Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moeflons > Afghaanse tolken

Jammer dan Afghaanse tolken, prio ligt ergens anders

U bent een tolk in Afghanistan. U bent het Nederlandse leger van dienst geweest. Maar door geblunder van Sigrid Kaag, die veel te druk was met het kopen van kussentjes enzo, hangt uw familie aan de poort en misschien bent u zelf wel morsdood. Wie in tegenstelling tot u wél gewoon fluks geëvacueerd wordt als dat nodig is, zijn moeflons op de Hoge Veluwe. Moeflons worden bedreigd door wolven, zeg maar de Taliban van de Lage Landen. En dus worden de moeflons geëvacueerd, want ze hebben dan wel van die indrukwekkende hoorns, maar dat zijn absoluut geen wapens. De hoorn is louter een telraam, net zoals ringen dat bij bomen zijn: ieder jaar op z'n verjaardag krijgt de koplul van de moeflon er een ribbeltje bij. Enfin, de moeflons worden naar een soort Kamp Holland gebracht. "'Daarin zitten ze veilig en kunnen ze gewoon leven'. Een deel van die moeflons wordt ook nog overgeplaatst naar het buitenland." Zij wel!

Reaguursels

Inloggen

https://www.telegraaf.nl/nieuws/685273396/achterhoek-rally-verboden-uit-angst-voor-verstoring-rust-uilen-en-vleermuizen Hahaha, Ik dacht het al, Nu is het "hallo wolf", welkom in het bos. Straks is het "dag mens" in het bos, u bent niet meer welkom.

Geenjoris | 19-10-21 | 19:40

wolf was toch goed voor de biodiversiteit? of werd dit niet zo bedoeld?
wolf afmaken zal goedkoper zijn dan deporteren van moeflons, maar dat is weer te kort door de bocht?
dit land is kapot.

isotope 465 | 19-10-21 | 19:32

wat dus grappig is dat die schapen en moeflons de "zure" natuurgebieden zoals heide schoonhouden van de volgende stap in de evolutie van het landschap. Namelijk gras en distels wat de opmaat is voor bos wat de eigenlijke natuur is. Juist die zure gebieden gebruiken/misbruiken ze in de stikstof kwestie. Dus door de wolf gaan die gebieden verdwijnen, want geen begrazing meer om dat cultuur landschap in stand te houden (ontstaan door de mens door overbegrazing en opstoken van het hout. en is er dus ook geen stikstof probleem meer. al die klimaat wokies zouden dus tegen de wolf moeten zijn omdat anders hun stikstof "stok"tegen de boeren niet meer werkt

Snap_het_ook_niet | 19-10-21 | 18:20

De redder van de moeflon is de heer baron Van Voorst tot Voorst. Hij is het niet eens met wolven op de Veluwe. En dus heeft ie al een (natura2000) ecologisch viaduct afgesloten, en hek geplaatste en eer van zulks. Eea om de moeflon alsmede het unieke heidelandschap te beschermen.
Of, in andere woorden, hij overtreedt internationale afspraken en hij hindert een inheemse soort om een exoot en een overgangsvegatatie te beschermen.
Natuur in Nederland.

Alquest | 19-10-21 | 16:36 | 2

Hij is directeur van een particulier natuurpark dat de hoogste biodiversiteit en pracht van natuur kent in Nederland.
Hij is daar verantwoordelijk voor.
De moeflon werd ooit (sic) geïntroduceerd voor jacht, maar blijkt een top heide/bos-beheerder te zijn als zelfstandige grazer.
Ze hebben geen herder nodig en alleen grof in de gaten houden en jaarlijkse checks. Itt schapen waar steeds naar omgekeken moet worden met water, voedsel, zorg.

NP Hoge Veluwe pretendeert niet natuur te zinn, maar stelt altijd een park te zijn dat beheer vergt.
Met jaarlijks het terugdringen van de kudde met pakweg 30% is er een natuurgelijke balans.
Die moeflons worden goed geselecteerd.
De wolf zal de gehele kudde doden. Dat is ‘natuur x non-natuur’.
Het effect is dat de bossen vrij spel krijgen, heide verdwijnt en daarmee een keur aan ook hele zeldzame planten en dieren.

