Chaos in Italië: vrachtwagenchauffeurs, havenwerkers staken wegens vaccinatieplicht
Logistieke CHAOS verwacht op dag 1 van Italië's vaccinatieplicht voor "alle werknemers".
Bovenstaand, twee dagen geleden: Italiaanse vrachtwagenchauffeurs blokkeerden havenstad Genoa
Alpenturken zetten zich schrap. "Fears of ‘chaos’ as Italy set to adopt tough Covid green pass regime", kopt AFP. "Vaccine rebels vow to paralyze Italy over incoming COVID passport" kopt Politico. Zo'n 85% van alle Italianen boven de 12 heeft het systeemvaccin al braaf in het lichaam. Maar er zijn nog zo'n 3,8 miljoen ongevaccineerde werknemers, veelal havenwerkers, vrachtwagenchauffeurs, gezondheidszorgpersoneel en law enforcement. Eenderde van de Italiaanse vrachtwagenchauffeurs is niet gevaccineerd, voor buitenlandse vrachtwagenchauffeurs is dit zo'n 80%. Italië vervoert zo'n 85% van haar goederen per vrachtwagen.
Politico schrijft dat "With a combination of absentees, strikes and protests planned to block motorways and shut down ports, unions are warning of shortages of raw materials, fuel and food, and likely disruption to essential public services such as garbage collection." Ah ja, vuilnisbeheer in Italië, van oudsher gedaan door 's lands besten.
Maar goed, symbool van het havenverzet is de haven van Trieste (wiki), de belangrijkste commerciële haven van het land. Want daar is slechts 40% van de havenwerkers gevaccineerd. Ja, dat wordt wat met de kerstdagen.
Er staan meer blokkades zoals bovenstaand, en demonstraties als onderstaand gepland. En dat is problematisch, want naar schatting is 20% van de Italiaanse verkeerspolitie en 10% van de carabinieri zelf ongevaccineerd. Zij zijn vanaf vandaag dus niet meer welkom op hun werkvloer. Tenzij ze vaccineren, natuurlijk.
Reaguursels
Inloggensinds vorige week volledig gevaccineerd. Ik vind het heerlijk. Nu kan ik namelijk de mensen die vóor de coronapas en segregratie zijn uitschelden voor Nazi, zonder dat ze ook maar iets kunnen terugzeggen. Speciaal daarvoor het vaccin meegepakt. Never felt better.
Vac-cisten en Vacci-nazis?
Vreemd dat ik dit niet op NPO zie. Daar hoorde ik alleen maar dat de Italianen die vaccinatieplicht goed vonden want daar was Corona erg.
Het gepeupel mag kennelijk niet op ideeën gebracht worden dat men deze BS niet hoeft te slikken.
Het moe(s)t er een keer van komen.
Steeds meer, stukje bij beetje, worden de mensen die een land draaiende houden, bestolen en in hun bek gespuugd door de heersende, profiterende elite; met steeds meer dedain, agressie en intimidatie worden geluiden van onvrede de kop ingedrukt.
Dan is het aftellen tot het moment komt dat de hakken in het zand gaan en een standoff volgt. Ik hoop dat dit het moment is.
Zolang de Paus niet uitleveren aan een tribunaal zal het me reet roesten.
Dit is al weken aan de gang.
Hetzelfde beeld ziet men down under, vrachtwagenchauffeurs die alles platleggen, supermarkten met lege schappen. Ik zie deze filmpjes al weken voorbij komen op VK. Niets van te zien op de msm trouwens. Tegelijkertijd zie je dat steeds meer artikelen niet voorradig zijn. 1+1 ?
@Frau Merkel
Nounou, ik ben het vaak wel met u eens, maar momenteel, nee. Ik heb het grootste gedeelte van deze tegels gelezen, maar man, man, man..
Ik weet al dat ik u niet zal kunnen overtuigen, dus dat ga ik ook zeker niet proberen. Wel zal ik 1 reactie plaatsen.
Schijnbaar is de overgrote meerderheid in zowel Nederland als Duitsland (en vrijwel elk Europees land) gevaccineerd.
En schijnbaar is de vaccinatie vooral van belang voor je eigen weerstand.
Waarom zou je dan andere mensen willen uitsluiten van het normale dagelijks leven?
Bent u zo bang? Ach, dat moet wel heel vervelend zijn.
Ten slotte, ik heb zelf mijn oma verloren aan corona, zij, en ook ik waren/zijn gevaccineerd. Gelukkig maar, zodat u mij misschien durft/ kunt uitleggen waar die angst toch vandaan komt. Want ondanks dat verlies, lijkt het alsof u een stuk angstiger bent dan ik, en velen.
Goede tegel.
Ik ben ook gevaccineerd. Ik ben dus veilig voor corona (als ik nu alsnog besmet raak krijg ik niet meer dan 2 dagen koorst). Dus geen reden voor mij om nou opeens te gaan eisen dat allen die niet gevaccineerd zijn gesegregeerd moeten worden.
Ik heb echter het grootste wantrouwen tegen lutsers die dat nu wel een goed idee vinden. Zij willen dat de overheid ingrijpt omdat zij bang zijn. Irreeel bang zelfs. Wat zegt men ook alweer over het lot van volkeren die vrijheden opgeven voor een mate van schijnveiligheid?
En nee, ik geloof er geen reet van het argument "vaccinatie-weigeraars belasten de IC!" Dat doen lui die roken en te vet eten ook. En zij die graag extrem sports doen. En als je een huis betrekt aan de leizijde van een industriegebied. Gaan we hun ook segregeren voor het grote goed?
Nee. Als ik sommige tegels lees raak ik meer en meer overtuigd dat sommige reaguurders geen zier geven om volksgezondheid, maar des te meer dat mensen zich onderwerpen aan het type autoritanisme waar zij toevallig mee eens zijn.
zo mee eens
@quantumcollider | 15-10-21 | 17:49:
Helemaal mee eens. Een gezonde samenleving is meer dan fysieke gezondheid. Ik ben gevaccineerd omdat ik denk dat dit mij beschermd tegen covid in de zin veel minder kans worden op ernstig ziek worden. Ik geloof dat het zo ook helpt de samenleving open te houden.
Het uitsluiten van mensen is echter diep triest. Kijk waar we een jaar geleden stonden en waar we nu zijn. Ik maak mij niet snel zorgen, maar doe dat nu toch wel een beetje tav waar we dankzij een cynische overheid volgend jaar staan.
Zijn er ook politici uit het brede midden die hier de grootst mogelijke afstand van nemen? En worden de ambassadeurs van landen die hun bevolking in elkaar rossen gevraagd hoe dit kan gebeuren?
In de US of A heeft Southwest Airlines meer dan 2000 vluchten gecanceld.
De pilotenvakbond gaat niet akkoord met de vaccinatie plicht.
Staat niet in de arbeidsvoorwaarden.
Biden is niet onder de indruk.
Want landsbelang.
Nee.
@omanders | 15-10-21 | 15:53: ja, alleen heeft de ceo van SWA een beetje bakzeil gehaald. Geen verplichte ontslagen meer, volgens hem. Dat betekent niet dat SWA een ongevaccineerde werknemer niet met onbetaald verlof kan sturen.
Krijgen we nu geld terug, wegens het goedkoper uitvallen van het Italiaanse vaccinatie programma?
Nee, Draghi wil weer extra geld want om dit op te lossen zullen er gratis corona tests voor iedereen moeten komen. Wedden?
Ergens is er grens aan de coronawaanzin.
Die is nu dus bereikt in Italië.
Nu de rest van de wereld nog…..
@Bolder | 15-10-21 | 15:45: minus Australië.
Alle wappies verzamelen! Wel lekker overzichtelijk zo.
Ja die Wappies toch, die willen het maar niet begrijpen.
Je breekt je nek haast iedere dag over al die Corona slachtoffers.
Oh, nee, wacht….
@Bolder … niks wacht er zijn veel minder slachtoffers door het vaccin.
@movingsquare | 15-10-21 | 16:11: Ja precies zoals met de Mexicaanse griep..
Stuur geld !!!
per vrachtwagen?
Toch wel weer geinig bij de ietwat links georiënteerde site welingelichtekringen punt nl..... Italianen zouden van het leven houden en dus van het vaccin.....
Er zou weinig protest zijn. Hmmm weet niet hoor.
www.welingelichtekringen.nl/samenlevi...
U bedoelt, dat de media hier aan het vergaderen zijn, hoe ze de massale protesten in Italie kunnen wegmoffelen:
twitter.com/NiemandsKnegt?ref_src=tws...
Het is niet de bedoeling dat dit soort protesten overslaan naar andere landen.
Jezus! Dat wijf heeft ongeveer het gewicht van 1000 geaborteerde foetussen in haar hol gespoten?!
Groepsimmuniteit.
Groepsimmuniteit.
Groepsimmuniteit.
Elke keer als het uitkwam dat gekwezel.
Nu is dat er.
Verplicht stellen
Verplicht stellen.
Dwang. Drang. Plicht.
Ben het volkomen eens met die mario ende die luigi.
Haven Trieste is van de Chinezen. Sad.
Heb ook twee antivaxwappies op de afdeling werken. Zou ook het liefst hier de verplichting hebben om je QR code te laten zien. Hoop dat die maatregel snel komt. Tot die tijd beschouw ik die twee gasten als vies en besmet. Hou afstand van ze en neem ook niks van ze aan.
Interessant, dat gebruik van het woord wappie. Als jullie bij de koffieautomaat staan, noemen jullie de theedrinkers dan ook wappie?
@Incidentje-doorlopen | 15-10-21 | 14:24: lol
@HeerVanStand | 15-10-21 | 14:23: Waarom zou een theedrinker bij een koffieautomaat gaan staan? Lijkt me dat die doorloopt naar de pantry om de theepot aan te zwengelen. Overigens vind ik een wappie iemand die corona ontkent, niet iemand die zich niet wil laten vaccineren.
Nee, een theemuts
Weet je wie er ook beschouwd werden als onrein en ontsmet moesten worden?
@ikblijfnietstil: U bent op uw Hugonoot gevallen?
U heeft vandaag de -weggejorist- trofee gewonnen, chapeau!
@Ikblijfnietstil Had jij 80 jaar geleden ook het volgende geschreven? "Heb ook twee Joden op de afdeling werken. Zou ook het liefst hier de verplichting hebben om je identiteitsbewijs te laten zien. Hoop dat die maatregel snel komt. Tot die tijd beschouw ik die twee gasten als vies en besmet. Hou afstand van ze en neem ook niks van ze aan."
En ondertussen kan u ook nog besmetten , maar ongevaccineerde krijgt de schuld.
Deze maand voor u geen fijnste collega van de maand prijs.
In Oost Berlijn hadden ze vroeger een billboard met daarop de “werknemer van de maand”. U zou daar niet op komen te staan, maar ik denk wel dat Honnecker zijn club u graag zouden hebben ingelijfd.
@Ikblijfnietstil:
Ik heb een collega die zich toen we nog naar kantoor moesten iedere middagpauze vol zat te stouwen in een vreetschuur.
Tijdens een online vergadering informeerde hij of ongevaccineerden in een kooi afgezonderd konden worden als we weer naar kantoor moesten.
Misschien dat de kroepoekgriep hem nog te pakken krijgt, ik zal om zo’n laag figuur niet rouwen.
Iets zegt mij dat het internet een andere wereld betreft dan mijn dagelijks leven. Er zijn wel discussies, die gaan over lw, bier en voebal. 1 die altijd begint over besmettingen. Thats all.
Met besmettingen bedoel je dan een SOA?
Dit is ook een totaal andere wereld. Je leest hier vooral negatief gekwaak van kneusjes die in real life nergens iets van durven te zeggen. Die hebben namelijk ook een uitlaatklep nodig he..
Heel grappig, ik zie ze soms heel even 1 seconde staren en dan vlug een andere kant opkijken wanneer ik zonder mondkapje in de trein zit, maar 'er iets van zeggen' daar is toch echt iets meer moed voor nodig.
Ook weer duurder volgende week; pasta, pesto, limoncello, parmezaan, mortadella en Lambrusco.
Overheid is je vriend.
Wappie-sjmappie is je vijand.
Het mag immers duidelijk zijn dat je ongevaccineerden tegen zichzelf zult moeten beschermen.
Enige vorm van rationaliteit valt er bij zulk volk gewoon niet te bespeuren.
Je mist er niets aan als je dat volk verplicht thuis opsluit.
de verkeerde mensen worden nu gestraft. NIEMAND mag meer autorijden omdat er nog steeds mensen zijn die met alcohol achter het stuur gaan zitten!!!!111
Zolang het naar het andere volk is is segregatie geen probleem voor je, nietwaar.
@el burro | 15-10-21 | 13:55 |
U bent toch gevaccineerd? Dus waar bent u bang voor. Covid is geen vliegende Ebola. Zeker 98% van de mensen die het krijgen genezen gewoon en houden er niets aan over. Niet iedere ongevaccineerde komt op zijn/haar buik op de IC te liggen. Men doet alsof dit nu wel zo is. En hoe zit het volgens u met de natuurlijke immuniteit die mensen hebben? Daar wordt nu voor het gemak volledig aan voorbij gemarcheerd.
Verder zou u zich, gezien uw gedachtegang, prima op het gemak voelen in landen als China of Noord-Korea.
@Sjefke7807 | 15-10-21 | 14:03: De mensen die onze IC's overbelasten zijn vrijwel allemaal ongevaccineerden. En steeds meer gevaccineerde die wel hun verantwoordelijkheid namen krijgen een steeds groter wordende aversie tegen die recalcitrante types.
@Red shirt | 15-10-21 | 14:11: Je vergeet je zin af te maken, ongevaccineerd, 55+, onderliggend lijden, moddervet. Voordat we begonnen met vaccineren lag deze groep ook al oververtegenwoordigd in het ziekenhuis. Waarom doe je het voorkomen alsof elke ongevaccineerde aan de beademing komt te liggen op de IC?
Leg eens uit waarom gezonde jongeren, die nooit voor enige zorgbelasting hebben gezorgd en statistisch gezien een verwaarloosbare kans hebben ernstig ziek te worden van covid, verplicht gevaccineerd moeten worden?
@Red shirt | 15-10-21 | 14:11:
Dat gekwaak over 'overbelasting' is bij je blijven hangen van vorig jaar.
Dit is info uit 2020: "Normaliter telt Nederland ongeveer 1150 ic-bedden. Hiervan is doorgaans 70 tot 75 procent bezet. Op 7 april lagen er 1424 coronapatiënten op de intensive care. Dat was de piek tot nu toe."
Er liggen momenteel 138 Covid patienten op de IC. Geen sprake van 'overbelasting' dus.
Verder zie je hier dat Covid patienten 17,9% van de totaal bezette bedden vormen: coronadashboard.rijksoverheid.nl/arti....
Dat houdt in dat in totaal 770 bedden op dit moment bezet zijn. Dat is 67% van de IC bedden. Zelfs met afschalen van het aantal bedden en/of zorgmedewerkers die ziek thuis zijn blijft er dus nog voldoende speling over.
Misschien moet je je angstverhalen onder een kopje koffie met Hugo gaan delen ergens?
Waarom thuis?
Bij elkaar, dat is veel handiger en overzichtelijker.
hahahaha, en dat spreekt van rationaliteit en 'zulk volk' hahaha mooi begin vh weekend, bedankt man!
@zegmaarwij | 15-10-21 | 14:15: en toen werd het stil bij el burro de kortzichtige meelopert
Jammer dat het zo moet, maar maar goed om te zien dat er nog mensen zijn die zich niet tot alles laten dwingen.
Als het hier zo ver gaat komen, en dat hoop ik niet, zal helaas ook ik met stoeptegels moeten gaan gooien.
De huidige prik en/of QR-shit is geen optie voor mij, hoe kut ze het mij ook proberen te maken.
Oh, het is heel simpel.
Als ze hier de boel verplicht gaan stellen net als in Italie ga ik ook de straat op.
En ja, ik ben gevaccineerd.
@Roadblock | 15-10-21 | 14:48:
Ik zal naast je staan!
(ongevaccineerd dat wel ;)
de gouden eeuw voor de mafia is aangebroken, want in tegenstelling tot de echte criminelen, zorgen hun WEL voor hun mensen.
Covid Nostra
Capo di tuti covid
Misschien iets minder TV kijken.
Gestoorde shit, we ontslaan liever die broodnodige mensen die je economie draaiende te houden. Zelfde in de zorg, we kiezen er liever voor geen zorg te verlenen dan zorg te laten verlenen door iemand zonder prikje.
Zorg verlenen door iemand zonder prikje is als een pyromaan bij de brandweer.
@Nietgek | 15-10-21 | 13:58: welgek.
@Nietgek | 15-10-21 | 13:58: Knetterg...
@Nietgek | 15-10-21 | 13:58: Geen zorg verlenen is als de brandweer die niet komt bij een brand
Sterker nog, er worden nog steeds mensen uitgeloot die geneeskunde willen studeren (terwijl de bevolking groeit).
@SailingDuck | 15-10-21 | 15:39: Niet gevaccineerde brandweerlieden mogen dus niet blussen. Hoe gek wil je het hebben.
Ik vraag me de laatste tijd steeds vaker af of de officiële percentages wel correct zijn. Als 85% gevaccineerd is van alle Italianen en sommige doelgroepen niet, dat betekent dat bijv 100% van de oudjes gevaccineerd is.
Hehehe, Het is een zo langzamerhand bekend gegeven dat ALLE overheden knoeien met hun Coronacijfers.
www.aljazeera.com/features/2020/6/17/...
Nee. En dat komt omdat overheden geen goed idee hebben hoeveel inwoners hun landen hebben. Er is bijvoorbeeld al eens berekend dat meer dan 100% van de 80+-ers van Ierland ingeent zouden zijn.
Heb beelden voorbij zien komen uit Australie, die ik in de westerse wereld niet voor mogelijk had gehouden.
Dat je überhaupt beelden ziet is al een mirakel. Van de protesten in Italië en de waanzin in Australië en Nieuw Zeeland hoor je in de MSM uiteraard niets.
@HornoxNL | 15-10-21 | 13:30: alles voor de gezondheid. Wat een waanzin..
@Systematic Chaos | 15-10-21 | 13:32:
U kunt het weten, u bent een volleerd viroloog maar hou ook even rekening met mensen die niet zo geleerd zijn in de virologie zoals artsen en hoogleraren.
Het zelfde geld voor Canada, Frankrijk en Italie. Ik vind het maar eng dat dit soort praktijken mogelijk zijn in westerse landen.
Volgens mij zouden we toch al uit de crisis moeten zijn, de vaccinatiegraad is bijna 90% en dus net zo hoog als elk ander vaccin uit het rijksvaccinatieprogramma. Ik begrijp echt niet waarom er nog een coronapas of testen voor toegang nodig is. Corona gaat nooit meer weg en met die beleid komen we ook nooit van de coronamaatregelen af.
@botbot | 15-10-21 | 13:42: Misschien hebt u wel iets teveel vertrouwen in geleerde mensen. Het blijven wel mensen he...
@botbot | 15-10-21 | 13:42:
U bedoelt de 3 die ons land volledig in hun greep hebben en die alles doen wat de regering het beste uitkomt?
@LonelyWanker | 15-10-21 | 13:54:
Nee,.. wereldwijd.
@hoejeheette | 15-10-21 | 13:48:
Nee hoor, ik vertrouw geen enkele arts,.. pas nog mijn eigen open hart operatie gedaan ik mot geen beunhazen aan mijn lijf.
@botbot | 15-10-21 | 13:59:
Nooit geweten dat je een hart hebt.
@Krijgtheenenweer | 15-10-21 | 14:13: kwam ie pas nog achter...
Bijna iedereen heeft een coronapaspoort. Dus bijna iedereen kan bij opoe op bezoek.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:35: Probeer niet normaal te maken wat niet normaal is.
@zegmaarwij | 15-10-21 | 13:41: Dat wordt een beetje een dooddoener.
Corona is niet normaal. De maatregelen wel.
Wordt een hele korte burgeroorlog, schat ik in.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:35: om dan gevaccineerd zonder test gewoon corona over te brengen
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:35: het punt is dat niet iedereen een coronapaspoort heeft en dat je die alleen kunt krijgen door het vaccin te nemen, wat dus in strijd is met het grondrecht onaantastbaarheid lichaam en als je dat grondrecht dus niet wilt schenden, word je uitgesloten (gediscrimineerd) wat ook in strijd is met de grondwet.
Mensen moeten idd niet doen alsof dit normaal is en zouden er ook niet aan mee moeten werken. Ik vind het persoonlijk nogal asociaal van mensen om gebruik te maken van hun coronapas, want daarmee stellen ze hun eigen gewin voor die van de samenleving, simpelweg omdat ze weer een keertje uit eten willen gaan. Ik hoor veel mensen zeggen; ja ik ben het er niet mee eens, maar maken vervolgens wel gebruik van hun coronapas, als je het er niet mee eens bent ga je gewoon nergens naar toe waar een QR code verplicht is.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:43: Laat eens zien dan wat de QR code (corona paspoort) doet voor de volksgezondheid? De maatregelen staan niet in verhouding tot de ziekte. Waarschijnlijk verschillen wij teveel in onze definitie van 'normaal'. Ik kan hier nog wel even over doorgaan, dat normaal.
@Rotterdammert1965 | 15-10-21 | 13:50: "om dan gevaccineerd zonder test gewoon corona over te brengen"
Dat argument komt de laatste dagen ook erg veel voorbij. Populair in bepaalde hoeken van internet?
Gevaccineerden kunnen inderdaad besmet raken. Maar worden niet zwaar ziek, op de IC is slechts 5% van de mensen volledig gevaccineerd.
"Wij" kunnen wel ongevaccineerden besmetten, maar daar heb ik geen moeite mee. Geen vaccinatie is een keuze, dan nog besmet worden is Karma.
De QR code is vooral bedoeld, om besmette, niet gevaccineerden buiten te houden.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:35:
U verwaarloost op een vrij makkelijke manier, dat iemand nog steeds besmettelijk kan zijn als hij gevaccineerd is.
Of bestrijdt u dat?
@Uruzgaan | 15-10-21 | 13:52: "en dat je die alleen kunt krijgen door het vaccin te nemen"
U kunt zich ook laten testen. Kleine moeite, opoe blij.
@zegmaarwij | 15-10-21 | 13:53: 90% is gevaccineerd, dat is niet zo hoog als elk ander vaccin uit het rijksvaccinatie programma, dat zou dus voldoende moeten zijn om alle maatregelen op te schorten.
Voor de gevolgen van corona ben je nou juist gevaccineerd, corona gaat nooit meer weg het doel is alleen dat genoeg mensen antistoffen hebben door vaccinatie dat ze er niet meer ernstig ziek van worden. Met jouw logica zullen we dus altijd een coronapaspoort moeten blijven houden en altijd moeten blijven testen voor toegang?
@Roadblock | 15-10-21 | 13:59: Zie mijn reactie hierboven.
@Uruzgaan | 15-10-21 | 13:59: niet zo hoog moet zijn NET zo hoog, dat was een typo.
je moet ook gewoon lekker buiten gaan wandelen met die oudjes. En in Brussel heb je geen pasje nodig om de horeca te bezoeken. Zo'n bejaardentehuis wil je niet eens bezoeken, het stinkt naar pis en zelfs de koffie is oud.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:00: testen is net zo goed een inbreuk op je onaantastbaarheid van je lichaam en dus de grondwet.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:58:
"De QR code is vooral bedoeld, om besmette, niet gevaccineerden buiten te houden."
Het probleem is dat de QR code niet alleen de 0.1% besmette niet gevaccineerden buiten houdt maar ook de 99.9% gezonde niet gevaccineerden.
99.9% van de mensen uitsluiten vanwege een irrationele angst voor een verkoudheid of griep is een beetje krankzinnig, niet waar?
@Uruzgaan | 15-10-21 | 13:59: Welke logica doel je precies op? Ik ben groot voorstander van het per direct afschaffen en nooit meer invoeren van maatregelen als het corona paspoort. Er is om te beginnen geen bewijs dat het corona paspoort bijdraagt aan het verbeteren van de volksgezondheid, vandaar dat ik Frau Ferkel daarom vraag, misschien dat ze zelf gaat nadenken en tot het gelijke inzicht komt. Of, en dat zou ook interessant zijn, mij weet te overtuigen van het nut van een QR samenleving met een feitelijke onderbouwing.
@Uruzgaan | 15-10-21 | 13:59: "Met jouw logica zullen we dus altijd een coronapaspoort moeten blijven houden"
Neen. Na de winter zal het grootste deel van de ongevaccineerden Covid hebben gehad. Ze hebben dan ook voldoende afweer, of zijn niet meer onder ons.
Het beleid is, uiterlijk April volgend jaar de QR code te laten vervallen.
@Max Headroom | 15-10-21 | 14:06: Kleine correctie: 15% is niet gevaccineerd. 80% daarvan wil niet van de QR code gebruik maken, dat is 12% van de bevolking.
U kunt zich voor een QR code laten testen. Kleine moeite.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:10:
0.1% heeft corona. 99.9% is GEZOND.
@zegmaarwij | 15-10-21 | 14:07: Op de logica dat je gevaccineerd bent maar nog steeds bang bent voor corona. Zodra iedereen antistoffen heeft is corona niet veel meer dan de influenza. Er zullen nog steeds elk jaar mensen in de ziekenhuizen belanden met corona net zoals dat het geval is met influenza. Risico groepen zullen elk jaar net als de griepprik een coronaprik gaan krijgen om hun extra te beschermen, maar corona gaat nooit meer weg dus je moet een keer zeggen, nu hebben we genoeg groepsimmuniteit om alle maatregelen te laten varen en het virus vrij rond te laten gaan.
Als mensen antistoffen hebben worden ze minder ziek en hebben ze ook een lagere viral load waardoor ze dus een veel minder besmettelijk zijn. Je kunt dus ook als gevaccineerde mensen besmetten maar die kans is vele kleiner dan als je niet gevaccineerd bent of geen antistoffen hebt door een eerdere besmetting. Die coronapas is een afweging tussen vrijheden en risico's, ja er zitten risico's aan maar die worden zoveel mogelijk beperkt en in ruil daarvoor krijgen we een deel van onze vrijheden terug, het is onderdeel van het stapsgewijs afbouwen van alle maatregelen.
Het voornaamste risico is nu voor de niet gevaccineerden die kunnen nu dus als ze zich laten testen uit eten gaan en daar besmet worden door iemand die gevaccineerd is, maar goed dat is uiteindelijk het risico waar de mensen zelf voor kiezen.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:07: wat mij betreft zouden ze de QR code nu al laten vervallen, 90% is gevaccineerd en van die niet gevaccineerden hebben er veel al een corona infectie gehad. De reden waarom ze het nu nog niet los laten is omdat er vorig jaar weinig Influenza besmettingen zijn geweest (door lockdown, extra hygiene etc) en dus veel mensen geen antistoffen hebben en ze deze herst dus een piek verwachten in influenza besmettingen en ziekenhuis opnames.
@Uruzgaan | 15-10-21 | 14:23: U legt de link tussen QR code en influenza.
Heeft U daar een relevant linkje voor, of is dat Uw eigen deductie?
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:25: Er wordt door het kabinet continue gehamerd op de IC capaciteit en de druk op de zorg, die zorgen zijn de reden dat we nu nog steeds met coronamaatregelen en dus de coronapas te maken hebben. Daarnaast wordt er vanuit allerlei hoeken gewaarschuwd voor de Influenza deze herfst (bv: nos.nl/l/2398228 & nos.nl/l/2401201) wat dus zal mee spelen in het besluit van de overheid om de coronapas te verlengen.
En wij maar betalen omdat hun economie kapot gegaan zou zijn door corona
We betalen niets
Italië draagt zelf 7jaar x 16 miljard een goede 110 miljard af
Daar krijgen ze 82 miljard van terug
@Stinkendescheet | 15-10-21 | 13:26: Oh nee? Italië kreeg wel 127 miljard euro te leen. Wie betaalt dat?
Lekker bestuur daar. Gelukkig zegt ons kabinet dat dat hier niet gaat gebeuren.
En carnaval wordt in kleine kring gevierd
ik verwacht eerder dat NL de lijn van Scandinavische landen en Belgie kiest. In die zuidelijke landen maken ze altijd zo'n drama.
Te laat. Het eerste bedrijf met vaccinatieplicht is er al. www.ornet.nl/blog/2021/08/30/eerste-n...
En dat mag dus niet!
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coro...
Werknemers die verplicht worden zich te laten vaccineren, kunnen dus gewoon naar de rechter.
@gaffelbaard | 15-10-21 | 13:07: Al even niks van dat onsmakelijke plan van LeasePlan vernomen, hoe zou het nu met de huidige stand van zaken zijn?
Naar ik begreep kan men wel op onbetaald verlof gestuurd worden? Dus niet ontslagen, maar geen salaris en geen optie om bij te verdienen want nog binnen een actief contract. We zullen zien waar het heengaat
Ja dat 'moet je niet willen' heb ik nu te vaak gehoord om te weten dat het inmiddels betekend 'nog niet, maar binnen kort wel'.
Ik verwacht dat er nog een keer de gebundelde uitspraken van Schoenmans waarop hij later terugkwam, uitgegeven gaan worden, onder de titel:
"Ik maakte 5 miljard zoek. en iedereen liet mij gewoon doorgaan"
Met in het voorwoord een opdracht aan "Mark, van wie ik alles geleerd heb".
Nederlandse bouwvakker zouden de boel plat moeten gooien voor een 15% loons verhoging. Kijken hoe Den Haag dan de toestroom van incompatibelen gaat plaatsen.
Helaas gooit Den Haag de boel plat voor de bouwvakkers
Zwartwerkers lijden er niet onder
Was er maar zoveel verzet tegen de EU!
Hup Spaghettivreters!
Goh, als zelfs iemand als Diederik Ezel zegt dat een coronapas om te werken nogal ver gaat dan zou je haast denken dat stakend Italië het wel bij het rechte eind heeft. Wat gaat het ambtelijke en conformerende deel van Italië doen wanneer het overgrote deel van de transportsector gaat zeggen dat de rest van het land de graftyphus kan krijgen? Kun je wel lekker achter je computertje en drie prikken in je arm het systeem aanbidden en je ambtenareninkomen blijven graaien, maar wat heb je daaraan als de schappen leeg zijn? Ik zou zeggen tegen alle Italiaanse vrachtwagenchauffeurs: ga er met gestrekt been in!
Jup, helemaal niemand gaat terug naar ‘new’ normaal…
Als je deze plicht een goed idee vindt zeg je dus eigenlijk dat de staat mag bepalen wat er met je lichaam gebeurt. Want als het hek van de dam is vinden ze straks nog wel wat vaccinaties die noodzakelijk zijn. Dan houdt het niet meer op.
@HornoxNL | 15-10-21 | 13:25: Rechters kunnen al bevelen om vrouwen verplicht anticonceptie te geven. Binnenkort kunnen (wie weet) rechters mensen verplichten de vaccin ingespoten te krijgen.
@VoltaireJohn | 15-10-21 | 13:30: Als dat zover komt is de staat dus mijn vijand. Je ziet het nu al helemaal misgaan is Amerika. Gisteren een rapportage gezien van een politiekorps waar 25% van de agenten nu dus niet meer komt werken. Ziekenhuizen waar het letterlijk stilvalt omdat mensen ontslagen worden en er niemand is om ze te vervangen. Hoe gaat een land functioneren als zoveel mensen stoppen met wat ze doen? En mensen die dit toejuichen. Schaam je. Jij en de staat zijn in geen enkel opzicht bevoegd om te bepalen over andermans lichaam.
@HornoxNL | 15-10-21 | 13:42:
" Schaam je. Jij en de staat zijn in geen enkel opzicht bevoegd om te bepalen over andermans lichaam."
Dit roep ik al sinds maart 2020, eerst als roepende in een woestijn, uitgekotst door vreemden en familie.
Enige antwoord is full guerrilla zodra de overheid hier zo gek wordt. Shame on you
@HornoxNL | 15-10-21 | 13:25: zoals de griepprik. Ook die gaan ze wel verplichten.
@HornoxNL | 15-10-21 | 13:25:
Er zijn al wetenschappelijke artikelen over injecties die mensen een afkeer geven van vlees, of die mensen gedwee maken...
@Max Headroom | 15-10-21 | 14:09: Die injecties krijgen zeker veel vrouwen gezien de afkeer van vlees
@Rotterdammert1965 | 15-10-21 | 17:26: Ook zonder injectie heb ik al van kinds af aan een afkeer van vlees.
Alles gaat altijd overal chaotisch in Italie. Italiaans model wat (b)lijkt te werken. Geen Italiaan die de wenkbrauwen zal fronsen over het volgende struikelblokje: schelden elkaar de huid vol, nemen wat steekpenningen aan, leggen er desnoods een paar om, schreeuwen in de koffiehuisjes wat over de beroerde politici en gaan weer verder met Serie A kijken.
Goed zo.
Over het algemeen verloopt de introductie van de greenpass voor de arbeidertjes vrij gladjes. Er zijn altijd uitzonderingen, zoals die aso's in de haven.
Onder artsen is zo'n 96% gevaccineerd, hoe lager opgeleid hoe lager het %.
Parbleu! Dat is ungeheurd. Kennen de plebs hun plaats dan niet?
@diederik ezel, onder beta-PhD ers ligt de prikbereidheid net zo laag als onder de havenarbeiders.
Lekker neerkijken op het gewone volk!
Dat is dagelijkse kost voor Oef, hij draait er zijn hand niet voor om.
@Diederik_Ezel | 15-10-21 | 12:46: direkt verband. Van Oef heeft goede contacten in Rome. Mensen kotsen daar op het ongevaccineerde uitschot.
@quantumcollider | 15-10-21 | 12:47:
Die , ik quote, "arbeidertjes".... en "aso's"....
@Diederik_Ezel | 15-10-21 | 12:46:
Op facebook gelezen?
@Canis.bonus.es | 15-10-21 | 12:53:
Exact. Het heeft niet zoveel met IQ te maken, maar meer met of je een meeloper bent of dat je liever zelf nadenkt en beslissingen neemt ipv die voor je te laten nemen.
@zwenkwieltje | 15-10-21 | 13:00: Nee, is mijn eigen ervaring en er is ook onderzoek naar gedaan, bv door de AMA.
Bovendien, je hoeft maar een huisartsenpraktijk of ziekenhuis binnen te lopen om het belang van vaccinatie te horen. Is gewoon common sense. Maar sommige anti-vaxxers denken het beter te weten omdat ze een uurtje bullshit videos op YouTube hebben bekeken.
@van Oeffelen | 15-10-21 | 12:57: Is het weer die tijd van het jaar, de Italiaanse week bij de LIDL?
@Canis.bonus.es | 15-10-21 | 12:53: "beta-PhD ers ligt de prikbereidheid net zo laag als onder de havenarbeiders"
Linkje? In mijn kringen merk ik daar niets van, en is de vaccinatiegraad >95%
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:16: Is ook onzin. Onder met mensen met goede opleiding is de vaccinatiegraad idd bijna 100%.
@diederik, wel eens van een Nobelprijswinnaar genaamd Malone gehoord? Of een ex Pfizer CEO?
@BadPatNL | 15-10-21 | 13:06:
Hier bij de Aldi zag ik vanmorgen.
Veri spaghetti italiani alla bolognese e altra spazzatura italiana avvolta nella plastica made in Oekraïne. Voor tutti pazzi prijzen.
@HoogToontje | 15-10-21 | 13:03: principieel gaan doen, hypocriet.
@jitro | 15-10-21 | 13:27: ja dit is een bekend fenomeen. Pasta uit China.
@Canis.bonus.es | 15-10-21 | 13:19: U gaat daar geen relevant linkje voor vinden.
@van Oeffelen | 15-10-21 | 12:57:
Dat zegt mij meer over de "mensen" die uw contacten zijn eigenlijk.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:29: hier: www.msn.com/en-us/health/medical/amer...
@VolleBak | 15-10-21 | 13:35: Dat ondersteund mijn uitspraak, dank U.. Citaat "Of those surveyed, 20.8 per cent with a high school education were reluctant to get the shot, and 23.9 per cent with a PhD were against it. "
Dus bijna geen verschil tussen lager en hoog opgeleiden.
Bepaald voor een mix van alfa en beta PhD's. Dus zeker niet bijna iedere beta PhD, zoals Canis stelt.
Niemand heeft hem nog gemaakt, dan zal ik het even doen. De vergelijking met de februaristaking. Ging toevallig ook over een greenpass maar dan een gele. De dokwerkers zijn vast asociaal maar hebben wel een hart. Bij eigenlijk elk reaguursel van jouw hand blijkt dat het daar bij jou aan ontbreekt. Doe er eens iets aan.
@hoejeheette | 15-10-21 | 14:01: Goedkoop.
Met een gele ster ging men dood.
Met een QR code mag U biertjes drinken.
@Roadblock | 15-10-21 | 14:17: Er zijn ook genoeg zaken waar U met 3G naar binnen kunt. U hoeft niet te verhongeren.
Als een ondernemer een persoonlijke keuze maakt voor 2G: ja, dat is zijn recht, en dat vind ik prima.
@van Oeffelen | 15-10-21 | 12:57: Mensen kotsen daar op het ongevaccineerde uitschot... vent, gaat het nog een beetje? Doe eens even normaal man, of lukt dat niet meer?
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:28:
U ziet het echt niet he?
"Ungeimpften nicht erwunscht" Laat dat geen belletje afgaan?
Dan woont u helaas te lang in Duitsland.
www.telegraaf.nl/financieel/171734178...
www.telegraaf.nl/nieuws/1535579817/on...
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:12: Die ''aso's'' in de haven is waar ik pissig van word. Hij pist op hun graf. Die gasten zijn voor ons allemaal gestorven.
@Roadblock | 15-10-21 | 14:37: Dat ligt iets genuanceerder dan U hier probeert voor te stellen.
Citaat: "een verplichte quarantaineperiode (bijvoorbeeld na een bezoek aan een zogenoemd hoog-risicoland)"
Dat gaat niet op voor een "normale" Covid infectie, maar voor ongevaccineerden die bewust het risico opzoeken en daardoor ziek worden.
Next try!
@hoejeheette | 15-10-21 | 14:38: "Die gasten zijn voor ons allemaal gestorven."
Daar heeft U volkomen gelijk.
Maar Uw vergelijking met de QR code slaat de plank volledig mis.
Alvast een fijn weekend, ik heb buiten nog te doen.
www.youtube.com/watch?v=5WYvvOVd75U
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:42:
Jammer. Er staat "bijvoorbeeld" u maakt daar de hoofdoorzaak van.
U moet de discussie wel zuiver proberen te houden.
Een verplichte quarantaineperiode kan men ook krijgen als een huisgenoot positief getest is.
Leuk, als je dan geen salaris meer krijgt.
Veel succes met uw activiteiten "buiten".
@Roadblock | 15-10-21 | 14:56: "Een verplichte quarantaineperiode kan men ook krijgen als een huisgenoot positief getest is."
Lees het stuk nog eens goed na. Dat staat er niet.
U reageert hier op emotie, niet op feiten.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:58:
Ik baseer mij op de regel: Niet gevaccineerd, dan niet doorbetaald tijdens quarantaine.
Bij het positief getest zijn van een huisgenoot moet men in quarantaine.
Dat staat niet in het stuk van T. maar dat is een logische consequentie.
Lijkt mij toch helder.
Bekijk dit item nog even.
www.youtube.com/watch?v=PPlOgvRn5eY
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:58:
Hier nog even de regel voor quarantaine indien huisgenoot positief getest.
Häusliche Quarantäne wird in der Regel für enge Kontaktpersonen mit einem erhöhten Ansteckungsrisiko angeordnet. Dies trifft auf Personen zu, die beispielsweise:
mit einer Person im selben Haushalt leben, bei der das Coronavirus SARS-CoV-2 durch einen positiven PCR-Test nachgewiesen wurde
www.infektionsschutz.de/coronavirus/w...
@Roadblock | 15-10-21 | 13:33: bovenlaag, gestudeerd, goede banen of bedrijven, leuke gezinnen. Harde werkers.
@van Oeffelen | 15-10-21 | 15:24:
Ik neem dat van u aan.
Maar als deze mensen zoals u zegt "kotsen op het ongevaccineerde uitschot" zet ik er toch een vraagteken achter.
Hoe zou u de demonstrerende mensen op deze filmpjes indelen?
twitter.com/NiemandsKnegt
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:55: Vrijheid blijheid. Dank. Ik ga ook lekker naar buiten. Ik mag alleen maar hopen voor de hele mensheid dat ik de plank mis sla.
Mijn kans op een gevaarlijke bijwerking weegt voor mij groter dan een griep (toch? Die is opeens wel net zo gevaarlijk).
Ondertussen, bij de Oosterburen: www.thelocal.de/20211015/supermarkets...
Ziek.
Dit is nog maar het begin, als het hier zo ver komt dan ga ik wel s’nachts winkelen (plunderen)
Gaat wel heel ver...
@Vacuumbom | 15-10-21 | 12:45: Nu alvast breekijzer kopen dus
Gaat snel bergaf...
Of zoals bij de AH, waar de deuren zijn dichtgekit, gewoon niemand meer de super in
Elke ondernemer hier in Duitsland mag beslissen, in zijn eigen toko ongevaccineerden te weren.
Geen probleem toch? Ik vind het prima.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:20:
En mensen die zich niet kunnen laten vaccineren dan ? Het is een 2G systeem, dus je laten testen om binnen te komen doen ze niet aan.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:20: kop je zelf die Godwin ff in?
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:20:
U gaat een bepaalde grens over met uw "Prima".
Het trieste is, dat u het blijkbaar zelf niet doorheeft.
@Roadblock | 15-10-21 | 14:11: "U gaat een bepaalde grens over"
Voor U misschien. Of andere ongevaccineerden.
Hier heeft bijna niemand er moeite mee, dat 2G systeem. En, het is geen verplichting, maar een persoonlijke keuze van een ondernemer.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:22:
Ik ben gevaccineerd. Dus dat was een slag in de ruimte.
Ik ben ook een tegenstander van overheidsdwang.
En ik ben zeker een tegenstander van de methoden waarop een overheid ondernemers aanzet om zelfs het kopen van voedsel als dwangmiddel te gebruiken.
Dat u dat toejuicht vind ik triest.
Dat de Duitsers dit slikken geeft mij te denken.
@Roadblock | 15-10-21 | 14:28: nu vindt Ferkelino u vast aardig!!!
@Roadblock | 15-10-21 | 14:28: "waarop een overheid ondernemers aanzet om zelfs het kopen van voedsel als dwangmiddel te gebruiken."
Dat doet de overheid niet. Het is een vrije keuze van ondernemers. Daar zit de crux waar U overheen kijkt.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:57: Met het invoeren van de 2G regel doet Hessen dat (indirect)wel. Er is in Duitsland namelijk kein Impfpflicht.
Dus het is nog maar afwachten of het juridisch standhoudt dat een ondernemer een niet gevaccineerde kan weigeren om levensmiddelen te kopen. Ik voorspel dat dan de 3G regel weer moet gelden.
@Frau_Ferkel Mooi toch, weet je ook gelijk welke winkels je niet meer langs zal gaan.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 14:22: Dat geeft wel te denken. D.w.z. dat geeft te denken over Duitsers daar waar u woont, nog wel zelf kunnen of durven te denken.
Je hoort hier niets van, maar als je een redelijk overzicht wil, volg dan @NiemandsKnegt
De (s)linkse media zal dat ook zeker niet brengen.
Te zit voor woorden dat dit soort best wel relevante info door het media-kartel wordt weggemoffeld
Een QR pass om te kunnen werken, gaat wel een beetje ver misschien. NLse anti-vaxxers boffen maar dat Hugo zo sympathiek is, je zou bijna op hem stemmen.
Mag hopen dat Hugo de fout maakt om de Italiaanse kant op te gaan, want dat maakt de rechtszaak over een paar jaar des te simpeler?
Kan nog veranderen, Hugo veranderd wel vaker wat..
"NLse anti-vaxxers boffen maar dat Hugo zo sympathiek is"
Euh... achter de schermen wordt gewerkt aan een verplichte QR code voor bijvoorbeeld horeca personeel. Toppie!
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:22: wow, er blijft echt nauwelijks personeel over daar..
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:22:
De wal zal het schip keren.
In landen als Italië moet je wel, anders verzand je in chaos.
@Frau_Ferkel | 15-10-21 | 13:22: Daar gaat een rechter gehakt van maken, ze zijn nu nog terughoudend, maar een wet die direct in conflict is met artikel 11 van onze grondwet, daar gaat het echt te ver. Dan zal Hugo die eerst aan moeten passen, en dat weten de donders goed.
Mensen, mensen, niks aan de hand!
Volgens Beste Landgenoten wordt er in andere landen helemaal niet geklaagd.
Is hysterie!!
Je vergeet nog om Wilders er met de haren bij te slepen.
Stel je voor dat je Corona hebt gehad. Je hebt het overleefd en zoals Pfizer zelf toegeeft is je natuurlijke bescherming tegen corona nu 7 keer sterker dan het vaccin. Dan nog moet je het vaccin nemen om te mogen werken.
Ja... dus.. ?
Als je ongevaccineerd Corona krijgt heb je meer kans op zwaar ziek worden of dood gaan . Dan heb ik liever een spuitje en wordt minder ziek .
@elevator | 15-10-21 | 12:37: Jouw keuze. Niet de mijne.
@elevator | 15-10-21 | 12:37: u begrijpt bovenstaand commentaar van maxrelax niet.
T zelfse met die corona QRcode. Als je hersteld bent zou dit ook gelden, maar kan dus niet laten testen op antistoffen als bewijs voor een green-pass.
@elevator | 15-10-21 | 12:37: Ik heb het over de mensen die het al gehad hebben en natuurlijke weerstand hebben opgebouwd. Die nu achteraf een vaccin opgedrongen krijgen zonder dat ze dat nodig hebben. De bescherming tegen corona hebben deze mensen al en de bescherming is zelfs 7 keer sterker dan wat het vaccin geeft. Het enige wat het vaccin nog toevoegt is een kans op bijwerkingen.
@elevator | 15-10-21 | 12:37: En de eventuele bijwerkingen op lange termijn? Daar kan niemand nog iets over zeggen want het is een test.
@elevator | 15-10-21 | 12:37: fijn dat u zelf de keuze hebt mogen / kunnen maken dit wel tot u te nemen. U kruiste het enige beschikbare vakje aan.
Onjuist
Als corona Als een snotneus of kuchje voorbij gaat dan heb je of een handjevol of geen antistoffen opgebouwd
Met een vaccin heb je dit zeker weten wel
@elevator | 15-10-21 | 12:37: Voor 98% is corona niet gevaarlijk. Van de overige 2% is vrijwel iedereen ziek, dik, oud en op.
Heb je een wetenschappelijk artikel voor mij? Gewoon puur uit interesse :-)
@Gezonde_Roker | 15-10-21 | 12:41: minder dan 1% bedoel je
@Stinkendescheet | 15-10-21 | 12:40: Da's een beetje het niveau "Laten we je hand amputeren, dan hoef je nooit meer je nagels te knippen".
@maxrelax | 15-10-21 | 12:33
Dat onderzoek zit ernaast. Heeft een probleem. Ze vergelijken een zeer jonge groep die in Israel voor februari 2020 is gevaccineerd met een vergelijkbare ongevaccineerde groep die voor februari 2020 besmet was. De reden dat ze dat doen is omdat ze mensen van de tweede groep die toch een vaccinatie kregen eruit moesten gooien en dan een vergelijkbare groep uit de eerste groep ook.
Maar jonge mensen die in februari 2020 gevaccineerd werden zijn geen doorsnee van die leeftijdscategorie want men begon met ouderen, zwakkeren en - hier komen ze - zorgmedewerkers die hoge kans liepen op COVID. Dat die laatste categorie meer kans loopt op besmetting wisten we al. Klaarblijkelijk 7 keer.
Lees de commentaren. Het zit al 6 weken in peer review, en dat is lang.
www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....
@omanders | 15-10-21 | 12:48: Ik baseer het 7 keer sterkere weerstand nummer op wat Project Veritas naar buiten bracht. Het was een medewerker van Pfizer die aan gaf dat natuurlijke immuniteit 7 keer beter werkt dan het vaccin.
@omanders | 15-10-21 | 12:48: Het had te maken met de werking van het vaccin wat slechts 1 deel van het virus herkent. Met het natuurlijke afweer systeem wordt het virus op meerdere punten herkent waardoor het effectiever is.
Feit is dat ruim vier van de vijf die in het ziekenhuis opgenomen zijn ongevaccineerd is.
Daarbij genomen dat ruim 80% van de bevolking gevaccineerd is kom je wel van een andere planeet als je beweerd dat vaccineren niets helpt.
@Stinkendescheet | 15-10-21 | 12:40: en als je alleen een snotneus of kuchje hebt gehad, moet je bij een volgende besmetting opeens naar de IC?
@maxrelax | 15-10-21 | 12:52:
Ik heb op smoelboek gelezen dat het 120 keer was dus wat dat betreft loopt u een stuk achter.
@Canis.bonus.es | 15-10-21 | 13:02:
Ik heb gelezen dat het rode kruis in de VS mensen die gevaccineerd zijn euthanaseerd omdat zij een ernstig gevaar voor de volksgezondheid zijn.
@elevator | 15-10-21 | 12:37: Dat is wishful thinking. Is geen wetenschappelijk bewijs voor.
@botbot, ik weet niet wat u allemaal leest. De website van het rode kruis aldaar lijkt me valide
@maxrelax | 15-10-21 | 12:52: Ja, dat komt uit dat onderzoek.
@Canis.bonus.es | 15-10-21 | 13:17:
Ik doe gewoon een wedstrijdje wie kan er het hardste liegen.
@maxrelax | 15-10-21 | 12:58: Nee, dat kan niet want alle antistoffen tegen N- en andere eiwitten zijn slechts "tagging" terwijl de antistoffen tegen S-eiwitten neutraliserend zijn omdat S-eiwitten gebruikt worden om het viraal RNA in de cel te krijgen. Overigen herkennen ook die S-antistoffen dat spike-eiwit op meerdere punten, want antistoffewn grijpen maar op een klein stukje van de eiwitten aan: Dat soort stukjes worden epitopen genoemd.
@Gezonde_Roker | 15-10-21 | 12:51: Hahahaha. Natuurlijk slaan vaccins dat niet over want het zorgt voor een afweer tegen die eiwitten en die is EXACT hetzelfde.
www.nature.com/articles/s41586-021-03...
"High frequencies of S-binding germinal centre B cells and plasmablasts were sustained in these draining lymph nodes for at least 12 weeks after the booster immunization. S-binding monoclonal antibodies derived from germinal centre B cells predominantly targeted the receptor-binding domain of the S protein"
@Vacuumbom | 15-10-21 | 12:39: het is geen test
En over de bijwerkingen op lange termijn weten we wel
Die zijn er niet
Een bijwerkingen treed direct op namelijk
@maxrelax | 15-10-21 | 13:58:
Tja, wie zegt dat die meneer er veel verstand van heeft? En hoe het werd gebracht. Project Veritas heeft hier een niet eens zo heel verborgen antivax agenda. Hoe hebben ze in dit filmpje gesneden?
De reden waarom dit soort onderzoeken twijfel oproept is dat het zo'n uitbijter is. Er is namelijk best wel wat onderzoek naar gedaan.
www.cdc.gov/media/releases/2021/s0806...
Het land daar staat 163% in de min m.b.t. de jaarcijfers, hoop echt dat corona Europa uiteindelijk indirect gaat helpen...
Alleen handel svp (EEG oorspronkelijk) en ieder zijn eigen munt, kunnen de Amsterdamse vastgoedboys hun handen van de Nederlandse huizenmarkt aftrekken en weer in warme villa's gaan handelen.
Je had handelaar moeten worden. Lol.
Geld is nog steeds een ruil middel
Italië heeft 100 euro
En ik 10 koeien
De Italiaan moet eten en koopt 5 koeien voor 100 euro
Die eet hij op
Nu een week later heeft hij honger en geen geld meer
En ik nog 5 koeien
En nu ?
@Stinkendescheet | 15-10-21 | 12:45:
Simpel.Hij gaat je een aanbod doen wat je niet kan weigeren.
@Stinkendescheet | 15-10-21 | 12:45:
Ga je voortaan nu alle koeien in je eentje opeten nu je enige klant het niet meer kan betalen? Je eigen verdienmodel is nu ook kapot.
@ambiorix, lachen, deze tegel was goed
Genetisch kan heel goed bepaald worden of je verhoogd risico hebt op de IC-buikpositie.
Specifiek gen van de neanderthaler.
Daar op testen had natuurlijk ook gekunt en dan gericht bescherming bieden. Maar daar heeft Big Pharma nieta aan natuurlijk.
Gerichte bescherming is nu toch ook gebeurd?
- Risicogroepen: check
- De rest die graag wil: check
- Demoniseren, wegzetten als minderwaardig mens van degenen die het kleine risico willen lopen: check...
Linkje?
Voor zover ik weet, is dat alleen bekend voor de ziekte van Pfeiffer.
Heb ooit een keer gelezen dat het covid19 virus in september 2029 in Italiaans rioolwater is aangetroffen, 2 maanden voor de uitbraak in Wuhan. En nou blijken er heel veel gastarbeiders uit Wuhan werkzaam te zijn in Italië, vooral de schoenenindustrie, die rond de kerstdagen altijd weer naar huis gaan. Het zou dus ook kunnen dat de bron niet in China, maar in Italië zou kunnen zitten...
2029 is dus 2019
@Jos Tiebent | 15-10-21 | 12:31:
Gastarbeiders zijn veelal Chinezen en werkzaam naast de schoenen vooral in de kledingindustrie. Oa regio Bergamo.
@Jos Tiebent | 15-10-21 | 12:31: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Dit wordt dan uiteraard weer weersproken.....
In Italië aten ze tot recent ook vleermuizen, dus het zou kunnen
@Trekhaas | 15-10-21 | 12:39:
Ghehe!
Het is een mogelijkheid. Echter, het kan dan juist ook zijn dat het virus al (veel) langer in China rond ging en vanuit China op Italië is ingevlogen.
Wie zegt dat dit geen poging is van de Chinezen, om de blaam (Weer eens) af te schuiven ? De Chinezen trachtten immers de WHO onder druk te zetten.
Hier broeit het in de bouwsector. Er word gepraat. Niet via telegram. Niet via FB.
De bouwsector stilleggen. Dat is toch een klein probleempje in NL
Edit: In de bouw is nog geen 10% gevaccineerd.
Stikstof probleem opgelost!
En de geldverstrekkers zijn weer blij met de verder oplopende prijzen.
bouwen we in Nederland uberhaupt nog woningen?
Maar in Nederland wordt toch niet gebouwd
die bouwvakkers(waaronder ik zelf) zijn zo dom nog niet he
Mensen in de bouw werken hard en soms lange dagen (als het goed is). Die hebben geen tijd om eventjes naar de horeca of andere gelegenheden te gaan vergeleken met hen die niet in de bouw werken. Maar zijn de mensen die in de bouw werken niet Oost-Europees?
Volgende crisis de motivatie-crisis? waar doen we het allemaal nog voor.
Stel 100% is gevaccineerd, maar nog steeds vinden er besmettingen plaats en zullen er mensen aan het Wuhan virus overlijden. Wie krijgt er dan de schuld? .....
Ja dus...
Degenen die niet hun herhaalprikje halen.
Inkopper.
Trump natuurlijk.
Inkopper, de mensen die hun 4e prik niet hebben gehaald en de mensen die weigeren een QR code te gebruiken en extreem rechts
@MarcBonten1 | 15-10-21 | 12:31:
Ben ik de enige die het een vreemde tijdspanne vind? Van woensdag 1 september tot zondag 3 oktober? 32 dagen. Wellicht dat dit net wat handiger uitkwam qua aantal ongevaccineerd.
En inderdaad in maand tijd van 10% naar 25%, daarbij sommige artsen spreken al over meer dan 50 tot zelf 78% gevaccineerd op IC.
Vergelijkbaar met Melbourne, Australië vorige maand. Veel blue-collar workers in opstand. Kranten/media waren er als de kippen bij om er een extreem-rechts frame eromheen te hallucineren. Zal waarschijnlijk nu ook gebeuren bij de berichtgeving over Italië.
Of dat laatste of het wordt doodgezwegen.
Je hoort immers op de MSM helemaal niets over protesten.
Om in NOS/AD/Telegraaf/NU werkethiek te blijven; "stuk of 10 boze arbeiders protesteerden tegen de verplichte coronavaccinatie. Zij raakten slaags met de politie en verworden honderden slachtoffers".
Dat eeuwige fakenieuws ook. Ongelofelijk.
En maar jammeren dat betaalde oplagen van diezelfde media, dalen.
@TERUGVANWEGGEWEEST | 15-10-21 | 12:29:
Extreemrechts ook zeker?
Het was anders net wel op het NOS staatsjournaal van 12:00 uur, ik stond er even van te kijken. De grote vraag in deze is hoe de maffia er tegenover staat in Italië, als eerste staan zij er vanzelfsprekend in aan de kant van het geld, maar waar valt er mee aan te verdienen? Valse QR codes, of het pushen van illegale vaccins?
Daar doen ze tenminste nog iets. Hier hebben we uitsluitend makke schaapjes die slaafs doen wat de (r)overheid ons opdraagt.
Exact, stoten zich steeds aan dezelfde steen.
Nu in Australie: een van de provincies gaat werkende mensen 5000 AUSD boete geven na half november als ze naar werklocatie gaan zonder vaccinatie..
Nog even en ze worden op aparte eilandjes in kampen geïsoleerd.
@boerk | 15-10-21 | 12:36: Nee joh, geen eilandjes, gewoon in kampen ergens in het zand buiten de steden...
Ze maken emigratie toch wel heel aantrekkelijk daar.
Het 'Nieuwe Normaal'. Wen er alvast maar aan.
Italianen hebben de neiging om in een oorlog aanvankelijk de verkeerde kant te kiezen, halverwege naar de andere partij over te lopen en er ook nog mee weg te komen.
Wie zijn dan de Corona-Oostenrijkers (und der Führer)?
Verwachten ze nu echt dat mensen zich wel zullen vaccineren als deze protesten met een grote politiemacht worden geconfronteerd ?!
Het wensdenken van de politiek neemt steeds gekkere vormen aan.
Maar volgens Hugo is die corona pas voor geen enkele Italiaan een probleem.
Tevens beweert hij ook dat ze Hugo erg dankbaar moeten zijn
De cijfers nemen af dus een verzwaring van de maatregelen (verplichte vaccinatie en bijbehorende toegangspas). Dat is inderdaad gewoon logisch en moet je gewoon aan meewerken. Gekke Italianen. :/
Platleggen die fascistische 2.0 staat in wording. Baas in eigen lijf. Massaal ziekmelden en laat het land maar vastlopen. Grenzen moeten gesteld worden en dat is de onaantastbaarheid van lichaam. Eigenlijk al je voordeur naar mijn mening maar goed, eindelijk weerstand.
Dat massaal ziekmelden hoeft helemaal niet, dat gaat straks vanzelf bij die ongevaccineerden. Lekker in buikligging op de IC aan de beademing en dan zeggen dat je in staking bent vanwege de onaantastbaarheid van je lichaam, terwijl doktoren van alles met je lichaam doen om je in leven te houden....
Onzin. Er zitten grenzen aan de onaantastbaarheid van het lichaam. Als jij je na 6 weken niet gewassen te hebben of zelfs ook maar schone kleren aan gedaan te hebben wordt geweigerd in de bus of vliegtuig. Moet je niet lopen zeuren.
De grens van de onaantastbaarheid van het lichaam schuift op als je overlast aan anderen veroorzaakt.
@johnyl | 15-10-21 | 12:21: t is echt niet dat alle ongevaccineerden in het ziekenhuis belanden. U kijkt teveel NPO praatprogramma's.
@johnyl | 15-10-21 | 12:21: De angst zit er goed in zeg. Nog een prikje?
@* Il Principe * | 15-10-21 | 12:23: leuk. zullen we de fatties nu ook in dezelfde hoek plaatsen? alle gevaccineerde vetlappen kunnen beter hun mond houden als ze het hebben over 'luisteren naar de wetenschappers op het gebied van gezondheid'. en ja, ik heb er last van als er zo'n vet zwetend varken teveel plek inneemt in de vliegtuigstoel naast me.
@boerk | 15-10-21 | 12:25:
Omgekeerd is het wel zo. Van de mensen die in het ziekenhuis belanden vanwege Covid, is 80% niet gevaccineerd.
@boerk | 15-10-21 | 12:25: Niet alle, slechts 80% van Covid patienten op IC zijn niet gevaccineerd, zegt genoeg lijkt me. Ga anders zelf even kijken op de IC afdelingen...
@MaximusAurelius | 15-10-21 | 12:26:
Er worden regelmatig te dikke mensen geweigerd in het vliegtuig.
@MaximusAurelius | 15-10-21 | 12:26:
Ga je nu ook boos de straat op?
@Platjevankok | 15-10-21 | 12:25: Ik denk inderdaad dat er nog wel een 3e vaccinatie inzit in de toekomst.
@* Il Principe * | 15-10-21 | 12:23:
En welke overlast veroorzaken gezonde 30- ers die niet gevaccineerd zijn volgens u ? En hoe verhoudt zich dat tot de schending van de lichamelijke integriteit ?
@johnyl | 15-10-21 | 12:28:
Ik geloof geen snars van het RIVM. In de afgelopen 18 maanden hebben zij zichzelf minstens 8 keer tegengesproken mbt covid gerelateerde issues.
@johnyl | 15-10-21 | 12:32: Prima. 4e, 5e en 6e vast ook. Laat ze fijn zetten, jouw lichaam. Maar ga geen angst zaaien.
@* Il Principe * | 15-10-21 | 12:27: Grijpen naar strohalmen om een punt proberen te maken?
@MaximusAurelius | 15-10-21 | 12:26: Vergeet de rokers niet, veel grotere groep. Die moet van 'het principe' natuurlijk ook hard aangepakt worden.
Altijd lachen die types zoals johnyl die denken dat elke ongevaccineerde aan de beademing komt te liggen haha. Dit soort types hebben geen idee dat 98% van de mensen geen tot weinig klachten heeft
@Biermeister | 15-10-21 | 12:34:
Die gezonde 30- ers zijn de voornaamste bron van besmetting. Daar komt het virus waar de rest van de wereld last van heeft vooral vandaan.
@johnyl | 15-10-21 | 12:21: Ga maar even lekker wisselen johnyl:
Totaal een 2.036.628 besmettingen 0-100 jaar en hiervan hebben een 13.975 op de IC gelegen: +/- 0,69%
91% van de totaal aantal besmettingen waren bij mensen in de leeftijd tussen 0 - 69 jaar = 1.853.331 besmettingen.
Hiervan kwamen 9181 op de IC terecht, de kans om op de IC terecht te komen tussen de 0 - 69 jaar is +/- 0,495% na besmetting.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/
experience.arcgis.com/experience/e58f...
@Sessine | 15-10-21 | 12:50:
Die rokers overspoelen de IC's niet, daar kun je dus op plannen. Net zoals als gewonde voetballers en klussers.
@* Il Principe * | 15-10-21 | 12:59: De IC stromen anders ook al even niet meer over met Corona patiënten...
coronadashboard.rijksoverheid.nl/
@* Il Principe * | 15-10-21 | 12:57:
Gezonde mensen kunnen geen bron van besmetting zijn, want als ze het virus hebben zijn het geen gezonde mensen.
Daarbij komt nog dat gevaccineerden net zo goed het virus kunnen verspreiden als ze besmet zijn.
@BadPatNL | 15-10-21 | 12:59: Je vergeet dat hier ook de aantallen tussen zitten toen er nog niet gevaccineerd werd. Het gaat er om hoe groot de kans is op de IC te komen als je wel of niet gevaccineerd bent. Het gaat niet om de absolute aantallen.
BadPatNL | 15-10-21 | 13:24
Dankzij de maatregelen, grapjas.
@Biermeister | 15-10-21 | 13:24:
Als gevaccineerden besmet worden, wordt meestal het virus vernietigd. Soms breekt het virus dus door de bescherming heen en kan een gevaccineerde het virus verspreiden. Maar dat gebeurt dus veel minder dan bij gevaccineerden. De kans dat een gevaccineerde het virus verspreid, is dus veel kleiner.
Hugo en velen met hem zouden zeggen, vaccineren is en blijft vrijwillig maar er zitten wel consequenties aan je keuze niet te vaccineren. Je hóeft niet te werken.
Ik kan niet wachten op het moment dat de overheid mij een chip injecteert en ik die zo kan programmeren dat ik Italiaans kan spreken. En verstaan natuurlijk.
Vaffanculo pazzo!
Y
Truffatore!
Is Ruptly al in de lucht? Ik zie ze wel in Duitsland wat ontruimen.
Genua, in het Nederlands. Of Genova, in het Italiaans.
Ooit een Nederlandse voetbalcommentator (Grutter volgen mij) die noemde het constant Djzenoa. Au en lol!
En Genoma, in je arm
Op de ring rond Den Bosch is ook twee keer per dag zo’n protest.
Erg he, probeer maar bij afslag Engelen te komen... niet te doen
Zijn de boven-ons-gestelde zo dom, of ben ik zo naïef?
Maar ze creëren nu toch een situatie die niet houdbaar is, of verwachten ze dat die groep zich nu wel laat vaccineren?
Hoe dan ook, er zullen tzt wel weer wat miljarden richting de laars moeten.
Begrijpelijk, want de mafia is ook getroffen door de corona-crisis.
Ik denk dat bij de maffia werken nog meer loont als bij de Italiaanse maatschappij.
Bij de maffia is een vaccinatieplicht, om de geldmolen te laten draaien.
@johnyl | 15-10-21 | 12:23:
Daar doen ze je dan ook een aanbod voor wat je niet kan weigeren.
Calimero tekstje.
Wij doen niet zo moeilijk met apartheid. Wij hebben hier een warm hart voor door de eeuwen heen.
Als apartheid zo'n blijvertje is, zal het wel aangeboren zijn, en heb je er recht op.
Je kunnen laten vaccineren is een voorrecht. Je behoort het gewoon te doen in het belang van de maatschappij als geheel en je collega's en hun familie in het bijzonder. Als de maatschappij je dan een betaalde baan aanbiedt om je relatieve luxe leventje te kunnen voortzetten mag een prikje nemen echt wel gevraagd worden. Toch al een no-brainer voor ieder weldenkend mens. Je buiten de maatschappij plaatsen is een vrije keuze maar ga dan niet jankend je handje ophouden of om gratis beademing zeuren op de IC.
Gratis beademing?
Dus als ik betaal is het geen probleem.
Een betaalde baan aangeboden krijgen? Je moet er nog steeds voor werken, vriend. Niks voor niks in het leven.
Zorgverzekering. Wel eens van gehoord?
@GKJP | 15-10-21 | 12:15: En die zorgverzekering spreidt de kosten van wappies op de IC ook over de 85% weldenkenden. Dat is oneerlijk. Bovendien is de zorgpremie verre van kostendekkend en springt de overheid bij. Dus nee, met verzekeren betaal je het niet zelf. En zelfs helemaal niet als je zorgtoeslag ontvangt, wat volgens mij bovengemiddeld voorkomt onder ongevaccineerden.
Wat ben jij voor een halve gare?
Gratis beademing? Betaal me hier scheel aan de ziektekostenverzekering en voor een "betaalde baan" moet ik keihard werken.
Mensen verplichten om een prik te nemen voor een corona griep virus, was een jaar geleden nog onbespreekbaar, erg bijzonder allemaal.
Ja en mensen die roken en mensen die drinken en mensen die andere drugs gebruiken allemaal een prikje geven, dan is het maar klaar.
Vriend, ik echt privé verzekerd, woon in het buitenland bv en uitgeschreven in Nederland. Ik betaal alles zelf!
idem voor de fatso's dan ook?
Horkiporki waar denk jij dat dat geld van de overheid vandaan komt.
Het is bijzonder zorgelijk hoe mensen grondrechten weg gooien en een vaccinatie plicht afdwingen omdat het zelf dikke zwijntjes zijn.
No brainer, De maatschappij bied geen baan aan , je moet hem zelf pakken voor een ander de kans pakt en verdedigen tegen allerlei geneuzel concurentie door anderen die willen werken voor minder, en oa wat managers verzinnen, waaronder meer produktie , meer verplichtingen zoals overwerk en je laten behandelen als een hond en god danken dat je de reorganisatie overleeft.
Wat was vroeger een uitspraak ,voor jou 10anderen.
Nu een vacinverplichting.
Wat is volgende eis om je betaalde baan tehouden , 5km rennen in 10min,
5jaar geen ziekteverzuim ?
@Horkiporki | 15-10-21 | 12:17: Weldenkenden? Bedoel jij daarmee de gevaccineerde schaapjes? Als jij zo voor verplichting bent, de extra kosten van rokers bijvoorbeeld. Ik zou roken per direct verbieden. Meer doden aan dat dan hele Corona waarschijnlijk. Verplicht sporten, verplicht minder vlees eten, verplicht geen alcohol meer.
Die baan was er eerder dan je prikje. Maar verder ook niet janken als je spullen niet uitgeladen worden. Het is een vrije keuze van die mensen geweest dat je kerstinkopen straks niet op voorraad zijn omdat ze nog op een schip staan.
"Als de maatschappij je een betaalde baan aanbied om je relatieve luxe leventje te kunnen voortzetten"
Is dit het tweede account van jou van Oeff?
Het klinkt net zo maatschappijvreemd.
"Ah ja, vuilnisbeheer in Italië, van oudsher gedaan 's lands besten", genoeg waste management consultants daar in ieder geval.
Was dat al niet uitbesteed aan de Mafia?
Blijkbaar moet je in Italie bij het vaccineren ook aangeven wat je beroep is.
Hoe weten ze anders dat 1 op d 3 niet gevaccineerd is.
Toch wel een eng idee, dat dat allemaal van je bijgehouden wordt.
Of je maakt een schatting op basis van een eenvoudige steekproef.
Als ik naar de rest van de wereld kijk kan ik alleen maar blij zijn met Hugo en Mark.
Scandinavie doet het nog wat beter, maar alle andere landen zijn echt helemaal de weg kwijt.
Ben er helaas toch eens met je. Hier valt het dan toch mee. Maar ik laat mij niet in slaap sussen. Politici zijn niet te vertrouwen.
Kent u het spreekwoord "Al blij met een dode mus?".
Nou dat geldt in uw geval voor Spotvogel Mark, en zijn pratende schoenen.
Hugo en Mark zijn volgers dus is gewoon een kwestie van achter de feiten aanlopen... die shit komt ook hier vrees ik
Een stelletje mietjes is bang voor een klein prikje.
Shame tactics zijn altijd zeer succesvol als overredingstechniek... not...
Ik zie het maar als argumentarmoede.
@ReyNemaattori | 15-10-21 | 12:19:
Haha, alle argumenten zijn hier al eens voorbij gekomen. Zie het gewoon als een iets minder frequente.
Niet alleen bang voor een prik, ook bang voor een wattenstaafje.
@loser | 15-10-21 | 13:00: Eigenlijk is dus het niveau van onze regenten zo'n beetje leidend geworden in onze hedendaagse maatschappij?
Nehneh ne nehneh.
Zo, Geef ik het niveau een beetje weer?
ik ben nog een grotere miet, want ik ben bang voor een snotneus
"Ja, dat wordt wat met de kerstdagen."
Want? Net of die allemaal ziek worden en op de IC belanden. Een deel zal natuurlijk immuun zijn. Een deel merkt er niets van. Net zoals afgelopen jaar.
Denk dat het meer gaat om de gevolgen van de eventuele protesten.
Volgens mij doelt Spartacus hier op de toevoer van goederen tijdens Kerst.
Ze kunnen inderdaad massaal ziek worden. Ze hoeven niet op de IC te belanden, als een groot deel 2 weken thuis in bed ligt, dan heb je al chaos. Maar in Italië is het altijd chaos dus ik snap de ophef niet zo.
Ach jee, en dat net na het faillissement van Allitalia.
Moeten ze in Italië ook hun geleasde overheidsorganen teruggeven na overlijden?
Je moet de tering soms naar de vaccinering zetten.
Hij is leuk
Misschien even die 5000 BOA's die kant op sturen?
Kijk. Dat is nu tegenmacht. En niet een of ander mode-woordje wat in Den Haag wordt gebruikt.
Tijd voor corona steun vanuit Europa in de vorm van heel veel geld.
Is er ooit geen chaos geweest?
When in Rome, create chaos and eat pizza
REAGEER OOK