Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Italië verplicht coronapas voor "alle werknemers". Ook in NL neemt druk op werknemers toe

Zo zeg.

Waar Biden zich beperkte tot alle federale werknemers en private bedrijven met meer dan honderd man personeel, heeft in Italië vanaf 15 oktober helemaal niemand meer iets te kiezen. "Alle werknemers" van dus, ja, alle bedrijven, zijn vanaf 15 oktober enkel nog welkom op de werkvloer met een bewijs van vaccinatie, een negatief testbewijs of recent herstel. Werknemers die hier niet aan mee willen doen worden onbetaald geschorst, maar niet ontslagen, aldus ministers. Werknemers die zonder coronapas op de werkvloer verschijnen krijgen een boete tussen de 600 en 1500 euro, voor werkgevers loopt de boete op tot tussen de 400 en 1000 euro. De maatregel behoort tot de zwaarste in Europa en arbeidstechnisch tot de zwaarste maatregel ter wereld. 

Zulks lijkt natuurlijk zoals altijd ver weg in Nederland, maar sinds Hugo en Marks persco afgelopen dinsdag is het werkgevers - in tegenstelling tot voorheen - nu bijvoorbeeld wel toegestaan werknemers naar hun vaccinatiestatus te te vragen. "De werkgever mag zijn werknemers vragen of ze gevaccineerd zijn. Daar moet dan wel een goede reden voor zijn. Dat kan in beginsel alleen als de werkgever een duidelijk plan heeft hoe te handelen als de werknemer niet gevaccineerd is of de werknemer daarover geen mededeling wil doen. De werknemer hoeft op de vraag van de werkgever geen antwoord te geven," lezen we op de website van de Rijksoverheid. Postillion Hotels gaat al veel verder. Alle 225 werknemers moeten zich verplicht vaccineren of wekelijks laten testen, anders worden ze ontslagen.

Ook heeft Hugo het 'voornemen' zorgwerkgevers toe te staan te de vaccinatiestatus van werknemers te registreren. Maar ziekenhuizen laten alvast weten dat ze dit niet van plan zijn. Misschien maar beter ook, want voor je het weet krijg je uiteindelijk Franse toestanden waarbij operaties uitgesteld worden omdat 30% van het personeel geschorst is wegens vaccinatie-weigering.

In ander nieuws

Social

Reaguursels

Inloggen

Relatief veel van mijn familie die in de zorg werkzaam is. Van ouderenzorg tot de IC afdelingen. 50/50 qua wel/niet gevaccineerd. De niet gevaccineerde kant heeft te kennen gegeven direct te stoppen als vaccineren een moetje wordt, terecht in mijn optiek.

Milovsky | 17-09-21 | 15:48

Al 1,5 jaar werkt het zorgpersoneel ongevaccineerd en tot nu toe zijn ziekenhuizen nooit besmettingshaarden gebleken. Onze helden van de zorg werden ze genoemd. Maar nu moeten ze aan het vaccin en wie niet wil wordt geschorst? Dan is het waarborgen van continuïteit in de zorg ineens niet meer de hoogste prioriteit? Belachelijk wat er in Frankrijk gebeurt. Laten we daar vooral geen voorbeeld aan nemen. Evenals Italië overigens.

Thuinman | 17-09-21 | 15:08

“Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)“

Mr Moore | 17-09-21 | 14:18 | 2

Het blijft een mooie quote.

keistad | 17-09-21 | 15:07

Is wel zo

Milovsky | 17-09-21 | 15:49

Ik vind het belachelijk dat mensen worden geschorst zonder doorbetaling van loon. Lijkt mij redelijk dat de werkgever netjes een ontslagvergoeding betaald in deze casu.

De Blauwe Baviaan | 17-09-21 | 13:11

Lijkt me leuk als het Verzetsmuseum ook een Ausweis gaat eisen. En dan een geel stickertje op je jas plakt als het goedgekeurd is.

Wat is eigenlijk het verschil tussen geloof in Covid-vaccinatie en geloof in God?
Covid-vaccinatie komt van Big Pharma, je hoeft geen ras-communist te zijn om daar op zijn minst wantrouwig over te zijn.

Dat je jezelf móet laten injecteren om je baan te behouden aka in je onderhoud voorzien.

Ik begrijp werkelijk niet hoe de voorstanders niet kunnen inzien dat dat doodeng is. Het staat of valt met het GELOOF in het beleid.

Er komen steeds nieuwe feiten, varianten, afnemende effectiviteit en andere lijken uit de kast en daar moet je blind op vertrouwen want anders word je buitengesloten en ontslagen? Waar moet je dan van leven? Dan ga je dood toch?

van heinde en verre | 17-09-21 | 13:02 | 4

Over 5 jaar weten wie de wappies zijn.

kermitsklant | 17-09-21 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

Kijk, daadkracht! Niet zo'n slap geouwehoer als hier in NL. En gezeur over privacy en individuele keuze boven het algemeen belang. Moeten ze hier ook asap invoeren.

heppykemper | 17-09-21 | 12:13 | 8

Ik ben toch een andere mening toebedeeld. Maar wellicht kun jij emigreren naar IT, je schijnt daar huizen voor een euro te kunnen kopen, kom je ook nog de NLe tv en als je een maandje niet uitkomt met je huishoudboekje kun je gewoon rutte om een paar miljardjes vragen. Ik hoop dat NL dit soort mussolini achtige uitsluitingen bespaart blijft.

Janhoo | 17-09-21 | 13:07
-weggejorist-
F1802 | 17-09-21 | 15:50

Welk algemeen belang schaapje?

Milovsky | 17-09-21 | 15:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Kan iemand mij uitleggen waarom een herstelbewijs maar 180 dagen geldig is? Stel je bent vorig jaar juli besmet geweest, hebt 3 weken gevochten voor je leven op de IC,overleeft het en daarmee heb je ook een krachtige immuunrespons gecreërd. Men is eral over eens dat die immuniteit minstens net zo goed en hoogstwaarschijnlijk beter is dan die door vaccinatie. Waarom zouden die mensen niet een coronapas voor onbepaalde tijd kunnen krijgen net zoals mensen die nu 2 prikken gehaalt hebben. Op de site van het RIVM lees ik dat men onderzoek doet naar de langdurige werking van de vaccins, nog geen eindresultaat hebben en daardoor maar een onbeperkte tijdsduur van de coronapas voor gevaccineerden toelaat. Wordt er dan wel onderzoek gedaan naar langdurige immuniteit bij mensen die ziek geweest zijn?

Clown_Possum | 17-09-21 | 11:40 | 5

Voor dat soort info prefereer ik RIVM info boven GS info. Call me oldfashioned.

funda | 17-09-21 | 11:54

@funda | 17-09-21 | 11:54: Op de site van het RIVM: Hoogstwaarschijnlijk immuun voor meer dan een jaar, maar mogelijk levenslang. Dus die herstelpas kan sowieso naar een geldigheid van 1 jaar. Ik ben zo'n herstelde en ik verdom het om me te laten vaccineren om die reden.

pleemobiel | 17-09-21 | 15:09

Kijk op site RIVM. Bewijs kan gewoon naar 1 jaar minstens. Misdadig dat dit niet wordt erkend.

pleemobiel | 17-09-21 | 15:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kan ook een vaccinatiebewijs kopen in Italië. Dat weet iedereen daar.

Maar in Nederland weiger ik een ausweis te laten zien. Dit gaat niet meer over gezondheid, maar over knechting van het volk

van heinde en verre | 17-09-21 | 11:16 | 10

@gaffelbaard | 17-09-21 | 11:30: Ja klopt. Het gaat me om de verplichting. Dat deugt absoluut niet. Vaccinatie is een eigen keuze.

van heinde en verre | 17-09-21 | 12:47

@heppykemper | 17-09-21 | 12:15: “Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)”

Mr Moore | 17-09-21 | 14:15

@van heinde en verre | 17-09-21 | 12:47:
Mooi. In dat standpunt vinden we elkaar. Ik ben niet tegen het vaccineren op zich, maar wel tegen een vaccinatieplicht.
In sommige gevallen is dat zelfs totaal onnodig (thuiswerkers) en weer andere niet mogelijk (medische reden).

gaffelbaard | 17-09-21 | 17:09
▼ 7 antwoorden verborgen

Uit recent gepubliceerd artikel op sciencedirect (Elsevier), vertaald stukje copy/paste:

Een nieuwe kosten-batenanalyse; in het beste geval werd zeer conservatief aangetoond, dat er vijf keer zoveel sterfgevallen zijn dat aan elke inenting kan worden toegeschreven dan aan COVID-19 bij de meest kwetsbare 65-plussers. Het risico op overlijden door COVID-19 neemt drastisch af naarmate de leeftijd daalt, en de langetermijneffecten van de inentingen op lagere leeftijdsgroepen zullen hun risico-batenverhouding verhogen, misschien aanzienlijk.

Kan niet linken, Google doet het nog prima. Toxology report Why are We Vaccinating Children against COVID-19?

HebjeHemweer | 17-09-21 | 11:09 | 11

@funda | 17-09-21 | 11:31: Bon plan, mag jij de huizen verkopen op dat eilandje, want veel meer heb je gezien je reaguursels niet in je mars.

INTP | 17-09-21 | 12:22

@Diederik_Ezel | 17-09-21 | 11:24: corona sluit geen scholen en cijfermatig is influenza en het RS-virus gevaarlijker voor kinderen. Ik wacht rustig, 2-3 jaar minimaal, voordat ik mijn kinderen eventueel laat inenten tegen corona. Misschien wacht ik tot ze 18 zijn en dan mogen ze zelf beslissen.

De Blauwe Baviaan | 17-09-21 | 13:00
-weggejorist-
Holadiee | 17-09-21 | 13:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Zolang er mensen als gaffelbaard rond lopen die alles op een hoop gooien om hun standpunt maar te verkondigen als de heilige waarheid ga ik lekker door met Rutte stemmen...het alternatief vind ik nog steeds veel enger!

Watskebizziebeurt | 17-09-21 | 11:00 | 5

@funda, of zeg gewoon dat u gaffelbaard leuk vindt, dat weet u meteen waar u aan toe bent

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 11:17

Heilige waarheid... Ja, zo kan je het ook brengen. Ik kan hier een hele lijst met personen neerplempen die nog heiliger in hun eigen heilige waarheid geloven dan gaffelbaard.

Maar elkaar in de waarde laten, elkaar aanhoren en begrip kunnen tonen voor iemands keuze, of situatie, is heel ver te zoeken en vooral bij de pro vaccinatie personen.

Fortis_et_liber | 17-09-21 | 16:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben je niet gevaccineerd? Dan mag je binnenkort nergens meer naartoe vliegen. Een negatieve test is dan onvoldoende.

ALLE luchtvaartmaatschappijen zijn hier achter de schermen al mee bezig.

Heb inside info.

Dat wordt wat straks met al die wappies en halve wappies die graag naar Ibiza gaan.

rachid82 | 17-09-21 | 10:36 | 12
-weggejorist-
Holadiee | 17-09-21 | 13:17

"Dat wordt wat straks met al die wappies en halve wappies die graag naar Ibiza gaan." U bedoelt de gevaccineerden?

Milovsky | 17-09-21 | 15:54

Als dat zo is dan heb ik geluk want vliegen vind ik niks aan. Liever met de Zweed op pad en dan ook nog eens wat zien onderweg. Succes met vliegen zou ik zeggen.

Fortis_et_liber | 17-09-21 | 16:25
▼ 9 antwoorden verborgen

Het zal hier vast al voorbij zijn gekomen, maar ik heb niet de tijd om alles te lezOn op de GeenStijl: 'Gevaccineerden houden geldig coronabewijs na positieve test'.
radar.avrotros.nl/nieuws/item/gevacci...

Crusher | 17-09-21 | 10:36 | 3

Ik loop aardig achter, is al een maand oude info zie ik nu. Volgende keer eerst maar wat intensiever koekelen.

Crusher | 17-09-21 | 10:40

In België is het net aangepast, daar gaat de pas 11 dagen op rood na een infectie bij een gevaccineerde

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 11:14

Mag je ook gewoon liegen over je vaccinatiestatus tegen je werkgever?

Conabonita | 17-09-21 | 10:31 | 4

Verzwijgen mag in dat geval.
Liegen is nooit verstandig.

gaffelbaard | 17-09-21 | 10:57

@gaffelbaard | 17-09-21 | 10:57: Met liegen kun je in dit land premier worden of minister van volksgezondheid. Of fractievoorzitter van de tweede partij van dit land. Of straffen ontlopen bij de rechter. Enz. enz. enz. Het enige wat telt is dat je niet betrapt wordt en als je toch betrapt wordt, is er nog niets aan de hand. Zolang je maar niet liegt tegen iemand die machtiger is dan jij en hij of zij je daarom wil straffen. Dus lieg wat je wilt, maar let er op dat je het goed doet. Veel succes toegewenst met je loopbaan. Zwijgen is overigens een nog machtiger wapen. Ook dat doen de Rutte's en Kaagjes van deze wereld. Vertel de ander zo weinig mogelijk over wat je hebt gedaan of gaat doen. Laat ze in het duister tasten zodat jij ondertussen je ding doet. Schijt aan transparantie, eerlijkheid en andere shit.

Graaier | 17-09-21 | 11:37

@Graaier | 17-09-21 | 11:37:
Hmmmm ... Je hebt gelijk maar zelf gebruik ik het zwijgen in de gevallen "gaat je niks aan". Dat betekent niet automatisch dat ik niet transparant of oneerlijk ben. Wel dat jij mij dan een vraag stelt die onder de privacy valt, en waarvan ik op dat moment weet dat je niet het recht hebt het mij te vragen en ik dus ook geen antwoord hoef te geven.

In eigen omgeving hebben mensen me wel eens naar mijn corona-status gevraagd. En ik heb wel eens "gaat je niks aan" geantwoord.
Als was het alleen maar om van het gezoek en de discussies van de aanwezige anti- en pro-vaxxers af te zijn. Soms wil je gewoon gezellig een biertje kunnen drinken zónder dat soort discussies, en gewoon genieten van je vrije tijd.
Is dát dan 'schijt aan transparantie, eerlijkheid of andere shit"? Ik vind van niet. Ik vind dat dat informatie is die niet iedereen aan gaat. "Waar bemoeien ze zich mee" of "Ga weg, bemoeial" denk ik dan.
(als voorbeeld he?, ik bedoel niet jou persoonlijk daarmee)

gaffelbaard | 17-09-21 | 16:57
▼ 1 antwoord verborgen

Welke maatregel moet er aangekondigd worden voordat de kudde denkt, "Wacht... wat?" Zelfs bij dit bericht nog niet blijkbaar.

Root_Of_All_Evil | 17-09-21 | 10:29 | 5

Uit artikel van Quest:
Slechts een kleine groep lijkt dus ‘echt fout’ te zijn geweest. Veel meer mensen werkten niet moedwillig mee met de bezetter, maar deden er ook niks tegen. Het was misschien met tegenzin, maar ze maakten het systeem toch mogelijk.

En tóch is het gedrag van veel betrokkenen verklaarbaar? Voor Van der Heijden is juist dat de grote les van de oorlog. ‘Dat je mensen kunt verontschuldigen maakt het juist nog erger: het kan weer gebeuren als we niet opletten. De echte vraag is: hoe konden aardige mensen meedraaien in zo’n weerzinwekkend systeem?’

BRAAP | 17-09-21 | 10:43

@BRAAP | 17-09-21 | 10:43: Precies. En de leiders denken echt goed bezig te zijn. Het hogere doel waarin ze geloven heiligt de middelen.

Root_Of_All_Evil | 17-09-21 | 11:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Do as I say, not as I do.

BRAAP | 17-09-21 | 10:39

Het ging vooral fout door te eisen dat het WHO of FDA approved moet zijn. Daar hebben de Russen gaan boodschap aan. Verder natuurlijk huichelarij zoals we gewend zijn van de elitaire politici.

geheelvergeter | 17-09-21 | 11:52

Voor iedereen dezelfde regels, behalve voor hen die de regels maken?

More_Bazz | 17-09-21 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

Toe maar. En dat allemaal van ons belastinggeld.

Professor Superhirn | 17-09-21 | 10:26 | 2

Gelukkig zijn de Holland Casino’s wel tot 3 uur ‘s-nachts open. Kan de staatskas nog wat meer gevuld worden.

BrulSpin | 17-09-21 | 10:27

@BrulSpin | 17-09-21 | 10:27:
Festivals zouden ook weer openkunnen als elke bezoeker zich concentreert op 1m2, zijn bakkes houdt en stilletjes doch bedroefd via de uitgang zou verdwijnen.

geheelvergeter | 17-09-21 | 11:53

In Nederland met die nieuwe maatregelen (sorry, versoepelingen) krijg je de situatie dat het horecapersoneel geen coronapas hoeft te tonen maar de gasten wel . Alleen al vanwege dit soort onwerkbare situaties zal de regering snel de volgende stap gaan zetten richting volledige verplichting voor werknemers.

Lomo | 17-09-21 | 10:26 | 3

Handig, gezien de personeelstekorten in sommige sectoren..

starbuck280 | 17-09-21 | 10:27

Haha, zo had ik hem nog niet bedacht.

Een beetje vergelijkbaar met dat iedereen wel met elkaar mag werken, naar de supermarkt mag gaan, maar niet samen naar een theater, bios of restaurant.

LuNaTeeQ | 17-09-21 | 10:44

Ik hoop het van harte. Met een uitkering op de bank zotten terwijl er een tekort van duizenden is in mijn beroepsgroep. Ik heb mij in ieder geval al goed voorbereid; ik kom meteen in aanmerking voor een uitkering.

jemagookniksmeer | 17-09-21 | 11:29

Als een Postillion Hotel medewerker zich laat inspuiten omwille van baanbehoud en de werknemer krijgt last van bijwerkingen, zoals verlammingen of miskramen, dan betaalt Postillion Hotel dus ook schadevergoedingen en betaalt het loon ook door?

Frau Merkel | 17-09-21 | 10:25 | 5

Die werkgever moet soeiwzo het loon doorbetalen, corona, vacccinatiebijwerkingen, thuis van de trap lazeren. Maar allemaal niks uit.

Dima Beeline | 17-09-21 | 10:56

Dankzij Israel weten we dat de werking van het vaccin afneemt naarmate de tijd verstrekt. Maar ook weten we nu dat er geen ernstige bijwerkingen zijn binnen een jaar. Daarmee de kans op langere termijn-bijwerkingen echt gemarchinaliseerd, voor zover die al bestonden.

geheelvergeter | 17-09-21 | 11:54

Da's een interessante vraag. Ik denk echter dat ik het antwoord al weet.

MickeyGouda | 17-09-21 | 12:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Slechts alle werknemers.. . Die gasten in de ww hebben het maar weer makkelijk, mieles, hoerhaus en geen prikje

Janhoo | 17-09-21 | 10:25 | 1

Als ze verstandig zijn, hebben ze dat prikje al gescoord.

funda | 17-09-21 | 10:30

Gewoon je ziekmelden.

Er geldt namelijk een ontslagverbod voor zieke werknemers.

Ik ben gewoon nu alvast overspannen. Overwerkt. Burn-out. Gestressed. Ik kan het allemaal niet meer aan. Liever de ziektewet in dan buigen voor staatsdwang.

gaffelbaard | 17-09-21 | 10:24 | 3

Kan je toch 2 jaar volhouden ;-)

erwtje59 | 17-09-21 | 10:37

@erwtje59 | 17-09-21 | 10:37:
Precies. En ik denk dat veel werknemers dat ook zullen doen. Liever ziektewet dan ontslag.

gaffelbaard | 17-09-21 | 11:02

Niet ontslag, onbetaald ‘verlof’, omslag is juridisch (nog) niet mogelijk.

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 11:25

Er moet strenger gehandhaafd worden

thanseeuwen | 17-09-21 | 10:23 | 4

Jaaaa!!! Goed idee!
Nog méér dwang.
En ontslag + douches voor de weigeraars.
Zoiets, bedoelt u?

gaffelbaard | 17-09-21 | 10:25

@funda | 17-09-21 | 11:41:
Ok, is wel radicaal, maar dan wordt er i.i.ig. wel "streng" gehandhaafd. Een beetje sarcasme kan geen kwaad in de discussie.
Niet mijn persoonlijke voorkeur, maar het onderwerp streng handhaven is nu eenmaal een discussie die de gemoederen bezig houdt.

gaffelbaard | 17-09-21 | 16:34
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen... De deur staat open voor verder van dit soort maatregelen. Geniet van uw wijntje binnen en theater stuk en sluit uw ogen.

Fijne deug dag

Remi A. | 17-09-21 | 10:20 | 1

Dankje, jij ook Remi.

funda | 17-09-21 | 10:22

In NL zijn we nog niet zo ver. Er zit een groot verschil tussen niet mogen (nu) en verplichte controle op medewerkers. Maar waarschijnlijk zullen ze het wel iets makkelijker gaan maken, De Jonge heeft al gezegd dat te onderzoeken.

Italië heeft een vergelijkbare vaccinatie graad als wij. Zij leven regels minder na, maar wij gaan ook die kant op.

Ik zou in ieder geval willen afwachten tot het iets duidelijker is dat het allemaal echt nodig is (nieuwe pieken) voordat er meer heftige maatregelen komen. In November weten we meer.

DrFibonacci | 17-09-21 | 10:17 | 5

@dr Fibonacci, okay en ik neem aan dan alleen de opname s vanwege covid (dus niet vaccinatie bijwerkingen) en de piek wordt vergeleken met de piek eerste golf? Kunnen maar beter duidelijk zijn aan de voorkant, nietwaar? We gaan het zien dan inderdaad

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 11:22

@Canis.bonus.es | 17-09-21 | 11:22: Er waren veel opnames wegens vaccinatie-bijwerkingen? Goed dat ik het hier lees want niemand anders behalve Alex Jones publiceerde dat.

funda | 17-09-21 | 11:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Een volk met schijt aan alles gaat vroeg of laat aan de lijn.

TmC | 17-09-21 | 10:14 | 1

Is er schijt aan alles?

Is dit nog nieuws? | 17-09-21 | 10:48

Begrijp ik nu goed dat de noodzaak om te prikken niet meer om medische redenen is ?

ja,diedus! | 17-09-21 | 10:11 | 11

@funda | 17-09-21 | 12:02:
Eens gegeven, blijft gegeven. Dat is ook een kwestie van principe.

gaffelbaard | 17-09-21 | 16:29
▼ 8 antwoorden verborgen

Al die machteloze reacties met "wacht maar af", het equivalent van 'mark my words'.
Goed plan, laten we net als de politici die we kiezen eens lekker gaan afwachten, ik neem er ondertussen nog een lekker kopje koffie bij.

funda | 17-09-21 | 10:10 | 13

@IndoorexpaT | 17-09-21 | 11:20:
Gaarne. Als iets niet waar is typ ik soms: Nope. Als iets onbewezen is typ ik: Dat lijkt me niet.
De logische lijn, zeg maar. Al is die niet altijd even effectief bij gewap, waarbij men binnen eenzelfde post vaak overstapt van de ene frame op de andere.

funda | 17-09-21 | 11:24
▼ 10 antwoorden verborgen

Als je in de zorg werkt en je neemt de guidelines van andere professionals in je vak niet in acht dan vind ik dat fucking vreemd.

Ik snap best dat sommige mensen hie problemen mee hebben, maar van zorgwerkers verwacht ik beter. zoek maar een ander vak dan.

Ik wil ook geen kdv medewerkers die niks met kinderen hebben, of een kok die niet van eten houdt.

menage | 17-09-21 | 10:10 | 9

@Der Schnitzeljäger | 17-09-21 | 10:39: menage presenteerde uitstekende argumenten.

funda | 17-09-21 | 10:57

Als je in de zorg werkt, zou je goed in staat moeten zijn om een weloverwogen oordeel te kunnen vormen over wel of niet vaccineren.
In plaats van meelopen in de zeurende kudde van jaknikkers.

jemagookniksmeer | 17-09-21 | 11:33

@jemagookniksmeer | 17-09-21 | 11:33:
Correct en dat kan ik beamen als zorgwerker. Wij zijn prima in staat om een weloverwogen besluit te maken over het wel al dan niet vaccineren. Daarbij is er maar een hele kleine groep die nog echt pro vaccineren is, een grote groep heeft er achteraf spijt van onderverdeeld weer in een groep die niet voor een volgende vaccinatie gaat, en een groep die om welke reden dan ook niet gevaccineerd is. En het mooi is dat het gros er helemaal vrede mee heeft. Behalve het management overigens maar die willen wel meer.

Fortis_et_liber | 17-09-21 | 16:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Afwezig door moeten testen op Corona is in ons bedrijf ook een paar vrije dagen weg. Er was geen enkele reden waarom je jezelf niet had kunnen beschermen en als je niet ziek bent is het dus een vrije dag (of meer). Waarom moet de rest van de samenleving betalen voor kuttekoppen die niet willen vaccineren. Rot een eind heen, het heeft al genoeg gekost.

Dima Beeline | 17-09-21 | 10:09 | 18

@gaffelbaard | 17-09-21 | 11:16: Het is geen aanname, het is een feitelijke constatering op basis van het feit dat jijzelf "De regering zelf zegt nota bene" typte.

Je rabiate en misplaatste gebruik van Hoofdletters bij gebrek aan logische argumenten is overigens ook nogal meelijwekkend.
Dat ik andere mensen wil dwingen is zo'n obligate leugen dat ik niet eens de moeite neem daarop te reageren. Prettige dag verder ; -)

funda | 17-09-21 | 12:09

@VoltaireJohn | 17-09-21 | 11:41:
Ja, en ik kan iedereen aanraden. Zoek gewoon op wanneer de CoronaCheck-app een groen scherm geeft. Er zijn drie mogelijkheden.
De stelling dat iedereen zich moet laten vaccineren als (enige) voorwaarde voor toegang is onjuist.

gaffelbaard | 17-09-21 | 16:27
▼ 15 antwoorden verborgen

Als werkgever ga ik mijn personeel nooit en te nimmer dit soort verplichtingen of registraties vragen. Als ondernemer moet je staan voor de keuze van je werknemers. Ook als deze niet de jouwe zijn.

de SENSEI | 17-09-21 | 10:08 | 10

Je kan je beter om de gezondheidsrisico's van je overige werknemers bekommeren dan de houding van de anti's. Dan hou je er meer over en zal je succesvoller zijn met ondernemen.

geheelvergeter | 17-09-21 | 11:56

@gaffelbaard | 17-09-21 | 11:28: Werkelijk niemand denkt dat de vaccinatiegraad ooit 100% gaat worden, zeker in de prachtwijken, dus wat is precies je punt?

funda | 17-09-21 | 12:14

@geheelvergeter | 17-09-21 | 11:56:

Veel werknemers werken inmiddels al een jaar vanuit huis.

Dus, waarom zou men een groep werknemers, die geen gezondheidsrisico voor andere collega's kunnen zijn, toch willen verplichten zich te vaccineren?

gaffelbaard | 17-09-21 | 16:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Je kan toch ook iedereen een QR code geven zonder geprik, daar gaat het tenslotte enkel om.

revolte | 17-09-21 | 10:06 | 5

@starbuck280 | 17-09-21 | 10:08: dat komt er al binnen paar jaar qr code ipv bsn nummer in paspoort, staat op website overheid

grachtengordel-muts | 17-09-21 | 10:26

@grachtengordel-muts | 17-09-21 | 10:26: Over 10 jaar een stempel op je neus, over 50 jaar een streepjescode in je nek en over 100 jaar tattoo op je voorhoofd.
Geloof mij maar, mark my words en wacht maar af.

funda | 17-09-21 | 10:38

Waar heb jij jouw eigen onderzoek gedaan? En duurde dat onderzoek lang? Ik ben zeer benieuwd naar jouw bronnen.

geheelvergeter | 17-09-21 | 11:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Italië, vazalstaat van China. Heeft zich als eerste westerse democratie, nota bene als lid van de G7, aangesloten bij China’s Belt & Road project. Ground Zero voor de uitbraak van Corona in Europa dankzij de tienduizenden illegale Chinezen uit Wuhan die in de door Chinezen overgenomen Italiaanse sweatshops werken. Waar politici vervolgens hand in hand met CCP-spionnen oproepen China niet de schuld te geven maar een knuffel, anders ben je een racist. En Rutte gaat vervolgens €35 miljard aan Italië weggeven om het begrotingstekort van dat land op te lossen terwijl hij daarmee zijn afbraak van de zorg had kunnen terug draaien.

Oeleflaffel | 17-09-21 | 10:03

de maffia gaat veel extra personeel krijgen

springstuff | 17-09-21 | 10:00 | 1

Zaten die ook al met tekorten dan? Lijkt me niet.

funda | 17-09-21 | 10:03

Ik hoorde dat Oostenrijk het vaccinatiebewijs aan de uitkeringen wil gaan koppelen. Dit lijkt me een goede eerste stap. Als je op Twitter kijkt naar de loyale aanhangers van o.a. Baudet dan is je snel duidelijk dat deze mensen veel tijd hebben tijdens werkdagen.

Maar goed, hier zal het niet zo rap gaan. Het doet me een beetje denken aan toen men de autogordelverplichting ging invoeren. De meeste mensen hadden zoiets van 'mja, is inderdaad wel verstandig om mezelf en anderen te beschermen' maar je had ook een groepje volidioten die het een aantasting van hun vrijheid vonden. Dit is niet veel anders. Hetzelfde soort groepje recalcitrante mafketels.

GrandMechantLoup | 17-09-21 | 10:00 | 10

@Beste_Landgenoten | 17-09-21 | 10:29:

Boeren, agenten, bouwvakkers, zorgmedewerkers; vind jij dan niet dat die nuttig werk verrichten?

En PS. Had je al voorbeelden van verantwoordelijken van de reeksen grove wetsovertredingen in de toeslagenaffaire die daarvoor zijn aangeklaagd of gestraft?
Niet?
Ook niet op non-actief gezet zoals zorgmedewerkers zonder qr-code?
Ook niet?
Zie je het verschil?

Dandruff | 17-09-21 | 11:19

Doet mij meer denken aan toen men de jodenster ging invoeren

jemagookniksmeer | 17-09-21 | 11:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Postillion is af. Toch al geen fan van, staan nu op mijn ‘woke lijstje’ samen met Vattenval, Gilette, Coka Cola en Ikea Hun werknemers verdienen een normale werkgever. Zolang men nog vrij is een eigen werkgever uit te zoeken, is het advies daar gebruik van te maken

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 09:58 | 2

Coca-Cola goedemorgen zeg

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 09:58

Als je als ondernemer echt je medewerkers wilt beschermen moet je iedereen elke dag bij de ingang testen. En juist de gevacineerden allemaal testen want die denken dat ze alles maar kunnen doen terwijl ze gewoon besmettelijk kunnen zijn. Je kunt dus ook beter alleen de ongevaccineerden toelaten.

Rest In Privacy | 17-09-21 | 09:57

Ik ben blij dat mijn baas niet meedoet aan dit soort onzin. Het is maar een klein bedrijfje, maar als ongevaccineerde word je niet als een Ebola-lijer behandelt, en dat is netjes. Als je zegt, dat je compleet tegen deze nieuwe controlestaat bent, word je ook niet weggezet als wappie. Of we zijn daar allemaal wappies, maar dat is statistisch gezien onmogelijk. Als straks ook een verplicht groen dingetje gaat gelden om te mogen werken, gaan veel bedrijven mensen kwijtraken. De mensen met principes en historisch besef raak je gewoon kwijt. Gelukkig staat er een complete stad aan apothekers, kernfysici, leraren en bouwvakkers klaar om de boel te vervangen. Het gaat nog een gezellige tijd worden.

LV-225 | 17-09-21 | 09:55 | 1

Als werkgever ga ik wel anders tegen werknemers aankijken maar zal dat niet uitten. Vooral confrontatie met mijn eigen mensenkennis. Dito voor vriendenclub.

geheelvergeter | 17-09-21 | 11:59

Voorspelbaar, knettergek, komt hier ook en nog steeds neem ik hem niet. Tijd voor vreedzaam verzet.

keistad | 17-09-21 | 09:51 | 6

@Transgender-Airlines | 17-09-21 | 09:52: Dat is een interessante vraag. Ik heb een vermoeden dat veel mensen eieren voor hun geld kiezen, en zich laten prikken met een experimenteel medicijn, dat tot nu toe nauwelijks heeft bijgedragen aan het stoppen van deze gekkigheid.En weet u, ik snap die mensen wel. Je zou maar een hypotheek hebben, 2 kinderen in de groei en een vrouw met luxe wensen, om haar te behagen. Dan kan je ineens weinig meer met principes. Als je in zo'n complexe positie zit, hoor je volgens mij thuis in de categorie: Slaven. Zullen mensen daartegen in opstand komen? Een enkeling misschien, maar het grootste deel heeft gewoon teveel te verliezen. Kan je ze verder ook niet kwalijk nemen. Het wordt wel een dingetje, wanneer de grote supermarkten en de medische zorg worden verboden voor niet gevaccineerden. Dan krijg je straks een kwakzalver die je tanden uittrekt en je gras laat eten, want goed tegen kanker of kies maar een nare ziekte.

LV-225 | 17-09-21 | 10:09

@funda | 17-09-21 | 10:01: Uiteindelijk beland je dan met een paar beanbags tegen je bast rijker toch echt verder in de shit. Prima hoor, ik vind het prachtig als er weer eens iemand denkt dat zijn fortje een AT tegenhoudt. Mag je lekker gaan spelen met de hond.

Dima Beeline | 17-09-21 | 10:15

@LV22 ik denk dat er wel wat geschorste zorgmedewerkers te vinden zijn die u in dat geval graag behandelen: parallelle samenleving.

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 10:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar hoe gaan in Italië ongevaccineerde dan ooit belasting betalen?
Ooh laat maar

Transgender-Airlines | 17-09-21 | 09:49 | 1

Dat geld laten we printen in Frankfurt am Main en we stellen de Nederlanders en Duitsers garant voor de terugbetaling. Dat is toch allang bekend.

funda | 17-09-21 | 09:59

Dat percentage ongevaccineerde personen was toch hoog onder bepaalde bevolkingsgroepen? Misschien maar een vaccinatie bewijs aan uitkering koppelen.

Is dit nog nieuws? | 17-09-21 | 09:46 | 6

U pleit voor vaccinatieplicht? Of alleen voor Nederlanders zonder geld?

funda | 17-09-21 | 09:53

Nou wacht maar, in het CCP achtige sociale puntenstelsel dat we aan het optuigen zijn is dat een kwestie van t.... wtf. U brengt mijn principes aan het wankelen. Wilt u dat nooit meer doen?

PolarWolf | 17-09-21 | 10:02

Waarom toch elke keer denken dat mensen die geen vaccinatie willen uitkeringstrekkers zijn? Ik ben een freelancer, reis nog steeds (ook vliegend) door heel Europa en Turkije. En ben gewoon een autochtone nederlander, die nog nooit een uitkering heeft genoten.

genttechniekservice | 17-09-21 | 11:07
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
De Blauwe Baviaan | 17-09-21 | 09:44 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Mag je met TBC nog wel werken in een verzorgingshuis?

Is dit nog nieuws? | 17-09-21 | 09:43 | 3

Ja tuurlijk, u weet toch

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 09:46

Ja hoor, geen probleem. Aids is ook geen probleem, ook niet als je een open wond op je arm hebt. We zijn hier een inclusieve samenleving mevreer!!

JJMS | 17-09-21 | 09:48

En in een sanatorium met longpatienten?

funda | 17-09-21 | 09:55

Als de werkgever het niet mag vragen, maar toch doet, mag ik dan liegen?

Zoelense Hobbyboer | 17-09-21 | 09:43 | 6

@loser, voelt wel wat als een zwaktebod, vooral bij klein bedrijf. Met onbetaald verlof heb ik alle tijd om de hele dag te demonstreren, lijkt me dan mijn nieuwe baan

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 10:53

@Canis.bonus.es | 17-09-21 | 10:53: Vind het trouwens een zwaktebod van een werkgever als in het verleden geen corona heeft plaats gevonden met dezelfde gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Waarom zoudt je dan iemand dwingen iets te doen tegen zijn of haar morele overtuiging ?

loser | 17-09-21 | 12:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Niet ontslagen, maar verplicht onbetaald verlof.
Maar het prikje blijft vrije keuze !!
Dit heeft toch niets meer met de volksgezondheid te maken. Het is pure onderwerping aan de wil van de overheid.

Het leven is zwaar | 17-09-21 | 09:40 | 3

Verplicht onbetaald verlof. Dit zit tegen sadisme aan.

NerdAlert | 17-09-21 | 09:47

Een onbeperkt geldig nuluren-contract dan, als dat beter voelt.

funda | 17-09-21 | 09:57

Klopt. Pure ondewerping. Net als belastingen, schoolplicht en snelheidslimieten.

geheelvergeter | 17-09-21 | 12:01

Gelukkig is er met de juiste papieren en ervaring meer dan genoeg werk te vinden buiten. Mijn huidige werkgever heeft de grootst mogelijke moeite om mensen binnen te halen en te houden, dus kom maar op...

Air van Boven Dorens | 17-09-21 | 09:40 | 4

@Continuum | 17-09-21 | 10:00:

Prima, dan loop ik daar gewoon nog 2 maanden ongevaccineerd rond denk ik...

Air van Boven Dorens | 17-09-21 | 10:24

@Continuum | 17-09-21 | 10:00: Ach, als je een ruggegraat hebt dan weiger je gewoon. Je ziek melden en een of andere werkgerelateerde ziekte of letsel faken. Een muisarm, een tenniselleboog of zo. Mensen kunnen ook heel creatief worden.

loser | 17-09-21 | 10:32

@loser | 17-09-21 | 10:32: zullen ze vast over nagedacht hebben lijkt me. Maar we moeten t niet willen in NL

Continuum | 17-09-21 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
LonelyWanker | 17-09-21 | 09:37

Zo, het was even puzzelen maar het telefoonnummer van de bezorgservice van de plaatselijke super staat in mijn telefoon.

Wat zal het aantal 'burn out's' toenemen zeg.

GKJP | 17-09-21 | 09:30 | 3

God man, wat heb ik ineens een last van m'n rug!

Ichneumonidae | 17-09-21 | 09:33

Jij denkt dat jouw pakket- of maaltijdbezorger gevaccineerd is?

happen_maar | 17-09-21 | 10:50

Bedankt voor uw sollicitatie, u bent de meest geschikte kandidaat voor de functie. Bent u gevaccineerd...?

U wilt overstappen van zorgverzekeraar, dat is geen enkel probleem. Bent u gevaccineerd...?

Mooi dat u bij ons die opleiding wilt gaan volgen, u bent welkom. Bent u gevaccineerd...?

Zal ik nog even doorgaan...?

Air van Boven Dorens | 17-09-21 | 09:28 | 8

@Is dit nog nieuws? | 17-09-21 | 09:45: Wij zelf dus...

4HoogAantWater | 17-09-21 | 09:48

@Mickey, fantastisch blijft die quote

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 09:49

@Air van Boven Dorens | 17-09-21 | 09:41: En de vaccinaties kosten hoeveel ten opzichte van massale IC- en andere ziekenhuiszorg denkt u?

funda | 17-09-21 | 10:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Ook met een 100% gevaccineerde bevolking zal het coronavirus blijven bestaan, overdrachtelijk zijn, muterend en ziekmakend zijn. Ondertussen vernietigt het landsbestuur de individuele en maatschappelijke rechten, en bedenkt het extra plichten en lasten. Met alle goede betrekkingen die de VVD'ers en D'66'ers er met bestuurders uit het bedrijfsleven op na houden, zullen bedrijfsbestuurders spoedig volgen met repressieve maatregelen.

rectormagnificus | 17-09-21 | 09:27 | 1

Het Corporatisme is allang oppermachtig hier, en vele ziekten werden nagenoeg uitgeroeid.

funda | 17-09-21 | 09:29

En terwijl de Europese democratieën worden ontmanteld in het kader van schijnveiligheid tegenover het (inmiddels) beheersbare coronavirus staat de deur wagenwijd open voor virussen die veel dodelijker zijn, zoals Marburg en Ebola. Welke preventieve maatregelen worden in dit kader genomen, of laten we iedereen gewoon weer vrij en ongefilterd in- en uitvliegen naar risicogebieden en sluiten we al die anderen gewoon weer voor onbepaalde tijd op? Ik ben de busladingen Chinezen die in februari 2020 nog vrolijk door onze binnenstad drentelden niet vergeten. Toen kon er ondanks de verontrustende voortekenen niks, nu moet alles. Met dank aan de heren Rutte en de Jonge blijf ik dus liever voor mijzelf denken. Met inachtneming van het risico dat mijn instincten mij misschien voor het eerst in mijn leven misleiden: je maintiendrai.

MickeyGouda | 17-09-21 | 09:24

Hongarije moest van Rutte nog op de knieen worden gedwongen omdat ze daar met hun 'anti-homowet' de mensenrechten schonden.
Wat zou hij van de neveneffecten het Italiaanse beleid vinden?

Op zich natuurlijk een goede zaak dat het de uitvinders van het fascisme zijn die hier de leidig nemen, want nu is het gelukkig geen cultural appropriation.

beetje.jammer.dit | 17-09-21 | 09:24 | 2

Homo's hoeven zich toch niet te laten prikken?

Beste_Landgenoten | 17-09-21 | 10:31

Nee, homo's zijn een zielige en onderdrukte minderheid (je struikelt elke dag over die gasten maar toch.....) Dus dan is Hongarije is slecht. Maar in verband met volksgezondheid moet iedereen een minder-werkende prik. Dus van mensenrechten heeft hij geen actieve herinnering.

loser | 17-09-21 | 10:40

Italië staat ook bekend als een land waar ze zich aan de regels houden. Not!
1 op de 6 á 8 Italianen werkt zwart en betaald geen inkomstenbelasting.
Ga er maar van uit dat ze alleen de geregistreerde werknemers controleren en dan nog alleen als de werkgever gecontroleerd wordt en dat ze het anders door de vingers zien.

Osdorpertje | 17-09-21 | 09:21 | 4

@Het leven is zwaar | 17-09-21 | 09:36:
29% van de Italianen heeft niet eens een bankrekening en doet alles contant.

Osdorpertje | 17-09-21 | 09:37
▼ 1 antwoord verborgen

Daar hebben ze blijkbaar wel genoeg personeel…

ruud76 | 17-09-21 | 09:21

"De werkgever mag zijn werknemers vragen of ze gevaccineerd zijn. [...].De werknemer hoeft op de vraag van de werkgever geen antwoord te geven."

En niemand heeft door dat er niks veranderd is? De werkgever heeft altijd mogen vragen naar je medische gegevens en de werknemer heeft altijd mogen weigeren te antwoorden...

ReyNemaattori | 17-09-21 | 09:20 | 5

Interessant. Toevallig gisteren een gesprek met de werkgever gehad hierover en die wist me te melden dat er bij hen het woord rond gaat dat de werkgever het misschien wel gewoon in kan gaan zien. Als in, ziet, of werknemer gevaccineerd is of niet. Maar goed, da's buitenland en hearsay. Ik wacht het weer af.

IndoorexpaT | 17-09-21 | 09:29

Één woord: functioneringsgesprek...

Air van Boven Dorens | 17-09-21 | 09:30

Onzin, Vorige week nog op Rijksoverheid " Vraag niet om bewijs van vaccinatie.
U mag niet aan uw werknemers vragen of ze zijn gevaccineerd. U mag ook niet vragen om een vaccinatiebewijs. Dit mag niet door hun privacy. "
En sinds deze week:
" Mag een werkgever vragen of een werknemer is gevaccineerd?
Ja, dat mag. De werkgever mag zijn werknemers vragen of ze zijn gevaccineerd zijn. Daar moet dan wel een goede reden voor."

Dus pas sinds deze week staat dit op site Rijksoverheid!

grachtengordel-muts | 17-09-21 | 10:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte kennende gaat deze maatregel vóór eind oktober in Nederland in..

Wijze uit het Oosten | 17-09-21 | 09:20 | 1

Nah, zal wel meevallen. Italië is ver weg. Rutte kijkt alleen naar Duitsland.

koeberg | 17-09-21 | 09:25

Nogmaals, vanaf begin covid in NL tot nu toe: in de leeftijdscategorie 0 - 50 jaar, 151 doden. Ik mis de noodzaak.

Zoelense Hobbyboer | 17-09-21 | 09:19 | 10

@funda | 17-09-21 | 09:41: Leg eens uit hoe het verplicht vaccineren van jonge, gezonde mensen de ouderen gaan redden? Als je denkt dat Covid gevaarlijk voor je kan zijn neem je het vaccin. Basta.

zegmaarwij | 17-09-21 | 09:59
▼ 7 antwoorden verborgen

Zouden de Nederlandse werkgevers hier aan mee doen ? De meeste zitten al met de handen in het haar om personeel te krijgen, laat staan dat ze extra mensen ontslaan of op non-actief zetten.

Plaque-doctor | 17-09-21 | 09:15 | 1

Wellicht mogen ze als compensatie straks met subsidie nieuw personeel uit Noord-Afrika of het Midden-Oosten halen.

C1O2 | 17-09-21 | 09:17

Het postillion hotel gedraagt zich als een vrouw die trouwt met een moslim en zich daarom maar gelijk in burka hult. Ze zullen zelf denken dat ze hierdoor meer kamers verkopen en wellicht klopt dat ook wel.
Uiteindelijk kan de overheid er heus wel voor zorgen dat iedereen zich laat vaccineren (werk afpakken, uitkering afpakken, kinderen afpakken). Maar iedereen die denkt dat dat een goed idee is is echt totaal gestoord.

C1O2 | 17-09-21 | 09:13 | 4

@De Blauwe Baviaan | 17-09-21 | 09:17: Welke rente is dat precies? Icesave?

EEGlivesagain | 17-09-21 | 09:56

@EEGlivesagain | 17-09-21 | 09:56: nee. Een partner van VISA. Dus hop hop, op krediet kopen, de ziekelijke rente gaat naar mij.

De Blauwe Baviaan | 17-09-21 | 10:01

Heb net een weekend geannuleerd bij Postillion hotel in Arnhem. Aangegeven dat ik het onacceptabel vind dat personeel verplicht worden zich te vaccineren. En ik wil daar niet aan meewerken. Als meer mensen dat gaan doen, kijken hoe dit concern overeind blijft.

loser | 17-09-21 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

Even offtopic, de zaak van Engel tegen De Joop is nu bezig.
Dit zal een lastige zijn voor de redactie. De Joop is ooit opgericht als tegenhanger van GS maar GS heeft ook niets met Engel.

Mastermattie | 17-09-21 | 09:13 | 4

@Mastermattie Beter spreekt u voor uzelf!

Rest In Privacy | 17-09-21 | 09:37
▼ 1 antwoord verborgen

Men zei: 60% voor groepsimmuniteit, ja, misschien 70% omdat het een lastige is. Toen werd het: "Boven de 80% zitten we goed". Nu hoor ik OMT-adviseurs spreken over 95% of 100%. We hebben al een grote meerderheid van de grotere kinderen gevaccineerd en ik zweer je, straks beginnen ze aan de kleintjes.

Ik ben gevaccineerd maar we moeten het onwetenschappelijke, totalitaire tuig tegenhouden voordat we in een complete controlestaat leven en middelen met noodtoelating in kleine kinderen (die nauwelijks tot nooit ziek worden van covid) gaan spuiten.

drs. Levi Samsonov | 17-09-21 | 09:12 | 10

@ReyNemaattori | 17-09-21 | 09:24:
Mw vd Leyden heeft alleen al voor de EU een mega contract afgesloten met Pfizer voor 1,8 miljard prikken. Dat is 4x de totale EU bevolking.

Rest In Privacy | 17-09-21 | 09:44

@J. Cash, de handel in Evergrande stock gaat binnenkort weer open. Let u wel op, ‘resultaten in het verleden’ enzo?

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 10:02

@J.Cash | 17-09-21 | 09:15: Gamestop, al koop je er maar een of twee. De echte squeeze komt nog. Echt een minimale investering die maximaal op kan leveren. In het slechtste geval heb je een paar aandelen van een gezond bedrijf, wat de komende jaren alleen maar zal groeien.

zegmaarwij | 17-09-21 | 10:03
▼ 7 antwoorden verborgen

Als je nu nog niet wakker bent... Dit is wel het sein om tegen iedere maatregel in opstand te komen. Het QRyptofascisme krijgt anders wel heel stevig voet aan de grond. Maar ik vrees dat de domme massa het wel weer best vindt.

HeerVanStand | 17-09-21 | 09:12

Benito Mussolini herrijst uit zijn graf

Piet Karbiet | 17-09-21 | 09:11 | 2

We maakten reportages over het bizarre China. Maar de CCP maakt tegenwoordig aantekeningen over de EU. Voor inspiratie.

drs. Levi Samsonov | 17-09-21 | 09:13

@drs. Levi Samsonov | 17-09-21 | 09:13: De CCP heeft een dikke vinger in de EU pap......

Captain_Dipshit | 17-09-21 | 10:29

Huidige stand AVR . Een werkgever mag eigenlijk niet vragen naar medische gegevens laat staan deze vastleggen. Doe ie dat wel danken een boete /dwangsom volgen. Ook al zou de werknemer expliciet toestemming verlenen. Sinds de privatisering van de ziektewet g let dit al en proberen werkgevers dat te ontduiken. ( zo trof ik eens röntgenfoto’s aan in een personeelsdossier.)
De truuk om de arbodienst te laten registreren ( KLM services) is ook niet zuiver. Ook de arbo mag niet zomaar informatie over niet zieke personen vastleggen en heeft daarnaast een geheimhoudingsplicht op individu niveau. Het kan ze hun ARBO certificaat kosten en de arts een schorsing opleveren. Ook daar volstaat volledige instemming door de Werknemer niet. Alleen een echte anonieme enquête op organisatie / afdelingsniveau is juridisch een oplossing ( met voorwaarden rond groepsgroote) Maar dat willen werkgevers niet , die willen info op persoonsniveau. Dus zal Hugo de box van Pandora moeten openen die AVG heet, en krijg dan nog maar eens het deksel weer erop. En dat allemaal voor een paar procent waarbij herd immuniteit niet eens het doel meer is bij de D variant.
Dit wordt gewoon “mission creep “ dat beloof ik u als expert.

Drkildare | 17-09-21 | 09:09 | 4

@Bataafje | 17-09-21 | 09:13:

Als dat waar is dan moet er vast iemand de originele tekst nog ergens hebben opgeslagen.

Wattman | 17-09-21 | 09:15

@J.Cash | 17-09-21 | 09:18: Nee, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn verschillende dingen. En een gang naar de rechter wordt wel moeilijker gemaakt zonder inkomen.

ReyNemaattori | 17-09-21 | 09:25
▼ 1 antwoord verborgen

Godzijdank heb ik niet veel medewerkers, maar weet dat een enkele zich niet wil laten vaccineren om welke reden dan ook, ik ga dat echt niet verplichten. Wat moet je dan als ze niet willen? Ze ziek thuis laten zitten?

Vloberto | 17-09-21 | 09:08 | 4

Hugo heeft 't liefst dat je ze ontslaat. Hoe je dan nieuwe vacatures moet vullen, wie die mensen moet inleren is niet Hugo's probleem. m.a.w. de overheid probeert de kleine ondernemer te laten opdraaien voor hun eigen geflirt met totalitarisme, terwijl die al de zwaarste klappen hebben gehad de afgelopen jaren.

ReyNemaattori | 17-09-21 | 09:29

@ReyNemaattori | 17-09-21 | 09:29:
De Westerse regeringen, in ieder geval Nederland en België zijn gewoon verkapte vijanden van MKB. De KvK, je moet je wezenloos zoeken naar een telefoonnummer. UBO, ook zo iets. Ik kan we wel voorstellen dat ze witwassen willen bestrijden maar val dan de risicogroep lastig.
Een dag te laat de BTW, pang boete (in België niet moet ik zeggen).

J.Cash | 17-09-21 | 09:35

Netjes van je. Want sinds tot nu toe, mag ik aannemen, is er geen corona bij je bedrijf vast gesteld. Ook met die ene persoon. Dus wat zou er veranderen als de herfst of winter aan breekt als de meerderheid is gevaccineerd. Dus dit zijn draconische maatregelen die kant noch wal raken.

loser | 17-09-21 | 10:48
▼ 1 antwoord verborgen

Voor veel werkgevers is het verdomde lastig om voldoende (en vooral: goed) personeel te krijgen. Denk dat met name het mkb (toch een 99% van alle ondernemingen) niet gelijk staat te trappelen. Waarschijnlijk doen ze niks.

Ichneumonidae | 17-09-21 | 09:08 | 2

Goed personeel HOUDEN, dát is voor veel werkgevers het probleem...

Air van Boven Dorens | 17-09-21 | 09:21

@Air van Boven Dorens | 17-09-21 | 09:21: Dat ben ik met je eens en ook dat zal niet controle-bevorderend werken.

Ichneumonidae | 17-09-21 | 09:28

En op de NPO alleen maar nieuws dat de mensen in Italië er geen probleem mee hebben. Een aangespoelde kwallen ergens, uiteraard door opwarming van de aarde. Overigens vind ik het stuitend dat een demissionair minister Bijleveld blijft zitten met een motie van afkeuring aan haar broek. Deze democratie (of Dit land) is stuk, mag ik een nieuwe?

De Blauwe Baviaan | 17-09-21 | 09:08 | 3

In de Telegraaf dat in Duitsland die app zo lekker gaat en geen probleem is.

1977 | 17-09-21 | 09:30

@1977 | 17-09-21 | 09:30:
If you don’t read the newspaper you are uninformed; if you do read the newspaper you are misinformed.

De Blauwe Baviaan | 17-09-21 | 10:02

Het houdt niet op, niet vanzelf, nee... Waar ken ik dat toch van? Was het niet iets met vrouwen die door hun man/vriend worden mishandeld en het uiteindelijk toch steeds weer pikken?

HeerVanStand | 17-09-21 | 09:07 | 1

Stockholm heeft gebeld, ze willen hun syndroom terug...

Air van Boven Dorens | 17-09-21 | 09:22

In het afgelopen jaar hebben we miljarden euro's richting ondernemers gegooid, omdat ze last hadden van maatregelen van das Rijk. Krijgen werknemers die hun QR code niet willen laten zien en niet mogen werken, hun inkomen straks van het Rijk? Zo, ja wanneer. Ik vraag het voor een vriend die wel een sabbatical wil.

Graaier | 17-09-21 | 09:06

Von der Leyen die zich op de borst klopt over het vaccineren met "We did it the right way, because we did it the European way".
Ik vermoed dat de invoering van de vaccinatie pas ook op de right way gedaan gaat worden. Geweldig hoor!

Stuffed Human | 17-09-21 | 09:05

Ambtenaren krijgen vast een stijfje bij het idee dat iedereen zich straks overal moet legitimeren en dat je mensen zo doelgericht kunt sturen. Overgewicht? Dan mag je geen fastfoodzaak meer in. Schulden? Alleen nog naar de Aldi en Lidl. Verkeerde mening op Facebook? U komt het stemlokaal niet in. Micro management gaat nog eens heel groot worden.

Trekhaas | 17-09-21 | 09:05 | 6

De domme ambtenaartjes vergeten alleen dat ze zelf ook gecontroleerd worden.

jansma28542681 | 17-09-21 | 09:31

> Overgewicht? Dan mag je geen fastfoodzaak meer in.
Dat kan ook zonder IT-systemen. youtu.be/B3ac8iBeLh8

koeberg | 17-09-21 | 09:54
▼ 3 antwoorden verborgen

De Green Pass is al gemeengoed in Italië. Het werkt ook vrij goed. Compatibel met het Zwitserse covid certificate.

van Oeffelen | 17-09-21 | 09:03 | 7

In China werkt het ook heel goed. Iedereen een ID-kaart met de social credit score. Als je een keer te weinig je oma hebt bezocht of 5 minuten te weinig vrijwilligerswerk voor de communistische partij hebt gedaan, wordt je domweg de toegang tot de snelle trein naar het werk ontzegd, mag je na een bepaalde tijd niet meer buiten zijn of kun je zelfs uit je huis worden gezet. De staat bepaalt, de staat heeft de controle, omdat iedereen verplicht zo'n QR-code heeft om nog aan het dagelijks leven mee te mogen doen.
Iedereen nu onder met excuus 'Covid' een traceerbare code opdringen om minutieus bij te houden waar iedereen is, is een eerste stap in die richting van en paar landen. Waaronder Nederland.

Zeg eens eerlijk, is dat echt wat je wilt? Je privacy en vrijheid zomaar opgeven? Ik ben heel erg voor vaccineren en groepsimmuniteit, maar dit moet toch anders kunnen.

Jessinator | 17-09-21 | 09:23

@Diederik_Ezel | 17-09-21 | 09:19: wat werkt precies prima? Het scannen an sich zal inderdaad best prima werken. Maar het doel en de gevolgen zijn denk waar het om gaat. Daar is niets prima van te vinden denk ik.

zws-vl | 17-09-21 | 09:27

@ van Oef Mijn bezwaar tegen de pas is niet gestoeld op de moeilijkheidsgraad betrekkende de uitvoering, noch de mate van acceptatie in andere landen

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 10:09
▼ 4 antwoorden verborgen

In Italie zijn ook een paar organisaties te vinden die het chanteren en intimideren hebben uitgevonden. Dit is er ook eentje in de categorie: I make you an offer you can't refuse...

DeAapUitDeMouw | 17-09-21 | 09:03

Vragen bij een sollicitatie of je bezwangerd bent mag niet, Dus of je beprikt bent (tot nu toe) ook niet?

Schemerlamp | 17-09-21 | 09:03 | 2

Over de kinderwens of bezwangerd zijn is ook wel eens een leugen verteld. Als iemand nu liegt dat hij wel gevaccineerd is?

echtepleb | 17-09-21 | 09:18

"Als je bevalt ga je d'r uit, als je niet bevalt ook." Uit de koker van opa Gouda.

MickeyGouda | 17-09-21 | 09:28

Komt hier ook, voor het jaareinde.

dathoujetoch | 17-09-21 | 09:02

Ik werk veel in Italië. Zij hebben de QR samenleving (Green Pass zoals het daar heet) al maanden geleden ingevoerd. Wat dan typisch Italiaans is, is dat ik in 3 maanden tijd er maar ongeveer 2 keer naar gevraagd ben. Heel veel Italianen geloven het wel.
Het land is ongekend hard getroffen door corona. Veel harder dan veel andere landen. Deels ook doordat er erg veel ouderen in het land wonen, die natuurlijk kwetsbaarder zijn.
Bij het opleggen van deze maatregelen is er natuurlijk geen enkele grens meer om mensen op morele of gezondheidstechnische gronden te weigeren, waar dan ook. Ik vind het een zeer zorgwekkende ontwikkeling, al snap ik de angst van de Italianen om niet weer alles op slot te moeten gooien (wat zo goed als het failliet van het land zou betekenen).

Derechtselutser | 17-09-21 | 09:02 | 6

Vorige week terug uit Italië en letterlijk overal werd er om de greenpass gevraagd. Zelfs bij de mcdonalds komen ze aan je tafel je QR scannen. Walgelijk.

Zakloper | 17-09-21 | 09:25

@DeRechteRug | 17-09-21 | 09:20: Italië is een arm land met rijke inwoners. Nederland is een rijk land met arme inwoners.

De Blauwe Baviaan | 17-09-21 | 09:42

@De Blauwe Baviaan | 17-09-21 | 09:42: Dat is in 1 zin zo ongeveer de kern inderdaad.

Derechtselutser | 17-09-21 | 10:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Lees ik toch net dat wereldleiders geen vaccinatie bewijs of test bewijs hoeven te tonen op de VN top. Prachtig he.

miknic | 17-09-21 | 09:01 | 2

Do as i say, not as i do.

De Blauwe Baviaan | 17-09-21 | 09:14

Ook niet met reizen….

1977 | 17-09-21 | 09:34

Dus je moet dan als ZZPer die alleen thuis werkt jezelf een boete en schorsing opleggen? Ze zijn echt helemaal gek geworden.

grownoodlyappendages | 17-09-21 | 09:00 | 1

De bedoeling is dat je jezelf afvraagt: ben ik gevaccineerd?

poppelepee | 17-09-21 | 09:16

Laat Italie eerst maar eens zen schulden terug betalen .

likmegaties | 17-09-21 | 09:00

Up next: overheid overweegt een herkenningsteken voor gevacineerden. Geheel vrijwillig uiteraard, zodat je weet dat je te maken hebt met goed volk.

WernerT | 17-09-21 | 08:59

Resistance is futile. You will be assimilated.

Aisie | 17-09-21 | 08:59

The Commons Project, wanneergaan jullie dat toch eens inzien?

Damoos | 17-09-21 | 08:59

Het dagelijkse huilie wappie topic is vroeg vandaag.
86% is gevaccineerd. Zonder hen zat je nu nog in een lockdown.

wapster | 17-09-21 | 08:59 | 9

@wapster | 17-09-21 | 09:09:

Precies, en puntje 1 en 2 gelden ook voor de net zo dodelijke griep. Waar we zonder zulke drastische maatregelen konden.

En ja ik ben al lang ingeënt, daar gaat deze discussie ook niet over. Mensen ontslaan, wtf?
In Frankrijk ligt de medische zorg nu plat omdat 30% van het personeel op non-actief staat. Waarom vind jij dat een goed idee?

Dandruff | 17-09-21 | 09:17

Even blijven opletten. De niet gevaccineerde zijn niet degenen die de maatregelen opleggen. Hen beschuldigen van iets waar ze niets aan kunnen doen is onzin. De overheid gedraagt zich als slechte trainer of drill sergeant, de groep afstraffen omdat enkelen zich niet conformeren. Zo zet je een grote groep op tegen een kleine minderheid. Dat is niet nieuw en uit de geschiedenis volgt wel hoe pervers het effect kan zijn.

KingForADay | 17-09-21 | 09:38

@king for a day: bekend proces met de naam ‘othering’, is zorgelijk idd

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 10:44
▼ 6 antwoorden verborgen

En hoe gaat het eigenlijk in China? Iedereen weer lekker aan het werk, daar bestaan ongevaccineerden niet. Of worden die op een hoogvlakte in een tentenkamp gestopt om een bootcamp sociale verantwoordelijkheid te leren?

small_town_dude | 17-09-21 | 08:59 | 2

Daar zijn ze ook gewoon gestopt met testen. Dan verdwijnt corona ja.

coolvibe | 17-09-21 | 09:12

@smalltown Ruim een half jaar gelden al niets meer aan de hand. 1400 miljoen mensen ingeënt? Jij mag het zeggen.
Een ding is zeker: in hun prik zat geen grafeenoxide. Vraag jezelf af 'waarom in de onze wel'.

Rest In Privacy | 17-09-21 | 10:02

3,33 % van mijn leven is dat kudt gezeik over dat kudt virus. Overige procenten vielen ook niet mee. Voor de rest is het ok.

Henri | 17-09-21 | 08:58

Een KPN-storinkje op de lijn tussen de Europese leiders zou nu welkom zijn. Laten we hier vooral de schijn van zelfdenkendheid en autonomie nog een beetje ophouden.

MickeyGouda | 17-09-21 | 08:55

Who’s the wappie now??
De overheid gaat op de stoel van de werkgever zitten en gaat dus bepalen wie er wel en niet mag werken.

Voor iedereen met personeel onder zich en die hier akkoord mee gaat: succes de komende maanden en niet weer bij de Nederlandse bevolking komen aankloppen voor corona-steun ofzo.

Transgender-Airlines | 17-09-21 | 08:54

Wereldleiders hoeven bij VN top toch geen coronapas te overleggen, aldus de kopbal in de T. Onder andere Rusland had zich hiertegen gekeerd en nu hoeft het dus niet meer.
Ik zal wel een Calimero wappie zijn dat ik het spoor even bijster ben.

EEGlivesagain | 17-09-21 | 08:54 | 1

In de VS ook, alle federale werkers moeten prikken, behalve postbezorgers en, jawel, de senaat en huis van afgevaardigden

Canis.bonus.es | 17-09-21 | 10:46

Ze worden niet ontslagen, maar geschorst. Zodat ze geen recht hebben op uitkering of vergoeding.

Hadena | 17-09-21 | 08:54 | 1

En dan nog zou De Jonge waarschijnlijk glashard durven beweren dat er geen sprake is van indirecte vaccinatieplicht.

MickeyGouda | 17-09-21 | 08:59

Ik geloof ergens nog wel dat CDA'er Hugo de Jonge dit echt niet wil. Maar als we een kabinet met D66/PvdA/GroenLinks krijgen dan zal Italië klein bier blijken te zijn.

Ivoren Toren | 17-09-21 | 08:53 | 1

CDA'er Huge de Jonge wil alles zolang hij het pluche maar niet op hoeft te geven.

Jessinator | 17-09-21 | 10:59

Mag ik uw pas even zien? Ooit werkte ik bij Hoogovens en er werden trainingen gegeven om de medewerkerbetrokkenheid te verhogen ofzo. Dus vraagt zo'n externe trainer aan een medewerker of hij een passie heeft. En de man antwoordde in west-Fries accent :ja ik heb er eentje om hier binnen te kommen

small_town_dude | 17-09-21 | 08:53

Die hotelketen overtreedt de wet. Ik hoop dat de FNV een rechtszaak aanspant.

Ivoren Toren | 17-09-21 | 08:51

Wordt er dan gewerkt in Italië ?

Bibop | 17-09-21 | 08:50 | 4

@witchmaster | 17-09-21 | 08:51: Italië is per saldo een netto betaler. 1 van de weinigen in Europa, dus wat dat betreft valt het echt wel mee. Daarbij word er in noord Italië harder gewerkt over het algemeen, dan in Nederland.

Derechtselutser | 17-09-21 | 09:07

@J.Cash | 17-09-21 | 09:25: Ik ontken niet dat de lunch daar niet belangrijk is, maar de werkcultuur is weldegelijk hard in het noorden. Ik verbaas mij tegenwoordig meer over de werkethiek in Nederland, dan in zuid Europa. Nederland heeft een compleet verziekte vergadercultuur.

Derechtselutser | 17-09-21 | 10:35
▼ 1 antwoord verborgen

Iets waarvoor de "wappies" al maanden waarschuwden.
Maar hé, dat zijn toch maar domme antivax tokkies.

Mastermattie | 17-09-21 | 08:50 | 1

Tja, hoe zou dat beeld over dat laatste toch ontstaan zijn ? Ik bedoel: de woeste antivax verzameling is inmiddels toch alom bekend om haar nuchtere en analytische kijk op de zaken ? Handelt uitsluitend vanuit de ratio en respecteert de keuze van mensen die zich (willens en wetens) laten vaccineren. En laten we vooral de diepgaandr kennis over de materie (immunologie, epidemologie, vaccinatietechnologie) zelf niet vergeten. Ergo: antivaxxers zijn helemaal geen domme tokkies.

Grijskijkert | 17-09-21 | 09:09

Dit kan wel eens zeer negatieve reacties oproepen die verder gaan dat roeptoeteren , er lopen genoeg gekkies rond want ik kan er wel een paar die veel verder willen dan ..........

witchmaster | 17-09-21 | 08:49

Dit is echt de enige manier om het tij te keren. Ik hoop dat genoeg mensen dit in gaan inzien. Wat nu gebeurt heeft niet meer met Corona te maken. Dit moet stoppen!

The7thGuest | 17-09-21 | 09:21

@The7thGuest | 17-09-21 | 09:21:

Het heeft nooit met kerona te maken gehad, maar alles met €€. De hele werled heeft er één groot verdienmodel van gemaakt waar iedereen behalve Sywert van mee mag vreten...

Air van Boven Dorens | 17-09-21 | 09:43

Dan maar verhuizen naar Denemarken.

Tha Analyzer | 17-09-21 | 08:47 | 3

Doet u toch niet...

Adriel | 17-09-21 | 08:50

Die willen jou niet.

JanVergoor | 17-09-21 | 08:57

Als je gevaccineerd bent, dat is daar de norm

DrFibonacci | 17-09-21 | 09:10

Vaccineren remt transmissie en verklein je dus risico's voor je omgeving. Is dus zeer sociaal om je te laten vaccineren en ik begrijp goed dat er werkgevers zijn zoals Pastillion die een QR pass willen zien van werknemers. Je hoor anti-vaxxers altijd drammen over rechten, maar nooit over hun plichten en verantwoordelijkheden als onderdeel van een SAMENleving.

Diederik_Ezel | 17-09-21 | 08:47 | 17

@Diederik We gaan het zien! Israel en Uk laten hele andere dingen zien. Vnl gevaccineerden op IC. Gaan wij ook krijgen. Prik verzwakt je immuunsysteem dus jij bent het eerst aan de beurt voor welk virus dan ook dat langs komt. Let maar op.

Rest In Privacy | 17-09-21 | 10:13

@Is dit nog nieuws? | 17-09-21 | 09:42: Heeft ie gerookt dan?

BrulSpin | 17-09-21 | 10:13

Met een vaccinatiegraad van ruim 85 % moet je wel heel weinig vertrouwen hebben in dat vaccin om te eisen dat iedereen zich laat vaccineren. Vraag is waarom je mensen verplicht zich te laten vaccineren nu blijkt dat de effectiviteit na 6 maanden afneemt ? En kennelijk is er geen ruimte in jouw samenleving om 1,5 tot 2 miljoen mensen iets door hun strot te duwen terwijl zij een minderheid zijn bij een bevolking van ruim 17 miljoen mensen. Maar als jij zo voor bent dat de minderheid zich bij de wil van de meerderheid moet neerleggen, gaat je dit dan ook consequent doortrekken naar alle minderheden hier in Nederland ? Dus transgenders; KOZP-ers; homo-activisten; winkeliers die niet op zondag open willen zijn; booslims; toeterturken; klimaat-neuroten en nog een aantal andere minderheidsgroepen die wel met rust worden gelaten ? Of van de meerderheid wordt gevraagd zich te voegen naar de wensen van deze minderheid ?

loser | 17-09-21 | 11:13
▼ 14 antwoorden verborgen

Ik krijg zin om me te laten devaccineren. Zet maar een lege spuit in m'n arm en zuig het vaccin er weer uit.

Rest In Privacy | 17-09-21 | 08:46 | 1

Hier ook prik-spijt. Was louter voor het gemak. Als werkgevertje dit soort eisen gaat stellen is het subiet functie elders voor mij.

Joffri | 17-09-21 | 09:00

1984-George Orwell,

Orwell beschrijft een staat waarin de overheid elk aspect van het menselijk leven bewaakt en controleert. Het hoofdpersonage, de timide Winston Smith, poogt hiertegen te rebelleren, maar ondervindt dat de macht van de regering verder reikt dan hij zich had kunnen voorstellen. In de strijd tegen de Partij en Big Brother gaat de enkeling kansloos ten onder.

Bibop | 17-09-21 | 08:41 | 14

@Beste_Landgenoten | 17-09-21 | 09:08: oh, je bedoelt die "gevallen regering" die er nu nog steeds zit en allerlei maatregelen er door drukt? Die "gevallen regering"?

Timide_Aso | 17-09-21 | 09:16

@Beste_Landgenoten | 17-09-21 | 09:08:

De regering is er inderdaad over gevallen, maar regeert gewoon door.
En workaholic Omtzigt heeft jarenlang moeten vechten om de gegevens boven water te krijgen. Al die tijd werd hij structureel voorgelogen en tegengewerkt. Pakweg 149 andere Kamerleden zou het niet zijn gelukt door te zetten. En een coalitiemeerderheid mocht zich daar niet eens mee bezig houden; vandaar functie elders, ook voor iemand binnen de VVD (haar naam even kwijt).

Het jarenlang schenden van de wet en zelfs onze rechtsstaat zette hele gezinnen op straat; leidde tot tenminste 1 zelfmoord; en 1 uit huis geplaatst kind dat in de opvang werd misbruikt.
Is daar eigenlijk al iemand voor veroordeeld?
Niet?
En al die hoge ambtenaren en politici die jarenlang de rechtsstaat schonden om deze successen geheim te houden?
Ook niet?

Wat nou rechtsstaat.

Dandruff | 17-09-21 | 09:40

@Beste_Landgenoten | 17-09-21 | 09:08:
Ook voor jou wordt de agenda 2030 uitgerold. Dat je het niet bemerkt, wil niet zeggen, dat het niet gebeurt. Kijk anders even op de website van het WEF.

Rest In Privacy | 17-09-21 | 10:20
▼ 11 antwoorden verborgen

Toch apart dat Italië en Duitsland hierin vooroplopen.

Ron_Paul | 17-09-21 | 08:40 | 3

Het is wachten op een leider die doorpakt.

J.Cash | 17-09-21 | 08:48

Met gestrekte pas.

small_town_dude | 17-09-21 | 08:48

Spanje was tot ver in de jaren 70 een fascistisch land... en heeft daarmee beide dus lang overleefd.

Nuchternederland | 17-09-21 | 08:49

óf 'ze' willen juist dat je wappie gaat denken óf 'ze' willen een burgeroorlog ontketenen... totalitair controle om de zwakkere te beschermen tegen natuurlijke selectie, dat hou je alleen vol als we in kokonnetjes gaan leven of zo

springstuff | 17-09-21 | 08:40

Hugo de Jonge:
Je hoeft niet te werken.

Toetsenbordcomplex | 17-09-21 | 08:39 | 1

Geldt natuurlijk ook voor hemzelf. Hij zou er in ieder geval een boel mensen een plezier mee doen.

Rico Tampeloerus | 17-09-21 | 08:41

Coronapas klinkt lelijk, maar het gaat in werkelijkheid om niets meer dat iedereen die zich heeft laten vaccineren of er voor kiest om zich te laten testen om dit virus onder controle te krijgen, even een QR code laat zien bij binnenkomst. Hiermee weet iedereen dan dat er geen wappies naar kantoor komen die een risico vormen voor de rest.

Prima, even een QR code laten zien, net zo lang tot 98% van de bevolking is gevaccineerd. Die laatste 2% zitten dan waarschijnlijk ergens in een gesloten GGZ inrichting.

DikkeDirk | 17-09-21 | 08:37 | 8

Oh, is het daarvoor!
Dank voor de uitleg.

Nuchternederland | 17-09-21 | 08:49

@DikkeDirk: Och menneke toch, gaat het wel een beetje met je? Zet eens een raam open of zo (nee, de brievenbus is niet voldoende), dan komt er wat frisse lucht binnen. Kun je weer gewoon nadenken.

TinusVlugOpDeKut | 17-09-21 | 09:04

Dikke dirk.. het antwoord zit al in de nick..

broervandenhollander | 17-09-21 | 09:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Hannity : Biden is raising funds for big government socialism.
youtu.be/XKHmt6rsT0g

Rang | 17-09-21 | 08:35

Herstellen van Covid schijnt even goed of beter te beschermen dan een vaccin. In Nederland hebben we een serieus hoge vaccinatiegraad (Google ff lekker zelf hoe hoog ie inmiddels is!). Alles en iedereen die dat wil (!) heeft zich inmiddels kunnen laten vaccineren. Ik zeg: alles opengooien, voor iedereen, iedereen is gelijk. Dan komen we vanzelf op tactiek nr. 1 van Rutte: het virus gecontroleerd rond laten gaan om zo groepsimmuniteit te creëren. Het merendeel van die paar mensen die zich niet hebben laten vaccineren zal er slechts lichtjes ziek van worden, daarna zijn ze even goed of beter beschermd dan gevaccineerden. Gevaccineerden kunnen ook nog steeds besmet raken en daardoor blijft hun immuunsysteem up to date en zijn booster prikken niet nodig. Win win. Het zeer kleine percentage van ongevaccineerden wat zeer ziek wordt en wellicht dood gaat, dat gaat de zorg echt niet overbelasten. En bovendien vind ik dat inmiddels hun eigen risico inschatting. We hoeven niet iedereen tot in den treuren in leven proberen te houden toch?

Timide_Aso | 17-09-21 | 08:34 | 12

Zo dus. Het probleem alleen is dat de overheid via massa psychologie denkt dat het anders moet. Gewoon simpel uitleggen zit er helaas niet bij.

Heulkoud | 17-09-21 | 08:57

Hear, hear!

Ivoren Toren | 17-09-21 | 09:02
▼ 9 antwoorden verborgen

Gewoon accepteren dat Sars-cov-2 endemisch is geworden en door gaan met je leven.

poepdoos | 17-09-21 | 08:34 | 3

Dat is niet de bedoeling, het killer virus is ten tonele gevoerd om “ze bik geset” van Schwab door te drukken.

IkwilJinekwel | 17-09-21 | 08:48

dan zal eerst de groep ongevaccineerden kleiner moeten worden.

MaarFeitelijk | 17-09-21 | 09:46

@MaarFeitelijk | 17-09-21 | 09:46: onzin. Dan snap jij niet wat een endemische ziekte is. Of zeggen we dat ook jaarlijks van alle mensen die. Geen influenza a/b vaccinatie nemen. Dit gaat nooit meer weg en met vaccinaties dus ook niet. Het enige wat je doet is mutanten veroorzaken.
Deze vaccinaties elimineren dit virus namelijk helemaal niet.

We geven toch ook niet heel de bevolking een halve antibiotica kuur? Nee, want dat veroorzaakte resistente bacteriën.
Idem met dit virus.

poepdoos | 17-09-21 | 11:57

Postillion gaat op de zwarte lijst. Ongezien de typhus.

Frau Merkel | 17-09-21 | 08:34 | 2

Du schafft das

ariedeknaller | 17-09-21 | 08:40

Hier ook, never nooit meer postillion. NSB-ers.

IkwilJinekwel | 17-09-21 | 08:55

Maar wanneer krijgen we te horen wanneer en hoe dit is bekokstoofd door de Europese landen samen?

Patje | 17-09-21 | 08:33 | 2

Dit draaiboek ligt bij de who en is gewoon openbaar. De invloed van China op de who is groot en dat is eenvoudig op te merken.

Joffri | 17-09-21 | 08:52

Kan u nu al genoeg over vinden; The commons project

Damoos | 17-09-21 | 09:08

Krijg maar wat, laat me niet dwingen.

bcsk | 17-09-21 | 08:32 | 2

Wat is het nou? De ene keer reageert u kritisch, 7 minuten later volgzaam.
Apart.

Nuchternederland | 17-09-21 | 08:42

Met een arbeidsmarkt waar vraag vele malen groter is dan het aanbod, zou ik het een rare beslissing vinden van de werkgever om dit soort dingen te gaan eisen. Voor je het weet zit je met een groot personeelstekort.

NaughtiusMaximus | 17-09-21 | 08:31 | 3

Je ziet hoe het in Frankrijk uitpakt nota bene in de zorg zelf.

Wattman | 17-09-21 | 08:33

Werkgevers trekken het liefst een blik buitenlanders open. Dat drukt de loonkosten. De andere effecten boeit hen niet, want daar hebben zij geen last van.

Rico Tampeloerus | 17-09-21 | 08:46

@Rico Tampeloerus | 17-09-21 | 08:46: Tuurlijk, werkgevers willen geen Nederlanders, die hebben liever een hardwerkende 'jongere'... niet dat die zijn gevaccineerd, maar dat ter zijde.

ReyNemaattori | 17-09-21 | 09:03

"Armoedeval is het verschijnsel dat mensen die (relatieve) armoede lijden nauwelijks mogelijkheden hebben hun maatschappelijke situatie te verbeteren."

mozaard | 17-09-21 | 08:30 | 1

@nostyle Sleepy Joe kan alleen werknemers van de federale overheid verplichten omdat zijn bevoegdheid daarover gaat. Voor de rest bepalen staten individueel hun krona beleid. En 10A bestaat nog.

Graaf_van_Hogendorp | 17-09-21 | 08:28

Ronduit schokkend. Maar laten we weer verder gaan met mensen voor wappies uit te maken en de verkeerde mening te cancelen. Dat voelt vertrouwd en deugen is veel makkelijker.

opblaasschaap | 17-09-21 | 08:28 | 11

@BobDobalina | 17-09-21 | 08:48:
Als je nu eens na ze luisterde dan wist je dat ze wel degelijk vaak gelijk hebben gekregen.
Vaker dan 't RIVM bijvoorbeeld die er vanaf 't begin constant naast zat met alles.

bcsk | 17-09-21 | 08:54

@Wattman | 17-09-21 | 08:42: ik dat je het had over ‘burgerrechten’. Grondwettelijk kan dit (werkgevers mogen immers hun werknemers/klanten beschermen tegen ongevaccineerden). De QR code in de horeca etc is mogelijk lastiger ivm vrijheid van beweging 4de protocol evrm/art 12 ivbpr.

BobDobalina | 17-09-21 | 08:56

@BobDobalina | 17-09-21 | 08:56:

Te makkelijk, het kan niet zomaar maar hier gaan vast rechtszaken over komen en dan zullen we zien wat de altijd onafhankelijke rechter er van vindt.

Wattman | 17-09-21 | 09:19
▼ 8 antwoorden verborgen

Dit kan toch helemaal niet? Er moet toch sprake zijn van probable cause als je mensen wilt 'testen' op hun gezondheid?

LJBrinkhorst | 17-09-21 | 08:28 | 1

Dat was vroeger, Toen er nog een rechtstaat was.

Merkwaardeloos | 17-09-21 | 08:47

Het gaat wel hard met die social credits naar chinees model als nu naast je vaccinatie ook je arbeidsstatus aan de QR-code word gekoppeld.

2voor12 | 17-09-21 | 08:25 | 5

@Graaf_van_Hogendorp | 17-09-21 | 08:30:
Om te voorkomen dat je prikje niet bij jou terecht komt maar bij een ander. Maar hoe erg is het nu echt, dat je vaccinatiestatus bekend is? Naast alles wat "ze" al weten over je. Ik ben benieuwd waarom dit nu zo uitzonderlijk erg is, vergeleken met al die andere dingen. En leg me eens uit, waarom dit opeens gaat leiden naar een Chinees controlesysteem.

Beste_Landgenoten | 17-09-21 | 08:34

Chinese systeem gaat over deugen. Ons systeem gaat over het risico wat jij afgeeft aan jouw omgeving en de druk op de zorg.
Niet vaccineren? Prima hoor. Graag wel testen of je verantwoord tussen de mensen kan staan.

geheelvergeter | 17-09-21 | 08:41

@geheelvergeter | 17-09-21 | 08:41: "Ons systeem gaat over het risico wat jij afgeeft aan jouw omgeving en de druk op de zorg."

Daar is het probleem dat "risico" anders beoordeeld kan worden tussen verschillende mensen. En dat maakt dat ons systeem ook gaat over de vraag of je wel of niet een deugdelijke mening hebt over het risico niveau. Wij zijn dus ook bezig met dat Chinese systeem.

SmurfenSlurfje | 17-09-21 | 08:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Komt hier ook en wellicht wordt er achter de schermen zelfs dringend verzocht aan de werkgevers om dit te eisen.

Benieuwd hoe de grootste werkgever, de overheid zelf, dit gaat doen want wettelijk is er geen basis voor.

Wattman | 17-09-21 | 08:25 | 1

Leiden in ieder geval verplicht het niet, die adviseert het. In ieder geval zijn alle maatregelen vanaf 27 september weg, behalve de coronapas voor horeca en omringende horeca.

Adriel | 17-09-21 | 08:28

Nog steeds landen die denken dat het Ebola is

ik.zou.haar.doen | 17-09-21 | 08:25 | 2

dat zou er wel meer in hakken. het zou ook wel beter voor de mensheid zijn wanneer er een miljardje of zou gaan door vroeg overlijden.

MaarFeitelijk | 17-09-21 | 09:45

Dan hadden we geen pandemie gehad. Ebola is namelijk zo dodelijk dat geïnfecteerden nauwelijks de kans krijgen anderen te besmetten voordat ze neervallen.

koeberg | 17-09-21 | 10:02

Laten we dan maar eens rustig kijken hoe dat gaat uitwerken in Italie.
Wat mij betreft heffen we alle maatregelen op, behalve de regel dat als je ziek bent je een test doet en thuis blijft. En de nachthoreca, die lijkt ondanks allerlei regels nog steeds een bron van verspreiding te zijn. Zweterige volle ruimtes met veel aerosolen en mensen dicht op elkaar, daar vindt nog steeds verspreiding plaats. Maar hef alle maatregelen buiten maar helemaal op, dat heeft toch geen enkele zin meer. Van de F1 zien we geen enkel effect op de cijfers. Ook niet van die demo op de Dam met veel ongevaccineerden.

Beste_Landgenoten | 17-09-21 | 08:23 | 14

@StijlloosRH | 17-09-21 | 09:23: Nee, dat was vorig jaar al gemeten toen ze nog open waren. Daarom snapte niemand toen al waarom ze dicht moesten. Dus know your facts...

DeAapUitDeMouw | 17-09-21 | 10:03

> Zweterige volle ruimtes met veel aerosolen en mensen dicht op elkaar, daar vindt nog steeds verspreiding plaats.
De kleedkamer bij sport bijvoorbeeld. Zie je wel, ik had gisteren gewoon thuis op de bank moeten blijven. Veel beter voor de gezondheid.

koeberg | 17-09-21 | 10:04
▼ 11 antwoorden verborgen

Laten we niet vergeten dat niet-vaccineren nog steeds ronduit asociaal is.

Red shirt | 17-09-21 | 08:23 | 24

inderdaad, net als bij andere vaccins waar men overigens veel minder bezwaar tegen heeft. Difterie of Polio is toch wat afschrikwekkender dan doodgaan door COVID

MaarFeitelijk | 17-09-21 | 09:44

@Beste_Landgenoten | 17-09-21 | 08:46: "Toch is het advies:"
En daar gaat de vergelijking fout.

* mompelt iets met een advies is vrijblijvend....

Maytheforcebewithyou | 17-09-21 | 11:46
▼ 21 antwoorden verborgen

Je zou dit maar anderhalf jaar geleden gezegd hebben en uitgelachen worden omdat je een wappie bent...

General Dripple | 17-09-21 | 08:21 | 6

@Conan de Rabarber | 17-09-21 | 08:29:
Grotendeels, ja. Sommigen krijgen nog steeds Corona na vaccinatie, maar daar zie ik niet zoveel nadelen aan. Het verlengt op een natuurlijke manier je immuniteit ertegen. En je wordt er een beetje ziek van.

Beste_Landgenoten | 17-09-21 | 08:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Het mooie van een hotel is dat je een andere kan kiezen.

knutsel_ | 17-09-21 | 08:21

Benito Mussolini zou trots geweest zijn op deze Italiaanse regering

WillemBaas | 17-09-21 | 08:21 | 6

die liet alleen de treinen op tijd rijden en bereikte fascistisch gezien niet zo veel.

MaarFeitelijk | 17-09-21 | 09:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn werkgever mag me van alles vragen.

Of het antwoord hem past, is een tweede.

GKJP | 17-09-21 | 08:21 | 6

Je werkgever mag zeker wel het bonnetje betalen als je 2x een week in quarantaine moet. Niet vaccineren is ook zelf op de blaren zitten.

pibasso | 17-09-21 | 08:57

@pibasso | 17-09-21 | 08:57:

Ach mijn beste, hij mag het ook onbetaald doen, ik heb opgelet in mijn leven en ben niet afhankelijk van een werkgever.

GKJP | 17-09-21 | 09:07

@GKJP | 17-09-21 | 09:07: goed gedaan, ik ook. Ik ben helaas wel diegene die het bonnetje betaalt aan twijfelaars of weigeraars. Ik ben er als werkgever wel klaar mee. Vaccineren dus.

pibasso | 17-09-21 | 09:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Italië heeft altijd al een zwak gehad voor het fascisme.

Conan de Rabarber | 17-09-21 | 08:20 | 5

De helft van de Italianen werkt voor een schaduwregering die in hele andere spuitjes handelt.

marcoplarco | 17-09-21 | 09:34

onzin, democratie is er groot geworden. ze hadden alleen de paus lekker in Jeruzalem moeten laten resideren, dan was de islam daar ook iet zo groot geworden.

MaarFeitelijk | 17-09-21 | 09:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is toch echt niet verrassend. Heb benieuwd of de Nederlanders de klakkeloos accepteren.

Jet 777 | 17-09-21 | 08:18 | 7

@discriminazie | 17-09-21 | 08:34: mafkees. NSB was een volstrekt marginale groep die nogal op de dwang van den besatzer moest leunen.

MaarFeitelijk | 17-09-21 | 09:41

@MaarFeitelijk | 17-09-21 | 09:40: Het gaat niet om het vaccineren maar om het vragen naar mijn medische geschiedenis. Mijn werkgever weet ook niet of ik de BMR of DKTP heb gehad, noch of ik glamydia heb of veel masturbeer. En met dit paspoort leggen we de route open om meer te vragen óf om mij de toegang te ontzeggen zodra er een vinkje ontbreekt.
Het is wettelijk niet toegestaan en daar blijft het bij. Elke partij die voor dit plan stemt, stemt voor een zwaktebod. De overheid heeft keihard gefaald in de regie en voorlichting van de vaccinatie en nu zitten we met de gebakken peren en dan moet er maar een vergaande noodoplossing op geplakt worden. Een oplossing die geen einddatum kent en dús nooit zal worden afgesloten.
Als dit over een aantal jaren fout gaat, heb ik tenminste aan de juiste kant gestaan. Mijn werkgever krijgt van mij geen informatie, evenmin het café of wie dan ook. En dat heeft helemaal niets te maken met bereid zijn om een vaccin te nemen.

Bakkeleures | 17-09-21 | 10:11

Taalfoutjes, grrr. Voor mezelf: volgende keer beter op letten. Klote autocorrect.

Jet 777 | 17-09-21 | 10:54
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl