Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Belg legt 2G-leugens kabinet uit

Zit geen woord Frans bij

Hugo de Jonge, afgelopen vrijdag op de persconferentie:

"En waarom? Nou omdat niet-gevaccineerde mensen op dit soort plekken té grote risico’s lopen. Allereerst voor zichzelf, om zelf besmet te raken. Door andere ongevaccineerde mensen, maar ook door mensen die wel gevaccineerd zijn. Want die kunnen het virus immers ook bij zich dragen. Voor gevaccineerden is dat nauwelijks een risico, voor ongevaccineerden wel. 

Dus ook al loop je zonder virus (met een negatieve test) naar binnen, je kunt mét het virus terug naar huis gaan. Het thuis weer doorgeven aan je gezin, de rest van de familie, aan ongevaccineerde vrienden. En al ben je zelf ijzersterk en kerngezond, ergens komt dat virus iemand tegen die dat niet is. De risico’s van het coronavirus zijn voor ongevaccineerde mensen vele malen groter dan voor gevaccineerde mensen. De kans op ziekenhuisopname na een besmetting is 17 keer groter als je niet gevaccineerd bent. De kans dat je na een besmetting op de IC komt is zelfs 33 keer groter als je ongevaccineerd bent. Dus die keuze voor een 2G-aanpak maken we niet zomaar.

En ondernemers houden een alternatief. Zij kunnen er ook voor kiezen om mensen toegang te geven met een negatieve coronatest – net als nu. Maar dat moet dan wel in combinatie met placering – ofwel: iedereen op zijn eigen stoel. Deze nieuwe maatregelen gaan niet meteen in. Want daar is een wetswijziging voor nodig. Maar zodra dat rond is, gaan die nieuwe maatregelen ons helpen om zo snel en zo veilig mogelijk de samenleving weer te openen. En zoveel als mogelijk open te houden. 

Is dit dan een vaccinatieplicht?, zullen heel veel mensen zich afvragen. Nee, dat is het niet. En de keuze voor vaccinatie blijft altijd een vrije keuze. Maar de verstandige, de solidaire keuze is om het wél te doen. Vrijheid gaat hand in hand met verantwoordelijkheid. Omdat keuzes consequenties hebben. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen."

Marc van Ranst, vandaag in Buitenhof:

"Ik denk dat je daar heel duidelijk in moet zijn. Wanneer je 2G-maatregelen neemt, dan wil je eigenlijk de mensen die nog geen vaccin hebben, eigenlijk heel erg aanporren om dat toch te doen. Dan moet je daar ook helder in durven zijn. Dan moet je dat niet proberen te verstoppen. Dit is dan eigenlijk de bedoeling, om iedereen te vaccineren. En dan moet je dat ook zeggen." 

Is wel zo.

Ondertussen

Social

Dus

RIVM Update (storing)

Social

Reaguursels

Inloggen

Voor de mensen die zeggen dat de zorg moet opschalen, er meer IC's moeten komen en de zorg beter betaald moet worden: zijn die mensen er ook mee eens dat we dan de maandelijkse ziektenkostenverzekering van iedereen met 30-40 euro verhogen? Kunnen we daarvan dit alles betalen. Mooi toch, en niet zeuren!

LangeT | 15-11-21 | 10:27

Vorig jaar 0% vaccinatiegraad, minder besmettingen en méér IC-capaciteit.

Nu een vaccinatiegraad van 84%, een recordaantal besmettingen en minder IC-capaciteit.

Het beleid van het afgelopen jaar heeft dus een averechts effect gehad op de besmettingscijfers en IC-capaciteit. En als het door het muterende virus komt, dan werken de maatregelen dus niet tegen een muterend virus.

Beweren dat wij de ongevaccineerden moeten beschermen tegen zichzelf en tegen overvolle ziekenhuizen is dus lulkoek, hogere besmettingsgraad en beleid van afgelopen jaar leidde juist tot meer besmettingen en krappere IC's.

AstralVision | 15-11-21 | 10:13 | 1

typo: hogere besmettingsgraad -> hogere vaccinatiegraad

AstralVision | 15-11-21 | 10:20
-weggejorist-
Welles! Nietes! | 15-11-21 | 09:27 | 1

Ondertussen in Tilburg: "wat fijn dat jullie nog snacks verkopen, ik had alle andere benzinepompen en friettenten al gehad maar die waren allemaal dicht na 20.00 uur" "En ook zo te zien geen mondkapjes-plicht hierbinnen, want ik zie 30 man binnen staan en ook aan de koffietafels en niemand heeft er 1 op dus dan hoeft het hier niet hè!" "En je mag hier ook nog naar de plee zo te zien aan die rij, beter man, f**k die leugenaars Rutte en de Jonge, je weet zelluf man, nou houdoe!"

onesizefitsall | 15-11-21 | 08:34
-weggejorist-
Taartmoment | 15-11-21 | 05:47

De overheid zet technologie in om gedrag af te dwingen bij de burger. Alle dingen gebeuren vanwege het simpele feit dat het nu eenmaal kan EN omdat iemand een motief heeft. De nobele motieven zijn het ergste, want die stoppen nooit. Wie denkt dat de QR code het einde is, moet nog maar even nadenken. Je zag van heinde en verre al aankomen dat er dwang aan zit te komen op straffe van je broodwinning, wat juridisch geen verplichting mag heten. Maar velen zien dat niet. Maar ja, als de overheid miljoenen in een app investeert en je dacht werkelijk dat die maar voor een paar weken zou zijn, dan wil je het niet zien, of ben je gewoon te beperkt om het te zien.

Allemaal | 15-11-21 | 01:18 | 3

Dat ja

Botte Hork | 15-11-21 | 01:57

Precies. Het gevoel ‘iets’ te moeten doen want het is ... (corona in dit geval) voor de veiligheid en omdat het voor ... bestwil is.

Daar gaat de staat helemaal niet over. Het probleem is dat Mark, Hugo en andere clowns dat als een probleem zien.

De fantasieloze klunzen zijn te beperkt om oplossingen te zoeken die de wet al toestaat. Nee, het is corona dus gooien we principes opzij.

Gewogen en te licht bevonden fuck de demissionaire regeringsclowns!

ratelaar | 15-11-21 | 08:21

"De overheid zet technologie in om gedrag af te dwingen bij de burger". Ja, en zo is de veiligheids gordel er gekomen. Ook toen waren er mensen die principieel tegen waren en "moet ik toch zeker zelluf weten". Taxi chauffeurs kregen toen nog ontheffing. En nu... is vanzelfsprekend. Zo ook valhelm enz.
PS Mensen die schrijven of zeggen "simpele feit" zijn onzeker over hun argument.

Henk1955 | 15-11-21 | 09:51

Kunnen en willen sommigen onder ons nog wel inzien dat de door hun zelfstandig genomen beslissingen, waar eenieder (nog) vrij in is, ook consequenties inhouden?
Kunnen en willen sommigen onder ons nog wel inzien dat de door hun zelfstandig genomen beslissingen, waar zij (nog) geheel vrij in zijn, ook beperkingen inhouden?
Beperkingen die zij als gevolg van hun besluit zichzelf dienen op te leggen?
Men heeft die vrijheid (nog), maar wenst daar niet (altijd) naar te handelen. Heet dat niet: inconsequentie?

Een vrije paling | 15-11-21 | 00:39 | 2

Er zijn teveel mensen die alles beter denken te weten die hun eigen kont nog niet kunnen vinden met een bouwlamp.

Mazzelstof | 15-11-21 | 05:32

Het is veel eenvoudiger: die on-gevaccineerden houden het virus in leven. Allemaal vaccineren, ook kinderen. Kijk naar Portugal, 98% gevaccineerd en geen corona.

Rest In Privacy | 15-11-21 | 00:11 | 3

Je loopt achter. En niet zo'n beetje ook.
De vaccins werken niet zo goed als jij zou willen.

En zoek eens op in wikipedia wat endemisch betekent

Sjiek | 15-11-21 | 02:15
-weggejorist-
nochtansformidabel | 15-11-21 | 09:26

Een vrije keuze is alleen een die men zelf bedenkt.
Ik heb niets te maken met keuzes die anderen voor mij bedenken.
Vooral niet als ik moet kiezen tussen mogelijke dood en zekere gevangenis. Door het gebruiken of niet gebruiken van een bepaald product.
Ik ga geen russisch roulette spelen. Als je me dood wil. Schiet dan.

MistaRazista | 14-11-21 | 23:51

Het vaccin wat niet doet wat het had moeten doen, en nog steeds de enige oplossing is waar politiek, media en rechters aan kunnen denken. Denken in maatregelen, zonder het probleem goed te analyseren, leidt tot niets. Nou ja, apartheid dan!

Portemonnee van de A | 14-11-21 | 23:44

Zo maar effe 2 (lange, excuses) quotes die wel leuk zijn om ze bij elkaar te zetten:
"Nou omdat niet-gevaccineerde mensen op dit soort plekken té grote risico’s lopen. Allereerst voor zichzelf, om zelf besmet te raken.Door andere ongevaccineerde mensen, maar ook door mensen die wel gevaccineerd zijn. Want die kunnen het virus immers ook bij zich dragen. Voor gevaccineerden is dat nauwelijks een risico, voor ongevaccineerden wel."

"Dus ook al loop je zonder virus (met een negatieve test) naar binnen, je kunt mét het virus terug naar huis gaan. Het thuis weer doorgeven aan je gezin, de rest van de familie, aan ongevaccineerde vrienden. En al ben je zelf ijzersterk en kerngezond, ergens komt dat virus iemand tegen die dat niet is. De risico’s van het coronavirus zijn voor ongevaccineerde mensen vele malen groter dan voor gevaccineerde mensen."

Sorry voor de lange quotes maar kan niet anders. Raar dat GeenStijl en anderen hier niet op aanslaan. Lees vooral de tweede quote ook. Bizar he. De tweede quote geldt namelijk 1-op-1 ook voor gevaccineerde mensen. Zelfs als ze naar bijeenkomsten gaan waar alleen op basis van 2G mensen worden toegelaten.

Er is bij de aangegeven wijze van verspreiding namelijk geen verschil!!! Het is alleen een verwijt dat specifiek richting de ongevaccineerden wordt gemaakt.

Aanpassing die het nog steeds waar maakt
"Dus ook al loop je zonder virus (volledig gevaccineerd + booster) naar binnen, je kunt mét het virus terug naar huis gaan. Het thuis weer doorgeven aan je gezin, de rest van de familie, aan ongevaccineerde vrienden."

Niet dat ik tegen vaccinatie ben, maar dat nu al alle zorgverleners die ongeveer in april hun 1e en in mei hun 2e prik hebben gehad amper een half jaar later weer moeten, zegt veel over hoe beperkt het vaccin beschermt en verklaart ook veel over waarom je na vaccinatie het virus kunt blijven verspreiden.

ZomaarEen | 14-11-21 | 22:24

Van Ranst zit er hier echt naast. Ongevaccineerden hebben 33x zoveel kans op de ic terecht te komen na besmetting. Dus het weigeren van ongevaccineerden in de horeca is wel degelijk een effectieve maatregel om de druk op de IC's te verlichten.

En dat het het een extra reden is voor ongevaccineerden om een vaccin te nemen is natuurlijk mooi meegenomen, maar niet de hoofdreden voor deze maatregel.

bamitoren | 14-11-21 | 21:44 | 3

Wat een onzin allemaal. De laatste cijfers zeggen dat er van die 33x nog maar 2x over is. Daarnaast wordt het échte probleem niet besproken: de afbraak van de zorg en het niet opschalen van de zorg. Mensen uitsluiten is gewoonweg NOT DONE!

F1802 | 14-11-21 | 21:52

Dubbel gevaccineerden + ouderdom: dat stroomt nu de IC’s binnen.
Niet dat daar bedden voor zijn, of handjes aan het bed.
Laat dat even op je in werken.
En de ziekenhuisbedden blijven bezet want de verpleeghuizen zijn vol en kunnen geen opvang doen na de behandeling. Want bedden wegbezuinigd, en geen handjes aan het bed. En dat gebeurde al vóór Covid!
In december, want griepgolf.
Stel je voor dat er nu een echte pandemie zou zijn met honderden doden per dag …
Het kan gewoon niet.

Analia von Solmsch | 14-11-21 | 22:52

@Analia von Solmsch | 14-11-21 | 22:52: Mee eens, de ziektekostenverzekeringpremies moeten minimaal worden vervijfvoudigd. Er wordt door iedereen véél te weinig uitgegeven aan gezondheidszorg.

