Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Hopen op een CORONADEBAT in de Kamer

Er kantelt iets

Zou het? Zou het dan? Zouden we vanmiddag in de Tweede Kamer dan eindelijk een keer echt een debat krijgen over wat dit kabinet in reactie op dit virus aan het doen is met deze samenleving? Zou het een keer over moeilijke keuzes kunnen gaan, in plaats van over komma's, leestekens, tosti's in de kantine, sporten in de buitenlucht en dixi's bij een terras? Zou de Tweede Kamer de regering (en zichzelf) aan haar woord kunnen houden dat vaccineren een vrije keuze blijft en der geen dwang- en drangmaatregelen komen? Zouden we ons een keer af gaan vragen of alles, maar dan ook echt alles, gerechtvaardigd is om ons uit deze crisis te helpen, of dat het ook nog uitmaakt hoe dat einde van de crisis er dan precies uitziet? Noem ons wishful thinkers, maar wij zien op veel plekken veel bedenkingen ontstaan bij de manier waarop dit kabinet ongevaccineerden naar de rand van de samenleving probeert te drukken. Ook, en vooral, omdat die manier helemaal niet meer bedoeld lijkt om de zorg en de kwetsbaren te beschermen, maar alleen nog maar om ongevaccineerden (en ja, daar zitten een hoop eikels bij) te straffen voor hun foute keuze. Voordat we zo ver gaan, zou je daar toch op zijn minst een paar keer goed over moeten praten. Toch?
Peiling: 55% Nederlanders nu voor 2G-systeem
2G-verbinding met Den Haag: na de breek
Ziekenhuizen: steeds drukker
Er is wel: coronasteun
Nieuw record: Meer dan 20k besmettingen!
GGD's: aan maximum testcapaciteit
We zijn al meer dan een halfuur bezig: en het is vooral gehakketak, nu maar hopen dat er tijdens de wetsbehandelingen echt de wetten behandeld gaan worden
Comments dicht: u mag hier verder zeuren

En anders misschien de volgende keer...

Social

Reaguursels

Inloggen

Volt-zuurstok ontploft vanuit het niets in boze reactie na uitspreken van haar motie, ze wordt doodziek van de mailtjes en filmpjes van mensen achter DENK .... en FvD (klonk minder oprecht), waarna ze op hoge poten naar haar stoel terug liep.

Abject | 17-11-21 | 01:23

Fleur Agema staat nu het vuur uit haar sloffen te pleiten en nog wil Hugo het niet begrijpen. Prik de oudjes, zwakken en dikkerts, want die vullen nu de IC's. Hugo draait, lult er omheen. Leunt nonchalant op het katherder. Zegt haar grafiek niet te erkennen ook al gebruikt van Dissel dezelfde.
Hopeloos.
Zelfs Bergkamp is het zichtbaar niet met Hugo eens.

Abject | 17-11-21 | 00:09 | 1

Hugo is goed in de leer geweest bij 'glad eromheen lullen' Rutte. Hopeloze politiek.

zwenkwieltje | 17-11-21 | 00:12

Die nieuwe SGP'er, Stoffer, kleedt zichzelf, beweegt zijn handen en klinkt precies als van der Staaij. Word je daar specifiek op geselecteerd bij de SGP?

Met_baard | 16-11-21 | 23:12

Ter verdediging van de 2G maatregel is Hugo nu zo ver dat hij zegt dat een negatieve test 20 tot 10 procent onbetrouwbaar is terwijl een vaccinatie infectie en besmetting wel voorkomt. Wat een totaalfaal is die cokesnuiver ook. Niet te harden..

zwenkwieltje | 16-11-21 | 23:09

Hoe kan, uit deze sessie, die al de hele dag duurt (want ook voorbereiding etc., voor zover mogelijk), hier nog een fatsoenlijke slotconclusie worden getrokken. Rutte lult de Kamer murw en hierna mag De Jonge het nog een keer over doen. Hoe kan je dit in godesnaam nog volhouden tot het eind. Respect voor de Kamerleden die nog blijven zitten. Voor hen allemaal.

Joyce | 16-11-21 | 22:07 | 3

Cafeïne. Heleboel cafeïne. En een knuffelbal om woedende gevoelens op te botvieren.

Met_baard | 16-11-21 | 22:37

@Met_baard | 16-11-21 | 22:37: Knuffelbal en woedende gevoelens klinken mij als een contradictio in terminis. Knuffelballen zijn voor mij lekkere malse kinderen in kinderluchtjesstinkende pyjama'tjes, honden die aan je voeten liggen te kluiven op je eigen stinksloffen, katten die zich opkrullen in je schoot en je op willekeurig welke plek ook, zachte vlees masseren al spinnend, hamsters die in je badjas/nek kruipen, kortom alles wat warmte en interactief zacht contact zoek. En bovenal acteert; morgen gaat de zon weer op en weer een nieuwe dag. Fijne avond.

Joyce | 16-11-21 | 23:03

Ongelofelijk wat een brij aan steeds dezelfde woorden Rutte eruit weet te persen op extreem duidelijke vragen. Men.krijgt.gewoon.geen.antwoord. Dat is de strategie dus. Onze grote roergangers lullen maar en beslissen niks en laten het over aan de bevolking om elkaar op te voeden wat in de praktijk betekent mensen tegen elkaar opzetten/uitspelen. En als dit gaat leiden tot grimmigheid, wantrouwen bij de mensen onder elkaar, u en ik, en dan druk ik me nog voorzichtig uit, dan zeggen zij straks: ja, het is te wijten aan ons gedrag. Dame van Volt is sterk trouwens.

Joyce | 16-11-21 | 21:40 | 5

@Wiebenick | 16-11-21 | 23:14:
Ok, komtiedan: Rutte hou je klep dicht voordat je het alleen maar erger maakt. Eet je appeltje op je fiets, ga terug naar personeelszaken, doe een cursus punniken. Alles beter dan dit.
Graag gedaan.

zwenkwieltje | 16-11-21 | 23:27

@zwenkwieltje | 16-11-21 | 23:27: Neem jij dan het stokje over? Regeren kan je wel aan wappies overlaten. Die zijn er snel klaar mee: stop met die belachelijke maatregelen en leef met de gevolgen. Kan niet wachten.

Wiebenick | 16-11-21 | 23:45

@zwenkwieltje | 16-11-21 | 21:52: De boel frustreren ipv proberen snelle en effectieve oplossingen zoeken. Kortom, een waardeloos stuk stront.

jansma28542681 | 17-11-21 | 07:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is niet eerlijk! heb ik net 5 koffie gehad om niet bij die clowns in slaap te vallen, is het afgelopen!

zwenkwieltje | 16-11-21 | 21:38 | 3

Hugo is anders nog steeds aan het oreren.

Met_baard | 16-11-21 | 22:34

@Met_baard | 16-11-21 | 22:34: Ik ben afgehaakt. Ik kan niet meer naar die man luisteren. Verdraag zijn smoelwerk niet eens meer. Meester Prikkebeen. Overigens zijn dergelijke debatten 100x interessanter dan een persco. Ik moet echter ook aan mijn mentale gezondheid denken. En bergen cafeïne voor het naar bed gaan... neuh.

Joyce | 16-11-21 | 22:58
-weggejorist-
Ron_Paul | 16-11-21 | 21:24

Ik ben 4G: Gemuteerd.

Stijlicoon | 16-11-21 | 21:10
-weggejorist en opgerot-
NLgaatnaardeklote | 16-11-21 | 20:42

Nog geen eerste prik: 2889221, waarvan 684894 50+.
Nog geen tweede prik 3110498, waarvan 748171 50+.
Daar mag nog een correctie overheen voor de herstelden en dat maakt dat ik me blijf afvragen waar die 1,8 mln vandaan komt waar iedereen het over heeft die niet geprikt is.
Maar ja, het zal de G2 wel nodig maken.

EEGlivesagain | 16-11-21 | 20:38
-weggejorist-
Ron_Paul | 16-11-21 | 20:30

Er werd de afgelopen 8 minuten zoveel 'uh' gezegd dat ik bijna in slaap ben gevallen. Heeft Grapper intussen nog iets interessants gezegd?

Met_baard | 16-11-21 | 20:14 | 2

Ja. Hij versprak zich tijdens een interruptie. Ging over handhaving en gaf duidelijk de bedoeling van het kabinet weer. Hij zei: we kunnen niet op elke straathoek een boa neerzetten. Wat hij had moeten zeggen: we willen niet....

Dus deze regering wil naleving door een boa op iedere straathoek

-PR- | 16-11-21 | 20:18

@-PR- | 16-11-21 | 20:18: Scherp! Het is dan ook een kwestie van tijd dat er kopgeld geboden gaat worden voor het "Wijk aan wijk, deur aan deur" verhaal.

PieterC | 16-11-21 | 20:33

Jullie hebben het er maar druk mee....

Pierre Lebon | 16-11-21 | 20:10 | 1

wie?

zwenkwieltje | 16-11-21 | 21:17

Stel nou dat die Pfizerpil werkelijk in staat is om het aantal ernstige covidgevallen met 90% te verminderen, dan is het einde van de pandemie toch wel zo langzamerhand in zicht? Ik neem aan dat de IC-bezettingspercentages nog maar iets van 10% zullen zijn van wat zij nu zijn. Dat moet toch geen probleem vormen?

lekgoot | 16-11-21 | 19:56 | 1

Ja, en zelfs nu blijkt uit een grote studie dat de generieke antidepressiva fluvoxamine de kans op overlijden met 28% verminderd. Paar euro per doosje, overal verkrijgbaar...

Ron_Paul | 16-11-21 | 20:36

Excuses, ik draag morgen ook deel aan de besmettingscijfers.
Ben positief

BrulSpin | 16-11-21 | 19:45 | 7

Beterschap.
Zo maar uit nieuwsgierigheid.
Wanneer en waarom besloot u om zich te laten testen?

Roadblock | 16-11-21 | 20:14

@Roadblock | 16-11-21 | 20:14:
Dank! Kind was een paar dagen ziek en een leraar was positief getest. Kreeg zelf zaterdag wat griepklachten. Had zelf nog zoiets van, gewoon griep maar toch even gaan testen gisteren voor de zekerheid. En dus positief.

BrulSpin | 16-11-21 | 20:57

Beterschap en daarna gefeliciteerd met uw update betreffende uw immuunsysteem.

zwenkwieltje | 16-11-21 | 21:01
▼ 4 antwoorden verborgen

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 15-11-2021 tot 16-11-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 4 personen
70-79 8 personen
80-89 14 personen
90+ 9 personen
< 50 0 personen
Totaal 35
Waarvan 5 in het ziekenhuis
Waarvan 21 in het verpleeghuis
Waarvan 8 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 1 persoon
10-19 0 personen
20-29 2 personen
30-39 0 personen
40-49 2 personen
50-59 4 personen
60-69 9 personen
70-79 12 personen
80-89 18 personen
90+ 4 personen
Totaal 52

mikes43357369 | 16-11-21 | 19:43 | 1

Pandemie van de overlijdende ouderen. Ja. Klinkt hard. Maar het leven is eindig. Alleen dat mag en wordt maar niet onderkent.

-PR- | 16-11-21 | 20:28

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 15-11-2021 tot 16-11-2021 is;
0-9 2354 personen
10-19 3145 personen
20-29 2462 personen
30-39 2894 personen
40-49 2671 personen
50-59 2530 personen
60-69 2015 personen
70-79 1319 personen
80-89 609 personen
90+ 169 personen
Totaal 20168

mikes43357369 | 16-11-21 | 19:42

Wereldwijd wordt steeds meer in kaart gebracht hoe (snel) het vaccin in werking afneemt.
Het kabinet zet hierbij niet versneld actie om oudere, kwetsbare en iedereen die dat wenst vrijwillig een booster te bieden.
Het kabinet trekt liever een nieuwe schijnveiligheid op.
Volgens mij is dat het verkeerde verhaal.
Mede hierdoor gaan mensen weer vol vertrouwen dichter tot elkaar komen. Mark en Hugo hebben immers gezegd, dat er méér kan met 2G.

En de Dela zag dat het goed was.

Wie waren er ook alweer als eerste geprikt? Owja... Zij die hard nodig zijn. Kniesoor die daar op let natuurlijk. We hebben er - door de inzet van ons kabinet - immers meer dan genoeg, nietwaar? (Sarcasm off)

Cannabooze | 16-11-21 | 19:36

Toch kan het een voordeel zijn, hekkensluiter Omtzigt geeft wat te overwegen mee.

Dr. Blechtrummel | 16-11-21 | 19:18 | 6

@Roadblock | 16-11-21 | 20:16:
Man, man, man, is dat nog steeds niet tot u doorgedrongen.
85% gevaccineerd 15% ongevaccineerd kunt u dat begrijpen?
Mooi dan maken we nu het volgend stapje.
Als vaccineren niet zou helpen en men zou honderd bedden hebben.
Dan zouden er 85 gevaccineerden 15 ongevaccineerden in liggen.
Kunt u dat wel begrijpen? mooi dan gaan we morgen verder zodat uw brein niet te veel belast wordt.

botbot | 16-11-21 | 22:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Rat Rutte is alweer achter de schermen aan het ritselen geweest. Deze keer mag vooral de PvdA de nodige stemmen leveren en mag de CU principieel zijn. In de eerste kamer zal hij ook aan de nodige poppetjes getrokken hebben om zijn geliefde 2G er door te krijgen. De kleine babyratjes in de kamers, kamerleden van het kartel, moeten net doen alsof ze niet weten dat de Grote Baas van het spul het al geregeld heeft. Gaaaappppp.

Graaier | 16-11-21 | 19:12
-weggejorist-
Alohastefan | 16-11-21 | 18:41 | 2

Fruitella aan het woord nu.

Sinterbikske | 16-11-21 | 18:30 | 6

Haha. En wat is dit voor winegum?

Patje | 16-11-21 | 18:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Groot voorstander van de 1G regel, de gevaccineerden die zich grotendeels weigeren zich nog aan wat voor maatregel dan ook te houden mogen het ongemak voelen van hun keuzes en zich dus keer op keer laten testen voor deelname aan het openbare leven. Laten we dan na een maandje nog eens peilen in hoeverre deze mensen voorstander zijn van het uitsluiten van mensen.

Veritas_ | 16-11-21 | 18:29 | 7

Tsja. Is wel zo

Happy People | 16-11-21 | 20:01

@BRAAP | 16-11-21 | 19:49: Bij de informatie die ik zie zegt niets over gevaxt ongevaxt. Anders een linkje, zoekt makkelijker.

NLgaatnaardeklote | 16-11-21 | 20:09

@NLgaatnaardeklote | 16-11-21 | 20:09:
Kan geen linkjes plaatsen. Maar in Google even dit invoeren en je hebt hem: Ontwikkeling COVID-19 in grafieken
"Rivm Ontwikkeling COVID-19 in grafieken"

BRAAP | 16-11-21 | 21:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Een FVD’er die het durft te hebben over misinformatie en feiten. Het is gewoon comedy.

Capt. Iglo | 16-11-21 | 18:28 | 2

Alles is bizar en/of een leugen. Behalve hun feiten

Continuum | 16-11-21 | 18:30

Ik moet iedere keer aan Cassius Catastrofus, de intrigant uit een van de betere Asterix strips denken als dat ettertje aan het woord is maar sommigen vinden het helemaal geweldig wat het ventje uitkraamt.

zwellevertje | 16-11-21 | 18:35

Alle maatregel waar we nu nog van gruwelen, gaan er komen.
Kwestie van tijd. Alle remmen zijn los, alle schaamte voorbij.
We are fucked.

priks | 16-11-21 | 18:24 | 8

@Kaposi_Sarcoom | 16-11-21 | 19:59: Er zijn 1,5 miljoen ongevaccineerden en dat zijn er 1,5 miljoen te veel. De vaccinatiegraad is dus nog lang niet zo hoog als hij zou kunnen zijn om de druk op de ziekenhuizen te verminderen. In Portugal is 95% gevaccineerd en maatregelen zijn niet meer nodig. De schuld kan derhalve moeilijk ergens anders gelegd worden dan bij antivaxxers, hoezeer deze groep ook uit alle macht probeert om die schuld op anderen af te schuiven.

Wiebenick | 16-11-21 | 20:12

Portugal heeft wel een iets ander klimaat dan NL, voordat u zich dood staart op alleen de vaccinatiegraad.

RichardBandler | 16-11-21 | 22:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Als de FvD nu eens wat minder in superlatieven zou communiceren dan zou er wellicht nog een soort van touw aan vast te knopen zijn.

PolarWolf | 16-11-21 | 18:24

Pluim voor Mirjam Bakker. Patternotte speelt vals; 1G komt niet op de rekening bij GGD maar bij testen voor toegang, rat.

Dr. Blechtrummel | 16-11-21 | 18:18 | 3

Scherp ja

BrulSpin | 16-11-21 | 18:19

*Bikker
*Vieze vuile rat

remmersmaaak | 16-11-21 | 18:21

Ik moet echt enorm lachen als de herdenkingen op 4 mei worden verboden voor ongevaccineerden.

Patje | 16-11-21 | 18:17 | 8

De ironie ervan zal aan de meesten in stilte voorbijgaan vrees ik.

Kaposi_Sarcoom | 16-11-21 | 20:01

@Kaposi_Sarcoom | 16-11-21 | 20:01:
Ach, dat hele herdenkingsgedoe zit vol met hypocriete types zoals Halsema, die een week later weer dossiers in laden laten verdwijnen over hoe onze moslim medemens met Joden en Homo's omgaat.
Amsterdam heeft decennia lang de Joodse gemeenschap laten opdraaien voor de beveiligingskosten van Joodse scholen en instellingen.(1 miljoen per jaar).
www.trouw.nl/binnenland/joodse-gemeen...

Roadblock | 16-11-21 | 20:22

Want een wattenstaafje de dag er voor moeten nemen als je te eigenwijs bent om je te laten vaccineren is hetzelfde als vergast worden omdat je ouders toevallig joods zijn?

Shoarmamasutra | 16-11-21 | 23:31
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
lekgoot | 16-11-21 | 18:14 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

3G, 2G, nu 1G.... nog niet zolang geleden maakte iedereen zich druk over 5G.

Flapoor | 16-11-21 | 18:08

Hoe komt Fleur bij januari, wat is er in 4 dagen veranderd aan Hugo's uitspraken over boosterprikken indien Fleur gelijk heeft.

www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2...

NLgaatnaardeklote | 16-11-21 | 18:07 | 2

Misschien deze zinnen?
'Half oktober heeft minister De Jonge de Gezondheidsraad verzocht om een nieuw advies voor de boosterprik. De Gezondheidsraad heeft op dinsdag 2 november geadviseerd uit voorzorg te starten met een booster voor 60-plussers om toename van ernstige ziekte voor te zijn.'
'Eind volgende week start de boostercampagne voor mobiele 80-plussers, volwassen inwoners van zorginstellingen en medewerkers in de zorg met patiëntcontact.'
'Vanaf het eind van december ontvangen de circa 4 miljoen 60-plussers naar verwachting ook een uitnodiging voor een boostervaccin. Zij krijgen de booster ook op één van de GGD-locaties. Ook de 60-plussers op de BES-CAS-eilanden krijgen een booster aangeboden vanaf dinsdag 23 november. Nadat de primaire doelgroep is geweest.'
Het gros krijgt dus eind december een uitnodiging, dus wat Agema zegt zou kunnen kloppen.

grietmetgroenefiets | 16-11-21 | 18:17

Afgelopen week 120 000 besmettingen. Nog een paar maanden en die groepsimmuniteit is bereikt.

lekgoot | 16-11-21 | 18:01 | 7

@-PR- | 16-11-21 | 18:07:
Wees blij dat je hier nog iets neer mag plempen, ook al wordt je soms gejorist als je niet met het narratief (waan van de dag) meegaat. Dit is een van de weinige sites in NL waar je ongezouten wat kan plempen. Ik koester dat, en als ze er straks naast hebben gezeten dan vergeef ik ze dat.

JdelaT | 16-11-21 | 18:17

@bdn01 | 16-11-21 | 18:10:
Op zich best een goed punt. Een kanttekening is dat de meeste kwetsbaren zich nu hebben laten inenten. Een genuanceerder beeld kan worden verkregen door de groepen verder op te delen op basis van leeftijd en/of onderliggend lijden. Misschien valt het wel mee.

lekgoot | 16-11-21 | 18:18

@bdn01 | 16-11-21 | 18:15: Ik ben bang dat je een heel scheef beeld hebt van de werkelijkheid. Een groot deel van de sterfte gaat ook vallen onder de gevaccineerden, want helaas is het zo dat leeftijd en comorbiditeiten een gigantische invloed hebben op je overlevingskans. De meeste ongevaccineerden zitten niet in deze risicogroep. Ja er is zeker overlap en de groep met overlap loopt het grootste risico, maar vergis je niet in welke personen op de IC liggen.

Rechts door zee | 16-11-21 | 18:31
▼ 4 antwoorden verborgen

"eigen verantwoordelijkheid" volgens de Christenunie in combinatie met testen. Tja dat gaat dus bij 20% van Nederland niet echt heel lekker.

tiku99 | 16-11-21 | 18:01

Niks praten. Door die ongevaccineerden zitten we nu met de zoveelste golf, door die ongevaccineerden gaan winkels eerder dicht, worden alle leuke dingen afgezegd en moeten wij met QR-codes rondlopen.

Gewoon allemaal vaccineren of anders in quarantaine.

Rest In Privacy | 16-11-21 | 17:59 | 5

Je snapt het echt niet he? Zolang we rond een R van >1 zitten en er sprake is van exponentiele groei van infecties is het niet van belang of 80% of 100% is gevaccineerd; in beide gevallen gaan de ziekenhuizen zeer snel overstromen.

Het idee dat de ongevaccineerden de oorzaak zijn van je QR code issue is dan ook ronduit naief.

Zekur | 16-11-21 | 19:25

Nope, dat komt door het beleid wat als een lul op een drumstel slaat. Je reageert je af op de rode lap die het kabinet jou voorhoudt. Je bent goed afgericht.

Kaposi_Sarcoom | 16-11-21 | 20:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach
Beetje duwen en aanhalen, alles is toch al bij de koffie besproken
Gaan de 2G deal aan.
Vraag me gewoon af hoeveel van de 20k positief nou gevaccineerd waren.

Rest In Privacy | 16-11-21 | 17:58 | 2

44%, aldus Fleur Agema

JdelaT | 16-11-21 | 18:11

Inmiddels wel meer dan 44%, die cijfers zijn 2 weken oud en de ziekenhuizen stromen vol met bejaarden. De meeste bejaarden zijn gevaccineerd. Simpel rekensommetje dus.

ceriel82 | 16-11-21 | 18:24

Peiling 55% van Nederlanders voor 2g systeem. Bron NOS. Geloof er geen ruk van.

zaaddodende pasta | 16-11-21 | 17:58 | 8

@zaaddodende pasta | 16-11-21 | 18:12: NZZ is hard rechts! Frankfurter is rechts liberaal.

bdn01 | 16-11-21 | 18:20

@bdn01 | 16-11-21 | 18:20: net zoiets als de VVD rechts is zeker. Alle bestaande media blaten de politiek kritiekloos na. Word wakker!

zaaddodende pasta | 16-11-21 | 18:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat valt op; PvdA zoekt aansluiting bij VVD en D66, GL bij CU @1 en 2G.

Dr. Blechtrummel | 16-11-21 | 17:51 | 1

Is nodig in Eerste Kamer, met pvda en zonder cu, precies genoeg. En waarom? Burgemeestertje ergens, commissariaatje, heeft dus niks te maken met uitgangspunten of sociale bewogenheid. Pure machtspolitiek.

dathoujetoch | 16-11-21 | 18:05

Wat een hollebolleknollenland, met donkergekleurde erpel is Nederland geworden. Jarenlang voor gevochten als militair, maar ik heb er best schoon genoeg van. Onze regering weet keer op keer het provinciale niveau maar niet te ontstijgen, faal op faal op faal. Bah, kudtland!!! Ik hoop hier zo snel mogelijk weg te kunnen, dan kan die godvergeten Miele-barbarij het overnemen en er een nog grotere kudtzooi van maken!

Nederlanddraaitdoor | 16-11-21 | 17:48 | 4

@zaaddodende pasta | 16-11-21 | 18:31: hebben we daar gevochten? Nooit geweten. Ik maar denken dat dat VN-missies etc waren. Heb ook de oorlogsverklaringen gemist. Naar het buitenland gaan als militair en gevaar lopen is volgens mij niet helemaal hetzelfde als ‘vechten voor je land’.

BobDobalina | 16-11-21 | 20:22
▼ 1 antwoord verborgen

De hamvraag - die niet gesteld mag worden - is: hoeveel griep / influenza patienten liggen er nu in het ziekenhuis? ( normaliter liggen de ziekenhuizen atijd vol in deze maanden met grieppatienten ). En filteren de laboratoria tussen griep en Covid-19 bij het testen ? ( dus hoeveel mensen hebben Influenza op dit moment als testuitslag?)

ceesreis | 16-11-21 | 17:42 | 8

@Wiebenick | 16-11-21 | 18:05: ik heb nu 2 x pfizer, 2 x griepprik( incl 11/2020) en straks een booster nog. Dus 5 x in een jaar...

ceesreis | 16-11-21 | 18:16

@Wiebenick | 16-11-21 | 18:05: lijkt mij een relevante vraag. Je hoeft niet meteen te gaan schelden, agressief mannetje dat je daar bent.

Kaposi_Sarcoom | 16-11-21 | 20:15

@ceesreis | 16-11-21 | 18:16: Je slaat anders behoorlijke wappietaal uit voor iemand die heeft gekozen voor vaccinatie en het nut van vaccinatie inziet. Zoals met een zogenaamd onschuldige "hamvraag" twijfel proberen te zaaien aan het aantal Covid-119 gevallen. Oeverloos gezuig dat uit dezelfde retorische trukendoos komt als die van Haga. Ik denk eigenlijk dat je een beetje een jokkebrok bent. Sterkte ermee...

Wiebenick | 16-11-21 | 20:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Een demissionair kabinet zonder visie die maatregelen bedenken nadat men heel selectief is gaan grasduinen in de feiten over Corona en ziektepreventie.
Wat valt er te debatteren?
Over de onwetenschappelijke foprapporten van het rivm?
Ik geef het je te doen!

Analia von Solmsch | 16-11-21 | 17:40

Met de instelling van het demissionaire kabinet moet ze hard strijden om de armoede in Nederland weg te nemen met de boodschap dat iedereen significant meer belasting moet gaan betalen om de armoede te ontlasten.

Adriel | 16-11-21 | 17:32

Horeca open, iedereen testen voor toegang (gevaccineerd en ongevaccineerd).
Pretparken/kunst-cultuursector idem.
Sportscholen gewoon open, goede ventilatie en gezond verstand. Keuze bieden om enkel getesten toegang te geven.
Opschalen van ziekenhuisbedden en IC capaciteit, staan genoeg ziekenhuizen leeg.
Toekomstvisie is waar het aan ontbreek bij deze carrierepolitici.

desmodus | 16-11-21 | 17:31 | 9

@StarFox | 16-11-21 | 17:37: Dat zegt niemand. Zonder vaccinaties zou het overal ter wereld een onvoorstelbare chaos met onnoemelijk veel leed en ontelbare doden zijn.

Wiebenick | 16-11-21 | 18:17

@PieterC | 16-11-21 | 17:51: lijkt me toch wat overdreven als het met een eenvoudige qr code check ook kan

Continuum | 16-11-21 | 18:23

@Wiebenick | 16-11-21 | 18:17: Nee, er zou geen onvoorstelbare chaos zijn. Pak de griepdoden en doe ze maximaal keer vier. Dat is tragisch, dat is naar, dat is een zure appel, maar that's it. Kap met die overdreven onzin. Het is geen ebola.

FrikandelSpeciaal | 16-11-21 | 19:36
▼ 6 antwoorden verborgen

Je kunt iedereen opsluiten, of alleen die paar warhoofden die geloven in complotten van Bill Gates en George Soros. If you gotta be dumb, you gotta be tough. 2G.

Zeddegeizot | 16-11-21 | 17:25 | 10
-weggejorist-
BrulSpin | 16-11-21 | 18:26

Het zou me niets verbazen als inmiddels meer dan de helft op de IC gevaccineerde oudjes zijn. Helaas werken de vaccinaties minder goed dan gehoopt. Maar wanneer mijn dochter straks 13 wordt niet ze iedere zes maanden geprikt worden terwijl ze minder risico loopt dan de gemiddelde gevaccineerde 50 plusser? Waanzin.

Ron_Paul | 16-11-21 | 20:28

@Ron_Paul | 16-11-21 | 20:28: Dat is toch niet zo raar? Er zijn 15% ongevaccineerden en dat zijn niet de ouderen en zieken. Het aantal gevaccineerden is 7x groter waaronder juist veel ouderen en zieken. Hun afweer werkt minder goed waardoor ze sneller besmet worden en ook zieker worden. Met waanzin heeft het niets te maken.

Wiebenick | 16-11-21 | 20:53
▼ 7 antwoorden verborgen

We hebben nog 2 en halve week om alles totaal uit de klauwen te laten lopen want dan volgen pas de nieuwe maatregelen waarvoor nu allerlei wetgeving gaat veranderd worden. Wat een puinhoop.

ultraman | 16-11-21 | 17:20

Duidelijk dat de coalitie partijen elkaar de bal toespelen met hun 1,2tjes. “Het CDA vraagt zich af wat we met oud en nieuw gaan doen”… nou, die vraag zal Ferd gisteravond wel hebben voorbereid. Poppenkast.

deugallergie | 16-11-21 | 17:16 | 3

Dat was eigenlijk ook al wel duidelijk, rond die noodwet en die rechtszaak van de avondklok.

starbuck280 | 16-11-21 | 17:22

Gemiddelde leeftijd van CDA stemmer is ergens in de 60, het liefst zouden die alle generaties na de boomers op willen sluiten en uit willen knijpen zodat de boomer nog een jaartje extra kan genieten van het riant kapot maken van de samenleving.

StarFox | 16-11-21 | 17:28

@StarFox | 16-11-21 | 17:28: De gemiddelde leeftijd van de VOLT stemmer is 23 jaar. Het liefst zouden die iedereen boven de 60 een pil van Drion laten slikken.

ultraman | 16-11-21 | 17:31

Die boosterprikken zijn die niet op voorraad of zo? Of kunnen ze hier niet organiseren?
Lijkt me gewoon even het oude plan uit de kast opzoeken en eventueel herschikken op volgorde van wie eerst.
Indien niet op voorraad mag je je echt afvragen of dit demissionair kabinet echt ergens voor geschikt is. Afghaanse tolken, gasvoorraden nu dus de boosters en maar hopen dat deze werken tegen de varianten die nu rond gaan.

NLgaatnaardeklote | 16-11-21 | 17:10 | 3

Boosterprikken, met andere woorden: miljoenen vaccins die klaarliggen om gebruikt te worden.

Adriel | 16-11-21 | 17:12

Boostervaccins zijn in Nederland in tegenstelling tot veel andere landen bewust niet gezet. Men wilde dat eerste 3de wereldlanden hun vaccins konden zetten. Zoals altijd heerst de weg met ons mentaliteit.

zeertegendradig | 16-11-21 | 17:14

@zeertegendradig | 16-11-21 | 17:14: Maar ze zijn hier nog op voorraad omdat transport en opslag naar derde wereldlanden moeilijk is, voornamelijk koeling is een probleem.

Sinterbikske | 16-11-21 | 17:19

Zo'n coronacheck app is best veel gedoe. Kan toch al veel beter via een gezichtsherkenning systeempje? (Ik bedoel maar....)

roevka | 16-11-21 | 17:08 | 3

Oei krijg ik opeens veel zin in een heul groot mondkapje...

Louter Leuter | 16-11-21 | 17:10

Irisscan of zo? Niks mis mee.
Wel fraude gevoelig bij IS-staten.

nobodiesunmighty | 16-11-21 | 17:29

Gebaseerd op de afgelopen anderhalf jaar, waarin "de politiek" voor het eerst, sinds 10 jaar, écht iets zélf moest beslissen ipv het al polderend over de schutting te gooien met het typische laat-maar-waaien regeren van Rutte & Co. verwacht ik welgeteld helemaal NIETS. Zelfs de hoop op een verwachting heb ik al laten varen.

De huidige politieke kaste die er zit gaat dit niet meer oplossen, kán het niet oplossen. Ze zijn domweg niet competent gebleken. Regeren in tijden dat het goed gaat is niet zo moeilijk. In moeilijke tijden word het kaf van het koren gescheiden. Helaas weet het kaf nog steeds niet dat ze beter op kan mieteren wegens gebrek aan koren, en meent D66, VVD, CDA en CU, ondanks hun gebleken incompetentie, dat ze geschikt zijn voor nog eens 4 jaar niet regeren. Dat is: slechts wat kringetjes draaien rond de beeldvorming, semantische spelletjes spelen, naar de MSM lekken, en geile knipoogjes geven aan elkaar. Alles om maar geen verantwoordelijkheid voor een beslissing te hoeven nemen. Alles om maar geen politiek risico te lopen. Waardoor er dus welgeteld helemaal NIETS word ondernomen om de lopende problemen ook maar bij benadering op te lossen.

En het kind van hun rekening zijn wij allemaal.

Dutchbeaurouge | 16-11-21 | 17:06 | 2

En zelfs dan beroepen ze zich op het volgen van het advies van het OMT. Wat een laffe club. En dan nog riant betaald worden ook.

Repelsteel | 16-11-21 | 17:10

@Repelsteel | 16-11-21 | 17:10: exact. Ontwijken van verantwoordelijkheden is voor Rutte second nature. En daarmee, treurig genoeg, voor een hele sliert politici idem.

Dutchbeaurouge | 16-11-21 | 17:36

Waarom heb ik als ongevaccinneerde, die geen mondkapje draagt, overal komt en veel in contact is met allerlei hem onbekende, al dan niet gevaccinneerde, mensen (die merendeel ook geen mondkapje dragen) nog steeds geen corona opgelopen ?

Bibop | 16-11-21 | 16:59 | 9

Is uw voornaam toevallig Jezus of Mohammed?

nobodiesunmighty | 16-11-21 | 17:30

Ik volgens mij ook niet. En zo ken ik er velen.

ceriel82 | 16-11-21 | 19:39
▼ 6 antwoorden verborgen

Lockdowns, 1,5 meter, avondklok, mondkapjes, vaccinaties, QR code, 2G, 3G allemaal maatregelen die soms een beetje, soms iets meer, maar uiteindelijk de strijd tegen dit virus niet hebben beslecht of zullen beslechten. En of de booster prik dat gaat doen is een vraagteken. Wellicht kunnen we voorlopig niets anders meer doen dan Corona te accepteren. De zorg, daar zit de echte pijn, maar daar loopt een groot deel van de volksvertegenwoordiging hard de kamer voor uit.

Broadsquire | 16-11-21 | 16:57 | 5

@Louter Leuter | 16-11-21 | 17:08: de bingo moest nog beginnen.

Purk | 16-11-21 | 17:15

Orienteer je in de Cochrane Library, afgelopen jaren is er qua onderzoek internationaal nauwelijks tot niks state of the art medische wetenschap gepresteert. De enige onderzoeken van enige kwaliteit zijn die van de vaccins. Maar goed, da's allemaal maar tijdelijk en effectmaten, griepklachten, zijn wat matigjes gekozen. Er zijn RCT's geweest met de diverse middeltjes die ik hier al jaren zie rondgaan, echter niet bewezen dat het werkt en/of kwaliteit van onderzoek was om te huilen.
De rest, rondom afstanden en kapjes en weet ik wat, zijn weer allemaal modellen, observationeel onderzoek (slechte kwaliteit), cases, "ideeën", enzovoorts. Het niveau van onderzoek wat eigenlijk tegen de kwakzalverij aanschuurt. Wat een wetenschappelijke ellende. Ik heb weer genoeg gezien.

nobodiesunmighty | 16-11-21 | 17:36

@nobodiesunmighty | 16-11-21 | 17:36:
De Cochrane Library heb ik ooit eens gebruikt om mijn chirurg te overtuigen dat een maatregel (azijn) niet zou helpen tegen een pseudomonas aeruginosa-infectie die ik in het ziekenhuis had opgelopen. Baat het niet, dan schaadt het niet zei hij, en gooide een fles azijn in de wond.

Louter Leuter | 16-11-21 | 17:48
▼ 2 antwoorden verborgen

ik ben voor het invoeren van een IQ-test voor parlementariërs en bewindslieden. Man, man, man wat wordt er een onzin uitgekraamd door bepaalde personen en dan met name die van de VVD, CDA en D66.

Fedde71 | 16-11-21 | 16:57 | 1

Academisch geschoold (geen kunstacademie of zo), MBA, 10 jaar aantoonbaar succesvol projectmanagent kunnen ook basis vereisten voor een minister/tweede kamerlid.

Gebakschep | 16-11-21 | 17:58

Het wordt een benauwde winter.

Normpje | 16-11-21 | 16:55 | 2

Ventileren!

Sinterbikske | 16-11-21 | 17:08

15% anti-vaxxers zijn verantwoordelijk voor meerderheid besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnamen. Anti-vaxxers komen 33X vaker op de IC vergeleken met gevaccineerde leeftijdsgenoten. En eenmaal in het ziekenhuis is het beloop gemiddeld genomen ook milder bij gevaccineerden. Toch wel indrukwekkend hoe goed die vaccins werken, zonder vaccins waren de ziekenhuizen al overstroomd en hadden we in een ouderwetse lockdown gezeten.

Diederik_Ezel | 16-11-21 | 16:54 | 8

Het is te triest en dom voor woorden als je dit echt nog steeds denkt....

Lood om oud ijzer | 16-11-21 | 17:16

@FiniteStateMachine | 16-11-21 | 16:58: Gommers zou zich moeten beperken tot het strikt medische en polletieke besluitvorming moeten overlaten aan de pollitici. Die man trekt een veel te grote broek aan, kan de weelde van z’n pas verworven bekendheid kennelijk niet aan.

Lubbberrtt | 16-11-21 | 17:26

kinderen zijn ook niet gevacineerd en dat zijn nu de grootste groep die besmetten. Want die zitten dagen lang met 25+ hutj mutje in slecht geventileerde hokken. Dus ja die niet revaccineerden zijn de grootste oorzaak

Snap_het_ook_niet | 16-11-21 | 17:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Laat die 2G maar zo snel mogelijk komen!
Totaal geen voorstander van.
Maar zo kan één groep in ieder geval nog minder de schuld krijgen van de lockdown in januari '22.

Cannabooze | 16-11-21 | 16:54 | 2

Naïef. Er zal een drogreden bedacht worden om alsnog ongevaccineerden de schuld te geven: ze bezoeken elkaar, ze gaan naar illegale feesten, ze hebben illegale QR codes...

hetmoetdanmaar | 16-11-21 | 17:31

@hetmoetdanmaar | 16-11-21 | 17:31: "ze bezoeken elkaar, ze gaan naar illegale feesten, ze hebben illegale QR codes"
Dat is geen drogreden, maar realiteit. Voor een deel van de ongevaccineerden, dat wel.
Wat laat zien, dat ze ook in deze geen verantwoordelijkheid willen nemen.

Frau_Ferkel | 16-11-21 | 17:39

Het coronabeleid van de NL regering en haar adviseurs gaat alleen (ALLEEN) om de beeldvorming.

dihydrogenmonoxide | 16-11-21 | 16:52 | 3

Nee, ze proberen het echt, ze zijn allen zo incompetent. Het is bizar.

Rest In Privacy | 16-11-21 | 16:53

@DexterGordon | 16-11-21 | 16:53: Naar mijn idee zijn het meer vrij simpele mensen die ook simpele incentives nalopen. Rutte wil graag geprezen worden, het OMT wil graag geld door blijven graaien en het kabinet wil graag populair zijn onder de bevolking.

Echte wetenschap komt hier niet meer bij kijken, want 2G is onwetenschappelijk pür sang. Als je op wetenschappelijke basis de vrijheden zou willen inperken, dan is de enige substantiële methode om juist de G te behouden die men nu wil afschaffen. 1G waarbij iedereen zich moet laten testen, en vaccinaties geen vrijbrief geven omdat ze niet effectief zijn (Pfizer 40% na 6 maanden, Janssen 20% na 6 maanden). Maar dat is niet populair (zoals 3/2/1G ook niet proportioneel), en het kabinet wil graag populair zijn.

StarFox | 16-11-21 | 17:11

Wat is dat nu voor gelul over dat 2G? Ik heb allang 5G. Moeten we straks ook weer terug naar internetsnelheden van 10mbit per seconde vanwege Corona? Het moet niet gekker worden.

Zapata10 | 16-11-21 | 16:50 | 4

@dathoujetoch | 16-11-21 | 17:13: Dat kan, maar in plaats van de hele dag te F5en ben ik aan het werk en dus lees ik dat niet allemaal. Dus kop op joh. scheer jezelf, en probeer een baan te vinden. We schreeuwen om mensen die wat kunnen. Ik weet niet of u in die categorie valt.

Zapata10 | 16-11-21 | 18:02
▼ 1 antwoord verborgen

Fleur Agema kan niet genoeg geprezen worden.

grietmetgroenefiets | 16-11-21 | 16:48 | 8

@Wiebenick | 16-11-21 | 17:49: Ik pluk mijn argumenten ook altijd van internet. Google Scholar. pubc.asc. esmed. ncbi. Je weet wel. Wetenschap. Dat staat ook op internet. Je bent zelf compleet gehersenspoeld en hebt geen idee.

FrikandelSpeciaal | 16-11-21 | 19:50

@Wiebenick | 16-11-21 | 20:56: Hoe moet ik dat weten? Kennelijk alle media die je consumeert. Je lijdt aan totale tunnelvisie en hebt een totaal verkeerd beeld van het virus. Je doet alsof de halve wereld zou vergaan zonder maatregelen. Dan ben je echt van het padje hoor.

FrikandelSpeciaal | 16-11-21 | 21:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat ? 44% besmettingen van de gevacineerden. Dat betekend dat 66% van de besmettingen komt door 1,5 mlj ongevaccineerden en die hebben 8x meer kans op ziekenhuis opnamen. Kom maar door met 2G is duidelijk genoeg

Kliko1981 | 16-11-21 | 16:45 | 6

Dus het gaat volgens jou niet om het stoppen van het virus, maar nu dus om ziekenhuisopnames? Dat maakt de verdeling meer een kostenkwestie: je reduceert je kostenprofiel anders wordt je uitgesloten van de samenleving.

Grappig dat we wel accepteren dat migranten de huizenmarkt op slot gooien, geen restricties. Dat dikkies, rokers en drankorgels al decennia de gezondheidzorg overbelasting, geen probleem. Dat VVD et al. al 10 jaar lang ziekenhuizen sluiten en bezuinigen op zorg, maar dat de kosten toenemen. Dat aandeelhouders pharma shorten zodat mensen ontslagen worden en medicijnen duurder worden, maar dat is heel normaal.

Wat het probleem is dat mensen geen behandeling nemen, waarbij hun belastinggeld in de miljarden naar een privaat bedrijf gaan, en waarbij het bedrijf totale immuniteit heeft gekregen tegen rechtzaken. Het is zo belangrijk dat zij die behandeling nemen voor een virus nog niet verantwoordelijk voor 10% van de doden in twee jaar waarbij influenza is verdwenen, dat de mensenrechten er niet meer echt toe doen.

Een vaccinatie nemen is heel makkelijk, dat heb ik ook gedaan ook al zet ik mijn vraagtekens erbij. Waarom is effectiviteit na 6 maanden nog maar 40% (Pfizer) of 20% (Janssen, waarom wordt er oneindige boosters voorgeschoteld en waarom zijn de farma immuun tegen rechtzaken? Waar het om gaat is dat nu grondrechten met de grond gelijk worden gemaakt en daar zou je als gevaccineerde ook zorgen om moeten maken want de kans is groot dat je deze niet meer terug krijgt. Jammer dat veel van ons gevaccineerden zo'n kortetermijnvisie hebben en in zo'n rap tempo uit pure angst veiligheid kiezen tussen bassale vrijheid.

StarFox | 16-11-21 | 16:51

@StarFox | 16-11-21 | 16:51: effectiviteit wordt minder omdat ook nieuwere varianten van het virus opduiken. De delta variant is besmettelijker dan de voorgangers. Niemand kan de toekomst voorspellen. Mogelijk moeten vaccinaties worden aangepast? Of boosters , herhalingsprikken oneindig zijn weet ook niemand. Griepprikken bestaan ook al lang. Zolang het virus nog zo sterk is zal je iets moeten doen.

BenDeLier | 16-11-21 | 17:09

kinderen zijn ook niet gevaccineerd en die zitten 8 uur per dag met 25+ hutje mutje in slecht geventileerde hokken. Gevalletje van context ontbreekt bij die cijfers die Rutte goed uitkomt

Snap_het_ook_niet | 16-11-21 | 17:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Die Paternotte is totaal QR geil. Is nog steeds van mening dat er achter de firewall weinig fout kan gaan.
Wat een domme lul is het toch ook.
Misschien moet hij eens bij een familiefeest met z'n neef praten.

Cannabooze | 16-11-21 | 16:43

Zo lang Artikel 130 bestaat, kunnen ze doen wat ze willen zonder trias politica an lastige grondwetten. Debat is voor de bühne zodat bevolking denkt dat hier ook maar echt een overweging plaatsvindt. Rutte luistert netjes naar z'n EU vriendjes en doet alles na, echt originele of nuttige ideeën hebben deze mensen niet. Ze falen met de kwakzalvers en dierenartsen van het OMT al twee jaar maar gaan het nu echt even oplossen door tegen grondwetten aan te schoppen, uiteraard voor uw veiligheid en vrijheid.

StarFox | 16-11-21 | 16:42 | 1

Ware woorden helaas.

Chojinsan | 16-11-21 | 16:46

Dat debat is voor de bühne.

2G gaat er komen. Alleen jammer, dat dat in Nederland weer zo lang moet duren.

Frau_Ferkel | 16-11-21 | 16:42 | 9

@Cannabooze | 16-11-21 | 17:46: "Om dan gezamenlijk tot de conclusie te komen dat Hugo wéér gefaald heeft."
In dat geval heeft de heer de Jonge niet gefaald, maar de Nederlandse samenleving.
Don't ask what your country can do for you. Ask what you can do for your country.

De boosters gaan helpen. En als U nieuwe cijfers heeft over besmettelijkheid van gevaccineerden: linkje graag, anders is het onzin.

Frau_Ferkel | 16-11-21 | 17:52

De boosters gaan helpen. U zegt het zelf.
En waarom zijn boosters nodig? Omdat de werking afneemt.
Reden genoeg om cijfers uit augustus niet (meer) als waarheid aan te nemen.
Nogmaals. Levensgevaarlijk wat u doet.
Doen alsof het een wondermiddel is, omdat u er nog niet aan toe bent om te accepteren dat we ook met vaccins het probleem niet oplossen. Het helpt iets. Maar de rest van 'Hugo-de-vaccins-zijn-enige-uitweg' zijn zuiver lulkoek.
Misschien dat u het in november 2022 iets meer zal accepteren.

Of misschien is er tegen die tijd wel een supermutant, omdat de westerse wereld tegen die tijd booster 4 prikt, maar de ontwikkelingslanden amper een prik hebben gehad.

Cannabooze | 16-11-21 | 18:28

@Cannabooze | 16-11-21 | 18:28: "En waarom zijn boosters nodig? Omdat de werking afneemt."
So what? Voor veel vaccins heeft U meerdere prikken gehad. DKTP bijvoorbeeld: vijf prikken. Dat kan nu ook nodig zijn, of elk jaar een prik. Wie zal het zeggen.

"Of misschien"
Geen sterk argument. Het spike eiwit van Covid kan maar beperkt muteren. Het is geen griep.

"Reden genoeg om..."
Ergo, U heeft dus geen nieuwere cijfers.

Frau_Ferkel | 16-11-21 | 19:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik reageer op Paternotte als Alex op Beethoven.

Mr_Natural | 16-11-21 | 16:40 | 1

Iemand zich ook al afgevraagd waarom we een record besmettingen hebben terwijl 93% links of rechtsom immuniteit zou moeten hebben... het is raar

zevensprong | 16-11-21 | 16:36 | 6

@First Contact | 16-11-21 | 16:39: -edit- wat reaguurder hierboven zei.

Adriel | 16-11-21 | 16:41

Immuniteit en ongevaccineerd lijkt mij wel logisch. Maar het gros daarintegen...

Remi A. | 16-11-21 | 16:43

@* Il Principe * | 16-11-21 | 16:38: Hij kijkt FB want daar zitten alle experts

heppykemper | 16-11-21 | 17:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Staat Kuzu daar nou met ontbloot torso onder zijn Jasje

SinisterNL | 16-11-21 | 16:35

55% voor 2G samenleving 45% dus niet de verhoudingen gaan een beetje richting de VS. Polarisatie zal alleen maar toe nemen, zou me kunnen voorstellen dat er pogroms tegen niet gevaccineerden uitbrengen, maar ook dat er wel eens aanslagen op politici of adviseurs voor 2G kunnen worden gepleegd door blijf van m'n lijf strijders. Dit gaat niet goed. Is er in Nld een politicus die de boel kan verbinden?

ultraman | 16-11-21 | 16:33 | 2

55% voor? Je beter door een onafhankelijk en niet aan de overheid gelieerde laten peilen. Hier de mening van het volk (spoiler 15% is voor).
www.nporadio1.nl/nieuws/stand-nl/fb40...

Kwelbeller | 16-11-21 | 16:37

Altijd de peilingen waar het volk en het wannabe kabinet het zo met elkaar eens is.
Net Disneyland. Alleen beter.

MistaRazista | 16-11-21 | 16:52

Als het aan de PvdA ligt, gaat het land drie weken volledig op slot. Beter zo’n harde lockdown met gesloten winkels en cafés dan een winter lang halfslachtig aanmodderen, zo stelt de PvdA voor in het Kamerdebat over het coronabeleid van het kabinet.

Bibop | 16-11-21 | 16:33 | 4

Ik heb de pvda nog niet gehoord in de Kamer. Of moest u dit alvast van het politburootje schrijven?

dathoujetoch | 16-11-21 | 16:37

Ik heb liever het kabinet een tijd lang in een keiharde lockdown met D66, VVD, CDA, CU, Groen Links, Volt en de PVDA voorop! Oké die laatsen regeren niet mee maar toch!

P47Thunderbolt | 16-11-21 | 17:19
▼ 1 antwoord verborgen

Paternotte moet een derde oog nemen, goed voor de ventilatie.

Mr_Natural | 16-11-21 | 16:32 | 1

Als je dit verkeerd leest is het strafbaar

SteilAchterover | 16-11-21 | 16:51


Hier mijn boerenverstand theorie:
Juist door het vaccineren over de hele wereld zijn we met zijn allen een super coronavariant aan het kweken, eentje die daar dus uiteindelijk tegen kan.
Als we gewoon het virus hadden laten uitrazen, had uiteindelijk er een milde variant ontstaan, zoals ongeveer bij verkoudheidsvirusen.

Want alles wat een virus 'wil' is overleven. Als je dat moeilijk maakt, gaat het virus dus andere wegen zoeken. (d.m.v. mutatie en selectie).
Tot zover mijn theorie.
Normaal gesproken ben ik chauffeur op zo'n wit busje, maar ik wou deze ingeving , die tot mij kwam toen ik een shaggie rolde, toch met de wetenschappelijke wereld alhier delen.
Proof me wrong, you you crazy diamonds, you reached for the secret too soon.

King of the Oneliner | 16-11-21 | 16:29 | 13

Geheel foute theorie. Het virus muteert louter bij toeval als het zich vermenigvuldigt. De meeste mutanten zijn niet levensvatbaar en verdwijnen. Een heel enkele mutant is besmettelijker en soms ook gevaarlijker, en zo'n mutant krijgt dus de overhand. Hoe verminder je de kans op mutanten? Heel eenvoudig, door de overdracht en daardoor vermenigvuldiging van het virus te beperken. Dus:

1 Vaccineren
2 Afstand houden
3 Niet in grote groepen
4 Weinig bezoek aan huis
5 Niet naar de kroeg
6 Thuis werken.

Precies dat wat het RIVM adviseert dus. Laat je prikken en hou je aan de regels!

bdn01 | 16-11-21 | 17:44

@BRAAP | 16-11-21 | 16:35: Mulder mag verstand van bacteriën hebben in elk geval niet de processen van natuurlijke selectie, de kans op het ontstaan van mutanten, en van statistiek en wiskunde. Mulder wil in de krant met een lekker recalcitrant theorietje.

bdn01 | 16-11-21 | 17:48

@bdn01 | 16-11-21 | 17:44:
Zodra ook andere zoogdieren geïnfecteerd kunnen worden hebben 3, 4, 5, en 6 geen zin. Bij leeuwen is 2 sowieso verstandig (en ja 1 heb ik). Het virus heeft evolutionair meer baat bij zieke, snotterende gastheren.

Louter Leuter | 16-11-21 | 17:56
▼ 10 antwoorden verborgen

Had ik maar net als Willem Engel een stukkie grond in Spanje gekocht dan was ik nu veilig en van al het gezeur af. Goeie zet Willem. En nog lekker weer ook.

Rest In Privacy | 16-11-21 | 16:28

Update: Tussen maandagochtend en dinsdagochtend zijn 20.252 positieve coronatests geregistreerd bij het RIVM, bijna 9000 meer dan vorige week dinsdag.

Fi-Bu-Bla | 16-11-21 | 16:27 | 8

@VoltaireJohn | 16-11-21 | 16:37: Ik hoorde net 44% in het debat dat ik aan het volgen ben. Maar al is het 38%, wat ik wil aangeven is dat gevaccineerden een substantieel deel uitmaken van de verspreiding van het virus. 2G lijkt mij daarom zinloos en een langslepende maatregel. Het idee van de PvdA voor een lockdown van 3 weken lijkt mij helaas de betere oplossing om nog een kans te maken om de kerst wel met vrienden en familie te kunnen vieren.

Sinterbikske | 16-11-21 | 16:46

@Sinterbikske | 16-11-21 | 16:46: Ik hoor je, bedankt. Blijkbaar is er een (groot/klein) verschil in de informatie tussen wat in het debat naar voren komt en het RIVM.

Adriel | 16-11-21 | 16:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Paternotte niet meer welkom in restaurants na dit geblèr.

Arnold711 | 16-11-21 | 16:27 | 1

Waarom zou je in Nederland naar een restaurant willen?

bdn01 | 16-11-21 | 17:50

Een debat? Lol.
Tuurlijk niet. Glas plas was.
PvdA is al om. De meerderheid is bereikt.
Inpakken en thuis kijken of het bij Guus een beetje op wieltjes draait.

Debat voor de bühne. Meer niet

Cannabooze | 16-11-21 | 16:25

Ze zeggen steeds dat ik heel veel kans heb als ongevaccineerde om in het ziekenhuis te komen of zelf op de IC.

Maar dat geldt toch vooral voor mensen boven de vijftig, mensen met onderliggend lijden en mensen die te vet zijn of een combinatie van deze factoren?

Patje | 16-11-21 | 16:25 | 8

@Papa Jones | 16-11-21 | 16:34: alles kan. Dus achter elke boom een boef?

Remi A. | 16-11-21 | 16:47

@Remi A. | 16-11-21 | 16:47: Nee, niet achter elke boom, maar de kans om als ongevaccineerde er een tegen te komen is een stuk groter.

Papa Jones | 16-11-21 | 17:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Ontkom er denk ik ook niet aan. Via de kinderen op de BSO, m'n buurvrouw gevaccineerd, ziek en positief, collega waar ik naast zat op de uitruk meld dat hij positief getest heeft gisteravond (zelftest, dus misschien is het de cola), mijn broertje via de dansschool positief, collega op kantoor zit thuis nadat hij een kuchende kennis met positieve test een F1 race naast hem schreeuwend op de bank had. Wat een clusterfuck. Het is veel erger dan die testen doen vermoeden.

Dima Beeline | 16-11-21 | 16:21 | 7

En hoeveel zijn er al dood?

frickY | 16-11-21 | 16:28

Dat soort paniekverhalen krijg je ja, als je besmettingen gaat meten. Voor veel besmetten is het nauwelijks een issue, zeker niet voor jongeren.
Ben je obees, heb je onderliggend lijden, hoogbejaard - ja, dan heb je een probleem als je positief getest bent. Kun je kijken naar beslag op ic of naar mortaliteit.
En dat vergelijken met een stevig griepjaar, zoals we die gekend hebben.
Zonder dat soort vergelijkende cijfers is het alleen maar N=1.

Ichneumonidae | 16-11-21 | 16:33
▼ 4 antwoorden verborgen

En Van Dissel achtte 50-60% genoeg. Die man zat er vorig jaar volkomen naast.
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2327338-50-t...
Het is verstandig om je te laten vaccineren, maar het moet een vrije keuze blijven. Vooral als duidelijk is dat de deskundigen het allemaal ook niet weten.

Lentehaas | 16-11-21 | 16:30

@Lentehaas | 16-11-21 | 16:30: We hebben nu een virus wat 3X zo besmettelijk is als in maart 2020, dus logischerwijs ligt dat % ook veel hoger. Maar achteraf is het mooi wonen, hè!

Diederik_Ezel | 16-11-21 | 16:34

Hoor Hugo het al zeggen: Testen, testen, testen!

Mss idee als hij zelf eens een gewone IQ-test laat doen? Gok iets van 89,3.

Ichneumonidae | 16-11-21 | 16:20 | 1

170 kan ook... Word je ook niet beter van.

Remi A. | 16-11-21 | 16:50

Ja voor jou zijn het 2 simpele prikjes voor zover jou duidelijk maar niet bewezen geen gevolgen.
Voor een iemand anders ligt die keuze helemaal niet zo makkelijk.

clockandhammergame | 16-11-21 | 16:20 | 4

@42 | 16-11-21 | 16:22:
Men moet in overleg met eigen arts of specialist een afweging kunnen maken omtrent wel of niet vaccineren. Geen enkele.arts kan zonder inzage in het medisch dossier van iemand een specifieke uitspraak hierover doen. Elk algemeen advies is ondergeschikt aan het advies op persoonlijk niveau.

Krijgtheenenweer | 16-11-21 | 16:36

@42 | 16-11-21 | 16:22:
Men moet in overleg met eigen arts of specialist een afweging kunnen maken omtrent wel of niet vaccineren. Geen enkele.arts kan zonder inzage in het medisch dossier van iemand een specifieke uitspraak hierover doen. Elk algemeen advies is ondergeschikt aan het advies op persoonlijk niveau.

Krijgtheenenweer | 16-11-21 | 16:36

@Krijgtheenenweer | 16-11-21 | 16:36: Daar is zeker wat voor te zeggen. En bij twijfel zou ik ook zeker de eigen huisarts raadplegen. Maar het overgrote deel van de 'twijfelaars' doet dit niet.

42 | 16-11-21 | 16:41
▼ 1 antwoord verborgen

En dan nu de meest zelfingenomen, liegende en geprogrammeerde spreker, op Hugeau na dan.

dathoujetoch | 16-11-21 | 16:19

Jpaternotte, tijd om weer aan het werk te gaan.

SailingDuck | 16-11-21 | 16:18 | 1

Eensch.
*out*

knutsel_ | 16-11-21 | 16:19

- GGD tescapaciteit zit aan z'n max en met 20% positieve testen wordt er veel te weinig getest en worden veel besmettingen gemist
- bron- en contactonderzoek gebeurt nauwelijks meer en 75% van besmettingen heeft setting/oorzaak "onbekend"
- In de ziekenhuizen ruim 300 nieuwe opnamen per dag en daardoor wordt al noodzakelijk zorg uitgesteld/afgeschaald. En ondertussen is de R nog steeds 1.20 en verdubbelen cases elke ~10 dagen.

Deze situatie is het gevolg van een brandje in de keuken lange tijd niet te willen blussen... waardoor het nu een uitslaande brand is geworden, waar we nauwelijks meer zicht op hebben. Er moet echt zsm meer getest worden, desnoods met budget zelftesten van de drogist. En ik denk ook dat meer beperkingen, m.n. voor anti-vaxxers onvermijdelijk zijn of je moet weer een ouderwetse lockdown willen zoals in april 2020.

Diederik_Ezel | 16-11-21 | 16:18 | 1

Brand in Wokum, brand in Wokum. En daar is geen water...

small_town_dude | 16-11-21 | 16:22

stand.nl vanochtend: 85% tegen 2G. 10000 stemmen. Welk onderzoek ligt aan die "55% voor" ten grondslag?

Balgesjaakt | 16-11-21 | 16:17 | 5

In opdracht van de npo66 staatstelevisie... wiens brood men eet... Selectief respondenten selecteren uit de (divibase) kaartenbak is niet zo moeilijk.

GWBA | 16-11-21 | 16:23

een representatief onderzoek van I&O Research onder 2207 Nederlanders in opdracht van de NOS.

Balgesjaakt | 16-11-21 | 23:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Als gevaccineerde vind ik nog steeds dat eenieder de keuze heeft zich te laten vaccineren; ik vind het niet slim om het niet te doen, vooral omdat je het jezelf lastig maakt en mocht je ziek worden, dan loop je meer risico om in het ziekenhuis te belanden dan wanneer je wei je prik hebt gehaald. Maar: hoe haalt deze interim regering het in haar hoofd om een verregaand besluit, zoals 2G waar een wetswijziging voor nodig is, er doorheen proberen te drukken? Rutte en co, zijn nog steeds aan het hakketakken over een regeringsontwerp, acht maanden na de verkiezingen. Dit interimkabinet gedraagt zich echter als een volwaardig kabinet door besluiten te nemen waarvoor ze later niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden, want: interim. En dat is een kwalijke zaak. Als ze niet binnen een week een kabinet gevormd hebben moeten er nieuwe verkiezingen komen. Dit lijkt helemaal nergens op.

Toos Bevergeil | 16-11-21 | 16:14 | 1

Volledig eens. De vraag is echter of nog van een kabinet kunnen spreken, als zoiets in andere landen gebeurt zijn wij als Nederland direct van de partij om te spreken van een regime. Ik denk dat wij zo langzamerhand toch ook hier wel kunnen spreken van een regime in meer of mindere mate.

Rutte-naar-P.I.Vught | 16-11-21 | 16:20

Caroline wil duidelijke antwoorden, haha, ze zit er nog niet zo lang hè?

Mr_Natural | 16-11-21 | 16:12 | 4

Aanhouder wint, zo gaat dat gezegde toch?

Sjeintje | 16-11-21 | 16:13

Nou, technisch gezien wilde ze vooral door kunnen praten (vragen) als ze geen (concrete) antwoorden kreeg.
(en ze had helemaal gelijk in mijn ogen, geen antwoord dan telt het niet als interruptie)

TheOtherWhiteMeat | 16-11-21 | 16:18

Ze heeft volkomen gelijk. Deze mevrouw de Vries heeft niet één keer een duidelijk antwoord gegeven.

grietmetgroenefiets | 16-11-21 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Laat McDonald's gewoon het testen organiseren. Appeltje eitje voor hen.

ParaPiet | 16-11-21 | 16:11 | 3

Die hebben in ieder geval de risicogroep al binnen zitten.

Franker | 16-11-21 | 16:23

Of WC eend....

TonyMontana010 | 16-11-21 | 16:23

McDonalds maar dicht, te zware mensen met Corona vullen de ziekenhuizen en IC. Eerst maar inzetten op gezondheid en gewicht i.p.v. een vaccin wat na 5 of 6 maanden is uitgewerkt.

Fedde71 | 16-11-21 | 16:54

Conclusie: de Vries is een domme doos.

knutsel_ | 16-11-21 | 16:11 | 1

Een domme antwoord ontwijkende doos

Swaffelkaffert | 16-11-21 | 16:14

China. Keihard en consequent 'frontline' beleid. In de afgelopen 24 uur: 32 nieuwe 'inheemse' besmettingen, waarvan 25 in één stad (Dalian). De overige besmettingen zijn verspreid over zes steden, waarvan de uiterste twee (Dehong bij de grens met Myanmar en Heihe bij de grens met Rusland) grofweg 3.500 km uit elkaar liggen. Alle grote Chinese steden hebben twee weken geleden de opdracht gekregen om kolossale COVID ziekenhuizen-annex- quarantainehotels in te richten, waarvan er inmiddels al enige tientallen afgebouwd zijn. Met hun gigantische vaccinatieprogramma's en hun keiharde controles op elke straathoek geloven de Chinezen kennelijk niet dat het binnenkort goed komt.
-
En ik krijg nu niet direct de indruk dat de Nederlandse aanpak doortastender of voortvarender is dan de Chinese.

bisbisbis | 16-11-21 | 16:08 | 5

Als ze dergelijke kolossale ziekenhuizen en quarantainehotels denken nodig te hebben, geeft dat ook weer hoe weinig fiducie ze in de verschillende maatregelen hebben (ook in China)

Louter Leuter | 16-11-21 | 16:19

"en hun keiharde controles"

Iets met handhaving dus....

normanius | 16-11-21 | 16:21

@normanius | 16-11-21 | 16:21: En eigen verantwoordelijkheid nemen. Maar er zullen wel weer veel huisfeestjes worden georganiseerd komend weekend. Een café in Brabant vervoert nu gasten en personeel met een bus naar een locatie in België. Hoe dom wilt U het hebben.

Frau_Ferkel | 16-11-21 | 16:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie is deze mv de Vries, nooit van gehoord, wat een verschrikkelijke tokkie, hahaha. Kom op zeg, is dit dan wat ons land stuurt hahaha, O My Gooooood

Ragnar_Lodbrok | 16-11-21 | 16:07 | 2

De staat van ons land.

Mr_Natural | 16-11-21 | 16:10

Gekozen volksvertegenwoordigster. Kan je nagaan wat men stemt.

Waakvlam | 16-11-21 | 16:18

Theorie:

- CU oppert de 1G optie
- Capaciteit is de grootste bottleneck
- Ministerie van VWS sluit grootste aanbieder SpoedtestNL (100 locaties)

Resultaat:
- 1G niet haalbaar

BRAAP | 16-11-21 | 16:07 | 4

Toevallig moet deze nu dicht, dus dan maar het niet werkzame en uitsluitende 2G dat niet gaat helpen.
Goed om even te kijken wie nu voor stemt ivm het komende tribunaal over een aantal jaren.

Nichtsneues | 16-11-21 | 16:14

1G is dan ook wel een heel domme Calvinistische 'iedereen is zondig, iedereen moet lijden' maatregel. Typisch CU..

Festen | 16-11-21 | 16:19
▼ 1 antwoord verborgen

In Portugal is het circa 20 graden Celsius en zonnig. Heerlijk weer om te ventileren zonder daarbij na te denken zou ik zeggen.

Maar zal wel niets met de besmettingen te maken hebben die schuifpui open.

Krijg wel zijn in BBQ nu opeens...

Remi A. | 16-11-21 | 16:05

Nog niet één argument van de vvd gehoord dat pleit voor een dusdanig ingrijpende maatregel. Niet om aan te zien.

deugallergie | 16-11-21 | 16:04 | 1

Dit dus.

knutsel_ | 16-11-21 | 16:07

Een debat in de tweede kamer op basis van politieke hielenlikkerij: ja, nee, klopt dat gaat ons uit de shit halen.
FUBAR

Kladderadatsch | 16-11-21 | 16:03

Duidelijker dan Simons het uitlegde is niet mogelijk.
Wat een dof spel wordt er gespeelt zeg.

Sjeintje | 16-11-21 | 16:03 | 2

Zo’n simpele vraag. Ik vind dat de voorzitter wel mocht ingrijpen dat De Vries de vraag moet beantwoorden.

BrulSpin | 16-11-21 | 16:05

Ik en meerdere die ik ken en ook van werk, zouden graag die kaders weten.
Dan weten wij allemaal waar we aan toe zijn.
Niet overgelaten aan een klein groepje mensen die besluiten doorvoeren op basis van wat er in een kantoorruimte(s) over gedebatteerd wordt, en dat óók nog het hele debat niet kunnen/mogen wobben.

Sjeintje | 16-11-21 | 16:07

Tot 1 januari 2022 heb je de tijd om je te laten vaccineren. Doe je dat niet (mensen die het niet mogen om medische reden daargelaten) doen ook per 1 januari 2022 afstand van opname in het ziekenhuis wanneer dit voor corona is. Sinds je volgens de wappies er niet van naar het ziekenhuis hoeft en het maar een gewoon griepjes is, zullen die er ook totaal geen moeite mee hebben om daar afstand van te doen.

Behangdelul | 16-11-21 | 16:03 | 7

@Tater salad | 16-11-21 | 16:12: U is Mocro of kampjoekel?

zwellevertje | 16-11-21 | 16:35

@Tater salad | 16-11-21 | 16:12: beetje simpel he. Maar wat is het probleem dan? Als corona niet gevaarlijk is en zomaar een griepje geloof je vast ook dat je er niet van in het ziekenhuis komt. Dus wat is het probleem dan? Gaarne even inhoudelijk antwoord. @nichtsneues en @Brives idem eigenlijk.

Behangdelul | 16-11-21 | 16:44

Je doet je naam eer aan met name laatste 3 letters.... zie besmetting cijfers in ic opnames 44% gevaccineerd (van twee weken geleden) ... en maar dom door lullen

Toepin | 16-11-21 | 18:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Minderheden teIIen is dit Iand aIIeen aIs je van Poc bent uit de woestijn of denkt een konijn te zijn of aIIe drie

Piet Karbiet | 16-11-21 | 16:01

Crisisbeheer zonder vlieg- immigratie- en kantoorwerkstop is natuurlijk geen crisisbeheer !

2CVOcean | 16-11-21 | 16:01

2G is prima. Al is het om de antivaxxers zelf te beschermen tegen ziekenhuis- en IC opname. De boosters gaan de ziekenhuiscijfers niet helpen maar hebben wel een positief effect op het R-getal en winst omdat er minder ziektedagen zullen zijn. Al zal dat voor 60+ beperkt zijn uiteraard. Wat ik niet begrijp zijn de mensen die blijven volhouden dat het gaat om een experimentele gentherapie. Zelden is een geneesmiddel zo effectief en veilig bevonden na miljarden toepassingen. En als je dan je eigen research wil doen luister dan eens naar Prof. dr. Marc Bonten die kan het heel goed in gewone mensen taal uitleggen. Google is je vriend.

dartfrogger | 16-11-21 | 16:00 | 3

Alsof de niet-gevaccineerden zich de afgelopen tijd massaal hebben laten testen om naar een restaurant te gaan... 2G gaat helemaal niets veranderen aan de situatie.

2Little2Late | 16-11-21 | 16:11

Het geijkte riedeltje wat u en al die anderen afsteken is zich ondertussen aan het achterhalen.
youtu.be/1vUJKgtinvg

jemagookniksmeer | 16-11-21 | 16:21

Ik ken 2 gevacinneerden die vorige week positief zijn getest. Zijn allemaal niet in quarantaine gegaan en komen overal binnen met hun QR code. Het is maar een griepje zegt het stel.

ultraman | 16-11-21 | 16:28
-weggejorist-
Red-Herring | 16-11-21 | 16:00 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Theoretisch:
Het OMT bepaald geen (Ic)beleid voor de vvd. De polletiek bepaald de richting van de zorg.
Tenminste ... ik heb nog geen namen op het stembiljet van de heren van het OMT ...

Het Licht | 16-11-21 | 15:59 | 2

Blijmakend dat u geen normale spelling beheert. Het onderwijs, een zorgenkindje.

dathoujetoch | 16-11-21 | 16:07

Angst regeert en de schapen volgen de herder naar het slachthuis.

polletjepiekhaar | 16-11-21 | 15:58 | 6
-weggejorist-
Datooknog | 16-11-21 | 16:14

@2Little2Late | 16-11-21 | 16:10: Ik denk dat het virus op den duur gewoon moet kunnen uitrazen, dus als de druk minder wordt idd alles gewoon open gooien maar dan liefst wel op een manier dat het beheersbaar blijft, een beetje zoals in GB maar voor zo'n postzegel als NL met 17 miljoen inwoners waarvan 2 miljoen beter wetende virologen kon het wel een verstandig zijn daar maar even mee te wachten, men kan de bij die vrijheid horende verantwoordelijkheid duidelijk niet aan.

zwellevertje | 16-11-21 | 16:18

@Datooknog | 16-11-21 | 16:14: Meer dan het op niets wijzende "je weet niet wat de lange termijn effecten zijn" gereutel heb ik nog geen enkel argument gehoord waarvoor ik enig respect zou kunnen opbrengen maar uiteraard heb ik het licht nog niet gezien natuurlijk, ik zal daar mee moeten leren leven.

zwellevertje | 16-11-21 | 16:22
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
hotbrasil | 16-11-21 | 15:58 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Samen op naar een zware lockdown. Met dank aan de Facebook-virologen en slap leiderschap.

First Contact | 16-11-21 | 15:57

Er kantelt iets my ass. Er kantelt helemaal niks. Pas als we er met zn allen klaar voor zijn om de fundamentele vragen te bespreken die onder deze crisis liggen komen we hier niet uit. Zolang er paniek heerst blijven verstandige besluiten uit. Met je er kantelt iets.

Dampende_aardappel | 16-11-21 | 15:57

@Merkwaardeloos | 16-11-21 | 15:57: Omdat Hugo dat heb gezegd. En gevaccineerden laten testen, tja... dat ondermijnt de bereidheid om je te laten vaccineren. Dat gevaccineerden vervolgens toch nog gewoon anderen kunnen besmetten (zij het in iets mindere mate)... ach, het gaat tenslotte niet om de volksgezondheid. Oh wacht!

2Little2Late | 16-11-21 | 16:09
▼ 9 antwoorden verborgen

Weten wij eigenlijk wel door welke variant de besmettingen, ziekenhuis en IC opnames zo snel oplopen?
Is het de A.Y.4.2., een afstammeling van de deltavariant?
Als het deze of mijn part nog een andere variant is hoe kunnen we dan weten dat het vaccin nog werkt?

NLgaatnaardeklote | 16-11-21 | 15:50 | 6

@bqbq | 16-11-21 | 16:05: Sorry, ik kon even niet zo snel een link naar TikTok of Facebook over dit onderwerp vinden.

42 | 16-11-21 | 16:08

Er was een tijd waarin er elke twee maanden een nieuwe variant was. Nu hebben we echter al 7+ maanden Delta.

Met de exponentiele groei van besmettingen en opnames onder de gevaccineerde zegt mijn rommelende onderbuik mij dat er iets nieuws rond gaat.

Iets waar diverse wetenschappers vóór de start van de massavacinatie voor hebben gewaarschuwd. Iedereen, ook gezonde mensen, vaccineren tijdens een uitbraak met een vaccin wat mogelijk geen infecties voorkomt kan leiden tot varianten die zich onttrekken aan de bescherming aan het vaccin.

Ik hoop dat het niet klopt, maar we kunnen het niet uitsluiten.

BRAAP | 16-11-21 | 16:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Grondrechten en lichamelijke integriteit van een ander overboord gooien omdat de schaapjes&bruinhemden nu wel ineens vertouwen hebben in de woorden&cijfertjes van Mark en Hugo!?!

TijdelijkOptimist | 16-11-21 | 15:47 | 26

Bullshit! Artikel 11 van de grondwet:

11.

Onaantastbaar­heid lichaam

Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

Als er dus een belangrijke reden is, bijvoorbeeld vanwege de volksgezondheid, dat van de algemene grondregel wordt afgeweken, dan is dat bij wet (democratisch aan te nemen door 1e en 2e kamer) gewoon mogelijk. Een vaccinatieplicht is in het kander van de volksgezondheid dus mogelijk als de 2e en 1e kamer daarmee instemmen.

bdn01 | 16-11-21 | 17:58

@BobDobalina | 16-11-21 | 17:11: Geef het tijd. Niet naar je werk mogen is ook een keuze zeker zometeen. Het salaris zal wel doorlopen toch? Oh wacht...

Rechts door zee | 16-11-21 | 18:25
▼ 23 antwoorden verborgen

Gewoon allemaal verplicht 3 maanden winterslaap. Corona en gasprobleem opgelost. Kan ik eindelijk eens hardcore gaan reaguren.

zeertegendradig | 16-11-21 | 15:47

Ik ga t nog een keertje zeggen sorry allemaal: we moeten al die kutmaatregelen doen. Dus
- iedereen wekelijks testen en
- ongevaccineerden minder toegang en
- bonus voor vaccinatie van 500 ekkies en
- coronaziekenhuis erbij bouwen en bemannen

Auchie | 16-11-21 | 15:44 | 10

@Glasgow Argus | 16-11-21 | 15:54: 1 omdat er dus veel te veel besmettelijken zonder klachten zijn en dan heb je niet door dat je anderen aansteekt. Zo wel (en dan dus paar dagen binnenblijven).
2. Omdat de negatieve test geen bescherming biedt tegen corona.
3. Nee je doet t dus voor jezelf en de gemeenschap
4. Dat bedoel ik. Gaat niet om een nieuw of oud gebouw. Gewoon de zorg apart organiseren

Auchie | 16-11-21 | 16:00

Zo'n drama is het nou ook weer niet.
Maar de prikjes blijken niet te werken, voor de helft oke...
Er wordt ook aan medicatie gewerkt en de opname twee jaar terug was drie weken? nu 10 dagen.
Als iedereen beetje in eigen kring blijft en serieus bij besmetting afzijdig blijft.
Iedereen die een prik wil neemt die en de rest met medicijnen uit het ziekenhuis houden dan zijn we over een paar jaar van dit geleuter af.

Rest In Privacy | 16-11-21 | 16:17
▼ 7 antwoorden verborgen

Die booster gaat niet helpen en biedt slechts enkele procenten bescherming. Het vaccin is ontwikkelt tegen de alfavariant. En dat vaccin helpt tegen de beta en gamma variant. Momenteel is 99,5% van de besmettingen de Delta-variant waartegen het vaccin niet helpt.
Door je bloed een antigenen-bom te maken maak je het de Delta-variant weliswaar moeilijker, maar het is gewoon niet de oplossing.
Een boostershot laat ik deze keer passeren nadat ik braaf de eerste keer moderna heb laten spuiten.
Bij een specifieke vaccinatie voor Delta en Delta+ denk ik wel weer na over het vaccin.

Dr.Platypus | 16-11-21 | 15:44

Ik ben heel benieuwd naar de corona-cijfers van ons voorland Oostenrijk de komende maand, alwaar de ongevaccineerden nu feitelijk niet meer besmet kunnen worden want "Bleib zuhause!" terwijl de gevaccineerden weer mogen feesten alsof het 1999 is.
Wat doen de ziekenhuisopnames dan? Wie liggen er dan te creperen?

Abject | 16-11-21 | 15:43 | 7

@starbuck280 | 16-11-21 | 15:51:
Ik bedoel er mee te zeggen dat je nooit naar een maatregel in isolatie moet kijken, maar naar het pakket, dus ook de overig (woorden van Mark en Hugo bij de avondklok, niet de mijne). Daarnaast zijn de Duitsers een stuk volgzamer dan wij Nederlanders, dat kan ook een belangrijke factor zijn.

amateurrr | 16-11-21 | 15:56

@amateurrr | 16-11-21 | 15:56:
Zat een paar weken geleden in een VW busje vol met Duitse hoogleraren die allen iets met stromingsleer te doen hebben/hadden... was erg gezellig en normaal (zo zonder mondkapjes)

Louter Leuter | 16-11-21 | 16:16

Zit je dan met schoolgaande koters, of op je werk met van die partygangers.
Kan je nog zo opgesloten zitten buiten de werktijd ben je mooi de lul omdat gevaccineerden.........

Rest In Privacy | 16-11-21 | 16:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb het gevoel dat er een patroon in de berichtgevingen en de coronamaatregelen/debatten is. Ik heb het niet onderzocht en ook geen tijd voor maar ik heb het idee dat er iedere keer schromelijk wordt overdreven qua aantal besmettingen tot aan de debatten over corona. Eerst is er iets aan de hand, de cijfers lopen op, vervolgens moet er een debat komen waarbij het kabinet de maatregelen er doorheen moet krijgen waarbij in de aanloop naar het debat record na record wordt verbroken. Vervolgens zijn er maatregelen doorgedrukt en zijn als sneeuw voor de zon ineens de recordaantallen aan het afnemen.. nog voordat de maatregelen op gang zijn gekomen.

deministerpresident | 16-11-21 | 15:42 | 1

Je gaat het pas zien als je het doorhebt!

Dampende_aardappel | 16-11-21 | 16:02

Het is natuurlijk hilarisch dat het verschil tussen 2G en 3G is dat je met 2G geen toegang meer krijgt als je de afgelopen 24 uur negatief bent getest...
Dus de maatregel die de grootste zekerheid geeft (uiteraard niet 100%) dat jij geen gevaar vormt voor anderen is degene die afvalt...

Rechts door zee | 16-11-21 | 15:42 | 4

ja dus we moeten t allebei doen. Hoe kut dat ook is. Hopelijk snel testjes zonder die stok in de naas.

Auchie | 16-11-21 | 15:45

Als je nagaat dat er gestuurd wordt op aantal besmettingen, is juist testen toch een noodzaak? Kan aan mij liggen maar het lijkt op een verkapte manier om vaccinatie af te dwingen. Die van Ranst heeft dat goed gezien.

amateurrr | 16-11-21 | 15:45

@Horkiporki | 16-11-21 | 15:45:
Dus jij bent medeschuldig aan dat Nederland bloedrood kleurt????
Met je druipneus in een drinkkot iedereen in de bek te airosollen!!!
Sociaal tiep vindt je je zelf omdat je een vaccinatie gehaald hebt???????????
Nope je wil gewoon egoistisch feesten.

Rest In Privacy | 16-11-21 | 16:28
▼ 1 antwoord verborgen

Is uw azijn op? Laat een fkes water instralen door mevrouw deVries van de VVd, na een seconde beeld of geluid van deze zurige humorloze vrouw, is de klus geklaard, heb ik gehoord in een consumentenprogramma.

dathoujetoch | 16-11-21 | 15:42

En Bol.com zag dat het goed was.
Wederom middenstand verliest marktaandeel aan grote bedrijven.
Dankzij Hugo&Mark.

Abject | 16-11-21 | 15:48

Ze zijn niet goed snik. Mevr. Kuiken van de pvda al helemaal niet.
Eerst iedereen opzadelen met lulkoek over massaimuniteit, vervolgens bijna 90% inenten en dan nu de winkels weer dichtgooien. Nogmaals, niet goed snik.

bqbq | 16-11-21 | 15:50

De berichten uit Singapore zijn een waarschuwing. Een klein (de facto) Chinees landje met nagenoeg perfecte vaccinatieniveaus, een track and trace zonder privacy, en waar andere maatregelen strikt worden opgevolgd, dat toch 4000 cases per dag haalt. Wat vooral interessant is dat vier leeuwen in de dierentuin ook positief zijn (hoe dan?!?). Dit geeft aan dat al die maatregelen gerommel in de marge zijn (het gaat om ventilatie, ventilatie en ventilatie, ook thuis en in een bomvolle IC) én dat het niet meer weg zal gaan. Zoogdieren krijgen het ook (ook zonder 1-2-3 QR code), en vleermuizen zullen het ook krijgen. Leuker kunnen we het niet maken.

Louter Leuter | 16-11-21 | 15:40 | 5

Gelukkig zijn de vleermuizen (hier een plaag) dan weer immuun.
Ik zeg, toch een lichtje in de duisternis.

Ichneumonidae | 16-11-21 | 16:18

@Ichneumonidae | 16-11-21 | 16:18:
Ik zag laatst bij ons in de tuin er ook een vliegen... Mooie dierkes zijn het. Krijgen/kregen onterecht de schuld.

Louter Leuter | 16-11-21 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook fijn voor alle winkeliers om 2G in te stellen in de beste maanden van het jaar qua omzet. Sterkte aan alle kleine middenstanders.

BrulSpin | 16-11-21 | 15:40

Hoezeer ik het ook met haar oneens ben, houdt VVD mevrouwtje zich kranig stand. Dat had mevrouw Hermans niet gered.

remmersmaaak | 16-11-21 | 15:39 | 4

Ze hebben de poedel ingeruild voor een Rottweiler.

knutsel_ | 16-11-21 | 15:42

Geen antwoord geven is haar grootste gave.

dathoujetoch | 16-11-21 | 15:43

@dathoujetoch | 16-11-21 | 15:43:
Politieke vaardigheid nummer één.
Listen, I'm a politician, which means I'm a cheat and a liar, and when I'm not kissing babies, I'm stealing their lollipops, but it also means that I keep my options open.

Louter Leuter | 16-11-21 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

Vorige week liepen er inderdaad wel veel kuchers rond, deze week is het weer wat rustiger. Volgens mij zijn we alweer een beetje over het hoogtepunt heen.

zeertegendradig | 16-11-21 | 15:39

Wat zit dat Kuiken er doorheen te kakelen?

Merkwaardeloos | 16-11-21 | 15:39

ideetje. 1x in de maand, 1 week lang snoeiharde lockdown, voor iedereen. Aan het einde van die week iedereen testen. Wie positief is, dan in quaraintaine. om de verspreiding van het virus in te dammen lijkt me dit best werken.

Ir. Wilhelmus | 16-11-21 | 15:38 | 2

Tijdelijk dan hé....
Grapjas

Remi A. | 16-11-21 | 15:40

Goed idee, zo hebben we de influenza ook weten in te dammen.
Ik zeg, Nobelprijs jouw kant uit.

Ichneumonidae | 16-11-21 | 16:07

Stel ik laat mij vaccineren!

Dan houd het voor mijn gevoel nooit op ivm boosters. Door de boosters zal ook de QR in stand gehouden moeten worden.

Het wordt een vicieuze cirkel van prik = QR = prik = QR = Booster 1 = QR = Booster 2 etc.. etc...

Of zie ik iets over het hoofd?

Remi A. | 16-11-21 | 15:37 | 5

@Remi A. | 16-11-21 | 15:41: Binnen een jaar voordat u sterft waarschijnlijk.

Horkiporki | 16-11-21 | 15:43

@Horkiporki | 16-11-21 | 15:43: waar slaat dat op? Ik heb kids op de basisschool, ben getrouwd, coach bij de hockey... Gewoon een normale peer zegmaar.

Remi A. | 16-11-21 | 16:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Haha de cijfers van het CDC mogen niet genoemd worden.

BrulSpin | 16-11-21 | 15:37 | 2

Plemp ze hier en daag Joris eens uit dan....

Horkiporki | 16-11-21 | 15:39

Alsof er iemand iets te zeggen heeft, de gehele corona crisis gebeurt er wat de grote EU broertjes willen, lockdown in FR/DE ? In NL twee weken later ook, QR code systeem bij de buren? NL volgt braaf. En dan kan er nou voor de buhne wat interessant gedaan worden maar dat G2 systeem komt er gewoon, mark my words.

zwellevertje | 16-11-21 | 15:37

Overigens is die nieuwste regeling voor ondernemers wederom een wassen neus. Die gaat over het hele kwartaal terwijl we al halverwege het kwartaal zijn. En aangezien de meeste ondernemers aardig hebben gedraaid in de eerste 6 weken, zullen er de meesten geen gebruik van kunnen maken.

herstelkous | 16-11-21 | 15:36
-weggejorist-
Beste__Mensen | 16-11-21 | 15:36 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Nou Kuzu, blijf vragen stellen! Kloppen die cijfers wel?

knutsel_ | 16-11-21 | 15:35 | 1

Kuzu heeft een open zenuw te pakken.

zwartzondersuiker | 16-11-21 | 15:38

De mensheid verdient het inmiddels om flink uitgedund te worden. Dit gaat nergens meer over. Dat krijg je als je eeuwenlang geen natuurlijke vijand hebt.

Von Bliksum | 16-11-21 | 15:35 | 4

Degenen die sterven zijn niet zo reproductief meer. Te oud, zwak of dik om te wippen. Dus nee, uitdunnen gaan we er niet mee bereiken. Hooguit een klein dipje.

Horkiporki | 16-11-21 | 15:37

Dat lost meteen de schaarste op de huizenmarkt op EN we halen met gemak de CO2 & stikstof doelen, terwijl we ook nog eens op langduringe zorg besparen.
Is gewoon 4x winnen!

ReyNemaattori | 16-11-21 | 15:39

We hebben in deze wereldwijde pandemie zelfs een bevolkingstoename. Heel erg allemaal.

De Blauwe Baviaan | 16-11-21 | 15:43
▼ 1 antwoord verborgen

Er kantelt niets.

De Blauwe Baviaan | 16-11-21 | 15:35

Kuzu praat raar.

Leptob | 16-11-21 | 15:34

We verkeren in een crisis met alle gevolgen van dien wanneer begrijpen die onbenullen nu eens dat HARD ingrijpen noodzakelijk is.

kneuterzak | 16-11-21 | 15:34 | 3

Daarom 1G.

Ing. eslapen | 16-11-21 | 15:36

En wat ziet u als *de* oplossing om het aantal besmettingen te verlagen?

2Little2Late | 16-11-21 | 15:59

@Ing. eslapen | 16-11-21 | 15:36: Eens.

ChalinaRosa | 16-11-21 | 17:15

Ik ben ook voor 2 G, maar dan voor genezen of getest. Die gevaccineerden moet je buiten de deur zien te houden, want die kunnen besmet zijn en gedragen zich veel te overmoedig. Bovendien zijn ze binnenkort als ze de booster niet nemen ook weer ongevaccineerd. Dus dan kunnen de deugprikkers ook gaan testen. Dat is pas veilgheid ! Genezen hoef je niet te testen, want de kans op her besmetting is kleiner dan een doorbraak besmetting. There: problem solved !

pleemobiel | 16-11-21 | 15:34 | 2

Getest is niet voldoende. 2G dus. Mooie bijvangst is dat meer mensen zich laten vaccineren.

Nikkelen_Nelis | 16-11-21 | 15:35

@Nikkelen_Nelis | 16-11-21 | 15:35: 'mooie' bijvangst gaat worden dat een nog groter deel zich tegen de samenleving gaat keren.
17% van niet westerse migranten stemt FVD en niet, omdat ze Baudet zo'n knappe kerel vinden. Hoe ga je dat na dit gedoe oplossen? Nog meer woke beleid?

Bataafje | 16-11-21 | 15:44

55% van de Nederlanders voor een 2G systeem. Toont vooral aan dat 1,5 jaar lang gebrek aan enig kritisch geluid in de MSM, je de publieke opinie de door de politiek gewenste kant op krijgt.
Voor mij het finale bewijs dat de journalistiek dood is in Nederland.

Franker | 16-11-21 | 15:33 | 2

En begraven.

Dubbelepunthoofd | 16-11-21 | 15:49

Mwoah, is een onderzoek onder net iets meer dan 2000 mensen. Verre van representatief. Maar ja, het past in het narratief, dus dan plaatsen we het meteen met een grote kop op de MSM.

2Little2Late | 16-11-21 | 15:58
-weggejorist-
Terra | 16-11-21 | 15:32 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Je zou geen peilingen moeten doen, maar referenda organiseren. Willen de meesten naar een 2G-samenleving, dan doe je dat uiteraard niet.
Geheel in lijn met vorige referenda.

Ichneumonidae | 16-11-21 | 15:32 | 4

U heeft gemist dat de "Democraten" van D66 het referendum vakkundig de nek om hebben gedraaid?

2Little2Late | 16-11-21 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

Alle overheidsschaapjes lekker driedubbel geprikt met dubbel mondkapje je 24e booster halen om weer 3 maanden boodschappen te kunnen doen. Dat zijn de echte wappies. En daar zijn er akelig veel van hier in de comments, zie ik tot mijn verbazing. Weinig vrijzinnige geesten meer over bij GeenStijl.

Brits Folkestein | 16-11-21 | 15:31 | 10

@Kosmo | 16-11-21 | 15:44: Hoe wil je alle zware gevallen gaan opvangen? Ga jij als vrijwilliger werken in het ziekenhuis straks? Of denk je echt dat het allemaal wel meevalt als je maar genoeg foldertjes op festivals uitdeelt en vertrouwt op de eigen verantwoordelijkheid en oordeelsvorming van de gemiddelde burger?

BobDobalina | 16-11-21 | 15:57
▼ 7 antwoorden verborgen

"55% Nederlanders nu voor 2G-systeem"
Nee, 55% van 2207 mensen, die niet representatief zijn voor alle Nederlanders. Ik ben alvast niet gevraagd, u wel?

1G, dan maar iedereen elke dag testen. Dan maar miljoenen testen doen, maar dat is eerlijk naar iedereen want die gevaccineerden met hun losse leven, als het een SOA betrof zou het advies ook zijn dat iedereen een condoom gebruikte.

En als het kabinet toch wil dat we dat mondkapje gebruiken, gooi er eens een campagne in hoe het ding te gebruiken, want de helft van de jongeren en ouderen die ik tegenkom gebruikt hem als alleen mondkapje, met de neus er bovenuit. Het is een mond-neus-masker. Je neus moet er ook achter, anders haalt het weinig uit.

Met_baard | 16-11-21 | 15:28 | 3

Bezopen dat we gevaccineerden een mondkapje opzetten om de ongevaccineerden maar geen strobreed in de weg te hoeven leggen. En voor de prijs van 1 test kun je iemand 3x vaccineren. Beter is: iedereen zit opgehokt, gevaccineerden zijn nauwelijks nog een gevaar en mogen daarom wel naar buiten.

Horkiporki | 16-11-21 | 15:33

@Horkiporki | 16-11-21 | 15:33: U deed het toch voor de ander? Waar is dat sentiment opeens gebleven? "Alleen samen krijgen we Corona onder controle".

2Little2Late | 16-11-21 | 15:55

@Horkiporki | 16-11-21 | 15:33: Als de gevaccineerden nauwelijks nog een gevaar zijn (en voor wie precies?) dan waarom moeten de ongevaccineerden bij de gevaccineerden vandaan gehouden worden?

Gevaccineerden dragen het virus net zo makkelijk bij zich en over op anderen als ongevaccineerden. Gevaccineerden kunnen even ziek worden van het virus als ongevaccineerden. Gevaccineerden belanden ook in het ziekenhuis en op de IC.

Daarom, test iedereen. En wanneer je negatief test ben je welkom, als je positief test heb je je aan de regels te houden dat je in quarantaine gaat. Ook als je compleet gevaccineerd bent. Of misschien JUIST als je gevaccineerd bent.

Met_baard | 16-11-21 | 15:56

Friesch aan het spreken? Wat een achtelijke opmerking. Zegt weer genoeg over hoe er gedacht wordt over niet Randstadelingen.

Leptob | 16-11-21 | 15:26 | 3

Pst, het is achterlijk, niet achtelijk.

Ichneumonidae | 16-11-21 | 15:29

Zolang er nog wappies rondlopen die denken dat een totaalcontrole met QR codes en vooral veel drang en dwang de uitkomst is, kantelt er helemaal niets en krijgen we precies wat we verdienen.

opblaasschaap | 16-11-21 | 15:25 | 2

It's all in the name. Schaapje.

GoedGaan | 16-11-21 | 15:27

En dat zijn er helaas nog heeeeul veul.

2Little2Late | 16-11-21 | 15:54

Laten we hopen dat 2G wordt ingevoerd. Ophokken die ongevaccineerden! Je hebt immers de vrije keuze.

Nikkelen_Nelis | 16-11-21 | 15:24 | 13

@2Little2Late | 16-11-21 | 16:14: Nee, dan waren levende virussen die met chemicaliën onschadelijk zijn gemaakt. Wat dat betreft zijn mRNA vaccins veel schoner en zuiverder.

42 | 16-11-21 | 16:19

@42 | 16-11-21 | 16:19: Dat is dus nog maar de vraag. Is een complete aanname en we weten nog niet wat die mRNA vaccins doen op de lange termijn.

2Little2Late | 16-11-21 | 16:53
▼ 10 antwoorden verborgen

Hoe zei Geert het destijds ook al weer? O ja, een nep parlement met nep debatten. Er gaat never nooit een partij door hetgeen hier in dit debat gezegd wordt, overstag. Die keuze is voor het debat al afgesproken. PvdA gaat voor stemmen.

Eminent | 16-11-21 | 15:24 | 4

@Roos | 16-11-21 | 15:32: Er is een verschil tussen een debat ingaan met voornemens/aannames en BEREID te zijn dit aan te passen naarmate de discussie vordert en je tot nieuwe inzichten komt of een discussie ingaan en je standpunt nooit wijzigen ongeacht de inbreng van andere partijen.

Rechts door zee | 16-11-21 | 15:36
▼ 1 antwoord verborgen

Er komt een shitload verpleegkundige vrij in Belgie, nu ze zorgpersoneel gaan ontslaan vanwege het weigeren van een vaccinatie. Kunnen we daar niet iets mee ivm opschalen zorg?

Conabonita | 16-11-21 | 15:24 | 9

De echte wappies hebben geen verstand en geen vertrouwen in de medische wetenschap. Die moet je nergens willen. En als ze de ziekte al hebben gehad is de kans op bijwerkingen bij een vaccin nog veel lager. Het virus is namelijk agressiever tegen het immuunsysteem (vrijwel alle bijwerkingen) dan het vaccin.

dartfrogger | 16-11-21 | 15:53

@pleemobiel | 16-11-21 | 15:44: Genezen geeft niet automatisch blijvende immuniteit helaas.
Dat valt overigens wel serologisch te testen. Maar die test wordt niet geaccepteerd. Die keuze heb ik nooit begrepen.

42 | 16-11-21 | 15:55

@42 | 16-11-21 | 15:55: Het gaat om het verkopen van vaccins en het pushen van robotkots (QR) daar zit het geld. De gezondheid van Nederland is bijzaak.

voldemort | 16-11-21 | 17:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Met 2G zal alles opgelost worden. Wat een grap.

impy | 16-11-21 | 15:22 | 2

Gaat het ook. Testen is dan minder noodzakelijk, want alsnog geen toegang, dus dalen vanzelf de besmettingen die gemeten worden. Paar maanden later weer een golf en hoppa weer de zooi dicht. Wat een kneuzen zijn het ook.

Super Grover | 16-11-21 | 15:27

Met 2G wordt er niet meer (of nauwelijks meer) getest. De positieve testen zullen kelderen! "Zie! Het werkt!" Ziekenhuisopnames zullen nauwelijks veranderen, zijn momenteel ook totaal niet op het niveau van vorig jaar bij "code zwart".

2Little2Late | 16-11-21 | 15:48

Lees net dat er nu wordt gesproken over de toenemende stijging onder 4 tot 12 jarige. Ze zijn nu het testen danwel vaccineren van die groep aan het voor masseren.

Super Grover | 16-11-21 | 15:21 | 2

In de US zijn ze al om, 22 miljoen prikken in eerst week verwacht voor 5 - 12 jaar. Dat is de groep die het echt enkel en alleen voor een ander moet doen. Totaal onverantwoord.

Hoe lang heeft dit onderzoek geduurd? En zijn er ook nog onderzoeken waar de bekende producenten geen vinger in de pap hebben?

Zoelense Hobbyboer | 16-11-21 | 15:37

In sommige Staten mag een kind, zonder gevaccineerd te zijn, niet naar school. Maar dat is volgens Hugo geen dwang.

Super Grover | 16-11-21 | 15:56

Naar de RAND van de SAMENLEVING. Of, wat dat in Nederland in 2021 dan betekent: wah, ik mag niet naar de bioscoop!

De RAND van de SAMENLEVING mensen! Komt dat zien wat een leed.

konjodebonjo | 16-11-21 | 15:20 | 7

Als u niet inziet op wat voor een glijdende schaal deze hele situatie zich bevind, heeft u een betonplaat voor het gezicht.

2Little2Late | 16-11-21 | 15:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze mevr is niet om aan te horen met haar voor zich uit brabbelen. Mis nog alleen de arm onder kin terwijl ze zielloos algemeenheden opdreunt.

Merkwaardeloos | 16-11-21 | 15:20

Er kantelt niets, want een meerderheid in de Tweede Kamer zal altijd de regering steunen. Designfoutje in ons systeem, zoals er nog wel een paar zijn.

John McClane | 16-11-21 | 15:19 | 1

ChristenUnie gaat dit echt niet steunen, als het er doorkomt dan wel met oppositie niet alleen regeringspartijen.

TheOtherWhiteMeat | 16-11-21 | 15:23

Helaas geen Greet dit keer. Kijken hoe Fleur het er van af brengt. Trouwens ook geen Tierry maar Gideon. Is ook altijd chips nootjes bier.

remmersmaaak | 16-11-21 | 15:19 | 3

Hoe maak je een bruggetje van 2G naar rituele satanische kindermoorden? Vanmiddag het antwoord.

TheOtherWhiteMeat | 16-11-21 | 15:22

De keuze is straks: de ziekenhuizen liggen vol dus moet alles dicht óf via 2G geven we gevaccineerden wel toegang. Dan is de keuze snel gemaakt.

Het zou een doodsteek zijn voor de horeca als we geen 2G invoeren

bamitoren | 16-11-21 | 15:19 | 10

@amateurrr | 16-11-21 | 15:31: Ik denk dat de meeste van de 80% gevaccineerde Nederlanders weinig zin heeft om onnodig met u in lockdown te gaan.

bamitoren | 16-11-21 | 16:19

Nasi is het volgens mij.

Nostra da Mus | 16-11-21 | 16:25

@bamitoren | 16-11-21 | 15:32:
het is beter om de cijfers per leeftijdscohort te bekijken. Dan zie je bij jongeren een lage vaccinatiegraad en een laag aantal opnames op de IC. Bij hoogbejaarden zie je een hoge vaccinatiegraad, maar ook een hoge kans om te overlijden - zelfs als zij zijn gevaccineerd.

lekgoot | 16-11-21 | 17:24
▼ 7 antwoorden verborgen

Opposite gaat er niks tegen kunnen doen, alleen tijdverspilling. Beter thuisblijven en je geld verdienen.

Adriel | 16-11-21 | 15:19 | 1

Dadelijk is het eerst inbreuk op de lichamelijke integriteit voordat je verder mag met geld verdienen.

TijdelijkOptimist | 16-11-21 | 15:38

Is gewoon al een bekeken zaak. Dat fake debat is alleen maar voor de bühne.

Paaldanseres | 16-11-21 | 15:19 | 1

Net of dat je iets beters vind op de TV, kom niet aan met Netflix of zoiets. Dit is echt vermaak.

NLgaatnaardeklote | 16-11-21 | 15:29

Poppenkast. Kamer gaat na wat miauwen gewoon akkoord met het aan de kant schuiven van grondrechten.

Merkwaardeloos | 16-11-21 | 15:16 | 1

Beetje geleuter over 2G/3G terwijl als je de situatie die na 26 sept is ontstaan weer onder controle wil krijgen om code zwart te voorkomen, is er nu geen andere optie dan lockdown. Die zullen we ongetwijfeld over een dag of 10 invoeren als de 20k besmettingen richting ziekenhuis/IC gaan.

Incitatus | 16-11-21 | 15:55

Rutte en de Jonge hebben tot nu toe een score van 99% in het parlement.

van Oeffelen | 16-11-21 | 15:16 | 2

Schei toch uit zeg. Niks beters te doen?

dathoujetoch | 16-11-21 | 15:48

99% op 't leugen scorebord vind ik nogal positief ingeschat.

zwenkwieltje | 16-11-21 | 19:56

Begon precies een kwartier te laat, dus zo lang is het inderdaad lopen vanaf de oude parkeergarage.

TheOtherWhiteMeat | 16-11-21 | 15:15 | 1

hahaha, scherp

pibasso | 16-11-21 | 15:54

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl