pakt u mij ook nog af? Bedankt, hoor.'

Aisie | 24-11-21 | 11:26

De termen discriminatie en racisme worden te pas en te onpas gebezigd zo niet misbruikt. Onze grondwet is hier niet tegen bestand. En kan op termijn een tragedie veroorzaken. De tijd van geduld en begrip moet geweest zijn. Met de generaties wordt het probleem van ¨jongeren uit wijken¨ alleen maar groter. We worden in de bek uitgelachen door petjes.
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan".
Laten we eens nadenken over een uitzondering op de regel. Om zo het badwater weg te gooien en het kind te sparen.

squadra | 24-11-21 | 11:24

Disclaimer: ik keur al die rellen af en bergijp er niks van, foei! (hai Joris)

Maar… Vroegah was dit na elke westrijd van ADO. Voetballuh kéke en rausuh met dewoute en maandag weer gewoon met zn allen aan het werk. Of die krakersrellen door de loop der jaren. Die wousjes die met stenen naar ambulance en brandweer gooien moet je gewoon aanwijzen als vrijwilliger voor eurhanasie, dat mag duidelijk zijn. Maar die stoeipartijtjes met de politie is van alle tijden, echt niet iets van nu alleen.

Goedvoorze | 24-11-21 | 11:22 | 2

Denk dat het aantaal politie agenten is gehalveerd ten opzichte van vroegah. Daarom loopt het tegenwoordig sneller uit de hand en zijn de agenten uitgeput voordat er stoeipartijtjes voorkomen.

Itastijl | 24-11-21 | 11:50

@Itastijl | 24-11-21 | 11:50: Dat is zeker waar. Vroegah werd je geknuppeld als een baby zeehond door dewoute en anders beet een politiehond of paard wel in je flikker. Dat is tegenwoordig wel anders idd.

Goedvoorze | 24-11-21 | 12:17
-weggejorist-
pleemobiel | 24-11-21 | 11:16 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Geen perspectief zonder verdwijnpunt.

Mr_Natural | 24-11-21 | 11:12 | 2

Wow, wat een briljante gedachte ! iets voor op een vuilniswagen in Rotterdam.

pleemobiel | 24-11-21 | 11:18

Mooi! Was getekend.

In-To-Graphics | 24-11-21 | 12:32

'Ik schrik daar wel van'.

Colin.Fart | 24-11-21 | 11:11

Vanuit geïnterviewde politici was de term "Stijlloos" in dit geval niet alleen niet hetzelfde als iedereen maar humoristisch en toepasselijk geweest.

Nederlandop1 | 24-11-21 | 11:08

Pleur op met je ‘geen perspectief’. De openstaande vacatures klotsen tegen de plinten, de weg ernaar toe is geplaveid met opleidingen. Het enige wat er gvd aan mankeert is ambitie en doorzettingsvermogen. Zélf wat doen, niet achterover hangen.

Lubbberrtt | 24-11-21 | 11:08 | 3

Euh, euh, en maar generaliseren hè. Vanavond weer klusje in Antwerpse haven hoor.

klön | 24-11-21 | 11:10

Ja opa ! Je hebt gelijk.

pleemobiel | 24-11-21 | 11:19

Ze hebben zat ambitie, vanaf bureau halt, daarna jeugddetentie, en vervolgens via openbaar miniserie naar Vught , dat noemen deze klaplopers carrière maken.

zoalsikhetzeg | 24-11-21 | 11:19

We vergeten dat deze rellen ook een doel hebben voor de samenleving. Het geeft de rest een saamhorigheidsgevoel want "schande". De linkse kerk kan over ongelijkheid praten, de rechtse preken orde en het leger inzetten en het midden is collectief verontwaardigd. En als laatste de tokkies en de reljeugd hebben stoom afgeblazen. Het is net als met een puist. Soms gaat hij vanzelf weg maar vaak moet de pus er eerst uit. De politie krijgt weer heel veel waardering en aanmeldingen voor de politieschool want tuig meppen willen we allemaal stiekum ook. En de vaccintwijfelaars willen toch maar liever niet bij dat tuig horen en gaan een prikje halen. Zo zie je, overal zit ook een goede kant aan.

dartfrogger | 24-11-21 | 11:07 | 1

Goeie tegel !

pleemobiel | 24-11-21 | 11:20

BLM is weer zielig. Ik hoor trouwens niemand van BLM over die tragische gebeurtenis in de VS, gepleegd door een BLM er

natit | 24-11-21 | 11:07 | 2

Past niet zo goed in het narratief.
Omwille van de tunnelvisie deleten ze dat soort gebeurtenissen, niet gehinderd door oogkleppen.

Confirmation bias noemen ze dat in Amerika.

Roos | 24-11-21 | 11:12

Het was in ieder geval géén terreur volgens teletekst. Wat deze massamoord dan wél was werd gemakshalve maar niet vermeld.

Zenzeo | 24-11-21 | 17:28

Geert is weer de enige die de spijker op z'n kop slaat.

SoepKip | 24-11-21 | 11:04

Geen perspectief,? Kan dit even in het Journaal en de krant aan de overkant van de straat van Gibraltar?

strawdog | 24-11-21 | 11:03

Ik begrijp Lisa.

RickTheDick | 24-11-21 | 10:59

Ik hoor die man weinig verkeerds zeggen. Qua media heeft hij zeker en heel goed punt. Bij rellen wel berichtgeving doen maar geen beelden meer uitzenden. Verminderde visuele aandacht zal zeker helpen!

Gravin v Kippenbouth | 24-11-21 | 10:59

Tja geen perspectief krijgen ligt beter als geen verantwoordelijkheid nemen. Dan moet je iets doen en daar word je moe van.

Raspatat | 24-11-21 | 10:58

Petje heeft wel gelijk. monkey see monkey do .

aliealaaf | 24-11-21 | 10:56 | 2

De kern van opvoeding! 'Nuff said.

Aisie | 24-11-21 | 11:05

Gelijk het niveau van dit soort verklaard. Bij thuiskomst geven de ouders nog een schouderklopje, goed gedaan Pepi

allesofniks | 24-11-21 | 11:07

Hij verwoord het misschien niet helemaal goed, maar toch heeft 'ie een punt. Het gaat de meesten niet eens om corona, maar alleen maar om stoer te doen.
Rotterdam is leip. Nee, Amsterdam is nog gekker. Ja, maar Utrecht is nog veel erger etc.
Ze zien het als status.

Forex | 24-11-21 | 10:52 | 6

@Gen. Maximus | 24-11-21 | 10:59: so what, het blijft crimineel gedrag door laag volk.

van Oeffelen | 24-11-21 | 11:00

Roosendaal ghettostyle

Itastijl | 24-11-21 | 11:56

@van Oeffelen | 24-11-21 | 11:00: ja hehe dat was ook niet het punt.

Gen. Maximus | 24-11-21 | 12:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoor niks over warm weer of eb en vIoed

Piet Karbiet | 24-11-21 | 10:51 | 1

Het is net volle maan geweest;-)

Roos | 24-11-21 | 10:56

Het is maar goed dat er soms rellen zijn. Anders was de ME ook al wegbezuinigd.

Leptob | 24-11-21 | 10:51

En als de eerste dode valt door een politiekogel gaan ze rellen want GLM

klön | 24-11-21 | 10:50

O die gast met die pet is een RAPPER... Wat een verrassing weer.

Asteroid-B612 | 24-11-21 | 10:50

"geen perspectief" is een holle frase in dezelfde lijn als "nieuw leiderschap" - totaal leeg van enige inhoud maar bekt wel lekker als containerbegrip om in dit geval recht te praten wat krom is.

Do-na-zi | 24-11-21 | 10:45 | 4

Vergeet niet de volledig uitgeholde duiding "we zijn geschokt".

de directeur | 24-11-21 | 10:49

Het ligt bij deze lieden altijd aan anderen.

van Oeffelen | 24-11-21 | 10:54

@small_town_dude | 24-11-21 | 10:49: precies!
Jongeren hebben zo ongeveer alles. Een eigen kamer met flatscreen, tig paar sneakers, een dure mobiel..
Er zijn meer opleidingen dan ooit, iedereen kan maar beroemd worden, ook als je niets kan dan kun je vloggen of influencer worden.
Ga maar eens in een echt arm land kijken. Daar rellen de jongeren echt niet. In Finland ook niet want daar gaat de knoet erover.
Nederland staat er mondiaal weer mooi op.

Roos | 24-11-21 | 11:02
▼ 1 antwoord verborgen

Die gast wil de media nog de schuld geven, en het is Saskia die ingrijpt. Niet eens het presentatieduo zelf. Mensen met een pet en een accent uitnodigen en dan alleen maar durven ja-knikken, NPO anno nu.

small_town_dude | 24-11-21 | 10:44 | 3

Dit duo is dan ook duffer dan een duif. En het is een moslim jongere dus ja, die val je niet zomaar in de reden. Laat staan dat je hem tegen gaat spreken.

mr_awesome | 24-11-21 | 10:51

Het presentatieduo gaat er gewoon van uit dat die gast wel goed geïnformeerd zal zijn met die 2 satellietschotels aan zijn hoofd. Als hij in de romeinse tijd had geleefd hadden ze hem het cognomen 'flaccus' gegeven.

wijsvinger | 24-11-21 | 10:51

Het is beter om dit soort koekwausen geen podium te geven. 0,0 begrip voor dit zwakbegaafde tuig.

Diederik_Ezel | 24-11-21 | 10:43 | 2

Zijn we toch nog een keer eens met elkaar.

BRAAP | 24-11-21 | 10:47

Inderdaad, exit ermee.

van Oeffelen | 24-11-21 | 10:55

Op een hoog niveau had ik deze gastjes al niet staan. Als ik deze genetisch gemanipuleerde verwekfout dan zijn mond hoor en zie open doen vraag ik mij het volgende af.
Zijn zijn ouders actief betrokken geweest bij zijn verwekking of is hij via een reageerbuis op het vaste land gekropen?
Heerlijk als mijn mening jaar in jaar uit door dit soort levensvormen wordt bevestigd. Ga zo door, zoon van je broer.

F. Jacobse | 24-11-21 | 10:43 | 2

U doeld op kikkervisjes uit de zelfde famillie?

Zitvlak | 24-11-21 | 10:47

Media spelen wel degelijk een rol. In Apeldoorn op de “Oranjerotonde” ging de verslaggeving alsvolgt: live verslag om 20:00 niks aan de hand, een paar “demonstranten” en een voornamelijk nieuwsgierigen naar wat er zou gaan gebeuren. Om 21:30 slaat de stemming om en begint het rellen (stoeptegels uit de grond, verkeersbord op de weg). Zo.n verslag om 20:00 triggert dus, volgens mij, de relschoppers, dat ze aandacht kunnen krijgen. En dan gaan ze eropaf.

The_Black_Knight | 24-11-21 | 10:43 | 1

En zitten die relschoppers braaf om 20:00 uur het journaal te kijken?

DeTettenVanKersje | 24-11-21 | 10:50

"Ze zijn totaal niet zo! Behalve dat ze wel zo zijn"

Nou, ik vind het op zich wel meevallen wat dat petje bij Op1 zegt. Hij geeft voornamelijk weer wat die ''''''jongeren''''''' tegen hem zeggen. Alleen dat hij de 'media' op een of andere vage manier ook de schuld in de schoenen wil schuiven van die rellen, dat bevalt me niet. In een vrij en democratisch land mogen de media verslag doen van alle 'gebeurtenissen'. Helaas zie je steeds vaker dat vertegenwoordigers van die media vogelvrij zijn: ze worden weggejaagd, zijn het slachtoffer van duw- en trekwerk, worden half aangereden in refodorpen, halen hun logo's van hun auto's, etc. Dat is een zeer kwalijke ontwikkeling.

Voor de rest benoemt Saskia Belleman duidelijk genoeg dat het voor het merendeel van die relschoppers uitsluitend en alleen gaat om het relschoppen, om een zo groot mogelijke puinzooi te creëren. En dat is natuurlijk 'the bottom line', hoe veel 'apologieën' er in de MSM ook verschijnen die eea proberen goed te praten/verklaren vanuit allerlei 'frustraties'.

Dr_Johnson | 24-11-21 | 10:42

Nou ik snap het toch echt niet. Met een fractie fatsoensnormen sla je geen winkels in of val je hulpdiensten aan. Los van welke oorzaak dan ook is dit gedrag niet recht te praten.

Wensbaar Denken | 24-11-21 | 10:42 | 1

Zit een stekker los bij die gasten.

Zitvlak | 24-11-21 | 10:45

Van de week was er vrouw verkracht. Verschrikkelijk! Ik snapte het wel ze had een kort rokje aan syndroom retoriek.

ikdenkwat | 24-11-21 | 10:41 | 1

Wel in een calimeropak rond lopen en niet in een rokje, waar gaat het heen?

Zitvlak | 24-11-21 | 10:43

We moeten het niet proberen te begrijpen maar we moeten het oplossen. De eerste stap is herstel van het gezag op straat. Dat betekent veel meer politie en geen de-escalerings strategie. Zero telerance en lik op stuk beleid is nodig. Fuck je met het gezag dan fucked het gezag 3x zo erg met jou. Je krijgt een zeer zware straf en betaalt de komende 10 jaar de schade terug, je hebt geen recht op subsidie, sociale huurwoning en alleen een minimale bijstandsuitkering. Kijken hoe lang ze dan nog doorgaan. Voor Hooligans geldt: trap je rotzooi en moet de politie optreden dan betaald jouw club alle schade en voor de inzet van de politie. Dan kijken we ook hier hoe lang ze doorgaan en hun cluppie ten gronde richten.

Blonde Nel | 24-11-21 | 10:41 | 6

Eerste ronde zondaars die op de blaren moeten zitten moet toch wel afschrikken me dunkt

Wensbaar Denken | 24-11-21 | 10:58

Feyenoord heeft dit jaar al 297000 euro boete gehad vanwege vuurwerk door “supporters”. Denk je dat het deze mensen(?) ook maar iets interesseert. Bij de rellende jeugd is niets te halen. Gewoon Israël beleid: wanneer je kind rellen schopt dan het hele gezin uit huis plaatsen en zonodig terug naar land dat ze zo bewonderen.

Pjotter2 | 24-11-21 | 13:32
▼ 3 antwoorden verborgen

De enige die iets inhoudelijks zei was Geert. De rest kakelt de andere kippen na.

Nivelleermarionet | 24-11-21 | 10:41

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de rechters uiteindelijk toch weer mee zullen gaan in de snotterverhalen van de daders.Met een strafblad ben ik m'n baan kwijt,m'n vrouw en huis weg.Nee,dat kunnen we die zielige jongens niet aan doen.Want dan hebben we alleen maar verliezers (naast de getraumatiseerde agenten, hulpverleners etc).Dus taakstrafje,boete en nou nooit meer doen! En op naar de volgende rellen chaos.
Nederland anno 2021,best wel een gaaf land eigenlijk...

roberto9715 | 24-11-21 | 10:40 | 3

Bij een taakstraf krijgt de dader alsnog een strafblad.

HankHill | 24-11-21 | 10:41

@HankHill | 24-11-21 | 10:41: We merken dat het heel veel doet... Niet... Als ze legaal niet aan de slag kunnen, vervallen ze lekker in de criminaliteit. Sowieso, even voor de duidelijkheid, kan discriminerend overkomen, maar de meeste jongeren die niet van Nederlandse komaf zijn, worden graag ook niet gezien in de landen waar hun pappie en mammie origineel vandaan kwamen. Daar ben ik al heel lang achter gekomen...

Power2All4Ever | 24-11-21 | 10:56

Dankzij die meneer die niet de moeite neemt om zijn cap af te zetten voor een tafelgesprek hebben we weer een iets duidelijker beeld van de groep die loopt te terroriseren ('rellen' dekt de lading niet).

MickeyGouda | 24-11-21 | 10:40 | 2

Hij had in ieder geval geen donkere zonnebril op, er is dus nog "hoop". Meest irritant vond ik nog dat besmuikte, hautaine, lachje op z'n bakkes heel de tijd. Echt zo'n houding ook van "u heeft allemaal geen flauw benul wat er nog komen gaat"....

de directeur | 24-11-21 | 10:55

Hij moet wel zijn street image/cred hoog houden natuurlijk.

Asteroid-B612 | 24-11-21 | 11:19

Zo, en de volgende keer hard de lat erover trekken.....
Gewoon Russian style. schilden naar voren en rammen van boven. (Bovenop op de koppies ja....)
Had je er maar niet moeten blijven staan.

PerineumPiraat | 24-11-21 | 10:40 | 1

We doen aan foeigesprekken en schoffelen.

Zitvlak | 24-11-21 | 10:42

De dag komt dat het woord "jongeren" niet meer gebruikt mag worden want: racisme!

klön | 24-11-21 | 10:39

Mensen die woorden als "koekwaus" gebruiken en het hebben over "de wouten" als ze het over de politie hebben, daar kan ik dus helemaal niets mee.

Asteroid-B612 | 24-11-21 | 10:39 | 2

Oké boomer.

gestoptmetroken | 24-11-21 | 10:50

Wie heeft/krijgt er nog een VOG in Rotterdam, voor normaal werk dus ook al ongeschikt, geen werkgever die zo'n domme mafketels in het magazijn zet... Zo blijft Rotterdam koploper in de uitkeringen, slappe hap, pak eens door svp.

hagelkruis | 24-11-21 | 10:36

Geef dit soort droeftoeters toch geen podium man. Ze demonstreren tegen de maatregelen? Ze hebben geen idee wat de maatregelen zijn man. Grijpen elke gelegenheid aan om dit land weer een beetje kapot te maken. Ze hebben zo'n haat tegen alles wat een uniform draagt en dat krijgen ze van huis uit mee. 'Dit is niet jouw land'. Jouw wortels liggen in.... worden van kleins af aan al de straat op getrapt, ouders interesseert het geen reet wat ze uitspoken, de leraar of de politie corrigeert ze wel. Het wordt tijd dat we de olifant in de kamer gaan benoemen.

Clavo | 24-11-21 | 10:33 | 3

Zie de tegel van Keestelpro.

Zitvlak | 24-11-21 | 10:35

Ik denk, in relatie tot wat Clavo zegt, die klap-kees met z'n flap-face op dat filmpje bij OP1 - hoe tenenkrommend ik dit nu ook betegel - de vinger op de wond legt: dat tuig 'ziet' iets in Rotterdam, en wat klap-kees met z'n flap-face zegt: dan willen ze in Roosendaal ook 'gezien' worden. Daaruit trek ik de volgende tegenstrijdigheid: geef je ze géén podium, dan is het rel-tuig plotseling een soort van evenementenbranche: dan creëert dit tuig zelf een podium.

Ik denk dat we de conclusie wel kunnen stellen dat dit verder niets met 'demonstreren' te maken heeft - en ik denk dat we die koppeling eens drastisch los moeten gaan laten, want we koppelen het veel te snel daaraan. Zie het het losgaan van politici... "kan niet, dit, zus, zo... maar begrijpen doen we het wel". Nee, dit is niet te begrijpen, want dat rellen heeft niets te maken met demonstreren (evenals de meeste anti-corona-protesten van die wappies weinig met demonsteren te maken heeft soms, maar dat is omdat die een andere en mislukte onderbouwing hebben van hun argumenten)... dit rellen heeft helemaal niets te maken met 'ontevredenheid' over het beleid... dit is gewoon strontvervelend en elke lont die in een kruidvat gestoken wordt grijpt men aan. Dit is NIET te begrijpen. Wat de (meeste) politici doen is veroordelen en dan goedpraten. (Een beetje zoals ik in Amerika wel eens heb gehoord: eerst de doodstraf gegeven en achteraf een memo opstellen dat het toch best wel een goeie kerel was). Clavo plaatst de juiste tegel: de olifant in de kamer benoemen. Dan moeten we dingen eens los van elkaar gaan zien.

DeTettenVanKersje | 24-11-21 | 10:48

@DeTettenVanKersje | 24-11-21 | 10:48: Clavo heeft zeker een punt.
Uw bijdrage lijkt me de vele tegels hier, te ondersteunen.
Er is geen ruimte meer voor ouderwets pappen en nathouden.
Opzouten met schoffelbeleid en kletspraat.

Zitvlak | 24-11-21 | 10:53

Petje af!

Tjatiswat | 24-11-21 | 10:31 | 1

Hij is helemaal af!

Harrie-Couvert | 24-11-21 | 10:33

Boh, als dit de koekwauzen zijn dan valt het nog allemaal mee.

Dan maar zo! | 24-11-21 | 10:31

Vind Lisa Westerveld (Groenlinks) een leuke vrouw, qua uitstraling, oogopslag, dictie en wat dies meer zij.
Los dus van haar inhoudelijk geraaskal (Groenlinks).
Maar waar ons Lisa (Groenlinks) subliem in is?
Het "politieke lachje" voor de camera.
Noem het eerder een valse grijnslach. Wie daar óók goed in zijn/ waren: Hennis (VVD), Ollongren (keizerin), Greet (master), Sherry B. (ook master), Fatima Elatik (masteresse), Kees Verhoeven (ijsjes- en stagiarelikker), en de lijst is te lang om op te noemen.
Wie weet bestaat de lijst wel uit 150 namen.
Poppenkast FTW.

chicago river | 24-11-21 | 10:30 | 7

Ik ken ook nog iemand die bekend staat als de "lachende leugenaar".

Nuchternederland | 24-11-21 | 10:49

@chicago river | 24-11-21 | 10:46: blij dat ik iemand tegenkom die er ook niet tegen kan.
Mijn tenen krommen als ik zo'n lachje zie verschijnen, want dan weet ik meteen dat een slecht bericht volgt. En dat is het neppe eraan.
Wanneer politici vroeger een negatief verhaal moesten vertellen, dan stond het gezicht zorgelijk. Dat is natuurlijk, je uitdrukking, je lichaamstaal ondersteunt dan de boodschap.

Nu krijg je een tegenstrijdig signaal binnen: een lach én een negatieve boodschap. " U gaat in koopkracht achteruit" - grijns.
Dat maakt dat het verhaal nep wordt en het niet meer geloofwaardig is.

Roos | 24-11-21 | 10:55

@chicago river | 24-11-21 | 10:46: Alle SGP'ers, hun lach is meer een aura dan een grijns.

de directeur | 24-11-21 | 10:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Eigenlijk zegt hij: de media moeten allemaal de berichten over rellen etc. stilhouden want anders verspreidt het hellevuur zich.
Als ik echter zie dat hele jonge kinderen meedoen, dat hun ouders falen om ze op te voeden en ze thuishouden, dan zou ik de oorzaak primair niet bij de media leggen maar bij die vreselijke kutouders. Daarin faalt deze waus.

langzullenweleven | 24-11-21 | 10:30 | 4

Eens. Aboutaleb heeft ongeveer hetzelfde gezegd

Roos | 24-11-21 | 10:37
▼ 1 antwoord verborgen

Gezien het gedrag van onze overheid heel begrijpelijk; voorbeeld doet volgen.

Zoelense Hobbyboer | 24-11-21 | 10:28 | 2

Als iedereen het gedrag van de overheid zou volgen was Nederland in complete anarchie.

keestelpro | 24-11-21 | 10:30

Het is van alle tijden dat relschoppers een demonstratie kapen.
Dat weet de politie, dat weet de politiek.
En dat komt altijd zo mooi uit om demonstreren tegen tastbare zaken te framen en te besmeuren.
Bij demonstraties als "voor" het klimaat (alsof je ook tegen het klimaat kunt zijn...) en tegen kernwapens, wordt de demonstratie nooit gekaapt.
Hoe kan dat toch?

Nuchternederland | 24-11-21 | 10:27 | 2

Nou die Extinction Rebellion wappies laten zich aardig kapen door Antifa hooligans.
"90 arrests as violence breaks out during UK Extinction Rebellion protests" ; zo uit de Independent

Kosmo | 24-11-21 | 10:32

@Kosmo | 24-11-21 | 10:32: In nederland bedoel ik...
Ook al is het effect in alle landen zichtbaar, ik doelde op ons eigen kickerlandje.

Nuchternederland | 24-11-21 | 10:35

Vroeger bestond dat allemaal niet. Je ging op je 14e werken en verder had je je bek maar te houden. Geen medelijden met die sneeuwvlokjes en millennials. Lange lat erover. Ga werken, luie handophouders.

Nivelleermarionet | 24-11-21 | 10:27 | 2

Fijn hè, dat moderne internet, waar je lekker over vroeger kunt kletsen in een gezamenlijke praatruimte.

deministerpresident | 24-11-21 | 10:33

@deministerpresident | 24-11-21 | 10:33:
Ja, erg leuk. Vooral omdat de geraniums verlept zijn en ik daar dus niet meer achter kan zitten om de buren te begluren. En achter mijn rollator door de gangen strompelen is ook niet leuk meer, omdat de verzorgers tegenwoordig vooral mannen zijn. Vroeger was alles beter. Aber das war Einmal.

Nivelleermarionet | 24-11-21 | 11:07

Jongeren hebben geen perspectief? Wat betekent dat eigenlijk? Geen perspectief? Ik ging naar school. In het laatste jaar koos ik een nieuwe school. En in het laatste jaar van die school koos ik nog een school. En toen nog een keer. En daarna zocht ik een baan. En toen ik ging werken dacht ik 'zo rond mijn 64e hoef ik pas weer na te gaan denken over een ander perspectief'. Het leven is (helaas) gewoon simpel.
Corona is maar gewoon een bijzaak die even de boel een beetje ontregeld. Jezus. Zijn het allemaal autisten ofzo die jongeren? Dat ze helemaal gek worden wanneer iets een keer anders loopt dan ze gewend zijn. Stop er medicijnen in. Of drugs.

Leptob | 24-11-21 | 10:26 | 5

De overheid wil er dolgraag een medicijn instoppen. Dat is juist een deel van het probleem.

C1O2 | 24-11-21 | 10:32

Deze jongeren hebben een hoger "instapniveau" dan in onze tijd Leptob. Zijn niets gewend , geen zelfreflectie. Het ligt allemaal aan een ander en zij weten het allemaal beter.

Ik ken zelf ook meerdere jongeren die weinig last hebben van deze tijd, maar die hoor je niet en die zie je ook niet op tv. Holle vaten klinken immers het luidst.
Zou wel een keer verfrissend zijn, om de groep te laten horen die zich weet aan te passen aan deze veranderende tijd.

Darwin zou daar ook wel een mening over hebben

Roos | 24-11-21 | 10:36

Er zijn 3500 vacatures bij Defensie, hoezo is er geen perspectief voor jongeren.

der_feldwebel | 24-11-21 | 10:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zag het gisteravond. Maar wat meteen opviel: de lichaamstaal van die jongen klopte niet, hij grijnsde op de verkeerde momenten.
Kunnen de zenuwen geweest zijn, maar hij heeft de zaak geen goed gedaan.

Wering | 24-11-21 | 10:22

Bij vreedzame demonstraties wordt er politiegeweld tegen demonstranten verheerlijkt en bij gerichte rellen tegen de politie is het natuurlijk ook niet goed te praten, misschien moeten we deze mensen ook maar eens extra censureren, wat kan er fout gaan?

Reebensteeltje | 24-11-21 | 10:19

Eerlijk gezegd vond ik de analyse van wat GS een "koekwaus" noemt, een stuk genuanceerder dan de andere aanwezigen. Hij zei heel duidelijk aan het begin dat hij de rellen veroordeelt, maar daarna gaf hij een mogelijke verklaring die op mij behoorlijk plausibel overkwam. Vervolgens vielen de anderen voornamelijk over hem met het verwijt dat hij het geweld zou vergoelijken.
Dus wie waren hier nou eigenlijk de koekwauzen?

hatsikidee | 24-11-21 | 10:19 | 3

Eens. Wat is een koekwaus eigenlijk precies? Is het omdat hij een petje op heeft?
Verder bevestigt hij gewoon wat iedereen al weet, namelijk dat demonstraties (en vooral met rellen) demonstraties (met rellen) uitlokken. Verder hoor ik niets over de oorzaak, behalve dat die Saskia Belleman het mantra herhaalt dat de demonstratie 'gekaapt wordt door relschoppers'. De grootste 'kaper' van de avond was toch wel de politie die gewoon niet goed was voorbereid en zich daardoor genoodzaakt voelde om de gaan schieten. Tja, wie is hier eigenlijk de koekwaus?

Kosmo | 24-11-21 | 10:25

Dat veroordelen van die rellen hoor je ook van al die politici in het filmpje boven dat stukje.
Wat moet je anders zeggen? Geweldig, die brandende politie-auto's? Welnee, iedereen lult maar over dat ze ook wel begrijpen dat mensen blablabla.

Beetje introspectie zou wel wenselijk zijn.

Ichneumonidae | 24-11-21 | 10:27

Tuurlijk het is altijd de schuld van de politie. Als ze met teveel aanwezig zijn is dat provocerend. Als ze met te weinig zijn, zijn ze de oorzaak van de daarop volgende rellen. Dus faciliterend. Lekker makkelijk. Hoef je zelf geen verantwoordelijkheid te voelen. Maar dat is de meesten ook niet door pap en mam bijgebracht. Dat had de leraar moeten doen natuurlijk.

Raspatat | 24-11-21 | 10:33

Roosendaal keihard de gekste!!

streknek | 24-11-21 | 10:18

Koekwaus eerste klas inderdaad. Maar ik vrees dat de primitieve gedachtegang van de jongeren waarover hij het heeft wel realiteit is.

Spring Bruissteen | 24-11-21 | 10:15 | 2

Hij vertegenwoordigt een bepaalde groep. Laag tot niet-opgeleide of opgevoede types.

van Oeffelen | 24-11-21 | 10:17

@van Oeffelen | 24-11-21 | 10:17: exact, we hebben ze benoemd als onbeduidend en nu bestaan ze niet meer. Jeetje, dat ruimt lekker snel op, u zou de polletiek in moeten gaan joh.

dinges_123 | 24-11-21 | 10:31

Het is vervelend om te zeggen en ik sta er niet achter maar met het oog op komende maatregelen gaat het de komende tijd nog heel onrustig worden in Nederland.

Swaffelkaffert | 24-11-21 | 10:15 | 2

Heeft daar weinig mee te maken. Je hebt beroepsrellers, die vinden het geinig om te rellen. Maakt niet uit waarover het gaat, als ze maar los kunnen gaan. Gasten met oerdriften en lage intelligentie. Gaat vaak met elkaar gepaard.

Diezelfde knakkers slaan rustig een café aan puin terwijl ze vóór de horeca "demonstreren"

Roos | 24-11-21 | 10:29

@Roos | 24-11-21 | 10:29: ze grijpen de maatregelen aan om te kunnen rellen, zijn immers niet de meest hoogbegaafden die zich hieraan schuldig maken

Swaffelkaffert | 24-11-21 | 11:01

Ik ben ook ontevreden, waar mag ik rellen?

kapotte_stofzuiger | 24-11-21 | 10:14 | 4

Ga stofzuigen reller, grijnzz

Zitvlak | 24-11-21 | 10:23

Pak je kwast en ga aan de keukentafel aqua rellen.
(Sorry, even meeliften op je grap Kowalski).

Zack Hooi | 24-11-21 | 10:27
▼ 1 antwoord verborgen

Meer begrip voor deze rellen dan voor dat BLM gezeik in de VS (dat bovendien een factor honderd erger was). Kennelijk ligt dat in de media en de politiek toch anders.

C1O2 | 24-11-21 | 10:14 | 1

de afstand misschien. BLM is hier helemaal niet relevant en Coolsingel wel.

AntiZanicz | 24-11-21 | 10:20

Ik zat te wachten op **stageplekken**

darius | 24-11-21 | 10:14 | 1

Buurthuizen en kickboxlessen.

Binnenbaan | 24-11-21 | 10:23

Het kan me niet schelen waarom je hulpverleners aanvalt en winkels vernield. Als je hulpverleners aanvalt verdien je het om te brommen. Als je winkels vernield verdien je het om de schade te vergoeden. Of je dat nou kan betalen of niet.

koeberg | 24-11-21 | 10:13 | 2

Vernielt

Dickie1908 | 24-11-21 | 10:14

Vallen boa's ook onder hulpverleners?

Swaffelkaffert | 24-11-21 | 10:25

Media ZIJN ZIJN ZIJN ZIJN ZIJN, niet ‘is’. Een medium is.

Verderkijkert | 24-11-21 | 10:12 | 4

Eens, maar het is een (al jarenlange) vergeefse strijd

B. Randnetel | 24-11-21 | 10:26

U bedoelt Jomanda?

Jos Tiebent | 24-11-21 | 11:56
▼ 1 antwoord verborgen

Wat iesch dese ?

PerineumPiraat | 24-11-21 | 10:11

Ik vind het niet echt woke dat die talkshows steeds op zoek gaan naar de domste exemplaren met een niet-Westerse migratie-achtergrond. Heel slecht voor de beeldvorming. Zou het een complot zijn?

BobDobalina | 24-11-21 | 10:11 | 3

Dit was de slimste die ze konden vinden.

Kowalski11 | 24-11-21 | 10:16

Ik vind je opmerking grappig Bob.
Onlangs heb ik overigens een recentelijk onderzoek gelezen over complotdenkers. Was interessant en gaf mij inzichten.

Roos | 24-11-21 | 10:25

Dit individu heeft gestudeerd, hij heeft de mavo gedaan?
Hoogopgeleide projectielen.

Zitvlak | 24-11-21 | 10:25

Die koekwaus is wel lachuh. Gottegot, waar vind je zo iemand en belangrijker, waarom haal je zo'n type in je kletsprogramma?

Ichneumonidae | 24-11-21 | 10:11 | 1

Divibokaal punten!

nietoftochwel | 24-11-21 | 10:13

Als je bij anderen te gast bent, is het flink onbeschoft om je petje op te houden. Was binnen 2 seconden al helemaal klaar met deze lullo.

Dwaalgast | 24-11-21 | 10:10 | 2

Generatie geboren-met-petje-op

KlaagGraag | 24-11-21 | 10:28

Mijn eerste gedachte ook. Respectloos en totaal overbodig.

small_town_dude | 24-11-21 | 10:37

Dieper kan OP1 niet zinken. Wie haalt het in zijn bolle kop om zo'n lapswans een podium te geven?

Martin Jokt | 24-11-21 | 10:09

Hij vindt het vooral heel leuk zo te zien.

CzMichiel | 24-11-21 | 10:09

Wie denkt toch dat het een goed idee is om binnenshuis en in gesprek een hoofddeksel op te hebben. Het is bij sporters met reclame op de pet al niet normaal, laat staan bij talkshow gasten.

AntiZanicz | 24-11-21 | 10:08 | 9

Krijgt hij "likes" voor, kassa, met je petje geld verdienen

KlaagGraag | 24-11-21 | 10:30

Een petje op houden is voor low-brainers die dat beetje hersencapaciteit warm willen houden, anders doettie 't helemaal niet meer.
Beschaafde mensen nemen hun hoofddeksel af binnen. Wie dat niet weet behoort tot de onbeschaafden. Zelfs Django wist het.

Bakkeleures | 24-11-21 | 10:57

Een vuilnisbak heeft ook een deksel.

daswa | 24-11-21 | 16:01
▼ 6 antwoorden verborgen

Jan Lullo aka Mootje Rifje met z'n petje draagt totaal niks nada bij aan deze discussie; waar heeft de redactie deze zeemlap gevonden?

Nicolas1954 | 24-11-21 | 10:05 | 1

Dat zou kunnen. Ik heb daar geen mening over want de ondertiteling ontbrak.

langelat | 24-11-21 | 13:55

Frustratie over de maatregelen en die OLED tv die je dan uit de etalage mee kan graaien is ook wel erg fijn natuurlijk.

sinar2 | 24-11-21 | 10:04 | 3

Dat verzacht de frustratie, je weet tog!

EmilioEsteves | 24-11-21 | 10:06

Die leeghoofden weten helemaal niks van maatregelen of wat een regering is. Ze kletsen elkaar maar wat na en die natte tosti met z'n petje op (you don't wear a hat in the house) neemt het nog aan ook. Wat een randdebielen.
Dat hier nog serieus op in wordt gegaan is te debiel voor woorden. Wilders zegt het juist: de slapjanussen zorgen ervoor dat dit gewoon mogelijk is en blijft. Als je niet hard optreedt, wordt het een spelletje.
Daarom: de lat erover en het wapen trekken en arrestaties verrichten. Omroepen dat de stad wordt leeggeveegd over 10 minuten en wie er daarna nog is, doet mee met het spelletje en mag de consequenties in z'n zak steken. En doormeppen. Oppakken en 48 uur vasthouden (niet omdat het moet maar omdat het mag) en alle schade op dit rapalje verhalen en publiekelijk tonen hoe voortaan de hazen huppen.
Dit kan echt niet. De minister van V&J (de letter V geeft al een beetje weg wat zijn taakomschrijving zou moeten zijn) is geen knip voor z'n neus waard als hij niet nu kei- en keihard gaat ingrijpen.

Bakkeleures | 24-11-21 | 10:54

@Bakkeleures | 24-11-21 | 10:54: Helemaal mee eens. Eigenlijk ken ik ook niemand die het daar niet mee eens zou zijn. Dus waar wachten de bestuurders nog op?

langelat | 24-11-21 | 13:55

Poephoofd met een begripvolle kop. Ik ben even een emmer zoeken.

de Voorzittert | 24-11-21 | 10:03 | 3

Wat een kneus deze hamster met dat de media schuld is en dat daardoor de jeugd in Roosendaal zich achtergesteld voelt dus gaat rellen om 'ook' besproken te worden... Hoe dan natte tosti?

Nicolas1954 | 24-11-21 | 10:09

Pas op uw toetsenbord.

Zitvlak | 24-11-21 | 10:27

Er zit een groot verschil in rellen en demonstreren.
Zonder er een waardeoordeel aan te koppelen constateer ik:
- Tijdens vreedzame demonstraties slaat de politie er op los.
- Tijdens rellen wordt de politie aangevallen.

keestelpro | 24-11-21 | 10:03 | 4

Ja als je het zo stelt dan klopt het. Ik ben verbaasd hoe de autoritaire trekken komen bovendrijven bij beleidsmakers en politici

Dr.Platypus | 24-11-21 | 10:14

-zelfgejorist-

keestelpro | 24-11-21 | 10:26

Er is nog nooit tijdens een vreedzaam protest zomaar uit het niets door de politie ingegrepen. Daar is altijd een aanleiding voor geweest. Dat niet willen erkennen, maakt het geen waarheid.

HA BIER!1! | 24-11-21 | 12:59
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com