Onze cultuurnatuur kent een wankel evenwicht.
De activisten hiertegen volgen de doctrine van Oostvaardersplassen; het is natuur en dan blijkt toch van niet en dan experimenteren we weer met een andere foute maatregel.
Ze zijn emotioneel tegen beheer door jagers, ook al blijkt dat dat de beste optie by far is.

Braco.me | 19-10-21 | 17:59

@Braco.me | 19-10-21 | 17:59:
Dank voor uw reactie. U heeft goede, bepalende details. Ik noemde een aantal gebeurtenissen om een absurd verloop aan te geven. Het absurde van natuur in nederland.
Oostvaardersplassen: ik viel zowat van mijn stoel toen Bleker, na 20 jaar ellende, vertelde dat er een hek was omdat al die hoefdieren niet van vochtige grond houden. Gaan hun poten van rotten, Die beesten willen in Drenthe wonen. Ook absurd.

Alquest | 19-10-21 | 22:41

Wolven trekken met het wandelend buffet mee. De landgrenzen hebben geen enkele betekenis voor moeflons en wolven. Wolven op zoek naar een moeflons of nieuw territorium kunnen grote afstanden afleggen - van tientallen kilometers tot meer dan duizend kilometer.

jitro | 19-10-21 | 16:24

U bent tolk en werkzaam geweest voor Nederland?? Fout! Andersom: Nederland is werkzaam geweest om die tiefus Taliban te bestrijden, en daarbij hebben wij hulp nodig gehad van Afghanen. Dat is helaas mislukt. Maar wij zijn hen helemaal niks schuldig. Zij waren uiteindelijk in dienst van hun eigen land. Doei!

Swaffelkaffert | 19-10-21 | 16:08

Eigen moeflons eerst

toos&henk | 19-10-21 | 15:49

Wat hebben de Nederlandse biologen nu eigenlijk geleerd op hun vmbo scholen

poëpjes | 19-10-21 | 14:15

Waarom was de wolf tot voor kort weg uit Nederland? Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er echt iets misgaat. Als Luna, Max of Diesel straks op de Veluwe wordt doodgebeten door z'n wilde kameraad. Of nog erger. Let maar op, dan mag u niet meer in het bos wandelen. i.v.m. het verstoren van de rust van de wolf.

Geenjoris | 19-10-21 | 14:09

Wat een rare vergelijking, Mosterd. Of is dit geestig bedoeld? Moeflons en tolken? Ik snap het niet.

Toos Bevergeil | 19-10-21 | 13:46 | 1

Mee eens Toos. Wat een krampachtige vergelijking. Moet Mosterd deugpuntjes scoren ofzo?

squadra | 19-10-21 | 15:35

Benieuwd wanneer de doorgeschoten natuur'beschermers' in dit land het met hun gedram voor elkaar krijgen om nijlpaarden, neushoorns, leeuwen, luipaarden, tapirs, jakhalzen, olifanten en hyena's in onze 'natuur'gebieden uit te zetten. Trouwens die laatste soort hebben we al; in onze steden. Ze rijden op (meestal gejatte) scooters.

Peter Emile | 19-10-21 | 13:46 | 5

@Peter Emile | 19-10-21 | 14:05: inderdaad, overheen gelezen ;D

Geenjoris | 19-10-21 | 14:10

Precies, aanvallen in een grote groep, dan durven ze namelijk wel, kut myena's

Droppie | 19-10-21 | 14:34

Wolven zijn niet uitgezet. Ze zijn gekomen.

omanders | 19-10-21 | 15:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Het natuurlijke vreten van de wolf weghalen en dan gaan huilen dat die wolf dan schapen pakt? Zo kennen we Nederland weer.

Rotterdammert1965 | 19-10-21 | 13:39

Waarom Moeflons beschermen ? Het is een uitheemse diersoort.

Droppie | 19-10-21 | 13:33 | 2

Logisch toch. Hier worden de meeste uitheemsoorten op 2 benen toch ook beter beschermd dan de inheemse 2 benigne.