Mazzelstof | 15-11-21 | 05:11

Het RIVM / de GGD hebben werkelijk altijd en ook alleen dan een storing op het vlak van de cijfers op precies die momenten dat ze wél interessant zijn. Zelfs dat patroon is voorspelbaar na 2 jaar…

ruud76 | 14-11-21 | 21:11
-weggejorist-
prekert | 14-11-21 | 19:40 | 2
-weggejorist en opgerot-
RobbievanD | 14-11-21 | 19:21
-weggejorist-
jitro | 14-11-21 | 19:13

Hoeveel griep patiënten liggen er nu op de IC's?

RobbievanD | 14-11-21 | 19:13 | 1

370 ofzo op een bevolking van 17 miljoen.

prekert | 14-11-21 | 19:27
-weggejorist-
Geil Kippetje | 14-11-21 | 19:11

Welke maatregelen zijn t.z.t. nodig om het volk te dwingen tot het nemen van prik 4, 5 en 6? De acceptatiegraad zal een keer nemen en op een gegeven moment alleen nog maar lager worden.

mozaard | 14-11-21 | 19:11 | 2

Doen ze wel slim. Ze verdelen het volk al een tijdje in 2 kampen. Als je eenmaal de kant van de vaccinaties gekozen hebt is de kans redelijk groot dat je ook de volgende wel zult nemen

jeweettochniet | 14-11-21 | 20:05

@jeweettochniet | 14-11-21 | 20:05: Klopt, ze hebben dat effect, een wetmatige zelfselectie in feite, tijden geleden al ontdekt en in de biologie ook verklarende eigenschappen toegedicht.

Mazzelstof | 15-11-21 | 05:26

Tsja heb bewust één prikje genomen moderna werd daar nogal beroerd van.. Nu wil ik graag de tweede prik maar wel pfizer bioNtech.. Mag niet.. En de rest het zal allemaal wel. Zolang niemand zelf is een keertje in spiegel kijkt.... Anyway proost het is weer tiet

niv01 | 14-11-21 | 18:56

Ik heb een prik gehad, Janssen. Dus nu hou ik me nergens meer aan. Want Hugo zei dat dat de oplossing was. Verder vind ik het niet erg als vetkleppen of oudjes doodgaan.

2Benen | 14-11-21 | 18:53 | 9

Je had als je naar de effectiviteit van Janssen had gekeken toch al de conclusie kunnen trekken dat met twee prikken deze net zo effectief was als Astrazeneca? En die is ook niet sterk genoeg. Ikzelf ben ook klaar met dst gekluns van Hugo. Hij moet gewoon een belletje met Singapore doen. Die gaan nu de vaccinatiegraad van 85% verhogen door de eigen bijdrage voor een ziekenhuisopname flink te verhogen. Zij zitten al sinds april met een 3G QR-systeem en dat werkt dus gewoon niet als je echt gewoon klaar wilt zijn met dit coronageneuzel. Gewoon prikken, anders dokken.

Alexander des Burgus | 14-11-21 | 21:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Nu weer een half jaar discussie onder semi-intellectuelen en amateur-experts over de 2G maatregel. Natuurlijk wordt er van alles aan gedaan om de vaccinatiegraad te verhogen en natuurlijk zijn de gevacineerden het spuugzat dat we opnieuw in onze vrijheden worden beperkt dankzij die zgn principiele betweters die het niet kunnen opbrengen om zich te laten vaccineren. Met allerlei drogredenen t/m uitsluiten, WO II vergelijkingen en complottheorieen beperkt deze kleine wappie minderheid de vrijheid van de gevacineerde meerderheid. De invoering van de 2G maatregel is dan ook een logisch gevolg.

johnyl | 14-11-21 | 18:52 | 7

Koekoek! Ook met 100% gevaccineerd: in 2018 pastte een griepgolf niet eens op de ic. Opnames Covid worden nooit nul. Meeste ongevaccineerden worden niet ziek, krijgen geen Covid, mind you.
Is allemaal bekend en doorgerekend.
De schuld ligt bij de polletiek. Er zijn geen handjes meer aan de bedden, want die lopen gillend weg wegens chronische onderbezetting.
Stel je voor dat het een virus was waar mensen ziek van werden, meer dan de 5%. Dan hadden we echt een probleem!

Analia von Solmsch | 14-11-21 | 19:43

@Analia von Solmsch | 14-11-21 | 19:43: Hoe hoog de zorgcapaciteit ook is, je bereikt de grens toch als je geen maatregelen treft. Of onvoldoende vaccineert. Zie Duitsland, dat nu ook in de problemen komt.

Horkiporki | 14-11-21 | 21:21

Hoe bestrijd je een virus. A) je stopt de verspreiding b) je biedt meer ziekenhuisbedden aan. Welke van de 2 is effectiever tegen het virus?

BoetoeVoetoe(btvt) | 15-11-21 | 00:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Gevaccineerd of niet, zolang dat je niet je verantwoordelijkheid neemt en niks van de regeltjes aantrekt omdat je gevaccineerd bent dan blijft Nederland bloedrood.
Lekker thuis of in een kleine groep je ding doen.

Rest In Privacy | 14-11-21 | 18:51 | 4

Inderdaad.

Geil Kippetje | 14-11-21 | 19:32

Wil je dan je hele leven in kleine groep blijven doorbrengen? Waarom lijkt er zo weinig aan de lange termijn te worden gedacht. Breid die ic's nou eens uit naar 5x de huidige capaciteit. Kunnen ze de komende tijd nog overbruggen met de vaccinaties op grote schaal en als de betreffende specialisten zijn opgeleid de personen die er graag een willen

jeweettochniet | 14-11-21 | 20:02

Echt pertinente onzin. Kijk naar de statistieken. Iedereen gevaccineerd=maatschappij open.

Horkiporki | 14-11-21 | 21:20
▼ 1 antwoord verborgen

nergens is verbale agressie, niet zelden regelrechte dreigementen etc tegen politici , handhavers en ondernemers die te kennen geven geen niet gevaccineerden toe te laten in zaak of etablissement conform vigerend - of a.s overheidsbeleid als in nl / door Nederlanders ( eensluidende signalen hierover uit gans Europa ..)
dit geeft te denken ..

justinianus | 14-11-21 | 18:49 | 1

... zo groot en uitgesproken als in nl / door nederlanders ...

justinianus | 14-11-21 | 18:51

Het wordt tijd dat de non vaxxers een algemeen statement ondertekenen met daarin dat zij afzien van opname bij COVID in een ziekenhuis. Moet je eens zien hoe snel de ideale wereld van de vaxxers in duigen valt, sterker dan breekt de pleuris uit. En ja ik zou er graag voor tekenen, deze cognitieve dissonantie is niet om aan te zien.

davidhasseltoff | 14-11-21 | 18:48 | 2

Precies! Net als alle kettingrokers, klussers, vreetzakken, roekeloze chauffeurs, drugs gebruikers enz...

zaaddodende pasta | 14-11-21 | 19:21

Nee, krijg je Amerikaanse toestanden van. Laat ze maar tekenen voor een flinke eigen bijdrage of dat ze de gehele rekening een jaar voorschieten voordat de zorgverzekeraar 't vergoed. Dan wordt er ook twee keer nagedacht voordat je je wel of niet laat vaccineren.

Alexander des Burgus | 14-11-21 | 21:37

Er gaat niets boven 2G beleid. Het kent alleen maar voordelen. Meteen doen. Zo'n beleid kan alleen maar door nobele, verlichte geesten zijn ontworpen. Hallelujah.

lekgoot | 14-11-21 | 18:43

een kans die 17 x groter is dan een andere kans, kan nog steeds een hele kleine kans zijn. Misleidend. En ergens loopt altijd iemand die ergens niet tegen kan. In veel andere gevallen interesseert dat, terecht, weinig mensen.

Balgesjaakt | 14-11-21 | 18:42 | 6

Die factor 17 is allang achterhaald; zit nu op rond de 2.

dihydrogenmonoxide | 14-11-21 | 19:27

@Nappa | 14-11-21 | 19:02: jij begrijpt het. En Nederland vergrijst. Doelgroep dat opgenomen wordt en op de ic terecht komen is ouder dan 60. Alsof die allemaal even kerngezond zijn als toen ze 20 waren … zo denkt de vvd.
Onder de 50 is doorgaans Covid geen ziekte waarmee je in het ziekenhuis belandt.
Uitzondering daargelaten.

Analia von Solmsch | 14-11-21 | 19:35
-weggejorist-
Balgesjaakt | 15-11-21 | 00:47
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Watching the Wheels | 14-11-21 | 18:37 | 1

Van de gevaccineerden denken velen een speciaal brevet te hebben in de vorm een QR.
Iets dat ik morgen gratis kan halen als ongevaccineerde want je hebt alleen een BSN nodig.

Wees alert want je hebt echt helemaal niets van waarde voor de lange termijn als je jong, gezond en fit bent!

Uw ratio geeft dat hopelijk ook aan en nu dient u uw emotie nog te overtuigen.

Remi A. | 14-11-21 | 18:37
-weggejorist-
Watching the Wheels | 14-11-21 | 18:25 | 1
-weggejorist-
Watching the Wheels | 14-11-21 | 18:20
-weggejorist-
lekgoot | 14-11-21 | 18:15

En medicijnen zullen ook niet komen, want daar kan je gee. QR code aanhangen voor de controle maatschappij

Snap_het_ook_niet | 14-11-21 | 18:14

Nergens zoveel gezeik als in Nederland. Hier weten we het altijd beter, of "we doen zelf onderzoek". Geen wonder dat de beperkingen blijven voortduren en de cijfers stijgen. Maar, eerlijk is eerlijk: een MP zonder visie helpt daarbij niet.

En ja, inderdaad:
"En de keuze voor vaccinatie blijft altijd een vrije keuze. Maar de verstandige, de solidaire keuze is om het wél te doen. Vrijheid gaat hand in hand met verantwoordelijkheid. Omdat keuzes consequenties hebben. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen." En anders accepteer je de gevolgen van je keuze.

Geil Kippetje | 14-11-21 | 18:10 | 10

Goed. Ik accepteer.

dihydrogenmonoxide | 14-11-21 | 19:32

@JdelaT | 14-11-21 | 19:16: Dank. Zal beter uitkijken. Verder geen commentaar. De grote boze wolf Joris zit in mijn nek.

entredeuxbieres | 14-11-21 | 19:39
▼ 7 antwoorden verborgen

Niet dwingen maar verleiden. Iedereen die gevaccineerd is krijgt een belastingvrije bonus van 250 euro. Kost enkele miljarden maar lockdowns en dergelijke hebben ook al 80 miljard gekost tot nu toe

Wattman | 14-11-21 | 18:07 | 3

Dan gaat iedereen wachten met boosters totdat de bonus komt.

Snap_het_ook_niet | 14-11-21 | 18:13

"Jij bent welkom, jij bent welkom in mijn land
Jij bent welkom, zo maar hier gestrand
Ik wil je leren kennen, ik weten wie je bent
Vertel me je verhaal, wil begrijpen wat het is ...."

mozaard | 14-11-21 | 19:04

Peanuts. Misschien moet je beginnen bij 2.500 euro.

ChalinaRosa | 14-11-21 | 19:48

Het virus wegprikken met vaccinaties werkt niet.
Dat betekent dat zogenaamd beschermen van ouderen en zwakkeren door alles en iedereen te vaccineren vanaf 5 jaar oud, niet het gewenste effect oplevert.
De kosten die gemoeid gaan met vaccineren en de ontwrichting van de samenleving door lockdowns en QR-shit staat gewoon niet in verhouding.
Voorstel dus om vaccin gewoon beschikbaar te stellen voor iedereen die dat wil en verder gewoon alles weer normaal.
Wat een totale mondiale afgang is de situatie waarin wij gemanipuleerd zijn.
Kan iedereen gewoon even blijven nadenken?

Kosmo | 14-11-21 | 18:02

In Oostenrijk snappen ze tenminste wel hoe het moet. Daar worden recalcitrante kleuters die zichzelf volwassenen noemen gewoon zeer terecht, keihard aangepakt.

el burro | 14-11-21 | 18:00 | 11

Was ooit in een berghut in Karinthië waar foto's hingen van mannen in vol nazi-uniform. Op de vraag hoe dit kon kwam het antwoord "aber das sind doch schöne alte Bilder?"

dihydrogenmonoxide | 14-11-21 | 19:39
-weggejorist-
Alexander des Burgus | 14-11-21 | 21:51
-weggejorist-
Berend_Breedreet | 15-11-21 | 08:52
▼ 8 antwoorden verborgen

80 miljard uitgeven om de economie te ondersteunen omdat we géén IC capaciteit genoeg hebben! Waarom niet een speciaal pandemie hospitaal laten bouwen, onder de leiding van militairen. Dit is niet de laatste pandemie die we voor de kiezen krijgen. Het pandemie hospitaal zo opzetten dat het ook in een soort slaapmode kan gaan als er géén pandemie is (wat niet meer gaat gebeuren). Ik denk dat je met 40 milard behoorlijk ver komt. Het personeel dat bestaat uit een vaste kern en aanvullend dienstplichtigen. De huidige IC capaciteit kan dan gebruikt worden voor de non pandemie gevallen. Het klinkt misschien futuristisch maar het lijkt mij wel onderzoekswaardig.

