Beelden. Vaccinatieplicht-stakingen grootste Italiaanse haven platgespoten door politie
"Je weet nooit wat er in zo'n waterkanon zit!"
Video: Triëst politiechef Leonardo Boido geeft order 66
Kudtland met lekker eten veegt grootste commerciële haven Triëst schoon van opstandige vrachtwagenchauffeurs en havenmedewerkers. Hun protest tegen de Italiaanse vaccinatieplicht voor "alle werknemers" legt Italië's gehele logistieke keten plat en kost miljoenen. Naast haven Triëst waren er stakingen en blokkades in de havens van Genua, Ancona en Ravenna. Maar goed, je kunt zo'n protest zoals in de boven- en onderstaande video's wel platspuiten, dat betekent nog niet dat de makkers volgende ochtend gevaccineerd en wel inklokken. Dus, en nu? Meer beelden te Triëst, hier!
Reaguursels
Inloggen… wappies. Nou mogen jullie weer verder over de greenpass/QR-pas en vaccins discusiiëren. En sorry dat ik steeds per ongeluk op die Send-knop tik
De acties zijn dus bepaald niet publieksvriendelijk en trekken zoals dat nu eenmaal gaat een hoop volk aan dat om welke reden dan ook een appeltje met de overheid heeft te schillen. Van beide uiteinden van het hoefijzer. Deels ook beroepsacivoerders uit de rest van Italië. En dan nog de nodige gewone, apolitieke wapp
… sportclub, iedereen baalt van die blokkerende havenarbeiders (naar het schijnt overigens slechts een minderheid). Dat ze de haven wilden blokkeren, wordt ze niet in dank afgenomen, want veel mensen zijn indirect afhankelijk van die haven. Ze worden gezien als ‘geprivilegieerden’ met een goed salaris, goed pensioen en andere zeer goede arbeidsvoorwaarden. Het aanbod om zich kosteloos te laten vaccineren hebben ze afgewezen, een voorrecht dat veel andere werkenden zich niet kunnen permitteren. Afgelopen weken lag om de haverklap het verkeer plat im de stad door voortdurende demonstraties en veel mensen zijn dat helemaal zat
Even los van de hele vax-discussie, wat lokale duiding: ik woon in Triëst en wie ik ook spreek - andere ouders op school, sport genieten
www.telegraaf.nl/nieuws/116469508/vir... Eens te meer een bewijs dat die hele QR app niet is tegen de verspreiding van Covid. Maar andere doelen dient. Gewoon doorlopen allemaal en u vooral laten opzwepen tegen de ongevaccineerde medemens.
Welke doelen dan mafkees?
@priwax | 19-10-21 | 20:00: U bent van mening dat het volstrekt logisch is, dat je aantoonbaar Covid besmet, gewoon met je QR ergens naar binnen kunt? Wie is hier "de mafkees" jonguh?
@priwax | 19-10-21 | 20:00: mafkees?
Heeft u niet goed opgelet op wat onze dierbare minister president ons belooft heeft?
@Geenjoris | 19-10-21 | 20:04: Trending on FB.
U schrijft: "U bent van mening dat het volstrekt logisch is, dat je aantoonbaar Covid besmet, gewoon met je QR ergens naar binnen kunt?
Een ongevaccineerde moet zich laten testen voor een geldige QR-code. Die bedoelt U dus niet. Ergo: U bedoelt de gevaccineerde, die een ongevaccineerde besmet.
Dat is toch helemaal geen probleem? Wie nu nog niet gevaccineerd is, is niet bang voor dit griepje, of vertrouwt op zijn immuunsysteem.
@Remus McMillan | 19-10-21 | 20:44:
We zaten toen met de alfa maar hebben nu te doen met delta die veel keer besmettelijker is.
Maar mocht u twijfelen aan het nut van vaccineren kijk dan maar naar de ziekenhuis opnames.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 20:23: Net zoals het geen probleem is dat een gevaccineerde in aanraking komt met een ongevaccineerde. De gevaccineerde is toch beschermd? Vanwaar die angst?
Dat komt niet door het vaccin, maar door de zomer.
Misschien kunnen de grote geesten(Frau Ferkel, etc) ook hun licht kunnen laten schijnen over de volgende feiten;
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/40/in-se...
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/35/in-au...
In oktober dreigt dit weer te gebeuren. De oversterfte kan niet worden verklaard door corona.
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Wat vinden ze van het feit dat vanaf maart het CBS geen maandelijkse statistieken over doodsoorzaken publiceerd. De kwartaalcijfers die deze cijfers moeten vervangen verschijnen maar niet. We zitten nog te wachten op het 2e kwartaal. We zitten al in het 4e kwartaal.
Wanneer U relevante, wetenschappelijke linkjes plaats...
Misschien komen die cijfers wat later vanwege het grote verschil in gewonnen en verloren levensjaren door de maatregelen, en dat die net even te groot is om zomaar weggespint te kunnen worden?
@BadPatNL | 19-10-21 | 19:34: Linkje?
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 19:33: Zal plaats+t moeten hebben gestaan, maar soit..
Verder staat er een vraag met een vriendelijk verzoek tot antwoord of duiding.
Uw antwoord is dus weinig relevant, noch wetenschappelijk.
@EEGlivesagain | 19-10-21 | 20:15: U heeft gelijk. Mijn excuses, ik zie nu dat de linkjes van mikes43357369 naar het centraal bureau van de statistiek (CBS) gaan. Mijn eerste idee was CBS news.
Oversterfte of mortaliteitsratio is nooit een issue geweest. We hebben Covid, en daaraan gaan mensen dood. Het enige, dat de afgelopen anderhalf jaar van belang was, is het aantal ziekenhuisopnames.
En daar gaat het nu weer de verkeerde kant op.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 20:39: Dat lijkt idd zo te zijn. Het bijzondere is dat er nergens echt een bron lijkt te zijn die duiding geeft aan die ziekenhuisopname's, maar iedereen wel vol op het orgel gaat dat het de ongeprikten betreft. Zoveel zijn er daar alleen niet meer van over, dus hoe wordt deze groep dan gedifferentieerd? Het zullen toch niet alleen dikkertjes zijn? Of zijn het wel de dikkertjes die al anderhalf jaar denken dat ze niet dik genoeg zijn om tot de risicogroep dikkertjes gerekend te worden?
@Spartacus: Hulde!
Het is gewoon een gave zoals jij ze al weken, een paar keer per dag, door het hoepeltje kan laten springen en de vaccinatiedwangneuroten weer vol op het orgel kan laten gaan!
Spartacus is gewoon een soort mbo'er die alleen maar kan overtikken.
Antivaxxers zijn mensen die zich helemaal nergens tegen in laten enten. Kunnen we aub stoppen met mensen die redelijke bedenkingen hebben tegen Corona vaccins maar zich wel hebben laten vaccineren tegen andere aandoeningen antivaxxers te noemen? En ik doel hierbij specifiek op een aantal reaguurders die de discussie doelbewust frustreren.
Ik steun deze petitie
Ergelijk inderdaad. Het schuim staat ze op de bek, omdat iemand iets anders kiest (voorlopig ) dan zij zelf hebben gedaan.. Het komt vaker voor dat je eerst afwacht hoe iets werkt alvorens je overstag gaat lijkt me.
Daar noem je wat *redelijke bedenkingen*
@ceriel82 | 19-10-21 | 19:11:
Best ,maar hou dan ook je klep dicht net als de gevaccineerden als er maatregelen komen.
Als het maatregelen zijn die effectief zijn zul je mij niet horen, zoals ouderen en kwetsbaren enten. Maar bijvoorbeeld een avondklok, drank tot 20:00 uur, een qr code vragen op selectieve plekken waar veel mensen samen komen in plaats van op alle plekken waar veel mensen samen komen vragen, daar heb ik wel moeite mee. Want zodra er religie bij komt kijken wordt de volksgezondheid op plek 2 geplaatst. En zo kun je nog wel even doorgaan.
Mee eens, redelijke bedenkingen zijn prima!
Bijzonder dat zo veel reacties over wel of niet prikjes gaan. Waar het werkelijk om gaat is dat gevaccineerden dan wel ongevaccineerden allemaal aan het kortste eind trekken met wat hier dictatoriaal wordt ingevoerd. Ok de huidige gevaccineerden denken nu nog in het juiste vakje te staan en staan de unvaxxed te nah nah nah-en. Wanneer was de laatste keer in ieders leven dat je baan, bezittingen, en bestaansrecht op het spel staan omdat je verplicht een vaccin moet hebben dat jezelf beschermd maar meer nog anderen om je heen. Het lijkt wel of covid 19 in een adem een drakenvlam is die bij elke uitademing 20 man omlegt. Blijkbaar is doodgaan aan honger tegenwoordig dus minder erg dan doodgaan aan covid19.
Verplicht vaxxen. Niet? Geen uitkering en uitsluiting. Religie, geen uitzondering. Controle via supermarkt.
Al dat gelul over “eigen beslissing”: ik kreeg toen ik jong was ook spuiten in me arm, kon niks kiezen en als ik weer eens open lig, doe ik een tetanus als het zover is en de griepprik is ook gratis. Vandeweek weer iemand gecremeerd die overleden was aan kanker, zit je je een beetje druk te maken over vaxxen, flikker toch op met je demonstraties: hier in dit land zijn het altijd dezelfde die geeneens weten waar ze het over hebben. En ik ook niet! Zometeen maar weer zmikkekelen en zmullen met al me spuiten….hatsikidee!
Helaas in Nederland is er vrijheid van religie, enzovoort, enzovoort
Goed dat vind ik eigenlijk wel oke. Maar ga niet janken als je ziek wordt.
In de jaren 70 was er in de US sprake van een varkensgriep. Iedereen in de US zou en moest hiertegen worden gevaccineerd. Zelfs de president liet zich voor de camera's vaccineren. Uiteindelijk bleek deze griep niet zo'n groot risico voor de volksgezondheid te zijn. Verder geen probleem denk je dan. Dus niet. De bijwerkingen van de vaccinatie bleken achteraf de oorzaak te zijn van zwaar zieken en dacht zelfs ook overlijden. Big Pharma werd aangeklaagd en moest behoorlijk wat dollars ophoesten.
Datzelfde Big Pharma laat bij de Covid vaccinatie contractueel vastleggen niet verantwoordelijk te zijn voor schadelijke effecten als gevolg van de vaccinatie.
Denk dan ook even aan het allesbehalve vertrouwen oproepende optreden van Rutte en consorten, onlangs bevestigd door een extern rapport. Dan kan je toch niet anders dan begrip tonen voor degene die deze vaccinatie weigeren of uitstellen omdat men huiverig is voor bijwerkingen.
Sinds ik gevaccineerd ben zijn anti-vaxxers geen issue meer voor mij: ik ben beschermd.
Maar de alsmaar radicaliserende pro-vaxxers gaan nog een dingetje worden. Wat is het volgende dat ze gaan eisen voor het grote goed?
De pro vaxxers hoor je niet over maatregelen dat zijn juist de anti vaxxers.
@botbot | 19-10-21 | 17:47: Inderdaad. Een kleine, maar luidruchtige en slecht geïnformeerde minderheid.
Geen fanatieker nabij religieuze idioten gezien recentelijk dan anti-vaxxers.
Ze vallen test-straten aan, prikbussen en ga zo maar door.
Je verwacht dit van jihadisten, niet van een doodnormale Jan met de korte achternaam.
@ceriel82 | 19-10-21 | 17:52: Geef ze argumenten, en er komt FB onzin terug. Nu populair:
- Wijzen naar rokers, drinkers, en andere ongezonde mensen.
- Verdraaien van RIVM data
QR-code = discriminatie hoort U al niet meer. Daarentegen is de term "onderdrukking" in opmars.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 17:59: En vroeger kreeg je autisme van vaccinaties... of je werd magnetisch. Dit soort mafklappers verzint telkens wat nieuws.
Niet tot de risico groep behoren en jong en gezond zijn?
@ceriel82 | 19-10-21 | 18:12: Hoe weet U, dat U gezond bent, en geen risico loopt?
Vind U, voor Uzelf, een kans van 15-30% op long Covid acceptabel?
Covid gehad en bijna geen klachten?
Dit dus : janbhommel.nl/donatiestop/?fbclid=IwA...
@ceriel82 | 19-10-21 | 18:18: Dat is een anekdote. Het gaat om de statistiek.
@ja,diedus! | 19-10-21 | 18:20: Daar zit strafbaar materiaal tussen, als het echt is.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 18:16: Hoe kan de kans nu weer 15 - 30 % zijn? Het is dan toch een van beiden? Waar heeft u dit vandaan?
@zegmaarwij | 19-10-21 | 18:33: Omdat veel over Covid nog niet duidelijk is.
Voor zover nu bekend, is de ondergrens voor de kans op long Covid 15%, de bovengrens 30%.
Veel is te vinden in de wetenschappelijke literatuur, te vinden via
www.sciencedirect.com.
Een paar voorbeelden.
www.sciencedirect.com/science/article...
www.sciencedirect.com/science/article...
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 17:49: Wanneer je weet dat na een corona besmetting gevaccineerde mensen nog steeds alles kunnen doen en overal naar toe kunnen blijven gaan omdat het groene vinkje geldig blijft is er wel degelijk iets te zeggen over de maatregelen. Ongevaccineerde mensen met een negatief testbewijs kunnen door dit feit een groot risico lopen op besmetting met alle gevolgen van dien. Wanner u de reacties op dit artikel van de luidruchtige en slecht geïnformeerde meerderheid leest kunt u zich wellicht een beeld vormen waartoe dit naar toe zou kunnen gaan.
@PetjeV | 19-10-21 | 18:53: "slecht geïnformeerde meerderheid"
Dat moest minderheid zijn?
U schrijft: "Ongevaccineerde mensen met een negatief testbewijs kunnen door dit feit een groot risico lopen op besmetting met alle gevolgen van dien"
Echt? Is dat het nieuwste argument? Ik plas bijna in mijn broek van het lachen. Hilarisch, Danke!
Ieders gewicht moet verplicht onder de 60 kg blijven?
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 18:48: Bedankt. Het probleem waar ik tegen aan loop met de meeste studies naar long covid is dat deze veel te breed zijn opgezet. Om te beginnen, wat is nu long covid? Ook in de studies die u aanhaalt, heeft iemand long covid als hij/zij enkele maanden na de ziekte lichtelijk vermoeid is, bijvoorbeeld. De totale vragenlijst duurt meer dan een uur om in te vullen en er staan zoveel vragen/klachten in dat onmogelijk met zekerheid is vast te stellen dat deze daadwerkelijk allemaal covid gerelateerd zijn.
In dat opzicht vind ik het continu roepen dat iedereen die covid krijgt 15-30% kans heeft op long covid niet meer dan het verspreiden van angst en onzekerheid. Is dat nu nodig? Het zou veel beter zijn om veel specifieker onderzoek te doen naar long covid. Bestaat long covid dan nog wel in de procenten die u noemt? En voor welke groep?
Terugkomend op het hoofdonderwerp van dit artikel. Volgens de rekentool van de universiteit van Oxford heeft iemand van 20 met een gezond lichaamsgewicht en geen onderliggend lijden een kans van 0.003% om in het ziekenhuis te belanden met covid. Enig idee wat het vaccin doet met dit percentage? Niet veel. Leg eens uit waarom deze groep verplicht gevaccineerd moet worden?
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 19:03: Uw reactie geeft nou precies weer waar het mis gaat. Geen onderbouwde reactie dan maar een domme, niet verder kijken dan uw neus lang is. Een feit is een feit, plast u maar lekker in uw broek.
@PetjeV | 19-10-21 | 19:24: Ik strooi graag met onderbouwende, relevante linkjes. Zie mijn tegels hier. Maar in Uw geval...
U schrijft: "Ongevaccineerde mensen met een negatief testbewijs kunnen door dit feit een groot risico lopen op besmetting met alle gevolgen van dien"
Gevaccineerden hebben 95% minder kans, op met Covid in het ziekenhuis te geraken. Ziet U echt de ironie in Uw tegel niet?
Ik ben gevaccineerd, maar nog steeds voorzichtig met anderen die kwetsbaar zijn. Hoogbejaarden, mensen die zich op medische gronden nog niet mogen laten vaccineren.
Maar wanneer ik onbewust een bewust ongevaccineerde zou besmetten, met alle gevolgen van dien zoals U het noemt: soit, selber schuld. Keuzes hebben consequenties.
@zegmaarwij | 19-10-21 | 19:14: "Leg eens uit waarom deze groep verplicht gevaccineerd moet worden?"
Neen.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 19:49: Waarom niet? Dat roept u toch in elk topic over covid?
Neem dan Poetin. Die weet van aanpakken,. Vanaf 25 oktober mogen niet-gevaccineerden boven 60 jaar in Moskou niet meer de straat op.
Zijn er Russen die ouder worden dan 60?
@lekgoot | 19-10-21 | 17:40:
Ja 64 is de gemiddelde leeftijd voor mannen. (iets met sterke drank)
De vrouwen worden meestal wat ouder. Niets hartbrekender dan oude vrouwtjes statiegeld flessen te zien verzamelen om hun 'pensioentje' aan te vullen. Maar dan moet je wel buiten centrum Moskou komen.
@GrandMechantLoup | 19-10-21 | 17:56: Die vrouwtjes zie ik hier in Nederland ook lopen. Kwam tijdens mijn werk regelmatig een vrouwtje tegen, zij op de fiets, op haar route. Eens interesse getoond in het hoe en waarom op de fiets op parkeerplaatsen. Bleek dat ze flessen uit de prullenbakken nam, voor het statiegeld. Als aanvulling voor het levensonderhoud.
Wat een tweedeling hier. Het wordt steeds erger, met hier en daar zelfs doodsverwensingen naar de antievaxxers.
Dit gaat binnenkort nog eens een dingetje worden in de maatschappij.
Gaan we weer met twee deling, ze kunnen volop meedoen in de maatschappij maar dat willen de anti vaxxers door hun gedrag zelf niet.
@botbot | 19-10-21 | 17:30: Volgens mij is het nog steeds zo dat ieder mens zelf beslist hoe of wat hij/zij wil. Daar heeft men uw mening niet voor nodig. En de mijne ook niet.
Sommige lui, ook hier op Geenstijl, hebben de transitie gemaakt van pro-vaccinatie naar vac-cist.
Als je gevaccineerd bent ben je veilig en als iemand ervoor kiest niet die veiligheid te hebben, even goede vrienden. Maar de heftigheid waarmee sommigen eisen dat men vaccineert laat zien dat gezondheid van hun medemens niet hun doel is, onderwerping aan hun idealen wel.
@Buiswater | 19-10-21 | 17:32:
Wie begon er te zeiken over tweedeling?
@botbot | 19-10-21 | 17:34: Niet dan?
@botbot | 19-10-21 | 17:34:
Case in point...
@quantumcollider | 19-10-21 | 17:33: Daar gaat het helemaal niet om. Waar het wel om gaat is dat niet-gevaccineerde patiënten vermijdbaar de zorgkosten opdrijven, verplegend personeel in de stress jagen en mensen die op een operatie wachten naar de achtergrond dringen. En dat gewoonlijk op basis van een of ander idioot statement in bijbel of koran.
@quantumcollider | 19-10-21 | 17:33:
Weer een nieuwe kreet onderwerping.
Er is geen sprake van onderwerping men kan gewoon overal aan mee doen.
@Ridde Rogter | 19-10-21 | 17:38: vermijdbaar en verwijtbaar
@Ridde Rogter | 19-10-21 | 17:38: Toe maar.
Het is mijn lichaam bot. Niet van de maatschappij.
@Piet Karbiet | 19-10-21 | 17:57:
Maar Piet, als jouw lichaam nu een virusfabriek wordt?
En stel nu Piet dat jouw 'keuze' mijn nichtje, oom of moeder ziek maakt of doodmaakt?
@Ridde Rogter | 19-10-21 | 17:38: danwel prikangst of de illuminatie natuurlijk.
@Piet Karbiet | 19-10-21 | 17:57:
Dat is prima maar kerm dan ook niet als er maatregelen genomen worden om jullie soort zoveel mogelijk uit het ziekenhuis te houden.
Ik erger me voornamelijk aan het consequent verdraaien van feiten. Maakt niet uit of je dat onderbouwd weerlegt, iedereen blijft onwaarheden rondblaten. er is een groep mensen die willens en wetens vaccins voor levensgevaarlijk of zeer ineffectief blijven uitmaken en dat is simpelweg niet waar.
Dat zorgt er ook voor dat een hoop mensen de keuze baseren op aperte lulkoek.
Dit dus : janbhommel.nl/donatiestop/?fbclid=IwA...
@ja,diedus! | 19-10-21 | 18:21:
Jan Hommel is zo'n onzinverspreider. Doe jezelf een lol en ga eens "Jan Hommel debunked" en doe dat standaard met spectaculaire claims.
@GrandMechantLoup | 19-10-21 | 17:59:
Kan die van jou net zo goed worden.
Als je nu lekker zelf binnen blijft als je bang bent.
Doen ze trouwens contact onderzoek om te zien wie wie besmet?
Dat 't virus je niet of nauwelijks ziek maakt wil niet zeggen dat je 't niet alsnog aan 't verspreiden bent..
@bcsk | 19-10-21 | 18:33:
"Doen ze trouwens contact onderzoek om te zien wie wie besmet?"
Natuurlijk doet de GGD dat.
@botbot | 19-10-21 | 18:03: Dat is prima maar dan ook geen zorgpremie meer hoeven te betalen.
@TonAlias | 19-10-21 | 18:54:
Oke, maar wie betaald als u uw been breekt?
@Ridde Rogter
En jij gaat eisen op een verbod op roken en vet eten om de belasting van hart-, suiker-, en kankerpatiënten op de zorg te verminderen, wanneer precies?
Holle vaten klinken het hardst heb ik altijd geleerd.
Het is dan ook niet voor niets dat je enkel de anti vaxxers luidkeels hoort kermen met hun egoïstische gedachte gang van ik wordt niet ziek van corona en de rest kan barsten.
Ik word niet ziek van de experimentele gentherapie-injecties en de rest kan niet barsten, maar heeft simpelweg nog geloof in Big Pharma, de EU en Hugo de Jonge. Dat staat een ieder vrij.
@Breinbaard | 19-10-21 | 17:22:
Men moet er wel een complot theorie aan toevoegen om enig zins stand te houden.
"egoïstische gedachtegang" Nee, u heeft natuurlijk de wijsheid in pacht.
Over egoïsme gesproken.
Zeur niet. Ben je gevaccineerd? Ja? Dan ben je veilig. Dat jij de gedachte niet kan uistaan dat anderen daar niet voor kiezen is jouw probleem.
@quantumcollider | 19-10-21 | 17:36:
Nee,.. u zadelt mensen met een probleem op.
@quantumcollider | 19-10-21 | 17:36: dit type reactie. Vreselijk.
@Buiswater | 19-10-21 | 17:28:
Puur egoïsme van de bovenste plank, mij kan niets overkomen.
@botbot | 19-10-21 | 17:44: Ach. De kans op overlijden is klein.
De kans op long Covid, ook voor jongeren, is maar 15-30%
En wat kan het ongevaccineerden nu boeien, dat de zorg nu al weer tegen grenzen aan loopt.
@quantumcollider | 19-10-21 | 17:36: En zo is dat. Dat gejammer moet maar eens een keer ophouden. Gevaccineerden zijn veilig.
@Pietie | 19-10-21 | 18:17: En ongevaccineerden gaan voor doden zorgen, als de zorg weer wordt afgeschaald.
Komt niet op het nieuws.
Net zoals Victoria en Melbourne en Sydney en Parijs en Berlijn en Londen niet op het nieuws komen.
En niet te vergeten de anti Corona-pas demonstraties in Italië en Chili, om zomaar wat andere plaatsen te noemen.
En daarmee is het fake nieuws met een politieke agenda.
De staatsomroepen hebben een ander belang
"4 op de 5 COVID-19-patiënten op de IC is niet gevaccineerd"
Volgens het RIVM
www.rivm.nl/nieuws/4-op-de-5-COVID-19...
Zoals u eigenlijk zelf al aangeeft; ongevaccineerden zijn enorm oververtegenwoordigd in positieve testen. Vaccinaties remmen verspreiding en ketens van besmettingen. Ongevaccineerden besmetten meer anderen dan gevaccineerden, dus je vaccineert juist ook om anderen te beschermen. Als het aan de anti-vaxxers had gelegen, waren de ziekenhuizen nu al weer overvol met Covid patiënten.
Als je iets verteld moet je wel het hele verhaal vertellen en niet selectief shoppen bij het RIVM.
41,5 Procent, dat is nogal wat.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 17:00:
En hoeveel daarvan zijn 70+, hebben kanker, zijn moddervet of niet-westers allochtoon?
Hoeveel daarvan zijn/waren gezonde kinderen?
Ik denk overigens niet dat men zich echt zorgen maakt over doden.
Dood is namelijk nogal dood. Je kan er niets meer mee behalve begraven. Ja is droevig voor de nabestaanden maar verders kan je er weinig mee.
Nee men maakt zich vooral druk over (langdurig) zieken. Dat is een reëel iets. Een virus wat zich zo snel verspreid en mensen langdurig doodziek kan maken is veel meer iets zorgwekkends.
Welk virus is dat?
Prachtig! Wil je geen vaccinatie, wordt je alsnog plat gespoten.
Import Duitsers hebben óók geen humor merk ik.
haha.....
@ceriel82 | 19-10-21 | 16:55: Helaas voor U ben ik geen import Duitser, geen Duitser, en geen Nederlander.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 17:17: een Belg, zonder humor, nog erger.
@Milovsky | 19-10-21 | 17:19: Nog erger, ik kom zelfs niet uit Europa.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 17:44: oké. Zuid Afrika of Suriname.
Kan mij het schelen,trouwens wel net zo fanatiek als sommige Duitsers van pakweg 80 jaar geleden.
@Milovsky | 19-10-21 | 17:53: Koud.
@ceriel82 | 19-10-21 | 17:54: Als het U niet kon schelen, dan had U niet gereageerd.
Daarbij, een slechte poging tot een Godwin Uwerzijds.
Maar waar die mensen zich zo druk over maken?
Zat ik te springen om een vaccinatie? Nee hoor, weinig vertrouwen in de werking ervan. Maar ja, alle experts zeiden dat het allemaal wel in orde is.
Je merkt dat hele coronagedoe eigenlijk pas als het 'dichtbij' komt.
Mijn buurman zit al een paar daagjes thuis. Hij, gevaccineerd enzo maar zijn baas (ergens tegen de 40 ofzo) niet. Zijn baas ligt in het ziekenhuis. Hij niet. Ja dan komt het toch wel dichtbij.
En dat geneuzel over een QR code. Je hebt toch een identiteitskaart/paspoort/rijbewijs? Ik zie niet in hoe eventjes laten zien dat je getest bent, ziek bent geweest maar hersteld of gevaccineerd echt een probleem is. Zo doen we het al zo ontzettend lang.
"alle experts zeiden"
Het probleem is, dat iedereen tegenwoordig de illusie heeft, dat hij/zij ook een expert is.
Je bent gevaccineerd, positief getest, maar mag toch gewoon doorlopen, want groen vinkje. Daar zit het probleem.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 16:50:
Dat is inderdaad een groot probleem. Er is een boek over geschreven.
www.bol.com/nl/nl/p/the-death-of-expe...
Dit boek is enkel geschikt voor mensen met meerdere hersencellen. Maar het is doodeng.
Ook dit boek is een aanrader trouwens.
www.bol.com/nl/nl/p/our-own-worst-ene...
@naglfar | 19-10-21 | 16:57:
Maar dat is helemaal niet zo. Mijn buurman zit THUIS dit terwijl hij prima met mij naar de kroeg zou kunnen. Het feit dat jij een rijbewijs hebt zegt ook niets over je rijvaardigheid. Maar ik denk wel dat we mogen hopen dat diegenen die gevaccineerd zijn het verstand hebben om alle andere afspraken na te komen, te weten; bij klachten laten testen, bij positieve test in zelf-quarantaine gaan.
Maar ja, niet iedereen is volwassen genoeg. Sommige mensen zijn gewoon kleuters die vastzitten in een grote mensen lichaam.
De experts zeiden ook dat we beter Afghanistan, Libië, Irak en Syrië konden aanvallen. Experts zeggen dat we asielzoekers moeten opvangen die geen enkele binding met ons hebben. Ga je verder terug kan je tal van onderwerpen vinden waar de experts het iig voor de burger het bij het verkeerde eind hadden.
@GrandMechantLoup | 19-10-21 | 17:00: Sorry, my bad. Ik had het over die QR-code.
Over het nakomen van afspraken. We zijn het er toch over eens dat een gevaccineerde over het algemeen minder last heeft van klachten? Als je geen klachten hebt, waarom zou je dan testen? geen test = geen positief test resultaat.
@GrandMechantLoup | 19-10-21 | 16:57: Dank!
@naglfar | 19-10-21 | 17:08: Gevaccineerden zijn daarbij nog eens veel minder besmettelijk.
Maar inderdaad, zelfs zonder klachten is het niet onverstandig een test te doen voor bezoek aan een hoog bejaarde, of iemand die zich op medische gronden nog niet mag laten vaccineren.
@Dattis-Natoer | 19-10-21 | 17:05:
Welke experts?
Ik ken namelijk geen experts die het een goed idee vonden dat alles. Jij wel?
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 16:50: dat is niet het probleem.
Het echte probleem is -echt heel simpel- dat de meeste mensen geen flauw benul hebben van wat er werkelijk aan de hand is omdat ze geen zin hebben om zelf eens naar de cijfers van het RIVM te kijken.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 17:16: Gevaccineerden veel minder besmettelijk? Slechts 10% minder, en na 3 maanden is het verschil zelfs verdwenen. Zie www.nature.com/articles/d41586-021-02...
@area78 | 19-10-21 | 17:24: Heeft U begrepen, wat U gelezen (?) heeft? Die 10% kloppen niet.
Verder geeft het stukje geen onderliggende data, verwijst naar ongecontroleerde MedRxiv publicaties, en is nog niet reviewed.
Heeft U misschien een meer betrouwbaar linkje? Danke.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 17:16: minder besmettelijk?
Werkelijk?
@GrandMechantLoup | 19-10-21 | 17:18: De experts die het woord krijgen.
@Bolder | 19-10-21 | 17:42: Zelfs het opstel, dat area78 aanhaalt, geeft het aan.
Verder kunt U zoeken op
www.sciencedirect.com
www.pubmed.com
@Dattis-Natoer | 19-10-21 | 17:05:
Maar dat zijn geen falsifieerbare uitspraken. "Vaccinatie werkt" wel. M.a.w. door trials en onderzoek weet je wat het doet.
@Frau Ferkel; waaronder jij
Wat prachtig dat we in West-Europa leven, vrij demonstreren en vrij je afkeer uitdragen op Facebook/het internet. Vind ik leuk! Maar ik heb van die dagen dat ik de Chinese aanpak zou prefereren. Oppakken, afvoeren en/of dichtspijkeren achter een voordeur.
Is dat als je de vorige avond Chinees hebt gegeten?
Alles heeft zijn prijs. Ook democratie dus. Maar ik begrijp het sentiment.
Het grootste probleem is, denk ik, dat mensen zichzelf veel te hoog en slim inschatten. Een beetje nederigheid is wel op zijn plek denk ik. Zijn dit nu dezelfde mensen die de oncoloog in elkaar beuken als hij/zij slecht nieuws heeft? Ik vrees van wel.
Geduld, geduld….
In Frankrijk hebben ze bij demonstraties aardig wat lichaamsdelen eraf geblazen met traangasgranaten met 25 gram TNT erin (GLI-F4 granaat). Mag volgens mij nog steeds gebruikt worden om de restvoorraad op te maken. Echt vrij demonstreren vind ik het in elk geval niet
Kijkt u eens aan, al uw wensen worden vervult, in Australië zijn ze er alvast mee begonnen:
YouTube: rZWmzzo5a7w
Italië was sowieso al de bakermat van het fascisme…
Ja inderdaad, blijkbaar vinden de boven ons gestelden het de moeite waard om het nog eens te proberen.
Het valt me mee dat GS hierover mag berichten. Ik krijg zo nu en dan de indruk dat er een soort van zwijgplicht is als het gaat om volksoproeren n.a.v. vaccinatieverplichtingen. Het zou zich eens uitbreiden...
Vanaf 1-1-2020 t/m 18-10-2021 zijn 8819 van de 18250 coronadoden overleden in verpleeghuizen.(48%)
Vanaf 1-7-2020 t/m 18-10-2021 zijn 5927 van de 12032 coronadoden overleden in verpleeghuizen.(49%)
Van de 110861 besmettingen onder thuiswonende 70 plussers zijn 4286 overleden.(3,9%)
Van de 1673118 besmettingen van mensen onder de 70 die niet in een verpleeghuis zitten, zijn 881 overleden.( 0,05%)
Bron: RIVM
Kortom gezonden mensen onder de 70 lopen een zeer lage kans om te overlijden aan corona.
Maar ze lopen wel de kans om in het ziekenhuis te liggen, waardoor andere zorg niet meer doorgaat.
Wát maakt het in godsnaam zo moeilijk om dit te onthouden voor sommigen?
Met vaccins en extreme maatregelen. Of je zou kunnen denken dat zonder maatregelen of vaccins de schade beperkt zou zijn gebleven(?).
Kans om te overlijden aan polio, mazelen en rode hond is % nog kleiner, maar ja toch vaccineren we kleine kinderen er tegen. Waarom zou dat zijn?
@Diederik_Ezel | 19-10-21 | 16:46:
Er zijn hier en daar wat geluiden dat Covid goed is. Het mooord met name 50-plussers uit die 'toch maar huizen bezetten' enzovoort.
Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken.
@Diederik_Ezel | 19-10-21 | 16:46:
Omdat die ziekten, itt Covid19, wel gevaarlijk zijn voor gezonde kinderen.
@SterF... | 19-10-21 | 16:43:
De vaccinaties en immuniteit door al doorgemaakte corona zouden toch moeten zorgen dat er niet teveel mensen in het ziekenhuis komen. Dan kom je boven de 85% dus een grote toeloop op deziekenhuizen hoef je niet verwachten en al deze extreme maatregelen zijn totaal overbodig.
@First Contact | 19-10-21 | 16:45:
Hoe verklaar je Zweden dan?
@mikes43357369 | 19-10-21 | 16:59:
Als van die overige 15% een groot gedeelte tegelijkertijd ziek wordt overspoeld dat de zorg. En het is natuurlijk niet zo dat na vaccinatie de kans 0% is dat je naar een ziekenhuis moet.
Ik ben overigens helemaal geen fan van de coronapas of andere maatregelen, maar totaal overbodig is het helaas niet. Neem een prikkie!
@Diederik_Ezel | 19-10-21 | 16:46:
Ik weet niet waar je je gegevens vandaan haalt, maar als je het over de IFR of CFR hebt klopt dat totaal niet.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_d...
@mikes43357369 | 19-10-21 | 17:01:
In Zweden is het behoorlijk misgegaan.
@SterF... | 19-10-21 | 17:08:
Het is uiterst onwaarschijnlijk dat die 15% allemaal tegelijk ziek wordt. Als 10% van de Nederlanders allemaal een hart aanval krijgt kan de zorg het ook niet aan.
De kwetsbaren doen er goed aan om zich te laten vaccineren. De rest zou gewoon zelf die afweging in overleg met hun moeten maken. En niet daartoe gedwongen worden.
@mikes43357369 | 19-10-21 | 17:08: Volgens die link zou 15-30% aan polio overlijden, terwijl het eerder 1/1000 oid is. Meestal klopt wikipedia wel aardig, maar deze keer niet.
@mikes43357369 | 19-10-21 | 17:08:
CFR (IFR is een gokje) zijn officiële cijfers. Die zitten doorgaans tussen de 1-3% afhankelijk van het land en waar je woont. In bijvoorbeeld Nederland zijn die cijfers wel betrouwbaar, in India zal het minder zijn.
Het probleem is echter dat je kijkt naar sterfgevallen. Die zijn natuurlijk al heftig. Want als laten we zeggen 1-3% van een heel land sterft heeft dat een grote impact. Stel je maar voor dat er over 5-6 maanden plots een half miljoen Nederlanders dood zijn.
Maar ik dwaal af. Het werkelijke probleem zit 'm in de besmettelijkheid en het aantal mensen wat ernstig (langdurig) ziek wordt. Iedereen moet daar veel meer naar kijken dan naar CFR (IFR).
@Diederik_Ezel | 19-10-21 | 16:46:
Zolang jij polio, mazelen en rode hond vergelijkt met Corona, geef je er blijk van dat je er niks, helemaal niks, maar dan ook echt helemaal niks van begrijpt.
Ik vermoedde het al, maar nu weet ik het zeker.
@GrandMechantLoup | 19-10-21 | 17:08:
Nee, het is niet behoorlijk misgegaan in Zweden. In Zweden zijn 1462 mensen per miljoen overleden aan corona.
In Zweden zijn 1466 mensen per miljoen overleden aan corona.
Dus een lagere sterfte dan Belgie, Portugal, Spanje, Frankrijk, Italie etc.etc.
Bron: www.worldometers.info/coronavirus/#co...
@Kwakjeszalver | 19-10-21 | 17:18: Het ging erom dat we vaccineren voor meer ziekten die relatief niet erg dodelijk zijn, maar daarom niet minder vervelend. Dus is het onzinnig om maar te blijven drammen over het relatief lage % doden. Begrijpt u 'm nu wel?
@mikes43357369 | 19-10-21 | 17:12:
Dat is inderdaad onwaarschijnlijk en je voorbeeld geeft een juist beeld als het gaat dat onze zorg nu eenmaal een beperkte capaciteit heeft. Je voorbeeld is niet juist als het gaat hoe snel het kunt gaan met een virus, hartaanvallen zijn niet besmettelijk en derhalve kun je een inschatting maken hoeveel ervan zullen zijn in een bepaalde periode.
Er hoeven in dit land maar duizend ernstige patiënten bij te komen en de zorg zit vast....
Het zo maar even opschalen van de zorg is trouwens een sprookje wat hier in de panelen altijd maar makkelijk neergeschreven wordt, maar met alle beperkingen, niet zomaar gerealiseerd is. En als je de IC capaciteit met veel pijn en moeite met een paar honderd bedden verhoogt heb, zijn er nog maatregelen nodig.
@GrandMechantLoup | 19-10-21 | 17:14:
Nee, de CFR is in Nederland 0,7%. In het begin werd er door een te kort testen bijna niet getest. Maar vanaf de zomer van 2020 is er wel voldoende getest.
Aantal besmettingen vanaf 1-9-2020; 1973195
Aantal doden vanaf 1-9-2020; 11911
CFR 0,6%
Het merendeel van de mensen die corona krijgen, zijn binnen 2 weken er weer vanaf.
@mikes43357369 | 19-10-21 | 17:28: De CFR/IFR is in het beleid nooit relevant geweest.
IC capaciteit wel. En daar gaat het nu ook weer mis lopen.
@SterF... | 19-10-21 | 17:27:
Het gaat erom dat het onwaarschijnlijk is. We hoeven en kunnen ook niet rekening houden met onwaarschijnlijke scenario's. Anders moeten we ook rekening houden met een dodelijk griepvariant of een totaal nieuw virus etc.etc.
@mikes43357369 | 19-10-21 | 17:32:
Nou goed, volgens mij zijn er dus genoeg mensen die kandidaat zijn voor een ziekenhuisopname. Het scenario dat de zorg overstroomt de komende tijd is mijn inziens helemaal niet onwaarschijnlijk.
Als ik mocht kiezen hoop ik uiteraard van niet.
Oei pas op, niet met feiten komen!
U vergeet diegene eruit te halen zonder ernstige onderliggende aandoening.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 17:31:
Er wordt in de reaguursel gesuggereerd dat Corona een zeer dodelijke ziekte is. Voor gezonde mensen onder de 70 is dat zeker niet het geval.
De IC capaciteit is onder de kabinetten Rutte afgebouwd.
www.volksgezondheidenzorg.info/onderw...
In 2015 waren er 1701 IC bedden in algemene ziekenhuizen en 507 IC bedden in universitaire ziekenhuizen. Totaal 2208 IC bedden in 2015.
In 2017 waren er 1628 IC bedden in algemene ziekenhuizen en 428 IC bedden in universitaire ziekenhuizen. Totaal 2056 IC bedden in 2017.
En nu in het corona jaar 2020/2021 is het aantal IC bedden ook niet uitgebreid.
Maar volgens Gommers moet je dat ook niet willen.
Gommers: “Nederland is een ontzettend klein landje en daar moeten we efficiënt mee om gaan.”
Interviewer: “U zegt niet, de capaciteit moet drastisch vergroot worden, bijvoorbeeld op de IC?”
Gommers: “Nee want er niks zo erg dat we genoeg IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dan verveel je je dood dat houd je niet lang vol. Nu hebben we prachtig werk, dat hebben we aan heel Nederland mogen laten zien. We hebben ook echt heel mooi werk, maar het is alleen maar mooi, in ons geval als er patiënten liggen. Niet als we niks te doen hebben. ”
youtu.be/T2clEQ-4LBM
@mikes43357369 | 19-10-21 | 18:01: Leuk.
Maar daarmee moeten we nu leven.
De realiteit: Vergeleken met vorig jaar is de IC capaciteit zelfs 30% gereduceerd.
Hoog ziekteverzuim, en veel IC medewerkers hebben ontslag genomen.
Veel IC medewerkers hadden geen zin meer, om ongevaccineerde Covid patiënten te behandelen.
Uit de Tubantia van vandaag:
www.tubantia.nl/zwolle/irritatie-in-z...
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 17:31: Dan is er iets heel erg mis met de IC capaciteit.
@Pietie | 19-10-21 | 18:29: Ja. Door Corona, en nu helemaal door ongevaccineerden.
@Frau_Ferkel | 19-10-21 | 18:22:
In ieder geval wordt het IC personeel het ergste lot bespaart volgens Gommers; “Nee want er niks zo erg dat we genoeg IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dan verveel je je dood dat houd je niet lang vol."
Zouden nu veel IC-medewerkers minder gemotiveerd zijn door het lage salaris, de onderbezetting door het beleid van de ziekenhuis derectie en het kabinet en de geringe carriere magelijkheden voor IC personeel of door de persoonlijke keuzes van hun patienten wat betreft vaccinatie, roken, overgewicht en een algemeen ongezond leven?
@mikes43357369 | 19-10-21 | 18:57: “Nee want er niks zo erg dat we genoeg IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten."
Beetje flauw, en dat weet U hopelijk.
Alles is risico management. De Nederlandse dijken zijn zo hoog, dat ze maar eens in de 200 jaar (?) doorbreken. Dat kan ook morgen zijn.
De kerncentrale in Borsele is zo ontworpen, dat de kans op een meltdown 1 in de 5 miljoen jaar (?) is. Dat kan ook morgen gebeuren.
De zorg in de meeste Europese landen is zo ingericht, dat naast reguliere zorg ook calamiteiten kunnen worden opgevangen. Een pandemie valt daarbuiten.
Wilt U een volledige bescherming tegen een (volgende) pandemie, een overstroming, of andere narigheid?
Dat gaat. Met een Nederlandse zorgpremie van 400 Euro per maand, een paar honderd miljard extra voor dijkophoging, en een schuimkussen rond Schiphol om vliegtuig ongelukken wat minder heftig te maken. Wilt U dat betalen?
"roken, overgewicht en een algemeen ongezond leven?"
Dat is in deze een non-argument. Covid komt ongevraagd bovenop de "reguliere" zorg voor deze mensen.
Oppositie tegen vaccinatieplicht is in Italië groots en wordt keihard neergeslagen in veel steden en havens in heel Italië trouwens. Alternatieve media berichten er wel ruimschoots over. Bijzonder, op ORF 2 AT, dat is ook een politiek correcte zender en verre van een alternatief medium, maar daar is het wel een item. Geen wonder Triëst ligt bij ons om de hoek. Overigens is Triëst een prachtige stad, aanrader, maar dat terzijde.
De Nederlandse MSM berichten er niet over, want het protest zou eens in die vorm, overslaan naar Frankrijk , Duitsland en Nederland etc. en dat moet je niet willen, denkt de macht. Hup Italië, stop die controle waanzin.
Ja, mooie stad Triest.
Heeft Italië eigenlijk ook een leger?
Met heel veel soldaten, want als ze in oorlog komen zijn de verliezen groot.
@SterF... | 19-10-21 | 16:41: Dat lag in WW2 vooral aan gebrekkig materieel, en de manier waarop Italiaanse eenheden door de Duitsers op het slagveld werden misbruikt.
Wat gaat die doen? Het werk in de haven overnemen?
Dit is niet meer normaal.
Nergens in Europa is het toegestaan om mensen te verplichten zich te laten inenten. Van God los het hele Europese zooitje.
Het is maar een spuitje, wanneer het waterkanon tegen de bevolking hier wordt gebruikt heet het een waterwerper.
Triest
Ik blijf het prachtig vinden de emoties van die Italianen. Heerlijk die handgebaren, volgende maand mag ik weer. Voor de rest, ze hebben gelijk. Maar ze moeten ook niet zeiken als ze ziek worden en 3 weken in quarantaine moeten. En iedere dag sneltesten moeten doen.
Als havenarbeider houd je toch van water?
Daar het hun temperament dan wel goed voor.. tenminste een groep die hun onvrede ook kracht bijzet.
Voor wie nog wat verder wil kijken dan GS, zoek op Twitter naar @niemandsknegt en ontdek dat de strijd in Italié alles behalve over is. De havenarbeiders blijven de meeste havens blokkeren, wellicht niet de haven zelf, maar wel alle toevoerwegen.
Ik hoop dat ze het lang vol kunnen houden.
Italië zal wel moeten. Die leven van de eindeloos veel miljarden uit uw poeplap.
Covid-hulpgeld vanwege de vreselijke beelden indertijd.
Als ik goed geïnformeerd ben wordt ongeveer 16% van deze gelden ingezet in de zorg of anderszins COVID gerelateerd.
De rest gaat naar woke shit shit als klimaat en jongens die meisjes willen zijn en zo.
Ik kan me wel voorstellen dat de weldenkende mannen en vrouwen in Italië het na ruim 130,000 doden behoorlijk zat zijn.
Maar wat doe je tegen die paar mensen die geloven dat ze een superieur immuunsysteem hebben of gewoon helemaal ontkennen dat het SARS-Cov-2 virus bestaat? Het is natuurlijk geen toeval dat de mensen die onderaan de sociaal economische ladder het meest wantrouwig zijn. En die mensen hebben we wel keihard nodig. Dus ja, wat is wijsheid?
Ongevaccineerden omruilen voor oostblokkers. Wat betreft rijstijl scheelt dat niet zoveel van de Italiaanse cultuur.
www.worldometers.info/coronavirus/
De UK zit bijna boven het aantal doden per miljoen inwoners. Eens zien wat een lage vaccinatiegraad en het vroeg opheffen van maatregelen gaan doen.
132.000 doden op 60 miljoen inwoners, waarvan er tienduizenden sowieso al snel waren gestorven, omdat ze in hun laatste levensfase zaten. Ik vind het aantal doden extreem laag om daar een vacinatieplicht voor door te voeren, Jij noemt het wantrouwig, ik noem het totaal onlogisch om hier een verplichting voor door te voeren.
In 2012 waren er 613.520 doden in slechts een jaar tijd. Er leven dan ook bijna 60 miljoen mensen daar.
www.istat.it/en/archivio/140877
Heb jij echt niets anders te doen? Man, je wordt vervelend. Ga eens de straat op en geniet van de laatste warmte.
GS, wat is dit nu weer?
Krijg ik in de rechterkolom via TPO anti-Israelreclame en pro Palestijns?
Is wel goed stuk hoor. tpo.nl/2021/10/19/israelische-bezetti...
Het Israël versus Palestina vraagstuk is toch wel zo gecompliceerd dat niemand er uitkomt. Ook de 'steun' van dom-rechts is op zijn minst dubieus te noemen. Het lijkt daar te gaan over de vraag 'waar ben ik het meest bang voor, joden of moslims' waarbij logischerwijs het antwoord 'moslims' is want er zijn vrij weinig joden meer over in Nederland of Europa of de wereld. Daar hebben onze voorouders voor gezorgd. Eeuwen en eeuwenlang.
@GrandMechantLoup | 19-10-21 | 16:29: Met mijn Joodse achtergrond is het wat lastig pro-Palestijns te zijn........
@PolderTaliban | 19-10-21 | 16:43:
Je bent dus onderdeel van het probleem. Wel eerlijk dat je daar voor uitkomt.
Mij is geleerd dat je 'vijand' begrijpen nogal belangrijk is. En wat ze daar elkaar aandoen i.p.v. te leven is nogal schrikbarend.
Die Italianen toch!
Is dit nu commedia dell'arte, of gewoon een opera?
En de Vitens maar klagen dat de waterdruk zo laag is....
Overigens zijn ze bij Pfizer en Moderna denk ik wel happy met de anti-vaxxers die deze pandemie in stand houden. Hoe langer de pandemie duurt, hoe meer het virus rondgaat en hoe meer kans er is op nieuwe varianten wat weer zorgt voor meer sales in de toekomst.
@Milovsky | 19-10-21 | 16:18: Nee, alsjeblieft niet doen, we zitten niet op twitter. Je kan het toch gewoon oneens zijn met elkaar? Als je alleen maar wil lezen wat je leuk vindt of waar je het mee eens bent, beperk je jezelf.
Antivaxxers die het virus hebben gehad, zijn beter beschermd dan vaxxers.
@Milovsky | 19-10-21 | 16:18:
Nomen est omen.
@Milovsky | 19-10-21 | 16:26:
Niemand is pro Hugo. Dan kán gewoonweg niet.
@SterF... | 19-10-21 | 16:28: Zelfs zijn moeder niet?
Zul je altijd zien. Er zijn landen wereldwijd waar amper een prik is gezet.
Maar de varianten en duur van de pandemie is natuurlijk afhankelijk van die paar procenten uit de landen waar het best goed gaat (in verhouding).
Want welke variant hadden we nu ook alweer? Owja. India.
Drie keer raden waar het prikken nog niet al te snel verloopt.
Daar zijn ze hoe dan ook blij, de boosters komen er ook bijna aan.
1. Gevaccineerden maken de varianten.
2. Natuurlijke immuniteit
Wat snap je niet aan deze 2 punten?
Onvoorstelbaar, zo’n enorme grote mond opzetten en er ondertussen helemaal niks van viruskinetiek begrijpen.
@culture_vulture | 19-10-21 | 17:19:
Punt 1 snap ik niet zo, kun je dat op moleculair niveau even uitleggen?
@Kwakjeszalver | 19-10-21 | 17:23: u doelt op de anti vaxxers?
Nee, alleen Hugo is blij.
Dan kan hij de Corona pas volgens plan in stand houden.
@Cannabooze | 19-10-21 | 16:42: en Zweden en Noorwegen, daar doen ze gewoon Normaal.
Helden zijn het.
Opkomen voor hun belangen.
Wat is hun belang dan? Deze tragedie in stand houden?
@SterF... | 19-10-21 | 16:09: hun belang is vrijheid voor iedereen, en die van hun kinderen. Ik zou zeggen onderzoekt en gij zult leren.
Het is een strijd tegen een overheid die de vrijheid van de burger wil beperken. Ik zou ze eerder vrijheidsstrijders noemen. Ook al je wel lef nodig want de overheid kan je hard aanpakken als je met te weinig bent en de politie-inzet de overheidswil erin kan rammen.
@Milovsky | 19-10-21 | 16:21: Vrijheid om ziek te zijn?
@Milovsky | 19-10-21 | 16:21:
Maar als niet-gevaccineerden er grotendeels verantwoordelijk voor zijn dat we in december weer in lockdown gaan heeft het bepaald niet veel geholpen voor mijn "vrijheid".
@SterF... | vrijheid had al lang kunnen zijn, als die pannenkoeken in het kabinet de gesloten ziekenhuizen hadden heropend, mensen opleiden en importeren die daar willen werken. IC bedden uitbreiden. Dan was de vrijheid er lang geweest. Nee die sukkels halen meer gelukszoekers binnen die zich niet laten vaccineren, waardoor drukker en dan door blijven bezuinigen in de zorg. Geld weggeven aan de zuidelijke landen. Compleet debiel, seniel, imbeciel niet uit te leggen idioterie. Stelletje domme koekwauzen in het kabinet. Die snappen helemaal niet hoe ze iedereens vrijheid terug kunnen geven. Dat is niet met een prikje en doorbezuinigen in de zorg. Het vaccin bestaat veel te kort om het te verplichten. Ga eens naar de dokter ofzo joh. Malloot.
@Gaat het niet dan? | 19-10-21 | 16:40:
Owhja, alles is de schuld van de regering. Gaaap.
Een dergelijk simpel wereldbeeld moet een warm bad zijn. Geniet ervan!
@flame_me | 19-10-21 | 16:26: bijvoorbeeld ja, als ik daar voor zou kiezen. Mijn kinderen zijn niet eens ziek geworden van het virus maar bouwen wel een natuurlijke afweer op tegen Covid. Net als met de Griep. Geen enkele grondslag om verplicht te vaccineren voor kinderen, in welke vorm dan ook. Bovendien heb ik ergens gelezen dat 98% van onze bevolking niet ziek wordt van dit virus, dus, hoezo vrijheidsbeperking in de vorm van een QR pas. Onderzoek dat maar eens, wellicht word je wakker en anders slaap lekker verder.
@SterF... | 19-10-21 | 16:27: u loopt vooruit op de zaak. U kunt nu in ieder geval al de MSM gadeslaan en de berichtgeving over uitgestelde zorg omdat de ziekenhuizen het nu al amper meer aankunnen. Niets te maken met Covid overigens, maar dat daargelaten. Dit gaat volgens mij niet om gevaccineerd zijn of niet, dit gaat om de QR pas en hoe die mensen uitsluit van de samenleving. Ook mensen die al ziek zijn geweest en hersteld en mensen die geen vaccin verdragen.
@Milovsky | 19-10-21 | 17:17:
Mensen die ziek zijn geweest kunnen gewoon een groen vinkje krijgen. Dat het niet voor altijd is kan voorkomen worden door gewoon nog een prikje te nemen. Als ik word uitgenodigd voor een booster deze winter ga ik ook gewoon.
Dat de uitgestelde zorg niets te maken zou hebben met covid vind ik een beetje een vreemde opmerking. Waar heeft dat anders mee te maken?
En verder ben ik geen fan van de QR pas, maar goed, degene die wel de verantwoordelijk nemen zich te laten vaccineren willen graag door met hun leven. Als je naar de bios wilt, kun je in Nederland gewoon een test laten doen.
@SterF... | 19-10-21 | 17:37: waarom zou je in vredesnaam nog een prik nemen als je al immuun bent? Alleen voor een QR code? Dat is de waanzin voorbij. Een antistoffen test wordt tegengehouden, je moet en zal die prik...
- Een man - naam bekend bij de redactie - testte afgelopen vrijdag positief, net als zijn vrouw. Maar toen ze allebei met de GGD belden, kregen ze te horen dat hun QR-code evengoed geldig bleef. -
www.telegraaf.nl/nieuws/116469508/vir...
Zou Hugo dit in één zin uit kunnen leggen?
Dat kan hij: "Die QR het heeft niets met volksgezondheid te maken"
Dat is bekend en ze accepteren het risico. De QR kan niet ingetrokken worden omdat hij op je toestel staat. Je moet officieel thuisblijven, maar dat doet lang niet iedereen:
https://www.hartvannederlandPUNTnl/coronavirus/corona-qr-code-besmetting-overal-binnen-vliegtuig-cafe-horeca
Hugo zal wel weer wat liegen en wijzen naar de IC capaciteit
Serieus, kom je daar nu pas achter?
Statiegeld?
Volgens de (opdringerige) pagina achter "platspuiten" worden anti-vax demonstraties gelinkt aan neofascistische groeperingen in Italië. Ook wordt gesproken over tegendemonstratie laatst in Rome van 200.000 mensen (ook tegen neofascistische groeperingen die deze maatregelen aangrijpen om zich te positioneren).
Door opdringerigheid van de site niet alles kunnen lezen, maar dit vind ik wel interessant. Als het klopt.
Alles wat 'slecht' is, is toch neofascistisch, extreem rechts of wat dan ook. Is dat nieuw voor je? Beeldvorming en framing dat is wat de meeste media doen.
@GoedGaan | 19-10-21 | 16:19:
Misschien is het een site van de Italiaanse NPO of Pasta66. Ik weet het niet. Maar ik klik de link aan en daarin staan allemaal linkjes met verwijzingen naar neofascistische groeperingen.
(Laatste zin klopt niet als je te letterlijk leest. Enfin)
Wel leuk om even te vermelden is dat term “neo-fascistische groeperingen” bedacht is door extreem links.
Dezelfde lui die samen met hun socialistische en communistische broeders uit het marxistische wespennest komen, net zoals de Fascisten.
Dat platspuiten (gelukkig) valt hier wel mee, zo ook het (niet ?) ingrijpen der agenten. Nee, dan hier in ons landje. Daar meppen en spuiten ze er flink op los. Zie de dame nog voor me die een hersenschudding werd gespoten, of de vrouw met paraplu op t malieveld die voor een me bus werd geduwd, of een man, die weerloos op de grond ligt, waar zo'n politierat zijn hond tot bovenop de man geleidt om deze aan te sporen de man te bijten.
Tja, allemaal vervekend en niet echt keuk natuurlijk. Maar als je na tig oproepen om te verdwijnen gewoon ter olekke blijft, dan vind je het blijkbaar wel lekker. De confrontatie op willen zoeken, niet willen luisteren en dan klappen krijgen, gebeten worden of tegen een muur gewaterkanonneerd worden... is ook wel een beetje eigen schuld.
Goede zaak van de Italiaanse overheid. Er moet meer verboden worden en strenger gehandhaafd worden
werklozen genoeg in Italië, zou toch niet zo'n probleem moeten zijn.
Je mag daar niet werken zonder Corona pas, daar tegen zijn de demonstraties
@Icewallowkum | 19-10-21 | 15:57: ik herhaal werklozen genoeg in Italië, genoeg die wel willen werken met prik
@oh nee he | 19-10-21 | 16:05: Iedereen kan zo'n heftruck, vrachtwagen, kraan rijden natuurlijk. Zo makkelijk om een groot deel van je personeel te vervangen.
@Sessine | 19-10-21 | 16:38: met een medewerker die staakt, staat je vrachtwagen of heftruck ook gewoon stil.
Dat gaat nog best netjes, in Nederland spuiten ze je gewoon tot bloedens toe tegen het asfalt. Je hoeft trouwens toch niet die haven te blokkeren? Ga lekker naar huis en met zijn allen ergens een biertje drinken bijv.
Goh, jankende en blèrende Italianen.... zie je niet zo vaak....<gaap, geeuw>.
Hopla, een pfizerkanon in je mik!
De burgemeester met sjerp voorop.
Was ooit bij een trouwerij. Het burgerlijk huwelijk. Ergens op een mooie plek buiten het dorp. De ambtenaar van de burgerlijke stand met sjerp. Een paal met het wapen van de gemeente. En! Een politieagent met wapen. Daarmee werd het terrein trouwzaal. Heeft wel wat die tradities.
In veel landen zijn ze al enige tijd met boosters bezig voor risicogroepen (bv 65+). Moderna, Pfizer en J&J boosters hebben al goedkeuring van de FDA gehad, maar NL is nog aan het treuzelen? Waar wacht men op?
Een of andere Siewert om de absurd hoge rekening aan op te hangen?
In NL is men ook al aan het boostershotten.
@JanVergoor | 19-10-21 | 15:55: Ja voor beperkte groep, immunocompromised (~200k mensen)
@goedverstaander | 19-10-21 | 15:57: 200% YTD, mag niet klagen. Heb het hier overigens keurig gemeld.
Angst. Bij schijtlijsters die het allemaal beter weten, maar uiteindelijk niets meer zijn dan laffe weglopers uit een pandemie die zij zo mede in stand houden.
@goedverstaander | 19-10-21 | 15:57: + 202% YTD, waar heeft u het over?
@van Oeffelen | 19-10-21 | 16:00: Zo zijn er laffe weglopers en laffe meelopers.
@van Oeffelen | 19-10-21 | 16:02: En MTD?
@goedverstaander | 19-10-21 | 16:05: Is allemaal ruis. Long term blijven fundamentals, outlook en pipeline sterk.
@goedverstaander | 19-10-21 | 16:03: Allemaal laf , waar kan ik tekenen ?
Geen idee. Weer afwachten zal alleen ten koste gaan van nog meer draagvlak.
@goedverstaander | 19-10-21 | 16:05: we beleggen niet voor een week of een maand.
@goedverstaander | 19-10-21 | 16:03: weglopers zijn onderling ook meelopers, kwestie van perspectief
He Italië heeft ook een kudtregering. Hulde voor de stakers.
Helden.
Italie is het eerste land dat zal bezwijken onder de groteske schuldenlast icm beroerde economische vooruitzichten. Dit gepruts in de marge is slechts een opmaat naar veel grotere ellende in dat land als een van de volgende recessies toeslaat en het schuldenpapier bij de ECB tot het plafond ligt opgestapeld. Einde EU, einde Euro, einde oorlogvrije periode op het oude continent. Ik hoop echter niet dat het de eerstkomende recessie al is, wil er nog naar toe op vakantie binnenkort.
Oorlog komt meestal sneller dan je kon bevroeden, het concept lijkt hier alweer zo absurd dat mensen het pas geloven als de kogels rondvliegen en de bommen vallen. Hoewel ik niet geloof dat een oorlog heden ten dage op het oude continent nog zo zal gaan. Je hoeft alleen maar de stekker uit het internet te trekken en je kan een maand later gewoon binnenlopen, tegen die tijd hebben ze elkaar wel uitgemoord voor wat te vreten.
corrupt als de nete daar
Onder begeleiding van wat leuke tonen van DJ Triësto?
'Humor' ver beneden het toch al bedenkelijk lage Seth Gaaikema niveau. En zo origineel ook.
Sinds wanneer hebben plaatjesdraaiers ‘leuke tonen’? Press play and wave your hands in the air.
Het begrip ‘artiest’ is compleet uitgehold door dit soort geluidsmakers. Maar meestal geldt hoe stupider iets is, hoe populairder het is. Op zeer veel vlakken helaas.
Diep Triëst.
De italiaanse sprinkhanen hebben hun begroting volledig kaal gevreten en nu kunnen ze de crisis niet meer betalen. Het gevolg is dan dit soort dwang maatregelen. Persoonlijk vind ik het beangstigend om te zien hoe zwak verlichte principes geworteld zijn in de westerse wereld.
Maar hun regering is tenminste nog missionair....
Worden daar ontslagen kabinetten dan nog wel met pek en veren het land uitgejaagd?
En hun geld hebben de Italianen veilig in Zwitserland gestald.
allemaal schorsen heeft zelfde effect. Waar halen ze zo snel grote hoeveelheden nieuw personeel vandaan? Asielzoekers? Zijn die dan wel allemaal gevaccineerd?
Het stikt op de Italiaanse autostrada's van de Letse, Litouwse, Estse, Bulgaarse, Roemeense, Poolse en Slowaakse vrachtwagen kentekenplaten. Trouwens, in Noord Italie (waar Corona flink heeft huis gehouden) hoor je nagenoeg geen gemekker over vaccinatie "dwang". Het gris van de families heeft daar leden verloren.
niet belangrijk
Te Triëst voor woorden.
De haven van Triëst is van China
Waarom verbaasd me dit niet. met hun Belt and Road strategy hebben ze volgens mij half Zuid-Europa op gekocht.
Genua ook. Lees het boek Gomorra maar.
Het is ook niet ideaal om een pandemie te bestrijden in een democratie/ vrije samenleving, dat zien we nu ook weer met de toenemende besmettingscijfers en ziekenhuisopnames. Een virus indammen is niet eenvoudig wanneer groepjes zich bij voorbaat al gaan verzetten, neem de 1,5 meter, mondkapjes of het simpelweg ontkennen dat het virus bestaat -of schadelijk is voor de volksgezondheid...
Ja joh... Er was vandaag zelfs iemand die me ervan probeerde te overtuigen dat Pfizer voor het hekje moet komen omdat ze vermeend baby's die wees zijn inenten met een vaccin om de uitwerkingen ervan te bestuderen.
Terwijl er in het artikel (dat al op een obscure website staat) letterlijk staat dat het niet eens zeker is of het echt waar is, naam die persoon het al voor waar aan, want zo stond het al in de kop van het artikel.
Sommige mensen zul je, al dan niet onder dwang, tegen zichzelf moeten beschermen. Zo blijkt maar weer.
@el burro | 19-10-21 | 15:44: theexpose.uk/2021/10/01/breaking-pfiz...
Bij deze het linkje.
We hebben een vaccin dat als het goed is voorkomt dat je in het ziekenhuis beland. Overlijden terwijl je gevaccineerd bent is in principe heel erg klein. Dus who cares als iemand zich niet wil laten vaccineren? Ik snap die mensen ook wel ook al ben ik zelf gevaccineerd. Als je nu overlijd aan corona heb je gewoon heel erg pech, de kans is groter dat je door een dronken debiel dood wordt gereden dan dat je doodgaat aan corona. Het leven is niet zonder risico's
@el burro | 19-10-21 | 15:45: Ja vertel mij wat. Op facebook kom je heel veel van dit soort valse shit tegen. Bewerkte artikelen met andere foto's, of het deels plaatsen van bepaalden 'koppen'. Triest. Wat betreft communicatie, hier heeft de overheid steken laten vallen. Ze hadden zelf dagelijks (facebook) hoaxes/fake news moeten debunken in plaats van onduidelijke communicatie en vervolgens zachte aanpak omdat ze voelen dat er veel onrust en onduidelijkheid is in de samenleving... pfff
@76435 | 19-10-21 | 15:49: Omdat het vaccin geen 100% garantie biedt. En omdat met grote aantallen kleine percentages gaan tellen.
Kijk en dit soort shit is dus het grote probleem "Als je nu overlijd aan corona heb je gewoon heel erg pech, de kans is groter dat je door een dronken debiel dood wordt gereden dan dat je doodgaat aan corona." Fake news! Het aantal verkeersdoden in 2020 was 610, het aantal wat is omgekomen door een dronken debiel is een fractie daarvan.
@First Contact | 19-10-21 | 15:54:
En hoeveel coronadoden onder de 70 waren er? Alles daarboven staat sowieso al min of meer op de afschotlijst van magere hein, het is meer de vraag wanneer dan waaraan. Onder de 70, en al helemaal onder de 60 en gezond heeft een extreem lage kans om te overlijden aan de Big C. En meer dan de helft van de verkeersdoden heeft op een of andere manier iets te maken met alcohol of drugs, zo uit m'n hoofd. Zeg maar als dat niet klopt maar te lui om de exacte cijfers erbij te zoeken.
@elfenstein | 19-10-21 | 15:59: Dan nog is het aantal een fractie van het aantal coronadoden. De teller staat op dit moment op ruim 18k doden, dat is dus met extreme maatregelen zoals lockdowns en vaccins. Zonder deze maatregelen had je een overbelasting gehad van de zorg en zonder vaccins met de wet van de grote getallen. Dus dat x percentage onder bijv. de 40 jaar ook op de ic komt of komt te overlijden.
@First Contact | 19-10-21 | 16:04: even wat cijfers voor het perspectief: er worden in nederland dagelijks 700 mensen met hart en vaatziekten opgenomen. Er overlijden er 103 dagelijks aan.
www.hartstichting.nl/hart-en-vaatziek...
@VolleBak | 19-10-21 | 16:57: Niet echt een vergelijking die opgaat hè ? Bovendien iets met "appels & peren". Hart en vaatziekten zijn niet overdraagbaar en zijn vaak het gevolg van een (jarenlange) ongezonde levenstijl (roken, zuipen en te vaak/te vet vreten). En als je ook nog eens genetisch gehandicapt bent omdat Pa & Ma een soortgelijke levenstijl hadden, grote kans dat jij als nazaat vroegtijdig tot de statistieken gaat behoren. Bovendien, Corona sterfgevallen komen er nog eens bij hè ? Verzwaring van de zorgbehoefte heet dat.
@First Contact | 19-10-21 | 15:54: Lulkoek. Met grote aantallen gaan kleine percentages niet ineens zwaarder tellen. Het percentage is de constante. Als het percentage gelijk blijft wordt het aantal getroffenen alleen numeriek groter als het totaal groter wordt. Erg voor de getroffenen, datdanweerwel. Het wordt statistisch anders als het percentage omhoog gaat: meer getroffenen t.o.v. gelijkblijvend of minder snel stijgend totaal.
ze zijn vergelijkbaar omdat ze in veel gevallen te voorkomen zijn met 'maatregelen'. Vooralsnog is een bloemkool in de supermarkt duurder dan een kilo friet.
Wanneer de helft van de opnames voorkomen zoubkunnen worden kunnen we covid er makkelijk bij hebben. Maar vreemd genoeg heeft het voorkomen van 700 opnames per dag minder prioriteit dan het voorkomen van 50 opnamen per dag.
Europa anno 2021: vechten voor vrijheid en het recht op lichamelijke integriteit. Que c'est triste Trieste.
Amen
Ik mis nog een galmend Gregoriaans koor en een Polygoon journaal stem. <snik, snirf, facepalm>
Ik ben 100% voor vaccineren en ik vind dat een overheid haar best moet doen om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen; dat is namelijk met afstand de beste manier om de pandemie onder controle te krijgen zodat het leven voor iedereen weer makkelijker wordt. Maar sommige landen (o.a. Australië, Italië, Frankrijk) gaan echt te ver en de coronapas mag wat mij betreft ook afgeschaft worden hier. Die brengt meer gedoe dan dan het vaccinaties oplevert. Maar de vraag is dan; wat moeten overheden doen om mensen over te halen zich te laten vaccineren? Kijk, die 3% anti-vaxxers en die 2% zwaar religieuzen ga je niet meekrijgen, maar de rest?
Gewoon iedereen testen voor toegang. Dan krijg je precies in kaart waar het verspreid wordt, hoegoed vaccinaties werken en of er mutaties zijn. Nu kunnen gevaccineerden overal binnenlopen en dat gaat zich uiteindelijk tegen het beleid keren.
Ik ben het deels met je eens. Maar ik verwacht nu wel van onze overheid dat ze niet weer eerst afwachten, maar direct gaan handelen, zoals bijvoorbeeld de 3e booster prik, voor eerst de ouderen. Het is wederom afwachten op scenario's die in andere landen al plaatsvinden. Steeds maar weer.
Vergelijk en zie:
www.worldometers.info/coronavirus/
- landen met lage vaccinatiegraad (Rusland, Roemenië, Hongarije)
- Vroeg opheffen maatregelen (UK)
- Israel (boosterprikken en hebben 4e golf al gehad)
Wat een goede regering zou moeten doen is het volgende: “Beste burgers van dit land, wij hebben al het mogelijke gedaan om iedereen die het wilt, ook u, een vaccinatie te geven. Dit is gratis en vrijwel overal mogelijk. Het grootste gedeelte van u is inmiddels gevaccineerd en wij menen dat het een vaccin is dat heel goed tegen Corona werkt. Nu is het tijd om alle maatregelen te beëindigen en het land volledig te openen. Het vaccin blijft nog een lange tijd voor één ieder beschikbaar. Het was een kostbare exercitie maar noodzakelijk en wij danken u voor uw hulp en inzet. Lang leve Nederland, en hup weer aan de slag iedereen!”
Zoiets, lijkt me een juiste benadering.
@Lochos | 19-10-21 | 15:46 |
Lochos for President.
@Lochos | 19-10-21 | 15:46: Precies dit. Het leven is nooit zonder risico's. 0,001% kans dat je als gezond persoon sterft aan corona. Zelfs zonder vaccinatie is de kans klein. Overgewicht, drank, drugs, het verkeer, kanker etc zijn veel dodelijker.
Wat moet de overheid doen om mij over te halen te vaccineren? Ik neem pas een vaccinatie als *alle* maatregelen weg zijn (incl. QR code). Mijn vaccinatie moet men verdienen, ik laat mij niet chanteren door een stel RIVM OMT excelsheet boeven, bange instagram millennials, en media/machts geile politici.
@Lochos | 19-10-21 | 15:46: Hoi Hugo!
@76435 | 19-10-21 | 15:51: Weer Fake News. Kom eens met feiten ipv leugens die je uit je dikke duim zuigt.
@goedverstaander | 19-10-21 | 15:53: uhhh, wat @Lochos daar zegt is dus precies NIET wat Hugo zou zeggen. Die houdt de coronapas het liefst nog in stand zelfs als er niemand meer positief test.
@First Contact | 19-10-21 | 16:00: las ik toch op GS:” Er liggen daar 25 coronapatiënten, waarvan 5 op de ic. De helft van die 25 patiënten komt uit Staphorst en 90% van de 25 patiënten is ongevaccineerd.”
@Schriever | 19-10-21 | 16:13: En je leest ook steeds meer gevallen van gevaccineerde mensen die op de ic belanden. Omdat we godverdomme weer maanden gaan afwachten wat de effectiviteit van het vaccin na 6 maanden is. Het zou toch niet dat we eerst weer ouderen gaan opofferen om tot de conclusie te komen dat we moeten opschieten met de booster prikjes.
@Lochos | 19-10-21 | 15:46: Heeft u ondanks weigering van de vaccinatie een plekje nodig in het ziekenhuis dan staat u onderaan de wachtlijst. Wordt u ziek door corona dan moet u verplicht thuis blijven op basis van onbetaald verlof. Gevolgschade moet u vergoeden aan uw werkgever. Ziektekosten direct en indirect ten gevolge van corona als ongevaccineerde vallen buiten de reguliere vergoedingen van uw zorgverzekering. Wellicht kunt u zich hiervoor aanvullend laten verzekeren.
@flame_me | 19-10-21 | 16:34: Nee, dat zei ik beslist niet.
@Lochos | 19-10-21 | 16:44:
Dat is een logisch vervolg. Immers uw voorstel zorgt voor overbelasting van de zorg en daar zijn mensen de dupe van die niets voor het kiezen hebben. Dan is het beter om de groep te duperen die wel iets te kiezen hebben. Zelfde voor werkgevers. Waarom zouden ze moeten opdraaien voor de schade betreffende roekeloos gedrag van hun medewerker?
In Italie hebben ze ook een korte termijn geheugen van een garnaal. Keihard getroffen door Covid. Halve dorpen dood. Files van koelvrachtwagens om de lijken af te voeren en dan tegen inenten zijn :). Humor.
Er is een verschil tussen wel/niet prikken en wel/geen voorstander van die vermaledijde pas.
Maar dat blijft nog lastig voor sommige.
Bergamo is ver weg...
Technisch gezien is het geen vaccinatieplicht.
Maar je wordt geschorst en krijgt geen loon.
Je kunt je nog altijd laten testen, is volgens mij 48 uur geldig maar betaal je zelf.
Indirecte dwang is en blijft dwang.
@MickeyGouda | 19-10-21 | 15:39:
Dat is waar.
Ik dacht dat ze er een vijfde van hun loon aan kwijt zijn om te testen voor hun werk. Niet betaald krijgen betekent over een maand dakloos en honger. Maar het is geen dwang hoor.
@elfenstein | 19-10-21 | 15:41:
Ja, zoiets is het wel.
Best wel geld als je als leraar 1400 netto verdient.
@MickeyGouda | 19-10-21 | 15:39: Klopt, ik zit anders in de vaccinatiediscussie dan jij, maar ik snap niet dat er mensen zijn die zeggen; 'je kan je toch testen' o.i.d. Het is gewoon indirecte dwang.
Veertig euro per dag want 24 uur geldig. Dat weet ik van mijn vriendin. Vaste klant bij Spoedtest.
@goedverstaander | 19-10-21 | 15:48:
Dan is dat veranderd.
Ik zag een leraar op 1Vandaag een paar weken terug die betaalde 50 euro voor 48 uur.
Gewoon weggaan... 6 uur later weer terugkomen als de popo weggaat.
Onethisch ... is wat eufemistisch .
He le maal getikt .
Hoelang nog tot het hier gaat gebeuren tik tak tik tak
De hele wereld is getiktakt.
Het is niet experimenteel (dit is echt al zo vaak gedebunked) en de bijwerkingen vallen in het niet bij de gevolgen van Covid (en dat is al zo vaak bewezen).
@rederijker | 19-10-21 | 15:39: ja het is niet experimenteel. En nee voor een jong persoon vallen de bijwerkingen NIET in het niet tov Covid.
@rederijker | 19-10-21 | 15:39: Ja het is wel experimenteel.
@alexanderpechtold | 19-10-21 | 15:38: eerder geTikTokt, maar da's zo mogelijk nog erger
Ze moeten wel. De regel zelf is belachelijk, maar als je een regel bedenkt moet je ervoor zorgen dat je hem handhaaft. Doe je dat niet dan is het volk niet meer bang en is heel je imago als autoritaire dictator naar de klote.
En voor je het weet ben je een soort van Nederland.
Heel slim ook van die politie om ze dan maar plat te spuiten. Zonder logistiek ligt heel je land over een week op apegapen. Eens zien wat belangrijker is, die kudt-qr code of je land aan de gang houden.
Niets is zeker , elk ogenblik is anders dan de voorgaande .
Niemand kan voorspellen wat de exacte uitkomst van zijn handelen zal zijn.
Ik vermoed dat dit uit de hand gaat lopen : )
Als ze dit bij de havens in Rotterdam gaan doen en alles ligt straks plat , zit heel Europa zonder coke .
@alexanderpechtold | 19-10-21 | 15:44:
Het einde is nakkende.
Nee, ja. Nee, ja, toch eigenlijk wel. Ik zet op mijn bucketlist: ooit eens een waterkanon bedienen dat door de M.E. tijdens ongeregeldheden wordt ingezet.
Maakt het dan nog uit of het Greta-achtigen zijn of noeste havenwerkers?
@elfenstein | 19-10-21 | 15:50: Nee, alleen maar lekker raak spuiten. Ook al is het de Zangeres Zonder Naam.
@Leptob | 19-10-21 | 16:00:
Ok, fair. Have fun dan maar he? Vroeger kon je al een heel eind komen bij een concert van Normaal, daar hadden ze het bierkanon. Kon je daarmee de tietjes natspuiten. Verder zou ik persoonlijk niet gaan maar ieder z'n ding he?
@elfenstein | 19-10-21 | 16:12: Ik weet het nog goed. Ooit in Usselo...
Zaten ze daar nou vreedzaam te koffiedrinken?
Zo ging het hier toch ook? Herinner me iets van Eindhoven enzo..
Ja want 18 septemberplein en stationshal slopen en leegroven is echt vergelijkbaar met logistieke blokkade van de haven. Maar goed de overeenkomst is wel dat de overheden hun hand overspelen, toen met zinloze avondklok, nu daar met verplichtte vaccinatie.
Trieste bedoening.
Nee, Triëst.
@Wobbit | 19-10-21 | 15:36: Daar zat ik op te wachten. Valt me nog mee dat die nu pas in de reaguursels komt.
Gelijk hebben ze.
Opbokken met die spuit.
Maar ongevaccineerde migranten krijgen ruim baan. Snapt u het nog??
Jazeker. Zijn immers zielig en in het licht van "de nobele wilde" is de achterlijke cultuur die ze meebrengen uiteraard beter dan de ontwikkelde Westerse cultuur.
Precies dat. Hou dan de voordeur en achterdeur potdicht, stelletje cazzo's
Wat zit er nu echt achter dit geweld vanuit de politiek?
De pers is er niet negatief over. Zolang een overheid de vierde macht achter zich heeft dan durft het wel.
Niet willen opschalen in zorg want dat kost geld. Geld wat er niet is. Bovendien wankelt dan het dogma: wij weten het beste hoe gewone volk geleid moet worden. Politiek is namelijk niet zo complex als dat het lukt, dat is een oud truukje.
Dictatuur misschien?
Alles kapot maken wat niet meestroomd met de politieke gedachte/agenda.
Burgers moeten luisteren meer niet en doen wat er gezegd wordt..
Dat er zo gepusht wordt met vaccineren zint mij het allerminst.
REAGEER OOK