VIDEO. Geert Wilders SLOOPT wéér IEDEREEN
VUURWERK!
Net voordat we in slaap vielen bij die door Spindoctorclubje 1 kapotgemediatrainde tas-metaforen van Rutte-bot Sophie 'zzz' Hermans zaten we als gebruikelijk weer op het puntje van onze stoel bij de openingsact van de Algemene Politieke Beschouwingen: Geert Wilders. Geert Wilders die eerst met een groot blad door de ruïnes van het Kaag-construct bulldozerde om vervolgens korte metten te maken met... nou ja, eigenlijk met IEDEREEN. Net als vorige keer trouwens. We hebben de volledige turborant maar weer eens in ons YouTube-kanaal gemikt, want het is 1 uur, 14 minuten en 40 seconden volle bak vlammen. Veel pleziertjes, allemaal!
Tweets by BartNijman
Reaguursels
InloggenBlijft een heerlijke vent die Greet
Ik hou mijn hart vast maar ik heb sterk de indruk dat we naar een formatie kijken, life tijdens de APB. Morgen zal het duidelijker worden.....
5 reten
Gelukkig kijk ik altijd weg en nu zie ik een boze meneer.
Dit zouden ze op Oudejaarsavond moeten uitzenden. Leuker, gevatter en eerlijker dan welke cabaretier ook.
Held
Los van of je ze moet opvangen of niet: de Afghanen die "Nederland" in Afghanistan hebben geholpen.... Nederland was daar toch om Afghanen te helpen? Hebben Afghanen die "Nederland" hebben geholpen niet gewoon gewerkt voor een beter Afghanistan, met hulp van o.a. Nederland? Waarom wordt de boel consequent, en zonder tegengeluid omgedraaid?
Er komt alleen maar poep uit links. Dat moeten we inmiddels wel weten toch. Alle lariekoek om maar te deugen. Niet inzien dat ze inderdaad het land compleet naar de filistijnen gooien. Ik hou m'n hart vast voor m'n dochter. Als zij niet veilig over straat kan of haar overkomt iets, dan hou ik heel links verantwoordelijk!
Voorrangsverbod, gelijke monniken gelijke kappen.
Sow hee, ik had me toch een klotedag vandaag.
Deze peptalk van Wilders was precies wat ik nodig had, even iemand die het keihard zegt, er niet omheen kwaakt en er nog een lolletje in weet te stoppen ook.
Top Geert, mijn dank is groot.
Seegers is inmiddeIs popuIaIrder dan Sigrid
Mijn dochter gaat volgend jaar naar school, maar daar moeten ze echt niet aan komen met die woke LHBTI lessen. Die kinderen zijn veel te jong om hierover te 'leren'. In de brugklas, bespreken, ok. Maar dan nog. Ga weg met die idioterie, volslagen mesjokke!
Ik ben zelf homo en gelukkig getrouwd met een man, maar bij mij moeten ze ook niet aankomen met die woke LHBTIdioterI. Ik voel me dan ook niet door deze club vertegenwoordigd.
@echtpaul | 22-09-21 | 18:14:
Kijk, zo kan het dus ook.
@echtpaul | Mensen zoals jij zouden we meer van moeten hebben!
Het valt me op dat veel ontevreden over de rede van Wilders plotseling geen
GS kroontje hebben. Nieuwe leden?
Goed verhaal geen woord mis mee. Kan me voorstellen dat politieke tegenstanders
daar moeite mee hebben. Doet zeer...
Het wil er maar niet in bij die Jetten, dat degenen die moeite hebben met zijn geaardheid voornamelijk een bepaald geloof aanhangen wat hij koste wat kost wil blijven verdedigen. Ze zullen je echter nooit accepteren knul.
Precies. Dat je niet meer kunt zijn wie je wil zijn, Robje J, komt maar door 1 ding en dat is niet Geert, maar de islam. Man man man, triest dit.
Geert +1.
Ik had in mijn wildste dystopische nachtmerries nooit durfen dromen dat D'66 dingen als dingen op papier en feiten benoemt als negativiteit. Het raakt kant noch wal... Dit is dan onze vertegenwoordiging? :(
Goede punten genoemd maar opnieuw gediskwalificeerd voor het ontkennen van het milieuprobleem.
Ja maar dat milieuprobleem ligt ook aan de grootaandeelhouders van allerlei multinationals. Zij willen ieder jaar meer centen kosten wat kost.
Ieder jaar meer meer meer meer, maar niet de vervelende milieu aspecten dragen.
Want als er ergens in het eindproduct op bezuinigd kan worden dan wordt dat gedaan en wordt er een klein beetje kwaliteit wat moet worden ingeleverd hooguit als collateral damage gezien want onder aan de streep staan weer meer centen. En de milieuvervuiling is voor de overheid en burger. Wij hebben dit niet gedumpt, dat lag er al hoor, heus echt waar beste lieve ambtenaar. Hier heb je een zakje met geld en schuif de schuld vooral op de burger.
Een milieuprobleem is er zeker, denk ook niet dat Geert Wilders dat zal ontkennen.
Kijk maar eens naar een rivier als de Ganges en vergelijk deze eens met onze Maas.
Of kijk eens naar de enorme plastic soep in de oceanen, terwijl wij 99% van ons plastic afval in de PMD zak stoppen, want dat kost het ons niks.
Dichter bij huis, ook een milieuprobleem, dieren laten leven in een voor hun onnatuurlijke habitat, Oostvaardersplassen. Vanwege de onnatuurlijke habitat gaan ze dood van de honger, vanwege bureaucratie mogen ze niet bijgevoerd worden en vanwege "dierenliefhebbers" mogen hun aantallen niet gedecimeerd worden.
Verder worden er momenteel tal van milieuproblemen gecreëerd door de obsessieve drang om windmolens en zonnepanelen te plaatsen in de natuur. Daar is Wilders ook geen voorstander van.
Dus wat is je punt?
Het is een obsessie hoor ik heel D66 zeggen tegen dhr. Wilders.
Ja want al haar daden zijn zo "sterk" het enige wat haar daden doen is schitteren in afwezigheid. Opzouten met zo'n parasiet.
Wilders heeft wel gelijk , maar is verder te dom om te poepen. Als je vind dat het zo slecht gaat zorg je ervoor dat je in de regering komt en je je op een normale manier presenteer. Daarmee bereik je veel meer dan maar een beetje aan de kant staan roepen wat er fout gaat, doe er dan wat op een constructieve manier aan!! Volgens mij wil Wilders namelijk niet dat het anders gaat.
Al eens van een cordon sanitaire gehoord?
Lekker roeptoeteren en VVD blijven stemmen.
@BakkerHenk | 22-09-21 | 15:40:
En een comment barstend van de fouten.
@Willibald von Klúúúk | 22-09-21 | 15:29: Wilders is heel blij met dat cordon sanitaire. Dat was precies zijn doel.
@ Piet, Leer eerst Nederlands schrijven. Zo kom je zelf over als te dom om te poepen.
@Ja_hoor | 22-09-21 | 16:05: Heel blij? Hij heeft geen cent invloed op het gevoerde beleid. Wilders zal nooit regeringsverantwoordelijkheid dragen omdat ze hem er niet bij willen hebben.
Go Geert
Kan iemand die handig is met video-editing de volgende keer bij Wilders en Bosma alleen de voorstellen voor ons land achter elkaar plakken?
Wilders maakt Kaag alleen maar groter door haar zo te benoemen.
Een nog grotere heks?
Past ze straks niet meer op haar bezem…
Hoi troll. Dat denk ik niet hoor.
Wilders betekend voor de politiek,wat GeenStijl betekend voor de MSM in dit land.
En nu wil ik geen troltegels meer zien hier in de roze panelen.
niets
Wilders heeft een hele grote mond en heel veel boosheid maar iedere keer als het eropaan komt pakt hij niet door. Hij gijzelt en verlamt daarmee al jaren het rechtsgeaarde deel van het Nederlandse volk. Laat hij de rekening opmaken en de missie overdragen, want hij is zelf zijn grootste obstakel geworden. Ik schrijf dit met tegenzin, want hij verdient niet dat hij een prooi is en zal blijven.
betekend?
oh sorry, elitair.
@bestegenoten,
Lees is I.p.v.betekent.
Moet ik nu naar een D’66 Goelag?
Ja, het klopt allemaal als een bus maar een stem op Wilders zorgt er alleen voor dat het de komende 4 jaar weer hetzelfde liedje gaat zijn.
In plaats van een redelijk alternatief op rechts zorgt hij er alleen voor dat alle stemmen rechts van de VVD in de put verdwijnen.
Blij met mijn stem voor JA21
Kereltje kereltje. Blij met stomme dingen, ik heb met je te doen.
Ze is voortdurrnd aan het onderhandelen, zegt niets toe, duwt alles voor zich uit. Dan toont ze haar ware boze gezicht.
Goed haar ware boze gezicht te zien. Voorkomt direct, dat er nog mensen op haar stemmen
@Guy Fawkes | 22-09-21 | 14:44:
nee hoor, want die kijken pas vlak voor verkiezingen eens naar een debatje op de NPO, of vullen een stemwijzer in die is gebaseerd op een paar regels uit een verkiezingsprogramma.
Dat daarna het programma de prullenbak in gaat, ze drie keer genaaid worden, en dat Kaagje op ze neerkijkt; hebben ze nul benul van.
Haatzaaier Azarkan probeerde WIlders te beschuldigen van haatzaaien, want ... roffel... Wilders is tegen de komst en bezetting van onze huizen door duizenden Afghanen. Dat mag je kennelijk niet vinden. En maar klagen over polarisatie, maar wanneer wordt zo'n Azarkan voor het gerecht gesleept voor haatzaaien?
Dan moet hij erbij zeggen 'dan gaan we dat regelen'.
Azarkan maakte op zich best een goed punt. Wilders had daar beter mee om kunnen gaan.
Huizentekort is niet verantwoordelijkheid van de afghaan, voorrangsregeling is ridicuul.
Als peuter keek ik graag naar poppenkast ,zoals Rikkie & Slingertje, geweldig!
Na mijn peuter tijd was ik dat ontgroeid en had ik nooit gedacht dat ik het als volwassene nog vele malen zou mogen aanschouwen. Alleen is deze poppenkast alles behalve geweldig.
Geloof ik dat de heer Wilders de oplossing heeft voor elk probleem ons kikkerland rijk is? Nee.
Ben ik blij dat er tenminste een partij is welke consequent tegen dramt bij een aantal waanzinnige beleidspunten. Ja.
eerst eens stoppen met deze idioterie, dan orde op zaken stellen en kijken hoe we wat gaan indelen en uitgeven.
De zelfmoorcijfers in de regenboog-gemeenschap gemeenschap waar Jetten het over had worden vooral veroorzaakt door transseksuelen. Helaas maakt het voor de kans dat zij zelfmoord plegen niet veel uit of ze aan de dysforische of postoperatieve kant van hun gewenste gender staan. Dit wijst erop dat er met een hoop trasseksuelen iets anders aan de hand is dan de wens van geslacht te veranderen; iets dat eerder in de GGZ-hoek gezocht moet worden dan in de gewoon-lekker-jezelf-zijn-hoek. Dat je toch aan kleine kinderen gaat vertellen dat het allemaal fantastisch en tolerant is om van geslacht te veranderen en dat het haters zijn die kritische opmerkingen maken is gewoon onverantwoordelijk en zeker niet in het belang van kinderen, laat staan in het belang van pubers die sowieso nogal met zichzelf en hun (seksuele) identiteit bezig zijn.
Dit is trouwens het punt dat 'dictator Orban' ook maakte in zijn beruchte 'anti-homowet'.
Interessante vraag voor Jetten: Vindt hij dat dit soort regenboogvoorlichting ook verplicht zou moeten zijn op Islamitisce scholen? Zo nee, waarom niet?
Wilders heeft al jaren op heel veel punten gelijk maar de gevestigde politieke orde neuzelt liever op wegkijkende manier met elkaar. Horen liever niet, de helaas, harde waarheid. Ondertussen zit Nederland vol met fans van de wegkijkers dus gaat Wilders nooit in een regering komen. Aan mij heeft het iig niet gelegen. Stem al vanaf dag één op hem en dat zal ik blijven doen.
Op immigratie staat een meerderheid van de Nederlandse bevolking grotendeels achter Wilders visie, toch wordt dit niet opgepakt door de rest van de partijen.
@Wattman | 22-09-21 | 14:24: Er stemmen helaas meer mensen VVD welke op voorhand de PVV uitsluit. Menig stemmer is ook totaal niet op de hoogte van politiek omdat men zich voor geen meter in politiek interesseert. Enkel als het te laat is.
Je hebt best kans dat de overheid bij statushouders veel moeilijker kan zien wat hun bezittingen zijn (dat verhaal van die asielzoeker met die voorrang bij een sociale huurwoning en die dure Audi). Steeds opnieuw wordt duidelijk dat de overheid onvoldoende inzicht, overzicht, feeling, controle heeft over de uitgaven.
Die meneer Dassen van Volt. Wat een knurft.
Hoe kan zo iemand uberhaupt gekozen zijn? Wie is die Volt, waar komen die vandaan? Wie financieren die mensen en wie hebben die mensen opgeleid?
Volt is voor Europa wat Denk is voor Erdogan. Zetbaasjes.
Dan heeft U een bepaalde trend gemist. Dit zijn relatief jonge mensen die wat in Europees verband willen bereiken.
Soros, je gelooft het niet. Dassen wat een broekie die wel eens even komt vertellen hoe de wereld eruit ziet of zou moeten zien.
Laurens Dassen geeft trots toe: ‘Ja, Volt kregen duizenden euro’s van George Soros’
Heel voorspelbaar allemaal, theater...
Het 'woord bij de daad voegen'. En bedankt maar weer Sylvana.
Lekker ingeburgerd toch?
Wat een trieste kritiek hier op Wilders. "Kleuterniveau, steeds hetzelfde liedje, te hard en te tokkie etc etc". Ik ben nog steeds blij met een ander geluid dan de standaard cliche one-liners die ik van andere politici steeds hoor. Dat vind ik pas eentonig. Er zit geen emotie in. Wilders maakt er een goeie show van.
En op inhoud ? Op inhoud heeft hij 100% gelijk. Natuurlijk is het voorzien van 120.000 asielzoekers van woningen versus het voorzien van 120.000 Nederlanders woningen een logisch argument. Het "EIGEN VOLK EERST" principe is helemaal niet raar, het is de enige weg.
Hij is een soort Janmaat. Dat is het probleem.
@van Oeffelen | 22-09-21 | 14:12: Precies ! De deugers weten het zo te spinnen dat je in de meeste gezelschappen eigenlijk niet meer kan zeggen dat je wel brood ziet in Wilders. En dat is triest, want het is de moeite waard eens goed naar andere geluiden te luisteren.
@van Oeffelen | 22-09-21 | 14:12: Nope. Janmaat was een kleinburgerlijk mannetje, een droogkloot met een natte bovenlip die eruit zag alsof hij in een drogisterij werkte, zonder charisma. Wilders heeft meer charisma, maar lang niet zoveel als Fortuyn had. Blijft interessant dat een narcissistische dandy, bekakt pratende ijdeltuit en openlijk homoseksueel als Fortuyn zoveel aanhang had onder volkse mensen ("tokkies") waar hij zichzelf natuurlijk allerminst onder schaarde.
@van Oeffelen | 22-09-21 | 14:12: Nou, Oef, als dat nou het ergste is....
@Asteroid-B612 | 22-09-21 | 15:32: Wat mankeert er aan een natte bovenlip?
Eerdmans stelt het thema 'migratie' op een redelijk beschaafde wijze aan de orde. 'Migrant' is eigenlijk een eufemisme, het zijn illegale grenspasseerders.
Het is al gezegd, maar ik ben wel verbaasd. Geen fan van Jetten, maar hij zet Wilders toch aardig goed in de hoek. Sterke reactie.
Door heel voorspelbaar weer het D66 riedeltje af te draaien dat er voor 'iedereen plaats is in dit land' - terwijl Wilders het had over de indoctrinatie van kleine kindertjes met woke-wauwel? Wat je maar sterk noemt.
Dan heb jij een andere uitzending gekeken. Jetten was he le maal niks.
Echt sterk ook weer niet, maar hij loopt niet weg om de Venlonaar van repliek te dienen met zijn holle geschreeuw. Kermisklant dat hij is.
Vanaf welke minuut? Ben nu bij 36 min. en heb wel een debatje gezien tussen beiden, maar vond dat Wilders toch (zoals gebruikelijk) helder overeind bleef. Greet is niet tegen al die verschillende lhbtabctm.z vormen, maar hij zegt dat begrijpend kunnen lezen en schrijven een hogere prioriteit zou moeten hebben en daar heeft hij wel een punt.
Jetten werd persoonlijk getriggerd, omdat hij natuurlijk zelf een homo is.
(waar op zich niks mis mee is, want ze zijn altijd fris gewassen en geparfumeerd, en kunnen goed met mensen om gaan, met hier en daar een o lala grapje)
Tenminste, dat is mijn ervaring.
@King of the Oneliner | 22-09-21 | 14:01: gadver.
Jaja Bob van het D66 webcare team. Zo kan het wel weer.
@Watching the Wheels | 22-09-21 | 14:00: excuus, ik had erbij moeten zeggen in de opening. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik geen tijd of zin heb dit af te kijken.
Jetten verwijt Wilders een obsessie terwijl z'n baasje destijds, A. Pechtold, precies hetzelfde deed. Jaar in jaar uit.
@BobDobalina | 22-09-21 | 14:09:
Geen tijd en geen zin. Ja ja. Als je echt eerlijk was zou je bekennen dat je aandachtsboog gewoon kinderlijk kort is. Maar ja D66 en eerlijk.
@LD69 | 22-09-21 | 14:11: oh dat ook hoor. Ik ben heel slecht in luisteren.
Geert is heel goed om comments van GeenStijl samen te vatten in een perfecte rant.
Zo komen toch sommige woorden van de zolderkamer terecht bij de 'nette mensen'.
Maar het lijkt wel of de jongeren van Nederland en de mensen die echt hebben te lijden onder dit D66 beleid, gewoon geen interesse hebben, en niet beseffen dat het ook anders kan, en dat zij zo ongelofelijk benadeeld worden in hun ontwikkeling en mogelijkheden.
Zolang jonge mensen nog alles op een gouden bordje aangedragen krijgen en de harde wereld nog niet hebben meegemaakt vinden ze dat "ja leuk alles anders maken dan vroeger" van die linkse partijen wel best. Totdat ze na een jaar of 20 werken er achter komen dat ze bedot worden door dat "we redden dat wel" beleid en ook weinig tot niets overblijft van de eerdere dromen.
@Peerkeoud | 22-09-21 | 14:09: Ik had het niet beter kunnen zeggen dan dit.
@Peerkeoud | 22-09-21 | 14:09: de reden dat GL altijd goed scoort bij jongeren. Autorijden duur maken is leuk als je nog niet zelf naar je werk hoeft te rijden. En zolang pappie en mammie nog voor je zorgen is het makkelijk roepen dat alles duur gemaakt moet worden om het milieu te redden. Principes zijn leuk zolang ze je niet in de weg staan.
Wilders tegen Jetten: "m'n rug op".
Ah. Daar was ie weer. De "groffe schande". Beetje meer originaliteit de volgende keer Geert.
Pot. Ketel.
U rept over originaliteit... Wat een farce...
“Grove” bedoelt onze Gymnasiast.
90% van de besluitvorming vindt plaats in Brussel en 10% in Den-Haag. 90% van de media-aandacht gaat naar Den-Haag en 10% naar Brussel. Den-Haag is een grote afleiding, meer niet. www.bol.com/nl/nl/f/sluiproute-brusse...
Nou ja ik vind dat je Beste_Landgenoten te makkelijk aan de kant zet als Domino pizza eter. Misschien bestelt hij wel bij New York Pizza, of nee, hij vreet natuurlijk van die Dr. Iglo Ristorante diepvries kartonnen pizza's.
@Old_Spice | 22-09-21 | 13:47: Beste_Landgenoten ingehuurd door D66 en/of Joop/NPO/Vara.
Ja mijn dienst loopt straks af, dan neemt Diederik het stokje van me over. Ik ga aan de pizza. Mag 7,50€ declareren bij Sigrid. Al wil ze graag dat ik Quinoa eet.
@Beste_Landgenoten | 22-09-21 | 13:51: Haha!
@Beste_Landgenoten | 22-09-21 | 13:51: Hoe kom je er bij dat ik het over jou had?
@Normpje | 22-09-21 | 14:03:
Voelt zich blijkbaar aangesproken, zijnde een deugtrol.
Tja, als de schoen past!
@Normpje | 22-09-21 | 14:03:
Bingo !
waarom staat er eigenlijk zo'n raar poppetje achter mijn nick? iemand?
Dat krijgt iedereen die niet weet wat het betekent. Heb je de pixel al gespot? Die geeft geheime codes af.
Zo kunnen we je tracken en dat poppetje is eigenlijk een cameraatje.
Dit is het teken van de Zwitsal (baby), dat betekent dat je nog net nieuw bent, en je sporen moet verdienen in het leven.
Als je braaf goede en nette comments schrijft gedurende zo'n 1,5 jaar, gaat het op een dag vanzelf weg, en ben je een volwassen, ervaren reaguurder (comment-schrijver).
There, I said it.
@Lorejas | 22-09-21 | 13:51: ik las even 'dat poppetje is een kameraadje' en vond dat nog veel enger dan een cameraatje.
@Robin Hood | 22-09-21 | 13:49: oh,jee gauw zoeken
@Lorejas | 22-09-21 | 13:51: poppetje afgeplakt
Misschien pasfoto?
Dat doet de AIVD. Geen idee waarom.
Of je betaald gewoon een premium pakketje, dan ben je er ook vanaf volgens mij. Ik niet, ik hou van banners en advertenties. Toedeloee!
Ik heb altijd gedacht dat ik een Freggel was...
Al de tweede keer dat de moord op de broer van kroongetuige niet werd genoemd
Het is ook gewoon een kut land geworden. En ik kan me niet voorstellen dat mensen gekozen hebben voor het Nederland dat we nu hebben. Ze hebben zich wat wijs laten maken.
En toch wordt er elke 4 jaar op dezelfde idioten gestemd
moedig van dat jongetje van volt. werd gelijk in de hoek gezet. maar toch moedig.
Wilders zakt aardig door de mand bij azarkan met zijn opmerking dat hij graag "voor onze mensen" dingen wil bereiken, na de vraag waarom Wilders wereld de mensen met een buitenlandse achtergrond wegzet als tweederangs burgers. Wie veroorzaakt dan de tweedeling, en is "onze mensen" niet een aardige Freudiaanse verspreking?
Azarkan wordt gefinancierd door Turkije, zijn loyaliteit ligt in Turkije. Niemand neemt Denk serieus.
Wie weet. Hij had toch best een punt. En "onze mensen", ziet Wilders daar de autochtone Nederlanders in? Azarkan liet hem helaas gaan met die opmerking.
Je vergat eventjes dat Azarkan stemmerTs over het algemeen een religie aanhangen, die als fundamenteel principe een strikt onderscheid tussen gelovigen en niet-gelovigen hanteert. Dat is een coreprincipe binnen islam. Dan bestaat in deze religie een doctrine die bekend is als "Al-Walaa wal-Baraa" . Deze doctrine handelt over liefde (voor Allah, en medegelovigen) en haat jegens ongelovigen. En dat houdt o,m, in, dat ongelovigen overal bespot, vernederd, gediscrimineerd en zoveel mogelijk achtergesteld moeten worden. M.a.w. Azarkan is een hypokriet ventje, die weer op de meest voorspelbare en melo-dramatische wijze de racism card probeert te trekken.
@Beste_Landgenoten | 22-09-21 | 13:54: Geen Afghanen iig en een 80 miljoen vluchtelingen die hier maar wat graag een huisje willen.
Zei wie? NAW?
Ja want heb je kritiek op Wilders, dan ben je voor alles waar Wilders tegen is. Zo werkt dat nu eenmaal.
Je mag bij de vvd wanneer je non empatisch vragen kunt duiken.
Deze “bange vrouw” haalt meer zetels dan hij.
Ik denk dat we gaan lachen als er nu nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven.
is inderdaad triest
Dat komt omdat mensen stemmen met de gedachte dat opkomen voor Nederland en als je Ankara wil zien je naar Turkije moet vliegen in plaats van naar Den Haag rijden, racistisch is. Dus stemmen ze maar niet op Wilders, omdat ze denken dat het niet zo een vaart zal lopen.
Er zijn ook meer bange mensen in Nederland, dan sterke mensen.
Wilders krijgt stuk voor stuk ballen die hij met een snoeiharde serviceslag uitslaat terwijl hij met veel meer rust zo’n punt kan maken. Ik kijk dit tennis niet meer want hij verliest zo elke wedstrijd onnodig.
Zeer waar.
Zo wat een anti-Wilders sentiment weer van een paar VVD lakeien hier in de panelen. Wilders is één van de weinige kritische en controlerende kamerleden in de 2e kamer, al meer dan 20 jaar. En zo zijn er nog een paar bij de PVV. Als je dat niet kan waarderen dan ben je debet aan de afbraak van de controlerende functie van de 2e kamer. Dan ben je de facto ook anti-Omtzigt. Ga dan maar lekker de voeten kussen van Rutte. Je kan moeilijk Wilders het kwalijk nemen dat hij problemen aan de kaak stelt, hier talloze moties voor indient, en dat andere partijen hem niet steunen. Het is toch echt de rest van de kamer die niet kritisch genoeg is en verzuimt het kabinet voldoende te controleren.
En effectief. Al zeventien jaar aan de kant en zo te horen heeft hij vandaag ook weer weinig vrienden gemaakt. Lekker veilig aan de zijlijn staan roepen. Wanneer hebben zijn stemmers door dat ze aan hem niks hebben?
@Beste_Landgenoten | 22-09-21 | 13:39: Dus iedereen die niet in het kabinet zit is per definitie iemand die aan de kant staat en vanaf de zijlijn roept? We hebben niets aan die mensen? Jij snapt de functie van het parlement niet. VVD lakei ben je.
Nee aan Denk heb je wat, is nog nooit wat zinnigs uitgekomen even als hun geloofsgenoten.
Ook de KVP blieft Wilders niet.
@Beste_Landgenoten | 22-09-21 | 13:39:
Zucht, over haperende langspeelplaten gesproken.
Voortschrijdend inzicht Hermans?
(En toen deed ze een Camille Eurlings...)
Slaat zij ook haar vrouw?
@Harvey2Face | 22-09-21 | 13:41: nee en ze salueerde ook niet. Verder leek het erop!
Die Afghanen die voornamelijk als tolk voor Nederland hebben gewerkt zijn daar toch voor betaald? Zij deden dat uit eigen wil. Er zin Nederlandse soldaten gesneuveld in Afghanistan. Die kwamen er om te helpen. Wij hebben er in een gebied een politiemacht opgezet. Na de opleiding verkochten ze hun wapens en uniformen. En ook nu lopen ze naar de hoogste bieder en sluiten veel Afghanen zich aan bij de Taliban. En als ISIS en EQ ook weer een deel van de koek krijgen zullen ze kiezen voor de beste deal. Wij snappen die cultuur niet. De beste deal is nu asiel in Nederland. En daar hebben ze helemaal geen recht op. Ze hebben voor ons gewerkt, zijn daarvoor betaald en dan houdt het op. Na 20 jaar nog steeds een teringzooi. Wij hebben ons best gedaan. Het is hopeloos volk.
Inderdaad. Nederland ea hebben 300.000 Afghanen getraind en die geven zich direct over. Lijkt mij dat de Taliban geen probleem heeft met een paar tolken als ze geen probleem hebben met 300.000 getrainde ex-aanhangers van de vorige regering.
Dit inderdaad en anders betalen zodat ze kunnen verhuizen naar een naburige voormalige soviet republiek.
Precies. Dezelfde kromme redenatie valt me altijd op bij allochtonen en hun knuffelaars die huilie doen over Turkse/Marokkaanse opa's die de zogenaamde 'rotklusjes' hebben gedaan hier in de jaren zestig. Kom op, die werden daar niet toe gedwongen, hè. Die stonden in de rij omdat hun eigen land te belabberd was een goede economie op te bouwen. En wij hebben ze gewoon betaald. (Over alles wat ze daarna in de schoot geworpen kregen nog maar te zwijgen.)
@kapoerewiet | 22-09-21 | 14:04: Dat "de gastarbeiders de vieze baantjes deden waar de Nederlanders geen zin in hadden" is inderdaad een vaak herhaalde mythe. Maar het is gewoon NIET waar. Er was een werkoverschot, zeg maar het omgekeerde van werkloosheid. Resultaat : zeer goede salarissen, secundaire arbeidsvoorwaarden om je vingers bij af te likken, een sociaal vangnet, ZO royaal en zo ruimhartig dat we dat ons vandaag de dag niet eens meer kunnen voorstellen. Ongelofelijk. Het kon niet op. Dat moest goedkoper, dus werden er dankzij de VVD (vaak ongeschoolde) arbeidskrachten geworven in Turkije en Marokko. Die mensen kregen een fair loon betaald. Meer dan fair, zelfs. Bijna gratis ziekteverzekering, pensioenopbouw, de hele mikmak, noem maar op, zaken die ze in het land van herkomst niet eens kenden. Het idee dat die mensen zwaar werden achtergesteld is gewoon flauwekul.
@kapoerewiet | 22-09-21 | 14:04: Ik was toen nog maar een kind eind zestiger / begin zeventiger jaren, maar herinner me het nog wel een klein beetje. Mensen gingen op vakantie, soms maandenlang. Doorbetaald, wel te verstaan. (In Amerika krijg je geloof ik max. 10 dagen per jaar, en waarschijnlijk onbetaald). Het was destijds vrijwel onmogelijk om ontslagen te worden. Of je moest het wel heel bont maken. En zelfs dan kreeg je nog een dikke oprotpremie. Met vage klachten ("overspannen !" nu noemen ze het een burnout) kon je gewoon een jaar vrij nemen ! Maar niet ontslage worden. Uitkeringen : WW was geloof ik 2 jaar lang ofzo ! En dan kreeg je 85 - 90 % van je laatstverdiende loon. Daarna ging een andere regeling in 6 maanden of een jaar. Kreeg je nog steeds 70 % van je laatste loon. No questions asked, niets "reintegratietrajekten" en verplichte tewerkstelling zoals nu. Als je in de bijstand zat omdat je liever wilde freubelen en navelstaarderig "jezelf wilde ontwikkelen" dan kon dat gewoon. Als je daarbij een beetje ging zwart werken was dat ook geen probleem. Controle bestond nauwelijks. Het moge duidelijk zijn van dat ZO een naief, ZO een genereus systeem op alle mogelijke manieren misbruik zal zijn gemaakt en allerhande fraude is gepleegd. Er is zelfs 1 verhaal van een kerel die iets van 24 uitkeringen had in verschillende gemeenten. (Handig, al die verschillende schrijfwijzen van de naam Mohammed !)
Hij blijft maar proberen om vliegen te vangen met azijn
Dédain66. Geflambeerde chateaubriand. Chique pantoffels. Dat moet een leuke baan zijn, tekstschrijver voor de PVV.
Goed, dat van die pantoffels was wel grappig.
Als ik dit allemaal zo zie (5 minuten, daarna haak ik echt af), vraag ik me af of het demoniseren van politici nu wel geaccepteerd is. Of was het alleen gemeen toen professor Pim het voorwerp van de spot werd.
Je weet dondersgoed wat het verschil is, maar je zoekt weer iemand die hapt. De treurnis. Probeer eens wat nieuws.
"Minderwaardig mens", vergelijkingen met nazi's, etc. Dát was demoniseren en heeft Fortuyn met de dood moeten bekopen. Na Fortuyn is er niet meer op die wijze en schaal gedemoniseerd. U moet wel de feiten erkennen.
@Opblaas_boot | 22-09-21 | 13:31: Kaag bij herhaling ‘heks’ noemen en ook als zodanig afbeelden in kranten, is dat minder erg dan ‘minderwaardig mens’?
@BobDobalina | 22-09-21 | 13:34: Nee, ik zie een vrouw op een bezem. De betekenis "minderwaardig" heeft een andere lading.
@Opblaas_boot | 22-09-21 | 13:44: tuurlijk. Splinter balkverhaal.
@BobDobalina | 22-09-21 | 13:46: Tot slot: Fortuyn werd vermoord vanwege de enorme hoeveelheid shit die over hem werd uitgestort (ook letterlijk, u herinnert zich vast het "taart incident" nog wel). Dat zie ik gelukkig niet meer gebeuren. Splinter balk verhaal slaat kant nog wal
@BobDobalina | 22-09-21 | 13:34:
Grappig dat je alleen minderwaardig mens hebt onthouden, selectiviteit is uw handelsmerk.
@BobDobalina | 22-09-21 | 13:34: u herinnert zich niet de column in Trouw waar gewenst werd dat Pim Fortuyn aids opliep in een dark-room? Daarbij vergeleken is 'heks' letterlijk kinderspel.
Als je een klein beetje van Nederland houdt is het verhaal van Wilders best logisch, als je niet van Nederland houdt niet. Voor die laatste categorie... Nederland zoals het was verdwijnt in rap tempo met de randstad al voorop. Joopjolololo is Uw nieuwe leidsman, gratis reclametijd op NPO1 vandaag weer met schelden als een verwend jongetje van 7 jaar.
En Kaag, plus alle buitenlanders met een kleurtje uit een ver land, zijn de schuld aan alles. Dat is de samenvatting van Wilders' verhaal.
Zeg dan gewoon dat je niet gekeken/geluisterd hebt, of er schik aan hebt om een stropop op te tuigen. Dit slaat kant noch wal.
Nou als dat je conclusie is, dan vraag ik mij af of jij meer dan een 5 had op je eindlijst voor het vak Nederlands op de middelbare school.
Alles bekuisterd en het schreeuwerige toontje is echt vermoeiend om aan te horen. Man wordt die gast nou nooit moe van zichzelf? Altijd is alles slecht, fout, verkeerd, en negatief. Ik kan me best voorstellen dat zijn fans ooit een keertje afhaken wegens zijn opbeurende praatjes. Wat heeft Wilders nu eigenlijk bereikt?
@Beste_Landgenoten | 22-09-21 | 13:43:
Ga je nou a la D66 dooremmeren over de vorm, of heb je nog wat te melden over de inhoud?
@Beste_Landgenoten | 22-09-21 | 13:43: Meer dan jij met je getroll op Geenstijl.
Dat mag ik hopen. Hij wordt er al zeventien jaar dik voor betaald
Zes minuten volgehouden. Man man man.
U heeft een obsessie! Nietes. Welles! *koffiemok naar scherm gooit*
De bekende proleten-rant tegen alles wat aanslaat bij de proleten in dit land. Quinoa salade. Vriendjes van haar soort. Dat werk. En dan vooral de focus op Kaag. En dat vinden zijn fans leuk. Ook hier bij GS binnen ze dat natuurlijk weer prachtig. Vind de repliek van Jetten weer behoorlijk sterk.
Maar heeft ie ongelijk dan?
Hij had de kans om constructieve voorstellen te doen en zo invloed te hebben op problemen die ook zijn achterban raken (bv. op de woningmarkt), maar hij koos ervoor weer hetzelfde riedeltje af te draaien en er een jij-bak tegen Kaag van te maken. Wat een niveau. Z'n achterban vindt het blijkbaar prima dat hij nooit iets bereikt.
Jetten was zwak in zijn repliek. D66 bestaat bij de gratie van de PVV, vergeet dat nooit. Pechtold had ook tot levensdoel de PVV aan te vallen om het aanvallen. Ik hoorde iemand zeggen, een paar dagen geleden dat D66 sinds 1966 overbodig is en dat is natuurlijk ook zo. D66 voegt niets toe, haalt alleen maar weg.
Ja hij heeft ongelijk. En hoe effectief is Wilders nu eigenlijk? Wat doet hij voor zijn stemmers? Zitten die te wachten op flauwe grappen over heksen en bezemstelen? Het is allemaal precies waarom verstandige mensen niks moeten hebben van Wilders en waarom hij al zeventien jaar aan de zijlijn staat te briesen..
¨Meisjes plagen is kusjes vragen'' Ja, weegaloos indd van Jetten hoor....
Vreemd, de reaktie van Jetten juist zeer zwak. Omdat hij toevallig homo is vindt hij het goed dat je kinderen gaat vertellen over homo's. Er is ook een deel van de bevolking overspannen en depri, dus laten we kinderen alvast voorlichten over dit soort problemen. Wilders heeft gelijk, het is hersenspoelen van de jeugd (zeer geliefd bij communisten, fascisten)
Wat is er mis met het proletariaat? Dat sneue en misplaatste dedain ook altijd. Ook gij bent een van ons, ouwe toetsenbordridder.
Huh. Wat hebben homo's hiermee te maken?
We kunnen inmiddels spreken van dom rechts. Een stroming die, juist vanwege het eeuwige gescheld en een niet aflatend populisme, helemaal niets gaat bereiken voor haar kiezers.
Dat je Wilders niks vindt en zijn aanhang als proleten wegzet: oké dan.
Maar : "de repliek van Jetten weer behoorlijk sterk".
Kolere.
Als homo je ogen en mond selectief blijven sluiten bij de problemen die de massale homo hatende instroom in het westen en dit land geeft en hier nu weer aankomen met je verplichte regenboog alfabet huil riedel om echt tenenkrommende woke lessen (seksuele voorlichting) op lagere scholen te (gaan) verdedigen.
Dan ben je als mens, homo en politicus toch echt het spoor bijster en behoorlijk af.
Mijns inziens.
@BobDobalina | 22-09-21 | 13:28:
Alles in links en rechts willen vatten is pas dom. Maar goed, types als jij hebben simplificatie nodig om de wereld te kunnen overzien, geeft niet hoor.
@amateurrr | 22-09-21 | 13:30: je hebt gelijk. De plannen van de PVV zijn behoorlijk links. Dom populistisch is misschien beter.
Haha, de repliek van Jetten sterk ?
Wilders heeft in niet politieke bewoordingen een aantal problemen opgesomt en Jetten heeft helemaal geen repliek gegeven, alleen maar weer rond de problematiek heen lullen en inhoudelijk helemaal nul komma nul iets inhoudelijks gezegd.
Quinoa is ook smakeloze vulling voor mensen met een caloriefobie.
@BobDobalina | 22-09-21 | 13:32: ok, dus de laaggeschoolde gewone Nederlander, zeg maar opleiding MBO/Havo of lager is dom. Dat is ongeveer 70% van Nederland.
@derksje | 22-09-21 | 13:37: inclusief Jesse Klaver.
Zijn afkalvende achterban.
@van Oeffelen | 22-09-21 | 13:47:
Zegt onze CDA fanboy.
@amateurrr | 22-09-21 | 13:58: eerder KVP, die protestanten, daar heeft van Oef het niet zo op.
Deze proleet vindt het heerlijk dat alles vet en duidelijk verwoord wordt waar ik mee leef.
Geert Wilders : gaaaap. Het is zó voorspelbaar allemaal.
Waarschijnlijk omdat hij reageert op het voorspelbare gedrag van de verantwoordelijke personen. Als die continu in herhaling vallen, kan Wilders weinig anders dan die herhaalde tekortkomingen keer op keer weer aan te stippen.
Ach. De jongens hier vinden dat leuk. Wilders die op zijn bekende boze toontje, al zeventien jaar lang hetzelfde, weer eens iemand de les moet lezen. Het is allemaal zoooo saaaai.
Trusten
Het is niet alleen dat, het is van een kleuterniveau.
Evenals de comments van de usual suspects onder deze tegel. Ga maar weer slapen.
@amateurrr | 22-09-21 | 13:31:
Inderdaad, de usual suspects zijn inderdaad weer allemaal aanwezig met hun steeds maar repeterende commentaartjes, ook best vermakelijk.
Ik vond Wilders eigenlijk wel een beetje tegenvallen. Te veel van hetzelfde riedeltje. Dit had veel beter gekund. Een 6.5
Kun je zien hoeveel er veranderd is sinds de vorige keer. Jaar niks aangepakt, jaar lang de boel verslechterd.
Is elk jaar hetzelfde, boring.
Dat het rekenen en schrijven van kinderen allemaal kut is, ligt toch aan de partij van Jetten zelf?
“”De onderwijspartij””.
Geert heeft een duidelijke boodschap en is consequent, hulde. Met veel dingen ben ik het eens, maar Korans verbieden en moskeeën sluiten is echt fout. Minder islam prima, maar het zijn geen tweederangs burgers, en wie voor boekverbrandingen is heeft niets begrepen van de tweede wereldoorlog. Als hij deze twee dingetjes nou uit zijn programma haalt zou ik ook overwegen om op hem te stemmen. Nu ga ik voor JA21.
Maar als hij die punten eruit zou halen moet hij wellicht wel meeregeren, en kan hij niet meer roepen dat hij uitgesloten wordt. Dat gaat hij dus nooit doen.
Is toch ironisch hoe een partij die "vrijheid" in de naam heeft voor verbieden van de Koran en sluiten van moskeeën is.
Wat een kwatsch, je zegt toch ook niet tegen de PvdD dat ze het niet over koeien moeten hebben?
Zo denk ik er ook over. Bijkomend probleem zijn de oeverloze reacties van de deugende politici op wat Wilders zegt. Zo doorzichtig en goedkoop.
@ knutsel. Waarom kan je niet tegen de islam zijn en die mensen toch in hun waarde laten? Ik heb niks tegen Ali de buschauffeur die gewoon belasting betaalt en vrijdags in de moskee zit. Alleen de grenzen moeten dicht voor kanslozen uit Islamitische landen. En moskeeën waarin haat wordt gepredikt moeten dicht. En je kan en mag van mij ook paspoorten afpakken van criminele mocros en Turken als ze een tweede paspoort hebben.
@Kaal-dik-en-lelijk | 22-09-21 | 13:22: Op welke lijn rijdt Ali precies? En in alle mosketen wordt haat gepredikt, naïeve mooipratert.
@forecastle | 22-09-21 | 13:18:
Gelijk aan de reacties van de "usual suspects" alhier.
@ normpje. Je snapt heel goed met wat ik bedoel. Er zijn zat Turken en Marokkanen die gewoon werken, Nederlands spreken en belasting betalen. Er zijn ook zat moskeeën waar normaal gepredikt wordt, vergelijkbaar met een kerk op sjoel. En ja, ik weet dat er ook moskeeën zijn waar dat niet gebeurt, en die oproepen tot haat en Johan. Die moskeeën mogen en moeten dicht. Criminelen met een dubbel paspoort kan je, en moet je uitzetten. Kan allemaal zonder de Koran te verbieden en elke moskee te sluiten.
Waar ik op zei bedoelde ik of en waar ik Johan zei moet het zijn Jihad, stop de tijd.
Geert heeft nog steeds gelijk, ons land is overspoeld met buitenlandse graaiers en wordt bestuurd door foute politici en het enige waar o.a. Robbie het over wil hebben is klimaatbullshit en het forceren van diversiteit. Wegkijken van de echte problemen en oorzaken is ons al duur komen te staan, en op deze manier zal het alleen maar erger worden.
Klopt , de bevolking daar het niet meer over. Zie Groningen , zie Wieringermeer. Buitenlandse investeerders en grote bedrijven zijn de drijfveer. Nederland is een wingewest geworden.
Jetten leeft in de veronderstelling dat Nederlanders er trots op zijn enorme aantallen het Westen hatende, criminele, niet integrerende sociale zekerheid uithollende en een onevenredig beslag op de zorg leggende immigratiërs binnen te halen.
Ja hoor heer Jetten, zo denkt iedere Nederlander erover. Iedere Nederlander cijfert zichzelf graag compleet weg uit menslievendheid. Hoe hoog is de ivoren toren van zijn soort mensen? Ga er lekker zelf naast wonen en betaal de kosten uit eigen zak als je dat vindt.
Ik mis het vrijgevochten Nederland van rond midden jaren tachtig. Das war einmal en het wordt nog veel erger vrees ik. Gelukkig heb ik genoeg pecunia om naar elders te verkassen als het moet en ik ben lang niet de enige die dat ook daadwerkelijk van plan is binnen afzienbare tijd.
Nederland kan wel eens een Venezuela aan de Noordzee worden.
@Nostra da Mus | 22-09-21 | 15:13: het is deugen of voor racist uitgemaakt worden. Een portie gezond nationalisme is extreemrechts. Niet geloven in windmolens is klimaatontkenner. Mannelijkheid is vrouwonvriendelijk. Je echt uitspreken over het geloof van de vrede is islamofobie. De leraar zonder hoofd was het zelf schuld en Akwasie is een woordkunstenaar. Minderminderminder stikstof mag wel gezegd worden. Cash geld is voor criminelen en wapens en bosjes zijn de schuld van de incidenten. Cultuur is goed zo lang het niet de onze is. Wegkijken is beter dan handhaven. Fragiele techniek is duurzaam.
Tjonge, wat hebben we toch veel geleerd de afgelopen jaren.
Hebben we er nog meer?
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@Ella | 22-09-21 | 16:16:
Voor zo’n 450 verzekerden dreigt opzegging van hun zorgverzekering omdat ze hebben meegewerkt aan fraude met nepfacturen.
Zij declareerden via hun aanvullende verzekering behandelingen bij de Eindhovense schoonheidskliniek Nato Academy die nooit hebben plaatsgevonden.
Anneke Stoffelen en Irene de Zwaan15 januari 2021,
Wat een lelijke wand is dat toch. Lijkt net een grafzerk, alsof je begraven wordt.
Ik ben niet voor cordon sanitairs of wat dan ook, maar als ik Wilders zie ranten, dan vraag ik me oprecht af: en jij verwacht dat je mee mag praten over het vormen van een regering als je zo debiel tekeer gaat?
Ik heb exact hetzelfde. Je weet van tevoren al wat hij gaat zeggen. Zelfde langspeelplaat. Keer op keer op keer. Alle ellende komt alleenmaar door immigranten én Rutte. Grenzen dicht, weg islam. Over tien jaar zegt hij het nog.
Dat “debiele”, kun je dat toelichten eventueel?
Het mag toch nu wel duidelijk zijn dat hij tot het einde op zijn lekkere oppositiestoel wil blijven zitten terwijl hij roept uitgesloten te worden.
Eens! Hij is erg goed in het ervoor zorgen dat z’n achterban hem enorm gelijk geeft door zo te ranten (zie ook de reacties hier), maar het gaat natuurlijk nooit tot enige verandering of enige verantwoordelijkheid voor de PVV leiden. En dat is precies wat hij wil natuurlijk.
Wilders wil helemaal niet meepraten, maar hij kan ook niet meer terug.
Wilders zet zichzelf weer helemaal buitenspel. En dat wil hij ook heel erg graag. Lekker veilig aan de zijlijn.
@YoMoms | 22-09-21 | 13:05:
Ik heb ook precies hetzelfde. Je weet van tevoren wat er door de rest NIET gezegd gaat worden, zelfde langspeelplaat, keer op keer.
Ik had hem live al gezien, maar hij blijft heerlijk...
Helemaal top!
Er zijn problemen en Wilders bespreekt ze. Jetten en co nemen hier afstand van en willen door prutsen. Bijvoorbeeld: niet genoeg goedkope woningen. Hier zijn meerdere redenen voor (het plebs uit de kamer kan maar 1 reden zien, meerdere variabelen zijn te moeilijk voor vrouwen en socialisten)
- Meer bejaarden die alleen thuis blijven wonen.
- Instroom 500.000 asielzoekers die voor 90% in een goedkope woning worden gestopt.
- De echte inflatie (dus incl woonkosten) is veel hoger dan de stijging van de lonen (oa doordat er veel geld naar Europa en klimaat gaat en niet naar de gewone man)
- Er is niet genoeg gebouwd (oa door gepruts met stifstof)
Waarom zou mijn oude moedertje haar huis uit moeten? Uit solidariteit? En dan nog: dat zal niet goedkoop op de markt komen. Gok dat dat voor meer huizen van bejaarden gaat gelden.
En vergeet het groot aantal scheidingen niet waardoor er meer appartementen nodig zijn,
@Lorejas | 22-09-21 | 13:06: Dat zeg ik ook niet. Feit blijft dat de bevolking aan het vergrijzen is. Bovendien heeft de overheid de laatste 30 jaar niet gedaan voor gepensioneerden en bejaarden. Je oude moedertje kan naar een service flat (die zijn er te weinig en waarschijnlijk kost dat meer dan een rijtjeshuis uit 1970 (gehuurd of gekocht). Als een bejaarde een huis verkoopt en dan 4 ton op de bank heeft dan is de rente negatief (+ extra belasting). Dus er is helemaal geen reden om kleiner te gaan wonen.
@derksje: precies. Sorry, insteek van je eerste tekst verkeerd begrepen.
Ik had de rant van Wilders ook kunnen doen. In grote gedeeltes heeft ie gelijk maar zijn showtje kennen we nu wel. Constructief gezien zou hij eens een andere koers moeten kiezen
Zeegers had een punt. En Geert weet het.
Ja ja, Zeegers vindt het zooo erg voor Wilders.. Maar de grenzen sluiten ho maar..
Dus u vindt dat Wilders maar moet zwijgen en zijn hoofd buigen voor terreur? Staat u netjes..
@Remus McMillan | 22-09-21 | 13:03: Nee. Ik vind dat Segers ( nu wel goed) een punt heeft over hoe Wilders debatteert. meer niet.
@Remus McMillan | 22-09-21 | 13:03: "dus u vindt"
nee. je hoeft me dus geen dingen in de mond te leggen die geen zak te maken hebben met wat ik zeg.
Ja want de toon, dat is belangrijk.. Zoveel belangrijker dan de veelfout aan crisis die we rijk zijn...
@Remus McMillan | 22-09-21 | 13:07:
Ook weer zo een. Alsof ik dat belangrijker zou vinden. Nee dus. Ik vind alleen dat Segers een punt heeft. Meer niet.
@Ja_hoor | 22-09-21 | 13:08: voor wat het waard is: ik ben het met u eens. Met een licht andere toon, een tikje minder op de man/vrouw, zou Wilders meer kunnen bereiken denk ik.
Nog even en Hermans breekt....
nee hoor. Dat is een sokpoppetje
Vind dat ze het goed doet. Daar kun je in ieder geval een normaal inhoudelijk gesprek mee voeren.
Huh!? Ze geeft geeneens antwoordt op de gestelde vragen.. Inhoudelijk? Laat me niet lachen.
@Remus McMillan | 22-09-21 | 13:05:
Heb niet alles gezien, ben ook aan het werk, dus misschien heb ik iets gemist.
Als je een partijprogramma hebt dat al aangeeft dat je niet wilt regeren, én je je vervolgens ook consequent zo gedraagt, dan kun je rustig zeggen dat zijn enige doel is om in de oppositie te blijven. Wat feitelijk ook zijn enige kans is, want als hij moet regeren en faalt, heeft hij helemaal niets meer. Wat natuurlijk heel triest is.
Maar toch heeft deze act dan ook wel iets triestigs. Geert plucheplakker.
Maar toch heeft deze re-act dan ook wel iets triestigs.
Wat een onzin. Zijn partijprogramma geeft helemaal niet aan dat hij niet wilt regeren. De VVD sluit de PVV sinds Rutte 1 uit omdat Wilders Rutte in z'n hemd heeft gezet, wat terecht was. De VVD en CDA wilde het gedoogakkoord openbreken en rigoureuze bezuinigingen doorvoeren. Daar ging Wilders niet in mee. Dat was hem goed recht als gedoogpartij van een minderheidskabinet. Maar dit heeft Rutte nooit kunnen verkroppen. Vandaar dat de PVV nu al systematisch 11 jaar wordt buitengesloten door de "democratische" VVD.
@Old_Spice | 22-09-21 | 13:21: ja dat is wat Wilders wil doen geloven. Klopt.
@Ja_hoor | 22-09-21 | 13:27: nee, niet wat Wilders wil doen geloven. Is bevestigd door CDA. Wanneer Wilders met die bezuinigingen was meegegaan was dat de doodsteek voor PVV geweest. Wilders wist dat! CDA en PvdA hebben dit meermaals meegemaakt
Er staat een aantal onwaarheden in deze tegel.
Dat jij dat schrijft is al een bewijs van het tegendeel. Mooi toch, die ijkpunten in de panelen.
Wilders was vermakelijk en hij heeft, zoals elk jaar, volkomen gelijk.
Kan niet wachten op Thierry vanavond :)
Waar Wilders feilloos (al vele jaren) de vinger op de zere plek weet te leggen,
is Thierry helaas de zere plek gebleken en heeft zijn politieke carrière
zo de nek om gedraaid dat zijn woorden geen echte impact meer hebben.
Iemand die geen kinderen heeft moet niet over kinderen praten.
Onze koning heeft ook zijn mond vol over het klimaat, geen zonnepanelen of warmtepompen in de paleizen te bekennen.
En iemand die nooit in de politiek heeft gezeten
mag niet over politiek praten?
Mensen die niet begrijpen dat dhr. Wilders het beste voor heeft met ‘onze’ kinderen, mogen niet over hem oordelen.
Prima, praat ik niet over kinderen, blij dat ik die niet heb, maar val mij dan ook niet lastig met klimaatgelul en dergelijk voor "onze" kinderen.
Hij heeft kaag toch op haar bezem richting het Debat gekregen... En dat op haar vrije dag!
Hij staat al een jaar of wat surplace met zijn zeteltjes, het loopt langzaam maar zeker terug. De mensen zijn zeker uitgekeken op dit brave monster van Venlo.
Net als op het CDA zeker? Hoeveel zetels hebben die nog, hoeveel geprognotiseerd met nieuwe verkiezingen?
Wilders spreekt al als een Marokkaans straatschoffie. "Waarrissudan, waarrissudan".
Niet om aan te horen.
U is racist?
Weet u wat al 10 jaar niet om aan te horen is :
Het oeverloze gelul van onze politici, die hele verhalen ophangen en helemaal niets inhoudelijks zeggen, keer op keer !
Dan maar liever in (duidelijke) straattaal er bovenop, maar ja, dat wil een kartelgelover natuurlijk niet horen, dus maar weer wegkijken/ja knikken/meelopen/oost_indisch doof zijn/politiek correct (blind) zijn etc.
Hij maakt mevrouw Laag (pun intended) wel met de grond gelijk. Met haar reisje naar NY.
Schrijven op achterkant
Sigarenkistje, oh mag niet
Bielviltje, oh mag ook niet
HuMoR Segers!
ieder jaar hetzelfde, nooit iets bereikt en maar klagen dat niemand met hem wil regeren. tijd om te vertrekken
Je moet de boel niet omdraaien hier...
U bent een opgever?
@Baski | 22-09-21 | 12:49: Laat teamlutser maar brabbelen. Snapt niets van hoofdlettergebruik, noch interpunctie. Niveautje d666, me dunkt!
Tja. Als het nou enig nut had.
Dat wordt weer smullen vanavond.
Behalve Wilders vond ik Pieter Omzigt ook weer goed bezig. Hij wist precies de vinger op de zere plek te leggen met zijn vragen over de verhuurdersheffing.
Sophietje probeerde dat dan weer op Ruttiaanse wijze te pareren door een antwoord te geven dat geen antwoord was op de gesteld vragen. Dat flikt de VVD iedere keer opnieuw, en ik snap werkelijk niet waarom er nog zoveel mensen op die partij stemmen.
Omdat men niet geïnteresseerd is.
Geen huurders. Pandjesbazen wel.
Omtzigt is qua intelligentie onvergelijkbaar met Wilders. Dat is een cliché-brakende Limburger.
Ja, en Pieter werd door Vera Bergkamp gestopt door te zeggen dat men even de handen wilde wassen.............. Ongelooflijk!
En hij doet het voor ons, niet voor zichzelf....
Samenvatting graag. Er moet ook nog gewerkt worden vandaag.
Werken? Hiervoor neem je vrij!
Oude man die voorleest; spektakel...
Ik dacht dat dat 'sleepy' heette.
Zitten midden in een apartheidsstaat ,kuch goed gedaan Geert.
Inhoudelijk ben ik het wel vaak met Greet eens, maar zijn toonhoogte schuurt. Zegers heeft wel gelijk. Hij zou effectiever zijn als hij niet iedereen voor verrotte vis uitmaakt.
Als de deur klemt, dan helpt het niet om zachter te duwen.
Maar veel Tokkies voelen zich er door aangesproken en dat electoraat vind hij fijn.
Rotte vis is rotte vis. Verse vis heeft van Geert niks te duchten. Als het stinkt is het rot.
@frickY | 22-09-21 | 12:44: Dat je tokkies met hoofdletter schrijft, geeft aan dat je het allemaal niet begrijpt. Maar je deugt, kereltje.
Segers had volkomen gelijk, zeg ik als PVV-stemmer. Segers 'vals' noemen vond ik uitermate ongepast van Wilders. Edoch, ook volgende keer stem ik weer uit overtuiging PVV, zij het op Bosma (net als in maart).
Geert heeft 100% gelijk. En dat maakt geen zak uit.
'Hare koninklijke arrogantie'. Soms denk je: had ik die maar bedacht.
Kaag stond klaar voor als de aanvallen van de PVV en daardoor de electorale schade te groot zou worden en koos dus eieren voor haar geld . Laf en berekenend .
The Greet reset.
Niet echt toepasselijk voor een van de langst zittende kamerleden die met zijn betogen niets voor elkaar krijgt.
De derde woensdag in September: Wildertjes-dag
Sinds 2006 voert hij elk jaar hetzelfde circusnummertje op zonder ooit iets bereikt te hebben.
Als je kijkt naar het partijprogramma van de VVD en wat ze uitgevoerd hebben, dan heeft de VVD zelfs als grootste partij en grootste coalitiepartij ook niets bereikt. So what's your point?
Enkele reaguurders doen dat ook, hè?
Kuif, ben jij het? Gelukkig is er iemand in de Kamer die het broodnodige tegengas geeft. Stel je voor dat we alleen maar het geluid van de huidige machtshebbers zouden horen? Daar zou jij wel een nat broekje van krijgen he?
Omdat er geen ruk veranderd onder Rutte misschien?
Geert spreekt blijkbaar taal die dikke Tonnie op de bouwplaats aanspreekt, maar hij heeft helemaal niks bereikt, zeker vergeleken met Omtzigt of JA21 die constructief zijn en daadwerkelijk invloed hebben.
Geen sterk argument, aangezien GW bij voorbaat wordt uitgesloten van deelname, en eigenlijk op alle fronten aktief wordt tegengewerkt.
@Asteroid-B612 | 22-09-21 | 12:49: hij sluit zichzelf uit. Weigert de uitgestoken hand keer op keer. Dan houdt het op. Zijn achterban begint ook te tanen.
@Asteroid-B612 | 22-09-21 | 12:49: plus dat een partij als de PvdA liever weerzinwekkende plannen steunt dan ook maar ooit een motie van Wilders danwel de PVV te steunen. Dinges van diezelfde PvdA vindt dat die gelijk het ronde archief in mogen.
@Diederik_Ezel | 22-09-21 | 12:47: Wat is er mis met dikke Tonnie? Of bouwplaats? Wil je graag rangen of standen aanduiden ofzo, iedereen is gelijk.Daar gaat het mij inziens juist mis tegenwoordig.
Al 15 jaar helemaal eens met de goede man.
Omdat ondanks de 1.2 miljoen stemmen op de PVV nooit in het Kabinet komt. Want..
Weert Gilders is ontzettend taalvaardig maar van besturen komt het niet. Dan is het zo gedaan met jodocus.
@In-To-Graphics | 22-09-21 | 13:05: Omdat Geert dat zelf vooral niet wil. Met die horde dwazen van hem kunnen ze natuurlijk bestuurders leveren. En niet voor de tram.
Lol. En haar schoothondje komt direct uit zijn mandje om naar Wilders te keffen. Precies wat hem opgedragen is. Die laat zich ook overal voor lenen. Eerst aan de kant geschoven want niet goed genoeg, dan verneukt Kaag de boel en mag hij komen opdraven om de kastanjes uit het vuur te halen. Good boy Jetten, good boy!
De onderdanige lakei robo Jetten,
totaal ongeschikt als fractieleider en daarna publiekelijk door Kaag in zijn aars genomen en zo aan de kant geschoven! Heeft als "waarnemend" fractievoorzitter nu alleen nog maar te doen wat hem wordt opgedragen! Man man, wat zal het daar een gezellige boel zijn en een voorbode voor als dat zooitje aan het regeren gaat!
zag ik daar Kaag nu net?
Ze heeft haar CO2 limiet bereikt.
Dus aangezien ze niks beters te doen heeft is ze toch maar even gekomen.
Zag ik net Kaag toch opstaan bij de schorsing ?
Ze komt nu laten zien hoe dapper ze is ?
ha!
@Posaune | 22-09-21 | 12:39: Maar je mag haar niet aanspreken, want dat is democratisch niet zuiver.
Sterker, ze werd in beeld gebracht toen ze er net ging zitten.
Ze had beter weg kunnen blijven. Nu ontstaat het beeld dat ze pas durfde te komen nadat Wilders is geweest. Jetten gaat het verduren als Wilders interrumpeert.
Als ze weg was gebleven had ze sprookje vol kunnen houden dat ze uit het kabinet komt blabla
REAGEER OOK