Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Man man man. Ze gaan het echt doen, daar in Pretpark Amsterdam: een superdomme kabelbaan

Wie zijn die mensen????

Social

In alle door water gesplitste steden ter wereld bouwen ze tussen de stadsdelen gewoon een brug, of meerdere bruggen, of desnoods een tunnel. Neem nou Praag: prachtige bruggen over de Moldau, lokalen, toeristen, handig, snel, makkelijk. Of Londen: handig zeg, die bruggen! Of Rotterdam: daar zijn ze zo geil op bruggen dat ze niet meer kunnen stoppen, maar je komt er wel snel van A naar B. En dan over naar Pretpark Amsterdram. Daar zitten er een paar in het college die te achterlijk zijn een verbinding over dat water te bouwen, en nu ze er door druk vanuit de publieke opinie eenmaal mee bezig zijn komt dat ding er niet eerder dan 2040, en dus verschijnen er allemaal particuliere cowboys die zich ertegenaan bemoeien met allemaal onzalige plannetjes, zoals een mokerdomme kabelbaan. Geen enkele forens, precies NUL, stapt ooit in zo'n goor stinkhok om het IJ over te steken. Dan maar met de kop in de wind op de pont. Zo'n kabelbaan is alleen leuk voor braaktoeristen en daar heeft Amsterdam een schijthekel aan, dus: WAAROM? Zijn er mensen in het college omgekocht door die kabelbaancowboys? Het snelst groeiende stadsdeel van de republiek, met 160.000 inwoners in 2040, is straks afhankelijk van een paar schijtpontjes en... EEN KABELBAAN. Niet dat je in 2040 nog met je auto die stad in mag, maar: EEN KABELBAAN. Net als in Mayrhofen, Flachau en Kaprun. Wat zitten er voor een mensen in dat stadhuis dat te debiel zijn om te zien dat er gewoon zo snel mogelijk een BRUG moet komen? Of zouden ze in ALLE ANDERE STEDEN OP DE PLANEET bruggen bouwen omdat het van die onhandige dingen zijn? De cruiseterminal verplaatst naar de Coenhaven, rijnaken kunnen gewoon onder een brug door, omaatjes die de fietshelling niet kunnen halen gaan met hun damesfietszadel maar lekker de pont op en als je NU begint met bouwen staat dat ding er in 2026. Gewoon, stadsdelen verbinden, met een brug. Maar de gemeente Gekkenhuis bouwt... EEN KABELBAAN. 

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Expert Homo | 08-10-21 | 23:53

Kabelbaan in Amsterdam, dat lees ik toch niet echt? Hallucineer zeker van mijn medicatie.

Jan, Leiden | 08-10-21 | 22:09

Waarom geen zeppelin?

Simon_GS | 08-10-21 | 22:08

Wat moet je in Amsterdam-Noord … geen idee. En degenen die er wonen nemen dan maar de metro, zonodig.
Liever niet, natuurlijk.

Analia von Solmsch | 08-10-21 | 21:20

Kabelbaan?
De Gemeente Amsterdam kennende zal het wel een onderwaterkabelbaan worden.

Bolder | 08-10-21 | 20:41

Een Kabelbaan dat is toch een noodzakelijk kwaad om in onherbergzame gebieden mensen grote hoogteverschillen te laten overbruggen?

HD50 | 08-10-21 | 20:37 | 1

Dat is nodig om te kunnen nivelleren.

Bolder | 08-10-21 | 20:42

Leuk, zo’n kabelbaan. Oh ja, er komen ook bruggen.

Von Knarrenstein | 08-10-21 | 19:20

Wordt de gondel ook verwarmd met een warmtepomp

Southpark | 08-10-21 | 18:53

Een referendum had hier niet misstaan, ook in 020 zitten nog mensen met gezond verstand... echt waar, helaas schijnbaar niet op de juiste plekken.

Butt-head | 08-10-21 | 18:53
-weggejorist-
MoltisantiBeer | 08-10-21 | 17:46

Oja en bij windkracht 6+ moet ie stil gelegd worden, of gaan de windmolens dan tegen de wind in blazen?

boerk | 08-10-21 | 17:30

Bruggen zijn een symbool van verbinding, daar snapt GL (en vrindjes) heulemaal niets van

willem n | 08-10-21 | 16:54

Kabelbaan..... Hoe verzin je het....
Hopelijk snel een Fabelbaan.
Wijlen Jules Deelder zei het al: 'het beste uit Amsterdam is de trein naar Rotterdam'.
Eigenlijk alle vertrekkende treinen uit 020.....

Prul66 | 08-10-21 | 16:30

Los van de bouw, zal dit ding natuurlijk nooit rendabel worden. Je hebt zeker drie ploegen personeel nodig en een extra elektriciteitscentrale om die staaldraden steeds rond te trekken. Een zinlozere verspilling van geld en energie kan niet worden gevonden.

Grauwbaard | 08-10-21 | 16:25

Er is vast zo’n raadsklungel op vakantie geweest in Vianden (Luxemburg) en die heeft bedacht dat zo’n koddig ding ook wel in pyongyang aan het ij gebouwd kan worden

Swedishchef | 08-10-21 | 16:22

Je gaat bijna hopen dat er na een week zo'n gondeltje naar beneden flikkert.

Grauwbaard | 08-10-21 | 16:13 | 2

Bovenop een cruiseschip met Italiaanse kap’tein!

geen koning | 08-10-21 | 16:45

Ik hoop dat 1 van die windmolenwieken de staalkabels van die kabelbaan doorklieft!

Overrijp | 08-10-21 | 20:31

Ik zet in op 96 overvallen en 13 aanrandingen in de gondel in het eerste gebruiksjaar.

frickY | 08-10-21 | 16:09

Aan de westkant van de kabelbaan komt een wijk zo groot als Alkmaar. Aan de Noordkant bouwen ze het flink uit. Wat manieren om over te steken zijn handig. Maar de echte oplossing voor een wereldstad (werekddorp) hoor je niet; een fatsoenlijk metronet.

Risingson | 08-10-21 | 16:02 | 1

Het beste bij deze 'wereldstad' is een hek om dat gat heen.

de SENSEI | 08-10-21 | 17:23

Monorail....

sparka | 08-10-21 | 15:51

Maar, met al die regels voor verkeer in Rampsterdam, hoe krijgt men dat kreng gebouwd? Zullen vast wel binnen budget blijven...

Super Grover | 08-10-21 | 15:48

Sarajevo, had sinds 1959 een kabelbaan , Sarajvska Zicara, van de rand het centrum naar de berg Trebevic, welke tijdens de Bosnisch Servische oorlog in de jaren 90 werd verwoest maar sinds een paar jaar weer operationeel is.Een retourtje kost 10 euro wat veel is als een onderwijzer 450 euro per maand verdient , een tripje voor de happy few dus.

vranac | 08-10-21 | 15:41

Zucht, daar zal wel een contract bij zitten met allemaal stomme dingen, zoals er niet meer vanaf kunnen bij wanprestatie, enz.
Eigenlijk zou zo'n contract eerst openbaar moeten zijn, zodat er eens door neutrale ( lees slimme, niet linkse ) mensen naar gekeken kan worden.
Verder, ik dacht dat alles klimaat neutraal moest worden van links?
Dus, wordt dit ding helemaal klimaat neutraal gemaakt?
En dan bedoel ik dus aanleg tot opening samen met exploitatie.
Tot slot, het gaat er uiteindelijk weer op neer komen dat amsterdam er het geld niet voor heeft, en dus wij moeten bijspringen.

helaas-nederlander01 | 08-10-21 | 15:32 | 2

Klimaatneutraal is: dit ding niet bouwen. Als hij er eenmaal is, zal hij tot in lengte van dagen energie vreten voor gebruik en onderhoud. Ze kunnen hem wel groen verven, met van die leuke groengekleurde gondeltjes met regenboogstrepen.

Grauwbaard | 08-10-21 | 16:15

@Grauwbaard | 08-10-21 | 16:15: precies, dat is mijn punt. Als ze klimaatneutraal willen worden, dan het geld NIET uitgeven aan dit soort onzin. Maar eerst aan nuttige dingen. Dit ding zal ( als hij er ooit komt natuurlijk ) altijd stroom nodig hebben. En dat NA 2050 waarschijnlijk, dus dan moet die stroom gecompenseerd worden met iets extra's dat weer moet worden gebouwd om energie te leveren zonder Co2, enz...

helaas-nederlander01 | 09-10-21 | 07:56

Geld te veel daar.
En geen kabelbaan is ook nog eens beter voor het klimaat. Energie verspilling pur sang

Het leven is zwaar | 08-10-21 | 15:25 | 1

Kabelgoten lijkt me verstandiger, kun je alle troep ook weg spoelen, zal veel mensen deugd doen maw win-win

Henkie | 08-10-21 | 15:38

Seattle en Sydney zijn betere voorbeelden dan Praag en Londen met hun riviertjes. In S. en S. zijn weinig bruggen maar juist veel ponten. Goedkoop en flexibel, zowel de verbinding als de capaciteit zijn makkelijk te verplaatsen en op en af te schalen. Met al die bouwplannen in 020 is nauwelijks in te schatten hoe de verkeersstromen er over 10 jaar uit zien. Wie weet nu al welke burger t.z.t. van waar naar waar wil reizen? Investeren in vaste oeververbindingen is geheid miskleunen en blijven zitten met bruggen die eigenlijk op de verkeerde plaats liggen.

Mark Smeeks | 08-10-21 | 15:23 | 1

Bedrijf en burger worden juist aangetrokken door goede verbindingen waardoor noodzaak zelfs ontstaat ná de aanleg van een brug of een tunnel.
Debunked

willem n | 08-10-21 | 16:58

We noemen het de Talibaan.

Asteroid-B612 | 08-10-21 | 15:20

De wereldstad Londen heeft (naast veel bruggen) een kabelbaan. Amsterdam wil meedoen met de grote jongens. Dus moet Amsterdam ook een kabelbaan.

Tietmier | 08-10-21 | 15:06 | 1

Uitstekend lobbywerk van de kabelbaanboer.

Grauwbaard | 08-10-21 | 16:16

Ik kom er niet, in de Efteling ga ik ook niet in dat soort attracties.

Roos | 08-10-21 | 15:04

Ik kan me vergissen want wel even geleden, maar Kaprun heeft toch een soort van treintje?

Nuchternederland | 08-10-21 | 14:56

Toch hadden we heel lang geleden ook een kabelbaan in het centrum van Rotterdam, is best wel iets voor te zeggen, ook leuk voor toeristen.

potjandorie | 08-10-21 | 14:50

Luister. Ik draai al ff mee dus ik zal het voor jullie uittekenen. Dat ding wordt een money bleeder van je welste. Maar hij moet en zal winstgevend worden. Dus worden de fiets-en voetveren gedemoniseerd als milieubelastend, onveilig, onrendabel, rasicistisch, homo onvriendelijk en totaal niet inclusief. Dus worden deze uit de vaart genomen. Zo ging het bij de HSL en zo zal het gaan bij deze kabelbaan. Mark my words.

Yeohan | 08-10-21 | 14:43 | 1

Alternatieve Wallen

pleemobiel | 08-10-21 | 14:46

Misschien hopen ze dat de volgende James Bond film de kabelbaan gaat gebruiken.

AdvocatusDiaboli | 08-10-21 | 14:38

andere steden praten alleen maar over 'verbinding' . Amsterdam doet t gewoon.

small_town_dude | 08-10-21 | 14:37 | 1

De anderen hadden al wat bruggen geregeld

willem n | 08-10-21 | 17:01

Als dat geen sex-attractie wordt. En een smeerboel natuurlijk.

AdvocatusDiaboli | 08-10-21 | 14:36

Gaat lekker he in de speeltuin van 0031 ... Een kabelbaan hadden ze nog niet

de Jager59 | 08-10-21 | 14:34

Dat gaat een kabaalbaan worden .

ja,diedus! | 08-10-21 | 14:34

Hebben ze toch niet liever een eekhoornbrug.
Dit is een belediging voor de burger. Maar wel lekker hipster voor de gemeente. Kijk ons eens ludiek zijn. Een kabelbaan.

AdvocatusDiaboli | 08-10-21 | 14:33

Een rodelbaan tussen de Shell-toren en het centraal station zou natuurlijk veel goedkoper zijn. En iedereen met een voltooid leven kan er onderweg gewoon uit stappen.

Osdorpertje | 08-10-21 | 14:32 | 2

Dat moet natuurlijk een tokkelbaan zijn en geen rodelbaan.

Osdorpertje | 08-10-21 | 14:34

Een van de redenen dat er geen bruggen over het IJ (spreek uit als "ei") zijn is dat het scheepvaart en met name de cruiseschepen er last van zouden kunnen hebben en dat zo'n brug dan heel hoog zou moeten zijn (zodat die cruiseschepen er dan onderdoor kunnen).
Dan zou je gewoon een tunnel voor fietsers en voetgangers kunnen bouwen. Zoals ze in Rotjeknor in 1942 al hadden (en in Londen zelfs al in 1902).

Osdorpertje | 08-10-21 | 14:30 | 3

Als dat een argument is dan is een werkbezoekje aan Curacao misschien een optie. Daar ligt al sinds de jaren 70 een brug waar de dikste cruiseschepen onderdoor varen.

Arietjuh | 08-10-21 | 14:46

Precies bij het boren van de nz lijn en het herindelen van het stationseiland was het een ideaal moment om en fiets en voetgangerstunnel aan te leggen. Dit is in de planningsfase ook geopperd maar afgewezen. Was niet nodig in de toekomst zo wist men zeker. Iedereen zou met de metro gaan en noord zou toch nooit zo snel groeien. Vervolgens haalt men als bezuiniging station six haven er uit. Tja.

P-unit | 08-10-21 | 14:58

@P-unit | 08-10-21 | 14:58: Dat ze bij het aanleggen van de IJtunnel niet even een fietsbaan hebben geknutseld.
Amsterdam.. stad van de fietser.. right

geen koning | 08-10-21 | 16:41

Hier in Groningen hebben ze ook ooit het idiote plan gehad om een kabelbaan te bouwen, gewoon omdat het kan. Maar gelukkig is dat plan bijtijds afgeschoten. Net zoals het idiote plan voor een tram. Het scheelde allemaal maar een haartje, want het donkerrooie stadsbestuur hier is er in principe krankjorum genoeg voor. Maar ja goed, Amsterdam is natuurlijk next level wat dat betreft.
Succes met die kabelbaan.

VanBukkem | 08-10-21 | 14:27 | 3

'Idiote plan voor een tram', net als in 1906 met de oprichting van de Gemeentetram Groningen die tot 1949 heeft bestaan. Met lijnen naar Haren, De Punt, inderdaad volkomen idioot (zucht).

dathoujetoch | 08-10-21 | 16:03

@VanBukkem | 08-10-21 | 16:09: 1949!
Toen waren de boomers ons land nog niet aan het ‘opbouwen.’
Dat duurde tot ongeveer ‘73. Iedere trambaan sedert is zeer lucratief gebleken.

geen koning | 08-10-21 | 16:38

Zit er wel een fietsendrager op die bakkies?

De luis | 08-10-21 | 14:26

Dit brengt mij op een idee: Waarom bouwen we geen kabelbaan tussen Libië en Lampedusa?

VanBukkem | 08-10-21 | 14:15 | 4

Briljant.

Jee-Dee | 08-10-21 | 14:32

Omdat zo'n kabelbaan maar in één richting gebruikt zou worden, dat is zonde.

Grauwbaard | 08-10-21 | 16:19
▼ 1 antwoord verborgen

Dure waslijn; wat kan je er zoal aan opknopen?

MoslimMolen | 08-10-21 | 14:12 | 2

U heeft daar vast wel wat ideeën bij aan uw Nick te zien.

JJMS | 08-10-21 | 14:15

Zoals wij in Rotterdam altijd zeggen: wij stropen de mouwen op om aan het werk te gaan. Amsterdam is een partij-town. Die gasten weten van gekkigheid niet meer hoe ze hun gekkenhuis nog gekker moeten maken.

loser | 08-10-21 | 14:11 | 1

Loser.

Von Knarrenstein | 08-10-21 | 16:34

Nou nog van de Dam een apenrots maken en je kan om heel Mokum een hek zetten en entree vragen.

squadra | 08-10-21 | 14:07

Resultaat van 70 jaar elitair-linkse inteelt. Wat een ongelofelijke idioten. Zouden ze ooit nog een normaal mens tegenkomen in hun koffietentjes?

Panos88 | 08-10-21 | 14:04 | 1

Volkomen tevreden met zichzelf aan een pijp lurken, de benen over elkaar geslagen met geitewollen sokken en schandalen. De bakfiets mooi gepoetst geparkeerd op de stoep. Tevreden met zichzelf omdat ze deugen maar nog meer tevreden omdat in hun statige grachtenpand een bankafschrift ligt dat er niet om liegt. Geld vergaard door links te lullen en rechts te vullen (hoi Marcel van Dam). Het is nu een ruim 40 jarig verschijnsel en het begint wat zurig en verjaard aan te doen.

Slough | 08-10-21 | 15:38

Wat is het probleem dat met een kabelbaan opgelost gaat worden, als ik vragen mag?
Tussen Noord en 'Zuid' hebben we al verschillende pontjes ((brom)fiets, voetgangers), een metro (voetgangers), een IJtunnel (auto) en een hele ringweg om de stad.

zetje01 | 08-10-21 | 14:03 | 3

Totaal onpraktisch en onduurzaam inderdaad.

De enige echte oplossing is een degelijke tunnel, of brug. Maar ja om dat te bedenken moet je 1) kritisch denkvermogen hebben 2) een goede financiële huishouding.

Panos88 | 08-10-21 | 14:07

Er is gewoon wat geld over.

Grauwbaard | 08-10-21 | 16:20

@Panos88 | 08-10-21 | 14:07: Een brug is superkudt.
Daar moeten dan boten onderdoor en fietsers overheen.
Zeer achterhaald concept.

geen koning | 08-10-21 | 16:35


Ik stel voor : zo'n vliegend tapijt, zoals te zien is/was in de Efteling.
Wat in feite ook een kabelbaan is, dat zag ik als 7-jarige al.
-Nobody's gonna fool me,- was toen al mijn levensmotto.
Maar dit terzijde.
Anders komt het te dichtbij, net als Sharon Dijksma die je een kusje wil geven omdat ze een beetje aangeschoten is van de zak kersenbonbons die ze leeggegeten heeft op het toilet.

King of the Oneliner | 08-10-21 | 13:59

Volgens mij was er al een spoorbaantje van Noord naar Zuid.
Maar ja Almere heeft een kabelbaan om de snelweg over te steken, dan kan Mokum niet achterblijven.

CarelJan7937 | 08-10-21 | 13:59

Leuk voor de toeristen. Denk niet dat de Amsterdammers er veel gebruik van zullen maken. Wel jammer dat ze uiteindelijk waarschijnlijk mee moeten betalen.

Zoelense Hobbyboer | 08-10-21 | 13:55 | 1

Denk ik ook niet. Aangezien er geen Amsterdammer meer te bekennen is in de Hoofdstad.

Plaque-doctor | 08-10-21 | 14:02

Leuk voor de touristen, verder heb je er niks aan.
Amsterdam is een touristenshithole, dus ze doen maar.

Schadenfreude | 08-10-21 | 13:55

Is buizenpost geen idee, maar dan iets groter?

laurentius | 08-10-21 | 13:50

Leuk! , tegen die tijd kan de 127 ste James Bond film ( Sniff another Day ) helemaal in in Amsterdam opgenomen, met James hangende onder de kabelbaan over het IJ heen.........spannend...

Pantoffelo | 08-10-21 | 13:50

Ik zie het al, een #IJbaan voorzien van linkse signatuur.

D-Fens_1963 | 08-10-21 | 13:45

Wat gaat zo'n ritje met de baan kosten straks? Tientje pp?

van Oeffelen | 08-10-21 | 13:44 | 4

Dat ligt eraan. Bent u blank, man, hetero en verricht u betaald werk? Dan kost een kaartje 545,- excl BTW. Behoort u tot een willekeurige letter in het woke-alfabet of bent u tolk, raketgeleerde of apotheker? Dan krijgt u een aanmoedigingspremie van de Gemeente van 25,- om gebruik te maken van de baan.

_pacman_ | 08-10-21 | 13:52

Voor jou? Tenminste 20 Zwitserse Franken, kun je best lijden volgens mij.

Super Vaagstra | 08-10-21 | 15:22
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien moet de pandjesprins zich ermee bemoeien. Dan is het net als de F1 zo gepiept.

Vunzigheid | 08-10-21 | 13:44

Hoeveel fietsen passen er in?

photto | 08-10-21 | 13:43 | 1

En wat voor ‘m trui trek je dan aan?

Ruimedenker | 08-10-21 | 13:50

Het lijkt mij dat een eenvoudig rekensommetje toch zal leren dat de toegevoegde vervoerscapaciteit ten opzichte van de kosten buiten proportioneel is. Maar goed als het volledig particulier gefinancierd wordt prima. Als ze maar daarna niet gaan huilen dat er van alles gedaan moet worden omdat het project anders niet rendabel is.

oh nee he | 08-10-21 | 13:39 | 2

Wat denk je zelf? Het is Amsterdam. Die particuliere financiers doen alleen maar mee om Amsterdam de portomonee te laten trekken.

JanVergoor | 08-10-21 | 13:44

@JanVergoor | 08-10-21 | 13:44: Nou ja, als ze de Amsterdammers ervoor op laten draaien, prima ze zoeken het maar uit. Zolang burgers buiten Amsterdam daar maar geen last van hebben. Je verdiend het bestuur dat je kiest zullen we maar zeggen.

oh nee he | 08-10-21 | 18:21

Tegen de tijd dat deze kabelbaan gereed is, hangt ie in het water omdat er geen rekening is gehouden met de stijgende zeespiegel.

JanVergoor | 08-10-21 | 13:39

Een brug is mooi, maar zo vermoeiend, want voor autoverkeer zou dat zeker niet gebeuren. dan toch liever een kabelbaan.

bleekkijker | 08-10-21 | 13:38

Een kabelbaan van hout.

RickTheDick | 08-10-21 | 13:34

Dan ga je met de kabelbaan naar de overkant en dan.......... tja wat dan. Dan ben je daar.

Keutels | 08-10-21 | 13:34 | 5

We zijn hier aan de oever van een ooit machtige rivier
De andere oever is daarginds, en deze hier is hier
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant
Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
En dit heet dan de overkant, onthoudt u dat dus goed
Want dit is van belang als u oversteken moet
Dat zou nog best eens kunnen, want er is hier veel verkeer
En daarom vaar ik steeds maar vice versa heen en weer

Louter Leuter | 08-10-21 | 14:32

@Louter Leuter | 08-10-21 | 14:32: Bent u voorzichtig? Drs P mag niet meer van de community. Is een vuige racist. Een D66'er zou zeggen, een abject persoon.

forecastle | 08-10-21 | 14:56

Dan ski je naar beneden?

HD50 | 08-10-21 | 20:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Amsterdam doet maar. De Amsterdammers hebben hier zelf voor gekozen.

El Rico Grande | 08-10-21 | 13:33 | 1

Lullige is wel dat Amsterdam nogal vaak in Den Haag aanklopt voor geld. En dat heel Nederland vervolgens weer meebetaalt aan de zoveelste Amsterdamse miskleun.

Bataafje | 08-10-21 | 13:47

Okay. Even de timeline voor de komende jaren
2022: Begroting kabelbaan: 500 miljoen
2024: Vergunningen zijn nog niet rond vanwege allemaal vage beperkingen, stikstof , inspraak buurtbewoners e.d.
2025: Vergunning via vrindjes toch geregeld
2026: Begroting blijkt toch niet te kloppen, het wordt 800 miljoen euro
2027: Begin bouw
2027: Tegenslag, begroting blijkt niet te kloppen, nu 900 miljoen euro, vertraging van 2 jaar
2029: Start fase 2, begroting klopt toch niet, wordt meer dan 1 miljard euro. Dit hadden we in het begin nooit kunnen voorzien vanwege blablabla
2030: Eerste paal eindelijk de grond in
2031: Begroting klopt niet, weer tegenslag. Totaal nu 1,4 miljard euro
2033: Bouw bijna klaar. Begroting bleek niet te kloppen. 1,6 miljard. Als we dit van tevoren hadden geweten hadden we toch voor een tunnel gekozen
2034 q1: Eerste ritje met de kabelbaan
2034 q2: Bijna niemand gebruikt de baan vanwege de vele vertragingen. Computersystemen blijken niet te kloppen. Extra kosten 175 miljoen euro
2035: Rekenkamer geeft toe dat deze baan nooit gebouwd had mogen worden. Het heeft de belastingbetaler veel te veel geld gekost. Verantwoordelijken zijn niet meer in de picture dus we kunnen er niets meer aan doen.

Zoiets gaat het weer worden.
Bah

deministerpresident | 08-10-21 | 13:32 | 9

Je vergeet een bizarre peperdure openingsceremonie zoals bij de opening van een zwitserse tunnel in 2016. Zoek het eens op op internet.

zeurmachine | 08-10-21 | 14:04

Verantwoordelijken zijn niet meer in de picture dus we kunnen er niets meer aan doen.

"Wel zijn er waardevolle lessen getrokken voor de toekomst."

Grauwbaard | 08-10-21 | 16:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Andermans geld nog niet op onderhand? Hoeveel nutteloze zaken moeten die hardwerkende ambtenaren nog bedenken?

_pacman_ | 08-10-21 | 13:31 | 1

Mijn probleem met de kabelbaan is dat het niet erg inclusief is. Een ramp voor mensen met hoogtevrees.

El Rico Grande | 08-10-21 | 13:34

Ach ja Amsterdam, waar leg dat dan?

thanseeuwen | 08-10-21 | 13:31

Ach, ik kan me er over opwinden maar ik ben nu 27 en ga de opening toch niet meer meemaken.

JJMS | 08-10-21 | 13:31 | 2

Ik had je ouder geschat

laurentius | 08-10-21 | 13:50

De gedachte is natuurlijk dat mensen tijdens de rit kunnen genieten van het uitzicht. Maar goed, waar kijk je dan naar? Een soort Mekka op palen.

Captain Pervert | 08-10-21 | 13:31

Amsterdam, is dat niet die stad waar ze in alle lagen miljoenen tekorten hebben zoals voor veiligheid en onderhoud. Gelukkig is er genoeg geld voor linkse hobby's, diversiteitscursussen en nu een kabelbaan.

Statix | 08-10-21 | 13:30 | 1

Particulier initiatief.

van Oeffelen | 08-10-21 | 13:44

In Rotterdam lag er in 1940 al een tweebaans-tunnel voor automobielen en een aparte voetgangers en fietstunnel met roltrappen. Maar ja.

JJMS | 08-10-21 | 13:29 | 3

Met mooie wandtegeltjes !

LucaBrasi | 08-10-21 | 13:52

Tsja, dat is Rotterdam!

vranac | 08-10-21 | 13:59

Ze hebben zelfs al een kabelbaan gehad

willem n | 08-10-21 | 17:11

Wat is de capaciteit van het ding? Ontlast dit de ringweg? Voorziet het in een leemte?

Toestanden. youtu.be/EnApeNP8-R4

mozaard | 08-10-21 | 13:28

Zo'n kabelbaan is alleen leuk als Jaws onderaan je kar bungelt.

MickeyGouda | 08-10-21 | 13:28

Gelukkig trekken ze dat ding door tot Isolatorweg. Want daar moeten echt heel veel mensen zijn. De Isolatorweg.

de Voorzittert | 08-10-21 | 13:28 | 1

Daar ergens moet je je fiets halen als die door de gemeente is gejat?

geen koning | 08-10-21 | 16:11

Beetje wereldvreemde post. In Latin America is er een woud aan kabelbanen, vooral over de sloppenwijken heen een populair vervoersmiddel.

AlweerAlweer | 08-10-21 | 13:28 | 4

Amsterdam zal blij zijn met die vergelijking.

Min. v. Communicatie | 08-10-21 | 13:32
▼ 1 antwoord verborgen

010 had 51 jaar terug al kabelbaan in t centrum. Evenement C70.

swassannuf | 08-10-21 | 13:28

Iedereen weet ook al dat het door onvoorzien meerwerk 5 keer zo duur gaat worden

priwax | 08-10-21 | 13:26 | 1

Buiten werking tijdens regen, storm en in de winter!
maar verder net zo rendabel als 15 isis sletjes op weg terug naar Nederland.

TijdelijkOptimist | 08-10-21 | 13:45

Daar is iets mis mee omdat mensen dat psychisch niet gaan trekken. De kabelbaan stopt. Dan moeten er 30 mensen (in een rolstoel?) in en uit zo'n gondel stappen. Hoe lang duurt dat? Dan gaat die gondel langzaam omhoog en na een minuut stopt de kabelbaan weer want er moet weer een gondel gewisselt worden met passagiers. Duurt weer twee minuten. Dan weer een minuutje in beweging. En dan stopt ie weer voor de volgende gondel. En dat zo de hele dag door.

Leptob | 08-10-21 | 13:26 | 3

Da's best wel een domme aanname. Net zoals dat het een stinkhok moet zijn. Moderne Seilbahnen halen ze in het station gewoon van de transportkabel. Ook heb je tegenwoordig cabriobahnen, waarbij je gewoon op het dak kunt staan tijdens de rit.

Nice_Wheels | 08-10-21 | 13:28

In de zomer trek je je zwembroek aan. Extra attractie: Red Bull Jump-in-Ij (tm) .

nobodiesunmighty | 08-10-21 | 13:31

@Nice_Wheels | 08-10-21 | 13:28: Soms lees ik ook wel eens reaguursels waaruit blijkt dat mensen niet altijd alles weten. Soms praat ik ze wel eens bij in een reaguursel. Ik noem ze nooit dom. U bezit wel alle kennis die er is ter wereld?

Leptob | 08-10-21 | 13:55

Van Koblenz over de Rijn naar Ehrenbreitstein. Niks mis mee. Mooie opera’s ook daar boven.

Schriever | 08-10-21 | 13:26 | 1

En wat een uitzicht!!

Taatjen | 08-10-21 | 16:21

Waarom huurt Amsterdam gewoon niet elon musk in en vragen ze op zo'n loop tunnel...daar scoor je pas echt mee....dit wordt meer een atractie, maar ja dat past dan we weer bij dat smerige pretpark dat amsterdam is.

LoremIpsum | 08-10-21 | 13:25

Amsterdom.
Maar het implodeert vanzelf. Zoveel domheid is niet vol te houden

de_beer_van_de_meer | 08-10-21 | 13:25

Bij windkracht 6 verboden te gebruiken. En het waait nog wel eens met windkracht 6. Trouwens de Groenlinkse/D66 oplossing van hun klimaat crisis is onder meer wind, veel wind. Met een kabelbaan die gebruikt zal worden in hun communistisch bolwerk is het echter te hopen dat het weinig zal waaien. Niet dat het mij maar ook ene ruk kan schelen wat er in Amsterdam gebeurd.

forecastle | 08-10-21 | 13:24 | 2

Artis is een beetje uit zijn krachten gegroeid, ja. Tijd om uit te breiden en de hekken op de hele Republiek Amsterdam neer te zetten. Wel voldoende bordjes met "Feed Us" plaatsen want zelf consumeren ze daar vele malen meer dan dat ze zelf produceren.

Graaisnaaiert | 08-10-21 | 13:28

@Graaisnaaiert | 08-10-21 | 13:28:

Net als de Noord-Zuid lijn. Daar heeft geen Amsterdammer aan mee gebouwd. Alle arbeiders kwamen elke ochtend met busjes van heinde en verre...

Pantoffelo | 08-10-21 | 13:38

Wel leuk voor een mile high club uitdaging. Al is het maar 20 meter hoog.

2voor12 | 08-10-21 | 13:24

Gelukkig is zo'n kabelbaan niet extra kwetsbaar in geval van terroristische aanslagen dus ik zeg, doen! Zorg er alleen wel voor dat u standaard in de X66- en Groen Links gondeltjes meezweeft, die laten ze namelijk wel met rust.

Graaisnaaiert | 08-10-21 | 13:23

Alles op straat niveau in die stad is onder geplast of iets over uitgesmeerd. Liften en kades hebben al snel een machtige glazuur waar die de zon, regen, en uitsmeer karretjes niet bij kunnen. Die kabelbaan cabines zullen het wel weten. Voor 14 euro straks een mooi uitzicht met warme damp van je voorgaande zwartrijder. Gewoon raampje open. Vocht aan je schoenveters droogt toch wel. Het is immers wel de grote stad, he? Zo'n kabelbaan gaat 't helemaal worden. Van de ene winderige onbezochte uithoek naar de andere.

GeheidEenGeit | 08-10-21 | 13:23

Alsof ze het in Keulen hebben horen donderen.

fladder | 08-10-21 | 13:22 | 2

Gaat een hoog ding worden als daar een cruiseschip onderdoor moet.
Oh nee, die mogen er niet meer komen.

jaja | 08-10-21 | 13:21

Amsterdam is altijd al een pretpark geweest - en het smerigste van heel Europa.

LoremIpsum | 08-10-21 | 13:21 | 1

Nooit in London, Parijs, Hamburg, Berlijn geweest zeker?

DexterGordon | 08-10-21 | 13:26

Dichtgooien, die plas, dan heb je geen kabelbaan meer nodig. En een hoop extra kavels.

Pater.Koekkoek | 08-10-21 | 13:21

In Barcelona best vaak kabelbaan gepakt, best relaxed. Je mag aannemen dat het de stad meer oplevert dan kost.

Lukiluuk | 08-10-21 | 13:20 | 2

Dit is Amsterdam dus kost het meer dan het oplevert. Als het omgekeerde zou gebeuren praat je echt over een trendbreuk.

2voor12 | 08-10-21 | 13:23

Ding gaat van metrohalte Isolatorweg, de eindhalte van de metrolijn, op de grens van het westelijk havengebied naar ergens bij de Knsm in noord. Handig als je van uit oostzaan naar nieuw west wil. Kansloos voor de gewone reiziger.

P-unit | 08-10-21 | 13:27

Wellicht leuk met wat waterfietsen in de vorm van hele grote zwanen?

Hans Kwalzan | 08-10-21 | 13:20

Als mensen nu zelf de aandrijving verzorgen, bijvoorbeeld met ingebouwde trappers, zijn we precies daar waar me moeten zijn: Luchtfietsen.

knutsel_ | 08-10-21 | 13:19

Nieuw Amsterdam heeft er één
The Roosevelt Island Tramway is an aerial tramway in New York City that spans the East River and connects Roosevelt Island to the Upper East Side of Manhattan. The tramway is the first commuter aerial tramway in North America, having opened in 1976. Since then, over 26 million passengers have ridden the tram.

BASinnic | 08-10-21 | 13:18

Zou het ook een idee zijn van totaal malloot Rutger Groot Wassink?

buster24 | 08-10-21 | 13:16

Zijn de kades en bruggen al gerepareerd enm gestut? Zijn alle huizen al voorzien van warmtepompen? Zijn er überhaupt huizen voor al die 30+'ers die nog bij ouders wonen? Is de stad al CO2 neutraal? Geweld tegen LBGTI+ al opgelost? Politiemacht al weer op sterkte? Morcromaffia al ingeamsterdamd?

Nee, maar we hebben wel een kabelbaan!

Lijkt wel een groot gekkenhuis daar bij links.

Bij defensie 't zelfde gedonder, we hebben geen tanks, nauwelijks zeewaardige schepen, geen munitie, een tekort aan kleding en beschermend materiaal(oa. Helmen).. maar wel een vrouwenquota. Want dat is de kerntaak van defensie: een zo eerlijk mogelijke afspiegeling van de samenleving worden! Gelukkig zal defensie enorm slinken de komende tijd omdat er geen mannen aangenomen mogen worden, wellicht dat de kosten en budgettering zich op die manier naar elkaar toe bewegen ern dat dat het idee erachter is? Het is wachten op een homo-, lesbienne-, transgender-, neger- en 'jongere'-quota...

ReyNemaattori | 08-10-21 | 13:15 | 3

Dan nog iets: zou een zwangere vrouw op missie gestuurd worden?

Sinterbikske | 08-10-21 | 13:22

Dit is geen links idee hoor knul...dit komt linea recta van de grachtengordel....dat is net zo links als de katholieke kerk heilig is als het gaat om seksueel misbruik.

LoremIpsum | 08-10-21 | 13:23

Waarom geen glazen tunnel? Das pas echt vet!

Sinterbikske | 08-10-21 | 13:15 | 1

Door de drek van het IJ. Is alleen vet als je van modder houdt.

medusa324 | 08-10-21 | 13:36

Amsterdamse luchtballonnen aan een draadje

hagelkruis | 08-10-21 | 13:15

Die jongen van Brussen is 'm net op tijd getaaid uit dat marxistische gekkenhuis, de voltallige gemeenteraad is er totaal drankzinnig geworden.

Conan de Rabarber | 08-10-21 | 13:15

Met van die bakjes waar 4 man in kunnen en dan 3 van die bakjes per minuut. Daarmee ga je inderdaad een nieuwe woonwijk met pakweg 10.000 inwoners wel mee voorzien.

2voor12 | 08-10-21 | 13:15

Tja, Amsterdam....... Daar kan en mag alles.

Giotto | 08-10-21 | 13:14

Dan is het wachten op de eerste suicidal freak die van die kabelbaan in het IJ jumpt. PLONS ! Bij die Shell toren met die maffe schommels op het dak hetzelfde, daar zijn er dacht ik ook een paar gaan bungee jumpen zonder touwtje. Dit soort plekken schijnen een bepaalde aantrekkingskracht uit te oefenen op zelfmoordenaars. Maar ja, ze doen maar. Maar spring niet op mij aub. THXBYE.

Asteroid-B612 | 08-10-21 | 13:14

In Londen hebben ze ook zo'n ding, best cool maar als je aan de andere kant bent is er geen fuck te doen.

Heeft 60 miljoen pond gekocht, benieuwd of onze fantastische hoofdstad het beter kan. Is wel gesponsord door Emirates, misschien moet Amsterdam gewoon een sponsor zoeken? De Heineken Kabelbaan?

en.wikipedia.org/wiki/Emirates_Air_Li...)

Alca | 08-10-21 | 13:13

Op zich, waarom niet?

Maar doe het dan niet met gemeenschapsgeld. Hou dat geld over voor onderhoud aan infrastructuur *kuch* kades, extra woningen etc. Bouw dat ding particulier en hef tol totdat je uit de kosten bent.
De inwoners van Goeree-Overflakkee gingen je voor:
www.rijnmond.nl/nieuws/1291744/Dan-bo...

Of begint niemand daaraan omdat de kans groot is dat een kabelbaan nooit rendabel wordt? Je zou haast denken dat er praktischere en goedkopere oplossingen zijn.

Over solidariteit gesproken.

ratelaar | 08-10-21 | 13:13

Rotterdam had in 1970 al een kabelbaan. Tijdelijk, als attractie, wat het doel ook was

BASinnic | 08-10-21 | 13:12

Kabelbaan met gemeenschappelijke keuken.

Ruimedenker | 08-10-21 | 13:12

Duikboten. Dat was nou een idee geweest. Waar je dan met je auto in kunt rijden. Een soort metro maar dan zonder rails.

Dubbelepunthoofd | 08-10-21 | 13:11 | 1

Lijkt me ook een goed idee... Geinige attraxie. "Das Boot" muziekje erbij, en "Torpedo ! ..... LOS !" Helemaal tijdens de (c)anal pride botendinges.

Asteroid-B612 | 08-10-21 | 13:19

Het wordt toch wel zo'n kabelbaan waaraan je zelf moet gaan hangen toch? Zo hop, in 30 seconden aan de overkant!

John McClane | 08-10-21 | 13:11

Wat is er eigenlijk zo interessant aan Amsterdam noord dat daar mensen naartoe willen?

Sinterbikske | 08-10-21 | 13:10 | 3

De baan gaat naar het centrum, niet naar noord.

John McClane | 08-10-21 | 13:11

Goedkoper parkeren, schijn-betaalbare woningen, zelfbouw-projecten bekijken, een zoveelste volle moskee, een zoveelste lege industrie, Greenpeace bootje bezichtigen, Veronica Schip, bubbelbad op een hele hoge kraan, uitkering afwachten op een bankje rond het wineklcentrum, rustiger Pokemon Go spelen, betere vluchtroutes voor ramkraken en overvallen, makkelijker chemicaliën storten, makkelijker nieuwbouw projecten erdoor stampen, makkelijker voor pooiers om hun hoeren in de gaten te houden in die glazen flats, meer kleine bedrijfslocaties die je vast kunt houden om uitgekocht te worden, makkelijk rap videos opnemen op NDSM, makkelijk autobranden veroorzaken omdat geen kip op straat loopt, meer garageboxen voor gestolen goederen, de politie is plots niet zelf aan de coke daar, 30 dealers buiten een coffeeshop en de politie pakt de 17 jarige zonder licht, vrij graffiti spuiten daar onder de ramen op het NDSM werf, daklozen kunnen daar hun bootjes op plaatsen aanmeren waar ze geen vergunning hebben, asbest dumpen in bouwskips van grote bouwprojecten, buurtstraatfeesten houden waar de wind alles weg, Ij-hallen voor nep merken en onverkoopbare meuk, festival terreinen op harde ondergrond, en als je fiets gejat wordt ligt hij meestal in 100m verderop aan een slot naast de woning van de dief zelf.

Meer is er niet.

GeheidEenGeit | 08-10-21 | 13:43

Waarom geen verwarmde sleeplift?

Ruimedenker | 08-10-21 | 13:10

Qrankzinnig.

MoonBeebe | 08-10-21 | 13:10

Beter doen ze aan weerszijden een innovatieve en hele lange #glijbaan.

Omtzigtig | 08-10-21 | 13:10

Een tokkelbaan dan?

Conan de Rabarber | 08-10-21 | 13:09

De Emirates Airline in Londen bij de O2 is ook zo'n geweldig succes....

Louter Leuter | 08-10-21 | 13:08

Volgens linkse mensen moeten publieke voorzieningen een mate van ongemak moeten bezitten, zodat er een soort van calvinistisch leed plaatvindt in het gebruik ervan.
Alsof het linkse bestuur zegt: "we verschaffen je eigenlijk (tegen onze zin) hiermee een stukje luxe".

ChatBot | 08-10-21 | 13:08 | 1

Uiteindelijk resulteert alles in wachtrijen, die daarmee het belang van de staat aantonen.

ChatBot | 08-10-21 | 13:10

En als ze dit ding door de metrotunnel laten zweven? Misschien met extra wielen er onder, die toevallig net zo breed zijn als de metro-rails?

hangtiet met knoop | 08-10-21 | 13:08 | 1

Lol

BASinnic | 08-10-21 | 13:09

Baantjer en de moord in de kabelbaan.

Patje | 08-10-21 | 13:08

Dat van die cruiseterminal word ook nog lachen. Straks moeten al die honderden bussen met passagiers per dag via een doseerlicht door de Coentunnel richting Centrum.

2voor12 | 08-10-21 | 13:08

Maar waar laat je je ski’s op de Zuidas?

Ruimedenker | 08-10-21 | 13:08

Doet die Noord-Zuidlijn het niet meer?

Poesmobiel | 08-10-21 | 13:08 | 3

Wou net zeggen, die was hier toch voor?

Keutels | 08-10-21 | 13:35

@Poesmobiel | 08-10-21 | 13:39: Ja, die brug zou er komen voor fietsers.
Nu kunnen die straks kiezen.. met fiets op de metro, of in de kabelbaan.
Gelukkig is Amsterdam een fietsstad.. volgens de overlevering dan.
Volgens mij is het inmiddels ondoenlijk voor iedereen die op wat voor manier dan ook van A naar B wil.
Gelukkig komt daar dan een kabelbaan… lang zullen we leven, hoera.

geen koning | 08-10-21 | 16:01

Je zal als homo of jongedame maar hoog boven het water in een karretje vastzitten met een groep marokkaantjes. Je kan geen kant op. What could go wrong?
.
Maar goed, in Urk hebben ze dat probleem ook dus wat doe ik moeilijk.

The Green*Machine | 08-10-21 | 13:07

Mokeronrendabel of Mokumonrendabel? Of is dat synoniem?

MickeyGouda | 08-10-21 | 13:07

Mosterd, gebruik eens wat alinea's, dat maakt het geheel wat beter leesbaar.

Argyronauta | 08-10-21 | 13:07 | 2

Mosterd is het alter ego van Bert Brussen.

Dubbelepunthoofd | 08-10-21 | 13:09

Je kunt toch ook grotere en efficiënter ingedeelde veerponten ontwerpen en bouwen?
Dan heb je die over een paar jaar gereed liggen.

leo de pejo | 08-10-21 | 13:07

Goedkopere oplossing dan een brug en je wordt er niet moe van. Best goed idee eigenlijk.

Sinterbikske | 08-10-21 | 13:06

Beter dan een bullshitbaan

Diederik_Ezel | 08-10-21 | 13:06

Ga op de fiets, dan kun je op drie plaatsen gratis met de pont van Noord naar Centrum en terug. Niets is zo rustgevend als een tochtje met de pont over het IJ. Heen en weer enz.

J.P.Drapeau | 08-10-21 | 13:06 | 3

Rustgevend? Heeft u in de afgelopen jaren wel eens op een normale werkdag de pont gepakt?

The Green*Machine | 08-10-21 | 13:09

@The Green*Machine | 08-10-21 | 13:09: Ja was wel te doen, soms een pontje wachten. Soms een microcar voor je voeten die de motor aanzet nog voor de boot aanmeert. Lekker druk, maar een fiets tussen iedere ziel zorgt voor genoeg persoonlijke ruimte. Verder mooi moment om in de verse lucht even te kletsen met je vrienden na een stapnacht. Naar Noord gaan vergt minder energie, soms meer tijd. Kon er mee door. Alleen die godslastering van die fossielenbrandstof die die pontjes opslurpten. De bloed is aan ons handen, Groot Wassink. 'We didn't know.'

GeheidEenGeit | 08-10-21 | 14:13

Er is een brug en er is een tunnel. Misschien dat ze die tunnel eens kunnen verbreden, tijdens een van de jaarlijkse onderhoudsbeurten die altijd een half jaar duren, zodat er ook fietsers doorheen kunnen.

John McClane | 08-10-21 | 13:05 | 3

Een tunnel kan je moeilijk verbreden. Je moet nog een buis ernaast zetten. Dat is het probleem in NL, mensen als u hebben de leiding bij Rijkswaterstaat

BASinnic | 08-10-21 | 13:09

Dus je wilt een verbreding van je huis. Budget in je hoofd, aannemer uitgenodigd, architect al begonnen. Blijkt ineens dat je een bijgebouw wilt

BASinnic | 08-10-21 | 13:33

Hebben ze in 't gemeentehuis te Amsterdam gister meegelezen in het café?

GKJP | 08-10-21 | 13:05

Ik vind het wel een mooi idee.

pibasso | 08-10-21 | 13:05 | 2

En wat als je per ritje moet betalen?

zevensprong | 08-10-21 | 13:12

@ pibasso | 08-10-21 | 13:05
Ik ook; en om het helemaal àf te maken:
aan beide zijden één vierpersoons lift.

CLoVis | 08-10-21 | 13:29

Kabelbanen zijn goed voor de werkgelegenheid.
Hoe meer banen hoe beter.
Voor de “nieuwkomers” noemen we deze Kaboelbanen.
Beter dan Melkert-banen.

Ruimedenker | 08-10-21 | 13:05 | 2

Haa! Da's een goeie! Kabulbanen. Die gaan we nog veel nodig hebben met de asieltsunami uit Afghanistan.

keestelpro | 08-10-21 | 13:12

Als er een plofkip inzit noemen we het Kaboembanen....

Nice_Wheels | 08-10-21 | 13:32

Waarom niet het IJ gewoon droogleggen. Dan volplempen met woontorens voor de nieuwe medeburgers.

LucaBrasi | 08-10-21 | 13:04 | 4

Waar moeten de daklozen dan poepen?

frickY | 08-10-21 | 16:12
▼ 1 antwoord verborgen

ZeIfs de communisten in Nijmegen zagen er vanaf

Piet Karbiet | 08-10-21 | 13:04 | 2

Hier in Grunn idem dito.

knutsel_ | 08-10-21 | 13:16

Dat was omdat ze er zelf niets aan hadden want die wonen niet aan de Waal maar uitsluitend in de betere buurten.

JanBrel | 08-10-21 | 16:26

Een beetje a la FTM: Willem Wessels van de stichting IJbaan, d666'er, gemeenteraadslid geweest gewerkt bij de Gemeente Amsterdam en die krijgt de opdracht. Hoezo, eeerlijk en netjes en niet-corrupt, en zonder collusie en nepotisme? Bas Dekker? Zelfde laken een pak? Drie jaar geleden nog 90 miljoen, nu al 120. Ja, de 'heeren' willen ook en goede boterham, met kaviaar geserveerd in Dubai. Bah.

dathoujetoch | 08-10-21 | 13:04 | 1

Huh? Geen Cda?

Ruimedenker | 08-10-21 | 13:06

Zo mooi, regelrecht het fiasco tegemoet!

Eminent | 08-10-21 | 13:03 | 1

Daar hebben ze in Amsterdam al jarenlange ervaring mee!

TijdelijkOptimist | 08-10-21 | 13:28

Well, sir, there's nothing on earth
Like a genuine, bona fide
Electrified, six-car cable car
What'd I say?

Cable car
What's it called?
Cable car
That's right! Cable car

Cable car
Cable car
Cable car

Maar eigenlijk meer een idee voor Shelbyville

Muxje | 08-10-21 | 13:03

Nee, Mosterd, geen brug, maar een tunnel, dat is wat we nodig hebben!

Rhenium | 08-10-21 | 13:02 | 1

Die zijn er al. 4 stuks; 3 voor auto's en 1 voor de metro.
En een brug ook al.

frickY | 08-10-21 | 16:12

Waarom een saaie kabelbaan en geen achtbaan? Beetje pretpark kan niet zonder.

Duwbak_Linda | 08-10-21 | 13:02 | 2

Precies. Dat lijkt me gaaf: een achtbaan door Amsterdam die tevens als vervoermiddel fungeert.
Ik snap sowieso niet waarom treintrajecten in Nederland zo saai aangelegd worden. Iedereen houdt toch van achtbanen? Leg die rails wat avontuurlijker aan met wat glooiingen en af een toe een kurkentrekker of een looping.

keestelpro | 08-10-21 | 13:09

Particulier initiatief lees ik. Prima toch zolang ze het ook particulier financieren

zuurtjeregen | 08-10-21 | 13:02

Beter dan het oorspronkelijke plan van een katapult met vangnet.

Zack Hooi | 08-10-21 | 13:02 | 1

Ik moest hard lachen. Zie het helemaal voor me. Beetje kinderlijke slapstick, maar dat is gewoon leuk.

King of the Oneliner | 08-10-21 | 13:27

Agenda 2040 is in ieder geval lichtvoetiger dan Agenda 2030.

keestelpro | 08-10-21 | 13:02

En we noemen hem/het: de oemfoefoe

npo | 08-10-21 | 13:01

Hier in mijn stadje gebeurt hetzelfde. Een symbool van de stad staat op instorten want er is geen geld.
Echter is er wel geld voor gaybrapaden, straatcoaches en lelijke kunstwerken.

Transgender-Airlines | 08-10-21 | 13:00 | 1

Allemaal symboolpolitiek.

Keutels | 08-10-21 | 13:37

Voor een kabelbaan kan je geld vragen. Voor een brug niet.

zevensprong | 08-10-21 | 12:59 | 1

Ik heb anders vaak genoeg tol betaald voor een brug.

Andersdenkend | 08-10-21 | 13:34

De Kabelbaan? Is dat iets voor zwarte mensen (voetballers)?

Patje | 08-10-21 | 12:59 | 7

De beste grappen zijn grappen die je niet uitlegt

DeJemelscheet | 08-10-21 | 13:25

De Babelbaan?

Ruimedenker | 08-10-21 | 13:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Dank ! Moest ik ook meteen aan denken

wild geraas | 08-10-21 | 15:57

Gek, Gekker, Gekst.

ikdenkwat | 08-10-21 | 12:58

Hahaha. Nog altijd veul lalala geld dus.

Milovsky | 08-10-21 | 12:56 | 1

Nee hoor, Den Haag mag zoals altijd alles betalen
alleen daarom al gaarne een rechts kabinet dat geen cent meer in 020 steekt

Tobi | 08-10-21 | 14:48

Een kabelbaan van Noord naar Zuid? Gaat die ook weer tig miljard kosten?
En wat is er eigenlijk zo mooi om te zien vanuit een kabelbaan in Amsterdam?
Plofkraken? Afrekeningen? Liquidaties? Roofratten?

keestelpro | 08-10-21 | 12:56 | 1

Vliegende tapijtjes inmiddels in overvloed daar...

Ommezwaai | 08-10-21 | 13:32

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com