Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlanders opnieuw veel te slim voor doorzichtige drugsbus-truc van politie

Hebben die geen administratiewerk te doen of zo?

Social

De politie DOET HET DUS GEWOON NOG STEEDS. Een of andere witte bestelbus op een parkeerplek kwakken en dan veel te overduidelijk allemaal hints geven dat het om een drugsbus gaat. Gasmaskers op het dashboard. GASMASKERS. Op het dashboard. Blauwe handschoenen op de bijrijdersstoel. Blauwe vaten achterin. En de drugsbus is... een PERSONENBUS. Met ramen rondom. Alsof drugscriminelen hun spulletjes vervoeren in een bus waar iedereen zomaar naar binnen kan loeren. Dus Anton en Sjaan lopen langs die bus en denken: goh daar heb je weer zo'n zielige lokbus van de politie, wat een losers. En nu loopt de politie weer te mieten dat er precies helemaal niemand heeft gebeld om de drugsbus aan te geven. Aan wie zou dat nou liggen, politie? En misschien is het een idee om drugscriminelen en uithalers gewoon een keer op te pakken, vast te houden en te straffen, in plaats van dit suffe gekonkel door Goede Tijdentje te spelen met die megatrieste lokbussen.

Reaguursels

Inloggen

Misschien zou het ook helpen als ze die strepen en 'politie' van de bus zouden verwijderen. Of zouden mensen dan juist wel bellen?!?

EvB69 | 15-10-21 | 12:06

Laat ze eens gaan werken, man man man, het houdt niet op niet vanzelf met al dat getwitter, rebusoplossen, puzzelritten etc. wat kost dat de politie eigenlijk op jaarbasis.

[G]eenstijl | 15-10-21 | 11:12

Proberen ze nu burgers de schuld te geven van hun eigen slechte resultaten? Ga eens aangiftes verwerken, zou ik zeggen.

Gewinflipt | 15-10-21 | 01:00 | 1

indd.

[G]eenstijl | 15-10-21 | 11:12

Dat men bang is dat de criminelen achter hen aangaan snap ik niet.

Men plaatst de bus daar zodat het ooit gebonden wordt. Zij willen er bewust vanaf.

Robbie038 | 14-10-21 | 21:09 | 1

Ik kijk wel uit, tegenwoordig slaan ze je al op de bek als je ze verkeerd aankijkt. Misschien als ik karate kon maar dat zit er niet meer in.

quigg | 15-10-21 | 06:21

't Plaatselijk woonwagenkamp staat zeker ook leeg, anders was t motorblok er allang uitgesluiteld.

Lepo | 14-10-21 | 19:53

De boel kan allang helemaal opengegooid worden.
Het gaat helemaal niet meer om de bamihoest.

Brabeaulander | 14-10-21 | 18:38

Ik vind dit wel opvallend: "Bovendien valt op dat wanneer zo’n lokvoertuig wordt gespot er eerst in de buurt over en weer berichtjes worden uitgewisseld'.
Waarom heeft de politie daar inzage in als er een lokbus wordt neergezet die volgens de politiewoordvoerder alleen dient "Om te kijken hoe gereageerd wordt." Blijkbaar mag daarvoor alles en iedereen in de buurt afgetapt worden zonder dat die mensen verdachte zijn. Of zie ik dit verkeerd?

Xukje | 14-10-21 | 18:27 | 1

Sleepnetwet. Daarom waren er mensen tegen. Maar de “ik heb toch niks te verbergen” burgers vond dat allemaal prima. Dan krijg je dit dus.

Haatejaculaat | 14-10-21 | 19:45

Niet dat ik dit geen grappig topic vind, maar even over alle reaguurders die bang zijn dat hun persoonsgegevens via de politiesystemen in handen van criminelen komen: er bestaat ook zoiets als "meld misdaad anoniem". Dat zijn weliswaar wel foute commerciele jongens die doen alsof ze van de overheid zijn, maar daar hoef je dus je 06 en BSN niet te melden.

Kicksalot | 14-10-21 | 18:06 | 1

U denkt in Nederland nog echt anoniem te kunnen communiceren? Nou dat gaat een gemiddelde burger echt niet meer lukken. Alleen doorgewinterde criminelen kunnen dat nog. Dus die pak je sowieso niet hiermee.

CamaroHans | 14-10-21 | 20:22

Ik vind het onbeleefd om in geparkeerde busjes te gluren dus hoe moet ik die zooi in die wagen dan opmerken?

Los daarvan: het is daar geen Randstad waar je ongegeneerd in een auto kan loeren om te zien of je die gaat stelen of leegroven. In Staphorst verwacht ik onmiddellijk de politie op mijn dak te krijgen bij zo’n actie, dus al zou ik er in willen kijken, dan deed ik het niet.

Nuuk | 14-10-21 | 18:02

Ik heb 1x te maken gehad met zo’n verlaten wit busje. Ik heb 3x de politie gebeld, “Ja daar kunnen we niks mee”. 5x zelf de gemeente erbij betrokken, allemaal niet thuis en burocratisch want hij staat niet op gemeentegrond (maar dus wel) en uiteindelijk na 2 maande bellen en vragen is de bus verwijderd. Zet dat dan ook even in de krant, dat de gewone Jan Lul volledig genegeerd wordt in zulke gevallen.

j0shua | 14-10-21 | 17:01 | 1

Diezelfde ervaring heb ik ook.

bees-t- | 14-10-21 | 19:24

Plak er gewoon een foto van een blote tiet bij - als het tegenwoordig naar seks riekt staan de toortsen, rieken en bloedbanken meteen klaar.

Galois256 | 14-10-21 | 16:49

Doe eigenlijk alleen aangifte bij de politie als ik de aangifte/PV nodig heb voor de verzekering. En dan alleen als het om grotere bedragen gaat, voor een paar tientjes is het mij dat gedoe allemaal niet meer waard.

Boeloeboe | 14-10-21 | 16:42

Zet een niet-blanke mannelijke chauffeur in die bus, en laat hem - zonder gordel, met een telefoon aan het oor - 60 door een 30 kilometerwijk rijden en dan heb je meer kans op iemand die belt dan dat je hem in die wijk parkeert.

Bel eens voor de gezelligheid naar 0900-8844, krijg je eerst een hele uitleg hoe duur dit nummer is (2,8 cent per minuut, met een starttarief van 9,51 cent, plus uw gebruikelijke belkosten), daarna mag je wat dingen inspreken en aan het eind heb je geluk als er wordt opgenomen en niet meteen weer wordt neergelegd.

Met_baard | 14-10-21 | 16:25

Had ik laatst ook.
Mercedes Sprinter in de brandende zon op een parkeerterrein van de Appie Happie.
Erin twee hijgende hondjes zonder water.
Preventief maar even 4 raampjes ingetikt met de lifehammer. Tocht het tenminste lekker door. Was dat dan ook een lokauto denk ik nu?

SexBierEnRum | 14-10-21 | 16:14

Ik wil wel melden bij de politie maar het duurt zo lang voor ze een medewerker hebben gevonden die goed Hollands schrijft en spreekt.

strawdog | 14-10-21 | 16:10

Altijd bellen en aangeven. De politie beschermd je dan. Je komt in een apart programma met een nieuwe achternaam.
Echt waar hoor!

Arendsoogje | 14-10-21 | 16:05

Had de bus wel gezien, maar dacht bij mezelf: "Huh, een drugsbus die zo openlijk hier staat. Zo dom zijn die drugsbazen niet...Zal dus wel een lokbus van de politie zijn. Als ik nu met de politie bel, zie ik ze ook nog in staat om me te vervolgen wegens het doen van een valse aangifte".

Willy_Wuiles | 14-10-21 | 15:51 | 5

@keensteyl | 14-10-21 | 16:09:
Hierin het westen niet anders hoor, ik zou nooit happen. Ofwel je komt in het advocatendossier van T te staan ofwel je krijgt vervolging omdat een afhandelende eenstreeper het niet zo snapt.

HijgentHert | 14-10-21 | 16:49

Ik liep er ook langs en dacht: maskers, chemicaliën, dat moet een GGD busje zijn, bezig met een corona-gerelateerde actie. Prima bezig die mensen. Dat blijk ik nu dus fout gezien te hebben?

Nuuk | 14-10-21 | 17:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is hier het toegevoegde nut van? Voorbijgangers onderwijzen dat ze meer moeten melden? Random autodieven extra veroordelen op drugshandel?

Het wordt tijd dat de politie zich gaat bezighouden of een hoofddoek bij het uniform hoort, want met zulke praktijken komen ze echt nergens.

heldheino | 14-10-21 | 15:45

Jullie begrijpen het echt niet. Inzet van lokbussen is nodig. Want criminelen mogen niet opgepakt worden, zeker niet als je hun achtergrond kent. Dus moeten de gewone mensen de schuld krijgen. En die geef je ze de schuld van het niet aangeven van busjes. Zodoende ligt de schuld weer bij de gewone burger in plaats van bij de crimineel. Wel even woke blijven hoor!

Patatter | 14-10-21 | 15:29 | 1

Ik zie niet in waarom ik me, zonder betaling, bezig moet houden met criminaliteitsbestrijding als zelfs de politie te druk is met woke zijn, iftarren, wappies rammen en corona boetes uitdelen, mét betaling.

ReyNemaattori | 14-10-21 | 23:16

Klopt, daar zijn Nederlanders te slim voor, want stel dat het een busje is van echte criminelen, dan staat jouw melding met naam en toenaam in het proces verbaal, waarna jij de rest van je leven continue over je schouder moet blijven kijken. Net zoals die fruithandelaar die coke tussen de bananen aantrof en wiens personeel sindsdien ernstig bedreigd wordt, of de spijtoptant wiens foto tot vier maal toe aan het dossier werd toegevoegd.

me163komet | 14-10-21 | 15:27

Welke misdaad dachten ze hiermee op te lossen?

Lucifer | 14-10-21 | 15:24 | 1

Foutparkeren

miff | 14-10-21 | 16:31

Wat een knuppel die agent Visser. “Niemand meldt” Nee vindt je het gek voor je wet weet krijgt de crimineel je gegevens al dan niet per ongeluk. Ik stel voor dat dhr Visser zijn foeilelijk politievak aantrekt, de banden van de dienstfiets controleert en zelf een op pad gaat.

Drkildare | 14-10-21 | 15:23 | 1

Moet natuurlijk politiepak zijn.Stop de tijd.

Drkildare | 14-10-21 | 15:24

Ik vind zo'n drugsbus alleen leuk als ik daar zelf wat kan kopen.

Lorejas | 14-10-21 | 15:14 | 2

De methadonbus viel niet zo in de smaak las ik eens.

sjef-van-iekel | 14-10-21 | 15:16

Nee, dat kots je binnen uur uit. Oeps wat zeg ik nu....

Lorejas | 14-10-21 | 15:21

Ik heb weleens een auto gemeld. Maar dat was meer om mijzelf te helpen.

Die APK,- en verzekeringsloze auto stond al een driekwart jaar mos te kweken op een parkeervak waar ik ook wel eens had willen parkeren.

Geen idee waar die auto gebleven is eigenlijk. Maar het plekje is vrij.

sjef-van-iekel | 14-10-21 | 15:12 | 3

Ah lul, jij hebt mijn auto laten wegslepen! Leuk om achter te komen na een jaartje zeilen om de wereld.

Magna Carta | 14-10-21 | 15:22

@Magna Carta | 14-10-21 | 15:22: das pech, auto weg.

sjef-van-iekel | 14-10-21 | 15:27

klinkt bekend, hier voor de deur ook gehad, deden ze echt helemaal niks mee tot er een boete te innen was, toen kwamen ze ineens vragen of ik wist waar de eigenaar zich bevond...

Terra | 14-10-21 | 15:43

Ik meld niets meer bij de politie. Alleen als het moet van de verzekering. Die figuren zijn mijn respect compleet verloren.

inbox123 | 14-10-21 | 15:09 | 3

Sinds de Nationale Politie ingevoerd is, is er steeds meer politiek bij komen kijken en ook steeds meer afstand.

Ik zie nooit meer politie, maar wel steeds meer BOAs rondrijden. Kan mij niet voorstellen dat die rendabel zijn eigenlijk.

sjef-van-iekel | 14-10-21 | 15:15

Ja de verBOAisering van Nederland. Die figuren vertrouw ik nog minder dan de politie. Draai de nationale politie terug en stop met BOA's en investeer in het vertrouwen van de burger. Maar dat zal vast te weinig geld opleveren voor de staatskas.

inbox123 | 14-10-21 | 15:18

Zo'n bus zou prima kunnen zijn van iemand die een lokale riooloverstort komt repareren. Ik noem maar eens iets. Weet tante Sjaan veel? Als het was van lui die iets te verbergen hadden, dan hadden ze er wel een plaid overheen gegooid.

Ivoren Toren | 14-10-21 | 15:04

We plakken vier memoblaadjes met op elk de tekst "volgende keer is dit een aanmaakblokje; en nou boeven vangen, en snel!" op iedere band van die bus.

Rhenium | 14-10-21 | 15:02

De ultieme natte droom van de Schwaben onder ons is een snitch society waarin alle burgers elkaar onder controle houden. In China maar ook Singapore zijn ze daar al redelijk ver mee, hier begint het te komen, met je qr codes.

de drijfsijs | 14-10-21 | 14:56

Zat er een MJ-plaatje op de achterdeur?

DenBeert | 14-10-21 | 14:56 | 1

Even verder gekeken. Het blijkt een getrokken project: "Sebastiaan Visser is leider van het project dat de politie samen met gemeenten Ommen, Raalte, Dalfsen, Zwolle, Olst-Wijhe, Zwartewaterland, Steenwijkerland, Kampen, Deventer, Staphorst en Hardenberg trekt."

DenBeert | 14-10-21 | 14:58

Stigmatiserend voor witte-busjes-volk. Wel vaak asos op de snelweg, maar deze staat netjes geparkeerd, dat dan weer wel

Tjemig | 14-10-21 | 14:52 | 1

Maar het woord *wit* daar heb ik dan weer moeite mee..

aardv@rk | 14-10-21 | 14:55

Vraag eens aan Groente- en fruithandel De Groot of het verstandig is om een dergelijke vondst te melden. Of aan die schippers in Duinkerken.

frickY | 14-10-21 | 14:50 | 1

ook nog eens waar. als de wouten hun werk zouden doen hoeven de burgers elkaar niet aan te geven, met alle risico's van dien

de drijfsijs | 14-10-21 | 14:57

Tis dat ze niks beters te doen hebben anders zou jeje afvragen waar ze de tijd vandaan halen voor zulke nutteloze acties.

Tishetnetnie | 14-10-21 | 14:49

De gemiddelde reaguurder houdt zo'n bus scherp in de gaten om te zien wanneer de opnames starten voor een gezellige natuursessie in de bus.

JanVergoor | 14-10-21 | 14:49

De Nederlander beheerst de kunst van het wegkijken als geen ander. Dankzij jarenlange overheidsbemoeienis, dat wel.

Veepert | 14-10-21 | 14:46

Niet bellen is beter voor jezelf; men laat de crimineel lopen want het belangrijkste schijnt te zijn dat die zo brave burger die getuige is, vooral goed in de archieven wordt opgenomen. Die moet zich identificeren, naam en BSN worden omstandig genoteerd, etc.
En de advocaat van het gespuis heeft te allen tijde recht op inzage in het volledige dossier.

Dáár deinzen normale burgers voor terug.
En dat door dat 'niet melden' de criminaliteit zou dalen?
Ach, we weten inmiddels wel beter.

Wering | 14-10-21 | 14:44

Oké dan bel je 112 goedenavond ik heb een drugsbus gezien oké hebt u er zelf al iets aangedaan..? Nee te gevaarlijk. En waar is precies de locatie..? Weet ik niet precies En op welk nummer kunnen we u terug bellen. En gaat de politie er nu direct naar toe? Nee mijnheer er is op dit moment geen auto beschikbaar die zit nu in Herenveen .. fijne avond nog dank voor het melden..

aardv@rk | 14-10-21 | 14:43 | 3

Exact dit. En als je pech hebt komt je adres ook nog terecht bij eventueel opgepakte verdachten want als het geen wob verzoek betreft kan het de overheid geen donder schelen wiens informatie ze lekt.

JanVergoor | 14-10-21 | 14:46

Een van de eerste vragen is: wat is uw geboortedatum en wat is uw BSN. Zelf meegemaakt omdat de politie mij kwam bellen om informatie los te peuteren over de opgerolde wietkwekerij van de overburen.

elco485 | 14-10-21 | 15:20

Je zou zeggen: de politie moet daders pakken, in plaats van onschuldige en behulpzame getuigen in de maling te nemen.

J.P.Drapeau | 14-10-21 | 14:41

Waarom noemen ze bijvoorbeeld xtx, speed, coke e.d eigenlijk "verdovende middelen"?
Gebruikers gaan urenlang als een speer op festivals,

slim blontje | 14-10-21 | 14:35

Het contact met de politie heeft louter tot doel je knaken krijgen van de verzekering. Voor de rest moet de politie boeven gaan vangen, niet de burger. Die krijgt daar niet voor betaald (maar waarschijnlijk wel de rekening)...

Enter Yeti | 14-10-21 | 14:33

Ik zag net iemand de Gamma uitlopen met een breekijzer. Ohjee, die gaat inbreken. Snel 112 bellen.

Leptob | 14-10-21 | 14:32 | 1

Laatst in de Action een paar van die oostblokkers met overduidelijk alleen heel veel interesse in koevoetjes en schroevendraaier sets.... zijn waarschijnlijk gewoon zzp'ers

Swaffelkaffert | 14-10-21 | 14:38

Ziet er niet echt uit als een drugsbus. Ziet er ook niet uit als een drugsbus die niet als zodanig op wil vallen. Ziet er té gewoon uit als een bus, goed gepoetst, APK, verzekerd, wegenbelasting netjes betaald, geloofwaardige kilometerstand, goed onderhouden. Als een bedrijfswagen waarmee Henk en Ingrid in de pauze even weg zijn geglipt om tussen het gebladerte een nummertje te maken.

Schoorsteenveger | 14-10-21 | 14:30 | 2

Het is niet eens een bestelbus maar een voor personenvervoer. Anders zaten de ramen er niet in aan de zijkant.

Sqbar | 14-10-21 | 14:32

Ja, mijn gedachte exact. En iets te opzichtig in de struiken geparkeerd. Ik zou sowieso niet durven bellen, heb eerder wel meegemaakt dat er behoorlijk slordig met gegevens werd omgegaan.

letopuwzaak | 14-10-21 | 15:12

Deze lokbus is er een met geel kenteken , best wel een dure bus.
Criminelen gebruiken een bus met laadplateau en gesloten, geen bpm en is een werkbus.
Deze bus is te duur om te laten staan.

Zitvlak | 14-10-21 | 14:27 | 1

Oh ja, geef brave burgers maar weer de schuld.

Ramsesz | 14-10-21 | 14:26

In mijn wijk rook ik wiet in een van de straten. Ik vond het een aangename geur hebben.

VoltaireJohn | 14-10-21 | 14:26 | 2

Wiet stinkt man. Je moet wiet gewoon thuis roken.

Happy People | 14-10-21 | 14:30

Waarom rook je niet gewoon in je eigen straat?

Ruimedenker | 14-10-21 | 14:38

Wat is het nut hiervan? Kan iemand me dat uitleggen?

Naall | 14-10-21 | 14:24 | 1

Goede vraag. Geen idee!

Amsterdamsko | 14-10-21 | 14:28

Wil er nog iemand een drugsbus kopen?
Ik vraag dit voor een vriend.
Stond zo maar op een parkeerplaats met alvast een gasmasker op het dashboard, maar er lag helemaal geen drugs in de bus.

Osdorpertje | 14-10-21 | 14:24

Zet een paar asielzoekers in die bus.
Dan wordt de politie wel gebeld hoor.

Schadenfreude | 14-10-21 | 14:24

Drugs bus?
Methadon bus? Waarom zou je bellen? Mocht het echt een drugs bus zijn ben je je leven niet meer zeker.

Dikke doei!

Is dit nog nieuws? | 14-10-21 | 14:24

Volgende keer een drugsdode op de bijrijdersstoel zetten.

Tishetnetnie | 14-10-21 | 14:23

Net 112 gebeld en de foto doorgestuurd naar RTIC. Ze snapten het niet en konden zonder kenteken niets doen.

Next!

PolderTaliban | 14-10-21 | 14:23

Een jaar of 10 geleden stond er een auto voor mij bij de stort die daar "van alles" netjes afleverde. Bij de ingang van de stort kreeg een medewerker eerst wat extra's toegestopt. Beter dit dan dat ze het ergens lozen in de natuur of riool. De roddel gaat deze medewerker intussen ontslagen is voor het aannemen van contanten en deze in eigen zak te steken.

Brabeaulander | 14-10-21 | 14:22

Ik vraag me altijd af wie zoiets verzint.
En wordt deze persoon dan ook bejubeld om zijn 'baanbrekende out-of-the-box denken' door zijn mede niksnut ambtenaren.

de_beer_van_de_meer | 14-10-21 | 14:20

Het is volgens mij zeer onbeschoft om in andermans voertuig te loeren. Ik zou dat sowieso nooit doen.
Daarnaast vind ik mensen die in andermans voertuig loeren, juist verdacht. Ik zou dus juist die mensen in de gaten houden. Argh... dit is toch zo'n debiel experiment!

Amsterdamsko | 14-10-21 | 14:20

Stel ik bel ,komen ze dan met tanks en 500 soldaten .

rein9576 | 14-10-21 | 14:19 | 1

Nee, dan roepen ze heel hard door de telefoon:"Één april"!

Charred_Metal | 14-10-21 | 14:21

Bij dezelfde politie geloven ze ook dat wanneer ze één van die dagen organiseren, waarop je straffeloos je verboden wapens kunt afgeven, dat de hele onderwereld een zucht van verlichting slaakt en zich ein-de-lijk kan ontdoen van hun wapentuig. In werkelijkheid zijn het een paar oudjes die nog een wapen in de schuur hadden liggen en daarna machteloos staan tegenover diezelfde onderwereld. Wat een slapstick.

Gladiator Fap | 14-10-21 | 14:18 | 2

Je kunt wel van je kapotte gereedschap af zonder te moeten dumpen

rein9576 | 14-10-21 | 14:20

Dit soort acties geeft goed aan wat het effect is van het verlagen van de criteria om op de politieacademie toegelaten te worden.

Jackson | 14-10-21 | 14:16

Lokbus??? En wat verwachten ze ermee te lokken of te vangen? Hebben ze echt niks beters te doen?

Swaffelkaffert | 14-10-21 | 14:15

Breaking Barf

LD69 | 14-10-21 | 14:13

Mijn ervaring met politie bellen.

Er gebeurt geen hol.

Kaas de Vies | 14-10-21 | 14:12

Dus de politie wil dat je de meldkamer belast met telefoontjes
over een opzichtige bus met vermoedelijk druggerelateerde zaken
die daar zelf door de politie is neergezet? en dat in modderfokking Staphorst?
Als je een echte meldkamer overbelasting wil hebben, dan zet je dat kreng neer
in een Haags, Rotterdams of Amsterdams bos!!
Hebben de gayboys ook een mooi overdekt afwerk plekje.

TijdelijkOptimist | 14-10-21 | 14:11

Dus als ik het goed begrijp, ligt het aan ons brave burgers dat de drugscriminaliteit voortwoekert. Immers: wij maken geen melding van aan drugs gerelateerde 'verdachte situaties'.
Nou, zijn we mooi klaar mee. Politie én criminelen gaan vrijuit en de brave burger zit in de beklaagdenbank. Wat een land!

Amsterdamsko | 14-10-21 | 14:11 | 1

Het ligt eigenlijk inderdaad wel aan ons. Niet omdat we geen melding maken, maar omdat we zo veel drugs gebruiken.

Omtzigtig | 14-10-21 | 14:13

Je kunt die rommel bij mij op tafel kwakken en ik zou het nog niet als drugtroep herkennen en dat wil ik graag zo houden. En andermans auto's en busjes interesseren me al helemaal geen reedt. Heb wel wat beter te doen dan anderen in de gaten te houden "of er wel of niet..." Daar hebben we nou juist de politie en handhavers voor ingesteld, dat we het zelf niet hoeven te doen. Oftewel, doe! Het! Dan! Ook!

Graaisnaaiert | 14-10-21 | 14:11

Bus onschadelijk maken met bakstenen, dan trots de politie bellen voor beloning.

RickTheDick | 14-10-21 | 14:10

In Staphorst hebben ze wel andere zorgen.

likdoorn | 14-10-21 | 14:08 | 1

Stapels lijken op straat door lage vaccinatiegraad?

JJMS | 14-10-21 | 14:10

Ik zag gisteren een briefje van vijf op de grond liggen maar vlak voor ik het wilde oprapen vloog het weg. Tenminste, het leek te vliegen maar dat zag er best onnatuurlijk uit, als een hele lokale rukwind. Lag ook iets van visdraad naast en uit de bosjes naast de stoep hoorde ik gegiechel. Gebeurt me nu al een paar weken op dezelfde plek en na dit topic begint er langzaam iets te dagen. Ik geloof dat ik dicht bij de oplossing ben.

JJMS | 14-10-21 | 14:02 | 1

Looool

Amsterdamsko | 14-10-21 | 14:12

Als het goed is zijn het de minst opvallende saaiste auto's waar die rotzooi inzit. Een saaie oude camper of caravan met een ouder stel voorin..

AdvocatusDiaboli | 14-10-21 | 14:02 | 1

Nou nee hoor, wat dacht je van een Twingo van 20 jaar oud, geblindeerde achterruiten, zonnedakje en midden in een volksbuurt hartje Rotterdam, op een geregistreerde gehandicapten-parkeerplaats, staat een gozer 20 gasflesjes in te laden. Ze vallen nog net niet uit de achterbak. Op mijn vraag of hij lachgas-dealer is zegt hij doodleuk: "Ja, vanavond feestje meneer".

LD69 | 14-10-21 | 14:36

Ik vind het eigenlijk wel schattig dat de politie denkt dat mensen hen gaan bellen in het geval van een "verdachte situatie". Het risico wat je als beller loopt is namelijk vrij groot. Je naam en adres worden sowieso -per ongeluk- doorgegeven aan de crimineel in kwestie. Dus dat is al niet echt top. Dan loopt de crimineel (als die al gepakt word) binnen 48 uur weer rond en kan dus zomaar even aan komen kloppen. Nee. De politie bellen is vrij risicovol, niets doen is veel veiliger. Tenzij je een aangifte voor de verzekering nodig hebt heeft het nauwelijks nut om dat blauwe legertje van iets te dikke en bange mevrouwen in te schakelen.

Dutchbeaurouge | 14-10-21 | 13:59 | 2

Dit.

Deflatiemonster | 14-10-21 | 14:07

Inderdaad dit. Of ze zetten je naam en adres gewoon in het proces verbaal. Het proces verbaal komt via de advocaat automatisch bij de verdachte. Want ja de verdachte heeft natuurlijk wel het recht om zichzelf goed te verdedigen.

HoniSoit | 14-10-21 | 14:16

De Heere Godt zal dat busje wel gewild hebben (psalm naar wens invullen). Wel vraag ik mij af wat het huren van dat busje en al die parafernalia precies moest kosten? Of ging e.e.a. via de Dienst der Domeinen? Voor weinig?

Afijn, en dat hoef je een gereformeerde echt niet uit te leggen: saboteer een drugsdeal en je bent je leven in dit land beslist niet meer zeker. Politiecynisme.

Trek eens aan mijn zwaardmachtje, NuKuBu!

Hetkanverkeren | 14-10-21 | 13:59

Tegenwoordig moeten wij hun werk opknappen. Politie ga austublieft een keer aan het werk. in plaats de bevolking lastig te vallen

stef3094 | 14-10-21 | 13:58

“Hondenuitlaatservice”
Als ze dat op de zijkant plakken, begint ‘t ergens op te lijken.
Twee getatoeëerde bullebakken er in de buurt laten rondlopen en het ziet er al gauw verdacht uit.

Ruimedenker | 14-10-21 | 13:58

Knap busje, staat ie er nog?

John McClane | 14-10-21 | 13:54

Maar!

Wel weer een goede reden om Staphorst negatief in het nieuws te brengen.

Daar ging het uiteindelijk ook gewoon om. Let maar op; volgende week staat hij in Urk.

Dutchbeaurouge | 14-10-21 | 13:52 | 4

In Urk weten ze meteen dat het een busje is van de Fa. Visser. En die heeft allang verteld bij de visafslag dat de politie weer een busje is komen huren om een valletje te zetten. geen hond die daar belt, die nemen hooguit een selfie met het busje.

Joost Maghetweten | 14-10-21 | 13:57

@demaup | 14-10-21 | 13:56: Exact. Jullie willen niet mee doen? Prima. Mag, zegt men tandenknarsend. Maar dan gaan de handschoenen uit. Want niets is in NL zo groot en populair als het bashen van christenen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben als atheïst geboren gelukkig. Maar dat eeuwige zeiken op die christenen vind ik inmiddels véél te makkelijk.

Dutchbeaurouge | 14-10-21 | 14:04

@Joost Maghetweten | 14-10-21 | 13:57: Busje kost 54.609 euro volgens RDW kentekencheck. 1e eigenaar, zakeijk.

antagonist | 14-10-21 | 14:17
▼ 1 antwoord verborgen

Het is ook niet duidelijk genoeg. Ik ga pas bellen als er op zijn minst vloeistof lekt uit alle deuropeningen, er zwarte rook uit de ramen komt en Youssef Taghi ernaast staat te bellen.

SeingaltUNo | 14-10-21 | 13:52

In Staphorst gaan ze pas bell’n als ‘r een neger door het dorp loopt.

Ruimedenker | 14-10-21 | 13:52 | 4

D'r löp hier zon zwart'n

Omtzigtig | 14-10-21 | 14:09

Zwaertjoekel

Guusje Nadorst | 14-10-21 | 14:21
▼ 1 antwoord verborgen

Snitches get stitches weten ze zelfs in Staphorst.

BobDobalina | 14-10-21 | 13:52 | 1

En Bobjes geven kopjes.
Ok, in het Engels is hij sterker maar dan rijmt het weer niet.

Graaisnaaiert | 14-10-21 | 17:37

En ik maar denken dat de politie drugscriminaliteit aan de bron wil bestrijden. Dit experiment test echter hooguit de bereidheid van mensen om de politie te bellen na het zien van een 'verdachte situatie'. Hoe dit nou moet leiden tot het bestrijden van drugscriminaliteit is mij volstrekt onduidelijk. Vage actie.

Amsterdamsko | 14-10-21 | 13:51 | 1

Het kan zijn dat ze de bron (welke het ook mag zijn) niet willen aanpakken. Bewust beleid zou ik eerder zeggen. Zie het zo: als drugscriminaliteit en andere misdrijven wordt beperkt, wat gaan die advocaten en rechters dan doen? Ze hebben dan geen baan meer om zo te spreken. Ze zouden internationaal recht kunnen studeren of met de kennis die zij bezitten in het buitenland werkzaam zijn. In ieder geval, deze acties geven de mensen een teken van 'zie je ons goed bezig zijn', maar ondertussen helpt het voor geen meter, want de bron wordt niet aangepakt.

VoltaireJohn | 14-10-21 | 13:58

Een bus met raampjes zodat je goed naar binnen kan kijken. Dan is er toch geen enkele burger die denkt dat iemand iets probeert geheim te houden.
En dat weten die criminelen.
Dus die gaan nu drugsbusjes van de politie nadoen, om drugsafval te vervoeren.
Maar, dat weet de politie ook. En dus worden ze gepakt.
Slim he.

AdvocatusDiaboli | 14-10-21 | 13:49

De drugsmaffia verdiend 19 miljard per jaar, legt Peter R de Vries, Wiersum en de broer van de kroongetuige om, maar een lokbus gaat helpen. Een crimineel verzuipt nog eerder in het geld, dan dat deze maffia tot stilstand wordt gebracht. Zelfs de premier heeft beveiliging nodig. Zover zijn we gezonken.

Feynman | 14-10-21 | 13:49 | 1

19 miljard is volgens mij de omzet. Niet de winst. Maar goed ik betwijfel of dit uberhaupt een betrouwbare schatting is. Die Tops is volgens mij een beetje een luchtfietser die dit soort zaken graag zwaar aanzet om meer geld los te peuteren voor de smeris, die daar dan weer leuke lokbussen van kan kopen. Hij noemde zich ook een tijdlang ten onrechte hoogleraar.

BobDobalina | 14-10-21 | 14:09

Voor mijn deur stond ook een week lang een witte bestelbus geparkeerd die mijn uitzicht belemmerde. Ik heb er nog wel over gedacht de politie te bellen maar heb uiteindelijk de gordijnen maar dichtgedaan. Vandaag was hij weg.

grietmetgroenefiets | 14-10-21 | 13:48 | 1

Lelijke gordijnen wellicht?

demaup | 14-10-21 | 13:57

Hier in de polder dumpen ze wel eens wat wietplanten die gestaan hebben in blokjes steenwol. Ik heb dit een keer gemeld aan de politie en die vroegen of ik dit zelf niet kon opruimen als het voor de deur lag (het waren er maar een paar). Zoek het maar uit zou ik zeggen.

echtepleb | 14-10-21 | 13:47

Ja, zo snap ik dat er geen tijd is om boeven te vangen.
Wat een tijdverspilling en zinloze actie.

laurentius | 14-10-21 | 13:47

Welke gnoom bedenkt zoiets en welk laag voorhoofd zegt daarop: goed idee, dat gaan we doen?

van Oeffelen | 14-10-21 | 13:45 | 1

Geld. Maakt niet uit, zolang je er geld voor krijgt is het prima.

VoltaireJohn | 14-10-21 | 14:23

Ach, denken de burgers , een drugsbus. Dat is waar ook. Laten we er een beetje op gaan letten.
Alleen weten criminelen nu hoe een drugsbus er niet uit moet zien. Dus die plakken er DHL op of zo.
Dus...beetje ingewikkeld deze.

AdvocatusDiaboli | 14-10-21 | 13:45

Misschien bellen de mensen niet omdat die uit ervaring weten dat de politie doorgaans geen fuck doet met het belletje van gewone mensen.

Andersdenkend | 14-10-21 | 13:44

Stel je belt de politie.
Die heeft je naam en adres.

Dan rolt de politie een hele bende op.
Dan lezen de verdachten in het rapport jouw naam.

met een beetje geluk word je alleen zelf snel afgemaakt. Met een beetje pech schieten ze eerst je vrouw en kind dood en martelen je daarna dood.

nee bedankt....

fubarmf | 14-10-21 | 13:44 | 3

Dit

remmersmaaak | 14-10-21 | 13:48

Met ^^

HankHill | 14-10-21 | 13:52

Tot voor kort dacht ik dat dat soort dingen hier niet voor kwamen en enkel in Zuid-Amerika gebeurden, maar u kan zo maar eens gelijk hebben.

Omtzigtig | 14-10-21 | 14:05

Moet dit mensen stimuleren om 112 te bellen? Als ik eerlijk ben boeit het me niet of een bestelbus verlaten uitziet met blauwe kleuren binnen. Ik kijk niet binnen andermans auto.

VoltaireJohn | 14-10-21 | 13:43

Staphorst ligt niet eens in Brabant, dus niemand verwacht die gekkigheid in dat kerkdorp.
En wat denken ze te bereiken.
Is de bedoeling van zo’n lokbus dat ze pillenboeren lokken?
Ik begrijp het even niet.

Ruimedenker | 14-10-21 | 13:42 | 1

Tis keer dat het in Staphorst waarschijnlijk maar helpt aan de economie. En die ga je natuurlijk niet op zeep helpen

SinisterNL | 14-10-21 | 13:44

De laatste keer dat ik de politie belde om een verdachte situatie te melden kreeg ik toegebeten waar ik mij mee bemoeide en of ik niets beters te doen had.
Het moet wel heel raar lopen wil ik ooit nog eens vrijwillig contact opnemen met de politie.

jemagookniksmeer | 14-10-21 | 13:42 | 3

Dat is ook precies de bedoeling. De criminaliteitscijfers dalen zo gestaag door.

TheGreatMachine | 14-10-21 | 13:46

Ik belde een keer de politie, omdat een man tegenover mijn huis urenlang in een geparkeerde auto zat. Wie zit er 4-5 uur lang in een auto? Die man is vast vrachtwagenchauffeur geweest. Er was niks aan de hand, maar wel merkwaardig.

VoltaireJohn | 14-10-21 | 13:48

Heb je nog geluk gehad. Mijn vader werd teruggebeld dat hij zich met zijn eigen zaken moest bemoeien en dat ze 'wisten waar zijn kleinkinderen woonden'. Die was destijds behoorlijk aangeslagen.

Locusta | 14-10-21 | 14:32

Zegt wat over t niveau van onze knuppelaars.

ademende aarde | 14-10-21 | 13:42

Wat is het nut van deze actie dan geweest? Om te kijken of er iemand zou bellen naar de politie?

Wize | 14-10-21 | 13:42 | 3

Bizarre domme actie. Geldverspilling.

van Oeffelen | 14-10-21 | 13:44

Bewustwording creëren!!

JJMS | 14-10-21 | 14:08

Ja, en iedereen die niet belde maar wel langsliep is medeplichtig.

minnenman | 14-10-21 | 16:03

Ik snap het doel niet precies. Kost best wat geld en tijd om zo'n busje te regelen en te monitoren en wat is precies het voordeel? Dit nieuwsbericht?

Marral | 14-10-21 | 13:41

Tis ook altijd een witte bestelbus. Is it racism? Yes, it is. Zwarte bestelbussen worden stelselmatig gediscriminaliseerd. Vraag maar B.A. Baracus.

Montgomery Burns | 14-10-21 | 13:40

Dit gaat zeker helpen!
Misschien een nieuwe SIRE-infomercial: 1-1-9, zie drie mannen jerrycans legen.

Omtzigtig | 14-10-21 | 13:39 | 4

1-1-3 zonder verdofende druks overleef ik nie

Dr. Ka wo lo | 14-10-21 | 14:15

1-1-0 van al die drugs krimpt je lul

Lompelul | 14-10-21 | 15:09
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com