Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Hulde voor CDA'ers Michel Rog en Mona Keijzer

Die QRcode stinkt aan alle kanten

Eerst de persoonlijke noot. Schrijver dezes heeft zich laten vaccineren tegen het coronavirus. Want van het Chinese virus en varianten kun je hartstikke doodgaan en daar is het hier op de gracht nog veel te vroeg voor. Belangrijker; een ieder moet voor zichzelf beslissen om de vaccinatie te nemen. Het merendeel van de Nederlanders heeft inmiddels één of meerdere prikken genomen. Het andere deel doet dat dus niet. Het goed recht van de antivaxxers, gelovigen (veel moslims trouwens), wappies en de mensen wiens gezondheid er zo slecht aan toe is dat een vaccin zelfs te gevaarlijk zou kunnen voor het toch al zo broze lichaam.

Het kabinet wekt de indruk zich op te lijnen voor nieuwe maatregelen komende week. Het herinvoeren van de anderhalve meterafstand lijkt mij een uitstekende eerste zet. Het is inmiddels duidelijk dat Maurice de Hond het bij het rechte eind had over de aerosolen. Afstand houden en goede ventilatie liggen in de rede.

Het lijkt er ondertussen op dat de QRcode volgende week wordt opgeplust. Zelf doe ik daar niet aan mee: nul behoefte om aan wie dan ook te bewijzen of ik mij wel of niet heb laten vaccineren. Nadeel is dat ik niet meer naar het café kan en de geweldige restaurants die Utrecht rijk is. Eigen keuze jazeker maar het vasthouden aan principes toch gedwongen opgelegd.

Zaterdag meldde oud-Kamerlid en wethouder in Haarlem Michel Rog (CDA) dat hij opstapt vanwege zijn bezwaren tegen die QRcode. Staatssecretaris Mona Keijzer werd zelfs ontslagen vanwege diezelfde reden. Beiden zijn/waren prominente CDA'ers. Gelijk hebben ze.

Het werkelijke doel van het kabinet is hoogstwaarschijnlijk niet om totale controle over de samenleving krijgen. QRcodes zijn paardenmiddelen om de vaccinatiegraad op te krikken. Dat is wat er op het spel staat. Maar als die codes niet het beoogde effect hebben omdat een harde kern om uiteenlopende redenen niet wil prikken, hoe verstandig is het dan dat demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (ook CDA'er) maatregelen overweegt die gevaccineerden minstens zo hard gaan treffen als ongevaccineerden - en derhalve de samenleving splijten. De solidariteit tussen de groepen geprikt en ongeprikt moet niet niet overschat worden, bewees EenVandaag afgelopen week. Datzelfde geldt voor het effect van deze maatregelen op de vaccinatiegraad.

Het wordt tijd dat ook niet-CDA’ers hun geweten laten spreken. Want hier stinkt iets.

Reaguursels

Inloggen

Goed stuk, helemaal mee eens. Maar die Bruls, die valt in zijn eentje in 5 risicogroepen tegelijk en is zo dik dat hij eigenlijk op zichzelf al een risicogroep is. Hoe kan het dat zo iemand - die het virus meer dan terecht vreest - iets in de melk te brokkelen heeft over coronamaatregelen? Alsof je een rechts-extremist over immigratiquota laat meebeslissen.

Magna Carta | 31-10-21 | 19:56

Leuke opsomming van de mensen die niet gevaccineerd zijn. Je vergeet een groep: "nog steeds gezonde achterdocht vanwege de snelheid van ontwikkeling van het vaccin, geen wappies.

ParaPiet | 31-10-21 | 19:40 | 1

Kijk dat is een opmerking die hout snijdt ze hadden veel beter nog een jaartje of tien kunnen wachten.
Nu is het wel zo dat het basis principe al ruim 15 jaar veelvuldig toegepast wordt maar toch, je kunt nooit weten.

botbot | 31-10-21 | 22:17

Ik vind het belangrijker dat ik een sigaretje kan opsteken in het café, die qr code krijgen ze er gratis bij van mij

Mark van Leeuwen | 31-10-21 | 19:02

Kan me voorstellen dat Bruls zo reageert, als ik zo'n vette slak was zou ik dat misschien ook doen.

likdoorn | 31-10-21 | 18:19 | 2

Hoeveel CC heeft hij gekregen als vaccinatie? Bij elkaar 5 liter? Een dekbed gebruikt hij als mondkapje?

P47Thunderbolt | 31-10-21 | 18:22

De ongezonde Bruls is bang dat er straks in het ziekenhuis geen plekje voor hem is.

Keutels | 31-10-21 | 19:15

inmiddels één of meerdere prikken genomen. Het andere deel doet dat dus niet. Het goed recht van de antivaxxers, gelovigen (veel moslims trouwens), wappies en de mensen wiens gezondheid er zo slecht aan toe is dat een vaccin zelfs te gevaarlijk zou kunnen voor het toch al zo broze lichaam.

Er zijn ook normale mensen die zich niet laten vacccineren. Wat een absurde generaliserende reactie van bassiehof. Alsof de overheid een betrouwbare partner gebleken is de afgelopen jaren. Transparantie ontbreekt mbt de Covidcijfers waardoor het gevoerde beleid niet betrouwbaar overkomt,

salonsocialist | 31-10-21 | 16:54 | 13

@janalleman | 31-10-21 | 17:03: Het coronadashboard geeft allerhande cijfers die zonder de enorme disclaimer sowieso niet correleren. Zo staan er 'prikken per minuut', maar matcht dat niet met het aantal uren in een dag. Verder matcht de vaccinatiegraad niet met de tabel uitgesplitst naar leeftijd.

EEGlivesagain | 31-10-21 | 19:12

@botbot | 31-10-21 | 17:56: u kunt eea in het belachelijke trekken, maar we hebben hier met vergaande maatregelen te maken. Deze maatregelen zijn een gevolg van het Rutte beleid, maar de niet-gevaccineerde wordt als de veroorzaker gezien. B7iten dat, in een democratie is het essentieel dat het parlement de volledige info krijgt. Zonnekoning de Jonge lijkt daar niet zo veel zin in te hebben.

salonsocialist | 31-10-21 | 19:15

@salonsocialist | 31-10-21 | 19:15:
Welnee de ongevaccineerde zijn de schuld niet.
Het gros van de opgenomen patiënten zijn gevaccineerd en dat zegt mij genoeg.

botbot | 31-10-21 | 22:11
▼ 10 antwoorden verborgen

Die mafklapper uit Canada is hier. Vast om wat tips te geven aan ons rutte om wat dwingender maatregelen in te voeren komende dinsdag.

NerdAlert | 31-10-21 | 16:36

De QR code levert veel gebruikersdata op. Daar is Google nu heel rijk door. En het is heel handig, zegt ook de KPMG.

Sans Comique | 31-10-21 | 16:00

Het gaat niet om de volksgezondheid het gaat om macht. Als het om volksgezondheid was gegaan dan was het gele boekje ook voldoende geweest. Ik ben geprikt maar ik heb geen QR code, ik weiger er aan mee te doen. Dan maar geen dingen buiten de deur. Aan een serveerster mijn legitimatiebewijs en een vinkje laten zien voor een kop koffie, geen denken aan. Wie weet wat ze de volgende keer voor een hoepel verzinnen waar je doorheen moet springen om aan het gewone leven deel te nemen. Nou, dan maar niet.

osolemio | 31-10-21 | 15:23 | 6

@Sans Comique | 31-10-21 | 16:04: u bedoelt met grondrecht de toegang tot de horeca? Er wordt voortdurend met grote woorden gegooid :”grondrecht”

theo-is-dood | 31-10-21 | 17:55

Het schenden van een grondrecht is in deze het onderscheid dat gemaakt wordt tussen mensen. Heb jij je niet laten prikken, dan mag je dingen niet die een ander wel mag. Vul voor ongevaccineerd een huidskleur of religie in, dan weet je dat het om een grondrecht gaat. Ik ben gevaccineerd, maar liever een lockdown voor ons allemaal dan dit onderscheid.

Roeieber | 31-10-21 | 18:25

@Roeieber | 31-10-21 | 18:25: er wordt de hele dag door onderscheid gemaakt tussen mensen! Dat heeft geen bal met grondrechten te maken.
Voorbeeld: GRONDWET artikel 11: Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Het gaat natuurlijk om de clausule “behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen”

Dus als het parlement straks een wet goedkeurt die volgens voorstel Bruls voorschrijft dat je op je werk moet zijn gevaccineerd, dan kun je wapperen met je grondrecht en Grondwet. Maar dat haalt niks uit.
U kunt zelfs niet naar de rechter vanwege art 120 van de Grondwet: In Nederland toetst de rechter wetten en verdragen niet aan de Grondwet; dat is hem verboden in artikel 120 van de Grondwet, dat luidt:

"De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen."

theo-is-dood | 31-10-21 | 18:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom kan iemand, die niet gevaccineerd is (behalve om medische redenen) in het ziekenhuis beland gewoon op de wachtlijst gezet worden. Als er urgentere gevallen zijn (bijv. patiënten met kanker etc.) gaan die voor. Als dit covid geval dan aan de beurt is gaat deze de kosten zelf betalen. Desnoods d.m.v. een maandelijkse inhouding op loon dan wel uitkering.

riche | 31-10-21 | 15:23 | 10

@Geenjoris | 31-10-21 | 15:51:
Ik denk dat je mijn comment niet goed hebt gelezen
of ik heb me niet duidelijk uitgedrukt.

J.Cash | 31-10-21 | 16:02

prima, als vaxxers dan ook hun eigen schade betalen in geval van (de zeer vele) bijwerkingen en eigenlijk ook wanneer ze desondanks toch covid krijgen.

negorij | 31-10-21 | 16:42

@riche u staat op de wachtlijst voor verstand?

Roeieber | 31-10-21 | 18:28
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat ik niet begrijp volgens hoor en zegen staat het water aan de lippen van het zorg personeel maar waarom konden ze dan wel afgelopen week staken?

Vacuumbom | 31-10-21 | 15:19 | 1

Als alles lekker loopt heeft staken geen zin, mijn waarde....

neonreclame | 31-10-21 | 15:21

Kop op AD burgemeester Bruls over zijn plan " Gezondheidszorg weegt zwaarder" mooi toch

dedwarsligger | 31-10-21 | 15:12 | 1

Ik dacht dat Bruls zwaarder weegt.

Vacuumbom | 31-10-21 | 15:16

'CDA' en 'geweten' in één zin blijft merkwaardig om te lezen.

PolderTaliban | 31-10-21 | 15:08 | 1

Het viel mij ook op...

DeCynischeAmbtenaar | 31-10-21 | 15:44

Leuk man. zelfgekozen solidariteit met ongevaccineerden. Een standpunt dat ik hier op de GeenStijl vaker lees.
Ik ben gevaccineerd. En inderdaad. Ik voel steeds minder solidariteit met mensen die zelf kiezen voor uitsluiting en geen solidariteit, door zich niet te laten vaccineren.

Een simpele en doeltreffende oplossing: Zonder ze af. Geef ze - zeker als ze in risicogroepen vallen - in ieder geval zorg en IC bedden die ze nodig hebben. Ga alvast bouwen aan een Corona ziekenhuis. Maar kom niet aankakken dat je niks meer mag. Het is even niet voor jou zonder QR code. Als je al zo broos bent: blijf dan ook weg. Het komt wel weer terug. Maar de kroeg en theater zijn even niet voor jou.

bartjeau | 31-10-21 | 15:06 | 5

U voelt steeds minder solidariteit met gezonde mensen en dat vind u normaal? Verdiep u eens in de cijfers? Wat rechtvaardigt deze uitsluiting werkelijk dan? Heeft u voor mij de grote sterfte cijfers van afgelopen jaar, waardoor deze "pandemie" de noodwet noodzakelijk heeft gemaakt. Waardoor de demissionaire regering de ene na de andere twijfelachtige beslissing er door drukt. Succes met uw 3e, 4e, 5e, 6e prik

Geenjoris | 31-10-21 | 15:38
-weggejorist-
Knoeistra | 31-10-21 | 15:58

U bent gevaccineerd. Volgt u het nieuws? Het begint er steeds meer op te lijken dat vaccinaties een beperkte werkingsduur hebben. En dan op een dag geldt u ook weer als ongevaccineerd. Zou zo maar kunnen.

Pietie | 31-10-21 | 16:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Café's voor ongevaccineerden lijkt mij ook een goede oplossing.

Kwam trouwens dit filmpje tegen. Was gister weggejorist.
EUROPEES PARLEMENT - PERSDIENST

MEP's stand up for our right to freedom after imposing Digital Green Certificate to enter Parliament
youtu.be/lEkvD5To02U

jitro | 31-10-21 | 15:06 | 2

Hele goede oplossing!
Intelligente denkers vol levenslust. Gezellig.

J.Cash | 31-10-21 | 15:40

Die hebben we stiekem al. Erg gezellig.

FrikandelSpeciaal | 31-10-21 | 15:57

Goed stuk Bas. Het is duidelijk waar het verstand zit in de familie.

Cannabooze | 31-10-21 | 15:04

Woensdag een beetje snotterig. Donderdag namiddag zet dat een beetje door. Vrijdagochtend ietsie zwaarder maar niks ergs. Netjes gemeld op het werk. Moeder even afgezegd voor het weekend. Zaterdag los van het bezoek aan de supermarkt, binnen gebleven. Vandaag even naar buiten en bezoek aan supermarkt.

Nah, dat was het dus met een verkoudheid. Volgens mij gedraag ik mij netjes..

neonreclame | 31-10-21 | 15:03 | 1

Heb je je laten testen, nee? Dan was het Covid. Hé, we hebben er weer eentje jongens.

Sans Comique | 31-10-21 | 16:07

Kort, bondig, duidelijk..

Goedemiddag Bas...

neonreclame | 31-10-21 | 14:58

Kom net terug uit een aangenaam buitenland waar je vrijwel nergens binnenkwam zonder QR code. Lijkt me prima maatregel nu ziekenhuisopnamen oplopen. Overigens worden er nog zo'n 10,000 prikken per dag gezet dus misschien dat sommigen toch eieren voor hun geld kiezen omdat ze anders moeilijker de MacDonald's binnenkomen.

En mbt die solidariteit; waarom zou het weldenkende deel vd samenleving nog solidair moeten zijn met een marginaal groepje anti-vaxxers? Ze worden al genoeg gefaciliteerd met uitkeringen, sociale huurwoningen en gesubsidieerde testen en deze groep heeft ook geen boodschap aan mensen die op wachtlijsten komen omdat zij zich niet willen laten vaccineren. Solidariteit moet van 2 kanten komen anders heet het ontwikkelingshulp.

Diederik_Ezel | 31-10-21 | 14:52 | 5

Nou echt, jij durft. Een anti vaxxer, heeft een uitkering? huurwoning? Waarop baseert u dat....En jij bent een superieure blanke witte wijze man?

Geenjoris | 31-10-21 | 15:41

@Geenjoris | 31-10-21 | 15:41:
De ezel maakt het wel vaker bont. Met opzet. Laat je niet uit de tent lokken. Hij verdient een zakcentje bij zo. Gun hem dat.

J.Cash | 31-10-21 | 16:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Was het vooraf uitsluiten van Wilders in de vorming van een nieuw kabinet wel zo slim? Als iemand aan de zorg wilde bouwen was hij het wel. Bron: www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-202...
Met sterkere zorg kunnen meer samenleving beperkende maatregelen de prullenbak in.

Gebakschep | 31-10-21 | 14:50 | 1

Ja kijk we zijn het wel met Wilders eens maar we kunnen hem niet in de kaart spelen natuurlijk. De spoeling is al zo dun als het is. (vergeet niet; zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten)

Sans Comique | 31-10-21 | 16:10

Ik ben nu op een moment beland dat ik de keuze van mijn winterbanden belangrijker vind.
Wij injecteren ons toch niet, QR, QS,QT code of niet.

J.Cash | 31-10-21 | 14:45

CDA-mensen kun je classificeren naar vier categorieên: 1. het potentieel dat het CDA heeft aan stemmers waarvan het CDA er telkens in slaagt deze mensen tegen de schenen te schoppen, 2. de daadwerkelijke CDA-stemmers, niet lid zijnde, die de naîeve ijdele hoop hebben dat het CDA toch de traditionele no-nonsens partij is die zij in potentie is, 3. de CDA-leden aan de basis die telkens weer erachter komen dat zij het uiteindelijk niet voor het zeggen hebben, 4, het CDA-kader dat conservatieve beginselen soms met de mond belijdt maar in feite net hetzelfde slag volk is als bij D66.

Zet je deze categorieên uit op een politieke links-rechts schaal dan moet je de eerste categorie op rechts zetten en de rest naar links uitzetten. Keizer en Rog zijn van een zeldzaam wordende afwijkende soort die handig de partij uitgewerkt worden.

Heurtebise | 31-10-21 | 14:28

Het probleem ligt in Den Haag, de compleet zwabberende maatregelen. Geen mondkapje, wel mondkapje, mondkapje op en weer af. Niet op verkansie en dan weer wel op verkansie. Want vakantie in het buitenland staat toch in de grondwet. Dansen met Janssen en dan weer op 1.5 meter. Iedereen moet aan de corona, maar dat hebben we niet gezegd dus gaan we sturen op de besmettingen, nee wacht we gaan toch sturen op de opnames in de ziekenhuizen. En we gaan extra Boa's aannemen die toezicht moeten houden ipv geld in de zorg te stoppen.

Laat eerst maar s per week weten wat de afkomst, gezondheid en gemiddelde BMI is van de patienten in de ziekenhuizen, Bruls en Timmerfrans zullen er waarschijnlijk prima tussenpassen, en ga dan eens op die patienten beleid maken.

klaas24 | 31-10-21 | 14:23 | 5

@botbot | 31-10-21 | 14:45: Mensen die geen griepprik nemen ook maar weigeren als ze in het ziekenhuis worden opgenomen??

P47Thunderbolt | 31-10-21 | 15:36

@P47Thunderbolt | 31-10-21 | 15:36:
Nee, mensen die een griepspuit nemen vragen er om om ziek te worden zij die hem niet nemen zul je in een ziekenhuis niet tegen komen (gelezen op smoelboek.)

botbot | 31-10-21 | 16:44
▼ 2 antwoorden verborgen

De check op een geldige QR code en check op het bijgaande ID is zo verbazingwekkend slecht in dit land, schaf maar af en vervang weer door de 1,5 meter en mondkapjes.

DeCynischeAmbtenaar | 31-10-21 | 14:18 | 1

Dat lijkt mij inderdaad verstandiger.

Pietie | 31-10-21 | 16:32

Nou dat wordt dus ziek melden wegens chronische mentale coronamoeheid. Niet te diagniostiseren, niet te behandelen en omdat ik er elke dag weer mee geconfronteerd zal worden in de QR controlemaatschappij gaat het ook niet vanzelf over. Kan ik best lang volhouden geloof ik, jaartje of twee?

Wat zal het rustig worden op kantoor.

PolarWolf | 31-10-21 | 14:02 | 3

Het is een kippenhok op kantoor!
Dat valt tegen, als je de rust van thuis gewend bent.
Extra gezeur om de QR-code kan ik dus missen als kiespijn.

Papa Jones | 31-10-21 | 14:04

De corona-psycholoog, ik ruik een nieuw verdienmodel.

Abject | 31-10-21 | 14:11

Jij snapt hem. En na die twee jaar de bijstand in waarbij je subsidie en toeslagen krijgt op alles. Houd je per maand waarschijnlijk netto nog meer over ook. En dat allemaal dankzij de kortzichtigheid van de mensen die het uitsluitingsbeleid toejuichen.

-PR- | 31-10-21 | 22:38

Het probleem is niet de QR code op zich. Het probleem is de nakende QR samenleving die de regering hier en elders wil invoeren. Dat het niet direct de bedoeling van Rutte en schoentjes is om een social credit score eraan te koppelen geloof ik wel, maar dat gaat zeker op termijn ingevoerd worden. Alleen krijg je hier geen punten. Meer van dat als je bepaalde prikken niet hebt en/of bepaalde gezondheidsklachten hebt, je niet mee mag doen in het openbare leven, incluis je werk. Kort daarop verwacht ik dat "veiligheidsmaatregelen" erop geplust gaan worden, als eenmaal iedereen gewend is om de QR ausweis te gebruiken en bijgehouden. Voor de kinderen/ouderen/whatever. Het argument zal zijn, net als met de overbelasting van de gezondheidszorg, de popo overbelast is en ze hulp nodig hebben met handhaven.

Wanneer dat eenmaal is uitgerold, kan de code gekoppeld worden aan alles wat je kan bedenken, maar met name digitale portemonnee natuurlijk. En nee in het begin mag je nog wel een biefstukje en een biertje kopen, maar op termijn zullen alle ongezonde drank en voer gekoppeld worden aan een 'score', waarbij je wordt beloond om 'gezonde' zaken te kopen, en een tax krijgt op ongezonde zaken. Want gezondheidszorg is overbelast en het klimaat.

En als demense daar weer aan gewend zijn... krijg je dus een rantsoen. En nee niet alleen op voedsel en drank, maar ook op reizen (klimaat! veiligheid!).
Overigens zal uiteraard grote delen van de bevolking, met name op het platteland en in Vogelaarwijken, niet meedoen. Op het platteland gaat men over tot eigen netwerken en zullen ze buitenstaanders argwanend bekijken. De Vogelaarwijken zullen afhankelijk worden van niet gehandhaafde banlieu winkeltjes die door de eigen clans worden beheerd.

Het leuk van dit alles is, is dat de app ook in het buitenland te gebruiken is. Even het beleid gelijkschakelen en je kunt ineens honderden miljoenen burgers sturen. Beter dan wat Benito, Adolf, Joseph en chairman Mao ooit van hadden kunnen dromen.

Welcome to 2030 gentlemen.

Graaf_van_Hogendorp | 31-10-21 | 14:01 | 9

@DeCynischeAmbtenaar | 31-10-21 | 14:37:
Ik begrijp die angst voor corona ook niet, als ongevaccineerde ga je er niet dood aan dus het weigeren van ongevaccineerden aan de ziekenhuis poort kan ik prima mee leven.

botbot | 31-10-21 | 14:53

@botbot | 31-10-21 | 14:53: zullen we dan ook de gevaccineerde aan de ziekenhuispoort weigeren als zij ziek worden van het vaccin, zij hebben tenslotte ook geen angst voor het vaccin.

erwtje59 | 31-10-21 | 19:11
▼ 6 antwoorden verborgen

QR op de werkvloer? Hoeveel % van het zorgpersoneel is ongevaccineerd 10%.?? Lijkt me een handige zet om de zorg te ontlasten. En het feit dat die QR helemaal niets zegt over je besmettelijkheid daar gaan we met een heeeeele grote boog omheen natuurlijk

Geenjoris | 31-10-21 | 13:52 | 1

Groot succes in Amerika, ze lopen bij bosjes de deur uit.

SailingDuck | 31-10-21 | 14:47

Obese brult:

Om de stijging van het aantal coronabesmettingen een halt toe te roepen moet de wettelijke verplichte anderhalve meter afstand weer worden ingevoerd. Dat zegt Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad zondag bij Buitenhof. Hij wil snel ’robuuste, stevige maatregelen’.

Ook pleit Bruls voor een wetswijziging die het mogelijk maakt om het coronatoegangsbewijs op veel meer plekken in te voeren, bijvoorbeeld bij bedrijven. Bruls spreekt over een ’robuuste uitbreiding’.

Bibop | 31-10-21 | 13:40 | 9

Ik snap wel dat zo’n zwaargewicht zijn rug niet meer recht kan houden. Met het bijkomende BMI schat hij iedereen natuurlijk ook als gevaarlijk in, maar met vaccinatie kan hij de wereld nog net aan.

HebjeHemweer | 31-10-21 | 15:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Afgelopen maanden 2 vrienden doodgegaan, moet ik nuanceren de een is de pijp uit de ander ligt op dit moment te creperen. 48 en 56 jaar oud.
Oorzaak roken. Geen Corona.
De een heeft een hartaanval gehad in zijn slaap de ander uitgezaaide longkanker.
Dan sta je daar aan het bed, ligt daar zo'n hoopje menselijk lijden, heeft gekozen voor afmaken met een spuitje.
Maarja je weet dat roken kills you, al jaren; dus egoistische vuile hond, je krijgt niets meer dan je verdiende loon, je houdt hier een plekje bezet! Wie weet hoeveel meerokers je naar de gvd hebt geholpen?
Bitter want het is niet eerlijk en het is ook niet eerlijk.

JdelaT | 31-10-21 | 13:33 | 4

@ceriel82 | 31-10-21 | 13:41: Stoppen kan prima, hoor, kwestie van gemotiveerd zijn. Als ik ‘t kan, kan ieder ander het ook.

Lubbberrtt | 31-10-21 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

In Nederland is het nou eenmaal zo dat als iets moet, onmiddellijk verzet ontstaat en andersom. Dus vertel alle gelovigen, moslim en Christen, dat zij uitgesloten worden van de vaccins en iedereen roept "discriminatie"! En men spoedt zich naar de dichtstbijzijnde prikpost!!

Rationa | 31-10-21 | 13:30 | 1

Ik geloof alleen in mezelf, goden zijn niet meer van deze tijd. En toch moet ik dat dramvaccin niet.

marcoplarco | 31-10-21 | 13:33

Hoe ging dat eigenlijk met de Spaanse griep? Hoe ging toen het vaccineren, met of zonder dwang?

swapper | 31-10-21 | 13:28 | 6

@marcoplarco | 31-10-21 | 13:48:
Nee, wel een meningitisvaccin van ene heer Gates die voor Rockefeller werkte.
Maar daar kwam het niet door volgens de fact checkers.

Ben-Bataaf | 31-10-21 | 13:51

@marcoplarco | 31-10-21 | 13:48: Er bestaan ten minste drie theorieën over de oorsprong van het virus.

Sommige onderzoekers nemen aan dat de oorzaak van de griep een gemuteerd varkensvirus uit China was, dat misschien via Chinese spoorwegarbeiders in de VS belandde.

Een tweede theorie is dat het vogelvirus spontaan muteerde in Fort Riley, Kansas. In dit fort fokte men kippen en varkens voor eigen gebruik. Een kok zou besmet kunnen zijn geraakt met het virus, dat vanuit de kippen via de varkens dus bij de mens aankwam. Door mutatie was het virus in staat om besmetting van mens tot mens tot stand te brengen.

Volgens een derde theorie zou deze griep mogelijk voor het eerst zijn waargenomen in een Brits legerhospitaal in het Noord-Franse Étaples, waar artsen vanaf eind 1916 een uitbraak van 'etterige bronchitis' constateerden. Vrijwel tegelijkertijd werden deze verschijnselen ook gesignaleerd bij een legeronderdeel in het Zuid-Engelse Aldershot.[7]

In september 2005 zijn microbiologen van het US Armed Forces Institute for Pathology erin geslaagd om het virus na te maken. Het onderzoek was gebaseerd op viraal RNA uit de long van een soldaat die in 1918 was gestorven. De eiwitmantel van het virus had een structuur met als type H1N1.

Bibop | 31-10-21 | 13:52
▼ 3 antwoorden verborgen

"Het werkelijke doel van het kabinet is hoogstwaarschijnlijk niet om totale controle over de samenleving krijgen."

Wilt u dat even doorgeven aan de ongekozen dictator en farma-fascist Brulsolini die nu mensen hun werk en inkomen wil ontnemen tenzij ze zich onderwerpen aan zijn dictatuur?

marcoplarco | 31-10-21 | 13:27

Goh een politicus met een mening die afwijkt van de partijtop. Functie elders is dan de primaire reactie bij collegae. Oppositie past niet binnen het kartel. Raar wereldje die deugpolitiek.

Graaier | 31-10-21 | 13:25

Motie van wantrouwen,

Wetende dat

* Jos Wienen in de landelijke uitzending van Buitenhof zich zeer kritisch uitsprak over o.a. de burgemeester(s) die niet het coronabeleid steunen of daar aan twijfelen.
* In “dit is de dag” uitte burgemeester Jos Wienen zijn onbegrip over zijn collega burgemeester Halsema, die aankondigde dat de gemeente Amsterdam niet actief gaat handhaven op de coronapas
* Maar als wethouder Rog via een tweet in de basis dezelfde twijfels uit door te zeggen dat: de coronapas tot tweedeling in de samenleving leidt en op gespannen voet met de vrijheidsrechten staat en niet proportioneel is
* Maar deze uitspraak dan in een persbericht wordt bestempeld als een persoonlijke mening door het college en de burgemeester, maar de uitspraken van burgemeesters worden niet in het programma Buitenhof als persoonlijke mening bestempeld door Jos Wienen, maar als zeer kwalijk
* Zowel de burgemeester(s) waar Jos Wienen aan refereert als de wethouder Rog maken deel uit van een college.

Constaterende dat:
* Burgemeester Wienen door zijn landelijke televisie uitspraken over de situatie van burgemeester(s) die kritisch zijn, die haaks staan op de situatie bij wethouder Rog, zich totaal ongeloofwaardig maakt.

Zegt het vertrouwen in de burgemeester op

Sander van den Raadt Trots Haarlem

Bibop | 31-10-21 | 13:19

Hebben ze het Coronadashboard alweer vervangen, waarom?

VoltaireJohn | 31-10-21 | 13:10 | 2

Is het zo ja? Wat lijkt er dan weer veranderd?

TonAlias | 31-10-21 | 13:13

Goede ventilatie en afstand houden - inderdaad laten we ons daar eerst maar eens aan gaan houden. Verder lijkt het verhaal te worden dat de gevaccineerden zich nu opofferen omdat zij zo begaan zijn met de ongevaccineerden. Hierbij is het volgende nummer volgens mij wel van toepassing:
m.youtube.com/watch?v=XVniOVWPs0E

lekgoot | 31-10-21 | 13:07 | 1

Vooral bij het CDA kunnen ze wel wat frisse lucht gebruiken, spruitjeslucht en psalmen ga je niet helder van denken.

vranac | 31-10-21 | 13:38

https://nl.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones. regel 1

Geenjoris | 31-10-21 | 13:04

Het is simpel: het virus gaat nooit meer weg uit Nederland, dus iedereen gaat er vroeger of later mee besmet worden. Dat is een 100% zekerheid, tenzij je vanaf nu als kluizenaar door het leven wilt gaan. Er zijn dus twee strategieën:

1) je laat je vaccineren en reduceert de kans dat je ernstig ziek wordt significant en neemt het risico op langere termijn bijwerkingen van een vaccin op de koop toe;
2) je vertrouwt op de kwaliteit van je immuunsysteem en hoopt dat je daarom niet ernstig ziek zal worden. Lange termijn bijwerkingen van een vaccin heb je dan niet en mogelijke risico's op 'long covid' effecten neem je op de koop toe.

Iedereen is in dit land vrij om deze afweging voor zichzelf te maken, maar zal wel alle consequenties van de gemaakte keuze moeten accepteren. En soms worden die consequenties beïnvloed door vigerend overheidsbeleid.

Een observatie: het vreemde aan de lopende discussies vind ik de bijna religieuze zendingsdrang van voornamelijk degenen die voor optie 2) gekozen hebben. Het valt me op dat men vaak luid en duidelijk aan iedereen gaat vertellen dat ze niet gevaccineerd zijn en waarom. Er lijkt sprake van een soort cognitieve dissonantie waarbij men de op zich rationeel klinkende argumenten voor vaccinatie laat afketsen op een emotionele verdedigingslinie die in hun gelijkgestemde periferie juist heel rationeel lijkt. Je ziet datzelfde verschijnsel ook soms bij mensen die een miskoop gedaan hebben, die gaan dan juist aan iedereen vertellen hoe enorm blij ze zijn met hun aankoop.

Of misschien wordt men door het gebrek aan vinkjes vanzelf wel een kruisvaarder...

SarahPalindroom | 31-10-21 | 13:04 | 12

@dedwarsligger | 31-10-21 | 13:30:
Zo'n 0,3%. Zou in Nederland neerkomen op 50000 covid doden. Ik weet niet hoeveel doden er tot nu al te betreuren zijn.

lekgoot | 31-10-21 | 14:09

Leuk hoor ,je vergeet dat het altijd nog mogelijk is om die gifspuit te halen. Hij kan er echter nooit meer uit. Ik hoef niets goed te verdedigen, als ik het fout heb kan ik altijd nog naar een priklocatie. Andersom kan dit nooit

echtepleb | 31-10-21 | 14:30
-weggejorist-
erwtje59 | 31-10-21 | 19:58
▼ 9 antwoorden verborgen

Ja Bas, moeten er nou wel of geen verschillende maatregelen komen voor gevaccineerden en ongevaccineerden? Wat wil je nu precies zeggen?

Schwanzeleber | 31-10-21 | 13:03 | 1

Goede vraag. Stelde ik ook al. Wat hebben we nou aan de zoveelste beschouwing? Ik verwacht een voorstel en daar hoef ik het er niet mee eens te zijn maar dan toont Bas wel ballen. Met dit verhaal kan ik helemaal niks.

Amsterdamsko | 31-10-21 | 13:54

Ik zie dat Bruls brult om QR op de werkvloer. Leuke schijnveiligheid.

starbuck280 | 31-10-21 | 13:02 | 7

@lekgoot | 31-10-21 | 13:15: ja, maar, ja, nog 1 prikkie, want anders mag ik niet meer in de Mac? we gaan het meemaken...

Geenjoris | 31-10-21 | 13:21

Kunnen we die brulkikker niet QR code geven maar dan alleen voor vet eten? Meneer, u heeft deze maand al 10 bigmacs genuttigd en daar krijgt u een rood kruisje!

P47Thunderbolt | 31-10-21 | 14:46

Die Bruls moet meteen worden geweigerd op de IC, neemt met zijn BMI van 40+ 2 bedden tegelijk in

erwtje59 | 31-10-21 | 20:00
▼ 4 antwoorden verborgen

De griepprik word jaren uitgedeeld aan mensen die al op het punt staan om te vallen. Van de gezonden wordt vewacht dat ze het bij een griepbesmetting zlefstandig uitzieken. Nu zou opeens iedereen, ook de gezonden met een goed immuunsysteem, de covid-prikjes moeten halen. Waanzin.

Egerius | 31-10-21 | 13:00 | 4

Griepprik werd 25 jaar geleden op werk al gestimuleerd. Gaat echt niet om mensen die op het punt staan om te vallen.

Papa Jones | 31-10-21 | 14:03

@Theo? | 31-10-21 | 13:46: Ab had financiële belangen bij dat Mexicaanse Griep vaccin. En ook bij corona zijn er verdomd veel "experts" met verregaande financiële belangen.
De corruptie stinkt nog harder dan de lijkenlucht van alle coronadoden tezamen.

Abject | 31-10-21 | 14:20

@Abject | 31-10-21 | 14:20:
Een van de weinige experts die ik in deze discussie nog vertrouw is Marcel Levi.

lekgoot | 31-10-21 | 14:24
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Veepert | 31-10-21 | 12:53

Kijktip: Ashis Brahma bij Wnl op zondag. Helder verhaal, doet niet aan mooipraterij en fluwelen handschoenen.

Panos88 | 31-10-21 | 12:48 | 6

@Geenjoris | 31-10-21 | 13:12: te weinig?
“ De zorguitgaven als percentage van het bruto binnenlands product stegen van 13,2 procent (2019) naar 14,5 procent (2020).”
“ In 2020 is 116 miljard euro uitgegeven aan zorg en welzijn, inclusief kinderopvang. Dat is 8,9 miljard euro (8,3 procent) meer dan in 2019. ”

theo-is-dood | 31-10-21 | 20:00

@theo-is-dood | 31-10-21 | 20:00: https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/bevolking/cijfers-context/vergrijzing#node-totaal-aantal-ouderen. Daarmee nam het aandeel 65-plussers in de totale bevolking toe van 6% naar 19,5%. Daarnaast is sprake van 'dubbele vergrijzing'. Dit houdt in dat binnen de groep 65-plussers het deel 80-plussers toeneemt. Op 1 januari 2020 waren er bijna 824.000 mensen van 80 jaar en ouder, wat neerkomt op 4,7% van de bevolking. Van de 65-plussers was bijna een kwart ouder dan 80 jaar. Logisch dat de kosten oplopen. En de problemen worden alleen maar groter. Hiernaast hebben we ook nog inflatie.

Geenjoris | 31-10-21 | 20:22
▼ 3 antwoorden verborgen

“… nul behoefte om aan wie dan ook te bewijzen of ik mij wel of niet heb laten vaccineren.”

Bijzonder, je meldt hier aan duizenden mensen dat je gevaccineerd bent. Maar dat meisje bij de ingang van een restaurant mag het niet weten.

Wat zijn principes toch altijd mooi inconsequent.

FordPrefect | 31-10-21 | 12:39 | 4

Misschien heeft Bassie ook geen behoefte om te verzwijgen dat hij gevaccineerd is. Hij meldt het als hij daar zin in heeft. Eigen vrije keuze.

Dat is een optie die je over hebt geslagen.

Sitting_targets | 31-10-21 | 12:57

Maar hier is hij anoniem want hij schrijft onder een pseudoniem.
Oh wacht..

koeberg | 31-10-21 | 13:01

Misschien omdat je anders voor wappie uitgemaakt word?

SailingDuck | 31-10-21 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Toch apart, je laat je niet inenten omdat dat tegen de wil van allah of god is.
-
Maar als het dan zover is dat Allah wil dat je corona krijgt en je flink ziek laat worden, dan vertrouw je niet op allah maar wil je naar het ziekenhuis.
Daar krijg je vervolgens eveneens medicijnen, antibiotica en apparatuur die niet door allah beschikbaar zijn gesteld, maar waar je wel dankbaar gebruik van maakt.
(ik schrijf hier meer allah omdat de meeste ziekenhuis klanten daar het meeste mee hebben en god en christenen al in de systeem media op de voorgrond worden geplaatst)
-
Voor de wappies en bewust ongevaccineerden geldt hetzelfde, het is nu even crisis en het vaccin is nu behoorlijk getest. De werkzame stoffen verliezen langzaam hun functie (net als bij andere vaccins) en het type vaccin is ook de lange termijn getest.
Lig je in het ziekenhuis spuiten ze ook allerlei spul in.
-
We zitten in een crisis waar je uit wil komen, als je dan niet mee wil doen zitten daar ook gevolgen aan.
Of dan zo'n coronapas het middel is om de vaccinatiegraad te pushen, tja da's een goeie vraag. Feit is dat de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt na vaccinatie behoorlijk kleiner is.
Je moet iets doen om de veroorzakers van de stijgende ziekenhuis bezetting te laten dalen. Dat zal wat onconventioneels moeten zijn, dit is namelijk nog steeds een crisis waar normale regels en normen niet altijd toepasbaar zijn.
Coronapas is dubieus, maar wat dan?

bananabanana | 31-10-21 | 12:34 | 12

"het type vaccin is ook de lange termijn getest"

U noemt een paar maanden een lange termijn voor het testen van een vaccin?

erwtje59 | 31-10-21 | 20:03

@Geenjoris | 31-10-21 | 13:44: een ervaren verpleegkundige (mbo+ of hbo) krijgt op de top van de salarisschaal €55.000,- per jaar.
Laat maar weten of je dat te weinig vindt

theo-is-dood | 31-10-21 | 20:05

@theo-is-dood | 31-10-21 | 20:05: Dan zal de werkdruk/ werksfeer wel niet al te leuk zijn? weet u het? waarom er niemand te vinden is dan?

Geenjoris | 31-10-21 | 20:47
▼ 9 antwoorden verborgen

Bas, wat wil je nu bewijzen met die prinzipienreiterei van je?

Julius Pace Car | 31-10-21 | 12:33 | 1

Misschien wil hij voorkomen dat hij op enig moment op de trein kan worden gezet wegens onvoldoende boosters ontvangen? Het gaat toch gewoon om het principe van zo'n zwaar en samenleving bewust splijtend middel, terwijl ze nota bene beloofd hebben geen dwang of drang op te leggen?

Watching the Wheels | 31-10-21 | 12:41

Waarom hoor ik deze drie heren in Buitenhof niet over de forse bezuinigingen op zorg door het rariteitenkabinet Rutte ver voor de uitbraak covid?
Toen al zij gommers; er komt een tijd dat wij triage in zullen moeten voeren door een fors tekort aan verpleegkundigen en IC bedden. En dit door forse ontslaggolf ivm bezuinigen.
Deze handelswijze komt als een boemerang terug bij Rutte en consorten en willen het nu afschuiven op de bevolking.
Wat een theater!!!!!!!

Mispel | 31-10-21 | 12:29 | 14

Zorguitgaven: “ In 2020 is 116 miljard euro uitgegeven aan zorg en welzijn, inclusief kinderopvang. Dat is 8,9 miljard euro (8,3 procent) meer dan in 2019. ” bron:CBS

theo-is-dood | 31-10-21 | 20:06

@Frau_Ferkel | 31-10-21 | 13:07: we hebben minder IC-bedden dan een paar jaar geleden en daar gaat het volgens mij nu om, toch?

erwtje59 | 31-10-21 | 20:12
▼ 11 antwoorden verborgen

Verhelderend artikel over 'lekkende' vaccinaties, in dit geval bij kippen tegen Marek:
https://www.nationalgeographic.com/science/article/leaky-vaccines-enhance-spread-of-deadlier-chicken-viruses

prekert | 31-10-21 | 12:23

Het lijkt me handiger en beter wanneer het personeel van de horeca bij het binnen gaan hun QR code laten zien aan de gasten ipv andersom..

ceesreis | 31-10-21 | 12:22
-weggejorist-
Veepert | 31-10-21 | 12:18 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Qr zonder controle is onzin, dan besmetten gevaccineerden andere gevaccineerden. (ongevaccineerden zijn namelijk niet welkom en als ze welkom waren, dan waren ze getest en dus 99% niet ziek) Rare wereld leven we in.
Niemand heeft het bijna meer over het demissionaire kabinet?
Alle vragen over werkelijke info m.b.t. mensen op de IC worden ontweken.
Het feit dat de (te kleine) IC capaciteit gewoon het probleem is wordt ook niet over gesproken. Dat was namelijk in 2016, 2018 en 2019 (met de griep) ook al een probleem. + men noemt het een pandemie (o wat erg, wel handig want noodwet) maar er overlijden niet meer mensen dan voor Corona?. O ja, en over bijwerkingen van het goedje dat nu 2x straks 3X en daarna? wordt ingespoten hoor je ook bijna niets in de media. Ik las laatst zelfs ergens iets over het feit dat hartproblemen bij baby's kunnen worden veroorzaakt door de klimaatopwarming? https://www.demorgen.be/nieuws/de-klimaatverandering-verandert-baby-s-in-de-baarmoeder-ze-worden-vatbaarder-voor-hartziekten~b36d581d/ hahaha, ja, natuurlijk. wie is hier de wappie?

Geenjoris | 31-10-21 | 12:17 | 3

"hahaha, ja, natuurlijk. wie is hier de wappie?"
Ik wil vandaag aardig blijven. Daarom geef ik liever geen antwoord.

Frau_Ferkel | 31-10-21 | 13:14

@Frau_Ferkel | 31-10-21 | 13:14: Ik heb liever dat je het wel doet. "Doe maar niet aardig dan" Ik hou wel van een goede discussie.

Geenjoris | 31-10-21 | 13:28

@Frau_Ferkel | 31-10-21 | 13:14: Vleermuizen staan er om bekend dat ze alles bagatalliseren en weglachen, vooral het soort dat met Chinees geld betaald wordt..

entredeuxbieres | 31-10-21 | 17:23

En alles onder de bezielende leiding van Mark en Hugo.

likdoorn | 31-10-21 | 12:13 | 1

En Kool- en Pimpelmees.

Watching the Wheels | 31-10-21 | 13:19

Nu op Ned 1 de 2 volgegeten mannekes , Bruls en Timmermans.
Dit zijn de mensen die ons gaan vertellen hoe wij ons moeten gedragen .
De een vanwege het klimaat en de ander ivm covid.
Beiden walgelijke minkukels .
De een blij met covid en de ander blij met de zogenaamde klimaatcrisis.
Hier hebben zij de zo begeerde aandacht en financiële middelen door verkregen.
Het eten gaat ze goed af!!

Mispel | 31-10-21 | 12:11 | 4

Ik wilde er al wat over zeggen, u is mij voor. Bruls is wel een mannetje hoor dik 140 kilogrammen met leugens gebaseerd op informatie die een paar weken oud is. Geen enkele kritieke vraag van Twan Huys, zoals we gewend zijn. And as we speak: 2G moet toch op een bepaald moment... Nee meneertje Morbide Obesitas! Wanneer je de besmettingen omlaag wil brengen moet je iedereen laten testen voor toegang, begin met de zaken waar het nu al voor geldt, en ga dan eens turven en geef duidelijke cijfers i.p.v. ze onder de pet te houden.

PieterC | 31-10-21 | 12:30

Klopt helemaal!!

Mispel | 31-10-21 | 12:31

Ik heb het gelukkig niet gezien. Wat heb ik een hekel aan deze twee opvreters. Letterlijk en figuurlijk.

Tyftstraaltnouisop | 31-10-21 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Nota voor gevaccineerden, indien een booster verplicht wordt en u dat niet ziet zitten (het lijkt steeds meer op chronische medicatie, ipv vaccinatie), zit u pardoes in kamp ongevaccineerd (hoe vreemd dat ook is) met alle potentiële beperkingen van dien

Canis.bonus.es | 31-10-21 | 12:11 | 1
-weggejorist-
LordLapraS | 31-10-21 | 12:25
-weggejorist-
LordLapraS | 31-10-21 | 12:09 | 2

Het is niet zo dat de QR-codes niet werken omdat een harde kern niet prikt.
De codes werken niet omdat je ondanks je groene vinkje toch besmettelijk kan zijn. De vaccins werken gewoon niet naar behoren. Beetje raar om daar de ongevaccineerden de schuld van te geven.
Het zou beter zijn om de vaccin fabrikanten daar aansprakelijk voor te stellen. Helaas hebben zij wat dat betreft wel immuniteit.

entredeuxbieres | 31-10-21 | 12:06 | 2

Exact, hoor je niets over. Maar grote koppen in de kranten schrijven wel. GEEN extra maatgerelen tegen ongevaccineerden... en dan 2 alinea's verder. Waarschijnlijk wel uitbreiding van de QR toegang ??? Hoe dan?

Geenjoris | 31-10-21 | 12:25

@entredeuxbieres | 31-10-21 | 12:06 |
Juist! Ongeprikten komen als het goed is nergens binnen zonder dat vinkje, dus kunnen ze dientengevolge ook niemand besmetten. Dan zijn het toch vooral de gevaccineerden die elkaar staan te besmetten? Zie ook het relaas van de positief geteste gevaccineerde die tòch op vakantie ging, ondanks dat hij positief bevonden was. Hoeveel zouden er hetzelfde doen? Maar de schuld bij de ongeprikten leggen is zo makkelijk. Dat leidt af van andere zaken waar we het over zouden moeten hebben zoals het door u aangehaalde.

Sjefke7807 | 31-10-21 | 12:31

Ik neem geen coronavaccin omdat ik de kans dat ik een ernstige bijwerking als gevolg van het vaccin krijg hoger inschat dan de kans om op de IC te belanden met corona.

Als gezond persoon, met mijn leeftijd, gewicht en vitamine D-niveau is de kans ongeveer 1 op de 30.000 dat ik uiteindelijk op de IC beland en aan corona overlijdt. Naar mijn beste inschatting (en helaas geeft de overheid deze cijfers niet) is de kans op een ernstige bijwerking als gevolg van een mRNA-vaccin aanmerkelijk hoger. Mij iets te veel verhalen van mensen die behoorlijk ernstige bijwerkingen aan de vaccinatie hebben overgehouden. Ik heb geen zin in hartklachten, hersenbloeding of neurologische problemen. De onverklaarbare oversterftecijfers in vrijwel alle landen met een hoge vaccinatiegraad stellen mij niet gerust. En dan helpen de vaccins ook nog niet eens goed tegen besmetting.

Volgens mij is het beste wat ik voor mijn gezondheid en medemens dus kan doen om uit naastenliefde geen vaccin te nemen, zodat ik straks niet met hartklachten of neurologische verschijnselen een last ben voor mijn omgeving of het zorgstelsel onnodig belast.

Ik wacht rustig af. Ik heb een grote mate van immuniteit opgebouwd tegen alle vaccinpropaganda. Alle dwang- en drangmaatregelen zit ik wel uit, ze zullen me echt met de ME uit mijn huis moeten slepen en vastbinden voordat ik een vaccin neem. Mijn gezondheid is mij te belangrijk.

Het is al met al een bizarre tijd, maar ook dit zal weer voorbijgaan.

Denimativ1970 | 31-10-21 | 12:06 | 5

@Denimativ1970 | 31-10-21 | 12:44: en hoe komt u hieraan?

Naar mijn beste inschatting (en helaas geeft de overheid deze cijfers niet) is de kans op een ernstige bijwerking als gevolg van een mRNA-vaccin aanmerkelijk hoger.

Welke vaccins bleken schadelijk op lange termijn?

DexterGordon | 31-10-21 | 14:03

@DexterGordon | 31-10-21 | 14:03: Ik ben niet anti-vaccins, integendeel, ik ben pro-veilige en effectieve vaccins. Ik denk alleen dat de huidige vaccins noch veilig, noch effectief zijn. De mRNA-vaccins werken anders dan vaccins uit het verleden en COVID-19 is een andere ziekte dan pokken, polio of mazelen. Het heeft dus niet zoveel zin om van ervaringen uit het verleden garanties voor de toekomst af te leiden.

Ik stel nogal wat vraagtekens bij de werking van de mRNA-vaccins; als het vaccin in je bloed terechtkomt, gaan cellen in je bloedvaten, hart of bijvoorbeeld eierstokken spike-proteïnes aanmaken. En dat lijkt bij sommige mensen tot allerlei problemen te kunnen leiden, zoals bloedklonters, hartontstekingen of menstruatiestoornissen. Met mogelijke beroertes en hartklachten tot gevolg. Als ik kijk naar de meldingen die worden gedaan over bijwerkingen, de verhalen hoor van mensen die ik ken die vaccins hebben genomen er er behoorlijk last van hebben gekregen, berichten van vaccinslachtoffers lees, en zie dat er een onverklaarbare oversterfte is, ben ik niet gerustgesteld. Daarbij in aanmerking nemend dat de vaccins nauwelijks effectief zijn tegen het voorkomen van besmetting of doorgeven van het virus neem ik de gok niet. Hopelijk komt er nog een beter en veiliger vaccin, of anders wordt er uiteindelijk misschien toch nog iets gedaan met vroegbehandeling.

Denimativ1970 | 31-10-21 | 15:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Zwaargewichten te gast bij Buitenhof, Bruls , Timmermans.

impy | 31-10-21 | 12:04 | 3

Een hoop vet vlees in de kuip.

likdoorn | 31-10-21 | 12:11

Blabla blabla!!! En fors betaald!!

Mispel | 31-10-21 | 12:13

Ik hop dat ze ingeënt zijn. het schijnt een extra risico factor te zijn heb ik ergens gelezen.

Geenjoris | 31-10-21 | 12:27
-weggejorist-
LetsGoBrandon | 31-10-21 | 12:03 | 1

Zelf heb ik weinig problemen met de QR, ook principieel niet, de zaak is wat het is, en als zo'n QR volgens het OMT bijdraagt aan het beheersbaar houden (los van de vraag of dat zo is), zij het zo.

Waar ik wel een zwaar principieel probleem mee heb, is 2G, over 1G maar te zweigen. Dat is de realiteit in het Duitstalige gebied, dan valt het bij ons nog hard mee. Wil je je niet laten vaccineren, heb je via testenvoortoegang.org (op kosten van de maatschappij) zo je vinkje en kan je naar je restaurantje.

Zeker, lastig enzo, maar je kunt nog gewoon aan "alles" deelnemen. Bij 2G is dat passé, en dan is er idd sprake van tweedeling, en dat mag niet zo zijn. Ik ga ervanuit dat dit niet zo ver gaat komen in NL, daarvoor is geen draagvlak denk ik (hooguit nog de stap voor bijdrage aan test).

Caparzo*Inc | 31-10-21 | 12:03 | 3

Soms heb ik de indruk dat het kabinet nu vooral probeert om draagkracht voor een 2G-beleid te creëren. Denk aan wat Keizer heeft gezegd en aan de voorzet van Bruls daarnet in Buitenhof.

lekgoot | 31-10-21 | 13:25

De PVDA, met name Attje "wel terras, geen plas" kuiken, is natuurlijk wel een goed voorbeeld van hoe er met een kleine aanpassing alsnog akkoord gegaan kan worden met disproportionele polariserende maatregelen.

PieterC | 31-10-21 | 13:28

@lekgoot | 31-10-21 | 13:25: Prima wat betreft 2G voor de niet essentiële openbare gelegenheden, dan kunnen we zien dat de besmettingen niet omlaag gaan met het uitsluiten van geteste ongevaccineerden. Wat het werk betreft, dit gaat in mijn beroepsgroep/sector maatschappelijke problemen opleveren voor iedereen.

PieterC | 31-10-21 | 13:33

Bij die uitnodigingen voor dingen als 50 jaar trouwjubileum zit zo'n kaartje bij dat je de QR-code bij je moet hebben en id-bewijs. Dus dat hebben we dan bij ons. Maar als we dan in de feesttent komen vragen ze er niet eens naar, en als we het zelf aanbieden willen ze het niet eens zien.

Maar ik vind wel dat als je niet gevaccineerd bent moet je ook wegblijven want wij willen niet ziek worden. Want ook al ben je gevaccineerd, dan kun je er ook nog strontziek van worden.

VolgendjaarkrygikAOW | 31-10-21 | 12:03 | 9

@LetsGoBrandon | 31-10-21 | 12:05: da's niet zo ingewikkeld, je verkleint het risico op een ernstig ziektebeeld (verpleging en vooral IC) aanzienlijk, daarom is het voor mensen die de AOW genieten, een logische keuze m.i.

Caparzo*Inc | 31-10-21 | 12:29

Veel debieler dan dit gaat het niet worden vandaag

djs | 31-10-21 | 12:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Een politicus in een coalitie moet continu beleid uitvoeren waar hij gedeeltelijk niet achter staat.
Denk aan de gruwelijk uit de hand gelopen immigratie, en de desastreuze gevolgen voor Nederland en de Nederlanders.

Maar wanneer een politicus of zijn familie persoonlijk geraakt wordt en geld/status geen oplossing biedt, zoals bij de QR-code is het blijkbaar een probleem en reden om principieel te zijn.

Huichelachtig, dát vind ik het.

Papa Jones | 31-10-21 | 12:01 | 1

Eens met dat punt.

Roos | 31-10-21 | 12:03

Misschien juist goed om ongevaxxte mensen harder aan te pakken.

Dan liggen de ziekenhuizen vanaf de kerst vol met gevaxxineerden.

Qua cultuur is het al anderhalf jaar ruk. Dus dat laatste half jaartje kan er ook wel vanaf.

sjef-van-iekel | 31-10-21 | 11:53 | 1

Nazi

djs | 31-10-21 | 12:29

Weer een lekker topic voor de hypocriete antivaxxers.

Geen zin in vandaag. Ik wacht wel op de persco van dinsdag. Ik hoop op 2G.

En nu buiten spelen, de zon schijnt.

Frau_Ferkel | 31-10-21 | 11:53 | 12
-weggejorist-
Mad Max | 31-10-21 | 14:38

@Mad Max | 31-10-21 | 14:38: Hoe bedoelt U dat?

Frau_Ferkel | 31-10-21 | 14:54

@Frau_Ferkel | 31-10-21 | 12:21: Op dit moment is 70% van de mensen die nu in het ziekenhuis komen 60 jaar of ouder en van die groep is 85% of meer gevaccineerd. (cijfers van NICE tot 30 oktober)
Dus waar u vandaan haalt dat de niet-gevaccineerde nu de ziekenhuisbedden bezet houden snap ik niet helemaal.

erwtje59 | 31-10-21 | 20:26
▼ 9 antwoorden verborgen

provaxxers hutjemutje in cafe's en eettenten, antivaxxers thuis, en toch krijgen die de schuld van de nieuwe uitbraak

Eduard46 | 31-10-21 | 11:50 | 4

En lekker buiten even een peukje doen. Binnen iets teveel drinken waardoor het gezelliger wordt.

sjef-van-iekel | 31-10-21 | 11:55

@adam76 | 31-10-21 | 11:51: Wegrestaurants, daar hoeft niet te worden gecontroleerd. Daarom is de QR-pas ook zo'n flauwe kul.

TonAlias | 31-10-21 | 12:05

en velen met een dagbesteding in de publieke sector, onderwijzers en beleidsmedewerkers, even lekker met elkaar in een vliegtuig naar Spanje of Marokko een mooi viusje van elkaar oppikken en het daarna mooi op school verspreiden.....

vranac | 31-10-21 | 13:46
▼ 1 antwoord verborgen

Je persoonlijke noot is zo gekraakt. Indien Bas geen risicogroep status heeft, heeft Bas, statistisch gezien, een minimale kans om te overlijden aan corona. Beter kom je dan ook je huis niet meer uit met een dergelijke sterke drang tot mitigatie van een verwaarloosbaar risico. Ook fijn dat je even aangeeft onder welke voorwaarde je het recht zou hebben je niet te laten vaccineren en dat daarbij ook de factor voortschrijdend inzicht in de werking van deze prikjes genoemd wordt. Op naar de derde, vierde enz prik Bas, je bent er klaar voor.

INTP | 31-10-21 | 11:50

Moeilijk doen om het moeilijk doen. Je hele handel en wandel is al jaren 100% traceerbaar als normaal functionerende burger, je wordt zo ongeveer permanent gefilmd in het openbaar en mensen zetten zelf van alles en nog wat op internet. Door nu QR-codes als principieel instrument te gebruiken is echt heel veel mosterd na de maaltijd.

_pacman_ | 31-10-21 | 11:50 | 2
-weggejorist-
eigen-mening | 31-10-21 | 12:27

Ik zou graag voor iedereens "rechten" willen opkomen. Ik begin even bij de mensen in de zorg die nu zo`n twee jaar overwerkt zijn, daarna direct door naar de mensen die het meeste te vrezen hebben door deze ziekte. Denk bijvoorbeeld aan een ontbrekend, ontoereikend of met medicijnen onderdrukt immuunsysteem. (bv transplantatie).

Het is voor mij te makkelijk om te doen alsof opkomen voor een inclusieve samenleving geen prijs kent in het ziekenhuis. Alsof er geen moreel dilemma is, alsof er heel simpel maar 1 juiste oplossing is.

Toen de Spaanjaarden Zuid Amerika herontdekten, stierven miljoenen Indianen aan simpele ziekten zoals verkoudheid. Er waren maar 180 Spanjaarden nodig om het hele Inca-rijk te veroveren. Eigenlijk het eerste voorbeeld van biologische oorlogsvoering. www.quest.nl/maatschappij/geschiedeni...

Vanuit die geschiedenis weet je dat corona drie fasen doorgaat. Binnen de eerste fase in Italië wisten artsen niet wat ze moesten doen, en stierf 14%.

In fase 2 konden we dat fors beperken, zolang er genoeg IC capaciteit was. Als de IC ruimte op raakt, en mensen niet zorgvuldig beademend worden, sterven ze, net zoals in fase 1. We zijn alleen dat feit nogal vergeten. Dat gaf lockdowns, waar ik ook niet vrolijk van wordt. Vooral omdat halftamme lockdowns langer duurden en meer schade geven dan echte. Je blust geen brandjes met compromissen.

Gelukkig hebben we nu vaccins. Anders zaten we in lockdowns, of zagen we de sterftecijfers tijdens de eerste uitbraak weer terug. Groepsimmuniteit is immers een eufemisme voor natuurlijke selectie. Helaas werkt een vaccin ontwikkelt tegen de originele variant niet perfect tegen inmiddels de vierde en zesde variant. Gelukkig wordt je gemiddeld veel minder ziek, waardoor je ook korter ziek bent en minder uithoest en dus ook minder verspreidt.

Allemaal op basis van technologie die in 1990 al ontwikkeld is, totaal niet spannend of gevaarlijk ten opzichte van corona zelf, waarvan je inmiddels zeker weet dat je het meermaals krijgt aangeboden, want we hebben er met elkaar weer een potje van gemaakt.

Wat voor mij extreem frustrerend is, is hoe weinig wensen de onderliggende statistiek en exponentiele functies echt begrijpen. Daardoor snappen te weinig mensen dat er in dit verhaal een kantelpunt zit. R-waarde onder de 1 en je neemt afscheid van corona, R-waarde boven de 1 en het is een kwestie van tijd voordat het ziekenhuis of de IC-verpleegkundigen het opgeven. Die R-waarde is met afstand, thuiswerken, ventilatie, testen voor toegang en vaccinatie fors te beïnvloeden.

Op die manier met elkaar samenwerken geeft veel minder tweedeling dan een deel van de bevolking in angst thuis laten zitten, omdat ze vanwege hun immuumsysteem, medicijngebruik of andere aandoeningen niet kunnen vertrouwen op vaccinatie. Vergeet ook niet dat bijna de hele bevolking is geprikt door medische studenten met een korte cursus. Daar zitten dus ook mensen bij waar de vaccinatie om die reden, of andere redenen niet gelukt is. Perfectie is in de gezondheidszorg immers zeldzaam, danwel sowieso onmogelijk.

We moeten het hebben van een vaccinatiegraad die hoog genoeg ligt, dat een ziekte zich niet meer kan verspreiden. Dat hebben we met pokken, polio, difterie, kinkhoest en tetanus gedaan, en dat kunnen we gewoon nog een keer.

Vaccineren is een techniek die duizenden jaren geleden in China al is uitgevonden. Daar werden kinderen blootgesteld aan koepokken, om immuniteit tegen echte pokken op te bouwen. We doen echt niets nieuws, alleen is mRNA iets minder barbaars qua uitwerking.

Feynman | 31-10-21 | 11:48 | 26

@mikes43357369 | 31-10-21 | 13:47: U valt mij weer een beetje tegen.

Het enige betrouwbare uit Uw linkjes is: Sinovac is ca 50% effectief, Pfizer is ca 95% effectief.

De berichten hebben betrekking op een paar honderd mensen. Dat daarbij de erg zeldzame bijwerkingen, zoals gerapporteerd voor Pfizer, niet in voorkomen, is logisch. Maar, ik geef U een tweede kans.

Frau_Ferkel | 31-10-21 | 14:06

@Frau_Ferkel | 31-10-21 | 14:06:
Het is niet aan U om me een tweede kans te geven. Het hele punt van een traditioneel vaccin is dat je weer een paar procent over de streep trekt om zich te laten vaccineren. U vindt het belangrijker om te suggereren dat er ernstige bijwerkingen zijn, maar dat vervolgens niet onderbouwen met artikelen. U gedrag wekt de indruk dat U het regeringsbeleid kostte wat het kost wil verdedigen.

Die 50% slaat op de vermindering van besmetting. Bij Pfizer neemt dat na een paar maanden ook behoorlijk af, zodat die 95% eigenlijk niet zoveel zegt. Bij Coronavac is de bescherming tegen ernstig ziek worden wel goed.
www.reuters.com/article/us-health-cor...
theconversation.com/coronavac-vaccine...

mikes43357369 | 31-10-21 | 16:21
▼ 23 antwoorden verborgen

Wil gewoon naar het voetbal en het café en iedereen zoveel mogelijk vaccineren is erg zinvol in deze samenleving. Dus ondanks het antivax-sentiment hier: prik erin bij alle mensen in de kansenparelwijken. Die mensen zorgen er namelijk voor dat nogal veel operaties uitgesteld worden binnen familie Voorzittert.

de Voorzittert | 31-10-21 | 11:47 | 5

Die familie had dan wat beter op zijn gezondheid moeten letten. Als er zoveel operaties nodig zijn.. oh en de ziektekostenpremie moet omhoog als je uit zo'n zwak geslacht komt...

VolleBak | 31-10-21 | 12:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Even lekker ongefundeerd kort door de bocht: we mogen ook niet sneller dan 100 dankzij de klimaatwappies.

Leptob | 31-10-21 | 11:47

Dank voor dit enigsins genuanceerde topic vanuit de GS burelen.
Vooral voor deze zin, en laten het daar over eens zijn:
"Het werkelijke doel van het kabinet is hoogstwaarschijnlijk niet om totale controle over de samenleving krijgen. QRcodes zijn paardenmiddelen om de vaccinatiegraad op te krikken."
.
Maar, het gaat hier wederom alleen over het (vervelende) beperkerken van vrijheden. Over de *redenen* van de regels wordt nauwelijks uitgeweid.
.
Graag in een volgend topic het volgende ook zo genuanceerd uitdiepen:
- De effectiviteit van de verschillende vaccins, onderbouwd met feitelijke cijfers.
- De reele kans dat je (vroeger of later) ziek wordt van een vaccin, wederom onderbouwd met cijfers.
- Vergelijking van het aantal corona doden per 1000 inwoners in NL tov landen die weinig corona maatregelen hebben genomen / de zorg overstroomd is (bv Peru).
- Cijfers over de gevolgen van het wedrukken van de reguliere, zwaarwegende, zorg door corona zorg.
- De aantallen long-covid gevallen, mn onder jongeren, en de zwaarte van de gevolgen hiervan voor de getroffenen.
.
Het gaat inderdaad om de "proportionaliteit" van de maarregelen.
Dus de andere kant van de medaille benoemen hoort daar bij
om een rationele afweging te kunnen maken over het beperken van vrijheden.

hotmint | 31-10-21 | 11:45 | 5

@VoltaireJohn | 31-10-21 | 11:55: dat zal allemaal wel. Maar voorlopig zitten we ermee. De zorg denkt bekijk het maar,Ik werk mij niet voor niets de typhus. Geweldig die Cpt Hindside meningen. Laten we nu eens hebben over een oplossing. Ipv de hele tijd dat “ja maar, meer bedden”geneuzel. komen die uit de lucht vallen en welke gek zou daar gaan werken? Schiet niet echt op. Of vind u van wel?

Soapytitrider | 31-10-21 | 12:03

@Soapytitrider | 31-10-21 | 12:03: Geen update van Minister de Jonge erover sinds 2020. nos.nl/artikel/2318031-veel-jonge-zor...

"Minister de Jonge is het daar mee eens: volgens hem komt het nu vooral aan op "goed werkgeverschap". De Jonge ziet grote verschillen tussen zorginstellingen, waarbij nog veel "van elkaar te leren valt".

Hij denk daarbij aan meer vaste contacten, meer steun en begeleiding op de werkvloer en het terugdringen van administratieve lasten, want "we kunnen het ons niet veroorloven om mensen kwijt te raken".

Hoeveel van dit is werkelijkheid geworden? En dan een jaar later hier beneden. 2021. www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-...

"Volgens De Jonge is duidelijk dat het huidige zorgsysteem niet meer houdbaar is. De manier waarop de zorg nu is georganiseerd, is niet bestand tegen de explosie van vraag naar zorg. Met alleen extra geld kan dit volgens de minister niet worden opgelost. ‘Momenteel werkt één op de zeven mensen in de zorg. Met het huidige systeem zou in 2040 één op de vier mensen in de zorg moeten werken. Dat is ondenkbaar.’"

Met het huidige 'demissionaire' kabinet gaat dit niet geregeld worden en ook niet met het volgende kabinet. Dezelfde mensen gaan geen problemen oplossen waar ze 10 jaar de tijd hadden om te handelen. Meer geld is niet de oplossing.

VoltaireJohn | 31-10-21 | 12:19

Heb de Jonge meegemaakt in Rotterdam. Dit ivm onderwijs. Geloof me, toen was het ook al een gladde prater. Soort van jopiepopie figuur. Problemen die er waren zou hij " meenemen". Antwoorden op die problematiek heeft hij nooit gegeven. Hij is niets veranderd en door zijn hulpje Rutte kan hij doorgaan op deze huichelachtige weg.

Mispel | 31-10-21 | 12:47
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Joris Beltsin | 31-10-21 | 11:44 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Sommige politici zijn bang om hun carrière kwijt te raken als ze een andere mening hebben. Het gevolg is gecancelled worden.

VoltaireJohn | 31-10-21 | 11:44

Onder aanvoering van filosoof-doos Blommestein gaan wel al ouwehoerend de afgrond in.
Het is nog maar begin november en de ziekenhuizen liggen weer vol met wappies en moslims omdat die zogenaamd vrij moeten zijn.
Wat een volk. Fuck off met je vrijheid, haal een prik of ga dood, bij voorkeur thuis op de bank.

Rolletje-tape | 31-10-21 | 11:42 | 6

@normanius | 31-10-21 | 11:52: er is inderdaad veel op de ziekenhuizen aan te merken. Maar ik vind het onnavolgbaar dat mensen die niet willen prikken ook die kritiek hebben. Dus ik ben principieel en een ander lost de gevolgen maar op. Dan zit je ergens tussen zwakzinnig en asociaal in.

kokkie klaphaak | 31-10-21 | 12:08

@normanius | 31-10-21 | 11:52: ok. Dan zitten ze aan hun Tax. Wat een geluk zeg om recht te praten wat krom is. “Ze LiGgEN EcHt NiEt VoL” bron. Trust me Bro..

Soapytitrider | 31-10-21 | 12:11

@normanius | 31-10-21 | 11:52: Marcel Levi op 26 oktober: ‘Zo druk is het niet in de ziekenhuizen. En een groot deel van het probleem is niet dat er zoveel coronapatienten zijn, maar dat er gewoon een groot personeelstekort is." En daar kunnen ze het mee doen.

TonAlias | 31-10-21 | 12:18
▼ 3 antwoorden verborgen

't Is te laat, wanneer het virus wordt 'overwonnen', is het zogenaamd door de gevaccineerden, zo niet, is het de schuld van de ongevaccineerden.

Tweedeling is een feit en onomkeerbaar.

GKJP | 31-10-21 | 11:41

Hoeveel scholen, ziekenhuizen en warenhuizen zijn al aerosolloos gemaakt ?

gato | 31-10-21 | 11:40 | 2

Auw. Augustus 2020, ventilatie van alle basisscholen was corona proof. Anno nu staan de ramen nog steeds op, klinkt af en toe het Co-alarm in de klas. Wat een derdewereldland, wat een overheid.

KlaagGraag | 31-10-21 | 11:52

En zo is het maar net. Nog steeds staan mijn dochters voor de klas met open ramen. Voor de kinderen geen pretje straks in de winter.
Ook diverse verpleeghuizen e.d. zijn nog niet allemaal voorzien van goede ventilatie.
Hier zou het theater Rutte en co eens mee moeten beginnen.
Mag toch wel eens na haast 2 jaar?
Zet die pluchezitters eens een jaar in de kou!

Mispel | 31-10-21 | 12:56

Daar gaan we weer: " and east is east and west is west and never the twain shall meet"

Schriever | 31-10-21 | 11:40

De maatschappij is al verdeeld in veel meer delen. Dit is typisch slachtoffergezeik. ‘Ik mag iets niet, dus is er een tweedeling’. Ja mijn reet. Mensen die nog moeten werken voor hun geld en mensen die lekker de hele dag in de kroeg kunnen zitten: tweedeling! Mensen die in de bajes zitten en mensen die vrij kunnen rondlopen: tweedeling! Als je nu nog niet begrijpt dat de QR codes er mede voor zijn om de druk op te zorgen te verminderen zodat henk en ingrid ook voor andere levensbedreigende aandoeningen terecht kunnen, dan heeft verder lullen geen enkele zin.

BobDobalina | 31-10-21 | 11:40 | 6

Hulde!

Amsterdamsko | 31-10-21 | 12:03

@beavis | 31-10-21 | 11:50: staat in de laatste zin. Als de ziekenhuizen weer volstromen moet je de kans verkleinen dat de ongevaccineerden het oplopen.

BobDobalina | 31-10-21 | 12:04

@BobDobalina | 31-10-21 | 12:04:
Als je die kans wil verkleinen zul je gevaccineerde mensen ook gewoon moeten laten testen voor toegang, om Hebk en Ingrid die door een medische aandoening niet geprikt kunnen worden te beschermen. "Alleen samen" weet je nog?

Binkoo | 31-10-21 | 13:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Is er niet een hacker die in die schijnveilige QR-code-app alle vinkjes op rood kan zetten? Zijn we daar ook van af.

goedverstaander | 31-10-21 | 11:39 | 1

Dat zou een strak plan zijn.

Mad Max | 31-10-21 | 11:58

De QR-code maatregel is natuurlijk een gedrocht. Maar we (wij provaxxers) willen natuurlijk niet weer mondkapjes, 1,5 meter afstand, lockdowns, avondklokken. Alleen omdat die antivaxxers zo aan zitten te kloten. Beter, aparte IC's voor antivaxxers. Boedelscheiding (Willem Engel wil een parallelle samenleving. Prima.), aantal IC's voor antivaxxers naar verhouding van hun aantal in de bevolking: 5-10%. En dan op=op, vol=vol. Dat geldt ook voor de provaxxers. Dat risico wil ik wel nemen als provaxxer. Ik ben benieuwd of antivaxxers zo eerlijk zijn om hun risico zelf te dragen en te nemen.

Sitting_targets | 31-10-21 | 11:38 | 17

De QR code zal de verspreiding van het CCP virusje niet tegengaan. Immers raken de meeste mensen besmet in eigen huis waar je neem ik aan niet elke 10min gaat zitten scannen en met de bekpamper op je bakkes zit de hele dag.

De QR code wordt ons verkocht als valse veiligheid en een opmaat naar meer.

Graaf_van_Hogendorp | 31-10-21 | 14:07

@Sitting_targets | 31-10-21 | 14:02:
Daarom zeg ik, "is dat nou solidariteit, of medemenselijkheid". Ik heb het zorgsysteem niet bedacht in NL, en als mensen zoals u maar een beetje selectief willen gaan shoppen wie wel en wie niet geholpen mogen worden wordt het sowieso een dikke tyfusbende in de zorg. Maar blijf vooral headdesken, misschien sla je er nog een beetje fatsoen in vandaag.

Binkoo | 31-10-21 | 14:28
▼ 14 antwoorden verborgen

Thrillseekers zonder vaccinatie gewoon niet meer op de intensive care. Probleem opgelost. Mag iedereen zelf weten of ze vaccineren. Maar niet anderen ermee lastigvallen.

jan cioran | 31-10-21 | 11:38 | 2

Jij valt ons ook lastig met jouw keuze..

VolleBak | 31-10-21 | 12:00

@VolleBak | 31-10-21 | 12:00: Nee hoor, behalve als je vindt dat ik een struikrover altijd mijn geld moet geven omdat ik hem anders hinder in de uitoefening van zijn of haar beroep.

jan cioran | 31-10-21 | 12:10

Foutje, het hoofddoel is WEL om totale controle te krijgen. Het afschaffen van het referendum, het gewoon negeren van wob-verzoeken, het demissionair gewoon doorregeren, het past allemaal. DDR2.0 is het doel.

henk_2 | 31-10-21 | 11:36 | 2

Sommigen blijven standvastig in hun overtuiging dat de overheid het beste met hen voor heeft.

culture_vulture | 31-10-21 | 11:39

@culture_vulture | 31-10-21 | 11:39:
En over een paar jaar vragen de fanatieke QR-code-gebruikers zich af hoe diezelfde overheid dit heeft kunnen laten gebeuren. Nee mensen, JULLIE hebben dit kunnen laten gebeuren, door alleen maar aan je kortetermijntripjes naar het restaurant en de bioscoop te denken. Wat dacht je, dat de overheid weer macht uit handen geeft ofzo?

Binkoo | 31-10-21 | 11:53

Het is zondag, U allen kunt naar de kerk, zonder vertoon van QR. Zingen wordt aangemoedigd...
Het zou toch mooi zijn als de kerk het vaccin zou zien als een geschenk van God.

happen_maar | 31-10-21 | 11:34 | 1

Amen.

georgeboot | 31-10-21 | 11:42

Goed stuk!

Sinterbikske | 31-10-21 | 11:42

Zo, dat is een goed verhaal...

VolleBak | 31-10-21 | 12:00

Ik heb Corona doorgemaakt en aantoonbaar natuurlijke immuniteit.
Veel beter dan die prik.
Met mij zijn honderduizenden daardoor in NL op natuurlijke wijze goed beschermd.
Dat wordt echter niet erkend als bescherming.
Die spuit moet en zal erin.
Fuck of met je spuit.
Ik moet ‘m niet en zal ‘m NOOIT nemen.
Zinloos.

Baardvansinterklaas | 31-10-21 | 11:32 | 6

@Asylum | 31-10-21 | 11:49:
Grieploos voor die éne influenzastam die je ziek gemaakt heeft.
Al die andere stammen daarentegen...

Kapitein Sjaak Mus | 31-10-21 | 12:00

@Kapitein Sjaak Mus | 31-10-21 | 12:00: deze vlieger gaat alleen op ivm vaccinatie en is dus het grote verschil tussen de natuur en de chemie. Als jij de ziekte daadwerkelijk opgeruimd hebt herkent je lichaam de komende seizoenen ook alles
Wat erop lijkt, in tegenstelling tot de vaccinatie. Na verloop van tijd wordt de afweer ook weer minder sterk naar gelang je je lichaam enigszins gezond weet te houden.

Asylum | 31-10-21 | 12:06

Zinloos? Natuurlijk, want al die artsen en andere medische wetenschappers praten onzin,.. het is maar een griepje, even een paar dagen ziek en dan weer door,.. klapmongool dat je bent

miko | 31-10-21 | 12:26
▼ 3 antwoorden verborgen

En nu lekker van wachtgeld gaan leven. Nou wat een helden zijn het toch. Stelletje nietsnutten.

Vula | 31-10-21 | 11:31

en nog steeds een serologische test niet accepteren die aantoont dat je genoeg antistoffen hebt.

Meer en meer studies tonen aan de natuurlijke immuniteit beter is dan een vaccinatie.

Fedde71 | 31-10-21 | 11:30 | 8

Domoor, dus beter iedereen even polio laten krijgen, want natuurlijk immuniteit is beter/

miko | 31-10-21 | 12:23

@* Il Principe * | 31-10-21 | 11:42: je kan op zijn minst de mensen die het aantoonbaar al wel ondergaan hebben daar van laten profiteren

SailingDuck | 31-10-21 | 12:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Je begint met het staatsreclameblokje, daarna is het ineens een persoonlijk besluit al dan niet ingegeven door groepsdruk of verstandelijk beperkt inzicht. Waarom ?

jvc | 31-10-21 | 11:28 | 1

Hij begint met te vertellen aan de wereld dat hij wel de prik heeft gehaald, om vervolgens niet mee te doen aan de qr, want het gaat niemand wat aan of hij geprikt is. Ok dan.

culture_vulture | 31-10-21 | 11:36

Laat ook voor alle die dat willen, die derde boosterprik maar komen.
Misschien nog wel een vierde?
Iedereen die dit niet wil (om wat voor reden dan ook) 'be my guest'.
Maar zoals Bas het al schreef, Corona is in potentie een dodelijke ziekte en daar wil ik me zo goed als het kan tegen wapenen.

Lenco | 31-10-21 | 11:28 | 1

Corona een ziekte ? Corona leidt tot Covid en Covid leidt tot aantasting van organen toch ?

Ziekenhuizen liggen vol met mensen die ergens aan lijden, zoals long- of hartaandoeningen veroorzaakt door levensstijl, aangeboren afwijkingen, of overgedragen bacterieen etc ?
HOE ze er terecht kwamen is niet van belang. Ze liggen er, omdat de ziektekostenverzekering het verblijf en de behandeling financiert.

jvc | 31-10-21 | 11:33

Toch vreemd dat zoveel moslims zich niet (gratis) laten vaccineren. Als ze op bedevaart gaan naar Mekka doe ze dat namelijk wel, terwijl ze er dan € 72,50 voor moeten betalen.
www.google.com/search?client=firefox-...

Leon Tosti | 31-10-21 | 11:26 | 3

Tja, maar dan is het de Wil van de Verhevene. Dat is anders.

Schoorsteenveger | 31-10-21 | 11:27

Logisch. Want die vaccins bevatten, in tegenstelling tot de coronavaccins, geen varkensbloed. (exit imam-complotmodus).

goedverstaander | 31-10-21 | 11:35

"Het werkelijke doel van het kabinet is hoogstwaarschijnlijk niet om totale controle over de samenleving krijgen."
Nee, maar op het moment dat het maar een beetje mogelijk wordt om met dergelijke instrumenten het volk te knechten is de verleiding groot, héél groot. Zo gaat het meestal. Zo is het ook bij de Belastingdienst gegaan. De instrumenten dienen zich aan, en dan opeens worden ze gebruikt, anders gebruikt, oneigenlijk gebruikt.
Niet normaal maken wat niet normaal is, zei de Koning. Maar dat is steeds wat er gebeurt. Al te snel denken we dat we het allemaal zo bedoeld hebben, en politici denken dat in extremo, in navolging van koningen, keizers, priesters en profeten.
Dat heet dan roeping.
Extreem voorbeeld: een Openbaring. In een openbaring komt alles overrijp bij elkaar waar door verschillende stammen honderden of duizenden jaren aan geknutseld is, met vallen en opstaan. In een openbaring grijpt plots alles als puzzelstukjes in elkaar en lijkt het punt bereikt waar alles naartoe wees.
Een QR-code is geen openbaring, maar wel iets war plots heel veel zaken bij elkaar koen, waardoor plots iets mogelijk wordt wat nooit mogelijk was. En dan is de verleiding groot om daar op te springen en er iets mee te doen, iets 'groots'.
Het is al te verleidelijk, controle over de burger. Veel, heel veel wat te maken heeft met politieke macht gaat over controle van de burger.

Schoorsteenveger | 31-10-21 | 11:24 | 1

Wie macht en status krijgt, wordt doelgerichter en slimmer. Maar ook egocentrischer en schijnheiliger. Dat komt door de verslavende machtsdrank testosteron, die zelfs van een lulletje rozenwater een gewetenloze potentaat kan maken.

TonAlias | 31-10-21 | 11:30

"Het goed recht van de antivaxxers, gelovigen (veel moslims trouwens), wappies en de mensen wiens gezondheid er zo slecht aan toe is dat een vaccin zelfs te gevaarlijk zou kunnen voor het toch al zo broze lichaam."

Is het ook het goed recht van mensen die niet gevaccineerd zijn en niet in 1 van bovenstaande vakjes past? Dat is namelijk het merendeel.

Balgesjaakt | 31-10-21 | 11:23 | 1

In welk vakje passen die dan?

miko | 31-10-21 | 12:13

Solidariteit 1945-2021

Naall | 31-10-21 | 11:21 | 1

Hahaha... niet met u eens maar hij is wel grappig.

Amsterdamsko | 31-10-21 | 12:07

Alleen ziekenhuis in met QR code. Voor de rest alles loslaten. Veel makkelijker te controleren.

kleybeuker | 31-10-21 | 11:21 | 6

Dat van alleen naar binnen in het ziekenhuis met een QR-code gaat deze winter wel kloppen. Je ziet nu al een toename van gevaccineerden die positief getest zijn, ondanks de zo bejubelde vaccins.

ja,diedus! | 31-10-21 | 11:37

@ja,diedus! | 31-10-21 | 11:37:
Er zijn genoeg vaccins die je moet herhalen na een aantal jaren. Bijvoorbeeld die van Hepatitus en dergelijke.
maar uiteraard neemt u geen dtp prik als u op reis gaat. nergens voor nodig. u immuun systeem kan tetanus prima aan toch?

miko | 31-10-21 | 12:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Aardig stukje, alleen had dit natuurlijk al in april '20 geschreven moeten worden. Toen was al bekend dat IFR veel lager was dan werd aangenomen. Toen was, binnen politieke kringen, ook al bekend dat er 620.000 qaly nodig zou zijn om 100.000 qaly te redden.

4HoogAantWater | 31-10-21 | 11:21

Geen corona-pas leidt ook tot tweedeling, want dat gezeik gaat er niet mee weg, de tweedeling si er al lang en als dit weggaat is er wel weer wat anders om over te zieken op twitter, blijft een verdraaide retoriek

Anyway, meeste hier zouden dit toch als een win moeten zien, want die tweedeling zit hem vooral in de gelovige kant, kom je ze ook minder tegen.

menage | 31-10-21 | 11:20

Wat pas echt triest is, is dat de polarisatie rond dit onderwerp inmiddels al zo ver is dat Bassie het nodig meent te vinden om te melden dat hij gevaccineerd is, en daar een genuanceerd standpunt over heeft. Doe je dat niet, dan wordt je door velen meteen als wappende antivaxxer weggezet. Net als in de tijd van Trump: wilde je wat positiefs zeggen over het beleid van zijn regering, dan moest je openen met: "Ik heb niets met Trump, maar...".

Wat is er toch gebeurd dat we voor zowat elk onderwerp een lijn in het zand trekken, en iedereen die aan de verkeerde kant van die lijn staat tot doodsvijand verklaren? Zijn we echt zo ver overtuigd van het eigen gelijk?

Muxje | 31-10-21 | 11:20 | 4

In de hoogoplopende discussies zijn er voor de gemiddelde burger maar twee kampen: pro of contra vaccin. Om te voorkomen dat je direct in een kamp wordt gedrukt omdat je ergens iets van vindt is het misschien beter je eigen status er even bij te halen. Om te laten zien dat er ook zoiets als nuance bestaat wellicht?

goedverstaander | 31-10-21 | 11:24

@DexterGordon | 31-10-21 | 11:22: men is ook selectief als mensen aan het woord gelaten worden, net als bij de "roken in de horeca-discussie".

momusopus | 31-10-21 | 11:32

@ Muxje | 31-10-21 | 11:20

Ik weet het niet. Ik weet wel dat er staten zijn die erg tevreden zijn over deze staat van het Westen en niet zullen nalaten dat op te stoken.

omanders | 31-10-21 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Gossie, er stinkt al tijden iets.

ademende aarde | 31-10-21 | 11:19

Maar wat is het alternatief? Zorg opschalen? Gaat dat voldoende zijn? Welke kosten brengt dit mee? Het is dus veelal de onderkant van de samenleving die zich niet laat vaccineren. Die subsidiëren wel al met de zorgtoeslag.

DexterGordon | 31-10-21 | 11:18 | 5

En wie gaat het opschalen van die zorg betalen...?

Hoezo ben ik een lul | 31-10-21 | 12:19

@Hoezo ben ik een lul | 31-10-21 | 12:19: Als je 5 miljard kan uitgeven zonder bonnetjes zal er toch ook een potje te vinden om een paar honderd IC bedden te financieren?

Gebakschep | 31-10-21 | 13:01

IC bedden zijn uit voorraad leverbaar maar verpleegkundigen niet. En als een cliniclown al meer verdient dan een verpleegkundige op de IC dan gaat 't ook niet veranderen.

Bakkeleures | 31-10-21 | 14:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Welke goede restaurants?

de count | 31-10-21 | 11:18

Als je een jaar geleden schreef dat er iets stonk aan de wijze zoals ze het corona-gebeuren wilden oplossen, werd je als mafkees neergezet. Nu roept onze Bas dat het stinkt, en dan is het goed. Te laat, niet?

TonAlias | 31-10-21 | 11:18

Maar wat wil Bassie nou? Hoe nu verder, Bassie? Wees daar duidelijk over.

Amsterdamsko | 31-10-21 | 11:17

CDA? Geweten?

Lorejas | 31-10-21 | 11:17 | 1

Wij hebben het niet geweten.

Dickie1908 | 31-10-21 | 11:19

Een totalitaire staat stinkt niet. Het geeft duidelijkheid.

Arendsoogje | 31-10-21 | 11:17

Ook bijzonder.. 1,5 meter afstand werd losgelaten, in plaats daarvan kwam de QR-code. Nu wordt het waarschijnlijk beide.. Ik hoop oprecht dat er meer mensen gaan opstaan tegen deze kulmaatregel, die overigens ook bijzonder slecht wordt gecontroleerd..

Tigchmeister | 31-10-21 | 11:17

"Het werkelijke doel van het kabinet is hoogstwaarschijnlijk niet om totale controle over de samenleving krijgen."

I beg to differ. Het is slechts het begin van een QR-samenleving.

Glasgow Argus | 31-10-21 | 11:17 | 3

Ik zou mijn rijbewijs, id kaart, sofinummer en paspoort verder ook wantrouwen, oh wacht, is eigenlijk bijna hetzelfde.

menage | 31-10-21 | 11:21

@menage | 31-10-21 | 11:21:
Moet jij je rijbewijs elke keer laten zien voordat je in de auto stapt? En hoe zit dat als bijrijder, mag je dan ook in een auto?

Binkoo | 31-10-21 | 12:00

En nog steeds geen werkelijk geneesmiddel na infectie.
En nog steeds geen extra personeel opgeleid.
En nog steeds geen zogenaamde groepsimmuniteit.

Maar wel nog steeds tweedeling veroorzaken, ze behandelen ons net als een kleuterklas, groepsdruk om de schuldigen te veroordelen, en veel teveel mensen trappen er in.

Foxcave | 31-10-21 | 11:16 | 4

@TijdelijkOptimist | 31-10-21 | 12:10: gevaccineerden zijn weldegelijk beschermt tegen een ernstig verloop van infectie. Dat er uitzonderingen zijn die geen antistoffen aanmaken is evident, dus geen 100%. Wat ik met u eens bent is dat gevaccineerd vs ongevaccineerd een valse tegenstelling is als men naar de kern van het probleem kijk, zorgcapaciteit. Een ongevacineerde in vorm van gezonde 21 jarige, zal ook bij infectie geen beroep doen op zorg capaciteit, terwijl een gevaccineerde met imuumdeefficientie dat wel doet. Ofwel er zijn tal van parameters van belang zoals leeftijd, BMI, comorbiditeiten. vaccinatie status is daar slechts 1 van. Gaan sturen op 1 variabele in een multivariabel probleem is niet heel slim.

Incitatus | 31-10-21 | 13:55

Die ene variabele is duidelijk wel de instigator voor een plekje op de IC. De obesitas en nadere factoren spelen pas mee zodra covid z'n intrede heeft gedaan. Dus je veralgemeniseert teveel in je gewenste richting.

Bakkeleures | 31-10-21 | 14:06

kortom men weet het niet maar zet elkaar tegen elkaar op. goed/fout het lijkt wel religie.

Z-E-U-S | 31-10-21 | 18:42
▼ 1 antwoord verborgen

‘Zelf doe ik daar niet aan mee: nul behoefte om aan wie dan ook te bewijzen of ik mij wel of niet heb laten vaccineren. Nadeel is dat ik niet meer naar het café kan en de geweldige restaurants die Utrecht rijk is. Eigen keuze jazeker maar het vasthouden aan principes toch gedwongen opgelegd.‘

Precies dit! Hulde wederom Bassie voor je uitstekende column!

overVecht | 31-10-21 | 11:16 | 5

@Glasgow Argus | 31-10-21 | 11:18:

Ja. Gellukkig kan ik gewoon in mijn stamcafe en stamkroeg binnen naar de wc zonder scan.

overVecht | 31-10-21 | 11:30

@Glasgow Argus | 31-10-21 | 11:18: Alleen op een terras waar binnen afgerekend moet worden...

happen_maar | 31-10-21 | 11:31

@DexterGordon | 31-10-21 | 11:20:

Ja. Maar daar gaat het niet om. Dat is sowieso een tijdelijke code… maar het gaat om het idee en principe dat je alleen dmv het delen van je medische gegevens/welbevinden ergens wél of niet naar binnen mag. We hebben het niet over een operatiekamer he..

overVecht | 31-10-21 | 11:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Oplossing is veel simpeler. Laat de ongevaccineerden die in het ziekenhuis belanden de rekening betalen.

mocroGS | 31-10-21 | 11:15 | 7

@TonAlias | 31-10-21 | 11:25: zorgpremie is een fout woord. Het is een verplicht zorgabbonnement. Het heeft namelijk geen reet te maken met verzekeren. Kijk even naar de WA-auto verzekering. Golf en 23, extra premie, verkeerde postcode, extra premie, 2 aanrijdingen veroorzaakt, extra premie. Elke vorm van risiciweging is afwezig, wat nu zo ongeveer de definitie is van een verzekering.

Incitatus | 31-10-21 | 12:13

En voor de gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden Big Pharma laten betalen. Dat is wel zo reëel.

Andersdenkend | 31-10-21 | 12:50

En waarom betaal ik niet meer voor jou?

Z-E-U-S | 31-10-21 | 18:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Prikken of slikken.

Astimar Teutis | 31-10-21 | 11:14 | 2

Ik "slik" wel heur. Wat ik me afvraag is hoelang gevaccineerden het nog slikken. Hoeveel boostershots kan een mens aan zonder al te veel schade? Als u het weet zeg het maar. Kijkend naar Israël is spuiten als een malle ook niet echt de oplossing...

kaplaarzenverkoper | 31-10-21 | 11:32

Maak daar testen of slikken van. Paar dagen geleden nog het nieuws dat in Spanboek er een groot superspread-event was. Strenge controle op QR-code en zonder vinkje kwam er niemand in. WIe zou de bron geweest zijn? De ongevaccineerde die zich liet testen? De herstelde? Of de gevaccineerde die asymptomatisch een hoop mensen (meeste gevaccineerd) heeft aangestoken? De vaccins werken helaas niet zoals de politici dat graag zouden willen zien. Erken dat en zorg dat er gewoon een half jaar of een jaar uitgebreid getest wordt. Dat is de enige mogelijkheid om eraf te komen.

Harry_Witkamp | 31-10-21 | 11:59

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com