Voorzitter Merkels CDU @KLeikert pleit voor coronavaccinatie-PLICHT gehele Duitse bevolking
Zoals voorspeld
Een dag nadat beider Belgische ministers van Volksgezondheid pleitten voor een coronavaccinatieplicht voor de gehele bevolking en daarmee het hek van de dam trokken, is 'het gesprek' gister ook in het Duitse parlement gestart. En niet door de minste ook. Het systeem liet de eer aan @Katja Leikert, de plaatsvervangend voorzitter van Merkels CDU/CSU-fractie (wiki) in het Duitse parlement. We citeren het RedaktionsNetzwerk Deutschland van gisteren:
"De impact van de vierde golf heeft het debat aangezwengeld over een mogelijke vaccinatieplicht in Duitsland. Plaatsvervangend Unie-fractievoorzitter Katja Leikert (CDU) waarschuwt tegen het wachten met het introduceren van verplichte vaccinaties. "Het zal erg duur zijn voor de gevaccineerde meerderheid, voor de gezondheidszorg, de economie en bovenal onze kinderen.""
Dit gaat nadrukkelijk niet om verplichtte coronavaccinaties voor bepaalde beroepsgroepen in de zorg, maar om een coronavaccinatieplicht voor de gehele bevolking. In hetzelfde artikel komt dan ook meteen even een advocaat/grondwetspecialist aan het woord die uitlegt hoe zulks juridisch rond gekregen kan worden. Maar goed, het artikel heet dan ook "Mit der Polizei zum Impfarzt? Wie eine Impfpflicht durchgesetzt werden könnte". Vertaald naar het West-Duits: "Met de politie naar de vaccinatiearts? Hoe een vaccinatieplicht afgedwongen kan worden."
In welke landen wordt 'het gesprek' morgen gestart? Het wordt een uitzonderlijk lelijke winter.
Bent u voor een algehele coronavaccinatieplicht?
kies wijs
Poll is Verlopen.
Bent u voor een algehele coronavaccinatieplicht?
kies wijs
Reaguursels
InloggenIn de 16-11 '21 cijfers van het RIVM is het percentage waarvan de vaccinatiestatus bekend is gedaald van 86% naar 55%.
Tabel 8, vaccinatiestatus van aan de GGD'en gemelde personen met een positieve testuitslag.
Wat is nu beter, een vaccinatieplicht of een besmettingsplicht?
Goed plan. Sterker nog, ik ben uit van mening dat iedereen die rondliep met gele paraplu's en daar rode hartjes en teksten als "vrijheid, liefde, democratie" op had aangebracht uit principiele overwegingen alleen al TERSTOND, d.w.z. ONMIDDELIJK van hun bed gelicht moet worden, om afgevoerd te worden naar een geheime locatie, zeg maar een soort Polder-Guantanamo Bay ergens in de Veluwe, voor verdere behandeling cq. verwerking. Die zal niet alleen bestaan uit vaccinatie onder dwang voor (altijd lachen en grappg om te zien, die tegenstribbelende Wappies als ze met spartelende beentjes worden afgevoerd) maar ook met inachtneming van tot nader order te bepalen "quarantaine periode", een tijdsbestek waarin deze lieden hun verdiende tuchtiging ruimschoots zullen ondergaan ,en wel naar Chinees model. Zo denk ik bijv. aan DANSTHERAPIE, bijv. 10 - 12 uur per dag verplicht dansen (in de frisse openlucht uiteraard) niet aan de hand van lesmateriaal hun grote voorbeeld en uber Wappie, dansleraar Willem Engel, maar spontaan, en intuitief, op de vrolijke en ontspannende klankenreeksen van de hardste punk rock en metal uit mijn persoonlijke platencollexie, uiteraard afgespeeld op passend geluidsvolume.
Kwestie van tactiek: zolang dit afgrijselijke kabinet demissionair is kloten ze maar wat aan en niemand die ze wat maakt: de glijende coalitie, of wat er op moet lijken druipt hielelikkend mee met hun kwijlende tongen. Zullen missionair worden als ze medailles in ontvangst kunnen krijgen en al het leed was toen “wij demissionair waren”. Wetje hier….wetje daar aanpassen en als straks de plu uitbreekt (wat denk je? Dat sommige bevolkingsgroepen accepteren gedwongen geprikt te worden of gepest?) komen ze weer met: geschokt….ontsteld….. verbaast….denken mee met de nabestaanden/slachtoffers…..
Heel goed. Belgie en Duitsland lopen weer eens voor op NL, het sloomste kindje uit de klas. Ff doorpakken en hier ook de vaccinatieplicht invoeren aub
waarom ook alweer?
Met een vaccinatie wordt trouwens een vaccinatie-abonnement genoemd. Hoop dat iedereen dat snapt.
Gewoon vaccineren en geen gelul.
44% van de opgenomen mensen in het ziekenhuis is volledig gevaccineerd. 55% is niet gevaccineerd. Dit terwijl zo'n 15% van de bevolking in Nederland niet gevaccineerd.
Om de een of andere reden schermt de anti-vax kliek met deze cijfers met de leus 'kijk maar, vaccineren helpt niet want ze liggen ook in het ziekenhuis'. Helaas hebben die mensen moeite met het interpreteren van cijfers.
Mijn eigen situatie: momenteel in thuisisolatie omdat het vrouwtje (ongevaccineerd) positief is getest en ook Corona verschijnselen vertoont. Ondertussen test ik mezelf elke dag en keer op keer een negatieve uitslag. Ik ben wel gevaccineerd.
Niet janken, gewoon dat prikkie halen. Maar wie ben ik, ik kan zelfs mijn eigen vrouw niet overtuigen.
het vrouwtje
Impfen macht frei.
@Toki | 17-11-21 | 08:18: Wat is er mis met een koosnaampje?
@Red shirt | 17-11-21 | 08:30: iets met calimero gedrag. 'het vrouwtje' is tegenwoordig kleinerend volgens de woke community. Echter 'het mannetje' wordt dan weer minder over gefronst.
Iets met selectieve verontwaardiging.
In Israël is inmiddels 80-90% van de mensen met Corona op de IC dubbel gevaccineerd. De verhouding in Nederland is het echte percentage onbekend, of niet gepubliceerd.
Het is namelijk een bom onder het hele idee van de vaccinatieplicht.
@Analia von Solmsch | 17-11-21 | 08:53: En vertel eens hoe veel mensen er dan op de IC liggen in Israël en hoe verhoudt zich dat t.o.v. de besmettingen? Ik wacht.
Verplichte vaccinatie: Een vaccinatie is een medische handeling. Iedere BIG geregistreerde werker in de gezondheidszorg mag geen medische handeling tegen de wil vd patient uitvoeren. Ben echt benieuwd of dan ook de wet "zorg en dwang" aangepast gaat worden. Ik voorspel dat artsen niet gaan meewerken aan medische handelingen tegen de wil vd patient (vaccinatie)
@Analia von Solmsch | 17-11-21 | 08:53: reken ff mee.
Je vaccineert 10 miljoen mensen dubbel. Van die 10 miljoen mensen werkt het vaccin niet bij 1%. Dat zijn 100.000 mensen die alsnog besmet worden. Van die 100.000 mensen wordt 1% daadwerkelijk ziek genoeg om in een ziekenhuis te worden opgenomen. Dat zijn 1000 ziekenhuisopnames. Van die 1000 komt 1% op de IC. Dat zijn 10 mensen op de IC. Van de 10 miljoen volledig gevaccineerden.
En daarom is vaccineren dus noodzakelijk. Er zullen altijd volledig gevaccineerden op een IC liggen. Maar de kans dat ongevaccineerden daar terechtkomen is procentueel ontelbaar vele malen groter.
Kennelijk maakt dit weer een énorme diarree aan woorden, al dan niet onderbouwde meningen etc. Los. Maar kan iemand aub weer eens gewoon de feiten op tafel leggen (of linken)? Zeg maar een emotieloze, menings- en ideologievrije data-analyse van de Covid-situatie en de ontwikkeling vanaf het begin tot nu, bij voorkeur met markers daar waar de overheid maatregelen trof? (vraag het voor een vriend)
Paar simpele feiten: Er is wereldwijd een negatieve correlatie te zien tussen het aantal vaccinaties in een land en het aantal besmettingen. Gibraltar zit op een vaccinatiegraad van 118% van de bevolking (ja echt) en daar zitten ze weer met een golf. Maar dit zie je ook in veel andere landen.
Het vaccin biedt steeds minder bescherming tegen besmetting. De bescherming van Janssen zit op nog een paar procent.
En het aantal ziekenhuisopnames giert vooral de pan uit onder ouderen/mensen die het langst geleden zijn gevaccineerd/de groep met de hoogste vaccinatiegraad.
Allemaal redenen om grote twijfels te hebben aan het nut van vaccineren van de gehele bevolking. En zeker redenen om onderhand eens op andere zaken in te gaan zetten.
@Kevf | 17-11-21 | 07:44: Precies. Begrijp niet dat ze tot december wachten om kwetsbaren en ouderen een booster te geven.
U bent niet gevaccineerd zeker?
www.hpdetijd.nl/2021-09-09/niet-een-v...
@ Anhoop: hoezo? men moet gevaccineerd zijn om de feiten te mogen vragen?
@Bierum | 17-11-21 | 09:21: eigenlijk wel. Te dom om je niet te laten vaccineren is ook direct nutteloos om met feiten te komen.
@bierum, het valt me op dat enkel de mensen zonder vaccinatie de hele tijd roepen om feiten. En klagen over de politiek, alles betwisten en vooral huilen over onderbouwde feiten terwijl die allemaal al klip en klaar te zien, horen en lezen zijn. Maar dan komt de MSN om de hoek kijken en is alles wat de 85% van Nederland als betrouwbaar ziet niet te vertrouwen en zoals het een glijdende schaal betreft wordt het vanaf hiet alleen maar erger. De discussies zijn allemaal gelijk, al 2 jaar. Als je informatie zoekt, zoek gerust zelf. Check de bron, check of het wetenschappelijk is onderbouwt en vraag aan jezelf of je kunt begrijpen wat er staat en context kunt plaatsen. Zo moeilijk is het niet zelf hoor. Data voldoende voor handen.
Sie sind wieder da.
Also, also!
Flikker toch op, leeghoofd. Ik spug op die nederlandse naoorlogese verzets strijders,
Ik geef ze groot gelijk. De overgrote meerderheid zal braaf volgen en de mensen die zich bij dit totale wanbeleid achter de oren krabben maar wat graag wegzetten als wappies teneinde zichzelf net wat beter te voelen.
Het enige wat je wanbeleid kunt noemen, is dat ze de vaccinatieplicht niet direct hebben ingevoerd. Dan hadden we nu in de boosterprik ronde gezeten voor de oudere mensen (60+) en waren er hele andere cijfers te zien.
Al het andere gelul is gewoon gejank en hakken in het zand gedrag, als een klein kind die zijn zin niet krijgt.
Zo lang 15% van de bevolking voor 55% aanwezigheid in het ziekenhuis zorgt, dan geeft dat aan dat het vaccin werkt en dat iedereen en zijn moeder gewoon gevaccineerd moet zijn. Dat die 15% dat niet wilt begrijpen, geeft alleen maar aan hoe dom sommige mensen kunnen zijn of hoe sterk desinformatie kan zijn.
@Korrel_zout | 17-11-21 | 08:21: Waarom voeren we geen coronapas in voor mensen ouder dan 60? Het kan toch niet zo zijn dat 26% van de bevolking 85% van de aanwezigheid in het ziekenhuis veroorzaakt?
Haha, en niks over gelukzoekers die massaal Nederland binnen stromen met ziekten. Die natuurlijk bij het eerste gesprek aangeven dat zij niet ziek zijn. Gisteren tijdens het debat over 1-2 G ( -0,5 G is pas eng) niemand die deze groep binnenstromers benoemd. Partijkartel boven hetvertegenwoordigen van de burgers. Mw. De Vries- eng hoor op het scherm- maar wauwelen, net als dhr. Paternotte( wat een grote oren heeft die man, let er maar eens op). En dan die gekte aan de Poolse- WitRussische grens. Daar zitten natuurlijk geen enkele terroristen ( door de msm steevast strijders genoemd) tussen. De politiek is om te huilen, zo droevig van niveau. Maar zo allesbepalend. Heeeeelllllllpppppp.
