Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AZC Ter Apel VERLOREN. 750 man in 275 bedden

Ja, dat schijn je dus te krijgen als de wekelijkse asielinstroom van 20 zo'n 1200 bedraagt.

We kunnen het niet meer aan. Zeggen wij niet, zei de burgemeester van Westerwolde Jaap Velema gisteravond: "Ik constateer dat het COA de situatie niet meer onder controle heeft. Het gaat nu echt fout in Ter Apel. Het aantal mensen dat in de nachtopvang verblijft, groeit vanavond naar verwachting tot 750. Er moet vanavond per direct crisisnoodopvang gerealiseerd worden. Het COA is druk doende, en ik heb continu contact met het ministerie. Maar het is nu bijna 19.00 uur en men is nog steeds onzeker of de gevraagde plekken beschikbaar zijn."

Ja, 750 nieuwe buren is best veel als je maar 275 bedden hebt. Grootste zorg? "De verspreiding van virussen". Meervoud! En even om de ernst van de situatie aan te tonen, afgelopen twee weken sliepen aspirant-Nederlanders dus al in de kamers en kantoren (!) van de IND. 

Het COA verzekert ondertussen dat de boel weer onder controle is. "Het COA onderschrijft dat dit geen verantwoorde opvang meer is en zoekt met partners naar een oplossing. In het Veiligheidsberaad van gisteren zijn extra plaatsen toegezegd. Zodra die beschikbaar komen gaan wij mensen uit Ter Apel daar onderbrengen." Eind goed, al goed. Tot de aanzuigende werking van accommoderen wat niet te accommoderen valt, de Jaarbeurs permanent inlijft.

Reaguursels

Inloggen

Hoe komen ze eigenlijk alle grenzen binnen de EU over zonder QR???

negorij | 21-10-21 | 08:03 | 1

hoe komen ze aan geld om hier te komen? ((asielindustrie))

borus | 21-10-21 | 08:15

Dus 250 trio’s?

Rechtsdraaiend | 20-10-21 | 21:54

Ik mag hopen dat dit slechte nieuws niet uitlekt bij de Vluchtelingen die nog gaan komen. Arme drommels.
Komen ze Nederland binnen, hangen hun mondhoeken al na beneden. Moeten ze ook nog 12 weken wachten op huis i.p.v 10 weken. Mens onterend.

Southpark | 20-10-21 | 21:25

Dit schreef BenDove: ''Ik zie net dat de oude treinroutes nog beschikbaar zijn, in theorie kunnen we er ook een flinke berg zeep van maken? Of ligt dit oude recept nog wat gevoelig?''

Snap niet dit getolereerd wordt! Schijtlollige oproep voor een nieuwe holocaust.

bitterpete | 20-10-21 | 20:51 | 1

Ging dat over vluchtelingen of over ongevaccineerden?

negorij | 21-10-21 | 08:01

Hoe moeilijk kan het zijn om het lijstje met veilige landen naast de asielaanvraag te houden en te concluderen "Hey, u komt uit een veilig land. Uw asielaanvraag is kansloos, doei doei u mag weer terug naar waar u vandaan komt"

Maar nee we maken het onszelf zo fucking moeilijk allemaal.

Lompelul | 20-10-21 | 20:20

Prima verdeling. Een dag bestaat uit 3 x 8 uur dus iedereen kan lekker z'n 8 uurtjes pakken. Gewoon ff roostertje maken.

Hoezo ben ik een lul | 20-10-21 | 18:22

Stuur ze de VVD, D666, GL en PvdA wijken in. Dan is die import opeens heel snel afgelopen.

Here's Freddy | 20-10-21 | 17:53

Zal daar wel een dolle boel geweest zijn. 750 man in 250 bedden. Denk dat Gerard Joling en Gordon stikjaloers zijn.

jitro | 20-10-21 | 17:52

De vraag zou moeten zijn ;

,,Wie brengt deze mensen naar ter Apel ? ?

Huis en haard verlaten voor oorlog, geen geld, maar toch in ter Apel geraken …

Wie faciliteert dit ??

Iemand ??

Gizmo579 | 20-10-21 | 17:47 | 1

De EU.

Pietie | 20-10-21 | 17:52

Nou Den Haag, redt he er mee, tentenkamp op binnenhof, vast wel toiletgroepen in de buurt.
Julli schaffen dat toch?…

jan6894 | 20-10-21 | 16:49

Alle vrouwen en kinderen laten blijven de rest retour afzender

Schwanzeleber | 20-10-21 | 16:33 | 1

Goed idee! Dan is het wekelijkse saldo nul.. Nou ja hoogop een atuk of 10.

Here's Freddy | 20-10-21 | 17:56

Nieuwe AZC's openen binnen de grachtengordel. Dan zullen we zien hoe snel het afgelopen is met faciliteren.

fail | 20-10-21 | 16:11

Blijkbaar moet dit land/continent kapot. Iemand die vlucht voor oorlog of onrecht moet in het eerste veilige land asiel aanvragen. (Als je met het vliegtuig kunt komen, kom je niet uit een onveilige situatie.)
Dus Belgen, Britten en Duitsers kunnen hier TIJDELIJK(!) worden opgevangen. De rest kan linea recta retour! In dit land is het (te) druk.

benjeallanggek | 20-10-21 | 16:08
-weggejorist-
Maribu | 20-10-21 | 14:53
-weggejorist-
danzegikhettochniet | 20-10-21 | 14:49 | 3

Een beetje koning had tegen deze tijd al lang een onderhoud gevraagd met de ambassadeurs van de veilige landen, om de onruststokers een "enkeltje retour" te geven.

Prze***walski | 20-10-21 | 13:52

Het uitstekende beleid van Ankie Broekers Knol heeft natuurlijk als nadeel een aanzuigende werking van het aantal asielzoekers

thanseeuwen | 20-10-21 | 13:50 | 4

@Dr_Johnson | 20-10-21 | 13:59:

Die criminele variant is een zgn. rode haring. Al waren ze allemaal poeslief, dan nog is het een probleem.

Er zijn hier te veel mensen, er moeten er niet meer bij, en zeker niet uit een cultuur die zo ver af staat van de onze.

Anoniemtje | 20-10-21 | 14:25

"Er zijn hier te veel mensen, er moeten er niet meer bij, en zeker niet uit een cultuur die zo ver af staat van de onze."

You're preaching to the converted, Ano.

Maar ik wil nogmaals Ankie verdedigen. Dat is niet iets dat zij in de hand heeft of dat haar in het bijzonder te verwijten valt. Dat valt de gehele regering te verwijten, en in het verlengde uiteraard, Brussel.

Dr_Johnson | 20-10-21 | 14:35

@Dr_Johnson | 20-10-21 | 14:35: "Er zijn hier te veel mensen, er moeten er niet meer bij, en zeker niet uit een cultuur die zo ver af staat van de onze".
Zou Ankie voor moeten staan, zeker op haar positie.

Veepert | 20-10-21 | 14:43
▼ 1 antwoord verborgen

Stop, stop, stop!
Met de import.
Alsjeblieft.

hotmint | 20-10-21 | 13:44

Prachtig, ze spreken al een woordje Nederlands. Rassies! Minder minder minder boze mannen die gratis met de bus willen, graag.

Nivelleermarionet | 20-10-21 | 13:42

Er is maar een oplossing voor dit probleem, een quotum.
Max 5000 per jaar in plaats van de huidige 60.000.

de honden blaffen... | 20-10-21 | 13:27 | 2

5, kunnen we ze ook nog flink in de watten leggen, levert mooie deugbeelden op. Iedereen tevree.

Veepert | 20-10-21 | 14:44

5000 zijn er veel te veel voor die enkele hoogleraar of vakbondsman gedurende 20 jaar uit een land met een regime dat stevig in het zadel zit. Max. 100 zou het getal moeten zijn.

Grachus | 20-10-21 | 17:58

Wat halen we toch allemaal binnen...
Heb niet voor niets deze nick gekozen....

Troyan horse | 20-10-21 | 13:18 | 1

Trojan Horse. Leer spellen

Margot2973 | 20-10-21 | 20:39

Van onze eigen cijfers zouden we al kunnen leren, maar blijkbaar verbloemen we de zaak liever.

Veepert | 20-10-21 | 14:46

Gratis huizen, gratis gezondheidszorg , levenslange uitkeringen , enzovoorts zonder één zweetdruppel te laten heeft een enorme aanzuigende werking op illegale migranten.

Miljoenen (potentiële) illegale migranten staan klaar om onder het mom van “vluchteling” af te reizen naar “tafeltje dek” land. Zolang ze daarvoor "beloond" blijven met allerlei goodies in de vorm van ons sociaal stelsel zullen deze illegale migranten blijven komen.

Swieberj | 20-10-21 | 13:16 | 3

Yep. Dat is de kern. Het is te makkelijk en te aantrekkelijk. En onze grenzen en poorten staan wagenwijd open. Wat het 20 jaar geleden nog een heel avontuur om als migrant naar Nederland te komen, tegenwoordig is het een appeltje eitje. Mobieltjes doen live verslag doen van de reis en vooral het fijne huis in Nederland, het banksaldo, de draaiende Miele, de mooie moskee, de landgenoten uit de buurt en de herkenbare winkeltjes enz. enz. En de reis, ach ook dat is wat anders dan 20 jaar geleden. De reisagenten / smokkelaars zijn inmiddels geoliede machines die reispakketten en informatie in allerlei varianten aanbieden. Behalve naar landen waar je moet werken voor je centen, daarvoor hebben ze geen glossy's. Maar welke sukkel wil ook naar zo'n land als hier het geld letterlijk in je schoot wordt geworpen.

Graaier | 20-10-21 | 13:22
-weggejorist-
appies | 20-10-21 | 14:05

Nog maar eens:
Ze komen hier naartoe omdat er van alles te profiteren valt.
Als er niets meer te profiteren valt komen ze niet meer.
Degenen die hier van alles profiteren zullen dan vertrekken.

Ergo:
Zorg dat er niets meer te profiteren valt.
Wat is er daar zo moeilijk aan??

Peter Emile | 20-10-21 | 13:07 | 1

De sobere opvang van eikelenstein Rutte komt ook geen moer van terecht. Ze zijn niets gewend dus zelf lege barakken met schuimrubber matrassen schijnt niet af te schrikken. Misschien dat een gesloten deur van hotel "California' Nederland eens gaat helpen

clockandhammergame | 20-10-21 | 14:00

Als er niet uitgezet kan worden deze mensen in detentie zetten en de factuur plus administratie kosten, en die zijn behoorlijk,naar Marokko of Algerije en direct verrekenen met de transfergelden

Nico1000 | 20-10-21 | 12:46

Ach, zag weer een duur jasje van The Notrth Face, geen lompen

Hebikhetnietgezegd | 20-10-21 | 12:39

Zet ze gewoon af bij de voordeur thuis van al dat gutmenschenvolk dat ze hier naar toe haalt.

B.Spiritus | 20-10-21 | 12:36

Als je vandaag het nieuws volgt op nooit dan valt op dat iedereen die hierover bevraagd wordt, politici, ngo's en andere belang hebbende zich allemaal uitlaten over het stokpaardje wat zij berijden en over de rechten die geschonden worden van "asiel zoekende" mensen. Maar niemand zich druk maakt over de uitkomst in de maatschappij. Dat ligt dus op het bordje van de burger. Het consequent niet uit zetten van afgewezen asielzoekers waarbij het recht van de Nederlandse burger blijkbaar niet meer telt zorgt voor steeds meer maatschappelijke onrust. Nederland is een van de meest genereuze landen wat betreft opvang en ontwikkelings hulp dat dit volgens een hele kleine groep beslissing makers niet voldoende is en zelfs zo ver gaan om een groot gedeelte van de bevolking te bestempelen als populisten gaat maar heel even goed. Op het moment dat kosten voor levens onderhoud, energie en wonen (als je al een woning kunt vinden) door het dak gaan zijn de rapen voor Nederland gaar. Ik zeg Nederland want dit kleine clubje van mensen die hier geen verandering in willen brengen hebben helaas werkelijk geen idee wat ze aanrichting

Nico1000 | 20-10-21 | 12:30 | 1

Precies. Ze worden zelf niet geconfronteerd met de gevolgen, als je dat volk naast/onder/ boven je krijgt te wonen. Met een beetje meer pech alle drie de hier genoemde mogenlijkheden. Door huizengebrek is verhuizen dan ook geen optie meer. Gevangen in je prive multiculti hel.

bqbq | 20-10-21 | 12:47

Als ze overdwars met z´n drieën in een bedje gaan liggen dan past het best.

squadra | 20-10-21 | 12:25 | 2

Stapelbedden en sobere opvang was toch het devies. Niks Miele en compleet gestoffeerde woningen. Ter Apel (en de rest van Nederland) is er mooi mee in de aap gelogeerd want dat volk in dat filmpje komt nou niet echt over als dankbare asielzoekers die hun land uit zijn gevlucht agv levensbedreigende omstandigheden. Wat gaan ze allemaal doen in die binnensteden waar ze schijnbaar zo graag naar toe willen, ze hebben helemaal geen cent te makken toch? 'winkelen' om de lokale middenstand een financiele opkikker te geven. Denk meer een financiele afknapper want er zal gestolen worden als de raven. Het wordt hoedanook tijd dat de tent op slot gaat en al dit gespuis opgelazerd word naar hun thuislanden. Al dat opgeschoren tuig uit het filmpje kan regelrecht terug naar apenland van herkomst want er is geen toekomst voor ze hier. Geen skills behalve straatrover, afperser, crimineel is wat de klok slaat. Ankie moet letterlijk vervangen worden door iemand met ballen en er moet maar eens met de vuist op tafel worden geslagen. Geen terugname van eigen ingezetenen, stopzetting financiele hulp en inreis verbod vanuit die landen.

clockandhammergame | 20-10-21 | 13:56

mijn grootste zorg: planten ze zich ook voort met 3 in een bed ? kweenie hoor, wel lekker warm voor de winter.

leofromrotjeknar | 20-10-21 | 12:20

Bij de grens in Polen staan er nog “een paar” te wachten die, naar eigen zeggen, naar Nederland willen vanwege gratis huis.

echtpaul | 20-10-21 | 12:18 | 5

Gelukkig is er nog een land in Europa dat de beveiliging van zijn landsgrenzen serieus oppakt. Polen wordt weliswaar verguisd in het Europarlement maar ik vind het prima.

Toos Bevergeil | 20-10-21 | 13:44

@Toos Bevergeil | 20-10-21 | 13:44: Polen doet wat elk Europees land behoort te doen.

Pietie | 20-10-21 | 14:30

De Poolse premier Morawiecki hield gisteren zijn poolse poot stijf in het zeuroparlement. Parlementsvoorzitter von der Leyen barstte bijna uit elkaar van woede. Een waardig opvolger van Nigel Farage die Morawiecki.

Here's Freddy | 20-10-21 | 18:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Asielopvang moet een verdienmodel zijn, anders is de populariteit niet te verklaren.

P. Breidel | 20-10-21 | 12:11

Er kunnen best 3 man in een bed. Niet tegelijk maar om de beurt 8 uurtjes. Of liggen ze nu al 24 pd in de kooi?

Erdee | 20-10-21 | 12:10 | 1

Zoals op de gemiddelde onderzeeboot?

P. Breidel | 20-10-21 | 12:12

Nou zeg.

Zit ik te neuzen in m'n verzameling favoriete klassiekers.

Kom ik pardoes dit werkelijk indrukwekkende meesterwerk tegen.

En wat denk je?

Wordt zo maar de ware oorzaak van deze enorme impasse en deze prangende crisis benoemd!

Samengevat in prachtige meeslepende lyriek en echt ontroerende poëzie.

Mijn ogen werden meteen geopend, alles viel op de plek!

Ik heb direct actie ondernomen en deze waarlijk grote muzikale parel gedeeld met o.a. het IND en COA.

Ben benieuwd naar de reacties en hoop op wellicht een gesprek in het torentje.

Maar geloof me , die prachtige boodschap, die eenvoudige doch hartverscheurende eerlijke tekst en lyriek die blijft hangen en rondgaan in je hoofd.

Gegarandeerd!

https://www.youtube.com/watch?v=tyYmfUx8okQ

Dr.Mabuse | 20-10-21 | 12:05 | 1

Genieten dit stuk proza en dans.

Verbandmeester | 20-10-21 | 12:45

Waarom wordt die brutale en ordinaire lul in de video niet gewoon opgepakt en over de grens gezet? Hoop babbels, dankbaarheid heeft een andere vorm volgens mij.

P. Breidel | 20-10-21 | 12:04

Staphorst een optie?

Bouwfraudeur | 20-10-21 | 12:00

Het asiel beleid van dit land en de EU is kapot. Niet het asieleisers centrum in Ter Apel.
Blijven binnen halen terwijl de ruimte hier zeer beperkt is, kan niet meer.

bqbq | 20-10-21 | 11:59

Beetje burgervader met ballen sluit die tent gewoon vwg overlast en veiligheid. En steekt daarna een dikke vinger op naar de kwartier meesters van de islamisering in Den Haag. Met de melding … hier heb je ze weer terug.

Beertjealchoholakol | 20-10-21 | 11:55 | 1

“Kwartiermeesters” excuus

Beertjealchoholakol | 20-10-21 | 11:56

Wel fijn dat er zoveel toekomstige linksstemmers worden ingevlogen

DommeNeger | 20-10-21 | 11:44 | 2

Is Denk links? Daar gaat de islamitische stem waarschijnlijk heen.
Misschien krijgen we een taliban partij erbij, zal me ook niet meer verbazen.

bqbq | 20-10-21 | 11:56

Gaat Willie er nog een paar opnemen ? Misschien zit er een nog een toekomstige getinte prins op de witte scooter tussen.

Beertjealchoholakol | 20-10-21 | 11:43

Lepeltje Lepeltje schijnt heel normaal te zijn daar om ruimte te besparen. Wel een schapenvachtje tussen de mannen in.

Beertjealchoholakol | 20-10-21 | 11:34 | 1

Bent u niet bang dat het schapenvachtje ongewenst motiveert?

P. Breidel | 20-10-21 | 12:15

Omdat ik als Nederlander ultra gastvrij ben stel ik mijn huis open voor 1 vrouw, graag zonder kinderen en familie, waarvan de toelage op mijn rekening gestort wordt in ruil voor kost en inwoning. Ik verwacht wel dat ze ook het huishouden oppakt en als gastouder werkt voor mijn eigen koters. Als iedereen nu eens zo gastvrij zou zijn is dit probleem zo uit de wereld. In Qatar doen ze het ook, nooit problemen!

Vloberto | 20-10-21 | 11:33 | 1

Nog een cup maar in gedachten?

Beertjealchoholakol | 20-10-21 | 11:41

Kijken : Jisfet- de dames-asielzoeker

2CVOcean | 20-10-21 | 11:31 | 1

Bedankt voor deze tip. Ik heb er heel veel om gelachen om de dames. Deze zijn maanden verwijderd geweest van You Tube. Maar gelukkig zijn ze weer terug.

Rimfree | 20-10-21 | 12:21

Vind je het nou niet erg dat die mensen die de hele wandeling hier naartoe op de grond hebben moeten slapen ineens op een stoel of stretcher moeten slapen, in plaats van een 7 laags geveerd donzen matras met goudomrande naden en een dik dekbed gevuld met echte Texelse wol? Sjeeh.

Met_baard | 20-10-21 | 11:23

Verhuis dat AZC nou gewoon eens naar buiten Europa. Wij passen niet bij hen en zij niet bij ons. Accepteer dat nou eens. Domme deugers.

Gaat het niet dan? | 20-10-21 | 11:20

Nog goed voor de gelukszoekers dat er een D666 burgemeester zit. Dan blijft de deur voor hen altijd open, weten ze. Zo kunnen ze het blijven proberen.

Johnnie Hansome | 20-10-21 | 11:17

Het bestuurlijke onvermogen, het misselijk makende & vrijblijvende geklets dat ons land nog lang niet vol is en de ongelofelijke lafheid om niet te durven zeggen waar zo'n al decennia aanhoudende toestroom van mensen uit vreemde culturen uiteindelijk gaat eindigen, dat politici het zover laten komen dat de wal het schip vanzelf gaat keren doordat alles overbelast raakt.

Geen plek meer voor Nederlanders en geen plek meer voor echte vluchtelingen. Dat is waar dit beleid toe leidt.

jochum1980 | 20-10-21 | 11:16

Haha, die gast die in die video ook. "Moord, brand, racisme!" Welke demografische groep waarvan we er steeds meer krijgen, roept zoiets als eerste.

Dit land heeft al meer dan genoeg gedaan. Vol = Vol.

Nederlandop1 | 20-10-21 | 11:15

Dat hele kabinet is toch een sketch van Jiskefet? Kan toch niet anders? Herman Koch in de rol van de standaard zeer ongemakkelijk Ankie Broekers-Knol……..

Zoontzettendklaarmee | 20-10-21 | 11:09

zoveel mogelijk opvang in de buurt van beleidsmakers. Te beginnen bij 's konings paleizen/landgoederen en vertegenwoordigers van de regeringspartijen. Kijken of het nog steeds zo lang duurt voor er wat verandert.

Dr.Utker | 20-10-21 | 11:00 | 1

En ook, een of twee migranten, of een immigranten gezin in tijden van crisis, in (Een riant) huis bij alle politici - Om solidariteit te kweken, onder de Nederlandse bevolking. Oh, wacht ...

Nederlandop1 | 20-10-21 | 11:13

Ik neem aan dat er ook extra mensen moeten komen om die boel te coördineren, ervoor te zorgen dat duidelijk wordt hoe onze cultuur is, ervoor te zorgen dat de vrouwen en kinderen veilig kunnen slapen zonder dat een figuur van een andere clan zijn slag slaat etc etc?

Het gaat dus om veel en veel meer dan alleen de huisvesting! Schandalig dat Ter Apel hiermee wordt opgescheept. Van de zomer konden we nog het item over de buschauffeurs hier lezen.
Maar lekker ver weg toch, Groningen, boeien toch? Wat moet er gebeuren voordat dit stopt? Moeten de asielzoekers daar de boel eerst echt gaan overnemen , zoals een zwerm spreeuwen een oogst in een oogwenk kunnen oppeuzelen?

Roos | 20-10-21 | 10:58

En vorige week liep het kabinet nog te verkondigen dat het allemaal goed liep toen JA21 er naar vroeg. Of dat mens had een gigantisch bord voor de kop, of ze hebben de tweede kamer weer voorgelogen.

Maar goed, ze worden zo wel meteen bekend met de stoellendans, of nou ja, beddendans, mooi oud-hollands spel :)

Terra | 20-10-21 | 10:56
-weggejorist en opgerot-
BenDover | 20-10-21 | 10:45 | 8

Wat Amsterdamsko zegt....

Lorejas | 20-10-21 | 16:48

Dit kan niet!

bitterpete | 20-10-21 | 20:35
-weggejorist-
bitterpete | 20-10-21 | 20:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Zelfs in Ter Apel heeft de meerderheid in maart gekozen voor de coalitiepartijen of links daarvan. Ze hebben gekregen waar ze om gevraagd hebben, een bedankbriefje richting het COA is meer op z’n plaats.

RocketMan | 20-10-21 | 10:45 | 2

Ja, maar nimby hè

Ride_On | 20-10-21 | 10:53

Of..... hebben de linkse stemmentellers de stembiljetten op het pvda/groen links stapeltje gelegd???

Simon_Ketellapper | 20-10-21 | 14:17

Er is nog leegstand in vele hotels verspreid over het land.
In Amsterdam zijn veel air bvb locaties vrijgekomen.
Met deze extra bedden kunnen ze nog een tijd voorruit

Arendsoogje | 20-10-21 | 10:44

Als we nou de helft amputeren kunnen er misschien wel 3 in een bed. Dan redden we het wel weer tot de kerstdagen.

Tishetnetnie | 20-10-21 | 10:43

Het water loopt over de rand van de emmers en er zijn geen emmers meer. Naarstig worden emmers gezocht of gemaakt om het water op te vangen. Terwijl er eigelijk geen plek meer voor is.

Maar de kraan dicht draaien. Of water terug gooien van waar het komt weigeren we pertinent.

Zou dat een psycho-mentale afwijking of syndroom zijn zo bekeken?

iustus | 20-10-21 | 10:41 | 2

Mooie metafoor. Maar zo is het natuurlijk wel. Draai die kraan dicht als je wateroverlast hebt. Maar nee, we blijven stug doorgaan met binnenhalen. Er zijn toch mensen die hier schat hemel rijk van worden anders kan je dit toch niet uitleggen?

Waakvlam | 20-10-21 | 10:49

@Waakvlam | 20-10-21 | 10:49: Ja dat maar ook soort van dwangmatige neiging als reactie op koloniaal verleden of zoiets waar in we MOETEN deze mensen toe laten en helpen. Er zit iets dwangmatigs in. Want rationeel reëel bekeken als iets niet meer gaat stop je er mee.
Maar wij zullen nooit de grenzen sluiten. Geloof me.
Uiteindelijk zal de wal het schip keren. Maar de mensen die er voor gezorgd hebben zullen vast hun schaapjes op het droge hebben tzt.

iustus | 20-10-21 | 10:52

Stop met opname, zet alle medewerkers tot 2022 in voor selectie. En breng de gelukzoekers terug naar veiligelandië. Beginnen we in 2022 met een schone lei en zitten de grenzen dicht. Controle in land van herkomst en klaar.

mr_awesome | 20-10-21 | 10:39

Je kunt er op wachten dat het totaal spaak gaat lopen als dat nu al niet het geval is. Nauwelijks woningbouw, 1200 binnenwanderlaars per week, 5000 Afghanen.

Der Schnitzeljäger | 20-10-21 | 10:39

Gooi maar wat luchtbedden neer

Gen. Maximus | 20-10-21 | 10:34 | 1

Nee, laat ze maar lekker op de grond liggen en zend dat beeld over de wereld. Misschien dat de toestroom dan wat minder wordt.

naglfar | 20-10-21 | 10:38

Toevallig vandaag herinnering Facebook 1 jaar geleden, Nederland neemt 2000 arme Syriers op die nu nog in Libanon verblijven. Was een bericht op teletekst.

dedwarsligger | 20-10-21 | 10:26 | 1

Met de huidige shit in Libanon (hoezo functioneert een multiculturele samenleving?) zal er vanuit dat land ook een gestage stroom van 'vluchtelingen' onze kant op komen.

LucaBrasi | 20-10-21 | 10:45

Wel goede zaak dat de Grachtengordel binnenkort niet meer te onderscheiden zal zijn van een straat in Parijs... hopelijk dat al die D666 en Klaver watermeloenen door de stront heen mogen laveren...

xpto | 20-10-21 | 10:23 | 2

Nogmaals: verplicht inkwartieren bij de leden van de pro-immigratie partijen. En alle studentenkamers vorderen of de asielzoekers bij de ouders van de studenten onderbrengen.

discriminazie | 20-10-21 | 10:27

Of nog erger: Brussel. Wat een waanzinnig hellhole is dat, daarbij vergeleken is Parijs een oase.

The-loopy-cowboy | 20-10-21 | 10:38

Laten we het voorbeeld Denemarken volgen... Beter, realistisch en duidelijk. Maar nee, dit gaat niet om die asielzoekers, heeft ook niets te maken met links deugdenken, is dus ook geen idealisme. Er liggen belangen, Er is een lobby die verandering tegen houdt. Er wordt gewoon geld aan verdient en het maakt niet uit wat het de maatschappij kost, wat voor gevaren het oplevert.

Briver | 20-10-21 | 10:16 | 2

Denemarken is nog niet Europees..

Arendsoogje | 20-10-21 | 11:02

Hopelijk komen er nog duizenden per week bij, dit land heeft ervoor gekozen, en nu nog. Je oogst wat je zaait!

lanexx | 20-10-21 | 10:15 | 3

Jammer genoeg gaan juist degenen die ervoor gekozen hebben, diegenen zijn die het "nicht gewusst" hebben nadat het fout liep. Maar ze wisten het wèl. Het kon ze alleen niet schelen omdat het zo goed voelt om te deugen.

Gladiator Fap | 20-10-21 | 10:25

@Gladiator Fap | 20-10-21 | 10:25: precies. degenen die getroffen worden zijn bijna per definitie niet degenen die erover beslissen. Geldt ook voor de migranten voor die aan hun reis beginnen. Ze worden lekker gemaakt door de verhalen, Economische migranten is heel ander volk dan vluchtelingen. Wanneer dringt dat nou eens door bij de overheid (en brussel)

Dr.Utker | 20-10-21 | 11:04

Als de wekker om 20 over 6 gaat dan ben ik weer gezegend om voor mezelf en deze mensen aan het werk te gaan.

U-boot | 20-10-21 | 10:15 | 3

U moet het geld voor u laten werken in plaats van andersom.

van Oeffelen | 20-10-21 | 10:39

@van Oeffelen | 20-10-21 | 10:39: Jou geld gaat met een stropdas om in zn leasebak naar de zaak begrijp ik.

alexanderpechtold | 20-10-21 | 11:02

Waarom zou U-boot dat doen? Het geld is uiteindelijk toch niet voor hem/haar.

VerwendPokkejong | 20-10-21 | 11:41

Dat COA bestuur is een asielzoekersindustrie / mensenhandel, hoe lang accepteren wij Nederlanders deze waanzin nog ?

poëpjes | 20-10-21 | 10:14 | 1

Hoeveel mensen zouden een dik belegde boterham verdienen in deze extreem vervuilende industrie?

gestoptmetroken | 20-10-21 | 10:21

Hoe vaak hebben Janmaat en Fortuyn zich al omgedraaid in hun graf?

borus | 20-10-21 | 10:11 | 5

Nooit genoeg. Janmaat had gelijk, maar zijn motivatie was te simplistisch. De linkse club was hem daarom de baas en hij kwam daardoor in het verdomhoekje (die man is vreselijk behandeld, met geen pen te beschrijven hoe "tolerant" de linkse club was in de kamer). Pim Fortuyn was een véél groter probleem voor links. Pim had namelijk wél de juiste motivatie, was zeer intelligent (dus je kon hem niet dom noemen), kon zeer goed communiceren (dus je kon hem geen arrogantie toedichten), was homo (dus juist één van de stokpaardjes van links, je kon 'm geen LGBTenzovoort-hater noemen), had humor (heel belangrijk!) en -misschien wel het aller aller belangrijkste- hij sprak over de thema's die het volk bezighouden, niet over de thema's die de politiek bezighouden. Daarom heet het ook "populisme": de stem van het volk. Daarom was alleen verkettering niet genoeg bij Pim. Pim moest dood, weg. Op het moment dat Pim minister president geweest was, was Nederland gidsland geweest. Niet Engeland. Niet Denemarken. Maar Nederland!

Dat het woord populisme een andere connotatie gekregen heeft, hebben we te verdanken aan dezelfde kliek waaruit de moordenaar kwam. Een moord is natuurlijk slecht, maar we moeten allemaal niet té geschokt zijn dat het gebeurd is, anders hebben we bij de volgende keer niet genoeg draagvlak voor verkettering (zie Wilders, zie Baudet...)

Gladiator Fap | 20-10-21 | 10:22

Maar door al dat gedraai van pimmetje heeft hij toch maar mooi aan de basis gestaan voor die tunnel onder de alpen door. Nog bedankt daarvoor, zonder jou stonden we nog steeds in de file.

Tishetnetnie | 20-10-21 | 10:48

Woord voor woord waar. Goed omschreven

miff | 20-10-21 | 11:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Er was toch zo’n mooi plan om jonge blonde studentes te mixen met ama’s uit veilige landen in tijdelijke wooncomplexen. Dat kan toch alleen maar heel succesvol worden of niet…

Mark zit te Dutten | 20-10-21 | 10:09

750 mannen bij elkaar in bed, ook dat nog.

D-Fens_1963 | 20-10-21 | 10:09

Het lekt! Het water stroomt bijna over de drempel. Oplossing van onze beleidsmakers: "Snel, laten we de drempel verhogen"

pa_niek | 20-10-21 | 10:08 | 4

Geen pa_niekmaatregelen aub, beter bronbestrijding dmv klimaatmaatregelen.

D-Fens_1963 | 20-10-21 | 10:12

@D-Fens_1963 | 20-10-21 | 10:12: Ik neem aan ironie. Het klimaat is wel het laatste waarover de gemiddelde vluchteling zich zorgen maakt. Ze willen maar drie dingen: 1) een miele 2) gratis geld en 3) een nest blonde vrouwen die ze naar hartelust kunnen gebruiken zonder consequenties.

Gladiator Fap | 20-10-21 | 10:27

Nee hoor, onze beleidsmakers halen de drempel weg zodat de drempel niet overstroomd.

echtpaul | 20-10-21 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

We mogen op dit moment wel concluderen dat we een extreemlinks toelatingsbeleid hebben als het gaat om asielpolitiek.

Crusher | 20-10-21 | 10:08 | 1

Persoonlijk label ik dit toelatingsbeleid als terroristisch. Alsof het door een vijandige macht is bedacht en wordt uitgeverd.

ChatBot | 20-10-21 | 10:16

Echt wordt hier dood en dood ziek van, wat een k*t land...

Raetsheer | 20-10-21 | 10:07

Wánneer was ook alweer De Grote Herfstdemonstratie tegen de massa-immigratie, overbevolking en woningnood op Het Malieveld?

Zenzeo | 20-10-21 | 10:07

Gewoon met terugwerkende kracht kijken naar welke Nederlanders D66, GroenLinks of Bij1 hebben gestemd en daar een vluchteling in de extra kamer plaatsen. Kijken of ze de volgende keer weer zo'n prachtige partij stemmen.

sander3488 | 20-10-21 | 10:06

Heeft Bril geen pandje meer over? Anders wellicht nog plek in de paleizen van zijn uitkeringstrekkers familie?

xpto | 20-10-21 | 10:04

Ik zie, ik zie, ik zie grote hoeveelheden eisers de straat op gaan om te demonstreren tegen het grote onrecht wat hen wordt aangedaan.

D-Fens_1963 | 20-10-21 | 10:02 | 1

was er geen plaats meer voor de Miele?

borus | 20-10-21 | 10:15

Heel vroeger trok je met je stam een gebied in, langzamerhand nam je de boel over. Veel later deden we dat met legers maar dat is stom en lukt niet altijd. Binnentrekken en mensenstromen niet tegenhouden werkt dus prima om een gebied te omvolken.

Jan Lange3373 | 20-10-21 | 10:02

Zeventig procent zit zes jaar na aankomst nog in de bijstand. Dat ze hier komen om te werken is dus niet met droge ogen vol te houden.

goedverstaander | 20-10-21 | 10:01 | 3

Ach, ik wil best geloven dat de meesten hierheen komen met de intentie om te werken voor hun levensonderhoud. De makke is dat de overgrote meerderheid niet beschikt over vaardigheden die hier in personeelsadvertenties en vacatures worden gevraagd.

Was er vroeger, in de jaren 60 zeg maar, heel even een sterke vraag naar ongeschoolde arbeid - waarvoor die zg gastarbeiders hierheen zijn gehaald - in de daaropvolgende 50 jaar is Nederland - door de voortgaande automatisering en robotisering - in rap tempo veranderd in een hightech kennis- en diensteneconomie, waarin ongeschoolde en laaggeschoolde derdewereldlanders economisch gemist kunnen worden als kiespijn, want kansloos op de arbeidsmarkt.

Dat is de reden dat ze allemaal linea recta in de bijstand belanden en daar inderdaad voor ca de helft na 15 jaar nog steeds in zitten, en bij het soort werk dat de rest heeft, kun je ook vraagtekens zetten: parttime en/of tijdelijke baantjes, gesubsidieerd werk, kortom, ook daar zal in veel gevallen geld bij moeten.

Je moet ze gewoon niet meer toelaten in de zin van verblijfsvergunningen verstrekken. Alle inspanning erop gericht laten zijn ze zo snel mogelijk te retourneren naar hun 'eige' landen.

Dr_Johnson | 20-10-21 | 10:19

@Dr_Johnson | 20-10-21 | 10:19:

"Door personeelstekorten kunnen ziekenhuizen stijgende opnamecijfers niet aan. Het Maastricht UMC+ ging afgelopen jaar de strijd aan door grote aantallen ic-verpleegkundigen versneld op te leiden. Maar is het niet vechten tegen de bierkaai?"

Een voorbeeld van wat ik hierboven bedoel. Dit probleem/tekort gaat echt niet opgelost worden door die ca 1100 'vluchtelingen' die hier wekelijks binnenstromen, want:

"Allemaal hebben ze minstens vier jaar hbo- of mbo-opleiding verpleegkunde achter de rug."

Dan is het leuk als je vaardigheden hebt die je in staat stellen 17 geiten bij elkaar te houden, of om een week te overleven in de Kalahari woestijn, maar in Nederland worden toch echt heel andere vaardigheden gevraagd. En een eitje kan elke Nederlander zelf wel bakken.

Dr_Johnson | 20-10-21 | 13:50

Ondertussen op de Joop/AD:
"Nederlanders staan in de rij om vluchtelingen thuis op te vangen"
,,Normaal hebben we gemiddeld zo’n tien aanmeldingen per maand. In augustus waren dat er honderd, waarvan veertien uit Brabant”, vertelt directeur TakeCareBnB Robert Zaal. De volgende maand meldden vijftig nieuwe gezinnen en voor oktober staat de teller al op 36. ,,Echt ongelooflijk, sinds het ontstaan in 2015 hebben we dit nog nooit meegemaakt”, aldus Zaal die weet dat de explosieve stijging komt door het slechte nieuws van de afgelopen maanden."
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/nederlanders-staan-in-de-rij-om-vluchtelingen-thuis-op-te-vangen

Directeur Robert Zaal?
Het zal toch weer niet zo'n bijbeunende graaipoliticus zijn?
https://noordholland.groenlinks.nl/onze-mensen/robert-zaal-0

Uiteraard is het nu allemaal vrijwillig, maar ik zie de opmaat naar dwangmiddelen zoals het korten op de huursubsidie met rasse schreden naderen. Die burgerhaters van '66 reppen al over het splitsen van woningen.

Alvast succes met uw nieuwe huisgenoot.

Abject | 20-10-21 | 10:01 | 5

Ik zou sowieso verwachten dat alle Tweede Kamerleden die dit soort wanbeleid steunen: VVD, D66, GL, PvdA aangevuld met CDA en CU zich aanmelden om ook minimaal 1 persoon in huis te nemen.

benbenieuwd2021 | 20-10-21 | 10:11

Vluchtelingen?! vluchtelingen?!! "vluchtelingen".

jansma28542681 | 20-10-21 | 10:13

Statushouders die al een sociale woning ingepikt hebben, die zou je kunnen verplichten om asielzoekers tijdelijk in huis te nemen : Dikwijls dezelfde taal/geloof, dezelfde oorlogs-ellende meegemaakt en begrijpen elkaar beter dan de Nederlandse inheemse bevolking.

Bunk-T | 20-10-21 | 15:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Kijk, als er elke week een lading ongehuwde kinderloze latina's of Thaise vleesfluiters zouden binnenstromen, dan zou het draagvlak misschien een beetje groter zijn.

Vooral onder de dikbuikige kale ICT-ers.
Just joking.

King of the Oneliner | 20-10-21 | 10:00 | 1

No you're not.
Je hebt gewoon een dikke buik en een andere smaak dan de meesten onder ons.
Het is je gegund.

Gladiator Fap | 20-10-21 | 10:09

In de RAI zijn de komende maanden alleen een paar kleine beurzen. Daar is dus ruimte genoeg om asielzoekers op te vangen.
Alleen gebeurt dat niet.

Haberdoebas | 20-10-21 | 09:54 | 4

Er is geen ruimte meer, wel in de regio.

Zitvlak | 20-10-21 | 10:00

*uitkeringseisers bedoel je. Niet asielzoekers

Graftak | 20-10-21 | 10:01
▼ 1 antwoord verborgen

Dé enige oplossing die nog overblijft.
Iedere alleenstaande krijgt logees.
Ruimte zat, veel alleenstaanden wonen in een ruime afgeloste eengezinswoning.
Ik hoor het Rutte al zeggen:
“We kunnen niet anders, dan solidair zijn met deze arme vluchtelingen”
Werkt u niet mee?
Dan vervalt uw QR code.
De nieuwe BOA’s zijn al voorgeprogrammeerd.

Bolder | 20-10-21 | 09:53 | 5

U ziet het.
De QR code biedt ongekende mogelijkheden!

Bolder | 20-10-21 | 10:12

@Bolder | 20-10-21 | 10:12: Precies waarom we die hele code niet moeten willen. Al moet het niet zo zijn dat Rutte gaat bepalen wie ik in mijn al dan niet afbetaalde koopwoning neem. Qr code of niet.

WaterMoutHop | 20-10-21 | 10:27

Maar..... maar....... maar...... Ik ben een alleenstaande!

Dr_Johnson | 20-10-21 | 10:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, dit is toch wat we willen? Anders hadden mensen wel ergens anders op gestemd dan op de VVD. En misschien wel goed nieuws, door alle puinzooi op vele gebieden wordt de sociale zekerheid totaal onhoudbaar en dat betekent dat alleen de 20% rijkste Nederlanders straks nog een welvarend leven hebben en dan betekent weer dat we eindelijk van de zesjescultuur afkomen. Nederland wordt een samenleving van winnaars en losers dankzij de linkse partijen.

schoneslapert | 20-10-21 | 09:53

"We kunnen het niet meer aan."

We kunnen het al minstens 2 decennia niet meer aan. Het enige dat helpt is finaal stoppen met dat asielcircus. Grenzen afgrendelen. En met die grenzen bedoel ik de zg buitengrenzen van de EU: hekwerken op de landsbuitengrenzen, en pushback beleid op de zeegrenzen. Onze eigen buitengrens - Schiphol als voornaamste buitengrens - is al goed beschermd, want zonder visum kom je niet aan boord van een vliegtuig.

Ik heb wat dat betreft veel meer vertrouwen in landen als Griekenland, Italië, Polen, Litouwen, Slovenië, etc. Die landen moeten al die klaplopers die zichzelf hier uitnodigen, tegenhouden. Van Nederland valt weinig of niets te verwachten. Hier wordt nog steeds geschermd met het 'draagvlak':

"De raadsleden maakten duidelijk dat het draagvlak voor de opvang in het Oost-Groningse Ter Apel ter discussie staat."

De zieligheidsindustrie en de Gutmenschen blijven maar angstvallig en wanhopig beweren dat het met het draagvlak in Nederland wel goed zit, terwijl dat m.i. al vele jaren zo goed als non-existent meer is, op getiktelingen als Mart Smeets cs na, die Nederland nog lang niet 'vol' vinden. Op de Joop wordt ook zo 'pathetic' beweerd dat Nederlanders 'in de rij staan' om statushouders in hun huis op te vangen:

"Normaal hebben we gemiddeld zo’n tien aanmeldingen per maand. In augustus waren dat er honderd, waarvan veertien uit Brabant”, vertelt directeur TakeCareBnB Robert Zaal. De volgende maand meldden vijftig nieuwe gezinnen en voor oktober staat de teller al op 36."

Allemachtig, zeg! Maar liefst 100 in augustus, 50 in september, en deze maand - nog een anderhalve week te gaan - 36. Lijkt me toch een aflopende reeks, en op grond van deze getallen beweren dat ''Nederlanders in de rij staan om vluchtelingen thuis op te vangen" vind ik een vorm van nepnieuws.

Maar ja.....

Dr_Johnson | 20-10-21 | 09:51 | 2

"Onze eigen buitengrens - Schiphol als voornaamste buitengrens - is al goed beschermd, want zonder visum kom je niet aan boord van een vliegtuig."

Een paar keer per jaar moet ik op Schiphol zijn om mensen weg te brengen / op te halen. En elke keer dat ik daar rondloop, zie ik wat er via Schiphol dit land binnenstroomt: Je wilt niet weten hoeveel soepjurken, profeetbaarden & hoofddoeken er daar binnenkomen.
Ik word er elke keer weer depressief van.

Peter Emile | 20-10-21 | 12:35

@Peter Emile | 20-10-21 | 12:35:

Jawel, maar ik denk niet dat dat asielzoekers zijn, Peter. Dat zijn ofwel lieden die een visum hebben gekregen, omdat ze hier voor zaken oid moeten zijn, of het zijn, in de meeste gevallen denk ik, lieden die hier al veel eerder binnen zijn gekomen en met een Nederlands paspoort voor familiebezoek terug zijn geweest naar hun 'eige' land. Zoals recentelijk weer die 1200 - of hoeveel waren het? - Afghanen, die in Afghanistan zaten op het moment dat Kabul viel. Zodra ze een Nederlands paspoort hebben gescoord, en dus verzekerd zijn van de terugreis naar alle gratis vleespotten van Nederland, is dat 'levensgevaar', de reden waarom ze destijds 'moesten' vluchten, als bij toverslag verdwenen.

Dr_Johnson | 20-10-21 | 12:55

We hebben toch zo veel mensen die deze groep hier zo graag wil hebben ? Waarom nemen al deze deugmensen dan niet ook gewoon een afgaantje in huis? of 5?

BenDover | 20-10-21 | 09:51 | 5

Noordzee ook ruimte zat.

zoalsikhetzeg | 20-10-21 | 10:05

Hoeveel passen er in zo’n windmolen op zee?

echtpaul | 20-10-21 | 12:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe moet je jou kleinkinderen achterkleinkinderen uitleggen dat die enorme teringzooi waarin zij terecht zijn gekomen de schuld is van domme naïeve stemmers.
Dit klapt een keer helemaal in elkaar.

zoalsikhetzeg | 20-10-21 | 09:49 | 1

Leg je kleinkinderen in ieder geval uit dat ze zelf in de toekomst anders gaan stemmen, en heel veel succes daarmee.

Titje | 20-10-21 | 10:03

Ik zie het probleem niet. Er wapperde toch gewoon een regenboogvlag op de achtergrond? Dan is alles opgelost.

Psycho Daddy | 20-10-21 | 09:48

Het begint er op telijken dat de opvang meer overeenkomt met het echte leven van veel, mensen in dit rijke land waar niets aan de hand is en iedereen gelukkig is.
Is dit ontmoediging beleid van meer nieuwkomers vraag je ineens af?

Banenenrepubliek | 20-10-21 | 09:48

Laat de overheid eerst maar eens zorgen dat het rondzingen van verkeerde informatie over Nederland in al die landen stopt.
Was 2 jaar geleden dag in Marokko, Taxichauffeur hoorde dat we uit NL kwamen en wist: "O, dat is waar niemand hoeft te werken, je gratis kunt wonen en geld van de overheid krijgt.". Zolang die verhalen rondgaan blijven ze binnenkomen...

Zupschufter | 20-10-21 | 09:48 | 5

je vergeet de Miele

borus | 20-10-21 | 10:16

40 jaar geleden, fietsvakanie portugal, onder aan de hoge brug in de arme visserswijk van Porto fietsbanden en kettingpech. In het straatarme wijkje staat een nagelnieuwe pick up toyota.De eigenaar hoort dat we uit NL komen, gaat breed lachen en is zeer bereid ons gratis naar de camping te rijden.Hij zegt ,en dat is ongelogen, Ben blij dat ik iets terug kan doen voor de fictieve 6 kinderen kinderbijslag die ik al jaren krijg !.Leuk he ? je hebt er ook goeie bij.

2CVOcean | 20-10-21 | 10:50

Ik was een slordige 40 jaar geleden in Marokko. Was toen erg in de mode, vanwege de hit 'Marrakesh Express' van Crosby, Stills & Nash.
"Zo'n fijn land".
"Zo'n mooi land".
"Zulke vriendelijke, gastvrije mensen".
"Zó kleurrijk".

Ik weet inmiddels beter.
"Donne-moi une cigarette!" En vervolgens werd het hele pakje uit je handen gegrist.
Profiteurs die 's ochtends als je je hotel verliet, met een brede grijns lieten weten dat ze de hele nacht op je auto hadden gepast. En of ze even mochten vangen. Bij die vraag stonden er inmiddels zes, zeven haveloze macho-types om je heen.
Eén keer hebben we ons los weten te wringen uit zo'n roedel, en zijn we de auto ingesprongen. Bij het wegrijden werden we met stenen bekogeld.
Ik zou deze tegel nog veel langer kunnen maken met dergelijke mooie herinneringen.

Die hit "Marrakech Express" staat symbool voor de westerse naïviteit en de roze bril waardoor oosterse landen werden - en nog steeds wórden - bekeken:

" ...... Take the train from Casablanca going south
Blowing smoke rings from the corners of my mouth, my mouth
Colored cottons hang in the air
Charming cobras in the square
Striped djellebas we can wear at home
Well, let me hear ya now
Wouldn't you know we're riding on the Marrakesh Express
Wouldn't you know we're riding on the Marrakesh Express
They're taking me to Marrakesh"

Yeah, right.
(and fuck it)

Peter Emile | 20-10-21 | 12:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Zwakke heelmeesters maken stinkende wonden, hoogste tijd om een fatsoenlijk immigratiesysteem in te voeren en de disproportionele invloed van clubs zoals vluchtelingen werk op het beleid te minimaliseren. Nederland wordt ronduit slecht bestuurd. Nederland hoeft voor immigranten echt niet op slot maar zoals het nu gaat is een doodlopende weg.

therealbraindump | 20-10-21 | 09:46


De zielige mensen in de hele wereld zijn nooit op.

Maar het draagvlak en het geld en de ruimte hier wel.

Ziehier mijn analyse op de achterkant van een bierviltje.
Was dit nou zo moeilijk?

King of the Oneliner | 20-10-21 | 09:45 | 1

Jammer dat het twee regels zijn……

De boodschap is juist.

J-van-de-Bontekoe | 20-10-21 | 09:50

Stel, er zou een of ander soort enorm probleem hier in NL zijn, zo erg dat we willen emigreren. Zouden wij dan daar in die zandbak opgevangen willen worden? Met die achterlijke cultuur en middeleeuwse godsdienst! Nou ik niet, dan maar opvang in een westers land, maar niet daar. Dus die zandbakkiërs die hierheen komen doen dat voor de gratis poen, zorg en levensonderhoud. Helder, althans voor velen, maar niet voor al die rovers in Den Haag.

Bull-Sunnyboy | 20-10-21 | 09:45 | 1

Bij ongewijzigd beleid duurt het niet zo heel lang meer voordat die zandbak een aantrekkelijk alternatief wordt voor de toestand hier.

discriminazie | 20-10-21 | 10:40

Zolang de EU, de VN en een aantal schimmige NGO's bepalen hoeveel "vluchtelingen" we in NL kunnen opnemen gaat de instroom gewoon door. Migratie is daarom ook nooit een agendapunt voor de gevestigde partijen, want zij weten dat het iets is dat buiten hun machtsbereik valt.
We zijn onderhand geen baas meer in eigen land en partijen als D66 en Volt vinden dat helemaal prima.

Lefty-Messup | 20-10-21 | 09:44 | 1

Denemarken zit in de EU en is lid van de VN.., het kan dus wel.

therealbraindump | 20-10-21 | 09:48

'We hebben ons aan Europese afspraken te houden en zijn een beschaafd land waar we iedere asielaanvraag moeten behandelen.
We hebben nu even een piekje maar van een crisis is geen sprake'.
Aldus Jankie B.-K., dus is het waar.
We kunnen nog jaren dezelfde ellende verwachten.

gestoptmetroken | 20-10-21 | 09:44

Kringverjaardag met bier, wijn, blokjes kaas en boterhamworst met augurk. U vraagt aan de rechterbuurman 'Wat voor werk doe jij dan?' Rechterbuurman antwoordt 'ik heb een ontzettend leuke baan bij COA. Mijn taak is om nieuwe Nederlanders te begeleiden!'
Wat is uw reactie?

Leptob | 20-10-21 | 09:44 | 7

Haha ik ken er echt een die in dienst was bij het coa , hij zei meer dan 10 jaar geleden al dat de opvang een drama is in Nederland. En eigenlijk er geen zin meer in had.

Banenenrepubliek | 20-10-21 | 09:55

Ik zou hem vertellen dat Nederland naar de klote gaat met al die nieuwe Nederlanders van hem.

Papa Jones | 20-10-21 | 09:56

En , hoe bevalt dat?
Mijn kind staat al 12 jaar ingeschreven , en jou kind?
Ik maak me zorgen om de toekomst, jij ook?
Zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Zitvlak | 20-10-21 | 10:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Met 750 in 275 bedden worden het er nóg meer, let maar eens op.

Harry.Langezwaal | 20-10-21 | 09:43

Volksopstand, iemand? Niemand durft het voortouw te nemen, want je weet één ding zeker, je gaat in de subsidiemedia afgeschilderd worden als een bruinhemd. Dus blijven we maar allemaal een vuist maken in onze broekzak en zien we met lede ogen toe hoe de bestuurders onze huizen en sociale voorzieningen blijven weggeven aan een sprinkhanenplaag uit een ver-weg-deel van deze planeet.

Crusher | 20-10-21 | 09:41 | 2

Het gaat juist goed; het moet onbeheersbaar en onbetaalbaar worden voordat men in Den Haag van de deugfiets stapt.

Harry.Langezwaal | 20-10-21 | 09:43

@Harry.Langezwaal | 20-10-21 | 09:43: Ik heb thuis ook iemand op de bank zitten die deugt. Kan uit eigen ervaring vertellen dat hoe dan ook negatieve onderwerpen worden genegeerd. Net zolang tot het absoluut niet meer anders kan.

benbenieuwd2021 | 20-10-21 | 10:02

Wanneer gaat de verongelijkte Hollander met honderdduizenden lotgenoten de straat op om zijn woede te tonen ? Vrees nooit.

Gebakkenvis | 20-10-21 | 09:40

Een deel gaat gewoon op vakantie naar het land waar ze uit gevlucht zijn.

gato | 20-10-21 | 09:40

Prioriteit is dus opvangplaatsen, in plaats van grenzen sluiten.
Die dubbele agenda is overduidelijk waar te nemen.
Als je binnenkort geen asielzoeker in huis neemt krijg je een melding op je QR code.

zoalsikhetzeg | 20-10-21 | 09:39

750 man.
275 bedden.
Angst voor virus verspreiding.
Dat is goed op te lossen door het uitdelen van condooms. Bieden goede bescherming tegen HIV.

Kapitein Sjaak Mus | 20-10-21 | 09:38 | 2

Hoho, het gebruik van condooms is niet mannelijk volgens de woestijncultuur.

gestoptmetroken | 20-10-21 | 09:49

Zeg gewoon het vluchtelingenverdrag op. Het is een industrie geworden, een heel groot deel heeft een zielig vluchtverhaal verzonnen, en niemand komt direct uit een oorlogs- of hongergebied.

De massale instroom van met name jonge moslimmannen uit de derde wereld is een veel groter gevaar voor de EU dan de Poolse stelling dat de Poolse grondwet boven EU-wetgeving staat. Ze komen immers niet vanwege onze vrijheden of manier van leven, maar voor geld.

drs. Levi Samsonov | 20-10-21 | 09:38

Waren het maar aspirant-Nederlanders! Helaas hebben ze niet de aspiratie om één van ons, Nederlander, te worden.
Het zijn kolonisten, De Kolonisten van Quatar, die hier in grote steden koloniën komen stichten, waar hun wetten, cultuur en omgangsvormen gelden. Puur om mercinaire redenen, om het geld en de welvaart, opgebracht door de inheemse bevolking.
Er is weinig veranderd in al die eeuwen, behalve de richting, en de macht van de inheemse bevolking zich te verzetten. Helaas is die macht verlamd door gijzelneming in politieke correctheid.

Chuck the plant | 20-10-21 | 09:37

Politici zijn altijd wakker hoor. Zolang de meerderheid wil deugen gaat dit niet veranderen. De komende tien jaar stijgt de woningnood verder. Evenredig met de onvrede. Ook neemt het aantal VVD en D66 stemmers af door overlijden van de senioren. Het is dan al te laat om er iets aan te doen maar PVV-achtige partijen zullen de grootste worden. Zoals mensen nu massaal hout en houtkachels inslaan zal de elite vluchten naar zijn buitenpaleisjes, de minderbedeelden achterlatend in een soort Zuid-Afrika.

Tiscali-2 | 20-10-21 | 09:36 | 2

Mag ik zeggen , tegeltjes wijsheden, chapo.

Zitvlak | 20-10-21 | 09:40

PVV-achtige partijen zullen nooit meer de grootste worden. De demografische ontwikkeling die in gang is gezet en nu versneld wordt doorgezet (sommige komplotdenkers noemen dat omvolking) maakt dat electoraal onmogelijk. Blanke partijen als D66 en GL zullen gemarginaliseerd worden, net als al met de christelijke partijen gebeurd is.

RocketMan | 20-10-21 | 12:58

Bij de bestuurders is er dus niemand die begrijpt dat je het dak moet repareren, met andere woorden: Geen asielzoekers meer toelaten in dit overvolle en overbelaste land, dat in een rap tempo aan het afglijden is.

donkeyman | 20-10-21 | 09:34 | 1

Het zou zo maar kunnen dat de groeiende verwarring een beter klimaat is om moeilijkere regels door te voeren. Moeilijke situaties worden nl. alleen geaccepteerd wanneer niet accepteren nog moeilijker is.

viejohuevon | 20-10-21 | 09:59

De brandweerinspectie keurt dit allemaal goed?

impy | 20-10-21 | 09:32

Australië brengt asylanten buiten Australisch grondgebied onder. In Papua Nieuw Guinea.
Dat model kunnen we overnemen. In Frans-Guyana is plaats genoeg.
- Frans-Guyana (Frans: Guyane) is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname (Wikipedia).
Juridisch is FG een Frans departement.
-De hoofdstad van Frans-Guyana is Cayenne. Bij Kourou ligt de lanceerbasis Centre Spatial Guyanais van de ESA, het Europese ruimtevaartproject. Het 3e Infanterieregiment (3e REI) van het Franse Vreemdelingenlegioen staat in voor de verdediging van de basis en bewaking van de grenzen. Op 1 januari 2002 is ook in Frans-Guyana de euro als munteenheid ingevoerd.

theo-is-dood | 20-10-21 | 09:31

Je vraagt je af wat er moet gebeuren voordat het eindelijk tot die domme koppen in Den Haag doordringt dat dit niet zo door kan gaan. Als Denemarken het aantal asielzoekers tot een paar honderd kan reduceren, waarom kunnen wij dat dan niet?

Barend Braakbal | 20-10-21 | 09:30 | 3

Omdat zij dat al gedaan hebben. waterbed-effect.
En het kartel wil het niet, kan het niet of mag het niet.

Nuchternederland | 20-10-21 | 09:32

Omdat er dames zijn die met vlaggetjes staan te wapperen ,, welkom in mijn land ,,

Zitvlak | 20-10-21 | 09:33

Omdat Nederland kruisje heeft gezet bij het verdrag van marrakesh? om meer meer meer?

SuperKoetje | 20-10-21 | 09:39

Wat ik me nu afvraag hè, en waar niemand over praat, is de vraag waar die 1200 precies vandaan komen?
Zijn het allemaal tolken uit Afghanistan?
Ik denk dat we allemaal het antwoord wel weten...

Gladiator Fap | 20-10-21 | 09:30 | 7

App'jes gaan hartstikke snel tegenwoordig, dus ze weten over de hele wereld dat je een asielverzoek moet doen, ook als je migrant bent. En eenmaal binnen volhouden en dwarsliggen tot het volgende pardon. Easy.

Harry.Langezwaal | 20-10-21 | 09:48

@steekmug | 20-10-21 | 09:46: Een familie stichten gaat niet met alleen maar 25-jarige mannen. Om een familie te stichten heb je toch echt vrouwen nodig.

Gladiator Fap | 20-10-21 | 10:29

@Harry.Langezwaal | 20-10-21 | 09:48: Als je een smartphone kan betalen in een ontwikkelingsland, ben je geen vluchteling als je over de europese grenzen komt. Dan ben je een opportunist.

Gladiator Fap | 20-10-21 | 10:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb nog geen enkel probleem gehoord? In iemand mij helpen? Er is kennelijk geen slaapplek voor mensen die uit een veilig land komen. Hoe is dat een probleem? Gaan ze toch mooi terug naar waar ze vandaan komen? Ik zal ook zo eens naar een willekeurige autodealer lopen en vragen waar mijn auto blijft die ik niet heb. Kan ik mooi te voet terug.

opblaasschaap | 20-10-21 | 09:30

Normaliter ben ik niet zo van de complotten, maar door die ongebreidelde instroom van asieliërs ga ik mij onwillekeurig afvragen welk smerig plan erachter zit. Iemand moet hier beter van worden, en het is niet in het algemeen belang van Nederland en Europa, dus zijn er andere belangen in het spel. Migratie op industriële schaal gebeurt niet van zelf. Week na week honderden nieuwkomers erbij. Ergens zit er dus iemand 'aan de knoppen te draaien'. Het is een soort trein die voortdendert, terwijl verderop de brug over een diepe afgrond is ingestort. En niemand trekt aan de noodrem, want daar staat een zware straf op. Iedereen snapt dat dit fout gaat aflopen, maar er is niets tegen te doen, want oh jee de populisten!

Aisie | 20-10-21 | 09:30 | 1

Het woord "complot" tot scheldwoord te bombarderen is alleen maar een goedkope manier om elke vorm van kritiek of discussie uit de weg te gaan. Net als "wappie", net als "racist", etc etc. Je hebt helemaal geen complot nodig voor een ongebreidelde instroom. Er moet geen achterkamertje zijn waarin 3 gniffelende mannetjes zitten onder het motto "hoe gaan we ze nu weer naaien?". Het enige dat je nodig hebt is een ongezonde dosis opportunisme en een verdienmodel met vriendjespolitiek aan de basis, et voila: de profiteurs zwemmen met de stroom mee en iedereen die tegen de stroom opzwemt is een complot wappie.

Gladiator Fap | 20-10-21 | 09:34

Zelfs de meeste wereldvreemde naïeve d66/GL/partij voor de arabieren adept moet toch onder ogen zien dat dit onbeheersbaar is? DICHT die grenzen.

Jafco | 20-10-21 | 09:30 | 7

@ceriel82 | 20-10-21 | 09:37: Precies. Daarom nog liever het land naar de knoppen, dan één keer het ongelijk van links toegeven.

Gladiator Fap | 20-10-21 | 10:37

@Harry.Langezwaal | 20-10-21 | 09:49: Het probleem is dat wanneer je té lang wacht, de kiezers zover rechts gaan kiezen, dat we van het ene in het andere probleem rollen. Denemarken is echt een voorbeeld van moderaat beleid wat dat betreft.

Gladiator Fap | 20-10-21 | 10:38

@Gladiator Fap | 20-10-21 | 10:38: Klopt, de ironie van deugen en ontkennen van feiten (de aloude zachte heelmeesterts).

Harry.Langezwaal | 20-10-21 | 11:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat waren we een paar maanden geleden trots wanneer we weer 5 mensen konden evacueren uit Kaboel! Ik blijf het vreemd vinden dat ze in Den Haag nog steeds zitten te broeden op plannen hoe ze mensen kunnen evacueren uit Afghanistan, terwijl ze hier gewoon met duizenden aankomen en aan de voordeur aanbellen. Die mensen zijn toch ook niet plots in Nederland, die moeten toch al meerdere Europese landen aangedaan hebben?

Lomo | 20-10-21 | 09:29 | 2

De instroom is al reeds in Europa.

Zitvlak | 20-10-21 | 09:30

U denkt toch niet dat er van die 1200 ook maar 10 uit Afghanistan komen?

Gladiator Fap | 20-10-21 | 09:36

Kwestie van tijd totdat de levensstandaard in NL zodanig daalt, dat 80% weer vertrekt naar thuisland. De overige 20% blijven in de drugshandel hangen.

ChatBot | 20-10-21 | 09:29 | 1

Ik ben bang dat het percentage andersom is.

Zitvlak | 20-10-21 | 09:31

Ondertussen in Denemarken:
"Denmark Reveals Cost Of Non-Western Immigration; $5 Billion Per Year"
However, the Danish People’s Party wants to go further by “deporting 70 percent of immigrants by 2030, if they have committed something criminal, haven’t mastered Danish, or have been unemployed for a long time.”

Kijk, zo krijgen we die AZC's weer leeg.
https://www.zerohedge.com/geopolitical/denmark-reveals-cost-non-western-immigration-5-billion-year

Abject | 20-10-21 | 09:29 | 6

In Nederland is dit 16 miljard. Per jaar. 25 jaar lang. Oplopend tot 25 miljard in dr aankomende jaren. Per jaar. Jaarlijks 25.000.000.000. Aan niet-Nederlanders.

The-loopy-cowboy | 20-10-21 | 09:55

Het kan dus wél.
Let wel: Denemarken heeft maar 5,8 miljoen inwoners, waarvan er 3 miljoen werken.
Die 5 Miljard per jaar wordt dus gedragen door 3 Miljoen Denen. Daar de bijdrage uit belastingen bereits afgetrokken is, betekent dit dus een netto last van 216 euro (1 Kroon = 0,13 Euro) PER werkende Deen PER jaar ON TOP, waarbij een groot gedeelte van het belastinggeld OOK aan in het immigratiemodel gepompt wordt. Is het echt zo moeilijk te zien dat dit financieel niet houdbaar is?

De slinkse partijen (waarvan de baantjescarrousel de basis én het doel van dit verdienmodel vormen) verplaatsen graag de discussie naar emotionele zichtwijzen: ze zijn zielig, het is onze morele plicht, meer diversiteit is goed, een verrijking van de samenleving en meer van die WC-eend logica. Maar deze discussie doet he-le-maal niet meer terzake op het moment dat het gewoon niet betaalbaar is. En al helemaal niet als dat (overal zichtbaar, behalve als je bewust wegkijkt!) ook nog eens de gehele samenleving ontwricht! Ik ben blij dat er een Europees land is dat laat zien dat een sociaal-democratische regering wél een gezond immigratiebeleid kan voeren. Dat het wél mogelijk is de juiste maatregelen te nemen, zonder direct met een godwin in het verdomhoekje gezet te worden door een kleine, maar luid schreeuwende activistische groep links-radicalen.
Het is ook helemaal niet raar dat je er in de pers niet al te veel over hoort. Die zijn liever bezig met Hongarije en Polen te verketteren. Denemarken is een netto betaler... En Denemarken mag vooral geen voorbeeld zijn voor bijvoorbeeld... Nederland, of .... huiver... Duitsland. Als dat gebeurt is het voorbij met de EU. Liever stilzwijgen en wegkijken, net als altijd.
Oh, en trouwens: met Engeland gaat het prima. Just saying.

Gladiator Fap | 20-10-21 | 10:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Het hele vluchtelingenverhaal blaast zich recht in onze bakkes op.
Hoe zit het met opvang in de regio? Wanneer maakt die tandeloze EU hier eens werk van? Doe je het niet dan wordt ieder land zwaar anti-migratie en heb je de poppen aan het dansen.

pibasso | 20-10-21 | 09:28

Visumplicht invoeren, en alleen vluchtelingen van oorlog tijdelijk opnemen.

small_town_dude | 20-10-21 | 09:28
-weggejorist-
J.P.Drapeau | 20-10-21 | 09:28

Niet zeuren,waar ze vandaan komen liggen ze net meer man in bedden of op de grond.

FuckMyLife | 20-10-21 | 09:28 | 1

net= met

FuckMyLife | 20-10-21 | 09:29

Rechts NL vertrekt, zal de strategie wel zijn.

klimaatsloper | 20-10-21 | 09:27 | 1

Niet doen , wat zou u denken, dat anderen vertrekken?

Zitvlak | 20-10-21 | 09:28

Waarschijnlijk is er wat schroom uit die hoek
Maar we vinden het helemaal goed dat ze in de moskee worden opgevangen.
Wânt —-
We zijn er voor mekaar , voor mekaar , te helpen niet waar !?

Ambiorix | 20-10-21 | 09:25

Hoe is het met de VVD-stemmende ‘ondernemers’ hier, nog steeds overtuigd dat die de maatschappij beter maken? Domme doffers.

Normpje | 20-10-21 | 09:24 | 4

Als ik het partijprogramma goed lees, heeft de VVD best goede punten.

Nuchternederland | 20-10-21 | 09:31

Als je als ondernemer minder dan 200 man personeel hebt, heb je bij de vvd niets te zoeken. Dat is voor die partij klein bier. Rutte vaart wel bij hersenloze gewoontestemmers die niet verder kijken dan hun neus lang is.

goedverstaander | 20-10-21 | 09:46
▼ 1 antwoord verborgen

Onderstaande uitspraak van kamerlid en fractievoorzitter Drs. H. Janmaat gedaan tijdens de algemene beschouwingen van 1993 werd destijds door verschillende Kamerleden openlijk bestempeld als zijnde racistisch,

Drs. H. Janmaat: 'bejaarden worden uit hun tehuizen verdreven om plaats te moeten maken voor asielzoekers.'

Gebakkenvis | 20-10-21 | 09:22 | 2

Tja, de tijden veranderen, Gebakkenvis. En niet ten goede. Janmaat was op verschillende punten zijn tijd ver vooruit.

aamert | 20-10-21 | 09:25

We graven ons eigen graf in dit gave land.

Toede_Le_Dokie | 20-10-21 | 09:22

Simpel, grenzen dicht. Laat ze maar naar een ander land gaan. Ze hebben hier toch niets te zoeken als we ze niet kunnen opvangen.

elco485 | 20-10-21 | 09:21 | 1

Een paar dagen geleden op NPO een interview met een Afghaanse "vluchtelinge". Een moderne, westers ogende jonge vrouw die redelijk Engels sprak, en naar ik mag vermoedeen opzettelijk voor de camera werd gehaald wegens geen islamitisch gewaad, (iets zegt me dat 98 % van de rest van het gezelschap jonge mannen zijn). Anyways, deze groep zat vast tussen Wit-Rusland en Polen. Klagen, klagen klagen over de ontberingen, en toen werd gevraagd "waar willen jullie dan naartoe ?" was het antwoord zonder aarzeling "Nederland !"
"Waarom dan Nederland ?" "Nou, daar spreekt iedereen Engels, daar krijg je snel een huis, en kan ik hopelijk snel mijn andere familieleden laten overkomen. Dat is het beste voor ons." Aldus de vluchtelinge. Dat geeft wel aan, dat het zich in de halve derde wereld rondspreekt wat voor Luilekkerland het hier is is. Net zoals het zich rondspreekt in sommige landen dat je hier een kansloze aanvraag tot verblijf kan indienen en na een half jaartje gratis vakantie met 4000 euro in de pocket wordt teruggestuurd naar land van herkomst, waar een gemiddeld maandsalaris 150 euro bedraagt. Politici : WAT HAD JULLIE GEDACHT dat er dan ging gebeuren ? Natuurlijk spreekt dat zich rond. Jullie creeeren die instroom ZELF.

Asteroid-B612 | 20-10-21 | 10:08

En dan zie je op televisie Wouter Koolmees die staat te oreren dat de partijen nader tot elkaar komen op de grote thema's: klimaat, woningnood, energie etc. Geen woord over het GROOTSTE probleem:migratie. Dat k.. D66 zorgt ervoor dat migratie niet op tafel komt. Overal zie ik hier om me heen migranten opduiken die niet of nauwelijks Nederlands spreken, huurwoningen in beslag nemen en niets maar dan ook echt niets toevoegen aan de omgeving. Sociale cohesie verdwijnt en waar ze wonen slaat de verloedering toe. Het is bizar dat je aan de voortuintjes kunt zien wie er wonen....
Zo klaar met al die mensen die hier nooit naar binnen hadden moeten kunnen komen.
Nederland is het spoor al jaren bijster en helpt binnen een generatie haar verzorgingsstaat en eigen cultuur naar de klote.

JP1973 | 20-10-21 | 09:20 | 1

Dit is al 30+ jaar gaande. Gezien het stemgedrag is dit wat onze medelanders willen. Als deze lui niet in eigen regio opgevangen kunnen worden, stop ze dan ajb in een GroenLinks of D66 regio.

Toede_Le_Dokie | 20-10-21 | 09:23

Idee, waar komt de uitstroomvandaan, daar op anticiperen .
Er mag weer gevlogen worden, direct op de plane zetten.
Invliegen kan ook, uitvliegen moet dus ook mogelijk zijn.
Stoppen met al die huilstruiken en alle nakomers.

Zitvlak | 20-10-21 | 09:20

Gisteren Bruls op tv over het feit dat in de gemeente Nijmegen ook asielzoekers zijn opgevangen. " IK heb......"

BrutusBosch | 20-10-21 | 09:19 | 2

Heumensoord ligt net niet meer in de gemeente Nijmegen.

Jos Tiebent | 20-10-21 | 09:22

In dat bed van Bruls past een heel gezin

Gebakkenvis | 20-10-21 | 09:24

Zegt ook alles over het intellect wat er binnenwandelt.. het begrip hotel, bus, gelegenheid, is vol schijnt ook niemand te begrijpen..

Nog steeds geen antwoord op deze simpele vraag.. hoe komen die lui binnen, waar wordt dat georganiseerd? hoe wordt er gecommuniceerd? Als ik een ritje ES - NL, (en vice versa) moet plannen tegenwoordige tijd.. documenten.. codes.. paspoorten.. nodig, anders boetes, of terug ( plus boete )
En zouden die lieden niet doorhebben, dat ze niet welkom zijn.. net zoals ik op mijn klompies kan aanvoelen dat ik ook weinig welkom welkom bordjes in de bronx kan verwachten.

broervandenhollander | 20-10-21 | 09:19 | 1

De hele linkse kerk is voor meer immigratie totdat Afghanen naast ze komen wonen of de witte school "inkleuren". Dan wordt het vervelend...

Blonde Nel | 20-10-21 | 09:23

Ipv grenzen dicht, weet ik al wat het kabinet gaat doen. Namelijk de "oude" asielzoekers die er al zaten, supersnel een verblijfsvergunning geven.

Middensteun | 20-10-21 | 09:18 | 3

Ja, generaal Pardon zal er weer druk mee zijn, die oude knar.

Nuchternederland | 20-10-21 | 09:20

Generaal pardon is nu te laat, toen Pim ermee kwam was het misschien nog op tijd geweest.

small_town_dude | 20-10-21 | 09:20

Yeps, nooit eens een bericht dat asielzoekers ons bedanken voor de geboden opvang en tevreden op weg gaan naar hun eigen weer veilige land. En dan bedoel ik niet op vakantie. Asiel staat eigenlijk gewoon gelijk aan blijven.

Lorejas | 20-10-21 | 09:22

Als je aan het dweilen bent doe je eerst de kraan dicht.

NaughtiusMaximus | 20-10-21 | 09:18 | 1

Of je zet de voordeur en achterdeur open, hopen dat het water je woning weer uitstroomt.

Nuchternederland | 20-10-21 | 09:21

Net het nieuws gezien, meisje van een jaar of negen dat een soort winkel karretje door het beeld duwt.
Gekleurde beelden, waar zijn al die jonge kerels.
Maar het gaat om geld, er zijn vast nog wel wat beleggers met lege panden.

likdoorn | 20-10-21 | 09:18

Als toelating verplicht een varkensschnitzel laten eten, en dit live streamen op internet, met de naam van de gelukszoeker erbij.

Jos Tiebent | 20-10-21 | 09:18

Volgende week plaatsen ze 30 a 35 asielgezinnen in het voormalig Fletcher hotel in 0591, praktisch om de hoek van waar ondergetekende woont. Gezellig!

Wc-kip | 20-10-21 | 09:17 | 3

Van welke belegger is het pandje?

likdoorn | 20-10-21 | 09:19

Wordt helemaal uitgewoond. Ik heb medelijden met je.
Die masseur daar, hoe zal die het vinden?

Normpje | 20-10-21 | 09:22

@likdoorn | 20-10-21 | 09:19: kijk in het Kadaster. Dat is een openbaar register. Voor €4,95 weet je het.

theo-is-dood | 20-10-21 | 09:22

Instroom. Uitstroom. Zwakstroom.

van Oeffelen | 20-10-21 | 09:16 | 2

Stroomuitval.

Lorejas | 20-10-21 | 09:18

Krachtstroom is inderdaad ver te zoeken.

Jos Tiebent | 20-10-21 | 09:20

Hoelang geven jullie het nog voordat er echt gekke dingen gebeuren?
Zoals noodkampen op allerlei gekke plekken, waarbij de Nederlandse burger niet meer welkom is?
Vordering van kantoorgebouwen en lege winkels in winkelstraten?
2 maanden? 3?

Nuchternederland | 20-10-21 | 09:16 | 2

Kampjes zoals in Calais, of in de Parijse parken>? Dat hoop ik nooit in Nederland tegen te komen.

small_town_dude | 20-10-21 | 09:22

Ik verbaas me nergens meer om.
En leef in een NeeDDRland waar over Orwell een goed boek had kunnen schrijven. Of Kafka.
Hoe imbeciel je het ook kunt bedenken, hier wordt het beleid.
Gelukkig heb ik vanochtend gehoord dat er geen nieuwe Lock Down ( newspeak voor spertijd) komt. Van ene Jaap.
Dezelfde die twee weken voor de “Grote Paniek” uitbrak nog beweerde dat het hier wel mee zou vallen.
Dat mondkapjes niet nodig waren, of zelfs maar zouden werken.
Wat een slechte film.

J-van-de-Bontekoe | 20-10-21 | 09:39

Gristus wat een uitzichtloze situatie. Dit gaan we elke maand krijgen dus. En dan wordt er trots aangekondigd dat er een paar honderd nieuwe huizen komen in Bajeskwartier, die zijn dan wel heel snel vol. Ze hadden beter de bajes zelf kunnen laten staan voor alle illegale asielzoekers.

small_town_dude | 20-10-21 | 09:16

Waarom worden mensen niet voor bepaalde tijd opgevangen, zeg drie jaar, met een werkverplichting van 40 uur in de week? Gewoon je eigen opvang betalen, waarom moeten de werkende Nederlanders dat betalen?

osolemio | 20-10-21 | 09:16 | 1

Omdat deze mensen niet werken.
Iets van 50% heeft na twee jaar nog steeds geen cent verdiend. Want handophouden is zo makkelijk.

Nuchternederland | 20-10-21 | 09:17

Ben een manier aan het verzinnen om er geld aan te verdienen zonder er ook maar eentje in mijn omgeving te krijgen. Iemand ideeën?

NLgaatnaardeklote | 20-10-21 | 09:15 | 5

U bent te laat. Er zijn duizenden personen die hier al geruime tijd geld aan verdienen. Daarom blijft het probleem bestaan. Verdienmodel.

Buiswater | 20-10-21 | 09:19

Inburgeringscursussen. De migranten krijgen daarvoor gratis geld van DUO. Studiefinanciering.

theo-is-dood | 20-10-21 | 09:25

Hack het computersysteem van IND en COA, bied de gegevens van tienduizend vluchtelingen aan de Telegraaf aan. Dan maakt mijn bedrijf een nieuw veilig IT-systeem voor 20 miljoen euro. Krijg jij een percentage daarvan.

small_town_dude | 20-10-21 | 09:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Grenzen stellen, grenzen optrekken en grenzen bewaken.

apek00l | 20-10-21 | 09:15

Dit is gewoon de druk van het COA om aan meer woonruimte te komen, die er niet is. Het COA laat het gewoon in het honderd lopen terwijl ze wisten dat dit eraan zat te komen, deze overbezetting.

zilverrug | 20-10-21 | 09:14

Hele volksstammen z.g. vluchtelingen als Afghanen, Somaliërs en Eritreeërs gaan op vakantie naar het land waaruit deze gevlucht zijn, waanzin ten top op kosten de belastingbetaler.

william7055 | 20-10-21 | 09:14 | 1

En vervolgens politici die dan verbaasd zijn hierover. Als ze aan de knoppen draaien, dan behoor je de impact verder in de ‘keten’ in te kunnen schatten.

Wensbaar Denken | 20-10-21 | 09:37

Ter Stapel van maken.

Normpje | 20-10-21 | 09:14

Ik kan mij vaag nog een filmpje herinneren van Janmaat in zendtijd voor politieke partijen. Terwijl hij zei 'Zo komen ze binnen' werd er een foto van een vliegtuig getoond. Ik kan het filmoje helaas nergens terugvinden.

Leptob | 20-10-21 | 09:13

Dat filmpje is zo typisch voor GS dat het niet meer grappig is. Buschauffeur legt casus x rustig uit, casus x vindt as he speaks plaats en er wordt al snel 'raciestisch' geroepen.

Nederland en de EU hebben zichzelf vastgeketend aan allerhande ongelukkige verdragen. Normaliter zou je zeggen: opvangen kan best, maar tijdelijk. Daarna ga je weer terug. We leven in een krankzinnig druk land met een woningmarkt onder hoogspanning. We geven de verantwoordelijkheid over dit dossier aan een oude, demente kakker.

StiekemeBunzing | 20-10-21 | 09:11

Zouden die "vluchtelingen" eigenlijk alle basis inentingen hebben gehad zoals tegen polio of tbc? Ik betwijfel het.

Statix | 20-10-21 | 09:10 | 3

Nee, dat hebben ze niet. Armoede, hè.
Maar ze hadden wel geld om hier te verschijnen.

Nuchternederland | 20-10-21 | 09:14

Dat is ook de reden dat ziektes als tbc weer terugkomen. Met een multiresistente variant als extraatje.

Deflatiemonster | 20-10-21 | 09:16

@Deflatiemonster | 20-10-21 | 09:16: Klopt, is ook daarom dat ik die opmerking maak. Apart dat je daar de politiek en de media nooit over hoort, maar ow wee als je geen covid vaccinatie pakt.

Statix | 20-10-21 | 10:40

Laat ze maar een beetje tempo maken met dat opschalen, want deze week komen er weer 1000+ bij. En volgende week weer. En die week daarna etc. etc.
Want de zielige mensen zijn nog lang niet op.

jemagookniksmeer | 20-10-21 | 09:08 | 1

De politiek wil maar niet wakker worden; ons failliete onderwijs/zorg/wonen, allemaal eerste behoefte van die geluks-immigranten die zwaar betaald hebben aan de smokkelaars, ze worden in dure Audi's in Ter Apel afgezet... eigen Nederlands volk kan het bekijken.

hagelkruis | 20-10-21 | 09:13

Onmiddellijk starten met uitgeprocedeerde gelukszoekers (uit veilige landen) die weigeren terug te keren opsluiten in door mariniers geleide strenge werkkampen waar voor elke kruimel brood en druppel water keihard gewerkt moet worden. En ook het enkeltje thuisland waar ze vanzelf om gaan smeken zelf laten verdienen.

Gebakkenvis | 20-10-21 | 09:08 | 2

halfbakken oplossing die geen zoden aan de dijk zet.
Op naar de 0!
Dat hadden we 40 jaar geleden al moeten doen.

jemagookniksmeer | 20-10-21 | 09:09

Rutte lacht u keihard weg.

Ommezwaai | 20-10-21 | 09:10

Nieuw woord voor de Van Dale:
IMPORTOPLICHTING.

meneer Q | 20-10-21 | 09:07

De overheid maakt er wederom een puinzooi van. Hoe komen ze hier toch telkens mee weg? Ga nou eens wat fatsoenlijks regelen. Maak keuzes. Of geen asielzoekers of gewoon echt goede opvang. Dit halfbakken gepruts is onmenselijk. Net als de politieke lafheid m.b.t. de hele woningmarkt. En die Stikstof bullshit? Hier 100, over de grens 130 en in China extra kolenmijnen. Schandalig. We zitten in een te veel regeltjes Crisis dat is het probleem.

Geenjoris | 20-10-21 | 09:07 | 2

Tja als het op papier maar klopt.

MargauxGrandCru | 20-10-21 | 09:14

Het probleem is het stupide volk wat steeds maar weer op dezelfde policor partijen blijft stemmen!

Mallepietje1001 | 20-10-21 | 13:04

We want less!
We want less!
We want less...

Aldus de plaatselijke en oorspronkelijke bewoners.

Nog even volhouden. Over een paar decennia wordt u afgelegd en houd het op.

Remi A. | 20-10-21 | 09:06 | 1

Een paar? Optimist. Één, als het zo doorgaat. Een jaar of 10 nog, dan is’t wel voorbij met Nederland.

Ceristimo | 20-10-21 | 09:18

Kunnen die poorten van het AZC Ter Apel niet op slot?

Mister-Right | 20-10-21 | 09:06

Ik ben zo afgestompt dat het me niet meer bloeit.

Toetsenbordcomplex | 20-10-21 | 09:06 | 2

Ik snap wat je bedoelt. Als er weer eens iets op tv is over asielzoekers dan reageer ik alleen nog maar met: "opgesodemietert!". Ik luister als helemaal niet meer naar de verslaggevers

BASinnic | 20-10-21 | 09:12

Wordt ook wel Cognitive warfare genoemd.
Lower your expectations.
Er wordt zoveel bullshit over je heen gegooid dat je het normaal gaat vinden of het er altijd is geweest.(zo wordt het spel gespeeld) Benoem het niet stel vooral geen kritische afwijkende vragen en maak geen plannen om het tegen te gaan want dan komen ze als bloedhonden achter je aan.
Welcome to the sleepers.

jitro | 20-10-21 | 09:38

Als elke VVD-stemmer nou even zo’n leuke exotische woesteling op zolder neemt is’t probleem opgelost.

Ceristimo | 20-10-21 | 09:05 | 1

Het maakt voor mijn gevoel niet uit wat je stemt. Immigratie beleid wordt er toch wel doorheen gejast door EU.

superduperadmin | 20-10-21 | 09:07

Krijgen ze bij aankomst een Janssen-prik?

happen_maar | 20-10-21 | 09:05 | 1

Dansen schijnen ze al te kunnen.

eentweehuppekee | 20-10-21 | 09:11

En bingo-oma zit de hele dag te bellen, zegt ze zelf, om opvangplekken te regelen. Terwijl ze dus de hele dag zou moeten bellen om iedereen die hier niet hoort eruit te krijgen. Er zijn wel oplossingen maar ze willen het niet. Pas als de mensen die het nu nog goed hebben geconfronteerd worden met de gevolgen van dit beleid zal er misschien iets veranderen maar dan is het te laat en laten we wel wezen het is al veel te laat Onze maatschappij kan dit niet dragen. De zorg niet, het onderwijs niet, ons sociaal zekerheidsstelsel niet en onze veiligheid staat op het spel. We worden geregeerd door idioten. Echt totale idioten.

osolemio | 20-10-21 | 09:05 | 4

De totale idioten in Den Haag regeren helemaal niet, en dat is het probleem. Ze zijn druk met hun stoelendans, terwijl om ze heen de boel in de fik staat. En ze zijn bang voor de populisten, want als er 'rechtse' opvattingen bijkomen kon de redelijkheid wel eens terugkeren. En dat mag je niet willen.

Aisie | 20-10-21 | 09:45

Nee hoor, geen idioten, criminelen, en landverraders, dat dan weer wel

Mallepietje1001 | 20-10-21 | 12:58

Maarja de bevolking van dit land vind het overduidelijk allemaal prima dusss.

Mallepietje1001 | 20-10-21 | 12:59
▼ 1 antwoord verborgen

de huiseigenaren kunnen er maar goed mee zijn . De kopers en huurders iets minder .

likmegaties | 20-10-21 | 09:05 | 1

Welnee, de WOZ waarde wordt steeds hoger en de overwaarde wordt straks in box 3 gegooid. Daar heb je dus helemaal niks aan, hoge huisprijzen kost alleen maar geld.

osolemio | 20-10-21 | 09:08

De weg naar de hel wordt verlicht door mensenrechten.

Veiligelandiers per heden uitzetten. Probleem tijdelijk opgelost.

Echt moeilijk is het niet.

Ja maar ja maar advocaat procedure beroep. Dikke lul drie bier, maak maar een noodwet. En wie het paspoort uit het land van herkomst niet meer heeft, gewoon enkeltje sahara geven. "Wij hebben vastgesteld dat u komt uit de Sahara en u zult daarheen worden gedeporteerd. U kunt vanuit de Sahara tegen deze uitspraak binnen 24 uur in beroep".

Het leven is niet zo moeilijk. Als je maar wil. Ja maar ja maar mensenrechten.

Knufter | 20-10-21 | 09:04 | 1

Maar D666 in het kabinet retteketet laat deze onzin situatie graag voortbestaan
want er moet koste wat kost gedeugd worden

Tobi | 20-10-21 | 09:09

Die interviews met twee nerveuze Nederlandse mannen. “Heel complex allemaal,” zegt de een. “Laten we het daar maar niet over hebben,” zegt de ander. Wie zijn toch die mensen die op pro-immigratie partijen stemmen?

kapoerewiet | 20-10-21 | 09:02 | 1

Ongeveer 70% van de bevolking, dus als u op een anti-immigratie partij stemt, uw beide buren. Statistisch gezien dan.

jemagookniksmeer | 20-10-21 | 09:12

Dat worden dure hotels en vakantieparken voor de instroom.

Madame Poitiers | 20-10-21 | 09:02

Mart Smeets stelt z'n zolder ter beschikking.

Sitting_targets | 20-10-21 | 09:02

De bezettingsgraad van een Mexicaanse gevangenis. Het is officieel; we zijn afgegleden tot bananenrepubliek.

Cheesy Poof | 20-10-21 | 09:01

Nogmaals: als een Syrier nu nog aan komt kakken na het wir schaffen das uit 2015 en 99% van Syrie is veilig.... zoekt die dan asiel of....

Lorejas | 20-10-21 | 09:01 | 2

Ze hebben daar vreselijke last van al dat zand.

Deflatiemonster | 20-10-21 | 09:11

Als het mannen zijn tussen de 18 en 30, dus dienstplichtig zijn in Syrië, krijgen ze hier sowieso een A status verblijfsvergunning.

Cadeauinpakpapiertje | 20-10-21 | 10:12

Maar wel typisch dat ze zo een nieuwe crisis misbruiken om een behoefte te creëren. Namelijk dat we nog meer gaan inschikken vanuit schuldgevoel of andere deugreflexen. Wie pikt dit nog?

Deflatiemonster | 20-10-21 | 09:01

G'woon propp'n jongs, pas best!

ReyNemaattori | 20-10-21 | 09:01 | 1

Geef een pub tent in een drassig weiland, noem het maar selectie aan de voorkant

sgaapje | 20-10-21 | 09:26

Voor alle breiende Claudia's en kittekattende Piri's.... dit ZIJN geen vluchtelingen/asielzoekers. Gewoon doorstroom uit andere Euro-landen want de nike-jochies WETEN dat dit verkwanselde land één grote slappe bestuurlijke knakworst is. Die paar honderd Afghanen vanaf de zomer.... ook daar is 1 op 5 faker, maar die kunnen dan wel in de grachtengordel of 2e huizen in het groen van Claudia en Piri. Stop deze import-oplichting, Nederland gaat omgaand kapot op die manier.

hagelkruis | 20-10-21 | 09:01
-weggejorist-
benbenieuwd2021 | 20-10-21 | 09:00
-weggejorist-
jansma28542681 | 20-10-21 | 09:00 | 1

Misschien moeten er wat minder asielzoekers worden toegelaten als er geen plek voor ze is. Zo maar een idee.

Deflatiemonster | 20-10-21 | 09:00 | 3

Het wordt inderdaad voorgedaan alsof ze uit dunne lucht voor zo'n AZC materialiseren. Alsof het een voldongen feit is waar we maar mee te dealen hebben, volgens mij zijn ze met de juiste instelling gewoon tegen te houden en return to sender te sturen. Probeer jij bijvoorbeeld Canada maar eens binnen te komen en je daar permanent te vestigen.

R.F.Pickering | 20-10-21 | 09:06

Veel te logisch, afgewezen!

Mallepietje1001 | 20-10-21 | 12:42

Je moet niet in oplossingen denken, vooral niet in de politiek en andere deugkringen.

Mallepietje1001 | 20-10-21 | 12:45

Kan mij niet onaangenamer worden die opvang. Ik zou zeggen verspreid het nieuws door Europa en ver naar buiten dat je in Nederland op een stoel moet slapen, in een ruimte moet verblijven met 5x zoveel personen en dat je 15 jaar moet wachten voor fatsoenlijk onderdak. En het mooiste is nog: het interesseert niemand ene flikker ! Zegt het voort !

johnyl | 20-10-21 | 08:59 | 1

Precies dit. Nederland moet gewoon een enorm kutland worden om asiel aan te vragen. En het zal mij een zorg zijn als we daardoor een slechte naam in de deugwereld zouden krijgen.

sinar2 | 20-10-21 | 09:02

Misschien toch Marocco, Algerije en meer veilige landen financieel onder druk zetten. Gewoon met de botte bijl. Bevries al dat transfergeld maar. Eens kijken hoelang het duurt voor de veiligelandiërs weg zijn. De tijd van please, please, please is voorbij.

Guusje Nadorst | 20-10-21 | 08:59 | 2

Let maar op, dan gaan de rechters hier vast weer roepen dat zoiets helemaal niet MAG van hullie

Tobi | 20-10-21 | 09:05

Dat én in een afgesloten terrein bewaren tot ze actief naar hun land van herkomst worden gebracht. Dat is: niet loslaten in de beschaafde wereld, geen huis-bad-brood-wasmachine-iphone-€10k geven maar sobere opvang en snelle retourzening. Ooit houdt die toestroom dan op zou je denken.
Maar zo lang een DDR66 of gggggggggristelijke partijen deel uitmaken van onze regering, gaat dit 'm niet worden.

Bakkeleures | 20-10-21 | 10:00

Lekker dicht tegen elkaar aanliggen. Niets mis mee met dit weer

Kaal-dik-en-lelijk | 20-10-21 | 08:59

Vanmorgen in WNL wederom geneuzel over AZC en ook over de woningmarkt. o.a. Annemarie van Gaal (familie van ?) komt, net als menige deuger, met een heel politiek correct kwebbelverhaal. Wanneer gaat één van dat soort beroepsouwehoeren nu eens a la Wilders gewoon eens duidelijk zijn.

Gebakkenvis | 20-10-21 | 08:59

Prioriteiten stellen, daar is ons land heel goed in.

Boris Badass | 20-10-21 | 08:59 | 4

@Incitatus | 20-10-21 | 11:35: roep dat nu niet te hard, die geven gewoon opdracht nieuwe azc's te bouwen hoor, ondanks stikstof Co 2 en eigenlijk alles wat voor "de Nederlanders" niet geld, eigen bevolking kan gewoon de tering krijgen.

Mallepietje1001 | 20-10-21 | 12:29

@Incitatus | 20-10-21 | 11:35: er worden nog net geen migranten.... Eh sorry 'vluchtelingen' ingekwartierd' bij mensen met een kamertje vrij, maar als ze het konden opleggen zouden ze dat ook nog doen, onze "volksvertegenwoordigers"

Mallepietje1001 | 20-10-21 | 12:37

Sarcasmemodus off?

Zylvia | 20-10-21 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen

Er zullen miljoenen zijn dit dit ook willen

apek00l | 20-10-21 | 08:59

Iemand ooit op het idee gekomen om eens te stoppen met deze flauwekul?
95% kan zo linea recta retour afzender.

Ommezwaai | 20-10-21 | 08:59 | 3

Helaas is onze overheid te bang om Marokko en Algerije flink aan te pakken. Stop gewoon nu alle geldstromen die kant op.

sinar2 | 20-10-21 | 09:00

@sinar2 | 20-10-21 | 09:00: Helemaal met eens. Als de EU de geldstroom richting Polen en Hongarije kan stoppen, dan moet dit nog eenvoudiger zijn te realiseren.

wakker worden | 20-10-21 | 09:10

@sinar2 | 20-10-21 | 09:00: Die geldstromen hadden er sowiso nooit mogen komen. What have they done for us lately ? Waarom wordt er NL belastinggeld rondgestrooid ? Vooral Marokko, waar de autoriteiten geen kans onbenut laten om NL te frustreren en dwars te zitten.

Asteroid-B612 | 20-10-21 | 11:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com