Rotterdammert1965 | 19-10-21 | 13:40

Het zijn geen weerwolven dus het heeft niets met de klimaatverandering te maken.

Mr_Natural | 19-10-21 | 13:32 | 1

Wacht maar tot het sneeuwt

Droppie | 19-10-21 | 14:35

Zijn toch gewoon vorstelijk betaald. Bovendien heeft een groot deel van de tolken van twee walletjes gegeten.

Bubske | 19-10-21 | 13:31 | 1

U ben t 1 van de weinige die het snapt.

Wat is het volgende. De 300k militairen met familie die zijn opgeleid door het Westen (dus voor hun werkten) evacueren?

Rotterdammert1965 | 19-10-21 | 13:41

"wolven, zeg maar de Taliban van de Lage Landen."

Niet raar dat Nederlanders wolven haten als ze dit soort dingen de hele tijd lezen, en dat terwijl wolven eigenlijk helemaal niet uit naam van een of ander fictief opperwezen iedereen en alles door het hoofd schieten als ze weer eens een tantrum hebben of wraakgevoelens koesteren tegen iedereen. Ze bijten ook niet de hand af van iedereen en alles waarvan ze, regelmatig zonder bewijs, vermoeden dat die iets heeft gedaan als stelen of het breken van onloglische, tegennatuurlijke regels. Ze onderdrukken ook geen vrouwen, voeren geen terreurbewind en zijn niet tegen welke vorm van vooruitgang ook.
We hebben hier in Scandinavie best veel wolven. Af en toe is er een die een schaap doodt, maar anders heb je er eigenlijk geen last van. Ze zijn zelfs best nuttig bij het opruimen in de natuur. Dit in tegenstelling tot de Taliban, waar een kleiner aantal talitubbies dan we hier wolven hebben, een compleet land kan ontwrichten.

Kortom, ik heb liever met een wolf van doen dan met de talitubbies.

Jessinator | 19-10-21 | 13:29

Dan wil je als moeflon toch ook niet anders? Ik zou als moeflon pijlsnel het hazenpad kiezen als er een wolf ten tonele verschijnt. Dieren hebben een keuze. Ook die agressieve stieren die in Spanje argeloze toreadors aanvallen.

goedverstaander | 19-10-21 | 13:29

Natte Moeflon ! Nomm nommm nommm

Beertjealchoholakol | 19-10-21 | 13:27 | 1

Dat is een inheemse soort gelegen in een vallei. Die wordt niet bedoelt in deze.

Rotterdammert1965 | 19-10-21 | 13:42

Maar die beesten horen hier toch niet?

inCol | 19-10-21 | 13:26 | 1

Horen en luisteren zijn twee verschillende dingen.

goedverstaander | 19-10-21 | 13:30

Ga je nou een particuliere stichting die zijn verantwoordelijkheid neemt vergelijken met de overheid?

zuiderduin | 19-10-21 | 13:22

In Nederland is alleen plaats voor vegawolven.
Die vreten maar grutjes met stroop. Dat deed dat vervelend brave zoontje van Midas ook altijd!

Kapitein Sjaak Mus | 19-10-21 | 13:18

Hoeveel moeflons kunnen die 10 wolven in een jaar doden? 100, 200, 500.... Als die moeflons zo belangrijk zijn dan fok je ze toch gewoon een beetje bij totdat je balans hebt. Moeflons lekker grazen en de wolf lekker snacken. Maar goed eigenlijk is de moeflon gewoon een kneus ten opzichte van alle zwijnen en reeën op de Veluwe. Wat is dat toch met dat slachtoffer gedrag van importiërs.

RobbievanD | 19-10-21 | 13:17 | 8

Ik ken nog wel wat " territorium" veroveraars die hier niet thuishoren en dezelfde tactiek hanteren.

strawdog | 19-10-21 | 13:44

@Rotterdammert1965; nee die hebben juist de tactiek om zich stil te houden totdat de roedel zijn juiste grootte heeft bereikt om ten aanval te gaan. Wij bevinden ons wat deze soort betreft dus nu op het kantelpunt itt hun dierlijke evenknieën.

austinhealey | 19-10-21 | 13:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo'n beest kan beter gepakt worden door een wolf dan door een Taliban baardaap die je achterpoten in z'n laarzen zet.

jaja | 19-10-21 | 13:15

De idioten die de Oostvaardersplassen ingericht hebben en fan zijn van wolven in ons land zijn blijkbaar nog niet op het idee gekomen om die twee projecten te verenigen.
Vreten zat voor de wolven binnen de afrastering, kunnen ze ook nog eens genieten van de jacht.

likdoorn | 19-10-21 | 13:12 | 4

Die gebieden zouden gewoon aan elkaar gekoppeld moeten worden, en dan ook een koppeling naar andere gebieden en landen.
Eigenlijk zouden we een groot natuurgebied overal langs onze landsgrenzen moeten hebben met heel veel wolven en beren.

Sinterbikske | 19-10-21 | 13:14

@Sinterbikske | 19-10-21 | 13:14:
Wellicht een idee voor een tv show:
Als je als migrantiër 50 uur lang in dat gebied blijft dansen mag je binnen. Anders niet.

elfenstein | 19-10-21 | 13:19
▼ 1 antwoord verborgen

Zou wel iets zijn als erbij je penis er elk jaar een ring aangroeide.

MargauxGrandCru | 19-10-21 | 13:11 | 7

MM of CM per ring?
Wordt na je 30e ook wel vervelend.

kibbesoeb | 19-10-21 | 14:20

@elfenstein | 19-10-21 | 13:20:
Op mijn 56e lukt het nog steeds perfect en als de hellingshoek minder wordt neem ik wel een pilletje.

MargauxGrandCru | 19-10-21 | 14:55
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
isopds | 19-10-21 | 13:11 | 1

Moeflon-Mark komt er mee weg

Hemmenaar7 | 19-10-21 | 13:05

600 g moeflonstoofvlees, 2 dl witte wijnazijn, 2 tl kaneelpoeder, 1 tl gemberpoeder, 4 kruidnagelen, 4 laurierbladeren, 1 ui gesnipperd, 2 dl water, 2 el bruine suiker, snuf peper, 1 tl zout, 1 el roomboter, ½ pak gemberkoek.
Bereiding

Benodigdheden: 1 snijplank, 1 steelpan, 1 schaal, 1 braadpan, 1 vleestang.

Doe de azijn, het water, de suiker, de gember, de kaneel, de laurier en de kruidnagelen in een steelpan en kook op . Haal van het vuur en koel af. Leg het stoofvlees in het mengsel en laat 24 uur in de koelkast marineren. Haal het vlees uit de marinade, dep droog en bestrooi met peper, zout en bloem. Doe de boter in de braadpan en bak het vlees op een hoog vuur mooi bruin. Voeg de uien toe, bak kort mee en giet vervolgens de marinade over het vlees. Stoof ongeveer 1,5 uur op een laag vuur. Voeg na ongeveer 1 uur de gemberkoek bij het stoofpotje.
Tip

Dit is ook een lekker recept met tamme eendenborstfilet.
Serveertip

Lekker met gekarameliseerde witlof.

Is dit nog nieuws? | 19-10-21 | 13:01 | 5

Trek in Moeflon nu.

sjef-van-iekel | 19-10-21 | 13:10

Een biefstukje van dat beest heeft m'n voorkeur.

donkieshot | 19-10-21 | 13:10

Ga een soortgelijk gerecht met konijnenbouten maken vandaag.

Sinterbikske | 19-10-21 | 13:11
▼ 2 antwoorden verborgen

We doen net alsof die tolken Nederland geholpen hebben. Ze hebben Afghanistan geholpen.

Laat ze lekker in Amerika wonen, of India of een of ander buurland van Afghanistan.

sjef-van-iekel | 19-10-21 | 13:01 | 3

En als ze dan veilig in Pakistan zijn moeten ze hierheen gehaald worden....

Is dit nog nieuws? | 19-10-21 | 13:02

@Is dit nog nieuws? | 19-10-21 | 13:02: in principe zouden ze gewoon vrij en veilig in hun eigen landje moeten kunnen leven.

Maar aldaar is democratisch besloten dat de taliban er een rommelige haatstaat van mag maken.

sjef-van-iekel | 19-10-21 | 13:08

@sjef-van-iekel | 19-10-21 | 13:08: " is democratisch besloten..." over welke verkiezingen heeft U het? Ik dacht dat de verkiezingen door Dhr. Ghani (= niet Taliban) gewonnen waren. Kan me vergist hebben natuurlijk.

viejohuevon | 19-10-21 | 13:22

Schop die wolven terug naar Wolvega.

Sinterbikske | 19-10-21 | 13:01 | 1

Of Wolfsburg.

zeurmachine | 19-10-21 | 13:11

Mooie symboliek. Eerst laten we alle ellende het land binnen komen; als dan het probleem te groot wordt evacueren we oorspronkelijke bewoners.

Schriever | 19-10-21 | 13:00 | 2

De moeflon komt oorspronkelijk uit Turkije, Syrië, Iran, Irak en Azerbeidzjan.

Pater.Koekkoek | 19-10-21 | 13:06

Mooi gebied hoor, de Veluwe. Toch lijkt Nederland veel te klein voor 'echte' natuur. Het is altijd beetje onderhouden, bos bijknippen, dieren al dan niet bijvoederen, nu weer moeflons verplaatsen. Het is meer een dierentuin dan natuur. De moeflon komt oorspronkelijk uit Zuid-Europa en is hier geïmporteerd. De wolf is hier op eigen kracht gekomen. Toch moet de eerste worden beschermd en de tweede (volgens sommigen althans) worden bestreden.

StiekemeBunzing | 19-10-21 | 13:00 | 4

Om te beginnen is de Veluwe al geen echte natuur. Heidevelden zijn ontstaan door het houden van schapen. Geen schapen geen hei.

Schoorsteenveger | 19-10-21 | 13:13
▼ 1 antwoord verborgen

U bent een tolk in Afghanistan. U bent het Afghaanse volk van dienst geweest....

Is dit nog nieuws? | 19-10-21 | 13:00 | 1

Ja dat. Ik las eerder over uw bericht heen voor ik plempte.

Ze hoeven natuurlijk niet in Afghanustan te blijven, wachtend op een zekere dood. Maar schokkend dat ze volgens sommige mensen 10.000 kilometer verderop pas 'veilig' zijn. Dat is niet zo.

sjef-van-iekel | 19-10-21 | 13:05

Moeflons > Afghaanse tolken = waar

Prieelvogel | 19-10-21 | 12:59

Pleur die veluwe vol met huizen.

donkieshot | 19-10-21 | 12:58 | 1

de Veluwe barst van de open plekken; zandverstuivingen heten die. Ook al kunstmatig gecreëerd. Ideale plekken om appartementencomplexen te bouwen. Omringd door bossen, wat wil je nog meer? Ben je gelijk van die lelijke, winderige kale plekken af.

Peter Emile | 19-10-21 | 13:57

Van Oeflon is ook al naar het buitenland gedeporteerd. Ik hoop maar dat moeflons een beetje kunnen skiën.

goedverstaander | 19-10-21 | 12:57 | 3

Google op "BBC The incredible ibex defies gravity and climbs a dam". Schitterend.

Louter Leuter | 19-10-21 | 13:16

Dus boeren moeten wijken voor Moeflons, en nu moeten moeflons wijken voor wolven. Gaat lekker zo.

Sinterbikske | 19-10-21 | 12:56 | 5

@zeurmachine | 19-10-21 | 13:15:
En die jagers zeggen dan dat het hun edele taak is om het natuurlijk evenwicht in stand te houden.

Schoorsteenveger | 19-10-21 | 13:21
▼ 2 antwoorden verborgen

De parallel is mooi; de kleingrut brug (over de A1, kosten 40 miljoen) naar de Veluwe is gesloten want er kwamen teveel import herten.
Dan weten die groenen wel te handelen!

28 | 19-10-21 | 12:56 | 1

Godallemachtig. Wat is het probleem als er toch al een wolf achter het viaduct zit te wachten op de lunch. Wil vanaf nu nooit meer iemand het woord natuur in de mond nemen?

dihydrogenmonoxide | 19-10-21 | 13:00

Weten we zeker dat het geen grijze wolven zijn?

Tishetnetnie | 19-10-21 | 12:55

Gewoon schieten. Die wolf dan hé.

WeirJack | 19-10-21 | 12:54

Moefflons zijn de autochtone Nederlanders. In plaats dat we de exotische roofdieren bestrijden (oorzaak) gaan we de slachtoffers vragen zich aan te passen aan "de nieuwe realiteit".

funkyd | 19-10-21 | 12:54

Ach, het kost wat om al die romantische hobby's van zelfverklaarde natuurliefhebbers op echte natuur te laten lijken.
"Wij willen niet dat de moeflons door wolven worden bedreigd, dus grijpen wij in." Dat is een ingreep na een ingreep na een ingreep na..... ( ) een eerste ingreep. Dat is geen natuur, dat is nagebouwde natuur, nepnatuur, zoals in een dierentuin met al die omheinde eilandjes met hun nepdecors.
Moeflons.... Wat doen die beesten in Nederland?

Schoorsteenveger | 19-10-21 | 12:52 | 6

@Schoorsteenveger | 19-10-21 | 12:55: In de essentie heb je gelijk. Ik vind er echter weinig mis mee om met dit soort ingrepen de diversiteit in de natuur een handje te helpen, ben ik toch nog eens voor diversiteit. Je kunt ervoor kiezen om alles los te laten maar dan hebben we straks alleen nog brandnetels, braamstruiken en agressief onkruid. Oerbossen hebben we sowieso al enige tijd niet meer.

_pacman_ | 19-10-21 | 12:58

@_pacman_ | 19-10-21 | 12:58:
Geforceerd een kunstmatige diversiteit creëren lijkt me geen goede zaak. Ingrijpen om ingrepen ongedaan te maken, daar valt wat voor te zeggen, maar ook dan loop je het risico verkeerd te kiezen. Wellicht is het voor de biodiversiteit op lange termijn inderdaad het beste om de natuur te laten beslissen, hoe lelijk het er dan lange tijd ook uit zal gaan zien. Oerossen zijn geen oerbossen in elk geval.

Schoorsteenveger | 19-10-21 | 13:03

@_pacman_ | 19-10-21 | 12:58:
Brandnetels in overvloed voor de brandnetelsoep (zijn ze in 'groene' kringen dol op) en braambessen voor de braambessenconfituur en de braambessentaart; wat is daar mis mee??

Peter Emile | 19-10-21 | 14:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Moeflons?
Is het weer zo ver?
Altijd dat gedoe met die vrouwen!
En de Paflons dan?
Dáár hoor je natuurlijk weer niemand over!

Kapitein Sjaak Mus | 19-10-21 | 12:50 | 1

Over het glazen paflon wordt anders genoeg gescholden.

zeurmachine | 19-10-21 | 13:17

De mensen in de omgeving van de Hoge Veluwe wordt al geadviseerd om hun Roodkapjes binnen te houden.

Mr_Natural | 19-10-21 | 12:49

Ik heb zeker sympathie voor de Afghaanse tegenstanders van de Taliban. Maar laten we vooral van de drogreden dat Afghanen Nederlanders van dienst zijn geweest af stappen.

Het Nederlandse leger is de Afghanen van dienst geweest.

Panos88 | 19-10-21 | 12:47 | 1

Het Nederlandse leger is de Afghanen van dienst geweest.

Wat nog de nodige slachtoffers van onze kant heeft gekost ook.

Rotterdammert1965 | 19-10-21 | 13:48

Mooie parabel maar de vraag is: welk dier heeft nou de meeste verblijfsrechten? Ik ben geen kenner maar vermoed dat de wolf de beste papieren heeft. De moeflon is immers geïmporteerd.
Maar goed, wat weet ik hier nou van?

Amsterdamsko | 19-10-21 | 12:46 | 6

Ja, en wie at vroeger dan het gras uit de hei? Was er wel hei toen er nog wolven waren?

dugo | 19-10-21 | 12:53

Alle moeflons terug naar moeflonië.

dihydrogenmonoxide | 19-10-21 | 12:53

@dugo | 19-10-21 | 12:53:
Hei is een stuk natuur dat op weg is naar bos. Heide is een middeleeuws man-made crisis (de Loonse en Drunense Duinen zijn een ecoramp). Als je niets doet wordt het weer een mooi bos met eiken enzo. Maar ja dat willen we niet. Onze gemeente verschaalt regelmatig de bodem van de vennen (anders zouden ze verdwijnen). Schijnt natuurbeheer te heten.

Louter Leuter | 19-10-21 | 13:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Duidelijk voorbeeld van ontvolking. CIA, EU, Soros... in action.

Itastijl | 19-10-21 | 12:46

Zal allemaal wel loslopen, veel geschreeuw en weinig wolf.

Mr_Natural | 19-10-21 | 12:46 | 1

Plus 1

Hemmenaar7 | 19-10-21 | 13:07

Er werd geschreven dat moeflons, exoten zijn, geimporteerd.
De halve bevolking bestaat uit exoten , toch?

Zitvlak | 19-10-21 | 12:46 | 2

Ze spreken allemaal foutloos Nederlandsch

Tobi | 19-10-21 | 13:05

@Tobi | 19-10-21 | 13:05: Dat zal nog wel 3 of 4 geraties duren gezien de huidige import structuur.

Zitvlak | 19-10-21 | 13:17

Het NL leger is tegen wil en dank het Afghaanse volk terwille geweest, niet andersom. Daartoe zijn tegen een fatsoenlijke vergoeding tolken gerecruteerd die op basis van een eigen bewuste keuze hun diensten hebben verricht.

Ik snap werkelijk niet waar dat misplaatste schuldgevoel op is gebaseerd dat we nu iedereen die ooit binnen een straal van 500 meter van een NL compound is geweest, plus de hele familie, tot in lengte van dagen hier zouden moeten feteren.

_pacman_ | 19-10-21 | 12:46

Moe Flons, familie van Ma Flodder?

gekwetst | 19-10-21 | 12:46

Ik denk dat alles wat voor ons gewerkt heeft, dat deed vanwege geld en misschien ook vanwege geld.
Daar geld maar 1 regel en dat is eigenbelang.
Die zogenaamde fatsoensnormen die wij hanteren worden daar gezien als westerse onzin.

pejoar | 19-10-21 | 12:45

kwestie van keuzes. Den Haag is banger voor dierenactivisten (hallo Volkert en die hermafrodiete veganstreaker) dan voor een paar deugers die wat tolkjes hierheen willen halen op een veldbedje.

de_beer_van_de_meer | 19-10-21 | 12:44

Mooie foto van de laatste natuur in Nederland.

van Oeffelen | 19-10-21 | 12:44 | 6

@zeurmachine | 19-10-21 | 13:20:
Weet ik. Brandnetels en bramen zijn ook mooi.
Het is altijd zo opvallend dat al die milieu en klimaatfanaten alles precies zo willen bewaren zoals ze het kennen, denkend dat precies op het moment dat zij verschijnen de natuur op haar hoogtepunt is, perfect, af. Alles veranderd, vanwege klimaatveranderingen zoals die al sind het prille begin van de aarde aan de gang zijn, vanwege dominante levensvormen zoals wij en voor ons allerhande rare beesten waar we nu de olie aan te danken hebben. Ik denk dat in de tijd dat die levensvormen er waren de gemiddelde Greta een hartvarzakking zou hebben gekregen van de totaal verstoorde balans tussen die levensvormen en hun omgeving. Er waren toen alleen nog geen mensen om de schuld ervan te geven en nu wel. Dus doen we dat ook consequent, daarbij de rol van Ma Natuur volledig vergetend.

elfenstein | 19-10-21 | 13:26

@zeurmachine | 19-10-21 | 13:20: Mensen vergeten ook dat niet zo lang geleden meeste natuurliefhebberts een orgasme hadden toen de eerste (nep)wolf gesignaleerd werd in NL.

viejohuevon | 19-10-21 | 16:14
▼ 3 antwoorden verborgen

En zo zie je maar, NL wordt steeds krankzinniger. Knal die kutwolven af.

TheBigKirth | 19-10-21 | 12:43 | 3

Of die moeflons moeten zich een beetje leren verdedigen.

SterF... | 19-10-21 | 12:45

Gewoon eens de natuur zijn gang laten gaan is ook een optie,alleen dat past niet in het wensdenken van bepaalde types .iets met ongewenst resultaat enzo .

bowlfabriek | 19-10-21 | 12:45

@bowlfabriek | 19-10-21 | 12:45:
Dat zou een vreselijke monocultuur van schrale zooi opleveren, brandnetels en braamstruiken en verder niks meer. De veluwe is een verarmd gebied waar alleen heide wil groeien omdat de rest kaalgeschoren is. Toch wil D666 enzo het liefste dat het er nog meer verschraald. Rare jongens, die groenen.

elfenstein | 19-10-21 | 13:28

De indruk wordt gewekt dat voor elke Nederlander in Afghanistan,
een Afghaanse lakei paraat stond, en dat deze lakei nu met zijn hele familie, schoonfamilie en aanverwanten, naar Nederland werden gehaald omdat anders de taliban ze zou gaan doodschieten!! Want nu Nederland deze mensen hierheen hebben gehaald heeft de taliban geen redenen meer om mensen daar dood te schieten, lekker puh taliban!
Was geschreven: de Nederlandse regering!

TijdelijkOptimist | 19-10-21 | 12:42

Mieflons zijn exoten, geïmporteerd door prins Hendrik. Weer een blunder van de oranjes. Weg ermee, moeflons en oranjes.

dathoujetoch | 19-10-21 | 12:42 | 4

Oranjes ook graag, loslaten in Mofrika

Tobi | 19-10-21 | 13:04

Wolven zijn ook exoten. Lang geleden uitgestorven en met veel moeite hier weer heen gehaald.

fail | 19-10-21 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Dus we moeten afghanen helpen die ons hielpen bij het helpen van afghanen?

Transgender-Airlines | 19-10-21 | 12:42

We kunnen de moeflons ook voorzien van Toyota's. Laat ze het verder lekker zelf oplossen.

Leptob | 19-10-21 | 12:40

Dus over de grens zetten kan wel.

Deflatiemonster | 19-10-21 | 12:40

Nog meer asielzoekers, en de dierenasiels zitten al zo vol.

Mr_Natural | 19-10-21 | 12:39

Als de moeflons naar Talibanland gaan, hang dan tijdens het vervoer, wel een gordijntje tussen de jongens en meisjes moeflons. Anders mogen ze daar niet naar binnen.

HoniSoit | 19-10-21 | 12:39 | 1

In bedoelde landen worden de moefloninnen ingezet voor de prostitutie, dit mag volgens de sharia wetten....
Heb de dieren partij en de overige zedenmeesters nog niet over deze moeflinvrouwenhandel en misbruik gehoord..

Hendrikaatje | 19-10-21 | 14:15

Ok, die beesten waren dus al hier. Dat vind ik een groot verschil. We zijn namelijk overvol hier.

R. Skickr | 19-10-21 | 12:37 | 1

Het gaat ook nergens over. Er is helemaal geen connectie met Afghanen. Het is maar goed dat de verantwoordelijkheid voor dieren in ons beheer wat serieuzer wordt genomen dan elders.

MaarFeitelijk | 19-10-21 | 18:33

Zelf heb ik het liefst moeflons met banketbakkersroom. De chocolade variant is ook lekker

Montgomery Burns | 19-10-21 | 12:37

Moef moef ga ga. Voor de oudere jongeren onder het reaguurdersvolk

quisnix | 19-10-21 | 12:36 | 3

Lloret de Mar. Elke avond gratis rosbief.

Montgomery Burns | 19-10-21 | 12:38

@Montgomery Burns | 19-10-21 | 12:38:
Zo, jij bent echt oud.

Mr_Natural | 19-10-21 | 12:40

Ik dacht meer aan Moeflonflon.

Kapitein Sjaak Mus | 19-10-21 | 12:47

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com