"Het zal erg duur zijn voor de gevaccineerde meerderheid, "
Huh? Voor de ongevaccineerde minderheid zal het minder duur zijn?
Snel nog even aandelen Kopen.
It is a nightmare and we are in it.
Hugo op de Cover van Linda.
Wat als ze ongevaccineerden met covid in een speciaal covid opschaal-ziekenhuis met opschaal-verpleegkundigen behandelen? De gewone ziekenhuizen zijn dan voor ieders reguliere zorg en gevaccineerden met covid. Dan kan alles gewoon open toch?
Hoho… u denkt teveel out-of-the-box.
Natuurlijk, effe snel een paar duizend gespecialiseerde verpleegkundigen opsnorren. Fluitje van een cent.
@Zorc | 17-11-21 | 08:21: hoe moeilijk kan het zijn met een spoedcursus corona behandelen en een bovenmodaal salaris
@1977 | 17-11-21 | 09:07: alle ervaren verpleegkundigen hebben nu al een bovenmodaal salaris dus dat gaat niet helpen.
@BoerKoekoek | 17-11-21 | 09:35:
Ervaren verpleegkundige krijgt €60.000,- bruto per jaar.
Voor de helft van dat jaarsalaris vliegen volgende week duizend uitstekend geschoolde Filippijnse verpleegkundigen naar Nederland. Engelssprekend. Je moet het alleen willen.
Klopt wel wat je zegt maar die emoticons? Wacht maar tot joris uit z'n sluimerstand komt.
Klopt niet helemaal. Het idee is dat de onbeschermden beschermd moeten worden tegen de beschermden. En flikker op met je emoticons.
Excuses voor de emoticons. Mijn kennis van de reaguurregels was wat roestig.
Behoor ik nu tot de minderheid omdat ik voor verplichting stem. Weet ik ook eens hoe dat voelt.
De minderheid hier is net als in het echte leven oververtegenwoordigd.
Is toch geen probleem?
Ik snap niet precies waarom? Denk je dat het uitmaakt, geloof je echt zo in de werking van die vaccins? Denk je echt dat het oké is om mensen te dwingen om iets in te laten spuiten wat ze zelf niet willen, om wat voor reden dan ook? Hoort de overheid wat jou betreft dat soort macht te hebben over mensen? Ik snap het echt niet...
Doe maar niet zo'n plicht. We gaan lekker elke 3 maanden in lockdown voor de komende 10 jaar. Veel beter!!
Onnodig, gezondheid en zorg verbeteren zijn veel effectiever dan lockdowns.
Wel lekker dat ik dan gewoon thuis kan blijven werken, mijn werkgever zegt de adviezen op te volgen maar wilde ze de laatste tijd toch anders interpreteren...
Gaat hier niet gebeuren.
Dat zeiden ze ook van de verplichting die de werkgever kan opleggen. Maar dat is nu ook al ter sprake.
tja ,je weet het niet he ?alles kan
Ik heb hier een deja-vu. heb ik je dat hier niet vaker zien vertellen?
28% van de poll tot nu toe voor verplichting. Knettergek.
Anoniemtje stemt vooral voor omdat het zinniger is een vaccinatieplicht te hebben in plaats van dat indirecte gerommel nu wat neer komt op een vaccinatieplicht. Maar de heren en dames politici willen het niet eerlijk zeggen. Steek dan die spuit gewoon in iedereen zonder er over te liegen...
Kan het ook niet meer gebruikt worden als excuus om ons nog meer vrijheden af te pakken.
Zeg maar: gegeven deze incompetente halfbakken politici, is een vaccinatieplicht het kleinste van twee grote kwaden.
@Anoniemtje | 16-11-21 | 23:41: Onkunde zou ik niet als reden willen gebruiken om dan maar toe te geven om er vanaf te zijn.
Dat zijn gevaccineerden die onzeker zijn over eigen vaccinatie.
@Anoniemtje | 16-11-21 | 23:41: Inderdaad, nu verplichten ze het via omwegen. Laat ze maar komen met een vaccinatieplichtvoorstel !! Kijken wat er gebeurt….
Is het een heel raar idee om mensen zelf de verantwoordelijkheid te geven voor hun gezondheid? Inmiddels heeft iedereen zich kunnen laten vaccineren. Wil je niet dan gewoon eigen risico. Geen vaccin, geen plaats op de IC. Dan kan iedereen de afweging maken.
Doen we! Ook voor mensen met BMI boven de 30 graag! En mensen die meer dan 2 biertjes per week drinken! En mensen die roken! En mensen die niet genoeg groente en fruit eten of genoeg beweging pakken op een dag!
Nee? Toch niet?
@Rechts door zee | 16-11-21 | 23:40: met een bmi boven de 30 kom je vooral op de ic als je niet gevaccineerd bent. Roken en drinken hebben met covid niets te maken. Als je een hoog bmi hebt en je laat je niet vaccineren dan zoek je het risico zelf op om met covid op de ic te komen.
@Rechts door zee | 16-11-21 | 23:40: waarom niet?
@Rechts door zee | 16-11-21 | 23:40: Daar hebben die mensen alleen zichzelf mee. Vaccinweigeraars houden de vaccinatiegraad lager dan nodig is om de druk op de ziekenhuizen te verminderen, waardoor o.a. operaties uitgesteld moeten worden. Hoe vaak moet dat nog uitgelegd worden? Je hoeft toch geen raketgeleerde te zijn om dat te begrijpen.
@Wiebenick | 16-11-21 | 23:53: Nou kom eens met keiharde cijfers, leeftijd, onderliggend lijden en vergelijk dat eens met een zware griepgolf! Percentage wat opgenomen moet worden is niet meer dus als in een zware griepgolf, kijk en zie 2018. Mensen worden bang gemaakt maar de zorg is al jaren uitgekleed..
@P47Thunderbolt | 17-11-21 | 07:15:
Er klopt geen hol van wat je zegt, en dat is al duizenden keren aangetoond. Een beetje idioot omdat anderen mensen te vragen om cijfers (die je werkelijk overal kan vinden) die jouw gecertificeerde bullshit statements moeten weerleggen. Dat is een beetje de omgekeerde wereld.
@P47Thunderbolt | 17-11-21 | 07:15: hoe moeten wij keiharde cijfers uitleggen aan iemand die "is niet meer dus als in" schrijft?
.
Maar bij deze toch een poging: je vergelijkt de cijfers van een periode (corona) van lockdowns en andere bijzonder ingrijpende maatregelen met een periode (griepgolf 2018) waarin deze niet van toepassing was. Je vergelijkt dus niet appels, maar apen met peren.
Nog los van het feit dat al meermaals is aangetoond dat covid vele malen besmettelijker is en dús gevaarlijker door de kans op exponentiële toename van besmettingen. Ook dit is al vele malen aangegeven, je moet het wel willen zien.
@The Green*Machine | 17-11-21 | 09:05: U heeft teveel enge filmpjes uit China gekeken op het NOS journaal? Een maatschappij zoals in China en nu in Australië wilt u dat? 100% controle lijkt mij héél gezellig worden! Als Covid niet in het nieuws was geweest dan hadden heel weinig mensen het gemerkt! Een tip: Kijk eens op de site van het WEF, hoe goed ze het met ons voor hebben.
Ja ik weet het,lastig typen op een minischerm..
Ik denk dat inderdaad ook iedereen op de bon moet voor:
- sigaretten
- fastfood
- alcoholische consumpties
- suiker consumpties
- vlees consumptie
- zonnebank gebruik
Enzo verder
Allemaal omdat de mensch zelf geen verantwoordelijkheid kan nemen voor de eigen gezondheid.
Vettax, suikertax, etc. O! Wacht! Die werden door dezelfde regering naar de prullenbak verwezen!
Het heeft een jaar geduurd voordat het vaccin beschikbaar was, en het duurde maanden om groepen mensen te vaccineren. Dat betekent dus dat er een flinke tijd geweest is waarin ongevaccineerde mensen besmet kunnen zijn geworden. Dat betekent dat er een fors aantal mensen zijn die de ziekte doorlopen hebben en dus natuurlijk immuun zijn. Voor die mensen is vaccinatie onlogisch, en een verplichting dus waanzin, gezien de bescheiden maar reeele kans op bijwerkingen.
Verder is natuurlijk opgebouwde immuniteit, immuniteit tegen het hele virus, maar het vaccin is gericht op een deel van het virus, namelijk de spike-eiwit. Nu is er in Engeland een corona virus gevonden met een mutatie in het spike eiwit. Potentieel zou dit de huidige vaccins onwerkbaar maken, en dan zijn we weer terug in begin 2020 voor iedereen die nu gevaccineerd is, maar niet voor degenen die inmiddels natuurlijk immuun zijn.
En hoe denk je dat te willen controleren?. We lullen teveel in dit kutland.
@Sjakkie van de Hoek | 16-11-21 | 23:35: Daar is een test voor. Die kost ongeveer 80 euro. Ik wil die test zelf betalen maar ja ook hiermee krijg je geen QR code dus daar wacht ik nog maar mee.
@A.I. van Dee | 16-11-21 | 23:46: Ik wil die test ook wel! Zijn we van het gezeik af. Hugo wil prikjes verkopen, hij heeft contracten afgesloten voor de komende jaren!
Haha.
Een b[_]||et
……
Haha
Voordat ik gejorist wordt. Wappie zijn is een absolute geuzen nu
Twee jaar geleden ging je de bak nog in met dergelijke ideeen. Maar ja, het is ook verschrikkelijk: 4% van de ziekenhuisbedden is bezet door Corona. Dan moet er wel vaccinatieplicht komen... Dan kan je het zeker op 3.8% terugbrengen.
Uitbreiden van de ziekenhuiscapaciteit heeft geen zin, want Corona groeit exponentieel. Ondanks dat 96% normale zorg is.... Goh, het maakt niet uit wat je tegen het licht houd. Alles voor de chaos.
Alles voor de great reset.
@A.I. van Dee | 16-11-21 | 23:19: Oorlog begint altijd met misleiding en bedrog. Kneden van de massa voor het echte werk.
Uitbreiding kan niet want de gehele zorg is geprivatiseerd, de markt bepaald dat zelf wel.
www.volkskrant.nl/columns-opinie/opin...
Andre Knottnerus een bekende binnen de vaxcinatiewereld. Vriend van Dick Bijl in het griepvaccinatiedebat. O ja, voor de volgelingen: hij is professor
Pagina bestaat niet (meer).
@VoltaireJohn | 17-11-21 | 00:12: Komtie: Opinie: Het coronatoegangsbewijs op de werkvloer? Bewijs eerst dat het de beste optie is
In de discussie over 2G ligt de bewijslast bij het kabinet. En ook rijst de vraag: wil het kabinet dezelfde druk uitoefenen bij boostervaccinaties of eventuele jaarlijkse herhaalvaccinaties bij nieuwe golven?
André Knottnerus16 november 2021, 11:25
Een vaccinatielocatie in Waalwijk. Beeld Marcel van den Bergh / de Volkskrant
Een vaccinatielocatie in Waalwijk.Beeld Marcel van den Bergh / de Volkskrant
Met het aangekondigde wetsvoorstel om het coronatoegangsbewijs (CTB) ter bescherming van derden breed in te zetten op de werkplek, en de mogelijkheid dat binnenkort alleen gevaccineerde of genezen personen een CTB krijgen (de zogenaamde 2G-benadering), komen we in de sfeer van aan dwang grenzende vaccinatiedrang. Zo kunnen bewust niet-gevaccineerden met werk dat niet vanuit huis kan worden gedaan, of met flexibel of tijdelijk werk en een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt, zich gedwongen voelen zich te laten vaccineren om hun werk of kansen op nieuw werk veilig te stellen.
Tot op heden zijn we er in geslaagd om in onze nationale vaccinatieprogramma’s, een van de grootste preventieve verworvenheden ooit, verplichting en dwang te vermijden, wat de motieven van vaccinweigeraars ook zijn. Want dwang of daarbij in de buurt komende drang staat op gespannen voet met het nationale en Europese grondrecht om te kunnen bepalen wat er met je lichaam gebeurt, ook al is dwang in uitzonderlijke omstandigheden juridisch mogelijk.
Bovendien is er gebrek aan bewijs dat dwang overall betere vaccinatieresultaten oplevert dan goed georganiseerde vrijwillige vaccinatie. Er is, ook gezien uitkomsten van internationaal onderzoek, zelfs gegronde vrees dat ervaren dwang het draagvlak voor en de deelname aan vaccinatieprogramma’s averechts kan beïnvloeden. Deze punten zijn nog steeds valide.
Welke meerwaarde
Met het koersen op brede inzet van het CTB voor toegang tot de werkplek komt er dus een fikse bewijslast bij het kabinet te liggen. Dat is ook in lijn met de beoordeling van de Gezondheidsraad begin 2021: inzet van het CTB grijpt meer in op de keuzevrijheid dan een dringend advies, en duidelijk moet zijn welke meerwaarde vaccinatiebewijzen hebben vergeleken met al geldende maatregelen en welke gevolgen het niet tonen van een vaccinatiebewijs voor werknemers heeft.
Ook in termen van een tijdelijke andere functie als thuiswerken geen optie is. De Gezondheidsraad verwacht dat een vaccinatiebewijs eerder proportioneel is voor vitale beroepen of beroepen waarbij werknemers in contact komen met ouderen en kwetsbaren. Maar ook dan is een weging van voor- en nadelen nodig en moet door de werkgever een alternatief worden geboden.
Keuzemogelijkheid
Mede in het licht van de internationale wetenschappelijke discussie over medisch-epidemiologische en maatschappelijke voor- en nadelen van CTB’s, zoals onlangs in het British Medical Journal, moet het kabinet de Kamer van evenwichtige informatie voorzien over wat er bekend is over de meerwaarde ten opzichte van doelgroepgerichte communicatiestrategieën en andere minder ingrijpende maatregelen.
Daarnaast moet het kabinet onderbouwen wat de mogelijke sociale implicaties zijn van CTB-toepassing op de werkplek, met bijzondere aandacht voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt en de mogelijkheden om hen te beschermen tegen inkomensval. Die bescherming zou hen een reële keuzemogelijkheid bieden. Ook moet er onderbouwde aandacht zijn voor risico’s op en het tegengaan van toenemende polarisatie. Hierbij kunnen de onafhankelijke regeringsadviseurs op sociaal- en gedragswetenschappelijke gebied inbreng leveren.
Boostervaccinaties
Verder moet er een beoordeling liggen van de ethische en grondrechtelijke kanten van de te maken afweging, met een blik op de toekomst. Het kan helpen als het kabinet parallellen trekt met andere thema’s waarbij de relatie tussen individuele en collectieve belangen en eventuele verplichtstelling speelt: van belastingplicht, verplichte zorgverzekering, rookverboden en verkeersregels tot – en daar gaat het nu om – maatregelen die de lichamelijke integriteit van individuen raken. Onder welke omstandigheden en voorwaarden mag de overheid burgers met aan dwang grenzende vormen van drang benaderen, en wanneer en hoelang is het verantwoord dat daadwerkelijk te doen?
Wil het kabinet dezelfde druk uitoefenen bij boostervaccinaties of eventuele jaarlijkse herhaalvaccinaties bij nieuwe golven? Dat kan leiden tot doorlopende drang en dwang met doorwerking naar de jaarlijkse griep- en pneumokokkenprik, en tot telkens oplaaiende maatschappelijke spanning. En wat betekent zo’n aanpak voor andere toekomstige situaties, al dan niet tijdens crises? Denk bijvoorbeeld aan bloedtekort tijdens rampen of structureel tekort als er meer bloed nodig is dan op basis van vrijwilligheid te verkrijgen is. Nederland telt nog geen 400.000 bloeddonoren, en steeds vaker krijg ik als bloeddonor indringende oproepen. Mag de overheid niet-donoren met een beroep op solidariteit onder druk zetten tot er genoeg donoren zijn?
Storm
Bovengenoemde vragen moeten niet overhaast maar verantwoord parlementair besproken worden, met inachtneming van de rechtsstatelijke checks and balances die bij dit indringende onderwerp cruciaal zijn. Men had hierop kunnen anticiperen en de discussie al kunnen voeren voordat de storm weer opstak. Daarom doen kabinet en Kamer er goed aan het debat over solidariteit nu ook breder en meer langetermijngericht in te zetten. Wat mogen we van elkaar verlangen als het gaat om andere grote opgaven, zoals wereldwijde vaccinatie, sterker inzetten op preventie, en het terugbrengen van de CO2-uitstoot?
André Knottnerus is arts-epidemioloog en oud-voorzitter van de Gezondheidsraad.
Dank voor de copy/paste Nobodiesm. Goed stuk. Maar er is geen plek meer voor rede in Den Haag. Lerend vermogen op nul.
@nobodiesunmighty | 17-11-21 | 00:20: voor dit verhaal zou het ook fijn zijn als onze volksvertegenwoordiging weer uit 150 aanwezige parlementariërs bestaat die vervolgens hoofdelijk, zonder dwang van de partijtop voor of tegen verregaande wetgeving stemt.
Het is een schijnoplossing, symptoom bestrijding. Covid is vooral voor oude en mensen met een slechte gezondheid gevaarlijk, enkele uitzonderingen daargelaten. Feit is dat de meeste mensen ook zonder vaccinatie probleemloos covid doormaken. Vaccinatie beschermt ook tegen ernstige covid, daarom is het verstandig je te laten vaccineren vooral als je wat ouder bent, het immuun systeem achteruit gaat en de gevolgen van levensstijl gaan doorwegen.
Blijf vaccins en boosters beschikbaar houden.
Mensen zijn de baas over eigen lichaam en hebben een onvervreemdbaar recht om te kiezen wat zij met hun lichaam doen. Ook onverstandige keuzes horen daarbij.
Mensen verplichten een spuit te nemen is onacceptabel. Bovendien lost het de belasting van de zorg niet op. Het aandeel gevaccineerde covid patiënten op de ic blijft stijgen, het aantal doorbraakinfecties stijgt. Maw ook als iedereen gevaccineerd is blijft de zorg belast, een covid patiënt ligt gemiddeld drie weken op de ic terwijl het gemiddelde verblijf op de ic anders slechts drie dagen is. De doorstroom stokt, er wordt een flink beslag gelegd op de ic capaciteit door een specifieke groep patiënten. De covid patiënten gevaccineerd 40% ongevaccineerd 60%. Als iedereen gevaccineerd is liggen er waarschijnlijk enkele honderden patiënten minder op de ic, maar nog zal een flink deel van de capaciteit jaarlijks worden opgeslokt door 100% gevaccineerde patiënten.
Dan kun je beter investeren in een aantal covid ziekenhuizen. Hou er ook maar vast rekening mee dat door de vergrijzing het aantal covid patiënten blijft groeien.
Bovendien best ironisch dat door het feminisme, die van ‘baas in eigen buik’ en ‘my body, my choice’ meer vrouwen in machtsposities terecht zijn gekomen. Dat het dan uitgerekend een vrouw is die pleit de soevereiniteit van het lichaam te schrappen... En dan, hoe ga je het handhaven? De prik tegen de wil van iemand zetten? En als die echt niet wil, ga je die dan vasthouden en met geweld de prik toedienen.
Daar hebben ze in Amerika van die speciale stoelen voor, compleet met inspuitinstalatie! Staan daar wel in de gevangenissen. Persoonlijk vind ik dat een vreemde inentingplek..
Ligduur cov patiënten is gemiddeld 10 dagen volgens NICE
Ik denk eerder dat ze bij weigering dwangsommen gaan opleggen en als je die niet betaalt dan nemen ze alles wat je hebt in beslag.
Correct DutchLion, zo laf zijn ze wel om dat dan in te voeren. Het moment dat ik de deur van dit land achter mij dichttrek komt steeds dichterbij.
@HebjeHemweer | 17-11-21 | 06:58: yep! Zelfde hier. Vaccinatie plicht is waanzin. Dan zijn er 2 opties. Of we crowdfunden den bodem procedure tegen de staat om alles maar dan ook alles boven tafel te krijgen, of mensen zoals jij en ik zoeken een plek op waar mensenrechten nog wel bestaan (“waar kan ik heen”? Belgie is in iedergeval geen optie meer!). Als een land slim is gaan nu al recruiten! De gouden eeuw is niet voor niets ontstaan toen rijke kooplieden Antwerpen werden uitgejaagd maar Amsterdam…
Goed stuk! Overigens is het aandeel ongevaccineerden in het ziekenhuis al gestegen naar 51%. Dit neemt alleen maar verder toe. En zolang ook de ziekenhuisopnames stijgen is dat zorgwekkend.
@DutchLion33 | 17-11-21 | 00:21:
Minder dan drie weken dus, 2 en een halve week. Nog steeds een flinke periode vergeleken met 3 dagen voor een gemiddeld verblijf.
Verplicht vaccineren hoeft van mij niet, maar het zou leuk zijn als gevaccineerden met een vaccinatiegeweer mochten schieten. En dat je daarmee dan mooie prijzen kunt winnen en zo.
Aan de pol te zien moet ongeveer 28% van de populatie maar afgevoerd worden naar een totalitair buitenland naar keuze. Er zijn er zat een met slinkende bevolking. Dit is uiteraard sarcasme maar dat begrijpt u wel. Hoewel, grappen mogen ook niet meer straks.
Straks mogen alleen leuke grappen nog, en dat is wel weer winst.
@funda | 16-11-21 | 22:55: Ligt eraan wie er gaat filteren. Als jij of claudia de brei de grappen beoordeelt, vrees ik het ergste.
@A.I. van Dee | 16-11-21 | 23:18: Met jouw vrees kunnen Claudia en ik prima leven, maak je maar niet bezorgd.
2021 is één van de zwartste jaren uit onze geschiedenis.
En dan moet 2022 nog beginnen.
Jaren van kleur.
Zul je altijd zien: weer net die kleur die niet benoemd mag worden. (Al is zwart eigenlijk geen kleur.)
Ik vind 2021 al beter gaan. Ik krijg steeds minder het woord "wappie" naar mn hoofd gesmeten. En de ME lijkt (minder) "illegale" demonstraties uit elkaar te beuken.
@Cannabooze | 16-11-21 | 22:52:
Ik denk dat 2021 het jaar is van 'dingen die niet benoemd mogen worden'. Duister is het in ieder geval, Cannabooze.
@superduperadmin
Lol.
Volgens mij was de ME in januari van dit jaar bijzonder actief.
Januari 2022 gaan we weer knallend het nieuwe jaar in.
Ben ook wel benieuwd wie er nog rond oud en nieuw "dit wordt ons jaar!!!" schrijft, op de socials.
Afgelopen jaar vond ik het al erg naïef. Wie durft dit jaar?
"Doch rein rechtlich sei eine Impfpflicht in bestimmten Fällen sogar zwingend notwendig, meint der Verfassungsrechtler Christian Pestalozza. „Wenn die kleinen Hilfsmaßnahmen zur Bekämpfung der Pandemie nicht ausreichen, ist die Politik sogar verfassungsrechtlich zu strengeren Maßnahmen wie der Impfpflicht verpflichtet“, sagte er dem RND und verweist auf das Grundrecht auf Gesundheit."
Wacht even..... het grondrecht op gezondheid van al gevaccineerden? Maar die zijn toch al met dat nuttige vaccin gevaccineerd? Of het grondrecht van nog gedwongen te vaccinerenden? Maar betekent een recht, dat je tot dat recht gedwongen moet worden? Ik vind het een heel raar verhaal in het RND.
Volgens mij praat deze man apekool.
Ik ga de vraag nogmaals stellen. Wanneer vindt je al gevaccineerde dat je genoeg prikken hebt gehad. Het is een oprechte vraag. Hou je het bij 2 of stop je bij 3. Of ben je pas na 4 of 5 pas voldaan. Geef eens een eerlijk antwoord. Geen wedervraag of opmerkingen die nergens op slaan maar gewoon een oprecht antwoord.
Die ga je niet krijgen.
Sorry, toch een wedervraag. Hoe vaak neem je een griepprik?
Al is het er elk half jaar 1. Kost je een kwartiertje en je merkt er niks van.
Niet
@ superb want je twijfelt nu toch.
Zoveel als nodig is om te helpen de problemen en kans op problemen te verminderen. Ik zie echt het probleem niet: of je nu een pilsje zuipt in de kroeg of ff een prik haalt, kost even veel moeite.
Ik vind twee eigenlijk wel genoeg. En dan bedoel ik niet: Twee per jaar. Eerst maar eens bezien wat de bijwerkingen op de middellange termijn zijn.
Ik neem de prik zo vaak als Hugo het nodig vindt. Daarbij hoop ik wel dat hij op enig moment iets anders gaat doen en zijn mening voor zich houdt.
@swaggerton | 16-11-21 | 22:39: Dit valt onder opmerkingen die nergens op slaan. Legio in mijn omgeving die vuil ziek geworden zijn van dat prikje dus klets geen poep.
Leviticus. Dank voor je eerlijke antwoord
weten we niet: we zitten midden in een experiment wat niet gecontroleerd verloopt.
Boeser. DAnk voor je antwoord.
Al worden het er tien, geen probleem mee.
Heer. Dank voor je antwoord.
Nono dank voor je antwoord
Dit virus gaat niet meer weg, aldus microbioloog Marc Bonten gisteravond bij Op1. Ook liet hij doorschemeren dat, mocht de curve niet dalen na de 3 weken maatregelen, we rekening moeten houden met een winterlange lockdown.
Maakt me niks uit, als ik het idee heb dat het wel eens nuttig zou kunnen zijn, één of twee prikkies per jaar, ik zie oprecht het probleem niet.
Nooit getwijfeld. Maar we gaan op een goed moment toch allemaal het pak ingenaaid worden.
@zwenkwieltje | 16-11-21 | 22:43: Tuurlijk, van het vaccin wordt je ziek en corona is maar een griepje...
@zwellevertje | 16-11-21 | 22:50:
Precies.
Wanneer er, vergelijkbaar met de griepprik, ieder jaar gevaccineerd moet worden dan zie ik daar geen bezwaar tegen.
Maakt niet uit, doe maar van alles wat... alles neter dan op de IC !
Nou heb ik er al 3 gehad maar slik sinds 2009 voor mijn afweersysteem medicijnen (niertransplantatie) dus keuze niet nemen en ziek worden grote kans nier kwijt. Of dood gaan zeg het maar
Hoeveel prikken ik accepteer wordt bepaald door de houding van de anti-vaxxers. Zolang zij de besmettingsgraad hoog houden, zal ik me blijven laten vaccineren.
De schaapjes kun je blijven vaccineren tot ze aan de döner spies hangen,
de bruinhemden gaan zich na een prik of 4 misschien afvragen of politieke ophitsing richting de ongevaccineerde wel een rechtvaardige is geweest!
Voor de 'normale' gezagsgetrouwe burger begint het nu al te knagen dat deze maatregelen/leiderschap niet de juiste weg zijn om te bewandelen.
@luistukvreten | 16-11-21 | 22:39: Ik heb nog nooit een griepprik gehad, en ik heb ook nooit griep.
@TijdelijkOptimist | 16-11-21 | 23:01: De gezagsgetrouwe burger lijdt niet aan paranoia zoals u, dus dat veronderstelde geknaag is slechts een waanidee.
@Pietie | 16-11-21 | 23:13: Hm, verdacht. Ik twijfelde al sterk aan het bestaan van griep, maar nu weet ik het zeker: is hysterie.
Tijd om te verhuizen. Godverdomme man. Wat een clownworld is dit aan het worden. Mensen die nu nog denken dat dit allemaal om volksgezondheid gaat moeten zich echt stevig achter de oren krabben. Zelf nadenken!
Waar wil je heen waar de leefcondities nog een beetje acceptabel zijn?
Delen van Zuid-Amerika, Afrika of evt nordix.
In Italie schijnt men nog veel zelf na te denken, vooral in het gebied rond Bergamo. Daar weten ze wat fake is en wat niet. Ze denken nog zelf na.
@-PR- | 16-11-21 | 22:36: Afganistan kan ik je aanraden. Daar hebben ze geen zin en tijd voor deze onzin..
@OuweOuweLekkerMauwe | 16-11-21 | 22:38:
Russische oerbosssen. De rest is verloren.
@ Funda: Wat wil je nou? Wij wonen in Nederland en afgezien van het feit dat de zorg onder druk staat (dat staat het al jaren) hebben mensen 60- niets te vrezen van corona. Oftewel, het is een bejaardenvirus. Vervolgens gaan we wel de gehele bevolking vaccineren. Het vaccin schijnt heftige effecten te verminderen. Voor iets van 5 maanden. Meer niet. Hoe gek ben je dan als je dat vaccin pakt als je 60- (en gezond) bent? Ga je dan ieder jaar twee spuiten pakken? Voor mij zouden dat nog 100 spuiten betekenen als ik 75 zou worden.
Vervolgens moet ik ook nog een QR code hebben (waar ik helemaal geen zin in heb) die is gelinkt aan je medische status. Overal legitimeren als je ergens naar binnen wilt met je telefoontje bij de hand.
Al mijn kennissen, buren, collega’s, vrienden en familie leven nog. Iedereen. Hoe kan dat in een pandemie?
Vreselijk dus. Daarom zit ik er oprecht over na te denken om te verhuizen. Wat een Kudtland(continent) is dit geworden. Zonde, want ik hou van Nederland. Zoals het was..
@OuweOuweLekkerMauwe | 16-11-21 | 22:59: je hebt helemaal gelijk (behalve dat verhuizen dan, kom op, beetje mij alleen laten staan).
@OuweOuweLekkerMauwe | 16-11-21 | 22:59: Dat schreef ik letterlijk Ouwe, fijn in de buurt van Bergamo gaan wonen, daar kun je Lekker Mauwe. Have fun.
Hoe zou zo'n plicht vormgegeven moeten worden? In een wet? Met wat als uiteindelijk middel? Een boete? Celstraf? Komt de politie je met geweld oppakken en vasthouden terwijl een arts die prik zet? Als het een boete is, is het alleen een plicht voor armen, niet voor rijken. Als je er celstraf op zet ga je dus horden gelovigen in de cel zetten, de facto voor hun religieuze overtuiging. Dat is op z'n zachtst gezegd "glad ijs"; als je als gelovige daadwerkelijk ervan overtuigd bent dat de schepper van het universum je voor eeuwig zal martelen in de hel als je die prik zet, dan gaat een weekje celstraf je ook niet op andere gedachten brengen. Om het echt in te voeren moet je dus ten eerste een heel stel wetten wijzigen (gelukkig voor het kabinet niet de grondwet; daaraan mag in Nederland immers door de rechter niet getoetst worden en we hebben in de afgelopen tijd gezien dat het kabinet zonder met de ogen te knipperen de grondwet schendt). Verder zijn er dan nog een stel verdragen waarin mooie dingen staan over integriteit van het lichaam en het weigeren van medische behandelingen. Daarnaast dan nog de eed die artsen zweren, die het hen volgens mij niet toestaat iemand te vaccineren die dat duidelijk niet wil. Je moet dan dus, om zo'n verplichting echt in te voeren, een heel stel agenten vinden die bereid zijn mensen voor hun geloof uit hun huis te komen sleuren, en een stel artsen die bereid zijn hun eed opzij te leggen.
Of het wordt weer op z'n Nederlands gedaan: We zeggen dat het een plicht is, de media zegt ook braaf dat het een plicht is, de minister zegt dat in de kamer en in talkshows, maar strikt juridisch is het een "advies" en de eerste die ervoor voor de rechter komt wordt vrijgesproken, als je tenminste in dit land nog een rechter kan vinden die onafhankelijk is en niet braaf doet wat een stel ambtenaren influisteren. Een beetje zoals met het Oekranie-verdrag dat een handelsverdrag zou zijn maar stieken eigenlijk veel meer was dan alleen een handelsverdrag, alleen geen minister zei dat hardop.
Het zal, als het er van komt, dus wel in de vorm gegoten worden van het arbeidsrecht of zo'n soort loophole; iets als je moet gevaccineerd zijn om te mogen werken, en als je een uitkering hebt en je laat je niet prikken dan verlies je je recht op uitkering omdat je tegenwerkt en je kansen op arbeid verkleint. Die arbeidsrecht-route is handig, je kan dan een vaccinatie in hetzelfde rijtje zetten als de arbo-stoel, de bouwvakkershelm, gehoorbescherming en zo. Mogelijk kan je op die manier een heel stel meer fundamentele wetten omzeilen. Een beetje zoals politieagenten die, zo heeft de wetgever bepaald, geen recht hebben om zomaar zonder aanleiding in je kofferbak te mogen kijken, maar die wel het recht hebben om te eisen dat je je gevarendriehoek laat zien of om de scharnieren van je kofferbak te inspecteren op roestvorming. Wetgeving met een omweg, omdat de regering te laf is om echt hardop te zeggen wat ze wil en niet de ballen heeft om er echt naar te handelen door uit die internationale verdragen en zo te stappen, en een wet in te dienen waarin gewoon echt hardop staat dat iedereen die niet wil met geweld uit z'n huis zal worden gehaald, vastgehouden zal worden en die prik krijgt, goedschiks of kwaadschiks. Want dat is wat ze eigenlijk willen, maar niet durven te zeggen. Laffe vaatdoeken zijn het.
In Australie 5000 AUD boete en geen werk. Dat zijn ze deze week aan het invoeren dacht ik.
In sommige EU landen loopt de politie met een QR scanner rond te controleren of er ongevaxte mensen rondlopen.
Dus het is principes en geen normaal leven of prik na prik na prik na prik en wel mee mogen doen.
@sjef-van-iekel | 16-11-21 | 22:40:
5000 euro is serieus geld de meeste mensen. We gaan dan dus situaties krijgen dat we mensen die diep gelovig zijn voor de keuze gaan stellen om hun geloof te handhaven of hun huis uit gezet te worden. Nu ben ik zelf atheist, maar ik ken iemand die streng gelovig is en die samen met zijn vrouw vier kinderen heeft. Gaan we daar tegen zeggen "30.000 euro op een spuit"? Ik vind het onmenselijk. Volgens mij is dit waarom we al die verdragen en universele verklaringen en zo getekend hebben; omdat we zeiden "dit willen we nooit laten gebeuren".
Als de overheid je met geweld komt injecteren, dan lijkt het me waarschijnlijk dat er aanslagen gaan plaatsvinden. Als de overheid zich opstelt als de vijand, dan ontstaat er een fight-or-flight reflex. Een deel zal vluchten, maar een deel zal dit niet ongemerkt laten gebeuren.
Wat nu als de zorgmedewerkers massaal weigeren en dan worden ontslagen?
Eens beste Jan. En Hugo zou zichzelf nog met brons overgieten omdat nog niemand anders van hem een standbeeld perfect kon namaken.
Leuker kunnen we het niet maken: College voor de Rechten van de Mens: '2G-beleid voorlopig buitenproportioneel'
Het demissionaire kabinet heeft onvoldoende onderbouwd waarom het noodzakelijk is het zogeheten 2G-beleid in te voeren en het coronatoegangsbewijs uit te breiden naar de werkvloer en het onderwijs. Dat zegt het College voor de Rechten van de Mens in een advies over de wetsvoorstellen waarin deze maatregelen worden geïntroduceerd. Volgens de toezichthouder zijn de maatregelen zoals ze daarin nu worden omschreven buitenproportioneel.
"De invoering van een 2G-beleid en een coronatoegangsbewijs op het werk en in het onderwijs zetten mensenrechten zeer onder druk", zegt het college, dat zegt zich zorgen te maken over de inperking van vrijheden. "Die zorgen worden versterkt door de vele meldingen die het college in de afgelopen tijd ontving over uitsluiting van ongevaccineerden, en de daardoor ervaren dwang om zich (alsnog) te laten vaccineren."
Volgens het College voor de Rechten van de Mens mogen de coronamaatregelen onze vrijheden (tijdelijk) inperken, maar alleen als aan heel strikte voorwaarden is voldaan en als andere (minder vergaande) maatregelen niet meer voldoende zijn.
Het kabinet moet de wetsvoorstellen daarom aanpassen, adviseert de toezichthouder. In het voorstel over 2G zou het kabinet bijvoorbeeld per mensenrecht moeten uitleggen wat de inperking van dat recht rechtvaardigt. Ook moet er meer aandacht komen voor mensen die zich vanwege ziekte of een beperking niet kunnen laten inenten, zegt het college. In het geval van het coronatoegangsbewijs op de werkvloer adviseert de toezichthouder het kabinet om zelf te blijven controleren en beoordelen of die maatregel nog steeds noodzakelijk is. "Het kan die verantwoordelijkheid niet afwentelen op werkgevers en locatiebeheerders."
Dank voor het plaatsen, dit zijn goede en belangrijke afwegingen. Hier nog een link naar de site van het College: mensenrechten.nl/nl/nieuws/noodzaak-v...
Ik doe dit simpelweg af met: eng, eng wijf.
"The RedaktionsNetzwerk Deutschland is the Hanover-based joint corporate newsroom of German Madsack Media Group. The biggest limited partner of Madsack is the Deutsche Druck- und Verlagsgesellschaft, which is fully owned by the Social Democratic Party of Germany."
Bron: en.wikipedia.org/wiki/RedaktionsNetzw...
Jaja. "iedereen die dat wil, kan een prikje krijgen". En als u niet wilt, dan dwingen we u gewoon. En men vraagt zich nog af waarom een grote groep mensen de overheid niet vertrouwt
En dan is iedereen geprikt. En dan? Wat verwachten de pro-prikkers dat er dan gebeurt? Komt jezus dan op aarde ofzo? Wereldvrede?
Dan beeindigt iedereen iedere zin met een vraagteken? We zien het wel?
@funda | 16-11-21 | 22:28: last van mijn tegel? Of is het ouderdom?
Ik verwacht op zn minst 70 sappige gedienstige niet zeurende maagden.
@sjef-van-iekel | 16-11-21 | 22:31: Geen van beide; rustig aan maar sjef.
@Nostra da Mus | 16-11-21 | 22:38: U bent bekend met de stelregel dat voor buitengewone dan wel zeer onwaarschijnlijke beweringen onomstotelijke bewijzen nodig zijn?
@sjef-van-iekel | 16-11-21 | 22:31: Je stelt een te moeilijke vraag.
@area78 | 16-11-21 | 22:41:
Nu wappie, over een jaar feit.
@Nostra da Mus | 16-11-21 | 22:38: Aan wie moeten ze dan al die vaccins verkopen??
Omdat er ook mooie dingen zijn.
(Patricia Janečková) Jacques Offenbach - Les contes d' Hoffmann
youtu.be/mVUpKIFHqZk?t=42
leuk.
Toch denk ik dat dit in Nederland niet gaat gebeuren
Ben wel benieuwd welke minister dit als eerste gaat ‘ opperen ‘ .
Noem eens één maatregel op corona gebied op die uiteindelijk niet door NL is overgenomen in een later stadium?
@alexanderpechtold | 16-11-21 | 22:25: Dat weet jij ook wel, alexanderpechtold. Jkvr. Karin Hildur Ollongren
Grappig. Deze zin heb ik de afgelopen 1,5 jaar zo vaak zien langskomen.
If you tolerate this, then your children will be next.
Het is zover. Langzaam wordt het erin gemasseerd.
Met volledige bevolking, zijn de kleine kiddies ook aan de beurt.
Is er een kans dat dit effect heeft op hun lichaam in de toekomst?
Vaccin gekkies zullen zeggen: "Nee joh. Veilig. Niet zo druk over maken."
Maar weten we het zeker?
Of jagen we onze kinderen (ook) om het half jaar een vaccin in de arm, zonder volledig helder te hebben wat de nevenschade is?
Bij de lichtste twijfel, is er al reden teveel om hier tegen te zijn.
Maar het maakt allemaal niet meer uit. U bleef lekker slapen. Wellicht wordt u langzaam wakker. Maar u heeft zich verslapen. Te laat.
Ja, die arme kinderen. Die in het kader van het Rijks Vaccinatie Programma vanaf klein worden gevaccineerd. Tegen polio. Mazelen. Difterrie. Kinkhoest.
Die arme schaapjes mag je dat natuurlijk niet aandoen. Proest. Lutser.
Flikker je QR van de telefoon, laat je niet meer testen en we zijn verlost na 10 dagen
Eh heb geen q huppeldepup dingetje..
Doe ik al vanaf het begin. Geen mondkapje ook. Wat kan ik nog meer doen?
De infecties zullen trouwens ook niet meer stijgen. want capaciteit is bereikt... Dus dat is weer goed nieuws. dan kunnen ze nooit meer zeggen. meer lockdown want de besmettingen lopen op.
@zwenkwieltje | 16-11-21 | 22:21: Coronabesmettingsfeestjes?
@zwenkwieltje | 16-11-21 | 22:21: emigreren aub
De boomers in mijn familie zullen wel juichen om dit nieuws: dit zijn voornamelijk nog PvdA en VVD stemmers. Van die lui die hun inzicht nooit meer veranderen. Als Das Reich stelt dat niemand meer naar buiten mag dan volgen ze dat braaf op. Want ze zullen wel een Dood Kunnen Gaan op hun schamele leeftijd van 75+.
2022 wordt weer een topjaar!
hier idem, we hebben een boomerprobleem
Gelukkig is daar Befehl ook echt Befehl
Glücklicherweise Jawohl !
En stel nu dat dit gedwongen vaccinatie programma er komt,
denk je dan dat de mensen die zich, met de rug tegen de muur gedwongen,
dit dan zo'n 3 á 4 keer laten doen?
Zelfs geen één keer.
Ik vrees van wel.
Ja, zonder twijfel, let maar op, "erst das fressen dann die moral".
Mooie ervan is natuurlijk , dat het niet te controleren valt...
Als je een baan hebt, als je naar de Supermarkt moet, als je de kat moet laten steriliseren , mocht je je Vis een sukkie Haring willen geven..
Noem het maar op.. Er zijn duizenden redenen om je wel/niet te verantwoorden..
Maar, misschien.. Met de rug tegen de muur....
Nee, niet in onze contreien. De NoordWesterse mentaliteit leeft niet in Brussel. Maar het gaat om dit: de Ambtenaar krijgt veel gedaan zolang we denken dat het in ons (verlengde) belang is. Maar vrijheidsdwang is niet in ons belang. Never nooit.
@zwellevertje | 16-11-21 | 22:20:
Integendeel, let maar op: eben hungrig sagen wir ihr: geh, fick dich selbst.
Met die plicht wordt je eerst vrijwillig opgeroepen. Kom je niet? Dan komt de popo je wel halen.
En de pro-vaxxers staan dan applaudisserend langs de weg. De stoet opgepakte ongevaccineerden na te wijzen.
Waar hebben we dat eerder gezien?
@LD69 | 16-11-21 | 22:29: We zullen het gaan zien maar las ik van de week niet dat de studenten, die vroeger altijd voorop liepen bij dit soort ontwikkelingen nou al massaal op mentaal instorten staan?
Dat sluiten van ziekenhuizen kan zomaar een lobby zijn van verzekeringsmaatschappijen. Privatisering zou goed zijn voor de marktwerking?
Met de huidige situatie spaar ik graag mijn premie op om in de private sector zorg te zoeken, dit is gewoon achterlijk
Mooi..!! lekker.. Even van de stress af..
Muziek..!!
www.youtube.com/watch?v=Zx06XNfDvk0&a...
Heerlijk! Dank.
Als jouw prik jou niet beschermd, hoe moet diezelfde prik mij dan beschermen?
Als jij dom doet, waarom zou ik dat dan moeten bevestigen?
@funda | 16-11-21 | 22:14:
Ja maar, als....
Als jouw autocorrect jou niet beschermt, hoe komt je dan ooit niet als een wappietokkie over?
Niet.
Laat u niet gek maken door de massale hysterie, Cirkelred.
@neonreclame | 16-11-21 | 22:16:
Met 'als' stop je Parijs in een fles.
@funda | 16-11-21 | 22:14: U hoeft niks te bevestigen, u komt al dom genoeg over.
@funda | 16-11-21 | 22:18:
Jouw 'Als' is mijn als niet...
@neonreclame | 16-11-21 | 22:24: Dat was al evident, maar stoort mij niet.
@TheGreen*Machine KomT?
@funda | 16-11-21 | 22:27:
Wij worden vast hele goede vrienden....
@The Green*Machine | 16-11-21 | 22:16: gek is dat, als men niets inhoudelijk heeft gaat men over de vorm zeuren.
@neonreclame | 16-11-21 | 22:31: Ik kijk er naar uit...
Duitsers zijn altijd wel te porren voor een medisch experiment.
Uw lichaam en geest behoren aan de overheid. U wordt gereduceerd tot een boerderijdier.
Bedankt sheeple.
Ze stonden erbij en ze keken ernaar. En ze zagen dat het goed was. Voor hen!
Ik stel voor om bij die ongevaccineerden een qr op de onderarm te tatoeëren.
Precies, en daarna die onderarm mee naar huis laten nemen.
Als Duitsland erbij gehaald wordt, voel ik mij vrij om de taalnazi uit te hangen over “verplichtte”. Kom op heren. (Of zitten er ook dames in de redactie.)
Eerst was er het sofie nummer, toen het DigiD gebeuren, in de tussentijd deed niemand maar dan ook niemand moeilijk over de toen nieuwe wet dat iedereen altijd z'n ausweis bij zich moest hebben, ook is een smartphone een uitkomst, je kunt altijd zien waar je bent en dat kunnen je "vrienden ook, ook heel makkelijk voor betalen en zo. Allemaal dingen waar niemand moeite mee had, nou zie maar eens te ontsnappen aan dat totalitaire systeem waar niemand moeite mee had/heeft, als je geen vaccinatie wilt, dat vindt ik nog veel enger dan dat prikkie.
Ben benieuwd hoe ze mij als eigenaar aan gaan pakken. Mag ik ook niet meer werken? Moet ik mijzelf ontslaan of wegsturen?
Je word gecanceled
Je bankpas en creditcard wordt aan je QR-code gekoppeld. Heb je die niet, dan helaas,.... ook geen financiële faciliteiten meer. Geen betalingen, geen inkomsten.
Even kijken hoe lang jij dat volhoudt. De beesten.
zoiets ja,of je kan simpelweg nergens meer aan de gang .in dat geval gaan je klanten dus ook voor het gaas ,dat word dan net domino .ik ga er vanuit dan men niet zo dom is .
Het vaccin is zo slecht, dat je om hel halfjaar gevaccineerd moet worden om voldoende beschermd te zijn.
Dat wijzen alle studies uit, en de "booster"zoals de derde prik wordt genoemd, is het bewijs.
Bij vaccinatieplicht moet dus eens per half jaar de gehele bevolking gedwongen worden.
Onhaalbaar, ook al zouden we het willen.
Je tegel is nogal in tegenspraak met je nick, maar enfin. Wapperds gonna wap.
Nuchternederland | 16-11-21 | 22:06
Een "booster"wordt gegeven na een basisvaccinatie en dit is niets nieuws . Een derde Covid vaccinatie is ook niet persé een booster. Iemand met b.v. een immuunstoornis heeft gewoon een derde of vierde of vijfde vaccinatie nodig om tot een soort van "basisimmunisatie" te kunnen komen. In dat geval spreek je bij een derde prik dus niet van een booster. De vaccins zijn absoluut niet slecht, jouw kennis op dit gebied schiet wel flink tekort.
Nuchternederland
Nee hoor, het gaat om de QR-code. De vaccinatie is een middel om deze op te leggen. Als iedereen een code heeft hoeft er niet meer gevaccineerd te worden en laat men het ADE verder zijn werk afmaken.
@funda | 16-11-21 | 22:11:
Jammer he? feiten.
@ Funda: hij vertelt gewoon de waarheid, wat is daar 'wappie' aan?
Mja, steek je hoofd vooral in het zand.
Vergeet het maar met 1 maal per half jaar, u mag 1 maal per 3 maanden op voor de hervaccinatie.
@funda:
Gelukkig is jouw reaguursel van een ongekend niveau en uitermate eloquent verwoord.
Sheeple gonna meeeeeh.
Kuzu kwam in het debat van vandaag met dezelfde cijfers van het CDC. Je had de reactie daar moeten zien. Veel funda achtige types. Of gravin, met zijn onzin.
@Diepstrotje | 16-11-21 | 22:48:
Wat een dramatisch slechte tegel van u.
Een gravin is vrouwelijk. Ik dus ook. En daarnaast is mijn farmaceutische kennis heel wat uitgebreider dan de uwe.
@B*tchmeister | 16-11-21 | 22:16:
Nee dat doet hij niet.
En zoals Hugo in mei in de eerste kamer zei... "Daar krijg je bijwerkingen van, wie wil er nou zo'n prik??"
Cijfertjes uit Israël:
www.ft.com/__origami/service/image/v2...
Laat mij niet zo graag leiden door emoties, vaccinatie met na een half jaar een booster werkt uitstekend. Gewoon snel uitrollen die handel en met zijn alleen niet zo lopen miepen. Als we niet zo eigenwijs doen met zijn allen en de vaccinatiegraad naar ruim 95% krijgen is er ook geen 2g nodig wat mij betreft.
Die 95% vaccinatiegraad kun je onmogelijk standhouden, tenzij die 95% zich constant laat vaccineren, wat dus niet gaat gebeuren (veel mensen vinden twee spuiten genoeg), verder omdat de effectiviteit van vaccins afneemt in de loop van tijd. Voor mensen met een risicoprofiel werken de vaccins het snelst af, waardoor ze om de zoveel tijd gevaccineerd zouden moeten worden.
Al was de vaccinatiegraad 100%, je denkt toch niet dat ze deze controle los laten.
Die 5000 extra Boa's komen niet voor niets.
Gelukkig ligt het niet aan u.
Leg mij eens uit, sinds die hele uitbraak, geen snotneus gehad. Ik heb een 'contactberoep' en kom dus met vele mensen in aanraking.
Ik heb ook jonge kinderen, basisschool en middelbare, die komen in aanraking met diverse andere kinderen.
Sinds de uitbraak dus geen snotneus gehad, geen last van hoesten, verhoging, keelpijn, en weet ik veel wat nog meer.
En dus, sinds de uitbraak, nog geen test gehad.
Ik heb mijn leven al zo goed als geen medicatie genomen, en dat wil ik graag zo houden, tenzij het niet anders kan.
Dus nu, omdat ik geen vaccinatie wens, om vrij duidelijke redenen, moet ik maar zorgen dat ik ziek wordt en ervan herstel, om toegang te krijgen tot het openbare leven.
Stik maar, spuit komt er niet in, en wanneer ik ziek word en hersteld ben, komt die digitale code er ook niet.
Aldus getekend.
2g is ook niet nodig, behalve als ze staan voor geriatrisch en gewichtig. Dat zijn de partijen die op moeten passen de rest gaat door.
@GKJP | 16-11-21 | 22:11: da moet gij zelf weten jonge.
@GKJP | 16-11-21 | 22:11:
Mooi om te lezen, GKJP. Gelukkig zijn er nog mensen zoals u met gezond verstand.
@zwenkwieltje | 16-11-21 | 22:15: Yep.
Heb je de nuchtere cijfers uit Zweden al gezien? Weinig aan de hand en weinig beperkingen daar.
En verder ben ik benieuwd hoe iedereen gaat reageren als er een actieve variant komt die niks aantrekt van de vaccins. Er is al een A.30 variant, wellicht al meer, die geen last heeft van vaccinaties, maar die zet tot nu toe nog niet door zo had ik begrepen.
@zwenkwieltje | 16-11-21 | 22:15:
Goedenavond,
Het heeft niets met gezond verstand te maken in mijn geval, maar ik kan mij niet heugen ziek geweest te zijn.
Mensen om mij heen rennen met een verstopte neus al naar de drogist om daar iets voor te halen, kinderen met keelpijn, drogist, hoofdpijn, asperine, en ga zo maar door.
Ik doe daar niet aan, loop al meer als dertig jaar met hoofdpijn, kapotte gewrichten, sinds ruim tien jaar mag ik daar 'deels invalide' aan toevoegen, want mank, en sinds kort de oren naar de knoppen.
En steek ik een ander aan? Nee, want het is mij al wel gebleken dat vaccinatie bij nagenoeg iedereen de vrijbrief is.
"Moet ik mijn mondkapje op bij u?".
"Nee, alstublieft niet zeg".
"Nou, ik ben toch gevaccineerd".
"Dat zegt niet zoveel, u kunt nog steeds ziek worden en het bij zich dragen".
stilte.
@GKJP | 16-11-21 | 22:11: eens.
@GKJP | 16-11-21 | 22:27: Waar heeft het dan wel mee te maken, waarde GKJP?
@GKJP | 16-11-21 | 22:11: Zijn jouw kinderen BMR en DKTP gevaccineerd? Niet nodig, aangezien deze ziekten niet of nauwelijks meer voorkomen ....
@zwenkwieltje | 16-11-21 | 22:35:
Nou, wat ik schreef, ik kan mij letterlijk niet heugen ziek te zijn geweest.
En sinds het virus rondgaat, ook niet. Waarom zou ik mij dan laten inspuiten met een vaccin, waarvan ik heus wel weet dat het bescherming biedt, zij het tijdelijk.
Als eerder gezegd, mijn betere helft werkt in die wereld, die weet heus wel waar ze het over heeft.
Maar als ik gezond ben, niet vatbaar voor ziek zijn, nogmaals, waarom.
Bescherming van een ander? Onzin, deed ik voor die tijd al, Verkouden? Dan gaan we volgende week wel even naar opa, bellen we hem nu.
Ga maar door.
Ik doe er niet aan mee, en laat mij dan maar een paria zijn, het zij zo.
Ergste is, men ontneemt mij delen van de jeugd van mijn kinderen.
Maar we wonen groot, logétjes heb ik hier aan de lopende band, dus dat is wisselgeld.
En nu ga ik op bed. Huis weer aan de kant, eten net op, dus toedels.
Geluk aan u allen, en sterkte.
@Wiebenick | 16-11-21 | 22:39:
Ja, en is geen vergelijk.
@GKJP | 16-11-21 | 22:27: Tuurlijk kan iedereen dit virus bij zich dagen en ziek worden. Maar: de kans dat een gevaccineerde een andere gevaccineerde besmet, is 6 keer kleiner dan de kans dat een ongevaccineerde besmet wordt door een andere ongevaccineerde óf gevaccineeede. Vervolgens is de kans dat een besmette gevaccineerde op de IC terechtkomt 30 (!) maal kleiner dan een besmette ongevaccineerde. Dat geldt overigens voor alle inentingen, niet alleen voor dit coronavirus. Dus: niet-gevaccineede mensen maken veel meer kans om de zorg te belasten dan gevaccineerde mensen. Dat dat zo is, is met gemak te bewijzen aan de hand van de opnamecijfers en verhouding gevaccineerden/niet-gevaccineerden in de ziekenhuizen. Die moet je dan uiteraard wel uitzetten tegen de vaccinatiegraad. Dat een overgroot merendeel van de IC-opnames ongevaccineerden betreft, terwijl het overgrote merendeel van de mensen wel gevaccineerd is, zegt genoeg. Vaccineren werkt heel goed.
@wazakzegguh | 16-11-21 | 22:49:
Dat mag zo zijn, maar waarom een gezond iemand verplicht vaccineren?
En die vaccinaties werken goed? Ze raken uitgewerkt, en dan komt de volgende prik, en de volgende. Ga eens bij u zelf te rade, u kunt toch niet menen dat kunstmatig weerstand bouwen bij gezonde mensen de oplossing is? Kwetsbaren, die moet je hebben, die moet je beschermen, (excuses dat ik plots overspring op 'je', in plaats van 'u'), gezonde mensen moeten weerstand opbouwen, ook hier tegen.
En nu, ten laatste male, ga ik echt op bed.
Lijkt toch weer een beetje op 'hoe ver kan je de bevolking krijgen onder het mom van het grotere goed' scenario.
Die Duitsers kunnen ook niets normaal vragen hè.
Gelijk dat achtung achtung enzo.
Geef mijn prikken maar aan een kwetsbare in een arm land. Ik ben al immuun. Er was een tijd dat dit gewaardeerd werd.
Misschien moeten we het virus gewoon zijn werk laten doen, zodat de aarde op een natuurlijke manier verlost wordt van de mensheid en zijn gezeik.
De wereldbevolking blijft elk jaar flink groeien, dus zo sterk is het virus nog niet.
@Snake | 16-11-21 | 22:04:
300 miloen sinds het begin van corona toch?
Gewoon God's water over God's akker hoor.
Ik ben vóór het milieu en vóór het klimaat dus ik ben tégen al die wegwerpspuiten. Ik heb gewoon een goede reden om mij niet te laten vaccineren.
Gewoon hergebruiken, die spuiten.
Opnieuw vullen en prikken maar.
Als de naald bot wordt, even een stukje fijn schuurpaper eroverheen en gaan.
@Kapitein Sjaak Mus | 16-11-21 | 22:03:
Duurzaam schuurpapier?
@zwenkwieltje | 16-11-21 | 22:04:
Hoeft niet persé.
Mag ook een stoeptegel zijn.
@Kapitein Sjaak Mus | 16-11-21 | 22:06: zeg dat dan meteen.
Ophokplicht voor wappies.
Het heen en weer met je 'Wappies;..
Zie je..??
Ik ben heel boos, maar kan me inhouden....
gaan we weer met die vogelgriep..
Van voor, naar achter, van links naar rechts!
Ga terug in je hok Flappie.
Zeg het niet graag, maar: idioot.
@Big Bana Boy:
Sterfgarantie voor sheeple.
Wat zal het heerlijk rustig worden op aarde.
In der Tat, befehl ist befehl, ordnung musst sein in das neues ewige reich. Ein Volk, Ein Fuhrer, Ein Impfung!
@Graaf_van_Hogendorp | 16-11-21 | 22:17:
Zwei impfungen! Nein, Drei! Nein.... Zehn?
Ach, over 75 jaar lachen we hierom.
Ja onder het staatsieportret van Frans Schrans. Onder het genot van een warm kopje water (als dat nog mag).
Waarom warm? Milieu terrorist!
Binnen een week:
"recent onderzoek heeft uitgewezen dat 60% van de Nederlanders voor een vaccinatieplicht is".
60% valt dan best tegen, bij invoering van de euro was volgens het staatsnieuws 70% van de Nederlanders voor, terwijl niemand die je tegenkwam dat ooit was, of zelfs maar een idee had hoe het zou gaan met die euro.
@funda | 16-11-21 | 21:55: ok, maken we er 65% van. Geloofwaardigheid is immer allang geen vereiste meer in de Nederlandse media.
Een substantiële minderheid (31%) steunt het 2G-principe niet.
In totaal werkten 1.188 / 2.207 Nederlanders v.a. 18 jaar mee aan dit representatieve I&O-onderzoek.
www.ioresearch.nl/actueel/2g-nieuwe-s...
Wist je trouwens dat sowieso 97,6% van alle percentages die bij internetdiscussies genoemd worden volslagen uit de duim gezogen zijn?
@funda | 16-11-21 | 21:55: dan komen ze weer met cijfers van dat oh zo representatieve EenVandaag panel, waar 90% dan voor is.
@funda | 16-11-21 | 22:05:
Dus de uwe ook?
Een 2G-samenleving moet koste wat het kost voorkomen worden: 85% eens, 15% oneens.
www.nporadio1.nl/nieuws/stand-nl/fb40...
@zwenkwieltje | 16-11-21 | 22:07: Dat het het nog vraagt verbaast me 100%.
@funda | 17-11-21 | 01:22: 1e het = je , bedtijd.
Vroeger had je een staatsgreep nodig om een dictatuur er doorheen te jassen, nu kun je gewoon de zorg afschalen om het voor elkaar te krijgen.
Vroeger werden politici met zulke ideeen onthoofd.
Later was men wat meer geciviliseerd en volgde oneervol ontslag.
@jemagookniksmeer:
En wie moet het woedende volk dan tegen gaan houden. Militairen die ‘pang, pang’ of ‘pinda-pinda-pinda’ roepen?
Ik moet nog zien waar deze waanzin eindigt. Ik heb gelukkig de middelen om naar elders te verkassen.
In de toekomst gaat blijken dat het onthoofden geciviliseerder was dan het ontslag. Voor het grootste deel van de bevolking.
CDU klinkt als een soort sekte.
youtu.be/VWqACvTknls?t=5023
Het is dan ook de duitse variant van 't CDA, dus eigenlijk wel logisch...
Tussen droom en daad staan wetten en andere praktische bezwaren, maar het zou wel een hoop wappie gezeik schelen.
Lekker spritzen!
Ik twijfel nog. Zijn er meer en scherpere foto’s van deze mevrouw in omloop?
U bedoelt: "als ze scherp is?"
en.wikipedia.org/wiki/Katja_Leikert
-
Niet zeggen dat u niet gewaarschuwd was...
@bisbisbis | 16-11-21 | 21:54:
Katja Lijkert
@skoftig | 16-11-21 | 21:59: het is wel Dr. Katja.
@bisbisbis | 16-11-21 | 21:54: lijkt zo wel een beetje op Rosa Klebb.
Iedereen verplicht vaccineren vanaf de leeftijd van 4 weken anders een boete van 1500 euro. Men krijgt dan de week de tijd om zich en zijn kinderen te laten vaccineren anders weer een boete van 1500 en dit gaat eindeloos door totdat ze zich hebben laten vaccineren. Ja, je krijgt ook een boete als jij je kinderen niet laat vaccineren. Met een huishouden van 4 personen tikt het toch wel aan. 6000 euro per week.
Maak er 100.000 euro van, dat zal ze leren!
Het CJIB zal er vast blij van worden, maar een positieve bijdrage aan de "volksgezondheid" levert het allerminst...
Is dit grappig of serieus bedoeld? Want het is geen van beide.
@deugallergie | 16-11-21 | 21:54:
Als je het niet ziet...
@neonreclame | 16-11-21 | 21:55: zal wel niet mijn gevoel van humor zijn dan.
"Vaak mot je het zien voordat je het snapt" - J.C.
4 weken? Beetje knappe naald en je spuit het zo de embryo in.
Own nothing and you'll be happy, is dat inclusief je eigen lichaam?
Uw lichaam is van D66.
@jemagookniksmeer | 16-11-21 | 21:55: je moet toegeven dat het wel grappig is, men is tegen intensieve veehouderij omdat antibiotica en niet diervriendelijk maar dat het beleid de laatste jaren qua mensen wel die kant opgaat. Steeds maar meer belastingvee, maar mag niet ziek worden, dat kost teveel.
…en dan? Als iedereen is gevaccineerd en het gaat nog steeds fout? Wat dan?
Dan is het te laat.
Dan alle verantwoordelijken voor dit schandaal op het schavot en laten bungelen.
@-PR- | 16-11-21 | 21:48: Een tribunaal lijkt me een geschikter instrument
dat gaat gebeuren, maar dan gebeurt er niks... andere functie...
Dan haben wir es nicht gewusst.
Dan komt het omdat de hongerbuikjes in Afrika nog niet gevaccineerd zijn, komt mooi uit kunnen ze weer geld inzamelen voor hunzelf, euh, vaccin producenten,euh, politici in die landen, euh, bevolking natuurlijk. Maar dan wel in de laatste plaats.
Ik vind het persoonlijk een goede zaak. Ze hebben tenminste een ruggengraat en polderen niet eindeloos door als ze het doen
Je leeftijd?
@Lood om oud ijzer | 16-11-21 | 21:46:
33
@Autist | 16-11-21 | 21:50: nee hoor, ik kijk gewoon naar de cijfers.
Kom in verzet mensen. Er is echt meer aan de hand. één dag na mijn vaccinatie had ik al een stijve arm...én wilde mijn auto niet starten... Pas op mensen !
Libido ging bij mij ook omhoog, ja.
@skoftig | 16-11-21 | 21:48: bijwerking, snel melden. Na vaccinatie verkrachtte ik alle katten van de buurt en startte mijn auto ook niet. Dit komt dus vaker voor.
Dat is nog niets; na mijn vaccinatie begon de zon opeens heel hinderlijk te schijnen.
Toeval? Ik dacht het niet!
@funda | 16-11-21 | 21:59: Maar uw auto starte wel?
Da's dan wel heel raar.
welke arm was het ?
@funda | 16-11-21 | 21:59: klopt is het vaccin, dat werkt de altijd alleen bij andere, daarom moet iedereen het ook nemen.
Europese leiders doen hun uiterste best om nog radicaler op te treden als dat schuimbekkende mietje uit Canada.
Iedereen die voorstander is van het vaccineren van kinderen, omdat ze denken dat het helpt, is op zijn minst volledig handelsonbekwaam.
Duitsers die hun bevolking (en straks van EUropa) wat opdwingt. Het zit wel in hun volksaard zeg. Kunnen ze hun eigen bevolking en de rest niet eens met rust laten?
Rutte volgt wel weer.
Waarom reageert men zo merkwaardig (geschift)? Duidelijk geen familie in de gevarenzone en dan maar waanidee"en ventileren.
De 50 plussers op GeenStijl die voor verplichte vaccinatie zijn, wel in de gevarenzone.
Met familie in de gevarenzone zou je voor 1G kiezen, anders achteraan sluiten, op je beurt wachten en verder netjes je mondje houden...
@VoltaireJohn | 16-11-21 | 21:45: Valt me al wel langer op dat het vooral te dikke boomers zijn die wild om zich heen slaan als het om zware maatregelen gaat
Mama81..
( Is haar Pornonaam..)
Nee, serieus.. mama leeft nog.. Mama en ik aanvaarden consequenties...
Met dat hele,"zeker geen familie in de gevarenzone"verhaal van je, los je niks op..
Ik mijn persoonlijk verhaal, jij de jouwe....
Anti..??
Zeg maar 'Kul'..
Zeg dan..!!??
Nou, kom op dan Anti..
Nog nooit iemand in de gevaren zone..??
Waanidee vs Feiten..
Hee, een Duitsch poppenhuis, zou ze daar vroeger mee gespeeld hebben?
www.sagerssoldiers.com/lah042-lah-hea...
Ernst Röhm naast Hilter. Dat moet wel een poppenhuis van 1934 of ouder zijn.
@Snake | 16-11-21 | 21:49: Prijs is dan wel goedkoop. Mogelijk een replica gemaakt in Laos, gekocht door een Amerikaan en nu in de verkoop met 200% winst?
Heeft iemand nog ruimte in z'n achterhuis ? Boekenkast is een pré
Geen achterhuis, maar wel een schuur, telt dat ook?
We hebben weer plek op de Zwarte Plak.
Sorry ... ik ben hetero ...
Zet haar een bril met zwart montuur op en het is Nana Mouskouri.
Heino.
Of Prikkie Leandros.
Sla het gebit uit haar bek en het is Ozzie Osbourne.
T'is geel en het zingt... ik had even een momentje.
Je zou mensen die niet zijn gevaccineerd ook iets op hun jas kunnen laten dragen, ter identificatie, maar dat zal wel te ver gezocht zijn.
Ophokken is o.k. Beetje voorportaal van Europa 2.0. Kun je borden voorzetten: Ungeimpftem Viertel, Kein Zutritt! Totaal smakeloos vergelijk, maar een bestuur dat uniformiteit en tolerantie preekt maar in actie gaat om mensen uit te sluiten zal de steun geaccelereerd gaan verliezen. De Oostduitsers hebben dit aan den lijve ervaren en zullen weer zeer lergisch gaan reageren. Zaai je? zul je ook moeten oogsten.
En ze in ghetto's laten wonen
Nou, dat lijkt me wel wat. En als ze eenmaal te herkennen zijn kunnen we ze net zo goed bij elkaar zetten, dan kan de maatschappij verder. En als ze dan toch op een kluitje zitten kunnen we ze beter aan het werk zetten.
Een bontkraagje?
Of net als met vogelgriep preventief ruimen. Dan is het probleem snel opgelost. Shovel huren?
En dan blijkt de grondwet vrijheid van religie belangrijker te vinden. Vaccinatie plicht voor iedereen behalve als je dit om religieuze redenen niet wilt.
Driekwart snapt 't niet. Tuurlijk verplicht prikken. Deden we vroeger ook met het poliobriefje. Geen school voor truusje en jantje zonder dat briefje. Hoe zorgen we er anders voor dat we uit dit soort halve lockdowns blijven? Zeg 't maar! 't grootste deel van 't Nederlandse volk kan zich niet inhouden en moet feesten feesten en op elkaar hangen in de kroeg en de kerk. Prima, maar dan niet zeiken als we verplicht prikken introduceren. En lekker 70% hier tegen stemmen. Wat een domheid bij elkaar zeg.
Gezond verstand is zooo vorig millenium.
Dwaas
Over domheid gesproken. Polio vergelijken met COVID is nog dommer dan COVID met de griep vergelijken.
@Isditandersgenoeg | 16-11-21 | 21:45: Deed hij ook niet, jij wel. LOL
@funda | 16-11-21 | 22:03: nee, hij deed iets dommers nog, een uitgebreid getest en bekend vaccin wat al jaren op de markt is vergelijken met een vaccin wat vorige week donderdag uit de hoed is getoverd en met kunstgrepen op de markt gebracht is.
Dit was toch fake news, een complottheorie, dit gingen we absoluut niet doen? Als het recht op lichamelijke integriteit niet meer bestaat dan ook niet zeuren als mensen voor zichzelf opkomen.
Opkomen voor jezelf is gedraaid naar solidariteit..
Solidariteit kan je alleen behalen als iedereen hetzelfde denkt..
geen plicht, maar wel consequenties, Singapore style.
Ja, maar dat willen de nee stemmers onder deze reaguurders ook niet.
Eens. Geen verplichting, maar ongevaccineerden mogen niet de hele samenleving gijzelen, dus er zullen beperkingen opgelegd moeten worden aan die lui.
En steek verder alle energie liever in die derde boosterprik en help de verstandigen onder ons.
@Dr_Johnson | 16-11-21 | 21:55: de ongevaccineerde leggen niets op, dat doet de overheid. Gebaseerd op oude cijfers, de vorige cijfers waren van twee weken geleden en daar was het al bijna 50/50.
Je zou bijna denken dat het toeval is dat ze nu geen meer actuele cijfers hebben. Maar ja met het positieve euh sorry, meer dramatisch, besmettingcijfers fetish zou je verwachten dat ze meer actuele cijfers zouden hebben.
Maar laten wij eerlijk zijn het besluit is in Brussel al genomen.
@Diepstrotje | 16-11-21 | 22:20:
"besmettingcijfers fetish zou je verwachten dat ze meer actuele cijfers zouden hebben."
die staan vandaag in de Volkskrant:
"Nu relatief nog meer jongeren besmet raken, wordt het aandeel ongevaccineerden ook weer groter. Tot nu toe is, voor zover bekend, van alle positief getesten in november, 38 procent volledig gevaccineerd. Dat was in oktober 46 procent."
Effe een Baudetje doen: Duitsland laat zich wederom door Oostenrijk leiden ?
volgens mij was dat vroeger andersom.
Impfen macht Frei!
Sorry, hij was al gemaakt.
Heil Pfizer!
@accijnstoerist | 16-11-21 | 21:40: Ja, weken terug.
Dus ze wil iedereen laten vaccineren, dus ook de mensen die zich om medische redenen niet kunnen vaccineren?
En babies, kleuters, mensen met natuurlijke immuniteit. Ze zijn echt totaal geschift.
Er zijn maar weinig mensen voor wie de risico's van vaccineren groter zijn dan de risico's van besmet raken met het corona virus en Covid-19 krijgen.
@Wiebenick | 16-11-21 | 22:11: Weining? Geldt dit niet voor alle gezonde personen onder zeg 25? Volgens mij hebben die praktisch geen baat maar wel een kleine kans op flinke bijwerkingen. En wat dacht je van de optie mensen boven de 25 een eigen afweging te laten maken?
Er zijn maar weinig mensen die de besmetting als een groot en gevaarlijk hinder hebben ervaren. Laten we minimaal de tijdelijke goedkeuringsperiode nog maar even afwachten, en nog wat jaren extra. En dan kijken we of u in 2025 nog zo blij bent met uw vaccinatie, wie weet volg ik u wel?
Gaat Europa nu ook synchroon menstrueren?
Verbieden en Verplichten. Mooi man! Als de partijen aan de formatietafel (in Duitsland én in Nederland) gaan fuseren tot De Partij, schiet het nog eens op met het Nieuwe Denken.
Sssstttt..!!
Mag niet...!!
Wollt ihr mehr oder weniger Lebensraum?
Zo een paar dagen baas boven baas in de Europese paniek voetbal beleid wedloop.
Eerlijk is eerlijk het staat me niet aan welke kant het opgaat .
Kan dit ? Vaccins zijn immers voorwaardelijk toegelaten. Ook het argument medische noodtoestand is onderuit te halen, gezien verschraling in de zorg beleid is.
Through early morning fog I see
visions of the things to be.
Het brengt vele veranderingen.
Maar goed, die kan je nemen of laten, nietwaar?
Die Spartacus...
Weet het ook wel altijd te brengen....
0-0 drie keer niks
Flikker je QR van de telefoon, laat je niet meer testen en we zijn verlost na 10 dagen.
Dit is inderdaad de oplossing.
Werkt dit ook tegen difterie, kinkhoest, tetanus en polio?
Ok, dus wanneer komt het hier?
Ik moet alleen mijn 'diploma's nog middels een korte opleiding verlengen (ja, helaas zit ik in dat werk maar dan aan de goede kant, ik zorg dat benadeelden goed behandeld worden), en dan, kom maar op. Ik kan mezelf al redden, had mezelf als doel 50 jaar gegeven, met 45 was ik klaar.
En aan éénieder die nu 'wappie' wil roepen, weinig kans. Ik heb namelijk geen problemen met vaccineren, die helpen heus wel, maar hoe lang?
Laat ook maar, hier een vraagje voor in de kroeg, excuses Joris, wie helpt mij even mijn kinderen goed te laten schrikken?
Die hebben er de laatste tijd hun doel van gemaakt papa te laten schrikken, en het lukt ze verdomd goed.
Ik kan niet door het huis lopen, zonder het vermoeden dat er ergens iemand verstopt zit.
't Is mij bij ééntje vanavond niet gelukt, bij de andere wel.
Die krijg ik geheid terug...
Gai wel . natnek
Moe je je BSN al laten tattoeëren?
nee, wel je NSB.
Zeer goede ontwikkeling dit.
Van een minderwaardig soort van paard zou je ook niet anders verwachten.
Waarom toch zo tegen dat vaccin? Hup, die prik er in!!
Je hoeft volgens mij niet tegen het vaccin te zijn om tegen vaccinatiedwang te zijn.
Omdat de overheid dit niet bepaald. Stel je voor ipv overheid zeggen we Kerk.
De kerk verplicht je om te vaccineren. Dan is de wereld te klein. Vadertje staat heeft niet het beste met ons voor. Die hebben hun eigen agenda wat het moge zijn.
Kinderen?
Niet bekend met: dat soms om medische redenen een prik wordt afgeraden?
@Cable | 16-11-21 | 21:42: Maar als een kerk b.v. abortus verbiedt voor z'n aanhangers is er wel weer niks aan de hand.
Omdat ze voorwaardelijk zijn toegelaten en ze geen van allen nog door de testfase zijn. Jij mag dat prima vinden. Ik niet. Misschien over vijf jaar als de trials afgerond zijn.
als ik dit bij enkele van mijn patienten zou doen, zijn ze dood.
@nobodiesunmighty | 16-11-21 | 22:00: Als deze patiënten zo zwak zijn dat ze het vaccin niet verdragen dan zullen ze besmetting met corona zeker niet overleven.
Nee tuurlijk niet, daarom is dat zo wrang je slaat de spijker op de kop. Baas ik eigen buik maar niet baas van je eigen lichaam.
Het homerisch gelach dat wij thans uit de coulissen horen, is afkomstig van de heren Engel en Baudet.
Goed beschouwd is dat nog het ergste.
Tja, je zou ze ook de credits kunnen geven omdat zei het blijkbaar goed zagen.
Duitsland, had u anders verwacht?
Ze lijkt een beetje op die dictator in Nieuw Zeeland.
Vaccinatieplicht is een recept voor oorlog.
Hoewel ik sterk voorstander ben van vaccineren gaat deze gedachtenkronkel me net een stapje te ver.
Uiteraard. Want na de vaccinatieplicht komt de warmtepompplicht, en dan de vegathuiscontroleurs die uw koelkast komen inspecteren op verboden vlees, suikerquota die via de Albert Heijn app worden afgedwongen, verbod op contante betalingen, ...
Volgens dit onderzoek gaat alleen het vaccin de hoge besmettingsgolf niet verhelpen: www.scribd.com/document/539125634/A-P...
U bedoelt dat u na onder andere de leerplicht, belastingplicht, autogordelplicht, APK plicht, identificatieplicht opeens een patroon begint te ontwaren?
Hemel, zo had ik er nog nooit naar gekeken. Dit is onwenselijk.
@funda | 16-11-21 | 21:41: leg mij eens uit welke van deze plichten je lichamelijke integriteit schendt?
Hertzberger al gereageerd met het feit dat ze F-V-D toch gelijk moet geven?
Vakzination macht frei.
Impfen macht frei
Ein Reich, Ein Volk, Ein Impfung
Je ziet duidelijk een patroon in de berichtgeving.
Steeds een beetje erbij en steeds via een ander land.
Italië, Oostenrijk, België en nu Duitsland.
Inmasseren.
Juist. Een bekende strategie. Ze gaan hiermee Europa verliezen. Zwanenzang-patserpraat. En Rusland en China lachen.
@nobodiesunmighty | 16-11-21 | 21:33: Er zijn in Rusland Corona 252.000 doden geregistreerd. China 4.636 maar we weten allemaal hoe betrouwbaar de data daar zijn. En in Rusland is het lachen ze ook wel vergaan.
@_pacman_ | 16-11-21 | 21:38: Mensen tellen niet in die landen. Zie geschiedenis en heden. Totalitaire inzet laat zien dat het niet werkt. Uw aanvulling is correct.
@_pacman_ | 16-11-21 | 21:38: alsof er in dat shithole überhaupt ooit wat te lachen viel.
500.000 plus toch in RU?
Mijn zienswijze over de donkere spoken die over de wereld waaien werd gisteravond verwijderd.
Kzal dus eerbiedig zwijgen.
Deutsche Grundlichkeit.... mijn Tandartsunit KaVo Duits, mijn Afzuiginstallatie en compressor Dúrr Duits mijn 3D Cerec Cad cam Duits mijn extractie instrumentarium Aesculaap Duits mijn sterilisatie Miele Duits mijn BMWs Duits.... Duits Duits Duits Impfen Impfen Impfen... verplichten en degelijk Duits. Immer das beste.
Waarom zijn het toch altijd weer de Duits sprekenden die met totalitaire maatregelen komen. Ligt dat aan de taal?
Correctie. Wij waren eerder, met Pierik.
Nee..!!!
Geen bezwaar?
@nobodiesunmighty | 16-11-21 | 21:33:
Nee never nooit nie.. En wel bezwaar..!!!!
( Tot ik mijn grote bek moet houden en omwille van, een kant moet kiezen waar ik Totaal niet achter sta... )
Loopt Bep al met confetti te strooien op de redactie?
Laatste poging van de CDU om nog in een coalitie te komen.
Een onbekende politicus mag het proefballonnetje oplaten.
Dat betekent dat het niet om gezondheid gaat maar om politiek.
De totalen impfung waarvan je wist hij zou komen.
Wollt ihr den totalen Impfung !?
Ik sprak net een vertegenwoordiger van het SARS CoV2 virus. Deze vertegenwoordiger gaf aan dat ze vol inzetten op nieuwe varianten van het virus. Er wordt al ruim succes geboekt met doorbraakvirussen. De vertegenwoordiger verwacht binnenkort nieuwe varianten te kunnen testen op mens en dier.
Het virus gaf aan blij te zijn met de competitie van bedrijven die vaccins ontwikkelen tegen varianten omdat het zichzelf zo kon blijven ontwikkelen.
Immers, wie muteert die blijft.
De wereld is ziek. Krijgen die wappies met die sterren op de borst straks nog gelijk ook.. wat een triest zooitje zeg. Ik krijg steeds meer spijt dat ik mezelf voortgeplant heb. In zo'n wereld moeten mijn kinderen dus opgroeien.. man man man..
Sommige dingen zie je gewoon aankomen als je oplet. Toen de vaccinaties beschikbaar kwamen was al te voorspellen dat er in ieder geval drang zou komen. Precies een reden om geen vaccinatie te halen en als je wel al twee keer gevaccineerd bent om de booster niet te krijgen, ook al dringen, dwingen ze nog zoveel. Het is wel een keer leuk geweest.
@LeukGeweest | 16-11-21 | 21:30: Ik kreeg al een donkerbruin vermoeden (pun intended) dat zoiets eraan zat te komen toen Hugo aan het begin van de crisis (we wisten nog vrijwel niets over het virus) al heel stellig zei: "Het enige dat ons uit de crisis gaat helpen, zijn vaccins."
@2Little2Late | 16-11-21 | 21:35: Het was net of de vaccins al klaar lagen. Het wachten op het juiste moment. Creëer angst dan komen ze smeken.
Na een plicht komt er wel een electorale afstraffing... Tenzij het grootste deel van de bevolking voor de plicht is.. Of als de bevolking bij de volgende verkiezingen de Impfplicht alweer is vergeten.
Die kans is aanwezig indien er een nieuwe angst wordt gemaakt. Ik denk Rusland. Die ligt goed. China ligt te ver weg en daar wordt nog te veel geproduceerd. Onrust in Europa door dom bestuur en sluw gebeuk van Rusland waar Europa geen antwoord op heeft (behalve de randstaten, Polen, Letland, Finland e.d.: die gaan waarschijnlijk over tot tegengeweld, mocht het gaan gebeuren. De rest denkt alleen aan zichzelf en Europa valt uit elkaar), China, Taiwan, Japan en de USA gaan een robbertje los. Dus: er komt wel weer wat nieuws aan mensen. Fijne feestdagen!
In Nederland komt er nog geen electorale afstraffing al zouden burgers willekeurig standrechtelijk geexecuteerd worden.
Wees gerust, in Nederland komt écht geen prikplicht, écht niet.
Hep Huichel de Jong zelluf gezegd.
Precies!
CDU ziet kans om het CDA neerwaarts in te halen. Wie is er eerder bij de nul?
Nee want die die vaccinaties hebben zo'n enorm bevrijdend effect... Dat moeten we niet willen met zijn allen.
Vroeger was het Arbeid, die bevrijdend werkte
Dat klopt, de vrijheden die je genoten hebt afgelopen maanden waren te danken aan de gevaccineerden. En dat het nu weer minder wordt, is te wijten aan de ongevaccineerden.
Ik denk meer aan het seizoen.
Het klinkt alsof er een verschuiving van de titel wappie gaande is.
@rederijker | 17-11-21 | 01:04: Vorig jaar had ik exact dezelfde vrijheden in juli en augustus en dat met precies nul (0) gevaccineerden.
Ah joh, dat is weer zo'n domme complottheorie van de wappies... toch?
Iedereen een proefkonijn! Nog miljarden te verdienen.
REAGEER OOK