Rdock | 14-11-21 | 17:56 | 3

We hebben geen dienstplichtigen meer.
In het militair nood hospitaal in Utrecht kunnen ze 80 mensen kwijt, dacht ik.

prekert | 14-11-21 | 18:03

Zeer goed plan had nog niet de helft van die 80 miljard gekost en iedereen was geholpen geweest.

Farnk | 14-11-21 | 18:10

Geen onderzoek maar doen. Het kan. Het is al aangeboden aan onze regering. Maar die hebben het geweigerd.

dihydrogenmonoxide | 14-11-21 | 19:40

Nou dat is dan duidelijk.
En hup, nu allemaal een prik in je bovenarm.
Want door jullie gedrag zit ik weer thuis.

Nonik Neem | 14-11-21 | 17:51 | 5

blijf maar lekker thuis dan ik hoef geen bijwerkingen doei

Farnk | 14-11-21 | 18:11

Ik zou de oorzaak eens in het wanbeleid zoeken

Kopieerapparaat | 14-11-21 | 18:17

@Kopieerapparaat | 14-11-21 | 18:17: De oorzaak zit in Wuhan, maar dat is een fait accompli. De oorzaak dat het naar hier heeft kunnen reizen zit in internationaal verkeer, internationale handel, internationale belangen, internationaal alles. Laten we daar eens een halt aan toeroepen en ons een beetje meer protectionistisch opstellen, zowel qua economie als qua gezondheid.

mozaard | 14-11-21 | 19:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Is goed hoor leg me maar neer onder een brug ergens als het er toe aankomt, ik zal niet klagen om een plek op de IC.
Ook om de QR codes ga ik niet klagen, Dat ik mijn geld niet mag uitgeven bij de bioscoop of de sportschool is niet mijn probleem, ik bespaar er mijn geld op.
Heh, wat, QR code voor een supermarkt? Mooi dat ze allemaal thuisbezorgen tegenwoordig.
Ik red me wel hoor.

Maar wijs mij niet aan, ik ben niet degene die de zorg heeft gemismanaged waardoor er nu tekorten zijn, noch ben ik degene die wetten maakt rondom het kapot maken van de samenleving middels het gijzelen van de economie doormiddel van lockdowns. ik ben gewoon een mens die een prikkie weigert.
De mensen die daar verantwoordelijk voor zijn zitten in Den Haag.

niemand specifiek | 14-11-21 | 17:48 | 4

Eensch. Ga maar in China klagen maar dat durft men niet.

Piet Karbiet | 14-11-21 | 18:26

tekorten in de zorg als oorzaak voor huidige crisis en ( ten onrechte ?) nemen van verregaande maatregelen , de ad nauseam opgevoerde heilige graal van de wappies, ontkenners en notoire antivaxxers
wat een treurnis ..

justinianus | 14-11-21 | 19:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat 2G in dit geval twee zaken dient:
Inderdaad dwang voor de mensen die nog geen prik gehaald hebben.
Maar ook alvast voorsorteren op prik 3, voor de gehele bevolking.
Je ziet toch dat steeds meer gevaccineerde zich afvragen wat voor zin het allemaal heeft. Ook zij beginnen te twijfelen.
Maar goed. Prik 3 verplicht op vakantie en we staan weer allemaal in de rij. (Want we doen het voor elkaar.)

Cannabooze | 14-11-21 | 17:48 | 6

Het is triest dat ze niet begrijpen dat de iverheid je klem heeft met QR code
Dat groene vinkje blijft alleen als iedereen boosters blijft nemen dus geen vrije keus meer ga je niet voor 3 en dan 4 etc etc dan wordt je uit de maatschappij gezet

Therrie | 14-11-21 | 19:04

@Air van Boven Dorens | 14-11-21 | 17:53:
Per jaar.

JdelaT | 14-11-21 | 19:09

@Air van Boven Dorens | 14-11-21 | 17:53: juist

Therrie | 14-11-21 | 19:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je de discussie voert op practische basis heb je al verloren. De QR code is moreel fout, en daar zou het over moeten gaan.
Een overheid hoort niet te bepalen waar jij wel en niet in mag.

Wobbit | 14-11-21 | 17:46

Vanaf het begin zijn de mensen van niet Nederlandse afkomst zwaar over vertegenwoordigd in de ziekenhuizen en IC’s .
Daar ligt taak numero uno.

Ja maar dat ligt (moelluk), hoor ik dan. We doen de anderen.

bigstone | 14-11-21 | 17:34 | 1

Ja, we gaan kinderen massaal inenten met een experimenteel vaccin in busjes voor de scholen, zonder medeweten van hun ouders. Wat een goed doordacht plan.

dihydrogenmonoxide | 14-11-21 | 19:49

Ik heb een teamgenoot, die niet gevaccineerd is. Laat zich voor elke training en wedstrijd keurig testen. En zeurt daar niet over. Zijn keuze en neemt de gevolgen daarvan. Daar heb ik dus ook helemaal geen probleem mee. Wel met die zeikerds, die zeggen dat ze geen vrijheid hebben. Maar 2G gaat mij dus te ver.

The_Black_Knight | 14-11-21 | 17:24

Wat mij erg verontrust is, dat mensen zich nu opzettelijk laten besmetten om via die zijweg toch die begeerde QR- code te kunnen bemachtigen. Na genezen na positieve test.
Dat is echt de weg naar af.

prekert | 14-11-21 | 17:24 | 6

@FrikandelSpeciaal | 14-11-21 | 18:23: Corona is alleen geen ziekte zoals de mazelen of zo dat je na een keer immuun ervoor bent geworden, dat het over is. Het is ook geen standaard griepje. Het is een griep dat je longcapaciteit levenslang kan vernietigen en waarbij mensen jong en oud op de IC terecht komen. En als ik dat hele gebeuren rondom de EcoHealth Alliance mag geloven, die koste wat het kost subsidies wou krijgen in het dodelijker maken van een coronavirus dmv Gain of Function-onderzoek, dan is het zelfs een biowapen ipv een gewoon gemuteerd griepvirusje. Het moet gewoon eens klaar zijn met dat gebagatelliseer van corona. Ook met die totalitaire QR-maatschappij overigens, maar dit zijn allebei extremen die Nederland niet vooruit helpen.

Alexander des Burgus | 14-11-21 | 22:11

@FrikandelSpeciaal | 14-11-21 | 18:23: Een zware griep, echte griep, is ook niet iets om opzettelijk te riskeren overigens. Alhoewel veel minder effectief dan de coronavaccins is jaarlijks vaccineren ook daar aan te raden voor in ieder geval bepaalde doelgroepen. Ziek worden om vaccineren te voorkomen is niet hoe dingen werken.

Mazzelstof | 15-11-21 | 06:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Vanmiddag op het Museumplein een demonstrant ontmoet uit het Oosten van het land. Docent Scheikunde op een Havo/Vwo. Hij was op de motor. Met zijn vrouw en 4 collega’s ging hij veel naar corona demo’s. Docenten Wiskunde, Geschiedenis, Natuurkunde en een conrector. Dit even voor uw beeldvorming.

Piet Karbiet | 14-11-21 | 17:23 | 10

Hoeveel artsen nederland

justinianus | 14-11-21 | 19:20

van de bijna 80 000 artsen zijn er een paar honderd (ook) praktiserend homeopaat .. onnozele halsen zijn er overal en altijd geweest , tot zover over die paar geestverwanten van u ..

justinianus | 14-11-21 | 19:24

@Kopieerapparaat | 14-11-21 | 18:40: Het ligt aan mij, tenminste dat hoop ik van harte, maar als ik iets over virussen wil weten, mutaties en mutatiesnelheden, vraag ik dat een miljoenmiljard maal aan Marion Koopmans vóórdat ik de eerste de beste joker op internet die haar dom vind serieus ga nemen.

Mazzelstof | 15-11-21 | 06:00
▼ 7 antwoorden verborgen

Iedereen die voor 2G is moet even goed onthouden hoe fijn het is anderen uit te sluiten. Geeft je extra begrip voor de verschrikkingen uit de geschiedenis.

Tisnietanders | 14-11-21 | 17:22 | 6

@The_Black_Knight | 14-11-21 | 17:28:
Duizenden? Wauw, da's knap bij een ic bezetting van geen 400 man. Al zou er dus helemaal niemand op de ic liggen, dan nog zouden die duizenden op straat liggen creperen. maar gaat u vooral verder met uw betoog.

elfenstein | 14-11-21 | 17:41

@The_Black_Knight | 14-11-21 | 17:28: Waar die prioriteit voor coronapatienten boven bijvoorbeeld kankerpatiënten vandaan komt, heb ik sowieso nooit begrepen. Maar nu liggen er ook bar weinig echte coronalijers op de IC. Veruit de meeste hebben onderliggende problemen of zijn stokoud.

Kopieerapparaat | 14-11-21 | 18:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe langer het allemaal duurt > hoe meer last wij er allemaal van hebben > hoe meer kans op mutaties > hoe langer we er allemaal last van hebben.

Jimmydepimmy | 14-11-21 | 17:22 | 1

Hoe beter je het volk telkens terug in hun hok kunt trappen.

Kopieerapparaat | 14-11-21 | 18:48
-weggejorist-
inderdaad geen stijl | 14-11-21 | 17:08 | 2
-weggejorist-
schoneslapert | 14-11-21 | 16:54 | 3

Hugo lijkt trouwens een verzoek te hebben gedaan om die wet deze week te behandelen. Dan krijg je toch het idee dat er iets niet helemaal gaat zoals de bedoeling is.

starbuck280 | 14-11-21 | 16:53 | 2

De uitgeklede zorg wordt nu wel heel hard zichtbaar, die fuck-op in het felle licht vinden Rutte en co. niet fijn.

ChalinaRosa | 14-11-21 | 17:08
-weggejorist-
Alexander des Burgus | 14-11-21 | 22:26

Toch is dit wel slim en sluw aangepakt. Op vrijdagavond stoer doen met maatregelen, vervolgens op za, zo en ma de tokkieshows laten bevolken door bevriende deskundigen, wat mompelen over klimaat en Glasgow, en dinsdag een proforma showtje in de Kamer doen, want alles is en was voorgekookt. Nog wat gedaan aan de formatie, Rutters, nog bij de intocht van Sinte Klaas geweest, Hugeau of heb je weer een verpleegkundige gesproken? Ook zo' n goedkoop pr-trucje. Vera partijkartel helpt jullie wel op dinsdag en anders lopen er toch gewoon een aantal mensen weg, net voor een stemming voor meer geld naar de zorg?

dathoujetoch | 14-11-21 | 16:51

Wat een gedoe toch altijd in nl... hier heeft iedereen braaf gehoor gegeven aan de oproep om te vaccineren... geen problemen en geen opnames...

Pierre Lebon | 14-11-21 | 16:51 | 4

Waar is hier? Utopia?

Wiezewalakristalix | 14-11-21 | 17:19

@Pierre Lebon | 14-11-21 | 17:48: Nou? Waar is dat dan? Dan kunnen we het even checken. Of bent u van dezelfde leugenachtige soort als peppi en kokki uit Den Haag?

Kopieerapparaat | 14-11-21 | 18:50
▼ 1 antwoord verborgen

"Cursus Pandemie Marketing”

Ab Osterhaus organiseerde op 22 januari 2019 een "Cursus Pandemie Marketing” met Marc van Ranst.
De naam van het event was "Communication & Public Engangment" en vond plaats uit hoofde van ESWI, de belangenorganisatie ter bevordering van de vaccinatie bereidheid van burgers.

www.youtube.com/watch?v=LFXSlg7zjeU

Ella | 14-11-21 | 16:51 | 1

Wat is je punt? Een viroloog die zich bezig houdt met vaccinatiestrategiën. Wauw, wie had dat gedacht. Complot!

Rest In Privacy | 14-11-21 | 17:20

Een booster Belg dus.

de uitbater | 14-11-21 | 16:48

Maar dat vereist eerlijkheid, en zoals bekend verondersteld mag worden, zijn Mark en Hugo daar niet zo goed in.

Chuck the plant | 14-11-21 | 16:46

verkeerde link

Noobster | 14-11-21 | 16:45

Vergis je niet in Van Ranst. Die is de afgelopen twee jaar net zo'n politieke rubberen deugrug als Rutte gebleken.

WirMachenMusik | 14-11-21 | 16:44

Het komt er op neer dat de gevaccineerden zich straks ook verplicht moet laten testen als je een evenement of etablissement wil bezoeken. Is het niet dit jaar nog dan volgend jaar wel.

roevka | 14-11-21 | 16:44 | 5

Maar dat is ook een hele fatsoenlijke manier om het aantal besmettingen naar beneden te brengen. Waarom dat niet eens als optie op tafel ligt tov 2g is me echt een raadsel. Waarom zouden gevaccineerden het "verdiend" moeten hebben om geen maatregelen meer te kennen?

Gurb | 14-11-21 | 17:18

@Gurb | 14-11-21 | 17:18: omdat gevaccineerden al "hun verantwoordelijkheid genomen hebben"

naglfar | 14-11-21 | 17:44

@Gurb | 14-11-21 | 17:18: "Waarom zouden gevaccineerden het "verdiend" moeten hebben om geen maatregelen meer te kennen?"

Oh man, die discussie wil je niet aangaan met "de verhevenen die geprikt zijn"

SpectralGuardian | 14-11-21 | 17:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik geloof het niet meer dat een grote groep zich om politieke of psychiatrische redenen niet wil laten vaccineren. Ik heb er nog niet één ontmoet die principieel tegen vaccineren is. Ik heb vele apps ontvangen waarin mensen Hoera Geënt roepen. Er zijn er enkelen die geen vaccinatie hebben genomen om persoonlijke rationeel aanvaardbare redenen.
Ik denk dat het geram vanuit Den Haag niets anders is dan het volgende staaltje wantrouwen tegen de burger. Heel Nederland wordt in gijzeling gehouden omdat er ergens op een veldje een klein aantal zonderlingen onzin stonden uit te kramen. Heel Nederland wordt benaderd als een potentiële gek met een egoprobleem.
Ik heb covid gehad, helemaal aan het begin nog voor we in de gaten hadden dat het hier al was, en niemand die ooit riep dat covid niet bestaat of dat ik me aanstelde toen het even echt niet goed ging met de infectie. Nederland is een land vol braverds.
De overheid heeft geen enkele reden om ons massaal zó bij de donder te pakken.

zeurmachine | 14-11-21 | 16:44 | 2

Zou Andrej Sacharov, als hij nog zou leven, in de tweede kamer, helemaal losgaan op Rutte en consortium, zoals ook op de communistische partij bijeenkomst, ik meen in 1988?
Waar ging het mis, waar koppelde de regering los van de Nederlandse mensen?

nobodiesunmighty | 14-11-21 | 16:55

Gek, ik ken er genoeg. Ben het niet met ze eens, maar ze bestaan zeker.

Rest In Privacy | 14-11-21 | 17:22

Zeg Hugo, kan je na 18 maanden nog steeds geen storingen voorkomen bij het doorgeven van de besmetting cijfers?
nos.nl/ttapp

Noobster | 14-11-21 | 16:44

Als de minister van vws denkt dat mensen geen risico's mogen nemen, waarom dan stoppen bij vaccinaties? Skiën? Sorry, uw botbreuk zorgt voor overbelasting van de zorg. Patatje oorlog? Tabak? Alcohol? Volgens onze gegevens bent u te laat naar bed gegaan, dus u mag pas vanaf 13:23 uur weer autorijden....

etwaboy | 14-11-21 | 16:44 | 3

Onzinargument. Op al die risico's die je noemt, is de samenleving ingericht qua zorg. Niet op een golf aan opnames vanwege een besmettelijk virus.

* Il Principe * | 14-11-21 | 17:06

Botbreuken, patatjes oorlog etc schijnen niet besmettelijk te zijn. Daar gaat je argument.

Lubbberrtt | 14-11-21 | 17:14

Op NU. NL: "Het kabinet wil dat de internetwinkel bol.com stopt met de prominente verkoop van niet-wetenschappelijke boeken die pleiten tegen vaccinatie van kinderen."
De overheid.. zucht.. wanneer houdt het op!?

Libertarianism | 14-11-21 | 16:42 | 5

Je kan ook veel beter naar de experts op twitter luisteren dan een ouderwets boek kopen van een of andere wappie.

W_F | 14-11-21 | 17:01

T is toch schreinend dat, na zelf hebben meegewerkt aan proliferatie van nepnieuws met t zwalkende beleid, draaiende standpunten en regelrechte leugens, de oplossing gezocht moet worden in het verbieden van boeken.
Ik bedoel, als ze nu gewoon open en eerlijk zijn in hun doelstellingen, transparant gegevens delen en zelf dus niet constant liegen, draaien of onlogische keuzes maken, dan hadden mensen niet en masse hun vertrouwen verloren en/ of waren op zoek gegaan naar alternatieve antwoorden...

ReyNemaattori | 14-11-21 | 17:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze hebben een wetswijziging nodig om vaccinatieplicht erdoorheen te rammen. Dat is waar de stemming woensdag over gaat.

Maar hé, dat is toch maar dom complotgel*l van de wappies...

Mastermattie | 14-11-21 | 16:41
-weggejorist-
matrixbluepill | 14-11-21 | 16:39 | 3

Wie heeft eigenlijk ooit bedacht dat Belgen in moppen altijd dom zijn? Dat je Belgen uit hoort te lachen? Ik neem deze meneer zeer serieus. Maar toch zit er altijd ergens in mijn achterhoofd een stemmetje dat zegt 'het is een Belg HaHaHa!' Hebben meer mensen dat?

Leptob | 14-11-21 | 16:37 | 4

@Papa Jones | 14-11-21 | 16:39: Racist!

Duwbak_Linda | 14-11-21 | 16:43

@Papa Jones | 14-11-21 | 16:50:
Is dat zo? Heb je wel eens dat volk met carnaval bekeken? Volgens mij niet helemaal menselijk hoor.

* Il Principe * | 14-11-21 | 17:13
▼ 1 antwoord verborgen

Accepteer nu eens dat je dood gaat. Het gaat erom waarin je dood gaat: levend in vrijheid of opgesloten achter je voordeur.

De_dorpsgek | 14-11-21 | 16:35 | 6

@Papa Jones | 14-11-21 | 16:37: Maar het zou mooi zijn als iedereen eens VOOR zichzelf denkt. Is verfrissend.

De_dorpsgek | 14-11-21 | 17:41

@De_dorpsgek | 14-11-21 | 17:41: Ik neem aan dat iederéén VOOR zichzelf denkt.
Het is wel héél narcistisch om daaraan te twijfelen.

Papa Jones | 14-11-21 | 18:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Marc van Ranst is tenminste eerlijk en duidelijk. Kom daar maar eens om bij onze twee televisiedominees.

Duwbak_Linda | 14-11-21 | 16:35

Het virus is gevaarlijk maar het slappe optreden van de regering is nog gevaarlijker. ze willen iedereen maar te vriend houden want ze zijn veel te bang om drastische maatregels te nemen want dat kost stemmen en weg pluche.

Nietgek | 14-11-21 | 16:35 | 4

Voor wie is het virus precies gevaarlijk?

ceriel82 | 14-11-21 | 16:54

verdergaande maatregelen zijn nodig , kijk maar 2 reagerende wappies hier ..

justinianus | 14-11-21 | 17:14

Drastische maatregelen remmen alleen een beetje af ,meer niet. Het virus slaat meteen weer full force toe na heropening . Zolang je niet opschaalt qua IC bedden of een medicijn kan produceren ......

Koning BongoBongo | 14-11-21 | 18:27
▼ 1 antwoord verborgen

2G wordt automatisch 1G als de immuniteitsperiode van de genezen personen afloopt of redeneer ik nu verkeerd?

HD50 | 14-11-21 | 16:32 | 1

genezen mensen kunnen zich ook (1x) laten vaccineren.

bergsbeklimmer | 14-11-21 | 16:40

In 1 dag 32 mensen opgenomen op de IC, dus over 1541 jaar liggen we allemaal op de IC.

W_F | 14-11-21 | 16:30 | 5

@Plaktong | 14-11-21 | 17:52: Het was inderdaad twee-drie weken en is gestaag gedaald naar 9-10 dagen. Deels is dat te verklaren door het verwerven en toepassen van nieuwe of in ieder geval specifieke kennis van verschillende (immuun-)reacties van verschillende patiënten in verschillende stadia op verschillende behandelingsmethoden.

Mazzelstof | 15-11-21 | 05:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Worden alle grenzen al bewaakt met de QR-app of komen er gewoon mensen uit andere landen met lagere vaccinatiegraad gewoon via Belgie, Duitsland en Schiphol NL binnen en kunnen we daar niet eerst wat aan doen?

Watching the Wheels | 14-11-21 | 16:27 | 4

Veel landen kom je niet meer in als anti-vaxxer, moeten NL en de EU ook zsm invoeren.

Diederik_Ezel | 14-11-21 | 16:43

Religie staat inderdaad nog steeds boven de volksgezondheid. En dat in 2021..

ceriel82 | 14-11-21 | 16:57
-weggejorist-
fatty | 14-11-21 | 17:18
▼ 1 antwoord verborgen

Waren de nederlandse aandachtshoeren op of zo? Of allemaal al bezet om aan andere tafels hun alwetend licht te schijnen over van alles en nog wat?

Rest In Privacy | 14-11-21 | 16:27

Zo langzamerhand beginnen de prikken ook uit te werken en dat is best lullig met de r in de maand, dus de verhoudingen in het zkh en ic komen ook anders te liggen. Snap dat er voor die geprikten natuurlijk altijd voorrang moet zijn en iig een plaatsje vrij moet zijn. Als geprikte ben je dus eigenlijk ook een soort statushouder.

EEGlivesagain | 14-11-21 | 16:25 | 7

@VolleBak | 14-11-21 | 17:11: Wat is precies de definitie van een ongevaccineerde? En dan ook, op hoeveel cycles is die test gebaseerd?

Overmar | 14-11-21 | 17:49

@GrandMechantLoup | 14-11-21 | 17:24: u bent nogal stellig.. het is toch echt zo: door corona op de ic of mét corona op de ic: je wordt als corona patient meegeteld..

VolleBak | 14-11-21 | 18:17

@VolleBak | 14-11-21 | 18:17: kijk even op de website van NICE, onder de veelgestelde vragen.. daar staat het letterlijk

VolleBak | 14-11-21 | 18:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Afgelopen week, van de modelleurs .. Delft. Als voorbeeld een evenement. Bij 2G 25% minder besmettingen, bij 1G (iedereen testen voor toegang) 74% minder.

Dr. Blechtrummel | 14-11-21 | 16:25 | 12

@Watching the Wheels | 14-11-21 | 17:09: Niet voor een restaurant of kroeg, wel voor niet alledaagse uitstapjes; een evenement, concert oid. Er zou een evenwichtige mix tussen 1/2/3G moeten komen. Heeft iedereen profijt van of soms gewoon pech.

Dr. Blechtrummel | 14-11-21 | 17:22

@Dr. Blechtrummel | 14-11-21 | 17:22:
Je zou bijvoorbeeld iedereen kunnen testen als je heel erg door elkaar heen loopt, maar als iedereen een vaste plaats heeft en afstand kan houden, dan kun je je zelfs afvragen of al die QR-checks nou zo veel bijdragen. Is bekend waar mensen besmet raken (naast gewoon thuis)? Wat jij zegt, ze moeten beleid op maat maken voor de plaatsen die momenteel zorgen voor de verspreiding. Alle horeca samen is momenteel de bron van minder dan 3% van de besmettingen, volgens zo'n horecaman (geen idee of het klopt). Is er ergens een lijst met locaties waar mensen het oplopen?

Watching the Wheels | 14-11-21 | 17:48

@Dr. Blechtrummel | 14-11-21 | 17:22:
Enige dat ik tot dusver kan vinden is www.rivm.nl/gedragsonderzoek/trendond... dat iets zegt over het handen wassen, mondkapjes dragen en afstand houden (doet minder dan de helft). Blijft dom dat Rutte die 1,5 meter afgeschaft heeft. Hoorde dat mensen die afstand wilden houden in een supermarkt een paar weken geleden nog uitgelachen werden met hun mondkapje. Kabinet had ook kunnen zeggen "gun mensen ruimte die de 1,5 m. willen aanhouden". 45% van de mensen bezocht in de afgelopen weken wekelijks de horeca volgens bovenstaande RIVM-link. Had dat op 25% ingeschat. Is nu weer gedaald naar 30% (nog best veel). Mensen moeten gewoon een tijdje minder mensen ontmoeten, hoe maakt niet uit. Zou eigenlijk vanzelf moeten gaan zonder druk en QR-codes vanuit de overheid. Gewoon gezond verstand.

Watching the Wheels | 14-11-21 | 18:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Dat 2G gaat te ver, hoe dan ook mensen uitsluiten van sport of cultuur, dat gaat gewoon niet. Maar wanneer ze wel voor 2G gaan, doe dan niet alsof je dat niet doet, goede commentaar in Buitenhof dit citaat

@wilderst: imgbox.com/NQdWEIWx
Vanavond lekker SNERT eten! :D

Jan, Leiden | 14-11-21 | 16:24 | 4

Als de overheid 1x per jaar naar een theater en 1x per jaar sporten verplicht zo stellen dan zou er echt een volksopstand ontstaan.

W_F | 14-11-21 | 16:36

Ik was ook aangestoken en pan wilderst snert gemaakt. Echter licht afgeweken van zijn recept en dat had ik niet moeten doen. Volgende keer beter.

zeurduif | 14-11-21 | 21:37
▼ 1 antwoord verborgen

2G gaat niet het aantal besmettingen of ziekenhuisopnames verlagen. Het is alleen bedoelt om mensen te dwingen zich te vaccineren, daar is van Ranst duidelijk over.
Dat het leidt naar een apartheidsmaatschappij doet blijkbaar niet ter zake.
Er zijn echter ook niet buitensporige maatregelen die de vaccinatiegraad kunnen verhogen. Veel mensen die zich niet laten vaccineren vertrouwen deze vaccins gebaseerd op een nieuwe techniek niet.
Dus biedt een traditioneel vaccin aan. Het Chinese Coronavac is een traditioneel vaccin. In Turkije, Hongarije, Brazilie, Chili wordt dit vaccin gebruikt.
Ook is er onrust vanwege de oversterfte die men blijkbaar niet interessant vindt. Het CBS en het RIVM hebben deze oversterfte al gemeld;
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/35/in-au...
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/40/in-se...
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/44/in-ok...
www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers...
Er is dus oversterfte die niet te verklaren is door Covid-19. Is het niet de taak van de overheid om hier meteen op te duiken en uit te zoeken wat de oorzaak is. Het totale gebrek aan nieuwsgierigheid leidt tot allerlei speculaties en verminderd de vaccinatiebereidheid.

Tot slot ik mis hier(op geenstijl) de open brief van Maurice de Hond; www.maurice.nl/2021/11/14/mijn-oproep...

mikes43357369 | 14-11-21 | 16:23 | 35

@mikes43357369 | 14-11-21 | 20:59:

En dat was NIET te snel door de bocht. Sterfte is lager in gevaccineerden waar we ook meten, onder welke omstandigheden we ook meten.

Of experts het voor mogelijk houden interesseert me niet. De data zegt: Onmogelijk.

omanders | 14-11-21 | 21:37

@omanders | 14-11-21 | 21:37:
Er is geen data over de algehele sterfte cijfers onder gevaccineerden vs ongevaccineerden. Dat is dus onzin. Er is alleen maar data overgevaccineerden vs ongevaccineerden met betrekking tot COVID-19. Er is geen data over de hart- en vaat ziekte gerelateerd naar de vaccinatie status. Er is geen data over kankers gerelateerd naar de vaccinatie status.
Dus over welke data heb je het?
Waarom wil je die oorzaak bij voorbaat uitsluiten?

mikes43357369 | 14-11-21 | 23:28
▼ 32 antwoorden verborgen

Marc van Ranst, weer een veel te dikke babyboomer die wil dat gezonde jongeren een spuitje nemen zodat zijn soort de ic's niet overspoelt.

Hunter S. Thompson | 14-11-21 | 16:20 | 1

Is van Ranst niet van 1965? Dat maakt hem toch Gen X.

Eventjes dat daar gelaten. Hoe heeft hij ongelijk? Grootste besmettingen vinden o.a. plaats op scholen en thuis.

GrandMechantLoup | 14-11-21 | 16:25

Ergens he. Soms he. Dan denk je echt. Hadden we wat minder recalcitrante betweters en een werkelijk slimmer volk dan wat we nu hebben. Gewoon wat minder mensen die het allemaal beter denken te weten en ons keer op keer weer richting de afgrond sturen. Dit geldt niet alleen voor anti-vaxxers (dom kutvolk) of religieuze zeloten (eveneens dom kutvolk) of allochtonen (kennelijk ook dom kutvolk) maar zeker ook voor onze overheid.

Waarom moet het elke keer kantje boord totaal misgaan alvorens het kabinet ingrijpt? Nu eventjes geen gelul over demissionair enzovoort. Want ook toen ze 'missionair' waren was het elke keer weer net te laat laat. En wie betaalt de prijs?

Precies. U en ik, de deugdzame intelligente burger.

Ga maar van wijk tot wijk, van deur tot deur en van arm tot arm en prik die malloten voor zichzelf en vooral voor anderen want op dit moment hebben we niets anders/beters dan vaccins.

GrandMechantLoup | 14-11-21 | 16:19 | 16

We hebben veel meer gereedschap dan vaccineren. Vaccineren is slechts een van de middelen. Overigens geeft u een griezelig inkijkje in uw persoonlijkheid. Ik ga de woorden niet gebruiken, want Joris. Maar u weet wat ik bedoel. Zo niet moet u dat boek van die Oostenrijkse kunstschilder met die herdershond maar eens lezen. Het feest van de herkenning zal dat voor u zijn.

pleemobiel | 14-11-21 | 18:22

Het staat je vrij om een ander land en volk te kiezen.

mikes43357369 | 14-11-21 | 18:27
-weggejorist-
RijkInDas | 15-11-21 | 10:32
▼ 13 antwoorden verborgen

Vrijheid gaat niet hand in hand met verantwoordelijkheid. Vrijheid gaat hand in hand met het feit dat ik mijn "verantwoordelijkheid" niet hoef te nemen. Helemaal niet als ik het niet eens ben met deze zogenaamde "verantwoordelijkheid". Dat is vrijheid. War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Lismaniak | 14-11-21 | 16:18 | 6

@GrandMechantLoup | 14-11-21 | 16:51: Die heb ik wel, maar het feit dat u spreekt over "de juiste beslissingen" impliceert dat er kennelijk niet echt vrijheid is. Maar we gaan hier nooit uitkomen, want ik bekijk de situatie vanuit microperspectief en u vanuit macroperspectief zoals beleidsmakers en experts ook doen.

intrigant | 14-11-21 | 17:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Ongevaccineerden met Corona geen ziekenhuisbed geven. Niet meedoen met techniek is dan ook niet meedoen met techniek.
Zeiken over een prikje, maar het prima vinden om weken met buisjes te ademen, drinken, eten en schijten..
Stik, zonder je prik.

Alquest | 14-11-21 | 16:17 | 11

@Alquest | 14-11-21 | 17:03: Je vergist je, alleen al in Rijnstate Arnhem passeren dagelijks een stuk of 10-15 bariatrische patiënten(de dikkerds zeg maar), het verschil is dat de zorg hierop toegespitst is, maar neemt niet weg dat 9/10 het aan zijn eigen levensstijl te danken heeft. Idem met die 15 hart patiënten, hoeveel daarvan hebben hun hele leven dagelijks, zonder uitzondering, minstens een uur hard gelopen? Een fractie, de rest heeft zich een cardiovasculaire aandoening aan gegeten, gerookt of gezeten.

Dat de rokers en drinkers en vreters de zorg niet overbelasten is echt enkel omdat de zorg hier in de loop der jaren op toegespitst is en we dit met z'n allen voor elkaar betalen. Door nu ongevaccineerden te laten vallen, zet je feitelijk een bom onder die solidariteit.

Dik kans dat veel ongevaccineerden dan ook premieweigeraars worden, immers waarom betalen als je toch niet geholpen wordt, waardoor de rest nog wat meer kan lappen cq. minder budget is voor zorg...

ReyNemaattori | 14-11-21 | 19:53

@intrigant | 14-11-21 | 17:13:
Meebetalen om het collectief te verzorgen lijkt mij een verzekering. Woordspelletjes met 'de facto' zijn wat nutteloos:
Dat de zorg in nederland ziek is, kan ik alleen maar met u eens zijn. Ik heb ooit een van die 300.000 als voordeurdeler gehad... Vanaf zijn 18e in de bijstand, seizoenskaart Ajax, kratje bier per week. En twee keer per jaar deurwaarder. Hopeloos. Veel meer en groter dan zorg alleen.
Het lijkt mij ook dat deze mensen niet gevaccineerd zijn, in ieder geval veel overlap.
Probleem los je op door het probleem op te lossen. Niet aankomen met groepen die eerder geen probleem waren. Premieweigeraars worden bij de eerste hulp geholpen wegens humanitair Al 30 jaar is overgewicht een issue rond artsen, maar niets daarvan zie je terug in de winkel of BTW tarief. En rokers leveren geld op, veel accijns en weinig aow.

Alquest | 14-11-21 | 20:18
▼ 8 antwoorden verborgen

Zijn er al landen met 100% gevaccineerden? Dan kunnen we overwegen om niet gevaccineerden naar een bepaald land te sturen zodat de gevaccineerden veilig zijn. Polen bijvoorbeeld heeft nog uitgestrekte natuurgebieden waar je zo een miljoen miljard tenten kan neerzetten voor de opvang. Een andere oplossing kan ik niet bedenken.

Rest In Privacy | 14-11-21 | 16:16 | 6

Uit het feit dat je geen andere oplossing kan bedenken blijkt dat je nog nooit een geschiedenisboek hebt gelezen. Google maar eens Madagaskar in combinatie met een beruchte snorremans.

entredeuxbieres | 14-11-21 | 17:33
-weggejorist-
RijkInDas | 15-11-21 | 10:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Goh, de overheid huichelt en liegt ... dat verwacht je niet.

Watching the Wheels | 14-11-21 | 16:15

Vanwege de beperkte effectiviteit van de vaccins op lange termijn schiet je er weinig mee op. Gezien vaccin twijfelaars niet bezig blijven.

Neuth | 14-11-21 | 16:12 | 8

@Neuth | 14-11-21 | 16:29: Ik ben bang dat dat niet genoeg is, en dat het dus alletwee moet.

Maar voor het nieuwe kabinet is het nu een uitgelezen kans om te vertellen hoe ze de zorg willen opschalen. Áls ze dat willen althans. Vreemd dat je daar niets over hoort... er zijn persco's genoeg om het aan te kondigen. Kweekt ook wat meer enthousiasme voor de lockdownmaatregelen lijkt me.

Papa Jones | 14-11-21 | 16:30

Papa Jones

Integendeel. In de plannen staan nog steeds sluitingen van zo'n 4 bestaande ziekenhuizen.

Mispel | 14-11-21 | 16:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Kom net uit 020 centrum. Het lijkt er momenteel drukker dan op Koningsdag, winkels bomvol en slechts hier en daar zie je iemand met een mondkapje in winkels.

ultraman | 14-11-21 | 16:12 | 4

@dathoujetoch | 14-11-21 | 16:21: Niks kopen. Was bij kennis op bezoek woont in West ik moest naar Noord. Snelste route met fiets is gewoon dwars door hartje centrum. Vanochtend was het overigens nog redelijk rustig.

ultraman | 14-11-21 | 16:24

@ultraman | 14-11-21 | 16:24: kijk eens op de kaart, er zijn snellere routes. "Woont in West, ik moest naar Noord" North by northwest. Vaag verhaal.

dathoujetoch | 14-11-21 | 16:29
▼ 1 antwoord verborgen

Oostenrijk voert maandag een lockdown in voor mensen die niet volledig zijn gevaccineerd tegen COVID-19.

People ‘unvaccinated by choice’ in Singapore no longer can receive free covid-19 treatment www.washingtonpost.com/world/2021/11/...

Vier op de tien ic-verpleegkundigen ervaren klachten als angst, depressie of posttraumatische stress als gevolg van werk www.telegraaf.nl/nieuws/1212079071/li...

Aan onze grondrechten heeft een virus geen boodschap. Die kan immers niet lezen of denken.

Laat u niet misleiden over de risico`s en ratio`s van corona. Die worden allemaal gepubliceerd op basis en op voorwaarde van goed beschikbare dure zorg. Bij een zorgvraag die in een maand verdrievoudigd weet je 1 ding zeker met Mark en Hugo; het is een kwestie van tijd voordat ze niet meer kunnen leveren.

Zonder een vrij bed op de IC liggen iedereens kansen plotseling heel anders, niet alleen voor corona, maar ook voor harten, tumoren, verkeersongevalletjes en alles wat je verder nog kan mankeren. U heeft de plicht zorg te betalen, het recht om zorg te vragen, maar of u ook zorg krijgt, is een ander verhaal.

Het beleid is zo slecht, de lockdown zo laat en zo marginaal dat we het gaan meemaken dat de acute zorg niet altijd verleend kan worden. Dat medici voor het ene leven staan te vechten, terwijl ze weten dat de wachtrij op de stoep ook direct hulp nodig heeft. Situaties die we kennen uit derdewereldlanden en oorlogsgebieden.

U kunt maar beter in december en januari NIETS mankeren.

Ik wens iedereen een goede gezondheid en gelukkig 2022 toe.

Feynman | 14-11-21 | 16:09 | 6

Wat een welvarend land zijn we hè!

Krijgtheenenweer | 14-11-21 | 16:35

Inbrekers en pasjespakkers en mishandelaars hebben wel vaak een mondkap voor.

dathoujetoch | 14-11-21 | 16:43
-weggejorist-
RijkInDas | 15-11-21 | 10:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik mag die Van Ranst wel.

jaja | 14-11-21 | 16:09

Tja, dat is het komische, of juist niet, van al deze discussies. bla, bla, bla. Terwijl iedereen elkaar digitaal de hersens inslaat wordt ondertussen een compleet verstikkend controlesysteem door de strot geduwd als "de nieuwe vrijheid", het volk hysterisch en angstig gemaakt, het parlement uitgeschakeld door een noodwet en wetten naar willekeur aangepast. En nog gaan er geen lampjes branden na bijna 2 jaar?

matrixbluepill | 14-11-21 | 16:07 | 1

Neem die blauwe pil nou maar, zijn we van dit soort onzinverhalen af.

Rest In Privacy | 14-11-21 | 16:15

Als mensen veel te dik en obese zijn, al jaren, komen ze dan nog wel in aanmerking voor een andere lever? Ik vraag dit voor een goe....eh.. voor een burgemeester

dathoujetoch | 14-11-21 | 16:07

Nou niet echt. In Oostenrijk lopen er bijvoorbeeld nog 2 miljoen ongevacvineerden rond. Hoogste tijd om daar snoeihard in te grijpen, volkomen terecht. Nederland gaat de komende weken ool die richting op. Het moet maar eens afgelopen zijn met lieden die alleen maar de lusten maar niet de lasten van de maatschappij willen hebben.

van Oeffelen | 14-11-21 | 16:05 | 16

@van Oeffelen | 14-11-21 | 16:16: Goh, een ultra kapitalist die ineens solidariteit predikt. We leven in rare tijden.

entredeuxbieres | 14-11-21 | 17:46

@2voor12 | 14-11-21 | 16:16: Prima, geen probleem maar dan ook wel eventjes al mijn gedane bijdrages terug storten. En zolang dat niet gebeurt, blijven we gewoon mee praten en beslissen.

zwellevertje | 14-11-21 | 18:15
▼ 13 antwoorden verborgen

Moeten ongevaccineerden niet in kampen worden opgesloten, zo lees ik wel eens? Niet mijn mening overigens.

dathoujetoch | 14-11-21 | 16:04 | 3

Hugo kondigde in diezelfde persco de razzia's iig al aan: "We blijven vaccineren, wijk na wijk, straat na straat, deur na deur, arm na arm."

pollens | 14-11-21 | 16:15

@dathoujetoch Zou wel gelijk duidelijk maken, waar het gevaar werkelijk ligt.

Rest In Privacy | 14-11-21 | 16:21

@pollens | 14-11-21 | 16:15: Duidelijk rijp voor de inrichting. Nou ja, stuur hem maar naar 020-west in z'n eentje, kijken of hij nog zo'n grote bek heeft.
En dat voor een basisschoolleraar, #proest.

Ichneumonidae | 14-11-21 | 16:24

Ik zag het hem zeggen bij Buitenhof, maar het doel van beperkingen zoals 2G is toch een beetje anders. Anti-vaxxers komen 33X vaker op de IC vergeleken met gevaccineerde leeftijdsgenoten. Op dit moment komen anti-vaxxers met te veel tegelijk naar het ziekenhuis. Gevolg is dat andere zorg opnieuw uitgesteld moet worden. Als het aan die 15% ongevaccineerden had gelegen, lagen de ziekenhuizen nu nog voller dan in april 2020. Dus, als anti-vaxxers geen vaccin willen nemen dan moet de overheid ze maar een beetje helpen met het omlaag brengen van de besmettingen en ziekenhuisopnamen vanuit de groep anti-vaxxers. Deze groep (volgens het RIVM vooral allochtonen, werklozen en laagopgeleiden) is helaas toch niet met logische argumenten te overtuigen, dus dan moet het maar zo met een soort lockdown-achtige maatregelen voor anti-vaxxers.

Diederik_Ezel | 14-11-21 | 16:02 | 27

@Diederik_Ezel | 14-11-21 | 16:34: de enige juiste term is anti-covid-vaxx. Genoeg die een berg stempels in het gele boekje hebben. En genoeg die ook willen prikken als het eiwit vsccin er in 2022 is. Jouw anti-vaxx lijkt op een principiele houding tegen alle vaccins en dat is slechts een klein deel. Je vergeet tevens dat die groep ook bestaat uit mensen die reeds hersteld zijn. Het hele virus hebben meegemaakt ipv 1 zelfgemaakt eiwit. 7x beter beschermd dan gevaccineerden. Geen vaccin meer nodig hebben. Geen enkele gedocumenteerde herstelde die alsnog mensen besmet heedt bij een tweede besmetting. In schril contrast tot besmettelijk na, vaccinatie.

ik.zou.haar.doen | 14-11-21 | 17:34
-weggejorist-
Rest In Privacy | 14-11-21 | 17:38

U loopt nog een beetje achter met uw data. Maar leuk verhaaltje verder hoor.

zwenkwieltje | 14-11-21 | 21:32
▼ 24 antwoorden verborgen
-weggejorist-
dathoujetoch | 14-11-21 | 16:01

We krijgen naast een griepprik ook een coronaprik.
Als er weer eens een flinke mutatie-sprong komt en we er minder goed tegen kunnen.

Dus ofwel Staphorst sterft uiteindelijk uit.
Of er blijven 3 of 4 mensen in Staphorst over die Darwinistisch selectief er tegen konden. Maar daar geloven ze in Staphorst toch niet in.

AdvocatusDiaboli | 14-11-21 | 16:00 | 3

Nah - daar neuken ze wel tegenop hoor. In Staphorst wel.

konjodebonjo | 14-11-21 | 16:13

Ga toch weg, je doet nu net alsof de overlijdenskans zonder vaccinatie 100% is.

SailingDuck | 14-11-21 | 16:17

Dus de implicatie is eigenlijk dat ongevaccineerden beschermd moeten worden van gevaccineerden, omdat het virus onderling nog steeds overgedragen wordt? Snapt u het nog?

Boerhoektvrouw | 14-11-21 | 15:58 | 5

Ja

Drosofila | 14-11-21 | 16:18

De verspreidingskans is aanzienlijk lager volgens Hugo maar tegelijk ook zo hoog dat ze massaal elkaar besmetten.
Zegt u het maar.

SailingDuck | 14-11-21 | 16:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Kreeg gister een kort fragmentje van mijn nicht in een theater. Ze stond in een aula met driehonderd mensen op elkaar gepropt, geen afstand en geen mondkapje verplicht. In de theaterzaal idem.
Ze was de enige met een mondkapje.
Dit terwijl de horeca, waar iedereen keurig op afstand aan tafel zit, om 20 uur dicht moet en terwijl we weten dat onder gevaccineerden gewoon besmettingen zijn. Onbegrijpelijk.

letopuwzaak | 14-11-21 | 15:56 | 9

Ze kan ook zelf drukte vermijden

dathoujetoch | 14-11-21 | 16:34

@Wachtmaar! | 14-11-21 | 16:31:
Het gaat mij om het beleid in maatregelen. Je moet ergens een streep trekken dat begrijp ik, maar horeca sluiten en dit toelaten is dweilen met een kraan open. En @houjetoch ja, ze begeeft zich al amper ergens omdat zij zichzelf ook een risico vindt.

letopuwzaak | 14-11-21 | 17:34

Ja maar theater is cultuur. Daar komen uitsluitend verfijnde lieden die elkaar zeker niet met zoiets plats als corona zouden besmetten.

dihydrogenmonoxide | 14-11-21 | 19:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik zal me nooit laten vaccineren. Al die fop cijfers ook hier.
Heb geen geloof in het omt, kabinet en big pharma.
Amen!

polletjepiekhaar | 14-11-21 | 15:55 | 14

@Wachtmaar! | 14-11-21 | 16:38:
Dat zijn dan allemaal mijn collega's. Vreemd. Verpleegkundigen en talloze verzorgenden hier zien toch echt dat mensen na vaccinatie amper in het ziekenhuis komen, uitzonderingen (vaak met minder antistoffen of ouder) daargelaten. Maar als er in uw deel van Nederland andere feiten zijn zie ik dat graag ergens gepubliceerd. En nee, je weet nooit hoe ziek je zou zijn zonder prik. Het enige dat je kan meten is de zorgdruk.

letopuwzaak | 14-11-21 | 17:31

@letopuwzaak | 14-11-21 | 17:31: Oktober ziekenhuisopnames met Covid-19 55% ongevaccineerd, 45% gevaccineerd (NICE). Hoe definieert u uitzonderingen, en amper?

dihydrogenmonoxide | 14-11-21 | 20:00
▼ 11 antwoorden verborgen

Het is een never ending vaccinatie want het virus gaat niet weg. Door nu in te schikken dan heb ik met mijn levensverwachting nog een spuit of 80 a 100 te gaan.

Nee dank je...

Remi A. | 14-11-21 | 15:53

“ De kans op ziekenhuisopname na een besmetting is 17 keer groter als je niet gevaccineerd bent. De kans dat je na een besmetting op de IC komt is zelfs 33 keer groter als je ongevaccineerd bent.” Dit is alleen waar als je het gemiddelde neemt over de afgelopen 4 maanden. Niet als je naar Oktober/November kijkt. Ook weer bewust goede cijfers melden over het vaccin terwijl de bescherming juist sterk afneemt. Ook blijven 80+ Jaar mensen echt kwetsbaar. We roepen al 1,5 jaar dat de regering alleen kwetsbaren en ouderen moet beschermen en de rest loslaten.

nerugaer | 14-11-21 | 15:52
-weggejorist-
Lismaniak | 14-11-21 | 15:52

Post verwijderd tot nader order. Die heeft een telefoontje gehad van hogerhand.

SailingDuck | 14-11-21 | 16:27

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 13-11-2021 tot 14-11-2021 is;
0-9 1228 personen
10-19 1762 personen
20-29 1611 personen
30-39 1835 personen
40-49 1711 personen
50-59 1438 personen
60-69 1128 personen
70-79 813 personen
80-89 401 personen
90+ 97 personen
Totaal 12024

mikes43357369 | 14-11-21 | 15:51 | 6

@mikes Hoeveel vals positieven? Hoeveel opgenomen in zkhs en hoeveel daarvan op de IC? Hoeveel hebben het niet eens gemerkt? Dat moet je weten. 'Besmet' = positief getest en dat zegt niets.

Rest In Privacy | 14-11-21 | 16:40

Maar we worden dagelijks besmet door allerlei organismes, virussen en ziektes. En dat schijnt min of meer een goede zaak te zijn voor de hele biotoop en weerstandsgedoe. Zinloze cijfers dan ook want uiteraard worden op 17 miljoen tienduizenden per dag besmet met vervelende vira.

GeenAccount | 14-11-21 | 18:02
▼ 3 antwoorden verborgen

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 13-11-2021 tot 14-11-2021 is;
50-59 -1 personen
60-69 1 persoon
70-79 1 persoon
80-89 4 personen
90+ 1 persoon
< 50 0 personen
Totaal 7( 1 correctie)
Waarvan 1 in het ziekenhuis
Waarvan 2 in het verpleeghuis
Waarvan 4 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 2 personen
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 1 persoon
40-49 2 personen
50-59 6 personen
60-69 11 personen
70-79 8 personen
80-89 9 personen
90+ 3 personen
Totaal 42

mikes43357369 | 14-11-21 | 15:50 | 4

Also, 7 doden dus per dag (op een 470 per dag in NL), waarvan 5 boven de 80.
Daar hoeft denk ik geen tekening bij.
Kunnen die Hugo en Mark niet gewoon weg?

Ichneumonidae | 14-11-21 | 15:55
▼ 1 antwoord verborgen

Van Ranst die het opneemt voor de wappies. Is hij nu echt bang geworden voor de bedreigingen? 2G is nu een experiment in o.a. Oostenrijk. Laten we even kijken wat het daar brengt. Vergeet de 2e G niet: Genezen. Kunnen we de wappies niet enten met Corona bijvoorbeeld in een neuspray. Of virus in het water van de waterkanonnen of virusspray in de plaats van pepperspray. Het is maar een griepje en het grootste deel merkt er weinig van. Die paar die heel ziek worden of op de IC komen kunnen we doseren door het virus eerst aan jongeren met een gezond BMI te geven en dan langzaam de meer kwetsbare wappies. Daar gaan een aantal dan overlijden maar daar hebben ze zelf voor gekozen in deze Russische roulette.

dartfrogger | 14-11-21 | 15:50 | 3

Hahahaha... zo en ga nu maar je huis schoonmaken! Lummel.

Man-Bijt-Hond | 14-11-21 | 16:22

Moedwillig een ziekte loslaten op gezonde mensen? Misschien moet je eens een afspraak maken bij de huisarts. Doe maar snel want je bent aan het doordraaien.

entredeuxbieres | 14-11-21 | 16:22

Probeer het eens uit. Misschien kun je er een kamp voor bouwen met allemaal rijtjes houten huisjes met stapelbedden en een hek met prikkeldraad er omheen.

dihydrogenmonoxide | 14-11-21 | 20:11

Ik heb het als volgt opgelost; hoe kouder het wordt hoe meer het virus actief wordt, ik heb ramen en deuren gesloten, de verwarming op 28 graden, en nou denkt het virus dat het bij mij in huis zomer is en komt hier niet. Lekker in korte broek en t-shirt aan een kouwe klets en zie hoe de mensen in hun winterjassen de kou trotseren.

Mr. C | 14-11-21 | 15:48 | 5

Hopelijk kun je de naheffing gas en elektra straks betalen.

Rennieflox | 14-11-21 | 15:56

Het is veel goedkoper om die prik op te halen. Kun je daarna weer gezellig in de kou gaan zitten.

Pardoes | 14-11-21 | 16:10

Die prik heb ik al gehaald (en ook het virus in het voorjaar), en die naheffing zal wel meevallen met een vast contract, daarbij liever een naheffing om er lekker warm bij te zitten dan een naheffing door elke dag ramen en deuren tegen elkaar open te zetten en vernikkelen van de kou..

Mr. C | 14-11-21 | 16:25
▼ 2 antwoorden verborgen

De maatregelen hebben nu al effect: al twee dagen daling positieve tests…

Rest In Privacy | 14-11-21 | 15:47 | 4

Vandaag is zondag, ten opzichte van de vorige zondagen is het nog flink aan het stijgen.

Rennieflox | 14-11-21 | 15:58

Als ook het aantal testen daalt heb je weinig aan dat gegeven.

Koning BongoBongo | 14-11-21 | 16:09
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is al tijden mijn grootste bezwaar tegen het overheidsbeleid. Het is er al super lang op gericht om ongevaccineerden naar de spuit te pesten, maar het is nooit uitgesproken. Er komt alleen maar lulkoek uit om het beleid goed te praten met andere argumenten, maar een blinde kan daar nog door heen kijken. Heb gewoon ballen, zeg gewoon; we gaan ongevaccineerden fucken door ze alles te ontnemen tot het punt dat ze huisarrest hebben. Wil je ons uitproberen? Prima, doen. We zijn overtuigd dat we gaan winnen. Je kan je verzetten en de komende maanden thuis heel boos zijn, of je kan je spuit halen en je aansluiten bij het winnende team. Niet fraai tegen de achtergrond wat er vroeger allemaal is gezegd dat we niet zouden dwingen, maar we gaan het nu toch doen dus deal with it.

Wel zo eerlijk. (Voor ik flames krijg van antivaxxers; ik ben het niet eens met 2G beleid, ik bepleit enkel dat de overheid ons niet voor moet liegen over hun motieven).

bulk | 14-11-21 | 15:44 | 5

Natuurlijk is het beleid er op gericht mensen te motiveren om zich in te enten. Ik begrijp niet hoe iemand iets anders heeft kunnen denken. Ik heb dan ook vanaf het begin van de crisis geroepen dat ik me zsm zou laten vaccineren, zodat ik er zo min mogelijk last van zou hebben. Nou moet ik me vanwege mijn werk al jarenlang vaccineren tegen van alles en nog wat, en sleep ik ook al mijn hele carrière mijn vaccinatieboekje mee. Soms lees ik deze topics, en dan verbaas ik me over de naïviteit en het overdreven geblaas in de commentaren.

pili-pili | 14-11-21 | 15:58

Politici die niet liegen, dat zou een unicum zijn.

Mens_erger_je_niet | 14-11-21 | 16:03

@pili-pili | 14-11-21 | 15:58:
Het is natuurlijk zo, maar als je dat tegen een politicus zegt dan is het niet zo en volgt er een waterval van bullshit. Wees gewoon eerlijk.

bulk | 14-11-21 | 16:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze hele Corona-aanpak wordt gekenmerkt door spin. Spin, omdat men denkt dat men weet hoe de mensen in het land, die men eigenlijk stiekem minacht, zullen reageren. En omdat men er zelf de politieke aars niet voor wil riskeren. En dat begon eigenlijk al met die leugen dat mondkapjes niks zouden helpen, alleen maar om te verbergen dat ze er niet waren. Wie dat ooit bedacht heeft, mag zich de ogen uit het hoofd schamen.

Nee, had vanaf moment 1 gerealiseerd dat dit een echte crisis was, had een a-politiek iemand aan het hoofd gezet van de aanpak, een generaal ofzo. Die spreken doorgaans niet met meel in de mond. Alleen dat al helpt.

konjodebonjo | 14-11-21 | 15:42 | 4

Bent u Louis van Gaal?

Dickie1908 | 14-11-21 | 15:51

Stiekem minacht?
De minachting spat er vanaf wanneer men ter verantwoording geroepen wordt.

Van het met de rug naar volksvertegenwoordigers zitten tot het achterhouden van stukken, niet beantwoorden van kamervragen, liegen tegen rechters..

Stiekem zegt ie.

Rohin | 14-11-21 | 15:54
-weggejorist-
Polymeros | 14-11-21 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
-PR- | 14-11-21 | 15:41 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Het *totaal* aantal mensen in ziekenhuizen is alleen maar gedaald deze maand! Aandeel met positieve pcr is slechts 10%. Kan helaas zo snel geen vergelijk met vorige jaren vinden online.
lcps.nu/14-november-377-covid-patient...

RichardBandler | 14-11-21 | 15:40 | 1

Zo kennen we U weer. Uit Uw linkje:
"Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten in Nederland bedraagt 1.863, dat zijn er 73 meer dan gisteren. Daarvan liggen er 377 op de IC, 12 meer dan gisteren"

Frau_Ferkel | 14-11-21 | 15:48

De ongevaccineerden wilde altijd al de zwakke broeders uitsluiten, dat komt nu dus mooi uit, nou hun dus de zwakke broeders blijken te zijn zal het dus geen probleem zijn om uitgesloten te worden hehe.

zwellevertje | 14-11-21 | 15:38 | 2

@zwellevertje? Ehhh.... wat?

TinusVlugOpDeKut | 14-11-21 | 16:19

En nu nog eens zonder gezwollen lever.

zwenkwieltje | 14-11-21 | 21:28

Schijterig omwonden taalgebruik, daar gaat dit land ten onder aan.

Panos88 | 14-11-21 | 15:38 | 2

Deugen heet dat .

Koning BongoBongo | 14-11-21 | 15:40

@Koning BongoBongo | 14-11-21 | 15:40:
Of polderen, of keutelen. Zich verstoppen achter wollige taal.

inCol | 14-11-21 | 15:57

Dus,

Aantal ic bedden per 100.000 inwoners:

Duitsland: 29,2
Luxemburg: 24,8
Oostenrijk: 21,8
Roemenië: 21,4
België: 15.4
Hongarije: 13,8
Italië: 12,5
Frankrijk: 11,6
Zwitserland: 11
Spanje: 9,7
Noorwegen: 8
Polen: 6,9
Denemarken: 6,7
VK: 6,6
Ierland: 6,5
Nederland: 6,4
bron: Eurostat

Bibop | 14-11-21 | 15:38 | 13

wat is uw punt .. suggereren dat corona problematiek in Duitsland etc minder pregnant is , minder wordt gevoeld etc en maatregelen (dus ) niet of minder aan de orde etc ? .. dan moet ik u toch uit uw natte droom helpen .. daar en elders is het niet anders en zijn niet zelden, en vanzelfsprekend ,nog verdergaande maatregelen aan de orde dan hier .. het is wel zo dat men zich er beter aan houdt etc

justinianus | 14-11-21 | 15:53

@Panos88 | 14-11-21 | 15:48:
Ok, en? Wat heeft dat met zogenaamde onderbezetting te maken? Je argument slaat kant noch wal.

Lismaniak | 14-11-21 | 15:54

@Lismaniak | 14-11-21 | 15:54: Dat de vergelijking tussen een verzorgingstehuis en IC qua personeelsbezetting totaal onbenullig is.

Panos88 | 14-11-21 | 16:11
▼ 10 antwoorden verborgen

Okay, toch maar even wat overwegingen.
Er liggen nu 377 mensen op de IC, waarvan ik dan voor het gemak maar even aanneem dat de oorzaak Corona is. Dat is een behoorlijk klein aantal ten opzichte van alle 17,4miljoen bewoners in Nederland. Of je nu wel of niet gevaccineerd bent, de absolute kans om op de IC te belanden is gewoon erg klein.
Nu zijn er natuurlijk bepaalde groepen die sneller erg ziek worden van COVID als gevolg van een zwakke gezondheid. Vooral ouderen en mensen met ernstig onderliggend lijden. Ook voor deze groep geldt zowel voor gevaccineerden als ongevaccineerden dat de absolute kans om op de IC te belanden of om dood te gaan nog steeds behoorlijk klein is.
Het verschil tussen de groepen gevaccineerden en ongevaccineerde, waar Hugo de Jonge op doelt, is dus een verwaarloosbaar verschil (aangezien voor beide groepen de kans al heel erg klein is). Dat de ene groep een hogere kans heeft dan de andere groep, so be it.
En als uiteindelijk iedereen gevaccineerd is, dan zitten we nog steeds met ' drukke IC's en overstromende zorg' omdat dat alle IC-opnames uit de groep van gevaccineerden komen.
Tja, een derde prik dan maar?

Kosmo | 14-11-21 | 15:36 | 4

Volg jij het nieuws eigenlijk wel? Waar haal je deze onzin vandaan?

heppykemper | 14-11-21 | 15:52

@heppykemper | 14-11-21 | 15:52: van het RIVM. Hoe groot is volgens jou de kans om op de IC te belanden als niet gevaccineerde? In absolute termen? Kortom, welk risico loop je nu precies als bijvoorbeeld gezonde 40-er? En welke risico-vermindering breng je teweeg met vaccinatie? Weet jij iets van statistiek? Of zit je gewoon te trollen?

Kosmo | 14-11-21 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

Vanochtend bij voetbalwedstrijd (junioren). Iedereen, de ouders incluis, was er, vrijwel allemaal gevaccineerd, maar ook dan mag het niet van Hugo.
Interesseerde ze geen donder. Sta je daar in de buitenlucht met niet meer dan een man of 30. Konden alleen maar lachen om dit geouwehoer.
Blij dat gevaccineerden ook de absurditeit gaan inzien, meer en meer, van dat drammerige gedoe van die basisschoolleraar.

Ichneumonidae | 14-11-21 | 15:36 | 4

@DexterGordon | 14-11-21 | 15:39:
vind je het gek.. het hele beleid raakt kant nog wal ondertussen en wordt zelfs door de Scientist Director van AstraZeneca onderuit gehaald..
Tel daar bij op dat onze staatslieden geregeld zelf die hele maloterij aan hun laars lappen voor bijvoorbeeld een bruiloft en dat dan afkopen door een gift...
Dan geloof ik het langzaamaan ook wel weer als die muppetshow weer iets nieuws verzint om hun agenda te pushen.

dumbfarmer | 14-11-21 | 15:44

@DexterGordon | 14-11-21 | 15:39: Mijn punt is dat het coronabeleid van dit kabinet niet alleen nu niet, maar ook voorheen niet, ergens op slaat.
Ben erg blij dat ook ongevaccineerden die nonsens gaan inzien, zoals elk blind paard dat kan.
Mensen een qr-samenleving inrommelen - een ander doel is er niet, al helemaal niet het gare gezeik over ic-capaciteit en uitgestelde ingrepen.

Kortom, stel je eigen avondklok in, of dagklok, en het virus is verdwenen.

Ichneumonidae | 14-11-21 | 15:51

De middelen van die basisschoolleraar zijn ondertussen erger dan de kwaal

intrigant | 14-11-21 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

2 G: ongevaccineerden mogen alleen hun huis uit om naar werk te gaan of boodschappen te doen. Oftewel er veranderd niets in mijn leven.
*verder gaat met Far Cry 6*

Bibop | 14-11-21 | 15:36

De overheid is niet echt goed in het organiseren van campagnes. Ik heb nog steeds geen goed verhaal gehoord dat mij overhaalt om mij te laten vaccineren. Misschien moet de overheid eens iemand inhuren die dat wél kan.

Leptob | 14-11-21 | 15:35 | 3

Je kunt beter je eigen onderzoek doen. Wachten tot de overheid met een goed verhaal komt kan erg lang duren.

Trekhaas | 14-11-21 | 15:44

ze hebben er al 800... 2 per kamerlid.. van mij mag het rustig minder in plaats van meer, misschien krijgen we dan minder lange zwamverhalen met halve waarheden en verdraaiingen te horen vanuit den haag.

dumbfarmer | 14-11-21 | 15:45

@Leptop: Ik weet er een: Diede.... ach laat maar.....

TinusVlugOpDeKut | 14-11-21 | 16:22

Heeft de Paus eigenlijk een standpunt ingenomen over vaccinaties? Is vaccineren ingrijpen tegen de wil van God of is dat gebruik maken van een gave van God? Ik vraag dit voor een dominee.

hetgingperongeluk | 14-11-21 | 15:35 | 2

@Frau_Ferkel | 14-11-21 | 15:39: Aha, vaccineren is dus 'an act of love'. Dan hebben we toch zo iedereen overgehaald?

hetgingperongeluk | 14-11-21 | 15:41

Rutte wil niet afgerekend worden op een discriminatoir 2G beleid daarom maakt hij de burger als beul.

impy | 14-11-21 | 15:34 | 11

@Frau_Ferkel | 14-11-21 | 16:24: Covid-19 heeft veel meer gemeen met griep. Griepvaccins moeten ieder griepseizoen worden gegeven (met de nieuwe varianten). Het lijkt niet op DKTP. U kletst, maar het klinkt best aardig als je niet beter weet.

dihydrogenmonoxide | 14-11-21 | 20:38

@dihydrogenmonoxide | 14-11-21 | 20:38: Dat is toch precies wat ik schrijf. Voor sommige vaccinaties heeft U meerdere prikken nodig.

Misschien zelfs elk jaar een, zoals bij de griep.

Hoewel het griepvaccin weer anders werkt, omdat het griepvirus elk jaar een nieuwe set aan antigenen kan hebben, zodat het griepvaccin ook weer anders moet zijn.

Het relevante antigen van Sars Cov 2 is het spike eiwit, dat maar beperkt kan muteren.

U snapt er dus geen drol van.

Frau_Ferkel | 15-11-21 | 05:53
▼ 8 antwoorden verborgen

Dat is wel heel opmerkelijk zeg. 2G beleid als dwang. Wat maakt het uit, ook als ze niet gedwongen worden vermindert het de kans dat ongevaccineerden het virus verder verspreiden of oplopen. Er zitten gewoon meerdere voordelen aan dit beleid. Niets geheimzinnigs aan. Het is te hopen dat we binnenkort het Oostenrijkse voorbeeld volgen. Ben wel klaar met die kleine groep die het voor de meerderheid verneukt.

BobDobalina | 14-11-21 | 15:33 | 10

@BobDobalina | 14-11-21 | 16:48: die lockdown is nu ook niet nodig.. althans niet voor iedereen. Risicogroepen binnenblijven, om de zorg te ontlasten. 70+ en of te dik: bleib zu hause

VolleBak | 14-11-21 | 19:45

@BobDobalina | 14-11-21 | 16:47: Dat was oktober. Het is nu half november en de bescherming door de tot nu toe verstrekte vaccinaties verminderd snel. Lees naast de NOS ook eens de analyses van MdH, op basis van cijfers die u van het RIVM niet hadden mogen hebben maar die hij uit gesommeerde waarden heeft gereconstrueerd. 2G geeft schijnveiligheid, u en andere gevaccineerden zijn onvoldoende beschermd, in elk geval als u wat ouder bent, en we gaan de gevolgen daarvan waarschijnlijk zien.

dihydrogenmonoxide | 14-11-21 | 20:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Van de anti-vaxxers is een flink deel simpelweg bang voor een prik (trypanophobia). Elke prik, niet specifiek de Covid vaccinatie.

Lol.

Op priklocaties vallen ook relatief veel jongeren flauw. Het is maar goed, dat de dienstplicht in Nederland is opgeschort, met al die Weicheier.

www.mendeley.com/catalogue/d8924be0-1...

Frau_Ferkel | 14-11-21 | 15:33 | 6

@Panos88 | 14-11-21 | 16:23: een vaccin helpt daar ook niet tegen. Je kunt gewoon besmet worden. Of ga je je ieder half jaar laten boosten? Kijken wij wat beter is voor je...

ik.zou.haar.doen | 14-11-21 | 17:24

@ik.zou.haar.doen | 14-11-21 | 17:24: Valse vergelijking, de vaccinatiecampagne is er om het aantal acute ziekenhuisopnames terug te dringen. En met effect, kijk maar naar Israel.

Panos88 | 14-11-21 | 17:57

Van de vaxxers is een flink deel simpelweg bang voor een verkoudheidje (hypochondrie).
wellicht ook een diepgeworteld schuldgevoel over de zelf veroorzaakte slechte weerstand.

Lol.

zwenkwieltje | 14-11-21 | 20:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik mijn beroep als scharensliep maar kan blijven uitvoeren ben ik tevreden.

Kalorkie | 14-11-21 | 15:33

Daar hebben we geen Belg voor nodig, dat was ook zo wel duidelijk.

Der Schnitzeljäger | 14-11-21 | 15:32

Na alle verzinsels en gedraai en onwetendheid geloof ik helemaal niets van de bewering dat je 17x meer kans hebt op ziekenhuisopname na besmetting of dat de kans 33x groter is als ongevaccineerde om op de IC terecht te komen . Hoe moet je dat in 's hemelsnaam meten ? Ook weer pressieargumenten evenals 2G. De mensen die nu nog steeds niet gevaccineerd zijn worden met zulke verzinsels alleen maar halsstarriger .Beloningen werken beter als dreigingen .

Koning BongoBongo | 14-11-21 | 15:32 | 6

@BobDobalina | 14-11-21 | 15:34: Bob.... men weet gewoon niet wat te doen en te verzinnen en dat valt bij jou onder de noemer wetenschap ?

Koning BongoBongo | 14-11-21 | 15:45
-weggejorist-
dumbfarmer | 14-11-21 | 15:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Jaja, mooi lullen, maar als ik gratis voor niets een 16e vaccinatie kan krijgen, dan hoor je mij niet klagen.
Al helemaal niet als er niet eens verzendkosten worden berekend.

Ichneumonidae | 14-11-21 | 15:31 | 2

Free Chipping!

elfenstein | 14-11-21 | 15:32

Niks is gratis meneer de belastingbetaler.

zwenkwieltje | 14-11-21 | 20:35

De vaccinatie is allang vrijwillig verplicht.

overVecht | 14-11-21 | 15:27
-weggejorist-
janjoker | 14-11-21 | 15:27 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Lockdown, avondklok en het leger voor handhaving inzetten. Dat zal de onwillige burger leren!

thanseeuwen | 14-11-21 | 15:27 | 5

Dat gaat nog komen…

Wijze uit het Oosten | 14-11-21 | 16:26

Lekker legitiem thuiszitten tijdens deze donkere koude dagen. Hemels!

zwenkwieltje | 14-11-21 | 20:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Marc van Ranst is een heel hypocriet meneerke, die net als us Grappenhuisje zijn eigen regels aan de welbekende laars lapt.

whatsinthename | 14-11-21 | 15:27 | 1

Weer zo'n volgevreten figuur dat het zo goed weet voor de mensheid. Met alle gebrek aan respect: ik blijf liever zelfsturend. #jemaintiendrai

MickeyGouda | 14-11-21 | 15:31

-Wanneer je 2G-maatregelen neemt, dan wil je eigenlijk de mensen die nog geen vaccin hebben, eigenlijk heel erg aanporren om dat toch te doen. -

Nou, poeh poeh, EINDELIJK! Dat hadden de bovenbazen in Nederland zes maanden geleden al moeten doen. Dan was dat hele gedoe nu niet nodig geweest. Anti-vaxxers dienen per direct volgens Oostenrijks model in THUISISOLATIE te blijven. Opdat de rest van de samenleving door kan.

theo-is-dood | 14-11-21 | 15:26 | 10
-weggejorist-
nobele wilde | 14-11-21 | 17:31

Prima! maar niet janken als de Chinahoest daarna natuurlijk niet voorbij is hè?
Denk maar vast na over wie u dan de schuld wil gaan geven.

zwenkwieltje | 14-11-21 | 20:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Waaraan heb ik Hugo te danken??? Op de dag des Heren verzoek ik Hem om ons van Hugo te verlossen en Hugo terug te laten keren naar Rotterdam waar hij dan als putjesschepper mag gaan werken.

Fedde71 | 14-11-21 | 15:25 | 1

U heeft Hugo te danken aan glibberige Rutte die hem slim (ge)(mis)bruikt als kop van Jut. Deze voormalige leraar en nietszeggende wethouder snap het alleen zelf niet. Geboren in het Zeeuwse Bruinisse, waar zijn vader predikant.
#saynomore

Bibop | 14-11-21 | 15:30

Als ♔W.A. deze 2Gwet ondertekend, is hij inderdaad een slappe lul.

2_amazing | 14-11-21 | 15:25 | 1
-weggejorist-
DerFritz | 14-11-21 | 15:58

Eerst kregen we elke dag te horen hoeveel ongevaccineerden in het ziekenhuis lagen, nu niet meer.. Best flauw.

Casus Lou | 14-11-21 | 15:24 | 1

Al is de leugen nog zo snel, de cijfertjes achterhaalt hem wel.

nutsniet | 14-11-21 | 15:34
-weggejorist-
Repelsteel | 14-11-21 | 15:24 | 2

Vanmorgen in WNL op zondag: Volgens de voorzitter van het Veiligheidsberaad Hubert Bruls en burgemeester van Maastricht Annemarie Penn-te Strake is een lockdown voor ongevaccineerden niet uit te sluiten.

Bibop | 14-11-21 | 15:24 | 4

Bruls is wel verantwoordelijk voor publiek toestaan in een verrot stadion, maar daar scoort hij niet mee in Den Haag. Burgemeesters zijn een verlengstuk van de regering, zodat ze de bevolking via de ondernemers kunnen onderdrukken.

Kroondop | 14-11-21 | 15:38

@elfenstein | 14-11-21 | 15:31: Ghe, niemand maakt em? Nou, komt ie: Brussel heeft een veel te grote broek aan? Zijn ze nog groter te verkrijgen, dan?

TinusVlugOpDeKut | 14-11-21 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

Hugo spreekt zichzelf tegen, eerst een verhaal dat het om de ongevaccineerden te beschermen gaat en vervolgens dat zij zich om anderen te beschermen moeten laten vaccineren.

Stijl_Loos | 14-11-21 | 15:23 | 5

@Tobi | 14-11-21 | 16:09: politiek gezien was het een meesterzet van Rutte om Hugo de Jonge corona-minister te maken. Het land heeft er niet zoveel aan, maar dat mag de pret niet drukken.

Incitatus | 14-11-21 | 16:27

@Tobi | 14-11-21 | 16:09: Dus volgens het profiel van het RIVM is Hugo een wappie ..... (niet intelligent, vol van zichzelf, etc.). Interessant!

TinusVlugOpDeKut | 14-11-21 | 16:29

@Incitatus | 14-11-21 | 16:27: De Jonge was al minister voordat de China-flu losbarstte. Maar voor Rutte is het natuurlijk wel een geluk bij een ongeluk. Want De Jonge dacht als popie jopie dat hij wel eens even de toekomstige premier zou gaan worden, door eerst ervaring als vice-premier op te doen, dan lijsttrekker van het CDA worden en dan bij het vertrek van Rutte een serieuze gooi naar het hoogste ambt te doen. Ja, dat gaat hem nu dus niet meer worden. En dat is voor deze bassischooldirecteur annex aalgladde babbelaar maar goed ook.

nobele wilde | 14-11-21 | 17:27
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl