Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU QR-codes “worden permanent”, alleen geldig na booster shot(s?)

De EU is een overheid opzoek naar een bevolking

Bovenstaand: tientallen demonstranten tegen vaccinatiepaspoorten gisteravond te Rome

De EU bestaat bij de gratie van taken die het zichzelf toeëigent of zelf creëert, dus we waren verbaasd, zijn verbaasd en blijven verbaasd dat de EU hun QR-reiscertificaat een permanente maatregel gaat maken. "Hij zou tijdelijk zijn, een jaar, maar nu lijkt hij toch te blijven. De Europese Commissie werkt aan een permanent coronacertificaat." kopte Trouw gister.

Vervolgens schrijven ze in het gehele artikel geen woord meer over waaruit blijkt dat er aan een "permanent certificaat" (dat is nogal een gewichtige claim, "permanent" = immers permanent) gewerkt wordt en een bronvermelding is al helemaal teveel gevraagd. Het blijft immers "misschien wel de beste krant van Nederland"*

Je zou het wel af kunnen leiden uit het harde nieuws dat een booster shot zeer waarschijnlijk een voorwaarde voor een geldig EU-reisceritificaat wordt en dat zelfs geruchten over "een vierde shot" al onderdeel van het gesprek lijken te zijn (laatstgenoemde weet Trouw overigens niet, omdat het hoogstens amateurs, hobbyisten zijn). Maar dan is "permanent" alsnog een onverantwoordelijke term voor een krant van statuur - dat is godverdomme onze taak ja, want natuurlijk wordt het permanent.

Maar goed. Met Griekenland als pleitbezorger zal een dubbele vaccinatie waarschijnlijk niet langer volstaan voor een groen EU-vinkje. De EU wil de vaccinatiestatus na 12 maanden laten vervallen. Griekenland wil echter dat de vaccinatiestatus al na zes maanden vervalt en ook de EU overweegt de oorspronkelijke 12 maanden in te korten. De beslissing wordt rond half december verwacht. In Europese Commissie-taal: "That's why we keep all our eyes open, and we will be looking towards the refreshing of the rules".

Echter, drie dagen voordat de Griekse premier zich uitsprak, fluisterde het systeem al over een vierde prik. "The leadership of the European Commission is currently discussing with scientists how long a third dose is effective in protecting against COVID-19, EURACTIV.com has learnt. (...) Meanwhile, rumours of a fourth dose are circulating if high rates of unvaccinated citizens persist."

U krijgt een persoonlijk C02-QR-paspoort

Spanned hè? En als die infrastructuur er straks toch al ligt. Waarom deze dan ook niet in zetten voor andere Hele Grote Problemen. Oh hey kijk de nieuwe priesterklasse is de fundering al aan het leggen voor uw persoonlijke CO2-paspoort in de meest prestigieuze publicatie Nature:

"Personal carbon allowances revisited

Here we discuss how personal carbon allowances (PCAs) could play a role in achieving ambitious climate mitigation targets. We argue that recent advances in AI for sustainable development, together with the need for a low-carbon recovery from the COVID-19 crisis, open a new window of opportunity for PCAs. Furthermore, we present design principles based on the Sustainable Development Goals for the future adoption of PCAs. We conclude that PCAs could be trialled in selected climate-conscious technologically advanced countries, mindful of potential issues around integration into the current policy mix, privacy concerns and distributional impacts."

Nog meer tientallen demonstranten gisteravond te Rome

Reaguursels

Inloggen

En wederom zijn de complotdenkers niet verrast. Maar wat moet het leven elke dag weer vol verrassingen zijn als je geen complotdenker bent en de staatsomroep trouw blijft volgen.

Sukablyat | 22-11-21 | 07:18

Ik ben tegen iedere vorm van QR-code shizzle en verplichtingen. Zo ook met een CO2-paspoort etc. En zo eigenlijk ook tegen een QR-code om kinderarbeidvrije zooi te kopen. Terwijl ik behoorlijk tegen kinderarbeid ben.

Maar ik kan toch niet wachten tot al die hersenloze tokkies, die nu massaal roepen dat het een goed idee is om ongevaccineerden buiten te sluiten en dat "het milieu ook echt vet belangrijk is", zometeen de Primark niet binnen komen voor goedkope shit, omdat hun app aangeeft dat ze voor die maand al voor de tweede keer proberen de kinderarbeid-grens te overschrijden.

breakingnews | 21-11-21 | 22:19 | 3

En laat ik daaraan toevoegen dat ik het van belang vind dat er buiten iedere Primark-vestiging (en vele andere winkels) een verslaggever neergezet moet worden die aan de twee tassen dragende consument bij vertrek vraagt: "Vandaag vraagt de Babbelbox: hoe beoordeelt u de prestaties van het kind in Bangladesh dat uw nieuwe paar schoenen van 10 euro in elkaar heeft gezet?"

breakingnews | 21-11-21 | 22:22

Ik koop bij de Primark alleen ki derkleding. Kinderen voor kinderen zeg maar.

Sukablyat | 22-11-21 | 07:49

Ik ben zelf meer tegen streepjescodes en artikelnummers.

Kokkie_Balneger | 22-11-21 | 09:18

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 20-11-2021 tot 21-11-2021 is;
0-9 2444 personen
10-19 3409 personen
20-29 2674 personen
30-39 3115 personen
40-49 2963 personen
50-59 2257 personen
60-69 1812 personen
70-79 1173 personen
80-89 610 personen
90+ 186 personen
Totaal 20643

mikes43357369 | 21-11-21 | 22:06

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 20-11-2021 tot 21-11-2021 is;
50-59 1 persoon
60-69 1 persoon
70-79 4 personen
80-89 4 personen
90+ 1 persoon
< 50 0 personen
Totaal 11
Waarvan 7 in het ziekenhuis
Waarvan 2 in het verpleeghuis
Waarvan 7 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 3 personen
10-19 0 personen
20-29 2 personen
30-39 4 personen
40-49 3 personen
50-59 0 personen
60-69 17 personen
70-79 19 personen
80-89 22 personen
90+ 2 personen
Totaal 72

mikes43357369 | 21-11-21 | 22:06

Ik heb geen auto. De markt voor mijn Personal Carbon Allowance is open, wie biedt?

borderlijntje | 21-11-21 | 21:56 | 1

Ik heb geen kinderen. Dat tikt pas aan.
Kun je een beste BMW van rijden.

pollens | 22-11-21 | 08:11

Tegenwoordig.. kun je zowel 'the muppetshow' theme of het nederlandse "ongeheurd wat hier gebeurd" van o.j. punctuel (efteling!) opzetten zodra er weer iets over EU of die club in den haag verschijnt.. maakt 't er niet beter op, maar je kunt er tenminste om lachen.

dumbfarmer | 21-11-21 | 21:14

Gooi die 'handige' QR-code van je telefoon. Dan zijn we weer allemaal gelijk. En, niet te vergeten, met een heleboel. Dan blijft er van het hele idee niks over. Zo simpel is het.

turbotrut | 21-11-21 | 20:54

Iedereen en de msm voorop, vond het schandalig dat, vorig jaar, de Chinezen alleen uit huis etc. mochten als zij een groen scherm kregen op hun telefoon. Dat groene scherm was tegen de mensenrechten zo werd gedebatteerd.

HoniSoit | 21-11-21 | 19:40

De EU gaat ons toegeigenen, nee wacht ik lieg we geven dit zelf weg namens onze lieve volksvertegenwoordigers.

Baksteenbakker | 21-11-21 | 19:30

WEF programma in uitvoering.

Goed-hardt | 21-11-21 | 19:28

Cool! Er is ook veel goed nieuws gelukkig en daar proost ik alvast maar op.

HebjeHemweer | 21-11-21 | 21:15

Een CO2 kredietsysteem, tja. Zolang de voorzieningen er niet zijn om Co2 neutraal elektriciteit op te wekken, zal de hardwerkende proleet zijn dagelijkse auto vaarwel moeten zeggen of koud thuis komen in zijn sociale huurwoning. Die afwegingen komen nu al dichtbij, met de stijgende prijzen om uberhaupt redelijk te kunnen leven.

De oplossing? Kleinere woning huren, het openbaar vervoer gebruiken en niets hoeven bezitten. Hij zal gelukkig zijn, per kwartaal een boosterprik en leven binnen de marges van zijn Co2 krediet.

Boerhoektvrouw | 21-11-21 | 18:46

Ik vind hier heel veel van maar ga er verder niks over zeggen.

Brabeaulander | 21-11-21 | 18:32 | 2

jammer ;s

saki | 21-11-21 | 19:47

Dit is niet de tijd om te zwijgen

RocketMan | 21-11-21 | 20:35

Die paralelle samenleving gaat heul groot worden!

kaplaarzenverkoper | 21-11-21 | 18:30

Grap is, als je CO2 credits op zijn, kan je deze eventueel kopen. Lees: CO2 regels zijn er alleen voor het gepeupel. De elite koopt zichzelf uit en kan blijven vervuilen zolang ze er geld tegenaan gooien. Verder tuigen ze dit systeem echt op voor een schonere wereld, niet om je vrijheden te beperken. Slaap lekker.

Ben_Hur | 21-11-21 | 18:27 | 1

Ik heb de bitcoin gemist, dus verwacht nu inderdaad vrij behoorlijk binnen te gaan lopen op PCA's. Heb er zelf niet veel van nodig. Is er al een handig trading platform?

borderlijntje | 21-11-21 | 22:04

CO2 belasting, klinkt grappig.

Maar sommigen hebben NET iets meer recht op meer CO2 cudos dan de rest.
Wat denk je van die kutten die links lullen maar iedere maand nieuwe kleding kopen.
Of lekker met je privejet overal heenvliegen.

Beste voor vluchten is echte "airmiles" . Als jij naar Australie wil vliegen dan moet je 2jaar sparen. En ze zijn NIET over te kopen. Zo kan iedereen blijven vliegen rijk of arm.
Dat zou de enig werkende variant zijn,

Maar fuck it, als Sjina lekker kolencentrales blijft bouwen maakt het allemaal geene reet uit.

toerbaas | 21-11-21 | 18:24

Op zich wel een aardig idee, een persoonlijk CO2 saldo. Vraag me wel af wat het vinkje "ik heb een kind" voor gewicht in de schaal legt..

Beste_Landgenoten | 21-11-21 | 18:05 | 2

Dat hangt ervan af of je het kind in de allesbrander stopt of niet.

lekgoot | 21-11-21 | 18:18

Wordt de CO2 die vrijkomt tijdens de productie en het transport van je voedsel ook meegenomen in je CO2 quota?

Gebakschep | 21-11-21 | 21:55

En nog steeds blijft het echte grote probleem, de wereldwijde overbevolking, weer buiten beeld.

Expert Homo | 21-11-21 | 17:49 | 1

Oversterfte waarvan de "deskundigen" niet weten hoe dit mogelijk is blijkt misschien wel de heilige graal in deze. Totaal onverwacht natuurlijk...

kaplaarzenverkoper | 21-11-21 | 18:35
-weggejorist-
pieterS | 21-11-21 | 17:43 | 1

Good luck with that. Als corona eenmaal endemisch is en de mensen hun angst verliezen, zullen ze een stuk minder mak en gezeggelijk worden. Ik zie reikhalzend uit naar dit moment. En of BL zich nou ergert of niet: #jemaintiendrai

MickeyGouda | 21-11-21 | 17:42

Een kleine stap naar:
- een permanent griep certificaat,
- een permanent SoA certificaat (met verplichte test)
- en een verplichte DNA registratie bij geboorte

ikpislauwbier | 21-11-21 | 17:32
-weggejorist-
TwinCamDude | 21-11-21 | 17:17

"We conclude that PCAs could be trialled in selected climate-conscious technologically advanced countries..."
Ik vermoed dat Gabon, Mozambique of Turkmenistan goede emigratielanden zijn om aan deze waanzin te ontsnappen.

Rhenium | 21-11-21 | 17:01
-weggejorist-
vincent2470 | 21-11-21 | 16:38 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Raken de vleermuizen niet gedesoriënteerd van al die lampies?

Tishetnetnie | 21-11-21 | 16:24 | 1

Nee, die sluiten gewoon de oogjes en vliegen verder op gehoor.

Joris Beltsin | 21-11-21 | 16:26

"We argue that recent advances in AI for sustainable development, together with the need for a low-carbon recovery from the COVID-19 crisis, open a new window of opportunity for Personal Carbon Allowances. "

En intussen maar blijven roepen dat Jerry en zijn Fijne VrienDen helemaal van de werkelijkheid zijn losgezongen.

dihydrogenmonoxide | 21-11-21 | 16:08 | 2

Dit is in ieder geval gewoon heel eng.

Joris Beltsin | 21-11-21 | 16:13

@Joris Beltsin | 21-11-21 | 16:13: Mooi dat U dat nu ook concludeert.

hagelkruis | 21-11-21 | 16:15

Het gejammer klinkt mij als muziek in de oren,

Asteroid-B612 | 21-11-21 | 16:04 | 3

Ik moest aan deze denken:

"An appeaser is one who feeds a crocodile — hoping it will eat him last"

BRAAP | 21-11-21 | 16:15

People=Shit Slipknot?

SinisterNL | 21-11-21 | 16:59

Shotje iemand?

Pretba | 21-11-21 | 16:03

Ondertussen in Brussel,

Betogers bekogelen politie met flessen en vuurwerk in Brussel: verschillende agenten gewond.
Bron HLN

Bibop | 21-11-21 | 15:54 | 1

Het gezwatel van Hugo de Jonge wordt alleen overtroffen door het geleuter in deze kolommen. Haal die prik, hou afstand. werk thuis, en leer rekenen, dan zie je heel snel in dat de vaccines werken, maar niet genoeg om het virus onder de duim te houden. Naast vaccinatie zijn aanvullende maatregelen nodig om Bergamoteske toestanden te voorkomen.

bdn01 | 21-11-21 | 15:48 | 40

@botbot | 21-11-21 | 20:04: Daar ging het niet over. Het ging over de beschikbaarheid van cijfers zodat er op basis van feiten geoordeeld kan worden en niet op emotie. Dus daar vroeg ik om, aangezien je aangaf dat die beschikbaar zijn.

En ja, jongeren dragen bij aan besmettingen, maar het gaat om de ziekenhuisopnames (heb ik begrepen), en daar dragen jongeren dan weer amper aan bij.

potsenmakkert | 22-11-21 | 10:24

@pleemobiel | 21-11-21 | 21:12: handen wassen is achterhaalt dacht ik begrepen te hebben, het aantal keren dat het virus zich via een oppervlakte verspreid is verwaarloosbaar. Op zich ook logisch: als er al virus op een oppervlakte zit, moet een andere persoon dat nog oppakken, wat al een verdunning geeft, en dan moet die persoon het ook nog eens naar de mond of neus brengen (opnieuw een verdunning), EN het dan ook nog eens inademen samen met schone lucht (weer een enorme verdunning), in zo'n grote mate dat het tot risico leid. Voor de rest helemaal mee eens.

potsenmakkert | 22-11-21 | 10:27

@botbot | 21-11-21 | 21:53: Van uw kant heb ik anders ook nog geen cijfers gezien, en als ik er om vraag komt u met een ontwijkend antwoord. Dus ik twijfel een beetje aan uw rekenkunde, als u de cijfers al niet wil weten.

potsenmakkert | 22-11-21 | 10:28
▼ 37 antwoorden verborgen

Barbapapa Bruls en mevrouw Koopmans zitten het NL volk al te waarschuwen voor een winterlange lockdown als we ons niet goed genoeg aan de maatregelen houden. Het stoort me mateloos dat dit soort lui, waar geen mens op heeft gestemd, op dit soort praatstoelen gaan zitten en de schoolmeesters van het land gaan zitten uithangen. Ondertussen is lichtend voorbeeld Bruls nog geen grammetje lichter, dus die zou eerst zichzelf eens wat voedingskundige maatregelen kunnen voorschrijven en dat belerende toontje ver achter in die keel van hem wegstoppen. Onuitstaanbaar dat zo'n man het volk de les gaat zitten lezen over veiligheid en maatregelen omtrent volksgezondheid.

Thuinman | 21-11-21 | 15:44 | 11

@president osama | 21-11-21 | 18:35: Uiteraard ligt het per individu verschillend en ook voor Bruls kan gelden dat hij mogelijk niet zoveel aan zijn zwaarlijvigheid kan doen. Als dat zo is neem ik mijn woorden ook terug. Maar het neemt niet weg dat de dikke olifant in de covid-kamer is dat "we" als volkje simpelweg te dik zijn. En dat wordt door corona akelig bloot gelegd. Alleen dat overgewicht probleem is niet zo hap-snap op te lossen als 'laten we iedereen vaccineren'. Maar we zien ook dat iedereen vaccineren niet voldoende is. En je kunt beter ongevaccineerd zonder overgewicht zijn dan gevaccineerd en obees. Dus vroeg of laat moeten we wel naar onszelf gaan kijken en onze leefstijl onder de loep nemen. Leuk feitje ook: als je mensen thuis opsluit in een lockdown gaan ze minder bewegen en meer ongezond eten. Lockdowns zijn dus niet alleen onbewezen qua effectiviteit, maar het maakt mensen letterlijk ongezonder.

Thuinman | 21-11-21 | 19:32

Ja, maar die deugende bange plofkop heeft wel veel te zeggen.

pleemobiel | 21-11-21 | 21:14

De overeenkomst tussen bruls die gaat sporten en een corona patiënt op de IC
Beiden moeten aan het zuurstof

van de kraats | 21-11-21 | 21:57
▼ 8 antwoorden verborgen

Wanneer zijn er weer verkiezingen?

Phreack | 21-11-21 | 15:41 | 4

Haalt dat nog iets uit denkt u...?

Air van Boven Dorens | 21-11-21 | 15:43

@Air van Boven Dorens | 21-11-21 | 15:43: Ja.

Phreack | 21-11-21 | 15:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ben inmiddels behoorlijk depressief van NL & EU. ( mag ik dat wel zeggen hier ?)

beavis | 21-11-21 | 15:32 | 6

Ik word er ook niet vrolijker van. Ik zie de toekomst somber in. Het feit dat een overheid zich het recht toe-eigent om mijn bewegingsvrijheid te beperken op basis van gezondheidsmastregelen, terwijl ik kerngezond ben, vind ik buiten alle proporties. Het feit dat een groot deel van de bevolking dit voorlopig geen ruk kan schelen vind ik nog zorgelijker.

lekgoot | 21-11-21 | 15:44

@johnyl | 21-11-21 | 15:43: Klinkt niet volledig onredelijk. En dan? Wat valt er nog meer tot normale proporties terug te brengen?
Waar ligt voor jou de grens?

potsenmakkert | 21-11-21 | 17:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom er nog geen beschaafd land ter wereld een Australische ambassadeur op het matje heeft geroepen? Waarom er zo snel mogelijk een cordon sanitair om FvD moet worden gelegd? Waarom er al in de zomer miljoenen en miljoenen vaccins waren besteld? Waarom niemand u vertelt dat de Pfizer wonderpil een soort paardenontwormer is, maar dan minder effectief en een stukje prijziger (maar wel verkocht via dezelfde nood-breekt-wet-regelgeing die ook vaccins mogelijk maakt, maar voor de paardenontwormer niet geldt)?
Vragen, vragen..

(U kunt bij uw lokale wappie terecht voor de antwoorden)

beetje.jammer.dit | 21-11-21 | 15:27 | 9

@beetje.jammer.dit | 21-11-21 | 18:13: En zelfs al zou dat minder permanent zijn, en volledig met goede bedoelingen, dan nog vind ik het niet raar dat er een discussie over gevoerd wordt wat we wel en niet willen toestaan. Niet alleen voor de huidige regering, corona, en de situatie van vandaag de dag, maar ook voor de toekomst. Alle situaties voorzien is lastig, en goed beleid houd ook rekening met de mogelijke gevolgen van dat beleid in de toekomst.

Dat was ook waarom ik zo faliekant tegen de avondklok was: het kan nu met de beste bedoelingen worden ingevoerd, maar dat stigma dat de laatste die dat invoerde ome Dolf was, kan er wel voor zorgen dat dit in de toekomst veel moeilijker te misbruiken zou zijn door kwaadwillende regimes. Na dit debacle wordt het wel heel makkelijk te spinnen: 'ja maar Rutte deed het ook, voor slechts een griepje!'

Sommige dingen kun je beter onacceptabel houden, of dat nu avondklokken, qr codes, uitsluiting of verdeling zaaien is.

potsenmakkert | 21-11-21 | 19:53

@potsenmakkert | 21-11-21 | 19:53: Eens.
En onze koning is het ook met ons eens: 'Het minste wat we kunnen doen is: niet wegkijken. Niet goedpraten. Niet uitwissen. Niet apart zetten. Niet ‘normaal’ maken wat niet normaal is. En: onze vrije, democratische rechtsstaat koesteren en verdedigen. Want alleen die biedt bescherming tegen willekeur en waanzin.'
(Al vermoed ik zomaar dat hij in deze context liever niet geciteerd wordt)

beetje.jammer.dit | 21-11-21 | 20:38

@beetje.jammer.dit | 21-11-21 | 18:13: Je ziet het helemaal goed. Straks kijg je een heleboel antivaxxers die het bij twee prikken houden en voor infectie gaan.

pleemobiel | 21-11-21 | 21:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Beproefd recept. Demonstratie zo groot mogelijk laten worden, om vervolgens met groot machtsvertoon de boel op te hitsen. Beetje paarden en romeo's erin en succes verzekerd.

En dan de komende demonstraties verbieden.

BRAAP | 21-11-21 | 15:32

Het mooie is dat de PCAs verhandelbaar worden. Als je genoeg geld hebt kun je ze van een ander kopen.
De Brulsjes, Timmermansjes, Grapperhausjes en andere varkens zullen dus gewoon rond blijven rijden en zich vol vreten.
Mensen met weinig geld zijn genoodzaakt die van hen te verkopen en zullen genoegen moeten nemen met de benenwagen en een meelwormburger.
Some pigs zijn nou eenmaal more equal than others.

entredeuxbieres | 21-11-21 | 15:21 | 2

Heerlijk, U klinkt 1968.

hagelkruis | 21-11-21 | 15:23

De meest naakte vorm van verantwoording afschuiven is het.

Phreack | 21-11-21 | 15:59

Welke "complotdenkers" waarschuwden ook al weer voor een QR dictatuur ?

RichardBandler | 21-11-21 | 15:10 | 2

Nee joh, wij waren allemaal gek. ONGEFUNDEERD!!! Alsof de geschiedenis niet genoeg onderbouwing was...

Rechts door zee | 21-11-21 | 15:43

Het verschil tussen complotdenker en werkelijkheid is iets van 6 maanden tegenwoordig.

theM | 21-11-21 | 15:56

Duitsland beweegt nu ook richting verplicht prikken.

P-unit | 21-11-21 | 15:10 | 2

Klopt, die zijn ook Europa ingeluisd.

Veepert | 21-11-21 | 15:43

Stop VACCISME!

Teluitjewinst | 21-11-21 | 15:08 | 2

Nice !

Koning BongoBongo | 21-11-21 | 16:15

Mooie!

Theo? | 21-11-21 | 19:44

Ik heb het gevoel dat de boven-ons-gestelden meelezen met de wappies en dan denken: joh, das ook een goed idee.

einz | 21-11-21 | 14:57 | 3

Zo groot is de afstand tussen politiek en het plebs dus niet.

Papa Jones | 21-11-21 | 15:25

In dat geval, doe maar een verbod op privé vliegtuigen.

BrulSpin | 21-11-21 | 15:27

@BrulSpin | 21-11-21 | 15:27: Nee, dan moet je zeggen: doe GEEN verbod op privevliegtuigen. Want je moet nog rekening houden met de omkeerfactor. Geen QR code werd wel QR code, geen vaccinatiedrang / dwang werd wel vaccinatiedrang / dwang, geen mondkapjes meer werden wel weer mondkapjes, etc etc.

Dus boodschap aan de politiek: we willen heel graag Co2 credits via onze qr code. Verder zijn we een groot fan van 2G en maatregelen die voor het volk worden getroffen hoeven absoluut niet de politiek te treffen, dus dat restaurant in de tweede kamer is echt geen QR voor nodig. Verder moeten we de IC capaciteit vooral lekker laag houden, en misschien kunnen we de ongevaccineerden nog wat verder wegpesten?

O ja, luister alsjeblieft niet naar mijn deze punten, want anders ga je er misschien nog wel / niet wat mee doen!

potsenmakkert | 21-11-21 | 17:57

Voor iemand die de huidige situatie al helemaal kut vindt is dit niet zulk slecht nieuws. Het wordt er voor mij niet erger door, maar wellicht gaan er wel wat meer mensen aan mijn kant staan als ze nog wat verder doorduwen.
Ooit overspelen ze hun hand. Hoop ik.

C1O2 | 21-11-21 | 14:51 | 5

Dat doen ze als de vaxplicht komt .

alexanderpechtold | 21-11-21 | 15:09

@Koning BongoBongo | 21-11-21 | 14:54:
Over welke Mark heb jij het?

NiCeY | 21-11-21 | 15:18
▼ 2 antwoorden verborgen

OK, ik ben om en ga complotdenken. De QR-code wordt misbruikt voor heel andere doeleinden dan bevordering van de volksgezondheid, namelijk het onder de duim houden van de bevolking. En misschien is dat ook wel nodig. Als je ziet hoe het in Europa en in NL tegenwoordig toegaat kunnen maatregelen niet uitblijven. We glijden af naar chaos, en daar heeft niemand wat aan. Blijft het feit dat degenen die de chaos veroorzaken dezelfde zijn die nu de zaak willen controleren. Geknoei van de incompetente politici of boze opzet met een valse agenda? Ik weet het even niet meer. Ik ga het uitzoeken. Of niet, ik zie wel.

Aisie | 21-11-21 | 14:49 | 4

Als ik u was zou ik daar niet aan beginnen, kom je niet meer uit. Klein advies: geloof niet de complottheorieén en/of al die wappietheorieén,maar laat je lekker vaccineren, desnoods nog een booster er achter aan, heb vertrouwen dat een heel leger aan wetenschappers zich om u gezondheid bekommeren. En met die gerustellende gedachte kunt u lekker op de wintersport of alvast plannen maken voor een leuke vakantie. Nou daar kunt u wel wat mee denk ik. Veel succes !

johnyl | 21-11-21 | 14:58

@johnyl | 21-11-21 | 14:58: Ik raad het af, die leuke vakantie. Tenzij je echt een hoop geld over hebt, want de kans is aanzienlijk dat je vanwege nieuwe regels daar niet naar toe kunt.

potsenmakkert | 21-11-21 | 17:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik geef het nog een maandje en QR code vervangen voor gezichtsherkenning ligt alweer op tafel bij deze wereldverbeteraars. Big Brother is watching you.. Wat hebben we gelachen om China he?

Nohara | 21-11-21 | 14:46 | 8

Tsss hebben we een kwetsjankie.

de SENSEI | 21-11-21 | 15:37

@Bataafje | 21-11-21 | 15:16: Ik ben 53, blank, man en vind het niet "prima". De overheid dient zoveel mogelijk uit mijn persoonlijk domein te blijven!

Rhenium | 21-11-21 | 17:19

@Bataafje | 21-11-21 | 15:16: Dus als ik jou goed begrijp moet ik straks eerst door de gezichtherkenning als ik wil rellen op de Coolsingel? Da's bets wel kut dan. hebben ze me uiteindelijk toch te pakken!

Norman N. Warden | 22-11-21 | 02:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een ellendig land is dit geworden... jammer

BL!ZZ | 21-11-21 | 14:41 | 4

Men komt er altijd te laat achter als men bestolen is.

Veepert | 21-11-21 | 15:47

@Koning BongoBongo | 21-11-21 | 14:55: zit nog vol leven hoor... misschien emigreren... why not, er zijn landen die er iets anders instaan. Nederland is als een bus waarvan de chauffeur katjelam is. Time to move...

BL!ZZ | 21-11-21 | 17:21
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien is het meest sociale voor de toekomst, dat Darwin aan het werk gaat.

PieterPassant | 21-11-21 | 14:40 | 1

Die lacht zich al jaren krom, gelukkig verliest Huug spoedig het overzicht want prik 4 t/m 13.....

hagelkruis | 21-11-21 | 14:44

Dus ieder half jaar verplicht een vaccin halen?

Kansloos want volkomen nutteloos.

Maar de schapen staan alweer massaal in de rij om hun stempeltje te halen.

Dutchbeaurouge | 21-11-21 | 14:39 | 3

Gaat, denk ik, niet om de vaccins. Gaat er meer om dat je eraan gaat wennen dat de overheid zich meer met je gaat bemoeien en vooral gaat bepalen of je ergens toegang toe krijgt of niet. Dat virus is een tool maar geen doel op zich.

Arnold9638 | 21-11-21 | 14:46

Was het maar een stempeltje in het gele vaccinboekje.... Maar helaas... We're screwed en voorlopig houd ik me staande zonder QR.

loze stijl | 21-11-21 | 17:21

Bedankt Hugeau, dat mag ook wel eens gezegd worden (zucht)

dathoujetoch | 21-11-21 | 14:38 | 1

Yep, bedankt he Hugo
liegen, bedriegen, draaien en dreigen, moet wat moeite hebben gekost,
tweedeling zaaien en elke keer weer die onkunde tonen, dat moet energie vreten!!
Wetende dat jij Hugo, nooit méér gaat worden dan minister misbaksel én na deze cojona onzin, politiek wordt afgedankt met functie elders omdat demense toch een beetje een vieze nasmaak aan jou hebben overgehouden!! Bedankt, schuift dat nog een beetje zo'n kutbaantje?

TijdelijkOptimist | 21-11-21 | 14:55

Met het invoeren van de vaccinatieplicht in Oostenrijk werd in de zijlijn tussen neus en lippen meegedeeld dat daarna de QR pas niet langer als 7 (!) maanden geldig zal zijn. Dus samen met de griepprik een corona update en in de zomer nog eens.

bergsbeklimmer | 21-11-21 | 14:36 | 9

@Kurpy | 21-11-21 | 15:31: alexanderpechtold legt een oorzakelijk verband tussen doodgaan en vaccin. Mensen die het weten kunnen beweren nog steeds dat gevaccineerden aanmerkelijk minder risico hebben om te sterven aan COVID als niet gevaccineerden.

Dat meer gevaccineerden sterven als niet gevaccineerden is een kwestie van wiskunde. Op het moment dat meer als 50% gevaccineerd is zullen ook meer gevaccineerden aan wat voor oorzaak dan ook sterven als niet gevaccineerden. als 80 van de 100 mensen gevaccineerd zijn zal de verhouding sterfgevallen normaal gesproken ook 4 op 1 zijn. In de UK en Israel is dat al zo.

bergsbeklimmer | 21-11-21 | 17:48

@Smoelensmid | 21-11-21 | 16:29: ja en vraag of als ze de naald zetten het zuigertje( met de naald in de spier) ietsje pietsje terughalen : is er dan geen wolkje bloed te zien weet je zeker dat je niet in een bloedvat prikt

saki | 21-11-21 | 20:37
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Trigger_Warning | 21-11-21 | 14:35 | 1

Ik neem geen boostershot meer ben alle pressiemiddelen meer dan beu

stipjes | 21-11-21 | 14:35 | 2

Nja. Sterkte

Happy People | 21-11-21 | 14:50

Goed zo. Welkom in het wappiekamp welk niet meer lang zo zal heten. Binnenkort de grootste.
Vergeet uw QR-app niet te verwijderen.

Veepert | 21-11-21 | 15:50

Schoonzus dubbel gevaccineerd maar weer COVID-19. Behoorlijk ziek . Ik hoor heel veel mensen om mij heen kuchen hoesten en proesten . Gelukkig maken ze minder kans op ziekenhuis opname . Zelf COVID gehad en na twee dagen weer oké. Slik al heel lang vitamine D3, zink , selenium , B12, K2 en C door groente en fruit. Maar iedereen is gefixeerd op slechte vaccins die zelf de beste marktkoopman nog niet kan slijten als je de argumenten voor ‘aankoop’ hoort. Nooit neem ik een experimenteel vaccin , maar dat is natuurlijk niet eerlijk , ik ben nooit verkouden in tegenstelling tot de vitamines negerende boosterende meerderheid .

Deugnie | 21-11-21 | 14:34 | 9

NAC wel vóór alcohol innemen, anders verergert het juist het effect.

RichardBandler | 21-11-21 | 15:12

defineer "slechte" vaccins?

sumatriptan | 21-11-21 | 15:18

@RichardBandler | 21-11-21 | 15:09:
Wel S-Acetyl-L-Glutathion want die is wat beter opneembaar.
Slurp eens een zuurzakthee weg. Zitten wat Acetogeninen in. Lekker anti-oxidantje ook.

NiCeY | 21-11-21 | 15:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Als ik Hugo was:
"Alle maatregelen, de mondkapjes, de 1,5 meter, worden per direct afgeschaft. Het vragen van de QR-codes wordt om privacy-redenen verboden.

Per 1 januari 2022 wordt er geen zorg meer geboden aan COVID-19 patiënten die niet volledig zijn ingeënt tegen COVID-19. Vaccineren blijft uiteraard gratis en vrijblijvend.

We gaan er vanuit dat er op den duur code zwart zal optreden in de zorg, helaas. Artsen zullen moeten gaan afwegen wie nog zorg kan krijgen en wie niet. Uiteraard wordt leeftijd in de afwegingen meegenomen, maar er moet ook gekeken worden naar in welke mate overgewicht een rol speelt. Wij beschouwen het hebben van overgewicht een bewuste, doch ongezonde keuze. Dit geldt eveneens voor roken. Bent u dus bijvoorbeeld een roker op leeftijd en heeft u overgewicht? Dan heeft u een slecht perspectief als het gaat om zorg. En nogmaals: Als u corona krijgt en u bent er niet tegen ingeënt, dan krijgt u helemaal geen zorg."

Expert Homo | 21-11-21 | 14:32 | 20

@Expert Homo | 21-11-21 | 14:45: Nee ik zeg dat Hugo verstandiger is, niet dat ik iets beter weet. Goed, begrijpend lezen kun je leren.

Dutchbeaurouge | 21-11-21 | 15:05

@Dutchbeaurouge | 21-11-21 | 15:05: Wat heeft begrijpend lezen hiermee te maken? Je zegt namelijk inhoudelijk niets, behalve dat Hugo verstandiger is, zonder uit te leggen waarop je dat baseert.

Expert Homo | 21-11-21 | 15:08
▼ 17 antwoorden verborgen

Al die vaccinado's die denken hun vrijheid te kunnen kopen met een virtueel stempeltje op een vaccin met 6 maanden geldigheid, voordat ze hun hele medische geschiedenis weer opnieuw mogen laten beoordelen door een EU overheid!

TijdelijkOptimist | 21-11-21 | 14:30 | 8

@Koning BongoBongo | 21-11-21 | 15:00: Het is niet waterdicht inderdaad. Maar je moet wat, als overheid.

Papa Jones | 21-11-21 | 15:20

@Papa Jones | 21-11-21 | 15:20: Dat je iets moet is evident. Maar een schijnveiligheid creeeren en daarna het middel nog eens gaan misbruiken als controlemiddel ten faveure van EU hersenspinsels..... pfff.

Koning BongoBongo | 21-11-21 | 15:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Gewoon nemen die volgende prik, paspoort, app en weet ik wat allemaal. Hugo de Jonge de minister vraagt het toch, en je bent toch geen wappie?

Merkwaardeloos | 21-11-21 | 14:27 | 5

@Papa Jones | 21-11-21 | 14:28:
Met eerste prikken kan deze ijdeltuit meer shinen op de eu ranking van vaccinatiegraden.

Merkwaardeloos | 21-11-21 | 14:30

Precies, "je verantwoordelijkheid nemen", en Captain Clusterfuck heeft bepaald hoe je dat doet. De beloning is een groen vinkje waarmee je een half jaar de blits kan maken. En Mark zei te zien dat het OMT zag dat het goed was.

Veepert | 21-11-21 | 15:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik had vernomen dat er een bonuskaart komt. Met deze bonuskaart kunt u CO2 punten sparen of korting krijgen op de volgende booster.
Bronvermelding: ditjes en datjes.

jitro | 21-11-21 | 14:26

Niet te geloven dat een vaccinatie tegen een virus dat wereldwijd veel slachtoffers heeft gemaakt voer is voor zoveel discussie. Een discussie die gaat over inperken van vrijheden, wat natuurlijk peanuts is, als je in Noord Korea of andere dictaturen leeft.
Maar ja dat ongenoegen en geklaag is een Westerse decadentie die wij ons kunnen veroorloven, omdat wij zo verwend zijn dat er niet veel anders is om over te klagen.
In plaats van eendrachtig en solidair met elkaar de strijd aan te gaan met het virus vervallen we in geweld, bedreigingen en tweespalt. Men zit al weer handenwrijvend klaar om de discussie aan te gaan over de booster vaccinatie, 3e of 4e vaccinatie.
Er zijn landen waar men al blij zou zijn als ze 1x gevacineerd zouden zijn. Zoals gezegd Westerse decadentie ten top.

johnyl | 21-11-21 | 14:26 | 9

@FrikandelSpeciaal | 21-11-21 | 14:30: vaccineren is op dit moment meer dan alleen jezelf beschermen; het is ook de zorg ontlasten. Ook relevant in een 3de wereld land.

sumatriptan | 21-11-21 | 15:21

@sumatriptan | 21-11-21 | 15:21: Jonge mensen die zich laten vaccineren ontlasten de zorg alleen indirect door een marginaal kleinere besmettingskans naar mensen toe die wel op de zorg zouden drukken. Dat hele narratief is lulkoek. Helpt het een beetje? Wellicht. Is het de heilige graal? Natuurlijk niet.

FrikandelSpeciaal | 21-11-21 | 17:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Even geheel terzijde, maar als Nederland als land door de EU/WEF opgelegde regelgeving moet volgen omdat die voorgaan op de landelijke regelgeving en wetten, wie zijn daar dan verantwoordelijk voor dat we in die situatie zitten en wat zou daar aan gedaan kunnen worden? (Rechtzaak, beroepsontzegging, lintje etc?)

Dezenaamhier | 21-11-21 | 14:26 | 3

Wie kan je verantwoordelijk houden mocht je toch bijwerkingen krijgen van het vaccin? Als je dat uitvogelt heb je ook het antwoord op je tegel.

keistad | 21-11-21 | 14:40

Balkenende om te beginnen.

Koning BongoBongo | 21-11-21 | 15:15

pfizer heeft het zo geregeld dat zij niet aansprakelijk zijn voor eventuele schade ... eventuele schade die pfizer( door ontevreden wappies die denken dat ze ziek geworden zijn door het vaccin en een rechtzaak gaan beginnen) ondervind zal op de regeringen worden verhaald .. pfizer moet ten alle tijden schadeloos gesteld worden bij eventuelle aanklachten !

saki | 21-11-21 | 20:57

De PDF versie van de NL QR-code nog maar eens opnieuw gedownload, die is nu weer 12 maanden geldig en bevat geen informatie over het aantal prikken.

W_F | 21-11-21 | 14:23 | 4

@Koning BongoBongo | 21-11-21 | 14:29: Ik wil de app ook niet. ook niets doorgegeven aan het RIVM of de huisarts. Mist je een digid account hebt kan je in een paar seconden de QR-code downloaden en die PDF op je telefoon opslaan. In mijn telefoon kon ik zelfs een snelkoppeling naar de PDF op het hoofdscherm zetten. werkt prima, en kan niet ingetrokken worden met een app update.

W_F | 21-11-21 | 14:32

@W_F | 21-11-21 | 14:32: Dus de nieuwe code overschrijft de oude QR code ? Begrijp ik dat goed en heb je daar bericht over gehad dat dit mogelijk werd of hoe kwam je op het idee van de nieuwe code ?

Koning BongoBongo | 21-11-21 | 14:37

@Koning BongoBongo | 21-11-21 | 14:37: Oude PDF blijft gewoon geldig tot de daarop vermelde einddatum. Als je nu opnieuw de PDF download krijg je een nieuwe die weer 12 maanden geldig is vanaf de datum waarop hij gedownload is. Vanaf het moment dat de booster prik verplicht word kan je geen nieuwe PDF meer downloaden op basis van je huidige 2 vaccinaties.

W_F | 21-11-21 | 17:34
▼ 1 antwoord verborgen

Het laatste boostershot wat men krijgt is de RFID.

TonAlias | 21-11-21 | 14:21 | 1

Schijnt dat begrafenisondernemingen scanners krijgen voor het uitlezen van de chip . Je kunt dan ook zelf iets grappigs in de chip zetten zoals bijvoorbeeld 'Please check twice before incinerating"!

Koning BongoBongo | 21-11-21 | 14:46

"De EU is een overheid opzoek naar een bevolking"
Grappig, ik las onlangs een soortgelijke zin:
“The Graphene Flagship projects seem to be in the process of developing a solution that's in search of a problem.”

Ben-Bataaf | 21-11-21 | 14:15

Sowieso krikgt Thierry op de lange tot zeer lange termijn (5 tot 20 jaar) gelijk. De walking dead die nu helemaal wappie staan te zijn, zijn dan allang vervangen door veel gevaarlijkere, gewapende milities off grid people, die Groningen en Friesland als uitvalbasis gebruiken. De afsluitdijk wordt een soort Berlijnse Muur, waar de randstad straks aan de Oostkant zit.

DommeNeger | 21-11-21 | 14:12 | 14

@Red shirt | 21-11-21 | 14:43:
Paars is eeuwigheid geleden. Waar komt die ruimte op de flanken toch vandaan? Zie nu ook weer dat stuk dat Segers had laten liggen in de trein. Dit kun je niet meer verkopen als compromis. Daarnaast draagt invloedrijker wordende EU ook bij aan algeheel gevoel van machteloosheid en ongehoord voelen.

Ik denk dat Baudet zo maar gelijk kan krijgen met dat het een keer gaat klappen. Hij zit daar kennelijk op te wachten. Ik niet.

Duwbak_Linda | 21-11-21 | 14:54

@Red shirt | 21-11-21 | 14:49: De EU had het bij handelsverdragen moeten houden. Elk land heeft zijn eigen Corona regels evenals regels voor vele andere dingen die cultuurgebonden zijn. Samenwerking is prima ,maar geen EU parlement .Hoe lang is die club nou al bezig om landen op een lijn te krijgen over allerlei onderwerpen ? Gaat never nooit gebeuren ,dat ziet zelfs een domme neger nog wel. En dan nog even over Baudet... die is labiel en hoort niet in de politiek .

Koning BongoBongo | 21-11-21 | 15:23

@Red shirt | 21-11-21 | 14:49: Tsja... Ik ben blij dat ik niet in Noorwegen of Zwitserland woon. Armoedige rattenholen zijn dat, want ja, geen lid van de EU...

Rhenium | 21-11-21 | 17:45
▼ 11 antwoorden verborgen

Interessanter dan besmettingscijfers is hoe het in andere landen ervoor staat met de ziekenhuizen. Bij oudere en jongere populatie. Waar gaat het goed en waarom? Nogal zorgelijk dat hier belangrijke zorg wordt afgeschaald. Wat kunnen we nog leren van andere landen?

letopuwzaak | 21-11-21 | 14:09 | 1

Ik leer vaak van andere landen dat het beter is eerst goed op jezelf te letten.

funda | 21-11-21 | 14:12

Baudet's prophecy.

Marcelinho | 21-11-21 | 14:08 | 2

Vrede zij met hem

Duwbak_Linda | 21-11-21 | 14:09

Ik had in 2000 zo’n leuk plaatje: “EU, de kater komt later”. Wie had gedacht dat het zo voorspellend zou zijn.

MonsantoSucks | 21-11-21 | 14:08 | 3

Wie? De meesten, in 1992 al.

funda | 21-11-21 | 14:10

Ik . Welke mongol bedenkt het om 27 landen samen te voegen en dan proberen dit construct te besturen. Kijk alleen maar eens naar ons land; een van de kleinste welvarende landen ter wereld en kijk dan nog eens hoeveel problemen we hier hebben met onkundige regeringsleiders . Voeg daar nog eens 26 landen bij met in elk land een veelvoud van culturen die botsen en die je nooit op een lijn kunt krijgen. Vervolgens zet je als klap op de vuurpijl ook nog eens een aantal megalomane idioten op de bestuurdersstoelen die teveel films hebben gekeken met een dystopisch onderwerp ...... Maar.... Mark gaat dit stoppen ,daar ben ik van overtuigd... kuch.

Koning BongoBongo | 21-11-21 | 14:24

@funda | 21-11-21 | 14:10: Het mooie van die tijd was dat je nog tegenstander mocht zijn zonder voor rechtsextremistische tokkie te worden versleten. Gelukkig maar, want anders waren alle economen die er destijds toe deden, als tokkie weggezet, terwijl de echte tokkies natuurlijk de politici waren die de economen totaal hebben genegeerd en 'Maastricht' er door gedrukt. En meer gelijk dan die betreffende economen, heeft alleen Einstein gehad.

Grachus | 21-11-21 | 17:13

En hier zijn we dan. En is er al iets bekend over de gevolgen voor de gezondheid wanneer we deze boosters gaan stapelen? Want dat lijkt me toch wel een belangrijk dingetje.

Dit riekt heel erg naar een "Hotel California" constructie. "You can check-out any time you like, but you can never leave!" Nu zal blijken dat je gevangen zit in een web waar je straks niet meer uit komt. Christus te paard, nog geen jaar geleden werd je compleet voor gek versleten indien je iets dergelijks opperde. En als u denkt dat ik spoken zie, wel, voilà:

- www.ing.be/nl/retail/daily-banking/e-...

Sjefke7807 | 21-11-21 | 14:04 | 4

Nou. Ze zoeken het maar uit met die boosters. Ik bepasl zelf wel wanneer ik het zinnig vind een booster te nemen. En dat is September 2022. en ik doe dat voor mezelf en ik hoef daar ook geen QR code voor. En voor wie geen vaccinatie wil: even goede vrienden! Prettige zondag nog.

Dirndl | 21-11-21 | 14:11

@* Il Principe * | 21-11-21 | 14:07: Nee, de Belgen hebben zich afgesplitst van Nederland, wel bij de feiten blijven.

PieterC | 21-11-21 | 14:31

@Dirndl | 21-11-21 | 14:11|
Het probleem in deze is dat wanneer u straks de derde, vierde etc. booster weigert u pèr direct in het kamp van de ongevaccineerden belandt. Deuren die eens open zwaaiden voor u zullen plotsklaps gesloten blijven, privileges die men u toekende op basis van uw vaccinaties zullen ter plekke worden ingetrokken. Dat is het grote gevaar van het systeem dat men nu aan het optuigen is.

Verder ben ik het geheel eens met uw tegel.

Sjefke7807 | 21-11-21 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een Javascriptje uit Canada gezien waarin het gaat tot Dose8.

Ben-Bataaf | 21-11-21 | 14:04 | 2

Link?

hetmoetdanmaar | 21-11-21 | 22:56

Nee joh, wappiepraat.

Ramsesz | 21-11-21 | 13:59

Dat riepen de snappies toch al een tijdje.

endofdays | 21-11-21 | 13:59

the roaring twenties gevolgd door de grote depressie. Oh nee, dat was een eeuw geleden. Ik ben in de war.

Dubbelepunthoofd | 21-11-21 | 13:55 | 1

Dit zijn de the boring twenties.

Gaat het niet dan? | 21-11-21 | 14:13

En nergens zat de eindverantwoordelijke. Niemand heeft het gedaan. Geen bruldictator te vinden. Geen ambtenaar schuldig. Geen ministerie waar ze je zeggen kunnen door wie het kwam. Geen loket waar je de waanzin kon aankaarten en kon laten ophouden. Geen advocaat die de weg nog wist. Geen vriend of kennis die de juiste raad had.
En je deed niets verkeerd. Je wilde niets verkeerd. Je had onderbouwde meningen, je gebruikte je eigen ingebouwde gezonde verstand.
Maar daar zit je nu, kapotgesanctioneerd om wat niet te begrijpen is. Niemand kan of wil helpen, want het is tussen jouw en de overheid die zichzelf heeft opgeheven maar toch overal bij zit. En het mag allemaal doorgaan, want ze hebben je heus wel door. Dat vuige plan om zònder hen iets te zijn, iets te bereiken gaat mooi niet door. Alles zit achter electronische deuren verstopt voor wie nog gelooft in natuurlijke eigenheid. Zo braken ze je. Zo is jouw aardse bestaan waardeloos geworden. Horige ja lijfeigene zal je zijn. Omdat ze dat kunstje ooit lang geleden geflikt hebbenen jou dat te laat verteld werd.

zeurmachine | 21-11-21 | 13:52 | 4

Wat een prachttegel, dank voor het bakken van deze.

SpectralGuardian | 21-11-21 | 14:12

Precies dit. Nergens heb je voor gestemd of kon je voor stemmen. En toch veranderen dingen in onze 'democratie' op een manier zoals dat voor velen onmogelijk werd gehouden. Een enkele wappie daargelaten, maar wie gaat daar nu serieus op in...

trac | 21-11-21 | 14:55

Geweldig inzicht, goed gezegd. Dank.

Aisie | 21-11-21 | 15:06
▼ 1 antwoord verborgen

De EU als moderne aflaat-fabriek voor al uw zonden.

HebjeHemweer | 21-11-21 | 13:52 | 5

@Ben-Bataaf | 21-11-21 | 14:39: Ben na het lezen van uw reactie op internet aan het zoeken gegaan. Misschien lijk ik de spot te drijven, dat is niet zo. Misschien zijn die Amerikaanse conservatieven, met oudere grijzende mannen onberispelijk gekleed in driedelig pak met stropdas in hun grootschalige kerkdiensten en bijeenkomsten een beetje maf, misschien ook niet. Ik weet het niet meer, ik denk dat velen het niet meer weten maar overal neemt het onbehagen en de gevoelens van onveiligheid toe.

Hieronder een link naar een video die ik na uw bovenstaande reactie zonet op internet ontdekte. Bijzonder frappant vind ik in de video de fase bij 20:00 www.youtube.com/watch?v=ATfqUHHhN3Q

En hier is nog een andere video: www.youtube.com/watch?v=-NAw_XBUyKI

Komt na de QR code op je mobieltje de microchip in je hand om alles nog wat gemakkelijker te maken? Wat wordt er allemaal achter de volkomen besloten deuren van de Brusselse achterkamertjes en Europese Raad bekokstooft?

Bijbelboek Openbaringen: Openbaring 13:16-18

Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd.
Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
Hier komt het aan op wijsheid.
Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.

Vuurspuger | 21-11-21 | 15:50

Dat er een nieuwe ‘priesterklasse’ aan het opstaan is, waar deze mensen het beter weten dan andere mensen blijkt idd uit dat PCA voorstel:

‘A PCA scheme would entail all adults receiving an equal, tradable carbon allowance that reduces over time in line with national targets. In its original design, the allowance could cover around 40% of energy-related carbon emissions in high-income countries, encompassing individuals’ carbon emissions relating to travel, space heating, water heating and electricity’.

Naast het aantal prikken dat je zult moeten nemen, gaat het gebruik van energie nog een extra dimensie krijgen, als het erdoor komt.

HebjeHemweer | 21-11-21 | 16:32

@Vuurspuger | 21-11-21 | 15:50: er zijn mij wat teveel mensen reuze enthousiast voor de end times ,de drie grote religies en de utopisten en technocraten van het WEF

saki | 21-11-21 | 21:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Een booster shot, nog niets gehoord hier in Spanje.
Wel dat Max 5 gridplaatsen heeft en Bottas maar 3. Als ik RB was ging ik niet meer racen. Zoeken ze het maar uit.

gato | 21-11-21 | 13:51 | 1

Dat topic komt zo mijn allerbeste, maar kijk eens goed naar de startopstelling!. Dat belooft wat.

Hetkanverkeren | 21-11-21 | 14:16

Fight or flight. Ik gun de EU wel een verlammende braindrain.

Joffri | 21-11-21 | 13:49 | 2

Hier in NL is het meer: shut the fuck up or die.

jemagookniksmeer | 21-11-21 | 13:50

Flight.
Business class ook.

Pimp my Voortuin | 21-11-21 | 14:09

Tegen mensen die stellen ´ach, het zal wel meevallen´ valt niets te beginnen. Zelfs al blijkt dat het helemaal niet meevalt zullen ze blijven stellen dat het niet zo erg is. Dit volk accepteert alles zolang ze maar kunnen blijven consumeren.

Lafayette | 21-11-21 | 13:48 | 5

Mijn vrouw zegt net: "Joh, het zal allemaal wel meevallen."

TonAlias | 21-11-21 | 14:23

Het valt niet mee, en de vaccins hebben daar weinig aan veranderd.

W_F | 21-11-21 | 14:29
-weggejorist-
saki | 21-11-21 | 21:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Klinkt allemaal heel leuk maar één Griek maakt nog geen zomer. Ik zou hier graag de woedende reactie van politiebondvoorzitter Gerrit van de Kamp tegenover zetten.
‘En hupsakee, de bestuurders gooien er nóg een paar maatregelen tegenaan die helemaal niet handhaafbaar zijn.’ In de Volkskrant van gisteren.
'‘Het is een wonder dat er onder de politiemensen geen zwaar gewonden zijn gevallen’, blikt Gerrit van de Kamp, voorzitter van de grootste politiebond ACP, terug op de geweldsexplosie van vrijdagavond in Rotterdam. Hij maakt meteen duidelijk geen behoefte te hebben aan woorden van medeleven van ministers of andere politieke bestuurders.
Want: ‘Die doen toch helemaal niks! Ja, oeverloos emmeren over grondrechten, eindeloos praten over ziekenhuizen, en voor de rest moet de politie het maar oplossen. Wij waarschuwen al jaren en jaren voor de radicalisering van het protest, mensen die zich bedreigd voelen in hun vrijheid en op ontploffen staan. En hupsakee, de bestuurders gooien er nóg een paar maatregelen tegenaan die helemaal niet handhaafbaar zijn. En de politie mag de ellende opvangen.’ '
Hoor je het eens van een ander.

grietmetgroenefiets | 21-11-21 | 13:45 | 7

@Joffri | 21-11-21 | 13:55:
Een pleister op de wonde maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

zwenkwieltje | 21-11-21 | 13:58

Tja, maar die rellen hadden ook weer niks met covid19 te maken.
In Den Haag gebeuren dit soort rellen al zeker 30 jaar. En maar wegkijken.

funda | 21-11-21 | 14:00

@Joffri | 21-11-21 | 13:55: Dat werd hen niet gevraagd maar dat waren gewoon dienstorders die werden uitgevoerd.
Overigens heb je dan alsnog steeds een keuze.

Bootvisser | 21-11-21 | 14:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Was dit niet zo'n conspiracy theory van Baudet?

despecialist | 21-11-21 | 13:44

Een wappie, dat ben ik.
Maar ik had het allemaal wel goed gezien.
Jammer van al die bans hier.

Pimp my Voortuin | 21-11-21 | 13:43 | 4

@Zitvlak | 21-11-21 | 13:47:
Er zijn een heleboel bans uitgedeeld aan zogeheten wappies die het toch aan het rechte eind hadden.

sinar2 | 21-11-21 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen die aan het zeuren. HOE DAN. Hoe gaan we code zwart voorkomen DEZE winter. Kap met zeiken en kom met structurele WERKBARE oplossingen. Als je alleen kan zeuren, accepteer dan wat er komen gaan en hou je muil dicht.

CzMichiel | 21-11-21 | 13:43 | 2

Test & treat.

Pimp my Voortuin | 21-11-21 | 13:43

Ventilatie, al sinds 1918 een probaat middel tegen allerlei enge aërogene ziektes.

Mens_erger_je_niet | 21-11-21 | 15:14

Werkt Volkert ook in de rest van de EU of alleen in Nederland ?

jvc | 21-11-21 | 13:43 | 1

Dat bepaalt zijn opdrachtgever ,maar zijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een land met fopstraffen ,dus ik denk dat je het slachtoffer deze kant uit zult moeten krijgen.

Koning BongoBongo | 21-11-21 | 14:50

Als iedereen in Nederland de app van zijn telefoon verwijdert of niet installeert dan zijn we van dat ding af.

osolemio | 21-11-21 | 13:41 | 4

Ja maar, dan kunnen we niet meer de MacDonalds in!!1!

jemagookniksmeer | 21-11-21 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

Alles om meer belasting te kunnen innen. En als je je quotum hebt verbruikt mag je alleen met bijbetaling nog de weg op, bijvoorbeeld. De 1-2tjes zijn makkelijk door te voeren.

HebjeHemweer | 21-11-21 | 13:41

Net zo als iedere andere griep is covid een continuing story. Het mag niemand verbazen als we naar een jaarlijkse covid-prik gaan. En, in de eu-logica, naar een jaarlijkse verlenging van de qr-code.

Schadenfreude | 21-11-21 | 13:38

"Given the public demand for more ambitious action and the political commitment to ambitious targets, PCAs could be of increased public and political interest."

Ah, de bevolking eist het.

Duwbak_Linda | 21-11-21 | 13:37 | 1

natuurlijk frans timmermans is de bevolking van nederland wist je dat niet??

saki | 21-11-21 | 21:52

Dadelijk krijgt de FvD nog gelijk met zijn chip. Er worden overigens al testen mee gedaan.

shimanski | 21-11-21 | 13:37

Laten we een kolonie in Afrika stichten en opnieuw beginnen

frickY | 21-11-21 | 13:36 | 4

Omgekeerde migratie dus. Ik zal Bente even bellen of Miele daar ook levert.

Dubbelepunthoofd | 21-11-21 | 13:50

De Chinezen zijn jullie al voor.

Lafayette | 21-11-21 | 13:54

Ik neem een klamboe mee en een schep om een put te graven .

Aap van Eva | 21-11-21 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen

Probleem nu is dat ranzige, onbetrouwbare software- die nu QR-code heet- niets met covid19 te maken heeft maar er volop aan wordt gekoppeld.

En de usual suspects vliegen allemaal weer in hersenloze drommen op de grote hoop af..

funda | 21-11-21 | 13:35 | 3

Software staat netjes met source openbaar op de github van VWS hoor. Met degelijke provenance. Het is betrouwbare software. Alleen is het ook vrij duidelijk gebouwd om in later stadium van alles en nog wat aan te koppelen. Het onbetrouwbare ervan is dat je niet weet wat de overheid er in later stadium allemaal mee gaat doen. Het is een trojaans paard.

FrikandelSpeciaal | 21-11-21 | 13:37

@FrikandelSpeciaal | 21-11-21 | 13:37: Dat typ ik, ranzige, onbetrouwbare software.
Wie precies dat op zijn geweten heeft interessert de hele maatschappij die eronder lijdt niet zoveel.

funda | 21-11-21 | 13:44

Ben bijna twee jaar aan de kant gezet als Wappie als ik hierover vertelde, of wou discussiëren over het feit dat dit de toekomst zou worden. Op dit soort momenten voel ik toch een soort trots dat ik geen meeloper ben of gevoelig voor groepsdruk.

keistad | 21-11-21 | 13:34 | 1

Ssst. Ik stiekem ook, maar geloof me: al die anderen met een andere mening niet. Die zijn al te ver mee gegaan in het narratief.

Dubbelepunthoofd | 21-11-21 | 13:52

EU is een enge dictatuur aan het worden.

Wattman | 21-11-21 | 13:34 | 2

Aan het worden?

kokkowitz | 21-11-21 | 13:51

En ze pretenderen nog het beste met de burger voor te hebben.

TonAlias | 21-11-21 | 14:05
-weggejorist-
squadra | 21-11-21 | 13:34 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Laat de EU zich er alsjeblieft niet mee bemoeien, dan wordt het sowieso niets dan slap ge-ouwehoer.
Laat de EU alsjeblieft druk zijn met het CO2 neutraal maken van hun maandelijkse verhuizing van Brussel naar Strasburg.
Laat ze alsjeblieft druk zijn met het rondpompen van achterlijke subsidies.
-
Iedereen met minimaal 2 Mb aan geheugencellen weet nog het mislukte EU-inkoop beleid, waardoor de VK (die geen last meer hebben van de EU) als eerste klaar was met vaccineren. EU ga lekker prediken over het milieu het verder in laten storten van de welvaart in Europa. Maar ga je er alsjeblieft nu even nu niet mee bemoeien. Ga het vluchtelingenverdrag uit 1845 of zo herschrijven.

bananabanana | 21-11-21 | 13:32 | 3

Laat de EU zichzelf opheffen, is het het beste wat ze kunnen doen.

infidel103 | 21-11-21 | 13:39

Voor alle ‘Ja maar Portugal’ roepers. https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10459585/portugal-neigt-naar-extra-maatregelen-ondanks-hoge-vaccinatiegraad

Plaktong | 21-11-21 | 13:32 | 7

@BoetoeVoetoe(btvt) | 21-11-21 | 13:55:
Jawel, het gaat dus goed in de ziekenhuizen. Transmissie heb je ook onder gevaccineerden. Heeft Portugal een oudere of jongere populatie? En waarom gaat het daar goed in de zorg?

letopuwzaak | 21-11-21 | 14:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Mis de zwarte Piet discussie. Was lekker zwart-wit. Dit ge-ouwehoer gaat nergens meer over. Morgen G2-invoeren. Zonder bijbehorende QR-code geen zuurstof. Overmorgen Corona opgelost, geen rellen meer en geen ongevaccineerden meer en een rustige Kerst. Daarna lekker skiën.

Drukvandaag | 21-11-21 | 13:30 | 3

Als je echt denkt dat bij 100% vaccinatiegraad alles weer ouderwets opengaat kun je weleens van een koude kermis thuis gaan komen

jeweettochniet | 21-11-21 | 13:34

GeenStijl is verbaast over de permanente status van de QR code. Ik ben verbaast, want als je denkt dat we het gekste nu wel bereikt hebben wordt het in de nabije toekomst nog gekker. Zou Rutte echt visieloos zijn of houdt hij zich van de domme terwijl hij achter gesloten deuren wel degelijk een visie heeft hoe democratie met de kaasschaaf methode kan worden afgebroken?

Democratie is de wil van het volk, elke dag lezen we met stijgende verbazing in de krant wat wij nu weer willen. Vrij vertaald van een uitspraak van Wim Kan.

Vuurspuger | 21-11-21 | 13:30 | 2

Ik denk dat rutte gewoon het eu protocol volgd.
Wel geheel op achterkamertjes niveau.

Zitvlak | 21-11-21 | 13:34

Hoeveel prikken bent u bereid te halen?

Stijl_Loos | 21-11-21 | 13:29 | 2

Zo veel als de overheid maar wil betalen.

Nivelleermarionet | 21-11-21 | 13:31

Hoeveel maaltijden bent u bereid te eten?

funda | 21-11-21 | 13:38

Dus alle energie gaat op de bon. Net als in die periode waar we het gelukkig nooit meer over hebben.

Daarnaast wordt alles poepduur, zodat als je het mág kopen, het nog maar de vraag is of je het kunt betalen. Zin in de toekomst!

Duwbak_Linda | 21-11-21 | 13:29 | 6

@Zitvlak | 21-11-21 | 13:41:
Ze denken dat het met de huidige technologie wel iets goedkoper kan worden geïmplementeerd. Die digitale dwangbuis gaat er komen. Ook ik ben benieuwd hoelang en hoever ze hierin kunnen gaan.

Duwbak_Linda | 21-11-21 | 13:49

@funda | 21-11-21 | 13:40:
Nou ja, mijn referentiekader is wel gevormd eind vorige eeuw. En vind niet alles een verbetering.

Duwbak_Linda | 21-11-21 | 13:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Damn. Een Personal Carbon Allowance met een cap-and-trade zodat uw hele persoonlijke handen en wandel gemonitord wordt en zo nodig bestraft en beteugeld.

Ik wist wel dat het erg ging worden maar dit nachtmerriescenario was nog niet in me opgekomen.

Joris Beltsin | 21-11-21 | 13:28 | 2

Judd Dredd achtige praktijken.

Zitvlak | 21-11-21 | 13:36

@Joris Beltsin | 21-11-21 | 13:28 |
"Ik wist wel dat het erg ging worden maar dit nachtmerriescenario was nog niet in me opgekomen."

Helaas in mijn gedachten al wel. En niet omdat ik een "wappie" zou zijn, maar omdat ik heel veel lees, goed bekend ben met de werken van o.a. Orwell en me erg verdiept heb in de geschiedenis van alle tijden. Het aloude adagium doet nog steeds opgeld; "Macht corrumpeert, en absolute macht corrumpeert absoluut." Met het demissionair worden van Rutte III heeft de bevolking geen democratische manier meer om hem daar nog weg te krijgen. De beste man zei het toen zelf al; "Nu kunnen jullie me niet nog een keer wegsturen." Het werd gebracht onder het mom van een grapje, maar ondertussen.

Sjefke7807 | 21-11-21 | 14:00

De debiele wappies hebben dit al voorspeld. Is waanzin dit gaat allemaal echt niet gebeuren. Die domme wappies toch.... Oh wacht

rampelaar | 21-11-21 | 13:28 | 3

Ook iemand die dom is bij punt A kan gelijk hebben bij punt B.

Schadenfreude | 21-11-21 | 13:42

En vervolgens wordt daar ook een brandstofrantsoen aan gehangen en een suikerrantsoen en een vleesrantsoen en een social credit systeem natuurlijk en is iedereen gelijk, behalve de bestuurders natuurlijk. Die hebbe recht op wat meer brandstof en wat meer vlees en wat meer uitstoot. Etc etc.

Tisnietanders | 21-11-21 | 13:24 | 7

Om maar even een Godwin te maken. Tijdens de oorlog kregen rijksambtenaren meer voedselbonnen dan havenwerkers. Als reden vermeld: hersenwerk vereist meer energie dan handwerk.

Lopende-Hollander | 21-11-21 | 13:50

@Nivelleermarionet | 21-11-21 | 13:30: Zuid Korea ook. Daar is het allemaal wat genuanceerder.(track & trace samenleving)
De Eu kijkt naar china en worden er boter gijl (met een ei) van. Wat ik denk is dat de EU er keihard in gaat als dit systeem wordt uitgerold. Maar vergelijken met bla 30 bla 45 vervolging dat zeker niet want het volk wil het zo graag.

jitro | 21-11-21 | 14:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Geen enkele moeite met boosterprikken. Maar dan wel zorgen dat iedereen die dat wil, de prik tijdig kan halen. Van de zotte toch dat de GGD permanent overbelast is. Hogere vergoedingen, en stamp maar meer vaccinfabrieken uit de grond. Oh wacht, het permanente en onoplosbare chiptekort. "We moeten de burgers afremmen in hun onverzadigbare honger naar meer vaccinaties. De regering stelt hiertoe voor, de belastingen te verhogen".

Nivelleermarionet | 21-11-21 | 13:24 | 5

De regering heeft al moeite met de regulaire prik, laat staan de 2e en boosterprik.
Somberheid alom.

Zitvlak | 21-11-21 | 13:30

@funda | 21-11-21 | 13:28: de oplossing van uw raadsel heb ik voor u: de injecties blijken de gehoopte oplossing niet te zijn.
Maar zo lang onze overheden dat niet toegeven zal het voor u waarschijnlijk nog een raadsel blijven.

Veepert | 21-11-21 | 13:33

@Veepert | 21-11-21 | 13:33: Helaas, mijn huisarts adviseerde me geen medische adviezen van andere reaguurders in overweging te nemen.

funda | 21-11-21 | 14:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Hou eens op met het een boostershot noemen. Het is vanaf het begin al (midden dit jaar) boostershot genoemd, maar het is gewoon dezelfde prik. En er was nooit alleen een 3e prik.

sjef-van-iekel | 21-11-21 | 13:23 | 5

Hugo de J. noemt de booster sinds gisteren officieel de oppepprik. Gewoon even je oppeppertje halen. Soort Poppers. Het woord booster schept te hoge verwachtingen.

entredeuxbieres | 21-11-21 | 14:34

@BRAAP | 21-11-21 | 15:17: ja bij Janssen maar 1 prik. Maar pfizer lobby-de direct al voor een 'booster' die toch echt uit 2 prikken bestaat. En dat is gewoon de populairste prik. De Iphone onder de C19 prikken. Diederik ziet in de kleinste nuance al een leugen.

Moderna gaat waarschijnlijk ook gewoon een normale dosis toedienen vanaf prik 5/6. Dat is nog volop in ontwikkeling die onderzoeken en adviezen.

sjef-van-iekel | 21-11-21 | 16:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Wtf een vierde prik als mensen zich niet laten vaccineren? Wat is dat voor bullshit? Echt alle wetenschap word door de plee gespoeld.

SailingDuck | 21-11-21 | 13:23
-weggejorist-
OrdeVanDeNacht | 21-11-21 | 13:22 | 2

Vanmorgen was er bij het topic elders een zeer betrouwbare informant die ons uit de doeken deed dat bij demonstraties tegen corona-maatregelen maar 0,5% bona fide waren en 99,5% uit reltuig bestond die het voor de echte demonstranten verpestten, al dan niet stiekem in opdracht van de overheid. Desalniettemin lijkt me "tientallen" demonstranten toch een wat lage schatting. Er zullen gerust zo'n honderdtal echte coronademonstranten tussen hebben gezeten.

Mazzelstof | 21-11-21 | 13:22 | 4

@jemagookniksmeer | 21-11-21 | 13:28: Heeft het ooit wel zin gehad dan? Ik vraag dit vooral namens die bolle met zijn zwarte anarchismevlag die sinds 1964 geen demonstratie meer heeft gemist.

Mazzelstof | 21-11-21 | 13:34

@Mazzelstof | 21-11-21 | 13:34: Hoewel ik die tijd niet bewust heb meegemaakt heb ik het idee dat men toen (60-er en 70-er jaren) nog wel wat gedaan kreeg met demonstreren (bv rechten voor krakers). Het is toch ook niet voor niets dat een heleboel van de demonstranten van toen in de linkse baantjescarroussel van nu zitten.

jemagookniksmeer | 21-11-21 | 13:40

@jemagookniksmeer | 21-11-21 | 13:40: Ja, ik heb het ook niet meegemaakt. Maar mij lijkt het toegeven aan krakers en old-boy hippie netwerken die elkaar overbodige baantjes toeschuiven niet een geweldig argument ten faveure van demonstraties.

Mazzelstof | 21-11-21 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

Vrij verkeer van personen in Schengenzone ***

Reebensteeltje | 21-11-21 | 13:20 | 1

Die aan een bepaald aantal voorwaarden voldoen.

Mens_erger_je_niet | 21-11-21 | 15:23

Na de vierde prik moeten we het vaccin gaan betalen, wedden iemand?

jan huppeldepup | 21-11-21 | 13:20 | 7

en dat betekend dan, dat alleen degene die betalen een prikje krijgen

Bucky_Lastard | 21-11-21 | 13:26

Met de bonus kaart die er bij wordt geleverd kunt u CO2 punten sparen of krijgt u korting op de 5de 6de etc. booster.

jitro | 21-11-21 | 14:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Die corona QR pass gaat voorlopig niet weg. Lees het NRC interview van dit weekend met ziekenhuisbestuurder van het Zuyderland ziekenhhis maar. Door de vele anti-vaxxers die ze moeten opnemen (nu ongeveer 100 en snel stijgend) moet de directie elke zoveel dagen weer operatiekamers etc sluiten om personeel vrij te spelen voor cohortafdelingen. Operatiekamers die dus niet gebruikt kunnen worden voort hart- en kankeroperaties. Het is niet toevallig dat het juist in Zuid-Limburg zo mis gaat; de vaccinatiegraad is er beduidend lager dan in de rest van NL. Dus als anti-vaxxers zich niet willen laten vaccineren, moet de overheid ze maar een handje helpen met lockdowns en QR codes om aantal besmettingen en ziekenhuisopnamen in deze groep naar beneden te krijgen.

Diederik_Ezel | 21-11-21 | 13:20 | 7

Dus je laat je eige op je woonboot aan het Friese meer verplicht faksinere om een carnaval vierende Limbo´er van de ic zuurstofpijp af te houwe? Ik snap het. Eindelijk.

squadra | 21-11-21 | 13:41

Je overdrijft, vooral mbt Kanker Operaties, personeel in Anthonie van Leeuwenhoek staat onder minder zware druk dan reguliere zorg.
Ook vinden zij meer voldoening in hun werk , waardoor ze minder snel afhaken.

Torquemada | 21-11-21 | 13:47

Bijna aandoenlijk om te zien hoe u vast blijft zitten in het frame "boehoe alles is de schuld van anti-vaxxers".

Sowieso zijn niet alle ongevaccineerden anti-vaxxers en matcht uw data niet langer met uw claims.

Enige tijd terug werden door de pro-vaxxers alle exemplarische bewijzen weggewuifd. Nu komen ze er zelf mee bij gebrek aan andere harde onderbouwing.

BRAAP | 21-11-21 | 15:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben benieuwd, veel oude dingen worden weer populair na een bepaalde periode en dat noemen we dan "retro"

Ik vraag mij af welke middeleeuwse gebruiken retro gaan worden, want ik kan mij niet voorstellen dat dit zonder slag of stoot geaccepteerd gaat worden door een aanzienlijk deel van de Europese bevolking.

Borrom | 21-11-21 | 13:18 | 3

Ruilhandel, smokkel, houtvuur stoken, zelf groente verbouwen, en dat wat u bedoeld komen weer helemaal terug.

zwenkwieltje | 21-11-21 | 13:21

Auto rijden wordt voor veel mensen straks onbetaalbaar of onhaalbaar met een elektrische paal in de straat, iedereen dan maar weer op de fiets als voor de oorlog?

zilverrug | 21-11-21 | 13:36

Het probleem is dat U en ik moeite nemen om zich goed te informeren met verschillende bronnen die we zelf zoeken. 95% van de bevolking luistert enkel MSM en staat ook niet open voor andere zienswijze omdat diezelfde MSM ieder ander geluid zeer zeer slim als dom geframed heeft.
Zolang de MSM niet aangepakt word zal er niets veranderen.

kokkowitz | 21-11-21 | 14:10

De overheid is niet dom; elke keer worden er nieuwe "innovatieve" businessmodellen bedacht om de burger geld en macht af te troggelen. De immigratiecrisis: geeft veel mensen een zeer goed belegde boterham; de coronacrisis: i.d.; de milieucrisis: i.d.; "we moeten jonge innovatieve bedrijven hebben": i.d.. Elke crisis zorgt ervoor dat er meer overheidsgeld rondgepompt wordt en dat de overheid meer te zeggen krijgt.

nancystjago | 21-11-21 | 13:17 | 1

Feit.

squadra | 21-11-21 | 13:42

#Nexit !

knutsel_ | 21-11-21 | 13:17 | 3

Partijen die hier voor zijn gaan nog eens heel groot worden.

ceriel82 | 21-11-21 | 13:24

Yes! Dan komen Shell , Unilever en de rest vanzelf weer terug naar dit nederige EU landje vanuit dat vermaledijde UK.

der Schweinigel | 21-11-21 | 13:26

Ik gok dat het belastingbetalende deel van Nederland nooit zal accepteren dat het gesubsidieerde danwel uitkering trekkende deel van Nederland ons de EU uitrommelt. Gaat gewoon niet gebeuren.

kapotte_stafzuiger | 21-11-21 | 14:20

Waarom wist ik dit eind vorig jaar al met enige zekerheid? Tja, het 'aan mijn water' en 'op mijn klompen' gevoel. Ik zie wél vooruit en dit is geen verrassing eigenlijk.
En aangezien regeren vooruit zien is of zou moeten zijn, vermoed ik dat bepaalde figuren veel verder vooruit kunnen zien dan dat ons wordt voorgehouden. Niks nieuws eigenlijk maar wel ziekmakend inmiddels.

der Schweinigel | 21-11-21 | 13:16

Ik kan wel janken, het leven is niet meer leuk. Waar zijn we in beland met zijn allen?

Ragnar_Lodbrok | 21-11-21 | 13:14 | 5

Iets minder op GS rondhangen maakt het leven ook een stuk leuker. Ignorance is bliss of zoiets.

Joris Beltsin | 21-11-21 | 13:34

@Mazzelstof | 21-11-21 | 13:29:
Er zijn nog een aantal kabinetten Rutte nodig voor het dieptepunt in zicht komt. Vervelende dingen duren altijd veel langer dan de leuke.

Nivelleermarionet | 21-11-21 | 15:08

@Nivelleermarionet | 21-11-21 | 15:08: Misschien blijven ze wel demissionair tot het einde der tijden, iig nog niet gehoord dat er een maximale tijd aan zit, aan dat demissionair zijn.

Mens_erger_je_niet | 21-11-21 | 15:27
▼ 2 antwoorden verborgen

De usual suspects die hier dit beleid ondersteunen en halsstarrig en kritiekloos achter Mark en Hugo en de ongekozen leiders van de EU aanhobbelen hebben werkelijk geen idee van wat er op dit moment gebeurt en wat voor samenleving we in worden gerommeld met als excuus een zeer beperkt dodelijk virus. Zelden zo'n stelletje gedresseerde apen gezien.

goedverstaander | 21-11-21 | 13:14 | 4

Eens. Ze hadden enkel een dekmantel nodig.

B*tchmeister | 21-11-21 | 13:20

@goedverstaander | 21-11-21 | 13:14 |
Ik sluit me volledig, maar dan ook echt volledig bij uw tegel aan. Hetgeen dat we nu zien ontvouwen beangstigt me vele malen meer dan het virus ooit voor elkaar zou krijgen. "1984" werd geschreven als een ernstige waarschuwing, niet als verdomde handleiding!

Sjefke7807 | 21-11-21 | 13:24

Mooie laatste zin, al ben ik het geheel met u eens

Flow_Snake | 21-11-21 | 13:30
▼ 1 antwoord verborgen

Dit lijken mij twee compleet verschillende grootheden: de politieke agenda van een supranationaal instituut zonder een democratisch mandaat dat de toets der kritiek kan weerstaan en de volkomen transparantie van een peer reviewed wetenschappelijk artikel in één van de twee meest vooraanstaande wetenschapstijdschriften in de Westerse wereld.

Wat dat laatste betreft: een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar dan moet je wel de moeite doen om op te blijven letten. Het is hoe dan ook een pluspunt dat de wetenschappelijke discussie wel in het openbaar plaats vindt. Dit in tegenstelling tot de discussie tussen de Europese Commissie en "scientists". Laten we voorkomen dat we het kind met het badwater weg gooien.

Hetkanverkeren | 21-11-21 | 13:14 | 4

@FrikandelSpeciaal | 21-11-21 | 13:32: Vooraf: mijn tragikomische avonturen binnen academisch Nederland zijn op zich best wel de moeite van het kunnen navertellen waard. Het is me in elk geval nooit gelukt om gecertificeerd academicus te worden. Soit.

Dan maar een zeer geïnteresseerde leek in de wetenschap. Met alle beperkingen ervan, modellering is een valide wetenschappelijke methode. De kunst is meer om beleidsmatig geen knollen voor citroenen te verkopen, als je hopelijk begrijpt wat ik bedoel.

Hetkanverkeren | 21-11-21 | 14:09

@Hetkanverkeren | 21-11-21 | 14:09: Haha. In principe is een diploma geen vereiste om zo'n paper te kunnen lezen natuurlijk. ;)

Precies. Integriteit binnen de wetenschap sneuvelt ook meer dan me lief is en uitgerekend Pfizer heeft een zeer slechte reputatie op dat gebied, maar dat is niet de kern van het probleem. Politici die een zeer indirecte duiding van wetenschap gaan vertalen naar beleid, daar gaat het vaak mis.

FrikandelSpeciaal | 21-11-21 | 14:21
▼ 1 antwoord verborgen

Nee

naamengetal | 21-11-21 | 13:14

De geest is uit de fles. We leven in een dictatoriaal Europa.

Vlasbaard | 21-11-21 | 13:14 | 4

@Mazzelstof | 21-11-21 | 13:31: De dictator verschuilt zich nu achter bureaucratie. Een schildering van een bos of een mistig landschap zou treffend zijn. En vwbt boekjes zou ik beginnen met het legendarische werk van Schwab.

Joffri | 21-11-21 | 13:41

@Mazzelstof | 21-11-21 | 13:31:

Dat is oude dictatuur!
Nieuwe dictatorschap gebeurt onder de noemer 'zelf benoeming'
maar dan door de lidstaten democratisch gekozen!!
U heeft tenslotte JA gezegd tegen de EU, Nee niet echt natuurlijk,
Balkenende heeft ja voor u gezegd.

TijdelijkOptimist | 21-11-21 | 13:42

@TijdelijkOptimist | 21-11-21 | 13:42: Okay, er is een dictatuur maar de dictators zijn mistig en democratisch gekozen maar zelfbenoemd. Dat klinkt net alsof er helemaal geen kwade genius achter zit.
Is er misschien sprake van de voortzetting van een continuüm van de centralisatie van macht van het lokale naar het nationale naar het internationale niveau waarbij steeds meer burgers over steeds meer zaken steeds minder directe invloed hebben?

Mazzelstof | 21-11-21 | 14:11
▼ 1 antwoord verborgen

De EU bestaat bij gratie van taken die het zichzelf toeëgent of creëert?
Maar dat is hiér begonnen.
images.app.goo.gl/dpT8Vessz3srP3BZ6
In ons éigen Nederland.
En dan nu gaan zeuren? Ik zou ze alle vijf voor een tribunaal slepen.

Leptob | 21-11-21 | 13:14

heeft China nu eingelijk al miljarden aan herstelbetalingen betaald aan de wereld?

appeltjesgroeneweide | 21-11-21 | 13:14 | 1

Die maken het goed door leuke hebbedingetjes voor weinig onze kant op te sturen

TijdelijkOptimist | 21-11-21 | 13:37
-weggejorist en opgerot-
Ir Rita Tie | 21-11-21 | 13:12 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Het is en blijft self fulfilling prophecy

Piet Pielemuis | 21-11-21 | 13:08

Het beste lijkt nu, als je niet hoog bejaard bent, om als dubbel gevaccineerde besmet te raken. Dat geeft weinig kans op erge ziekte, en beschermt je beter dan de (volgende) vaccinatie. Maar is er ergens een soort tinder ofzo om een besmettelijke zieke te vinden?

Hadena | 21-11-21 | 13:08 | 1

Goed idee. Er schijnen corona-besmettingsfeestjes te zijn, gezellig biertje drinken bij een coronalijder. Ik weet ook niet hoe ik die kan vinden.

Knitty | 21-11-21 | 13:33

Heeft geen zin. Klimaat is kapot. We gaan kaputt.

RickTheDick | 21-11-21 | 13:08 | 1

Greta! Jij ook hier? Wat leuk!

Nivelleermarionet | 21-11-21 | 15:01

The Commons Project,

Damoos | 21-11-21 | 13:06

Vandaag in The Newyorker een verhelderend artikel www.newyorker.com/science/medical-dis... over de anti-virale drug Molnupiravir van de firma Merck en de anti-virale drug Paxlovid van Pfizer. Helemaal top is de cocktail van deze drugs tegen Covid en: het werkt ook preventief tegen infectie bij huisgenoten/familie van degene die covid symptomen krijgt. Kortom: weg met het derde en vierde prik systeem en volg Amerika!

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-11-21 | 13:06 | 2

Ah yes, de firma Merck, het bedrijf dat zich afgelopen jaar succesvol alle moeite heeft getroost om het patentloze en ongeveer 700 keer goedkopere middel ivermectine in diskrediet te brengen.

Denimativ1970 | 21-11-21 | 13:18

Ja wat raar, prik 3 is ongeveer nu dus prik 4 over 6 maanden, dat regelen voor heel europa: ergens heet dat planning.
Niet dat dat de core is van ambtenaren dus het is onderschat, woke en feelgood werken niet dus echt beleid nodig.

28 | 21-11-21 | 13:05 | 1

Prik 3 komt voor de meerderheid pas in februari beschikbaar. Eerst de zwaksten, en dat zijn er best wel veel.

Nivelleermarionet | 21-11-21 | 14:57

Oh kijk, die temperamentvolle Italiaanse heethoofden lukt het dus wel om met 10000 tegelijk tegen coronamaatregelen te protesteren, zonder dat ze de hele stad aan puin vandaliseren.

Baron van Baesweiler | 21-11-21 | 13:04 | 6

Ik koester het vermoeden dat het hier ook geweldloos kan zodra er tienduizenden protesteren.

Joffri | 21-11-21 | 13:45
▼ 3 antwoorden verborgen

En dat de meerderheid van dit land + 2e kamer het vervolgens gelooft als Rutte zegt dat die qr alleen tijdelijk even nodig is zodat de 1,5 m eindelijk kan worden losgelaten (die in de praktijk toch niet werd nageleefd). Als mensen daadwerkelijk geloven dat zo’n miljarden kostende infrastructuur daadwerkelijk even tijdelijk wordt aangelegd verdien je het bijna om bedrogen te worden

SavingPrivateHenk | 21-11-21 | 13:03 | 1

Om nog maar niet te spreken over de vacature die ineens in beeld kwam om die infrascructuur uit te breiden in de toekomst.

TonAlias | 21-11-21 | 13:04

De Duits Europese filosoof Nietzsche kwam eind negentiende eeuw al tot de volgende conclusie die hier op slaat: De Wil tot Macht (Duits: Der Wille zur Macht) is een van de grondbegrippen van de filosofie van Friedrich Nietzsche. Volgens Nietzsche is de werkelijkheid een onophoudelijk 'worden' of 'gebeuren'; zij is constant in beweging en verandering. Door een spel en strijd van krachten die elkaar tegenwerken ontstaat dit. Elke kracht wil zich als dermate uiten, en zo andere krachten aan zich wil onderwerpen en bevelen. Elke kracht wordt dan ook beschreven als een wil tot macht: "dat wil zeggen als onverzadigbaar verlangen naar het betonen van macht; of gebruik, uitoefening van macht, als scheppende drift enz." De wil tot macht is aan de ene kant een bevelen van een andere wil tot macht, en aan de andere kant is het een zelfoverwinning: Iedere macht wil meer macht dan het op ieder moment bezit.

P-unit | 21-11-21 | 13:03 | 2

Germaanse filosofie maakt me altijd depressief. Germanen signaleren wel, maar bieden geen uitweg. Ik heb daar maar één antwoord op: Schnautze!

Nivelleermarionet | 21-11-21 | 14:48

Het boek "Der Wille zur Macht" is niet door Nietzsche geschreven, maar door zijn zus en een vriend van Nietzsche. Die zus was getrouwd met een notoire antisemiet, en zij was ook lid van de NSDAP. Toen ze in 1935 werd begraven was Adolf Hitler daar ook bij aanwezig.

Leon Tosti | 21-11-21 | 18:30

Wordt er aan de buitengrenzen ook gecontroleerd op de coronapas?

Jan_Pietersen | 21-11-21 | 13:03 | 4

Is de paus moslim ?

Plaque-doctor | 21-11-21 | 14:13

Is water droog?

knutsel_ | 21-11-21 | 14:28

Ja, er wordt extreem streng gecontroleerd aan de buitengrenzen. Maar de controle geldt uiteraard slegs vir blankes.

Nivelleermarionet | 21-11-21 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

De infrastructuur leggen voor een dictatoriaal regime. De overheid valt nu volgens een groot deel van de bevolking nog wel te vertrouwen. De infrastructuur wordt echter gelegd om tegen de eigen bevolking gebruikt te worden

jeweettochniet | 21-11-21 | 13:03 | 1

U ziet het scherp.

Professor Superhirn | 21-11-21 | 13:04

Fuck de EU.

Fedde71 | 21-11-21 | 13:03 | 1

Don't stick your dick in crazy.

BrutusBosch | 21-11-21 | 13:08

Een pandemie die vooral obese ouderen treft en waarvoor de rest binnen mag blijven zitten zonder het probleem echt aan te pakken. Een pandemie die misbruikt wordt om co2 tax er doorheen te drukken. Misinformatie gericht op wappies waardoor de waarheid troebel wordt voor de rest. Energieprijzen die gemaakt tot grote hoogtes stijgen. Idem dito voor voedselprijzen aankomend jaar. The great reset is aangekomen en ik vraag mij af hoe lang het duurt voordat de ogen echt open gaan bij de meerderheid. Dit gaat allang niet meer over enkel Covid.

littlelebowsky | 21-11-21 | 13:00 | 2

Als de ogen nu nog niet open zijn dan blijven ze voor altijd gesloten vrees ik.

IkwilJinekwel | 21-11-21 | 13:06

We gaan het meemaken.
Mijn wappie gedachte verwacht wel minder vreedzame protesten als jezelf en je kinderen tegen je wil in geïnjecteerd word met een goedje wat officieel nog in de testfase zit.

Het leven is zwaar | 21-11-21 | 13:00 | 2

Het eenzijdige prikbeleid zonder enige aansprakelijjheidsclausule. Mooi voor de producenten, risicovol voor het individu.
De enige garantie die gegeven wordt is een half jaar een groen vinkje waarmee je, besmet of niet, ergens toegang tot krijgt.
Het zou toch over coronabestrijding moeten gaan?

Veepert | 21-11-21 | 13:10

@Veepert | 21-11-21 | 13:10: Daar heeft het al vanaf het begin niets mee te maken.
Macht is het enige wat telt. En als de weerstand te groot word, zal het regime hun eisen afzwakken. Anders gaat het van keaad naar erger

Het leven is zwaar | 21-11-21 | 14:09

Hoe permanet is permanent eigenlijk?

Leontien gaat naar de kapper en neem permanent krulletjes, na verloop van tijd zijn de krulletjes verdwenen.
Marco schrijft met een permanent-marker Ik-ben-binnen op de buik van een meisje, na verloop is de tekst verdwenen.

Piet-Kietelaar | 21-11-21 | 12:58 | 4

Er zijn wel degelijk permanente zaken in dit universum. Namelijk tijdelijke crisisheffingen van de overheid.

Professor Superhirn | 21-11-21 | 13:03

Het kwartje van Kok is ook tijdelijk. Einddatum echter onbekend.
Dus permanent is tot het einde der tijden.

priks | 21-11-21 | 13:57

@priks | 21-11-21 | 13:57: mijn einddatum was nov 2013 toen ik niet meer tankte maar ging opladen thuis met mijn 42 zonnepanelen..scheelt een hoop ergernis aan de pomp bij iedere liter met BTW accijns en heffingen zoals het kwartje van Kok ping ping ping gruwelijk lekker geluid daar aan de pomp..

Smoelensmid | 21-11-21 | 15:16
▼ 1 antwoord verborgen

*belt 113*

entwederoder | 21-11-21 | 12:57 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

En dan komen ze ook met een digitale euro en hebben ze totale controle. “. proposed European Digital Identity Wallet will fail to achieve its full potential. “ eudatasharing.eu/news/eus-digital-ide...

Snap_het_ook_niet | 21-11-21 | 12:57

Wij hebben al PCA's in Nederlandje, beter bekend als "de vervuiler betaalt". Zie de torenhoge accijns.

Nederland wordt op allerlei gebieden gezien als gidsland maar lijkt meer een proeftuin voor sociale experimenten.

de visser | 21-11-21 | 12:56 | 1

De burger betaalt, bedoel je. Bedrijven die sterk vervuilen, worden ontzien (want VVD aan de macht).

B*tchmeister | 21-11-21 | 13:18

Je moet ook permanent je ausweis kunnen tonen als je op straat komt, en dit al meer dan een decennia, of is dat toch weer wat anders?

zwellevertje | 21-11-21 | 12:55 | 3

Moeten kunnen tonen is wat anders dan verplicht moeten tonen, elke keer dat je voet zet in een winkel, restaurant, of gemeentelijke instantie.

En nu gaat het om vaccinatie, binnenkort ook over je CO2-voetafdruk, vleesconsumptie, BMI en benzineverbruik.

Professor Superhirn | 21-11-21 | 13:01

@Professor Superhirn | 21-11-21 | 13:01: het wordt tijd om mijn V12 te verkopen begrijp ik.

IkwilJinekwel | 21-11-21 | 13:09

En hoe vaak heb jij die moeten tonen op straat. Ik op de kop af nog nooit. Ik heb de QR daarentegen al gauw 100 x moeten laten zien. Dus ja. Dat is iets anders.

Plaktong | 21-11-21 | 13:13

De bevolking zal nog door vele overheidshoepeltjes moeten springen om een geldige QR code te behouden. It’s just getting started.

priks | 21-11-21 | 12:55 | 1

Goh, krijgen de wappies wéér gelijk!

HornoxNL | 21-11-21 | 12:56

Een track-en-trace systeem voor burgers. Die lui zien ons als niet meer dan postpaketten.

JamesYounger | 21-11-21 | 12:54 | 1

De track en trace heeft de burger al, Vrijwillig. 'Gewoon' af te lezen aan je gsm/ smartphone signaal. Het kost wat extra data (dus energie dus vogelhakselaars/windmolens) maar dan heb je ook wat.
Onthoudt vooral: het is voor uw veiligheid en gezondheid!
EN bovenal uw eigen schuld.

klimgek | 21-11-21 | 13:00

Ik dacht dat vrijheid van verkeer een van de grondbeginselen van de EU was en op andere vlakken wordt daar achter verscholen.

Roeieber | 21-11-21 | 12:54 | 1

Ja duh, alleen wetgeving die zo uitkomt wordt gerespecteerd. Wir schaffen dass!
Verdrag van Dublin, doei.

de visser | 21-11-21 | 13:00

Ik heb het al eens gepost, de app zal nooit meer weggaan. Deze kans laten ze niet onbenut. Aan deze app zullen veel meer gegevens gekoppeld gaan worden. Denk aan een Co2 paspoort. Dit is de natte droom van een totalitaire EU, de relefoon echt gekoppeld aan de bebruiker. Direct inzicht in alles.

shimanski | 21-11-21 | 12:53 | 8

@Zitvlak | 21-11-21 | 13:04:
Voor een coronavinkje misschien nog wel, maar als je hele hebben en houden in die app moet gaat dat niet meer werken. Ik moet er wel eens om lachen, al die zombies met hun broodplankje voor de snufferd. Ze geven er bakken geld aan uit, het is een statusding terwijl ze volop meewerken aan hun eigen knechting. elfenstein is trouwens zonder hoofdletter, onthoud dat.

elfenstein | 21-11-21 | 13:10

@Tapioca pudding | 21-11-21 | 13:06:
Nee hoor, die heb ik gewoon. Op een laptop, ingericht naar mijn smaak en privacywensen. U denkt zeker ook dat ik die ellenlange tegels van me op een telefoontje zit te piemelen? Er is nog leven mogelijk op deze planeet zonder zo'n zakgluiper he?

elfenstein | 21-11-21 | 13:13

@TonAlias | 21-11-21 | 13:07:
Ik doe alles met duivenpost. Als het me niet zint flikker ik zo'n beest door het betreffende raam en dat was dan weer dat.

elfenstein | 21-11-21 | 13:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat is de lange termijn gezondheidsschade van het vele prikken?
Soms is het middel erger dan de kwaal.

pjotr nicknaamtov | 21-11-21 | 12:53 | 5

@Tapioca pudding | 21-11-21 | 12:57: Ja, daarom maakt de FDA de onderzoeksdata die tot goedkeuring van de vaccins hebben gezorgd pas over 55 jaar openbaar. Omdat de modellen zo solide en transparant zijn.

FrikandelSpeciaal | 21-11-21 | 13:23

Lange termijn effecten van een vaccin dat nog geen 6 maanden “werkt” als het überhaupt al werkt gaat mij steeds onwaarschijnlijker lijken.
Een vaccin dat werkt verkoopt zich zelf en hoeft in geen geval opgedrongen te worden.

Wit-Privilege | 21-11-21 | 13:32

Hier uw antwoord:
https://virusvaria.nl/week-45-2021-over-oversterfte-en-vaccinatiedoden/

rampelaar | 21-11-21 | 13:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Arno Wellens zei vorig jaar al dat de plannen voor die EU health certificates al uit 2016 stammen en de eerste proefballonnetjes al uit 2011.

Ik snap dat men soms door de wappiebomen het complotbos niet meer ziet, maar wat Arno zei staat letterlijk in openbare documentatie van de EU zelf. Gsm alsjeblieft. Ploeg het allemaal even door en schrijf een artikel. Mensen hebben het ongetwijfeld al gelinktipt, ik vorig jaar ook.

Die QR code stinkt. Het is een doel op zich en als middel tegen covid heeft het er alle schijn van dat het slechts als excuus wordt gebruikt om het eindelijk eens in te voeren. De laatste tijd lees ik bij jullie iets meer indicatie dat dit gegeven met de nodige weerstand eindelijk is gelandt, maar ik mis nog wat overtuiging. Jullie zijn het tenslotte een beetje aan je stand verplicht dit aan het licht te brengen.

FrikandelSpeciaal | 21-11-21 | 12:52 | 2

Een vriendin (17jr, niet gevaccineerd) heeft in oktober een nieuwe identiteitskaart op het stadhuis gehaald. En zag tot haar verbazing dat er een qr-code opstond.

Froen | 21-11-21 | 15:33

@Froen | 21-11-21 | 15:33: QR op zich is gewoon een mooie manier om data optisch weer te geven. Het is een barcode met meer data. Niks mis mee. Waarschijnlijk krijg je als je die code scant gewoon BSN nummer, naam en documentnummer.

Met deze QR code bedoel ik de check software en de health certificates, niet het concept QR in het algemen, dat is alleen maar een container.

FrikandelSpeciaal | 21-11-21 | 17:03

Prima idee, overal in Europa dezelfde coronaregels. Kunnen we weer zonder al teveel gezeik op vakantie gaan. Mits je bent getest of ingeënt, maar dat is ieders eigen keuze.

Leon Tosti | 21-11-21 | 12:51 | 2

Haha, maar als u vorige week een frikandelletje gehaald heeft bij de febo zijn uw reispunten voor dit jaar helaas op. Staat in uw app, blijf maar lekker thuis, groetjes Greta.

elfenstein | 21-11-21 | 12:54

@Lein, reizen wordt taboe als je agenda 21 leest. Vakantie vieren in het buitenland met of zonder injecties kun je op je buik schrijven binnen niet al te lange tijd.

IkwilJinekwel | 21-11-21 | 13:02

Nog een reden voor me erbij binnen 5 jaar uit de EU te vertrekken.

sinar2 | 21-11-21 | 12:51 | 4

@grapo | 21-11-21 | 12:58: Florida, daar is het nu per wet verboden om vaccinaties af te dwingen. # team dos Santos.

IkwilJinekwel | 21-11-21 | 13:03

@grapo | 21-11-21 | 13:43: Maar je moet toch gevaccineerd zijn om de US of A binnen te komen?

Mens_erger_je_niet | 21-11-21 | 15:39
▼ 1 antwoord verborgen

Ziet er best agressief uit. Al die tientallen demonstranten met hun telefoonlampjes. Vroeger, toen we allemaal nog rookten, deden we een aansteker omhoog houden met een vredig vlammetje.

Leptob | 21-11-21 | 12:51 | 2

Nog veel vroeger, toen slechts gerookt werd in de herberg en in de huiselijke kring, deed men hooivorken en dorsvlegels omhoog houden.

Kapitein Sjaak Mus | 21-11-21 | 12:57

@Kapitein Sjaak Mus | 21-11-21 | 12:57: en fakkels. Vergeet de fakkels niet.

naglfar | 21-11-21 | 13:22

En met die QR kunnen ze je gewoon elk jaar weer verplichten om wat in je flikker te laten spuiten, maar de meerderheid gaat als makke schaapjes naar de slachtbank.

Vacuumbom | 21-11-21 | 12:50 | 1

Steeds hetzelfde doen en een ander resultaat verwachten. Het is niet alleen de politiek die daaraan onderhevig is.

zwenkwieltje | 21-11-21 | 13:18

Als de Nederlandse protesten nou zo gingen had die 1,5% misschien wat meer sympathie gekregen.
Een booster of een steen door een ambulance ruit....

PaardenliefhebberVet | 21-11-21 | 12:50

Die macht over de bevolking smaakt zo zoet, die laten ze niet meer los.

priks | 21-11-21 | 12:50 | 1

Kijk maar naar Rutte, die liegt, bedriegt en blaast liever de boel op
dan dat hij het stokje moet overdragen... functie elders in de EU.

TijdelijkOptimist | 21-11-21 | 13:26

Ik wil een hooivork aanschaffen, maar het schijnt nogal chaos te zijn bij van Cranenbroeck.

Veepert | 21-11-21 | 12:47 | 5

Ja dat is natuurlijk wegens rij́en qr-code check bij de ingang.

chicago river | 21-11-21 | 13:03

Staar u niet blind op de hooivork met zijn twee tanden. Ander landarbeid gereedschap zoals een riek met vier tanden zal ook zeker volstaan.

rampelaar | 21-11-21 | 13:57
▼ 2 antwoorden verborgen

De enige manier om zulke maatregelen te bewerksteliggen is door middel van de op- en inrichting van een totalitaire staat. Voilà.

Professor Superhirn | 21-11-21 | 12:46

Meanwhile, rumours of a fourth dose are circulating if high rates of unvaccinated citizens persist."
Hier klopt natuurlijk helemaal niets van. Zeg dan gewoon dat de vaccins niet naar behoren werken maar ga ongevaccineerden niet de schuld geven.

Sinterbikske | 21-11-21 | 12:46 | 15

@Plaktong | 21-11-21 | 13:29: Havrix 1440 hepatitis A beschermt 6-12 maanden, Revaxis DTP beschermt 10 jaar, dat zeg ik niet, dat zegt mijn gele boekje.

Sinterbikske | 21-11-21 | 14:10

@Frau_Ferkel | 21-11-21 | 13:11:
Dat is een vantevoren bepaalde hoeveelheid en frequentie. Is toch wel anders dan beginnen met 1 of 2 en dan blijven prikken in de hoop dat het virus uiteindelijk zal verdwijnen.

BRAAP | 21-11-21 | 15:29

@Frau_Ferkel | 21-11-21 | 13:31: https://www.ggdreisvaccinaties.nl/vaccinaties/hepatitis-besmettelijke-geelzucht

Eén prik werkt een jaar. Na 6-12 maanden volgt een tweede prik. Na twee prikken werkt de vaccinatie minimaal 30 jaar.

Plaktong | 21-11-21 | 16:20
▼ 12 antwoorden verborgen

Blijf lekker anti. Intussen weten we dat we hier niet moeten zijn voor de oplossingen. GS zou eens moeten realiseren hoe geweldig het is dat er een vaccin is waarmee we potentieel, zeker als iedereen het neemt, van de maatregelen afkomen. Door het wappievolk te voeden met halve feiten en verdachtmakingen bereik je precies het tegenovergestelde.

BobDobalina | 21-11-21 | 12:46 | 27

@Frau_Ferkel | 21-11-21 | 13:01: Als u echt bezorgd bent mbt de Co2 uitstoot, dan zou de wereld wel eens geholpen kunnen zijn met een fors mindere bevolking wereldwijd want die blijft maar groeien........ dus misschien dan maar beter om te stoppen met boosters en die medicijnen.

be_careful | 21-11-21 | 13:32

@be_careful | 21-11-21 | 13:32: Wanneer iedereen stopt met ademen, dan herstelt de natuur weer snel.
Indirect heeft U gelijk.

Frau_Ferkel | 21-11-21 | 14:03

@Frau_Ferkel | 21-11-21 | 13:27: Dat heeft denk ik eerder met de CW waarde van moderne autos te maken, in de zomer vliegen de zwaluwen en vleermuizen af en aan om de insectenwolk boven mijn zwembad te oogsten....Als het door u gestelde werkelijkheid was waren de horrenverkopers immers ook al opgedoekt.

Smoelensmid | 21-11-21 | 15:24
▼ 24 antwoorden verborgen

De Europese Commissie bepaalt, het volk betaalt.

Zuurteregelaar | 21-11-21 | 12:45 | 1

Zo ging het ook een tijd lang tussen volk en heerser in Frankrijk, eind achttiende eeuw. Totdat de rollen daar zomaar van de een op de andere dag omgedraaid waren.

Professor Superhirn | 21-11-21 | 12:57

EU is een papieren tijger met veel teveel regels door eigen inbreng gevormd.
De QR code is een tijdelijke ster aan de gevaccineerden.
Om deze permanent te maken zou ik maar eens een volksraadpleging doen.
Eens kijken wat de Europeaan daar van vindt.
De ophef die daardoor ontstaat zal groter zijn dan de rellen nu.

Zitvlak | 21-11-21 | 12:44 | 2

Waarom denkt jij, hebben ze het referendum afgeschaft? volksraadpleging door het gepeupel?laat me niet lachen.

Jee-Dee | 21-11-21 | 12:58

@Jee-Dee | 21-11-21 | 12:58: Juist daarom, meedenken is er niet meer bij tegenwoordig.
Ddr 66 heeft haar zin gehad. Het gepeupel doet er niet toe.

Zitvlak | 21-11-21 | 13:26

De EU een waardengemeenschap en iets met rechten, tot het niet meer uitkomt.
Nergens voor nodig. Sinds Farage geen EU politicus meer die de moeite waard is.

ratelaar | 21-11-21 | 12:44 | 2

Met rechten dwing je de neuzen niet naar 1 kant.
Je moet steeds meer, je mag steeds minder van den eurofiel.

donkieshot | 21-11-21 | 12:48
-weggejorist-
Trigger_Warning | 21-11-21 | 14:21

Zucht. Vanavond dan maar weer de straat op Spartacus ?

grapo | 21-11-21 | 12:43

Code tatoeëren, in de oksel, is dat een oplossing? Vast nog nooit ergens geprobeerd....

dathoujetoch | 21-11-21 | 12:43 | 9

Rechterhand of je voorhoofd. Dat ik dat nog ga meemaken, 666.

IkwilJinekwel | 21-11-21 | 13:15

Linkerroksel, dan sla je 2 vliegen in een 'klap met de hakken'

TijdelijkOptimist | 21-11-21 | 13:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is heel simpel: zolang corona rondwaart zijn maatregelen nodig. Het hoogst irritante verzet van de complotwappies en anti-vaxxers is uitermate contra-productief.

Daarom is de coronapas het meest wenselijke compromis: dan kan de weldenkende meerderheid het normale leven weer grotendeels oppakken zonder last te hebben van hen die niet willen deelnemen; zij zetten zichzelf immers buitenspel. Me hun verwende egoïsme verpesten de wappies het helaas wel voor degenen die zich wel willen, maar niet kunnen vaccineren. Maar dat kan ze kennelijk niets schelen.

de IJsman | 21-11-21 | 12:42 | 12

@Tapioca pudding | 21-11-21 | 13:01
U mag van uzelf vinden dat u zwak bent. Neem dan vooral dat vaccin. Ik voel me sterk, heb corona al overleefd en hoef geen vaccin meer. If it ain't broken, don't try to fix it.

elfenstein | 21-11-21 | 13:06

@Tapioca pudding | 21-11-21 | 12:53: "ze hebben bijna alles al, dus doe niet moeilijk en geef de rest nou ook maar"
Mis ik nog wat?

Dezenaamhier | 21-11-21 | 13:14

@Tapioca pudding | 21-11-21 | 12:53: Mensen die bang zijn voor een simpele griepvariant hebben geen idee hoe uitgebreid ze al bijna twee jaar in de maling worden genomen. Voer dan ook geen onzinnige strijd tegen ongevaccineerden, maar zorg dat iedereen gewoon corona krijgt en -volgens Israelisch onderzoek- superieure natuurlijke immuniteit opbouwt. Als het niet anders kan, zet er dan op in dat oudjes gerichte, bij hun onderliggend lijden passende medicatie krijgen. Helaas is het gewoon niet anders. Het is ons medisch vernuft waardoor we denken dat alles maar met prikjes en controlemiddelen moet worden opgelost in plaats van te vertrouwen op ons immuunsysteem. Dat is niet de schuld van ongevaccineerden of welke corona skeptici dan ook. We zijn met z'n allen het product van een propagandavehikel dat zijn weerga niet kent en waarmee vele biljoenen zijn gemoeid. Als we daar iets aan willen doen moeten we veel minder mainstream media kijken en nuchtere blik werpen op de wortel die ons steeds wordt voorgehouden. Al die domme microdiscussies die we nu voeren over oplopende besmettingen, terechte demonstraties die ontaarden in geweld en de noodzaak voor een booster zijn verloren energie.

LordLapraS | 21-11-21 | 13:25
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
elfenstein | 21-11-21 | 12:40 | 2

Kun je rekenen?

Reken er dan maar op dat die boostershots en dat permanente paspoort er gaan komen.

Wijze uit het Oosten | 21-11-21 | 12:39 | 2

Verplichte inentingen op straffe van uitsluiting gaat ook komen,
mogelijk als eerste in Oostenrijk, niet verwonderlijk de thuisbasis van die gast die ook zo graag een verenigbaar Europa wilde, helaas tenkoste van g̶e̶v̶a̶c̶c̶i̶n̶e̶e̶r̶d̶e̶n̶ 'anderen'

TijdelijkOptimist | 21-11-21 | 13:22

En geen QR betekent straks dat je helemaal niets meer kunt. Alles zal er aan gekoppeld worden if er mee toegankelijk worden. Nieuwe Iad bewijzen komen ze ook al in.

Super Grover | 21-11-21 | 14:16

Doet de EU iets goed, ist het nog niet goed.

En of er een vierde prik komt? Kan goed zijn, geen idee, dat is hypothetisch/stemmingmakerij. Afhankelijk van in welk kamp U zit.

Misschien wordt het wel een jaarlijkse prik.

Frau_Ferkel | 21-11-21 | 12:39 | 7

Dit is misschien nog wel het engste, mensen die dit zien zitten.

Plaque-doctor | 21-11-21 | 13:16

@BobDobalina | 21-11-21 | 12:47:

Tijdje onder je steen gelegen?
Als je buiten jouw geliefde NPO, eens ander nieuws tot je zou nemen
dan zou je kunnen ontdekken dat het in heel Europa en daarbuiten
totaal niet gezellig is geworden de laatste 2 jaar.

TijdelijkOptimist | 21-11-21 | 13:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie hiervan opkijkt, zou zijn stemrecht moeten inleveren.
Permanent, uiteraard.

jemagookniksmeer | 21-11-21 | 12:39

Maar, maar, het waren toch alleen "complotten" door "wappies"?

memanta82 | 21-11-21 | 12:38 | 3

Het is geen complot als het zich open voltrekt

Gekke_Gert | 21-11-21 | 12:43

@Gekke_Gert | 21-11-21 | 12:43: er is geen complot en er wordt alleen gepoogd zoveel mogelijk mensen te beschermen. dwaas

AntiZanicz | 21-11-21 | 14:05

@AntiZanicz | 21-11-21 | 14:05: de huidige generatie politici heeft afgelopen 1.5 jaar allerlei maatregelen buiten hun mandaat kunnen treffen. Nu is het in de bol geslagen en zijn ze in zichzelf gaan geloven, want ze zijn vergeten dat deze maatregelen werden geaccepteerd door het volk. 3G QR is een mooi voorbeeld, werkt niet want mensen lichten de hand met het systeem (fuck the system). Het is niet verbazingwekkend dat het technocratische clubje in Brussel nu de duimschroeven wil aandraaien bij de bevolking, die hebben namelijk nog een euro die op termijn niet houdbaar is. You can checkout but never leave..

Incitatus | 21-11-21 | 14:30

En maar blijven roepen dat complotdenkers wappies zijn maar ik begin in te zien dat hier iets groters gaande is.

spamzuiger | 21-11-21 | 12:38 | 14

@Degrelle @Bakkeleures
Maar we hebben wel een MP en een baas van het RIVM gezien die Nederland in een soort vernietigingskamp een soort Dachau wilden maken.
"We laten het virus 'gecontroleerd' binnen, we zorgen dat de IC-capaciteit niet wordt overschreden en als dan 60% van de bevolking in aanraking is geweest met het virus hebben we groepsimmuniteit..." Als het virus zo gevaarlijk was geweest als ze toen dachten hadden we nu al op meer dan 300 duizend of 400 duizend doden gezeten.
Groepsimmuniteit nastreven zonder dat je een vaccin hebt of zonder dat je de vraag 'Wie is er in welke mate kwetsbaar voor dit virus' hebt beantwoord is massamoord; niets meer, niets minder!
Godzijdank schreeuwde de hele medische wereld op deze planeet "Nederland (lees: Van Dissel en Rutte) jullie zijn gek geworden!" en is ons die Holocaust bespaard gebleven.
Van Dissel moet worden gearresteerd, op het Pieter Baancentrum onderzocht worden of het een psychopathische massamoordenaar is en op z'n minst vervolgd worden voor zeeeeeer ernstige nalatigheid. Want er zijn ook nergens draaiboeken voor!

Aristotalloss | 21-11-21 | 14:53

@Bakkeleures | 21-11-21 | 12:43: 5g chips is onzin. Maar als u niet ziet dat de overheden steeds meer controle pakken en dit de opmaat kan worden naar klimaatpaspoorten bent u wel erg naief.

ik.zou.haar.doen | 21-11-21 | 15:45
▼ 11 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com